Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46

ralpje

Deugpopje

Barrycade schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:32:
Opdrachten zijn inderdaad wel super gecompliceerd en je komt er wel achter hoe de vork in de steel zit uiteindelijk, maar de de opdrachten lijken zo complex dat de kandidaten wel hun eigen graf graven en de mol eigenlijk niet veel hoeft te doen. Wellicht een paar net niets acties om in de achteraf beelden te kunnen gniffelen van goh wat stoer hè.

Dus zou vrij ruk zijn als Rian de mol zou blijken te zijn.
De grote afwezige in alle afleveringen. Normaal gesproken als de oudere vrouw nog in de race zit is ze meestal de Mol namelijk.
Mijn vrouw heeft een theorie over die handenschud-actie in de eerste aflevering in combinatie met Rian.... Dus ik hoop niet dat het Rian is, want dan moet ik dat weer veel te lang aanhoren :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:45

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

https://www.gelderlander....de-nederlanders~a0aac2da/

Dit dus! zoals velen hier ook al opmerkten
Het gevoel blijft dat we de Hollandse opperbedrieger bij de ontknoping over enkele weken niet moeten feliciteren met zijn of haar gewaagde gedrag. De Mol moet de programmamakers straks vooral dankbaar zijn voor alle onmogelijk uit te voeren opdrachten die zij bedachten.
Wat @Crazy D opmerkt is terecht: dit speelt natuurlijk al jaren ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Shadow_Agent op 21-01-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 11:16

3raser

⚜️ Premium member

Ik blijf nog steeds bij Kees hangen. Mogelijk tunnelvisie. Maar Kees had bij de pubquiz geen enkele nuttige bijdrage. En bij de gladiatoren leek hij wat verwarring te zaaien met hoe je nu precies fotos moest maken. Ook was hij degene die de kaartjes aanpakte, alsof hij dat tot doel had gemaakt. Mogelijk omdat je in de test beter kan kiezen dat niet de mol de kaarten pakt want die kans zou theoretisch veel groter zijn. Bij de geografie proef vond ik het opmerkelijk dat Kees zomaar dat kruiswoordraadsel begon in te vullen als kip zonder kop. Alsof het zo makkelijk zou zijn. Die oplossing had helemaal niets te maken met de meegebrachte enveloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 12:05
Het is TV, het is vermaak. De programma makers kunnen je laten geloven wat ze willen.
Ik zelf vind het een vermakelijke groep, dus kijk gezellig mee met m'n vriendin.

Verder zit ik door de eerste opdracht op Fons.
Z'n oor lijkt op dat van iemand die geschminkt was en een hand gaf aan een kandidaat.

Die groep studenten sloegen trouwens wel een flater met hun AI door de gene die er uit vloog als mol aan de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mathy_ schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:34:
[...]

Het is TV, het is vermaak. De programma makers kunnen je laten geloven wat ze willen.
Ik zelf vind het een vermakelijke groep, dus kijk gezellig mee met m'n vriendin.

Verder zit ik door de eerste opdracht op De Fons.
Z'n oor lijkt op dat van iemand die geschminkt was en een hand gaf aan een kandidaat.

Die groep studenten sloegen trouwens wel een flater met hun AI door de gene die er uit vloog als mol aan de merken.
Kan nog steeds de mol zijn, we weten niet of er een kandidaat terug kan komen...

Er zijn nog van die topito's in het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 21-01-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 16:31

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vond de opdrachten duidelijk. Ja misschien had er explicieter gemeld kunnen worden bij de pubquiz dat ze 2 vragen goed moesten hebben en anders geen punten kregen. De chaos was vooral dat er 2 half-lam leken te zijn die met een big smile continue door wilden gaan, een penningmeester die zuinig is en eigenlijk na het 1e liedje al wilde stoppen, en een groep die leken te denken: laat hun er maar voor gaan als ze zo graag willen dan is het ook hun schuld als we geld verliezen, maar na een paar liedjes ook wel begonnen te twijfelen maar wel buiten schot wilden blijven. Vond het wel een leuke opdracht (voor zover zulke kennis-dingetjes leuk zijn voor een kijker, als je iets gewoon niet weet mislukt het, het is niet iets wat je moet doen en daarmee het resultaat bepaald).

Die 2e opdracht was chaos omdat ze als kippen zonder kop probeerden wat punten te bereiken, een Tooske die compleet verdwaald de halve opdracht bezig was sowieso ergens te komen. Als ze iets meer geordend gestart waren, misschien eerst even gezamenlijk de kaart bekijken zodat iedereen er op dezelfde manier in staat, misschien met de hele groep naar de 1e plek en daar vandaan doorlopen naar de 2e etc). En dat niemand even 2 seconden nadacht toen ze terug kwamen en die plaatsnamen zagen. Waarom zou je eerst kaartjes moeten vinden met plaatsnamen, als je daarna bij die doorloper opnieuw tussen 2 plaatsen moet kiezen die het verste weg liggen? Dat slaat nergens op want dan ben je voor Jan L. bezig geweest die 45 minuten. Dus je moet wel iets moeten doen met de plaatsnamen die je hebt gevonden (of eigenlijk, hebt gekozen). En die Rhian (geloof ik) zei daarna ook nog, ja ik heb die kruispunten ook opgeschreven waar de plaatsnamen gehaald zijn. 8)7

Die laatste opdracht was wel bij voorbaat redelijk kansloos. Selfies maken van/met tientallen worstelaars, er mogen niet meerdere worstelaars in beeld staan. Hoe dan... Geen idee of zij zelf mochten kiezen waar ze konden zitten. Vanaf de bank gezien lijkt het me niet handig om verspreid te gaan zitten. Als je bij elkaar zit kun je makkelijker tegelijkertijd een selfie maken. Bij het maken van die tekeningen leek het in beeld of ze pas na een tijdje vroegen naar worstelaars die die avond aanwezig zijn. Als dat zo is, is dat flink dom want stuur je dus eerst schetsen door die het sowieso niet kunnen zijn. Denk wel dat het een hele lastige opdracht was waar je niet heel veel hoefde te mollen om te voorkomen dat er geld binnen zou komen, de kans dat dat zou lukken was al flink klein. En bleek ook wel want er waren sowieso paar een paar foto's van iedereen met dezelfde worstelaar, dus het had sowieso maar een paar 100 euro kunnen worden ipv 2000.

Wie is de mol? Echt geen flauw idee.... 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Nah ik vind het wel een overdreven zuur stuk. Voor mijn gevoel zijn de opdrachten tot nu toe echt niet kanslozer dan in eerdere seizoenen. En het is al seizoenen zo dat het voor de kijkers zo goed als onmogelijk is om echt te kunnen ontdekken wie de mol is, en dat het vooral gokken is. En dat de mol uiteindelijk nooit complete opdrachten in z'n geheel laat mislukken maar dat het altijd gaat om delen, een bepaald % van de opdracht dat door mol acties mislukt en afhankelijk van hoe klungelig of chaotisch de rest is, mislukt dan een heel stuk meer of lukt de rest wel.

Ik ben het ermee eens dat het aspect 'bekende Nederlander' niets toevoegt. Maar dat staat er los van en vind ik eigenlijk al sinds ik me kan herinneren. Een voordeeltje van als het echte BN'ers zijn dat je vanaf aflevering 1 meteen iedereen 'kent' maar het is niet de crème de la crème van bekend Nederland (ik moet net zo hard de namen van iedereen opzoeken als bij de BE variant...) dus is het hooguit grappig dat als je een Tooske of Kees wel kent, het leuk is om ze eens in een andere situatie te zien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:38

Ankh

|true

Ben ik met je eens @Crazy D, het lijkt erop dat men (wij maar ook de spelers) te moeilijk denken. En ik denk dat de mol goed verwarring zaait. Ben overigens blij dat Justin weg is, wat irriteerde ik me aan hem.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:23
3raser schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:14: Maar Kees had bij de pubquiz geen enkele nuttige bijdrage. En bij de gladiatoren leek hij wat verwarring te zaaien met hoe je nu precies fotos moest maken. Ook was hij degene die de kaartjes aanpakte, alsof hij dat tot doel had gemaakt.
Je weet dat alles juist op een bepaalde wijze in beeld gebracht wordt om kijkers op het verkeerde been te zetten? Er zijn mensen die na een paar afleveringen de mol vinden juist doordat iemand niet heel verdacht in beeld gebracht wordt. Daarom vind ik het programma de laatste 10 jaar niet meer zo leuk, het wordt online doodgeanalyseerd en daar moeten de makers rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
Tooske in de volgende aflevering gekleed in pastel tinten, evenals al het meubilair dit jaar. Just saying…

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 12:05
souljah1h schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Kan nog steeds de mol zijn, we weten niet of er een kandidaat terug kan komen...

Dat zou dwaas zijn, hoe moet je dan mollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

En: in de afgelopen test kon je geen vragen invullen op spelers die niet meer in het spel zaten.
Waar was de mol tijdens de puzzel-opdracht? Uuuh, in het afvallershotel, maar dat was geen optie :+

Hoe kun je er als kandidaat nu uitvliegen als je geen vragen kan invullen op de daadwerkelijke mol? Niet dus. Ergo: de mol is nog niet afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:05
souljah1h schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:35:
[...]

De Mol krijgt geen rood scherm en gaat er niet uit. Ook niet als deze op de een of andere manier via die topito’s terug in het spel zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mathy_ schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Dat zou dwaas zijn, hoe moet je dan mollen?
De opdrachten doen het werk wel :D Maar eerlijk gezegd geen idee. Wat denken jullie dat die topito voor het spel gaat betekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
souljah1h schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Wat denken jullie dat die topito voor het spel gaat betekenen?
Volgens mij zag ik in de trailer voor volgende week dat ze op een gegeven moment 3 grote kisten moeten openen. Ik verwacht dat er in een van de kisten een kandidaat zit. En ik denk dat ze de juiste openen (ze waren allemaal aan het juichen)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor de test vraag
Stond of zat de Mol tijdens de uitleg van Rik
over de opdracht met de wereldsteden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-k8yDjvgP_0_x686SE2v29aP_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rkcwdMMr1sRtTouhcmZJhpkE.png?f=fotoalbum_large
Zittend: Rian, Tooske en Anna.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06 17:09
Pinobigbird schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:14:
Voor de test vraag

[Afbeelding]
Zonder er iets aan te willen verbinde: Gek shot dit eigenlijk, Fons doet een staredown met de camera terwijl de rest Rik aankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pinobigbird schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:14:
Voor de test vraag

[Afbeelding]
Dankje :)

Zo fijn dat ik van tevoren al besloten heb om vol op één persoon te gaan zitten. Hoef je nooit na te denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 15:10

Vos

AFCA

SpelFaut schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Zonder er iets aan te willen verbinde: Gek shot dit eigenlijk, Fons doet een staredown met de camera terwijl de rest Rik aankijkt.
En Anna doet haar ogen dicht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06 17:09
Vos schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:41:
[...]

En Anna doet haar ogen dicht! ;)
Ach is wss beide keren niks natuurlijk. Elke willekeurige still uit een aflevering zal zoiets hebben.
Daarom ook; zonder er iets aan te willen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jelte schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:39:
[...]
Dankje :)

Zo fijn dat ik van tevoren al besloten heb om vol op één persoon te gaan zitten. Hoef je nooit na te denken :D
Klopt maar ik neig toch behoorlijk naar Rian momenteel i.p.v. Jeroen..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Als Jeroen het is, dan krijg je in de terugblik te horen: hij wilde bij die pubquiz er voor 200% voor gaan, dan maar risico dat ze me ontdekken, blah blah. Zoiets.

Nee, Jeroen kan het niet zijn :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:18
SmurfLink schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:12:
Nou dat was weer top. :+ Anna zit op Fons, Fons is de mol!
Ik heb Fons eigenlijk vanaf het eerste moment afgeschreven als mol, met de waterdichte redenering dat ze niet 2x achter elkaar een mol met een dun vlassig snorretje zouden kiezen ;)

Tot nu toe heb ik al m'n punten op Anna gezet omdat ik altijd gewoon iemand kies in het begin en daar pas vanaf stap als ik zeker weet dat het iemand anders is. En Anna zit heel vaak op plekken waar je het best kan mollen, zeker in de eerste aflevering. Maar ze doet ook wel veel dingen goed, te goed voor een mol.

Dus ik begin toch te neigen naar Kees. Ook hij zit heel vaak op de plekken waar goed te mollen is, zaait verwarring en doet weinig goed. Bijvoorbeeld bij de topografie opdracht in de laatste aflevering, waar hij het voortouw neemt met het totaal verkeerd invullen van de puzzel en geen enkele ruimte laat voor tegengeluid (want haast! haast!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Crazy D schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:54:
Als Jeroen het is, dan krijg je in de terugblik te horen: hij wilde bij die pubquiz er voor 200% voor gaan, dan maar risico dat ze me ontdekken, blah blah. Zoiets.

Nee, Jeroen kan het niet zijn :P
En ze hebben toch gewoon netto geld verdiend met die opdracht? Mede dankzij de goede antwoorden van Jeroen, die ze ook nog eens opschreef en dus veel invloed had op wat er uiteindelijk van de geroepen antwoorden op de kaartjes kwam.
Volgens mij vonden hij (en Tooske) dit gewoon superleuk om te doen en lieten ze zichzelf lekker meeslepen.

Tooske is sowieso de meest chille kandidaat ooit. Ze is gewoon relaxed aan het genieten de hele tijd. Lekker selfies maken terwijl er halfnaakte mannen met maskers voor haar voeten rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lapa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:59:
[...]

En ze hebben toch gewoon netto geld verdiend met die opdracht? Mede dankzij de goede antwoorden van Jeroen, die ze ook nog eens opschreef en dus veel invloed had op wat er uiteindelijk van de geroepen antwoorden op de kaartjes kwam.
Volgens mij vonden hij (en Tooske) dit gewoon superleuk om te doen en lieten ze zichzelf lekker meeslepen.

Tooske is sowieso de meest chille kandidaat ooit. Ze is gewoon relaxed aan het genieten de hele tijd. Lekker selfies maken terwijl er halfnaakte mannen met maskers voor haar voeten rollen.
Maar als Mol ga je dan toch juist niet teveel goede antwoorden geven? Zoals het op tv leek was het ook niet alsof de rest hele andere antwoorden gaf en hij het toch anders opschreef of zo. Hij was idd lekker aan het spelen, maar wel geld verdient. Terwijl dit ook een makkelijke was om wat minder geld te verdienen. 1 fout antwoord was al 0 euro. Als zei hij geloof ik wel ergens iets als, in ieder geval 1 goed dus dat moet dan 200 euro zijn. Hmmm.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Shadow_Agent schreef op zondag 21 januari 2024 @ 07:45:
https://www.gelderlander....de-nederlanders~a0aac2da/

Dit dus! zoals velen hier ook al opmerkten

[...]

Wat @Crazy D opmerkt is terecht: dit speelt natuurlijk al jaren ;)
Tja, er zaten een paar opdrachten bij waar geld verdienen inderdaad erg lastig was (ben nog verbaasd dat ze 75 euro aan die worstelaars hebben overgehouden).
Maar de pot staat er toch netjes voor, voor 3 afleveringen. Vooral met dank aan de 6k uit de allereerste opdracht natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
Crazy D schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Maar als Mol ga je dan toch juist niet teveel goede antwoorden geven? Zoals het op tv leek was het ook niet alsof de rest hele andere antwoorden gaf en hij het toch anders opschreef of zo. Hij was idd lekker aan het spelen, maar wel geld verdient. Terwijl dit ook een makkelijke was om wat minder geld te verdienen. 1 fout antwoord was al 0 euro. Als zei hij geloof ik wel ergens iets als, in ieder geval 1 goed dus dat moet dan 200 euro zijn. Hmmm.
Precies, we zijn het dus volgens mij eens dat Jeroen niet de mol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Of je weet dat er later nog een optie is om geld uit de pot te gaan spelen en dus denkt deze kleine bedragen veilig in de pot kan spelen om minder verdacht te worden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Zelfs al komt er later geen opdracht om geld weg te spelen: hoeveel hebben ze nu verdiend met die opdracht? Netto 400 euro.
Een laag genoeg bedrag om jezelf even lekker minder verdacht te maken. Je hoeft als mol echt niet elke kans aan te grijpen om maar niets te verdienen, imho. Deel van het spel is onontdekt blijven en een opdracht als deze is daar bij uitstek geschikt voor.
Mind you: de pot is fors, maar zo'n drie kwart van dat bedrag komt uit de allereerste opdracht. Verder is de opbrengst echt niet heel bijzonder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jeroen of Rian, daar twijfel ik tussen momenteel om m'n punten op in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wat een opdracht weer. Dit gaat bij voorbaat toch nergens op uitlopen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vage opdracht. Maar mn mollen zijn aan het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

masauri

aka qwybyte

tweakduke schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:39:
Wat een opdracht weer. Dit gaat bij voorbaat toch nergens op uitlopen.
Kees ziet iemand met een zwart shirt staan...
Die zien er toch niet zwart uit...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waarom die man met die hoed en die persoon met hoody in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:42:
Rik op excursie? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Coenen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:42:
De 3 afvallers lopen volgens mij rond en de titel van de aflevering was revanche.

Dat is misschien wel juist het punt van deze opdracht, de rest is bijzaak om ze bezig te houden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Zolang Justin maar niet definitief terugkomt. Wat een vervelend persoon :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Drie mensen met hoodies en zonnebrillen doen verdachte dingen op een markt.

Verder moeizame opdracht. En 199% dat ze die drie laten terugkeren in opdracht 2. Dus geen spanning en totaal onduidelijk hoe die waarde straks bepaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Als de 3 kopers zich hadden gesplitst hadden de afvallers minder kans gehad...
Nu hadden ze vrij spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:11
Kees is op stap met veel slachtoffers, is kees dan de mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

reiniero schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:04:
Kees is op stap met veel slachtoffers, is kees dan de mol?
Lijkt mij sterk, vond hem vrij goede antwoorden geven tijdens die markt

Verder :z met die Expeditie Robinson proef.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 22:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Omg, rian is dom of slecht in topografie.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jeroen lijkt mij geen mol 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Of hij wist dat er zoveel foute antwoorden waren...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Niemand eruit. Helaas ben ik nog geen stap verder met mn verdachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 22:53
Om het nog makkelijker te maken kun je voor volgende aflevering weer op alle 10 spelers inzetten in de app..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

LukeS schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:30:
Om het nog makkelijker te maken kun je voor volgende aflevering weer op alle 10 spelers inzetten in de app..
Als je nu op 1 van de 3 stemt die terug kan komen ben je wel helemaal ....
Die is geen mol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Het zou toch heel raar zijn als één van de 3 afvallers de mol zou zijn? Wat gebeurt er dan als diegene in de finale komt? Dan is het toch niet meer lastig om te voorspellen wie de mol is?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Juist wel. Op het laatste moment keihard Qatar roepen, terwijl je weet dat er genoeg foute antwoorden inzitten.
Ook het aantal driehoeken en vierkanten was duidelijk fout.

Ik heb vol op hem ingezet vanaf het begin, dus zie nu overal aanwijzingen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
DNA_Saint schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:34:
Het zou toch heel raar zijn als één van de 3 afvallers de mol zou zijn? Wat gebeurt er dan als diegene in de finale komt? Dan is het toch niet meer lastig om te voorspellen wie de mol is?
Ja dat zou echt heel slecht zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zegt Fons nu 'wie zit er in'?? Voordat ze weten dat er iemand in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zijn er nu jokers met die telefoongesprekken verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Jelte schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:35:
[...]

Juist wel. Op het laatste moment keihard Qatar roepen, terwijl je weet dat er genoeg foute antwoorden inzitten.
Ook het aantal driehoeken en vierkanten was duidelijk fout.

Ik heb vol op hem ingezet vanaf het begin, dus zie nu overal aanwijzingen natuurlijk ;)
Haha zeer herkenbaar hoor :D ik zit ook vol op hem maar toch geswitcht net nog. Maar wat je zegt zat ik ook nog aan te denken. Als hij wist dat er een foutief land tussen zat kun je makkelijk Qatar en Wales brullen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Gijsje22 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:37:
Zegt Fons nu 'wie zit er in'?? Voordat ze weten dat er iemand in zit..
100% heb het zelf nog terug gespoeld omdat ik het ook hoorde.

Met andere woorden de kandidaten weten wat er aan komt. Als hij de mol zou zijn, dan zou deze verspreking de uitzending nooit halen (lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

RedFox

Heb je een OV ofzo?

DNA_Saint schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:19:
Omg, rian is dom of slecht in topografie.
Of de mol ;)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 13:36

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Shadow_Agent schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Met andere woorden de kandidaten weten wat er aan komt. Als hij de mol zou zijn, dan zou deze verspreking de uitzending nooit halen (lijkt mij)
Tja, ze moeten ons toch af en toe wel iets geven. Anders blijft het dom gokken.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:31
m-vw schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:09:
[...]

Tja, ze moeten ons toch af en toe wel iets geven. Anders blijft het dom gokken.
Ik denk het niet, wordt ook elk jaar lastiger heb ik het idee….

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Shadow_Agent schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Nou in eerste instantie dacht ik ook, hoe weten ze dat, maar die kisten waren duidelijk mans groot. In de eerdere beelden was dat niet zo duidelijk. En dan 3 kisten als je beetje nadenkt kom je bij de afvallers uit.

Cees kwam met zijn opmerkingen ook vreemd over. Dus het was een beetje een afleveringen dat je dacht, huh? Zegt ie nu?

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 27-01-2024 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Shadow_Agent schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Haha zeer herkenbaar hoor :D ik zit ook vol op hem maar toch geswitcht net nog. Maar wat je zegt zat ik ook nog aan te denken. Als hij wist dat er een foutief land tussen zat kun je makkelijk Qatar en Wales brullen natuurlijk.
Volgens mij zette hij Kameroen bij de c. Dus dan kan je daarna prima met goede antwoorden komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

Na een tip van mijn dochter even zitten puzzelen op wie er terug komt. Zo te zien zijn dit de setjes met sleutels (zelfde tanden) in de blauwe cirkels. De rode is degene die Jeroen pakt en die zit in de set van 6, dus dan zou Babs terugkomen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3qhrodt0s5zVPfpSmgL_9ac8ZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcFoLQaG3WFuMJJg3gUKujf8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMKcWZhmG0SJXMFdQWtVIkDtUJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFNzGqROI1BCQ95n3kgUZgq7.jpg?f=fotoalbum_large

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Reptile209 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 00:07:
Na een tip van mijn dochter even zitten puzzelen op wie er terug komt. Zo te zien zijn dit de setjes met sleutels (zelfde tanden) in de blauwe cirkels. De rode is degene die Jeroen pakt en die zit in de set van 6, dus dan zou Babs terugkomen...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe zie je dat het dezelfde sleutels zijn? 🤣

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

tweakduke schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:43:
[...]

De 3 afvallers lopen volgens mij rond en de titel van de aflevering was revanche.

Dat is misschien wel juist het punt van deze opdracht, de rest is bijzaak om ze bezig te houden.
Mijn 1e gedachte was, er gaat nog iets gebeuren. Straks worden de deelnemers beroofd of zo |:( 8)7

Wat een heerlijke chaos op de fietsen zeg. Glashard proberen te liegen (het 1e telefoontje) om vervolgens uiteindelijk niet lang genoeg aan de telefoon te blijven... En Tooske dacht volgnes mij nog wel even een 2e joker te krijgen en toen kregen ze enkel geld :P Wel mooi ook dat iedereen blij is met 700 euro maar dat de mensen die op de markt waren niet vroegen van joh, maar hoeveel hebben jullie dan wel niet gebeld, het had 2100 moeten zijn...

In de boot was het ook lekker rommelig. Iedereen leek enthousiast maar jammer dat je niet achteraf ziet welke vragen goed en fout waren. Maar wel goed gemold, -500 is erg keurig :+

Ben wel benieuwd hoe ze dit nu gaan doen verder. De Mol gaat nooit naar huis. Dan is het onmogelijk dat de mol bij 1 van de 3 afvallers zit (want zonder sturing vanuit de regie zou die dus ook niet gekozen kunnen worden om terug te komen), dus wie er ook terug komt, je weet zeker dat dat de mol niet is. Maar die kandidaten missen info, dus hoe groot is hun kans nu dat ze nog genoeg juiste antwoorden geven? Misschien weten ze we wel wie de Mol is maar bij vragen als "waar was de Mol tijdens..."... of zouden ze dan wel wat info mee krijgen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

DNA_Saint schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:28:
[...]

Hoe zie je dat het dezelfde sleutels zijn? 🤣
Dit was een foto van de TV (dus nog wat minder detail), maar het is redelijk te zien denk ik. Die 6 hebben een redelijk gelijkmatige "boog" in tandjes: lang aan begin en einde van de sleutel en kort in het midden. De ene heeft als enige een wat langere punt naar het einde. En ook de drie hebben vergelijkbare tanden denk ik.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wel fijn dat je opnieuw je punten kan verliezen aan de afvallers. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QfeIuqFpjLAYpfE6JSQg-CblBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbbt52TWE5PoloCuOkaKpSNO.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan 1 procent van de spelers babs verdenken? Wat is de gedachtegang? 🤣

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DNA_Saint schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:41:
[Afbeelding]

Hoe kan 1 procent van de spelers babs verdenken? Wat is de gedachtegang? 🤣
Ze was zo snel klaar dat ze wel de mol moet zijn. En Jeroen is de 2e mol en heeft de juiste sleutel gepakt. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Crazy D schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Mijn 1e gedachte was, er gaat nog iets gebeuren. Straks worden de deelnemers beroofd of zo |:( 8)7

Wat een heerlijke chaos op de fietsen zeg. Glashard proberen te liegen (het 1e telefoontje) om vervolgens uiteindelijk niet lang genoeg aan de telefoon te blijven... En Tooske dacht volgnes mij nog wel even een 2e joker te krijgen en toen kregen ze enkel geld :P Wel mooi ook dat iedereen blij is met 700 euro maar dat de mensen die op de markt waren niet vroegen van joh, maar hoeveel hebben jullie dan wel niet gebeld, het had 2100 moeten zijn...

In de boot was het ook lekker rommelig. Iedereen leek enthousiast maar jammer dat je niet achteraf ziet welke vragen goed en fout waren. Maar wel goed gemold, -500 is erg keurig :+

Ben wel benieuwd hoe ze dit nu gaan doen verder. De Mol gaat nooit naar huis. Dan is het onmogelijk dat de mol bij 1 van de 3 afvallers zit (want zonder sturing vanuit de regie zou die dus ook niet gekozen kunnen worden om terug te komen), dus wie er ook terug komt, je weet zeker dat dat de mol niet is. Maar die kandidaten missen info, dus hoe groot is hun kans nu dat ze nog genoeg juiste antwoorden geven? Misschien weten ze we wel wie de Mol is maar bij vragen als "waar was de Mol tijdens..."... of zouden ze dan wel wat info mee krijgen?
toon volledige bericht
Ach het is leuk voor het spel. De kandidaten maken inderdaad zeker niet meer kans om ver te komen als ze terugkeren.
Daarnaast heb je kans dat er een keer een dubbele afvalronde komt, anders komt het aantal afleveringen niet uit.

Het is wel leuk bedacht deze keer. Ik denk zelf ook dat Babs terug is, aangezien de kandidaten in die volgorde stonden bij de toren opdracht.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Als de terugkomer de mol zou zijn, dan kloppen de testen toch niet daarvoor? Behalve de vraag man/vrouw zijn alle andere vragen fout want de terugkomer heeft niet mee gedaan met de spellen. Wordt het groene/rode scherm dan bepaald op 1 vraag en de tijd? Lijkt niet logisch. Dus mijn theorie is dat deze dus nooit de mol kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Theswitch op 28-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vind Fons ook wel verdacht.. Loopt ik weet niet hoevaak langs de "bruine trui" en geeft aan dat het een zwarte trui is.
En lekker makkelijk mollen door de telefoon :). Voor ons overduidelijk en daarom weer niet verdacht, wat hem juist weer verdacht maakt ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 28-01-2024 10:17 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Maar als de afvaller die nu terugkomt in de finale komt wordt het een makkelijke finale. De afvaller die terugkomt is de mol niet, dus de keuzes zijn dan beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Gijsje22 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:47:
Maar als de afvaller die nu terugkomt in de finale komt wordt het een makkelijke finale. De afvaller die terugkomt is de mol niet, dus de keuzes zijn dan beperkt...
In België heeft de mol schijnbaar ook een rood scherm gehad en keerde daarna terug.

Maar ja, moet je wel 100% zeker zijn dat er geen kandidaat is die toch even sneller die toren neerzet.

Of de makers moeten actief meespelen en tien sleutels neerleggen die enkel op de kist van de mol passen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:17:
Vind Fons ook wel verdacht.. Loopt ik weet niet hoevaak langs de "bruine trui" en geeft aan dat het een zwarte trui is.
En lekker makkelijk mollen door de telefoon :). Voor ons overduidelijk en daarom weer niet verdacht, wat hem juist weer verdacht maakt ;).
Het was toch Kees die het een zwart tshirt noemde?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
m-vw schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:59:
[...]

In België heeft de mol schijnbaar ook een rood scherm gehad en keerde daarna terug.

Maar ja, moet je wel 100% zeker zijn dat er geen kandidaat is die toch even sneller die toren neerzet.

Of de makers moeten actief meespelen en tien sleutels neerleggen die enkel op de kist van de mol passen.
Maar in België was het rood scherm —> extra opdracht —> groen scherm. De mol heeft daar nul spellen gemist. Dat zou nu wel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 19:42
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de Mol onder de afvallers zit. Dan zouden ze gelogen hebben en hebben moeten valsspelen om zeker te zijn dat de mol weer terug het spel in komt. Dan zou je in de app ook je punten weer terug moeten krijgen mocht je op een afvaller punten gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Pendora schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:26:
[...]

Maar in België was het rood scherm —> extra opdracht —> groen scherm. De mol heeft daar nul spellen gemist. Dat zou nu wel anders zijn.
Ah oke.

Ik ken enkel de oorspronkelijke reeks uit 1998/1999 toen het nog bij de VRT zat. De nieuwe heb ik nog nooit gezien.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
m-vw schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Ah oke.

Ik ken enkel de oorspronkelijke reeks uit 1998/1999 toen het nog bij de VRT zat. De nieuwe heb ik nog nooit gezien.
Doen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07

13art

Moderator Mobile
loginerror schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:44:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de Mol onder de afvallers zit. Dan zouden ze gelogen hebben en hebben moeten valsspelen om zeker te zijn dat de mol weer terug het spel in komt. Dan zou je in de app ook je punten weer terug moeten krijgen mocht je op een afvaller punten gezet hebben.
Plus, als je je punten terug zou krijgen? Hoeveel punten zou je nu dan hebben? Gaan ze dan lukraak wat punten geven? Krijg je het maximaal aantal punten? Nee ik geloof ook niet dat de mol bij de afvallers zit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gijsje22 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:47:
tweakduke schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:09:
[...]
Daarnaast heb je kans dat er een keer een dubbele afvalronde komt, anders komt het aantal afleveringen niet uit.
Weer eens met 4 in de finale?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
loginerror schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:44:
Helemaal mee eens, het is onmogelijk dat de Mol zich in die groep bevind. Alleen al om het feit dat de Mol geen rood scherm kan krijgen in Nederland (de Mol kan niet anders dan alle vragen correct invullen) maar ook omdat het nooit zeker is dat de Mol kan terugkeren en ook niet onbelangrijk, niet zou kunnen Mollen.

Mijn inziens dan ook een zinloze actie dit van de makers. Je wil niet dat degene die terugkeert er nog is in de finale (want zekerheidje, die is niet de Mol).

Ik had gehoopt op een leuke invulling van die Topito's, Maar zoals elk jaar de laatste jaren lukt het de productie niet om er echt iets van te maken, zeker als je vergelijkt met België. Het idee van de Topito's is leuk en de combi opdracht op de markt was ook prima, maar de afloop zal weer teleurstellend zijn. Had er iets van gemaakt dat de overgebleven kandidaten gebruik konden maken van de 3 afvallers nu die hun opdracht hebben voltooid, had het gegoten in iets in het thema (waarzeggen/toekomst voorspellen).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:13:
[...]

Helemaal mee eens, het is onmogelijk dat de Mol zich in die groep bevind. Alleen al om het feit dat de Mol geen rood scherm kan krijgen in Nederland (de Mol kan niet anders dan alle vragen correct invullen) maar ook omdat het nooit zeker is dat de Mol kan terugkeren en ook niet onbelangrijk, niet zou kunnen Mollen.

Mijn inziens dan ook een zinloze actie dit van de makers. Je wil niet dat degene die terugkeert er nog is in de finale (want zekerheidje, die is niet de Mol).

Ik had gehoopt op een leuke invulling van die Topito's, Maar zoals elk jaar de laatste jaren lukt het de productie niet om er echt iets van te maken, zeker als je vergelijkt met België. Het idee van de Topito's is leuk en de combi opdracht op de markt was ook prima, maar de afloop zal weer teleurstellend zijn. Had er iets van gemaakt dat de overgebleven kandidaten gebruik konden maken van de 3 afvallers nu die hun opdracht hebben voltooid, had het gegoten in iets in het thema (waarzeggen/toekomst voorspellen).
Helemaal eens, hoe vermakelijk Wie is De Mol? ook is, we kijken veel liever naar onbekenden in De Mol waar er veel informeler wordt omgegaan tussen presentator Gilles en kandidaten ('Beste vrienden...') en zeker de speluitleg is zeer welkom. Dan balt het afstandelijke van Rik en de kandidaten weer zo tegen. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
Ze durven ook geen testvraag op te stellen deze aflevering?
Ik vind het ook erg jammer dat kandidaten op deze manier terug kunnen.

Als Babs de mol is heeft ze tig opdrachten gemist.
Hoe vul je die dan in met opdrachten waar Babs niet aanwezig was.

Was de Mol, aan het zitten of aan het staan?
Was de mol bij de waaghalzen of bij de luieraars?
En dan hebben de kandidaten ook x vragen moeten beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 16:24
Kandidaten terug laten komen is altijd jammer...

Je weet niet of dat er tussen de drie afvallers contact is geweest. Een groen scherm geeft je eigenlijk geen informatie. Een groen schermt zegt alleen "iemand anders heeft zijn test slechter gemaakt."

Een rood scherm daarintegen geeft heel veel informatie. "jou antwoorden waren het slechts van allemaal." Als je vervolgens je antwoorden gaat analyseren kun je uit de drie afvallers hun antwoorden meer informatie halen dan uit drie willekeurige nog actieve kandidaten.

Wat ik ook altijd jammer vind is dat geknutsel met die vrijstellingen voor aflevering X, Y of Z. Hou daar aub toch mee op. Zeker een vrijstelling voor de finale. Krijg je weer z'n drama einde als destijds met Jochem van Gelder. Leuke man, prima kandidaat maar niet finale waardig.

Waar zijn de seizoenen gebleven waarin de winnaar en verliezend finalist van de 40 vragen er gewoon 39 goed hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joostje123 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:19:
Ze durven ook geen testvraag op te stellen deze aflevering?
Logisch toch, er is geen test geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
THE_BASE schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Helemaal eens, hoe vermakelijk Wie is De Mol? ook is, we kijken veel liever naar onbekenden in De Mol waar er veel informeler wordt omgegaan tussen presentator Gilles en kandidaten ('Beste vrienden...') en zeker de speluitleg is zeer welkom. Dan balt het afstandelijke van Rik en de kandidaten weer zo tegen. :+
Inderdaad, het is echt een gemiste kans dat ze op deze manier door blijven gaan hier.

Wat wel gezegd mag worden is dat er dit seizoen eindelijk over de hoeveelheid geld nagedacht lijkt te zijn. Het is hier jaren zo geweest dat een opdracht bijvoorbeeld 2000 euro kon opbrengen en bij mislukken gelijk 0 opbracht. Daar lijkt eindelijk nuance in te zitten, er kan nu eigenlijk constant geld verdiend worden. Wat voor iedereen leuker is denk ik: kandidaat, Mol en de kijker.

Maar ook nu geldt wel weer, deze "bekenden" hebben geld zat. Hetzelfde probleem speelt bij Expeditie Robinson. Men hoeft er niet voor te gaan.

Zelf zou ik bijvoorbeeld een opzet kunnen waarderen waarbij de Mol het door hem uit de pot gespeelde geld mag doneren aan een goed doel naar keuze. En dan gewoon onbekende mensen voor wie 10.000 euro wél een klap geld is. Ik verwacht dat je met een dergelijke opzet men veel verder gaat om het geld te verdienen én om het geld uit de pot te houden.

Overigens is er in België ook vaak onverwacht een opdracht in de avond, hebben ze net lekker zitten pimpelen en moeten ze daarna een museum "beroven" door laserstralen te ontwijken bijvoorbeeld _O- Het gaat zoveel verder in België op alle vlakken, de NL is leuk vermaak om weg te kijken maar het is vooral de opmaat naar de Belgische hier thuis.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 29-01-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
macscot schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:32:
Kandidaten terug laten komen is altijd jammer...

Je weet niet of dat er tussen de drie afvallers contact is geweest. Een groen scherm geeft je eigenlijk geen informatie. Een groen schermt zegt alleen "iemand anders heeft zijn test slechter gemaakt."

Een rood scherm daarintegen geeft heel veel informatie. "jou antwoorden waren het slechts van allemaal." Als je vervolgens je antwoorden gaat analyseren kun je uit de drie afvallers hun antwoorden meer informatie halen dan uit drie willekeurige nog actieve kandidaten.

Wat ik ook altijd jammer vind is dat geknutsel met die vrijstellingen voor aflevering X, Y of Z. Hou daar aub toch mee op. Zeker een vrijstelling voor de finale. Krijg je weer z'n drama einde als destijds met Jochem van Gelder. Leuke man, prima kandidaat maar niet finale waardig.

Waar zijn de seizoenen gebleven waarin de winnaar en verliezend finalist van de 40 vragen er gewoon 39 goed hebben...
Dat ... En ik kan mij niet meer heugen dat er een zwarte vrijstelling in het spel is gekomen laatste jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Millie-ano schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Dat ... En ik kan mij niet meer heugen dat er een zwarte vrijstelling in het spel is gekomen laatste jaren.
Sowieso zijn er vrij weinig vrijstellingen, dan heeft een zwarte ook geen zin. De Topito's uit het verleden waren ook geen hit.

Wat wel leuk was, vond ik, waren de jokers waarin een vrijstelling kón zitten. Dat gaf zoveel extra gelaagdheid, vond dat echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Drardollan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Sowieso zijn er vrij weinig vrijstellingen, dan heeft een zwarte ook geen zin. De Topito's uit het verleden waren ook geen hit.

Wat wel leuk was, vond ik, waren de jokers waarin een vrijstelling kón zitten. Dat gaf zoveel extra gelaagdheid, vond dat echt mooi.
Volgens mij heb ik dit seizoen alleen vrijstellingen gezien in aflevering 1 en iets over jokers gehoord in de aflevering van afgelopen zaterdag. Die hebben dus in de praktijk nog een erg bescheiden rol gehad. Maar wie weet komt dat nog in toekomstige opdrachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Enige wat ze volgens mij kunnen doen is 4 finalisten. Want als Babs terugkomt en het tot de finale weet te redden, is de winnaar gewoon 100% zeker. Zij kan de mol in ieder geval niet zijn, een paar afleveringen niet kunnen mollen is gewoon tegenstrijdig met spel. Los van inderdaad de vragen "waar zat de Mol toen en toen", de keuze "afvallershotel" zit daar niet bij. Dus je weet zeker, zij is de Mol niet.

Ik denk dat de BE Mol wel leuker is maar dat heeft niets met de deelnemers te maken maar met de stijl van de presentatie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Kees zei na de eerste opdracht “zullen we morgen met het geld lekker naar het strand gaan”. En waar vlogen ze de volgende dag heen? Naar de kust

Best verdacht want zover ik weet is de reis altijd een geheim voor de kandidaten.

En het liedje “Belgische mol is xxxx keer beter” wordt ook aardig grijs en heeft een enorme baard.

Na een aantal jaar is die boodschap ook wel duidelijk toch?

[ Voor 38% gewijzigd door Henvar op 29-01-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Henvar schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:12:
Kees zei na de eerste opdracht “zullen we morgen met het geld lekker naar het strand gaan”. En waar vlogen ze de volgende dag heen? Naar de kust

Best verdacht want zover ik weet is de reis altijd een geheim voor de kandidaten.
0,0 verdacht voor mij, want als het verdacht was dan was het niet uitgezonden. Daarnaast is het ook een standaard zinnetje van veel mensen als ze er lekker uit willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 17:02

burgt

Starbass

West Somalië van Kees was anders ook best verdacht. Bij de mislukkingen van Jeroen hoef he ook noet verder te mollen. Sor deed het het stukken verdekter om net het verkeerde getal te noemen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Niels de rat. :+ Dat was écht een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:30
Drardollan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:13:
[...]

had het gegoten in iets in het thema (waarzeggen/toekomst voorspellen).
Ja!
Waar is het thema gebleven?
Waar is de waarzegster van aflevering 1 en het uitdelen van de Topito's?
Laat die dan terugkomen en geef er op die manier een draai aan. Dat zou mooi zijn.
Want nu is er een thema gestart. Maar is er nu bij de terugkeer helemaal niks van te zien. Gewoon een paar sleutels en kisten wat geen aansluiting had...

Al hadden ze de waarzegster de opdracht voor het plaatsen van de topito's op de markt laten uitleggen, in plaats van Rik. Dan had het al iets geweest
jammer
Joostje123 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:19:
...

Als Babs de mol is heeft ze tig opdrachten gemist.
...
Om die reden kan Babs (maar ook Jip en Justin) nooit de mol zijn natuurlijk.
Babs heeft 3 afleveringen aan opdrachten en contact met de andere kandidaten gemist. (Jip 2, Justin 1)
Dan kan ze ook geen Mol zijn, want dan zijn er 3 volle afleveringen geen molacties geweest. Dat zou helemaal tegen het idee van het format zijn.

En inderdaad, Als kandidaat heeft terugkeren na 3 afleveringen ook weinig zin. Want in de vragen mis je 3 afleveringen aan informatie om antwoord mee te geven.

Ik vind het geen leuke twist voor dit seizoen
Drardollan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Maar ook nu geldt wel weer, deze "bekenden" hebben geld zat. Hetzelfde probleem speelt bij Expeditie Robinson. Men hoeft er niet voor te gaan.
Ik denk toch dat dat voor een deel wel meevalt...

De gemiddelde BN'er in Nederland verdient nou niet perse 'bakken' met geld. Natuurlijk, in veel gevallen vast wel een leuk boven modaal salaris. Maar alleen de echte A-listers zijn echt rijk.
Daarbij zijn de meeste kandidaten van WIDM NL over het algemeen geen A-listers. We hebben een paar B's (Kees, Jeroen), C's (Tooske, Anna, misschien Fons of Rian), maar van de meesten wordt bij bekendmaking van kandidaten al snel geroepen "die ken ik niet!", "dan hadden ze net zo goed echte onbekenden kunnen nemen"... Als ze nog dusdanig op het randje van bekend zitten, zullen ze echt niet bijzonder meer verdienen dan Jan Modaal.

Vergeet niet, meedoen aan WIDM kost ze geld.
Als mensen (BN'ers) meedoen aan bv Expeditie Robinson of De Verraders (of menig ander programma) krijgen ze een fee. Gewoon vergoeding voor deelnamen. Bij ER is het bekend dat dat best een aardig bedrag is, wat ook nog eens oploopt als je de samensmelting of vervolgens de finale haalt.
Maar zo is ook bekend dat men voor WIDM niks krijgt. Dat doe je voor de eer; van het mee mogen doen aan het spel.
Plus, in die drie weken dat je weg bent, kun je dus niet voor iets anders werken (of influencen). Dus het is een onbetaalde vakantie.
(3 weken onbetaald weg = ook weer een reden dat de échte bekenden niet zo snel meedoen)

Wat bovenstaande betreft denk ik dus niet dat ze geld zat hebben en niet voor het geld hoeven gaan.
Ze kunnen het geld vast goed gebruiken.

Máár... Aan de andere kant levert meedoen aan WIDM natuurlijk wel een hoop exposure op.
Extra bekendheid, zeker als iemand leuk en opvallend in beeld is geweest, meerdere afleveringen.
En dat levert na afloop natuurlijk wel wat op. Nieuw werk, nieuwe klussen, nieuwe influencerjobs.

Om die reden is het winnen van het geld dan waarschijnlijk wel minder belangrijk. Het gaat ze misschien meer om het geld dat achteraf komt
Henvar schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:12:

Ach, ze zaten bij het diner.
Waarschijnlijk had de productie ze vooraf al ingelicht over de aankomende vlucht en waar die heen zou gaan.
Gewoon een mooi grapje van Kees. Ik denk niet dat hij hier specifieke voorkennis had. Eerder dat de regie het zo een beetje laat lijken.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:05
burgt schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:07:
West Somalië van Kees was anders ook best verdacht. Bij de mislukkingen van Jeroen hoef he ook noet verder te mollen. Sor deed het het stukken verdekter om net het verkeerde getal te noemen.
West Samoa, dat was een echt land. Tot 1997, toen werd het hernoemd naar Samoa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 17:27

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Is het meer mensen opgevallen dat Tooske de kubus niet juist heeft opgelost?

Bij NPOStart is dit te zien op 45:30. De bovenkant lijkt goed, maar dan zou ook de bovenste rij van de zijkanten één kleur moeten zijn. Dat is bij Tooske niet het geval.

Bij Kees klopt dit wel (51:20), of zou je kunnen zeggen dat die ook niet correct is, omdat de bovenste rij van de zijkant niet gelijk is aan het middelste blokje van dat vlak? Het middelste blokje zit vast, dus dat is 'goed', dus als de bovenste rij een afwijkende kleur heeft, dan is die niet goed...

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mikkie001 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:06:
Is het meer mensen opgevallen dat Tooske de kubus niet juist heeft opgelost?

Bij NPOStart is dit te zien op 45:30. De bovenkant lijkt goed, maar dan zou ook de bovenste rij van de zijkanten één kleur moeten zijn. Dat is bij Tooske niet het geval.

Bij Kees klopt dit wel (51:20), of zou je kunnen zeggen dat die ook niet correct is, omdat de bovenste rij van de zijkant niet gelijk is aan het middelste blokje van dat vlak? Het middelste blokje zit vast, dus dat is 'goed', dus als de bovenste rij een afwijkende kleur heeft, dan is die niet goed...
Dat hoefde ook niet, het mol logo alleen bracht al punten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 17:27

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

SmurfLink schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:08:
[...]

Dat hoefde ook niet, het mol logo alleen bracht al punten op.
Goed punt! Dan lijkt mij dat de groep met Kees de opdracht goed heeft gedaan.
Maar bij Tooske zitten er verschillende kleuren naast elkaar, dus daar zitten blokjes niet op de juiste plek en ik verwacht dat het logo daardoor niet is zoals het moet zijn. (Natuurlijk is dit alleen te klein in beeld gebracht om op basis van het logo te kunnen beoordelen).

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien zien we uiteindelijk wel dat de mol de kubus terug in het zakje doet en nog snel het plaatje verkeerd draait zodat het min geld oplevert.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mikkie001 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Maar bij Tooske zitten er verschillende kleuren naast elkaar, dus daar zitten blokjes niet op de juiste plek en ik verwacht dat het logo daardoor niet is zoals het moet zijn. (Natuurlijk is dit alleen te klein in beeld gebracht om op basis van het logo te kunnen beoordelen).
Klinkt alsof er een molloot in moet duiken om op basis van de beelden die we hebben de kubus te reconstrueren en op basis van het eindbeeld moet uitvogelen wat er overal staat. :+

NOT IT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:01
Mikkie001 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Tooske (nogsteeds m'n mol) had dacht ik wel het mol-logo goed, en ging niet door voor de hele kubus. Ik vond zelf dat ze het heel snel "oploste", heb dan ook het vermoeden dat ze thuis heeft geoefend.
"Maar de mol wil toch juist geen geld verdienen? En is het niet beter als ze superlang over de kubus doen?" Nou; door de kubus alleen aan 1 kant op te lossen en direct weg te leggen voorkomt men iig dat er een heel groot bedrag in de pot komt (waarna een negatief totaal saldo een stuk onwaarschijnlijker is). Bovendien is het voor de mol veel interessanter om zoveel mogelijk spellen te doen net zoals voor de kandidaten (meer spellen = meer geld winnen of juist meer geld verliezen). De uitslag heeft de mol in de hand, maar bij alleen de kubus spelen en daarop vastlopen is het verlies minimaal.

-------------------------------------------------------------
Ook bij het landenspel viel ze me op. Toen ze bij de Q waren kwam Tooske een beetje verveeld op me over, alsof het spel allang verneukt was (maar dat mag ze niet laten merken) dus moet ze doen alsof ze nog geïnteresseerd is in het verder puzzelen (wat ze niet is) en het liefst zsm door naar het volgende spelletje wil gaan. Ze weet ook waarschijnlijk alle antwoorden, maarja mag natuurlijk niet die allemaal oplepelen want dat is verdacht. Dus dan gaat ze lekker vaag een beetje sturen.. ze zaten een beetje te zoeken op QUE achtige klanken (Quebec bijv, zal ook wel de oorzaak zijn, lastig om van dat idee weer af te stappen) waarbij Rian dan opeens komt met "QUA" klanken (kwaliteit) en dan stuurt Tooske met "is er niet een land in Afrika/Midden-oosten? (imho bijzonder specifiek voor iemand die zogenaamd het antwoord niet weet) waarop eindelijk Qatar geraden is. Ook opvallend: Tooske begint direct zich min of meer te verontschuldigen en verklaren "Rianne zei QUA!" oid, alsof een goed antwoord geven iets is wat verdacht is. Nee, maar wel als je de mol bent.

Anyway, vorige week zat ik niet meer zo comfortabel in m'n Tooske-tunnel (zowat de helft vd kandidaten noemden Tooske opeens als 1 van hun potentiële mollen, en dat beviel me totaal niet), maar deze week zit het weer "perfectly snug"; alles lijkt perfect op zn plaats te vallen... maar dat komt ook omdat we de verdenkingen bij de test niet gehoord hebben.

Erg leuke aflevering trouwens, betere spellen...vele malen leuker dan die vorige week...die vond ik toch een partijtje suf.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste