Ja!
Waar is het thema gebleven?
Waar is de waarzegster van aflevering 1 en het uitdelen van de Topito's?
Laat die dan terugkomen en geef er op die manier een draai aan. Dat zou mooi zijn.
Want nu is er een thema gestart. Maar is er nu bij de terugkeer helemaal niks van te zien. Gewoon een paar sleutels en kisten wat geen aansluiting had...
Al hadden ze de waarzegster de opdracht voor het plaatsen van de topito's op de markt laten uitleggen, in plaats van Rik. Dan had het al iets geweest
jammer
Om die reden kan Babs (maar ook Jip en Justin) nooit de mol zijn natuurlijk.
Babs heeft 3 afleveringen aan opdrachten en contact met de andere kandidaten gemist. (Jip 2, Justin 1)
Dan kan ze ook geen Mol zijn, want dan zijn er 3 volle afleveringen geen molacties geweest. Dat zou helemaal tegen het idee van het format zijn.
En inderdaad, Als kandidaat heeft terugkeren na 3 afleveringen ook weinig zin. Want in de vragen mis je 3 afleveringen aan informatie om antwoord mee te geven.
Ik vind het geen leuke twist voor dit seizoen
Ik denk toch dat dat voor een deel wel meevalt...
De gemiddelde BN'er in Nederland verdient nou niet perse 'bakken' met geld. Natuurlijk, in veel gevallen vast wel een leuk boven modaal salaris. Maar alleen de echte A-listers zijn echt rijk.
Daarbij zijn de meeste kandidaten van WIDM NL over het algemeen geen A-listers. We hebben een paar B's (Kees, Jeroen), C's (Tooske, Anna, misschien Fons of Rian), maar van de meesten wordt bij bekendmaking van kandidaten al snel geroepen
"die ken ik niet!", "dan hadden ze net zo goed echte onbekenden kunnen nemen"... Als ze nog dusdanig op het randje van bekend zitten, zullen ze echt niet bijzonder meer verdienen dan Jan Modaal.
Vergeet niet, meedoen aan WIDM kost ze geld.
Als mensen (BN'ers) meedoen aan bv Expeditie Robinson of De Verraders (of menig ander programma) krijgen ze een fee. Gewoon vergoeding voor deelnamen. Bij ER is het bekend dat dat best een aardig bedrag is, wat ook nog eens oploopt als je de samensmelting of vervolgens de finale haalt.
Maar zo is ook bekend dat men voor WIDM niks krijgt. Dat doe je voor de eer; van het mee mogen doen aan het spel.
Plus, in die drie weken dat je weg bent, kun je dus niet voor iets anders werken (of influencen). Dus het is een onbetaalde vakantie.
(3 weken onbetaald weg = ook weer een reden dat de échte bekenden niet zo snel meedoen)
Wat bovenstaande betreft denk ik dus niet dat ze geld zat hebben en niet voor het geld hoeven gaan.
Ze kunnen het geld vast goed gebruiken.
Máár... Aan de andere kant levert meedoen aan WIDM natuurlijk wel een hoop exposure op.
Extra bekendheid, zeker als iemand leuk en opvallend in beeld is geweest, meerdere afleveringen.
En dat levert na afloop natuurlijk wel wat op. Nieuw werk, nieuwe klussen, nieuwe influencerjobs.
Om die reden is het winnen van het geld dan waarschijnlijk wel minder belangrijk. Het gaat ze misschien meer om het geld dat achteraf komt
Henvar schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:12:
Kees zei na de eerste opdracht “zullen we morgen met het geld lekker naar het strand gaan”. En waar vlogen ze de volgende dag heen? Naar de kust
Best verdacht want zover ik weet is de reis altijd een geheim voor de kandidaten.
Ach, ze zaten bij het diner.
Waarschijnlijk had de productie ze vooraf al ingelicht over de aankomende vlucht en waar die heen zou gaan.
Gewoon een mooi grapje van Kees. Ik denk niet dat hij hier specifieke voorkennis had. Eerder dat de regie het zo een beetje laat lijken.