Waarom moeten ze in die groep zitten? Tooske heeft echt alleen gerend; dan heb je weinig invloed op het spel.tweakduke schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:56:
De mol moet wel haast bij de luilakken zitten en diegene die op de mollympische spelen op de baan renden en de briefjes voorlezen.
Dan hou je Tooske, Kees of Jeroen over.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:43
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik vermoed dat er gerommeld is met die briefjes. Anders gaan er niet 3 mensen die oplezen zo gruwelijk de fout in.Ojjorz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:04:
[...]
Waarom moeten ze in die groep zitten? Tooske heeft echt alleen gerend; dan heb je weinig invloed op het spel.
Ik weet niet wat we ermee moeten maar dit zou je er anders toch uitknippen?
7.49 bij terugkijken op NPO
Verder stopt kort daarna Anna die eerste envelop uitgebreid in Kees zijn broekzak, voor mij een hele duidelijke hint naar Anna.
[ Voor 20% gewijzigd door OmeJoyo op 13-01-2024 22:12 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Bij het tweede spel zou je de mol op het dakterras verwachten. Want met vragen beantwoorden kun je hooguit alleen je eigen antwoorden beïnvloeden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EYrjQhttklEzbTO0eZPwut1Q.png?f=user_large)
Nou lekker weinig info nog over wie op wie zit. Maar het was wel even huilen door de afvaller.
[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 14-01-2024 00:29 ]
I have stability. The ability to stab.
Bij geen van de kandidaten vind ik connecties naar een onbewoond eiland, de naam Wilson, Volleybal, Tom Hanks, of naar de film Cast Away maar twee kandidaten hebben wel een link naar een programma op een onbewoond eiland.
Kees, heeft meegedaan aan expeditie Robinson, Tooske heeft gezegd dit nooit te willen doen.
Ik bedoel, hoe groot is de kans dat iemand in Mexico at random een Wilson bal ergens vind en precies die koopt?
Of was het een hint met humor dat als de kandidaten gaan staan dat dan de podcast weg gaat? Cast Away.
Dit is ook een gekke hit op Google trouwens.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z66Yfo2PY6HX7ZT3rpMOBwXE.jpg?f=user_large)
4 Dagen geleden?
[ Voor 18% gewijzigd door OmeJoyo op 14-01-2024 11:03 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
De mol wist natuurlijk dat als ze gingen lopen, die kutmuziek gedraaid werd in plaats van de podcast. Niet alleen afleiding, maar ook minder info en dus grotere kans op foute antwoorden. Dat lijkt mij ook wel een plek waar ik als mol zou willen zitten, hoewel die opdracht best vet was dus misschien dat ik zou denken, fuck it. Ben hier ook voor de lolOjjorz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:04:
[...]
Waarom moeten ze in die groep zitten? Tooske heeft echt alleen gerend; dan heb je weinig invloed op het spel.
In het stadion... als speaker zit je op zich wel op een goede plek, op het moment van voorlezen is er niemand die meekijkt wat je roept. En je kunt de briefjes een beetje door elkaar husselen. Of, wat Kees doet, fouten maken en zich herstellen. Bij het rennen had je denk ik idd niet zo veel invloed, je kunt iets langzamer lopen maar dat is het dan ook wel.
Aan de andere kant, als bordenloper kun je 'm ook makkelijk een stoel te ver neerzetten. Of, zoals in het begin van de opdracht toen ze nog niet alle borden aan de kant hadden gelegd, een bord pakken dat wel goed stond om die te verplaatsen. De controle bij/op de borden is wat kleiner denk ik dan als speaker.
Dan blijft Rian over, die zat bij de bordenlopers en bij het zwembad.
Exact expert nodig?
De aflevering heet "afgelopen?" en nou, Tooske die heeft idd heel wat afgelopen deze ep.
Eerst in het stadion; iedereen lijkt de omroepers het meeste te verdenken "want die hebben de meeste controle" maar vergeet niet die trekken ook overduidelijk alle aandacht.
Als je als omroeper gaat mollen dan kan iedereen dat horen, en men gaat zich ook ermee bemoeien.
Nee dan vind ik wat Tooske deed nog het slimste; gewoon door blijven rennen en rennen waardoor de enveloppen veel sneller verzameld kunnen worden dan dat de boodschappen doorgegeven kunnen worden en al helemaal sneller dan ze de borden kunnen plaatsen op de tribune.
De enveloppen stapelen zich op, en zodra 1 iemand van omroeper wisselt en niet extreem duidelijk aangeeft welke enveloppen al gedaan zijn dan is het hek van de dam; elk setje van 2 enveloppen geeft een cijfercombinatie, zodra die door elkaar liggen kom je er nooit meer achter welke bij welke hoorde en is de rest vd opdracht verloren. (je kan het in theorie fixen, maar dat kost echt veel tijd en dan moet je in je hoofd op het veld puzzelen welke streepjes matchen met welke andere etc maar met 12 enveloppen is dat niet te doen meer)
En Tooske? die kwam niet eens in de buurt van de omroepers, lekker veilig op afstand. Nog een enkel shot ertussen door waarin ze trots de naam op d'r rug laat zien als een voetballer die net heeft gescoord en ik ben overtuigd.
Bij het klimmen/hotel was het weer Tooske die mocht lopen. Minder duidelijk dan in het stadion, maar ook hier lijkt ze het subtiel te doen. Bijv; ze zitten allemaal, en Tooske staat als eerste op. Niet met de mededeling "kom we moeten allemaal gaan zoeken" en daarmee de groep forceren op te staan, nee met de mededeling "nou... ik ga toch even kijken" erg vrijblijvend dus. Echter een normale automatische eigenschap van mensen is dat ze dan ook de neiging hebben om op te staan, en jawel voor je het weet staat/loopt de hele groep. Op dat moment is het ook weer Tooske die weer als eerste braaf gaat zitten, waardoor ze weer minder opvalt. Waar de andere kandidaten heel opzichtig zitten te kloten met ballen, zwembad, rackets en weet ik veel, is Tooske meer op de achtergrond "continu verwonderd over wat nou het doel is, maar is daar verder relatief stilletjes over".
-edit: er schoot me nog iets te binnen-
De hint die Tooske kreeg was iets in de trend van "patience is a virtue". Het viel me op hoe ze dat echt in superbrak steenkolen Engels uitsprak en erbij keek alsof ze het in keulen had horen donderen. Kwam op mij een beetje over als "jezelf van de domme houden". En het zat me niet lekker, ik kon me niet voorstellen dat Tooske haar Engels zó slecht zou zijn. Ik krijg het idee dat ze zich dommer voordoet dan ze is, en dat past ook bij het beeld dat NL volgens mij van d'r heeft: die grappige leuke (niet al te slimme) meid van TMF, leuk koppie maar wat kan ze eigenlijk naast een beetje leuk kijken en babbelen?
Dus ik ben een minuutje of 2 op onderzoek gegaan en wat blijkt...eerste zin op widm.nl bij haar profiel: "Na het afronden van haar studie Engelse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht"
Aha! Ze kan dus wel prima Engels, kan me niet voorstellen dat ze de uitdrukking niet kende.
Ik heb nog even doorgezocht, en als je goed blijft zoeken op Youtube kom je uiteindelijk een filmpje tegen waarin ze in perfect/prima Engels een liedje zingt. Ze kan het dus wél, ze hield zich echt van de domme. Is geen bewijs dat ze de mol is, maar ze speelt dus wel echt een ander persoon dan dat ze daadwerkelijk is.
Dit doet me heel erg denken aan toen Milouska Meulens de mol was, je dommer voordoen dan je eigenlijk bent, om zo de naïeve kandidaat te spelen...maar ondertussen....
Als Rik komt vertellen dat de opdracht met de podcast steeds verbroken werd door muziek, staat de hele groep in een kring, Tooske staat daarbij met een opvallende roze blouse.
Zodra Rik zegt dat iedereen niet mocht zitten, ploft Tooske neer op de bank zoals een teleurgestelde/geschokte kandidaat dat zou doen... echter niemand gaat daarin mee, iedereen blijft staan. Tooske springt weer op alsof ze zich lijkt te realiseren dat d'r acteerwerk afsteekt van de rest, en lijkt die foute inschatting te overcompenseren door nog enthousiaster dan normaal te gaan doen.
Dan is er nog dat dingetje bij de penningmeester, dat Tooske aangeeft; mogelijk gaan mensen nu mij verdenken omdat ik bij de penningmeester was toen duidelijk werd dat er geld ontbrak -> "Nou kom maar op mensen!" zei ze uitdagend tegen de camera.
Te opzichtig? Eigenlijk wel. Maar vanaf de bekendmaking van de vorige opdracht is Tooske uberhaupt krankzinnig opzichtig in beeld.
En bij de testuitslagen zat ze daar met haar knalrode shirt, kreeg ze als eerste haar scherm te zien, en werd er naar mijn idee even door de regie extra de indruk gewekt dat ze mogelijk naar huis ging. Natuurlijk doen ze dit altijd bij één of meerdere kandidaten, maar de combinatie van de rode kleding en de titel "afgelopen?" deed me toch even schrikken. Maar natuurlijk gaat ze niet naar huis, ze is immers mijn mol
Conclusie; vorige aflevering werd Tooske behoorlijk uit het beeld gehouden, vooral bij de schilderijen opdracht. We werden verleid om vooral Kees en Anna te verdenken. Dit keer leek het wel alsof de mol heeft gezegd: ik wil pontificaal in beeld komen, ik durf hoog spel te spelen. En het heeft gewerkt, want alle aandacht gaat nogsteeds naar Anna en Kees, met misschien een beetje Fons.... En Tooske? Die zat ook telkens op de gevoelige plekken, lijkt elke keer de brave enthousiaste kandidaat te zijn, maar doet tevens elke keer precies dat wat later totaal onhandig uitpakt, en niemand heeft het erover.
Lekker comfortabel m'n tunneltje in en tot volgende week
[ Voor 13% gewijzigd door davidov op 14-01-2024 13:59 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 14-01-2024 13:30 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Goed verhaal. Tis dat ik stuk ben, anders had ik ook de Tooske tunnel om gegaan denk ik ;pdavidov schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:13:
Ik zit zo kneiterhard op Tooske, dat ik d'r naam vrijwel niet hoor vallen zowel in de aflevering als bij molloten versterkt mijn vermoedens. Kees en Anna krijgen in elk geval teveel aandacht voor m'n gevoel en Fons inmiddels ook, terwijl Tooske mijn inziens wederom op de beste plekken zat en het subtielst tegenwerkte.
De aflevering heet "afgelopen?" en nou, Tooske die heeft idd heel wat afgelopen deze ep.
Eerst in het stadion; iedereen lijkt de omroepers het meeste te verdenken "want die hebben de meeste controle" maar vergeet niet die trekken ook overduidelijk alle aandacht.
Als je als omroeper gaat mollen dan kan iedereen dat horen, en men gaat zich ook ermee bemoeien.
Nee dan vind ik wat Tooske deed nog het slimste; gewoon door blijven rennen en rennen waardoor de enveloppen veel sneller verzameld kunnen worden dan dat de boodschappen doorgegeven kunnen worden en al helemaal sneller dan ze de borden kunnen plaatsen op de tribune.
De enveloppen stapelen zich op, en zodra 1 iemand van omroeper wisselt en niet extreem duidelijk aangeeft welke enveloppen al gedaan zijn dan is het hek van de dam; elk setje van 2 enveloppen geeft een cijfercombinatie, zodra die door elkaar liggen kom je er nooit meer achter welke bij welke hoorde en is de rest vd opdracht verloren. (je kan het in theorie fixen, maar dat kost echt veel tijd en dan moet je in je hoofd op het veld puzzelen welke streepjes matchen met welke andere etc maar met 12 enveloppen is dat niet te doen meer)
En Tooske? die kwam niet eens in de buurt van de omroepers, lekker veilig op afstand. Nog een enkel shot ertussen door waarin ze trots de naam op d'r rug laat zien als een voetballer die net heeft gescoord en ik ben overtuigd.
Bij het klimmen/hotel was het weer Tooske die mocht lopen. Minder duidelijk dan in het stadion, maar ook hier lijkt ze het subtiel te doen. Bijv; ze zitten allemaal, en Tooske staat als eerste op. Niet met de mededeling "kom we moeten allemaal gaan zoeken" en daarmee de groep forceren op te staan, nee met de mededeling "nou... ik ga toch even kijken" erg vrijblijvend dus. Echter een normale automatische eigenschap van mensen is dat ze dan ook de neiging hebben om op te staan, en jawel voor je het weet staat/loopt de hele groep. Op dat moment is het ook weer Tooske die weer als eerste braaf gaat zitten, waardoor ze weer minder opvalt. Waar de andere kandidaten heel opzichtig zitten te kloten met ballen, zwembad, rackets en weet ik veel, is Tooske meer op de achtergrond "continu verwonderd over wat nou het doel is, maar is daar verder relatief stilletjes over".
De hint die Tooske kreeg was iets in de trend van "patience is a virtue". Het viel me op hoe ze dat echt in superbrak steenkolen Engels uitsprak en erbij keek alsof ze het in keulen had horen donderen. Kwam op mij een beetje over als "jezelf van de domme houden". En het zat me niet lekker, ik kon me niet voorstellen dat Tooske haar Engels zó slecht zou zijn. Ik krijg het idee dat ze zich dommer voordoet dan ze is, en dat past ook bij het beeld dat NL volgens mij van d'r heeft: die grappige leuke (niet al te slimme) meid van TMF, leuk koppie maar wat kan ze eigenlijk naast een beetje leuk kijken en babbelen?
Dus ik ben een minuutje of 2 op onderzoek gegaan en wat blijkt...eerste zin op widm.nl bij haar profiel: "Na het afronden van haar studie Engelse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht"
Aha! Ze kan dus wel prima Engels, kan me niet voorstellen dat ze de uitdrukking niet kende.
Ik heb nog even doorgezocht, en als je goed blijft zoeken op Youtube kom je uiteindelijk een filmpje tegen waarin ze in perfect/prima Engels een liedje zingt. Ze kan het dus wél, ze hield zich echt van de domme. Is geen bewijs dat ze de mol is, maar ze speelt dus wel echt een ander persoon dan dat ze daadwerkelijk is.
Dit doet me heel erg denken aan toen Milouska Meulens de mol was, je dommer voordoen dan je eigenlijk bent, om zo de naïeve kandidaat te spelen...maar ondertussen....
Als Rik komt vertellen dat de opdracht met de podcast steeds verbroken werd door muziek, staat de hele groep in een kring, Tooske staat daarbij met een opvallende roze blouse.
Zodra Rik zegt dat iedereen niet mocht zitten, ploft Tooske neer op de bank zoals een teleurgestelde/geschokte kandidaat dat zou doen... echter niemand gaat daarin mee, iedereen blijft staan. Tooske springt weer op alsof ze zich lijkt te realiseren dat d'r acteerwerk afsteekt van de rest, en lijkt die foute inschatting te overcompenseren door nog enthousiaster dan normaal te gaan doen.
Dan is er nog dat dingetje bij de penningmeester, dat Tooske aangeeft; mogelijk gaan mensen nu mij verdenken omdat ik bij de penningmeester was toen duidelijk werd dat er geld ontbrak -> "Nou kom maar op mensen!" zei ze uitdagend tegen de camera.
Te opzichtig? Eigenlijk wel. Maar vanaf de bekendmaking van de vorige opdracht is Tooske uberhaupt krankzinnig opzichtig in beeld.
En bij de testuitslagen zat ze daar met haar knalrode shirt, kreeg ze als eerste haar scherm te zien, en werd er naar mijn idee even door de regie extra de indruk gewekt dat ze mogelijk naar huis ging. Natuurlijk doen ze dit altijd bij één of meerdere kandidaten, maar de combinatie van de rode kleding en de titel "afgelopen?" deed me toch even schrikken. Maar natuurlijk gaat ze niet naar huis, ze is immers mijn mol
Conclusie; vorige aflevering werd Tooske behoorlijk uit het beeld gehouden, vooral bij de schilderijen opdracht. We werden verleid om vooral Kees en Anna te verdenken. Dit keer leek het wel alsof de mol heeft gezegd: ik wil pontificaal in beeld komen, ik durf hoog spel te spelen. En het heeft gewerkt, want alle aandacht gaat nogsteeds naar Anna en Kees, met misschien een beetje Fons.... En Tooske? Die zat ook telkens op de gevoelige plekken, lijkt elke keer de brave enthousiaste kandidaat te zijn, maar doet tevens elke keer precies dat wat later totaal onhandig uitpakt, en niemand heeft het erover.
Lekker comfortabel m'n tunneltje in en tot volgende week
Hoewel Kees ook nog wel streken heeft waardoor ik hem niet helemaal afschrijf als mol
Battle.net Spud#2543
Dat is idd risicovol. Maar let wel:Vorkie schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:42:
Toch is Tooske ook weer lastig - m.b.t. het gestolen geld maakte ze een opmerking over dat ze dan verdacht raakte - maar dat houdt dan in dat mensen op de juiste stemmen en dus niet uit het spel gaan...
- Tooske belandde per ongeluk in die situatie, ze heeft er niet voor gekozen. Penningmeester zal gevraagd hebben "loop je even mee" en zij wist niet op dat moment dat hij geld achterover gedrukt had. Het is dus geen bewuste keuze van haar om in deze risicovolle positie te zitten. Eenmaal zittend op dat bed kan je niet meer wegrennen met "lalala ik wil dit niet horen", je moet er nu het beste van maken.
- Het lijkt me ook best ongemakkelijk; stel je bent de mol, en dan gaat een kandidaat voor je neus aantonen dat er nu al geld weg is, wetende dat je zelf de mol bent maar niks hebt gedaan. Oftewel de penningmeester kiest de mol als vertrouwenspersoon in een plannetje om de mol uit te roken, dat is dan weer wél een leuke positie om als mol in te zitten. Leuk maar ongemakkelijk. Je moet dan geschokt en verwonderd zijn, maar diep van binnen vind je het hilarisch dat iemand anders het werk voor je doet en verwarring zaait, maar je mag geen seconde iets laten merken. Persoonlijk vond ik dat Tooske dat ook uitstralen, een combinatie van verbazing en aarzeling, erg afwachtend wat de ander gaat zeggen en doen.
- De penningmeester zal later nog bekend moeten maken dat hij het geld zelf heeft achterover gedrukt. Op dat moment zal hij de verdenkingen op zich krijgen en afleiden van Tooske. Heel misschien dat een enkele kandidaat hierdoor per ongeluk en door stom toeval op het spoor van Tooske komt, maar daar leek ze niet mee te zitten. Tooske koos voor no guts no glory: "kom maar op mensen".
Ik heb al teveel gepost maar dan voeg ik toch nog de allerlaatste twee dingen die me opvielen toe, maar dit zijn nou niet echt sterke argumenten. Ik zou ze eerder bijzonder zwak noemen...maar mocht over 2 maanden het toch Tooske blijken te zijn dan heb ik het wel gezegd
- Tooske droeg een soort rok in de eerste ep (zie ook groepsfoto ep 1 die bovenaan topic staat) die me op de een of andere manier doet denken aan een abstracte molshoop. Eenmaal gezien kan ik het niet meer niet-zien.
- Bij moltalk krijg je aan het eind de statistieken te zien, ze gebruiken daar foto's van de kandidaten voor. Bij die foto's viel het me op dat de fotograaf duidelijk heeft gezegd "ga zelfverzekerd op de foto staan". Met als gevolg dat iedereen stoer staat; de een doet de armen over elkaar heen, de ander zet een arm in de zij, etc etc. Tooske staat van allemaal daar verreweg het neutraalst op, niks geacteerd, niet in your face stoer kijken of poseren... gewoon een neutrale houding en een koele blik opzij. Het zit 'm voor mij in de neutraliteit van haar opstelling, het aanwezig zijn zonder op te vallen...alsof ze tijdens de fotosessie al in d'r hoofd de mol aan het spelen was.
Ok klaar, genoeg, het is overduidelijk dat ik niks anders meer kan zien dan Tooske.
Tijd gaat me leren hoe snel het lachen me zal vergaan
Rian blijft een beetje verdacht. Tooske is wel heel verdacht, zeker na het verhaal van @davidov .
Ik denk wel dat Kees er nog lang in blijft, vanwege z'n achtergrond/werk dus opzich wel een safe bet.
Ik weet niet wat jij steenkolen engels vind, maar ik vond dit zeer prima engels.davidov schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:13:
[...]
De hint die Tooske kreeg was iets in de trend van "patience is a virtue". Het viel me op hoe ze dat echt in superbrak steenkolen Engels uitsprak en erbij keek alsof ze het in keulen had horen donderen.
[...]
Verder breng ik zo niets tegen je verhaal in. Maar dit argument kun je schrappen.
Terwijl Anna opzoek is naar de persoon met het symbool op haar kaart zien we in een shot Rian voorbij komen.
/f/image/BiujeQ6dyvYL1xyBjOOft9rm.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet geloven dat dit een fout is in de montage. Kan gewoon geen toeval zijn. Niet op dit niveau.
Helemaal omdat we weten dat de mol er tussen liep.
Voor mij is Rian dus de mol
PSN: Von_Smallhausn
- tweakduke

Het gaat om de vrouw rechts he, gewoon Rian zelf zonder kostuum.tweakduke schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:12:
Alleen de haarkleur verschilt wel erg veel, of die vrouw lijkt er toevallig veel op om zo een dwaalspoor te krijgen.
[Afbeelding]
- tweakduke
Oh wauw kun je zien hoe je iets niet ziet, doordat iets anders de aandacht vraagt.SmurfLink schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:33:
[...]
Het gaat om de vrouw rechts he, gewoon Rian zelf zonder kostuum.
Dat wordt straks die scène nog eens bekijken
Het lijkt me inderdaad overduidelijk een zoekende Rian. Haar uiterlijk, kleding, haarstijl matcht allemaal, en haar beweging lijkt ook op iemand die aan het zoeken is. Het lijkt me waarschijnlijker dat het fragment helemaal niet was tijdens de zoektocht van Anna, maar dat dit wel bewust of onbewust wordt getoond tijdens de zoektocht van Anna.
Lijkt me niet logisch dat Rian namelijk in haar eigen outfit naar topito's liep te zoeken terwijl andere kandidaten ook aan het zoeken waren.
[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 15-01-2024 10:32 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
No way!
Dat de mol dr was: uiteraard! Maar wel onderkoffer en niet in plain sight
Ergo: Rian is geen mol
Bijzonder dat Rik dit niet presenteert.Wie is de Mol? krijgt voor het eerst in zo'n twintig jaar een seizoen zonder bekende Nederlanders. Dat bevestigen ingewijden aan NU.nl na berichtgeving van Tina Nijkamp. AVROTROS was niet bereikbaar voor commentaar.
Speciaal voor het 25-jarige jubileum volgend jaar zou een seizoen gemaakt worden met onbekende Nederlanders. In 2020 werd het twintigjarige jubileum nog gevierd met een extra seizoen met oud-deelnemers.
Tot en met seizoen 4 deden enkel onbekende Nederlanders mee aan het avonturenprogramma. Seizoen 5, in 2005, was het eerste seizoen waar presentatoren, acteurs en artiesten aan meededen. Presentatrice Yvon Jaspers was destijds de Mol.
Opnames van het nieuwe seizoen zouden volgens Nijkamp al begonnen zijn. Rik van de Westelaken zou dit speciale seizoen niet presenteren. Oud-deelnemer Hila Noorzai is volgens Nijkamp uitgekozen dit seizoen te maken.
Momenteel is het 24e seizoen Wie is de Mol? iedere zaterdag te zien bij NPO1.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Als het nu gefilmd wordt en het interview met die regisseur las denk ik dat ze volgend jaar niet een extra seizoen zullen doen maar gewoon 1tje met onbekende nederlanders.
Wel raar dat er dan nergens oproep is geweest om te mogen mee doen.
Dit gebeurde ook exact bij jubileumseizoen 2020 waarbij Nikki de Jager, Jeroen Kijk in de Vegte zag.Shadow_Agent schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:35:
Jullie denken serieus dat ze een kandidaat en mol tegelijkertijd vrij laten rondlopen op een afgesloten terrein/plein waar de kans groot is dat ze mekaar zien? Ook omdat kandidaat en Mol dan in normale kleding tussen die gemaskerde mensen nog veel meer opvalt?
No way!
Dat de mol dr was: uiteraard! Maar wel onderkoffer en niet in plain sight
Ergo: Rian is geen mol
Bij de opdracht aan het begin van het seizoen, waar de kandidaten iets uit een bakje mochten pakken, keek Nikkie als enige achterom. "Wat zag jij toen je keek?", vraagt presentator Rick aan Nikkie. "Ik zag dus een schim van Jeroen", bekent de winnares. "Ik dacht eerst nog: 'Wat doet Jeroen daar nou?'" vertelt ze.
En hoewel Nikkie dus al in de eerste aflevering de Mol recht in de ogen keek, twijfelde ze al die tijd nog steeds aan haar keuze. "Pas toen Peggy afviel, wist ik zeker dat ik goed zat", vertelt ze. Uiteindelijk blijkt dus dat Nikkie vanaf aflevering één al op de juiste Mol zat: Jeroen.
Dat was het extra seizoen in 2020, niet in 2019.Mon0lith schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:52:
[...]
Dit gebeurde ook exact bij WIDM 2019 waarbij Nikki de Jager, Jeroen Kijk in de Vegte zag.
Bij de opdracht aan het begin van het seizoen, waar de kandidaten iets uit een bakje mochten pakken, keek Nikkie als enige achterom. "Wat zag jij toen je keek?", vraagt presentator Rick aan Nikkie. "Ik zag dus een schim van Jeroen", bekent de winnares. "Ik dacht eerst nog: 'Wat doet Jeroen daar nou?'" vertelt ze.
En hoewel Nikkie dus al in de eerste aflevering de Mol recht in de ogen keek, twijfelde ze al die tijd nog steeds aan haar keuze. "Pas toen Peggy afviel, wist ik zeker dat ik goed zat", vertelt ze. Uiteindelijk blijkt dus dat Nikkie vanaf aflevering één al op de juiste Mol zat: Jeroen.
Excuses, bedoelde indd jubileumseizoen 2020 :-)ChokingHazard schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Dat was het extra seizoen in 2020, niet in 2019.
Edit: heb het aangepast
Naja... in ieder geval niet naar aanleiding van deze beelden
(ze zou alsnog mol kunnen zijn)
Dat bevestigen ingewijden aan NU.nl na berichtgeving van Tina Nijkamp. AVROTROS bevestigt de komst van het seizoen niet.Quad schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
Pok. Die is onverwachts: Wie is de Mol? krijgt seizoen met onbekende Nederlanders
[...]
Bijzonder dat Rik dit niet presenteert.
Een officiële bevestiging van dit seizoen ontbreekt dus nog. AVROTROS wil niet reageren op de berichtgeving van Nijkamp.
Klinkt nog wel heel erg vaag...
Leeg - Sinds 20180907
Zal dan wel via een castingbureau lopen zodat er leuke extravagante en flamboyante deelnemers aan mee kunnen doen.Joostje123 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:51:
Ben benieuwd of het een extra seizoen gaat worden of gewoon volgend jaar begin januari aftrap.
Als het nu gefilmd wordt en het interview met die regisseur las denk ik dat ze volgend jaar niet een extra seizoen zullen doen maar gewoon 1tje met onbekende nederlanders.
Wel raar dat er dan nergens oproep is geweest om te mogen mee doen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Dat past niet helemaal bij de NPO, maar meer bij Videoland of RTL 5. Overigens vind ik de presentatrice (of tegenwoordig gewoon presentator) ook niet direct passen bij dit format.Slappyjoez schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:35:
[...]
Zal dan wel via een castingbureau lopen zodat er leuke extravagante en flamboyante deelnemers aan mee kunnen doen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
InderdaadTHE_BASE schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:07:
Dat past niet helemaal bij de NPO, maar meer bij Videoland of RTL 5.
AvroTros zal misschien wel voor 'interessante' kandidaten gaan, maar niet voor sensatie, wat op de commerciele zenders veel sneller zal gebeuren.
Dat vind ik dan weer wel.Overigens vind ik de presentatrice (of tegenwoordig gewoon presentator) ook niet direct passen bij dit format.
3 van de 5 presentatoren (4 van de 6 als je WIDM Junior/ Sipke Jan mee zou tellen)
hebben een achtergrond in presenteren van nieuws/ actualiteiten programma's.
Degenen die daar buiten vallen zijn Angela en Art.
Angela was bij de start van het programma, toen werd er nog gezocht naar richting/ vormgeving.
Alleen Art had niet die achtergrond, maar hij was dan wel oud-kandidaat, wat Rik daarna ook was.
Dus stel ze kijken echt naar: oud-kandidaat + ervaren in nieuws/ actualiteiten,
Dan past Hila prima in dat plaatje (=> presentator EenVandaag, WIDM kandidaat 2022)
Daarbij werkt ze al bij AvroTros (=EenVandaag), wat het proces natuurlijk makkelijker maakt.
Bv Welmoed Sijtsma of Merel Westrik voldoen ook aan deze voorwaarden, maar werken voor andere omroepen/ zenders, wat waarschijnlijk contract-technisch lastig zal zijn.
(en IMHO is Hila niet erg om naar te kijken
[ Voor 14% gewijzigd door Chillz op 15-01-2024 17:03 ]
Leeg - Sinds 20180907
Geen BN'rs, dat is voor ons als Belgen al jaren zoQuad schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:47:
Pok. Die is onverwachts: Wie is de Mol? krijgt seizoen met onbekende Nederlanders
[...]
Bijzonder dat Rik dit niet presenteert.
Voor mij als Nederlander ookmasauri schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:11:
[...]
Geen BN'rs, dat is voor ons als Belgen al jaren zo
Exact expert nodig?
Wat ik vooral van de Vlaamsche mol goed vindt (naast de onbekenden uiteraard) is het feit dat de opdrachten veeeeeel beter met een graphic worden uitgelegd. In de NL versie blijft het onduidelijk wat nu precies de bedoeling is. Echt waardeloos.masauri schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:11:
[...]
En Gilles doet het leuker en gemoedelijker
Ik dacht al dat het aan mij lag. Ik snap soms maar de helft van wat nou precies de opdracht is. Maar dat heb ik bij Expeditie Robinson bijvoorbeeld ook.Shadow_Agent schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:30:
In de NL versie blijft het onduidelijk wat nu precies de bedoeling is. Echt waardeloos.
Met een nieuwe regisseur mag er wel een frisse wind waaien door het concept. Neem het beste mee van de Vlaamse editie. Een jubileum editie en nieuwe regisseur is dan een mooi moment om wat te gaan experimenteren.
[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 15-01-2024 20:07 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Dit lees ik al jaren in dit topic sinds ik ben mee gaan draaien.inquestos schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:06:
"Toevallig" hoorde ik gisteren van mede-wie is de mol kijkers al klagen dat het leuke er wel een beetje af begint te raken van Wie is de Mol, en als het toch niet echt bekende Nederlanders zijn, je net zo goed onbekende kan doen. Bovendien is het nu gewoonweg onmogelijk om als kijker de mol te ontmaskeren.

Snap die roep dan niet zo.
Als ze het leuk willen maken, dan moeten ze weer iets meer hints terug stoppen. Maar ja, dan heb je dus dat na aflevering 1 of 2 de mol bekent is.
Wellicht is meer richting de BE versie, met name de graphics, wel een goede zet. Ik vind dat wel leuker om te kijken, wat dynamischer. Ik hou daar wel van.
Exact expert nodig?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Zou jij echt je echt anders aan de slag gaan als het om een paar 1000 meer of minder gaat?Crazy D schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:45:
Ik denk dat ze verwachten dat onbekende mensen een wat andere insteek hebben. Bv het geld nog net iets belangrijker vinden dan bij BN'ers.
Als ze het leuk willen maken, dan moeten ze weer iets meer hints terug stoppen. Maar ja, dan heb je dus dat na aflevering 1 of 2 de mol bekent is.
Wellicht is meer richting de BE versie, met name de graphics, wel een goede zet. Ik vind dat wel leuker om te kijken, wat dynamischer. Ik hou daar wel van.
Note: ken de Vlaamse variant niet, dus wellicht kan je daar veel meer geld verdienen? En krijgt de mol daar het geld wat kwijt wordt gespeeld?
Ik zou gaan voor het avontuur, niet zo zeer voor het geld.
Heb geen zin om een account ergens voor aan te maken, dus kan de Vlaamse niet zo snel vinden. Maar als het weer is zal ik eens een Vlaamse aflevering kijken.
Dat weten we nu wel.
Laten we het in dit topic gewoon hebben over de Nederlandse variant.
Al lijkt dat bij de Belgische variant mee te vallen, dus misschien (hopelijk) ben ik te pessimistisch.
I.p.v. voor geld, kunnen ze ook voor een goed. oel strijden, iedereen een eigen goed doel. Ben benieuwd wat dat zou veranderen aan het spel.
🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering
Okee RickJelte schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:27:
Elk jaar komt het meerdere keren terug dat mensen de Belgische variant beter vinden dan de Nederlandse.
Dat weten we nu wel.
Laten we het in dit topic gewoon hebben over de Nederlandse variant.
Ik heb de oproep gezien maar niet ingevuld. En daar baal ik echt enorm van als dit het echt blijkt te zijn..
Misschien is mijn kijk op de wereld soms te negatief... maar ik denk dat men veel harder strijdt voor zichzelf, dan voor een goed doel.Rhapsody schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:30:
Ben alleen bang dat je dan veel kandidaten krijgt die gewoon op TV willen.
Al lijkt dat bij de Belgische variant mee te vallen, dus misschien (hopelijk) ben ik te pessimistisch.
I.p.v. voor geld, kunnen ze ook voor een goed. oel strijden, iedereen een eigen goed doel. Ben benieuwd wat dat zou veranderen aan het spel.
O ja, ik ben af.
Blijkbaar is ze toch niet de Mol
Dat is waar, maar toch was dat anders. Jeroen liep bewust achter de kandidaat langs op een "veilig" moment een kort stukje. Dat Nikky toevallig omkeek was botte pech.Mon0lith schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:52:
[...]
Dit gebeurde ook exact bij jubileumseizoen 2020 waarbij Nikki de Jager, Jeroen Kijk in de Vegte zag.
In dit geval zouden twee kandidaten rondlopen op een markt en vooral de mol zou moeten zoeken naar een symbool EN de kandidaat observeren en vooral niet opvallen. Tel daarbij op dat er mogelijk een camera crew bij stond en laten we eerlijk zijn een vrij groot persoon als potentiële mol?
Ik zie het niet gebeuren, dat risico is echt te groot om te nemen voor de makers
Lijkt me niet echt leuk voor de mol.Rhapsody schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:30:
Ben alleen bang dat je dan veel kandidaten krijgt die gewoon op TV willen.
"Je hebt het geweldig gedaan, er kon €80000 gewonnen worden voor (insert goed doel) maar je hebt het fantastisch gespeeld en nu krijgt (insert goed doel) slechts €9000!"
De Kandidaten konden 80000 winnen maar hebben maar 9000 gewonnen.Pendora schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Lijkt me niet echt leuk voor de mol.
"Je hebt het geweldig gedaan, er kon €80000 gewonnen worden voor (insert goed doel) maar je hebt het fantastisch gespeeld en nu krijgt (insert goed doel) slechts €9000!"
Gefeliciteerd er gaat 71000 naar jouw goede doel naar keuze.
De Kandidaten konden 80000 winnen maar hebben 75000 gewonnen.Joostje123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:47:
[...]
De Kandidaten konden 80000 winnen maar hebben maar 9000 gewonnen.
Gefeliciteerd er gaat 71000 naar jouw goede doel naar keuze.
Gefeliciteerd er gaat 5000 naar jouw goede doel naar keuze.
Dit zou wel een meesterzet zijn. Krijg je mensen die echt met een spel mee willen doen ipv met enkel WIDM. En voorkomt dus ook dat mensen meedoen om bekend/influencer oid te worden.Jajofisher schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:22:
Er is degelijk een oproep geweest voor een programma van IDTV & AvroTros. Die oproep ging over 'the game' en daarvoor moest je geheel januari beschikbaar zijn. De beschrijving van het programma was (bewust?) vaag. En dat lijkt nu dus een oproep te zijn geweest voor een seizoen Wie is de Mol met onbekende Nederlanders.
Ik heb de oproep gezien maar niet ingevuld. En daar baal ik echt enorm van als dit het echt blijkt te zijn..
https://www.broadcastmaga...eken-deelnemers-the-game/Jajofisher schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:22:
Er is degelijk een oproep geweest voor een programma van IDTV & AvroTros. Die oproep ging over 'the game' en daarvoor moest je geheel januari beschikbaar zijn. De beschrijving van het programma was (bewust?) vaag. En dat lijkt nu dus een oproep te zijn geweest voor een seizoen Wie is de Mol met onbekende Nederlanders.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Nee want dan zou je het bedrag wat de mol heeft weten weg te spelen ook aan een goed doel kunnen geven. Dus dan krijg je dat een ieder zich maximaal kan inzetten voor een goed doel.Pendora schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Lijkt me niet echt leuk voor de mol.
Gaat de omroep wel meer geld kosten
Ik heb het vermoeden dat de hoofdreden dat de Nederlands Mol (en vrijwel alle dergelijke programma's in NL) met "bekende Nederlanders" zijn, niet zozeer is omdat dat kijkers zou trekken, daar zijn de mensen vaak niet bekend genoeg voor. Ik denk dat het vooral is omdat het de casting makkelijker maakt. Je kan dan bij de casting gewoon mensen vragen waarvan je denkt dat ze een goede groep vormen en je weet al enigszins wat voor vlees je in de kuip hebt. Bovendien zijn het mensen die vaak toch wel een uitgesproken persoonlijkheid hebben en gewend zijn aan camera's.masauri schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:11:
[...]
Bij de Belgische Mol laten ze af en toe wat zien van het casting proces en dat is echt een monsterklus. Natuurlijk ook door de enorme hoeveelheid aanmeldingen vanwege de populariteit.
Een 10.000 aanmeldingen ongeveer per jaar voor de Belgische mol. Zeker een monsterklus.Lapa schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:04:
[...]
Ik heb het vermoeden dat de hoofdreden dat de Nederlands Mol (en vrijwel alle dergelijke programma's in NL) met "bekende Nederlanders" zijn, niet zozeer is omdat dat kijkers zou trekken, daar zijn de mensen vaak niet bekend genoeg voor. Ik denk dat het vooral is omdat het de casting makkelijker maakt. Je kan dan bij de casting gewoon mensen vragen waarvan je denkt dat ze een goede groep vormen en je weet al enigszins wat voor vlees je in de kuip hebt. Bovendien zijn het mensen die vaak toch wel een uitgesproken persoonlijkheid hebben en gewend zijn aan camera's.
Bij de Belgische Mol laten ze af en toe wat zien van het casting proces en dat is echt een monsterklus. Natuurlijk ook door de enorme hoeveelheid aanmeldingen vanwege de populariteit.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Seizoen 5 (met misschien wel iets bekendere mensen dan nu) had wel stukken betere kijkcijfers dan seizoen 4 (de laatste met onbekende mensen), dus kijkcijfers zullen wel degelijk meespelen.Lapa schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:04:
[...]
Ik heb het vermoeden dat de hoofdreden dat de Nederlands Mol (en vrijwel alle dergelijke programma's in NL) met "bekende Nederlanders" zijn, niet zozeer is omdat dat kijkers zou trekken, daar zijn de mensen vaak niet bekend genoeg voor. [...]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik denk dat alleen Tooske bekend genoeg is om wat kijkers te trekken. Wat bij bekende Nederlanders, en dan voornamelijk de acteurs/presentators, meespeelt is dat ze een mooi cv hebben van bewezen goed overkomen op camera. Een casting van een dagje is dan toch minder betrouwbaar.RedFox schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:30:
[...]
Seizoen 5 (met misschien wel iets bekendere mensen dan nu) had wel stukken betere kijkcijfers dan seizoen 4 (de laatste met onbekende mensen), dus kijkcijfers zullen wel degelijk meespelen.
De NL mol met BNers is het als deelnemer het waardevolste om er zo lang mogelijk erin te blijven. Zou me niks verbazen als je “waarde” als BNer met 10k/aflevering groeit (als muzikant extra concerten, als acteur meer/betere rollen, of andere schnabbels zoals reclames of spreker op congres/beurs/event).
Daar zit dus echt wel een verschil in qua deelname, als je met de Vlaamse meedoet wil je echt die pot spekken voor als je wint, bij de Nederlandse versie win je relatief gezien meer door verdacht te doen als je er daardoor een aflevering langer er in zit.
De Mol in België wordt uitgezonden op commerciele zender, met reclames tussendoor en sponsors en product-placement tijdens het programma. (waarbij ook Cafe De Mol (Belgische én betere MolTalk) volledig gesponsord is)
In Nederland is er dus gewoon een stuk minder geld voor alles - productie, prijzengeld of voor het betalen van je deelnemers (deelnemers bij programma's krijgen over het algemeen een fee/ vergoeding, maar bij WIDM blijkbaar niet, dat doe je voor de eer - en de bekendheid die je vergaard)
En ik snap dan dat ze liever meer geld steken in de productie - mooie, goede afleveringen, dan in prijzengeld. Als je toch moet kiezen.
Aan de andere kant snap je daarom ook wel dat de echte A-list BN'ers niet snel komen. Die moeten voor 3 weken (en alle verplichte promotieactiviteiten) vrij maken in de agenda. Onbetaald. En ze hoeven het niet meer van het programma te hebben om meer bekendheid te krijgen.
(wel meegaan met Expeditie Robinson of Verraders bijv. is dan interessanter, omdat daar wel een vergoeding tegenover staat)
Leeg - Sinds 20180907
Try SCE to Aux
La Bamba en Los Lobos zeker ja.ImNotnoa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:40:
Volgens mij hebben ze iig de eerste 4 vragen goed
La cucaracha ook 2 goed.
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 20-01-2024 20:43 ]
Cuba ook
Hoofdrolspeler van Desperado is Antonio Banderas dus dies fout
Try SCE to Aux
en de betekenis ook, da's struikrover.ImNotnoa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:43:
[...]
Cuba ook
Hoofdrolspeler van Desperado is Antonio Banderas dus dies fout
De Macarena vriend heet Vitorino dus dies fout.
[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 20-01-2024 20:45 ]
Try SCE to Aux

Die is zo bij MoltalkQuad schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:56:
Communicatie via porto is vooralsnog géén chaos met deze groep.
Ellie Zou trots op ze zijn.
En Tooske loopt te mollen. Je mag niet openen alleen, moest wachten op Jeroen.
[ Voor 55% gewijzigd door SmurfLink op 20-01-2024 21:01 ]
I served in a company of heroes.
- tweakduke
Voor de kijker is het verwarrend, maar voor de kandidaten net zo. Deze opdrachten zijn eenmaal chaos.
Dat is altijd zo als een kandidaat er uit gaatVuvuzela schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:01:
Wat is die Jeroen toch irritant aanwezig deze aflevering.
Try SCE to Aux
:fill(white):strip_exif()/f/image/WLLtDc7vq3E2TffqioVI3i4O.png?f=user_large)
Nou dat was weer top.
Geniale opdracht verder.
Nou de mol heeft de kaartjes niet gepakt dan.
[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 20-01-2024 21:14 ]
- tweakduke
Missen de hele show ook nog.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Voor mij reden om hem af te schrijven want dat zouden ze nooit in beeld gaan brengen
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Rosario nog minder in beeld. Vertrouw ik nog steeds niet, lijkt ook teveel op Lewis hamiltonjelmervos schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:30:
Rian hele aflevering weinig in beeld vind ik. Diarree misschien?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
moest wat ingehaald worden. Eerste twee afleveringen was hij nauwelijks in beeld. Nu opeens wel ja.Vuvuzela schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:01:
Wat is die Jeroen toch irritant aanwezig deze aflevering.
Dat kon betekenen dat hij eruit ging. Maar Justin was ook vaak in beeld.
Ik heb vanaf het begin al mijn punten op een persoon ingezet, Jeroen. Gewoon omdat dat de enige manier is om te winnen
Als hij de mol is gaan we gelijk spelenJelte schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:35:
[...]
Ik heb vanaf het begin al mijn punten op een persoon ingezet, Jeroen. Gewoon omdat dat de enige manier is om te winnen
Try SCE to Aux
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 20-01-2024 21:39 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Volgens mij worden er geen hints in Moltalk gegeven.WhatsappHack schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:39:
Is dit een hint? Iedereen in Mol Talk heeft extreem veel make-up op vandaag. Gewoon eng.
Verder ben je te paranoïde
Try SCE to Aux
Try SCE to Aux
Zo die is flink omhoog gegaan in de verdenkingen.ImNotnoa schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:57:
In de opmerking van Ellie zit wel wat, Kees noemt zich een atlas/kaartenfreak en nog wat synoniemen maar gebruikt het meest voor de hand liggende woord TOPOgrafie niet
HENG HENG
Dus zou vrij ruk zijn als Rian de mol zou blijken te zijn.
De grote afwezige in alle afleveringen. Normaal gesproken als de oudere vrouw nog in de race zit is ze meestal de Mol namelijk.
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=PW9N-4455