Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-05 10:56
jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Naja, kijk bijvoorbeeld eens naar de Puzzel opdracht (boot), die was niet heel ingewikkeld
Jammer genoeg amper tot niet in gemold. We zagen een flard over een kubus, maar voor de rest niets. Het had op zijn minst aardig geweest als ze nog de juiste oplossingen hadden laten zien en wellicht wat wie ingevuld had. De opdracht zelf was simpel en leuk en ook nog eens niet "geschakeld" (zo noem ik het maar even als er meer opdrachten achter elkaar gehaald moeten worden voor centen) waardoor er wel geld te verdienen was.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:08
jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:20:
[...]

Naja, kijk bijvoorbeeld eens naar de Puzzel opdracht (boot), die was niet heel ingewikkeld, of de opdracht van de Maya stenen, of de opdracht bij het restaurant, waar ze iemand een andere naam liet zeggen.
Ook de opdracht van de Markt was eigenlijk vrij simpel, maar de kandidaten gingen (was te verwachten na het inleveren van al die vrijstellignen) voor eigen gewin.

De opdrachten vond ik juist bij vlagen echt super simpel (varen, woorden opvissen, zinnen maken. Luisteren roepen en de juiste sleutels overhouden), maar Anna heeft het op een slimme manier gesaboteert.
Maar wat heeft ze dan gesaboteerd dat anders niet fout was gegaan? Ja, ze heeft wat sleutels en andere zooi weggegooid maar echt opdrachten gesaboteerd zijn er niet. Zoals ze zelf zegt heeft ze wat 'zaadjes' geplant, die er anders ook wel waren gekomen. Eigenlijk in alle gevallen waar ze gemold zou hebben was er wel iemand anders te vinden die er veel meer voor gezorgd heeft dat het fout ging.
Verder wel eens met de reacties dat het *juist doordat er voor de BN'ers alleen maar cameratijd te winnen is* een beetje ten onder gaat aan zijn eigen succes. De kandidaten hebben er meer belang bij te mollen (en flink ook, je kan het natuurlijk ook met kleine bedragen doen) en erin te blijven, dan de pot te spekken.
Dit vooral dus. En ik blijf het leuk vinden om naar te kijken hoor, maar de mol zoeken heb ik al wat jaren geleden opgegeven. Ik zet nu vanaf het begin alles op 1 iemand random in en zie wel waar het eindigt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
Drardollan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:20:
[...]

En dan viel het dit jaar nog redelijk mee met die geschakelde opdrachten, er zaten zeker in het begin opdrachten in waarmee ook per deel geld te verdienen was. Later werd dit weer volledig teniet gedaan.

Het was een niet te volgen seizoen wat dat betreft, de opdrachten gingen regelmatig nergens over. Die "lasergame" met 1 stom spelletje en het leren van een dansje wat nergens voor gebruikt werd als dieptepunten. Ook de opdracht met de piñata's was belachelijk slecht. De opzet was wel goed, maar als je vervolgens de piñata niet kapot krijgt omdat ze veel te stevig zijn dan is het hele idee weg. Ze hadden geen seconde kans om een euro te verdienen, ook niet als ze alle vragen juist beantwoord hadden. Leuk dat er dan zogenaamd "het hoogste bedrag ooit te verdienen is", dat is gewoon een leugen. Een opdracht moet wel haalbaar zijn.

Maar zo zaten er wel meer absurde opdrachten in, ook die in het water met de sleutels ging natuurlijk nergens over. Voor de Mol was elke positie prima en was het geen enkele moeite om te mollen. Sleutels weggooien of verkeerde namen afroepen was voldoende. De groep was sowieso te klein om enige controle te houden over elkaar en ze stonden ook nog eens zo dat de Mol achter Rosario stond en de andere 2 regelmatig onder water waren. Kansloos.

De opdracht met het uitfilteren van de dansers was los van het dansje leren dan wel weer een goede opdracht wat mij betreft. Net als het varen in die badkuipjes en opvissen van woorden. Fons heeft daar echt veel gemist, mogelijk omdat hij met zijn gezicht naar de waslijnen stond.
toon volledige bericht
In het water met de sleutels was 'het moment' dat Rosario slim gedraaid met de sleutels aan de gang kan gaan, zodat hij wat meer overzicht houdt. Je hoeft niet met je hoofd naar beneden de hele tijd boven het blad met sleutels te staan he.
Natuurlijk zijn het allemaal opdrachten waarbij je ook de mogelijkheid hebt (moet hebben) om te kunnen mollen. Tegelijkertijd zijn het ook veelal opdrachten waarbij je als kandidaat echt wel de mogelijkheid hebt te opbserveren.
Idem voor Fons met de waslijn, waarom ging die niet andersom staan (eerst) om zo te zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
redwing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Maar wat heeft ze dan gesaboteerd dat anders niet fout was gegaan? Ja, ze heeft wat sleutels en andere zooi weggegooid maar echt opdrachten gesaboteerd zijn er niet. Zoals ze zelf zegt heeft ze wat 'zaadjes' geplant, die er anders ook wel waren gekomen. Eigenlijk in alle gevallen waar ze gemold zou hebben was er wel iemand anders te vinden die er veel meer voor gezorgd heeft dat het fout ging.
Bijvoorbeeld dat Charlie zich als Carlos had voorgesteld aan de andere kandidaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mog schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:04:
Het concept is verzadigd. Als ze nog een seizoen met BN'ers gaan doen moeten ze stoppen met geld. En meer high risk/high reward keuzes geven.
Of je moet er wat aanpassingen in doen. Heb hier al eens geopperd dat ze bijvoorbeeld het door de Mol uit de pot gehaalde / uit de pot gehouden geld zouden kunnen doneren aan een goed doel naar keuze van de Mol (dan heeft de Mol een echte incentive). En zo zijn er wel meer opties.

Maar de meest eenvoudige opties zijn ofwel een paar jaar stoppen en wellicht later weer met onbekenden starten (net als De Mol BE gedaan heeft) of direct met onbekenden verder gaan.

En dan ook graag opdrachten waar je geen universitaire opleiding voor nodig hebt en die dus haalbaar zijn. Liefst in kleine brokken, al mag er natuurlijk ook wel een hele lastige opdracht met dik geld tussen zitten in een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:25:
[...]

In het water met de sleutels was 'het moment' dat Rosario slim gedraaid met de sleutels aan de gang kan gaan, zodat hij wat meer overzicht houdt. Je hoeft niet met je hoofd naar beneden de hele tijd boven het blad met sleutels te staan he.
In het overzicht shot van boven stonden ze duidelijk achter elkaar. Rosario kon niet constant kijken en daarmee was het Mollen echt absurd simpel. Als er een naam geroepen werd moesten ze beiden naar beneden kijken, dat was verder geen keus.
Idem voor Fons met de waslijn, waarom ging die niet andersom staan (eerst) om zo te zien wat er gebeurt.
Yep, dat was dan ook een prima opdracht zoals ik al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Philip Ross schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:26:
[...]
Bijvoorbeeld dat Charlie zich als Carlos had voorgesteld aan de andere kandidaten.
Tja, maar wel weer iets wat geen van de andere kandidaten kon controleren. Dit soort acties vind ik dan ook flauw omdat er simpelweg geen enkel risico aan zit. En bovenal, als ze al weet dat hierdoor de rij al verstoord is, waarom doet ze dan niet het stuk erna fanatiek mee om de rij compleet te krijgen?

Maar bovenal mollen de andere kandidaten veel te veel tegenwoordig. Je kunt waarschijnlijk meerdere afleveringen vullen met mol-acties van de kandidaten. Waarbij de mol vaak amper iets hoeft te doen om het fout te laten lopen. Volgens mij heb ik 2 acties gezien waarbij de mol degene was die het geld weghaalde (waaronder de Charlie/Carlos), en was de rest sowieso al fout gegaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
redwing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:24:
[...]

[...]

Dit vooral dus. En ik blijf het leuk vinden om naar te kijken hoor, maar de mol zoeken heb ik al wat jaren geleden opgegeven. Ik zet nu vanaf het begin alles op 1 iemand random in en zie wel waar het eindigt.
Bijvoorbeeld:
- De man een andere (Charlie) laten zeggen én gewoon mensen laten staan;
- Hoog bedrag meenemen bij lasergame, omdat ze wist dat Rosario haar niet vertrouwd;
- Hoeveel had ze geboden in de aflevering waar Kees het hogste bod eruit speelde?
- Waarom zou ze (als een kandidaat, Rosario 3000 euro eruit speelt) dat ook nog eens doen?
- Zo achter Kees, bij het bordjes vissen maar dus ook met risico dat Rosario en Rian (andere boot) of Fons daar wat van ziet?
- Er is niemand die zei bij de opdracht met de Worstelaars dat Anna en Jeroen niet samen worstelaars mochten tekenen;

Er waren i.m.o. echt voldoende momenten/ spellen, waarbij juist de gekozen taktiek bepaalde dat Anna niet in zicht was, niet door de opdracht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 19:34

3raser

⚜️ Premium member

Is Kees nou gewoon de zwager van Jip? Ik lees in een reactie op Instragram iets van Annabelle van der Spek die schrijft: "En wat zag je er mooi uit zusje".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 19:34

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb Jip ook niet gezien. Mogelijk omdat ik lichtelijk was afgeleid. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bFxUfBJPcgqlVXJ0tXOUSBcg3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xlaex07FrGAoKlPL3O40bNC1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jbdeiman schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Bijvoorbeeld:
- De man een andere (Charlie) laten zeggen én gewoon mensen laten staan;
- Hoog bedrag meenemen bij lasergame, omdat ze wist dat Rosario haar niet vertrouwd;
Rosario knalde bijna iedereen af, al was dat bedrag b.v. bij Kees terecht gekomen was het ook weg geweest.
- Hoeveel had ze geboden in de aflevering waar Kees het hogste bod eruit speelde?
- Waarom zou ze (als een kandidaat, Rosario 3000 euro eruit speelt) dat ook nog eens doen?
Beide bewijst juist precies wat ik zeg :+
- Zo achter Kees, bij het bordjes vissen maar dus ook met risico dat Rosario en Rian (andere boot) of Fons daar wat van ziet?
Gezien de beelden waren die heel ver weg, keek Fons zelden naar het water en als je dus wacht totdat de andere boot aan het vissen was is daar geen enkel risico aan. Zeker omdat er ook nog eens een camarea-boot tussnin voer.
- Er is niemand die zei bij de opdracht met de Worstelaars dat Anna en Jeroen niet samen worstelaars mochten tekenen;
Klopt, dat was dan ook de 2e opdracht waar ik het over had. Alhoewel er ook daar weer geen enkel risico was aan het verkeerd tekenen van de worstelaars. En waarbij ze ook nog eens op de andere plekken net zo goed had kunnen mollen.
Er waren i.m.o. echt voldoende momenten/ spellen, waarbij juist de gekozen taktiek bepaalde dat Anna niet in zicht was, niet door de opdracht zelf.
De meesten waren tijdens de opdrachten juist buiten beeld omdat de groep iedere keer werd opgesplitst.

Maar zoals ik al zei,kan de mol ook weinig doen als je een groep hebt die met zijn allen aan het mollen zijn. Ik zeg dus niet zozeer dat de mol het slecht heeft gedaan, maar wel dat ze weinig heeft gedaan/kunnen doen. Als je het seizoen al begint met 10 mollen, zal de echte mol maar weinig impact hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
3raser schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:08:
Is Kees nou gewoon de zwager van Jip? Ik lees in een reactie op Instragram iets van Annabelle van der Spek die schrijft: "En wat zag je er mooi uit zusje".
Enige wat ik met Google kan vinden is 80x hetzelfde verhaal
https://www.rtl.nl/boulev...toorn-widm-wie-de-mol-man

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ze moeten dat hele programma gewoon een keer omgooien. Laat de kijker maar weten wie de mol is vanaf de start, laat alle mol acties juist zien (normaal gesproken het mooiste deel om achteraf te zien waar gemold is), en draai de app om, zodat mensen moeten gokken juist welke kandidaat wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anna heeft wel nog een hoop pinatas met -geld kapot geslagen.

Verder inderdaad veel meer sabotage om het voor de kandidaten moeilijker te maken dan dat ze echt geld weggehaald heeft.

Veel chaos veroorzaken of kleine dingen wegwerken waardoor het moeilijker wordt om geld te verdienen.
  • Begin in stadion, direct zorgen voor verwarring en chaos
  • Heel moeilijke rekensom voorstellen bij die kleuren vlaggetjes
.

Ook erg veel de portofoons bezet gehouden om zo communicatie te verstoren volgens mij. Viel mij erg op dat er heel veel problemen waren en Anna vrijwel elke opdracht een portofoon in haar hand had.

[ Voor 14% gewijzigd door Philip Ross op 11-03-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45
Mog schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:04:
Het concept is verzadigd. Als ze nog een seizoen met BN'ers gaan doen moeten ze stoppen met geld. En meer high risk/high reward keuzes geven.
Mee eens, het is niet het eerste jaar dat kandidaten door hebben dat veel mollen hun eigen overlevingskansen vergroot. Nu lag het er wel heel dik bovenop en werd het zelfs uitgesproken. Zeker als BNer waar de schermtijd belangrijker is dan de pot is er gewoon teveel incentive om te mollen ook als je de mol niet bent. Daar moet iets op verzonnen worden, bijv. dat slecht presteren in opdrachten een negatieve invloed heeft op je kansen om de test te overleven.

Voor kijkers is het hele programma eigenlijk een grote gok. De hints naar de mol zijn veel zwakker dan de hints die gevonden zijn richting andere kandidaten en een fors deel van de molacties worden niet in beeld gebracht.

Ik kijk het programma omdat ik het al jaren kijk en mijn vrouw het graag kijkt, plus dat ik de locaties altijd tof vind, maar de hele speurtocht naar de mol boeit me eigenlijk niet meer op deze manier. En ja, ik zat vanaf het begin op Anne en heb op 1 foutje bij de testvraag na de maximale punten, dus ik ben ook niet zuur dat ik de mol niet gevonden heb want dat was het probleem niet dit jaar. :)

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 11-03-2024 11:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 22:50
nietorigineel schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:20:
Ze moeten dat hele programma gewoon een keer omgooien. Laat de kijker maar weten wie de mol is vanaf de start, laat alle mol acties juist zien (normaal gesproken het mooiste deel om achteraf te zien waar gemold is), en draai de app om, zodat mensen moeten gokken juist welke kandidaat wint.
Dat programma is er al op RTL4, de Verraders. Niet zo boeiend om te kijken vind ik.

Aap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
harmageddon schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Dat programma is er al op RTL4, de Verraders. Niet zo boeiend om te kijken vind ik.
enige overeenkomst is dat je weet wie het is als kijker. Maar verder heel verschillend. In de verraders gaat gaat het vooral om het manipuleren van elkaar ipv de opdrachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Is niet voor dit topic eigenlijk, maar ik vind het juist mega boeiend omdat het veel meer gaat om de mentale spellen die gespeeld worden. En hoe mensen onder druk de gekste dingen doen om hun hachje te redden of iemand met zijn hoofd op het spreekwoordelijke hakblok te krijgen. Vind het een prima programma en het lijkt eigenlijk nergens op de Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Het mooie van dit seizoen is juist dat het met onbekende Nederlanders is die zich veel minder druk maken om imago, exposure. En geen jarenlange mediatraining hebben gehad.

Puur
Eerlijk
Oprecht

Na de exit van Jeroen niets meer gezien van de Mol en ook eerlijk gezegd niets gemist. Daarvoor kom het mij ook al niet meer bekoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Agent op 11-03-2024 12:53 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:02
ph4ge schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Mee eens, het is niet het eerste jaar dat kandidaten door hebben dat veel mollen hun eigen overlevingskansen vergroot. Nu lag het er wel heel dik bovenop en werd het zelfs uitgesproken. Zeker als BNer waar de schermtijd belangrijker is dan de pot is er gewoon teveel incentive om te mollen ook als je de mol niet bent. Daar moet iets op verzonnen worden, bijv. dat slecht presteren in opdrachten een negatieve invloed heeft op je kansen om de test te overleven.
wellicht is het een idee om vóór de test n.a.v. het verdiende geld die aflevering een extra spel in te bouwen waarin jokers verdiend kunnen worden.
Bijvoorbeeld:
per 1000 euro verdiend, kan er 1 joker verdiend worden. Stel er is 3000 euro verdiend die aflevering, dan komt er voor de test een spel tussen de kandidaten waarbij ze geen geld kunnen verdienen maar die 3 jokers. (en soms 1 per persoon, maar wellicht soms ook dat je ook kans maakt ze alledrie te winnen)... bijv. zo'n simpel spel als dat Babs, Jip en Justin moesten spelen.
Dan is de incentive de jokers, maar daardoor wellicht ook minder kandidaten-gemol m.b.t. het geld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ben ik nou de enige die vindt dan WIDM echt hard achteruit gaat?

Elke opdracht weer zeggen m'n vrouw en ik tegen elkaar; 'oh yeah. 20 minuutjes voor deze opdracht. Gedoemd te mislukken'. En hoppa, nooit redden ze het, niet te doen. Saaie opdrachten, heuj, rekensommetjes doen op door een kind ontworpen bordjes. Een zipline om nog een beetje 'wow'-effect te hebben...

Nee. Het is het gewoon niet meer.

Op naar de Mol België. Álles van gekeken. En echt zóveel beter dan WIDM NL. Dit jaar komt dat ook op NPO Start volgens mij.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 11:15
NeFoRcE schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:01:

Elke opdracht weer zeggen m'n vrouw en ik tegen elkaar; 'oh yeah. 20 minuutjes voor deze opdracht. Gedoemd te mislukken'. En hoppa, nooit redden ze het, niet te doen. Saaie opdrachten, heuj, rekensommetjes doen op door een kind ontworpen bordjes. Een zipline om nog een beetje 'wow'-effect te hebben...

Op naar de Mol België. Álles van gekeken. En echt zóveel beter dan WIDM NL. Dit jaar komt dat ook op NPO Start volgens mij.
Je bent vast niet de enige, ik vind het ook al jaren achteruit gaan. Zal er misschien ook mee te maken hebben dat het aantal BN'ers mij steeds minder bekend voorkomt (dit jaar was trouwens een uitzondering, veel kende ik er wel).

Opdrachten waren dit jaar minder leuk, en naast wat kleine tips was de persoon die ik het minst verdacht vond Anna. Dus zij moest het wel zijn. Steeds als ik in een aflevering dacht dat iemand nu wel heel erg verdacht bezig was, ging die persoon van mijn lijstje met potentiële mollen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lees het topic eens. Er wordt heel veel over geklaagd.

Wat mij betreft mag het geklaag weleens achterwege blijven. We weten het nou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:04

Ben nu bezig met De mol (belgie) 2023 te kijken voor t eerst en ben wel eens dat de odprachten daar stuk beter zijn. Alleen ook daar verdiende ze nou niet echt veel eerste 2 afleveringen (daar ben ik pas)..

En ik mis het intro muziekje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Slicey schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Ben nu bezig met De mol (belgie) 2023 te kijken voor t eerst en ben wel eens dat de odprachten daar stuk beter zijn. Alleen ook daar verdiende ze nou niet echt veel eerste 2 afleveringen (daar ben ik pas)..

En ik mis het intro muziekje :'(
Widm doet muziek wel iets beter dan de mol. Die pot komt wel goed, in 1 aflevering verdienen ze al de helft van de totale por van widm :p

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Overzichtje gejat van reddit, maar het laat wel heel goed mijn grootste probleem van dit seizoen zien.

Het is dit seizoen zo ontzettend makkelijk om geld uit de pot te spelen, dat de mol hier amper moeite voor hoeft te doen. Sterker nog, de mol voelt zicht genoodzaakt om zich als kandidaat te gedragen en heeft meer opgebracht dan de andere finale kandidaten..
Seizoen 2020, China
Aantal opdrachten: 27
Aantal opdrachten waar geld verloren kon worden: 4
Percentage opdrachten waar geld verloren kon worden: 15%
Opdrachten: Afhaalchinees; Beeldig; Misleid; Richtingsgevoel

Seizoen: 2021, Tsjechië
Aantal opdrachten: 26
Aantal opdrachten waar geld verloren kon worden: 3
Percentage opdrachten waar geld verloren kon worden: 11%
Opdrachten: Zekerheid bieden; In vuur en vlam; Raadgeving

Seizoen: 2022, Albanië
Aantal opdrachten: 26
Aantal opdrachten waar geld verloren kon worden: 3
Percentage opdrachten waar geld verloren kon worden: 11%
Opdrachten: Vakmanschaap; Prikactie; Zand Erover

Seizoen: 2023, Zuid-Afrika
Aantal opdrachten: 21
Aantal opdrachten waar geld verloren kon worden: 1
Percentage opdrachten waar geld verloren kon worden: 4%
Opdrachten: Koffereliminatie

Seizoen: 2024, Mexico
Aantal opdrachten: 23
Aantal opdrachten waar geld verloren kon worden: 7
Percentage opdrachten waar geld verloren kon worden: 30%
Opdrachten: Afschilderen; De violen stemmen; Op het spel zitten; Het gebaande pad; Afwegen; Uitkomst bieden; Goed op dreef
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
SpelFaut schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:31:
Overzichtje gejat van reddit, maar het laat wel heel goed mijn grootste probleem van dit seizoen zien.

Het is dit seizoen zo ontzettend makkelijk om geld uit de pot te spelen, dat de mol hier amper moeite voor hoeft te doen. Sterker nog, de mol voelt zicht genoodzaakt om zich als kandidaat te gedragen en heeft meer opgebracht dan de andere finale kandidaten..

[...]
Klopt, kwa spelopzet is dit seizoen wat mij betreft mislukt. De mol heeft zo te weinig invloed en er was ook wel erg weinig psychologische effecten om je ook maar een beetje schuldig te voelen als er geld uit de pot wordt gehaald. Lever anders een joker in of je moet een extra vraag goed hebben als er x bedrag uit de pot wordt gespeeld, hang er eens consequenties aan.

Omgeving en kandidaten waren leuk, maar mijn nemen om de mol te raden was het dit keer dus puur de onderbuik volgen. Ga je een beetje analyseren wat de bedragen waren dan ga je gewoon nat.

Nou ja eens kijken naar volgend seizoen. Je kan het ook niet ieder seizoen goed hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
Philip Ross schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:23:

Verder inderdaad veel meer sabotage om het voor de kandidaten moeilijker te maken dan dat ze echt geld weggehaald heeft.

Veel chaos veroorzaken of kleine dingen wegwerken waardoor het moeilijker wordt om geld te verdienen.
Wat in mijn ogen de beste type sabotages zijn. In principe zorg je er door een paar kleine aspecten voor dat het geheel niet gaat lukken/lastig wordt.

Dan kan je naderhand super je best doen (en ook fanatiek overkomen), zonder dat je direct verdacht wordt en er weinig/geen geld wordt verdiend.Oa dit jaar:

- Olympisch stadion
- Schilderijen pakken
- Alle lidwoorden opvissen
- Charlie / Carlos
- Bij ziplinen zorgen dat Kees het hoogste bedrag meenam

Enige minpunt mbt de sabotages vond ik de gene met de sleutel. Ja Anna stond daar op de perfecte positie (maar wie zet haar daar dan ook neer als Fons/Rosario zijnde), maar uit alle 100 sleutels was er maar 1 belangrijk. Dat is wel iets te makkelijk voor de Mol.

Verder vond ik Anna het gedurfd heeft gespeeld. Veel onder direct toeziend oog (ofja slapend oog) en ook bij de Dia de la Topo was het niet "ergens in de achterhoede" waar ze rondliep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Hogader schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:03:
[...]

- Bij ziplinen zorgen dat Kees het hoogste bedrag meenam
Hebben we (in de betreffende aflevering) kunnen zien hoe ze hier voor gezorgd heeft? Ze was er in afl 10 heel trots op, maar de uitleg hoe ze dat dan precies voorelkaar kreeg werd niet toegelicht.
Enige minpunt mbt de sabotages vond ik de gene met de sleutel. Ja Anna stond daar op de perfecte positie (maar wie zet haar daar dan ook neer als Fons/Rosario zijnde), maar uit alle 100 sleutels was er maar 1 belangrijk. Dat is wel iets te makkelijk voor de Mol.
Ook hier hebben we niet gezien hoe ze op die plek terrecht is gekomen. Dat is wat mij betreft veel belangrijker dan daadwerkelijk een sleuteltje laten zwemmen.
We horen enkel Fons biechten dat ze zich verdeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
SpelFaut schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Hebben we (in de betreffende aflevering) kunnen zien hoe ze hier voor gezorgd heeft? Ze was er in afl 10 heel trots op, maar de uitleg hoe ze dat dan precies voorelkaar kreeg werd niet toegelicht.

[...]

Ook hier hebben we niet gezien hoe ze op die plek terrecht is gekomen. Dat is wat mij betreft veel belangrijker dan daadwerkelijk een sleuteltje laten zwemmen.
We horen enkel Fons biechten dat ze zich verdeeld hebben.
Mijn verwachting is dat (zoals met alles waarop je snel de mol kan herkennen) ze dit bewust niet in de uitzending hebben gedaan. Waarom het niet aan bod is gekomen in aflevering 10 heb ik geen idee. Maar er is daar veel weggelaten.

De eerste was in de uitzending zelf wel zichtbaar dat ze besloten recht naar voren te lopen, dus mogelijk heeft ze daar direct voor bewust een bepaalde plek in genomen om dit te forceren. (als laatste aankomen en tussen of naast iemand gaan staan), maar kan dit zo even niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 20:04

Deurwaarder

*blaf*

Hogader schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Mijn verwachting is dat (zoals met alles waarop je snel de mol kan herkennen) ze dit bewust niet in de uitzending hebben gedaan. Waarom het niet aan bod is gekomen in aflevering 10 heb ik geen idee. Maar er is daar veel weggelaten.

De eerste was in de uitzending zelf wel zichtbaar dat ze besloten recht naar voren te lopen, dus mogelijk heeft ze daar direct voor bewust een bepaalde plek in genomen om dit te forceren. (als laatste aankomen en tussen of naast iemand gaan staan), maar kan dit zo even niet bevestigen.
In de uitzending kreeg ik de indruk dat Fons voorstelde: Laat iedereen het paaltje voor zich kiezen.
Ik dacht toen: Als je weet waar hoge / lage bedragen zitten dan kan je daar goed in sturen.

En waarom gaf Anna het goede antwoord op de vraag aan het eind? Het is vrij makkelijk om dan net een ander lichaamsdeel te noemen toch?

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Deurwaarder schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:50:
[...]

In de uitzending kreeg ik de indruk dat Fons voorstelde: Laat iedereen het paaltje voor zich kiezen.
Ik dacht toen: Als je weet waar hoge / lage bedragen zitten dan kan je daar goed in sturen.
Misschien dat Fons dacht dat hij zo kon voorkomen dat de mol een hoog zakje zou pakken.
En waarom gaf Anna het goede antwoord op de vraag aan het eind? Het is vrij makkelijk om dan net een ander lichaamsdeel te noemen toch?
Ja, maar is natuurlijk een risico als er iemand naast je staat die het goede antwoord wel weet.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste