Wie is... de Mol? 2024 NL Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:54
Ik heb vanaf het begin al m'n punten op Anna gezet en heb dus nog alles. Maar ik ben er inmiddels 85% zeker van dat het Rosario is. Niet zozeer door z'n gedrag in de opdrachten, maar alle aanwijzingen er omheen.

Dus nu is de vraag of ik nog ga switchen met m'n punten of dat ik toch hoop dat ik "fout" zit en daarmee dus goed zat met Anna? Dat laatste natuurlijk, dood of de gladiolen!

Ook opvallend dit seizoen: er is nooit iemand afgevallen die ik ook maar enigszins verdacht vond op dat moment. De enige drie die ik serieus verdacht heb staan nu in de finale. En Fons eigenlijk ook niet echt want dat ligt er te dik bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:56
Millie-ano schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:57:
Die lage pot is ook vertekend met maar 2 opdrachten per aflevering valt er ook minder geld te verdienen en te mollen natuurlijk
Dat viel toch wel mee? De meeste afleveringen hadden gewoon 3 opdrachten.

Aflevering 1
DÍA DEL TOP(IT)O
Speeddate
Afschilderen

Aflevering 2
De Molympische Spelen
Uitzitten

Aflevering 3
De violen stemmen
Stad en land aflopen
Er mee worstelen

Aflevering 4
Kijken, kijken, wel kopen
Hoog spel spelen
Op het spel zetten

Aflevering 5
Op elkaar rekenen
Het gebaande pad?
Afwegen

Aflevering 6
Niets is iets
Bij elkaar passen

Aflevering 7
Genoten
Overbrengen
Uitkomst bieden

Aflevering 8
Overtuigend?
Goed op dreef?

Aflevering 9
Op je tellen passen
Per slot van rekening

9 afleveringen, 23 opdrachten. 5 van de 9 afleveringen 3 opdrachten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Qua test snap ik er ook geen bal van en herken ik dit ook niet van eerdere seizoenen. Normaal blijven er 3 mensen over en worden er dan nog opdrachten gespeeld met de finaletest als afsluiter. De aflevering erna het oeverloze en zinloze gezever van "molloten" en andere nonsens en 8 seconden Molacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lapa schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:10:
Ik heb vanaf het begin al m'n punten op Anna gezet en heb dus nog alles. Maar ik ben er inmiddels 85% zeker van dat het Rosario is. Niet zozeer door z'n gedrag in de opdrachten, maar alle aanwijzingen er omheen.

Dus nu is de vraag of ik nog ga switchen met m'n punten of dat ik toch hoop dat ik "fout" zit en daarmee dus goed zat met Anna? Dat laatste natuurlijk, dood of de gladiolen!
Hoewel ik ongeveer het hele seizoen op Anna en Fons zat twijfel ik over een switch. Aan het eind van de serie kijk ik meestal naar het Follow the Money overzicht van een ander bekend forum. Ik kan mij niet herinneren dat FtM er ooit naast zat eigenlijk, het is de enige hint die niet verstopt kan worden door de productie. En vanuit die visie is er eigenlijk maar 1 overduidelijke Mol: Rosario.

Het overzicht is helaas nog niet bijgewerkt en gaat nu tot aflevering 7, maar daarin zie je duidelijk aftekenen dat er maar 2 kandidaten zijn die echt geld uit de pot hebben gespeeld. Fons -6 euro en Rosario -2229 op dat moment. Anna heeft 483 erin gespeeld en is daarmee wat mij betreft eigenlijk geen verdenking meer.

Dus ik denk wel dat ik switch, hoewel ik de dood of de gladiolen tactiek waardeer. Maar ik zou wel eens een keer bovenaan willen eindigen in wat poultjes, normaal altijd dood of de gladiolen en kansloos eraf in de laatste namelijk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:03

ChUcKiE

Dus........

Ach ik lig er ook uit sinds gelopen zaterdag. Ik zat vanaf het begin op Kees, maar helaas.

FtM zou ongeveer nog de enige echte goed aanwijzing moeten zijn, maar ik vrees dat er een (misschien wel dit) seizoen komt dat een kandidaat gewoon meer uit de pot heeft gehouden dan de Mol zelf en dan vervalt ook deze aanwijzing.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
ChUcKiE schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:43:
Ach ik lig er ook uit sinds gelopen zaterdag. Ik zat vanaf het begin op Kees, maar helaas.

FtM zou ongeveer nog de enige echte goed aanwijzing moeten zijn, maar ik vrees dat er een (misschien wel dit) seizoen komt dat een kandidaat gewoon meer uit de pot heeft gehouden dan de Mol zelf en dan vervalt ook deze aanwijzing.
Het zou wel passen in de ondergang van het programma wat mij betreft. Ondergang aan het eigen succes zoals ik eerder beschreef. Als er dan vervolgens ook nog kandidaten, die toch al geld zat hebben en enkel voor de exposure meedoen, zijn die echt zoveel uit de pot spelen dan hoeft het van mij echt niet meer eigenlijk. Dat is toch wel een dieptepunt van formaat als je daarover nadenkt.

We zullen het zien, ik heb in ieder geval genoten van de 3 op Reis achtige beelden en mij opgemaakt voor een seizoen van de Belgische Mol. Het was leuk vermaak op de zaterdagavond de afgelopen weken hoor, maar het fanatisme wat ik vroeger had is er wel een beetje vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Drardollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Het zou wel passen in de ondergang van het programma wat mij betreft. Ondergang aan het eigen succes zoals ik eerder beschreef. Als er dan vervolgens ook nog kandidaten, die toch al geld zat hebben en enkel voor de exposure meedoen, zijn die echt zoveel uit de pot spelen dan hoeft het van mij echt niet meer eigenlijk. Dat is toch wel een dieptepunt van formaat als je daarover nadenkt.

We zullen het zien, ik heb in ieder geval genoten van de 3 op Reis achtige beelden en mij opgemaakt voor een seizoen van de Belgische Mol. Het was leuk vermaak op de zaterdagavond de afgelopen weken hoor, maar het fanatisme wat ik vroeger had is er wel een beetje vanaf.
Zie dat exposure verhaal nu al een aantal seizoenen terugkomen, maar zie nooit een goede onderbouwing.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik las op reddit iets over dat best veel opdrachten niet door konden gaan omdat toezegging/toestemming uiteindelijk last minute werd ingetrokken. Iemand die het van een cameraman had gehoord of zo. Uiteraard geen idee wat er waar van is.

En zoals al vermeld was het hele team + kandidaten blijkbaar echt ziek voor een tijdje.

Maar vind het zelf ook steeds minder interessant om echt te volgen, hoewel ik het wel kijk. Toch genoeg vermaak blijkbaar :) Echt aanwijzingen kan niet meer natuurlijk en ze laten gewoon zien wat ze willen zien. Bijv. Fons wordt het hele seizoen al verdacht in beeld gebracht, dus die zal het wel niet zijn.

Zowel Anna als Rosario heeft echter dingen gedaan waarvan ik zou denken dat je dat niet zou doen als mol. Anna bijv de strategie bij de eerste opdracht en Rosario had gewoon iedereen af moeten schieten bij die laseropdracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Testvraag: Van welke kleur paal pakte de Mol een geldbuidel voor het Ziplinen.

Paars: Rosario
Geel: Anna
Roze: Kees
Turqoise: Fons (groen?? really?)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
m-vw schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Zie dat exposure verhaal nu al een aantal seizoenen terugkomen, maar zie nooit een goede onderbouwing.
Simpele onderbouwing, je ziet dat de kandidaten met name voor zichzelf kiezen en niet voor de pot. Iets wat je vroeger amper zag en in bijvoorbeeld de Belgische Mol veel minder ziet. Dan heb ik het niet over 100 euro op het spel zetten voor een Joker, maar bijvoorbeeld rustig 3000 euro uitgeven voor een vrijstelling voor de volgende aflevering.

Voor de mensen die meespelen is 10.000 euro (over het algemeen) niet zoveel geld. Voor de "gewone Nederlander" is het echter heel veel geld. Denk je echt dat het Anna of Fons (uitgaande van Rosario de Mol) er wakker van liggen of ze < 10k pakken? Denk je dat Kees er een seconde over nagedacht heeft?

Hetzelfde is gebeurd bij Expeditie Robinson. Je ziet daar zoveel opgevers de laatste jaren en amper frustraties. De jaren dat er onbekenden meededen was er áltijd wel ophef en strijd. Of het nu was omdat goede vrienden iemand eruit kieperden ("Geert, neem afscheid" is een bekende) tot zwaaien met een machete (Frans, S2007) tot doorgaan tot ze letterlijk neervielen omdat ze op waren. Afgelopen jaar was er voor het eerst eens echte emotie te zien bij ER (Krista).

Waarmee ik niet wil zeggen dat een programma als WIDM of ER niet af en toe met bekende mensen kan zijn, dat is prima en in de eerste jaren was het ook best leuk. Maar ondertussen zie je gewoon dat het gebruikt wordt als promotie, als je maar goed overkomt op TV is het goed. En dat is gewoon jammer, je mist een stuk strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Drardollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Hoewel ik ongeveer het hele seizoen op Anna en Fons zat twijfel ik over een switch. Aan het eind van de serie kijk ik meestal naar het Follow the Money overzicht van een ander bekend forum. Ik kan mij niet herinneren dat FtM er ooit naast zat eigenlijk, het is de enige hint die niet verstopt kan worden door de productie. En vanuit die visie is er eigenlijk maar 1 overduidelijke Mol: Rosario.

Het overzicht is helaas nog niet bijgewerkt en gaat nu tot aflevering 7, maar daarin zie je duidelijk aftekenen dat er maar 2 kandidaten zijn die echt geld uit de pot hebben gespeeld. Fons -6 euro en Rosario -2229 op dat moment. Anna heeft 483 erin gespeeld en is daarmee wat mij betreft eigenlijk geen verdenking meer.

Dus ik denk wel dat ik switch, hoewel ik de dood of de gladiolen tactiek waardeer. Maar ik zou wel eens een keer bovenaan willen eindigen in wat poultjes, normaal altijd dood of de gladiolen en kansloos eraf in de laatste namelijk _O-
Rosario staat tot dan alleen in de min doordat hij die 3k mingeld heeft gepakt. Stel dat was gewoon een foutje als kandidaat (gegokt en verloren), dan valt het wel mee wat hij eruit gespeeld heeft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Quad schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Rosario staat tot dan alleen in de min doordat hij die 3k mingeld heeft gepakt. Stel dat was gewoon een foutje als kandidaat (gegokt en verloren), dan valt het wel mee wat hij eruit gespeeld heeft.
Dat kan altijd, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:01
IntToStr schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:06:
Maar vind het zelf ook steeds minder interessant om echt te volgen, hoewel ik het wel kijk. Toch genoeg vermaak blijkbaar :) Echt aanwijzingen kan niet meer natuurlijk en ze laten gewoon zien wat ze willen zien. Bijv. Fons wordt het hele seizoen al verdacht in beeld gebracht, dus die zal het wel niet zijn.
Lapa schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:10:
Ook opvallend dit seizoen: er is nooit iemand afgevallen die ik ook maar enigszins verdacht vond op dat moment. De enige drie die ik serieus verdacht heb staan nu in de finale. En Fons eigenlijk ook niet echt want dat ligt er te dik bovenop.
Ik had het er hier met mijn vrouw over, maar de regisseur stopt na dit seizoen voor Wie is de Mol, het zou toch een mooie 'big bang' zijn als juist omdat het er zo dik bovenop ligt, dat mensen denken 'nee dat zouden ze nooit zo in beeld brengen'. Ik denk ook dat uitieindelijk het hele doel van het programma erin zit mensen in spanning te houden en vooral (veelvuldig) op het verkeerde been te zetten.

Er zijn daarnaast gewoon meerdere spelers die (veel) geld uit de pot hebben gehouden, slechts 1 daarvan kan de mol zijn.

Voor wat betreft Rosario: Daar vind ik het ook wel opvallend dat die -3000 euro envelop bij hem terecht kwam, maar het is dit seizoen natuurlijk ook zo (en daar kwamen mijn vrouw en ik weer op door het gesprek over 'het ligt er zo dik bovenop') dat er meerdere opdrachten zijn waarbij zonder dat kandidaten (de mol wel) dit weten ze vooraf een verdeling hebben in 'gelden' en waarbij (als je er naar kijkt) de mol niet direct veel invloed op deze verdeling lijkt te hebben uitgeoefend. Hoe mooi zou het zijn als Rosario (bijvoorbeeld, zeg niet dat het zo is) de -3000 Euro pakt, de mol is ingelicht hierover en dus kiest voor een lager - bedrag, waardoor de verdenking niet zo groot is/ wordt.

Uiteindelijke punt: De regie zal er alles aan doen om ons (steeds) op het verkeerde been te zetten, op basis van wat we hebben gezien geloof ik niet dat we zéker weten hoe dit verdeeld is. Het blijft wat dat betreft toch altijd wel een gok hoe ze het nu weer in de regie hebben weggewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mooi big bang, 1 van de laagste potten ooit en mol die het meeste heeft ingebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jbdeiman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:44:
[...]
Voor wat betreft Rosario: Daar vind ik het ook wel opvallend dat die -3000 euro envelop bij hem terecht kwam, maar het is dit seizoen natuurlijk ook zo (en daar kwamen mijn vrouw en ik weer op door het gesprek over 'het ligt er zo dik bovenop') dat er meerdere opdrachten zijn waarbij zonder dat kandidaten (de mol wel) dit weten ze vooraf een verdeling hebben in 'gelden' en waarbij (als je er naar kijkt) de mol niet direct veel invloed op deze verdeling lijkt te hebben uitgeoefend. Hoe mooi zou het zijn als Rosario (bijvoorbeeld, zeg niet dat het zo is) de -3000 Euro pakt, de mol is ingelicht hierover en dus kiest voor een lager - bedrag, waardoor de verdenking niet zo groot is/ wordt.
Dan ben je wel een laffe Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij zitten vanaf de 3e aflevering op Fons. Zeker weten dat hij het is. Snap ook niet dat mensen op Kees enzo zaten. Totaal niet verdacht die man. En dat bleek.

Maar fons doet echt rare dingen...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 374460

NeFoRcE schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:06:
Wij zitten vanaf de 3e aflevering op Fons. Zeker weten dat hij het is. Snap ook niet dat mensen op Kees enzo zaten. Totaal niet verdacht die man. En dat bleek.

Maar fons doet echt rare dingen...
En daarom is hij het juist niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Drardollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:01:
[...]

Dan ben je wel een laffe Mol.
Hoezo? Je helpt gewoon diegene met het grootste minbedrag naar de finish, waarom is dat laf? Je maakt juist (slim) gebruik van de mogelijkheden die op je pad komen. Dat is juist het sterkste punt dan, doordat je het geweldig slim speelt.
Het zou mij ook niets verbazen als de Mol (zou ik doen/ zou mijn plekje zijn als ik de mol was) 1.500 had geboden voor die vrijstelling (en niet 500 Euro aan het inzien van vragen uit had gegeven, dat kan je ook als 'laf' kenmerken) maar dat die simpelweg door een kandidaat werd overboden. (Kees)
Je weet als mol gewoon dat kandidaten ook gaan mollen, die willen zelf ook verdacht worden, het getuigd in mijn optiek juist enorm van vooruit denken/ slim handelen als je dat als mol voor elkaar krijgt.

Helemaal als je als mol op sommige momenten ook benoemd dat je kandidaat 'x' naar de finish brengt, waar die erachter komt dat het een klein (of min) bedrag is.Maargoed, zoals altijd blijkt, dat verschillende mesnen er verschillende ideeën en visies op na houden en dat is ook wat het leuk maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 04-03-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Anoniem: 374460 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:09:
[...]

En daarom is hij het juist niet
Dit, voorgaande jaren zouden ze het in elk geval nooit zo in beeld gebracht hebben. Maar wellicht, doordat men weet dat bijna niemand een 'overduiudelijke mol verwacht' (als het er bovenop ligt, is diegene het eigenlijk nooit) dat ze het nu eens anders in elkaar hebben gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:08

Fanta

FordPerformance™️

Ik vond het wat opvallend dat Anna haar puzzel zo snel af had. Toen ze vervolgens mocht kijken hoeveel geld ze in haar buideltje had, riep ik hardop: Als ze een laag bedrag in haar buidel heeft, is ze de Mol. Tsja, €250. Het laagste bedrag van allemaal. Na de vorige aflevering stond ik op het punt om te switchen naar Sor, maar ik blijf toch op Anna. Daarbij stond ze ook wel lekker bij een tafeltje, ik ben benieuwd hoeveel ze daar met de sleuteltjes heeft gerommeld.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fanta op 04-03-2024 12:49 ]

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Fanta schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:49:
Ik vond het wat opvallend dat Anna haar puzzel zo snel af had. Toen ze vervolgens mocht kijken hoeveel geld ze in haar buideltje had, riep ik hardop: Als ze een laag bedrag in haar buidel heeft, is ze de Mol. Tsja, €250. Het laagste bedrag van allemaal. Na de vorige aflevering stond ik op het punt om te switchen naar Sor, maar ik blijf toch op Anna. Daarbij stond ze ook wel lekker bij een tafeltje, ik ben benieuwd hoeveel ze daar met de sleuteltjes heeft gerommeld.. :)
Ze had toch €750? Fons had €250. Evengoed allebei de laagste bedragen die mogelijk waren.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
PerlinNoise schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:56:
[...]

Ze had toch €750? Fons had €250. Evengoed allebei de laagste bedragen die mogelijk waren.
Klopt, Fons had de 250 en die was HEEL erg gebrand om als laatste over te blijven "met z'n fotografische geheugen". Terwijl Anna dus zelf moest laten weten welk lichaamsdeel welk woord was en zijn redenatie dus nergens op sloeg. Maar hij wel lekker als laatste over was met het minste geld. :+ Als er iemand daar gemold heeft was het Fons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jbdeiman schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Hoezo? Je helpt gewoon diegene met het grootste minbedrag naar de finish, waarom is dat laf? Je maakt juist (slim) gebruik van de mogelijkheden die op je pad komen. Dat is juist het sterkste punt dan, doordat je het geweldig slim speelt.
Het zou mij ook niets verbazen als de Mol (zou ik doen/ zou mijn plekje zijn als ik de mol was) 1.500 had geboden voor die vrijstelling (en niet 500 Euro aan het inzien van vragen uit had gegeven, dat kan je ook als 'laf' kenmerken) maar dat die simpelweg door een kandidaat werd overboden. (Kees)
Je weet als mol gewoon dat kandidaten ook gaan mollen, die willen zelf ook verdacht worden, het getuigd in mijn optiek juist enorm van vooruit denken/ slim handelen als je dat als mol voor elkaar krijgt.

Helemaal als je als mol op sommige momenten ook benoemd dat je kandidaat 'x' naar de finish brengt, waar die erachter komt dat het een klein (of min) bedrag is.Maargoed, zoals altijd blijkt, dat verschillende mesnen er verschillende ideeën en visies op na houden en dat is ook wat het leuk maakt.
Ik vind het niet echt getuigen van moed als je als Mol je keuzes laat afhangen van anderen in zo'n geval. Pak gewoon zoveel mogelijk, dat is je doel.

Maar misschien moeten we eerst even de onthulling afwachten om er iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-04 13:25
SmurfLink schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:59:
[...]

Klopt, Fons had de 250 en die was HEEL erg gebrand om als laatste over te blijven "met z'n fotografische geheugen". Terwijl Anna dus zelf moest laten weten welk lichaamsdeel welk woord was en zijn redenatie dus nergens op sloeg. Maar hij wel lekker als laatste over was met het minste geld. :+ Als er iemand daar gemold heeft was het Fons wel.
Of Sor heeft daar juist expres die laatste vernageld omdat hij wist dat Anna maar 750 had. Zelf het hoogste bedrag gekozen en dan zorgen dat je als laatste de puzzel moet doen om het hoge bedrag er uit te spelen.

(ik zat op Kees maar ben er uit)

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:08

Fanta

FordPerformance™️

PerlinNoise schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:56:
[...]

My bad, ik was niet meer helemaal nuchter toen ik het terug keek.. :+

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
zaander schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Of Sor heeft daar juist expres die laatste vernageld omdat hij wist dat Anna maar 750 had. Zelf het hoogste bedrag gekozen en dan zorgen dat je als laatste de puzzel moet doen om het hoge bedrag er uit te spelen.

(ik zat op Kees maar ben er uit)
Die wilde wel per se Anna eerst de opdracht laten doen, dat was inderdaad erg vreemd. Maar gek genoeg verdenk ik Sor dus totaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
SmurfLink schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:21:
[...]

Die wilde wel per se Anna eerst de opdracht laten doen, dat was inderdaad erg vreemd. Maar gek genoeg verdenk ik Sor dus totaal niet..
Het is logisch als Sor Anna verdenkt.
Eerst heel overtuigd doen dat Anna de makkelijke tweede opdracht sowieso wel gaat halen en dan heeft zij als Mol geen excuus meer om het fout te doen.
Als je haar de derde puzzel laat maken kan ze roepen dat het heel moeilijk was en dus niet gehaald heeft.
Op deze manier weet je als kandidaat dus zeker dat in ieder geval Anna met geld bij de eindstreep komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
Die Anna verschijnt net in een filmpje van Bright op YouTube. De titel is "Wil Rusland onze satellieten MOLLEN?".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-Wxdp8hfOIZSf04l2uaItZzqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnCGeu8bRa86XANKBvDK4fJV.jpg?f=fotoalbum_large

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@wodkabuikje: Zag 'm al voorbij komen, maar ik vind dit echt typisch iets wat ze bij Bright als "geintje" bedacht hebben. Dus hoeveel waarde moet je hieraan hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10
Geen

Anna weet (hoogstwaarschijnlijk) wel wie de mol is. Mogelijk is ze het zelf.

Maar voor de rest neem ik aan dat er echt niemand bij Bright is die je uitkomst al weet.

Dus ludieke woordspelingen en titels voor je video: Ja
Hints: Nee

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
VantageR schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:28:
@wodkabuikje: Zag 'm al voorbij komen, maar ik vind dit echt typisch iets wat ze bij Bright als "geintje" bedacht hebben. Dus hoeveel waarde moet je hieraan hangen?
Ik wist er ook geen conclusie aan vast te hangen maar wilde het wel even delen voor de zekerheid :)
Met de exit van Kees zijn al mijn puntjes op maar wellicht was dit nog wel behulpzaam voor iemand. Geen flauw idee of het een hint is. Vind het vooral erg vreemd dat zoiets ineens op Bright voorbij komt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56

Crazy D

I think we should take a look.

Drardollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Ik vind het niet echt getuigen van moed als je als Mol je keuzes laat afhangen van anderen in zo'n geval. Pak gewoon zoveel mogelijk, dat is je doel.

Maar misschien moeten we eerst even de onthulling afwachten om er iets over te kunnen zeggen.
En je doel is om niet gepakt te worden. Dus als er al heel veel uit is, hoef jij op zich niet veel meer uit te halen. En misschien, als we idd wat opdrachten niet door konden gaan, heeft de regie misschien wel gevraagd even in te houden…

En dat BN’ers niet voor de pot gaan… was het niet in een BE seizoen waarin een soort van veiling was en zo ongeveer heel de pot was ingezet?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
Crazy D schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:54:
En dat BN’ers niet voor de pot gaan… was het niet in een BE seizoen waarin een soort van veiling was en zo ongeveer heel de pot was ingezet?
De advocaat gaat met lege handen naar huis, maar lijkt daar oprecht niet mee in te zitten. Hij deed niet mee voor het geld, dat was vanaf aflevering 1 duidelijk. Toen haalde hij 10.200 euro uit de pot voor een vrijstelling. Eerlijkheidshalve moeten we dus zeggen dat Alina haar record van laagste groepspot deels aan Bart te danken heeft.
Deze? Waar een kandidaat voor dat het goed en wel begon voor een pot van -10200 euro zorgde? :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:40
[...]

En je doel is om niet gepakt te worden. Dus als er al heel veel uit is, hoef jij op zich niet veel meer uit te halen. En misschien, als we idd wat opdrachten niet door konden gaan, heeft de regie misschien wel gevraagd even in te houden…

Precies, uiteindelijk heb je natuurlijk niets aan een volle pot als je er in een eerdere aflevering uitvliegt. Ik snap dus heel goed dat kandidaten tegen betaling voor een vrijstelling kiezen als ze de optie krijgen, BNer of niet.
Dit is de kandidaten dus niet aan te rekenen, maar meer de programma makers. Die maken het de mol zo wel heel makkelijk. Dat, in combinatie met opdrachten die nagenoeg onmogelijk zijn om perfect uit te voeren, laten het lijken alsof de mol enorm veel geld uit de pot heeft gehouden terwijl dat zonder mol net zo goed niet verdiend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 04-05 13:47
Misschien ben ik wel gek, maar mijn tunnelvisie is dat alles draait om de toekomst voorspellingen en dat alle hints dit keer naar Anna de winnaar gaat. In plaats van dat ze de mol is. Ik zit op Fons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Klopt, dat was ballen tonen.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 05-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Dat klopt. En heb je toen ook opgelet of dat een kandidaat of de Mol was?
Ik meen dat degene die absurd had geboden, een kandidaat was. En ik meen dat hij een advocaat was.
Hij ging het gehele seizoen niet voor het geld.

Als we tenminste over hetzelfde hebben

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:41

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

streamnl schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:00:
[...]

Ik meen dat degene die absurd had geboden, een kandidaat was. En ik meen dat hij een advocaat was.
Hij ging het gehele seizoen niet voor het geld.

Als we tenminste over hetzelfde hebben
Was dat het seizoen dat ze op die berg begonnen? Met die lilliputter?

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Brakius schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:08:
Misschien ben ik wel gek, maar mijn tunnelvisie is dat alles draait om de toekomst voorspellingen en dat alle hints dit keer naar Anna de winnaar gaat. In plaats van dat ze de mol is. Ik zit op Fons.
En hoe weten ze aan de voorkant dat Anna gaat winnen? :+
Het is niet dat zij -net als de mol- aan de voorkant alle vragen krijgt en de juiste antwoorden kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Shadow_Agent schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:17:
[...]

Was dat het seizoen dat ze op die berg begonnen? Met die lilliputter?
LordSinclair schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:02:
[...]

[...]

Deze? Waar een kandidaat voor dat het goed en wel begon voor een pot van -10200 euro zorgde? :)
2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlFS9UaCwYqrCoMDZfkujYPuOlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uqm4KaVfrG578q7AD4r0jaFI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 06-03-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ruurd v. schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Precies, uiteindelijk heb je natuurlijk niets aan een volle pot als je er in een eerdere aflevering uitvliegt. Ik snap dus heel goed dat kandidaten tegen betaling voor een vrijstelling kiezen als ze de optie krijgen, BNer of niet.
Dit is de kandidaten dus niet aan te rekenen, maar meer de programma makers. Die maken het de mol zo wel heel makkelijk. Dat, in combinatie met opdrachten die nagenoeg onmogelijk zijn om perfect uit te voeren, laten het lijken alsof de mol enorm veel geld uit de pot heeft gehouden terwijl dat zonder mol net zo goed niet verdiend zou zijn.
Dat dus ja. Dus als iets geld kost maar daarmee vergroot je de kans om door te gaan die je dat. Wat betreft het geld verdienen, heb ik niet het idee dat het ze niet boeit. Maar ja als iets niet lukt lukt het niet. Kun je lang boos om zijn maar heeft natuurlijk weinig zin. Enige is de opdrachten waarvan de slagingskans heel laag is. Dat is jammer want dan hoef je niet te mollen om geen geld binnen te krijgen. De opdrachten zouden wel goed te doen moeten zijn zodat zonder mol de kans groot is dat zeg 75% wel lukt. Dan moet de mol echt mollen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Als we het toch over ergernissen hebben... Uiteraard zijn de web-only "Niet de Mol" uitzendingen een onbelangrijke bijzaak, maar ik vind het toch altijd wel interessant om de kandidaten vrijuit over hun ervaringen te horen praten.
Maar dan doen ze die laatste aflevering met de drie finalisten VOOR de onthulling. Dan heb je dus nog steeds een gesprek waar drie mensen met meel in de mond moeten praten en er minimaal één glashard aan het liegen is. Doe het dan niet. Terwijl het juist een heel leuke afsluiter zou kunnen zijn als ze dat na de onthulling deden.

Edit: overigens werd ik door die laatste uitzending nog meer op het spoor van Rosario gezet. Zijn algehele houding vond ik mollerig, maar helemaal toen ze het stuk met de geschminkte gezichten in de glazen bol aan terugkijken waren. Anna zegt dan doodleuk "hé, ik zie je parelketting". Rosario heeft altijd een parelketting om, zelfs in die Niet de mol uitzending.

[ Voor 24% gewijzigd door Lapa op 06-03-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 04-05 13:47
BastaRhymez schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:24:
[...]

En hoe weten ze aan de voorkant dat Anna gaat winnen? :+
Het is niet dat zij -net als de mol- aan de voorkant alle vragen krijgt en de juiste antwoorden kan geven...
Door voor alle resterende deelnemers per aflevering hints in te bouwen en bij uitzending die te laten zien van de winnaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-05 17:22

TwOkkie

Tweakin' Okkie

wodkabuikje schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:02:
Die Anna verschijnt net in een filmpje van Bright op YouTube. De titel is "Wil Rusland onze satellieten MOLLEN?".

[Afbeelding]
Zit Bright nou echt te klooien? Of is dit een mindf*ck om ons te pesten?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke3D-ndKezWE4uQnv3G8o2jk_7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNXdV2pW4tYtakMhrS6iZULY.png?f=fotoalbum_large

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TwOkkie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 00:20:
[...]

Zit Bright nou echt te klooien? Of is dit een mindf*ck om ons te pesten?

spoiler:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42
Wat ik nog nergens voorbij heb zien komen, en ik wel direct bij de eerste aflevering dacht en helemaal na alle spiegelbeeld hints: "Na" is het symbool van de constante van Avogrado. Dat geeft de "deeltjes per mol". Na spiegelen geeft aN. ... Oftewel Anna. Misschien iets teveel tunnel gedachte, maar toch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Reptile209

- gers -

jurjen_g schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:00:
Wat ik nog nergens voorbij heb zien komen, en ik wel direct bij de eerste aflevering dacht en helemaal na alle spiegelbeeld hints: "Na" is het symbool van de constante van Avogrado. Dat geeft de "deeltjes per mol". Na spiegelen geeft aN. ... Oftewel Anna. Misschien iets teveel tunnel gedachte, maar toch.
Hahaha, dan kan ik het nog wel anders verpakken: Na is natrium en zit in zout. Van teveel zout sloop (mol!) je je lijf en word je ziek. Vroeger werden je zorgkosten betaald via het Ziekenfonds... ZiekenFons!! Dus Fons is de mol. Klaar is Kees (en Kees is klaar...) :+

Anna is wel de enige met een spiegelbare naam. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 09-03-2024 12:18 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

JME

zeg maar Jamie

En Sor (ros) is de enige met een gespiegelde naam. Je kunt zoals altijd alle kanten op, en aan het eind zien we pas wat de “echte hints” en de “fake hints” waren. Hints zijn al lang niet leuk meer sinds ook die nep kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moet zeggen ik vind het dit jaar lastig om te zeggen wie de mol is.
Allemaal heb ik ze wel een mol actie uit zien halen.

Fons eigenlijk te opvallend (stadion opdracht, stenen optillen wat niet meer kon),

Anna ook wel (die haalde de nummers voor de slotjes makkelijk door elkaar), maar leek ook wel de fanatieke kandidaat.

Rosario, heeft onder andere 3000 uit de pot gespeeld. Verder niet echt opvallende mol acties, die ik eigenlijk zo 123 kan bedenken.

Ik heb nog even de tijd om te bedenken voor wie ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb dit jaar voor het eerst wie is de mol gekeken. Vond het leuker dan ik in eerste instantie had verwacht. De afgelopen weken ben ik erg veel van verdachten veranderd, zat eerst veel op onder andere Fons maar nu op Anna. Ze was ook heel anders in het fragment bij Radar en de acties bij Fons zijn heel zichtbaar in de afleveringen dat ik denk dat hij het niet is.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 21:22
Jip O.O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:30

The_Worst

Unox

Jesus he, wat een lange lap tekst van Rik.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 04-05 19:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Toch Anna, nu eens kijken wat ze gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wel mooi om te zien dat reddit keihard op Anna zat en hier minder. Wel mooi highscore gehaald.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:16
Bam!
Vanaf afl. 1 op Anna vol in.
Toch leuk dat het een keer zo lukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0glzFMieEW93cz2ynEWQNGJ83bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/whl0Dk0C5WjOeTfKC3TNJCBO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door d-vine op 09-03-2024 21:43 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 01:00
plofkip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:33:
[...]

De oren van Anna lijken er echt heel erg op volgens mij? Icm de neus en kin... B)
Jaaaa maximale punten in de pocket 😎

En winnaar van de poule 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boUi_nLFsBnmXcwdUXXQcAuysVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVc9Y9S4yYqLaPtzxrZixwTu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door plofkip op 09-03-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39

masauri

aka qwybyte

Ja, eindig ik nog met meer punten dan mijn vrouw.
Opdracht geslaagd!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Proficiat @plofkip ! d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psql
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19:07
Gefeliciteerd @plofkip!

Is dat ik in het begin wat heb zitten spreiden, maar toch nog 3de in de poule :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:30

The_Worst

Unox

Ik denk dat Anna het goed samenvat: "het was gedoemd te mislukken".

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Waarom is Jip er niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 04-05 12:56
Jip - en haar 2 pluspunten - is er gewoon.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plofkip
blackmore87 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:22:
[...]

Jip - en haar 2 pluspunten - is er gewoon.
Nou, niet te missen idd. Maar ik klaag niet O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15

aerofreak

Steve Jobs

Lol Babs. Ze had het gewoon kunnen weten :D

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Babs is toch wel serieus Dom om zo'n hint te missen.... terug te mogen komen en dan nog uit te vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:40

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aExvylr-ByEOsc_8RLO5ZC0T4KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89hukQa2wV8kGmwlOvx3oZk9.jpg?f=fotoalbum_large

Tot het eind lekker in de Fons tunnel blijven zitten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wow Babs wat een muts!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Damn, toch een foutje bij de restvraag. Nouja, leuk om het een keer vanaf het begin door te hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Heerlijk om al die molacties te zien en vooral met Kees in de kano _/-\o_

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
plofkip schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:57:
[...]

Jaaaa maximale punten in de pocket 😎

En winnaar van de poule 😁

[Afbeelding]
Maar… maar… dat was Anna helemaal niet 🤯 Dus op basis van iemand die niet Anna was, ben je op Anna gaan zitten en had je het toevallig goed? Toch wel gefeliciteerd met je winst 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RobinNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:49:
Heerlijk om al die molacties te zien en vooral met Kees in de kano _/-\o_
Arme, ARME Kees. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Eppo © schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:00:
[...]

Maar… maar… dat was Anna helemaal niet 🤯 Dus op basis van iemand die niet Anna was, ben je op Anna gaan zitten en had je het toevallig goed? Toch wel gefeliciteerd met je winst 👍
Haha correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen filmpje met verborgen aanwijzingen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05 09:56
Fons kijkt wel een beetje verliefd naar Anne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Anoniem: 374460 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:23:
Geen filmpje met verborgen aanwijzingen dit jaar?
Online, wieisdemol.nl.
En op youtube

[ Voor 6% gewijzigd door SpelFaut op 09-03-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Eindelijk zit ik ook een keer vanaf het begin goed. Jammer dat ik niet echt m'n best gedaan heb om de testvragen te beantwoorden, anders had ik ook de maximale score gehad.

Ook al dacht ik op het laatst eigenlijk dat het Rosario was, toch stug volgehouden met de punten op Anna. En natuurlijk een fantastische tactiek, was het Rosario had ik kunnen zeggen "dat zei ik toch!" en nu met Anna heb ik ook gelijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
En door naar De Mol op 24 april.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

13art schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:18:
En door naar De Mol op 24 april.
Ik begin al te kijken op 24 maart, dus wel opletten dat je geen spoilers ziet he! Vanaf 25 maart op npo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand nog gekeken of Anna inderdaad in goed in beeld is geweest. Is mij met terugkijken van aflevering 1 niet opgevallen. Wel één keer van de achterkant. Maar verder niet gezien. Wat me ook logisch lijkt gezien het risico anders te groot zou zijn geweest dat ze al ontdekt zou zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 10-03-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

13art schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:13:
Iemand nog gekeken of Anna inderdaad in goed in beeld is geweest. Is mij met terugkijken niet opgevallen. Wel één keer van de achterkant. Maar verder niet gezien. Wat me ook logisch lijkt gezien het risico anders te groot zou zijn geweest dat ze al ontdekt zou zijn.
Sommige kandidaten hebben haar recht in de ogen aangekeken terwijl ze haar medaillon nakeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
masauri schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Sommige kandidaten hebben haar recht in de ogen aangekeken terwijl ze haar medaillon nakeken...
Ja dat heb ik ook gezien. Maar dat was mijn vraag niet. In de allereerste aflevering, is ze daar goed in beeld geweest voor ons als kijkers? Volgens mij niet, maar ik kan het over het hoofd gezien hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
13art schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Ja dat heb ik ook gezien. Maar dat was mijn vraag niet. In de allereerste aflevering, is ze daar goed in beeld geweest voor ons als kijkers? Volgens mij niet, maar ik kan het over het hoofd gezien hebben natuurlijk.
Nee denk het niet want ze hadden het alleen over die andere persoon, maar dat zou een man geweest zijn.
Ze wilde het risico niet nemen denk ik (en terecht).
Het is toch ergens wel jammer dat er te fanatiek wordt geanalyseerd, waardoor er bijna geen echte hints meer te vinden zijn. Ook willen de kandidaten te graag en zoals Anna zei hoef je nauwelijks te mollen.
Met types als Fons en Kees die per ongeluk dan wel expres lopen de mollen, hoef je niks te doen of val je dus niet op. Het is verder wel een leuk programma, maar dat is meer gewoon de groepsdynamiek en de mooie beelden. Neem Sor, die schiet Kees af waarvan hij bijna zeker was dat ie niet de mol was. Maar ja puur om jokers te vergaren dan wel te voorkomen.
Bij elk spel waar er jokers in het spel zijn hoeft de mol nauwelijks wat te doen, en heeft ie natuurlijk een super goed excuus om te mollen.

Ik snap de makers wel hoor. Je wilt natuurlijk dat Anna zo lang mogelijk in het spel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
chielsen schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:51:
[...]

.

Ik snap de makers wel hoor. Je wilt natuurlijk dat Anna zo lang mogelijk in het spel blijft.
De mol blijft toch altijd in het spel :+

Ik heb het al overal voorbij zien komen. Maar ga vanavond de aflevering pas zien. Heb de hype niet zo dat ik denk ssssssstt en niks lezen .

Ik zat blijkbaar wel redelijk goed met mijn verdenkingen. Al dan niet op de meest gangbare manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Millie-ano de eerste 20 minuten kan je dan wel skippen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Quad schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:47:
@Millie-ano de eerste 20 minuten kan je dan wel skippen.
Ja dat vermoeden had ik al. En dan verwijzen ze naar de socials en YouTube voor de verborgen hints... Schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

JME

zeg maar Jamie

Die verborgen “hint” met de getallen van de schilderopdracht 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

13art schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:13:
Iemand nog gekeken of Anna inderdaad in goed in beeld is geweest. Is mij met terugkijken van aflevering 1 niet opgevallen. Wel één keer van de achterkant. Maar verder niet gezien. Wat me ook logisch lijkt gezien het risico anders te groot zou zijn geweest dat ze al ontdekt zou zijn.
Nou ja, uitzending op haar verjaardag. Happy Birthday ballonnen. Achteraf toch best duidelijk.

Wel vermakelijk om te zien wat ze gedaan heeft. En Babs... gewoon letterlijk kunnen horen dat Anna de mol is. Snap alleen nog niet zo goed wat de fun er van was dat Dennis daar geld stond te versnipperen, het leek er niet op de dat de kandidaten wisten dat dat inmense geldbedrag minder zou worden. En hulpmol Kees, echt fantastisch. Wat heb je als mol nog te doen als je een kandidaat zoals Kees hebt :o

Die "hint" bij de schilderijen.. vraag me af wat voor nerd die hint bedacht heeft, en of er daadwerkelijk een kijker heeft gedacht: goh, laat ik alle getallen bij elkaar optellen, en dan terugtellen vanaf de datum van de live uitzending, op wiens verjaardag kom je dan uit :X |:( Echt, je hebt ver gezocht en ver gezocht maar deze is daar echt nog heel ruim overheen gegaan 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Crazy D schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Nou ja, uitzending op haar verjaardag. Happy Birthday ballonnen. Achteraf toch best duidelijk.
Het ging me meer specifiek over het met schmink in beeld zijn. Bedoel, de nodige mensen zijn op zoek gegaan, mooie beelden gecreëerd met overgangen ed... Ik was meer van team 'ze gaan haar echt niet zo duidelijk in beeld brengen'. Voor alsnog lijkt dit inderdaad zo te zijn, maar kan het over het hoofd gezien hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

13art schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:37:
[...]

Het ging me meer specifiek over het met schmink in beeld zijn. Bedoel, de nodige mensen zijn op zoek gegaan, mooie beelden gecreëerd met overgangen ed... Ik was meer van team 'ze gaan haar echt niet zo duidelijk in beeld brengen'. Voor alsnog lijkt dit inderdaad zo te zijn, maar kan het over het hoofd gezien hebben natuurlijk.
Ze is wel in beeld geweest, maar niet zo heel duidelijk. Er was een ander in beeld, ook met puntige kin maar met veel grotere neus, die duidelijker in beeld was. Maar goed, zwaar geschminkt. Ik denk dat iemand daadwerkelijk zou hebben gedacht: hey, dat is Anna.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Drardollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Zoals ik toen ook al zei: Je wilt veel geld uit te pot, maar tegelijkertijd niet (te) verdacht overkomen. Je laat ook wel eens wat aan de kandidaten over. Maar Kees speelde geloof ik 2000 euro uit de pot (nadat hij de finale testvragen al had ingezien), als Anna 1500 had geboden (mooi bod, maar Kees er als kandidaat gewoon overheen ging), dan is de mol toch niet laf. Zelfde als (jaren) geleden bij een of andere veiling, met Kees Tol geloof ik was dat seizoen. Die werd ook overboden ergens, en heeft dat laten gaan. Ineens lijkt die ander dan een stuk meer verdacht, en er is toch (meer) geld uit de pot gespeeld, wat je doel is.

Zoals Anna zelf ook zei bij de actie waarbij alle vrijstellingen eruit werden gespeeld. Je plant een zaadje, of verwart de kandidaten. Echter pakte het bij het verwijderen van de vrijstellingen echt heel anders uit dan verwacht. Het verbaasde me ook dat (alle) kandidaten daarin meegingen blijkbaar, (kan bijna niet anders dat ze in het plan mee gingen, want anders zouden er wel vrijstellingen in blijven, zou wel heel erg toeval zijn als het precies zo uitpakt), maar dit was ook een actie waarbij ik dacht (toen ik het zag in de finale): Je kan hier op deze manier inderdaad heel erg kandidaterig overkomen, wetende/ verwachtende dat dit toch niet gaat gebeuren. MAar helaas gebeurde het wel.
Ben ook wel benieuwd wat de kandidaten daar nu écht hebben gedaan en of ze toch mee zijn gegaan (stemmen op diegene van het eerste gesprek) of dat het toch allemaal op toeval berustte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Voor de finale aflevering was het mij duidelijk dat Anna de mol moest zijn. Van de overgebleven 3 kandidaten was zij het minst in beeld geweest met "mol"/verdachte acties.

Daarnaast blijf ik van mening dat het voor de Mol heel eenvoudig was, veel opdrachten waren een keten van a tot z en als 1 schakel faalde dan was de hele opdracht mislukt (en die ene schakel was lang niet altijd de Mol).

Ook waren goede acties vaak veel minder waard dan een mislukte actie. Waardoor je snel de min in schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:03

ChUcKiE

Dus........

Maar heeft de mol nu ook het meeste geld uit de pot gehouden? Ik krijg sterk het gevoel dat dit jaar de kandidaten samen met de mol erom streden wie het hoogste bedrag UIT de pot konden houden.

Afbeeldingslocatie: https://www.realitynet.org/images/widm25/overzichten/FTM2024-afl9.png

Zelf even gekeken...

[ Voor 23% gewijzigd door ChUcKiE op 11-03-2024 09:08 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ChUcKiE schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:58:
Maar heeft de mol nu ook het meeste geld uit de pot gehouden? Ik krijg sterk het gevoel dat dit jaar de kandidaten samen met de mol erom streden wie het hoogste bedrag UIT de pot konden houden.
Mwoa, met die 6000 in de pot met de eerste opdracht en de -3000 van Rosario lijkt het me sterk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 22:50
Het gaat er bij WIDM tegenwoordig niet meer om hoe laag de pot is. Het gaat er om dat er bekende Nederlanders me doen die graag gezien willen worden en doen alsof ze de mol zijn...
Dat maakt het minder leuk om naar te kijken IMO.

Aap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 21:56

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het concept is verzadigd. Als ze nog een seizoen met BN'ers gaan doen moeten ze stoppen met geld. En meer high risk/high reward keuzes geven.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
LordSinclair schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:37:
Voor de finale aflevering was het mij duidelijk dat Anna de mol moest zijn. Van de overgebleven 3 kandidaten was zij het minst in beeld geweest met "mol"/verdachte acties.
Inderdaad kun je als kijker beter kijken naar wie er weinig verdachte acties in beeld heeft dan juist veel. De echt verdachte acties in beeld zijn eigenlijk altijd van een kandidaat die er dezelfde of de volgende aflevering uit gaat.
Daarnaast blijf ik van mening dat het voor de Mol heel eenvoudig was, veel opdrachten waren een keten van a tot z en als 1 schakel faalde dan was de hele opdracht mislukt (en die ene schakel was lang niet altijd de Mol).

Ook waren goede acties vaak veel minder waard dan een mislukte actie. Waardoor je snel de min in schiet.
Precies hierom vond ik de opdrachten niet echt leuk. Iedere keer zo ingewikkeld dat het resultaat ook zonder mol zelden haalbaar was. Ik schat de kans heel hoog in dat ook zonder mol de pot niet veel anders was geworden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ChUcKiE schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:58:
Nee, Rosario heeft uiteindelijk het meeste geld uit de pot gehaald. Voor een overzicht bezoek je de collega's van het WIDM forum: https://www.wieisdemol.com/widm25-followthemoney/

Zoals je ook in de aantekeningen daar kan lezen is het niet helemaal zwart / wit (of groen / rood, wat je wil ;) ). Sommige opdrachten kon men als team geld verdienen of verliezen, dat wordt dan gedeeld over de kandidaten. Het is ook niet altijd 100% duidelijk wie geld heeft verdiend, dan wordt er ook geschat / gegokt. Maar het geeft wel een globaal beeld.

Maar wat het overzicht al jaren laat zien is eigenlijk het meest verontrustende en ook meest genoemde argument tegen BN'ers tegenwoordig: de pot doet er geen zak meer toe. Wat eigenlijk het hele concept van het spel onderuit trapt. Een Mol hoeft soms amper nog moeite te doen, andere kandidaten spelen zonder schroom zo een paar duizend euro uit de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 22:47
SmurfLink schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:28:
[...]

Dat is al best wat seizoen niet zo. Ik kan het me alleen nog vaag herinneren. Dat waren dan seizoenen waarin er niemand terugkwam en elke aflevering iemand eruit ging.
Toch vind ik dat dit aardig onderbelicht is gebleven.. Eigenlijk kwamen we nu toch gewoon een aflevering tekort (of hadden er bij 1 aflevering 2 kandidaten moeten afvallen)? In feite hebben ze nu de laatste opdrachten én de finale test gedaan met 4 personen. Kees viel voor de "laatste aflevering" af maar heeft exact dezelfde opdrachten gedaan en test gemaakt als de 3 die over bleven. Er is dus een finale gespeeld met 4 personen, vind dat nergens op slaan eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
redwing schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Inderdaad kun je als kijker beter kijken naar wie er weinig verdachte acties in beeld heeft dan juist veel. De echt verdachte acties in beeld zijn eigenlijk altijd van een kandidaat die er dezelfde of de volgende aflevering uit gaat.

[...]

Precies hierom vond ik de opdrachten niet echt leuk. Iedere keer zo ingewikkeld dat het resultaat ook zonder mol zelden haalbaar was. Ik schat de kans heel hoog in dat ook zonder mol de pot niet veel anders was geworden.
Naja, kijk bijvoorbeeld eens naar de Puzzel opdracht (boot), die was niet heel ingewikkeld, of de opdracht van de Maya stenen, of de opdracht bij het restaurant, waar ze iemand een andere naam liet zeggen.
Ook de opdracht van de Markt was eigenlijk vrij simpel, maar de kandidaten gingen (was te verwachten na het inleveren van al die vrijstellignen) voor eigen gewin.

De opdrachten vond ik juist bij vlagen echt super simpel (varen, woorden opvissen, zinnen maken. Luisteren roepen en de juiste sleutels overhouden), maar Anna heeft het op een slimme manier gesaboteert.

Verder wel eens met de reacties dat het *juist doordat er voor de BN'ers alleen maar cameratijd te winnen is* een beetje ten onder gaat aan zijn eigen succes. De kandidaten hebben er meer belang bij te mollen (en flink ook, je kan het natuurlijk ook met kleine bedragen doen) en erin te blijven, dan de pot te spekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
LordSinclair schreef op maandag 11 maart 2024 @ 08:37:

En dan viel het dit jaar nog redelijk mee met die geschakelde opdrachten, er zaten zeker in het begin opdrachten in waarmee ook per deel geld te verdienen was. Later werd dit weer volledig teniet gedaan.

Het was een niet te volgen seizoen wat dat betreft, de opdrachten gingen regelmatig nergens over. Die "lasergame" met 1 stom spelletje en het leren van een dansje wat nergens voor gebruikt werd als dieptepunten. Ook de opdracht met de piñata's was belachelijk slecht. De opzet was wel goed, maar als je vervolgens de piñata niet kapot krijgt omdat ze veel te stevig zijn dan is het hele idee weg. Ze hadden geen seconde kans om een euro te verdienen, ook niet als ze alle vragen juist beantwoord hadden. Leuk dat er dan zogenaamd "het hoogste bedrag ooit te verdienen is", dat is gewoon een leugen. Een opdracht moet wel haalbaar zijn.

Maar zo zaten er wel meer absurde opdrachten in, ook die in het water met de sleutels ging natuurlijk nergens over. Voor de Mol was elke positie prima en was het geen enkele moeite om te mollen. Sleutels weggooien of verkeerde namen afroepen was voldoende. De groep was sowieso te klein om enige controle te houden over elkaar en ze stonden ook nog eens zo dat de Mol achter Rosario stond en de andere 2 regelmatig onder water waren. Kansloos.

De opdracht met het uitfilteren van de dansers was los van het dansje leren dan wel weer een goede opdracht wat mij betreft. Net als het varen in die badkuipjes en opvissen van woorden. Fons heeft daar echt veel gemist, mogelijk omdat hij met zijn gezicht naar de waslijnen stond.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste