Ze zijn zelf dat schilderij hèèl iets anders.tweakduke schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:28:
[...]
Dat zal vast met zijn dragqueen carrière te maken hebben.
Goed deze opdracht kon je bijna niet goed doen. Wel opvallend wat Jip aan prut heeft gemaakt, terwijl ze illustrator is.
Anna haar neus is meer 'grieks' dus zonder een deuk tussen de neus en wenkbrauwen. Op de foto wel zo'n deukje.
Daarnaast denk ik niet dat dat de Mol was
Daarnaast denk ik niet dat dat de Mol was
[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 06-01-2024 21:36 ]
Volgens mij niet. In die foto zit dat oor heel erg naar achter. Dat heeft Anna niet volgens mij...plofkip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:33:
[...]
De oren van Anna lijken er echt heel erg op volgens mij? Icm de neus en kin...
Edit: Zie wel een paar frames bij die intro waar iemand net zulk rood haar hebben als Jip...
[ Voor 13% gewijzigd door Spacecowboy op 06-01-2024 21:53 ]
HENG HENG
Ik zou denken om eens bij te houden wie telkens op sleutelpositie zat. Welke positie zou je in deze aflevering als mol willen zitten?
De schilderijen kiezen. Dan kun je geld uit de pot halen door extra schilderijen te kopen en dan de verkeerden te kiezen. Val je wel erg op natuurlijk.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Niet het schilderen. Dan kun je maar één schilderij verpesten.masauri schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:43:
Ik zou denken om eens bij te houden wie telkens op sleutelpositie zat. Welke positie zou je in deze aflevering als mol willen zitten?
Bij het beoordelen is natuurlijk tof, maar ook wat te obvious. Niet de juiste schilderijen naar boven krijgen is denk ik de beste plek. Dan sluit je simpelweg uit dat ze een schilderij kunnen matchen.
Oeh nu al zin in volgende week, gave opdrachten zo te zien.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zo min mogelijk schilderijen aanleveren zodat ze of bij kunnen kopen of zo min mogelijk goed kunnen raden.masauri schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:43:
Eens met @Jelte dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 06-01-2024 21:48 ]
⏩ PVOutput☀️
Weet iemand wie de waarzegster is? 😍
Bla Bla Bla
Zeiden we hier net ook. Ik ga van de week nog eens terugkijken, en dan even rustig notities maken.masauri schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:43:
HENG HENG
Ben beniuwd of de mol blauwe ogen heeft, of in iedergeval de iris is gebruikt voor de waarzegsters bol.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
https://www.instagram.com...lan?igsh=MzY1NDJmNzMyNQ==MarchelHoek schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:49:
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Vind haar wel wat weg hebben van Karla Souza.MarchelHoek schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:49:
https://untappd.com/user/OzzBier
Vond Kees wel opvallend bij die schilderijen verzamelen. Eerst inderdaad geen bril, dan wel een bril, maar vooral erg weinig uitvoeren.
Stond toe te kijken hoe tooske en Anne die sloten open proberen te maken.
Verder wat nummers gillen, maar niemand die controleert of die nummers wel kloppen...
Verder wat nummers gillen, maar niemand die controleert of die nummers wel kloppen...
Battle.net Spud#2543
Op de bovenkant van de schilderijen zaten volgens mij kleuren, die ook op het schilderij met codes zaten.
Dat hadden ze waarschijnlijk kunnen gebruiken om sneller de codes te vinden.
Dit zag ik ook al ja. Voor mij dus verdacht dat ze meteen begonnen met alle codes op alle sloten proberen. Misschien een mol actie om de logica van de kleur codering te negeren.Jelte schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:12:
Op de bovenkant van de schilderijen zaten volgens mij kleuren, die ook op het schilderij met codes zaten.
In de poule zie ik ook veel jroen, Anne, Jip en cheese from the bacon
Ik vond de persoon met de waaier wel heel erg opvallen nadat er gezegd was dat de kandidaat handen had geschud met de mol. Op zo'n manier het gezicht bedekken schreeuwt voor mij Mol.
/f/image/kkqCFYY9EPT6EUOSfN5rnmHv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kkqCFYY9EPT6EUOSfN5rnmHv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JrQB4qNTYr06iP3UpB0qqkM8.png?f=fotoalbum_large)
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Yup, die was me ook erg opgevallen. Maar.... dat zou betekenen dat Jip haar (?) erg goed heeft kunnen aankijken:RedFox schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:29:
Ik vond de persoon met de waaier wel heel erg opvallen nadat er gezegd was dat de kandidaat handen had geschud met de mol. Op zo'n manier het gezicht bedekken schreeuwt voor mij Mol.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/93INtL6LoAETRBpjqKqDhyrF.png?f=fotoalbum_large)
Is dat Anna? Bij de aankomst van Anna is deze persoon overigens ook niet te zien.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Voor mij is Justin de hoofdverdachte. Bij de eerste opdracht staat hij verkleed de kandidaten op te wachten (verwijzing naar drag artist). Hij heeft ook geschilderd (=artist). Bij het maken van de test stond er een groot kruis op de deur (hij identificeert zich niet als genderneutraal, maar man en drag queen is gemiddeld genderneutraal (=X) [als ik dat zo mag zeggen])
Lijkt me bijna eerder uhmm Jip die naar zich zelf kijkt ?Pinobigbird schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:14:
[...]
Yup, die was me ook erg opgevallen. Maar.... dat zou betekenen dat Jip haar (?) erg goed heeft kunnen aankijken:
[Afbeelding]
Is dat Anna? Bij de aankomst van Anna is deze persoon overigens ook niet te zien.
Ik vraag me af of wij (!!!) de Mol zo goed in beeld hebben gezien. Ze zullen echt wel geleerd hebben van Klaas.
Anders zou ik ook de persoon met de waaier verdenken.
Jammer dat Babs weg is. Ik mocht haar wel. Een leuke persoonlijkheid :U
En.. en ik heb echt genoten van de eerste aflevering.
Ik had al mijn punten op Fons puur vanwege z'n vunzige snorretje.
Keuringsdienst van waarde is top. Al vind ik Kees ook wel echt een goeie kanshebber.
Leuke eerste aflevering, goeie plottwists, leuke spellen. Heb er echt zin in!
Leuke eerste aflevering, goeie plottwists, leuke spellen. Heb er echt zin in!
I have stability. The ability to stab.
Dit lijkt mij Anna, heb deze erbij opgezocht en vergeleken en die kin/neus.....?plofkip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:09:
Dit is volgens mij de mol en door het oor verdenk ik Jip
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar na deze aflevering dacht ik dat sowieso al (verwarring zaaien/niets horen met de slotjes, anderen snel verwijten maken etc.) dat zij verdacht is, maar nu nog veeeeel meer.
Kans dat het Fons of Jeroen was die daar stonden lijkt mij klein, snorretje en baard is met schmink lastig weg te krijgen en vallen wel op.
Ik vind het wel altijd typisch dat kandidaten met veel schermtijd meer stemmen krijgen. Jeroen hebben nog amper gezien, dus ook weinig verdacht.
én kost het weer geld om ze schilderijen te laten bijkopen om zeker te zijn dat ze het juiste erbij hebben.Jelte schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:45:
[...]
Niet het schilderen. Dan kun je maar één schilderij verpesten.
Bij het beoordelen is natuurlijk tof, maar ook wat te obvious. Niet de juiste schilderijen naar boven krijgen is denk ik de beste plek. Dan sluit je simpelweg uit dat ze een schilderij kunnen matchen.
Althans, vanuit molperspectief gezien. Echter is dit dan voor de Mol misgelopen.
Wie zat waar bij de opdrachten.? Iemand al een overzicht gezien?
Lijkt me eerder Justin te zijn. Verder wat @Sleepoog ook zegt.Pinobigbird schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:14:
[...]
Yup, die was me ook erg opgevallen. Maar.... dat zou betekenen dat Jip haar (?) erg goed heeft kunnen aankijken:
[Afbeelding]
Do { Ping } while ( LOL )
Kandidaten die weinig in beeld komen zijn altijd mijn hoofdverdachten 😉 in de app tijdens de aflevering nog alles op Jeroen gezet.Megamind schreef op zondag 7 januari 2024 @ 01:41:
Ik vind het wel altijd typisch dat kandidaten met veel schermtijd meer stemmen krijgen. Jeroen hebben nog amper gezien, dus ook weinig verdacht.
Dit. Doe geen moeite. Dit programma is zo kapot gemonteerd dat zoeken naar een mol echt weinig zin heeft. Staat gelijk aan gokken wie er in de Masked Singer pakken zit. Zie het gewoon als leuk vermaak, niet meer en niet minder.streamnl schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:40:
Ik vraag me af of wij (!!!) de Mol zo goed in beeld hebben gezien. Ze zullen echt wel geleerd hebben van Klaas.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UjkGbNnv339sHD3Ol1NzdHb4.png?f=user_large)
Kort overzichtje na Moltalk terug te kijken gemaakt, even de test nog teruggekeken... we krijgen uiteraard weer weinig info.
Maar volgens dagboek van een afvaller heeft babs een vrijstelling ontvangen in de taxi en zit ze nog in het spel.
Volgens mij was het geen vrijstelling maar een topito. En lijkt ze idd nog in het spel te zijn.masauri schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:49:
Maar volgens dagboek van een afvaller heeft babs een vrijstelling ontvangen in de taxi en zit ze nog in het spel.
⏩ PVOutput☀️
En laten we niet vergeten dat hij eerst alleen nummers ging opnoemen en even later toch 'een handje ging helpen'.TepelStreeltje schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:07:
Vond Kees wel opvallend bij die schilderijen verzamelen. Eerst inderdaad geen bril, dan wel een bril, maar vooral erg weinig uitvoeren.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Topito was wat ze inleverde bij die waarzegster, en waar ze vervolgens een vrijstelling voor kregen... Klinkt wel alsof ze dus terug komt.Quad schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Volgens mij was het geen vrijstelling maar een topito. En lijkt ze idd nog in het spel te zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door TepelStreeltje op 07-01-2024 13:08 ]
Battle.net Spud#2543
carpebios schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:16:
Is dat niet Anna in dat gezicht?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SVzoH3Hjj3Lk8jxCm201ciRz.jpg?f=user_large)
Screenshot iets aangepast en vergeleken met deze afbeelding. Zo lijkt het oor niet echt overeen te komen.
Maar sowieso denk ik niet dat de makers de mol zo duidelijk full on in beeld zullen brengen en al helemaal niet in de eerste aflevering.
TepelStreeltje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:03:
[...]
Topito was wat ze inleverde bij die waarzegster, en waar ze vervolgens een vrijstelling voor kregen... Klinkt wel alsof ze dus terug komt.
:strip_exif()/f/image/9uxPDMXPfTMrJkgALiyAY7wP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze kreeg daar zo'n topito, geen vrijstelling. Tenzij je de topito kan inruilen voor een vrijstelling, zoals in het begin van de aflevering.
⏩ PVOutput☀️
Als je app als uitgangspunt neemt kan Babs nooit terugkeren. Stel ik had al mijn punten op haar ingezet dan had ik nu geen punten meer. Hoe kan ik dan nog meespelen in de app? Je kunt ook niet zeggen volgende week " hier heb je alsnog 100 punten en speel maar weer mee".
Of als je 50/50 gespreid had, heb je er nu nog maar 100 om in te zetten terwijl andere spelers 200 punten hebben.
Dus nee, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze weer terugkomt. Sowieso vind ik exit = exit. Dat geneuzel van terugkomen of opties tot terugkeer, hou ik niet van.
Of als je 50/50 gespreid had, heb je er nu nog maar 100 om in te zetten terwijl andere spelers 200 punten hebben.
Dus nee, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze weer terugkomt. Sowieso vind ik exit = exit. Dat geneuzel van terugkomen of opties tot terugkeer, hou ik niet van.
Maken 3 topitos samen niet een cirkel? Dus misschien dat de eerste 3 afvallers alsnog terug kunnen komen? Die waarzegster zei toch ook iets dat we elkaar misschien weer tegen komen?
Babs gaat sowieso nog iets kunnen betekenen in de rest van dit seizoen, anders had dit hele gedoe met die topito geen zin
Babs gaat sowieso nog iets kunnen betekenen in de rest van dit seizoen, anders had dit hele gedoe met die topito geen zin
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
De eerste 3 afvallers krijgen een stuk topito.Ruud2001 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:31:
Maken 3 topitos samen niet een cirkel? Dus misschien dat de eerste 3 afvallers alsnog terug kunnen komen? Die waarzegster zei toch ook iets dat we elkaar misschien weer tegen komen?
Baba gast sowieso nog iets kunnen betekenen in de rest van dit seizoen, anders had dit hele gedoe met die topito geen zin
Ze doen dan een duel om 1 iemand terug te laten komen wanneer ze met 3 zijn?
Nee, het verdenkspel gaat over wie de mol is, niet over 'welke deelnemer nog in de aflevering blijft'. Babs kan niet meer de mol zijn, dus je krijgt nu al geen punten, maar kan nog wel terugkeren als kandidaat. Ron Boszhard kon toch ook ooit terugkeren.Shadow_Agent schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:25:
Als je app als uitgangspunt neemt kan Babs nooit terugkeren. Stel ik had al mijn punten op haar ingezet dan had ik nu geen punten meer. Hoe kan ik dan nog meespelen in de app? Je kunt ook niet zeggen volgende week " hier heb je alsnog 100 punten en speel maar weer mee".
Lijkt er inderdaad op dat 3 topitostukjes een geheel vormen. Maar het zou wel gek zijn als Babs pas na aflevering 3 zou terugkeren. En zou een afvaller ook een topito krijgen als hij dat eerder in aflevering 1 niet had bemachtigd??
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 374460
wie is dat nou weer?yor111 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:24:
cheese from the bacon
Even wat gedachten die ik had bij het kijken die ik kwijt moet 
Betreffende de verschillen in screentime tussen de kandidaten: dit gebeurd altijd bij afvalspelletjes, zo ook bij bijv dingen als Expeditie Robinson of de Verraders. Er zijn teveel kandidaten om ze allemaal in de eerste ep te introduceren, kandidaten die langer in het seizoen blijven krijgen vaak pas na een paar eps meer aandacht.
Daaruit kan je niet perse uitmaken wie nu de Mol is, want of ze die uitlichten weet je niet, de Mol moffelen ze juist weg of juist niet. Maar je kan er vaak wel uit opmaken welke 1-2-3 kandidaten de meeste kans maken om er in de eerste ep uit te vliegen. Immers; wil je die kandidaat nog tenminste een béétje screentime geven, dan zal je vrijwel alle content uit de eerste ep moeten gebruiken.
Ik vond dat Babs wel bij de 2 spelers hoorde die het meeste te zien was, maar dat was mijn ervaring.
----
Over de Topito aan het eind; ze kreeg een 1/3 vrijstelling/Topito, precies hetzelfde stukje als bij de eerste opdracht. In het begin werd ook gezegd dat de kandidaten veel invloed zouden hebben op het verloop van het spel.
Zou het kunnen dat doordat er 6 kandidaten waren die sneller waren dan de Mol, en daarmee een vrijstelling (die ze direct kregen) + topito vrijspeelden (die ze niet kregen, maar wel nu in het spel werd gebracht) dat nu de eerste 6 afvallers zo'n boodschap met topito krijgen?
Om later een spel te spelen; die 6x 1/3 topito's kunnen 2 hele vrijstellingen maken, misschien dat 2 vd eerste 6 afvallers later nog terug kunnen komen? Of op z'n minst nog 1x invloed op het spel kunnen uitoefenen?
------------
Mol verdachte; stilletjes ben ik er van overtuigd dat de mol bij de kisten met schilderijen stond, dat was echt dé plek om te mollen, zeker als de mol ook nog wist EXACT waar het enige juiste schilderij van elke versie te vinden was. Volgens mij zaten er sowieso ook 2 kandidaten te mollen daar, want het viel niemand op dat op de zijkant van de schilderijen een stukje van het schilderij met de nummers zichtbaar was, waarop je de kleur kon zien waar het nummertje ongeveer stond. Bovendien hadden de cijfersloten ook nog kleuren die overeenkwamen met de kleuren van het cijferschilderij.
Geen 1 van de drie spelers viel de markeringen op, noch de gekleurde sloten. Dat moet op z'n minst 1 iemand zijn opgevallen, als het een kandidaat was dan hield die z'n mond om te kijken wat de rest zou doen.
Kees vond ik te opvallend, die was te pontificaal in beeld, noemde wel veel getallen te snel op (typisch molstreekje) maar kan ook een naïeve kandidaten actie zijn.
Anna was bijzonder verdacht, maar de manier waarop zint me niet. Net als Babs kreeg ze vond ik veel aandacht, alsof de montage haar verdacht probeerde te maken. Dat in combinatie met de onevenwichtige screentime doet me denken dat ze ook uitermate geschikt is om in ep 2 (of misschien 3) eruit te gaan.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de montage ons erg stuurt naar een kandidaat die er snel uit gaat. Enerzijds om het voor ons verwarrend te maken (hoe dan? ze was zo verdacht!) anderzijds om zoveel mogelijk uit de content te halen (slechts 2-3 eps aan materiaal).
Dusssss dan blijft Tooske over. En van haar heb ik vrijwel niks gezien voor m'n gevoel. Ergo Tooske zit er voorlopig nog in of is danwel de Mol. Voor nu dan ook maar het gros vd punten op haar gezet, voelt als een safe bet
Betreffende de verschillen in screentime tussen de kandidaten: dit gebeurd altijd bij afvalspelletjes, zo ook bij bijv dingen als Expeditie Robinson of de Verraders. Er zijn teveel kandidaten om ze allemaal in de eerste ep te introduceren, kandidaten die langer in het seizoen blijven krijgen vaak pas na een paar eps meer aandacht.
Daaruit kan je niet perse uitmaken wie nu de Mol is, want of ze die uitlichten weet je niet, de Mol moffelen ze juist weg of juist niet. Maar je kan er vaak wel uit opmaken welke 1-2-3 kandidaten de meeste kans maken om er in de eerste ep uit te vliegen. Immers; wil je die kandidaat nog tenminste een béétje screentime geven, dan zal je vrijwel alle content uit de eerste ep moeten gebruiken.
Ik vond dat Babs wel bij de 2 spelers hoorde die het meeste te zien was, maar dat was mijn ervaring.
----
Over de Topito aan het eind; ze kreeg een 1/3 vrijstelling/Topito, precies hetzelfde stukje als bij de eerste opdracht. In het begin werd ook gezegd dat de kandidaten veel invloed zouden hebben op het verloop van het spel.
Zou het kunnen dat doordat er 6 kandidaten waren die sneller waren dan de Mol, en daarmee een vrijstelling (die ze direct kregen) + topito vrijspeelden (die ze niet kregen, maar wel nu in het spel werd gebracht) dat nu de eerste 6 afvallers zo'n boodschap met topito krijgen?
Om later een spel te spelen; die 6x 1/3 topito's kunnen 2 hele vrijstellingen maken, misschien dat 2 vd eerste 6 afvallers later nog terug kunnen komen? Of op z'n minst nog 1x invloed op het spel kunnen uitoefenen?
------------
Mol verdachte; stilletjes ben ik er van overtuigd dat de mol bij de kisten met schilderijen stond, dat was echt dé plek om te mollen, zeker als de mol ook nog wist EXACT waar het enige juiste schilderij van elke versie te vinden was. Volgens mij zaten er sowieso ook 2 kandidaten te mollen daar, want het viel niemand op dat op de zijkant van de schilderijen een stukje van het schilderij met de nummers zichtbaar was, waarop je de kleur kon zien waar het nummertje ongeveer stond. Bovendien hadden de cijfersloten ook nog kleuren die overeenkwamen met de kleuren van het cijferschilderij.
Geen 1 van de drie spelers viel de markeringen op, noch de gekleurde sloten. Dat moet op z'n minst 1 iemand zijn opgevallen, als het een kandidaat was dan hield die z'n mond om te kijken wat de rest zou doen.
Kees vond ik te opvallend, die was te pontificaal in beeld, noemde wel veel getallen te snel op (typisch molstreekje) maar kan ook een naïeve kandidaten actie zijn.
Anna was bijzonder verdacht, maar de manier waarop zint me niet. Net als Babs kreeg ze vond ik veel aandacht, alsof de montage haar verdacht probeerde te maken. Dat in combinatie met de onevenwichtige screentime doet me denken dat ze ook uitermate geschikt is om in ep 2 (of misschien 3) eruit te gaan.
Het zou niet de eerste keer zijn dat de montage ons erg stuurt naar een kandidaat die er snel uit gaat. Enerzijds om het voor ons verwarrend te maken (hoe dan? ze was zo verdacht!) anderzijds om zoveel mogelijk uit de content te halen (slechts 2-3 eps aan materiaal).
Dusssss dan blijft Tooske over. En van haar heb ik vrijwel niks gezien voor m'n gevoel. Ergo Tooske zit er voorlopig nog in of is danwel de Mol. Voor nu dan ook maar het gros vd punten op haar gezet, voelt als een safe bet

Kees van der Spek.
⏩ PVOutput☀️
dat is een goed puntinquestos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:51:
[...]
Nee, het verdenkspel gaat over wie de mol is, niet over 'welke deelnemer nog in de aflevering blijft'. Babs kan niet meer de mol zijn, dus je krijgt nu al geen punten, maar kan nog wel terugkeren als kandidaat. Ron Boszhard kon toch ook ooit terugkeren.

Dat viel mij ook op. Maar goed, thuis op de bank zit je natuurlijk comfortabeler dan daar in een vreemd land etc. Dus helemaal kwalijk nemen kan ik ze dat ook niet. Vond Kees ook wel iets te nadrukkelijk aanwezig, dat kan natuurlijk 'een mol die doet alsof ie enthousiaste kandidaat is' maar bij hem geloof ik dat niet. Ik denk dat hij echt is, en in zijn enthousiasme snel nummers oproepen.davidov schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:18:
Verder heb ik echt geen flauw idee

Exact expert nodig?
Anoniem: 374460
Kaas van der spek blijkbaar, maar volgens mij heet hij Kees. hoe mensen dan aan kaas komen?? zal wel een tiktok dingetje zijn
Je ziet toch duidelijk dat het een kaaskop is?Anoniem: 374460 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Kaas van der spek blijkbaar, maar volgens mij heet hij Kees. hoe mensen dan aan kaas komen?? zal wel een tiktok dingetje zijn
⏩ PVOutput☀️
In diverse dialecten is kaas kees dus vandaar uiteraard Cheese from the baconAnoniem: 374460 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:59:
[...]
Nou nou.

⏩ PVOutput☀️
Ik vraag me af wat er was gebeurd als er iemand was afgevallen die geen topito bij de waarzegster had ingeleverd. Ik vermoed nu dat Babs nog een kans heeft terug te komen in het spel, maar dat als ze geen Topito had ingeleverd ze er nu echt niet meer ingezeten had.Quad schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:15:
[...]
Ze kreeg daar zo'n topito, geen vrijstelling. Tenzij je de topito kan inruilen voor een vrijstelling, zoals in het begin van de aflevering.
En zou dit inhouden dat iedereen die een topito had ingeleverd een extra kans heeft om terug te komen?
(klinkt alsof er na x afleveringen een keuze moet worden gemaakt of en welke kandidaat ze terug willen nemen)
Zal niet de eerste keer zijn dat een afvaller de kans krijgt om terug te komen. Dus ik denk dat er nog een keer iets van een soort afvallers spel komt of een spel waarin de topito's en daarmee de afvallers weer een rol krijgen.SunnieNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:50:
[...]
Ik vraag me af wat er was gebeurd als er iemand was afgevallen die geen topito bij de waarzegster had ingeleverd. Ik vermoed nu dat Babs nog een kans heeft terug te komen in het spel, maar dat als ze geen Topito had ingeleverd ze er nu echt niet meer ingezeten had.
En zou dit inhouden dat iedereen die een topito had ingeleverd een extra kans heeft om terug te komen?
(klinkt alsof er na x afleveringen een keuze moet worden gemaakt of en welke kandidaat ze terug willen nemen)
Het is zo'n standaardzinnetje, dat ik niet meer heb opgelet, maar is er wel gezegd "Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis"?inquestos schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:51:
[...]
Nee, het verdenkspel gaat over wie de mol is, niet over 'welke deelnemer nog in de aflevering blijft'. Babs kan niet meer de mol zijn,
Testvraag aflevering 1:
Heeft de Mol een vrijstelling ingeleverd aan het einde van de opdracht met de speeddates?
Heeft de Mol een vrijstelling ingeleverd aan het einde van de opdracht met de speeddates?
- Ja Jeroen, Kees, Rian, Rosario & Tooske (& Babs)
- Nee Anna, Fons, Jip & Justin
[ Voor 5% gewijzigd door Slappyjoez op 08-01-2024 10:18 ]
Het viel mij vooral op dat de topito's 1/3e deel van een cirkel waren.
Dat samen met de drie kaarten waaruit de vinders van de topito's mochten kiezen.
De drie symbolen op die kaarten leken te refereren aan drie opdrachten uit de toekomst waarbij een flash te zien was van de opdrachten (1 frame).
De drie opdrachten waren het stadium, een vechtring en iets met schilderijen.
Mijn vermoeden is dus dat de kandidaten tijdens één van die drie opdrachten terug kunnen komen in het spel. Of dat er één van de eerste drie afvallers terug kan komen.
Oh het viel mij ook op dat er extreem veel geld verdient is met de eerste opdracht, dus de mol zal in één van de komende afleveringen wel weer flink de pot gaan plunderen.
Dat samen met de drie kaarten waaruit de vinders van de topito's mochten kiezen.
De drie symbolen op die kaarten leken te refereren aan drie opdrachten uit de toekomst waarbij een flash te zien was van de opdrachten (1 frame).
Mijn vermoeden is dus dat de kandidaten tijdens één van die drie opdrachten terug kunnen komen in het spel. Of dat er één van de eerste drie afvallers terug kan komen.
Oh het viel mij ook op dat er extreem veel geld verdient is met de eerste opdracht, dus de mol zal in één van de komende afleveringen wel weer flink de pot gaan plunderen.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
@DaWaN Aangezien de opdracht met de schilderijen al is geweest, lijkt het me dat uit de eerste drie afleveringen (waar de genoemde opdrachten vermoedelijk inzitten) een afvaller terug van kan komen.
Dat werd toch ook gezegd, dat het vrijstellingen waren voor afleveringen 1, 2 en 3? Het stond zelfs met een getal op de vrijstelling.Jelte schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:52:
@DaWaN Aangezien de opdracht met de schilderijen al is geweest, lijkt het me dat uit de eerste drie afleveringen (waar de genoemde opdrachten vermoedelijk inzitten) een afvaller terug van kan komen.
Heb de aflevering gisterenavond terug gekeken. Voor zover je na 1 aflevering iets zinnigs kan zeggen viel mij vooral Kees op. Dat met die bril die hij niet had terwijl hij hem wel had. Dat hij nummertjes stond te schreeuwen zonder zelf mee te helpen. Dat hij niet meer wist welke nummers hij al had gehad.
Zijn vrijstelling gaf hij moeiteloos weg met een hele ondoordachte tactiek (namelijk dat hij verwarring wilde veroorzaken). Dat kan een trucje zijn om niet als de mol te worden gezien.
Ik moet wel zeggen dat Kees mij ook een heel geschikte mol lijkt. Als hij niet de mol is zou hij naar mijn idee juiste een goede kandidaat zijn om de mol te vinden. Dat zagen we vorig seizoen met Daniel ook.
Wie kwam er tijdens de speeddate trouwens als eerste op het idee om allemaal de eerst geïnterviewde te nomineren? Dat was een hele slimme zet waarbij je gegarandeerd al het geld kon winnen. Ik dacht het bij Jip als eerste te horen, en dat het daarna werd herhaald door anderen.
Zijn vrijstelling gaf hij moeiteloos weg met een hele ondoordachte tactiek (namelijk dat hij verwarring wilde veroorzaken). Dat kan een trucje zijn om niet als de mol te worden gezien.
Ik moet wel zeggen dat Kees mij ook een heel geschikte mol lijkt. Als hij niet de mol is zou hij naar mijn idee juiste een goede kandidaat zijn om de mol te vinden. Dat zagen we vorig seizoen met Daniel ook.
Wie kwam er tijdens de speeddate trouwens als eerste op het idee om allemaal de eerst geïnterviewde te nomineren? Dat was een hele slimme zet waarbij je gegarandeerd al het geld kon winnen. Ik dacht het bij Jip als eerste te horen, en dat het daarna werd herhaald door anderen.
Dat klopt, en die referenties waren dan ook naar de opdrachten in ep. 1 t/m 3. Zoals de kaart met de dame (wat dus een schilderij was in ep. 1). Er kwam ook een vechtring in voor die je in de preview(?) aan het einde van de aflevering voorbij zag komen in de intro van de kandidaten. Het was een wrestle mania vechtring. En dat zou dan dus ep. 3 zijn.DaWaN schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:39:
/f/image/b5UBy8hSLSoaJcdxKsxgxx8T.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door 3raser op 10-01-2024 09:40 . Reden: Screenshot van de vechtring toegevoegd ]
Lucha libre!3raser schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:27:
Dat klopt, en die referenties waren dan ook naar de opdrachten in ep. 1 t/m 3. Zoals de kaart met de dame (wat dus een schilderij was in ep. 1). Er kwam ook een vechtring in voor die je in de preview(?) aan het einde van de aflevering voorbij zag komen in de intro van de kandidaten. Het was een wrestle mania vechtring. En dat zou dan dus ep. 3 zijn.
[Afbeelding]
Ja...3raser schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:27:
Voor zover je na 1 aflevering iets zinnigs kan zeggen viel mij vooral Kees op.
Dat hij nummertjes stond te schreeuwen zonder zelf mee te helpen. Dat hij niet meer wist welke nummers hij al had gehad.
maar daaraan vond ik juist Anna heel verdacht
Dat Kees de nummers heel chaotisch aanpakt, okay.
Maar Anna is wetenschapper. Van haar zou je eerder verwachten dat ze een logica gaat zoeken en een structuur van aanpakken bedenkt. Het feit dat ze dat niet doet, of Kees erop aanspreekt, vind ik uiteindelijk opvallender dan Kees zn gedrag
Leeg - Sinds 20180907
Wat Kees doet is als kandidaat erg slim. Verwarring zaaien en kijken hoe de andere kandidaten/mol daarop reageren. Een Mol zou niet zo snel ingrijpen, die laat het lekker zijn gangetje gaan als alles mis loopt. Een fanatieke kandidaat zal, naar mijn idee, wel ingrijpen om het spelverloop te bevorderen en zo meer geld binnen te harken. Dat laatste is dan ook weer dubbel, want een Kees, Tooske en Jeroen zij nou niet echt afhankelijk van de Mol-pot om wat leuks te kunnen kopen, dus hoever gaan zij als kandidaat om de pot te spekken of de opdrachten opzettelijk vernachelen om zichzelf verdacht te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Slappyjoez op 10-01-2024 10:02 ]
plofkip schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:09:
Dit is volgens mij de mol en door het oor verdenk ik Jip
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jullie 2 hoofdverdachten staan hier bovenin beeld met elkaar te praten terwijl ze een topito zouden moeten zoeken. Dus ik ben bang dat ze afvallen als verdachten.RedFox schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/5tWNEegLwT64uqCAy2DY7jaV.gif?f=fotoalbum_large)
Voor wie dit wil terugzoeken, tijdstip 00:12:36.
[edit] Oeps, ik vergis me denk ik. De dame met die waaier heeft een andere hoed op in de screenshots. Maar die lange persoon is vrijwel zeker die eerste verdachte. Ik ga er vanuit dat een kandidaat niet gaat staan praten met een Mexicaan tijdens een opdracht.
[ Voor 6% gewijzigd door 3raser op 10-01-2024 10:29 . Reden: Foutje, bedankt! ]
Dat kan uiteraard gewoon. Ik zou als redactie ook bij de mol iemand in hetzelfde kostuum laten rondlopen, anders vinden die Molloten de mol veel te snel.3raser schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:33:
En als die verdachte Anna is dan kijkt ze hier zichzelf aan.
[Afbeelding]
Het wordt toch kapot gemonteerd. Op TV is tooske als eerste, kan zomaar als 4e zijn geweest. Deze pakken lenen zich ook om je tussendoor (maar dus aan het eind) te verkleden en weer als kandidaat door het publiek te lopen. Je geeft een lokale mexicaan vervolgens hetzelfde outfitje en klaar. Met deze theorie is dus de mol als laatst aan de beurt, maar dat zouden ze nooit op tv laten zien.
In de posts van @RedFox
:fill(white):strip_exif()/f/image/kkqCFYY9EPT6EUOSfN5rnmHv.png?f=user_large)
en @Pinobigbird
:fill(white):strip_exif()/f/image/93INtL6LoAETRBpjqKqDhyrF.png?f=user_large)
zie je ook die dame met die waaier. (In mijn optiek de mol) Maar zie je in jullie posts dezelfde outfit, maar als ik wat beter kijk, 2 verschillende personen in het gezicht.
In de posts van @RedFox
:fill(white):strip_exif()/f/image/kkqCFYY9EPT6EUOSfN5rnmHv.png?f=user_large)
en @Pinobigbird
:fill(white):strip_exif()/f/image/93INtL6LoAETRBpjqKqDhyrF.png?f=user_large)
zie je ook die dame met die waaier. (In mijn optiek de mol) Maar zie je in jullie posts dezelfde outfit, maar als ik wat beter kijk, 2 verschillende personen in het gezicht.
[ Voor 45% gewijzigd door Millie-ano op 10-01-2024 11:20 ]
Als de dame met de waaier de mol is dan is ze behoorlijk klein. Jip is al niet te groot maar die dame is nog kleiner. Lijkt me vrijwel onmogelijk als je de groepsfoto van de kandidaten bekijkt. Dan moet Rian bijna wel de mol zijn.Millie-ano schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:15:
Als eerste of eventueel als laatste. Op een foto van boven het feest leek het nog niet volledig donker maar te schemeren. Wie weet kan iemand achterhalen bij welke kandidaat de lucht nog het lichtste wasMillie-ano schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:15:
Met deze theorie is dus de mol als laatst aan de beurt, maar dat zouden ze nooit op tv laten zien.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
ja klopt. is ook maar een aanname en theorie. Maar neem dan een andere verkleed persoon. Daar zul je ook echt niet de verschillen zo snel zien door die make-up als je zelfde pak aan hebt. Ik blijf erbij dat de Mol en een lokaal persoon of desnoods crew hetzelfde pak aanheeft en dus tijdens de zoektocht van de Mol in beeld is gebleven.3raser schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:29:
[...]
Als de dame met de waaier de mol is dan is ze behoorlijk klein. Jip is al niet te groot maar die dame is nog kleiner. Lijkt me vrijwel onmogelijk als je de groepsfoto van de kandidaten bekijkt. Dan moet Rian bijna wel de mol zijn.
Maar die gaat alleen op als ze ook daadwerkelijk de Mol verkleed op TV hebben laten zien. En dan bedoel ik ook echt wel redelijk goed in beeld. Maar dan zal je ongetwijfeld in de laatste aflevering zien; Kijk hier stond ik, in een hoekje, achter een een pilaar in de schaduw.
En ik maar denken dat Tooske naar huis ging, die was zo vaak in beeld, dat moest een teken zijn. Maar juist te persoon met twee gezichten had een rood scherm.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De verliezer was teveel bezig met "het samen goed doen" en "zoveel mogelijk geld verdienen". Dat is niet het doel van het spel natuurlijk. Zelfs voor de inmiddels B-/C-klasse bekende Nederlanders die meedoen is een paar duizend euro aan prijzengeld natuurlijk peanuts vergeleken met de "gratis reclame" voor hun persoon als ze lang genoeg in het programma blijven of zelfs winnen/de Mol zijn.LordSinclair schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:06:
En ik maar denken dat Tooske naar huis ging, die was zo vaak in beeld, dat moest een teken zijn. Maar juist te persoon met twee gezichten had een rood scherm.
Met andere woorden: Het doel van het spel (voor de meeste deelnemers) zal zijn het spel "uitspelen", dus de finale bereiken.
Dit inderdaad. Als kandidaten niet al tegelijkertijd rond lopen en op zoek zijn zoals hier het geval lijkt te zijn: https://vm.tiktok.com/ZIJnDJK4E/Millie-ano schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:15:
Het wordt toch kapot gemonteerd.
Of Rian is inderdaad de mol, maar dan is het wel heel riskant (te riskant lijkt me) om haar rond te laten lopen zonder verkleding of wat dan ook.
Heb ik serieus aan gedacht maar het is vrijwel niet te doen om op basis van de helderheid van de lucht te bepalen of het eerder of later is.inquestos schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:45:
[...]
Als eerste of eventueel als laatste. Op een foto van boven het feest leek het nog niet volledig donker maar te schemeren. Wie weet kan iemand achterhalen bij welke kandidaat de lucht nog het lichtste was.
Ik zie afwisselend Anna en Rian, maar niet tegelijkertijd toch? Kan gewoon een fout in de montage zijn.13art schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:43:
[...]
Dit inderdaad. Als kandidaten niet al tegelijkertijd rond lopen en op zoek zijn zoals hier het geval lijkt te zijn: https://vm.tiktok.com/ZIJnDJK4E/
Of Rian is inderdaad de mol, maar dan is het wel heel riskant (te riskant lijkt me) om haar rond te laten lopen zonder verkleding of wat dan ook.
Denk dat ze na het hierboven al eerder aangehaalde Klaas debacle hier wel heel erg op letten.FoxLenny schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:00:
[...]
Ik zie afwisselend Anna en Rian, maar niet tegelijkertijd toch? Kan gewoon een fout in de montage zijn.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Scherp, inderdaad niet tegelijk in beeld. Fouten in de montage zie je volgens mij niet vaak bij widm dus dan zou het ook een bewuste 'mol montage' kunnen zijn waarbij je Rian ziet zoeken en dit uiteindelijk een hint blijkt te zijn maar de mol. Je weet het maar nooit bij widm.FoxLenny schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:00:
[...]
Ik zie afwisselend Anna en Rian, maar niet tegelijkertijd toch? Kan gewoon een fout in de montage zijn.
In tegenstelling tot wat ik eerder zei toch maar de dood of de gladiolen. Alles op Kees, anders win ik natuurlijk nooit een keer.
HENG HENG
Ken Jip verder niet maar draagt zij altijd al van die petjes?
4800Wp - 225° ZW - 12°
Geen idee. Ik vind het het wel een leuke verschijning.Padje87 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:34:
Ken Jip verder niet maar draagt zij altijd al van die petjes?
HENG HENG
Wat een chaos. In het olympisch stadion
Nou nou. Vooral Kees zat te rotzooien. Overijverige kandidaat? Of toch mol; Fons overigens ook…Coenen schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:45:
Wat een chaos. In het olympisch stadion
[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 13-01-2024 20:48 ]
HENG HENG
Kees ging te snel, maar Fons maakte er echt een zooitje van.
LOL. Geduld hebben ze niet.
LOL. Geduld hebben ze niet.
[ Voor 20% gewijzigd door m-vw op 13-01-2024 20:59 ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Fons maakte er opeens een zooi van. was nog niet op de radar als mol.
Nu bij het zwembad gaat het ook vaag
Nu bij het zwembad gaat het ook vaag
Dit programma gaat nergens meer over

I served in a company of heroes.
Als de rest blijft zitten staankunnen de klimmers de podcast horen. “Uitzitten”.
[ Voor 7% gewijzigd door Spacecowboy op 13-01-2024 21:04 ]
HENG HENG
Dus mol zit bij zwembad en staat continu op zodat podcast niet tot het einde komt?!
Waarom zit Anna op schoot bij Fons? Zijn ze een koppel geworden?
Maar snap niet echt de actie van wenkbrauw-loos. Hem kan je dus al wegstrepen als mol.
Maar snap niet echt de actie van wenkbrauw-loos. Hem kan je dus al wegstrepen als mol.
Huub Huub Barbatruc!
Vond de intimiteit bij Anna en Fons ook redelijk opmerkelijkDNA_Saint schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:19:
Waarom zit Anna op schoot bij Fons? Zijn ze een koppel geworden?
Eens, beetje raar.Martinez- schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:20:
[...]
Vond de intimiteit bij Anna en Fons ook redelijk opmerkelijk.
Justin lijkt mij niet de mol
Wie gaat eruit??
Denk dat 1 van de eerste 3 afvallers terug kan komen.
En niet met argument komen dat het niet kan met de App. Kreeg van mn vrouw al een opmerking dat het wel kan
https://detunnelvisie.wix...9l-terugkeren-in-het-spel
En niet met argument komen dat het niet kan met de App. Kreeg van mn vrouw al een opmerking dat het wel kan
Huub Huub Barbatruc!
Dat zei mijn vrouw ook al. Die roept dat er een spel komt met de 1e 3 uitvallers. Dat ze elkaars topito moeten veroveren....DNA_Saint schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:31:
HENG HENG
Ik snap Fons welMartinez- schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:20:
[...]
Vond de intimiteit bij Anna en Fons ook redelijk opmerkelijk.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Terugkomen is het probleem niet. Maar niet als mol. Dat zou niet moeten kunnen volgens de app en/of het spel.DNA_Saint schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:31:
Geen punten meer, dan is de keuzestress er ook niet meer 😇
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Let op:
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=PW9N-4455
Tweakers poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=PW9N-4455