Mauz1978 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:33:
Oh, nu tref ik een groot minpunt: geen webbrowser om op een hotel/vakantie park wifi op in te loggen! Ik zit op een park waarbij op KPN eerst via de webbrowser moet worden ingelogd. Hoe lossen mensen dat hier op? Via de telefoon hotspot is het hier niet de meest stabiele verbinding…
Zelf geen Portal hier maar ik heb online twee "workarounds" gezien.
- Het MAC adres van je Portal instellen als MAC adres van je laptop (ik denk zowel mogelijk op Windows als macOS). Via je laptop dan inloggen op de WiFi. Dan zou je via de Portal wel online moeten kunnen (laptop dan wel terug naar default MAC zetten natuurlijk).
- Iemand op Reddit had de IT dienst van het hotel kunnen contacteren en op die manier het MAC adres van de Portal kunnen "inloggen".
Natuurlijk heel vervelende workarounds, zeker aangezien die eerste waarschijnlijk elke 24u herhaald moet worden, maar het is beter dan niets
Of het via een update gaat toegevoegd worden is te betwijfelen, het is waarschijnlijk met een hele goede reden weggelaten. Het verleden heeft al uitgewezen dat een browser, hoe basic ook, regelmatig mogelijkheden biedt qua modding. Bij PS Vita ging het ook via de browser als ik mij niet vergis.
De USB poort op de Portal doet bijvoorbeeld ook niets als je die aan de pc koppelt, wat ook een manier van toegang voor modding zou kunnen zijn.
[
Voor 17% gewijzigd door
MathieuT op 27-12-2023 03:15
]