Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Danielle0173 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:12:
[...]

Klopt, ik heb Plus Premium en daar staat aardig wat op wat ik via de Portal wil gaan spelen. Het was natuurlijk mooi geweest als ik de games naar de Portal had kunnen streamen. Maar geen idee of dat überhaupt beschikbaar komt en wanneer dat dan zou zijn. Dus maar een ssd erbij :)

Wat spellen op disc betreft heeft je zoon helemaal gelijk.

[...]

Nee, geen enkele aanpassing gedaan aan de standaard instellingen. Misschien dat er een verschil zit in provider instellingen? Ik zit bij Vodafone.
Zit ook bij vodafone en ios 17.2 met iphone 14 pro

Werkt helaas niet, heb mn ps5 ook al in dmz gezet als test.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:49:
[...]

Ben je in staat om de iPhone te downgraden naar 17.1.2 ? Volgens sommigen treed het probleem daar niet op.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:49:
[...]

Hier ook een 14 pro met iOS 17.2.1. Ik heb het IP adres op de PS5 static gemaakt, en sindsdien werkt het verbinden via hotspot wel.

Voor wifi heb ik nu een dedicated 5ghz acces point en ik moet zeggen dat ik zelfs in snelle games als cod of fifa amper merkbare vertraging meer heb. Het speelt allemaal heerlijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:54
Steven030 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:39:
[...]

Hier ook een 14 pro met iOS 17.2.1. Ik heb het IP adres op de PS5 static gemaakt, en sindsdien werkt het verbinden via hotspot wel.
ff proberen!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Steven030 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:39:
[...]

Voor wifi heb ik nu een dedicated 5ghz acces point en ik moet zeggen dat ik zelfs in snelle games als cod of fifa amper merkbare vertraging meer heb. Het speelt allemaal heerlijk weg
Static ip heb ik ook al aan ps5 gegeven 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Geraedus schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:11:
[...]

Ben je in staat om de iPhone te downgraden naar 17.1.2 ? Volgens sommigen treed het probleem daar niet op.
Kan niet helaas dan werkt mn werkmail etc niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:02:
[...]

Kan niet helaas dan werkt mn werkmail etc niet meer..
Is het een iPhone van het werk? Misschien dat IT het een en ander heeft geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Serotonine schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:56:
[...]

Is het een iPhone van het werk? Misschien dat IT het een en ander heeft geblokkeerd?
Nee zelf gekocht maar voor werk mail installen ze wel wat certificaten etc erop.. dat zal het toch niet zijn? Zal straks eens proberen met telefoon van vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:05:
[...]

Nee zelf gekocht maar voor werk mail installen ze wel wat certificaten etc erop.. dat zal het toch niet zijn? Zal straks eens proberen met telefoon van vriendin.
Heb je toevallig bedrijfsportaal moeten installeren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:01
Uitgepakt, geupdate en ingepikt. 😂
De 6-jarige geeft aan dat Fortnite het prima doet, hij maakt kills en het draait vloeiend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9FUwOw4ug4tCMw_qvnDghe1Vpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYImAFE2QLJJ13d8xhUqHtsF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:05:
[...]

Maar wel werk certificaten en dus bedrijfs policy’s. Kans is best aanwezig dat dit het e.e.a. blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Geraedus schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:40:
[...]

Heb je toevallig bedrijfsportaal moeten installeren?
Ja van microsoft.. zie hem staan iig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
HertogJack schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:18:
[...]

Ja van microsoft.. zie hem staan iig..
Dan is je telefoon nu gemanaged door het bedrijf waarvoor je werkt. Wat bedrijfsportaal doet is het downloaden en toepassen van policies die bepalen wat jij wel mag doen op je smartphone / laptop.

Alleen door een factory reset te doen zal je hier vanaf komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Geraedus schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:42:
[...]

Dan is je telefoon nu gemanaged door het bedrijf waarvoor je werkt. Wat bedrijfsportaal doet is het downloaden en toepassen van policies die bepalen wat jij wel mag doen op je smartphone / laptop.

Alleen door een factory reset te doen zal je hier vanaf komen.
Lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
offtopic:
Op een iPhone kan je op de volgende locatie zien wat een werkgever forceert.

Instellingen -> Algemeen -> VPN- en apparaatbeheer -> Device Manager.

Hier moet een profiel van jouw werkgever staan indien zou zeggenschap over het specifieke apparaat hebben. Staat hier geen profiel dan ben je zo vrij als een vogel, staat er wel een profiel dan kan je hier zien wat de details en invloeden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Oh, nu tref ik een groot minpunt: geen webbrowser om op een hotel/vakantie park wifi op in te loggen! Ik zit op een park waarbij op KPN eerst via de webbrowser moet worden ingelogd. Hoe lossen mensen dat hier op? Via de telefoon hotspot is het hier niet de meest stabiele verbinding…

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
Mauz1978 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:33:
Oh, nu tref ik een groot minpunt: geen webbrowser om op een hotel/vakantie park wifi op in te loggen! Ik zit op een park waarbij op KPN eerst via de webbrowser moet worden ingelogd. Hoe lossen mensen dat hier op? Via de telefoon hotspot is het hier niet de meest stabiele verbinding…
Nou, gewoon ouderwets gaan kaarten of een bordspel gaan doen. Puzzelen kan ook nog :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Helaas niet op te lossen, idd een groot minpunt.
Mogelijk met een komende update opgelost..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:23
Zelf geen Portal hier maar ik heb online twee "workarounds" gezien.
- Het MAC adres van je Portal instellen als MAC adres van je laptop (ik denk zowel mogelijk op Windows als macOS). Via je laptop dan inloggen op de WiFi. Dan zou je via de Portal wel online moeten kunnen (laptop dan wel terug naar default MAC zetten natuurlijk).
- Iemand op Reddit had de IT dienst van het hotel kunnen contacteren en op die manier het MAC adres van de Portal kunnen "inloggen".

Natuurlijk heel vervelende workarounds, zeker aangezien die eerste waarschijnlijk elke 24u herhaald moet worden, maar het is beter dan niets :P

Of het via een update gaat toegevoegd worden is te betwijfelen, het is waarschijnlijk met een hele goede reden weggelaten. Het verleden heeft al uitgewezen dat een browser, hoe basic ook, regelmatig mogelijkheden biedt qua modding. Bij PS Vita ging het ook via de browser als ik mij niet vergis.
De USB poort op de Portal doet bijvoorbeeld ook niets als je die aan de pc koppelt, wat ook een manier van toegang voor modding zou kunnen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door MathieuT op 27-12-2023 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Dat Mac spoofen had ik ook gelezen. Aangezien we geen laptops bij ons hebben, en met de ipad iets teveel gehannes is, heb ik maar besloten om een travel router te kopen (voor de volgende keer dan).

Wel bizar dat precies waarvoor het bedoeld is, op zo’n manier opgelost moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Is het daarvoor bedoeld? Vraag me af of Sony dit in gedachte had. Ze verkopen geen case om hem in mee te nemen. Slecht wifi in hotels gaat meestal toch niet lekker werken. Ik denk dat Sony met name voor ogen had, dat je het thuis gebruikt.

Blijft alsnog dom dat dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:56:
Dat Mac spoofen had ik ook gelezen. Aangezien we geen laptops bij ons hebben, en met de ipad iets teveel gehannes is, heb ik maar besloten om een travel router te kopen (voor de volgende keer dan).

Wel bizar dat precies waarvoor het bedoeld is, op zo’n manier opgelost moet worden.
Dit valt bij mij in hetzelfde rijtje als mensen die eerder in dit topic verwachten dat Sony magisch dingen fixt voor mensen die hun Wi-Fi niet willen optimaliseren en niet willen investeren in een goed Wi-Fi dekking in huis.
Een hotel keten hoort dat ook te doen, daarmee bedoel ik fatsoenlijk Wi-Fi aanbieden. Ga gewoon is met de tijd mee en bied geen open Wifi meer aan met een crappy inlog pagina, maar gewoon iets fatsoenlijks met WPA2/3 oid, en tevens gratis. Vind het maar een geval overal maar de laatste centen uit de consument trekken - waarbij je vaak nog bagger bandwith en latency krijgt ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 21:42
Als je een Android telefoon hebt kan je ook de wifi verbinding waar je telefoon mee verbonden is delen via een mobiele hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

About2Break schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:51:
[...]

Als je een Android telefoon hebt kan je ook de wifi verbinding waar je telefoon mee verbonden is delen via een mobiele hotspot.
Zoals ik al zei, dat is suboptimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Mauz1978 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:15:
[...]

Zoals ik al zei, dat is suboptimaal.
Hotel/vakantie WiFi gaat sowieso suboptimaal zijn 9 van de 10 keer. PS portal is daar niet echt geschikt voor.

Playstation 5

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Helaas weer misgegrepen bij de mediamarkt…
Wilde maar niet de winkelwagen in.

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

ManfredZ0R schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:54:
Helaas weer misgegrepen bij de mediamarkt…
Wilde maar niet de winkelwagen in.
Is er een manier om te weten waar er voorraad is? Een telegram groep of discord bijvoorbeeld?

PSN: MGFlexican.

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Ik ga elke dag paar keer de algemene verkoop sites langs, bol mm coolblue etc
Morenoo91 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:01:
[...]

Is er een manier om te weten waar er voorraad is? Een telegram groep of discord bijvoorbeeld?
Pricewatch alerts aanzetten en bij webshops aangeven dat je een mail wil ontvangen als ze weer voorradig zijn. :)
Ik ging ook elke dag even de webshop van Playstation zelf checken, op een gegeven moment waren ze voorradig en gelijk toegeslagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tux3.14 op 28-12-2023 16:12 ]

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:54
twijfel om hem te houden..

hotspot werkt niet , en dan alleen voor thuis hmmm

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:52

Gregory76

Sony PlayStation freak

Nick25 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:58:

Da's echt stom, dat het met een hotspot niet werkt bij jou. Heb je niet een mogelijkheid om het met een andere mobiel te proberen ofzo?

Ik zit nu in Breda, mijn PlayStation staat in Arnhem en met mijn OnePlus 10 Pro en Odido als provider werkt het voor mij prima. Niet dat je daar wat aan hebt, maar het ligt in elk geval niet aan je Portal. Dus om hem daarom nou weg te doen .... Is er echt geen andere oplossing denkbaar?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51

Mooie manier om stiekem alvast te vissen naar geïnteresseerden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wss iets met portforwarding in je router.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
RobvG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:59:
[...]

Mooie manier om stiekem alvast te vissen naar geïnteresseerden. ;)
Nou, als hij er niet mee tevreden is dan kan hij er nog een schappelijke prijs voor vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:37
[...]

Je kunt een browser addon zoals Distill gebruiken om sites automatisch te scannen. Heeft me een paar jaar terug aan een PS5 geholpen en nu ook aan een Portal. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
Twixie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:24:
[...]

Ik zou gewoon beginnen met de Deco's inderdaad via CAT6 met de router te verbinden. En inderdaad ook best van je PS5 bekabeld aan te sluiten. Dat zou al een enorm verschil moeten geven.
Het nut van die Superwifi ontgaat me een beetje als je al 3 Deco's in huis hebt.

Nu, van zodra je meer dan 1 access point in huis hebt, is het vaak ook een uitdaging ervoor te zorgen dat je devices met het beste access point verbonden zijn. Het gemakkelijkst is om elk access point een ander SSID te geven, maar dan moet je zelf mogelijk manueel switchen van SSID als je naar een andere ruimte stapt. Gemakkelijker is als je access points roaming supporteren, maar dat werkt niet altijd even goed, en vooral: het is dan enorm moeilijk om zelf te achterhalen met welk access point je device nu juist verbonden is.
Alright. Klopt het dat er een switch geplaatst moet worden tussen de ziggo router en de deco's als ik ze bedraad aan wil sluiten?

Waar moet zo'n switch aan voldoen? Is deze bijvoorbeeld geschikt?
https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
FokschaapX schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 08:41:
[...]

Alright. Klopt het dat er een switch geplaatst moet worden tussen de ziggo router en de deco's als ik ze bedraad aan wil sluiten?

Waar moet zo'n switch aan voldoen? Is deze bijvoorbeeld geschikt?
https://www.coolblue.nl/p...tm_campaign=product-share
Een switch heb je pas nodig als je LAN-poorten tekort komt of met PoE wilt gaan werken, al bestaan voor PoE ook gewoon adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
RobvG schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:35:
[...]

Een switch heb je pas nodig als je LAN-poorten tekort komt of met PoE wilt gaan werken, al bestaan voor PoE ook gewoon adapters.
Het doel is een zo snel en stabiel mogelijk netwerk. Uit dit topic begreep ik dat het dan voor de hand ligt om van mijn ziggo deco's (nu draadloos met elkaar verbonden), access points te maken door ze bedraad aan te sluiten (kennelijk via een switch). Is dat hetzelfde als een PoE of hebben we het over iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
Gewoon de hoofd deco verbinden met je modem/router en vanuit die deco naar de volgende deco en herhalen voor de volgende en ze zetten in AP modus binnen Deco app.

Dat zorgt hier in 99.99% van de tijd voor een stabiele verbinding met de Portal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y0J2ZJU7znSncBPsVj3_C5N05c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YMEd9rEQ6OkjAqptC1BmRLNH.png?f=fotoalbum_large en ze staan hier op iedere verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Lastpost. schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:51:
Gewoon de hoofd deco verbinden met je modem/router en vanuit die deco naar de volgende deco en herhalen voor de volgende en ze zetten in AP modus binnen Deco app.

Dat zorgt hier in 99.99% van de tijd voor een stabiele verbinding met de Portal.

[Afbeelding] en ze staan hier op iedere verdieping.
Deze constructie gaat hier helaas niet werken. Ik heb alleen mantelbuizen liggen vanaf de meterkast naar elk van de verdiepingen boven, maar niet tussen de verdiepingen (bijvoorbeeld tussen woonlaag 2 en 3).

Is dit dan het beste alternatief? Ziggo modem -> switch -> deco's?
En maakt het dan nog uit waar de 'main' deco staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:39
[...]

Uptimerobot is hier heel geschikt voor.
Is een mobiele app waarbij je website kan toevoegen en voorwaarden kan scheppen. Bv ‘if voorraad = niet 0’ dan melding. Verschilt wel een beetje per website hoe het genoteerd staat en hoe de link werkt, dus is voor mij soms beetje trial and error. Er zijn hier vast tweakers die precies weten hoe je het in kunt stellen voor de Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
FokschaapX schreef op maandag 1 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Deze constructie gaat hier helaas niet werken. Ik heb alleen mantelbuizen liggen vanaf de meterkast naar elk van de verdiepingen boven, maar niet tussen de verdiepingen (bijvoorbeeld tussen woonlaag 2 en 3).

Wat ik heb gedaan is Ziggo modem naar bridge mode laten zetten -> Router -> Deco's

in de Router de ip adres van de ps5 bij DMZ ingeschakeld.

Mijn resultaat tot heden is amper tot geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
FokschaapX schreef op maandag 1 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom er nog steeds gesproken wordt over een switch.

Als je de Ziggo modem in de meterkast hebt staan, dan kun je daar toch meerdere UTP kabels op aansluiten? Cat6 kan, maar is niet echt nodig, want over Cat5e gaan ook duizenden Mbps. Ik zou naar de gewenste kamers een kabel trekken en alle deco's bekabeld aansluiten op de modem met wired backhaul. Wellicht moet je dat laatste handmatig instellen in de GUI van die dingen. Het maakt niets uit waar de master en waar de slaves komen te staan. De PS5 natuurlijk ook op de kabel en tegen hem zeggen dat ie de kabel ook daadwerkelijk moet gebruiken. Dan heb je een optimaal netwerk. Als je in de modem LAN-poorten tekort komt heb je pas een switch nodig.

Onthoud gewoon dat een kabel vrijwel per definitie beter is dan draadloos, dus doe zo min mogelijk draadloos. Voor alles dat je bekabeld aansluit geldt: 1) het apparaat is optimaal aangesloten en 2) het apparaat is weg uit het wifi netwerk, waardoor dat ook rustiger wordt en beter zal presteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokschaapX
RobvG schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom er nog steeds gesproken wordt over een switch.

Als je de Ziggo modem in de meterkast hebt staan, dan kun je daar toch meerdere UTP kabels op aansluiten? Cat6 kan, maar is niet echt nodig, want over Cat5e gaan ook duizenden Mbps. Ik zou naar de gewenste kamers een kabel trekken en alle deco's bekabeld aansluiten op de modem met wired backhaul. Wellicht moet je dat laatste handmatig instellen in de GUI van die dingen. Het maakt niets uit waar de master en waar de slaves komen te staan. De PS5 natuurlijk ook op de kabel en tegen hem zeggen dat ie de kabel ook daadwerkelijk moet gebruiken. Dan heb je een optimaal netwerk. Als je in de modem LAN-poorten tekort komt heb je pas een switch nodig.

Onthoud gewoon dat een kabel vrijwel per definitie beter is dan draadloos, dus doe zo min mogelijk draadloos. Voor alles dat je bekabeld aansluit geldt: 1) het apparaat is optimaal aangesloten en 2) het apparaat is weg uit het wifi netwerk, waardoor dat ook rustiger wordt en beter zal presteren.
Alle deco's direct op het modem is kennelijk niet de bedoeling (zie stap 13):
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/

Hier komt ook de optie met switch vandaan (eveneens stap 13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
FokschaapX schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Dit verheldert een boel. Bedankt. Een switch is dus nodig als je alles wilt bekabelen. Wel stom dat dat moet bij die Deco's. Het zou technisch gezien niet nodig moeten zijn. Ik zou een access point liever in mijn woonkamer zetten dan in de meterkast, maar hier moet je er per se ook een in de meterkast zetten (als daar je modem staat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FokschaapX
RobvG schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Dit verheldert een boel. Bedankt. Een switch is dus nodig als je alles wilt bekabelen. Wel stom dat dat moet bij die Deco's. Het zou technisch gezien niet nodig moeten zijn. Ik zou een access point liever in mijn woonkamer zetten dan in de meterkast, maar hier moet je er per se ook een in de meterkast zetten (als daar je modem staat).
Ja ik vrees dat ik een extra accespoint in de woonkamer zal moeten aanleggen want het bereik vanaf de ziggo modem en main deco in de meterkast is vooralsnog twijfelachtig op de begane grond.

Je moet er wel wat voor over hebben voor de Portal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FokschaapX schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:04:
[...]

Ik heb de deco's direct op de router aangesloten. De Portal werkt niet optimaal daarmee. Wel vreemd natuurlijk, aangezien de deco's als AP fungeren. In de deco app wordt het netwerk gezien als daisy chain.

Ik kan de deco's wel in een star network zetten, maar dat betekent dat ik de hoofd deco in de meterkast moet zetten. Dat maakt die unit in feite volledig onbruikbaar, omdat 5ghz vanuit de meterkast kansloos is. Kost me dus in feite een extra deco.... Dan is die ronde X20 ook nog niet heel lekker in de meterkast weg te werken.

Ja wat je zegt, het kost wat moeite om de Portal perfect werkend te krijgen. Ik zal eens kijken of ik een star network op kan zetten door wat kabels door de kamer te leggen om te kijken of dat überhaupt verbetering geeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 02-01-2024 10:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raar systeem met die Deco's. Anyway, wat je ook zou kunnen doen is naar de woonkamer je hoofd deco verplaatsen en 2 netwerk kabels op aansluiten vanaf de meterkast. Eentje vanuit de Ziggo Modem naar de Deco, vanaf de Deco weer terug naar een Switch in de meterkast. Vanaf daar naar je andere deco's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:22:
Raar systeem met die Deco's. Anyway, wat je ook zou kunnen doen is naar de woonkamer je hoofd deco verplaatsen en 2 netwerk kabels op aansluiten vanaf de meterkast. Eentje vanuit de Ziggo Modem naar de Deco, vanaf de Deco weer terug naar een Switch in de meterkast. Vanaf daar naar je andere deco's in huis.
Ja klopt, dat is een oplossing. Echter, mijn Deco is aangesloten op een RJ45 connector in de muur. Op die plek heb ik maar 1 zo'n RJ45 connector. Aan de andere kant van de kamer heb ik nog zo'n connector, maar daar hangt een switch aan om al mn AV apparatuur/consoles van bedraad internet te voorzien. Ik kan die connector wel van de muur trekken en twee CAT kabels door de buis trekken, maar ziet er niet zo fraai uit als zo'n RJ45 connector in de muur. Het is wel de goedkoopste oplossing.

Nu kom je er wel achter dat die deco's niet echt gebruiksvriendelijk zijn. Of geldt dat met alle AP's dat je ze niet direct allemaal op de router aan moet sluiten? Wellicht beter dat ik de Deco's op marktplaats pleur en andere AP's aan ga schaffen met sowieso meer instelmogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 02-01-2024 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
RobvG schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Een switch is dus nodig als je alles wilt bekabelen. Wel stom dat dat moet bij die Deco's. Het zou technisch gezien niet nodig moeten zijn.
Ik weet niet of ieder model Deco meerdere RJ45 poorten heeft, maar hier zitten er twee op. Dus de hoofd Deco zit vanuit de router aangesloten op port 1 en port 2 naar deco 2 op de bovenverdieping etc.

Apparaten in huis zitten verder rechtstreeks aangesloten op de router. Gebruik de Deco's puur voor wifi en daar heb ik geen switch voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastpost. schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:37:
[...]

Ik weet niet of ieder model Deco meerdere RJ45 poorten heeft, maar hier zitten er twee op. Dus de hoofd Deco zit vanuit de router aangesloten op port 1 en port 2 naar deco 2 op de bovenverdieping etc.

Apparaten in huis zitten verder rechtstreeks aangesloten op de router. Gebruik de Deco's puur voor wifi en daar heb ik geen switch voor nodig.
Het ligt aan de situatie of je een switch nodig hebt. Je wil die deco liever niet in de meterkast bij je router hebben als die deco de wifi op de beneden verdieping moet gaan verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Ja klopt, dat is een oplossing. Echter, mijn Deco is aangesloten op een RJ45 connector in de muur. Op die plek heb ik maar 1 zo'n RJ45 connector. Aan de andere kant van de kamer heb ik nog zo'n connector, maar daar hangt een switch aan om al mn AV apparatuur/consoles van bedraad internet te voorzien. Ik kan die connector wel van de muur trekken en twee CAT kabels door de buis trekken, maar ziet er niet zo fraai uit als zo'n RJ45 connector in de muur. Het is wel de goedkoopste oplossing.

Nu kom je er wel achter dat die deco's niet echt gebruiksvriendelijk zijn. Of geldt dat met alle AP's dat je ze niet direct allemaal op de router aan moet sluiten? Wellicht beter dat ik de Deco's op marktplaats pleur en andere AP's aan ga schaffen met sowieso meer instelmogelijkheden.
Een beetje normale AP kun je gewoon allemaal op een all-in-one modem van een provider aansluiten, dit is in 99% van de gevallen namelijk ook gewoon een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Een beetje normale AP kun je gewoon allemaal op een all-in-one modem van een provider aansluiten, dit is in 99% van de gevallen namelijk ook gewoon een switch.
Lijkt mij ook. Mijn dan ook een raadsel waarom TP-Link voor de deco's expliciet beschrijft ze niet allemaal rechtstreeks op de router aan te sluiten, maar het netwerk via de 'hoofd Deco' te laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:35
mijn setup is:
tele 2 modem >> ethernet >> hoofd deco
hoofd deco >> ethernet >> ps5
hoofd deco >> deco 2
deco 2 >> deco 3

ps5 staat in mijn deco app als bedraad apparaat, waar de rest uiteraard via wifi verbonden is.
Geen issues dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HertogJack
Wat is het toch een heerlijk apparaat.. diablo is de ideale game voor de portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:08
Los van de vraag hoe stabiel de connectie uiteindelijk is, hoe lang duurt het bij jullie voordat de Portal verbinding heeft gemaakt? Bij mij zo'n 30-60 seconden, daarna heb ik gewoon een perfecte verbinding.

Voor mij het enige nadeel aan dit fijne apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:33:
Los van de vraag hoe stabiel de connectie uiteindelijk is, hoe lang duurt het bij jullie voordat de Portal verbinding heeft gemaakt? Bij mij zo'n 30-60 seconden, daarna heb ik gewoon een perfecte verbinding.

Dat wisselt bij mij. Normaliter zou ik zeggen 20-30 seconden. De verbinding is daarna volkomen stabiel en ik heb dan ook geen last meer van haperingen of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

HertogJack schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:24:
Wat is het toch een heerlijk apparaat.. diablo is de ideale game voor de portal.
Eensch, al is het in mijn geval PoE, de game waar Diablo IV spelers naar toe zijn gedreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
Mauz1978 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:51:
[...]

Eensch, al is het in mijn geval PoE, de game waar Diablo IV spelers naar toe zijn gedreven ;)
ken die hele game niet. path of exile?

even opgezocht; ziet er soortgelijk uit idd, graphics wel ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

HertogJack schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:07:
[...]

De game is heel wat ouder maar zit erg goed in elkaar. De endgame verveelt ook niet en is erg customizable. Het is gratis, dus probeer het eens uit en laat je niet afschrikken door de skilltree. PoE 2 is in de maak en die ziet er echt kneitergoed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus

Als de PS in rest modes staat duurt het bij mij ook zoiets tussen de 30 a 60 seconden. Als de Ps al aanstaat binnen 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:08
Ja jammer. Mis de “instant on” van een Switch of Steam Deck toch wel een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
HertogJack schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Is wel meer echt op de hardcore gamer gericht, diablo is wat meer casual en als je diablo 4 hebt zou ik nog niet naar POE switchen gezien je grafisch een grote stap achteruit gaat, tenzij je niks om graphics geeft. POE2 schijnt wel een diablo 4 killer te gaan worden volgens sommige mensen, maar heb zelf nog wel twijfels.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:55:
[...]

Ik kan de deco's wel in een star network zetten, maar dat betekent dat ik de hoofd deco in de meterkast moet zetten. Dat maakt die unit in feite volledig onbruikbaar, omdat 5ghz vanuit de meterkast kansloos is. Kost me dus in feite een extra deco.... Dan is die ronde X20 ook nog niet heel lekker in de meterkast weg te werken.
Haha ja dit is dus precies ook mijn uitdaging. Morgen maar es met ziggo bellen ze zo vriendelijk zouden willen zijn om nog 1 of 2 extra deco's toe te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Ik had nog de Airfly Pro liggen, die ik al een tijd niet meer gebruikt had, nu weer in gebruik genomen om mijn AirPods met de Portal te verbinden. Werkt erg goed! Was bang voor veel vertraging, maar dat is amper te merken. Vond het wat overdreven om de Pulse Explore buds te kopen en de reviews waren ook niet echt geweldig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
Nu een drop op playstation direct. Heb em eindelijk kunnen bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:17:
mijn setup is:
tele 2 modem >> ethernet >> hoofd deco
hoofd deco >> ethernet >> ps5
hoofd deco >> deco 2
deco 2 >> deco 3

ps5 staat in mijn deco app als bedraad apparaat, waar de rest uiteraard via wifi verbonden is.
Geen issues dusver.
Dan heb je de deco's onderling via wifi verbonden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:51:
[...]

Diablo IV viel me wel zo tegen. PoE ga ik ff checken! Graphics boeien me niet het meest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25

VOORRAAD BIJ DIRECT.PLAYSTATION ZELF

_/-\o_

En blijkbaar best een hoop, aangezien @BaseLine 20 minuten geleden er ook eentje heeft kunnen scoren.

[ Voor 42% gewijzigd door Sjeefr op 03-01-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Dan heb je de deco's onderling via wifi verbonden lijkt me?
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parsec
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-05 22:49
Sjeefr schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:58:

_/-\o_

En blijkbaar best een hoop, aangezien @BaseLine 20 minuten geleden er ook eentje heeft kunnen scoren.
Yes! Eindelijk ook eentje kunnen scoren haha! Geduld is een schone zaak :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Sjeefr schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:58:

_/-\o_

Ik heb er 1 kunnen bestellen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serotonine
Ik heb ook net besteld op PlayStation direct.
Wat een rust nu! Niet meer meerdere keren per dag 8 sites refreshen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik kan niet bestellen op playstation.com... constant melding "er is iets fout gegaan" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Predje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:27:
Ik kan niet bestellen op playstation.com... constant melding "er is iets fout gegaan" :(
Andere browser, incognito modus, ander apparaat, even uit- en opnieuw inloggen. Probeer een andere betaalmethode?

Of de voorraad is (bijna) op. Dat kan natuurlijk ook.
Serotonine schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:20:
Maar ook echt hoor.. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Sjeefr op 03-01-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Sjeefr schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Andere browser, incognito modus, ander apparaat, even uit- en opnieuw inloggen. Probeer een andere betaalmethode?

Of de voorraad is (bijna) op. Dat kan natuurlijk ook.

[...]

Maar ook echt hoor.. _/-\o_
Het is gelukt! Ik moest wat balance op Paypal zetten. Normaal haalt ie het zelf van de bank.. maar dat lukte niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
En ze zijn alweer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Ze zijn gewoon nog te bestellen. Net nog gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk max 30 seconden. Vind ik al vrij lang duren, maar het duurt zeker geen minuut. Hopelijk verbetert Sony de snelheid hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

Serotonine schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:20:
Hier ook gelukt! Dank een ieder!

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Predje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:27:
Dan heb je waarschijnlijk al eerder besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Laatst online: 03:33
YES! Zelfs twee uur later nog te bestellen. Dank *O*

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hult
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-01 15:42
Gelukt! Ik kan weer slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Helaas. Ik lag na te slapen na nachtdienst. En nu is t logischerwijs compleet uitverkocht weer.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Dennis1812 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:08:
Helaas. Ik lag na te slapen na nachtdienst. En nu is t logischerwijs compleet uitverkocht weer.
Maak je avatar wat scherper. Die is tenslotte nu nóg meer dan ooit van toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjeefr op 03-01-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Ik heb zelfs al een verzendbevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Ja same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Ik lees dit door werk verdomme nu pas! Dit geeft wel hoop, hoe zuur het ook nu is.

Mocht hier iemand zijn die een mede Tweaker wil helpen, dan houd ik mezelf graag aanbevolen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:22
Lekker bezig vandaag! Te laat erbij dit keer, maar fijn dat er soms voorraad komt. Had het ding vorig jaar al moeten kopen toen het nog kon 🫠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Hier ook weten te bestellen vanmiddag. Na eerst te lang gewacht te hebben de melding gekregen dat hij uitverkocht was op het moment dat ik op betalen klikte. Uurtje later ververste ik mijn scherm en toen kom ik 'm alsnog betalen. Beetje mazzel dus.. :o

11 januari is hij hier.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:59
Hier ook eindelijk vanmiddag kunnen bestellen, dank voor het posten hier!
Ik check ook al weken de voorraden zonder succes.

De vorige keer dat hij weer in stock was bij PS zelf kwam ik er helaas ook te laat achter.
Nu dacht ik ook dat ik weer te laat was (gezien de tijd van posten), maar gelukkig is het uiteindelijk met wat stressen gelukt.

En inmiddels ook verzonden, kan niet wachten!

[ Voor 8% gewijzigd door Stunned Guy op 03-01-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Ik had er nog 1 willen bestellen voor mensen die eventueel t.net niet zouden checken (gewoon tegen retail). Maar alsnog niet gedaan, volgende keer koop ik er wel gewoon 1 voor degenen hier die er graag 1 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Er staat me iets bij van het vanaf nu de komende dagen in de gaten houden van retailers. Volgens mij is dat bij de PS5 ook zo gegaan sinds Playstation Direct bestaat. Nu weet ik niet zeker of deze vage herinnering klopt. Heeft iemand hier hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
Mooi dat er weer zoveel nieuwe tweakers zijn met een portal 👌💪

Weer paar uurtjes Diablo gespeeld; nog geen seconde spijt gehad van aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Waarom de 11e pas? Ook vandaag besteld, morgen binnen volgens t&t..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Predje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:24:
[...]

Waarom de 11e pas? Ook vandaag besteld, morgen binnen volgens t&t..
Geen idee. Dat is wat de track & trace Playstation site aangeeft.

Edit: als ik de tracking code invul bij postnl dan zou hij idd morgen tussen 13:00 en 15:30 uur geleverd worden. De Playstation site zegt 11 januari...hmmm...we gaan het zien... :*)

[ Voor 30% gewijzigd door bvsteyn op 03-01-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Ilex schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:48:
[...]

Je kunt een browser addon zoals Distill gebruiken om sites automatisch te scannen. Heeft me een paar jaar terug aan een PS5 geholpen en nu ook aan een Portal. Succes!
Bedankt voor de tip! Ik heb dat net gedaan met de meeste bekende webwinkels, maar het lijkt erop dat dit alleen werkt als mijn computer en daarop de betreffende browser aan staan. klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
bvsteyn schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:26:
[...]

Geen idee. Dat is wat de track & trace Playstation site aangeeft.

Edit: als ik de tracking code invul bij postnl dan zou hij idd morgen tussen 13:00 en 15:30 uur geleverd worden. De Playstation site zegt 11 januari...hmmm...we gaan het zien... :*)
Die van de site klopte hier ook niet, scheelde ook een week. 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Hier nu inmiddels enkele weken in gebruik. Na ~ 30 uur Cyberpunk te hebben gespeeld + 2 systeemupdates verder kan ik bijna alleen maar positief zijn over het apparaat.

Op mijn interne netwerk werkt het top (PS5 draadloos op een los Ubuiqiti AP 5GHZ SSID aangesloten), maar ook extern via mijn iPhone hotspot (5G KPN) werkt het net zo goed.

Enige minpunt blijft bij mij écht het geluid. Ik speel 9/10 met een headset, maar het laagste geluid niveau van de speakers is veel te luid. Dit kan je echt niet spelen naast een YouTube kijkende vrouw en of slapend kindje (zonder gedoe in huis - en dat is met de PS Portal al een stuk minder geworden :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:37
RobvG schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:36:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb dat net gedaan met de meeste bekende webwinkels, maar het lijkt erop dat dit alleen werkt als mijn computer en daarop de betreffende browser aan staan. klopt dat?
Je browser moet inderdaad open staan. Je kunt via je watchlist aangeven welke sites gescand moeten worden en welke deel van de pagina. Als je je regel dan activeert zie je ook dat Distill deze pagina's steeds opent en weer sluit in een aparte tab. Voorwaarde is dus wel dat je browser openstaat en de laptop actief is (dus niet naar slaapstand gaat).
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.