Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
Ilex schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Je browser moet inderdaad open staan. Je kunt via je watchlist aangeven welke sites gescand moeten worden en welke deel van de pagina. Als je je regel dan activeert zie je ook dat Distill deze pagina's steeds opent en weer sluit in een aparte tab. Voorwaarde is dus wel dat je browser openstaat en de laptop actief is (dus niet naar slaapstand gaat).
Ik heb dat gedaan en werkend getest, maar ben dat niet van plan om weken lang te doen. Ik wil mijn computer ook genoeg rust gunnen. Momenteel sta ik op het punt om een gesealde Portal van iemand over te nemen voor €255. Ik wil het niet op deze manier, maar Bol verkocht hem laatst zelf ook voor €242 en doen dat misschien de volgende keer ook weer, wanneer dat ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hij is binnen hoor!!!

Installatie vlekkeloos, al moest ik wel 2 firmware updates laten doen, koste ~10 minuten.
Verder simpelweg QR-code scannen en we konden aan de slag!

1e paar seconden iets pixelachtig scherm.. maar na een seconden of 10 werd alles volledig scherp!

Geen merkbare lag bij BG3 en Astrobot! Het zal voor mij wel puur een accessoire blijven, want het scherpje is (ookal is het "groot" voor een handheld) toch wel een stapje minder dan de 65" OLED. Niet alleen qua res maar ook kwa kleuren.

Maar een perfect speeltje voor op de bank, naar de vrouw die GTST ligt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
Gruijters schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:04:
Hier nu inmiddels enkele weken in gebruik. Na ~ 30 uur Cyberpunk te hebben gespeeld + 2 systeemupdates verder kan ik bijna alleen maar positief zijn over het apparaat.

Op mijn interne netwerk werkt het top (PS5 draadloos op een los Ubuiqiti AP 5GHZ SSID aangesloten), maar ook extern via mijn iPhone hotspot (5G KPN) werkt het net zo goed.

Enige minpunt blijft bij mij écht het geluid. Ik speel 9/10 met een headset, maar het laagste geluid niveau van de speakers is veel te luid. Dit kan je echt niet spelen naast een YouTube kijkende vrouw en of slapend kindje (zonder gedoe in huis - en dat is met de PS Portal al een stuk minder geworden :D )
Mja speakers zijn op laagste standje inderdaad nog veelste luid.

Speel dan ook Diablo met het geluid uit als moeder de vrouw naast me zit :D

psn: HertogJack

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 15:59
Hij is hier ook binnen, eindelijk heb ik hem kunnen testen en voor mij persoonlijk nog belangrijker, kunnen vergelijken met mijn Steam Deck Oled, die ik ook als Remote Play device gebruik middels Chiaki4deck.

Allereerst mijn ervaring aangaande de Portal zelf.
Na diverse updates gedraaid te hebben (+/- 15 min) heel eenvoudig kunnen linken middels de QR code aan mijn PS5 / PS5 app op de iPhone.

Eerste indruk, erg mooi scherp, kleurrijk 1080p scherm.

Hij ligt lekker in de hand, al had ik daar persoonlijk nou juist iets meer van verwacht.
Het feit dat alle controles wat kleiner zijn dan met een normale PS5 controller, vind ik persoonlijk minder fijn aanvoelen, maar dit zal ook een kwestie van wennen zijn.

Ik vind hem sowieso, mede door het relatief lage gewicht, redelijk fragiel aanvoelen.
Al met al, enigszins teleurgesteld en had ik er meer van verwacht, nogmaals pas eerste indrukken ik heb hem pas een paar uur in gebruik. De prestaties kom ik zo in het vergelijk met de Steam Deck op terug.

Belangrijk voor het vergelijk, wat meer achtergrondinfo over bijvoorbeeld de WIFI.
Ik heb mijn thuisnetwerk zo ingesteld, dat de Portal / Steam deck het enige apparaat is op de 5GHz band middels een aparte SSID. Al mijn overige apparatuur zit op de 2,4GHZ band.

Mijn PS5 is middels LAN aangesloten, in theorie zou ik dus volgensmij een van de meest optimale settings hier in huis moeten hebben.

Dan nu het vergelijk zelf, Steam Deck met HDR aan op maximale brightness, Portal tevens op maximale brightness. Ik heb tijdens deze test uiteraard meerdere keren tussen beide gewisseld en dit geval 2 redelijk streamings intensieve games gespeeld, namelijk Mortal Kombat 1 & FC24.

Allereerst het scherm. Het scherm van de Portal is qua kleurweergave duidelijk beter en daarnaast ook scherper, maar de verschillen zijn niet erg groot. De HDR op de Steam Deck Oled maakt hierin veel goed, losstaand van de Oled technologie die ook veel goed maakt.
Toch zou ik dit (lichte) voordeel aan de Portal willen geven.

Dan het gevoel, hoe ligt hij in de hand, voor mij persoonlijk geen duidelijke winnaar. Ik had hierin meer verwacht van de Portal, die ergonomisch natuurlijk erg goed aanvoelt, maar dat vind ik eigenlijk bij de Steam Deck ook zo. Daarnaast prefereer ik persoonlijk (subjectief dus) wat meer gewicht, zoals bij de Steam Deck.

Controls, voor mij persoonlijk ook geen duidelijke winnaar. Ja, de Portal heeft het 'voordeel' van het dual scence gevoel, maar het feit dat alles net wat kleiner is maakt dit voordeel voor mij minder groot. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik al veel langer met een Steam Deck speel (ik heb de LCD Steam Deck ook al 6 maanden in gebruik) waardoor die controles voor mij erg natuurlijk aanvoelen.

Tot slot, de game ervaring, met name de 'lag'. De algehele ervaring voelt op de Steam Deck een stuk beter aan, het verschil in lag is duidelijk merkbaar, bij zowel Mortal Kombat 1 als FC24. Eigenlijk vind ik beide spellen nauwelijks goed speelbaar op de Portal en redelijk tot goed speelbaar op de Steam Deck.
Ik had de hoop (niet de verwachting overigens) dat dit juist andersom zou zijn, zeker omdat beide producten van dezelfde fabrikant komen.

Ik heb wel het idee dat ik erg gevoelig ben voor lag en de verschillen zijn niet super groot, maar voor mij voor beide spellen in ieder geval wel net het verschil tussen goed speelbaar of niet.

Wat is dan mijn conclusie?

Ik denk dat de Portal een prima streaming apparaat is voor heel veel games, het gebruiksgemak ligt erg hoog, hij is comfortabel om langere sessies mee te gamen en het scherm is erg mooi!
Afhankelijk van het type games dat je speelt, is de lag goed acceptabel, als je thuisnetwerk goed op orde is.

Ik persoonlijk vind denk ik de Steam Deck Oled het betere streaming apparaat van de twee, al wil ik nog meer gaan vergelijken voor een definitieve conclusie. Let op, dit is mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder.

Afsluitend vind ik de Portal zijn geld zeker waard, de use case is er een die heel veel mensen aanspreekt en voor de mensen die reeds een PS5 bezitten een zeer welkome accessoire.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobvG
Ilex schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:48:
[...]

Je kunt een browser addon zoals Distill gebruiken om sites automatisch te scannen. Heeft me een paar jaar terug aan een PS5 geholpen en nu ook aan een Portal. Succes!
Deze heeft me net mooi aan een Bol.com retourdeal met status "Nieuw" geholpen voor €217! :D

Nu nog veel meer bedankt! €255 betalen vond ik echt niet leuk, maar ik zag ook weinig andere mogelijkheden. Opeens kreeg ik dit in mijn inbox. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Hier ook binnen (en dus niet pas 11 januari zoals de playstation site aangaf)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtjymOKTXt0KARthEqmq4DokkDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxMZdZqejY8bn4dbHflaJIBd.jpg?f=fotoalbum_large

Net idd een aantal updates geinstalleerd. En zometeen een eerste sessie spelen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stunned Guy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:48:
Hij is hier ook binnen, eindelijk heb ik hem kunnen testen en voor mij persoonlijk nog belangrijker, kunnen vergelijken met mijn Steam Deck Oled, die ik ook als Remote Play device gebruik middels Chiaki4deck.

Allereerst mijn ervaring aangaande de Portal zelf.
Na diverse updates gedraaid te hebben (+/- 15 min) heel eenvoudig kunnen linken middels de QR code aan mijn PS5 / PS5 app op de iPhone.

Eerste indruk, erg mooi scherp, kleurrijk 1080p scherm.

Hij ligt lekker in de hand, al had ik daar persoonlijk nou juist iets meer van verwacht.
Het feit dat alle controles wat kleiner zijn dan met een normale PS5 controller, vind ik persoonlijk minder fijn aanvoelen, maar dit zal ook een kwestie van wennen zijn.

Ik vind hem sowieso, mede door het relatief lage gewicht, redelijk fragiel aanvoelen.
Al met al, enigszins teleurgesteld en had ik er meer van verwacht, nogmaals pas eerste indrukken ik heb hem pas een paar uur in gebruik. De prestaties kom ik zo in het vergelijk met de Steam Deck op terug.

Belangrijk voor het vergelijk, wat meer achtergrondinfo over bijvoorbeeld de WIFI.
Ik heb mijn thuisnetwerk zo ingesteld, dat de Portal / Steam deck het enige apparaat is op de 5GHz band middels een aparte SSID. Al mijn overige apparatuur zit op de 2,4GHZ band.

Mijn PS5 is middels LAN aangesloten, in theorie zou ik dus volgensmij een van de meest optimale settings hier in huis moeten hebben.

Dan nu het vergelijk zelf, Steam Deck met HDR aan op maximale brightness, Portal tevens op maximale brightness. Ik heb tijdens deze test uiteraard meerdere keren tussen beide gewisseld en dit geval 2 redelijk streamings intensieve games gespeeld, namelijk Mortal Kombat 1 & FC24.

Allereerst het scherm. Het scherm van de Portal is qua kleurweergave duidelijk beter en daarnaast ook scherper, maar de verschillen zijn niet erg groot. De HDR op de Steam Deck Oled maakt hierin veel goed, losstaand van de Oled technologie die ook veel goed maakt.
Toch zou ik dit (lichte) voordeel aan de Portal willen geven.

Dan het gevoel, hoe ligt hij in de hand, voor mij persoonlijk geen duidelijke winnaar. Ik had hierin meer verwacht van de Portal, die ergonomisch natuurlijk erg goed aanvoelt, maar dat vind ik eigenlijk bij de Steam Deck ook zo. Daarnaast prefereer ik persoonlijk (subjectief dus) wat meer gewicht, zoals bij de Steam Deck.

Controls, voor mij persoonlijk ook geen duidelijke winnaar. Ja, de Portal heeft het 'voordeel' van het dual scence gevoel, maar het feit dat alles net wat kleiner is maakt dit voordeel voor mij minder groot. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik al veel langer met een Steam Deck speel (ik heb de LCD Steam Deck ook al 6 maanden in gebruik) waardoor die controles voor mij erg natuurlijk aanvoelen.

Tot slot, de game ervaring, met name de 'lag'. De algehele ervaring voelt op de Steam Deck een stuk beter aan, het verschil in lag is duidelijk merkbaar, bij zowel Mortal Kombat 1 als FC24. Eigenlijk vind ik beide spellen nauwelijks goed speelbaar op de Portal en redelijk tot goed speelbaar op de Steam Deck.
Ik had de hoop (niet de verwachting overigens) dat dit juist andersom zou zijn, zeker omdat beide producten van dezelfde fabrikant komen.

Ik heb wel het idee dat ik erg gevoelig ben voor lag en de verschillen zijn niet super groot, maar voor mij voor beide spellen in ieder geval wel net het verschil tussen goed speelbaar of niet.

Wat is dan mijn conclusie?

Ik denk dat de Portal een prima streaming apparaat is voor heel veel games, het gebruiksgemak ligt erg hoog, hij is comfortabel om langere sessies mee te gamen en het scherm is erg mooi!
Afhankelijk van het type games dat je speelt, is de lag goed acceptabel, als je thuisnetwerk goed op orde is.

Ik persoonlijk vind denk ik de Steam Deck Oled het betere streaming apparaat van de twee, al wil ik nog meer gaan vergelijken voor een definitieve conclusie. Let op, dit is mijn persoonlijke mening, niets meer en niets minder.

Afsluitend vind ik de Portal zijn geld zeker waard, de use case is er een die heel veel mensen aanspreekt en voor de mensen die reeds een PS5 bezitten een zeer welkome accessoire.
Mooie review :)
Hoeveel latency heb jij op de Portal en Deck?
Ik lees her en der op internet dat de Deck ongeveer 66MS latency heeft. Heb recentelijk zelf een getest gedaan (en @Verwijderd ook) en kwamen we uit op 50MS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-08 02:34
HertogJack schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
[...]

Mja speakers zijn op laagste standje inderdaad nog veelste luid.

Speel dan ook Diablo met het geluid uit als moeder de vrouw naast me zit :D
Dit is voor mij het grootste minpunt van de Portal. Wat ik nu doe is verre van ideaal maar ik sluit de koptelefoon aan, zet de Portal op een hoger volume en leg de koptelefoon naast me neer. Dit zorgt ervoor dat ik toch geluid heb. Ik heb een hekel aan tv kijken of gamen zonder geluid. En ik blijf aanspreekbaar voor mijn wederhelft, ook niet onbelangrijk.
Uiteraard hoop ik dat dit met een firmware update opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Tux3.14 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Mooie review :)
Hoeveel latency heb jij op de Portal en Deck?
Ik lees her en der op internet dat de Deck ongeveer 66MS latency heeft. Heb recentelijk zelf een getest gedaan (en @Verwijderd ook) en kwamen we uit op 50MS.
Thanks, was eigenlijk niet eens per se als dusdanig bedoeld, maar het verhaal werd al snel wat langer als de bedoeling was :P

Mijn bevindingen (qua latency) zijn overigens puur gebaseerd op gevoel, ik heb de latency nog niet kunnen meten.

Hoe hebben jullie dit gedaan, met een race game zoals GT7 ofzo?

Ik heb helaas geen race games op de PS5, maar zou ook wel graag harde cijfers willen zien, is er wellicht een andere manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Thanks, was eigenlijk niet eens per se als dusdanig bedoeld, maar het verhaal werd al snel wat langer als de bedoeling was :P

Mijn bevindingen (qua latency) zijn overigens puur gebaseerd op gevoel, ik heb de latency nog niet kunnen meten.

Hoe hebben jullie dit gedaan, met een race game zoals GT7 ofzo?

Ik heb helaas geen race games op de PS5, maar zou ook wel graag harde cijfers willen zien, is er wellicht een andere manier?
Het makkelijkste is met een game die een timer heeft. En dat is eigenlijk bijna altijd een race game. Helemaal een timer verder gaat dan alleen seconden. Wellicht een andere sport game of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Het makkelijkste is met een game die een timer heeft. En dat is eigenlijk bijna altijd een race game. Helemaal een timer verder gaat dan alleen seconden. Wellicht een andere sport game of zo?
Ja precies ja daar was ik al bang voor, helaas geen soortgelijke game in m'n bezit op dit moment.
Misschien toch maar eens een maandje PS Plus nemen dan, daar staat vast wel een geschikte game tussen.
Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de cijfers. Ga hem sowieso komende dagen nog uitgebreid testen om te kunnen beoordelen of ik hem ga houden of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stunned Guy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:18:
[...]

Ja precies ja daar was ik al bang voor, helaas geen soortgelijke game in m'n bezit op dit moment.
Misschien toch maar eens een maandje PS Plus nemen dan, daar staat vast wel een geschikte game tussen.
Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de cijfers. Ga hem sowieso komende dagen nog uitgebreid testen om te kunnen beoordelen of ik hem ga houden of niet.
Ik heb de latency zelf getest met Formule 1 2023 en GT7. Beiden 50MS, eigenlijk vrijwel constant. 1 keer zelfs 49MS gehad. Maar eigenlijk nooit dat ie boven de 50MS zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stunned Guy
[...]

Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de cijfers.
Ik kon de gedachte niet los laten, dus zo gezegd zo gedaan, ik heb PS Plus genomen en een test gedaan.
Voor de test heb ik de game Moto GP 23 genomen, prima geschikt om de latency te testen.

Niet geheel verrassend was mijn gevoel juist, dit zijn mijn bevindingen:

PS Portal: 67 ms
Steam Deck Oled: 34 ms

Ik vind het verschil best groot moet ik zeggen, ik ben vooral positief verrast met de zeer lage latency van de Steam Deck Oled.

Morgen zal ik nog wat meer testen doen, maar voor nu kan ik in ieder geval met een gerust hart slapen :)

EDIT: Om de test helemaal volledig te maken zal ik ook de LCD deck testen, ben ook wel benieuwd naar dat onderlinge verschil en of die overeenkomt met jullie 50 ms.

[ Voor 9% gewijzigd door Stunned Guy op 05-01-2024 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

De minigames in astro hebben tijd klokken. Die heeft iedereen. Wellicht een idee?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Dennis1812 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:56:
[...]

De minigames in astro hebben tijd klokken. Die heeft iedereen. Wellicht een idee?
Bedankt voor met meedenken, heb het dus inmiddels al anders gedaan zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Stunned Guy schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:41:
[...]

Ik kon de gedachte niet los laten, dus zo gezegd zo gedaan, ik heb PS Plus genomen en een test gedaan.
Voor de test heb ik de game Moto GP 23 genomen, prima geschikt om de latency te testen.

Ik vind het verschil best groot moet ik zeggen, ik ben vooral positief verrast met de zeer lage latency van de Steam Deck Oled.

Morgen zal ik nog wat meer testen doen, maar voor nu kan ik in ieder geval met een gerust hart slapen :)

EDIT: Om de test helemaal volledig te maken zal ik ook de LCD deck testen, ben ook wel benieuwd naar dat onderlinge verschil en of die overeenkomt met jullie 50 ms.
Hier krijg ik echt buikpijn van. Ik twijfelde tussen portal en steamdeck, maar omdat ik uitsluitend ps5 games doe dacht ik dat een puur sony device beter zou moeten presteren..
Niet toevallig portal op 2,4 en steam op 5?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Ik denk dat je nog wel wat optimalisaties kunt maken. @Verwijderd en ikzelf hebben beiden de Portal op 49 - 50MS.
Het valt en staat ook een beetje met je Wi-Fi config (heb hier wel meerdere dingen over gepost in dit topic). O.a. een kanaal boven de 100 doet magische dingen, legacy meuk uitzetten, 40Mhz bandbreedte etc.

Je zou het eens kunnen testen met F1 2023 en GT7. Wellicht verschilt het ook per game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Hier krijg ik echt buikpijn van. Ik twijfelde tussen portal en steamdeck, maar omdat ik uitsluitend ps5 games doe dacht ik dat een puur sony device beter zou moeten presteren..
De Portal doet 49 - 50MS bij een goed netwerk. Dat is ongeveer van 2 frames latency. Dat is bij het meerendeel van de games heel erg goed te doen. Er zijn TV's die het slechter doen.
Houd er ook rekening mee dat de Portal een 8" Full HD 1920x1080 scherm heeft en de Deck het moet doen met een 7" 1280x800 scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Predje schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Nee, beide getest op 5, maar ik ga nog meer testen van het weekend en zal mijn bevindingen hier melden.
Ook ga ik proberen mijn netwerk nog verder te optimaliseren, wat wellicht ook nog iets gaat veranderen.

Je moet uiteraard je keuze niet laten afhangen van mijn huis tuin en keuken testen die ik doe.
Naast mijn eigen bevindingen heb ik ook veel hierover gelezen, hier en op andere fora, daar komt toch redelijk vaak naar voren dat andere apparaten (Steam Decks, Backbones etc.) iets beter presteren qua latency dan de Portal.

Uiteindelijk denk ik dat met optimalisatie van je thuisnetwerk veel meer winst te behalen valt, dan de onderlinge verschillen tussen de apparaten zelf. Ook het type games wat je speelt is hierin erg belangrijk, voor een bepaald type (multiplayer) games blijft streamen minder geschikt, dat is in ieder geval mijn mening, latency zal er altijd blijven.
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Ik denk dat je nog wel wat optimalisaties kunt maken. @Verwijderd en ikzelf hebben beiden de Portal op 49 - 50MS.
Het valt en staat ook een beetje met je Wi-Fi config (heb hier wel meerdere dingen over gepost in dit topic). O.a. een kanaal boven de 100 doet magische dingen, legacy meuk uitzetten, 40Mhz bandbreedte etc.

Je zou het eens kunnen testen met F1 2023 en GT7. Wellicht verschilt het ook per game.
Dat denk ik ook ja, ik ga van het weekend hier eens even terugbladeren en kijken in hoeverre ik mijn thuisnetwerk nog verder kan optimaliseren.
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:28:
[...]

De Portal doet 49 - 50MS bij een goed netwerk. Dat is ongeveer van 2 frames latency. Dat is bij het meerendeel van de games heel erg goed te doen. Er zijn TV's die het slechter doen.
Houd er ook rekening mee dat de Portal een 8" Full HD 1920x1080 scherm heeft en de Deck het moet doen met een 7" 1280x800 scherm.
Hier ben ik het helemaal mee eens, nogmaals staar je niet blind op de cijfers.

Ik heb er in de tussentijd weer wat potjes FC24 & Mortal Kombat 1 opzitten op de Portal en begin alweer iets te draaien t.o.v. mijn initiële bevindingen:

- Het 8 inch Full HD scherm blijft een genot.
- Ik ben meer gewend aan het 'gevoel' in de hand en de controls, voelt toch echt wel erg fijn aan en speelt heerlijk

[ Voor 39% gewijzigd door Stunned Guy op 05-01-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
Heb de Portal zelf ook binnen en tevens eigenaar van een Deck LCD. Mijn gevoel was ook dat de Portal iets meer lag heeft tov de Deck met Chiaki. Het spelen vind ik ondanks de iets grotere lag wel fijner op de Portal vanwege het beduidend grotere scherm en de adaptive triggers. Maar hoop ook dat de lag vergelijkbaar zal worden met de Deck dmv software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BaseLine schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:53:
Heb de Portal zelf ook binnen en tevens eigenaar van een Deck LCD. Mijn gevoel was ook dat de Portal iets meer lag heeft tov de Deck met Chiaki. Het spelen vind ik ondanks de iets grotere lag wel fijner op de Portal vanwege het beduidend grotere scherm en de adaptive triggers. Maar hoop ook dat de lag vergelijkbaar zal worden met de Deck dmv software updates.
Met alleen software updates kom je er niet. Zoals al vaker aangegeven een solide netwerk is key. Er is genoeg over geschreven (o.a. door mijzelf). Wellicht een paar uurtjes werk maar dan haal je er ook meer genot uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BaseLine schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:53:
Ik moet zeggen dat bij mij de lag bij de portal lager ligt dan op mijn OLED Deck. En dan heb ik mijn OLED deck nog op WIFI 6 zitten wat de portal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:21:
[...]

Met alleen software updates kom je er niet. Zoals al vaker aangegeven een solide netwerk is key. Er is genoeg over geschreven (o.a. door mijzelf). Wellicht een paar uurtjes werk maar dan haal je er ook meer genot uit. :)
Als remote play op andere apparaten beter werkt dan op het apparaat wat er speciaal voor ontworpen is dan ligt het dus niet alleen aan het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Als remote play op andere apparaten beter werkt dan op het apparaat wat er speciaal voor ontworpen is dan ligt het dus niet alleen aan het netwerk.
Jawel. Want de Portal heeft Wi-Fi 5 AC, terwijl de Deck bijvoorbeeld Wi-Fi 6 heeft. Het loont dus om te kijken of je kunt verbeteren op 5 AC.
Er zijn hier Tweakers die met een Portal 50MS hebben en met de Deck weer 66MS.

[ Voor 8% gewijzigd door Tux3.14 op 05-01-2024 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Jawel. Want de Portal heeft Wi-Fi 5 AC, terwijl de Deck bijvoorbeeld Wi-Fi 6 heeft. Het loont dus om te kijken of je kunt verbeteren op 5 AC.
Er zijn hier Tweakers die met een Portal 50MS hebben en met de Deck weer 66MS.
Ah op die manier :) Waarom zouden ze de portal niet met wifi 6 uitgebracht hebben op een apparaat wat helemaal afhankelijk is van streaming :p

De Ps5 heeft het namelijk wel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
schumi1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Ah op die manier :) Waarom zouden ze de portal niet met wifi 6 uitgebracht hebben op een apparaat wat helemaal afhankelijk is van streaming :p

Omdat Wi-Fi 5 AC in feite voldoende is voor Streaming :-) En waarschijnlijk om kosten te drukken voor de productie :P
Het maakt gebruik van 5Ghz en de stream is ongeveer 13,88Mbps. Of dat via AC @ 5Ghz gaat of Wifi6 zou weinig moeten uitmaken.

De PS5 heeft vermoedelijk Wi-Fi 6 omdat je daar regelmatig grote updates en games download. Dan wil je dat het gewoon zo snel mogelijk gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Tux3.14 op 05-01-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
schumi1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Ja dat vraag ik me ook af, en waarom ook niet gelijk met oled van de start. Maar goed, zelf ben ik zeer tevreden met de Portal.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geraedus schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:51:
[...]

Ja dat vraag ik me ook af, en waarom ook niet gelijk met oled van de start. Maar goed, zelf ben ik zeer tevreden met de Portal.
@Tux3.14 Heeft de reden al verteld hierboven :-)

Het scherm wat er nu in zit is niet heel anders dan OLED. Komt enorm in de buurt, daarnaast maakt OLED het apparaat ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Ik hoop stiekem wel dat dit de eerste stap is van Sony om zich weer te gaan bewegen in de wereld van (native) handhelds.

Handhelds zijn echt met een revival bezig wat ik persoonlijk super tof vind om te zien!

Ik kan tot die tijd nog erg genieten van m'n Vita, en ja die heeft wel een Oled scherm.
Zonder dollen, ik betwijfel ook of dat veel verschil gaat maken, het scherm van de Portal is schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
[...]

Heb je een overzicht van de Chiaki instellingen die je gebruikt voor de Deck? Mijn LCD SteamDeck met de instellingen zoals op de Chiaki website presteert een stuk slechter dan de Portal. Ik krijg vaak groene/witte flashes en het loopt allemaal niet zo soepel. Heb voor de Portal ook veel gespeeld via de iPad Pro en dat werkte een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
sroebert schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Heb je een overzicht van de Chiaki instellingen die je gebruikt voor de Deck? Mijn LCD SteamDeck met de instellingen zoals op de Chiaki website presteert een stuk slechter dan de Portal. Ik krijg vaak groene/witte flashes en het loopt allemaal niet zo soepel. Heb voor de Portal ook veel gespeeld via de iPad Pro en dat werkte een stuk beter.
Allereerst is het belangrijk te updaten (in desktop mode) naar de nieuwste versie, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Ik gebruik de volgende settings:

- Resolution 1080P
- FPS 60
- Bitrate 30000 (pas dit eventueel naar 15000 aan)
- Codec: H265HDR
- Hardware Decode Method: vaapi

Daarnaast heb ik dan nog (alleen voor OLED van belang):

-Renderer: Placebo
-Placebo Preset: High Quality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Ok thanks, dat komt overeen met de instellingen die ik ook heb, zal nog eens kijken of er een nieuwere versie is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16
Danielle0173 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Dit is voor mij het grootste minpunt van de Portal. Wat ik nu doe is verre van ideaal maar ik sluit de koptelefoon aan, zet de Portal op een hoger volume en leg de koptelefoon naast me neer. Dit zorgt ervoor dat ik toch geluid heb. Ik heb een hekel aan tv kijken of gamen zonder geluid. En ik blijf aanspreekbaar voor mijn wederhelft, ook niet onbelangrijk.
Uiteraard hoop ik dat dit met een firmware update opgelost wordt.
Voor iedereen met het "De Portal is veel te luid op het minimumniveau":
- I feel you... BUT
- je kan het geluidsniveau in je spel lager zetten, en op die manier cheaten. Ik heb dit ook gedaan omdat het me irriteerde, maar bvb bij NMS, GT7, etc getest, daar het geluidsvolume naar beneden gezet en dat werkt perfect. Ik neem aan dat Sony nog wel een aanpassing zal doen voor het volume, aangezien de meesten dit echt irritant vinden, maar tot die tijd, zet gewoon het master-volume van de game lager en je kan perfect mét geluid naast je madam zitten in de zetel :D

[ Voor 0% gewijzigd door Kerberos84 op 05-01-2024 16:20 . Reden: typo ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tointje9810
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Iemand nog een idee waar er nu of binnenkort een bezchikbaar kan zijn? Heb de drop van woensdag ofzo gemist.. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25
Ik ga het toch even vragen: Wat bedoelen jullie specifiek met 'De speakers zijn te luid op minimum niveau'? Ik heb geen AAA-titels nog geprobeerd, maar ik vind 'm absoluut niet luid. Nee, als je partner naast je ligt te slapen zou ik het niet aanraden. Zit je partner TV te kijken, dan komt 'ie er met het minimale geluidsniveau in de verste verte niet overheen. Ik zou het kwalijk vinden als anderen zouden klagen over je speakers.

Wellicht moet ik even een goede titel spelen, want wellicht ligt het daar aan. Toch lijkt het mij dat de meeste games wel gebruik maken van een zogenoemde 'baseline' - zoveel decibel bij het standaard volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Hoe checken jullie eigenlijk de latency? Sinds ik de ps5 bedraad aan heb gesloten en de portal op 5ghz wifi zit op een unifi 6 LR ap werkt het echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Kerberos84 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:19:
[...]

Voor iedereen met het "De Portal is veel te luid op het minimumniveau":
- I feel you... BUT
- je kan het geluidsniveau in je spel lager zetten, en op die manier cheaten. Ik heb dit ook gedaan omdat het me irriteerde, maar bvb bij NMS, GT7, etc getest, daar het geluidsvolume naar beneden gezet en dat werkt perfect. Ik neem aan dat Sony nog wel een aanpassing zal doen voor het volume, aangezien de meesten dit echt irritant vinden, maar tot die tijd, zet gewoon het master-volume van de game lager en je kan perfect mét geluid naast je madam zitten in de zetel :D
Als die mogelijkheid er is dan is dat uiteraard ook een optie. Ik ben nu de Kingdom Hearts serie opnieuw aan het spelen en het eerste deel heeft helaas geen instellingen voor geluid. Geen idee of de andere delen het wel hebben maar ik zit dus nog wel even met de koptelefoon naast me.
De spellen van tegenwoordig hebben het meestal wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deagle schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:59:
Hoe checken jullie eigenlijk de latency? Sinds ik de ps5 bedraad aan heb gesloten en de portal op 5ghz wifi zit op een unifi 6 LR ap werkt het echt goed.
Daar is een paar posts terug nog over gesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stunned Guy
Tux3.14 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Ik heb je post gevonden, zeer waardevol hartelijk dank _/-\o_
Voor de luie mensen, hij is te vinden op pagina 24.

Naar aanleiding van je post heb ik wat instellingen veranderd, helaas is de latency op de Portal nog exact hetzelfde, gek genoeg weer 67 ms na meting. Ik heb de Steam Deck overigens niet meer getest na de aanpassingen. EDIT: Toch ook maar even de Steam Deck getest, 33 ms.

Wat heb ik aangepast (Ziggo Connetbox):

- Het kanaal van de 5GHz frequentieband ingesteld op handmatig naar een kanaal boven de 100, in mijn geval kanaal 124. Maakt dit nummer nog uit, er zijn zoveel kanalen boven de 100?

- De kanaalbreedte aangepast naar 20/40 Mhz binnen de 5 Ghz frequentieband. Moet ik dit ook binnen de 2.4 GHz band aanpassen of niet? Die staat overigens standaard op 'automatisch, kanaal 11'. De kanaalbreedte binnen deze 2.4 Ghz frequentieband (waar dus alle andere wifi apparaten op aangesloten zijn behalve mijn Steam Deck en Portal) staat hier op 20 Mhz.

- De wifi-modus binnen de 5GHz frequentieband staat overigens op: 802.11a/n/ac gemengd. Zo laten staan of niet?

Excuus voor de (gedeeltelijk) off-topic vragen, mocht dit ongewenst zijn hoor ik het graag.
Ik probeer mijn settings optimaal te krijgen en ben helaas verre van een netwerkspecialist 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Stunned Guy op 07-01-2024 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 23:48:
[...]

Ik heb je post gevonden, zeer waardevol hartelijk dank _/-\o_
Voor de luie mensen, hij is te vinden op pagina 24.

Naar aanleiding van je post heb ik wat instellingen veranderd, helaas is de latency op de Portal nog exact hetzelfde, gek genoeg weer 67 ms na meting. Ik heb de Steam Deck overigens niet meer getest na de aanpassingen. EDIT: Toch ook maar even de Steam Deck getest, 33 ms.

Wat heb ik aangepast (Ziggo Connetbox):

- Het kanaal van de 5GHz frequentieband ingesteld op handmatig naar een kanaal boven de 100, in mijn geval kanaal 124. Maakt dit nummer nog uit, er zijn zoveel kanalen boven de 100?

- De kanaalbreedte aangepast naar 20/40 Mhz binnen de 5 Ghz frequentieband. Moet ik dit ook binnen de 2.4 GHz band aanpassen of niet? Die staat overigens standaard op 'automatisch, kanaal 11'. De kanaalbreedte binnen deze 2.4 Ghz frequentieband (waar dus alle andere wifi apparaten op aangesloten zijn behalve mijn Steam Deck en Portal) staat hier op 20 Mhz.

- De wifi-modus binnen de 5GHz frequentieband staat overigens op: 802.11a/n/ac gemengd. Zo laten staan of niet?

Excuus voor de (gedeeltelijk) off-topic vragen, mocht dit ongewenst zijn hoor ik het graag.
Ik probeer mijn settings optimaal te krijgen en ben helaas verre van een netwerkspecialist 8)7
Kanalen boven de 100 zijn vaak DFS kanalen, dat zijn kanalen die ook gebruikt worden voor andere doeleinden zoals in een radar. Als je in de buurt zit van een radar dan schakelt de router automatisch over naar een niet DFS kanaal (onder de 100). Dus je moet even goed opletten of die daadwerkelijk op het kanaal blijft staan. Anders heb je er nog niks aan en moet je dus een ander kanaal boven de 100 kiezen.

2,4ghz hoef je niks aan te passen, aangezien je dit niet voor de portal gaat gebruiken.

5ghz gemengd is verder prima, als je dit aanpast heb je kans dat andere devices niet meer kunnen verbinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2024 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:58:
[...]

Kanalen boven de 100 zijn vaak DFS kanalen, dat zijn kanalen die ook gebruikt worden voor andere doeleinden zoals in een radar. Als je in de buurt zit van een radar dan schakelt de router automatisch over naar een niet DFS kanaal (onder de 100). Dus je moet even goed opletten of die daadwerkelijk op het kanaal blijft staan. Anders heb je er nog niks aan en moet je dus een ander kanaal boven de 100 kiezen.

2,4ghz hoef je niks aan te passen, aangezien je dit niet voor de portal gaat gebruiken.

5ghz gemengd is verder prima, als je dit aanpast heb je kans dat andere devices niet meer kunnen verbinden.
Helemaal duidelijk, dankjewel!

Al mijn kanalen boven de 100 zijn inderdaad DFS kanalen en het leek mij ook logisch dat ik verder niks op de 2,4 GHz hoef aan te passen.

Ik zal eens een sessie doen met die settings in m'n browser geopend en kijken of hij inderdaad van kanaal veranderd. Op het kanaal na is alles dus optimaal ingesteld, top!

EDIT 12.35 uur: Je had helemaal gelijk, kennelijk was kanaal 124 niet goed en werd dit automatisch aangepast naar een kanaal beneden de 100.

Ik heb nu een kanaal gevonden boven de 100 waarbij dit niet gebeurd, te weten 134.

En nu heb ik na meting precies 50 ms, helemaal goed!

[ Voor 17% gewijzigd door Stunned Guy op 07-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:20:
[...]

Helemaal duidelijk, dankjewel!

Al mijn kanalen boven de 100 zijn inderdaad DFS kanalen en het leek mij ook logisch dat ik verder niks op de 2,4 GHz hoef aan te passen.

Ik zal eens een sessie doen met die settings in m'n browser geopend en kijken of hij inderdaad van kanaal veranderd. Op het kanaal na is alles dus optimaal ingesteld, top!

EDIT 12.35 uur: Je had helemaal gelijk, kennelijk was kanaal 124 niet goed en werd dit automatisch aangepast naar een kanaal beneden de 100.

Ik heb nu een kanaal gevonden boven de 100 waarbij dit niet gebeurd, te weten 134.

En nu heb ik na meting precies 50 ms, helemaal goed!
Top dat het gelukt is. 50ms is op dit moment het meest optimale voor de portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:43:
[...]

Top dat het gelukt is. 50ms is op dit moment het meest optimale voor de portal
Je zegt duidelijk op dit moment, ik lees veel dat men verwacht dat na een update, de latency nog verder kunnen verlagen. Hoe sta jij daarin, denk jij dat ook?

Ik denk dan namelijk (geen kennis maar aanname) dat een bedrijf als Sony dit soort zaken al ver heeft ontwikkeld, waarom zou zoiets belangrijks als de latency, op een later moment nog verder verbeterd kunnen worden? Of waarom is dit niet al bij eerdere updates gebeurd?

Nu mijn settings eindelijk optimaal zijn ga ik meer sessies doen om te beoordelen of ik hem wil houden of niet.
Heel eerlijk, op dit moment neig ik naar hem niet te houden, mede door de nog steeds voor mij betere ervaring op de Steam Deck.

Ik speel graag FC24 en dat speelt echt veel beter met zo min mogelijk latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Je zegt duidelijk op dit moment, ik lees veel dat men verwacht dat na een update, de latency nog verder kunnen verlagen. Hoe sta jij daarin, denk jij dat ook?

Ik denk dan namelijk (geen kennis maar aanname) dat een bedrijf als Sony dit soort zaken al ver heeft ontwikkeld, waarom zou zoiets belangrijks als de latency, op een later moment nog verder verbeterd kunnen worden? Of waarom is dit niet al bij eerdere updates gebeurd?

Nu mijn settings eindelijk optimaal zijn ga ik meer sessies doen om te beoordelen of ik hem wil houden of niet.
Heel eerlijk, op dit moment neig ik naar hem niet te houden, mede door de nog steeds voor mij betere ervaring op de Steam Deck.

Ik speel graag FC24 en dat speelt echt veel beter met zo min mogelijk latency.
Omdat je pas echt goed aanpassingen kan doen als veel mensen het gebruiken. Dan kan je data verzamelen en dan kan je tweaken aan de software. Op papier kan er iets heel goed uitzien, alleen als er duizenden mensen ineens mee gaan werken kom je veel meer problemen tegen dan als je met een paar man gaat testen. De laatste update hebben ze latency van 60 naar 50ms gehaald, ik verwacht in de toekomst nog wel meer verbeteringen qua latency eerlijk gezegd.

Ik heb zelf hier een steam deck oled en mijn ervaringen met Chiaki zijn echt een stuk minder goed. Chiaki blijft altijd op dezelfde bitrate en past zich niet aan als het netwerk even minder presteert. Gevolg is dat je artifacts krijgt. De portal past automatisch de bitrate aan zodat dit soort dingen nagenoeg niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:25:
[...]

Omdat je pas echt goed aanpassingen kan doen als veel mensen het gebruiken. Dan kan je data verzamelen en dan kan je tweaken aan de software. Op papier kan er iets heel goed uitzien, alleen als er duizenden mensen ineens mee gaan werken kom je veel meer problemen tegen dan als je met een paar man gaat testen. De laatste update hebben ze latency van 60 naar 50ms gehaald, ik verwacht in de toekomst nog wel meer verbeteringen qua latency eerlijk gezegd.

Ik heb zelf hier een steam deck oled en mijn ervaringen met Chiaki zijn echt een stuk minder goed. Chiaki blijft altijd op dezelfde bitrate en past zich niet aan als het netwerk even minder presteert. Gevolg is dat je artifacts krijgt. De portal past automatisch de bitrate aan zodat dit soort dingen nagenoeg niet voorkomen.
Daar heb je een duidelijk punt ja aangaande de data vergaren en naar aanleiding van die data de software verder tweaken. Ook wist ik niet dat de latancy na een update van 60ms naar 50ms was gegaan.

Wel opvallend dat jouw ervaringen met Chiaki minder zijn, ik neem aan dat jij ook Chiaki4deck bedoeld en niet de 'gewone' Chiaki? Ik heb wel eens gelezen dat daar ook verschillen in zitten.

Het blijft ook een lastige zaak, net een potje FC24 gedaan, veel stutters op de Portal en draaide als een zonnetje op de Deck.

Hierna wat rondjes Moto GP en daar had ik op de Deck juist weer last van artifacts, die ik weer niet had op de Portal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:52:
[...]

Daar heb je een duidelijk punt ja aangaande de data vergaren en naar aanleiding van die data de software verder tweaken. Ook wist ik niet dat de latancy na een update van 60ms naar 50ms was gegaan.

Wel opvallend dat jouw ervaringen met Chiaki minder zijn, ik neem aan dat jij ook Chiaki4deck bedoeld en niet de 'gewone' Chiaki? Ik heb wel eens gelezen dat daar ook verschillen in zitten.

Het blijft ook een lastige zaak, net een potje FC24 gedaan, veel stutters op de Portal en draaide als een zonnetje op de Deck.

Hierna wat rondjes Moto GP en daar had ik op de Deck juist weer last van artifacts, die ik weer niet had op de Portal 8)7
Ik zal bij mij eens FC24 testen op beide devices en mijn ervaringen delen. Moto gp heb ik zelf niet. Dus die kan ik niet testen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Ik zal bij mij eens FC24 testen op beide devices en mijn ervaringen delen. Moto gp heb ik zelf niet. Dus die kan ik niet testen ;-)
Ok tof ben benieuwd, dankje!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danielle0173
Gezien de sticks op de Portal wat kleiner zijn dan op de DualSense ging ik op zoek naar thumbgrips voor de Portal. Niet te vinden dus maar thumbgrips voor de DS gekocht(die had ik nog niet). En gelukkig passen ze ook op de Portal. Ze waren ook te schattig om niet te kopen haha. Daar zullen de mannen hier anders over denken… Maar voor diegenen die nog niet wisten dat het past is er dus ruime keuze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFHe5NJO5KHXwyjXqeQ9QpTEZeo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1uBEAV4iAJF7eZfGuOdWjKAY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:44
Danielle0173 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:26:
Gezien de sticks op de Portal wat kleiner zijn dan op de DualSense ging ik op zoek naar thumbgrips voor de Portal. Niet te vinden dus maar thumbgrips voor de DS gekocht(die had ik nog niet). En gelukkig passen ze ook op de Portal. Ze waren ook te schattig om niet te kopen haha. Daar zullen de mannen hier anders over denken… Maar voor diegenen die nog niet wisten dat het past is er dus ruime keuze.
[Afbeelding]
Stoere mannen zijn ook gevoelig :+

Maar dank voor de tip. Vind de thumbsticks gelukkig nog wel goed te doen, maar in het geval ik er ooit gek van wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:01:
[...]

Ok tof ben benieuwd, dankje!
Net even geprobeerd op mijn steam deck oled met Wifi6 en op de portal. Maar ik moet zeggen dat de ervaring op de steam deck met fc 24 een stuk beter is dan op de portal. Op de portal heb ik best vaak stutters bij snelle beelden en loopt gewoon net wat minder soepel. Denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is voor Sony met bepaalde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:33
Diablo 4 werkt in ieder geval heerlijk op de Portal :Y

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Net even geprobeerd op mijn steam deck oled met Wifi6 en op de portal. Maar ik moet zeggen dat de ervaring op de steam deck met fc 24 een stuk beter is dan op de portal. Op de portal heb ik best vaak stutters bij snelle beelden en loopt gewoon net wat minder soepel. Denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is voor Sony met bepaalde games.
Dezelfde ervaring als bij mij dus, dank voor het testen!
De speelbaarheid (misschien zelfs latency?) verschilt dus kennelijk per game en dat had ik persoonlijk niet verwacht. Of zit die 'soepelheid' in iets anders, niet in latency?
Moet ik het overigens zo zien dat, Sony de optimalisatie per game moet aanpakken?

[ Voor 6% gewijzigd door Stunned Guy op 07-01-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:01:
[...]

@Tux3.14 Heeft de reden al verteld hierboven :-)

Het scherm wat er nu in zit is niet heel anders dan OLED. Komt enorm in de buurt, daarnaast maakt OLED het apparaat ook een stuk duurder.
Iedereen vindt het scherm zo erorm oled.. ben ik de enige die dat wel mee vind vallen?
Het is echt flets, grijs en kleurloos vergeleken met mijn OLED..
Scherp is het wel, maar dat mag ook wel met die resolutie op 8".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Predje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Iedereen vindt het scherm zo erorm oled.. ben ik de enige die dat wel mee vind vallen?
Ik vind het scherm niet 'enorm' oled', maar wel heel 'vibrant', waardoor het verschil met OLED in mijn ogen kleiner wordt. Losstaand van de scherpte, die inderdaad wat logischer te verklaren is door de hogere resolutie.
De games die ik gespeeld heb hebben helaas te weinig zwartwaardes om die verschillen goed te kunnen blootleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stunned Guy op 07-01-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:47:
[...]

De speelbaarheid (misschien zelfs latency?) verschilt dus kennelijk per game en dat had ik persoonlijk niet verwacht. Of zit die 'soepelheid' in iets anders, niet in latency?
Moet ik het overigens zo zien dat, Sony de optimalisatie per game moet aanpakken?
Ik merk wel verschil per game ja. Waar dat precies in zit daar kan ik de vinger niet op leggen. Wellicht het algoritme dat de bitrate aanpast? Bij chiaki is het altijd een vaste bitrate bijvoorbeeld. Ik zou het ook wel toejuichen dat je dat zelf kan bepalen. Dus een vaste bitrate of een variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Predje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:53:
[...]

Flets, grijs en kleurloos daar herken ik mij echt niet in eerlijk gezegd. Je kan toch echt niet zeggen dat dit een slecht scherm is. Ik vind dit 1 van de betere lcd schermen in een handheld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:59:
[...]

Ik merk wel verschil per game ja. Waar dat precies in zit daar kan ik de vinger niet op leggen. Wellicht het algoritme dat de bitrate aanpast? Bij chiaki is het altijd een vaste bitrate bijvoorbeeld. Ik zou het ook wel toejuichen dat je dat zelf kan bepalen. Dus een vaste bitrate of een variabele.
Klopt het dat de bitrates bij de Portal wel variabel zijn of niet?
En binnen welke bandbreedte, of is dit niet bekend?
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Flets, grijs en kleurloos daar herken ik mij echt niet in eerlijk gezegd. Je kan toch echt niet zeggen dat dit een slecht scherm is. Ik vind dit 1 van de betere lcd schermen in een handheld.
Helemaal mee eens, persoonlijk met afstand het mooiste LCD scherm in 'handhelds' wat ik zelf ben tegengekomen.

Toegegeven, ik heb persoonlijk geen ervaring met de schermen van bijvoorbeeld de ROG Ally of de Legion go.

[ Voor 33% gewijzigd door Stunned Guy op 07-01-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Iemand nog tips voor een goede case voor de portal? Kwam de Spigen Rugged Armor Pro Case tegen op Amazon. Is dat wat? Heeft iemand deze toevallig al besteld?

https://www.amazon.nl/Spi...+portal%2Caps%2C77&sr=8-9

Zit genoeg opbergruimte in, maar wellicht is dat overkill want heb geen adapter of koptelefoon die ik mee moet slepen. Enige eis is dat de portal beschermd is en dat de er tussen de joysticks en de cover wat ruimte zit en dat deze niet ingedrukt worden als je op de case drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Klopt het dat de bitrates bij de Portal wel variabel zijn of niet?
En binnen welke bandbreedte, of is dit niet bekend?

[...]

Helemaal mee eens, persoonlijk met afstand het mooiste LCD scherm in 'handhelds' wat ik zelf ben tegengekomen.

Toegegeven, ik heb persoonlijk geen ervaring met de schermen van bijvoorbeeld de ROG Ally of de Legion go.
De bitrate is inderdaad variabel. @Tux3.14 heeft een keer de bandbreedte gemeten. Een paar pagina's terug staan zijn resultaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:53:
[...]

De bitrate is inderdaad variabel. @Tux3.14 heeft een keer de bandbreedte gemeten. Een paar pagina's terug staan zijn resultaten.
Hier te vinden :)
Tux3.14 in "Playstation Portal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvsteyn schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:21:
Iemand nog tips voor een goede case voor de portal? Kwam de Spigen Rugged Armor Pro Case tegen op Amazon. Is dat wat? Heeft iemand deze toevallig al besteld?

https://www.amazon.nl/Spi...+portal%2Caps%2C77&sr=8-9

Zit genoeg opbergruimte in, maar wellicht is dat overkill want heb geen adapter of koptelefoon die ik mee moet slepen. Enige eis is dat de portal beschermd is en dat de er tussen de joysticks en de cover wat ruimte zit en dat deze niet ingedrukt worden als je op de case drukt.
Ik heb zelf een case van Skull&Co. https://www.amazon.nl/-/e...layStation/dp/B0CNFDGJD1/

Bevalt goed en doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stunned Guy schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:47:
[...]

Ik verwacht dat Sony zowel aan de PS5 en Portal kant nog wel het e.e.a. kan verbeteren met updates. Zoals @Verwijderd al aangaf is er al een update geweest dat de latency van 60 naar 50MS bracht.
50MS is opzich al erg netjes, want dat is ongeveer dan 2 frames per seconde latency bij een 60FPS game. Er zijn TV's die het slechter doen. Nu de portal ongeveer 1,5 maand op de markt is begint de feedback ook veel meer op gang te komen, dat is informatie wat nuttig kan zijn voor Sony om het e.e.a. te verbeteren.

Heb het idee dat het OS op de portal sowieso nog verre van af is. De audio volume kan nog flink verbeterd worden, batterij conditie wat in percentages aangegeven kan worden, troubleshooting tools voor netwerk etc. Waarschijnlijk moest ie gewoon voor de feestdagen nog op de markt verschijnen en worden dingen later wel gefixt/verbeterd/toegevoegd via software updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 21:25
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht dat de Portal zó'n geweldig apparaat zou zijn. Tuurlijk ligt het eraan wat je speelt. Een AAA-game met kwalitatieve graphics en immersion, zoals GoW/Horizon/Hogwarts Legacy wil je natuurlijk op groot scherm spelen. Zelf ben ik nu bezig met World of Final Fantasy en dat, een typisch Gameboy-Advance qua gameplay, niet (8-bit) graphics), wellicht mede daarom, vind ik het zoveel leuker spelen op de Portal zelf dan op de TV?!

Wellicht komt het ook omdat het een licht gewicht spel is. Het is van nature een 1080p game uit 2016, geen 4K graphics, waardoor de hoeveelheid data naar de Portal ook veel minder is. Daardoor voelt het alsof ik de game ook native op de Portal speel. Nul vertraging of haperingen gecombineerd met scherpe graphics in een fijn handbaar formaat. Tot nu toe het eerste spel wat ik speel, maar wat een fijne ervaring. Geld meer dan waard.

Erg benieuwd hoe de kwaliteit gaat zijn bij de meer-eisende games. Als dat vergelijkbaar gaat zijn, raad ik toch iedereen met ruimte in de portemonnee de Portal aan. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
Sjeefr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:11:
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik niet had verwacht dat de Portal zó'n geweldig apparaat zou zijn. Tuurlijk ligt het eraan wat je speelt. Een AAA-game met kwalitatieve graphics en immersion, zoals GoW/Horizon/Hogwarts Legacy wil je natuurlijk op groot scherm spelen. Zelf ben ik nu bezig met World of Final Fantasy en dat, een typisch Gameboy-Advance qua gameplay, niet (8-bit) graphics), wellicht mede daarom, vind ik het zoveel leuker spelen op de Portal zelf dan op de TV?!

Wellicht komt het ook omdat het een licht gewicht spel is. Het is van nature een 1080p game uit 2016, geen 4K graphics, waardoor de hoeveelheid data naar de Portal ook veel minder is. Daardoor voelt het alsof ik de game ook native op de Portal speel. Nul vertraging of haperingen gecombineerd met scherpe graphics in een fijn handbaar formaat. Tot nu toe het eerste spel wat ik speel, maar wat een fijne ervaring. Geld meer dan waard.

Erg benieuwd hoe de kwaliteit gaat zijn bij de meer-eisende games. Als dat vergelijkbaar gaat zijn, raad ik toch iedereen met ruimte in de portemonnee de Portal aan. :D
Ik ben ook echt groot fan, maak er enorm veel gebruik van. Het werkt nog beter dan dat ik van te voren had gedacht. Bij grote games (open wereld) merk je alleen dat de verte wat blurry wordt, vooral bijvoorbeeld op de motor bij Days Gone. De ingame cutscenes zijn dan wel weer haarscherp.

Straks ook Prince of Persia erop testen, ben benieuwd. De remaster van Tlou2 speel ik eerst wel op mn tv, toch even genieten van '4k' en HDR. Daarna kan ik die nieuwe mode wel gewoon op de Portal doen.

Iemand Baldurs Gate 3 al op de Portal gespeeld, en hoe is dat? Heb hem ook op pc maar als ie ook goed te spelen is via de Portal dan schaf ik hem denk ik nogmaals aan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjeefr schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:11:

Herkenbaar! :) Ben zelf ook enorm happy met de Portal, en ik denk dat ik nu 50% op de PS5 zelf speel en de andere 50% op de Portal. Games als Uncharted zijn echt doodzonde om op een Portal te spelen, dat hoort gewoon op een 4K HDR scherm met een mooie geluid systeem er bij. Maar games als Ratched and Clank en GTA5 zijn prima op de Portal. Zeker als je voor een 2de run gaat, of puur voor side quests of opties in de main adventure, even levelen, de wereld verkennen etc. :-)

Oh, en of de game 1080p of 4K is maakt voor de hoeveelheid data naar je Portal niet uit. De PS5 maakt er altijd een 1080p 60FPS stream van met een variabele bitrate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
Daan0s schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:42:
[...]
Iemand Baldurs Gate 3 al op de Portal gespeeld, en hoe is dat? Heb hem ook op pc maar als ie ook goed te spelen is via de Portal dan schaf ik hem denk ik nogmaals aan O-)
Ik vrijwel uitsluitend! BG3 is perfect hiervoor omdat het zo langzaam speelt. Je ervaart dus helemaal geen lag. De lettertjes zijn wel klein, maar alsnog goed leesbaar. Heerlijke game op de portal.

Zo vind ik Spiderman 2 weer niet te spelen op de portal. Gaat te snel ofzo.. gewoon niet soepel genoeg..

Al met al ben ik toch niet zo onder de indruk van de portal.
Het is een leuk apparaatje, maar ik kan gewoon niet wennen.
Je moet echt je games ervoor uitzoeken. Ik denk dat Persona 5 bijv. echt geweldig is op de portal! Moet ik ook nog uitspelen. Dus, met de juiste games zou ik genoeg op de portal kunnen doen.. toch blijft het voor mij te beperkt.

Mocht er dus een tweaker zijn die een portal zoekt voor de gewone prijs (220), dan is de mijne beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 09:19
Predje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:10:
[...]
Mocht er dus een tweaker zijn die een portal zoekt voor de gewone prijs (220), dan is de mijne beschikbaar :)
Je hebt een pm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stunned Guy
Vanavond Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 binnen gekregen, stiekem met name gekocht voor remote play omdat ik het idee had dat dit spel daar goed geschikt voor zou zijn.

En dat was een hele goede keus zeg, wat speelt dit spel heerlijk op de Portal!

Toegegeven, ik heb dit spel vroeger ook veel gespeeld dus het is deels nostalgie, maar wat speelt dit spel lekker op een ‘handheld”.

Dikke aanrader voor de Portal en helemaal voor mensen die dit spel vroeger ook gespeeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
Tux3.14 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:00:
[...]

Herkenbaar! :) Ben zelf ook enorm happy met de Portal, en ik denk dat ik nu 50% op de PS5 zelf speel en de andere 50% op de Portal. Games als Uncharted zijn echt doodzonde om op een Portal te spelen, dat hoort gewoon op een 4K HDR scherm met een mooie geluid systeem er bij. Maar games als Ratched and Clank en GTA5 zijn prima op de Portal. Zeker als je voor een 2de run gaat, of puur voor side quests of opties in de main adventure, even levelen, de wereld verkennen etc. :-)

Oh, en of de game 1080p of 4K is maakt voor de hoeveelheid data naar je Portal niet uit. De PS5 maakt er altijd een 1080p 60FPS stream van met een variabele bitrate.
Leuk om te zien dat de Portal bij veel mensen zo goed bevalt. Ik heb hoofdzakelijk op de Portal gespeeld sinds de release. De Portal zorgt er ook voor dat ik veel meer gebruik maak van PS Plus Premium. Ik heb een aardig aantal spellen nu geïnstalleerd staan op de PS5.

Wat ik ook wel leuk vind is het verschil in spellen die we erop spelen. Ik heb Uncharted 4 en The Lost Legacy al gespeeld op de PS4, maar had nog niet alle schatten, foto’s en conversaties. Dus heb ik via de Legacy of Thieves Collection op de Portal de boel compleet gemaakt. En ik had dus totaal niet de behoefte om dit op m’n OLED tv te doen. Als ik het voor het eerst zou spelen zou dit hoogstwaarschijnlijk wel anders zijn geweest.

En nu twijfel ik over Baldurs Gate 3. Ik weet niet of het echt iets voor mij is(hou vooral van Japanse RPG’s) maar lijkt me prima geschikt voor de Portal zoals al eerder gezegd hierboven.. Ik heb de proefversie gedownload en eens kijken of ik met die 2 uurtjes echt een oordeel kan vormen.
Voor nu verder met alle delen van Kingdom Hearts, ook zo enorm geschikt voor de Portal imho.

Edit: Features/aanpassingen die ik nog graag zou willen zien zijn: Zachter geluid, batterijpercentage en de speeltijd op de Portal.

[ Voor 3% gewijzigd door Danielle0173 op 09-01-2024 00:33 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
@Danielle0173 Persone 5 lijkt wel voor de Portal gemaakt! Gisteren getest en dat is naast een geweldige game ook een geweldige ervaring op de Portal.
Het zijn voor mij vooral dit soort games (en ook BG3) die ik juist wel/meer speel met de portal.
Voor het snelle en echte grafische werk blijf ik gewoon bij de OLED.
Heb dus ook besloten om het toch nog even aan te kijken. Kan zomaar dat ik meer van mijn backlog wegwerk.
Want de games die geschikt zijn voor de Portal zijn ook typisch games waarbij ik me niet stoor aan de lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:37:
Vanavond Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 binnen gekregen, stiekem met name gekocht voor remote play omdat ik het idee had dat dit spel daar goed geschikt voor zou zijn.

En dat was een hele goede keus zeg, wat speelt dit spel heerlijk op de Portal!

Toegegeven, ik heb dit spel vroeger ook veel gespeeld dus het is deels nostalgie, maar wat speelt dit spel lekker op een ‘handheld”.

Dikke aanrader voor de Portal en helemaal voor mensen die dit spel vroeger ook gespeeld hebben.
Ik vond Tony Hawk ook altijd tof om te doen. Maar nooit voorbij het intro level gekomen. Was er gewoon niet goed in :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ben nu toch ook wel geinterreseerd geraakt in een ps portal. enige tips hier aan te komen? aangezien die al een tijdje uitverkocht is op de officiele website. elke ochtend ff refreshen? heb geen zin om een scalper te spekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik vond Tony Hawk ook altijd tof om te doen. Maar nooit voorbij het intro level gekomen. Was er gewoon niet goed in :F
Haha herkenbaar, het is geen makkelijk spel, maar het is me gelukkig gisteren na veel pogingen gelukt.

Ik heb verder ook niks met skaten hoor maar het blijft echt een top game vind ik, zeer toffe gameplay en je bent zo uren verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobvG
Flghter1982 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:42:
ben nu toch ook wel geinterreseerd geraakt in een ps portal. enige tips hier aan te komen? aangezien die al een tijdje uitverkocht is op de officiele website. elke ochtend ff refreshen? heb geen zin om een scalper te spekken ;)
Distill installeren als browser extensie. Dan bij verschillende webwinkels laten checken op veranderingen in leverbaarheid of prijs. Het werkt alleen als die browser aanstaat, maar het heeft me hiermee 1 dag gekost. Toen kreeg ik mail dat bij Bol een status "nieuw" retourdeal stond voor €218. Ik was de eerste die hem pakte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Lastpost. schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:54:
Uitgepakt, geupdate en ingepikt. 😂
De 6-jarige geeft aan dat Fortnite het prima doet, hij maakt kills en het draait vloeiend.

[Afbeelding]
Ik gebruik hem nu ook weer met Fortnite, loopt als een zonnetje, heerlijk die portal
Ik speel al niet meer met een normale tv

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
2e kansje beschikbaar op coolblue met lichte krassen aan de achterkant. Ik laat deze gaan aangezien de prijs daar hoger is en ik dan liever een hagel nieuwe heb. Maar wellicht voor iemand hier.
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/2304192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
Omdat ik voor mijn werk vaak moet pauzeren in een auto, heb ik de mijne enkel gekocht voor gebruik via het 4G/5G-netwerk van mijn telefoon. Dit vind ik bij zware spellen niet goed werken, terwijl ik dat met wat ik las en hoorde wel had verwacht. Op Wifi werkt hij als een zonnetje en dan is hij echt fantastisch, maar daar heb ik met mijn specifieke situatie dus niets aan. Ik heb al wat tips gevonden op het web, maar deze verhelpen het niet. Daarom ga ik er denk ik tegen de adviesprijs een andere Tweaker blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:22
RobvG schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:04:
Omdat ik voor mijn werk vaak moet pauzeren in een auto, heb ik de mijne enkel gekocht voor gebruik via het 4G/5G-netwerk van mijn telefoon. Dit vind ik bij zware spellen niet goed werken, terwijl ik dat met wat ik las en hoorde wel had verwacht. Op Wifi werkt hij als een zonnetje en dan is hij echt fantastisch, maar daar heb ik met mijn specifieke situatie dus niets aan. Ik heb al wat tips gevonden op het web, maar deze verhelpen het niet. Daarom ga ik er denk ik tegen de adviesprijs een andere Tweaker blij mee maken.
Heb je een PM gestuurd. Aan het scouten de laatste tijd maar zonder succes. Obv de positieve verhalen hier en vooral thuisgebruik verwacht ik hem wel veel te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
Ik blijf toch een haat/liefde verhouding met het ding hebben.

Het ene moment denk ik; weg ermee, de TV is superieur!
En het andere moment ben ik toch wel heel erg blij dat ik kan gamen wanneer ik wil (TV vaak bezet door gezin).

Wel specifiek met games die zich dan echt lenen voor de Portal.. sommige zijn ook gewoon onspeelbaar imho.
Afijn ik val in herhaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:02
Predje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:09:
Ik blijf toch een haat/liefde verhouding met het ding hebben.

Het ene moment denk ik; weg ermee, de TV is superieur!
En het andere moment ben ik toch wel heel erg blij dat ik kan gamen wanneer ik wil (TV vaak bezet door gezin).

Wel specifiek met games die zich dan echt lenen voor de Portal.. sommige zijn ook gewoon onspeelbaar imho.
Afijn ik val in herhaling.
Hier hetzelfde. Ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij thuis goed werkt allemaal maar ik maak er toch eigenlijk geen gebruik van. Ik merk dat ik dan denk ik speel liever op de TV en anders niet.

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:29
Tot nu toe zie ik best gemengde reacties. Wil het zelf toch nog wel graag een poging wagen omdat hier de tv toch vaak door het kroost geclaimd wordt. Als er een medetweaker afstand wil doen van de PsP dan houd ik me aanbevolen (@ak0nnmgn ;) )

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Sinds woensdag ook de (gelukkige) eigenaar van een nieuwe Portal. Normaliter zit ik achter een 27inch game scherm en zo'n Portal is toch wel wennen.

Na een paar uur gebruik heeft de Portal momenteel het voordeel van de twijfel.
+ Ligt fantastisch in de hand,
+ Vriendelijk in het gebruik,
+ Scherm valt me niet tegen,
+ Verbinding met de PS5 (bedraad) werkt soepel en snel,

+/- Verschil in verbinding tussen 2.4Ghz en 5Ghz is goed merkbaar. 5Ghz met een kanaal in de range 100/140 werkt voor mij het beste met 40Mhz.

- Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik krijg m'n lichaamshouding niet fijn bij het gamen op de Portal met een zere nek + hoofdpijn tot gevolg. Kanttekening, ben de 30 al gepasseerd :+ .
- Zoals al eerder hier aangegeven, volume in minimale stand is nog te hard.
- Voor het mooie een net een paar ms (op 5Ghz) te traag bij Call of Duty Modern Warfare 3. Bij drukke mappen in multiplayer, zoals Rust, is het niet fijn spelen. Singel Player en Zombies daarin tegen werken wel goed omdat deze wat rustiger zijn. Ondanks dat het een min punt is had ik dit slechter verwacht dus ergens valt het nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
RoadRunnerRik schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:32:

+/- Verschil in verbinding tussen 2.4Ghz en 5Ghz is goed merkbaar. 5Ghz met een kanaal in de range 100/140 werkt voor mij het beste met 40Mhz.
Ik heb ondertussen mijn draadloos deco mesh netwerk geupgrade naar bedrade deco accespoints. Significante boost voor de performance van de portal! Maar naar mijn gevoel nog niet optimaal.

Kan iemand mij vertellen waar ik de range en MHz kan aanpassen? Heb een ziggo modem / switch / deco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
FokschaapX schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:44:
[...]
Kan iemand mij vertellen waar ik de range en MHz kan aanpassen? Heb een ziggo modem / switch / deco's
Volgens mij kan dat niet bij Ziggo, heb het iig nooit gevonden. Wat je wel zou kunnen proberen is het 2.4Ghz netwerk en het 5Ghz netwerk van elkaar los koppelen. Of te wel, zorgen dat 2.4Ghz en 5Ghz niet dezelfde SSID hebben (netwerknaam). Vervolgens verwijder je alle netwerken in je Portal en verbind je alleen met de 5Ghz netwerk.

Mocht je dat willen gaan testen, dan raad ik je aan alleen de 5Ghz naam te veranderen. Dan hoef je alle overige apparaten in huis niet opnieuw aan te melden op het wifi netwerk gezien die via 2.4Ghz verbonden blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:02
PindaUnited schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:31:
Tot nu toe zie ik best gemengde reacties. Wil het zelf toch nog wel graag een poging wagen omdat hier de tv toch vaak door het kroost geclaimd wordt. Als er een medetweaker afstand wil doen van de PsP dan houd ik me aanbevolen (@ak0nnmgn ;) )
Ik zal erover nadenken, denk wel dat die weer gaat. Weg laten stoffen is ook zonde. Ik kom er volgende week op terug, als ik het niet vergeet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:54
Gisteren aan paar uur Prince of Persia (demo) getest op de portal en moet zeggen dat dit spel zich goed verleend op de Portal zonder enige vorm van haperingen.

Link naar de Demo : https://store.playstation.com/nl-nl/concept/10005985

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
RoadRunnerRik schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:32:
Sinds woensdag ook de (gelukkige) eigenaar van een nieuwe Portal. Normaliter zit ik achter een 27inch game scherm en zo'n Portal is toch wel wennen.

Na een paar uur gebruik heeft de Portal momenteel het voordeel van de twijfel.
+ Ligt fantastisch in de hand,
+ Vriendelijk in het gebruik,
+ Scherm valt me niet tegen,
+ Verbinding met de PS5 (bedraad) werkt soepel en snel,

- Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik krijg m'n lichaamshouding niet fijn bij het gamen op de Portal met een zere nek + hoofdpijn tot gevolg. Kanttekening, ben de 30 al gepasseerd :+ .
- Zoals al eerder hier aangegeven, volume in minimale stand is nog te hard.
- Voor het mooie een net een paar ms (op 5Ghz) te traag bij Call of Duty Modern Warfare 3. Bij drukke mappen in multiplayer, zoals Rust, is het niet fijn spelen. Singel Player en Zombies daarin tegen werken wel goed omdat deze wat rustiger zijn. Ondanks dat het een min punt is had ik dit slechter verwacht dus ergens valt het nog mee.
Ik speel ook op een 27 inch monitor. Op mijn werkplek thuis. Had voorheen vaak geen zin om na het avondeten weer naar diezelfde plek te gaan waar ik de hele dag al gezeten had, maar nu om te gamen.
De Portal is wat dat betreft echt een uitkomst. Speel al avonden FFXVI op de bank. Liggend, zittend. Of even aan de eettafel. FPS games zijn met mijn 40+ niet meer voor mij weggelegd.

Mijn glasvezel modem staat in de meterkast. Daar vandaan een ethernet naar de woonkamer waar een TP-link Archer in AP mode staat, en een ethernet naar boven. Op de 1e verdieping ook een Archer in AP. Doorgelinkt met ethernet naar zolder waar nog een Archer staat in AP.
Wat bedraad kan aangesloten is ook zo aangesloten. Eigenlijk enkel mobile devices via WiFi (5GHz) en IoT (2.4GHz).
Voordat ik de Portal had mn huis goed gecheckt. Doordat ik overal APs heb staan, is mn signaal eigenlijk altijd tussen de -30 en -50 dBm. Een zaterdagje met iPerf3 spelen leerde dat ik overal 900+ mbps doorvoer had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
Wow, aangezien ik mijn PlayStation niet permanent bekabeld kan hebben (kabel loopt boven door t halve huis heen) zit ik nog vaak genoeg op WiFi voor de Portal. Heb nu toch eens mijn 5Ghz kanalen op kanaal 100+ gezet en wat een verschil maakt dat.

Van ongeveer 70 - 80% sterkte naar volle 100%. En de verbinding met de Portal over alleen WiFi is echt niet zoveel slechter meer dan met kabel. Had ik niet verwacht maar wel zeer tevreden. Zelfs even met hotspot geprobeerd via mn Pixel 7 en zelfs dat werkt soepel.

Hoef ik nu niet meer perse steeds de kabel erin te pluggen om echt goed met de Portal te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Er gaat denk ik iets mis met mijn KPN router. Had 5ghz dus op kanaal 100+ gezet maar hij zet m nu steeds terug naar kanaal 36, terwijl hij in de router wel nog goed staat. Als ik de router herstart zit ie weer op kanaal 100 maar tijdje later toch weer kanaal 36 :/ Iemand enig idee hoe dit kan? Zo staat t nu in de router.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNndPIMJixspXaicNuCGdExixus=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gMZEMvVmqia1tXwLUC6mz6Di.png?f=fotoalbum_large

En dit is op PlayStation
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74Iu8H_DcxvxLAnRW9FRyMGI5jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxDEQTyd4MuFEOffuR57BLcI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Daan0s op 13-01-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 09:28
Daan0s schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:29:
Er gaat denk ik iets mis met mijn KPN router. Had 5ghz dus op kanaal 100+ gezet maar hij zet m nu steeds terug naar kanaal 36, terwijl hij in de router wel nog goed staat. Als ik de router herstart zit ie weer op kanaal 100 maar tijdje later toch weer kanaal 36 :/ Iemand enig idee hoe dit kan? Zo staat t nu in de router.

[Afbeelding]

En dit is op PlayStation
[Afbeelding]
100+ zijn de dfs kanalen. Die zijn enkel te gebruiken als ze vrij zijn van radar verkeer (leger, weerstation enz). Misschien er er bij jou wel activiteit waardoor ie terugschakelt naar een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
RoadRunnerRik schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Volgens mij kan dat niet bij Ziggo, heb het iig nooit gevonden.
Dat zou spijtig zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:54
Mocht er dus een tweaker zijn die ook een portal zoekt voor de gewone prijs (220), dan is de mijne ook beschikbaar :)

kan er niet aan wennen…

sold :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick25 op 14-01-2024 16:59 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik moet zeggen dat GTA5 echt goed werkt op de portal. Die pak je er ook snel ff bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:29
Nick25 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:17:
Mocht er dus een tweaker zijn die ook een portal zoekt voor de gewone prijs (220), dan is de mijne ook beschikbaar :)

kan er niet aan wennen…
U heeft een DM O-)

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:54
sold to @Juhrat

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 00:44
Deagle schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:28:
Ik moet zeggen dat GTA5 echt goed werkt op de portal. Die pak je er ook snel ff bij.
Heb vandaag heerlijk GTA 5 op de portal gespeeld terwijl voetbal aanstond. Twee grindy dingen moeten doen, alle nuclear waste verzamelen, en five miles rennen voor de Epsilon verhaallijn. Dan is het heerlijk om dat ding aan te hebben en te gamen terwijl je voetbal volgt. En tussendoor nog even een random event waarbij ik achtervolgd werd :) Ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
De portal is toch een simpelweg een dedicated device voor remote play, maar zijn er ook bijvoorbeeld optimalisations mbt remote play icm portal die mijn iPad Pro icm remote play app niet heeft?

Vind de portal erg interessant, heb er echter nooit bij stil gestaan dat ik dit ook met mijn iPad zou kunnen doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:15:
De portal is toch een simpelweg een dedicated device voor remote play, maar zijn er ook bijvoorbeeld optimalisations mbt remote play icm portal die mijn iPad Pro icm remote play app niet heeft?

Vind de portal erg interessant, heb er echter nooit bij stil gestaan dat ik dit ook met mijn iPad zou kunnen doen.
Wanneer je het vergelijkt met de standaard remote play app wel. Maar in sommige gevallen is de app chiaki nog steeds beter dan de portal zelf. Dus het verschilt per game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op dit moment bezig met Cyberpunk. Loopt als een trein. Dit soort games werken naar mijn mening toch wel het beste op de Portal.

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Probeer met mijn mobiel als hotspot te verbinden
Echter geen verbinding. Lees dat bij odido niet kan?

Heb helaas odido

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.