[Playstation Portal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 13:35
Steven030 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:24:
[...]

Ja, of dat het beeld soms heel slecht werd. En dat de wifisterkte volgens de Portal regelmatig op 2 van de 3 streepjes staat, terwijl op diezelfde plek een speedtest 375mb/s aangeeft en alle andere apparaten vol bereik hebben.
Ik moet er nog even mee spelen waar dit aan kan liggen

Overigens verder ook echt onder de indruk. GTA V werkt inderdaad super soepel en kan door het hele huis lopen en spelen, echt heel gaaf. Het enige gekke is dat specifiek GTA geen geluid geeft op de Portal zelf, maar bijvoorbeeld wel via oordopjes.

Wat je zegt, CoD wist ik dat het niet geschikt voor was maar ik weet toch aardig wat kills te maken dus ook dat prima om bijvoorbeeld wapens te levelen. Heel tof apparaat!
Hmm apart ik heb gewoon geluid met gta hoor door portal speakers.

psn: HertogJack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06 14:34
HertogJack schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:20:
[...]

Hmm apart ik heb gewoon geluid met gta hoor door portal speakers.
Ik heb het zojuist opgelost. Blijkbaar moest in het hoofdmenu van de ps5 de audio indeling van Dolby Atmos naar Dolby Audio worden gezet. Dat wordt op en neer switchen als ik gewoon op de PS5 game of op de Portal. Gelukkig is dit vooralsnog alleen bij GTA V een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-07 13:19
Volgens mij worden de prijzen van de portal verhoogd. Op Coolblue staat al 250 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-07 19:58
Vizjee schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:37:
Volgens mij worden de prijzen van de portal verhoogd. Op Coolblue staat al 250 euro
Dat zal vanwege de schaarste tijdelijk zijn, zolang Sony zelf 219,99 aanhoud zal op korte termijn de prijs op Coolblue weer naar de standaard prijs gaan. Wel jammer dat bedrijven dit doen, maar goed iedere winkel in Nederland mag zijn eigen prijs hanteren.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Vizjee schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:37:
Bij bol was hij ook al duurder.

Maargoed die 2 tientjes mochten ze hebben van me .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Weet iemand of er al een oplossing is voor mensen bij wie verbinden vanaf een hotspot niet werkt? Ik krijg geen verbinding met de PS5 en heb Ziggo i.c.m. Vodafone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 21:08
Geraedus schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:57:
[...]

Dat zal vanwege de schaarste tijdelijk zijn, zolang Sony zelf 219,99 aanhoud zal op korte termijn de prijs op Coolblue weer naar de standaard prijs gaan. Wel jammer dat bedrijven dit doen, maar goed iedere winkel in Nederland mag zijn eigen prijs hanteren.
Tja ik snap die winkels ook wel, als zij het niet doen doen de scalpers het wel dan heb ik liever dat het geld naar de winkels gaat. Zodra er wat meer voorraad is zal de prijs wel weer zakken.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Pijnlijk.. ik dacht dat dit een nutteloos apparaat was.
Maar als vadertje is het elke avond vechten om de TV.. en als de kids eindelijk slapen lig ik de shows van de vrouw te kijken.. dus ik heb mezelf inmiddels overtuigd dat ik een Portal nodig heb..

Nergens aan te komen :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-07 08:48
Was een halfuurtje geleden weer kort voorraad bij Bol.com, maar lukte maar niet om het artikel in t winkelwagentje te krijgen. Lijkt wel alsof er bots opzitten die snel de voorraad wegkapen, of iedereen zit te f5'en haha. Volgende keer weer proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
Steven030 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:20:
Weet iemand of er al een oplossing is voor mensen bij wie verbinden vanaf een hotspot niet werkt? Ik krijg geen verbinding met de PS5 en heb Ziggo i.c.m. Vodafone
Ja het is gek inderdaad.

Heb een iphone 14 pro en heb vodafone 5g.

- Portal maakt verbinding met mn hotspot op telefoon
- Zodra ik vanaf portal connectie probeer te maken met mn ps5 dan start mn ps5 zichzelf op vanuit rest modus.
- na het opstarten vanuit rest modus maakt de portal geen connectie met de ps5 en krijg de melding dat het niet is gelukt om verbinding te maken.

Ben benieuwd of iemand al een oplossing heeft

Ik heb nog niet geprobeerd om via een ander zn wifi connectie te maken; geen idee dus of dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Killith schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:58:
Was een halfuurtje geleden weer kort voorraad bij Bol.com, maar lukte maar niet om het artikel in t winkelwagentje te krijgen. Lijkt wel alsof er bots opzitten die snel de voorraad wegkapen, of iedereen zit te f5'en haha. Volgende keer weer proberen
Heb vorige week vrijdag een uur lang zitten klikken en uiteindelijk is het wel gelukt. Heb denk 50k keer geklikt

Mandje steeds leeg maar op gegeven moment kom ik hem wel afrekenent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:45
Na de update lijkt de verbinding ook beter te zijn als je de PS5 ook via WiFi hebt ipv bedraad. Met draad blijft natuurlijk verreweg t beste, maar toch.

Ben nog steeds beetje games aan het uitproberen op de Portal en had wel weer zin in God of War Ragnarok. En o man die werkt wel erg lekker op de Portal hoor. Days Gone werkt ook erg goed maar daar zie je soms wel de beeldkwaliteit wat minder worden (door de open wereld I guess). Maar bij Ragnarok blijft de beeldkwaliteit tot nu toe altijd zeer goed. De vertraging is ook amper merkbaar, mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:16
Killith schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:58:
verdomme.. :(

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 12:22
Dit ding is mijns inziens echt de Barbie film van de game industrie dit jaar. ;) Ik had totaal niet verwacht dat dit zou aanslaan, laat staan zo hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-07 18:25
Steven030 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:20:
Ik heb vandaag de Portal meegenomen naar het werk. En het verbinden ging bij mij zonder problemen. Ook viel het mij heel erg mee dat ik maar sporadisch even een dipje in fps had. Ik speelde Uncharted Legacy of Thieves Collection.

Ik heb ook Ziggo i.c.m. met Vodafone. Verbonden met hotspot op iPhone 15 Plus via 5G netwerk. Ik heb geen aanpassingen hoeven doen aan de instellingen. Hotspot aan, selecteren op de Portal en het werkte.
Waar dan de verschillen zitten die ervoor zorgen dat het bij jou en anderen niet werkt zou ik zo niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Danielle0173 schreef op maandag 18 december 2023 @ 23:49:
[...]

Ik heb vandaag de Portal meegenomen naar het werk. En het verbinden ging bij mij zonder problemen. Ook viel het mij heel erg mee dat ik maar sporadisch even een dipje in fps had. Ik speelde Uncharted Legacy of Thieves Collection.

Ik heb ook Ziggo i.c.m. met Vodafone. Verbonden met hotspot op iPhone 15 Plus via 5G netwerk. Ik heb geen aanpassingen hoeven doen aan de instellingen. Hotspot aan, selecteren op de Portal en het werkte.
Waar dan de verschillen zitten die ervoor zorgen dat het bij jou en anderen niet werkt zou ik zo niet weten.
Ben benieuwd waar je werkt! Ik zou ook wel betaald willen worden om te gamen 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Predje schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:57:
Pijnlijk.. ik dacht dat dit een nutteloos apparaat was.
Maar als vadertje is het elke avond vechten om de TV.. en als de kids eindelijk slapen lig ik de shows van de vrouw te kijken.. dus ik heb mezelf inmiddels overtuigd dat ik een Portal nodig heb..

Nergens aan te komen :P haha
Dat was sowieso het sentiment in de wereld. Gigantisch bashen op Sony en het belachelijke product wat de Portal is. Dat ding komt uit en is wereldwijd per direct uitverkocht. Kan liggen aan de beperkte oplage, maar gezien de prijzen op de '2e hands markt' is er echt veel vraag naar.

Wat mij betreft is dit de beste manier voor remote play op de PS. Prijs is ook echt prima voor wat je krijgt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Ik heb een gigabit verbinding van Ziggo in huis (Gigabox+2 SmartWifi pods op bovenste verdiepingen), maar merk dat het toch niet altijd even vlekkeloos verloopt icm de Portal.
Eigenlijk is er een 5ghz verbinding nodig, en dit is lastig in te regelen met de normale Ziggo apparatuur. De wifi pods werken namelijk niet als je exclusief voor 5ghz kiest (en ik had een workaround nodig voor bepaalde apparaten die alleen met 2.4ghz werken).

Nou ligt er sinds kort ook glasvezel, dus ik zou over kunnen stappen op Odido, óf ik kan investeren in eigen apparatuur zoals een Fritzbox om mijn wifi zo in te richten als ik zelf wil. Is er iets wat jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Steven030 schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:24:
[...]

Ja, of dat het beeld soms heel slecht werd. En dat de wifisterkte volgens de Portal regelmatig op 2 van de 3 streepjes staat, terwijl op diezelfde plek een speedtest 375mb/s aangeeft en alle andere apparaten vol bereik hebben.
Ik moet er nog even mee spelen waar dit aan kan liggen
Zoals vaker hier aangegeven, de downloadsnelheid heeft niks te maken met de performance van je portal binnen huis. De download snelheid zegt iets over het downloaden via internet, terwijl je portal binnen huis geen gebruik maakt van het internet, maar van je interne netwerk.

In de openingspost heb ik een filmpje toegevoegd om je (wifi) netwerk te optimaliseren. Een vuistregel is, verbind je PS5 met ethernet, zorg dat je gehele interne netwerk via ethernet is verbonden. Gebruik dus geen mesh apparatuur die draadloos met elkaar communiceert. Gebruik je wel mesh apparatuur (super wifi punten zoals ISP's ze ook wel noemen), zet ze dan in accespoint mode en laat ze via ethernet met elkaar verbinden. En verbind de portal met het 5ghz kanaal van je wifi apparatuur. Zorg dat je 5ghz signaal optimaal is, dus eigenlijk max -50dbm.

Als je dat hebt, dan heb je de basis in ieder geval op orde. Overigens is dat nog geen garantie voor een locked 60fps met altijd strak 1080p beeld is mijn ervaring. Aangezien ik voldoe aan voorgaande, maar best veel framedrops ervaar. Dus ergens is er wel interferentie. Snelle racegames als the crew motorfest zijn eigenlijk net aan speelbaar merk ik. Maar ik vind het wel best voor nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2023 11:48 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zie mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Hulleman schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:44:
[...]

Zoals vaker hier aangegeven, de downloadsnelheid heeft niks te maken met de performance van je portal binnen huis. De download snelheid zegt iets over het downloaden via internet, terwijl je portal binnen huis geen gebruik maakt van het internet, maar van je interne netwerk.

In de openingspost heb ik een filmpje toegevoegd om je (wifi) netwerk te optimaliseren. Een vuistregel is, verbind je PS5 met ethernet, zorg dat je gehele interne netwerk via ethernet is verbonden. Gebruik dus geen mesh apparatuur die draadloos met elkaar communiceert. Gebruik je wel mesh apparatuur (super wifi punten zoals ISP's ze ook wel noemen), zet ze dan in accespoint mode en laat ze via ethernet met elkaar verbinden. En verbind de portal met het 5ghz kanaal van je wifi apparatuur. Zorg dat je 5ghz signaal optimaal is, dus eigenlijk max -50dbm.

Als je dat hebt, dan heb je de basis in ieder geval op orde. Overigens is dat nog geen garantie voor een locked 60fps met altijd strak 1080p beeld is mijn ervaring. Aangezien ik voldoe aan voorgaande, maar best veel framedrops ervaar. Dus ergens is er wel interferentie. Snelle racegames als the crew motorfest zijn eigenlijk net aan speelbaar merk ik. Maar ik vind het wel best voor nu :)
Dank! De PS5 is verbonden via ethernet, maar de mesh apparatuur op de bovenste twee verdiepingen niet. Daar is dus nog verbetering mogelijk door cat6 kabels door het huis naar boven te zien te trekken.
5ghz is dus een probleem, aangezien Ziggo de Portal zelf laat kiezen of hij 2.4 of 5 wilt. Bovendien is het 5ghz niet erg sterk van de Ziggo Gigabox. Ik zit er nu aan te denken om de Fritzbox 4060 icm repeaters te kopen. Dan kan ik het hopelijk beter afstellen en is het 5ghz signaal sterker. En werkt het ongeacht of ik zou glasvezel neem of Ziggo houd. Welke apparatuur gebruik jij om de Portal van 5ghz te voorzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Steven030 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:01:
[...]

Dank! De PS5 is verbonden via ethernet, maar de mesh apparatuur op de bovenste twee verdiepingen niet. Daar is dus nog verbetering mogelijk door cat6 kabels door het huis naar boven te zien te trekken.
5ghz is dus een probleem, aangezien Ziggo de Portal zelf laat kiezen of hij 2.4 of 5 wilt. Bovendien is het 5ghz niet erg sterk van de Ziggo Gigabox. Ik zit er nu aan te denken om de Fritzbox 4060 icm repeaters te kopen. Dan kan ik het hopelijk beter afstellen en is het 5ghz signaal sterker. En werkt het ongeacht of ik zou glasvezel neem of Ziggo houd. Welke apparatuur gebruik jij om de Portal van 5ghz te voorzien?
Ik heb zelf de deco's van Ziggo aan de connectbox bedraad zitten. Met de Deco M4 kan je in de app 5Ghz en 2.4 Ghz regelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 14:12
Een aantal Intertoys vestigingen hebben voorraad. Ik heb in de buurt de laatste op kunnen halen net.
O.a. Rotterdam, Utrecht en Nieuwegein heeft er nog een aantal volgens de website.
Voorraad bekijken kan hier: https://www.intertoys.nl/playstation-portal-remote-player

Go go go!

[ Voor 20% gewijzigd door Racierox op 19-12-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vizjee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:49:
[...]

Ik heb zelf de deco's van Ziggo aan de connectbox bedraad zitten. Met de Deco M4 kan je in de app 5Ghz en 2.4 Ghz regelen
Dat kan met de veel duurdere X20 dus niet. Ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Steven030 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:01:
[...]

Ik gebruik 3 Deco X20's, die allemaal direct aan de router hangen. 1 op elke woonlaag. Maar heb hetzelfde probleem dat ik daar de 2,4/5ghz niet kan splitsen. Is best duur spul en met de goedkopere M4's kan dat blijkbaar dus wel 7(8)7. De Portal verbindt overigens nooit met 2,4ghz zie ik in de Deco app.

5ghz is geen sterk signaal, dat is inherent aan 5ghz. Dat is heel snel, met lage latency, maar heeft een kort bereik. Een Fritzbox gaat dat probleem niet oplossen. Repeaters al helemaal niet. Dat is echt een kansloze oplossing, helemaal voor het streamen van games waar niet gebufferd kan worden. Repeaters pakken een ruksignaal van verder op in huis op en versterken dat naar een nog groter ruksignaal.

Het grote voordeel van Ziggo is dat de connectbox in bridge mode gezet kan worden, zodat je echt je eigen apparatuur als router in kunt zetten. Bij andere ISP's kan dat voor zover ik weet niet. Ik kan mijn Deco apparatuur dus niet als router laten fungeren. Dat had ik liever gehad, want dan heb ik veel meer instelmogelijkheden. Maar goed, voor nu vind ik het allemaal wel best. Ik ga geen andere hardware aanschaffen. De Portal werkt goed genoeg, al had ik in mijn situatie wel een flawless ervaring verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 19-12-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 09:16
bij Coolblue is hij op voorraad, net kunnen bestellen!

Edit: nevermind, dat ging weer snel

[ Voor 26% gewijzigd door sroebert op 19-12-2023 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 23:22
-knip- Het is al zo vaak voorbij gekomen dat je ISP geen fluit uit maakt, WiFi repeaters kansloos zijn, een goed geconfigureerde 5ghz Wifi netwerk vereist is en meer.

-knip-

[ Voor 37% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
sroebert schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:43:
bij Coolblue is hij op voorraad, net kunnen bestellen!

Edit: nevermind, dat ging weer snel
Weer te laat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Vizjee schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:
Voor de mensen met Deco M4 thuis: ik heb alle wifi apparaten geforceerd op 2.4 behalve de portal, die zit op 5. Hopelijk helpt dat weer een beetje tegen lag.
Hoe heb je dit gedaan? Ik krijg dit met de Deco M4 via de app alleen voor elkaar door een 2.4 gastnetwerk te maken en het normale netwerk op 5 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-07 14:59
GeorgeMichael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:56:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik krijg dit met de Deco M4 via de app alleen voor elkaar door een 2.4 gastnetwerk te maken en het normale netwerk op 5 te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hElUQGnWodr_zypG1-IopoU2RF8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SqVx1Aws7SaXFzNB0yC5WjW4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Ah, deze optie heb ik (schijnbaar) niet in de iOS-app. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Tux3.14 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:50:
Lezen mensen wel eerdere reacties hier?
Wat mij betreft komt er een topic warning bij het ‘plaats reactie’ gedeelte. Het is al zo vaak voorbij gekomen dat je ISP geen fluit uit maakt, WiFi repeaters kansloos zijn, een goed geconfigureerde 5ghz Wifi netwerk vereist is en meer.

Lees wat pagina’s terug of gebruik de zoek functie. Dan moet je er uit komen.
Ach joh, houdt het lekker beetje ontopic en de boel levend. Lees je er toch gewoon overheen.

Ik weet dit al van mezelf, maar niet iedereen heeft kennis van dit. En dan ben ik zelfs nog maar een leek tov sommigen op Tweakers, dus prima zo. Gewoon overheen lezen denk ik dan maar.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
GeorgeMichael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:56:
[...]

Je moet op het apparaat zelf klikken en dan gewenste verbinding 2.4 bij alles wat 2.4 prima aan kan. Dan zet je de portal op gewenst 5ghz. Je moet dit proces dus herhalen voor al je wifi apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
GeorgeMichael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:04:
[...]

Ah, deze optie heb ik (schijnbaar) niet in de iOS-app. :'(
Oo Ik zie nu pas screenshot van andere Tweaker. Ik heb ook ios, raar dat jij dit niet hebt? Zou in je netwerk moeten kunnen, niet gastnetwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Redondo1982 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:11:
[...]

Ach joh, houdt het lekker beetje ontopic en de boel levend. Lees je er toch gewoon overheen.

Ik weet dit al van mezelf, maar niet iedereen heeft kennis van dit. En dan ben ik zelfs nog maar een leek tov sommigen op Tweakers, dus prima zo. Gewoon overheen lezen denk ik dan maar.
Het gaat er om dat het nu meerdere malen voorbij is gekomen en er nog bijna dagelijks om word gevraagd. Elke dag hetzelfde antwoord geven en in herhaling vallen lijkt mij niet de bedoeling van dit topic imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Vizjee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:49:
[...]

Je moet op het apparaat zelf klikken en dan gewenste verbinding 2.4 bij alles wat 2.4 prima aan kan. Dan zet je de portal op gewenst 5ghz. Je moet dit proces dus herhalen voor al je wifi apparaten
Misschien komt het omdat ik het Deco-netwerk zo heb ingesteld. Ik kan het even niet testen om weer te switchen naar Wifi-modus. Maar zoals ik het nu heb ingesteld lijkt me de beste optie voor mijn situatie (deco zit aan de router) als ik zo naar dat plaatje kijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p543Il1p9k7pEbRt3qHfYN6SjOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pSgBGMOsrSoJ8NaPVgbuHkDv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
elke keer te laat 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielle0173
Vizjee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:25:
[...]

Ben benieuwd waar je werkt! Ik zou ook wel betaald willen worden om te gamen 😛
Haha, hou je vast. Ik word er niet voor betaald. Het is vrijwilligerswerk, dat doe ik een 1 dag(deel) in de week.
En ook daar heb je wel rustige momenten dat je even wat voor jezelf kan doen. Maar het was ook even proberen of het überhaupt ging. De rest van de week ben ik gewoon thuis en zal ik er dus niet veel gebruik van maken.

Maar nu word ik nieuwsgierig waar jij werkt. Ik mag toch hopen dat je wel pauze hebt haha.

@Steven030 Nog even een toevoeging op mijn setup. Mijn Ziggo connectbox staat in bridgemodus. Ik heb hier een ASUS ROG GT-AX6000 aan hangen die alles regelt. Heb jij alleen de Connectbox? Misschien dat de Connectbox in de router modus het een en ander tegenhoudt?
Mocht ik dit helemaal verkeerd zien, word ik graag door iemand verbeterd daar leer ik ook weer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 12:22
Ik hoop dat het succes dat Sony hiermee lijkt te hebben ervoor gaat zorgen dat er een standalone mobiele speler komt. Een soort Steam Deck dat alle PS4 en PS5 spellen in lagere graphics en/of resolutie speelt, zonder dat een connectie met een bestaande PS5 nodig is. Dát apparaat zou ik meteen kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:31

Dennis1812

Amateur prutser

Zonder al teveel off topic te gaan @Danielle0173 . Ik heb ook geen pauze en werk of 8 of 12 uur continue door.
Maar ik ken heel veel beroepen waarin er geen pauze is. Dat is toch niet heel uitzonderlijk?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
@Dennis1812 Ik zal je eerlijk zeggen dat ik me daar eigenlijk nooit bewust van ben geweest. Ik ken zelf niemand die geen pauze heeft op een werkdag. Al is mijn wereldje de laatste 10 jaar erg beperkt. Ik weet nog dat ik dagen van 6 uur werkte en ik verplicht een half uur pauze moest houden. Als ik na die 6 uur zonder pauze uit klokte ging er gewoon een half uur van mijn werktijd af en kwam ik dus tekort. Was Arbo technisch zo geregeld, en dacht dat dat overal zo was.
Misschien dat het feit dat ik altijd ambtenaar (I know) ben geweest daar iets mee te maken heeft.

Maar ik geloof je direct hoor. Alleen is het voor mij nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Danielle0173 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:06:
[...]
@Steven030 Nog even een toevoeging op mijn setup. Mijn Ziggo connectbox staat in bridgemodus. Ik heb hier een ASUS ROG GT-AX6000 aan hangen die alles regelt. Heb jij alleen de Connectbox? Misschien dat de Connectbox in de router modus het een en ander tegenhoudt?
Mocht ik dit helemaal verkeerd zien, word ik graag door iemand verbeterd daar leer ik ook weer van :)
Dat ziet eruit als een betere setup ja. Ik heb nu de Ziggo Gigabox met 2 smartwifi pods. Morgen krijg ik ter vervanging de Sagemcom modem en ga ik de pods bekabelen. Als dat niet werkt ga ik jouw manier proberen, zodat ik zeker weet dat de Portal op 5ghz gaat :).
Overigens nu al echt een top apparaat die Portal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:31

Dennis1812

Amateur prutser

Danielle0173 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:25:
@Dennis1812 Ik zal je eerlijk zeggen dat ik me daar eigenlijk nooit bewust van ben geweest. Ik ken zelf niemand die geen pauze heeft op een werkdag. Al is mijn wereldje de laatste 10 jaar erg beperkt. Ik weet nog dat ik dagen van 6 uur werkte en ik verplicht een half uur pauze moest houden. Als ik na die 6 uur zonder pauze uit klokte ging er gewoon een half uur van mijn werktijd af en kwam ik dus tekort. Was Arbo technisch zo geregeld, en dacht dat dat overal zo was.
Misschien dat het feit dat ik altijd ambtenaar (I know) ben geweest daar iets mee te maken heeft.

Maar ik geloof je direct hoor. Alleen is het voor mij nieuw.
Ik kom uit de zorg wereld, dus iets andere setting. Ik werk nu in de ambulancezorg. Daar heeft zowel meldkamer als rijdienst geen pauze. Dat is voor de collegas van de politie niet anders. En zo zijn er nog vele (vaak dienstverlenende) beroepen waar dat zo is.
Heel veel takken van de zorg heb je geen pauze.
Enige plek waarbij ik serieuze goed geregelde pauze had was op de operatiekamers. 2 koffiepauzes en een lunchpauze per dag. Maar daar mocht je weer geen drinken meenemen de werkvloer op. Dus had je t echt nodig.

Nu eet ik snel tussendoor wat en is in een avonddienst de 3 minuten magnetrontijd mijn pauze.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Steven030 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:25:
[...]

Dat ziet eruit als een betere setup ja. Ik heb nu de Ziggo Gigabox met 2 smartwifi pods. Morgen krijg ik ter vervanging de Sagemcom modem en ga ik de pods bekabelen. Als dat niet werkt ga ik jouw manier proberen, zodat ik zeker weet dat de Portal op 5ghz gaat :).
Overigens nu al echt een top apparaat die Portal!
Houd er wel erg dat de 5GHz band van je WiFi(binnenshuis) iets heel anders is dan de 4/5G hotspot(buitenshuis) op je mobiel. Of begrijp ik je verkeerd?

Het is zeker ook voor mij een topapparaat. Het speelt gewoon heel comfortabel. Als ze nu nog zorgen dat ik mijn Plus games kan streamen is het voor mij compleet.
Dennis1812 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:38:
[...]

Ik kom uit de zorg wereld, dus iets andere setting. Ik werk nu in de ambulancezorg. Daar heeft zowel meldkamer als rijdienst geen pauze. Dat is voor de collegas van de politie niet anders. En zo zijn er nog vele (vaak dienstverlenende) beroepen waar dat zo is.
Heel veel takken van de zorg heb je geen pauze.
Enige plek waarbij ik serieuze goed geregelde pauze had was op de operatiekamers. 2 koffiepauzes en een lunchpauze per dag. Maar daar mocht je weer geen drinken meenemen de werkvloer op. Dus had je t echt nodig.

Nu eet ik snel tussendoor wat en is in een avonddienst de 3 minuten magnetrontijd mijn pauze.
Dat zijn zeker de beroepen waar je altijd “aan” moet staan en die tegenwoordig ook nog eens overbelast/onderbezet zijn. Mijn vrijwilligerswerk is bij fysiotherapeuten die in principe wel pauze hebben, maar ook regelmatig toch een patiënt inplannen in hun pauze om iemand snel te kunnen helpen.
Mijn respect heb je. Zorg doe je met je hart zeg ik altijd.

[ Voor 42% gewijzigd door Danielle0173 op 19-12-2023 23:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Danielle0173 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:06:
[...]

Haha, hou je vast. Ik word er niet voor betaald. Het is vrijwilligerswerk, dat doe ik een 1 dag(deel) in de week.
En ook daar heb je wel rustige momenten dat je even wat voor jezelf kan doen. Maar het was ook even proberen of het überhaupt ging. De rest van de week ben ik gewoon thuis en zal ik er dus niet veel gebruik van maken.

Maar nu word ik nieuwsgierig waar jij werkt. Ik mag toch hopen dat je wel pauze hebt haha
Goed werk! Ik werk bij een verzekeraar, hybride dus ook vanuit huis een paar dagen per week. Mag niet klagen ;)

————————

Ontopic:
GeorgeMichael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:34:
[...]

Misschien komt het omdat ik het Deco-netwerk zo heb ingesteld. Ik kan het even niet testen om weer te switchen naar Wifi-modus. Maar zoals ik het nu heb ingesteld lijkt me de beste optie voor mijn situatie (deco zit aan de router) als ik zo naar dat plaatje kijk.

[Afbeelding]
Ik heb hier nooit op gelet eigenlijk! Mijne staat idd in wifi modus. Mijn setup zou net zo goed AP modus kunnen zijn. Heb jij last van haperingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 09:33
- Offtopic -

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
Ocin32 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:20:
net als gisterenavond weer kortstondig in de verkoop geweest, bij bol.com dit keer. Toch wel bijzonder hoe snel dat weer uitverkocht is.,..met geen mogelijkheid door te komen.

Erg jammer dat dit tegenwoordig de gang van zaken is geworden, ik hoop dat ze dit rond release van de ps5pro/ps6 eens opgelost krijgen, maar ik ben bang dat dit de wereld is waar we tegenwoordig in zitten waarbij gewilde producten massaal worden opgekocht om met dure winst weer te verkopen.

Enige manier om dat te stoppen is mijn inzien maatregelen die té ver gaan, verkoop koppelen aan een digid bijvoorbeeld. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Ja het is echt abnormaal hoe snel t uitverkocht is. - Offtopic -
Nu ook weer kortstondig op Bol een voorraad, maar je komt er niet doorheen. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze er maar 2 per keer binnenkrijgen ofzo 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2023 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ocin32 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:20:
Enige manier om dat te stoppen is mijn inzien maatregelen die té ver gaan, verkoop koppelen aan een digid bijvoorbeeld. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Note to everyone: volgende Sony consoles gewoon tijdig preorderen. Is altijd tijd genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:45
Hulleman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:33:
[...]

Note to everyone: volgende Sony consoles gewoon tijdig preorderen. Is altijd tijd genoeg voor.
Dat is wel heel makkelijk gezegd en gewoon niet waar. Ik had enorm veel geluk met de PlayStation 5 in de pauze van mn werk waardoor ik hem op release dag kreeg maar echt binnen een paar minuten was alles uitverkocht. En daarna was het net zo'n drama voor vrienden om me heen, en die waren er echt wel mee bezig. Vooral voor mensen die gewoon aan het werk zijn, en geen directe toegang hebben tot een pc om snel te kunnen bestellen zodra er voorraad is, is het zeer lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:23
Daan0s schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:40:
[...]

Dat is wel heel makkelijk gezegd en gewoon niet waar. Ik had enorm veel geluk met de PlayStation 5 in de pauze van mn werk waardoor ik hem op release dag kreeg maar echt binnen een paar minuten was alles uitverkocht. En daarna was het net zo'n drama voor vrienden om me heen, en die waren er echt wel mee bezig. Vooral voor mensen die gewoon aan het werk zijn, en geen directe toegang hebben tot een pc om snel te kunnen bestellen zodra er voorraad is, is het zeer lastig.
Portal was tot 1 dag voor release prima beschikbaar. VR2 idem dito. Ps5 was idd ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

PS5 wellicht een minder goed voorbeeld, maar de Portal was echt geen probleem om aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:41
[...]

Mediamarkt nam in juli 2020 al pre-orders aan voor de PS5. Je moet het in de gaten blijven houden en uiteraard nog steeds wel op tijd zijn zodat je hoog op de lijst staat. Maar met die wetenschap was het zeker niet onmogelijk om destijds zonder al teveel stress een PS5 op release in huis te hebben.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03:12
Hulleman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:00:
[...]

PS5 wellicht een minder goed voorbeeld, maar de Portal was echt geen probleem om aan te komen.
Ik denk wat veel mensen doen, vooral met een niche product als dit, is eerst de gebruikerservaring/reviews afwachten voordat zij bestellen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
giantgiantus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:44:
[...]

Portal was tot 1 dag voor release prima beschikbaar. VR2 idem dito. Ps5 was idd ander verhaal.
Portal was zelfs een paar dagen na release nog makkelijk te verkrijgen via direct.playstation.com. Waarschijnlijk omdat er veel mensen geweest zijn die eerste de kat uit de boom hebben gekeken.

Ik zag trouwens een post op Facebook voorbij komen dat er voorraad was in de Game Mania in Arnhem. Misschien dat fysieke winkels langzaam toch weer voorraad krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Misschien handig voor mensen die nog geen portal hebben en er snel bij willen zijn als er weer voorraad is.

Bookmark deze link : https://direct.playstatio...tion-portal-remote-player

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 11:59
giantgiantus schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:44:
[...]

Hier een stukje psychologie: Toen de Portal nog volop beschikbaar was, was ik nog niet zo geïnteresseerd. "Ach, zal niet hard gaan. Als ik 'm echt wil, dan koop ik 'm wel". Nu is 'ie nergens op voorraad en wil ik 'm juist!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Slappyjoez schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:05:
[...]

Ik denk wat veel mensen doen, vooral met een niche product als dit, is eerst de gebruikerservaring/reviews afwachten voordat zij bestellen.
Dat denk ik ook en dat begrijp ik.

Maar blijkbaar is dat bij consoles niet zo'n goede tactiek. Bestel dat ding, probeer het, bevalt het niet, dan stuur je em weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Vizjee schreef op woensdag 20 december 2023 @ 00:18:

[...]

Ik heb hier nooit op gelet eigenlijk! Mijne staat idd in wifi modus. Mijn setup zou net zo goed AP modus kunnen zijn. Heb jij last van haperingen?
Volgens mij draait de Portal hier prima. Ik heb wel last van "micro stutters" (waar blijkbaar erg veel mensen last van hebben als ik Reddit bekijk), voornamelijk op 60 fps. De latency is ook nèt merkbaar waardoor rijden bij GTA V bijvoorbeeld wat minder soepel gaat. Maar ik heb niet het idee dat dit echt beter gaat worden omdat het al met al hartstikke goed en stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:04
Sjeefr schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:33:
[...]

Hier een stukje psychologie: Toen de Portal nog volop beschikbaar was, was ik nog niet zo geïnteresseerd. "Ach, zal niet hard gaan. Als ik 'm echt wil, dan koop ik 'm wel". Nu is 'ie nergens op voorraad en wil ik 'm juist!
En als je hem eenmaal heb denk je waar heb ik me druk over gemaakt( tenminste zo werkt het bij mij 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
GeorgeMichael schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:26:
[...]

Volgens mij draait de Portal hier prima. Ik heb wel last van "micro stutters" (waar blijkbaar erg veel mensen last van hebben als ik Reddit bekijk), voornamelijk op 60 fps. De latency is ook nèt merkbaar waardoor rijden bij GTA V bijvoorbeeld wat minder soepel gaat. Maar ik heb niet het idee dat dit echt beter gaat worden omdat het al met al hartstikke goed en stabiel draait.
Dan ga ik die instelling ook eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Portal is op dit moment in sommige Mediamarkten op te halen. Ben je in de buurt, probeer het iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:02
Jep op de site zelf ook als je gelukt hebt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
GeorgeMichael schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:34:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik de Deco's ook in AP mode, omdat de router van KPN niet in bridge mode kan. Nadeel van AP mode is dat je veel opties mist die je in Router mode (of wifi mode) wel hebt. Ik heb wel eens Router mode gedraaid, maar dan help je de snelheid van je netwerk helemaal om zeep. Althans bij mij. Latency's knallen omhoog en downloadsnelheden kelderen. Zal wel te maken hebben met het feit dat zowel de KPN router als de Deco dan router taken uit gaan voeren wat niet efficiënt is. Maar ik ken de techniek ook niet in detail. In ieder geval is dat voor hier geen optie, maar ben wel benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vince frietema
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
:)

[ Voor 156% gewijzigd door vince frietema op 20-12-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 11:59
- Offtopic -

[ Voor 144% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2023 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Vandaag zijn er her en der wat voorraden geboekt bij Intertoys, zelf heb ik regio Tilburg wat filialen gebeld en had geluk voor eentje in Waalwijk zie ze blijkbaar net ingeboekt hadden. Ook Bol leek vandaag half voorraad te hebben, een paar keer kon ik proberen iets in mijn mandje te doen, maar de bestelling kwam steeds niet door.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben: mijn PS5 zit bekabeld (Gigabit) naar mijn router (Synology RT2600ac) in het tv-kastje waar ik ook in de buurt op de bank speelde. Op 5 GHz ging alles perfect; als ik als iets van artefacts heb gezien was het met name in begin en vooral de UI van de PS zelf. GTA V PS5, Spider-Man speelden allemaal vloeiend genoeg. Bij GTA merkte ik wel het probleem dat ik inderdaad sound output van Dolby Atmos moest halen omdat er anders geen geluid was.

De updates voor alle interne componenten van de Portal namen wel even in beslag (Portal, Link en controller).

Hopelijk heeft iedereen die hier zit te wachten ook geluk de komende tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkNeogen op 21-12-2023 00:07 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Ik heb eigenlijk sinds 2 weken het gevoel dat de Portal minder draait hier. Met GTA 5 is het autorijden erg chaotisch er door, PS5 is nog steeds aan de kabel.

Geen idee wat er veranderd is.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Racierox
Dinsdag eentje bij de lokale Intertoys op kunnen halen. Klein uurtje kunnen testen met Hogwarts Legacy & FF XVI. Beide zonder problemen en geen merkbare vertraging. Zal zeker met de soort games en framerate te maken hebben.

Overigens had ik eerder op mijn Switch al Chiaki getest met o.a. Diablo IV en dat beviel bijzonder goed.
PS5 bedraad aangesloten en de Portal verbonden met mijn glasvezel Nokia router van Delta op een 5GHz netwerk. Verder nog een Deco M5 2.4Ghz netwerk wat ik niet heb getest.

Tot nu toe uiterst tevreden over de prestaties! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Tux3.14 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:17:
[...]

Nee? Leg uit.

De likes op mijn post en geen enkele op die van jou zegt denk ik genoeg ;)
Alsof dat wat zegt, mensen zijn kuddedieren. Als jij ze een keer gelijk hebt gegeven dan lopen ze achter je aan als makke lammetjes. Je zal het vast nu met een kwinkslag hebben gezegd, maar dat het al in je opkomt zegt m.i. al genoeg. Alles voor de likes haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:25
Ff een break toevoegen: na de laatste update van de Portal ook even een factory reset gedaan, en het ding loopt stabiel, soms nog eens een hapering, maar ontzettend veel stabieler dan ervoor.

Ik kan sessies hebben van uren aan een stuk zonder enig probleem, en als er een hapering is met netwerk dat even minder gaat (geen idee waarom dan plots, kan zijn bij roaming mss) blijft het wel speelbaar. Maar de ervaring is echt wel 100% verbeterd. Ik speel voornamelijk tijdens dat mn vrouw of kinderen kijken naar tv (streamen), het is zn geld echt wel waard! Netwerk niet aangepast ervoor, in t begin wat gespeeld met kanalen, maar eigenlijk niet echt iets speciaals gedaan, en echt, zo tevreden, is een meerwaarde in mijn situatie. Nog niet getest met buitenshuis spelen, mss vandaag eens wat tijd op t werk of tijdens wachten in auto. Hopelijk loopt dat ook redelijk, want weekje weg volgende week, en zou graag enkel de portal moeten meenemen en de ps5 thuis laten... we zullen zien :)

No Gillette, No Minette

• Hulleman
Kerberos84 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:45:
Ff een break toevoegen: na de laatste update van de Portal ook even een factory reset gedaan, en het ding loopt stabiel, soms nog eens een hapering, maar ontzettend veel stabieler dan ervoor.
Goed om te lezen! Een factory reset heb ik nog niet gedaan. Ga dat ook eens proberen!

• Racierox

Ik kan sessies hebben van uren aan een stuk zonder enig probleem, en als er een hapering is met netwerk dat even minder gaat (geen idee waarom dan plots, kan zijn bij roaming mss) blijft het wel speelbaar. Maar de ervaring is echt wel 100% verbeterd. Ik speel voornamelijk tijdens dat mn vrouw of kinderen kijken naar tv (streamen), het is zn geld echt wel waard! Netwerk niet aangepast ervoor, in t begin wat gespeeld met kanalen, maar eigenlijk niet echt iets speciaals gedaan, en echt, zo tevreden, is een meerwaarde in mijn situatie. Nog niet getest met buitenshuis spelen, mss vandaag eens wat tijd op t werk of tijdens wachten in auto. Hopelijk loopt dat ook redelijk, want weekje weg volgende week, en zou graag enkel de portal moeten meenemen en de ps5 thuis laten... we zullen zien :)
Wanneer was de laatste update? Ik heb 'm dinsdag pas gehaald en zat denk ik direct op de laatste update na instellen. Sindsdien geen tijd meer gehad, dus ik weet niet of er nog een update daarna is geweest.

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44

Ik ga dat ook maar eens proberen.
Kijken of het dan beter gaat

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nick25
eindelijk 1 gescoord! _/-\o_

Toychamp had een winkel voorraad 8)

Direct weer uitverkocht maar ze zijn mijn bestelling aan het verwerken :)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:34
Nick25 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:09:
eindelijk 1 gescoord! _/-\o_

Toychamp had een winkel voorraad 8)

Direct weer uitverkocht maar ze zijn mijn bestelling aan het verwerken :)
Nice!
Maar Toychamp? Pfff… nog een site om te F5’en

• Hulleman
Racierox schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:55:
[...]

Wanneer was de laatste update? Ik heb 'm dinsdag pas gehaald en zat denk ik direct op de laatste update na instellen. Sindsdien geen tijd meer gehad, dus ik weet niet of er nog een update daarna is geweest.
Die update was van daarvoor. Geen update meer gezien deze week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Serotonine schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:28:
[...]

Nice!
Maar Toychamp? Pfff… nog een site om te F5’en
daar werkt mail voor update voorraad wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 21:26
Modbreak:Even met de bezem door het topic gegaan en het onderlinge gekibbel verwijderd, inclisief enkele offtopic posts.

- discussie voer wat hier wel en niet in het topic hoort is offtopic, en zeker daarover 'discussieren'.
- geen rants over scalpers, V&A of advertenties op marktplaats.
- geen dagboek-posts met statusupdates over je bestelling of levering.

Tips over issues met verbindingen of hoe je wifi te optmaliseren zijn prima, maar netwerken troubleshooten mag in de juiste subfora op Tweakers, niet hier.

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2023 23:57 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kerberos84
Geronimous schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:43:
[modbreak]Even met de bezem door het topic gegaan en het onderlinge gekibbel verwijderd, inclisief enkele offtopic posts.

- discussie voer wat hier wel en niet in het topic hoort is offtopic, en zeker daarover 'discussieren'.
- geen rants over scalpers, V&A of advertenties op marktplaats.
- geen dagboek-posts met statusupdates over je bestelling of levering.

Tips over issues met verbindingen of hoe je wifi te optmaliseren zijn prima, maar netwerken troubleshooten mag in de juiste subfora op Tweakers, niet hier.[/modbreak]
Damn, ik klikte op mn notifications dat er een nieuwe post was, en ik kreeg een access denied "Je hebt geen toegang tot categorie 6. De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte." #heartattack #ikdachtaldatikgebannedwas...

Ontopic: deze morgen nog maar eens een halfuurtje GT7 gespeeld, en geen enkele storing (3 rondes Nürburgring). Het ziet ernaar uit dat met de laatste update van vorige week ergens, de factory-reset én mss ook de firmwareupdates van mn Unifi's echt wel alles verbeterd hebben.

Gisteren ook even getest vanop het werk tijdens mn pauze, en zelfs GT7 was echt goed speelbaar. Resolutie was geen FHD, denk eerder 720p, maar ik kon racen, geen té grote lag, en dat op 4G-hotspot van GSM in een gebouw... Dat belooft voor mn verlof :D Geen PS5 meer meesleuren :D

[ Voor 0% gewijzigd door Kerberos84 op 22-12-2023 09:23 . Reden: Factory-resets ==> Factory-reset. Ik heb er maar eentje gedaan. ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Helaas werkt mijn hotspot niet met portal zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Nick25 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:59:
Helaas werkt mijn hotspot niet met portal zie ik wat over het hoofd?
Wat gebeurd er precies en/of welke melding krijg je.
Kan je misschien ook een speedtest van je 5G verbinding posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Geraedus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:09:
[...]

Wat gebeurd er precies en/of welke melding krijg je.
Kan je misschien ook een speedtest van je 5G verbinding posten?
Natuurlijk dank je wel voor je snelle reply!

KPN 5G 145.38 Mbps
duurt ook heel lang voordat hij reactie geeft op de portal
Portal Foutcode (0X83200111)
Hotspot gaat ook direct weg op mijn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
Ik lees vooral op internet dat het een probleem is dat zich voordoet op iPhones, met versie iOS 17.2, en dat het met oudere versies wel zou werken...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Kerberos84 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:25:
Ik lees vooral op internet dat het een probleem is dat zich voordoet op iPhones, met versie iOS 17.2, en dat het met oudere versies wel zou werken...
heb jij een link van deze informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
bvb https://www.reddit.com/r/..._to_mobile_hotspot_error/

Als je zoekt op de foutmelding 0X83200111 krijg je redelijk wat resultaten. Velen zeggen ook, keep rebooting :) plots werkt het dan wel.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Kerberos84 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:51:
bvb https://www.reddit.com/r/..._to_mobile_hotspot_error/

Als je zoekt op de foutmelding 0X83200111 krijg je redelijk wat resultaten. Velen zeggen ook, keep rebooting :) plots werkt het dan wel.
Ik ga mijn telefoon naar 17.3 beta updaten kijken of het dan wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Nick25 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:09:
[...]

Je kan proberen op de APN van je mobiele netwerk te veranderen van "internet"' naar "advancedinternet" en dan nogmaals proberen. Mocht je hogere batterij verbruik opmerken dan deze instelling veranderen naar "internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Nick25 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:09:
[...]

hou ons op de hoogte aub; heb hetzelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Geraedus schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:50:
[...]

Je kan proberen op de APN van je mobiele netwerk te veranderen van "internet"' naar "advancedinternet" en dan nogmaals proberen. Mocht je hogere batterij verbruik opmerken dan deze instelling veranderen naar "internet".
Moet ik ze beide veranderen?

tot nu toe same melding

helaas :( niks helpt

[ Voor 3% gewijzigd door Nick25 op 22-12-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dit filmpje gekeken Nick? is het niet gewoon kwestie van een static ip en port forwarding?

https://www.youtube.com/watch?v=hdS84_8r16w

[ Voor 6% gewijzigd door HertogJack op 22-12-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
HertogJack schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:37:
Dit filmpje gekeken Nick? is het niet gewoon kwestie van een static ip en port forwarding?

https://www.youtube.com/watch?v=hdS84_8r16w
Nee ik denk het niet want ik gebruik hotspot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Nick25 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:46:
[...]

Nee ik denk het niet want ik gebruik hotspot..
Klopt maar je connect naar je ps5 in je prive netwerk, dus daar moet alles dan wel goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
HertogJack schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:54:
[...]

Klopt maar je connect naar je ps5 in je prive netwerk, dus daar moet alles dan wel goed staan
Maar ik krijg al geen internet verbinding voordat ik daarna kan connecten met mijn playstation thuis.
Wifi van het werk krijg ik wel een internet verbinding alleen die is te zwak

[ Voor 29% gewijzigd door Nick25 op 22-12-2023 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
Nick25 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:56:
[...]

Maar ik krijg al geen internet verbinding voordat ik daarna kan connecten met mijn playstation thuis.
Wifi van het werk krijg ik wel een internet verbinding alleen die is te zwak
Ben ook op mn werk helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Kerberos84 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:19:
[...]

Damn, ik klikte op mn notifications dat er een nieuwe post was, en ik kreeg een access denied "Je hebt geen toegang tot categorie 6. De post die je op hebt opgevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten gedeelte." #heartattack #ikdachtaldatikgebannedwas...

Ontopic: deze morgen nog maar eens een halfuurtje GT7 gespeeld, en geen enkele storing (3 rondes Nürburgring). Het ziet ernaar uit dat met de laatste update van vorige week ergens, de factory-reset én mss ook de firmwareupdates van mn Unifi's echt wel alles verbeterd hebben.

Gisteren ook even getest vanop het werk tijdens mn pauze, en zelfs GT7 was echt goed speelbaar. Resolutie was geen FHD, denk eerder 720p, maar ik kon racen, geen té grote lag, en dat op 4G-hotspot van GSM in een gebouw... Dat belooft voor mn verlof :D Geen PS5 meer meesleuren :D
De recente update van de Portal heeft gezorgd dat de latency nog ‘maar’ 50MS is, dat komt neer op 3 frames ‘vertraging’. Dat is dikke prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Kerberos84 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:25:
Het is niet een probleem wat zich standaard bij iedereen met een iPhone op iOS 17.2 voordoet. Bij mij werkt het als een zonnetje, zonder aanpassingen in de instellingen op de iPhone.

Ik maak nu best veel gebruik van de Portal. Omdat de spellen die ik erop wil spelen natuurlijk op de PS5 geïnstalleerd moeten staan heb ik toch maar een Samsung 980 Pro SSD met heatsink aangeschaft.
Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet nodig heb en tja, toen kwam de Portal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Danielle0173 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:40:
[...]

Het is niet een probleem wat zich standaard bij iedereen met een iPhone op iOS 17.2 voordoet. Bij mij werkt het als een zonnetje, zonder aanpassingen in de instellingen op de iPhone.

Ik maak nu best veel gebruik van de Portal. Omdat de spellen die ik erop wil spelen natuurlijk op de PS5 geïnstalleerd moeten staan heb ik toch maar een Samsung 980 Pro SSD met heatsink aangeschaft.
Ik heb altijd gezegd dat ik dat niet nodig heb en tja, toen kwam de Portal :P
Welke je digitaal hebt aangeschaft, toch? Met disk ben je afhankelijk wat er in de PS5 zit om dit op de Portal te spelen, althans zo heb ik het begrepen van zoonlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 08:31
Redondo1982 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 01:25:
[...]

Welke je digitaal hebt aangeschaft, toch? Met disk ben je afhankelijk wat er in de PS5 zit om dit op de Portal te spelen, althans zo heb ik het begrepen van zoonlief.
Correct. Digitaal aanschaffen is nu wel een groot voordeel icm de Portal. Het prijsverschil (zonder acties) is alleen zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Danielle0173 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:40:
[...]

en jij hebt niks ingesteld op je ps5 of telefoon?

echt weird…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielle0173
Redondo1982 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 01:25:
[...]

Klopt, ik heb Plus Premium en daar staat aardig wat op wat ik via de Portal wil gaan spelen. Het was natuurlijk mooi geweest als ik de games naar de Portal had kunnen streamen. Maar geen idee of dat überhaupt beschikbaar komt en wanneer dat dan zou zijn. Dus maar een ssd erbij :)

Wat spellen op disc betreft heeft je zoon helemaal gelijk.
Nick25 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:22:
[...]

en jij hebt niks ingesteld op je ps5 of telefoon?

echt weird…
Nee, geen enkele aanpassing gedaan aan de standaard instellingen. Misschien dat er een verschil zit in provider instellingen? Ik zit bij Vodafone.
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.