Steven030 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:01:
[...]
Dank! De PS5 is verbonden via ethernet, maar de mesh apparatuur op de bovenste twee verdiepingen niet. Daar is dus nog verbetering mogelijk door cat6 kabels door het huis naar boven te zien te trekken.
5ghz is dus een probleem, aangezien Ziggo de Portal zelf laat kiezen of hij 2.4 of 5 wilt. Bovendien is het 5ghz niet erg sterk van de Ziggo Gigabox. Ik zit er nu aan te denken om de
Fritzbox 4060 icm
repeaters te kopen. Dan kan ik het hopelijk beter afstellen en is het 5ghz signaal sterker. En werkt het ongeacht of ik zou glasvezel neem of Ziggo houd. Welke apparatuur gebruik jij om de Portal van 5ghz te voorzien?
Ik gebruik 3 Deco X20's, die allemaal direct aan de router hangen. 1 op elke woonlaag. Maar heb hetzelfde probleem dat ik daar de 2,4/5ghz niet kan splitsen. Is best duur spul en met de goedkopere M4's kan dat blijkbaar dus wel

. De Portal verbindt overigens nooit met 2,4ghz zie ik in de Deco app.
5ghz is geen sterk signaal, dat is inherent aan 5ghz. Dat is heel snel, met lage latency, maar heeft een kort bereik. Een Fritzbox gaat dat probleem niet oplossen. Repeaters al helemaal niet. Dat is echt een kansloze oplossing, helemaal voor het streamen van games waar niet gebufferd kan worden. Repeaters pakken een ruksignaal van verder op in huis op en versterken dat naar een nog groter ruksignaal.
Het grote voordeel van Ziggo is dat de connectbox in bridge mode gezet kan worden, zodat je echt je eigen apparatuur als router in kunt zetten. Bij andere ISP's kan dat voor zover ik weet niet. Ik kan mijn Deco apparatuur dus niet als router laten fungeren. Dat had ik liever gehad, want dan heb ik veel meer instelmogelijkheden. Maar goed, voor nu vind ik het allemaal wel best. Ik ga geen andere hardware aanschaffen. De Portal werkt goed genoeg, al had ik in mijn situatie wel een flawless ervaring verwacht.
[
Voor 13% gewijzigd door
Hulleman op 19-12-2023 13:19
]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |