Niemand die een usb c - ethernet adapter heeft geprobeerd?
Jij misschien?Aschtra schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:10:
Hier een dochter van 4 maanden. Daarom zo ideaalDenn90 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:38:
Dank je wel voor je uitgebreide test en helderde bevindingen!
Ik heb inmiddels toch besloten om de portal nog even links te laten liggen. Mijn dochtertje van 7 maanden kost mij een hoop tijd (wat niet erg is).
Nogmaals bedankt en wellicht dat ik hem alsnog koop in het nieuwe jaar.
[...]
Even lekker tussendoor gamen is nu juist wat makkelijker gemaakt.
Anoniem: 1885112
Hier een zoontje van bijna elf maanden. Op de grote TV Juf Roos of BabyTV en ik sneaky Cyberpunk op de Portal.Tux3.14 schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:16:
[...]
Hier een dochter van 4 maanden. Daarom zo ideaal![]()
Werkt niet, had ik gezien in een YT filmpje.Aschtra schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:10:
Usb-c lijkt charge only te zijn. Usb-dongle voor mn arctis 7 headset doet ook 0.0
No Gillette, No Minette
Neu. Heb geen portal. Maar aangezien veel mensen zeuren (en pronken) met over hun gewelige wifi setup en toch problemen hebben had ik een beetje hoop dat een Tweaker zo slim was om ethernet te proberen.
Een beetje tweaker zal ook wel meteen begrijpen dat een dichtgetimmerde console van een consolefabrikant als sony echt geen data over usb-c zal laten gaan out-of-the-box. Waarschijnlijk zijn ook enkel de pinnen voor charging aangesloten. In elk geval een kansloze test, dus ik begrijp wel waarom het niet geprobeerd is.Aschtra schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:14:
[...]
Neu. Heb geen portal. Maar aangezien veel mensen zeuren (en pronken) met over hun gewelige wifi setup en toch problemen hebben had ik een beetje hoop dat een Tweaker zo slim was om ethernet te proberen.
Hoeveel mensen die dit ding in huis halen hebben toevallig een usb-c naar ethernet dongle? Tenzij je het aan een dock hangt, maar dan is heel de draagbaarheid ook weg.
Nee, het ding is een draadloze streamer (duidelijk) en moet het als dusdanig ook zo doen...
Heeft er iemand ervaring met multiplayer games als CoD/Warzone, zijn deze enigszins speelbaar? Ik heb geen ervaring met remote play, dus ik kan de vergelijking niet maken.
De PS Portal lijkt nergens op voorraad te zijn, maar als hij weer op voorraad is ben ik van plan er een te halen voor als de tv bezet is
De PS Portal lijkt nergens op voorraad te zijn, maar als hij weer op voorraad is ben ik van plan er een te halen voor als de tv bezet is
CoD is niet fijn spelen. Heb hier nagenoeg perfecte verbinding, maar ondanks de minimale latency heb ik steeds het gevoel nét een fractie te laat te zijn. Fortnite is dan wel weer prima te doen hier. Speel nu momenteel zelf Cyberpunk,Jedi survivor en dat werkt uitstekend.Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
Heeft er iemand ervaring met multiplayer games als CoD/Warzone, zijn deze enigszins speelbaar? Ik heb geen ervaring met remote play, dus ik kan de vergelijking niet maken.
Het is te doen, maar zoals het bericht hierboven ben je wel altijd net te laat. Of je moet modes doen waarbij snelle reflexen niet perse nodig zijn en voor de objectives gaan, maar competitieve games zou ik idd niet aanraden.Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
Ben zelf nog meerdere games aan het testen, nu met Days Gone bezig. De game nooit afgemaakt maar voor €10 tweedehands gekocht en speelt heerlijk. Beetje rondcruisen, looten en zombies neerknallen.
Ben groot fan van het apparaat. Hopelijk komen er nog meer verbeteringen aan de connectie, misschien ooit direct met de PlayStation? Maar voor nu ben ik al helemaal tevreden.
Net gespeeld en het lijkt soms ook uit te maken wanneer je speelt. Op piekuren heb ik er meer last van dan op zondagochtend bv. CoD op de PS5 blijft beter. FC24 speelt daarentegen wel prima!Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
Anoniem: 1885112
Nog niet geprobeerd. Ik gebruik de Portal echt alleen voor singleplayergames. Diablo IV zou misschien ook nog kunnen.Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
Nee kan ook niet. Ik lees dat het bij sommige deco’s wel kan, maar bij de x20 mis ik die optie in de app. Ik heb firmware 1.5xxx op de X20 staan. Online lees ik op het TP-link forum dat 1.6 er ook moet zijn die meer opties heeft, maar die kan ik niet pushen.Vizjee schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:41:
[...]
Kan je dat 2,4 en 5 ghz niet per device selecteren? Dat kan ik wel in de deco app. Overigens gebruiken de meeste 5 (nieuwere iphones, macbook en nu de portal). Alleen mn buitencamera’s zijn 2.4 only
De Portal pakt altijd het 5ghz kanaal, dus dat je geen kanaal kan toewijzen vind ik niet zo spannend. Volgens wifi analyzer is het wifi signaal 95% optimaal. Speedtest geeft een ping aan van 6-9 (laag) en 25-90 (hoog). Lijken mij allemaal goede resultaten.
Gister wat Horizon Burning Shores gespeeld en dat ging weer mooi. Framedrops zijn er, maar het gamed prima wat mij betreft
[ Voor 41% gewijzigd door Hulleman op 11-12-2023 10:42 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hoe lang gaat de Portal bij jullie ongeveer mee op een volle accu lading?
Het lelijke van de batterij indicator is dat ie met streepjes werkt ipv procenten (Sony, pls, als je dit leest, fix dit!).
Na een uur of 2,5 uur zit ie op 1/3 van de streepjes. Heb daarbij wel het scherm op ongeveer 60% staan.
Het lelijke van de batterij indicator is dat ie met streepjes werkt ipv procenten (Sony, pls, als je dit leest, fix dit!).
Na een uur of 2,5 uur zit ie op 1/3 van de streepjes. Heb daarbij wel het scherm op ongeveer 60% staan.
Ik heb geen portal, maar gebruik wel eens remote play.Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
CoD online is verre van ideaal, omdat je de extra latency gewoon merkt.
Maar het hangt wel van je speelstijl af hoeveel last je er van hebt.
Ga je super close combat met SMG of shotgun is de latency echt een groot nadeel, maar ga je marksman rifle of sniper en kijk je via ADS nog voordat je een tegenstander ziet en ben je afwachtend, dan gaat het echt een heel stuk beter en is het wel speelbaar.
Alleen als je verwacht dat er geen verschil is met direct op je TV/monitor gamen, dan gaat het echt tegenvallen. Als je een casual gamer bent die achterover op de bank hangt dan zal het vast OK zijn, maar als je bent gegaan voor de 7.1 superduper gaming headset om alle stappen te horen, de stoel op 1m van de TV die je hebt uitgekozen omdat die 3ms sneller het beeld op het scherm tovert dan je vorige TV: Dan kun je beter wegblijven van remote play met CoD
Remote play werkt wel echt beter met SP vs competitive MP
Hier een dochter van 6 maanden. Mooie usercase zo die dadstationTux3.14 schreef op zondag 10 december 2023 @ 00:16:
[...]
Hier een dochter van 4 maanden. Daarom zo ideaal![]()
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Lastig inschatten inderdaad, maar ik denk een uurtje of 6/7. Helderheid heb ik denk wel bijna max staan. De batterij indicator werkt wel met percentages als je de portal aan het stroom hangtTux3.14 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:47:

Hoe laad jij je portal op?Hulleman schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
[...]
Lastig inschatten inderdaad, maar ik denk een uurtje of 6/7. Helderheid heb ik denk wel bijna max staan. De batterij indicator werkt wel met percentages als je de portal aan het stroom hangtLaatst met die update had ie 2/3 streepjes. Dus ik dacht > 50%, was het 41%..... en kon ik niet updaten zonder em eerst op te laden. En boy, dat apparaat laadt traag op (wat ik al wel wist).
Bij is de portal binnen 1 a 1,5 uur volledig opgeladen, ik gebruik wel de adapter om op te laden die meegeleverd was met de Redmi note 10 pro [65watt snellader].
PSN : Geraedus
Ik gebruik de lader van een ipad 9th gen. Geen idee met hoeveel watt die laadt.Geraedus schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:37:
[...]
Hoe laad jij je portal op?
Bij is de portal binnen 1 a 1,5 uur volledig opgeladen, ik gebruik wel de adapter om op te laden die meegeleverd was met de Redmi note 10 pro [65watt snellader].
Ik laad mijn Portal op met de Series XGeraedus schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:37:
[...]
Hoe laad jij je portal op?
Geen idee hoe lang ie er over doet. Ik denk 3 uurtjes ofzo?
Oh de percentages bij het opladen nog niet gezien. Ga ik vandaag maar een keer op lettenHulleman schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:26:
[...]
Lastig inschatten inderdaad, maar ik denk een uurtje of 6/7. Helderheid heb ik denk wel bijna max staan. De batterij indicator werkt wel met percentages als je de portal aan het stroom hangtLaatst met die update had ie 2/3 streepjes. Dus ik dacht > 50%, was het 41%..... en kon ik niet updaten zonder em eerst op te laden. En boy, dat apparaat laadt traag op (wat ik al wel wist).
volgens mij moet de Portal wel uitstaan om die percentages te kunnen zienTux3.14 schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:48:
[...]
Oh de percentages bij het opladen nog niet gezien. Ga ik vandaag maar een keer op letten

Oh, ik zet 'm nooit uit. Altijd stand-by.Hulleman schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:01:
[...]
volgens mij moet de Portal wel uitstaan om die percentages te kunnen zien
Ik kan het niet aanzien, Marktplaats en zelfs de V&A op tweakers staat vol met Portals, en de winkels zijn LEEG.
Ik volg dit Topic wel weer als ik er een heb kunnen kopen voor MSRP.
Alvast de beste wensen!
Alvast de beste wensen!
Jep en ik en vele met mij weigeren te kopen van marktplaats etc.Arnoudius schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:11:
Ik kan het niet aanzien, Marktplaats en zelfs de V&A op tweakers staat vol met Portals, en de winkels zijn LEEG.
Alvast de beste wensen!
Wacht wel op nieuwe voorraad.
psn: HertogJack
Ik gebruik em soms een paar dagen tot een week niet, dus zet em vaak uit. Kost de stand-by mode veel stroom of echt verwaarloosbaar? Niks vervelender dan willen gamen en de batterij is leeg.Tux3.14 schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:54:
[...]
Oh, ik zet 'm nooit uit. Altijd stand-by.
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 11-12-2023 14:15 ]
Waarom zoveel haters hier, je hoeft toch niks via Marktplaats of V&A te kopen.
Beetje zinloze discussie, gewoon geduld hebben en er op tijd bij zijn.
Beetje zinloze discussie, gewoon geduld hebben en er op tijd bij zijn.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Eerlijk gezegd heb ik 'm te kort om daar een conclusie uit te trekken. Daarom was het handig geweest om gewoon percentages te zienHulleman schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:15:
[...]
Ik gebruik em soms een paar dagen tot een week niet, dus zet em vaak uit. Kost de stand-by mode veel stroom of echt verwaarloosbaar? Niks vervelender dan willen gamen en de batterij is leeg.
Ja eens, dat bedacht ik me ook toe ik de vraag stelde. Dat is nu niet te checken obv die 33,3% blokjesTux3.14 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:55:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik 'm te kort om daar een conclusie uit te trekken. Daarom was het handig geweest om gewoon percentages te zien
Hopelijk past Sony dat bij de komende firmware update aan.
Zelfde ervaring als die van jou, denk dat na 2-3 uur het al op 1/3 zit, het zou mij verbazen als ik er 6 uur uit kan halen, of dat laatste streeptje moet het wel heel lang uithouden..Tux3.14 schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:47:
Vraag mij toch beetje af waarom sommige het dan wel halen, zou het aan de wifi verbinding liggen?
SR+ MiC
Ik had er gisteren een gekocht op de productpagina van Amazon.nl. Was niet op voorraad en levertijd onbekend, maar ik krijg net bericht dat hij al verzonden is. Overigens hebben zij er helaas ook 235,- van gemaakt…Arnoudius schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:11:
Alvast de beste wensen!
Lijkt nu op dit moment niet mogelijk te zijn om te bestellen, maar soms dus blijkbaar wel
Ik denk dat vooral de helderheid van het scherm en de sterkte van de haptic feedback/addaptive triggers impact heeft op de batterijduur. Daarnaast kun je de verlichting van de controllers uitschakelen. De Dual Sense controllers trek je ook veel sneller leeg als haptic feedback op de zwaarste stand staat en de verlichting op de hoogste stand staat.Shiro schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:18:
[...]
Zelfde ervaring als die van jou, denk dat na 2-3 uur het al op 1/3 zit, het zou mij verbazen als ik er 6 uur uit kan halen, of dat laatste streeptje moet het wel heel lang uithouden..
Vraag mij toch beetje af waarom sommige het dan wel halen, zou het aan de wifi verbinding liggen?
Word nog al moe wat dit soort update logs.GeorgeMichael schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:12:
Er is weer een update beschikbaar.
[Afbeelding]
Mooi dat ze het verbeterd hebben, maar wat hebben ze verbeterd?
Mja.. op Reddit zijn ze gemengd over de update. Bij de één merkbaar betere ervaring bij de ander geen verschil. De vorige update bij mij deed merkbaar niks. Zal de Portal zo eens even laten updaten.Tux3.14 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:33:
[...]
Word nog al moe wat dit soort update logs.
Mooi dat ze het verbeterd hebben, maar wat hebben ze verbeterd?
Mooi dat sommigen wat merkbare verbeteringen merken. Had ook wel verwacht dat vooral op de server side (de PS5) en client side (de Portal) nog wel het e.e.a. verbeterd kan worden. Bij een goede LAN/Wifi setup thuis heb je tussen de Portal en PS5 ongeveer 60MS latency. Ongeveer 4 - 7 MS daarvan is door Wi-Fi/LAN. Dan zit de rest van de latency (53 - 56MS) vooral in de PS5 en de Portal. Hopelijk kunnen ze er nog meer uit persen in de toekomst. Sowieso hoop ik op korte termijn echt een GUI update. Zoals gezegd vooral percentage van de batterij moet zichtbaar zijn imo.Hulleman schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:41:
[...]
Mja.. op Reddit zijn ze gemengd over de update. Bij de één merkbaar betere ervaring bij de ander geen verschil. De vorige update bij mij deed merkbaar niks. Zal de Portal zo eens even laten updaten.
Zal het vanavond eens testen. De mensen die zeggen dat het nog steeds crap werkt zijn nog al nutteloze reacties, aangezien ze niet vermelden hoe zij het allemaal technisch hebben ingericht.
Net even kort wat getest. Horizon Burning Shores lijkt inderdaad stabieler op 60fps te lopen dan de vorige speelsessie. Nog steeds niet locked, maar lijkt beter obv een hele korte test van een paar minuten.Tux3.14 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:22:
[...]
Mooi dat sommigen wat merkbare verbeteringen merken. Had ook wel verwacht dat vooral op de server side (de PS5) en client side (de Portal) nog wel het e.e.a. verbeterd kan worden. Bij een goede LAN/Wifi setup thuis heb je tussen de Portal en PS5 ongeveer 60MS latency. Ongeveer 4 - 7 MS daarvan is door Wi-Fi/LAN. Dan zit de rest van de latency (53 - 56MS) vooral in de PS5 en de Portal. Hopelijk kunnen ze er nog meer uit persen in de toekomst. Sowieso hoop ik op korte termijn echt een GUI update. Zoals gezegd vooral percentage van de batterij moet zichtbaar zijn imo.
Zal het vanavond eens testen. De mensen die zeggen dat het nog steeds crap werkt zijn nog al nutteloze reacties, aangezien ze niet vermelden hoe zij het allemaal technisch hebben ingericht.
In de GUI zie ik geen updates.
Voor de mensen met Deco M4 thuis: ik heb alle wifi apparaten geforceerd op 2.4 behalve de portal, die zit op 5. Hopelijk helpt dat weer een beetje tegen lag.
Overigens las ik ook dat mensen met betaalde duurdere routers geen problemen ervaren. Het is dus misschien ook een kwestie van investeren in wat AC’s
Overigens las ik ook dat mensen met betaalde duurdere routers geen problemen ervaren. Het is dus misschien ook een kwestie van investeren in wat AC’s
Niet kopen voor Shooters of Race games, de vertraging is merkbaar.Steven030 schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:26:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik lees ook dat mensen met een volledig draadloos netwerk geen problemen ervaren. Ervaring is ook volledig subjectief natuurlijk.Vizjee schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:
Voor de mensen met Deco M4 thuis: ik heb alle wifi apparaten geforceerd op 2.4 behalve de portal, die zit op 5. Hopelijk helpt dat weer een beetje tegen lag.
GT7 werkt anders prima!Jumpman schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:54:
[...]
Niet kopen voor Shooters of Race games, de vertraging is merkbaar.
Hier ook nul problemen met de Portal, op een verbindingsprobleem tussen de Portal en PS5 na dan. Alleen dat lag aan mezelf. Ik was vergeten een schuifje aan te zetten dat de PS5 in rustmodus wel de internetverbinding behoudt oid haha.
Voor de rest speelt de kleine man hier alle spellen online, ook met zijn mobiel op data (Odido) onderweg als we op visite zijn ergens. Ene keer is dat GTA, Fortnite en ook CoD. Ik vond het er vloeiend uitzien en ik hoor hem totaal niet klagen.
Voor de rest speelt de kleine man hier alle spellen online, ook met zijn mobiel op data (Odido) onderweg als we op visite zijn ergens. Ene keer is dat GTA, Fortnite en ook CoD. Ik vond het er vloeiend uitzien en ik hoor hem totaal niet klagen.
I don't have dreams, I have goals!!
De oplossing zit niet perse in duurdere Access Points.Vizjee schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:48:
Als ik lees dat er AP's op de markt zijn waar je geen channel width, kanalen, signaal sterkte, band-steering, roaming en dergelijke kunt instellen maar alles op 'auto' doet dan verbaast het mij niets dat er mensen zijn die issues ervaren. Koop AP's (wel van een fatsoenlijk merk) waar je dit soort zaken kan instellen en je komt een heel eind. Dat hoeft echt geen honderden of duizenden euro's te kosten.
Het loont trouwens ook om gewoon op MP of eBay te kijken. Ik heb thuis SMB Access Points die nieuw ongeveer 250 euro per stuk kosten. Heb er 3 in totaal. Maar op MP per stuk voor 50 euro gevonden.
Doekje er overheen, nieuwe firmware er op, goed instellen en gaan. Gaat al 4+ jaar goed.
Klopt, heb hier 2x routers. Een router buiten de meterkast en een op zolder als access point met kabel verbonden naar de router beneden. Wifi 2.4G en 5G los van elkaar en op een apart kanaal van de andere access point. Wel zelfde wifi naam. Met wifi analyser gekeken welke kanalen er rustig zijn en daar mij kanalen opgezet. PlayStation 5 is via kabel verzonden.Tux3.14 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:24:
[...]
De oplossing zit niet perse in duurdere Access Points.
Als ik lees dat er AP's op de markt zijn waar je geen channel width, kanalen, signaal sterkte, band-steering, roaming en dergelijke kunt instellen maar alles op 'auto' doet dan verbaast het mij niets dat er mensen zijn die issues ervaren. Koop AP's (wel van een fatsoenlijk merk) waar je dit soort zaken kan instellen en je komt een heel eind. Dat hoeft echt geen honderden of duizenden euro's te kosten.
Het loont trouwens ook om gewoon op MP of eBay te kijken. Ik heb thuis SMB Access Points die nieuw ongeveer 250 euro per stuk kosten. Heb er 3 in totaal. Maar op MP per stuk voor 50 euro gevonden.
Doekje er overheen, nieuwe firmware er op, goed instellen en gaan. Gaat al 4+ jaar goed.
Werkt prima. Goed instellen bereik je veel meer mee.
[ Voor 7% gewijzigd door TechFox op 12-12-2023 14:45 ]
Ik heb nu alleen mijn portal op 5ghz, andere apparaten op 2.4. PS5 bedraad en de nieuwe update geinstalleerd. Ik moet zeggen dat CoD al een stuk fijner speelt. Ben niet zo goed als op de PS5, maar ik word daar ook al koud gemaakt door 14 jarige kinderen dus geen verschil
Het is me vandaag zowaar gelukt om een bestelling te plaatsen voor de portal bij Amazon.
Helaas niet voor de kerst....
Ik heb het idee dat er een nieuwe batch aankomt halverwege januari.
Mijn page checker gaf aan dat vannacht de sony website kort heeft aangegeven: release datum 14-01-2024.
Ik kon vanmiddag ineens bestellen bij amazon met een verwachte leverdatum van 15 januari.
Het kan uiteraard ook toeval zijn.
Even later kon ik namelijk de portal bestellen met een leverdatum van 29 december op amazon
we gaan het zien of het ook echt gaat komen allemaal....
Mijn page checker gaf aan dat vannacht de sony website kort heeft aangegeven: release datum 14-01-2024.
Ik kon vanmiddag ineens bestellen bij amazon met een verwachte leverdatum van 15 januari.
Even later kon ik namelijk de portal bestellen met een leverdatum van 29 december op amazon

Misschien verspringt de datum nog. Ik had eergisteren besteld bij Amazon met datum onbekend, gisteren verzonden en aankomst zaterdag. Hij komt dus niet vanuit Nederlandfjux schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:10:
Het is me vandaag zowaar gelukt om een bestelling te plaatsen voor de portal bij Amazon.
Even later kon ik namelijk de portal bestellen met een leverdatum van 29 december op amazon![]()
Dat zou zeker leuk zijn, maar we gaan het zien.Steven030 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:23:
[...]
Misschien verspringt de datum nog. Ik had eergisteren besteld bij Amazon, gisteren verzonden en aankomst zaterdag. Hij komt dus niet vanuit Nederland
Verkoper is inderdaad Amazon EU, dus zal wel ergens centraal vandaan komen.
Had jij ook al een datum gekregen of helemaal niets?
Ik had inderdaad helemaal geen datum gekregen, totdat hij gisteren ineens verzonden wasfjux schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:32:
[...]
Dat zou zeker leuk zijn, maar we gaan het zien.
Verkoper is inderdaad Amazon EU, dus zal wel ergens centraal vandaan komen.
Had jij ook al een datum gekregen of helemaal niets?
Helaas hier wel datums, (heb gelijk nog een keer besteld toen hij 29 dec aangaf)Steven030 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:42:
[...]
Ik had inderdaad helemaal geen datum gekregen, totdat hij gisteren ineens verzonden was
ook erg vreemd dat mijn eerste bestelling nog op januari staat en de 2e op 29 dec.
Maarja, zal wel grote logge organisatie logica zijn. we gaan het zien!
nog een klein sprankeltje hoop dat hij er voor kerst is!
Ik heb geen latency test gedaan voor de update wat vandaag is uitgekomen. Was vooral druk aan het gamen met de portal
. Maar was na update 2.0.5 toch wel benieuwd wat de daadwerkelijke latency is bij mij thuis.
Heb hiervoor de PS5 versie van F1 2023 gebruikt, deze heeft namelijk 3 cijfers achter de komma in de on-screen tijden, hetgeen wat GT7 ook heeft. Dus perfect om latency te meten. De TV heeft uiteraard game mode aanstaan. Ik heb behoorlijk wat foto's geschoten om de verschillen te meten, dit heb ik gedaan met een iPhone 14. Elke keer zag ik een verschil van 0,050 seconden tussen de Portal en mijn TV, dat is een latency dus van exact 50MS.
Geen idee wat het hiervoor had kunnen zijn, ik lees op internet her en der dat de meeste eigenaren van een Portal rond de 60MS hadden.
Dat zou betekenen dat als ik dat ook had er een verbetering is van 10MS, dat is wel tof.
Heb hiervoor de PS5 versie van F1 2023 gebruikt, deze heeft namelijk 3 cijfers achter de komma in de on-screen tijden, hetgeen wat GT7 ook heeft. Dus perfect om latency te meten. De TV heeft uiteraard game mode aanstaan. Ik heb behoorlijk wat foto's geschoten om de verschillen te meten, dit heb ik gedaan met een iPhone 14. Elke keer zag ik een verschil van 0,050 seconden tussen de Portal en mijn TV, dat is een latency dus van exact 50MS.
Geen idee wat het hiervoor had kunnen zijn, ik lees op internet her en der dat de meeste eigenaren van een Portal rond de 60MS hadden.
Dat zou betekenen dat als ik dat ook had er een verbetering is van 10MS, dat is wel tof.
Met exact dezelfde SSID kan een apparaat toch alsnog per ongeluk verbinding maken met 2,4ghz?TechFox schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:27:
[...]
Wifi 2.4G en 5G los van elkaar en op een apart kanaal van de andere access point. Wel zelfde wifi naam.
2,4 en 5ghz werken sowieso niet op dezelfde kanalen, ook niet als een AP een gemixt 2,4/5ghz signaal uitzendt.
Dat hangt er vooral vanaf hoe je band-steering hebt ingesteld. Het ding is dat 5.0ghz even simpel gezegd eigenlijk al 1-0 achterloopt met 2.4ghz als het gaat om signaal sterkte, want 5.0ghz gaat moeilijk door opstakels heen als muren en deuren. In open ruimtes moet je ook niet te ver van 5.0ghz afzitten, want dan word het signaal te zwak. Maar in thuis situatie is dat geen probleem, tenzij je in een enorm kasteel woont oidHulleman schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:18:
[...]
Met exact dezelfde SSID kan een apparaat toch alsnog per ongeluk verbinding maken met 2,4ghz?
2,4 en 5ghz werken sowieso niet op dezelfde kanalen, ook niet als een AP een gemixt 2,4/5ghz signaal uitzendt.
Even domme vraag hoor. Maar waarom zou je dan überhaupt met 5GHz willen verbinden, als de stream maar max 15 mbps is? Dan heb je toch meer aan een sterker signaal dan een zwakker die wel meer data kan verwerken?Tux3.14 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:33:
[...]
Dat hangt er vooral vanaf hoe je band-steering hebt ingesteld. Het ding is dat 5.0ghz even simpel gezegd eigenlijk al 1-0 achterloopt met 2.4ghz als het gaat om signaal sterkte, want 5.0ghz gaat moeilijk door opstakels heen als muren en deuren. In open ruimtes moet je ook niet te ver van 5.0ghz afzitten, want dan word het signaal te zwak. Maar in thuis situatie is dat geen probleem, tenzij je in een enorm kasteel woont oidAls je band-steering goed hebt ingesteld zou een device eigenlijk altijd probleemloos met 5ghz verbinden, maar gaat pas naar 2.4ghz als het signaal te zwak is. Natuurlijk gaat een device direct naar 2.4ghz is ie uberhoubt geen 5.0ghz ondersteund. Een beetje fatsoenlijke AP's hebben dit default wel goed voor elkaar, alleen is dat geen garantie voor iedereen thuis, dus het loont wel om het te tweaken voor je eigen situatie.
Omdat 2.4ghz een signaal is met heel veel interferentie. Babyfoons, camera's, bluetooth,IOT (zoals Zigbee) headsets, je game controllers, draadloze muizen/tobo's etc. etc. zijn allemaal 2.4ghz. De hoeveelheid Wi-Fi AP's van de buren in je straat nog niet meegenomen...Serotonine schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:44:
[...]
Even domme vraag hoor. Maar waarom zou je dan überhaupt met 5GHz willen verbinden, als de stream maar max 15 mbps is? Dan heb je toch meer aan een sterker signaal dan een zwakker die wel meer data kan verwerken?
5ghz heeft daar geen last van. Bovendien is 5ghz ook een stuk sneller en zorgt voor minder latency.
Nee, wat ik bedoelde is de 2 wifi namen op de 2 routers / accespoints hetzelfde zijn. Er zit wel een verschil tussen de 5G Wifi en 2.4G wifi kwa naam.Hulleman schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:18:
[...]
Met exact dezelfde SSID kan een apparaat toch alsnog per ongeluk verbinding maken met 2,4ghz?
Ik heb al paar keer geprobeerd om via mijn mobile hotspot de Portal te laten connecten naar mijn PS5 thuis, maar tot dusver altijd something went wrong bij het verbinden.
Ik heb thuis T-Mobile glasvezel en mijn mobiel heeft 5G van (T-Mobile) Oddido, dus qua snelheid is het meer dan toereikend, echter verbinding leggen lukt al niet.
Weet iemand of ik ergens een port moet forwarden in de router thuis die ik heb van T-Mobile of wordt het geblokkeerd door mijn mobiel provider? Als in van, welke richting zou ik het kunnen zoeken? Of kan het nog mijn hotspot van mijn Samsung S20FE zijn?
Ik heb thuis T-Mobile glasvezel en mijn mobiel heeft 5G van (T-Mobile) Oddido, dus qua snelheid is het meer dan toereikend, echter verbinding leggen lukt al niet.
Weet iemand of ik ergens een port moet forwarden in de router thuis die ik heb van T-Mobile of wordt het geblokkeerd door mijn mobiel provider? Als in van, welke richting zou ik het kunnen zoeken? Of kan het nog mijn hotspot van mijn Samsung S20FE zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 13-12-2023 16:54 ]
SR+ MiC
Het kan zijn dat de APN van Odido dit blokkeert. Zo ervaar ik zelf het probleem dat ik bij KPN via APN : "internet" geen verbinding krijg met een bepaalde applicatie maar wel via APN : "advancedinternet".Shiro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:54:
Ik heb al paar keer geprobeerd om via mijn mobile hotspot de Portal te laten connecten naar mijn PS5 thuis, maar tot dusver altijd something went wrong bij het verbinden.
Ik heb geen idee of Odido een alternatief APN heeft.
PSN : Geraedus
Ik durf niet te zeggen waar het hem bij jou in zit, maar ik zit ook bij Odido en ik kan buitenshuis mijn OnePlus 10 Pro hotspot gebruiken om de Portal met m'n PS5 thuis te laten verbinden.Shiro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:54:
PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Hier ook met Odido allemaal mogelijk. Heb je alles goed ingesteld staan op je PS5?Shiro schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:54:
I don't have dreams, I have goals!!
Hier nog wat meer wifi tips. Voor de gemiddelde tweaker denk ik niks nieuws, maar over het algemeen goede info. Ik zal dat ook aan de topicstart toevoegen.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 14-12-2023 07:57 ]
Anoniem: 306567
Ik had hier wel een latency test gedaan en ik zie inderdaad 10 ms verschil. Ik heb het gestest met GT7. Overigens is de beeldkwaliteit ook beter geworden bij mij. Al met al een veel betere ervaring.Tux3.14 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:03:
Ik heb geen latency test gedaan voor de update wat vandaag is uitgekomen. Was vooral druk aan het gamen met de portal. Maar was na update 2.0.5 toch wel benieuwd wat de daadwerkelijke latency is bij mij thuis.
Ik heb hieronder twee testen gedaan voor de update en na de update.
Latency voor de update:
67ms:
:strip_exif()/f/image/NhETcJhWPlLuK0eBoIrXBXm7.jpg?f=fotoalbum_large)
60ms:
:strip_exif()/f/image/oTuPKeCdHDiIuwv7PJFmZvlk.jpg?f=fotoalbum_large)
Latency na de update:
50ms:
:strip_exif()/f/image/gTqOfZ98imBTjScFFndNztTm.jpg?f=fotoalbum_large)
50ms:
:strip_exif()/f/image/ztEKkOmixSAlq1UCjlIFLbra.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 14-12-2023 08:44 ]
Fijn, dan lijkt het er op dat Sony wat verbeteringen heeft doorgevoerdAnoniem: 306567 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:29:
[...]
Ik had hier wel een latency test gedaan en ik zie inderdaad 10 ms verschil. Ik heb het gestest met GT7. Overigens is de beeldkwaliteit ook beter geworden bij mij. Al met al een veel betere ervaring.
Ik heb hieronder twee testen gedaan voor de update en na de update.
Latency voor de update:
67ms:
[Afbeelding]
60ms:
[Afbeelding]
Latency na de update:
50ms:
[Afbeelding]
50ms:
[Afbeelding]
Ben benieuwd of ze er nog meer uit kunnen persen.
Mooie verbetering! Het is ook zo, hoe meer wij gamen hoe meer zij kunnen analyseren. Hoe beter het product wordt via updates. Mooie opdracht voor ons als consument
Ik denk dat game ontwikkelaars hier nu ook wat meer rekening mee kunnen houden :-) Dat scheelt ook.TechFox schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:32:
Mooie verbetering! Het is ook zo, hoe meer wij gamen hoe meer zij kunnen analyseren. Hoe beter het product wordt via updates. Mooie opdracht voor ons als consument
Wellicht is het nu ook onderdeel van een Dev & Debug kit. Iemand enig idee hier?
Ik heb een paar poorten opengezet op de T-Mobile router die ik heb en sindsdien kan ik wel verbinden van buitenaf, dus denk dat het daarmee is opgelost. Ondanks 5G werkt het nog niet bepaald soepel, maar dat kan aan de dekking liggen, maar vet om te zien dat het goed werkt!
SR+ MiC
Het werkt niet soepel, maar wel goed?Shiro schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:00:
Ik heb een paar poorten opengezet op de T-Mobile router die ik heb en sindsdien kan ik wel verbinden van buitenaf, dus denk dat het daarmee is opgelost. Ondanks 5G werkt het nog niet bepaald soepel, maar dat kan aan de dekking liggen, maar vet om te zien dat het goed werkt!
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je moet verwachten dat het via een 5G hotspot buiten de deur echt perfect gaat werken. Althans niet op het niveau vergeleken met als je thuis bent.
Je Portal is draadloos verbonden met je smartphone, die vervolgens weer draadloos is verbonden met een 5G mast. Vanaf daar zijn er nog weer routeringen, datacenters, wijkcentrales en dergelijke voordat het bij jou thuis terecht komt. En dan ook nog weer de hele weg terug.
Zijn er nog mensen met verbindingsproblemen? Portal wil niet verbinden en ps5 heeft allerlei foutcodes... Lijkt me serververbindingsproblemen.
No Gillette, No Minette
Duurt lang voordat er weer nieuw voorraad is zeg.
Wat heeft een server hiermee van doen?Kerberos84 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:20:
Zijn er nog mensen met verbindingsproblemen? Portal wil niet verbinden en ps5 heeft allerlei foutcodes... Lijkt me serververbindingsproblemen.
Je Portal verbind met de PS5, niet met wat anders.
Je portal verbindt met je geregistreerde PS5. Ik neem aan dat hij eerst een check doet op het psn? Na enkele uren werkte het terug normaal, maar op allestoringen.be stond er dat er mogelijks problemen waren.Tux3.14 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:36:
[...]
Wat heeft een server hiermee van doen?
Je Portal verbind met de PS5, niet met wat anders.
Ik ga vandaag eens mijn WAN uitzetten en kijken of hij dan nog werkt. Volgens mij kijkt hij toch initieel naar het PSN
No Gillette, No Minette
Een retourdealHertogJack schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:36:
Duurt lang voordat er weer nieuw voorraad is zeg.
Edit: Nvm, alweer weg
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Voor de mensen die geïnteresseerd in g33k cijfers. Ik heb thuis wat netwerk testen gedaan om te bekijken wat de PS Portal daadwerkelijk aan bandbreedte verbruikt binnen je Wi-Fi / LAN netwerk. Hiervan heb ik zowel naar de upload- en download snelheden gekeken.
Op het moment van testen was mijn PS Portal verbonden met een 5Ghz netwerk met een kanaalbreedte van 40mhz. Op de Portal staat de meest recente firmware, versie 2.0.5.
Hierbij heb ik getest met 3 games:
De cijfers:
Als je aan het gamen bent, dus rondlopen of er zijn veel objecten in beeld wat veranderd dan is de stream constant tussen de 13100Kbps en 13888Kbps. 13888Kbps was hier gelijk de piek, want de stream is geen enkele keren hoger gegaan. Dus Sony heeft 15Mbit ruim aan gehouden voor wat aanbevolen is.
Ik heb ook een aantal keren momenten gezien van 6000 a 8000Kbps, maar dat is vooral op momenten dat je niet beweegt en er weinig objecten in beeld veranderen, hooguit wat grassprietjes.
Als je in een menu zit (bijvoorbeeld de PS5 main interface) en er is stilstaand beeld waar letterlijk geen pixel van kleur veranderd, dan heb je de eerste 2 seconden ongeveer 1400Kbps en daarna rond de 800Kbps.
Ik heb 1 keer 333Kbps voorbij zien komen, maar dat was een zwart scherm met enkel de tekst 'Loading...' oid
De upload kan ik vrij eenvoudig over zijn. Dat is alle situaties variërend van 64 tot een piek van 130Kbps. Als je geen input geeft dan is het meestal rond de 73 a 77 Kbps, ga je actief gamen/button bashen dan varieert het tussen 90 en 130Kbps. Maakt niet uit of je in een menu zit of in de game zelf. De user input is dus kennelijk vrij minimaal aan bandbreedte richting je PS5.
Wat ik al dacht, maar wat werd bevestigd is dat de bitstream variabel is. Dus het is niet constant 5 of 10Mbit bijvoorbeeld. Het schommelt, maar dat is iets wat vrij normaal is en wat je ook ziet in Netflix of andere moderne video streams. Wat ik wel tof vind is dat het een vrij hoge bitrate is - dat zie je ook terug in de kwaliteit van het beeld.
Ter vergelijking: Netflix 1080p streams zijn rond de 7Mbit en is 4K rond de 14Mbit. De Portal gebruikt dus 13 a 14 Mbps voor een 1080p. Okey: de Portal heeft dan wel meer frames te verwerken, maar toch, het resultaat mag er zijn. De Series X doet trouwens max 720p met 1Mbit
Op het moment van testen was mijn PS Portal verbonden met een 5Ghz netwerk met een kanaalbreedte van 40mhz. Op de Portal staat de meest recente firmware, versie 2.0.5.
Hierbij heb ik getest met 3 games:
- Rachted & Clank [PS4 titel]
- Uncharted 4: Legacy of Thieves Collection [PS5 titel]
- Astro's Playroom [PS5 titel]
De cijfers:
Als je aan het gamen bent, dus rondlopen of er zijn veel objecten in beeld wat veranderd dan is de stream constant tussen de 13100Kbps en 13888Kbps. 13888Kbps was hier gelijk de piek, want de stream is geen enkele keren hoger gegaan. Dus Sony heeft 15Mbit ruim aan gehouden voor wat aanbevolen is.
Ik heb ook een aantal keren momenten gezien van 6000 a 8000Kbps, maar dat is vooral op momenten dat je niet beweegt en er weinig objecten in beeld veranderen, hooguit wat grassprietjes.
Als je in een menu zit (bijvoorbeeld de PS5 main interface) en er is stilstaand beeld waar letterlijk geen pixel van kleur veranderd, dan heb je de eerste 2 seconden ongeveer 1400Kbps en daarna rond de 800Kbps.
Ik heb 1 keer 333Kbps voorbij zien komen, maar dat was een zwart scherm met enkel de tekst 'Loading...' oid
De upload kan ik vrij eenvoudig over zijn. Dat is alle situaties variërend van 64 tot een piek van 130Kbps. Als je geen input geeft dan is het meestal rond de 73 a 77 Kbps, ga je actief gamen/button bashen dan varieert het tussen 90 en 130Kbps. Maakt niet uit of je in een menu zit of in de game zelf. De user input is dus kennelijk vrij minimaal aan bandbreedte richting je PS5.
Wat ik al dacht, maar wat werd bevestigd is dat de bitstream variabel is. Dus het is niet constant 5 of 10Mbit bijvoorbeeld. Het schommelt, maar dat is iets wat vrij normaal is en wat je ook ziet in Netflix of andere moderne video streams. Wat ik wel tof vind is dat het een vrij hoge bitrate is - dat zie je ook terug in de kwaliteit van het beeld.
Ter vergelijking: Netflix 1080p streams zijn rond de 7Mbit en is 4K rond de 14Mbit. De Portal gebruikt dus 13 a 14 Mbps voor een 1080p. Okey: de Portal heeft dan wel meer frames te verwerken, maar toch, het resultaat mag er zijn. De Series X doet trouwens max 720p met 1Mbit
En dan nog verzendkosten in rekening durven te brengen he!Thiago schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:53:
[...]
Hier een koopje, niet te missen
https://www.nl.fnac.be/So...BEgLC4fD_BwE&gclsrc=aw.ds
Te zot voor woorden.Sjeefr schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:43:
[...]
En dan nog verzendkosten in rekening durven te brengen he!
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Zijn er mensen die last hebben van audio lag? Gisteravond had ik ongeveer 0,5 seconde vertraging op het geluid ten opzichte van het beeld, zowel in menu's als in-game. Ter illustratie, je beweegt door het menu (bij het veranderen van het menu item hoor je een selectiegeluidje), en het geluid komt gevoelsmatig achter de actie aan. Ik zag/hoorde hetzelfde bij op- en terugschakelen in racing games en in gesproken cut scenes.
Ik gebruik bedrade oordopjes van Sony via de 3,5mm jack, dus je zou zeggen dat audio latency dan juist zo laag mogelijk zou moeten zijn.
Ik gebruik bedrade oordopjes van Sony via de 3,5mm jack, dus je zou zeggen dat audio latency dan juist zo laag mogelijk zou moeten zijn.
Sinds ze externe verkopers toelaten op de Fnac website is het echt een soep geworden.Thiago schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:53:
[...]
Hier een koopje, niet te missen
https://www.nl.fnac.be/So...BEgLC4fD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ben van Invader (Belgische? gaming website en digitaal magazine) had eens een Dualshock 4 besteld bij Fnac, bleek namaak te zijn verkocht door een externe verkoper

Geen last van audio lag. Loopt synchroon met beeld.GPG17_17 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:15:
Zijn er mensen die last hebben van audio lag? Gisteravond had ik ongeveer 0,5 seconde vertraging op het geluid ten opzichte van het beeld, zowel in menu's als in-game. Ter illustratie, je beweegt door het menu (bij het veranderen van het menu item hoor je een selectiegeluidje), en het geluid komt gevoelsmatig achter de actie aan. Ik zag/hoorde hetzelfde bij op- en terugschakelen in racing games en in gesproken cut scenes.
Op voorraad bij Bol.com, maar krijg 'm niet in het winkelmandje helaas.
Zal dan toch alweer weg zijn vermoedelijk.
Prijs is ook verhoogd naar 242,-
Zit al tijdje te proberen, ook no luck here.Racierox schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:13:
Same here, heel bizar hoe snel t weer op is
Bij mij crasht Bol nu zelfs als ik naar de winkelwagen ga :'d
Bij mij crasht Bol nu zelfs als ik naar de winkelwagen ga :'d
[ Voor 43% gewijzigd door Killith op 15-12-2023 15:17 ]
ook fijn als je inschrijft voor een update nu is die niet meer zichtbaar?Racierox schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:13:
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mja dat ‘seintje’ werkt helaas nooit goed bij dit soort dingen.. was met ps5 ook zo.Nick25 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:01:
[...]
ook fijn als je inschrijft voor een update nu is die niet meer zichtbaar?
zucht nu maar weer wachten..HertogJack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:13:
[...]
Mja dat ‘seintje’ werkt helaas nooit goed bij dit soort dingen.. was met ps5 ook zo.
Jammer dat er niet net als met de PS5 diverse bots van telegram zijn die voorraad bijhouden.
Daarmee destijds 2 PS5 kunnen scoren. (voor mezelf en collega)
Daarmee destijds 2 PS5 kunnen scoren. (voor mezelf en collega)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ben via Bol met melding nochtans aan mijn PS5 geraakt begin december 2020, 2e levering denk ik.HertogJack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:13:
[...]
Mja dat ‘seintje’ werkt helaas nooit goed bij dit soort dingen.. was met ps5 ook zo.
Alles aan het updaten nu.. ben benieuwd naar de ervaring.
Hopelijk niet helemaal ruk 😝 heb geen zin om nieuwe routers te kopen, heb al wifi 6.
Hopelijk niet helemaal ruk 😝 heb geen zin om nieuwe routers te kopen, heb al wifi 6.
Gaaf ding hoor.. speelt perfect, gta online even gedaan..HertogJack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:24:
Volgens mn zoon merkt hij met fortnite ook amper lag/vertraging.
Die heb je snel binnen!HertogJack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:24:
9uur stond de bezorger op de stoep, lange leve bol en postnl.
als iemand ergens voorraad ziet
laat het weten 👍🏻❤️
laat het weten 👍🏻❤️
Wat zijn je eerste ervaringen?HertogJack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:06:
[...]
9uur stond de bezorger op de stoep, lange leve bol en postnl.
Vandaag was die van mij van Amazon ook binnengekomen. Maar heel kort kunnen testen en in eerste instantie niet onverdeeld positief, maar morgen verder testen en de verbinding wat zien te finetunen
Ik ben echt heel erg positief en in tijden niet zolang gegamed als vandaag (iets met kinderen en tv niet altijd beschikbaar en niet altijd zin om boven te gaan zitten).Steven030 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:07:
[...]
Wat zijn je eerste ervaringen?
Vandaag was die van mij van Amazon ook binnengekomen. Maar heel kort kunnen testen en in eerste instantie niet onverdeeld positief, maar morgen verder testen en de verbinding wat zien te finetunen
Echt amper haperingen gehad. Voornamelijk gta online gespeeld en eventjes diablo en ging boven verwachting goed.
Toen mn zoontje even fortnite speelde met wat vriendjes zag ik wel dat het voor fps geen optie is voor mezelf maar dat was van te voren al bekend (speel veel cod). Toch maakte hij nog aardig wat kills, mooi om te zien.
Heb niks aan mn netwerk gedaan, verbonden met het 5ghz signaal, ps5 aan ethernet en router staat boven, beneden op de bank gezeten en ging echt prima.
Waar had je last van? Haperingen?
Ja, of dat het beeld soms heel slecht werd. En dat de wifisterkte volgens de Portal regelmatig op 2 van de 3 streepjes staat, terwijl op diezelfde plek een speedtest 375mb/s aangeeft en alle andere apparaten vol bereik hebben.HertogJack schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:13:
[...]
Ik ben echt heel erg positief en in tijden niet zolang gegamed als vandaag (iets met kinderen en tv niet altijd beschikbaar en niet altijd zin om boven te gaan zitten).
Echt amper haperingen gehad. Voornamelijk gta online gespeeld en eventjes diablo en ging boven verwachting goed.
Toen mn zoontje even fortnite speelde met wat vriendjes zag ik wel dat het voor fps geen optie is voor mezelf maar dat was van te voren al bekend (speel veel cod). Toch maakte hij nog aardig wat kills, mooi om te zien.
Heb niks aan mn netwerk gedaan, verbonden met het 5ghz signaal, ps5 aan ethernet en router staat boven, beneden op de bank gezeten en ging echt prima.
Waar had je last van? Haperingen?
Ik moet er nog even mee spelen waar dit aan kan liggen
Overigens verder ook echt onder de indruk. GTA V werkt inderdaad super soepel en kan door het hele huis lopen en spelen, echt heel gaaf. Het enige gekke is dat specifiek GTA geen geluid geeft op de Portal zelf, maar bijvoorbeeld wel via oordopjes.
Wat je zegt, CoD wist ik dat het niet geschikt voor was maar ik weet toch aardig wat kills te maken dus ook dat prima om bijvoorbeeld wapens te levelen. Heel tof apparaat!
[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 17-12-2023 10:38 ]
Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.
Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.
Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.