Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:13
Hmm ik krijg een melding dat het niet naar mijn locatie verstuurd kan worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vizjee schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb de hoofddeco bedraad aangesloten op de Connectbox, deco slaapkamer is bedraad aangesloten aan hoofddeco, deco zolder staat draadloos aangesloten op deco slaapkamer. Voordeel is dat ik op zolder gewoon achter de PS5 zit ;)
In de basis zou dat een prima netwerk moeten zijn om op de Portal te kunnen gamen :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
HertogJack schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:23:
[...]

hmm verzenden niet naar Nederland lijkt het? die errror krijg ik althans:

Dit item kan niet worden verzonden naar jouw geselecteerde bezorglocatie. Kies een andere bezorglocatie
Helaas is dat sinds enkele maanden dacht ik. Ten tijde van de PS5 release kon je nog wel vanuit amazon.de versturen naar nederland. Nu gaat dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:18
nosfertu schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:26:
[...]

Helaas is dat sinds enkele maanden dacht ik. Ten tijde van de PS5 release kon je nog wel vanuit amazon.de versturen naar nederland. Nu gaat dit niet meer.
Klote :)

Zoveel kansen gehad om dat kreng te bestellen en nu ik eindelijk denk f*ck it ik haal er 1 is hij nergens meer te krijgen :D

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
Ja ik had het zelfde. Dus nu maar een 2de kans van de Coolblue op de kop getikt. Komt morgen binnen.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 19:14
ScarAce1989 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:24:
[...]

Hmm ik krijg een melding dat het niet naar mijn locatie verstuurd kan worden…
[...]

Dit item kan niet worden verzonden naar jouw geselecteerde bezorglocatie. Kies een andere bezorglocatie
Dan is nu even de voorraad op, vanochtend leek het alsof er steeds wat bij kwam in batches. Ik zou het af en toe gewoon proberen door wat heen en weer te klikken.

edit: na wat heen en weer klikken kwam ik in betaalscherm. Levering staat alleen op begin feb, maar geloof niet dat dat echt is

[ Voor 37% gewijzigd door Vizjee op 06-12-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20
[...]

Ik kan hem wel laten bezorgen in NL, maar wordt dan pas eind februari geleverd. Retourneerbaar voor 31 Jan 2024.
Kan hem dus niet alvast "reserveren" en kijken of je ergens anders sneller 1 kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
hij is er weer met datum volgende week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
Misschien nog een tip. Ik heb zowel de PlayStation portal en Steam Deck OLED. Streamen met SD werkt echt heel veel beter in mijn ervaring. Heb verschillende wifi netwerken geprobeerd, zowel thuis als buitenshuis. Steam deck draait rondjes om de PSP gek genoeg.

Ik heb dus maar besloten om de SD te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:18
Vizjee schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:05:
Vizjee schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:05:
helaas bij afrekenen gaat het mis.. was al een tijd aan het proberen.

Dit item is helaas niet meer beschikbaar bij de door jou geselecteerde verkoper. We verplaatsen het naar het Opgeslagen items-gedeelte van je winkelwagen. Hier kun je op het item klikken om terug te gaan naar de productgegevenspagina en een andere verkoper te proberen.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
HertogJack schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:09:
[...]

[...]

helaas bij afrekenen gaat het mis.. was al een tijd aan het proberen.

Dit item is helaas niet meer beschikbaar bij de door jou geselecteerde verkoper. We verplaatsen het naar het Opgeslagen items-gedeelte van je winkelwagen. Hier kun je op het item klikken om terug te gaan naar de productgegevenspagina en een andere verkoper te proberen.
blijf heen en weer gaan tussen winkelwagen en koopscherm. Haal m soms uit je winkelwagen en dan weer erin. Vervelend klusje maar je grootste kans om er vandaag 1 te bestellen.

edit 11:22: nu op, maar houd de site in de gaten!

Gamemania had mij verzekerd dat zij voor de Kerst ook weer PS portal gaan verkopen, mocht t nu niet lukken

[ Voor 3% gewijzigd door Vizjee op 06-12-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 20:13
giantgiantus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:09:
Misschien nog een tip. Ik heb zowel de PlayStation portal en Steam Deck OLED. Streamen met SD werkt echt heel veel beter in mijn ervaring. Heb verschillende wifi netwerken geprobeerd, zowel thuis als buitenshuis. Steam deck draait rondjes om de PSP gek genoeg.

Ik heb dus maar besloten om de SD te houden.
Thanks voor de vergelijking, voor mij als potentieel Portal koper en reeds Steam Deck bezitter erg interessant. Gebruik je chiaki4deck?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Stunned Guy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:18:
[...]

Thanks voor de vergelijking, voor mij als potentieel Portal koper en reeds Steam Deck bezitter erg interessant. Gebruik je chiaki4deck?
Yes. Voordeel van psp is de controller. Steam deck oled heeft dan weer beter scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vane100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:05
giantgiantus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:43:
[...]

Yes. Voordeel van psp is de controller. Steam deck oled heeft dan weer beter scherm.
Bijkomend voordeel van de portal is ook het formaat 8 inch) en de beeldverhouding:16:9 in plaats van 16:10 zoals op de deck. Bij een beeldverhouding van 16:10 krijg je boven en onder zwarte balken en dus een nog iets kleiner scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Vane100 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:58:
[...]

Bijkomend voordeel van de portal is ook het formaat 8 inch) en de beeldverhouding:16:9 in plaats van 16:10 zoals op de deck. Bij een beeldverhouding van 16:10 krijg je boven en onder zwarte balken en dus nog een kleiner scherm.
True. Gek genoeg merk ik het verschil in beleving niet echt. 7.4 VS 8 inch is niet heel groot verschil natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vane100 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:58:
[...]

Bijkomend voordeel van de portal is ook het formaat 8 inch) en de beeldverhouding:16:9 in plaats van 16:10 zoals op de deck. Bij een beeldverhouding van 16:10 krijg je boven en onder zwarte balken en dus nog een kleiner scherm.
Resolutie ook niet vergeten :) 720p van de SD vs 1080p van de Portal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
giantgiantus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:21:
[...]

True. Gek genoeg merk ik het verschil in beleving niet echt. 7.4 VS 8 inch is niet heel groot verschil natuurlijk.
De deck zal sowieso een betere ervaring zijn dan een telefoon in een backbone. 16:10 en 16:9 is erg gelijkaardig, dat merk je nauwelijks, kleine zwarte bandjes boven en onder op de deck. Ik heb wel eens opgezocht hoe een telefoon zich verhoudt tot een portal (om een backbone te overwegen), en omwille van de tegenwoordig veel gebruikte 21,5:9 bij een telefoon blijft er zelfs van een 6'6" telefoon erg weinig over. (daarvan blijft een 5.25" 16:9 over op het telefoonscherm)

8 inch 16x9 display vs 7.2 inch 16x9 display (=16:9 afgebeeld op 16:10 7.4")
http://www.displaywars.com/8-inch-16x9-vs-7,2-inch-16x9

8 inch 16x9 display vs 6.6 inch 21.5x9 display (grote telefoon in backbone bvb)
http://www.displaywars.co...vs-6,6-inch-d%7B21,5x9%7D

8 inch 16x9 display vs 5.25 inch 16x9 display (=16:9 afgebeeld op 21.5:9 6.8")
http://www.displaywars.com/8-inch-16x9-vs-5,25-inch-16x9

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 06-12-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
giantgiantus schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:43:
[...]

En ik maar denken wat heeft de PSP hier nou weer mee te maken 🤣

Ik wil de Portal sowieso zelf echt eens getest hebben om een oordeel te kunnen vellen.

Ik durfde het nog niet aan om er 1 te kopen ook omdat ik nog geen PS5 had, die ik inmiddels wel heb en toch wel een beetje spijt heb dat ik hem niet gekocht heb toen hij (meerdere dagen) gewoon nog beschikbaar was.

Eigenlijk heb ik hem helemaal niet nodig, heb dus ook een Steam Deck Oled & nog een LCD.

Vind de prijs best acceptabel, zeker voor het gemak.
Ik maak me alleen zorgen om een spel als FC 24 te spelen wat ik veel speel, die ervaring valt me met Chiaki ook niet helemaal mee moet ik zeggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Laatst online: 08:29
Stunned Guy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:14:
[...]

En ik maar denken wat heeft de PSP hier nou weer mee te maken 🤣

Ik wil de Portal sowieso zelf echt eens getest hebben om een oordeel te kunnen vellen.

Ik durfde het nog niet aan om er 1 te kopen ook omdat ik nog geen PS5 had, die ik inmiddels wel heb en toch wel een beetje spijt heb dat ik hem niet gekocht heb toen hij (meerdere dagen) gewoon nog beschikbaar was.

Eigenlijk heb ik hem helemaal niet nodig, heb dus ook een Steam Deck Oled & nog een LCD.

Vind de prijs best acceptabel, zeker voor het gemak.
Ik maak me alleen zorgen om een spel als FC 24 te spelen wat ik veel speel, die ervaring valt me met Chiaki ook niet helemaal mee moet ik zeggen..
Mijne is net binnen. Ga het vanavond installeren en fifa 23 proberen, zal laten weten wat mijn bevindingen zijn. Speelde vorige week kort fifa via de remote play op mijn telefoon en los van het camera beeld ging dat prima qua latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:37
Ikzelf heb de PSP nu even in gebruik, op releasedag ontvangen en toen was de ervaring niet al te best. Intussen is het wel beter geworden maar ik merk bijvoorbeeld vooral met games als GTA 5 dat kleuren overdreven zijn, en tijdens autorijden dingen blurry worden vanwege de snelheid oid.

Heeft dit te maken met dat HDR op de PS5 hiertussen zit en dat de streaming bandwidth niet sterk genoeg is om fast paced gameplay te forwarden?

PS5 is hardwired en de PSP wordt geforced naar dichtsbijzijnde AP op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:07
Volgens mij maakt de Portal geen gebruik van HDR toch?
Dus dat zou het niet kunnen zijn.

Het kan wel dat de kleuren gewoon helderder zijn omdat het een IPS scherm is dat ze toepassen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Kuhr89 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:40:
Volgens mij maakt de Portal geen gebruik van HDR toch?
Dus dat zou het niet kunnen zijn.

Het kan wel dat de kleuren gewoon helderder zijn omdat het een IPS scherm is dat ze toepassen.
Je kan de helderheid toch aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:39:
[...]

Zoals eerder al is aangegeven in het topic zegt 400-600Mbps niet alles. Want vrijwel 'al het andere' maakt gebruik van buffers. We hebben hier nu te maken met een product wat realtime zijn werk moet doen over het netwerk en kan geen data bufferen om een soepele verbinding/stream te krijgen. :) Als ie flink schommelt tussen 400 en 600Mbps is dat voor mij wel een signaal dat er wellicht wel 'iets' stoort af en toe, een drop van 600Mbps naar 400Mbps... wellicht 80 of 160Mhz ingesteld? Een klein signaaltje vanaf de buren kan daar al invloed op hebben. Of je PC is op dat moment ook druk bezig met wat anders, of iemand anders in je huishouden is ergens mee bezig, dat kan ook :P

Anyway, er is trouwens geen standaard wat het beste is voor iedere situatie. Zo kan mijn settings/afstelling bij jou thuis totaal niet werken. Belangrijk is wel: positie van je AP, verstop 'm niet achter een muur of in een kast. Vroeger kon dat makkelijker met 2,4ghz, maar met 5.0ghz gaat dat al lastiger. Ik snap dat vanwege de WAF ( :+ ) het ook niet mogelijk is om het altijd op te hangen aan het plafond. Maar bijvoorbeeld achter de TV leggen (of ophangen zelfs) zal altijd beter werken dan ergens verstoppen in een andere ruimte, kast oid.

Wat ik thuis heb:
  • Een SSID met 5Ghz only, want 2.4ghz is voor mij legacy en ik heb geen apparaten meer op 2.4ghz. Je kunt trouwens wel beiden op 1 SSID hebben, maar dan moet je zorgen dat je band steering goed in orde is. Met andere woorden: je moet dat zo goed mogelijk instellen dat ie je apparaten forceert om op 5ghz te werken. Je wil voorkomen dat je portal gaat verbinden met 2.4ghz. Mocht dat lastig zijn dan is een oplossing om 2 SSID's aan te maken, 1 voor 5Ghz en 1 voor je 2.4 ghz legacy apparatuur.
  • Bandbreedte beperkt op 20/40mhz. Ja, dat is langzamer dan 80mhz en 160mhz. Dat merk je vooral in datatransfers, 40mhz zal ongeveer 300Mbps aantikken en 80Mhz ongeveer 600. Maar 40mhz is veel minder storings gevoelig, en bij meerdere AP's in huis heb je ook minder risico op overlap van kanalen. Wat ik heb gezien is dat een Portal sowieso geen gebruik maakt van 80Mhz, althans dat heb ik hier nog niet gezien. 20/40mhz is ook voldoende voor je smartphone, tablet of andere multimedia devices.
  • Een kanaal gebruiken met meer zendvermogen. Bij mij is dat tussen de 100 en 140. De kanalen er onder doen minder. Sowieso op elke AP een ander kanaal, en zo ver mogelijk uit de buurt van een andere kanaal, want je wil niet dat de 40Mhz band gaat overlappen met de 40mhz band van een andere AP.
    Dit verschilt natuurlijk per type/merk AP.
    En fun fact: ook de Portal heeft ook onder kanaal 100 bij een aantal kanelen minder zend vermogen. Dit staat ook ergens in de handleiding (die niemand leest denk ik? :+ ). Ik weet trouwens niet meer exact welke kanalen dat zijn, de doos en boekjes liggen al bij het oud papier :P Er waren een paar kanalen wat maar een fractie van de totale zendvermogen had.
  • In feite is een client (in dit geval de Portal) verantwoordelijk voor roaming, dus het connecten naar een andere AP als je in huis van A naar B verplaatst. Er zijn echter AP's die hier bij kunnen 'helpen'. Hoe dit werkt verschil per AP. In mijn geval kan ik instellen in mijn AP dat bij een een te zwak signaal (laten we zeggen -70dB), dat ie automatisch disconnect. Je client (de Portal) word dan geforceerd een andere AP te pakken.
  • Geen legacy protocollen en instellingen gebruiken. Dus geen TKIP, alleen AES. Geen mix van WPA/WPA2/WPA3. etc. etc.
Succes.
Goede tips waar we hier wat aan hebben. Grootste nadeel van mijn netwerk is dat ik 2,4ghz en 5ghz niet kan loskoppelen. De KPN V12 staat dat niet toe, de Deco X20 ook niet. Het kwalijke is dat ik in de Deco X20 de Portal niet kan forceren naar het 5ghz signaal. Voor zover ik kan zien pakt ie dat signaal wel altijd. Heb als test de wifi van mijn router weer opengezet. Alleen een 5ghz signaal waar ik alleen de Portal op aangesloten heb. Dat werkt niet beter dan het 5ghz signaal van de Deco's. Ik weet dat mijn deco's en router sowieso iets met WPA mix doen. Zal daar nog eens naar kijken.

Edit: mijn deco's gebruiken WPA2 (AES) en WPA3 personal. Kan ik dan beter alleen WPA2 gebruiken? Is WPA3 niet veiliger?

Maar heb jij helemaal geen apparaten meer die 2,4ghz gebruiken? Al mijn IoT apparaten gebruiken alleen maar 2,4ghz, die ondersteunen 5ghz niet eens. Dan denk ik aan, Harmony Hub, HomeWizard P1 meter (uitlezen meterkast), Growatt adapter om mn zonnenpanelen uit te lezen. En dan zal ik vast nog wel wat vergeten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 06-12-2023 16:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ak0nnmgn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:35:
Ikzelf heb de PSP nu even in gebruik, op releasedag ontvangen en toen was de ervaring niet al te best. Intussen is het wel beter geworden maar ik merk bijvoorbeeld vooral met games als GTA 5 dat kleuren overdreven zijn, en tijdens autorijden dingen blurry worden vanwege de snelheid oid.

Heeft dit te maken met dat HDR op de PS5 hiertussen zit en dat de streaming bandwidth niet sterk genoeg is om fast paced gameplay te forwarden?

PS5 is hardwired en de PSP wordt geforced naar dichtsbijzijnde AP op 5Ghz.
Kunnen streaming artefacts zijn, maar kan ook een LCD ding zijn. LCD heeft nu eenmaal last van ghosting. Ik merk ook veel meer blur/ghosting op het scherm van de Portal tov mijn OLED C3.

Overdreven kleuren herken ik niet zo. Je kunt dat niet aanpassen op de Portal, maar ik vind de kleuren niet merkbaar meer aangezet dan op mijn tv.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 06-12-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Toen ik dit las bedacht ik me meteen, gebruikers van dit forum kunnen (en willen) dat wel.

Ik als casual gebruiker van pc's kan nog wel min of meer alle technische termen in de voorbije posts volgen (ik ben verre van een netwerk installateur of zo). Maar goed, het gaat over redelijke standaardinstellingen waarbij iemand die een FAQ leest op de website van de router fabrikant nog wel kan uitkomen.

Maar ik gok dat de gemiddelde mediamarkt consument al scheel kijkt bij het horen van 2.4 en 5 Ghz, jammer genoeg.

Wat een product dit :) Eerste consumer product waar je toch wel ofwel geluk moet hebben, of skills. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
Zorroberner schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:21:
[...]

Mijne is net binnen. Ga het vanavond installeren en fifa 23 proberen, zal laten weten wat mijn bevindingen zijn. Speelde vorige week kort fifa via de remote play op mijn telefoon en los van het camera beeld ging dat prima qua latency.
Okee heb de portal geïnstalleerd, ben geen echte tweaker dus mijn netwerk verbinding geeft twee streepjes ipv drie dus dat wordt even inlezen als, maar PS5 verbonden met de kabel. En het werkt goed hoor :D. Begonnen met La Noire, waar gek genoeg de R1 en R2 omgedraaid waren. En daarna fifa 23 geprobeerd als test. WK vrouwenvoetbal, VS-Nederland (ik was oranje uiteraard) op wereldklasse. En 2-1 gewonnen na een tijd geen fifa of FC EA te hebben gespeeld. Dus dan werkt het wel goed durf ik te zeggen. Zag heel soms de resolutie wat verminderen, maar dat hoort ook bij streamen van zo'n spel, maar van Latency weinig gewerkt. Behalve dat Beerensteyn niet goed reageerde op mijn input, maar dat heeft denk ik meer met haar techniek te maken dan de Portal. Dus je kan zeker wel EA FC spelen, alleen de vraag is of je online potjes moet gaan doen.

Edit: Even gegoogled hoe dat zit met R1 en R2, las ergens op Reddit dat dat een overblijfsel van de PS Vita kan zijn, die had alleen R1 en L1, dus spellen uit die tijd die op de Vita via Remote Play gespeeld konden worden hebben op de Portal een ietwat andere besturing. Grappig (en raar, maar goed)

[ Voor 11% gewijzigd door Zorroberner op 06-12-2023 22:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zorroberner schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:54:
[...]

Okee heb de portal geïnstalleerd, ben geen echte tweaker dus mijn netwerk verbinding geeft twee streepjes ipv drie dus dat wordt even inlezen als geen, maar PS5 verbonden met de kabel. En het werkt goed hoor :D. Begonnen met La Noire, waar gek genoeg de R1 en R2 omgedraaid waren. En daarna fifa 23 geprobeerd als test. WK vrouwenvoetbal, VS-Nederland (ik was oranje uiteraard) op wereldklasse. En 2-1 gewonnen na een tijd geen fifa of FC EA te hebben gespeeld. Dus dan werkt het wel goed durf ik te zeggen. Zag heel soms de resolutie wat verminderen, maar dat hoort ook bij streamen van zo'n spel, maar van Latency weinig gewerkt. Behalve dat Beerensteyn niet goed reageerde op mijn input, maar dat heeft denk ik meer met haar techniek te maken dan de Portal. Dus je kan zeker wel EA FC spelen, alleen de vraag is of je online potjes moet gaan doen.
Die 2 van de 3 streepjes is een bug denk ik. Soms heb ik dat ook, terwijl ik max 2 meter van mijn AP afzit zonder obstakels er tussen.
Sowieso mogen ze de weergave en GUI nog flink verbeteren. Zou fijn zijn als ik bijvoorbeeld een batterij percentage kan zien.
En wellicht voor velen handig: iets meer netwerk informatie, nu zie je enkel een SSID. Geen data over welke frequentie, signaal sterkte in dB, response tijd naar de PS5 etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2023 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:58:
[...]

Die 2 van de 3 streepjes zijn een bug denk ik. Soms heb ik dat ook, terwijl ik max 2 meter van mijn AP afzit zonder obstakels er tussen.
Ja same zat tijdens het uitproberen ook zo. En ach de kwaliteit was voor een streaming device uitstekend, dus je hoort mij niet klagen. Als je met plezier Fifa kan spelen qua latency, dan werkt het goed. Maar dank voor je post, stelt toch wat gerust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Als ik 5ghz only aanzet op mn deco’s, dan scheiden mn buitencamera’s ermee uit. Geen optie helaas. Ik hoop dat de portal bij mij gewoon werkt als zowel 2.4 als 5 zijn ingeschakeld. Wat hierboven ook gezegd wordt: de gemiddelde consument van de portal heeft geen idee wat 2.4 en 5 inhoudt, dus het zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Vizjee schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:16:
Als ik 5ghz only aanzet op mn deco’s, dan scheiden mn buitencamera’s ermee uit. Geen optie helaas. Ik hoop dat de portal bij mij gewoon werkt als zowel 2.4 als 5 zijn ingeschakeld. Wat hierboven ook gezegd wordt: de gemiddelde consument van de portal heeft geen idee wat 2.4 en 5 inhoudt, dus het zou geen probleem mogen zijn.
De gewone consument heeft geen portal 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05

Dennis1812

Amateur prutser

Ton Hasselt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:49:
[...]

Waarom niet? Om relaxed op de bank te gamen denk ik dat mensen hem best kopen.
Immers ligt hij gewoon bij de Mediamarkt. (Ofja, dat is het idee zodra er voorraad is.)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:12:
[...]

Goede tips waar we hier wat aan hebben. Grootste nadeel van mijn netwerk is dat ik 2,4ghz en 5ghz niet kan loskoppelen. De KPN V12 staat dat niet toe, de Deco X20 ook niet. Het kwalijke is dat ik in de Deco X20 de Portal niet kan forceren naar het 5ghz signaal. Voor zover ik kan zien pakt ie dat signaal wel altijd. Heb als test de wifi van mijn router weer opengezet. Alleen een 5ghz signaal waar ik alleen de Portal op aangesloten heb. Dat werkt niet beter dan het 5ghz signaal van de Deco's. Ik weet dat mijn deco's en router sowieso iets met WPA mix doen. Zal daar nog eens naar kijken.

Edit: mijn deco's gebruiken WPA2 (AES) en WPA3 personal. Kan ik dan beter alleen WPA2 gebruiken? Is WPA3 niet veiliger?

Maar heb jij helemaal geen apparaten meer die 2,4ghz gebruiken? Al mijn IoT apparaten gebruiken alleen maar 2,4ghz, die ondersteunen 5ghz niet eens. Dan denk ik aan, Harmony Hub, HomeWizard P1 meter (uitlezen meterkast), Growatt adapter om mn zonnenpanelen uit te lezen. En dan zal ik vast nog wel wat vergeten :P
https://forum.kpn.com/ken...e%2Dextra%2Dwifi%2D562445

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vizjee schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:16:
Klopt, IoT apparaten werken doorgaans alleen op 2,4ghz.

Een dualband signaal zal in de basis gewoon moeten werken, maar liever zie ik ook de optie omdat te scheiden. Begrijp ook niet zo goed waarom TP link dat niet inbouwt. Net zoals dat je geen kanalen kan kiezen bij veel Deco's. Toch best prijzige hardware waar ik wel iets meer customization had verwacht. Ik heb overigens nog nooit gezien dat mn portal het 2,4ghz kanaal pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah top, dus toch wel :*)
Super dom van me. Heb nog een tijdje in die settings zitten neuzen, maar had dus niet in de gaten dat ik daar de 2,4ghz en 5ghz van elkaar kan scheiden 7(8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2023 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Ton Hasselt schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:49:
[...]

Daarom schreef ik ook ‘de gemiddelde consument van de portal’ 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
nosfertu schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:32:
Ja ik had het zelfde. Dus nu maar een 2de kans van de Coolblue op de kop getikt. Komt morgen binnen.
Ben benieuwd
Ik heb m nu ook tweedekans als nieuw van Coolblue. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Amazon duurt me te lang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Vizjee schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:11:
[...]

Ik heb m nu ook tweedekans als nieuw van Coolblue. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Amazon duurt me te lang
Gezien het type product zal het wel meevallen denk ik.

1. veel miskopen van ouders/verstrooide consumenten die denken dat het standalone is. => retour
2. veel mensen bij wie het niet goed draait => retour

Wellicht allemaal max. een uurtje getest of zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosfertu
Vizjee schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:11:
[...]

Ik ben ook benieuwd, krijg mijn 2de kans van Coolblue vandaag binnen. Er zouden 2 hele kleine krasjes op achterkant op het zwarte gedeelte zitten. Waarschijnlijk beetje lomp de oplaadkabel er geprobeerd in te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessant item!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-10 11:12

CoeliJoeli

Gamer

Op dit moment speel ik remote play via mijn Samsung s7 tablet en zit wel te denken om de Portal aan te schaffen i.v.m. de audio jack. Ik wil namelijk graag dat mijn omgeving geen last van het geluid heeft. Bluetooth headsets geven lag, dat het mij stoort.
Kan ik er vanuit gaan dat de ervaring (kwaliteit verbinding) die ik nu met remote play via de tablet heb, gelijk zal zijn aan de Portal?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Had 'm gisteren ook gezien. Moet zeggen dat ik de heren van Digital Foundry wel heel hoog heb zitten qua technische kennis en hun onderzoeken & reviews zijn altijd van hoge kwaliteit. Alleen hier had ik wel even meer verwacht. Ze hebben het er over dat een direct stream vanaf de PS5 eventueel met een HDMI dongle zou moeten.
Dat terwijl de PS5 een USB-C uitgang aan de voorkant heeft zitten met Display port output. Dat is makkelijker en zit dan ook niet alsnog verstopt ergens achterin je meubel.

Ben trouwens benieuwd of de PS Portal USB-C ingang voor het opladen wellicht meer features heeft wat nu nog niet benut word. Bijvoorbeeld dat ie display input heeft. Dan zou je in theorie de Portal via een USB-C kabel kunnen verbinden met de PS5, wellicht in een toekomstige update.

Wie weet wat allemaal nog kan, want heb het idee dat de software op de portal zelf nog niet af is. Sommige GUI elementen kunnen gewoon veel beter (wat ik ook in mn eerdere post heb aangegeven), apps zoals Netflix of Youtube zou ook 'nice' zijn, het streamen vanaf de PS Cloud (niet dat mij dit boeit). In ieder geval nog wel dingen die nog beter/mooier/anders kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb inderdaad geen apparaten meer op 2.4ghz.
Letterlijk alles wat op een veste plak staat in huis zit een LAN kabel in, dus ook mijn IOT zoals de camera's, de HUE bridge en dergelijke. Wat nog overblijft voor draadloos is letterlijk alles wat zich verplaatst, dus tablets, smartphones, laptops en gaming handhelds :P
Heb een dedicated gasten SSID op een apart VLAN, en die heb ik wel op 2.4ghz :+

WPA2/3 kun je prima naast elkaar draaien. Mijn punt was meer om zoveel mogelijk legacy zaken wat niet meer nodig is uit te zetten. Sowieso zal het uitzetten van WPA2 nog al lastig zijn omdat behoorlijk veel moderne apparaten nog niet eens support hebben voor WPA3. WPA2 is trouwens nog steeds veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:31:
[...]
Letterlijk alles wat op een veste plak staat in huis zit een LAN kabel in, dus ook mijn IOT zoals de camera's, de HUE bridge en dergelijke.
De Hue bridge moet zelfs bedraad worden aangesloten. Kan niet via wifi.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 06:21
Voor de geïnteresseerden: https://nl.aliexpress.com...qvqB&gatewayAdapt=glo2nld voor een case. Stonk als de pest naar plastic, maar de PS Portal past er wel perfect in. En voelt best wel stevig. Na een halve dag openstaan zonder portal erin is de fabriekslucht eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkgdPEXPydgHsCSdQEkp-WA4rpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpUBxyPLmH0udxYbshjXNVtb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW5i6tuUlPcbFzswXZlQyDDqcPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBA2opjGXarVB3Jb68HqPJVc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFuy_GJ4xmz6ord2o1WHigL-6Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB15ttX9lLtTEOfAK5pcafhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3dezzJHA6O95DHgr8YJlYNOqsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lo9BT7lCKc423iYYNQqqXzLu.jpg?f=fotoalbum_large

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:37
Kerberos84 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:09:
Voor de geïnteresseerden: https://nl.aliexpress.com...qvqB&gatewayAdapt=glo2nld voor een case. Stonk als de pest naar plastic, maar de PS Portal past er wel perfect in. En voelt best wel stevig. Na een halve dag openstaan zonder portal erin is de fabriekslucht eruit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, drukt de top ook niet op de thumbsticks wanneer deze dicht zit? Dat schijnt een veelvoorkomende klacht te zijn met de wat goedkopere cases. Ik hoor graag, anders bestel ik 'm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 07:50
Goed om te weten. Ik heb deze gisteren ook besteld.
De PlayStation Portal had ik volgens mij afgelopen vrijdag bij Sony besteld en beide stickers waren nog dicht.

Thuis werkt het goed, maar via internet heb ik ook al geraced in GT7 en Lego 2k Drive.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 06:21
ak0nnmgn schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:37:
[...]

Nice, drukt de top ook niet op de thumbsticks wanneer deze dicht zit? Dat schijnt een veelvoorkomende klacht te zijn met de wat goedkopere cases. Ik hoor graag, anders bestel ik 'm ook.
Nope helemaal niet, er zit zeker nog 1 cm travel tussen bovenkant van case en thumbsticks.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook eens een paar van die cases gekocht voor m'n dual sense controllers. Duidelijk hetzelfde materiaal als ik de textuur zowat bekijk, en inderdaad, die stinken echt hard. Heel erg chemisch ook. Lijkt me vast niet gezond. Ik heb ze dan maar in de wasmachine gedaan, nog eens goed afgespoeld, en laten drogen. En zelfs dan was het er nog niet helemaal uit.

Jammer. Nu is de geur er wel min of meer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Zo zie je maar, aan die goedkope spullen zit toch een luchtje 🤭😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:04
Heeft iemand hier al de Playstation Portal remote collectible gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExYndneXpjaXhsb2VrMXZhNWkxM2txNHU2aTl6b2R4bTN6Ymlsb2xxeSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/wMpwuU8YovPEStF3Ti/giphy.gif

Bron: https://blog.playstation....tibles-for-december-2023/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
TechFox schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:30:

[Afbeelding]

Nee ik zie de campagne ervoor ook niet in de PS plus app :(

Heb verder gespeeld op de Portal en wat een heerlijk ding. Heb mijn PS5 eindelijk bekabeld verbonden met internet. Had eerder al een kabeltje erin, maar die werkte kennelijk niet (lol en ik denken dat het verbonden was, maar goed dat is dan goede Wifi :P). Dus nu bekabeld nog verder getest. Fifa ging nog beter, al verloor ik wel met 1-0 van Vietnam en 4-1 van Zweden...

Daarna GTA Online gedaan, ik dacht laat ik die maar eens proberen, al heb ik na level 100 in GTA Online te hebben gehaald mijzelf eigenlijk beloofd het niet meer te spelen haha. Dus in een private session (dat wel) gespeeld, daarin met een helikopter en vliegtuig gevlogen, en qua latency echt niet gemerkt dat ik streamde. Dus heel blij met dit apparaat, qua kleuren enzo echt het gevoel alsof ik op mijn oude PSP GTA Vice City Stories zit te spelen, maar ach. Ik ga lekker genieten van dit apparaat, zeker het WK Darts plaatsvindt, lekker kijken en als het een saai potje is de Portal aan en gamen maar met darts op de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:44

Gregory76

Sony PlayStation freak

TechFox schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:30:

[Afbeelding]

Yes! Die heb ik afgelopen week een keer gescoord.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-10 14:39
Jammer dat de Portal nog steeds nergens voorradig is en Marktplaats helemaal vol met scalper advertenties staat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Mediamarkt Rotterdam en Hoorn schijnen vandaag te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-10 14:39
Serotonine schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:34:
Mediamarkt Rotterdam en Hoorn schijnen vandaag te hebben.
Oja ik zie het, helaas niet in staat om daarheen te gaan. Even afwachten dan maar weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-10 23:01
Ik twijfel enorm om vandaag de Portal te kopen. Heeft iemand ervaring met het spelen van ea fc 24 ultimate team op de portal? Want dit is het spel wat ik het meest zou willen spelen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Overigens zou Rotterdam op voorraad moeten hebben maar krijg het niet in mijn winkelwagentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 08-10 12:26
Denn90 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:12:
Overigens zou Rotterdam op voorraad moeten hebben maar krijg het niet in mijn winkelwagentje?
same here, en fysiek langs gaan lukt komende paar uur nog niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stunned Guy
Hier hetzelfde, lukt al sinds vanmorgen vroeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Denn90 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:08:
Ik twijfel enorm om vandaag de Portal te kopen. Heeft iemand ervaring met het spelen van ea fc 24 ultimate team op de portal? Want dit is het spel wat ik het meest zou willen spelen. Ben benieuwd!
Bovenaan deze pagina heb ik een post staan over fifa 23 wat nagenoeg hetzelfde is. Kort samengevat: alleen single player gespeeld maar ben positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Thanks!

Als iemand ook online ervaring heeft met fifa hoor ik het graag.
Zorroberner schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:29:
[...]

Bovenaan deze pagina heb ik een post staan over fifa 23 wat nagenoeg hetzelfde is. Kort samengevat: alleen single player gespeeld maar ben positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Ik zou er wel naar toe kunnen rijden maar de vraag is of hij daadwerkelijk wel op voorraad is.
fjux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:15:
[...]

same here, en fysiek langs gaan lukt komende paar uur nog niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Denn90 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:43:
Ik zou er wel naar toe kunnen rijden maar de vraag is of hij daadwerkelijk wel op voorraad is.

[...]
Een beller is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Probeer het maar eens voor elkaar te krijgen een media Markt winkel aan de lijn te krijgen.
Alles gaat via hoofdkantoor, en die kunnen niets.
Behalve: dan moet je via de site bestellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
fjux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:47:
[...]

Probeer het maar eens voor elkaar te krijgen een media Markt winkel aan de lijn te krijgen.
Alles gaat via hoofdkantoor, en die kunnen niets.
Behalve: dan moet je via de site bestellen |:(
En bol is ook al door z'n voorraad heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Je kan hem toch gewoon online betalen en dan vanaf half 12 afhalen? Kan ook om 17 uur afhalen, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Serotonine schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:00:
Je kan hem toch gewoon online betalen en dan vanaf half 12 afhalen? Kan ook om 17 uur afhalen, denk ik dan.
Dat is dus juist het stuk dat niet werkt op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
Ging het maar zo
Serotonine schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:00:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Thanks!

[...]
Zal vanavond wel een potje spelen, ben geen goede fifa speler, maar goed het is het proberen waard (als iemand tenminste fifa 23 nog online speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Het is nog mooier geworden met de mediamarkt.
Mijn betere helft is er zojuist langsgegaan, en die hebben haar verteld dat het een fout was, ze hadden er helemaal geen binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
fjux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:22:
Mijn betere helft is er zojuist langsgegaan, en die hebben haar verteld dat het een fout was, ze hadden er helemaal geen binnen gekregen.
Mediamarkt België heeft ze wel, ook Coolblue in Nederland heeft ze in verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Ton Hasselt schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:31:
[...]

Mediamarkt België heeft ze wel, ook Coolblue in Nederland heeft ze in verschillende zaken.
Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan die info?
op de sites van beide bedrijven kan ik niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
fjux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:37:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan die info?
op de sites van beide bedrijven kan ik niets vinden...
Gewoon via mediamarkt.be en coolblue.
Net nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
fjux schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:22:
Foutje komt niet vaak voor in api, achterover drukken wel ;) medewerker met connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Misschien verstandig dat er naast dit topic een 'leveringstopic' komt? De ervaringen omtrent het apparaat sneeuwen aardig onder zo, al begrijp ik het wel ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:18:
Misschien verstandig dat er naast dit topic een 'leveringstopic' komt? De ervaringen omtrent het apparaat sneeuwen aardig onder zo, al begrijp ik het wel ;)
Mwah, zo hard gaat dit topic nou ook weer niet. Waarschijnlijk een issue wat zich hooguit nog in december afspeelt en in januari gewoon goed te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Ik heb de portal net binnen, een tweedekans. Horen de pijltjestoetsen iets heen en weer te kunnen bewegen. Naar mijn mening doen ze dit meer bij de portal dan bij de controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Gregory76 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:03:
[...]

Yes! Die heb ik afgelopen week een keer gescoord.
Heb je daar nog iets specials voor gedaan? Ik zie namelijk de "campagne" niet staan. Als ik er naar zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Ik moet zeggen dat ik niet superblij ben met de Portal en dat heeft alles met de verbinding te maken.

Heb ziggo met 3 deco’s. PS5 is via Switch op Connectbox aangesloten (Lan). Gewoon een snelle zeer stabiele verbinding (500 mbps). Wifi op telefoon ook ver boven de 100. Toch erg laggy op mn ps portal, vaak een wereldbol met uitroepteken icoon erbij. Heb een gastnetwerk met 5Ghz aangemaakt, maar die is totaal niet stabiel voor mn portal en dat helpt dus ook niet. Naast de deco gamen maakt geen verschil. Ik kan wel connecten met PSN maar een cod server ingaan of verbinding met ea servers geeft errors? Iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 21:55
Vizjee schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:50:
Ik moet zeggen dat ik niet superblij ben met de Portal en dat heeft alles met de verbinding te maken.

Heb ziggo met 3 deco’s. PS5 is via Switch op Connectbox aangesloten (Lan). Gewoon een snelle zeer stabiele verbinding (500 mbps). Wifi op telefoon ook ver boven de 100. Toch erg laggy op mn ps portal, vaak een wereldbol met uitroepteken icoon erbij. Heb een gastnetwerk met 5Ghz aangemaakt, maar die is totaal niet stabiel voor mn portal en dat helpt dus ook niet. Naast de deco gamen maakt geen verschil. Ik kan wel connecten met PSN maar een cod server ingaan of verbinding met ea servers geeft errors? Iemand hetzelfde?
Wil je niet op kosten jagen maar die Deco’s heb ik heel snel de deur uit gedaan. Zeer slechte ervaringen mee al ver voor de portal. Niet stabiel. Traag. Disconnects. Ellende. Heb nu netgear Orbi’s en 0 problemen. Speel bijna alleen nog maar op portal. Geen enkel probleem en zonder lag. Verder ook een 500mbps ziggo abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
M617573 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:56:
[...]

Wil je niet op kosten jagen maar die Deco’s heb ik heel snel de deur uit gedaan. Zeer slechte ervaringen mee al ver voor de portal. Niet stabiel. Traag. Disconnects. Ellende. Heb nu netgear Orbi’s en 0 problemen. Speel bijna alleen nog maar op portal. Geen enkel probleem en zonder lag. Verder ook een 500mbps ziggo abo.
Ai dat is balen. Ik heb voor de rest prima verbinding met alle apparaten op de deco’s. Nooit disconnects en altijd stabiel (zover ik dat meet en merk). Hele avonden 4k netflix zonder problemen. Wel raar als de portal dat dan niet trekt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:23:
[...]

Mwah, zo hard gaat dit topic nou ook weer niet. Waarschijnlijk een issue wat zich hooguit nog in december afspeelt en in januari gewoon goed te verkrijgen is.
Ja precies, altijd dat gedoe om topics meteen te splitsen. Hier worden 5 posts per dag gepost of zo, het is goed te volgen.

Net als met andere sony accessoires (PSVR2) is het rond release even druk want nieuw, en de die-hards wachten op hun speelgoed. Blijkt dan dat in een eerste golf iedereen bediend is en na vier weken is het topic dood omdat het absoluut geen mainstream product is enkel door tweakers is gekocht. Niet alleen is het issue in januari weg, volgens mij is het topic tegen dan gewoon dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:44

Gregory76

Sony PlayStation freak

TechFox schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:39:
[...]

Heb je daar nog iets specials voor gedaan? Ik zie namelijk de "campagne" niet staan. Als ik er naar zoek.
Nee, niks bijzonders. Wel de campagne gewoon handmatig 'gestart', zoals altijd moet.
Waarom gaat dit trouwens niet gewoon automatisch?!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7f0pw0BFaJ4xJPhNcotyvNSjM9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSzEjEFakQzoZpQycg1O46Lf.jpg?f=fotoalbum_large

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 20:25

Ik hoop niet dat je verwacht een fatsoenlijk potje COD online te spelen, dan kan je hem meteen terug sturen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Je config is verrot. Dat lees ik al dat je een gasten wifi hebt aangemaakt. Dat is een ander VLAN die gescheiden is van je interne netwerk. Dus dan gaat de Portal het internet over en dan terug, ja dat werkt verrot. En zoals vaker in dit topic voorbij is gekomen is 5ghz maar 1 van de factoren.
Even zoeken in dit topic en je komt vast een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
Amos_x schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:42:
[...]

Ja precies, altijd dat gedoe om topics meteen te splitsen. Hier worden 5 posts per dag gepost of zo, het is goed te volgen.

Net als met andere sony accessoires (PSVR2) is het rond release even druk want nieuw, en de die-hards wachten op hun speelgoed. Blijkt dan dat in een eerste golf iedereen bediend is en na vier weken is het topic dood omdat het absoluut geen mainstream product is enkel door tweakers is gekocht. Niet alleen is het issue in januari weg, volgens mij is het topic tegen dan gewoon dood.
Nvm

[ Voor 41% gewijzigd door Redondo1982 op 08-12-2023 23:42 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizjee
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:46:
[...]

Je config is verrot. Dat lees ik al dat je een gasten wifi hebt aangemaakt. Dat is een ander VLAN die gescheiden is van je interne netwerk. Dus dan gaat de Portal het internet over en dan terug, ja dat werkt verrot. En zoals vaker in dit topic voorbij is gekomen is 5ghz maar 1 van de factoren.
Even zoeken in dit topic en je komt vast een heel eind.
Ik heb nu het gastnetwerk weer verwijderd en in de deco app de ps portal geforceerd op 5ghz. Ook aan 1 deco toegewezen van de 3 die bekabeld aan hoofddeco staat. Jammer dat ik niet door heel het huis kan spelen nu, maar het is een betere ervaring dan voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Vizjee schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:28:
[...]

Ik heb nu het gastnetwerk weer verwijderd en in de deco app de ps portal geforceerd op 5ghz. Ook aan 1 deco toegewezen van de 3 die bekabeld aan hoofddeco staat. Jammer dat ik niet door heel het huis kan spelen nu, maar het is een betere ervaring dan voorheen
Waarom wil je het toewijzen? Bij elk wifi apparaat kan je even disconnecten en gaat het automatisch de zender nemen met het meeste vermogen. Roaming van AP naar AP is op bijna geen enkel wifi apparaat geimplementeerd, en ze blijven lang hangen op de suboptimale AP. Maar uit eigen ervaring op andere apparaten werkt wifi off/on wel voor dit soort gevallen. Weinig elegant, maar het is iets van max. 5 seconden of zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Kwam em tegen op reddit. Moest toch ff lachen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvuQ7JrT11wrIKOmUd4a14MSBuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xn6ubWadPOVfpHk34UgZbCuT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 09-12-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M617573 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:56:
[...]

Ligt er wel aan welke deco’s lijkt me. Ik heb de x20’s en die werken echt altijd. Stabiel en snel wifi, lage latencies. 2 1gb ethernet backhauls per deco, erg handig. Bedraad haal ik altijd 1gb/s, soms zelfs meer vreemd genoeg.

Nadeel vind ik de opties tot instellingen. Geen channel, bandwith keuze en niet de mogelijkheid 2,4 van 5ghz te scheiden. Voor mij is dat nog geen reden ze de deur uit te doen en €500 neer te leggen voor andere apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 18:51
Hulleman schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:45:
[...]
Geen channel, bandwith keuze en niet de mogelijkheid 2,4 van 5ghz te scheiden. Voor mij is dat nog geen reden ze de deur uit te doen en €500 neer te leggen voor andere apparatuur.
Meen je dat nu echt ? Ik weet dat veel consumenthardware ietwat beperkt is in functionaliteit, maar niet eens je eigen kanalen kunnen instellen, of aparte SSIDs voor 2.4 vs 5.0 GHz is toch wel heel triestig. Eigenlijk moet je dan ook niet echt verbaasd zijn als het netwerk ook niet optimaal werkt met sommige use cases, of dat traffiek niet goed geprioritiseerd wordt.

Ook om die reden ben ik meer voorstander van toch iets geavanceerder hardware met bvb aparte switch vs access points (al is de WAF factor van een AP aan plafond of muur ook wel niet evident). Bvb in mijn EAP225 access points kan ik gewoon onbeperkt SSIDs definiëren. Dus heb ik een hoop SSIDs om het mogelijk te maken devices in een specifieke richting te krijgen, zoals twixie-24 en twixie-50 (om 2.4 of 5.0 te forceren) of bvb twixie-bureau-50 vs twixie-cinema-50 (om zelfs een specifiek AP te forceren). Zo heb ik thuis dus wel in totaal een tiental SSIDs en vragen de buren zich wellicht af wat die ene met al die wifi netwerken moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizjee
Hulleman schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:45:
[...]

Ligt er wel aan welke deco’s lijkt me. Ik heb de x20’s en die werken echt altijd. Stabiel en snel wifi, lage latencies. 2 1gb ethernet backhauls per deco, erg handig. Bedraad haal ik altijd 1gb/s, soms zelfs meer vreemd genoeg.

Nadeel vind ik de opties tot instellingen. Geen channel, bandwith keuze en niet de mogelijkheid 2,4 van 5ghz te scheiden. Voor mij is dat nog geen reden ze de deur uit te doen en €500 neer te leggen voor andere apparatuur.
Kan je dat 2,4 en 5 ghz niet per device selecteren? Dat kan ik wel in de deco app. Overigens gebruiken de meeste 5 (nieuwere iphones, macbook en nu de portal). Alleen mn buitencamera’s zijn 2.4 only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 13:48:
[...]

Meen je dat nu echt ? Ik weet dat veel consumenthardware ietwat beperkt is in functionaliteit, maar niet eens je eigen kanalen kunnen instellen, of aparte SSIDs voor 2.4 vs 5.0 GHz is toch wel heel triestig. Eigenlijk moet je dan ook niet echt verbaasd zijn als het netwerk ook niet optimaal werkt met sommige use cases, of dat traffiek niet goed geprioritiseerd wordt.

Ook om die reden ben ik meer voorstander van toch iets geavanceerder hardware met bvb aparte switch vs access points (al is de WAF factor van een AP aan plafond of muur ook wel niet evident). Bvb in mijn EAP225 access points kan ik gewoon onbeperkt SSIDs definiëren. Dus heb ik een hoop SSIDs om het mogelijk te maken devices in een specifieke richting te krijgen, zoals twixie-24 en twixie-50 (om 2.4 of 5.0 te forceren) of bvb twixie-bureau-50 vs twixie-cinema-50 (om zelfs een specifiek AP te forceren). Zo heb ik thuis dus wel in totaal een tiental SSIDs en vragen de buren zich wellicht af wat die ene met al die wifi netwerken moet :).
10 SSID’s is wel echt killing voor je stabiliteit. Op een AP wil je er echt max 3 per frequentie. Hoe meer SSID’s, hoe minder airtime je hebt per SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:50:
[...]
10 SSID’s is wel echt killing voor je stabiliteit. Op een AP wil je er echt max 3 per frequentie. Hoe meer SSID’s, hoe minder airtime je hebt per SSID.
Die 10 zijn over 3 APs. Ik heb er inderdaad ook maar 3 per frequentie op elk AP:
* eentje compleet device/freq onafhankelijk (twixie-roam)
* eentje device onafhankelijk maar freq specifiek (twixie-roam-24)
* en eentje device en freq specifiek (twixie-bureau-24)

EDIT: toegegeven, ik gebruik ze bijlange niet allemaal, dus ik zou in principe wel waarvan die SSIDs kunnen disablen.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 09-12-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 22:53
Ik heb in onze nieuwbouwwoning één TP-Link EAP245 op de gelijkvloers en één op de verdieping geplaatst. Eerst had ik 4 SSID's, één voor 2,4 GHz en één voor 5 GHz per access point.
Probleem was dat de toestellen probeerden vast te houden aan de huidige SSID (en dus access point), ook al was het bereik heel slecht.
Na een jaar de SSID's voor beide access points gelijk gezet, wel nog steeds 2,4 GHz en 5 GHz gescheiden en sinds dan nul problemen gehad, overschakelen is seamless. Ondertussen al 2 jaar perfecte Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
MathieuT schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:08:
Probleem was dat de toestellen probeerden vast te houden aan de huidige SSID (en dus access point), ook al was het bereik heel slecht.
Gebruik je geen Omada controller? Want die helpt met handovers voor roaming, exact om jouw probleem niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-10 22:53
Twixie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:15:
[...]

Gebruik je geen Omada controller? Want die helpt met handovers voor roaming, exact om jouw probleem niet te hebben.
Nee, geen Omada controller.
Maar zoals ik zeg, het werkt al 2 jaar perfect 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechFox
Ook ik ben sinds launch day de gelukkige eigenaar van een Playstation Portal. Heb er al vele uren opzitten en de ervaring is echt uitstekend.

Speel echter alleen maar single player games en hierbij is niet tot nauwelijks input lag te merken. Bevalt prima om op de bank behalve achter je tv ook op een kleiner handheld te kunnen gamen. Zeker classic games vallen op die manier echt prima te spelen.

Setup: Playstation 5 via kabel verbonden en 5G wifi via de router.

Ik heb ook een zwarte silicone hoes gekocht om de Portal te beschermen. Deze bevalt prima. Voor de mensen die zo'n zelfde hoes zoeken, link naar artikel: https://nl.aliexpress.com...W7vw&gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19MNINCyZWG-yKj8O30qhnQDy2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKcTX1nhmW5Ze2bHzFR3zfuo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUXR2cI229N6giEgiyFJB0NXaTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzhhQCLp3ibf7pXAogc5yAPC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Thanks!

[...]
Je had van mij nog deze tegoed, gisteren niet aan toegekomen. Net even potje FUT division rivals gespeeld. Disclaimer laatste keer dat ik FUT 23 speelde was in oktober 2022. Heb dus een slecht en traag team. Maarrrr ik heb lol gehad. Het speelde goed, ik stond op het einde zelfs 4-3 voor na 1-3 achter te hebben gestaan. Laatste minuut helaas 4-4. Heel af en toe liep het spel iets minder vlot, maar kan ook door internet van de tegenstander zijn. Heb daar te weinig online fifa ervaring voor. Maar ik vond het goed speelbaar, en voor het merendeel was het vloeiend. En ja goed als je na ruim een jaar geen FUT te hebben gespeeld 4 doelpunten kan maken. Dan zal er wel iets goed gaan toch. (ik verdedigde zelf heel slecht).

Dus mijn bevindingen (als niet ervaren fifa speler) je kan de Portal gebruiken om online fifa te spelen. Maar goed dan moet alles wel kloppen, wat het bij mij als totale internetleek wel doet kennelijk. Ik speel wel in de huiskamer waar de router (van Ziggo) vrijuit staat. En PS5 met kabel verbonden. Maar ik heb mij dus niet geërgerd aan het spelen. Anders online zoeken of anderen hier nog ervaring mee hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denn90
Dank je wel voor je uitgebreide test en helderde bevindingen!

Ik heb inmiddels toch besloten om de portal nog even links te laten liggen. Mijn dochtertje van 7 maanden kost mij een hoop tijd (wat niet erg is).

Nogmaals bedankt en wellicht dat ik hem alsnog koop in het nieuwe jaar.
Zorroberner schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:35:
[...]

Je had van mij nog deze tegoed, gisteren niet aan toegekomen. Net even potje FUT division rivals gespeeld. Disclaimer laatste keer dat ik FUT 23 speelde was in oktober 2022. Heb dus een slecht en traag team. Maarrrr ik heb lol gehad. Het speelde goed, ik stond op het einde zelfs 4-3 voor na 1-3 achter te hebben gestaan. Laatste minuut helaas 4-4. Heel af en toe liep het spel iets minder vlot, maar kan ook door internet van de tegenstander zijn. Heb daar te weinig online fifa ervaring voor. Maar ik vond het goed speelbaar, en voor het merendeel was het vloeiend. En ja goed als je na ruim een jaar geen FUT te hebben gespeeld 4 doelpunten kan maken. Dan zal er wel iets goed gaan toch. (ik verdedigde zelf heel slecht).

Dus mijn bevindingen (als niet ervaren fifa speler) je kan de Portal gebruiken om online fifa te spelen. Maar goed dan moet alles wel kloppen, wat het bij mij als totale internetleek wel doet kennelijk. Ik speel wel in de huiskamer waar de router (van Ziggo) vrijuit staat. En PS5 met kabel verbonden. Maar ik heb mij dus niet geërgerd aan het spelen. Anders online zoeken of anderen hier nog ervaring mee hebben?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.