Klopt, dit geldt niet voor de meeste games die ook op de PS5 te vinden zijn, die draaien wel op 30 fps. Dit aanbod wordt wel steeds kleiner, gezien games steeds minder vaak geport worden naar de Switch.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:02:
[...]
Alleen dan ga je er vanuit dat de Wii u en de switch games altijd op 30fps draaien. Maar dat is niet het geval, er zijn genoeg games die op 60fps draaien namelijk.
Ik weet niet hoe de Portal werkt, maar kun je niet de interne maximale FPS van de PS5 op 120 zetten?De Wii u tablet gaf altijd exact dezelfde ervaring als op de console bij elke game ongeacht op welke fps deze draait. Aangezien de tablet altijd 2ms extra lag gaf. Dat is bij de portal natuurlijk anders, daar heb je niet dezelfde ervaring onder dezelfde condities als op de console. Daarnaast heb je het ook over 120fps, dat doet de portal sowieso niet, dus dat is niet aan de orde. De portal kan max 60fps aan, dus het voordeel van lage inputlag op 120fps kan je niet op de portal krijgen.
Haha, daar heb je zeker gelijk in. Ik heb een Switch en Steam Deck. Beide werken ideaal in de trein. Streaming hoef ik niet te proberen, want je hebt veel dode stukken.Tuurlijk kan je in bepaalde situaties dezelfde inputlag voor elkaar krijgen. Als je een game hebt die op de switch een enorm hoge inputlag heeft en dat je die op de ps5 op 60fps kan spelen. Dan kan je wellicht een vergelijkbare situatie creëren. Maar dan alsnog heb je ook nog frametimes, dat is sowieso de vraag of je die met streaming net zo smooth krijgt als lokaal.
Maar dan nog denk ik niet dat je dezelfde ervaring kan krijgen onderweg als met de switch. Aangezien je netwerk altijd ideaal moet zijn, als je onderweg bent dan is het geheel afhankelijk wat de afstand is, of je stil staat of beweegt. We weten allemaal dat zelfs bellen in de trein of auto soms nog steeds een probleem kan zijn. Hoe verder je van de ps5 bent hoe hoger de inputlag gaat worden.
Ik heb geen PS5, maar ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre streaming al een vervanging kan zijn van native gaming. Sony lijkt het in ieder geval een stuk beter voor elkaar te hebben t.o.v. de andere streaming handhelds. Zie ook review: Logitech G Cloud - Alle games bij de hand. Als ik de reviews van de Portal online mag geloven, lijkt het op een 30 FPS game-ervaring qua inputlag. Dat is niet zo goed als mijn Steam Deck, maar het is wel acceptabel.
[ Voor 3% gewijzigd door Bliksem B op 29-11-2023 19:01 ]