Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:33
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:34:
[...]

Ook in de trein kan ik een 5G hotspot opzetten via mijn telefoon natuurlijk. Die snelheid ligt conform het thuisnetwerk.
De stabiliteit alleen niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:21
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:34:
[...]

Ook in de trein kan ik een 5G hotspot opzetten via mijn telefoon natuurlijk. Die snelheid ligt conform het thuisnetwerk.
Het ligt niet alleen aan de snelheid...

De latency is heel belangrijk, vergeet niet dat de input van de controller over het internet naar uw PS5 moet, waarna de beelden terugkomen naar je Portal (of ander apparaat). Met andere woorden, tegen dat je een actie op het scherm ziet die jij hebt uitgevoerd, is dat al heen en weer naar uw PS5 gegaan.
Vandaar dat vergelijkingen van bijvoorbeeld de timer in Gran Turismo een idee geven van de latency, maar eigenlijk is dat nog maar ongeveer de helft van de latency die je ondervindt.

Los van snelheid en latency is jitter ook nog belangrijk. Als er elke 16ms een nieuwe frame binnenkomt gaat het beeld heel mooi zijn, maar het kan zijn dat het soms 20ms is, soms 10ms...
Dit is op te lossen met bufferen maar dat zorgt dan weer voor extra latency 8)7
Jitter heeft natuurlijk ook nog eens invloed op de input die naar je PS5 gaat, hetzelfde verhaal als hierboven dus.

Om het even samen te vatten, de meeste mensen zijn er van overtuigd dat ze goed internet hebben omdat ze Netflix kunnen kijken in 4K. Maar op technisch vlak is Remote Play veel indrukwekkender en veeleisender.

Zoals hierboven al iemand zei, zo goed als alle toepassingen via internet zijn asynchroon. Wanneer de data aankomt is niet zo belangrijk, het is belangrijker dat de data aankomt. In geval van video of audio kan er enkele seconden gebufferd worden zodat je als gebruiker niets merkt van eventueel oponthoud.

Op de trein spelen zou ik al helemaal niet van dromen, hier in België kan ik op sommige plaatsen nog niet eens bellen in de trein |:(

[ Voor 9% gewijzigd door MathieuT op 18-11-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:06
WinterBase schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:25:
[...]

Ja ik begrijp het ook niet waarom het verschil zo groot is. In het verleden ook de officiële app gebruikt op de iPad(s) en toen was de ervaring goed. Later vandaag als m’n vrouw klaar is met werken maar eens alles rebooten qua netwerk.
Mein gute. Bijna een hele dag aan het prakkeseren en proberen geweest waarom Remote Play op m’n iPads maar niet lekker wilde werken. Van alles geprobeerd maar wat het probleem uiteindelijk heeft opgelost is een simpele herstart van beide iPads :+

Anyway, het doet me wel iets meer twijfelen of ik de Portal ga behouden. Enige wat ik nu mis is het comfort van de Portal door de controller aan het scherm. Nog maar eens een nachtje over slapen :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25
WinterBase schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:24:
[...]

Mein gute. Bijna een hele dag aan het prakkeseren en proberen geweest waarom Remote Play op m’n iPads maar niet lekker wilde werken. Van alles geprobeerd maar wat het probleem uiteindelijk heeft opgelost is een simpele herstart van beide iPads :+

Anyway, het doet me wel iets meer twijfelen of ik de Portal ga behouden. Enige wat ik nu mis is het comfort van de Portal door de controller aan het scherm. Nog maar eens een nachtje over slapen :P
Mis je de trilfunctie niet als je op je ipad speelt? Of werkt die gewoon...heb alleen xbox gamepass streaming gebruikt en daar werkt de trilfunctie niet.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 20:06
WinterBase schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:24:
[...]

Een iPad is toch helemaal geen alternatief? Zet je dat ding dan op een tafel met controller in je hand? Dan kan je net zo goed een tv gebruiken? Iedereen is opeens bezig met iPad en remote play. Snap er weinig van. Dat kan echt al jaren. Ooit last of us er op gespeeld. En het hele ding is dat een iPad dus NIET hetzelfde voelt als een handheld….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
giantgiantus schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:25:
[...]

Een iPad is toch helemaal geen alternatief? Zet je dat ding dan op een tafel met controller in je hand? Dan kan je net zo goed een tv gebruiken?
En ga je dan telkens.je PS5 ook verhuizen ? Beetje idiote opmerking. Natuurlijk heb je gelijk dat een Portal pas echt portable is, maar als het enkel is omdat de TV van je PS5 bezet is, is een iPad of PC zeker een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Laatst online: 10:06
Mijn iPad Pro zit in een Magic Keyboard hoes dus daarmee heb ik het probleem om hem neer te zetten niet. Remote Play/Portal gebruik ik omdat de televisie op dat moment bezet is door m’n vrouw. Bij bepaalde games voelt het voor mij ook prettiger om op een kleiner scherm te spelen dan wanneer m’n vrouw naast mij op de bank zit. Met name als ik constant NPC’s loop af te knallen.

Net nog even half uurtje Cyberpunk gespeeld op de Portal. Framerate lijkt rond de 60 te blijven maar blijf toch duidelijk zien dat het beeld gestreamed wordt. Iets wat ik niet zie via Remote Play op de iPad of via Chiaki op de Steam Deck. Hopelijk dat Sony daar nog iets aan kan doen met patches of je als gebruiker de mogelijkheid geeft de bitrate in te stellen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Iemand in de buurt van Breda nog trek in de portal, had hem 2x besteld.
Kan je de qr code sturen, kun je hem gelijk ophalen.
Wel nog betalen natuurlijk. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:31
giantgiantus schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:25:
[...]

Een iPad is toch helemaal geen alternatief? Zet je dat ding dan op een tafel met controller in je hand? Dan kan je net zo goed een tv gebruiken? Iedereen is opeens bezig met iPad en remote play. Snap er weinig van. Dat kan echt al jaren. Ooit last of us er op gespeeld. En het hele ding is dat een iPad dus NIET hetzelfde voelt als een handheld….
Wellicht dat mensen al jaren niet wisten dat dit mogelijk was.

Ik bedoel, waarom zou je een Portal kopen als je een telefoon in een Backbone of Kishi kunt stoppen?

Je hebt dan een hogere resolutie, waarschijnlijk OLED en zit niet vast aan een proprietary device dat alleen met de PS5 werkt.

Misschien krijgt de hacking community het voor elkaar om gewoon een normale versie van Android op het apparaat te krijgen zodat er meer opties komen maar aangezien er ook geen WiFi 6E op zit durf ik te wedden dat er aan alle kanten geknipt is (lees: low tier SOC, weinig RAM, zo goed als geen opslag) en dit weinig vruchten zal werpen.

Wat je nu ziet is dat er gewoon een groter publiek is dat in aanraking komt met in-home streaming omdat Sony dit apparaat neerzet en casual Jan en Klaas horen ineens van Remote Play en zien dat er een app is voor de iPad.

Nadeel is dat men er dan ook vaak achter komt dat een weggestopt modem met WiFi van hun internetservice provider toch niet echt geschikt is voor dit soort technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Ok dus ik heb ziggo 500mbit down en 50 mb up, zodra ik f1tv stream en Netflix tegelijk kan ik niet meer op m’n portal spelen. 480p, veel stotteringen en ik word er ook steeds uitgeflikkert connection lost. Als dit het is is dit echt een hele grote beperking. M’n internet zou dit toch makkelijk aan moeten kunnen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:31
Opzouten schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:34:
Ok dus ik heb ziggo 500mbit down en 50 mb up, zodra ik f1tv stream en Netflix tegelijk kan ik niet meer op m’n portal spelen. 480p, veel stotteringen en ik word er ook steeds uitgeflikkert connection lost. Als dit het is is dit echt een hele grote beperking. M’n internet zou dit toch makkelijk aan moeten kunnen?
Je ‘internet’ heeft hier niet zoveel mee te maken, je WiFi netwerk is nu het probleem.

Wanneer jij een F1TV stream binnen krijgt op een apparaat trek jij waarschijnlijk je hele WiFi netwerk aan gort.

Dan maakt het niet zoveel uit of je 500mbit of 1000mbit hebt, kijk even terug naar anderen in dit topic.
Helaas ben je niet de eerste die nu tegen een netwerk bottleneck aanloopt.

Naast dat er mogelijk wat te winnen valt met betere configuratie op je netwerk apparatuur is de oplossing waarschijnlijk te vinden in het investeren in een beter intern (WiFi) netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1985
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
Hallo,

Zou er iemand hier kunnen helpen? Ik heb een ps5 portal gekocht. Maar ik zit met 2 accounts op mijn ps5, en de portal neemt altijd het main account. Dus het lukt mij niet om het sucundaire account te nemen. Iemand die hier iets voor weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opzouten
Evernote schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:41:
[...]

Je ‘internet’ heeft hier niet zoveel mee te maken, je WiFi netwerk is nu het probleem.

Wanneer jij een F1TV stream binnen krijgt op een apparaat trek jij waarschijnlijk je hele WiFi netwerk aan gort.

Dan maakt het niet zoveel uit of je 500mbit of 1000mbit hebt, kijk even terug naar anderen in dit topic.

Naast dat er mogelijk wat te winnen valt met betere configuratie op je netwerk apparatuur is de oplossing waarschijnlijk te vinden in het investeren in een beter intern (WiFi) netwerk
Dank voor het antwoord. Ben er wel klaar mee, gaat te koop, de ervaring was toch al twijfelachtig. Ik hou t wel bij lekker gamen op m’n 75 inch scherm. M’n wifi netwerk is voor alles wat ik doe verder prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb besloten om ‘m toch te houden. In het dagelijks gebruik blijkt de Portal toch wel heel erg praktisch, als het gezin even voor de TV zit, of ‘s avonds in bed nog even een uurtje. Zo heb ik toch ineens al flink wat tijd doorgebracht op de Portal en eigenlijk tot grote tevredenheid.

Ik moet er wel bij zeggen dat niet alle games wat mij betreft geschikt zijn. De framedrops zijn er namelijk nog steeds maar alleen echt hinderlijk bij snelle games zoals Spider-Man. Ik heb nu flink wat uren Cyberpunk en Sea of Stars gespeeld en daar is het eigenlijk geen echt probleem. Als ik ‘m dan afsluit besef ik dat ik gewoon heerlijk gegamed heb zonder problemen. Ook zou ik geen online shooters spelen: de latency is prima voor de games die ik nu speel maar online kan ik het niet aanraden.

Al met al tevreden, toch nog hopend op een update die het net zo soepel laat draaien als op mijn mobiele apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Mensen onderschatten hoe zwaar een paar (netflix) streams zijn op een standaard consumer/prosumer wifi netwerkje. Laat staan als iemand in het huishouden dan nog z'n sharepoint automatisch aan het syncen is of de pc totaal unmanaged en ongevraagd vol updates gaat binnenhalen voor steam games.

En dan krijgt sony het nog niet eens voor elkaar om downloads op pauze te zetten op de ps5 console als remote play actief is :P

Dus inderdaad, wat de snelheid ook is van de provider tot aan de deur speelt geen rol. Tuurlijk zal de pijp naar het WAN dik genoeg zijn voor multiple streams. Het gaat er om hoe dat allemaal verwerkt wordt achter de router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15

Shiro

Serenity

Als velen van ons die op tweakers zitten zelfs problemen hebben, dan schat ik het slecht in voor de standaard consument.

Bij mij thuis werkt het wel aardig goed, zolang ik wifi krijg van mijn Asus AC86U, maar zelfs dan kreeg ik af en toe random disconnects, als ik via mijn Fritz repeater op de wifi zit, dan speelt het soms wat minder en krijg ik soms erg low resolution streams, terwijl na een disconnect en reconnect alles wel weer werkt.

Maar eigenlijk is mijn vraag, waar moet je thuis netwerk aan voldoen om goed te kunnen streamen dan? Ik heb wel consumenten spul, maar de Asus AC86U is nou ook weer niet meest basic ofzo, ik neem aan dat het wel beter is dan wat de gemiddelde consument heeft.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Shiro schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:48:
Als velen van ons die op tweakers zitten zelfs problemen hebben, dan schat ik het slecht in voor de standaard consument.

Bij mij thuis werkt het wel aardig goed, zolang ik wifi krijg van mijn Asus AC86U, maar zelfs dan kreeg ik af en toe random disconnects, als ik via mijn Fritz repeater op de wifi zit, dan speelt het soms wat minder en krijg ik soms erg low resolution streams, terwijl na een disconnect en reconnect alles wel weer werkt.

Maar eigenlijk is mijn vraag, waar moet je thuis netwerk aan voldoen om goed te kunnen streamen dan? Ik heb wel consumenten spul, maar de Asus AC86U is nou ook weer niet meest basic ofzo, ik neem aan dat het wel beter is dan wat de gemiddelde consument heeft.
Yep, die opmerking heb ik eerder ook gemaakt. Een erg gewaagd product van sony, omdat de ervaringen zo wild uit elkaar kunnen liggen. Eigenlijk idem als alles wat met streaming te maken heeft, of je het nu van je eigen hardware doet, of vanuit de cloud/racks (type stadia en zo).

Het voordeel van je eigen hardware te gebruiken, is dat je er geografisch vast niet te ver van af zit (als je dit buitenshuis zou willen gebruiken, tenzij op vakantie in tenerife of zo), en dat je hardware niet dubbel geboekt is. Dus steeds beschikbaar voor jou alleen.

Het voordeel van cloud infrastructure is dat het hele boeltje tot aan de compute racks goed geregeld is, met een dikke pijp en beheerd door IT professionals.

Mede daarom dat de reviews van de portal zo sterk fluctueren op youtube. De ene is er weg van (of het past precies in z'n use case, druk gezin, kinderen, strak interieur waar geen ps5 in past), de ander vindt het niets. Een beetje wat je hier ook ziet.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat sony dit probeert. Het is vreemd, maar ik heb liever dat ze wat experimenteren en uitbreiden en coole accessoires proberen, dan het op super safe te spelen en dit soort dingen nooit verder laten gaan dan de ontwerptafel. Hardware is altijd leuk, zeker dit soort speelgoed. En met een goede return policy kan je er ook voor zorgen dat het enkel gebruikt wordt bij de consumenten die hun netwerk goed op orde hebben.

Sony heeft dit, de PSVR2 bril, ... En ondanks dat beide wellicht geen super succes zijn, ben ik toch blij dat het bestaat. Bij MS heb je enkel de box, en 0,0 kans op een gedurfd product nu en dan.

Van wat ik lees en zie, denk ik dat je paradoxaal genoeg de meeste kans hebt op een goed functionerend apparaat, met een basic consumenten setup die je van je provider krijgt. Voor de casual user die weinig data verpompt in huis, en gewoon een wifi-router neerzet van de provider. PS5 via utp, en de portal rechtstreeks op die router. Geen hubs, AP, mesh, whatever, ...

De basic setup van stadsmensen in een klein appartement bijvoorbeeld.

Ga je verder, en voeg je medium grade AP's toe, kom je wellicht in de problemen naar latency en processing van je infra, die dan meer gericht is op het aanbieden van wifi aan tablets en telefoons. Nog een stapje verder, en dan zit je op professioneel spul met allerhande netwerk management.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:15

Shiro

Serenity

Mja in mijn geval ervaar ik vaker problemen als ik via de repeater gaat, maar ook mijn AC86 heeft af en toe moeite, ik denk dat het misschien toch iets is qua optimalisatie van remote play.

De remote stream is gecapped tot 12mbps maar als ik via Moonlight stream dan heb ik de bitrate zo hoog staan dat het rond de 40mbps is, en ik ervaar geen enkele problemen op 1440p, zelfs geen disconnect als ik een hele avond speel, mij lijkt het daarom dat er toch nog iets is qua optimalisatie aan Sony's kant.

Ik zit nog te kijken om op Black Friday een betere router te halen, maar iets zegt me dat het niet veel zal helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiro op 19-11-2023 12:14 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Shiro schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:48:

Ik heb een lan netwerk liggen die draait op een goedkope r6400 Netgear router. Boven heb ik een ex8000 Access Point staan die op lan aangesloten zit. Op AC wifi werkt het als een trein via de wifi van de router en via de AP. De ps5 zit op het lan aangesloten. Dus om je vraag te beantwoorden, je hebt dus geen dure apparatuur nodig.

Een repeater is sowieso geen goed idee, die halveert je wifi snelheid. Dus dat snap ik wel dat dit niet werkt.

Het heeft verder niks met de optimalisatie van remote play te maken. Het zit echt in je netwerk. Wifi repeaters en mesh netwerken moet je niet aan beginnen voor game streaming. Game streaming moet een lage latency hebben en kan niet bufferen. Veel mensen komen er nu achter dat de oplossingen die ze hebben gekocht toch niet zo goed zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2023 13:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Opzouten schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:34:
Je zit hier op het tweakers forum.... Ik had toch gedacht dat sommige mensen iets meer verstand van de techniek zouden hebben (no offense). Je internet snelheid heeft helemaal niks met de portal te maken op je thuis netwerk. Aangezien alles lokaal gestreamd wordt. Daarnaast kan Netflix bufferen, wat met game streaming niet gewenst is want dan krijg je lag. Dus dan moet je een goed netwerk hebben.

Conclusie: kijk naar je netwerk thuis i.p.v. naar je internet verbinding.

Lan netwerk neerleggen en je router en accespoints daar op aansluiten. Geen repeaters, geen mesh netwerken etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2023 13:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Shiro schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:12:
Mja in mijn geval ervaar ik vaker problemen als ik via de repeater gaat, maar ook mijn AC86 heeft af en toe moeite, ik denk dat het misschien toch iets is qua optimalisatie van remote play.

De remote stream is gecapped tot 12mbps maar als ik via Moonlight stream dan heb ik de bitrate zo hoog staan dat het rond de 40mbps is, en ik ervaar geen enkele problemen op 1440p, zelfs geen disconnect als ik een hele avond speel, mij lijkt het daarom dat er toch nog iets is qua optimalisatie aan Sony's kant.

Ik zit nog te kijken om op Black Friday een betere router te halen, maar iets zegt me dat het niet veel zal helpen.
Ik heb mijn netwerk geoptimaliseerd vorige week door een dedicated wifi apparaat aan te sluiten op mijn router. De standaard routers kunnen ook wifi aan maar zijn daar gewoon niet in gespecialiseerd.
Nu heb ik op mijn netwerk een dedicated wifi ‘server’ draaien en is mijn WiFi (die ik al heel goed vond) bijna 20(!) keer sneller. Nu speel ik op de portal met plezier en kan zelfs bosses verslaan in Jedi Survivor.
Voor de geïnteresseerden: ik heb kpn en superwifi2 aangeschaft. Heel simpel en zeer doeltreffend _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:16:
[...]
Je zit hier op het tweakers forum.... Ik had toch gedacht dat sommige mensen iets meer verstand van de techniek zouden hebben (no offense).
Ik verschiet er op dit forum en een ander gaming forum toch ook wel van hoe beperkt de netwerk-kennis van sommigen is. En dat gaat inderdaad zelfs zo ver van niet eens weten dat er een verschil is tussen 'het Internet' en je lokaal netwerk. Velen kopen ook producten zonder echt goed te weten wat die allemaal doen en hoe die werken, ik denk dan bvb aan 'wifi-repeaters' maar niet weten of die hun backhaul via Wifi doen of Powerline (als ze überhaupt weten wat dat is), of dat er überhaupt is iets als een backhaul. Cfr ook de verwarring over mesh.

En je kan het hen ook niet kwalijk nemen, want niet iedereen is IT-er, en vaak ligt het ook aan de vendors die een dikke marketing-saus over het technisch verhaal gieten. Velen kopen bvb ook een 'gaming router' terwijl het merendeel van de mensen die routers kopen (bvb de AC86U hierboven vermeld) wellicht beter af zijn met een dedicated POE switch met een deftig access point.

Verder heeft nog niemand een use case gehad waarbij je én hoge throughput én low latency gecombineerd moet hebben. Velen denken dan: mijn Netflix is altijd prima, en mijn pings in COD zijn goed, dus het zal wel ok werken. Als ik zo lees hoeveel mensen al beslist hebben van het ding terug te sturen, vrees ik dat de return-rate wel eens belachelijk hoog kan zijn. Want voor elke tweaker die hier zijn probleem komt posten, zijn er gegarandeerd 100 kopers die totaal niet op fora zitten en gewoon totaal niet gaan weten waarom die Portal bij hen zo slecht werkt. Benieuwd ook welke conclusies Sony daaraan gaat koppelen (al gaan we dat wellicht nooit weten).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
Amos_x schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:56:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat het verschil is tussen een 'hub en spoke' systeem met een centale switch/router en AP verbonden via UTP, en een mesh systeem.
EDIT: sorry voor de anderen... off-topic verhaaltje over verschillende technieken om overal in huis wifi te hebben. TLDR: bekabeld > MOCA > Powerline > Wifi

Beide zijn technieken om op verschillende plaatsen een access point (dus een wifi signaal) te hebben. Van zodra je huis wat groot is, heb je met 1 enkel access point niet genoeg en ga je plaatsen hebben waar je signaal zeer zwak tot onbruikbaar is. Oplossing: je wil een 2de access point dichter bij die locatie. Maar dan komt een nieuw probleem: dat 2de access point wil je dan ergens in je huis waar je überhaupt al niets qua netwerk hebt, terwijl dat access point natuurlijk zelf ook moet verbonden zijn met je netwerk.

Een wifi mesh systeem gaat eigenlijk verschillende access points onderling gaan verbinden door tussen elke mesh-node ook een permanente wifi-verbinding op te zetten. Voordeel: je kan ze letterlijk zetten waar je ook maar wil, zo lang ze elkaar kunnen 'zien' (dus voldoende wifi-signaal tussen beide). Betekent ook dat je zelf weinig kennis van zaken moet hebben, temeer dat die qua configuratie veel zaken zelf regelen zoals bvb ervoor zorgen dat de wifi-kanalen tussen de nodes onderling, compleet verschillen van de wifi-kanalen waarmee jij jouw toestellen (iPad, Portal...) verbindt met een node.

Het grootste nadeel van een mesh systeem is gewoon de snelheid en stabiliteit. Wifi is gewoon aan allerlei invloeden onderhevig waardoor je eigenlijk geen permanent/gegarandeerd snelle verbinding hebt tussen de mesh-nodes onderling (de 'backhaul' = die ook de verbinding verzorgt met je main internet-router).

Bij hub-and-spoke, krijgt elk access point zijn eigen verbinding met een centrale netwerk-switch (wat mogelijk ook je Internet router is). Normaal gaat dat dan via een bedrade ethernet-verbinding (dus met de gekende UTP netwerk-kabel). Het is juist die bekabelde backhaul die ervoor zorgt dat alle wifi access points een nagenoeg 100% betrouwbare en snelle verbinding hebben met de rest van je netwerk. De enige wifi in je pad is die tussen je eindtoestel en het access point. De rest van de traffiek is bekabeld.

Nadeel hiervan is dat het wat complexer is, én dat je dus op elke plaats waar je een wifi access point wil hebben, ook een netwerk aansluiting moet hebben om van daar bedraad tot bij je central hub (switch/router) te geraken.

Eventueel kan je ook powerline (dus netwerk over je elektriciteitsdraden) gebruiken als je backhaul. Maar ook daar moet je beseffen dat Powerline eigenlijk een soort mesh-systeem is en je elektriciteitsnet een gedeeld medium is. Als je bvb 2 access points op die manier verbindt met een centrale router (gebruik makend van 3 powerline adapters) en je pompt een hoop data door het ene access point, dan zal je dat merken op het andere access point. Ook hier zorgen vendors weer voor verwarring omdat ze bvb "wifi versterkers" verkopen die eigenlijk gewoon combinaties zijn van powerline-adaptor en wifi access point ineen. Net zoals met wifi is powerline vrij tricky om in orde te krijgen en de snelheden kunnen zeer variabel zijn. Persoonlijk heb ik wel betere ervaring met Powerline als backhaul dan met Wifi als backhaul.

En tot slot is er ook nog het onbekende en underrated MOCA, waarbij je een netwerk-verbinding maakt over coax-kabel. In ons huis uit de jaren 90 lag er coax uit de garage naar 4 locaties in huis, wat destijds bedoeld was om op die plaatsen TV te hebben. Vandaag gebruik ik die coax voor netwerk via MOCA adapters. De stabiliteit en snelheid is ver superieur aan Powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
GeorgeMichael schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:36:
Ik heb besloten om ‘m toch te houden. In het dagelijks gebruik blijkt de Portal toch wel heel erg praktisch, als het gezin even voor de TV zit, of ‘s avonds in bed nog even een uurtje. Zo heb ik toch ineens al flink wat tijd doorgebracht op de Portal en eigenlijk tot grote tevredenheid.

Ik moet er wel bij zeggen dat niet alle games wat mij betreft geschikt zijn. De framedrops zijn er namelijk nog steeds maar alleen echt hinderlijk bij snelle games zoals Spider-Man. Ik heb nu flink wat uren Cyberpunk en Sea of Stars gespeeld en daar is het eigenlijk geen echt probleem. Als ik ‘m dan afsluit besef ik dat ik gewoon heerlijk gegamed heb zonder problemen. Ook zou ik geen online shooters spelen: de latency is prima voor de games die ik nu speel maar online kan ik het niet aanraden.

Al met al tevreden, toch nog hopend op een update die het net zo soepel laat draaien als op mijn mobiele apparaten.
Hier ook. Ook Destiny pvp is prima op de portal in bed. Veel NBA gespeeld dit weekend op de portal

Ik ben van tv gamer echt een handheld gamer geworden. Hiervoor speelde ik liever op de switch, dan de ps5 op tv.

Merk nu wel hoeveel groter en zwaarder de portal is dan de switch

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
[...]

Je zit hier op het tweakers forum.... Ik had toch gedacht dat sommige mensen iets meer verstand van de techniek zouden hebben (no offense). Je internet snelheid heeft helemaal niks met de portal te maken op je thuis netwerk. Aangezien alles lokaal gestreamd wordt. Daarnaast kan Netflix bufferen, wat met game streaming niet gewenst is want dan krijg je lag. Dus dan moet je een goed netwerk hebben.

Conclusie: kijk naar je netwerk thuis i.p.v. naar je internet verbinding.

Lan netwerk neerleggen en je router en accespoints daar op aansluiten. Geen repeaters, geen mesh netwerken etc.
Mensen op een dokter forum zijn ook niet allemaal dokters (dokter.nl) en ik wel. Wil niet zeggen dat ik niet mee mag doen en inderdaad mijn hiaten heb. Al mijn routers staan in AP mode (ik heb er 3), en alles is via CAT 6 Lan kabels verbonden, ook de ps5. Alles staat op 5Ghz 80mhz op vrije kanalen.

Ik ben niet tevreden over hoe het werkt voor mij, het is gewoon een zeer matige manier om te spelen. Sony had beter een gedowngrade dedicated ps5 mobile hardware kunnen maken, dat zal technisch toch wel mogelijk zijn geweest inmiddels?

Maar fijn dat het voor jullie wel goed werkt.
Wat ik me wel afvraag; hoe snapt de ps portal (of andere apparatuur) dat zij lokaal moeten communiceren met elkaar, wie zegt dat dit niet via de omweg gaat (internet)? Want als m’n internet eruit ligt kon ik m’n portal niet gebruiken hoor. Wellicht een domme vraag maar ik vroeg het me af.

En sorry dat ik mijn netwerk kennis niet op tweakers niveau op orde heb schijnbaar. Mijn oprechte excuses!

[ Voor 3% gewijzigd door Opzouten op 19-11-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
[...]

Bedankt maar dat is het me niet waard voor enkel een ps portal. Wij kunnen hier thuis vanalles tegelijk streamen en dat gaat perfect, qua videodiensten. Dat is voor mij voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
Opzouten schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:13:
[...]
En sorry dat ik mijn netwerk kennis niet op tweakers niveau op orde heb schijnbaar. Mijn oprechte excuses!
Ah nee joh. Vragen moet altijd kunnen. Dat maakt dit ook een fijn forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik haal maar 220Mbps down en 6Mbps down in het testmenu op de PS5. PS5 is verbonden via bedraad LAN. Diezelfde LAN kabel geeft op een laptop 220Mbps down en 20 Mbps up.
De PS5 is aangesloten op dezelfde switch waarop een Ubiquiti AP zit. Die AP geeft via wifi 220Mbps down en 20Mbps up op een iPhone. De PS5 via Wifi is rond de 180Mbps down en weer maar rond de 5Mpbs down.

Ik vermoed dat het probleem in de EdgeRouter X zit maar ik krijg het niet opgelost.
Al verschillende zaken aanpast:
- upnp ingeschakeld op router
- statisch ip op PS5
- port forwarding ingeschakeld op router

Hebben jullie ook zo een lage upload op de PS5?
Bij lokaal (in zelfde netwerk) remote play, gaat deze dan over internet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
Mash85 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:45:
Hebben jullie ook zo een lage upload op de PS5?
Bij lokaal (in zelfde netwerk) remote play, gaat deze dan over internet?
Die netwerk-test in PS4 en PS5 negeren, want is bij iedereen een stuk trager dan wat het zou moeten zijn.
En echt… hoe vaak is het hier al niet aan bod gekomen dat enkel je intern netwerk telt. Waarom zou een stream van je PS5 naar een Portal op je eigen netwerk over het Internet moeten ?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:49:
[...]

Die netwerk-test in PS4 en PS5 negeren, want is bij iedereen een stuk trager dan wat het zou moeten zijn.
En echt… hoe vaak is het hier al niet aan bod gekomen dat enkel je intern netwerk telt. Waarom zou een stream van je PS5 naar een Portal op je eigen netwerk over het Internet moeten ?!
Helemaal met je eens. Naast het ontbreken van basic Tweakers kennis ontbreekt tegenwoordig ook leesvaardigheden op dit forum ;(
Het is inderdaad al meerdere malen aan bod gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:00
[...]

Je zit hier op het tweakers forum.... Ik had toch gedacht dat sommige mensen iets meer verstand van de techniek zouden hebben (no offense).
Voel me eigen niet aangesproken(nou een beetje dan _O- )

Maar je bent het toch wel met mij eens dat de meeste mensen een Portal kopen en er gelijk mee willen gamen zonder allerlei dingen er voor moeten doen?

Ik heb er geen moeite mee maar hele volksstammen wel of kom met een goede uitleg vanuit Sony hoe je het wel voor elkaar krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
bie100 schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:04:
[...]

Maar je bent het toch wel met mij eens dat de meeste mensen een Portal kopen en er gelijk mee willen gamen zonder allerlei dingen er voor moeten doen?

Ik heb er geen moeite mee maar hele volksstammen wel of kom met een goede uitleg vanuit Sony hoe je het wel voor elkaar krijg
Of dat Sony duidelijk vermeldt wat er nodig is. Paar dikke disclaimers op de box zou misschien welkom zijn. Zodat je weet waar je aan toe bent VOOR je het koopt.

Hoeveel keer zal dit ding gekocht worden door nietsvermoedende ouders die dat even meenemen als kerstcadeau voor de kids. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Amos_x op 20-11-2023 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:39

Dennis1812

Amateur prutser

Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:24:
[...]

Of dat Sony duidelijk vermeldt wat er nodig is. Paar dikke disclaimers op de box zou misschien welkom zijn. Zodat je weet waar je aan toe bent VOOR je het koopt.

Hoeveel keer zal dit ding gekocht worden door nietsvermoedende ouders die dat even meenemen als kerstcadeau voor de kids. :X
Heel vaak denk ik.
Het wordt ook niet aangeprezen als een apparaat ontwikkeld enkel en alleen voor netwerkexperts.
Netwerk is niet mijn werk, toch zit ik op Tweakers.
Tja IT/tech is heel veel breder dan dat. En carrières kunnen wisselen. Net als interesse.
Maar netwerken is nooit mijn ding geweest. Het moet gewoon werken en klaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
[...]

Ja ben je met de feestdagen bezig om het aan de praat te krijgen leuk man _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
bie100 schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:30:
[...]

Ja ben je met de feestdagen bezig om het aan de praat te krijgen leuk man _O-
Apparaat aan -> 5 min update -> 1 min later god of war precies waar ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
giantgiantus schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:40:
[...]

Apparaat aan -> 5 min update -> 1 min later god of war precies waar ik was.
Nou zo hoort het toch te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Portal nu sinds vrijdag in gebruik, doet precies wat ik ervan verwacht had (als vader zijnde 😉)prachtig scherm en alles loopt nagenoeg vlekkeloos. Heb wel mijn modem een harde reset moeten geven, Battlefield en CoD draaien vloeiend, Diablo 4 voor 95% perfect . Wel merk ik nu een soort “klikje” in mijn linker joystick.
Twijfel nog wel over de steam deck….die kan dit ook en meer.
Mijn main games zijn Destiny 2, Diablo 4, CoD en Battlefield. Om alle dlc voor Destiny weer te moeten kopen a 400€ en de andere games houden mij tegen.
Ik denk er nog over na, steam heeft genoeg te bieden oa emulatie spreekt mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van netwerken, maar zou het bij mensen die de standaard router van de provider in combinatie met misschien een extra AP gebruiken het misschien niet juist beter werken? Las hierboven ergens een reactie van iemand die KPN + Superwifi van KPN gebruikt en het perfect werkt.

Heb het idee dat het juist mis gaat bij mensen die allemaal extra onderdelen en configuraties in hun netwerk doen zonder echt te weten wat het doet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:04:
[...]

Dat was mijn opmerking niet, echter lijkt dit forum een soort van hulp forum geworden voor mensen die niet begrijpen dat je interne netwerk op orde moet zijn. Op Tweakers wordt er verwacht (in iedergeval vroeger) dat je zelf wat meer onderzoek doet dan direct hier gaat klagen dat het niet werkt. Dat laatste maakt het forum er nou niet echt leuker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:06:
[...]

Dat was mijn opmerking niet, echter lijkt dit forum een soort van hulp forum geworden voor mensen die niet begrijpen dat je interne netwerk op orde moet zijn. Op Tweakers wordt er verwacht (in iedergeval vroeger) dat je zelf wat meer onderzoek doet dan direct hier gaat klagen dat het niet werkt. Dat laatste maakt het forum er nou niet echt leuker op.
Ik betwijfel dit. Provider modem werkt volgens mij tegenwoordig helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Laatst online: 18:34
[...]

Er is niks mis mee om voor hulp te vragen in dit forum, zolang men maar alle vorige post leest en hun probleem goed kunnen omschrijven.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 20:35
[...]

Daar is toch niks mis mee ? Mensen kopen een Portal, willen hulp en komen naar Tweakers want juist daar zitten mensen met kennis.

Dit zijn gewoon 1 van de grote nadelen van de Portal. Zelfs als je Netwerk op orde is, kan je remote play dagelijks ervaring anders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:54
Ik heb de portal zojuist aangekregen. Al even getest met call of duty en werkt perfect. Zelfs 1ste geëindigd in een team deatmatch :p heb ook getest met tegelijkertijd een Netflix serie te srreamen en op de portal te spelen. Geen enkel probleem. Ik heb gewoon een router van telenet en boven een acces point. Het enige vervelende waar ik tegen aanloop is dat ik 2 accounts heb want mijn vrouw speelt ook. En dus moet ik elke keer uitloggen op de portal. En dan ook opnieuw elke keer verbinden met behulp van de ps app om met het ander account in te loggen. Is hier nog een ander oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunterrnl schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:39:
[...]

Daar is toch niks mis mee ? Mensen kopen een Portal, willen hulp en komen naar Tweakers want juist daar zitten mensen met kennis.

Dit zijn gewoon 1 van de grote nadelen van de Portal. Zelfs als je Netwerk op orde is, kan je remote play dagelijks ervaring anders zijn.
Nou daar vind ik zeker wat mis mee. Dan worden wij een soort helpdesk voor de gebruikers die hulp willen. Zouden we geld voor moeten vragen ...

Tweakers was opgezet om over technische dingen te praten, niet om als een helpdesk te fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dit was nog wel interessant wat betreft het niet toelaten van streaming apps

https://publish.reddit.co.../comment/k95b71o?snippet=

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van netwerken, maar zou het bij mensen die de standaard router van de provider in combinatie met misschien een extra AP gebruiken het misschien niet juist beter werken? Las hierboven ergens een reactie van iemand die KPN + Superwifi van KPN gebruikt en het perfect werkt.

Heb het idee dat het juist mis gaat bij mensen die allemaal extra onderdelen en configuraties in hun netwerk doen zonder echt te weten wat het doet.
Zodra je de pruttel maar bekabeld aansluit thuis zou het goed moeten werken. Volgens mij heb ik thuis best een prima bekabeld netwerk, maar voor de remote play is het maar net goed genoeg. Ik merk framedrops en soms zie ik ook wat streaming artefacts. Vooral als het allemaal wat drukker wordt met veel effecten op het scherm. Dus er is vast nog genoeg te verbeteren, maar ik zou ook zo niet weten waar ik het moet zoeken. Dus als iemand nog tips heeft :) Overigens voor mij wel goed genoeg, maar een locked 60fps zou mooi zijn. Ik vind het overigens echt top om op de Portal te gamen als de tv bezet is. Top ding!

Mijn situatie.
Ik heb een standaard KPN router (V12?). Vanaf de router kabels getrokken naar ethernetpoorten in de muur. De Deco X20's zijn bedraad op aangesloten op de ethernetpoorten in de muur. Dus in feite zijn de deco's direct bedraad aangesloten op de router. De wifi op de KPN router is uitgeschakeld. De deco's verzorgen de wifi waar de Portal op aangesloten is. Die deco's zijn wifi mesh nodes, maar ik gebruik ze bedraad, dus dan zijn het in feite acces points (ze staan ook in accespoint mode). PS5 bedraad op een een netgear gigabit switch, die rechtstreeks op de router is aangesloten. De deco's zijn allemaal met cat6 kabels verbonden, de PS5 weet ik niet. Zou best nog wel eens cat5 kunnen zijn.

Is er overigens software om te testen hoe goed je thuisnetwerk is? Dan bedoel ik dus niet de speedtest/fast.com

[ Voor 35% gewijzigd door Hulleman op 20-11-2023 12:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geraedus schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:37:
[...]

Er is niks mis mee om voor hulp te vragen in dit forum, zolang men maar alle vorige post leest en hun probleem goed kunnen omschrijven.
Hulp vragen is geen probleem, als je zelf ook een beetje moeite doet om het probleem te onderzoeken. Niet alleen maar de hulpvraag hier neer leggen en verwachten dat de mensen met verstand het wel even oplossen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amos_x
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:35:

Tweakers was opgezet om over technische dingen te praten, niet om als een helpdesk te fungeren.
Je merkt toch ook dat tijden veranderen? 20 jaar geleden, toen pc's enkel gebruikt werden door sweaty IT tieners en uni studenten, heb je misschien gelijk.

Maar technologie, computers (smartphones) zijn er nu, tot jouw spijt wellicht, voor iedereen toegankelijk en zijn gewoon een witgoedproduct geworden. Ook voor mensen die er niet hun dagtaak willen van maken om te begrijpen hoe zo'n ding intern werkt. En moderne tech leunt op zoveel deelgebieden van wetenschap, IT, informatica en programmering dat wellicht niemand een complete visie heeft van de hele stack. Van hoe de cpu werkt, tot de assembler code, tot netwerkhardware en software.

Je hebt hier gamers, fotografen, artiesten, mensen uit alle backgrounds. Mensen die je kunnen adviseren in het *gebruik* van allerhande apparaten, maar niet een netwerk kunnen troubleshooten.

Als je een elitair clubje voor nerds zoekt, kan je beter een ander forum zoeken. Ik vind je reactie ook erg pretentieus en van gatekeeping getuigen.

Ik zou alvast niet meer terug willen naar tweakers van 20 jaar geleden. De hele industrie en het landschap is veranderd. Alles is tegelijk veel complexer, en naar gebruik veel gebruiksvriendelijker geworden.

En hier op het forum zijn nog genoeg hoekjes waar het er 'sweaty' aan toe gaat. Maar niet in het hoekje van consumentenelektronica.

Je hoeft ook geen helpdesk te spelen als je dat niet wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:35:
[...]

Ik heb mijn netwerk geoptimaliseerd vorige week door een dedicated wifi apparaat aan te sluiten op mijn router. De standaard routers kunnen ook wifi aan maar zijn daar gewoon niet in gespecialiseerd.
Nu heb ik op mijn netwerk een dedicated wifi ‘server’ draaien en is mijn WiFi (die ik al heel goed vond) bijna 20(!) keer sneller. Nu speel ik op de portal met plezier en kan zelfs bosses verslaan in Jedi Survivor.
Voor de geïnteresseerden: ik heb kpn en superwifi2 aangeschaft. Heel simpel en zeer doeltreffend _/-\o_
Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan? En wat moet ik me voorstellen bij een dedicated wifi server?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeorgeMichael schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:36:

Dat is tot nu toe ook de ervaring die ik met de portal heb. Het is geen locked 60fps. De framedrops merk je bij fast paced games als Spiderman en Doom, maar ook dat speel ik gewoon met veel plezier op de Portal. Ik heb Spiderman ook op 30fps geprobeerd, maar dan speelt de performance mode drops hier en daar toch stukken beter. Heerlijk apparaatje waar ik, ondanks performance issues, met plezier op game :)

Ik wil nog wel wat effort steken in het verbeteren van de performance, dus ik hou alle tips hier wel in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hulleman schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:21:
[...]

Dat is tot nu toe ook de ervaring die ik met de portal heb. Het is geen locked 60fps. De framedrops merk je bij fast paced games als Spiderman en Doom, maar ook dat speel ik gewoon met veel plezier op de Portal. Ik heb Spiderman ook op 30fps geprobeerd, maar dan speelt de performance mode drops hier en daar toch stukken beter. Heerlijk apparaatje waar ik, ondanks performance issues, met plezier op game :)

Ik wil nog wel wat effort steken in het verbeteren van de performance, dus ik hou alle tips hier wel in de gaten :)
Wel heb ik bij Destiny 2 dat ik wat snel misselijk of moe aan het worden ben.
Dan gaat het beeld te snel op de kleine afstand die je dan heb tot het scherm

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:50:
[...]

Je merkt toch ook dat tijden veranderen? 20 jaar geleden, toen pc's enkel gebruikt werden door sweaty IT tieners en uni studenten, heb je misschien gelijk.

Maar technologie, computers (smartphones) zijn er nu, tot jouw spijt wellicht, voor iedereen toegankelijk en zijn gewoon een witgoedproduct geworden. Ook voor mensen die er niet hun dagtaak willen van maken om te begrijpen hoe zo'n ding intern werkt. En moderne tech leunt op zoveel deelgebieden van wetenschap, IT, informatica en programmering dat wellicht niemand een complete visie heeft van de hele stack. Van hoe de cpu werkt, tot de assembler code, tot netwerkhardware en software.

Je hebt hier gamers, fotografen, artiesten, mensen uit alle backgrounds. Mensen die je kunnen adviseren in het *gebruik* van allerhande apparaten, maar niet een netwerk kunnen troubleshooten.

Als je een elitair clubje voor nerds zoekt, kan je beter een ander forum zoeken. Ik vind je reactie ook erg pretentieus en van gatekeeping getuigen.

Ik zou alvast niet meer terug willen naar tweakers van 20 jaar geleden. De hele industrie en het landschap is veranderd. Alles is tegelijk veel complexer, en naar gebruik veel gebruiksvriendelijker geworden.

En hier op het forum zijn nog genoeg hoekjes waar het er 'sweaty' aan toe gaat. Maar niet in het hoekje van consumentenelektronica.

Je hoeft ook geen helpdesk te spelen als je dat niet wil.
Dat tijden veranderen dat ben ik zeker met je eens. Ik ben ook echt niet op zoek naar een elite clubje voor nerds. Nu leg je mij echt woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd. Ik vraag alleen dat mensen iets meer onderzoek zelf doen. Nu lijkt het vooral een vraag en klaag forum geworden. Ik ben overigens niet de enige die daar zo over denkt. Er is een reden waarom het een stuk rustiger op Tweakers is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Verwijderd fair enough. Maar ik heb wel eens ads van tweakers gezien, zelfs op tv al weet ik dat niet meer zeker. En het werd toch in die richting gepositioneerd.
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:08:
Er is een reden waarom het een stuk rustiger op Tweakers is geworden...
Wat is het alternatief?

[ Voor 39% gewijzigd door Amos_x op 20-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
Ik vind het wel fijn dat mensen elkaar helpen op een forum moet ik zeggen en niet alleen op technisch gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Nog een leuke Nederlandse review van de Portal
https://pu.nl/artikelen/v...l-review-voor-wie-is-dit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:34:
@Verwijderd fair enough. Maar ik heb wel eens ads van tweakers gezien, zelfs op tv al weet ik dat niet meer zeker. En het werd toch in die richting gepositioneerd.

[...]

Wat is het alternatief?
Ik heb het inderdaad ook gehoord. Prima dat ze dat willen, maar dan hebben ze de community die er verstand van heeft wel nodig. Als die allemaal massaal weggaan door deze verandering dan wordt het toch een lastig verhaal.

Wat het alternatief is? Telegram bijvoorbeeld, er zijn wat telegram kanalen met een aantal tweakers. Discord is ook een alternatief waar veel mensen naar toe zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:De discussie over hoe Tweakers zichzelf in de markt zet kan beter op een andere plek.

Mocht je van mening zijn dat mensen dit topic teveel als helpdesk gebruiken, en te weinig context geven is een Topic Report het geschikte middel. Daarover klagen in dit topic is dat niet

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 20-11-2023 15:09 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb mijn portal vandaag binnen.
Ik wilde het nog wegdoen vanwege aankoop steam oled.
Maar heb besloten om hem toch te houden.

PS5 was aangesloten via wifi en gevolg was haperend en slecht beeld.

Eenmaal aangesloten via lan werkte alles gewoon. Ik ben nu god of war 5 aan het afmaken.

Was gestopt, juist vanwege dat hele gedoe met de tv gebruiken. Vrouw en kind lief willen vaak tv kijken of vinden het gamen storend. Dus doet valt als een geschenk uit de gaming hemel.

Wel jammer van het scherm. Ik had liever een OLED erin gezien. Wil wedden dat zij het nog gaan uitbrengen. Let maar op!

En ik ben het met jullie eens. Sony mag echt wat doen aan de communicatie. Het is zeker geen plug en play

[ Voor 3% gewijzigd door raishel70 op 20-11-2023 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:57
raishel70 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:26:
...
Wel jammer van het scherm. Ik had liever een OLED erin gezien. Wil wedden dat zij het nog gaan uitbrengen. Let maar op!
...
Dat gevoel heb ik ook, binnen een jaartje of zo brengen ze de PortalOLED uit, als ze zien dat de Portal beter verkoopt dan verwacht. Dit is een testproduct, gaat het aanslaan, wat zijn de comments, etc...

Don't really care, het doet wat het moet doen bij mij, het scherm is zeker niet slecht (mede dankzij het formaat) en ik denk dat OLED net iets meer verbruikt als er veel heldere beelden zijn.

Voor mij een godsgeschenk (ok, das wat overdreven), ik ben blij :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raishel70
Kerberos84 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:33:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, binnen een jaartje of zo brengen ze de PortalOLED uit, als ze zien dat de Portal beter verkoopt dan verwacht. Dit is een testproduct, gaat het aanslaan, wat zijn de comments, etc...

Don't really care, het doet wat het moet doen bij mij, het scherm is zeker niet slecht (mede dankzij het formaat) en ik denk dat OLED net iets meer verbruikt als er veel heldere beelden zijn.

Oled was toch zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:57
Voor zover ik me kan herinneren was OLED op tv's inderdaad zuiniger, omdat op TV/films/etc er nogal veel donkere beelden zijn. En OLED zwart is "0" verbruik... LCD blijft verbruiken. Maar in games en zo durf ik daar fel aan twijfelen, "how brighter, how nicer..." of zoiets. Maar ik dacht dat per nits een OLED een stuk minder zuinig was.

https://en.wikipedia.org/...compared%20to%20an%20LCD.
OLED displays use 40% of the power of an LCD displaying an image that is primarily black as they lack the need for a backlight,[39] while OLED can use more than three times as much power to display a mostly white image compared to an LCD.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:33

rCk

Ik heb net de 15 pagina’s doorgelezen. Wisselende berichten., maar deze komen eigenlijk alleen maar vanuit netwerk opzicht. Dit snap ik wel, een apparaat als dit zou niet enkel moeten zijn voor mensen die exact weten hoe hun netwerk in elkaar zit en hoe ze dit moeten optimaliseren. Dit moet ook gewoon voor de Jan en alleman vaders, partners, echtgenoten die niet altijd de TV hebben. Of die juist lekker chill op de bank of bed willen liggen en een game spelen. De mensen die hem wel werkend hebben, hoor ik eigenlijk bijna alleen maar positief?

Ik zie mezelf echt wel op de bank hangen en bijv God of War spelen, GTA, and so on. Ik denk dat ik met mijn netwerk wel een eind kom (Ubiquiti switch + NanoHD access points), dus dat zal niet zo snel een trigger zijn. Jammer dat ze alleen weer uitverkocht zijn. Geeft mij wat meer tijd tot nadenken.

Ik blijf hier lekker lezen. Ik kan altijd ook nog overgaan tot gamen op de iPhone of iPad, ik zal over ca 2 maanden een iPhone 15 Pro Max krijgen. Al denk ik dat 6,7” net wat te klein zal zijn, zeker vergeleken met die 8”.
Wie heeft er nog meer ervaring met een telefoon van dat formaat én remote play en kan dit evt goed vergelijken met de Portal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raishel70
rCk schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:54:
Ik heb net de 15 pagina’s doorgelezen. Wisselende berichten., maar deze komen eigenlijk alleen maar vanuit netwerk opzicht. Dit snap ik wel, een apparaat als dit zou niet enkel moeten zijn voor mensen die exact weten hoe hun netwerk in elkaar zit en hoe ze dit moeten optimaliseren. Dit moet ook gewoon voor de Jan en alleman vaders, partners, echtgenoten die niet altijd de TV hebben. Of die juist lekker chill op de bank of bed willen liggen en een game spelen. De mensen die hem wel werkend hebben, hoor ik eigenlijk bijna alleen maar positief?

Ik zie mezelf echt wel op de bank hangen en bijv God of War spelen, GTA, and so on. Ik denk dat ik met mijn netwerk wel een eind kom (Ubiquiti switch + NanoHD access points), dus dat zal niet zo snel een trigger zijn. Jammer dat ze alleen weer uitverkocht zijn. Geeft mij wat meer tijd tot nadenken.

Ik blijf hier lekker lezen. Ik kan altijd ook nog overgaan tot gamen op de iPhone of iPad, ik zal over ca 2 maanden een iPhone 15 Pro Max krijgen. Al denk ik dat 6,7” net wat te klein zal zijn, zeker vergeleken met die 8”.
Wie heeft er nog meer ervaring met een telefoon van dat formaat én remote play en kan dit evt goed vergelijken met de Portal?
Sjah. Apart van het formaat, vind ik een tablet op mijn schoot en een joystick in mijn hand best omslachtig. Tenzij je aan de eettafel zit.
Mooie van de portal is dat het scherm vastzit aan de joystick.

Geen gedoe met hetgeen wat hierboven beschreven is. Power knop, verbinden en gamen maar. Het enige minpunt vind ik het scherm. Dat had van mij best OLED mogen zijn voor de prijs.
Voor de rest een prima ding. Denk dat ik mijn ps5 veel vaker zou gebruiken. Een gezin hebben maakt het gamen in de woonkamer vaak een stuk moeilijker.

Maar goed, ieder natuurlijk zijn ding.

[ Voor 8% gewijzigd door raishel70 op 20-11-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

raishel70 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:57:
[...]

Sjah. Apart van het formaat, vind ik een tablet op mijn schoot en een joystick in mijn hand best omslachtig. Tenzij je aan de eettafel zit.

Geen gedoe met hetgeen wat hierboven beschreven is. Power knop, verbinden en gamen maar. Het enige minpunt vind ik het scherm. Dat had van mij best OLED mogen zijn voor de prijs.
Voor de rest een prima ding. Denk dat ik mijn ps5 veel vaker zou gebruiken. Een gezin hebben maakt het gamen in de woonkamer vaak een stuk moeilijker.

Je hebt toch ook van die opties waarbij je een soort mount hebt waar je je telefoon in een controller doet. Of is dat niet op het niveau van een controller bij deze PS Portal?

OLED had zeker mooier geweest ja...Dat is wel jammer.

Ik denk er nog even over na, blijf hier lekker meelezen hoe het bevalt bij de mensen hier na een tijdje proberen.
Bovendien toch geen kans nu, gezien ze uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Werkt de Sony Pulse 3D headset op de portal?
Heb de Portal nog in dichte doos zitten maar twijfel om hem te gebruiken. Blijkbaar moet je een super wifi hebben, beneden zal dat wel goed gaan.. maar in de slaapkamer verwacht ik niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
038Robijno schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:18:
Werkt de Sony Pulse 3D headset op de portal?
Heb de Portal nog in dichte doos zitten maar twijfel om hem te gebruiken. Blijkbaar moet je een super wifi hebben, beneden zal dat wel goed gaan.. maar in de slaapkamer verwacht ik niet echt.
Je kunt de Pulse niet rechtstreeks met de Portal verbinden maar als je op de Portal speelt kun je de audio gewoon op de Pulse laten afspelen, vanaf je PS5 dus.

Dat werkt waarschijnlijk prima door een groot deel van je woning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
GeorgeMichael schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:42:
[...]

Je kunt de Pulse niet rechtstreeks met de Portal verbinden maar als je op de Portal speelt kun je de audio gewoon op de Pulse laten afspelen, vanaf je PS5 dus.

Dat werkt waarschijnlijk prima door een groot deel van je woning.
Rechtstreeks kan wel bekabeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Geraedus
  • Laatst online: 18:34
Voor de mensen die Film's / Series op de computer hebben staan en een USB stick ter beschikking hebben.
Zet dit op een USB stick in een map VIDEOS en dan de usb stick in de PS5 pluggen.

Dan kan je via de portal in bed of op de bank dit bekijken. Werkt zeer goed.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raishel70
rCk schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:02:
[...]

Je hebt toch ook van die opties waarbij je een soort mount hebt waar je je telefoon in een controller doet. Of is dat niet op het niveau van een controller bij deze PS Portal?

OLED had zeker mooier geweest ja...Dat is wel jammer.

Ik denk er nog even over na, blijf hier lekker meelezen hoe het bevalt bij de mensen hier na een tijdje proberen.
Bovendien toch geen kans nu, gezien ze uitverkocht zijn.
Klopt, maar heb je dan ook de haptisch feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het loskoppelen van de HDMI-kabel uit de PS5 werkt trouwens echt. Dacht even dat het onzin was, maar de input lag is nog minder op deze manier. En in mijn geval werkte het al top, dus ik heb niks te klagen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Kerberos84 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:33:
[...]

Laat maar komen die oled, bestel hem meteen, ben nu al dolblij met de portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Geraedus schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:02:
Voor de mensen die Film's / Series op de computer hebben staan en een USB stick ter beschikking hebben.
Zet dit op een USB stick in een map VIDEOS en dan de usb stick in de PS5 pluggen.

Woooow, you're my hero 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
raishel70 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:57:
[...]

Helemaal dit, speelt zo fijn zonder dat de kinderen er last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die stutters of connectie problemen hebben, probeer je Portal eens een factory reset te geven. Na de firmware update die je in het begin hebt gedaan helpt het blijkbaar om je portal een factory reset te geven. Stabiliteit moet daardoor beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:32:
Voor diegene die stutters of connectie problemen hebben, probeer je Portal eens een factory reset te geven. Na de firmware update die je in het begin hebt gedaan helpt het blijkbaar om je portal een factory reset te geven. Stabiliteit moet daardoor beter zijn.
Even geprobeerd maar helaas maakt het bij mij geen verschil.

Voor de reset probeerde ik Miles Morales nog even, toen had ik even een minuutje geen enkele stotter. Dan merk je wel even hoe heerlijk dat dan speelt, het maakt echt een groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Hulleman schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:18:
[...]

Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan? En wat moet ik me voorstellen bij een dedicated wifi server?
Normaal gesproken krijg je een router van je provider. Deze kan zowel bekabeld internet doorgeven als WiFi. Maar de WiFi is zeer matig.
Wat ik nu heb gedaan is een superwifi2 aansluiten op de router. Deze neemt (als je wilt) alle info van je router over, ook de naam en password (zodat je niet op al je apparaten de WiFi moet gaan aanpassen). Dan stop de wifi functie van de router en neemt dat punt het over. Dat scheelde bij mij enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:30:
[...]

Normaal gesproken krijg je een router van je provider. Deze kan zowel bekabeld internet doorgeven als WiFi. Maar de WiFi is zeer matig.
Wat ik nu heb gedaan is een superwifi2 aansluiten op de router. Deze neemt (als je wilt) alle info van je router over, ook de naam en password (zodat je niet op al je apparaten de WiFi moet gaan aanpassen). Dan stop de wifi functie van de router en neemt dat punt het over. Dat scheelde bij mij enorm.
Zo heb ik dat ook. Deco X20's rechtstreeks op de router, de wifi van de router uitgeschakeld en de deco's de wifi laten verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

raishel70 schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:25:
[...]

Klopt, maar heb je dan ook de haptisch feedback?
Ik denk van niet, als ik jouw vraag goed interpreteer :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geraedus schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:02:

Dit voeg ik toe aan de TS bij tips en ervaringen, thnx! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:18
Ondanks dat de recensies goed zijn zie ik toch af van een aankoop. Op Youtube zijn diverse video´s verschenen over de repairability van het apparaat. Conclusie: ronduit slecht. Het schijnt echt een crime te zijn het apparaat open te maken zonder iets (display) te beschadigen. Met andere woorden, als de accu verrot is na jaren van gebruik is deze heel moeilijk te vervangen door de consument. Met een kapotte accu is het apparaat dus waardeloos geworden en kun je weer een nieuwe kopen. Daar ga ik dus geen 200 Euro aan uitgeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
bRuud83 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:41:
Ondanks dat de recensies goed zijn zie ik toch af van een aankoop. Op Youtube zijn diverse video´s verschenen over de repairability van het apparaat. Conclusie: ronduit slecht. Het schijnt echt een crime te zijn het apparaat open te maken zonder iets (display) te beschadigen. Met andere woorden, als de accu verrot is na jaren van gebruik is deze heel moeilijk te vervangen door de consument. Met een kapotte accu is het apparaat dus waardeloos geworden en kun je weer een nieuwe kopen. Daar ga ik dus geen 200 Euro aan uitgeven.
Fair. Aan de andere kant vind ik dat geroep overal op tweakers ivm e-waste ook zwaar overdreven. Hardware gaat kapot, dat is een feit. (entropie zeg maar). Moeten we dan blijven klooien en moeilijk doen en repareren tot in het oneindige der tijden? Niets is het eeuwige leven beschoren. Maar dat mag je hier niet meer zeggen, want niet 'politiek correct'

Soms mag er ook gewoon wat comfort en gemak zijn, andere zaken in het leven zijn al beperkend genoeg. En ik ga er van uit dat er bedrijven zijn die die dingen uit elkaar kunnen halen en recyclen. Of op zijn minst het lithium ervan kunnen recuperen of scheiden.

Hoeveel telefoons mag je naar de recycling brengen voor het equivalent van 1 EV (waarvan de eerste generaties over een paar jaar ook massaal naar het stort gaan). Een paar duizend telefoons? Tienduizend?

Als je het niet vanuit de ecologische hoek bekijkt, moet je je ook afvragen of 200 euro/3 jaar voor een fijne hobby onoverkomelijk is. 60 euro per jaar? Als je vrij hardcore gamet is dat het tempo waarop je de dual sense er door jaagt. Ik heb in de eerste drie jaar 1 controller per jaar bij gekocht (voor de kleuren en om uitval te compenseren). Voorlopig (klopt op hout) nog geen uitval, maar als 'consumable kost' vind ik dat nog meevallen. Ga eens een MTB jaarlijks op onderhoud binnen doen, je valt achterover.

[ Voor 12% gewijzigd door Amos_x op 21-11-2023 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:18
Amos_x schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:54:
[...]

Fair. Aan de andere kant vind ik dat geroep overal op tweakers ivm e-waste ook zwaar overdreven. Hardware gaat kapot, dat is een feit. (entropie zeg maar). Moeten we dan blijven klooien en moeilijk doen en repareren tot in het oneindige der tijden? Niets is het eeuwige leven beschoren. Maar dat mag je hier niet meer zeggen, want niet 'politiek correct'

Soms mag er ook gewoon wat comfort en gemak zijn, andere zaken in het leven zijn al beperkend genoeg. En ik ga er van uit dat er bedrijven zijn die die dingen uit elkaar kunnen halen en recyclen. Of op zijn minst het lithium ervan kunnen recuperen of scheiden.

Hoeveel telefoons mag je naar de recycling brengen voor het equivalent van 1 EV (waarvan de eerste generaties over een paar jaar ook massaal naar het stort gaan). Een paar duizend telefoons? Tienduizend?

Als je het niet vanuit de ecologische hoek bekijkt, moet je je ook afvragen of 200 euro/3 jaar voor een fijne hobby onoverkomelijk is. 60 euro per jaar? Als je vrij hardcore gamet is dat het tempo waarop je de dual sense er door jaagt. Ik heb in de eerste drie jaar 1 controller per jaar bij gekocht (voor de kleuren en om uitval te compenseren). Voorlopig (klopt op hout) nog geen uitval, maar als 'consumable kost' vind ik dat nog meevallen. Ga eens een MTB jaarlijks op onderhoud binnen doen, je valt achterover.
Ja ok, maar een accu zou gewoon makkelijk vervangbaar moeten zijn. Doodzonde als alles nog werkt van een apparaat, maar waardeloos is geworden door een accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bRuud83 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ja ok, maar een accu zou gewoon makkelijk vervangbaar moeten zijn. Doodzonde als alles nog werkt van een apparaat, maar waardeloos is geworden door een accu.
Binnenkort hopelijk een nieuwe EU wet die dit gaat regelen. Weet alleen niet of dat voor alle devices geldt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:41
is er nog ergens voorraad of moeten we wachten tot volgende maand? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:25
MixrMike schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:54:
is er nog ergens voorraad of moeten we wachten tot volgende maand?
Bij MM proberen...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
even binnen wandelen of via de site kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MixrMike schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:56:
Ik zou op de site kijken welke MM's voorraad hebben. Volgens de site heeft geen enkele vestiging voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
Hulleman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:59:
[...]

Ik zou op de site kijken welke MM's voorraad hebben. Volgens de site heeft geen enkele vestiging voorraad.
dan houd het denk ik op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:51
MixrMike schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:56:
Ik was afgelopen donderdag in MM in Utrecht, daar lagen er misschien wel gewoon een stuk of 30. Vreemd dat ze zeggen dat er geen voorraad is. Maar misschien ligt het dus wel gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
Daan0s schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:24:
[...]

Ik was afgelopen donderdag in MM in Utrecht, daar lagen er misschien wel gewoon een stuk of 30. Vreemd dat ze zeggen dat er geen voorraad is. Maar misschien ligt het dus wel gewoon in de winkel.
Net even binnengewandeld maar helaas niks, zou het net zo drama zijn als toen met de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Denk het niet, morgen lijkt een restock te komen voor in ieder geval UK. Misschien Nederland dan ook wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
Daan0s schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:49:
Denk het niet, morgen lijkt een restock te komen voor in ieder geval UK. Misschien Nederland dan ook wel gewoon.
Source?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twixie
Hier een opvallende review : YouTube: I spent $200 on the PlayStation Portal and i'm not sure why...

Zijn ervaring verschilt blijkbaar enorm van game tot game. God of War werkte perfect, maar FF XVI werkte nagenoeg niet. Je moet bijna gaan concluderen dat de PS5 niet gegarandeerd genoeg CPU cycles krijgt om elk game deftig te streamen. Dit zou dan ook verklaren waarom sommigen zeggen dat het perfect werkt, terwijl anderen zeggen dat het gewoon heel slecht werkt. Zou dan dus ook helemaal niets met je netwerk te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixrMike
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:35:
[...]
Binnenkort hopelijk een nieuwe EU wet die dit gaat regelen. Weet alleen niet of dat voor alle devices geldt overigens.
Laat die wetgeving maar komen. Die weinig duurzame houding bij gebruik van accu's in producten houdt me steeds meer tegen bij aanschaf. Steam Deck overwogen, heeft ook een verlijmde batterij en een (begrijpelijke) korte batterijduur. Ik kan zelfs m'n elektrische tandenborstel niet eenvoudig van een nieuwe batterij voorzien, terwijl daar gewoon een formaatje penlitebatterij in zit.

(De enige positieve uitzondering die ik kan verzinnen is lego-speelgoed van de kinderen. Die treintjes gebruiken nog gewoon standaardformaat (oplaadbare) batterijen. Ik zou graag zien dat er ook vaste formfactors komen voor batterijen in draagbare spelcomputers, tablets, telefoons en hoofdtelefoons. Maar dat is ijdele hoop ben ik bang...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Twixie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:51:
Hier een opvallende review : YouTube: I spent $200 on the PlayStation Portal and i'm not sure why...

Zijn ervaring verschilt blijkbaar enorm van game tot game. God of War werkte perfect, maar FF XVI werkte nagenoeg niet. Je moet bijna gaan concluderen dat de PS5 niet gegarandeerd genoeg CPU cycles krijgt om elk game deftig te streamen. Dit zou dan ook verklaren waarom sommigen zeggen dat het perfect werkt, terwijl anderen zeggen dat het gewoon heel slecht werkt. Zou dan dus ook helemaal niets met je netwerk te maken hebben.
Ik ben totaal niet thuis in de techniek van streamen etc maar het klinkt mij niet logisch in de oren dat dit aan de CPU oid kan liggen, aangezien het toch gewoon gestreamd wordt? Kan het totaal verkeerd hebben hoor ;)

Korte Google Search en ik zie FF XVI op een filmpje van RePixelated prima draaien op de Portal. Dus dit lijkt ook weer afhankelijk van iets anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Daan0s schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:04:
[...]
Ik ben totaal niet thuis in de techniek van streamen etc maar het klinkt mij niet logisch in de oren dat dit aan de CPU oid kan liggen, aangezien het toch gewoon gestreamd wordt?
Erm, een video moet ook ge-encodeerd worden he, vooraleer die uit je netwerk-poort komt he. Maar anderzijds heeft de PS5 daar -dacht ik- gewoon een dedicated processor/unit voor want je gameplay wordt sowieso realtime ge-record voor het geval je een clipje van je voorbij x seconden/minuten wil bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
Aaight na een reeks wisselende ervaringen besloten mijn netwerk te upgraden voor een soepelere stream.

Momenteel heb ik een standaard Ziggo router met een netwerk van 3 deco's die draadloos met elkaar verbonden zijn.

Heb ik bovenstaande discussie goed begrepen dat de meest voor de hand liggende aanpak is om de 3 deco's aan te sluiten met cat6 kabels, evens als de ps5. Dat ik de wifi van de router uitschakel en er eventueel een 'Superwifi2' bij plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
FokschaapX schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:37:
Heb ik bovenstaande discussie goed begrepen dat de meest voor de hand liggende aanpak is om de 3 deco's aan te sluiten met cat6 kabels, evens als de ps5. Dat ik de wifi van de router uitschakel en er eventueel een 'Superwifi2' bij plaats?
Ik zou gewoon beginnen met de Deco's inderdaad via CAT6 met de router te verbinden. En inderdaad ook best van je PS5 bekabeld aan te sluiten. Dat zou al een enorm verschil moeten geven.
Het nut van die Superwifi ontgaat me een beetje als je al 3 Deco's in huis hebt.

Nu, van zodra je meer dan 1 access point in huis hebt, is het vaak ook een uitdaging ervoor te zorgen dat je devices met het beste access point verbonden zijn. Het gemakkelijkst is om elk access point een ander SSID te geven, maar dan moet je zelf mogelijk manueel switchen van SSID als je naar een andere ruimte stapt. Gemakkelijker is als je access points roaming supporteren, maar dat werkt niet altijd even goed, en vooral: het is dan enorm moeilijk om zelf te achterhalen met welk access point je device nu juist verbonden is.
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.