Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08 19:59
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:19:
[...]

Snap je punt, maar veel negatieve gebruikers ervaringen zijn onterecht omdat er 0,0 moeite en aandacht word besteed om 'm fatsoenlijk te verbinden in hun thuis netwerk.
Er zijn best een aantal mensen hier die al verschillende opties en instellingen geprobeerd hebben hoor.

Ik snap wel dat het tekort doet aan de mensen die wel een vloeiende ervaring hebben. Er mag best een apart TroubleShooting topic van mij geopend worden hiervoor. Maar ik weet niet wat de mods daarvan denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
Nosgothy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:19:
Misschien lees ik er overheen maar tot op heden kan ik nog niets vinden over een (first party) bescherm hoes of carry case.

Iemand tips anders dan AliExpress meuk? Want ik ben bang dat mijn splinternieuwe Portal binnenkort per ongeluk in de handjes van mijn 2 jarige peuter terecht komt...
Bigben komt vanaf 30-11 met een case en screenprotector

https://www.mediamarkt.nl...l-opberghoes-1796318.html

https://www.mediamarkt.nl...eenprotector-1796319.html

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 19:00
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:12:
maar ik heb vooral last met het kleine scherm (ik heb een iPad Mini en heb ook niet meer de jongste ogen).
Ik had hier nog een oude iPad Air 2 liggen... Ook daarop gaat Remote Play perfect en het grotere scherm maakt games een pak meer speelbaar.

Ik was eigenlijk ook tempted voor een Portal, maar ik besef nu dat voor mij eigenlijk het kleine scherm toch wel een dealbreaker is. Natuurlijk is een iPad + controller wel minder portable en heb je dus toch nog iets nodig om de iPad op te zetten, maar voor mij is het toch wel een meer dan degelijk alternatief, besef ik nu. Nog een voordeel is dat ik daarmee ook nog altijd op onze PS4 kan spelen als mijn zoon eens op de PS5 bezig is.

Ik vraag me sowieso eigenlijk af hoeveel mensen die nu snel een Portal willen überhaupt vroeger al Remote Play uitgeprobeerd hadden, want dat bestaat dus al ettelijke jaren en nagenoeg iedereen heeft een tablet in huis.

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:15:
[...]

3 routers in je netwerk is ook wel vragen om problemen imo. 1 router en losse AP's is een veel betere oplossing. Of je moet je routers in switch/AP mode zetten als dat kan.

Niet alleen voor jou maar ook voor de rest hier: 5Ghz gaat heel lastig door een muur/deur heen. Daar moet men ook wel rekening mee houden.
Het zijn alle 3 accespoints direct op de hoofdmodem aangesloten. Er is geen sprake van muren, want ik zit er 3 meter vandaan zonder muur.
Opzouten schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:51:
[...]

Het zijn alle 3 accespoints direct op de hoofdmodem aangesloten. Er is geen sprake van muren, want ik zit er 3 meter vandaan zonder muur.
Okey, want je gaf aan routers, vandaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Stylze schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:23:
[...]
En games als COD en GT7 zijn gewoon echt dramatisch om op deze manier te spelen
Mja, zie mijn paar posts hier over GT7. Ik vind dat toch verrassend goed doenbaar eigenlijk. Ok, op TV ben ik gegarandeerd beter, maar dat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat alles een pak beter zichtbaar is en ik daardoor ook wel preciezer rempunten, apexen, e.d. kan inschatten.
Ok, het is met Remote Play op een iPad, niet met een Portal, maar ik neem aan dat je opmerking vooral gaat over latency.

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Ik speel nu zelf vaak op de ipad+controller met de remote play app. Ik vraag me af in hoeverre de portal beter is dan de good-old combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:22
Zojuist kunnen bestellen op de website van playstation zelf. Heb een paar keer remote play gedaan met mijn laptop en nooit problemen ervaren. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Goemies schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:28:
Ik vraag me af in hoeverre de portal beter is dan de good-old combo
Aan de reviews te zien is de kwaliteit van het streamen nagenoeg identiek (en dus niet beter, ondanks dat het specifiek daarvoor bedoeld is). Grootste voordeel van de Portal is wel dat het scherm vast aan de controller zit en je dus ook zittend of liggend in de zetel of bed kunt spelen.
Nadelen van de Portal: geen support voor bluetooth headsets, geen ondersteuning voor PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:54:
[...]

Okey, want je gaf aan routers, vandaar. :)
Sorry, routers in AP mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:57
Blokkie90 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:39:
Zojuist kunnen bestellen op de website van playstation zelf. Heb een paar keer remote play gedaan met mijn laptop en nooit problemen ervaren. Dus ben benieuwd.
En nu twijfel ik nog meer :p was er al van overtuigd dat ik toch nog even moest wachten... langs andere kant, heb geen zin nu te bestellen, volgende week pas te krijgen, als ik morgen mss via andere kanalen er ergens anders aan kan raken :s

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 13:37
Ik heb mijn portal vanmiddag ontvangen en hij zit al weer in de doos om retour te gaan.

Kwa bouw kwaliteit is het een degelijk aparaat. Maar de kwaliteit van de stream is om te huilen.

Als je door het menu bladerd gaat het nog wel.

Na de system updates geprobeerd een potje diablo te spelen. Maar ik kan gewoon de text niet lezen. Als er veel bewegingen zijn dan word het helemaal wazig.

Ik ben ITer en mijn wifi is enterprise grade met een Cisco WLC, Cisco router en Odido 1gbit. De PS5 zit bedraad aangesloten.

Misschien zijn het mijn ogen op een te klein scherm oid. Maar voor mij niet bruikbaar. Erg jammer. Het leek me zo handig dat als de vrouw en kids de TV in gebruik hebben dan alsnog te kunnen gamen.

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:22
Kerberos84 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:50:
[...]

En nu twijfel ik nog meer :p was er al van overtuigd dat ik toch nog even moest wachten... langs andere kant, heb geen zin nu te bestellen, volgende week pas te krijgen, als ik morgen mss via andere kanalen er ergens anders aan kan raken :s
Ja mij maakt een paar dagen langer wachten niet uit. Aangezien het overal uitverkocht was en niet wetende hoe lang het duurde voor er nieuwe voorraad is, daar maar besteld.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Magnat schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:54:
Ik heb mijn portal vanmiddag ontvangen en hij zit al weer in de doos om retour te gaan.

Kwa bouw kwaliteit is het een degelijk aparaat. Maar de kwaliteit van de stream is om te huilen.

Na de system updates geprobeerd een potje diablo te spelen. Maar ik kan gewoon de text niet lezen. Als er veel bewegingen zijn dan word het helemaal wazig.

Ik ben ITer en mijn wifi is enterprise grade met een Cisco WLC, Cisco router en Odido 1gbit. De PS5 zit bedraad aangesloten.

Misschien zijn het mijn ogen op een te klein scherm oid. Maar voor mij niet bruikbaar. Erg jammer. Het leek me zo handig dat als de vrouw en kids de TV in gebruik hebben dan alsnog te kunnen gamen.
Joh, dat ding moet je op Marktplaats zetten voor 300 euro! :P (ik ben écht benieuwd of mensen dat gaan doen, je moet toch wel helemaal stapelmesjogge getikt zijn om meer dan de winkelprijs voor dit ding te betalen)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:03
Wat een wisselende reacties hier, ik ben blij dat ik nog even gewacht heb.

Mede ook omdat ik er ook nog een PS5 bij moet halen 🤣

Ik had gehoopt op een superieure stream ervaring en eigenlijk ook wel een beetje verwacht dat Sony een konijn uit de hoed zou toveren, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
Stunned Guy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:08:
Wat een wisselende reacties hier, ik ben blij dat ik nog even gewacht heb.

Mede ook omdat ik er ook nog een PS5 bij moet halen 🤣

Ik had gehoopt op een superieure stream ervaring en eigenlijk ook wel een beetje verwacht dat Sony een konijn uit de hoed zou toveren, maar helaas.
Ja en nee... Ik denk inderdaad dat er veel problemen zijn, maar ook dat 1. tweakers kritischer zijn dan anderen en 2. dat mensen waarbij het slecht loopt harder roepen dan mensen waarbij het goed loopt. Als ik kijk op bol.com dan zie ik momenteel 9 5-sterren reviews, en 1 1-ster review.

Maar als je er nog een PS5 bij moet halen én de portal én de games... nja, er is altijd die eindejaarsbonus binnenkort :D

No Gillette, No Minette

• Stunned Guy
Kerberos84 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:13:
[...]

Ja en nee... Ik denk inderdaad dat er veel problemen zijn, maar ook dat 1. tweakers kritischer zijn dan anderen en 2. dat mensen waarbij het slecht loopt harder roepen dan mensen waarbij het goed loopt. Als ik kijk op bol.com dan zie ik momenteel 9 5-sterren reviews, en 1 1-ster review.

Maar als je er nog een PS5 bij moet halen én de portal én de games... nja, er is altijd die eindejaarsbonus binnenkort :D
Haha probeer me nou niet over te halen want ik twijfel serieus en vroeg of laat wil ik toch een PS5 erbij, Portal of niet.

Ik wilde niet offtopic gaan, maar dan toch een beetje, ik stream op dit moment ook vanaf mn Xbox Series S naar m’n Steamdeck.

Eigenlijk werkt dit zeer goed, maar bepaalde games die ik graag speel (Fifa/FC Sports, shooters) speel ik toch het liefste native geïnstalleerd.

Ik had stiekem de hoop dat ze remote play echt naar een next level zouden kunnen brengen, zodat ook de ‘zwaardere’ spellen geweldig goed zouden draaien.

Ik wil dit soort spellen gewoon op een ‘handheld’ kunnen spelen zoals ze bijvoorbeeld op een console draaien.

Dan had ik de (opvallende) move van Sony nog kunnen begrijpen.

Het liefst wil ik, zoals zovelen denk ik, een waardige opvolger van de Vita, ik speel hier nog vaak met veel
plezier op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stunned Guy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:23:
[...]

Haha probeer me nou niet over te halen want ik twijfel serieus en vroeg of laat wil ik toch een PS5 erbij, Portal of niet.

Ik wilde niet offtopic gaan, maar dan toch een beetje, ik stream op dit moment ook vanaf mn Xbox Series S naar m’n Steamdeck.

Eigenlijk werkt dit zeer goed, maar bepaalde games die ik graag speel (Fifa/FC Sports, shooters) speel ik toch het liefste native geïnstalleerd.

Ik had stiekem de hoop dat ze remote play echt naar een next level zouden kunnen brengen, zodat ook de ‘zwaardere’ spellen geweldig goed zouden draaien.

Ik wil dit soort spellen gewoon op een ‘handheld’ kunnen spelen zoals ze bijvoorbeeld op een console draaien.

Het liefst wil ik, zoals zovelen denk ik, een waardige opvolger van de Vita, ik speel hier nog vaak met veel
plezier op!
Remote play op de ps5 werkt beter dan op de Xbox moet ik zeggen. Ik heb ook chiaki op de steam deck staan. Maar de portal werkt ook beter dan chiaki. Dus ze hebben wel wat optimalisaties doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kerberos84
Stunned Guy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:23:
[...]

Haha probeer me nou niet over te halen want ik twijfel serieus en vroeg of laat wil ik toch een PS5 erbij.

plezier op!
Ik zou deze vooral willen gebruiken voor games als farming simulator (jaja, i know) en cyberpunk en zo. Waar latency niet zo'n groot probleem is. Langs de andere kant, ik heb zwaar geïnvesteerd in mijn netwerk, volledig Ubiquity met U6Pro's en dreamrouter en zo, dus zou ik wel verwachten dat mijn latency minimaal is, zodat een GT7 voor de fun wel zou moeten lukken. Voor zover ik zie kan dit ook wel met de Portal. Shooters zoals Doom of zo denk ik minder... maar laten we eerlijk zijn, ik suck daar toch al in ;)

Maar in de situatie waar ik in zit, drukke jobs voor vrouw en mezelf, en dan zijn de enige momenten waar we samen zijn de momenten zijn in de zetel, lijkt de Portal ideaal. Kan mn vrouw naar haar soaps kijken of andere zever educatief verantwoorde programma's terwijl ik wat game en ondertussen gezellig wat chitchatten. Ik gebruikte tot gisteren hier een extra scherm voor, dat op de koffietafel stond, en elke dag verhuisd werd (want wat een lelijk ding om centraal in huis te staan. Maar ik heb die gisteren aan mn raceseat gemonteerd... Dus keuze is nu: in de raceseat gamen en totaal niet meer chitchatten met madam, of mee kijken naar de soaps en blind-getrouwds enz... en dus langzaamaan braindead worden... Of een Portal kopen :D

No Gillette, No Minette

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:27:
[...]

Remote play op de ps5 werkt beter dan op de Xbox moet ik zeggen. Ik heb ook chiaki op de steam deck staan. Maar de portal werkt ook beter dan chiaki. Dus ze hebben wel wat optimalisaties doorgevoerd.
Thanks ik was inderdaad wel benieuwd naar die verschillen. Ik gebruik zelf XBplay met zeer goede resultaten vind ik, heb geen harde cijfers maar weinig lag en prima beeldkwaliteit.

Dus ik verwacht eigenlijk dat ook de Portal prima zou moeten draaien bij mij. Ik had alleen gehoopt op meer dan prima, zeker gezien de games die ik wil spelen.
Kerberos84 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:30:
[...]

Ik zou deze vooral willen gebruiken voor games als farming simulator (jaja, i know) en cyberpunk en zo. Waar latency niet zo'n groot probleem is. Langs de andere kant, ik heb zwaar geïnvesteerd in mijn netwerk, volledig Ubiquity met U6Pro's en dreamrouter en zo, dus zou ik wel verwachten dat mijn latency minimaal is, zodat een GT7 voor de fun wel zou moeten lukken. Voor zover ik zie kan dit ook wel met de Portal. Shooters zoals Doom of zo denk ik minder... maar laten we eerlijk zijn, ik suck daar toch al in ;)

Maar in de situatie waar ik in zit, drukke jobs voor vrouw en mezelf, en dan zijn de enige momenten waar we samen zijn de momenten zijn in de zetel, lijkt de Portal ideaal. Kan mn vrouw naar haar soaps kijken of andere zever educatief verantwoorde programma's terwijl ik wat game en ondertussen gezellig wat chitchatten. Ik gebruikte tot gisteren hier een extra scherm voor, dat op de koffietafel stond, en elke dag verhuisd werd (want wat een lelijk ding om centraal in huis te staan. Maar ik heb die gisteren aan mn raceseat gemonteerd... Dus keuze is nu: in de raceseat gamen en totaal niet meer chitchatten met madam, of mee kijken naar de soaps en blind-getrouwds enz... en dus langzaamaan braindead worden... Of een Portal kopen :D
Ik snap die situatie heel goed en sterker nog, ik zit in precies hetzelfde 'schuitje' met mijn vriendin.
Vandaar dat ik überhaupt een aantal maanden geleden een steam deck heb gekocht.

Sterker nog, die usecase is wat mij betreft ijzersterk en vind het in principe ook slim dat ze daar met de Portal op in proberen te spelen.

Maar, om dan (voor mij althans) ECHT succesvol te worden, moet je dingen ook wel anders of beter doen dan de alternatieven, en dat zie ik nog niet echt terug.

[ Voor 58% gewijzigd door Stunned Guy op 16-11-2023 17:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Vinnocchio schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:08:
Ik ga vandaag aan de slag met m’n netwerk. Als ik het niet beter krijg voor de portal gaat ie terug.
De standaard wifi van m’n router even vervangen door 2 wifi punten. Had vanmiddag ter test even Jedi Survivor aangezet. Onspeelbaar.
Nu, na aanpassing van m’n WiFi: bossfight gewonnen op de portal! 8)7
Meer heb je niet nodig om mij te overtuigen _/-\o_

Verwijderd

Stunned Guy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:31:
[...]

Thanks ik was inderdaad wel benieuwd naar die verschillen. Ik gebruik zelf XBplay met zeer goede resultaten vind ik, heb geen harde cijfers maar weinig lag en prima beeldkwaliteit.

Dus ik verwacht eigenlijk dat ook de Portal prima zou moeten draaien bij mij. Ik had alleen gehoopt op meer dan prima, zeker gezien de games die ik wil spelen.

[...]
Ik moet zeggen dat ik de upgrade van steam deck naar de portal gigantisch vindt. De beeldkwaliteit is sowieso veel beter, komt deels ook door het betere scherm. Maar ook de latency beter. Dus ik weet ook niet wat je zoekt met "veel beter".

Ik kan bijvoorbeeld een game als returnal goed spelen. En dat is een fast paced game.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2023 18:02 ]

Verwijderd

De snelheid van je ISP heeft weinig met de remote play te maken. Of je moet je Portal buitenshuis gebruiken.

Ben erg benieuwd naar hoe je stream er dan uitziet. Ik hoor hier wel meer mensen over een slechte stream, maar hoe ziet dat eruit? Heb je toevallig een filmpje/foto's etc? Ben dan wel benieuwd hoe ver dat ligt van mijn ervaringen met de portal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:21
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:50:
[...]

Ik had hier nog een oude iPad Air 2 liggen... Ook daarop gaat Remote Play perfect en het grotere scherm maakt games een pak meer speelbaar.

Ik was eigenlijk ook tempted voor een Portal, maar ik besef nu dat voor mij eigenlijk het kleine scherm toch wel een dealbreaker is. Natuurlijk is een iPad + controller wel minder portable en heb je dus toch nog iets nodig om de iPad op te zetten, maar voor mij is het toch wel een meer dan degelijk alternatief, besef ik nu. Nog een voordeel is dat ik daarmee ook nog altijd op onze PS4 kan spelen als mijn zoon eens op de PS5 bezig is.

Ik vraag me sowieso eigenlijk af hoeveel mensen die nu snel een Portal willen überhaupt vroeger al Remote Play uitgeprobeerd hadden, want dat bestaat dus al ettelijke jaren en nagenoeg iedereen heeft een tablet in huis.
De bruikbare oppervlakte van een Ipad Air 2 bij Remote Play (16:9) scheelt niet zo heel veel met de Portal ;)

8 inch op de Portal vs 8,9 inch op de Ipad Air 2 in 16:9
https://www.displaywars.com/8-inch-16x9-vs-9,7-inch-4x3

• Stunned Guy
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:53:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de upgrade van steam deck naar de portal gigantisch vindt. De beeldkwaliteit is sowieso veel beter, komt deels ook door het betere scherm. Maar ook de latency beter. Dus ik weet ook niet wat je zoekt met "veel beter".

Ik kan bijvoorbeeld een game als returnal goed spelen. En dat is een fast paced game.
Bedankt voor de vergelijking met de Steam Deck!

Wellicht zoek ik iets wat er dus kennelijk wel is en moet ik toch maar de proef op de som nemen :9

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32

Satom

Verzamel ervaringen

Voor de mensen waar het net niet lekker werkt: op Reddit las ik zojuist dat het kan helpen om de HDMI kabel te unpluggen. Geen die of het helpt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:41:
[...]

De standaard wifi van m’n router even vervangen door 2 wifi punten. Had vanmiddag ter test even Jedi Survivor aangezet. Onspeelbaar.
Nu, na aanpassing van m’n WiFi: bossfight gewonnen op de portal! 8)7
Meer heb je niet nodig om mij te overtuigen _/-\o_
Zo zie je dat het optimaliseren/tweaken van je WiFi settings gewoon een belangrijke factor is voor het streamen van games :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Als IT'er zou je dan toch moeten weten dat het vermelden van je ISP snelheden niet relevant is :P Of je nou een instap TP-Link router hebt of Enterprise Cisco apparatuur zegt ook weinig, alles valt en staat met het juist configureren van je Wi-Fi settings. Zeker bij Cisco apparatuur, werken je AP's alle traffic standalone af of gaat alles eerst nog langs je WLC? (dus extra latency), waar hangen je AP's, hoe gaat 5Ghz band steering etc.

• Twixie
MathieuT schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:01:
[...]
De bruikbare oppervlakte van een Ipad Air 2 bij Remote Play (16:9) scheelt niet zo heel veel met de Portal ;)
8 inch op de Portal vs 8,9 inch op de Ipad Air 2 in 16:9
https://www.displaywars.com/8-inch-16x9-vs-9,7-inch-4x3
Heb eens gemeten, en gebruik de breedte als vergelijkingsbasis.
iPad Mini 5 : 16cm
iPad Air 2 : 19,8cm
Portal : 17,7cm (berekend op basis van 8" size en 16:9 aspect)

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Hier heb ik het maar verkocht. Het is een geweldig apparaat maar kreeg die stutter niet weg. Heb zelfs vandaag een nieuwe router gekocht (misschien toch niet goed genoeg). Heb ruim 400 Mbit over mijn wifi(zit er naast). Hebt het maar opgegeven. De onofficiële psplay app werkt bij mij fantastisch. De officiële app ook dezelfde stutter. Echt jammer want de latency is heel goed te doen. Gelukkig geen verlies geleden want het is makkelijk te verkopen.

• MissMe NL
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:54:
[...]

Als IT'er zou je dan toch moeten weten dat het vermelden van je ISP snelheden niet relevant is :P Of je nou een instap TP-Link router hebt of Enterprise Cisco apparatuur zegt ook weinig, alles valt en staat met het juist configureren van je Wi-Fi settings. Zeker bij Cisco apparatuur, werken je AP's alle traffic standalone af of gaat alles eerst nog langs je WLC? (dus extra latency), waar hangen je AP's, hoe gaat 5Ghz band steering etc.
Ook niet helemaal waar. De snelheid van je isp geeft over wifi aan hoe sterk je wifi is. Ja het gaat om je interne netwerk. Maar als je echt slechte wifi zou hebben ga je ook die snelheden niet halen. Dus met redelijke hoge snelheden van je isp kan je vanuit gaan dat je wifi ook niet geheel slecht is. Of denk ik daarmee te simpel?😂 Daarbij lees je vaak dat andere manieren met remote play wel heel goed werkt. In mijn geval werkt de onofficiële psplay app perfect maar de portal geeft problemen. Dan concludeer ik dat er toch iets mis gaat met de portal. Misschien gevalletje kritisch en niet kritisch zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door MissMe NL op 16-11-2023 19:14 ]

MissMe NL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:11:
[...]

Ook niet helemaal waar. De snelheid van je isp geeft over wifi aan hoe sterk je wifi is. Ja het gaat om je interne netwerk. Maar als je echt slechte wifi zou hebben ga je ook die snelheden niet halen. Dus met redelijke hoge snelheden van je isp kan je vanuit gaan dat je wifi ook niet geheel slecht is. Of denk ik daarmee te simpel?😂 Daarbij lees je vaak dat andere manieren met remote play wel heel goed werkt. In mijn geval werkt de onofficiële psplay app perfect maar de portal geeft problemen. Dan concludeer ik dat er toch iets mis gaat met de portal. Misschien gevalletje kritisch en niet kritisch zijn?
Euhm, je ISP verbinding zegt helemaal niets over je WiFi verbinding. WiFi is je lokale netwerk, niet je ISP aansluiting.

• MissMe NL
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:16:
[...]

Euhm, je ISP verbinding zegt helemaal niets over je WiFi verbinding. WiFi is je lokale netwerk, niet je ISP aansluiting.
Dat is heel simpel wat je nu zegt. En dat zeg ik zelf ook. Het gaat nu vooral om je interne netwerk. Maar de meeste waaronder ik zelf test de wifi sterkte met een speedtest. Zijn vast wel manieren om je interne netwerk snelheid te testen. Als jij 800 Mbit over je wifi download upload ga je er wel vanuit dat je een goede wifi verbinding hebt. Anders ga je dat echt niet halen. Dus ja de snelheden van je isp zeggen dus wel veel over je wifi sterkte.

• Satom
  • Laatst online: 14:32

Satom

Verzamel ervaringen

MissMe NL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:20:
[...]

Dat is heel simpel wat je nu zegt. En dat zeg ik zelf ook. Het gaat nu vooral om je interne netwerk. Maar de meeste waaronder ik zelf test de wifi sterkte met een speedtest. Zijn vast wel manieren om je interne netwerk snelheid te testen. Als jij 800 Mbit over je wifi download upload ga je er wel vanuit dat je een goede wifi verbinding hebt. Anders ga je dat echt niet halen. Dus ja de snelheden van je isp zeggen dus wel veel over je wifi sterkte.
Begrijp ik het goed dat, als ik een 50 Mbit abonnement heb en die snelheid haal via wifi, ik een goede wifi verbinding/sterkte heb? Gevoelsmatig zegt het namelijk niet veel, pas als ik via wifi een bestand download van mijn bedrade NAS en ik hier een snelheid haal van zo’n 90% van de geadverteerde snelheid, kan ik spreken van een sterk wifinetwerk. Alhoewel, wanneer mijn NAS geen NVME schijven zou hebben, haal je die snelheid ook niet.. wel interessant , wat is nou een goede manier om de sterkte te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
Satom schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:27:
[...]
Begrijp ik het goed dat, als ik een 50 Mbit abonnement heb en die snelheid haal via wifi, ik een goede wifi verbinding/sterkte heb? Gevoelsmatig zegt het namelijk niet veel, pas als ik via wifi een bestand download van mijn bedrade NAS en ik hier een snelheid haal van zo’n 90% van de geadverteerde snelheid, kan ik spreken van een sterk wifinetwerk. Alhoewel, wanneer mijn NAS geen NVME schijven zou hebben, haal je die snelheid ook niet.. wel interessant , wat is nou een goede manier om de sterkte te testen?
Nee dat zeg ik niet. Dat is inderdaad de keerzijde van het testen als je isp snelheid niet snel genoeg is. Wat ik zeg is dat als je een flinke snelheid haalt dus bijvoorbeeld 800 Mbit. Zelfs de 500 Mbit die ik over de telefoon haal(want mijn telefoon is de bottleneck). Je mag spreken over een goede wifi verbinding. Dat zijn toch wel snelheden die ruim voldoende zijn voor de portal neem ik aan. En ja er zijn meerdere factoren die een hindernis kunnen zijn voor een soepele portal ervaring. Dat absoluut.
MissMe NL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:20:
[...]

Dat is niet simpel, dat is een feit. Wat jij zegt is je ISP verbinding gebruiken als ‘tool’ om je snelheden de testen. Maar ook dat zegt niet alles.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:49
Word mij even teveel gesproken over wifi en netwerk ellende.

Laat hem voorlopig ik denk ik maar even aan me voorbij gaan :( Jammer want het had zo mooi kunnen zijn.

psn: HertogJack

• MissMe NL
Tux3.14 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:36:
[...]

Dat is niet simpel, dat is een feit. Wat jij zegt is je ISP verbinding gebruiken als ‘tool’ om je snelheden de testen. Maar ook dat zegt niet alles.
Nee maar wel veel. Want anders zou je die snelheden niet halen. Ik denk oprecht gevallletje de een is kritischer dan de ander als het om de performance van de portal gaat. Gevalletje stadia. Ik vond het de beste streaming dienst maar als ik eerlijk ben merkte ik wel het verschil. De ander vond het verschrikkelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door MissMe NL op 16-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kerberos84
Ok, karakter = 0... Net hem gaan halen in de carrefour... Aan het updaten

No Gillette, No Minette

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twixie
Satom schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:27:
[...]
Nogmaals, de snelheid van je abonnement heeft absoluut niets te maken met hoe snel het binnenshuis is (vaak is dat namelijk een pak sneller). Met wifi zit je echter wel snel met andere factoren die de snelheid mee bepalen, zoals signaalsterkte, 2.4 vs 5GHz (5 is sneller, maar reikt minder ver), hoeveel andere wifi-kanalen van de buren, enz...
Je kan eventueel testen met de Speedtest app op telefoon of tablet, maar dan is de snelheid sowieso beperkt tot je Internet snelheid van 50Mbps, maar als je dan minder haalt, is het bijna zeker omwille van je wifi. Nauwkeuriger testen zijn mogelijk via een tool als iPerf maar dat is te moeilijk voor Jan Modaal.

Eigenlijk wel stom dat de Portal geen ingebouwde test heeft om de link naar de PS5 te evalueren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HertogJack schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:40:
Word mij even teveel gesproken over wifi en netwerk ellende.

Laat hem voorlopig ik denk ik maar even aan me voorbij gaan :( Jammer want het had zo mooi kunnen zijn.
Het is ook mooi! Hier loopt het best goed allemaal. Het is niet altijd een vloeiende 60fps, ik merk wel wat dips, maar het haalt me echt niet uit de ervaring. Net het gevecht met Rhino gehad in Miles Morales. Ging perfect allemaal!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
Kerberos84 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:45:
Ok, karakter = 0... Net hem gaan halen in de carrefour... Aan het updaten
Na de installatie vlugge test gedaan, een half uurtje GT7 gespeeld, met een Formula One auto, dus snelle wagen op Nurburgring, veel bochten. Het draaide eigenlijk beter dan verwacht, ik had een lag verwacht die toch merkbaar was, maar eigenlijk viel dit ferm mee. Tekst was duidelijk, geen haperingen, resolutie fijn, en vooral, ik heb de race gewonnen ;)

Mijn situatie is de volgende:
- ISP: Starlink (dus ik verwacht geen wonderen als ik buitenshuis ga)
- Router: DreamRouter met PS5 via kabel verbonden, 3 U6 pro's bekabeld verbonden
- Groot huis met dikke dikke muren.

Overall zonder finetunen is het resultaat beter dan verwacht. Dus in mijn situatie ben ik tevreden.

Ah ja, en de USB-C werkt niet met een dongle voor audio :D

No Gillette, No Minette

• MissMe NL
Twixie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:24:
[...]

Nogmaals, de snelheid van je abonnement heeft absoluut niets te maken met hoe snel het binnenshuis is (vaak is dat namelijk een pak sneller). Met wifi zit je echter wel snel met andere factoren die de snelheid mee bepalen, zoals signaalsterkte, 2.4 vs 5GHz (5 is sneller, maar reikt minder ver), hoeveel andere wifi-kanalen van de buren, enz...
Je kan eventueel testen met de Speedtest app op telefoon of tablet, maar dan is de snelheid sowieso beperkt tot je Internet snelheid van 50Mbps, maar als je dan minder haalt, is het bijna zeker omwille van je wifi. Nauwkeuriger testen zijn mogelijk via een tool als iPerf maar dat is te moeilijk voor Jan Modaal.

Eigenlijk wel stom dat de Portal geen ingebouwde test heeft om de link naar de PS5 te evalueren.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel. Voor de meeste is de snelheid van je isp belangrijk omdat je anders geen meet punt hebt. Ik ken iperf niet maar als ik zo je reactie lees dan is dat eigenlijk wat je echt nodig hebt om dingen te testen. Is iperf heel moeilijk in gebruik? Goede tip om verder in te verdiepen.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Enige wat ik echt slecht vind is de touchpad implementatie. Wat een gedrocht is dat zeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:35:
Enige wat ik echt slecht vind is de touchpad implementatie. Wat een gedrocht is dat zeg
Ben er inmiddels aan gewend. Ff dubbeltap op t scherm.

De controller is wel merkbaar kleiner dan de dual sense. Minder comfortabel. Maar ik vind dit echt een prachtig apparaatje! Zo vet om deze graphics op een handheld te zien met ook nog eens een lekkere framerate :) Het scherm geeft echt een prima plaarje weer!

Het valt me op dat ik in games HDR aan en uit kan zetten. Het beeld en highlights worden echt merkbaar helderder met HDR.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eeries
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik moet er best om lachen dat de PS Portal eigenlijk iets doet waar velen afgelopen jaren om schreeuwde. Velen riepen dat "ja in de toekomst gaan we naar streaming en wen er maar aan en dit en dat". Nu met de Portal komen een hoop mensen erachter dat ze in feiten maar een brak netwerkje thuis hebben die helemaal niet klaar is voor dit streaming geweld over Wifi.

Zoals velen al aangeven. Roepen dat je een 1Gb internet snelheid hebt zegt helemaal niks. Iemand met een 50mbit internet pakket kan een veel betere ervaring hebben met de Portal dan iemand met een 1Gb of zelfs hoger. In huis zijn er tal van factoren die het kunnen belemmeren.

- Wifi frequentie
- Welke kanalen gebruikt je 5G
- Andere frequenties in huis/buren die stoorzenders zijn
- Magnetron
- muren
- slecht bekabeling
-mesh netwerken die niet bekabeld zijn

Zo zullen er nog wel meer factoren zijn zoals modem en router zelf die totaal verkeerde instellingen hebben of updates missen. Speedtest is maar een moment opname en zegt niet dat je een verbinding thuis hebt dat goed voor streamen is.

Wat mij vooral verbaasd is dat de Portal geen Wifi 6 chipset heeft maar dat ze voor AC zijn gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Eeries op 16-11-2023 22:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net zelfs even cod multiplayer geprobeerd en zelfs dat is nog te spelen. Tuurlijk je bent net wat langzamer als normaal, maar het is prima te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
.

[ Voor 104% gewijzigd door Timx2 op 17-11-2023 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:06
Paar uurtjes Cyberpunk gespeeld via de Portal en het speelt best prima maar de kwaliteit van het beeld is toch echt minder dan via Chiaki op m’n Steam Deck. Op m’n Deck voelt het vloeiender. De Portal heeft wat mij betreft dan weer een fijner scherm, ligt lekkerder in de hand en Dual Sense controllers. Moeilijk haha!

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
WinterBase schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:26:
Paar uurtjes Cyberpunk gespeeld via de Portal en het speelt best prima maar de kwaliteit van het beeld is toch echt minder dan via Chiaki op m’n Steam Deck. Op m’n Deck voelt het vloeiender. De Portal heeft wat mij betreft dan weer een fijner scherm, ligt lekkerder in de hand en Dual Sense controllers. Moeilijk haha!
Herkenbaar. Ik ben blij met het scherm en de controls, maar het feit dan de stream op andere apparaten (iPhone, iPad, Macbook) een stuk beter is, is wel erg frustrerend :+ .

Stiekeme hoop op een update... Of zal het aan de wifi-hardware van de Portal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
GeorgeMichael schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:36:
[...]
Herkenbaar. Ik ben blij met het scherm en de controls, maar het feit dan de stream op andere apparaten (iPhone, iPad, Macbook) een stuk beter is, is wel erg frustrerend :+ .

Stiekeme hoop op een update... Of zal het aan de wifi-hardware van de Portal liggen.
Heel frustrerend. Ik heb net nog even getest met een iPad Mini 6 en dat was dramatisch slecht. Alleen maar haperingen. Op dezelfde plek met Chiaki nagenoeg perfecte verbinding. Af en toe een groen beeld maar geen haperingen. Volgens mij heeft de Mini 6 een betere WiFi chip dan de Steam Deck dus zou juist verwachten dat het daar beter op draait. Zou het misschien te maken hebben met slechte optimalisatie van de officiële app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WinterBase schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:26:
Ik heb het net andersom, bij mij is de stream op de portal beter dan chiaki op de steamdeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marb!
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 18:49
Zijn er nog van die telegram monitoring groepen om de nieuwe voorraad bij te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GeorgeMichael schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:36:
[...]

Het is jammer dat de portal geen wifi 6 of beter aan boord heeft. Dat zorg naast meer snelheid ook voor betere stabiliteit over de wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
WinterBase schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:04:
[...]
Heel frustrerend. Ik heb net nog even getest met een iPad Mini 6 en dat was dramatisch slecht. Alleen maar haperingen. Op dezelfde plek met Chiaki nagenoeg perfecte verbinding. Af en toe een groen beeld maar geen haperingen. Volgens mij heeft de Mini 6 een betere WiFi chip dan de Steam Deck dus zou juist verwachten dat het daar beter op draait. Zou het misschien te maken hebben met slechte optimalisatie van de officiële app?
Ik heb gisteren wat GT7 gespeeld op zowel een iPad Mini 5 als een iPad Air 2 met de officiële app, en dat werkte nagenoeg perfect bij mij. Ik zou dus toch eerder jouw netwerk verdenken dan, al is het wel vreemd dat het Chiaki dan wel zoveel beter is.
Enige dat je bij het testen wel zeker moet op letten is dat er op dat moment geen andere zware trafiek is op zowel de iPad als de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Twixie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:18:
[...]

Ik heb gisteren wat GT7 gespeeld op zowel een iPad Mini 5 als een iPad Air 2 met de officiële app, en dat werkte nagenoeg perfect bij mij. Ik zou dus toch eerder jouw netwerk verdenken dan, al is het wel vreemd dat het Chiaki dan wel zoveel beter is.
Enige dat je bij het testen wel zeker moet op letten is dat er op dat moment geen andere zware trafiek is op zowel de iPad als de PS5.
Ja ik begrijp het ook niet waarom het verschil zo groot is. In het verleden ook de officiële app gebruikt op de iPad(s) en toen was de ervaring goed. Later vandaag als m’n vrouw klaar is met werken maar eens alles rebooten qua netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:44
Derde dag op rij dat ik tevergeefs op UPS zit te wachten :(
Volgende keer maar weer gewoon via bol.com oid bestellen, ipv rechtstreeks bij Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:57:
Ik heb net zelfs even cod multiplayer geprobeerd en zelfs dat is nog te spelen. Tuurlijk je bent net wat langzamer als normaal, maar het is prima te spelen.
Langzamer betekend nadeel en nadeel betekend pang pang dood in CoD :X

Ik zie het nut nog niet in van dit apparaat tov een iPad, mobiel, Laptop of ander device waarmee je PS5 remote kan spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:58:
[...]

Langzamer betekend nadeel en nadeel betekend pang pang dood in CoD :X

Ik zie het nut nog niet in van dit apparaat tov een iPad, mobiel, Laptop of ander device waarmee je PS5 remote kan spelen.
Hoeft ook niet, als jij er zelf geen usecase voor hebt dan zeker niet kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 18:31
Eeries schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:26:
Ik moet er best om lachen dat de PS Portal eigenlijk iets doet waar velen afgelopen jaren om schreeuwde. Velen riepen dat "ja in de toekomst gaan we naar streaming en wen er maar aan en dit en dat". Nu met de Portal komen een hoop mensen erachter dat ze in feiten maar een brak netwerkje thuis hebben die helemaal niet klaar is voor dit streaming geweld over Wifi.

Zoals velen al aangeven. Roepen dat je een 1Gb internet snelheid hebt zegt helemaal niks. Iemand met een 50mbit internet pakket kan een veel betere ervaring hebben met de Portal dan iemand met een 1Gb of zelfs hoger. In huis zijn er tal van factoren die het kunnen belemmeren.

- Wifi frequentie
- Welke kanalen gebruikt je 5G
- Andere frequenties in huis/buren die stoorzenders zijn
- Magnetron
- muren
- slecht bekabeling
-mesh netwerken die niet bekabeld zijn

Zo zullen er nog wel meer factoren zijn zoals modem en router zelf die totaal verkeerde instellingen hebben of updates missen. Speedtest is maar een moment opname en zegt niet dat je een verbinding thuis hebt dat goed voor streamen is.

Wat mij vooral verbaasd is dat de Portal geen Wifi 6 chipset heeft maar dat ze voor AC zijn gegaan.
Wat mij het meeste verbaast is dat de Portal helemaal niets doet wat niet al jaren mogelijk was zonder dit extreem niche apparaat.

Via software als Moonlight kun je vanaf een PC naar een mobiel apparaat of een gaming handheld streamen in 4K met HDR én met ondersteuning tot 120fps.

Met dit main stream apparaat van Sony dat alleen i.c.m. een PS5 werkt (en niet eens met Sony’s eigen cloud) zijn er waarschijnlijk meer mensen die nu tegen netwerk bottlenecks aanlopen ondanks dat ze wel een 500mbit verbinding hebben. (Maar hun interne netwerk verder niet op orde hebben)

Waarom heeft Sony geen optie aan dit apparaat gegeven om local streaming direct vanaf een PS5 naar de Portal óók mogelijk te maken?

Dat zou het voor een hoop mensen echt een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbeneenleek
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
goeiendag, ik he net een account gemaakt puur om hulp te krijgen.

ik heb de ps portal puur gekocht zodat ik van huis natuurlijk kan gamen.

het lukt me niet om de ps portal te verbinden met me ps5 via een ander netwerk.

heeft dit te maken dat me playstation op nat type 2 staat ?

ik heb al geprobeerd de nat type te wijzigen maar ik ben echt een leek met dit soort dingen heb alles al geprobeerd heel veel forums gelezen en nagedaan maar ik kom er simpelweg niet uit.

ik snap ook niet dat op alle filmpjes het binnen 1 seconden lukt om te verbinden

ik , mijn broer en een vriend van ons hebbe alle 3 hetzelfde probleem we kunnen de ps portal gewoon verbinden via hetzelfde netwerk maar zodra we een andere wifi gebruiken of de mobiele hotspot verbind ie niet, terwijl de snelheid 100mbs is.

heeft iemand hier misschien verstand van en zo ja zou die genen mij misschien kunnen helpen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
ikbeneenleek schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:29:
het lukt me niet om de ps portal te verbinden met me ps5 via een ander netwerk.
heeft dit te maken dat me playstation op nat type 2 staat ?

ik heb al geprobeerd de nat type te wijzigen maar ik ben echt een leek met dit soort dingen heb alles al geprobeerd heel veel forums gelezen en nagedaan maar ik kom er simpelweg niet uit.
NAT type zou niets mogen uitmaken. Dit is ook niet iets dat je kan instellen. NAT Type 2 betekent gewoon dat je achter een router zit en je PS5 een intern IP adres heeft dat via NAT op je router vertaald wordt (zou te ver leiden om hier meer detail te geven). Bij mij zit ook alles achter NAT, en ik kan gewoon probleemloos van buitenaf met mijn PS5 verbinden.
Heb het net nog eens uitgetest (welliswaar met iPad want heb geen Portal) via mobiele hotspot. Wat me wel opviel was dat het de eerste keer best lang duurde eer hij verbond. Ik vraag me dan ook of Sony niet met overbelasting af te rekenen heeft, want hoe die verbindingen werken is dat de PS5 aan Sony zijn extern IP adres rapporteert, en de app (en dus ook Portal) bij Sony checkt om het IP adres op te vragen en dan zo te verbinden met je PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Dank, hier met 3 kleine kinderen is het altijd opletten.

Vind Gran Turismo echt prima te spelen, nog steeds net als Cyberpunk, GTA5, wat spelen jullie nog meer?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
Net binnen, werkt top. D4 gespeeld. Cyberpunk. Veel beter dan remote play op mn laptop.

Scherm is super en hele unit ligt heerlijk in de hand. Ben benieuwd hoe het buitenshuis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikke
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo,

Lukt ne niet om via mobiele hotspot te verbinden.. de portable zelf heeft wel draadloos netwerk maar ik kan er niet voor zorgen dat deze verbinding maakt met de ps5. Voor een ander wifinetwerk lukt dit wel trouwens.

Iemand een idee om de mobiele hotspot aan te passen om zo toch verbinding te kunnen maken?

mvg,

Spikke

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:53

Gregory76

Sony PlayStation freak

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:32
God blijkbaar weer eens naast de boot gevist met de portal.
Ik had, naief dat ik ben, niet verwacht dat de portal gelijk weer uitverkocht zou zijn.

Weet iemand of er al stock trackers actief zijn?

ps. ik hoop dat dit sneller op orde is qua voorraad dan met de PS5 launch zelf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fjux schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:44:
God blijkbaar weer eens naast de boot gevist met de portal.
Ik had, naief dat ik ben, niet verwacht dat de portal gelijk weer uitverkocht zou zijn.

Weet iemand of er al stock trackers actief zijn?

ps. ik hoop dat dit sneller op orde is qua voorraad dan met de PS5 launch zelf...
Sony heeft aangegeven dat er in december weer voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:01:
Hallo,

Lukt ne niet om via mobiele hotspot te verbinden.. de portable zelf heeft wel draadloos netwerk maar ik kan er niet voor zorgen dat deze verbinding maakt met de ps5. Voor een ander wifinetwerk lukt dit wel trouwens.

Iemand een idee om de mobiele hotspot aan te passen om zo toch verbinding te kunnen maken?

mvg,

Spikke
Hier lukt het wel, duurt alleen wat langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kerberos84
Ik zou de PS-store wat in de gaten houden, gisteren plots ook weer voorraad voor een uurtje of zo. En bel eens met bepaalde winkels, hier in België overal online uitverkocht, maar in de (hypermarkt) Carrefour lag hij gewoon in hun voorraad... Dus gisterenavond gebeld naar een (waalse) Carrefour dicht bij mn huis en ja hoor, ik kon er eentje gaan oppikken...

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikke
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:51:
[...]

Hier lukt het wel, duurt alleen wat langer.
Hey,

Hier telkens 'Er is iets fout gegaan'.

5G telenet Belgie. 150 mbs en 20 upload.

welke provider zit jij?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marb!
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08 18:49
M617573 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:58:
Net binnen, werkt top. D4 gespeeld. Cyberpunk. Veel beter dan remote play op mn laptop.

Scherm is super en hele unit ligt heerlijk in de hand. Ben benieuwd hoe het buitenshuis gaat
Wat maakt het veel beter dan op de laptop? Twijfelde hier nog om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 00:23
Eigenlijk is het voornaamste dat er aan de Portal ontbreekt een ethernetpoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spikke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:07:
[...]

Hey,

Hier telkens 'Er is iets fout gegaan'.

5G telenet Belgie. 150 mbs en 20 upload.

welke provider zit jij?

mvg
Vodafone 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FokschaapX schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:25:
Eigenlijk is het voornaamste dat er aan de Portal ontbreekt een ethernetpoort :+
Mwah valt mee. Genoeg mensen waar het gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Marb! schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:21:
[...]
Grootste (enige?) voordeel tov Remote Play op een iPad/laptop is dat je werkelijk overal kan spelen omdat het scherm mooi tussen je handen hangt. Met een iPad/laptop moet je deze nog altijd ergens neerzetten/leggen, dus bvb in bed gamen is niet bepaald handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
Hijo Del Jefe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:51:
Derde dag op rij dat ik tevergeefs op UPS zit te wachten :(
Volgende keer maar weer gewoon via bol.com oid bestellen, ipv rechtstreeks bij Sony.
Zwaar pech dan.
Ik had in de nacht van dinsdag/woensdag een bestelling gedaan bij sony en gisteren-ochtend stond ups hier voor de deur. Dus super-tevreden eigenlijk van de snelheid bij Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
zwasie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:07:
[...]

Zwaar pech dan.
Ik had in de nacht van dinsdag/woensdag een bestelling gedaan bij sony en gisteren-ochtend stond ups hier voor de deur. Dus super-tevreden eigenlijk van de snelheid bij Sony
Ik had bij Bol gepre-ordered en ik zou hem pas op 8 december gekregen hebben. Bestelling geannuleerd en bij Mediamarkt gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
Marb! schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:21:
[...]

Ik had erg veel last van lag en hickups op mn mac. Met portal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikke
Bij de Iphone van mijn vrouw is het gelukt om met hotspot de portable te linken aan de ps5.

Zepf heb ik een oneplus, android dus.

Iemand ideeën?

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
Nou, ik ben eruit. Zojuist de ps5 aan de kabel gehangen en nog steeds een ‘redelijke ervaring’. Ik ervaar de compressie en af en toe schokkerige stream als heel vervelend. Voor sommigen is dit wellicht goed genoeg en speelbaar, maar voor mij niet. Wellicht leg ik de lat te hoog voor een streaming device, maar ik ben bang dat ik me over een poosje er zodanig aan stoor dat ik hem niet meer gebruik. Mijn exemplaar staat op marktplaats en mag weg voor de aanschafwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:34
Timx2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:32:
Nou, ik ben eruit. Zojuist de ps5 aan de kabel gehangen en nog steeds een ‘redelijke ervaring’. Ik ervaar de compressie en af en toe schokkerige stream als heel vervelend. Voor sommigen is dit wellicht goed genoeg en speelbaar, maar voor mij niet. Wellicht leg ik de lat te hoog voor een streaming device, maar ik ben bang dat ik me over een poosje er zodanig aan stoor dat ik hem niet meer gebruik. Mijn exemplaar staat op marktplaats en mag weg voor de aanschafwaarde.
Zonde, maar begrijpelijk. Misschien nog een week wachten met verkopen en hopen dat Sony een firmware update uitbrengt die de kwaliteit en stabiliteit doet verbeteren?

Ik zelf ervaar goede ervaringen na ongeveer 4 uur op gegamed te hebben. Heb wel hoofdzakelijk Diablo 4 gespeeld en Fifa 23.

Wel had ik in het begin een onstabiele stream, dit kwam doordat de ps5 besloot 3 games bij te werken op volle bandbreedte van mijn netwerk (wat de router kan doorgeven aan data). Daarna was het probleemloos.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Geraedus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:44:
[...]

Zonde, maar begrijpelijk. Misschien nog een week wachten met verkopen en hopen dat Sony een firmware update uitbrengt die de kwaliteit en stabiliteit doet verbeteren?

Ik zelf ervaar goede ervaringen na ongeveer 4 uur op gegamed te hebben. Heb wel hoofdzakelijk Diablo 4 gespeeld en Fifa 23.

Wel had ik in het begin een onstabiele stream, dit kwam doordat de ps5 besloot 3 games bij te werken op volle bandbreedte van mijn netwerk (wat de router kan doorgeven aan data). Daarna was het probleemloos.
Mocht het over een poosje beter werken dan schaf ik dan wellicht een nieuw exemplaar aan. Ik ga de gok niet nemen nu ik deze nog goed kwijt kan raken.
Heb wat met de router geprutst en daisy chain is echt een no-go. Nadat ik dat had uitgeschakeld werd het speelbaar.
Het bijwerken van games en een bijna lege batterij zijn ook niet bevorderlijk inderdaad.
Probleem met deze is dat ‘probleemloos’ voor iedereen anders wordt ervaren. Als het voor mij probleemloos zou kunnen worden, dan zou ik er meer energie insteken om het werkend te krijgen, maar tot nu toe heeft steamlink en PlayStation remote/portal mij niet kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
Timx2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:32:
Ligt toch echt aan je netwerk hoor, ik ben hier gewoon heel de tijd GoT en zelfs Overwatch 2 aan het spelen en ik ervaar nul problemen en merk niet dat ik aan het streamen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
Ik heb m’n wifi 5ghz ap’s ingesteld op kanalen die niemand heeft in de buurt en allemaal op 80hz en de legacy mode uitgezet, fc24 blijft ietsje moeite hebben maar het beeld blijft altijd perfect, en horizon is nu wel 60fps en perfect beeld. Ik heb alleen bij beide games eens in de 5 minuten een Total freeze van 3 seconden. Weet niet wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Iemand ervaring met Call of duty MW3 qua lag input?
Is het goed te doen om online te gamen of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
038Robijno schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 02:51:
Iemand ervaring met Call of duty MW3 qua lag input?
Is het goed te doen om online te gamen of?
Met mp games zal je lag merken, is echt meer voor sp games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eeries
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-12-2023
Timx2 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:51:
[...]

Mocht het over een poosje beter werken dan schaf ik dan wellicht een nieuw exemplaar aan. Ik ga de gok niet nemen nu ik deze nog goed kwijt kan raken.
Heb wat met de router geprutst en daisy chain is echt een no-go. Nadat ik dat had uitgeschakeld werd het speelbaar.
Het bijwerken van games en een bijna lege batterij zijn ook niet bevorderlijk inderdaad.
Probleem met deze is dat ‘probleemloos’ voor iedereen anders wordt ervaren. Als het voor mij probleemloos zou kunnen worden, dan zou ik er meer energie insteken om het werkend te krijgen, maar tot nu toe heeft steamlink en PlayStation remote/portal mij niet kunnen overtuigen.
Als je nu problemen hebt, dan heb je ze zeer waarschijnlijk volgende keer ook gewoon. Misschien is dit juist het moment om naar je netwerk te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larskro
  • Laatst online: 29-06 12:39
Lukt het iemand om de PlayStation met de PlayStation knop op de portal op te starten zonder dat deze in sluimer staat? Eigenlijk dus hetzelfde als het opstarten met een gewone controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:53
Larskro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:49:
Lukt het iemand om de PlayStation met de PlayStation knop op de portal op te starten zonder dat deze in sluimer staat? Eigenlijk dus hetzelfde als het opstarten met een gewone controller?
Dit werkt niet, de PS5 moet in Rest mode staan (oranje lamp op console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larskro
  • Laatst online: 29-06 12:39
ak0nnmgn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:56:
[...]

Dit werkt niet, de PS5 moet in Rest mode staan (oranje lamp op console).
Jammer, dacht dat ik dat hier ergens had gelezen. Vind het een beetje zonde om hem de hele week in rest mode te laten staan voor die 2-3 keer dat ik een uurtje tijd heb. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Voor wie problemen kent met het verbinden als de PS5 in standby staat moet onder "Systeem" naar "Features Avalable in Rest Mode" gaan en dan de instelling zetten zoals op de tweede afbeelding, dan zou het normaal moeten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWBq_Ifps3hGvjGaGR02XUijqoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Ynh9JDs2ozD07aBocRfCyMs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzd7O97q3mJTyPYCRqKLmj5q-tI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i180VS1OlPhhpl1Ir0bGerdG.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk werkt het prima hierna, want het wordt niet verteld bij het configureren van "Remote Play".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Is er nu een wezenlijke verschil ik beeldkwaliteit (incl stutter, framedrops, compressie-artefacten) tussen de portal en bvb remote play op een iPad? Heb het dan puur over beeldkwaliteit. Niet de portability enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
wouter5 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:39:
Is er nu een wezenlijke verschil ik beeldkwaliteit (incl stutter, framedrops, compressie-artefacten) tussen de portal en bvb remote play op een iPad? Heb het dan puur over beeldkwaliteit. Niet de portability enzo.
Tov een iPad niet voor mij, op Chiaki4Deck had ik wel de groene artefacten maar ligt aan Chiaki zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Larskro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:12:
[...]

Jammer, dacht dat ik dat hier ergens had gelezen. Vind het een beetje zonde om hem de hele week in rest mode te laten staan voor die 2-3 keer dat ik een uurtje tijd heb. Bedankt voor je reactie
Aangezien het voornamelijk voor binnenshuis gebruik bedoeld is, is het dan een ramp om even naar de PS te lopen en hem aan te zetten als je geen rest mode wil? Klikje, en dan portal spelen waar je wil

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dit soort topics zitten meestal de mensen die tegen wat problemen aanlopen en mensen die willen kijken of het wat voor ze is. Maar dan toch ook even (er zjin er meerdere hier hoor) een positieve ervaring van mijn kant.

Apparaat is mooi degelijk met een fantastisch scherm. Ligt goed in de hand en doet inderdaad met dezelfde kwaliteit de rumble. Verder twee verticale lichtstrepen langs de grips die afhankelijk van het spel inhoudelijk anders ingevuld worden (bij bijvoorbeeld Teardown als de politie je komt oppakken afwisselend rood/blauw, bij Ratchet and Clank groen, etc), uiteraard ook uit te zetten, maar ik vind het wel wat hebben.

Ik heb daarnaast ook een Steamdeck (met Chiaki uiteraard), maar je merkt toch dat het scherm groter en beter is, de accuduur (duh, want streamen, niet zelf processen) veel langer is. Een paar dingen waren qua gebruik mij in eerste instantie niet duidelijk:
- we hebben meer mensen in het gezin die hier mee zou willen spelen, dus multi-user. Dit werkt dus niet via switchen van user op de PS5, maar je moet van de Portal uitloggen en de nieuwe user moet zich aanmelden. Er is geen user switch, die alle credentials opgeslagen heeft, maar dit gaat via een QR-code, die naar de PS-app verwijst en dan een simpel 'goedkeuren' vraagt. De gebruiker meldt zich aan met zijn eigen PSN-account.
- overlay van de Portal. Zolang je niet connected ben met een PS5 heb je je user balk in beeld, maar hoe kom je bij dat menu als je wel connected bent (want alles wat je indrukt vertaalt zich in input voor de connected PS5)? Ik moest even de handleiding opzoeken op internet, maar dat is dus een swipe van rechtsboven richting het links/midden van het scherm. Die beweging komt ook even langs bji de allereerste instelling, maar die vergeet je wel snel.
- de batterij wordt weergegeven met een drie blokjes systeem. Ik zou blijer zijn met een percentage, maar dat is er niet. Ook voor het opladen is geen echte indicator aanwezig (gewoon een lampje zoals de Steamdeck, is dat nou zo moeilijk?). Maar via een Reddit tip kwam ik erachter dat je de Portal ook echt af kan sluiten (lang power indrukken) en als je dan een laadkabel erin hebt, dan kan je op elk moment kort op het Power-knopje drukken om in het midden van het scherm het percentage van de accu te laten zien. Dat mag van mij altijd...

In eerste instantie, toen ik hem woensdag aan had gezet, schrok ik even van de slechte stream kwaliteit. Maar dat werd iets meer dan een minuut later veel beter. Soms begint hij de eerste minuut even wat grof en lijkt later langzaam in te trainen en door te hebben dat het netwerk meer aan kan, waarna het scherm gewoon haarscherp wordt (en dat ook niet meer laat gaan). Echt nul klachten over ghosting of wat dan ook met dit scherm.

Mijn thuisnetwerk bestaat uit een KPN Box 12 als modem/router/DHCP-server, daarnaast heb ik een Deco M9 mesh netwerk, in accesspoint modus, maar waarbij alle APs wel een Ethernet backhaul hebben. De PS5 zit aan een van de APs vast via ethernet (1e verdieping).

Je merkt soms wel dat er een frame geskipt wordt en soms dat een input niet geregistreerd is, maar dit is zeer sporadisch en absoluut geen dealbreaker. Voor mijn situatie en gebruik een ideaal systeem om te gebruiken en deze gaat dus ook zeker niet meer weg. En ik verwacht eerlijk gezegd wel dat we op termijn een update gaan krijgen zodat je ook met PSN Premium spellen kan streamen (betere use case voor buiten de deur). Ik denk dat ze echter eerst even de temperatuur van het water willen testen: wat vinden consumenten hiervan en hoeveel gaan we er terug krijgen wegens slechte thuisnetwerken? Ik verwacht dat het relatief snel met een softwareupdate gefikst kan worden, maar ze zullen dan hoogstwaarschijnlijk ook wat aan de capaciteit van de servers moeten gaan aanpassen.

Misschien ook nog even aanvullend: ik zie mensen dit vergelijken met Remote play op een Ipad of een laptop. Ja, prima, maar er is een héél groot gemakt van één apparaat waar alles in zit en zo handzaam is. Ik zit gewoon echt niet relaxed op de bank met een Ipad ergens op (tafel, schoot) en een controller in mijn hand. Dit is zooooo veel relaxter...

[ Voor 4% gewijzigd door Armada op 18-11-2023 14:43 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@Armada Top! inderdaad ook belangrijk dat alle kanten belicht worden, ook positieve ervaringen.

Het is me nog steeds niet duidelijk wat het verschil is tussen een 'hub en spoke' systeem met een centale switch/router en AP verbonden via UTP, en een mesh systeem.

Het lijkt me dat die termen vaak verkeerd gebruikt worden? Op gevoel (maar ik heb niets met netwerken) zou ik denken dat voor een mesh de verschillende nodes niet meer verbonden zijn met de router, maar eigenlijk de dekking uitbreiden als een soort wifi-repeater??

Voor het automatisch switchen van zender hoef je het niet te doen, want dat is vaak volledig op device niveau geregeld. Veel devices blijven toch koppig op een AP hangen ook al beweeg je naar een andere verdieping. Omdat er een treshold is die door de device wordt opgemeten.

Er schijnt communicatie te zijn vanuit het netwerksysteem naar devices toe om ze te helpen op de beste AP/meshnode te raken, maar dat schijnt maar door weinig apparatuur perfect ondersteund te worden.

Als iemand me hier naar een goed topic kan verwijzen, dan hoor ik het graag. Ik moet binnenkort een thuisnetwerk vanaf nul opbouwen, en dan doe ik het liever meteen goed. Voorlopig neig ik naar router, en van daar overal bedraad naar 3 of 4 AP.

Edit: en ja, ik heb al gegoogled, maar opnieuw, het is allemaal nogal verwarrend.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 18-11-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 17:45

Dennis1812

Amateur prutser

Ik lees een paar keer hier dat het enkel bedoeld is voor gebruik binnenshuis?
Maar zolang je wifi hebt is het toch gewoon bruikbaar?
Of het nu op je werk is, op vakantie of in de trein?

Of denk ik te simpel?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:24:
Ik lees een paar keer hier dat het enkel bedoeld is voor gebruik binnenshuis?
Maar zolang je wifi hebt is het toch gewoon bruikbaar?
Of het nu op je werk is, op vakantie of in de trein?

Of denk ik te simpel?
Dan maak je jezelf afhankelijk van nog zoveel extra hops en routing en de kwaliteit van alle wifi hardware. Wifi toegang die vaak bedoeld is voor asynchroon werken waar lag totaal niet relevant is (mails, internet)

Denk je nu echt dat je met brakke wifi uit een treinstel (dat op zijn beurt waarschijnlijk gewoon op een 4g modem zit) je low latency kan streamen op de ps5 bij je thuis?

En dan moet je netwerk het ook maar toelaten om van buitenaf toegang te krijgen naar iets dat achter je firewall/router hangt. Geen idee hoe Sony dat regelt. Via een tussenstap in hun eigen cloud en via de accounts? Of rechtstreeks verbinden met je eigen ps5?

Voor op vakantie of trein wil je gewoon lokale hardware, dan ben je beter af met een steam deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Laatst online: 17:45

Dennis1812

Amateur prutser

Amos_x schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:32:
[...]

Dan maak je jezelf afhankelijk van nog zoveel extra hops en routing en de kwaliteit van alle wifi hardware. Wifi toegang die vaak bedoeld is voor asynchroon werken waar lag totaal niet relevant is (mails, internet)

Denk je nu echt dat je met brakke wifi uit een treinstel (dat op zijn beurt waarschijnlijk gewoon op een 4g modem zit) je low latency kan streamen op de ps5 bij je thuis?

En dan moet je netwerk het ook maar toelaten om van buitenaf toegang te krijgen naar iets dat achter je firewall/router hangt. Geen idee hoe Sony dat regelt. Via een tussenstap in hun eigen cloud en via de accounts? Of rechtstreeks verbinden met je eigen ps5?

Voor op vakantie of trein wil je gewoon lokale hardware, dan ben je beter af met een steam deck
Ook in de trein kan ik een 5G hotspot opzetten via mijn telefoon natuurlijk. Die snelheid ligt conform het thuisnetwerk.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Let op:
Gezien de slechte verkrijgbaarheid de laatste tijd wat aanvullende regels:
- geen rants / gezeur / discussie over scalping
- geen V&A
- voorraad bij winkels mag gepost worden, maar een hele discussie over de slechte voorraad draagt niks bij.
- geen 'statusupdates' van je bestellingen of leveringen.

Gebruik bij connectieproblemen de zoekfunctie; dit is al veelvuldig besproken en er staan zat tips in het topic.