nee geen bestaande klant,sig69 schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:10:
[...]
Dus je bent bestaande klant? Doe niet zo vaag of ga wat anders doen.
vaag? stel je niet zo aan....
Al jaren trouwe KPN Klant met 2 telefoonabbo's (1 unlimited, inmiddels 29,38 euro per maand) en 1 met 10gb (want ik deel 50gb data per maand met mijn partner), voor 17,57 euro en internet + tv. Mijn internet en TV betaal ik voor een 1gbits/s 76 euro per maand voor.
Dus mijn huidige situatie:
KPN Hussel onbeperkt: 29,38 per maand
KPN Hussel 10gb (en 50gb data delen): 17,57
Totaal mobiel: €46,95 per maand, 563.4
Internet + TV:
1Gbits/s: €60,86
Entertainmentkorting: €5
Interactieve TV: €10,64
Pluspakket: Gratis
Opnemenpakket: Gratis
Spotify Premium: €9,50 (1,5 euro korting).
Totaal: €76 per maand, totaal pakketkosten mobiel + vast: €122,95 per maand = €1475 per jaar.
Gebeld met KPN. Zij kunnen het volgende doen:
Vast pakket: 6 mnd voor €57. Daarna 6 mnd voor €62. Gemiddeld dus €59,5 per maand. Totale lasten incl. Spotify: €714
Telefonie:
10GB abbo van 17,57 wordt €11,5.
Onbeperkt Abbo van 29,38 wordt €21,5. Totaal: €33 per maand / €396 per jaar. Pakketkosten komend jaar dus: €92.5 per maand / €1110 per jaar. Besparing: €30,45 per maand = €365 besparing.
Als ik naar Ziggo zou overstappen voor dit jaar:
Vodafone telefoonabonnementen: Thuis 200GB (2 abbo's incl ziggo)= €39 per maand. €80 accessoiretegoed via Mobiel.nl.
Ziggo thuis internet: €39 per maand. 1Gbit/s. + €100 cashback via ING Rentepunten. +12mnd streamingdienst (ca. €100 voordeel, want ik heb Disney+ en switch misschien naar HBO max). Spotify zit er dan niet meer bij, maar kan ik als deeltijdstudent voor €5,99 fixen.
Totale lasten Ziggo internet komend jaar: €468. Incl. Spotify: 540 - 100 cashback = €440. Besparing op streamingdienst ca €100.
Totale lasten = €440 vast + 468 mobiel = €908 per jaar / €75,66 per maand. Voordeel van het accessoiretegoed en streamingdienst niet meegerekend. Ziggo is dus ruim €200 voordeliger dan het voorstel van KPN en ruim €565 goedkoper dan mijn huidige abbo.
Lastige keus, ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Vind het namelijk fijn bij KPN en weet niet wat me bij Ziggo/VF te wachten staat.
Je plempt hier gewoon wat neer zonder context. Je "geduld loont" opmerking impliceert dat je een goede deal hebt. En na een paar vragen weten we pas hoe het zit. Dus ja, vaag. Maar welkom bij de KPN clubjoey82 schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:13:
[...]
nee geen bestaande klant,
vaag? stel je niet zo aan....
Ik had graag wat korting gehad maar het lijkt erop dat ze voor bestaande klanten heel weinig gaan doen.
Ook al jaren klant. Maar dan maar geen korting. In 10 jaar misschien 1 of 2 korte storinkjes gehad.Flipswix schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:28:
Lastige keus, ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Vind het namelijk fijn bij KPN en weet niet wat me bij Ziggo/VF te wachten staat.
Wat ik nu heb:
Hussel Internet 1 Gbit/s
Extra tv-ontvanger
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
Pluspakket
Combivoordeel - Korting Pluspakket
ESPN Compleet
Betaal nu 76,70 en dat zou vanaf volgende maand naar 80 euro gaan.
Wat ze hebben aangeboden voor een 2 jaar verlenging.
Nieuwe abonnementsvorm TV+ met 2 nieuwe tv kastjes
6 maanden 52,50 ipv 77,99
6 maanden 57,50 ipv 77,99
12 maanden 77,99
Twijfel nog om dit te doen. Overstappen heb ik eigenlijk geen zin in, ben verder dik tevreden over de KPN service, maar de korting valt dit jaar wel tegen. Zou ook liever met 1 jaar willen verlengen ipv 2 jaar. Denken jullie dat het slim is om te wachten met verlengen tot er een betere deal aankomt? Nadeel is dan wel dat mijn abonnement niet meer met Black Friday afloopt.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn, dat is alleen voor mensen die in dienst zijn direct bij KPN. Op de klantenservice en backoffice maakt KPN ook dankbaar gebruik van recruitment bedrijven om daar hun mensen te leveren. Zo heb ik in den tijden middels Randstad op uitzending bij KPN gezeten en dan krijg je geen korting op je abonnement omdat je niet in dienst bent bij KPN.We Are Borg schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:31:
[...]
Als jij er werkt, waarom moet jij dan tijdens je verlof een andere weg volgen? Conform de CAO krijg je standaard 50 % korting: https://www.fnv.nl/getmed....pdf&dtime=20230808114318
Voordeel is natuurlijk wel dat je weet wat er speelt, wat kan en dat collega's onderling elkaar de abonnementen nog wel mogen aanpassen als het contract bijna ten einde is..
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Kan je die telefoons ook los kopen bij KPN zonder abonnement? Volgens mij kon dat alleen in de KPN winkel maar dat weet ik niet zeker.iawees schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:44:
[...]
Gelukkig stelt KPN ons hierin nooit teleur
[Afbeelding]
Je doet allemaal aannames, en nee ik ben geen kpn klant....sig69 schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:05:
[...]
Je plempt hier gewoon wat neer zonder context. Je "geduld loont" opmerking impliceert dat je een goede deal hebt. En na een paar vragen weten we pas hoe het zit. Dus ja, vaag. Maar welkom bij de KPN club![]()
Ik had graag wat korting gehad maar het lijkt erop dat ze voor bestaande klanten heel weinig gaan doen.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar Budget, daar ben ik ook naar overgestapt voor 1 jaarZmokkie schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:19:
Mijn abonnement loopt al aantal jaar met black friday af en bel elk jaar om te verlengen. Net gebeld en kreeg te horen dat er alleen korting voor 2 jaar mogelijk is.
Wat ik nu heb:
Hussel Internet 1 Gbit/s
Extra tv-ontvanger
Pluspakket
ESPN Compleet
12 maanden 77,99
Twijfel nog om dit te doen. Overstappen heb ik eigenlijk geen zin in, ben verder dik tevreden over de KPN service, maar de korting valt dit jaar wel tegen. Zou ook liever met 1 jaar willen verlengen ipv 2 jaar. Denken jullie dat het slim is om te wachten met verlengen tot er een betere deal aankomt? Nadeel is dan wel dat mijn abonnement niet meer met Black Friday afloopt.
Dank voor de tip, maar daar lees ik echt hele slechte recensies over.forzav schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:23:
[...]
Als ik jou was zou ik eens kijken naar Budget, daar ben ik ook naar overgestapt voor 1 jaar
Contractsduur was helaas op 24 maanden gezet. Dus nog maar weer een keer (laten terug-)bellen. Medewerker deed niet moeilijk over aanpassing contractdatum naar 1 jaar. Dus prijs is nu 55 euro voor eerste 6 maanden en 65 voor de laatste 6 maanden. Inmiddels ook alles in MijnKPN zichtbaar (inclusief gecorrigeerde einddatum).sanniep9 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:00:
Pffff... wat een chaos deze verlenging.
In besteloverzicht en het contractoverzicht staan verschillende kortingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Minimum contractsduur is ook verschillend. Zou 12 maanden moeten zijn.
Medewerker gaf aan dat ik beide combivoordelen krijg dus totaalprijs 55 euro voor de eerste zes maanden ( en daarna 65). Zo stond het ook in het systeem volgens hem. O
[...]
Binnenkort nog maar een keer bellen en anders de boel binnen 14 dagen annuleren en naar een andere aanbieder.
Delta zou op 45 euro p/m uitomen maar dan geen ESPN compleet. Het is voor een jaar weer geregeld.
Is niet zo, er zijn gewoon kortingen voor 1 jarige abos. Heb afgelopen vrijdag mn alles in 1 pakket laten verlengen voor 1 jaar met nieuwe kortingen.Zmokkie schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:19:
Mijn abonnement loopt al aantal jaar met black friday af en bel elk jaar om te verlengen. Net gebeld en kreeg te horen dat er alleen korting voor 2 jaar mogelijk is.
Wat ik nu heb:
Hussel Internet 1 Gbit/s
Extra tv-ontvanger
Pluspakket
ESPN Compleet
12 maanden 77,99
Ik kreeg inderdaad ook een 2 jarig aanbod, maar gewoon zeggen dat je dat niet wilt. Dan krijg je aanbod voor 1 jaar.
Bedankt, dan ga ik me ook maar weer laten terugbellenCasha schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:25:
[...]
Is niet zo, er zijn gewoon kortingen voor 1 jarige abos. Heb afgelopen vrijdag mn alles in 1 pakket laten verlengen voor 1 jaar met nieuwe kortingen.
Ik kreeg inderdaad ook een 2 jarig aanbod, maar gewoon zeggen dat je dat niet wilt. Dan krijg je aanbod voor 1 jaar.
Succes! Hier inet+tv was €57 pm.Zmokkie schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:28:
[...]
Bedankt, dan ga ik me ook maar weer laten terugbellen
Heb korting gekregen eerste 6 maanden €45, dan 6 maanden €55. 1 jarig abo.
Heb je een beetje een richtlijn..
Ik kom bij Telfort vandaan.Padje87 schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:38:
[Afbeelding]
Zeer karig dit jaar, en zie net dat het 100Mbit is voor veel geld. HBO kon ook niet voor 1 jaar.
Straks maar weer opnieuw proberen.
100Mbit + TV (1 ontvanger), totaal voor EUR 46 per maand.
Ze zijn bezig met glasvezel en dat krijg ik vermoedelijk jan-feb 2024.
Ik hoopte dat ik Black Friday 1Gbit voor EUR 35/mnd kon krijgen.
Maar helaas ben ik geen nieuwe klant.
Ze konden me niets aanbieden
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Budget lijkt mij ook interessant en het zou zelfs mogelijk zijn om mijn Fritzbox 7590 lekker te laten hangen.forzav schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:23:
[...]
Als ik jou was zou ik eens kijken naar Budget, daar ben ik ook naar overgestapt voor 1 jaar
Heb dit ook al aangegeven in een KPN winkel, maar men krijgt gewoon op het scherm bij hen het aanbod te zien wat ze mogen geven (de twee jaar, 10e korting variant in mijn geval) - was precies hetzelfde wat ik ook via de telefoon te horen had gekregen.Casha schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:38:
[...]
Succes! Hier inet+tv was €57 pm.
Heb korting gekregen eerste 6 maanden €45, dan 6 maanden €55. 1 jarig abo.
Heb je een beetje een richtlijn..
Al die individuele aanbiedingen storen mij. Zelfs aangeven dat ik al KPN klant was vanaf de Nokia 3310 hielp niet echt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uHUNNbkk1u7AcwDJfTGBXKW2.jpg?f=user_large)
Dat laatste inderdaad.Jixreme schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:37:
Ik wil mijn antieke thuis-abonnement verlengen, scheelt in tegenstelling tot voorgaande jaren zowaar geld. De Coolblue-bon zou ook leuk zijn, maar helaas blijkt dit niet te gelden voor nieuwe abonnementen maar alleen voor nieuwe klanten. Zijn er mensen die succes hebben gehad door de opzeglijn te bellen? Of zou het anders werken om het te beëindigen en op naam van mijn partner te zetten; ook een nieuwe klant?
Wel kans dat je tijdelijk zonder zit.
En blijkbaar staat er ergens in de voorwaarden dat het niet mag. Maarja. Als je gaat scheiden doe je hetzelfde..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik hoop uiteraard dat het allemaal goed gaat
Het scheelt wel een paar honderd euro en dat is gewoon even teveel om te laten liggen voor mij.
En met de overstapservice gaat het ook makkelijk. Abonnement aangevraagd en kreeg al snel vanuit KPN de bevestiging dat de opzegging geregeld was. Helemaal prima
[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 28-11-2023 09:35 ]
NS FC: SW 2742 0448 8213
Net gebeld, en ik kon €7,50 korting krijgen voor 6 maanden bij een jaarcontract, of €10 korting voor 12 maanden bij een tweejarig contract voor internet + TV.
Ik ben nu ongeveer €300 goedkoper uit door mijn overstap naar Budget.
Volgend jaar stap ik weer over en kan ik weer veel goedkoper uit zijn. Het telt dus ook nog eens bij elkaar op.
Als je niet overstapt, ben je ieder jaar enkele honderden euros duurder uit. Dat is voor mij de druppel geweest.
Jammer dat het "moet".
Ik twijfel ook om over te stappen. Heb wel een aanbod gehad van KPN, maar ook niet meer dan in dit topic al is genoemd. In je eigen modem moet je natuurlijk de VLAN voor internet en TV wijzigen. Wat is dat voor Ziggo? Weet jij dat zo?Hann1BaL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:29:
Door het nogal karige aanbod voor bestaande klanten door veel mensen hier bevestigd heb ik dan toch maar besloten om over te stappen. De enige macht die je hebt als consument. Ik ben technisch zeer tevreden over KPN, maar het prijsverschil is gewoon erg groot en voor mij lijkt het er op dat KPN een beetje de arrogantie van Ziggo heeft gekregen en denken dat mensen niet overstappen.
Ik hoop uiteraard dat het allemaal goed gaatEn volgend jaar kom ik gewoon weer terug als het aanbod goed is. Het voordeel van een eigen modem is dat je thuisnetwerk gewoon hetzelfde blijft en daarmee de overstap een stuk makkelijker (voor mensen die zelf ook thuis services draaien.)
Het scheelt wel een paar honderd euro en dat is gewoon even teveel om te laten liggen voor mij.
En met de overstapservice gaat het ook makkelijk. Abonnement aangevraagd en kreeg al snel vanuit KPN de bevestiging dat de opzegging geregeld was. Helemaal prima
Verder komt er komend jaar waarschijnlijk ook glasvezel van KPN bij ons voor de deur, dus wellicht wacht ik gewoon even tot ze daar met een goede aanbieding komen.
¯\_(ツ)_/¯
Dat weet ik zo niet, maar is eigenlijk minder relevant. Bij Ziggo ontkom je niet aan het modem of een specifieke FritzBox (zo ongeveer, uitgaande van coax.) Zet die in bridge en elke router werkt dan wel.MDXTweaker schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:40:
[...]
Ik twijfel ook om over te stappen. Heb wel een aanbod gehad van KPN, maar ook niet meer dan in dit topic al is genoemd. In je eigen modem moet je natuurlijk de VLAN voor internet en TV wijzigen. Wat is dat voor Ziggo? Weet jij dat zo?
Ik heb zelf een Fritzbox en kies dus gewoon het profiel van de ISP en klaar, het werkt.
Ah natuurlijk!Hann1BaL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:47:
[...]
Dat weet ik zo niet, maar is eigenlijk minder relevant. Bij Ziggo ontkom je niet aan het modem of een specifieke FritzBox (zo ongeveer, uitgaande van coax.) Zet die in bridge en elke router werkt dan wel.
Ik heb zelf een Fritzbox en kies dus gewoon het profiel van de ISP en klaar, het werkt.
Mijn boefje is liev!
Ik heb zelf ook overwogen een weg te bewegen van KPN omdat ik het aanbod magertjes vindt. 'Probleem' voor mij is echter dat ik naast KPN Thuis ook 3 sim only abbonementen heb lopen waar ik nu dubbele data krijg. Op het moment dat ik ga switchen ben ik dat kwijt en ga ik met name op mobiel behoorlijk meer betalen dan ik nu doeJB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:46:
Ben benieuwd naar de cijfers dit jaar. Of mensen toch blijven zitten, ondanks 0 aanbod. Zo ja, dan stunt KPN volgend jaar nog minder.

Dat 0 aanbod geldt voor bestaande klanten uiteraard. Nog steeds is er veel aanleg van glasvezel en is het aanbod voor nieuwe klanten groter en kunnen ze wel doorgaan met klanten weghalen bij Ziggo.JB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:46:
Ben benieuwd naar de cijfers dit jaar. Of mensen toch blijven zitten, ondanks 0 aanbod. Zo ja, dan stunt KPN volgend jaar nog minder.
Dan is inderdaad even de vraag hoeveel er weggaan. Alleen denk ik dat we hier, omdat we er bovenop zitten, misschien wel overschatten hoeveel mensen er bezig zijn met een aanbod vergeleken mensen die er nooit over nadenken.
Het heeft jaren geduurd voordat ik mijn pa eens zo ver had om Ziggo te bellen voor een aanbod. En Ik denk dat ze al 25 jaar een abonnement hebben (Sonera, Multikabel, Ziggo.) Dit om maar een voorbeeld te geven.
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om KPN te laten weten dat ze wel wat meer mogen doen voor bestaande klanten. Geen dank
Ik laat het mobiele abo van mijn vrouw dan ook tegelijk lopen met de aanbieder. Dus ik switch ook gewoon mobiele aanbieder. Dat je dat eventueel 3 keer hebt is wel vervelend en dan kan de situatie wel even anders liggen.Xilion schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:48:
[...]
Ik heb zelf ook overwogen een weg te bewegen van KPN omdat ik het aanbod magertjes vindt. 'Probleem' voor mij is echter dat ik naast KPN Thuis ook 3 sim only abbonementen heb lopen waar ik nu dubbele data krijg. Op het moment dat ik ga switchen ben ik dat kwijt en ga ik met name op mobiel behoorlijk meer betalen dan ik nu doe
Het contrast is gewoon (te) groot voor vaste klanten vs 2022. Dat vind ik opmerkelijk. Vorig kreeg ik op een internet only abbo 9 maanden korting ipv 6 maanden, het kortingsbedrag was stukken meer en ik kreeg er nog gratis TV bij ook (incl ESPN). Dit jaar is het 5 euro korting voor 6 maanden. Oh ja en ook eerst pushen om meteen 2 jaar vast te leggen, vond ik ook opvallend.Hann1BaL schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:50:
[...]
Dat 0 aanbod geldt voor bestaande klanten uiteraard. Nog steeds is er veel aanleg van glasvezel en is het aanbod voor nieuwe klanten groter en kunnen ze wel doorgaan met klanten weghalen bij Ziggo.
Dan is inderdaad even de vraag hoeveel er weggaan. Alleen denk ik dat we hier, omdat we er bovenop zitten, misschien wel overschatten hoeveel mensen er bezig zijn met een aanbod vergeleken mensen die er nooit over nadenken.
Het heeft jaren geduurd voordat ik mijn pa eens zo ver had om Ziggo te bellen voor een aanbod. En Ik denk dat ze al 25 jaar een abonnement hebben (Sonera, Multikabel, Ziggo.) Dit om maar een voorbeeld te geven.
Ik heb in ieder geval mijn best gedaan om KPN te laten weten dat ze wel wat meer mogen doen voor bestaande klanten. Geen dank
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 29-11-2023 09:00 ]
Mijn boefje is liev!
Of het te groot is, hangt gewoon af van hoeveel mensen er daarom besluiten weg te gaan. KPN kijkt gewoon of het aantal abonnees groeit en met hoeveel.JB schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:59:
[...]
Het contrast is gewoon (te) groot voor vaste klanten vs 2022. Dat vind ik opmerkelijk. Vorig kreeg ik op een internet only abbo 9 maanden korting ipv 6 maanden, het kortingsbedrag was stukken meer en ik kreeg er nog gratis TV bij ook (incl ESPN). Dit jaar is het 5 euro korting voor 6 maanden. Oh ja en ook eerst pushen om meteen 2 jaar vast te leggen, vond ik ook opvallend.
Dat laatste begrijp ik wel, omdat 2 jaar gewoon veel meer zekerheid geeft voor de concurrerende markt waarin ze zich begeven.
Ja ik vond het aanbod vorig jaar ook fijn en heb daarom ook verlengd toen.
KPN gaat echt wel intern onderzoeken wat de impact is van deze nieuwe aanpak en als het aantal abonnees wat overstapt niet al te veel is toegenomen, dan kun je er donder op zeggen dat ze het volgend jaar weer zo zullen doen. Het is geen filantropische instelling maar een bedrijf met aandeelhouders wat op winstmaximalisatie uit. Als er nu teveel mensen overstappen dan komen de aanbiedingen wel weer terug.
Ik heb jaren bij BudgetThuis gezeten, die 10Mbit upload bij DSL is in de praktijk altijd 30Mbit. Qua snelheid/latency is BudgetThuis gelijk aan KPN (verloopt via dezelfde peering/netwerken), nooit issues mee gehad. Op een gegeven moment van DSL naar glas gegaan en ook toen geen enkel issue gehad met BudgetThuis. Ik zit nu bij Odido glasvezel omdat mijn korting bij BudgetThuis voorbij was.Redcoil schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:12:
[...]
Heb nu max 100/30 als internet, bij Budget staat er max 100/10. Weet niet of ik dat verschil in upload zal merken, maar op papier is het niet bepaald royaal in ieder geval.
Verder komt er komend jaar waarschijnlijk ook glasvezel van KPN bij ons voor de deur, dus wellicht wacht ik gewoon even tot ze daar met een goede aanbieding komen.
TV ontvanger bij BudgetThuis was de Arcadyan HMB2260 en later de Arris VIP2952 dacht ik, geen 4K.
[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2023 09:56 ]
Had al 2 dagen een terugbelverzoek staan. Gisterochtend zelf maar gebeld en gezegd dat ik me toch bedacht heb en wilde opzeggen. Als reden gaf ik aan dat ik geen abonnement van 2 jaar wil met zo weinig korting. Daarop werd gezegd: we kunnen ook gewoon een 1 jaar verlenging doen. Mijn 2 jaar abonnement werd gecanceld en hij wilde me een aanbieding voor 1 jaar doen. Maar het systeem bleef hangen door de gecancelde order. Afgesproken dat hij me vandaag terug zou bellen. Tot m'n verbazing werd ik gistermiddag teruggebeld (dat andere terugbelverzoek stond nog) en heb bij deze mevrouw met een jaar verlengd. Wat ik heb afgesloten:Zmokkie schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:19:
Wat ik nu heb:
Hussel Internet 1 Gbit/s
Extra tv-ontvanger
Pluspakket
ESPN Compleet
12 maanden 77,99
- Tv+ ipv interactieve tv (krijg 2 nieuwe kastjes)
- Opneem pakket
- Pluspakket
- ESPN compleet
- 1GB internet
Normaal kost dit € 77,99. Nu:
- 6 maanden € 55,00
- 6 maanden € 65,00
Allemaal netjes bevestigd per mail. Belt vanochtend die andere man terug. Heb uitgelegd dat het al geregeld was, maar dat hij me vast nog wel een beter aanbod kon doen. Heeft hij me nog een jaar HBO gratis gegeven. Al met al best tevreden, maar vergeleken met vorig jaar blijft het karig.
Een jaar HBO heb ik er nog niet uit kunnen krijgen. En volgens mij gaat er nog iets mis met TV+ en zijn mijn ontvangers daar niet toereikend voor.
:strip_exif()/f/image/nzP406uHQk1Q1e6I5YMP3323.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: krijg toch nieuwe tv kastjes
[ Voor 3% gewijzigd door Padje87 op 29-11-2023 12:58 ]
4800Wp - 225° ZW - 12°
Dan maar even gedoe. KPN valt tegen dit jaar.
Odido;
/f/image/FUKaQs3pBkKa1mLpNdqNNz4K.png?f=fotoalbum_large)
En daar nog combi voordeel vanaf.
Eerste 6 maanden betaal ik maar 27.50. en dat was 25. Maar schoonmoeder wil perse de Duitse zenders ontvangen. Nouja prima.
Betere deal als KPN
Sim only komt op 17.5 voor 20GB data en onbeperkt bellen
/f/image/T5YxxZ4zwDVCE66fZ4vwhKm0.png?f=fotoalbum_large)
KPN, ik weet dat je meeleest.
Trek je lering en dan komen we volgend jaar weer braaf terug.
[ Voor 82% gewijzigd door Dennis1812 op 29-11-2023 22:17 ]
Daarnaast beiden ook een KPN mobiel abbonement, maar nu kan ik deze maand geen mb’s meer delen met haar…
Edit: internet & tv heeft hier niks mee te maken. Heb zelf wel mijn mobiel abbonement 2 weken geleden verlengd, wellicht zit hiet iets niet lekker.
[ Voor 24% gewijzigd door paul-s83 op 01-12-2023 08:51 ]
Toevallig het nieuwe contract met je vrouw haar telefoonnummer als contact? Zo ja, dan is dit nummer overgegaan naar het nieuwe contract, en daarom zit deze niet meer in "jouw" compleet stukje.paul-s83 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:46:
Wat is dit nou weer, vorige week tv en internet abbo per eind december opgezegd (en nieuwe aangevraagd op naam van de vrouw).
Daarnaast beiden ook een KPN mobiel abbonement, maar nu kan ik deze maand geen mb’s meer delen met haar…
Edit: internet & tv heeft hier niks mee te maken. Heb zelf wel mijn mobiel abbonement 2 weken geleden verlengd, wellicht zit hiet iets niet lekker.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Dat is idd het geval, heb al uitgevonden dat je via de kpn website de koppeling opnieuw moet maken. Zolang ze nog vooruit kan met eerder gedeelde data vind ik het best, ga geen slapende honden wakker maken.BaZnGaNL schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:29:
[...]
Toevallig het nieuwe contract met je vrouw haar telefoonnummer als contact? Zo ja, dan is dit nummer overgegaan naar het nieuwe contract, en daarom zit deze niet meer in "jouw" compleet stukje.
Wel vreemd, want mb’s delen is een voordeel wanneer je 2 mobiele abbonementen op een adres hebt en zou los staan van de wijziging van internet en tv.
Ach in ergste geval hebben we een paar dagen om te overbruggen.
Ik vind het toch knap lullig en ik hoop dat het volgende maand dan verrekend wordt. Meer kan ik blijkbaar niet doen
Had vorig jaar ESPN en HBO gratis voor 12 maanden.
Ze ga en aan dat ze deze opnieuw konden aanzetten voor een gratis jaar.
Zie ik nu ook de factuur doodleuk een bedrag voor beide staan.
Aan de telefoon is het sorry, maar die actie is voor een jaar en dat was al geweest.
Dat is niet wat mij met Black Friday aan de telefoon is gezegd, het zou nog een jaar gratis zijn.
Nu dus even kijken of ze het alsnog kunnen aanpassen of abonnement toch opzeggen want dit is misleiding imho. Ik was enkel gebleven omdat ze die paketten opnieuw een jaar gratis ga en naast de minimale korting op het abonnement. Ik ga er niet als of voor betalen.
Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Je hebt toch een bevestiging gehad van je verlenging? Als daarop staat dat je ze 12 maanden gratis krijgt, dan heb je er gewoon recht op.Rubman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:58:
Zo KPN doet even een slechte beurt.
Had vorig jaar ESPN en HBO gratis voor 12 maanden.
Ze ga en aan dat ze deze opnieuw konden aanzetten voor een gratis jaar.
Zie ik nu ook de factuur doodleuk een bedrag voor beide staan.
Aan de telefoon is het sorry, maar die actie is voor een jaar en dat was al geweest.
Dat is niet wat mij met Black Friday aan de telefoon is gezegd, het zou nog een jaar gratis zijn.
Nu dus even kijken of ze het alsnog kunnen aanpassen of abonnement toch opzeggen want dit is misleiding imho. Ik was enkel gebleven omdat ze die paketten opnieuw een jaar gratis ga en naast de minimale korting op het abonnement. Ik ga er niet als of voor betalen.
Ben heel benieuwd waar ze mee gaan komen.
Heb hem nog.aals bekeken en er staat 13 maanden korting vanaf 2022. Dat laatste heb ik overheen gelezen maar dan is nog steeds het ge al dat er expliciet vermeld is dat het een jaar extra kon.Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:48:
[...]
Je hebt toch een bevestiging gehad van je verlenging? Als daarop staat dat je ze 12 maanden gratis krijgt, dan heb je er gewoon recht op.
Had je al een jaar hiervoor korting?MDXTweaker schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:53:
Naar aanleiding van de post van @Rubman mijn vandaag ontvangen factuur ook even gecontroleerd. Daar staat precies op wat er afgesproken is. Ook ESPN 12 maanden gratis en dus als + en - bedrag op factuur.
Ze zouden om 14:30 terug bellen, dit is uiteraard niet gebeurd.
Ik ga aansturen op als of de korting of abonnement ontbinden zonder kosten dan kan ik naar Odido over.
De korting kon echt echt niet meer gegeven worden maar ze hebben het contract open gezet zodat ik zonder kosten weg kan bij KPN.
Maar even goed kijken vanavond wat de kosten zijn over een jaar bij Odido en of Ziggo.
Al met al niet een hele fijne actie geweest dus, geen excuses ook niets.
[ Voor 13% gewijzigd door Rubman op 22-12-2023 15:27 ]
Het probleem is dat je mondelinge afspraken niet kan bewijzen, hoe rechtsgeldig ze ook zijn. Daarom altijd goed je bevestiging van je contract nakijken.Rubman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:59:
[...]
Heb hem nog.aals bekeken en er staat 13 maanden korting vanaf 2022. Dat laatste heb ik overheen gelezen maar dan is nog steeds het ge al dat er expliciet vermeld is dat het een jaar extra kon.
[...]
Maar als ze het contract open gezet hebben, dan kan je toch gewoon bellen voor een verlengingsaanbod?Had je al een jaar hiervoor korting?
Ze zouden om 14:30 terug bellen, dit is uiteraard niet gebeurd.
Ik ga aansturen op als of de korting of abonnement ontbinden zonder kosten dan kan ik naar Odido over.
De korting kon echt echt niet meer gegeven worden maar ze hebben het contract open gezet zodat ik zonder kosten weg kan bij KPN.
Maar even goed kijken vanavond wat de kosten zijn over een jaar bij Odido en of Ziggo.
Al met al niet een hele fijne actie geweest dus, geen excuses ook niets.
Ik had hiervoor ook al een jaar korting, 12 maanden ESPN en heb er nu 6 maanden korting, 12 maanden ESPN en 12 maanden HBO bijgekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door Phoolie op 22-12-2023 16:26 ]
Denk niet dat ze daar in trappen.Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:25:
[...]
Het probleem is dat je mondelinge afspraken niet kan bewijzen, hoe rechtsgeldig ze ook zijn. Daarom altijd goed je bevestiging van je contract nakijken.
[...]
Maar als ze het contract open gezet hebben, dan kan je toch gewoon bellen voor een verlengingsaanbod?
Ik had hiervoor ook al een jaar korting, 12 maanden ESPN en heb er nu 6 maanden korting, 12 maanden ESPN en 12 maanden HBO bijgekregen.
Maar heb inmiddels wat gezocht naar andere abonnementen, als ik even alles door reken kom ik op jaar basis bij ODIDO 18 euro goedkoper uit. Hebben ook nog €10,- pm korting vanwege mobiele abonnementen.
Ga ik voor die 18 euro echt alle moeite doen om over te stappen naar een nieuwe provider met alle gedoe erbij van nieuw kastje andere modem eventueel nieuwe wifi punten etc. etc. met als enige voordeel iets sneller internet 400 vs 200.
Principekwestie, ja zeker.
Nu zin in totaal niet.
Ik twijfel dus nog een beetje wat te doen ook gezien ik weinig issues verder heb met KPN en het netwerk en wat we gebruiken aan TV kastje prima is.
Het liefst zou ik heel TV eruit mieteren, maar ESPN kan nu eenmaal niet zonder tv abonnement.
Als ik bij Odido geen kastje zou nemen voor TV maar enkel via de app op Google TV zou het 40 euro schelen per jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 22-12-2023 20:39 ]
Die app werkt via de tv ook prima. Maar kan ook via Chromecast.
Ik zie geen voordelen van dat losse kastje eerlijk gezegd. Kost alleen maar geld
Zelf zou ik voor 18 euro per jaar geen moeite doen. Meestal gaat overstappen wel goed, maar je zal maar net die ene zijn waar het niet vlekkeloos verloopt.Rubman schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:37:
[...]
Denk niet dat ze daar in trappen.
Maar heb inmiddels wat gezocht naar andere abonnementen, als ik even alles door reken kom ik op jaar basis bij ODIDO 18 euro goedkoper uit. Hebben ook nog €10,- pm korting vanwege mobiele abonnementen.
Ga ik voor die 18 euro echt alle moeite doen om over te stappen naar een nieuwe provider met alle gedoe erbij van nieuw kastje andere modem eventueel nieuwe wifi punten etc. etc. met als enige voordeel iets sneller internet 400 vs 200.
Principekwestie, ja zeker.
Nu zin in totaal niet.
Ik twijfel dus nog een beetje wat te doen ook gezien ik weinig issues verder heb met KPN en het netwerk en wat we gebruiken aan TV kastje prima is.
Het liefst zou ik heel TV eruit mieteren, maar ESPN kan nu eenmaal niet zonder tv abonnement.
Als ik bij Odido geen kastje zou nemen voor TV maar enkel via de app op Google TV zou het 40 euro schelen per jaar.
ESPN is ook hier de enige reden dat ik nog TV bij KPN afneem, maar een serieus alternatief is er gewoon niet. Canal Digitaal kan je ook via een app kijken, maar helaas loopt dat beeld behoorlijk achter op dat van KPN, met als resultaat al allemaal notificaties op je telefoon voordat je het doelpunt op tv hebt gezien. T-Mobile (en waarschijnlijk nu ook Odido) hebben ook zo'n vertraagde stream, waardoor ook dat geen optie is voor mij.
En ja, je kan al die notificaties uitzetten tijdens een wedstrijd of je telefoon weg leggen. Maar ze moeten gewoon zorgen dat er weinig tot geen vertraging is.
Bij mij hetzelfde als @Phoolie. Afgelopen jaar ook al ESPN 12 maanden gratis en HBO ook. HBO nooit gebruik van gemaakt, dus hoefde ik dit jaar niet. Wel weer 12 maanden ESPN gratis en 6 maanden een beetje korting op het abonnement.Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:25:
[...]
Het probleem is dat je mondelinge afspraken niet kan bewijzen, hoe rechtsgeldig ze ook zijn. Daarom altijd goed je bevestiging van je contract nakijken.
[...]
Maar als ze het contract open gezet hebben, dan kan je toch gewoon bellen voor een verlengingsaanbod?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.
• Namen van medewerkers zijn niet van belang in de discussie(s) en mogen dus achterwege blijven.
• Algemene discussie over KPN mobiel mag in [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 worden gevoerd.
• Linken naar aanbiedingen zien we het liefst met een directe link zonder (mogelijke) referral. Links die via pepper.com lopen, hebben meestal ook een referral.