Dat vind ik wel enorm vervelend, van alle aanbieders overigens, dat ze er zo verschillend met zowel bestaande als nieuwe klanten wordt omgesprongen. Inderdaad wat @
stormfly zegt, 45 euro korting op jaarbasis is bijna niets als andere klanten rond de 200-250 euro korting krijgen.
Gemiddeld 15ms bij online gamen. En circa 8ms bij DNS requests. Ik merkte het met name in de overgangsperiode. Nu valt het mij niet (meer) op.
de kids hebben nu de leeftijd voor Disney+
Ja dat is superleuk, maar wij hebben geen kinderen en ik host mijn eigen content. Deze prikkel sla ik dus even over.
Met Ziggo heb ik tenminste nog IPv6 als Tweaker
Ik heb anderhalf jaar full DS gedraaid bij Ziggo als beta-tester. Dat was vrij aardig, maar compliceerde mijn interne netwerk wel enorm. Sommige interne diensten wilde bijvoorbeeld ook via IPv6 naar buiten. Bij KPN heb ik het nu een paar keer aangezet om de wijziging na een uurtje of twee weer terug te draaien. Ik wil hier zeker nog achteraan, maar het is zeker geen
fire and forget.
Bij mij was de (zakelijke!) klantenservice ook nog een overweging. Ik had zakelijk omdat de consumentenklantenservice schandalig slecht is bij Ziggo. Echter is de zakelijke klantenservice niet altijd bereikbaar en wordt je daarom soms doorgestuurd naar consument, zonder dat dit verteld wordt. Hier heeft mijn vrouw een aantal keer zeer onbehulpzame aanvaringen gehad met de medewerker. Wat extra bijzonder is omdat mijn vrouw jaren bij Ziggo op de klantenservice heeft gewerkt.
Ook gingen de beta-tests mis bij Ziggo waardoor ik langere tijd zonder (nogmaals, zakelijk!) internetverbinding heb gezeten. Dit was voor mijn eigen risico en kon Ziggo niet verhelpen. Ook kreeg ik geen compensatie. En als klap op de vuurpijl was er geen retentie bij Ziggo, waardoor we (bijna net zoals sommige hier nu) letterlijk 0 euro korting konden krijgen.
Daarvoor ben ik 7 jaar tevreden klant geweest en bij mijn ouders 10+ jaar. Ik had ook gewoon het gevoel dat ik daar op een lijstje stond en ze mij weg wilde hebben

. Wat jij eigenlijk ook zegt @
stormfly.
Ben wel benieuwd naar jouw brief