WIl niet heel bijdehand zijn, maar had je dan niet beter die 'contractant'-truc kunnen uithalen als je kijkt naar de huidige BFdeal?Codemeister schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:22:
Zelf ook even gebeld, bestaand Ziggo abonnement (Giga en TV Compleet).
Binnen 10 seconden was het aanbod 9 maanden 10 euro korting, na doorvragen werd het al snel 9 maanden 20 euro korting. Ook nog even gevraagd naar extra voetbalzenders: die kreeg ik er 12 maanden gratis bij.
Tevreden!
Ik heb ook van de actie gebruik gemaakt.
Gekozen voor Internet Elite en TV Complete. Dit omdat er uiteindelijk dan 12 maanden korting is én er zit Disney+ bij (wat we nu los afnemen).
Echter, ik kon het niet afsluiten omdat er op basis van mijn persoonsgegevens + bankrekeningnummer al een klant bekend was.
In de maanden april, mei. juni en juli hebben ze nog een € 0,- factuur gestuurd en in maart heb ik een creditnota gehad (eindafrekening).
Dus... Ik heb het abonnement afgesloten op mijn naam en mijn privé rekening gebruikt ipv de en / of rekening. So far, so good...
Nu krijg ik dus onderstaande mail:
Helaas kunnen we uw overstapaanvraag niet voor u regelen. De gegevens die we van u kregen komen niet overeen met de gegevens die bij uw huidige provider bekend zijn. Meestal gaat het om een ander IBAN rekeningnummer, een ander adres of een verkeerd klantnummer van de huidige provider.
Checkt u zelf vast wat er verschilt en belt u ons dan meteen even. Houd dan minimaal 1 van de bovenstaande gegevens bij de hand, dan maken we het direct voor u in orde.
Belt u ons binnen 5 werkdagen dan kunnen we alsnog de overstap voor u regelen. Onze Klantenservice is te bereiken via 0900 - 1884 tegen normaal tarief, of bel gratis 1200 vanaf een vaste Ziggo lijn. Kies in het menu voor de optie 'wijziging in uw klantgegevens'.
Eigenlijk dacht ik; laat maar. Ik zeg zelf Delta wel op tzt en dan is het verder prima. Maar vandaag toch maar gebeld om te kijken wat er precies wel of niet gebeurd. Immers, zolang ik de verbinding krijg vind ik het prima (pas in feb 2024, maar soit).
- De eerste medewerker ging een formulier invullen voor de overstap service, maar na enkele minuten verbrak hij midden in het gesprek de verbinding.
- De tweede medewerker begon aan precies hetzelfde, maar midden in het gesprek hoorde hij me niet meer. Hij zette me vervolgens opnieuw in de wachtrij.
- De derde medewerker wilde niet hetzelfde formulier in gaan vullen, maar mijn klantgegevens gaan wijzigen. Dus ik gaf aan dat ze anders aan het handelen was dan haar collega's. Vervolgens bijna 10 minuten in de wacht gezet nadat ik de (in mijn ogen simpele) vraag gesteld had: Is het alleen de overstap service die nu niet door kan gaan óf zijn er ook gevolgen voor de daadwerkelijke bestelling?
Uiteindelijk geen antwoord gekregen en ze wilden me door gaan verbinden met de administratie. Ik denk dat ik gewoon even die 5 dagen afwacht en dan zie ik het vanzelf wel. Ik snap ook niet dat Ziggo zo'n mail stuurt, want een oplettende klant weet nu eigenlijk helemaal niets. Daarnaast moet je kiezen voor "wijziging in uw klantgegevens', echter is dat optie 2 nadat je eerst voor optie 4 hebt moeten kiezen.
Of ik denk te "compleet" of de communicatieafdeling heeft nog een communicatietraining nodig. Geef gewoon duidelijk aan wat evt het gevolg is én zorg ervoor dat je medewerkers op de hoogte zijn middels een duidelijke KB.
Tot slot, ik had afgesloten via Shopbuddies, dit omdat er bij CashbackXL best was klachten zijn over Ziigo <-> CashbackXL.
Gekozen voor Internet Elite en TV Complete. Dit omdat er uiteindelijk dan 12 maanden korting is én er zit Disney+ bij (wat we nu los afnemen).
Echter, ik kon het niet afsluiten omdat er op basis van mijn persoonsgegevens + bankrekeningnummer al een klant bekend was.
In de maanden april, mei. juni en juli hebben ze nog een € 0,- factuur gestuurd en in maart heb ik een creditnota gehad (eindafrekening).
Dus... Ik heb het abonnement afgesloten op mijn naam en mijn privé rekening gebruikt ipv de en / of rekening. So far, so good...
Nu krijg ik dus onderstaande mail:
Helaas kunnen we uw overstapaanvraag niet voor u regelen. De gegevens die we van u kregen komen niet overeen met de gegevens die bij uw huidige provider bekend zijn. Meestal gaat het om een ander IBAN rekeningnummer, een ander adres of een verkeerd klantnummer van de huidige provider.
Checkt u zelf vast wat er verschilt en belt u ons dan meteen even. Houd dan minimaal 1 van de bovenstaande gegevens bij de hand, dan maken we het direct voor u in orde.
Belt u ons binnen 5 werkdagen dan kunnen we alsnog de overstap voor u regelen. Onze Klantenservice is te bereiken via 0900 - 1884 tegen normaal tarief, of bel gratis 1200 vanaf een vaste Ziggo lijn. Kies in het menu voor de optie 'wijziging in uw klantgegevens'.
Eigenlijk dacht ik; laat maar. Ik zeg zelf Delta wel op tzt en dan is het verder prima. Maar vandaag toch maar gebeld om te kijken wat er precies wel of niet gebeurd. Immers, zolang ik de verbinding krijg vind ik het prima (pas in feb 2024, maar soit).
- De eerste medewerker ging een formulier invullen voor de overstap service, maar na enkele minuten verbrak hij midden in het gesprek de verbinding.
- De tweede medewerker begon aan precies hetzelfde, maar midden in het gesprek hoorde hij me niet meer. Hij zette me vervolgens opnieuw in de wachtrij.
- De derde medewerker wilde niet hetzelfde formulier in gaan vullen, maar mijn klantgegevens gaan wijzigen. Dus ik gaf aan dat ze anders aan het handelen was dan haar collega's. Vervolgens bijna 10 minuten in de wacht gezet nadat ik de (in mijn ogen simpele) vraag gesteld had: Is het alleen de overstap service die nu niet door kan gaan óf zijn er ook gevolgen voor de daadwerkelijke bestelling?
Uiteindelijk geen antwoord gekregen en ze wilden me door gaan verbinden met de administratie. Ik denk dat ik gewoon even die 5 dagen afwacht en dan zie ik het vanzelf wel. Ik snap ook niet dat Ziggo zo'n mail stuurt, want een oplettende klant weet nu eigenlijk helemaal niets. Daarnaast moet je kiezen voor "wijziging in uw klantgegevens', echter is dat optie 2 nadat je eerst voor optie 4 hebt moeten kiezen.
Of ik denk te "compleet" of de communicatieafdeling heeft nog een communicatietraining nodig. Geef gewoon duidelijk aan wat evt het gevolg is én zorg ervoor dat je medewerkers op de hoogte zijn middels een duidelijke KB.
Tot slot, ik had afgesloten via Shopbuddies, dit omdat er bij CashbackXL best was klachten zijn over Ziigo <-> CashbackXL.
Bedoel je de brief die bestaande abonnees krijgen? Ik heb nog geen akkoord gegeven op het voorstel.Jewie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:58:
[...]
WIl niet heel bijdehand zijn, maar had je dan niet beter die 'contractant'-truc kunnen uithalen als je kijkt naar de huidige BFdeal?
Er werd gezegd dat hij al onderweg was (en toen had ik nog niet gebeld). Dus denk dat veel abonnees deze krijgen.Inieminie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:13:
[...]
Krijg je dit als je belt thuisgestuurd of sowieso? Want voor ons is dit echt helemaal prima dan ga ik geen moeite verder doen.
Je hebt op hetzelfde adres een nieuw abonnement kunnen aanvragen zonder dat je eerst een einddatum voor je oude abonnement had gerealiseerd dmv een opzegging?Hyperdunk_15 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:53:
Heb er toch voor gekozen om mijzelf als nieuwe klant te registreren in plaats van mijn vriendin nu. Dit ging prima en levert mij een dubbel zo snel internetpakket op en een jaar lang ESPN. Toch wel de moeite waard. Morgen dus het huidige contract maar opzeggen.
Ging dat zonder slag of stoot, dat is wel opmerkelijk. Dan zou je na het afsluiten toch 2 abonnementen op je adres hebben/krijgen?
Dat was dus precies wat ik even wilde testen omdat de brief nog onderweg is.stormfly schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:19:
[...]
Je hebt op hetzelfde adres een nieuw abonnement kunnen aanvragen zonder dat je eerst een einddatum voor je oude abonnement had gerealiseerd dmv een opzegging?
Ging dat zonder slag of stoot, dat is wel opmerkelijk. Dan zou je na het afsluiten toch 2 abonnementen op je adres hebben/krijgen?
Heb een andere naam met ander bankrekeningnummer ingevuld. Overigens ben ik volgens de voorwaarden ook een nieuwe klant dus ik had al het vermoeden dat dit gewoon zou moeten werken. Dit omdat wij vorig jaar gingen verhuizen en ik toen ook een zelfde black friday deal heb afgesloten op het nieuwe adres waar toen ook nog mensen woonden met Ziggo.
Andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat een stel uit elkaar gaat en je dus een nieuw abbo wilt afsluiten. Dan zou een adres daarin blokkerende factor zijn.
Heb alle bevestigingen en dergelijke binnen gehad. Morgen even opzeggen en mocht er dan een kink in de kabel komen ga ik gewoon voor het aanbod dat per brief wordt toegestuurd.
Dank voor de uitleg, wist ik niet, altijd handig om te weten.Hyperdunk_15 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:26:
[...]
Dat was dus precies wat ik even wilde testen omdat de brief nog onderweg is.
Heb een andere naam met ander bankrekeningnummer ingevuld. Overigens ben ik volgens de voorwaarden ook een nieuwe klant dus ik had al het vermoeden dat dit gewoon zou moeten werken. Dit omdat wij vorig jaar gingen verhuizen en ik toen ook een zelfde black friday deal heb afgesloten op het nieuwe adres waar toen ook nog mensen woonden met Ziggo.
Andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat een stel uit elkaar gaat en je dus een nieuw abbo wilt afsluiten. Dan zou een adres daarin blokkerende factor zijn.
Heb alle bevestigingen en dergelijke binnen gehad. Morgen even opzeggen en mocht er dan een kink in de kabel komen ga ik gewoon voor het aanbod dat per brief wordt toegestuurd.
Nee, ik bedoel de truc om je huidige abonnement op te zeggen en een nieuw contract op een andere naam (+IBAN) aan te vragen. Dan pak je dus 12 maanden 50% plus het voerbalpakket wat je wilt...Codemeister schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:07:
[...]
Bedoel je de brief die bestaande abonnees krijgen? Ik heb nog geen akkoord gegeven op het voorstel.
Ik woon alleenJewie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:29:
[...]
Nee, ik bedoel de truc om je huidige abonnement op te zeggen en een nieuw contract op een andere naam (+IBAN) aan te vragen. Dan pak je dus 12 maanden 50% plus het voerbalpakket wat je wilt...
Ik had lite met tv en nu overgestapt naar lite zonder tv, maar met de ziggo go app. Net niet het goedkoopste vh goedkoopste dus. De uiterst vriendelijke en jolijke medewerker van de opzeglijn bood eerst €10 korting aan per maand voor 9 maanden, maar na 5 min in de wacht te hebben gestaan terwijl hij waarschijnlijk even koffie haalde, werd het toch €20. Al met al een half uur verder, maar voor €180 is dat niet verkeerd.
Ik ga zo ook eens bellen. Maar ik denk dat ik gewoon voor de klant-switch ga. Voor mijzelf opzeggen en mijn vrouw als nieuwe klant aanmelden. Scheelt mij op jaarbasis (ten opzichte van nu) 561 euro. Want én 12 maanden 50% korting, én goedkoper maandbedrag (78 om 85,75) en dan ook nog 12 maanden gratis een extra zender pakket?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Als je via Cashbackxl besteld heb je nog eens 85 euro kortingma9ma schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:13:
Ik ga zo ook eens bellen. Maar ik denk dat ik gewoon voor de klant-switch ga. Voor mijzelf opzeggen en mijn vrouw als nieuwe klant aanmelden. Scheelt mij op jaarbasis (ten opzichte van nu) 561 euro. Want én 12 maanden 50% korting, én goedkoper maandbedrag (78 om 85,75) en dan ook nog 12 maanden gratis een extra zender pakket?
Via https://ziggo.meervoordeel.nl/ kun je ook kiezen voor een welkomst cadeau ipv 50% korting. Kunt onder andere kiezen uit een PS5, iPad, Switch Oled of 65" Hisense tv.
Elite internet + TV Start + 12 maanden Disney + PS5 voor € 72,50 p/m (1 jaar)
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Hmm, ben toch benieuwd. Vorig jaar bij de 2e woning van mijn ouders dit pakket genomen:
500/50 Mbit/s download upload + tv basis voor 24,28 euro per maand. Nu loopt dat pakket volgende maand af, dan is ook de nieuwe prijs 43,07 euro, ik ben benieuwd of die na 12 maanden blijft op 43,07 euro.
Nu is dus de black-friday aanbieding.
Wat zouden jullie doen, bellen? Of op de andere naam + rekening nieuwe apparatuur bestellen (zo'n gedoe om oude hardware terug te sturen).
500/50 Mbit/s download upload + tv basis voor 24,28 euro per maand. Nu loopt dat pakket volgende maand af, dan is ook de nieuwe prijs 43,07 euro, ik ben benieuwd of die na 12 maanden blijft op 43,07 euro.
Nu is dus de black-friday aanbieding.
Wat zouden jullie doen, bellen? Of op de andere naam + rekening nieuwe apparatuur bestellen (zo'n gedoe om oude hardware terug te sturen).
[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 17-11-2023 14:29 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja, erg lastig om alles in een doos in te pakken die wordt aangeleverd door Ziggo en dat zelf op de post te doenKecin schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:26:
(zo'n gedoe om oude hardware terug te sturen).
Maar even zonder gekheid, ik zou bellen misschien krijg je wel 9 maanden korting. en anders opzeggen en overstappen, scheelt je weer de helft van het geld op jaarbasis.
Haha, vindt het gewoon zo'n onzin. Goede apparatuur terugsturen, nieuwe uitpakken. Onnodig, achja.dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:32:
[...]
Ja, erg lastig om alles in een doos in te pakken die wordt aangeleverd door Ziggo en dat zelf op de post te doen.
Maar even zonder gekheid, ik zou bellen misschien krijg je wel 9 maanden korting. en anders opzeggen en overstappen, scheelt je weer de helft van het geld op jaarbasis.
Ja, bellen eerst kan altijd en als dat niet lukt om een mooie korting te krijgen simpelweg opzeggen en dan een nieuwe registreren + cashbackXXL... Lijkt me de meeste winst te behalen. Hun reguliere prijzen zijn bijzonder hoog vooral als ik het vergelijk met mijn glaslijntje...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik zit mij nu ook oprecht af te vragen waarom ik überhaupt nog zou bellen. De tegenaanbieding voor bestaande klanten komen nooit in de buurt van nieuwe klanten. En die Cashback optie is al helemaal een gouden tip.dutchnltweaker schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:32:
[...]
Ja, erg lastig om alles in een doos in te pakken die wordt aangeleverd door Ziggo en dat zelf op de post te doen.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Voor mij scheelt het 3 maanden ( 9 maanden 50% korting per post ontvangen) 3 maanden meer dan kpn biedt op een 1 jaar abo.ma9ma schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:37:
[...]
Ik zit mij nu ook oprecht af te vragen waarom ik überhaupt nog zou bellen. De tegenaanbieding voor bestaande klanten komen nooit in de buurt van nieuwe klanten. En die Cashback optie is al helemaal een gouden tip.
Ben wel benieuwd over die 9 maanden (heb hem ook gekregen maar nog niet gelezen), want er stond iets in als "Je hoeft zelf niets te doen", maar is het dan niet zo dat na die 9 maanden het contract niet gewoon nog steeds maandelijks opzegbaar is in die periode?daveytje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:54:
[...]
Voor mij scheelt het 3 maanden ( 9 maanden 50% korting per post ontvangen) 3 maanden meer dan kpn biedt op een 1 jaar abo.
Klopt, hij is maandelijks opzegbaar. Ook tijdens die 9 maanden zelfs.stomley schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:56:
[...]
Ben wel benieuwd over die 9 maanden (heb hem ook gekregen maar nog niet gelezen), want er stond iets in als "Je hoeft zelf niets te doen", maar is het dan niet zo dat na die 9 maanden het contract niet gewoon nog steeds maandelijks opzegbaar is in die periode?
Ben benieuwd wie allemaal dat aanbod krijgt want het is toch vreemd dat ze nu dus eigenlijk de 'slapende klanten' gratis een korting aanbieden. Dan moeten het toch wel klanten zijn waar momenteel glasvezel wordt aangelegd...
Gisteren aan de telefoon kreeg ik uiteindelijk te horen dat het specifiek gaat om klanten die in december 2022 en januari 2023 een abonnement hebben afgesloten met 12 maanden 50% korting. Eerst probeerde ze me nog te vertellen dat het een flyer was die zomaar werd verspreid aan nieuwe en bestaande klanten. Na wat doorvragen leek dat haar toch ook wat vreemdJewie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:01:
Ben benieuwd wie allemaal dat aanbod krijgt want het is toch vreemd dat ze nu dus eigenlijk de 'slapende klanten' gratis een korting aanbieden. Dan moeten het toch wel klanten zijn waar momenteel glasvezel wordt aangelegd...

Had zelf gisteren overdag gebeld omdat ik na mijn 12 maanden 50% afloopt in december en wilde weten wat ze me nu konden bieden. In stapjes van 10 naar 20 naar uiteindelijk 35 euro korting voor 9 maanden (die laatste stap als ik 1 stap omhoog zou gaan in internetsnelheid van 500 naar 1000 voor 1 euro meer per maand). Zou dan een nieuw jaarabonnement worden. Ik had de email om dit te bevestigen al binnen maar gelukkig nog niks definitief gemaakt.
Later op de dag vond ik de beruchte flyer in de bus voor 9 maanden 50% korting dus toen heb direct gebeld om de bestelling af te zeggen want dit is een betere aanbieding zonder verplichtingen. Dan kan ik tegen de tijd dat het glasvezel hier eindelijk is aangelegd hopelijk overstappen met een mooie aanbieding
Inderdaad wat hier boven wordt aangegeven. Dit gezien hier al jaren glasvezel ligt alleen KPN toch wel wat te duur werd en Ziggo begin dit jaar een leuke deal had.Jewie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:01:
Ziet er naar uit dat ik die flyer dan niet ga krijgen
.
Ik overweeg nu sterk om mijn Odido glasvezel aanvraag te annuleren en ook de contractant-switch te gaan doen. Ik heb er een beetje hard hoofd in wanneer ODF de lijn naar binnen gaat leggen (Odido wijst naar ODF en ODF wacht weer op de onder, onderaannemer voor de planning).
Ik overweeg nu sterk om mijn Odido glasvezel aanvraag te annuleren en ook de contractant-switch te gaan doen. Ik heb er een beetje hard hoofd in wanneer ODF de lijn naar binnen gaat leggen (Odido wijst naar ODF en ODF wacht weer op de onder, onderaannemer voor de planning).
Vorig jaar gebruik gemaakt van de KPN BF, incl gratis ESPN en HBO en combikorting met mobiel.
Nu wil ik graag overstappen op VodafoneZiggo met Disney+ (ESPN en HBO keek ik nauwelijks), wat is verstandig voor de combikorting?
Eerst mobiel omzetten en dan Ziggo of andersom? Mobiel verloopt eind november en Tv en internet halverwege december. Ik vraag dit omdat je bij afsluiten steeds de vraag krijgt of je al bij een of de ander een abonnement hebt. Of worden die twee automatisch gekoppeld en gaat de korting dan pas automatisch in?
Nu wil ik graag overstappen op VodafoneZiggo met Disney+ (ESPN en HBO keek ik nauwelijks), wat is verstandig voor de combikorting?
Eerst mobiel omzetten en dan Ziggo of andersom? Mobiel verloopt eind november en Tv en internet halverwege december. Ik vraag dit omdat je bij afsluiten steeds de vraag krijgt of je al bij een of de ander een abonnement hebt. Of worden die twee automatisch gekoppeld en gaat de korting dan pas automatisch in?
Read the badge, Bitch!
Dat laatste. Korting geldt toch alleen voor de mobiel abbo (dubbele data, korting). En het extra pakket kan je instellen zodra je ook Vodafone hebt. Zou dus eerst ziggo omzetten.Zeeuw schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:22:
Vorig jaar gebruik gemaakt van de KPN BF, incl gratis ESPN en HBO en combikorting met mobiel.
©2004
Ik had gister opgezegd en werd begin van de avond meteen gebeld door Ziggo. Eerste aanbod was meteen die 35 euro korting voor 9 maanden. Is voor mij meer dan 50% omdat we dat 500/50 abonnement hebben voor 64.50. Gelijk akkoord gegeven, geen zin in verder gedoe, mooie deal.JdJtA schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:17:
[...]
Had zelf gisteren overdag gebeld omdat ik na mijn 12 maanden 50% afloopt in december en wilde weten wat ze me nu konden bieden. In stapjes van 10 naar 20 naar uiteindelijk 35 euro korting voor 9 maanden (die laatste stap als ik 1 stap omhoog zou gaan in internetsnelheid van 500 naar 1000 voor 1 euro meer per maand). Zou dan een nieuw jaarabonnement worden. Ik had de email om dit te bevestigen al binnen maar gelukkig nog niks definitief gemaakt.
Concurrentie heeft ziggo hier helaas niet. KPN kabel geeft max 60mb, Odido/ODF ligt voor de deur maar aansluiten in huis kon nog wel maanden duren. Dan nog maar een jaartje ziggo
Hmmm, korting niet voor alles-in-1? Geen vaste telefonie?
Wil wel mijn vaste nummer KPN behouden.
Wat is wijs? Vast nr migreren naar Cheap-connect oid?
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Hoe heb je in eerste instantie opgezegd? Ik zie alleen de mogelijkheid dit ook telefonisch te doen.HansAnders07 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:56:
[...]
Ik had gister opgezegd en werd begin van de avond meteen gebeld door Ziggo.
De korting geldt ook als je telefonie bij je pakket neemt. Tegenwoordig is dat een los pakket, gezien niet iedereen meer een vast telefoonnummer wilt.ElMacaroni schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:19:
Hmmm, korting niet voor alles-in-1? Geen vaste telefonie?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ook opgezegd hier, maar geen zin in een smekende Ziggo medewerker aan de telefoon die mij nooit dezelfde korting gaat geven als de actie voor nieuwe klanten. Dus ik neem die andere route wel. Half uurtje werk ~400 euro extra korting neem ik wel voor lief.
[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 18-11-2023 09:05 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik twijfel nog. Op dit moment nog Odido maar door geweldige niet communicatie is door het omzetten van mijn mobiele abonnement naar Samen Unlimited ook mijn klantenkorting gewijzigd. Waardoor ik nu 38,50 ipv 27,50 per maand betaald voor 1gb. Totaal niet gek natuurlijk verder maar ben er een beetje klaar mee.
Doorgerekend met Ziggo en KPN incl. Netflix en Videoland.
Odido (huidig): 605,64 euro per jaar (incl. combi voordeel + Videoland)
KPN: 548,76 euro per jaar (incl. 6 maanden 50% + cashback + combi voordeel + Netflix)
Ziggo: 508,32 euro per jaar (incl. 12 maanden 50% + cashback + 1 jaar Disney+ + combi voordeel)
Ziggo lijkt de betere deal (ook met gratis Disney+) maar ik hang ook erg aan mijn glasvezel met een hoge upload en stabiliteit. Dus twijfel.
Ik ben benieuwd of KPN met een nog betere deal komt.
KPN: 548,76 euro per jaar (incl. 6 maanden 50% + cashback + combi voordeel + Netflix)
Ziggo: 508,32 euro per jaar (incl. 12 maanden 50% + cashback + 1 jaar Disney+ + combi voordeel)
Ziggo lijkt de betere deal (ook met gratis Disney+) maar ik hang ook erg aan mijn glasvezel met een hoge upload en stabiliteit. Dus twijfel.
[ Voor 6% gewijzigd door HekkeySE op 18-11-2023 09:17 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Je kan Ziggo kosteloos opzeggen binnen 14 dagen na ontvangst van de apparatuur, helpt dat bij je keuze?HekkeySE schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:10:
Ik twijfel nog. Op dit moment nog Odido maar door geweldige niet communicatie is door het omzetten van mijn mobiele abonnement naar Samen Unlimited ook mijn klantenkorting gewijzigd. Waardoor ik nu 38,50 ipv 27,50 per maand betaald voor 1gb. Totaal niet gek natuurlijk verder maar ben er een beetje klaar mee.
Bij de Ziggo aanbieding ben je het voordeligst uit als je kiest voor Elite (1000/100mbps), dan kom ik op het volgende sommetje:HekkeySE schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:10:
Odido (huidig): 605,64 euro per jaar (incl. combi voordeel)
KPN: 548,76 euro per jaar (incl. 6 maanden 50% + cashback + combi voordeel)
Ziggo lijkt de betere deal maar ik hang ook erg aan mijn glasvezel met een hoge upload. Dus twijfel.
12 x EUR 36,25 = EUR 435,-
Af: cashback EUR 85,- via CashbackXL = EUR 350,-
Dus tenzij je aan 100mbps upload echt niet genoeg hebt, is de keus niet zo moeilijk toch?
:strip_exif()/f/image/ugutPWr73kVr7RBmHukAoFDe.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanwege de KPN deal met Netflix wordt het rekensommetje toch weer anders (143,40 komt er bij) maar inderdaad Ziggo blijft het goedkoopst.Yorro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:21:
[...]
Bij de Ziggo aanbieding ben je het voordeligst uit als je kiest voor Elite (1000/100mbps), dan kom ik op het volgende sommetje:
12 x EUR 36,25 = EUR 435,-
Af: cashback EUR 85,- via CashbackXL = EUR 350,-
Dus tenzij je aan 100mbps upload echt niet genoeg hebt, is de keus niet zo moeilijk toch?[Afbeelding]
Dat is een goede!Wolly schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:18:
[...]
Je kan Ziggo kosteloos opzeggen binnen 14 dagen na ontvangst van de apparatuur, helpt dat bij je keuze?
[ Voor 26% gewijzigd door HekkeySE op 18-11-2023 09:39 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Via de mijn ziggo app, paar keer doorklikken maar dan kom je uiteindelijk bij een formulier op de site:Nss schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:50:
[...]
Hoe heb je in eerste instantie opgezegd? Ik zie alleen de mogelijkheid dit ook telefonisch te doen.
https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier
Ah yes, Netflix had ik overheen gelezen. Geen idee of die nog een mooie BF deal doen… maar zolang delen werkt bij kijken via mobiel>Chromecast is het wel primaHekkeySE schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:38:
[...]
Vanwege de KPN deal met Netflix wordt het rekensommetje toch weer anders (143,40 komt er bij) maar inderdaad Ziggo blijft het goedkoopst.
[...]
Dat is een goede!
Bij kpn gaan we terug naar 155/45 dus hier hou ik toch liever ziggo maar eens even bellen. Er steekt nog ergens een glasvezel kabeltje uit de stoep maar die is niet aangesloten en daar zat alleen tmobile op.
Ah thx. Scheelt weer een belletje (en een heel menu doorlopen)HansAnders07 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:37:
[...]
Via de mijn ziggo app, paar keer doorklikken maar dan kom je uiteindelijk bij een formulier op de site:
https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier
©2004
Vraag over gebruik van CashbackXL. Ik heb vorig jaar mijn CBXL-account gebruikt voor mijn ouders overstap van KPN naar Ziggo. Als ik nu zelf ook een nieuw Ziggo-abo afsluit op hetzelfde CBXL-account, zou dat problemen geven? Oftewel: beter een nieuw tijdelijk CBXL aanmaken met hetzelfde IBAN als dat ik gebruik voor Ziggo?
Andere optie is gebruik van Scoupy/Woolsocks & Meervoordeel combi, maar ik heb wat minder ervaring/vertrouwen in die sites op het moment dat de deal niet gerigstreerd zou worden.
Andere optie is gebruik van Scoupy/Woolsocks & Meervoordeel combi, maar ik heb wat minder ervaring/vertrouwen in die sites op het moment dat de deal niet gerigstreerd zou worden.
[ Voor 21% gewijzigd door draakhoofd op 18-11-2023 15:11 ]
Ik verwacht niet dat ze zover integeren. Daarnaast is het voor Ziggo een "nieuw" account (anders zou ziggo de korting ook niet geven).draakhoofd schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:05:
Vraag over gebruik van CashbackXL. Ik heb vorig jaar mijn CBXL-account gebruikt voor mijn ouders overstap van KPN naar Ziggo. Als ik nu zelf ook een nieuw Ziggo-abo afsluit op hetzelfde CBXL-account, zou dat problemen geven? Oftewel: beter een nieuw tijdelijk CBXL aanmaken met hetzelfde IBAN als dat ik gebruik voor Ziggo?
Vrij bijzonder wel, belde met retentie en toen kon ik al 35 euro korting krijgen voor 9 maanden, maar ze bellen maandag dan weer om te kijken of er nog iets beters mogelijk is.
maar denk er sterk aan om gewoon op te zeggen en het abonnement een dag voor opzegdatum in te laten gaan op mijn vrouws naam en bankrekeningnummer.
maar denk er sterk aan om gewoon op te zeggen en het abonnement een dag voor opzegdatum in te laten gaan op mijn vrouws naam en bankrekeningnummer.
Je kan je eigen CBXL account gebruiken, dat gaat gewoon goed.draakhoofd schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:05:
Zou het aantal "verhuizingen" waarna een "nieuwe klant" aansluitend een abonnement neemt opvallen in de metrics?Prosac schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:03:
Vrij bijzonder wel, belde met retentie en toen kon ik al 35 euro korting krijgen voor 9 maanden, maar ze bellen maandag dan weer om te kijken of er nog iets beters mogelijk is.
Crosspost
Hey guys! Ik krijg over 3 weken de sleutels van mijn nieuwe appartement waar glasvezel al gefixt is. Zowel KPN als Ziggo glasvezel ligt hier. Ik woon nog bij mijn ouders dus ben bij beide geen huidige klant.
Ik zie dat KPN een black friday actie heeft voor internet: 1 jaar waarbij ik de eerste 6 maanden 50% korting (21,25 euro) en daarna 42,50 betaal (100mbits).
En een andere actie voor internet & tv voor 35 euro de eerste 6 maanden daarna 52,50 euro
Is dit de beste actie die ik ga krijgen als nieuwe klant? of zou ik even moet wachten tot volgende week vrijdag?
Ik zag ook dat Ziggo een mooie actie heeft lopen van 12 maanden voor 36,25 euro: Internet Elite & TV Start + gratis 12 maanden disney+.
Ik heb alleen geen goede ervaring met Ziggo, sinds mijn ouders nu thuis ziggo hebben en het echt heel slecht is. Meerdere keren al ziggo laten komen om het te fixen. Daarom twijfel ik dus om voor mijzelf KPN te nemen.
Ik hoef eigenlijk geen tv, ben alleen geintresseerd in internet. Iemand advies?
Hey guys! Ik krijg over 3 weken de sleutels van mijn nieuwe appartement waar glasvezel al gefixt is. Zowel KPN als Ziggo glasvezel ligt hier. Ik woon nog bij mijn ouders dus ben bij beide geen huidige klant.
Ik zie dat KPN een black friday actie heeft voor internet: 1 jaar waarbij ik de eerste 6 maanden 50% korting (21,25 euro) en daarna 42,50 betaal (100mbits).
En een andere actie voor internet & tv voor 35 euro de eerste 6 maanden daarna 52,50 euro
Is dit de beste actie die ik ga krijgen als nieuwe klant? of zou ik even moet wachten tot volgende week vrijdag?
Ik zag ook dat Ziggo een mooie actie heeft lopen van 12 maanden voor 36,25 euro: Internet Elite & TV Start + gratis 12 maanden disney+.
Ik heb alleen geen goede ervaring met Ziggo, sinds mijn ouders nu thuis ziggo hebben en het echt heel slecht is. Meerdere keren al ziggo laten komen om het te fixen. Daarom twijfel ik dus om voor mijzelf KPN te nemen.
Lijkt me dat je afhankelijk van je eisen gewoon voor de goedkoopste optie gaat, waarbij ik vermoed dat je wel eens op ziggo zal uitkomen. Dan heb je met Elite een 1000down/100up, tenzij je per se glasvezel wilt, zou ik dat ziggo nemen. Bedenk ook dat je waarschijnlijk nieuwere apparatuur krijgt dan er bij je ouders ligt.Fooos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:07:toon volledige bericht
Crosspost
Het gekke is dat je ivm 12 ipv 9 maanden korting bij het Elite plus TV pakket goedkoper uit bent dan de internet only pakketten (want die maar 9 maanden korting)
Indien ziggo: pak dan die EUR 85 cashback via CashbackXL ook meteen mee, zit je voor een jaar prijs van EUR 350,- toch niet verkeerd.
Hier overigens als jaren Ziggo, behalve de prijs totaal geen klachten over betrouwbaarheid en snelheid etc
Maar het elite pakket van Ziggo is toch ook glasvezel of niet? En over je tip van de cashback, hoe werkt dit?Yorro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:39:
[...]
Lijkt me dat je afhankelijk van je eisen gewoon voor de goedkoopste optie gaat, waarbij ik vermoed dat je wel eens op ziggo zal uitkomen. Dan heb je met Elite een 1000down/100up, tenzij je per se glasvezel wilt, zou ik dat ziggo nemen. Bedenk ook dat je waarschijnlijk nieuwere apparatuur krijgt dan er bij je ouders ligt.
Het gekke is dat je ivm 12 ipv 9 maanden korting bij het Elite plus TV pakket goedkoper uit bent dan de internet only pakketten (want die maar 9 maanden korting)
Indien ziggo: pak dan die EUR 85 cashback via CashbackXL ook meteen mee, zit je voor een jaar prijs van EUR 350,- toch niet verkeerd.
Hier overigens als jaren Ziggo, behalve de prijs totaal geen klachten over betrouwbaarheid en snelheid etc
Bij Ziggo is het netwerk een “glasvezel/kabel” netwerk, wat betekent dat het grootste deel van het netwerk glasvezel is (datacenter tot lokaal verdeelstations) , maar het laatste deel van verdeelstations naar woning is coax (kabel dus)Fooos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:44:
[...]
Maar het elite pakket van Ziggo is toch ook glasvezel of niet? En over je tip van de cashback, hoe werkt dit?
Lekker duidelijk is anders, maar ziggo noemt dit een “glasvezelkabel” netwerk
Wat ik er van begrijp is dat vooral de verhouding up/download anders is dan bij “echt” glasvezel (als in: volledig glasvezel tot in jouw huis). Verder is ook ziggo vermoedelijk meer dan snel genoeg voor wat je nodig hebt, maar ligt dus nogal aan jouw behoefte.
Mbt CashbackXL:
Het is een van de diverse “cashback sites” (of apps) zoals en werkt specifiek voor CashbackXL als volgt:
1) je registreert je bij CashbackXL
2) je gaat VIA de site of app van CashbackXL maar ziggo (zoek dus in de app/site van CashbackXL naar de ziggo aanbieding)
3) je sluit dan in die geopende webpagina (inmiddels zit je op de ziggo website) je nieuwe abonnement af
Op deze manier tracken een aantal cookies dat je via CashbackXL komt en gaat het goed, het gaat mis als je tussendoor nog andere tabbladen opent op de ziggo website en je dus mogelijk niet als “gestuurd door CashbackXL” wordt geregistreerd. Er is nog wel wat afhankelijkheid van je browser en instellingen mbt cookies, check dat even op de website van CashbackXL (ze hebben een soort test lijk ergens)
Vervolgens, als je de aanbieding van ziggo hebt afgesloten krijg je vrij snel een bevestiging in je mail van ziggo en daarnaast ook nog. An CashbackXL.
Heb dit zelf onlangs gedaan met ziggo en ook een mobiel abonnement elders.
Uiteindelijk heb je via CashbackXL exact dezelfde aanbieding als direct bij ziggo zelf, maar dan als extra nog eens EUR 85 ik je broekzak (als je het elite + tv start pakket neemt)
Toch leuk meegenomen, zijn weer een paar biertjes
[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 18-11-2023 22:54 ]
Bedankt voor de duidelijke uitleg voor beide vragen! Waardeer het enorm!Yorro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:50:toon volledige bericht
[...]
Bij Ziggo is het netwerk een “glasvezel/kabel” netwerk, wat betekent dat het grootste deel van het netwerk glasvezel is (datacenter tot lokaal verdeelstations) , maar het laatste deel van verdeelstations naar woning is coax (kabel dus)
Lekker duidelijk is anders, maar ziggo noemt dit een “glasvezelkabel” netwerk
Wat ik er van begrijp is dat vooral de verhouding up/download anders is dan bij “echt” glasvezel (als in: volledig glasvezel tot in jouw huis). Verder is ook ziggo vermoedelijk meer dan snel genoeg voor wat je nodig hebt, maar ligt dus nogal aan jouw behoefte.
Mbt CashbackXL:
Het is een van de diverse “cashback sites” (of apps) zoals en werkt specifiek voor CashbackXL als volgt:
1) je registreert je bij CashbackXL
2) je gaat VIA de site of app van CashbackXL maar ziggo (zoek dus in de app/site van CashbackXL naar de ziggo aanbieding)
3) je sluit dan in die geopende webpagina (inmiddels zit je op de ziggo website) je nieuwe abonnement af
Op deze manier tracken een aantal cookies dat je via CashbackXL komt en gaat het goed, het gaat mis als je tussendoor nog andere tabbladen opent op de ziggo website en je dus mogelijk niet als “gestuurd door CashbackXL” wordt geregistreerd. Er is nog wel wat afhankelijkheid van je browser en instellingen mbt cookies, check dat even op de website van CashbackXL (ze hebben een soort test lijk ergens)
Vervolgens, als je de aanbieding van ziggo hebt afgesloten krijg je vrij snel een bevestiging in je mail van ziggo en daarnaast ook nog. An CashbackXL.
Heb dit zelf onlangs gedaan met ziggo en ook een mobiel abonnement elders.
Uiteindelijk heb je via CashbackXL exact dezelfde aanbieding als direct bij ziggo zelf, maar dan als extra nog eens EUR 85 ik je broekzak (als je het elite + tv start pakket neemt)
Toch leuk meegenomen, zijn weer een paar biertjes
Aandachtig dit topic gelezen, aangezien dit een vrij goede aanbieding is van Ziggo. Nu ben ik al een paar maanden aan het wachten op het glasvezelnetwerk van Odido, alleen wordt de mogelijke isntallatiedatum van stoep naar voordeur maar steeds verder uitgesteld. Het groene kabeltje steekt al een tijdje hier uit de straat, zoals bij zovelen.
Nu zou ik dus best wel een jaar weer Ziggo klant willen worden en mijn huidige Internet Only contract opzeggen. Dit moet ik dat telefonisch doen. Stel ik zeg hier dat de reden van opzeggen is dat mijn vrouw een nieuw contract afsluit, is dat dan reden dat Ziggo moeilijk zou gaan doen met de nieuwe bestelling? Ik zou haar gegevens en rekeningnummer dan gebruiken, is haar meisjesnaam dan beter of moet het geen probleem zijn als dezelfde achternaam gebruikt wordt? Ben benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan, voordat ik dit morgen ga regelen.
Dank alvast!
Nu zou ik dus best wel een jaar weer Ziggo klant willen worden en mijn huidige Internet Only contract opzeggen. Dit moet ik dat telefonisch doen. Stel ik zeg hier dat de reden van opzeggen is dat mijn vrouw een nieuw contract afsluit, is dat dan reden dat Ziggo moeilijk zou gaan doen met de nieuwe bestelling? Ik zou haar gegevens en rekeningnummer dan gebruiken, is haar meisjesnaam dan beter of moet het geen probleem zijn als dezelfde achternaam gebruikt wordt? Ben benieuwd hoe anderen dit hebben gedaan, voordat ik dit morgen ga regelen.
Dank alvast!
Gewoon geen reden opgeven, online formulier is hier gedeeld in de thread. Zodra je die opzegging binnen hebt via je partner aanmelden. Wordt dat afgewezen, en er slaat paniek bij je toe. Je kan bij Ziggo altijd je opzegging ongedaan maken voor je maand opzegtermijn verlopen is.Hoianddoei schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:12:
Aandachtig dit topic gelezen, aangezien dit een vrij goede aanbieding is van Ziggo. Nu ben ik al een paar maanden aan het wachten op het glasvezelnetwerk van Odido, alleen wordt de mogelijke isntallatiedatum van stoep naar voordeur maar steeds verder uitgesteld. Het groene kabeltje steekt al een tijdje hier uit de straat, zoals bij zovelen.
Dank alvast!
Volgens mij weet niemand waarop ze controleren, vanzelfsprekend is het IBAN een maatgevende controle. En mogelijk ook nog een naam. Laat je ons weten wat de uitkomst is, of het gelukt is met dezelfde naam etc etc.
Vorig jaar de BF gedaan. Maar geen brief gehad nog, als ik die vrijdag nig niet heb zal ik ze eens bellen. Jammer dat Odido of KPN nog geen goede 1 jarige BF aanbieding hebben.
Als ik internet only selecteer bij Ziggo (internet xxl pakket) dan kost het 52 euro per maand. Wanneer komt de 50 % korting voor 9 maanden erop dan?
Is het ook mogelijk om deze deal later in te laten gaan?
Mijn KPN abonnement verloopt in maart, maar dat duurt nog even.
Iemand hier ervaring mee?
Heb je toevallig ergens een adblocker aanstaan? Want met sommige blocklists werkt hun bestelpagina niet.UltraInstinct schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:16:
Als ik internet only selecteer bij Ziggo (internet xxl pakket) dan kost het 52 euro per maand. Wanneer komt de 50 % korting voor 9 maanden erop dan?
Je kan je bestelling zover inleggen tot aan het ingangsdatum kalendertje, dan kan je vaststellen of hij zover doorloopt als dat jij wenst.Teletekst schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:49:
Is het ook mogelijk om deze deal later in te laten gaan?
Als de limiet 3 maanden is overwegen om een maandje dubbel te betalen, dan heb je alsnog voordeel.
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 19-11-2023 22:05 ]
Aan het wachten of KPN nog gaat bewegen, anders wordt het Ziggo voor mij deze week.
Nieuwe klanten krijgen wel een pak meer korting dan bestaande klanten. Dat wordt dus weer jaarlijks hosselen ter voorkoming van bill shock, net als voor energie, zorg, autoverzekering, etc.
Net gebeld met 'opzeggingen'. Ik heb al heul lang een alles-in-1 waarvan ik de telefonie niet gebruik, dus ik wil graag naar elite + tv.
Man ging 'even overleggen' (koffie halen, denk ik) en kwam na vijf minuutjes weer terug met het schitterende aanbod van 60 euro per maand.....
Toch maar de route nemen van opzeggen + opnieuw aanvragen denk ik. Abbo staat nu op naam van mijn vrouw (meisjesnaam) en bankrekeningen genoeg, dus dat moet geen probleem zijn. Jammer dat dat ons allebei zoveel moeite kost, maar er was geen beweging in te krijgen.
Alternatief is Odido glasvezel. Ligt hier al voor de deur, maar moet nog binnengebracht worden. Dat wordt al een half jaar steeds weer uitgesteld, dus daar heb ik niet zoveel hoop meer op eigenlijk.
Man ging 'even overleggen' (koffie halen, denk ik) en kwam na vijf minuutjes weer terug met het schitterende aanbod van 60 euro per maand.....
Toch maar de route nemen van opzeggen + opnieuw aanvragen denk ik. Abbo staat nu op naam van mijn vrouw (meisjesnaam) en bankrekeningen genoeg, dus dat moet geen probleem zijn. Jammer dat dat ons allebei zoveel moeite kost, maar er was geen beweging in te krijgen.
Alternatief is Odido glasvezel. Ligt hier al voor de deur, maar moet nog binnengebracht worden. Dat wordt al een half jaar steeds weer uitgesteld, dus daar heb ik niet zoveel hoop meer op eigenlijk.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
"Verkeerde"
[ Voor 98% gewijzigd door stomley op 20-11-2023 11:24 ]
Zojuist telefonisch zonder enkel probleem 9 maanden korting a 20 euro per maand gekregen plus 12 maanden gratis Film1. Hiervoor een nieuw jaarabonnement afgesloten.
Vond dat geen verkeerd aanbod, had een stuk minder verwacht. Nu maar weer een jaartje vastgezet. Kijken we tegen die tijd wel opnieuw
Vond dat geen verkeerd aanbod, had een stuk minder verwacht. Nu maar weer een jaartje vastgezet. Kijken we tegen die tijd wel opnieuw
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Stuk minder verwacht? Je hebt niet in dit topic gelezen voor je belde zeker? Als je nog een keer doorgevraagd had (of gewoon had gezegd: dat haalt me nog steeds niet over om te blijven) zou je 35 euro korting hebben gekregen voor 12 maanden, maar soitLeut schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:24:
Zojuist telefonisch zonder enkel probleem 9 maanden korting a 20 euro per maand gekregen plus 12 maanden gratis Film1. Hiervoor een nieuw jaarabonnement afgesloten.
Aan de ene kant blij om te zien dat ik niet de enige ben die al bijna een jaar met glasvezel in z'n stoep zit, zonder dat het doorgetrokken wordt tot in de woning. Heb ze bij Odido en ODF echt gestalkt, maar ze bleven geen datum kunnen geven. Nu gewoon weer naar Ziggo gegaan voor 1000/100 + TV Start + HBO Max voor 29,25 per maand 12 maanden lang. Wat een deal zeg.ralpje schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:10:
Net gebeld met 'opzeggingen'. Ik heb al heul lang een alles-in-1 waarvan ik de telefonie niet gebruik, dus ik wil graag naar elite + tv.
Hmmmm daar heb je een punt. Had het topic niet bepaald doorgenomen inderdaad.Majesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:28:
[...]
Stuk minder verwacht? Je hebt niet in dit topic gelezen voor je belde zeker? Als je nog een keer doorgevraagd had (of gewoon had gezegd: dat haalt me nog steeds niet over om te blijven) zou je 35 euro korting hebben gekregen voor 12 maanden, maar soit.
Maar goed, het is niet anders
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ze boden mij na 3x "navragen" uiteindelijk ook 35 euro korting voor 12 maanden, maar dat zou dan gaan om een 2-jarig contract. Uiteraard niet geaccepteerd, nog even kijken wat ik nu doe.Majesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:28:
[...]
Stuk minder verwacht? Je hebt niet in dit topic gelezen voor je belde zeker? Als je nog een keer doorgevraagd had (of gewoon had gezegd: dat haalt me nog steeds niet over om te blijven) zou je 35 euro korting hebben gekregen voor 12 maanden, maar soit.
@Majesty die prijs die je noemt is na het verrekenen van eventuele cashbacks? Want ik zie die €29,95 nergens staan of ik kijk er wellicht overheen?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Vanochtend ook maar via het online formulier opgezegd. Ben benieuwd wanneer ze me bellen, hoop ergens vandaag nog. Als ze niks nuttigs aanbieden nemen we een nieuw abo op naam van m’n vriendin
Inderdaad, €29,25 met Cashbackxl korting van €85,-, die mag natuurlijk van de maand prijs af. In principe dus zelfs €21,25 voor alleen het abonnement van Ziggo internet + tv.Licko schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:34:
@Majesty die prijs die je noemt is na het verrekenen van eventuele cashbacks? Want ik zie die €29,95 nergens staan of ik kijk er wellicht overheen?
Even (minimaal) €180,- door je neus geboordLeut schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:30:
[...]
Hmmmm daar heb je een punt. Had het topic niet bepaald doorgenomen inderdaad.
Maar goed, het is niet anders
Jij betaaltvoor Elite + TV Start € 29,95 en geen € 36,25? Ik krijg nergens een aanbod van € 29,95 te zien namelijk,Majesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:44:
[...]
Inderdaad, €29,25 met Cashbackxl korting van €85,-, die mag natuurlijk van de maand prijs af. In principe dus zelfs €21,25 voor alleen het abonnement van Ziggo internet + tv.
Ik loop tegen een probleem aan, vorig jaar abonnement op partners naam afgesloten. Wil nu gebruiken maken van de huidige aanbieding, weer terug op mijn gegevens. Alleen nu wordt mijn IBAN herkend. Contact gehad, medewerker vertelt het op een andere naam en IBAN te proberen.
Nu dacht ik eraan om tijdelijk een extra betaalrekening te openen voor 1-2 maanden en dan betaalgegevens daarna te wijzigen, maar een nieuwe naam gaat natuurlijk niet zomaar. Iemand nog tips?
IS het trouwens raar als ik bij mijn bank heel even een extra bankrekening open en dan weer opzeg?
Nu dacht ik eraan om tijdelijk een extra betaalrekening te openen voor 1-2 maanden en dan betaalgegevens daarna te wijzigen, maar een nieuwe naam gaat natuurlijk niet zomaar. Iemand nog tips?
IS het trouwens raar als ik bij mijn bank heel even een extra bankrekening open en dan weer opzeg?
[ Voor 9% gewijzigd door CR9 op 20-11-2023 13:18 ]
Dat zeg ik, €29,25 is de prijs nadat ik die €85,- van Cashbackxl eraf heb gehaald. Inderdaad €36,25 is de prijs vanuit Ziggo. Maar als je €85,- terugkrijgt, is de prijs uiteindelijk €29,25 per maandLicko schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:10:
[...]
Jij betaaltvoor Elite + TV Start € 29,95 en geen € 36,25? Ik krijg nergens een aanbod van € 29,95 te zien namelijk,
https://www.revolut.com/nl-NL/ gratis NL IBAN ;-)CR9 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:17:
Ik loop tegen een probleem aan, vorig jaar abonnement op partners naam afgesloten. Wil nu gebruiken maken van de huidige aanbieding, weer terug op mijn gegevens. Alleen nu wordt mijn IBAN herkend. Contact gehad, medewerker vertelt het op een andere naam en IBAN te proberen.
Ben ermee bekend, wil alleen niet onnodig veel gegevens verdelen over bedrijven, dus ik dacht gewoon tijdelijk extra rekening bij mijn huisbank. Alleen besef nu dat dit misschien raar over kan komen, 1 maanden openen en dan opheffenstormfly schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:19:
[...]
https://www.revolut.com/nl-NL/ gratis NL IBAN ;-)
Als dat een probleem is voor de bank, dan sluiten ze dit uit in de voorwaarden. Die zou ik dan doornemen om je vraagstuk te beantwoorden.CR9 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:20:
[...]
Ben ermee bekend, wil alleen niet onnodig veel gegevens verdelen over bedrijven, dus ik dacht gewoon tijdelijk extra rekening bij mijn huisbank. Alleen besef nu dat dit misschien raar over kan komen, 1 maanden openen en dan opheffen
Dat dacht ik al, maar aan de hand van deze opmerking begon ik te twijfelen:Majesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:18:
[...]
Dat zeg ik, €29,25 is de prijs nadat ik die €85,- van Cashbackxl eraf heb gehaald. Inderdaad €36,25 is de prijs vanuit Ziggo. Maar als je €85,- terugkrijgt, is de prijs uiteindelijk €29,25 per maand.
Inderdaad, €29,25 met Cashbackxl korting van €85,-, die mag natuurlijk van de maand prijs af. In principe dus zelfs €21,25 voor alleen het abonnement van Ziggo internet + tv.
Ik had dit probleem ook (gelukkig nog een andere rekening). Komt volgens mij doordat je na het aflopen van het contract niet direct uit het systeem gaat. Volgens mij duurt dit nog 1 of 2 maanden..CR9 schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:17:
(geen antwoord op je vraag maar ik dacht wellicht interessant om te weten)
©2004
Hoi Tweakers,
Merk je daadwerkelijk een verschil tussen echt glasvezel van KPN en de 'glasvezel' van Ziggo? Ben nu echt zwaaar aan het overwegen om Ziggo te nemen voor hun hele mooie actie voor nieuwe klanten.
Ik heb met KPN namelijk gebeld en gekeken of zij nog wat voor mij kunnen betekenen maar nee niks. Meneer aan de telefoon heeft 3x duidelijk gemaakt dat KPN echt glasvezel heeft en Ziggo niet waardoor hun internet slechter is.
Iemand die mij hier op kan adviseren,
Dit is wat ik bij beide providers zou betalen voor 12 maanden:
Ziggo (internet 1gbit + TV + 12 maanden disney+): 336
KPN (internet 1gbit + TV): 510
Merk je daadwerkelijk een verschil tussen echt glasvezel van KPN en de 'glasvezel' van Ziggo? Ben nu echt zwaaar aan het overwegen om Ziggo te nemen voor hun hele mooie actie voor nieuwe klanten.
Ik heb met KPN namelijk gebeld en gekeken of zij nog wat voor mij kunnen betekenen maar nee niks. Meneer aan de telefoon heeft 3x duidelijk gemaakt dat KPN echt glasvezel heeft en Ziggo niet waardoor hun internet slechter is.
Fooos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:09:toon volledige bericht
Hoi Tweakers,
Als ik niks zal merken van het internet dan kies ik direct voor ziggo
Het verschil zit hem in latency en upload. Bij Ziggo krijg jij met 1gbit geen 1gbit upload, bij KPN wel. Als je daar geen gebruik van maakt is Ziggo prima. Voor bijv. gaming kan de latency van glasvezel handig zijn, die is bij Ziggo (een stuk) hoger dan bij glasvezel.Fooos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:09:
Hoi Tweakers,
Hmm dus als ik multiplayer games speel is latency belangrijk. Oke duidelijk. Maar als ik game met een internetkabel zou ik hier weinig van merken toch? Daarnaast zal ik op mijzelf wonen.Majesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:12:
[...]
Het verschil zit hem in latency en upload. Bij Ziggo krijg jij met 1gbit geen 1gbit upload, bij KPN wel. Als je daar geen gebruik van maakt is Ziggo prima. Voor bijv. gaming kan de latency van glasvezel handig zijn, die is bij Ziggo (een stuk) hoger dan bij glasvezel.
Is het dan worth om KPN over Ziggo te nemen? Wat zeg jij, want vind het prijsverschil nog wel groot
Het is intussen al meer dan een jaar, vandaar dat ik het al gek vondhk12nl schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:58:
[...]
Ik had dit probleem ook (gelukkig nog een andere rekening). Komt volgens mij doordat je na het aflopen van het contract niet direct uit het systeem gaat. Volgens mij duurt dit nog 1 of 2 maanden..
(geen antwoord op je vraag maar ik dacht wellicht interessant om te weten)
Het gaat om latency op je verbinding, niet om latency binnen je thuisnetwerk. Die is op glas gewoon lager.Fooos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:14:
[...]
Hmm dus als ik multiplayer games speel is latency belangrijk. Oke duidelijk. Maar als ik game met een internetkabel zou ik hier weinig van merken toch? Daarnaast zal ik op mijzelf wonen.
Is het dan worth om KPN over Ziggo te nemen? Wat zeg jij, want vind het prijsverschil nog wel groot
Of je dat gaat merken durf ik niet te zeggen, als je op hoog niveau multiplayer FPS speelt wellicht.
Hoe kom je overigens op 336 uit? Ik ben voorstander voor glasvezel, maar met zo'n prijsverschil zou ik zelf voor Ziggo gaan.
Ziggo: 36,25 x 12 = 435 - 85 (cashbackxl) = 350 euroMajesty schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:22:
[...]
Het gaat om latency op je verbinding, niet om latency binnen je thuisnetwerk. Die is op glas gewoon lager.
Of je dat gaat merken durf ik niet te zeggen, als je op hoog niveau multiplayer FPS speelt wellicht.
Hoe kom je overigens op 336 uit? Ik ben voorstander voor glasvezel, maar met zo'n prijsverschil zou ik zelf voor Ziggo gaan.
Precies, en je noemde 336.Fooos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:39:
[...]
Ziggo: 36,25 x 12 = 435 - 85 (cashbackxl) = 350 euro
Fooos schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:09:
Hoelang duurt het gemiddeld voor Ziggo contact opneemt na een online opzegging? Weet niet zo goed of ik daar nu op moet wachten voor ik opnieuw een nieuw contract bestel bij ze.
Als het goed is heb je een einddatum ingesteld. Dan kan je het nieuwe abonnement een dag later in laten gaan.kaanmijo schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:53:
Hoelang duurt het gemiddeld voor Ziggo contact opneemt na een online opzegging? Weet niet zo goed of ik daar nu op moet wachten voor ik opnieuw een nieuw contract bestel bij ze.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nee, via het online formulier geef je geen datum in. In MijnZiggo staat 1 december, dan zou m'n abo sowieso naar per-maand-opzegbaar gaan. Heb het nieuwe abo dus nu per 30 november in laten gaanYorinn schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:55:
[...]
Als het goed is heb je een einddatum ingesteld. Dan kan je het nieuwe abonnement een dag later in laten gaan.
Edit 19:04
Ziggo heeft zojuist gebeld, heb niet eens een ander aanbod gehad
[ Voor 11% gewijzigd door kaanmijo op 20-11-2023 19:04 ]
Afgelopen week gebeld, kreeg 9 maanden 15 euro + 1 jaar ESPN aangeboden. Niet mee akkoord gegaan. Zojuist nogmaals met Ziggo gebeld en aangegeven dat ik wellicht over wilde stappen naar Odido i.v.m. black friday deal. Mevrouw gaf aan dat er een dag nadat ik de vorige keer gebeld had, nieuwe aanbiedingen gegeven mochten worden.
Is uiteindelijk 6 maanden 35 euro korting + 1 jaar ESPN geworden. Ben er tevreden mee.
Is uiteindelijk 6 maanden 35 euro korting + 1 jaar ESPN geworden. Ben er tevreden mee.
Heel herkenbaar haha zo gaat dat ook altijd als ik bel maar goed de aanhouder wintkaanmijo schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:28:
[...]
Edit 19:04
Ziggo heeft zojuist gebeld, heb niet eens een ander aanbod gehadKwam neer op “houdoe en bedankt”
Kan ook dezelfde dag hoor.Yorinn schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:55:
[...]
Als het goed is heb je een einddatum ingesteld. Dan kan je het nieuwe abonnement een dag later in laten gaan.
©2004
Die IBAN check is wel vervelend, mijn ouders zijn vorig jaar overgestapt naar Odido, maar de check zit er nog steeds in. Webcare heeft het nog niet voor elkaar gekregen om het weg te krijgen.
Wat als je Ziggo de mijn.ziggo.nl account van je ouders laat opheffen?Zenix schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:12:
Die IBAN check is wel vervelend, mijn ouders zijn vorig jaar overgestapt naar Odido, maar de check zit er nog steeds in. Webcare heeft het nog niet voor elkaar gekregen om het weg te krijgen.
Via voucher van ING puntenwinkel (meervoordeel.nl)
Kom ik tot volgende:
Elite + TV start (en gratis pakket) voor € 33 p.m. + 100 cashback
Kom ik tot volgende:
Elite + TV start (en gratis pakket) voor € 33 p.m. + 100 cashback
Ze doen uiteindelijk maar wat he. De eerste woorden bij retentie waren: "Nee, u krijgt nooit de Black Friday aanbieding" en daarna kon ik 35 euro korting krijgen, mits ik een hoger abonnement nam. Geweigerd en opgezegd.znight schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:14:
Afgelopen week gebeld, kreeg 9 maanden 15 euro + 1 jaar ESPN aangeboden. Niet mee akkoord gegaan. Zojuist nogmaals met Ziggo gebeld en aangegeven dat ik wellicht over wilde stappen naar Odido i.v.m. black friday deal. Mevrouw gaf aan dat er een dag nadat ik de vorige keer gebeld had, nieuwe aanbiedingen gegeven mochten worden.
Dat heeft de webcare al gedaanstormfly schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:04:
[...]
Wat als je Ziggo de mijn.ziggo.nl account van je ouders laat opheffen?

Als je account echt verwijderd is, ipv login disabled. Dan zou er toch geen IBAN meer in de systemen moeten staan...ik doorgrond het niet
Welke TV krijg je eigenlijk precies? Model of serie bedoel ik dan. Ik wil zeer binnenkort Ziggo afnemen, en dacht eerst aan de Bol bon van 450 euro om een TV mee aan te schaffen, maar nu zie ik hier een TV ter waarde van 650 euroLicko schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:19:
Via https://ziggo.meervoordeel.nl/ kun je ook kiezen voor een welkomst cadeau ipv 50% korting. Kunt onder andere kiezen uit een PS5, iPad, Switch Oled of 65" Hisense tv.

Wij hebben nu ruim anderhalf jaar Ziggo.
Hier las ik de tip om het huidige abonnement op te zeggen en op naam en IBAN van partner een nieuw abonnement af te sluiten.
Nu heb ik wel een maand opzegtermijn. Geeft dit geen problemen bij afsluiten met het nieuwe abonnement? Inmiddels meer mensen dit gedaan?
Hier las ik de tip om het huidige abonnement op te zeggen en op naam en IBAN van partner een nieuw abonnement af te sluiten.
Nu heb ik wel een maand opzegtermijn. Geeft dit geen problemen bij afsluiten met het nieuwe abonnement? Inmiddels meer mensen dit gedaan?
Je krijgt bij het opzeggen een opzegdatum. Je kan bij het opnieuw aanvragen dan gewoon de dag daarna kiezen voor het laten ingaan van het nieuwe abonnement.JohanPG schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:14:
Wij hebben nu ruim anderhalf jaar Ziggo.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Inhoudelijke en technische discussie over Ziggo mag in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 worden gevoerd.
• Namen van medewerkers zijn niet van belang in de discussie(s) en mogen dus achterwege blijven.
• Linken naar aanbiedingen zien we het liefst met een directe link zonder (mogelijke) referral. Links die via pepper.com lopen, hebben meestal ook een referral.
• Inhoudelijke en technische discussie over Ziggo mag in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 worden gevoerd.
• Namen van medewerkers zijn niet van belang in de discussie(s) en mogen dus achterwege blijven.
• Linken naar aanbiedingen zien we het liefst met een directe link zonder (mogelijke) referral. Links die via pepper.com lopen, hebben meestal ook een referral.