Zorgverzekering 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je nou eenmaal per jaar naar de tandarts gaan voor controle en een keer per jaar naar de mondhygiëniste á 45 minuten (100 euro), is daar dan ook een optie voor aanvullend voor?

Ben altijd van mening dat je voor kosten van zo’n 150 euro per jaar geen verzekering nodig hebt.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
THE_BASE schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:12:
[...]

Check even de website, vul je gegevens in en zie wat de opties zijn. :+
Flauw antwoord, maar ok, gedaan, maar dan nog geen info over betalen voor 1 januari 2024. Dus wat mij betreft blijft de vraag staan: kan ik de premie voor 2024 betalen voor 1 januari 2024?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:42
THE_BASE schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:20:
Als je nou eenmaal per jaar naar de tandarts gaan voor controle en een keer per jaar naar de mondhygiëniste á 45 minuten (100 euro), is daar dan ook een optie voor aanvullend voor?

Ben altijd van mening dat je voor kosten van zo’n 150 euro per jaar geen verzekering nodig hebt.
Nouja dat is toch juist de bedoeling van een verzekering, om je te verzekeren tegen onverwachte kosten.
Als er al zo'n verzekering was zoals jij die schetst zou die waarschijnlijk ook al bijna €100 kosten, want de enige groep die zoiets afsluit zijn dus degenen die verwachten de kosten te gaan maken.
Voor preventief onderhoud/controle nog wel, dus dan moet de verzekeraar het echt hebben van mensen die vergeten een afspraak te maken of überhaupt vergeten dat ze een tandverzekering hebben.

Maar uiteindelijk lijkt het aanvullende pakket van Just ( Smile ) dan nog wel enigszins op wat je zou willen hebben.
Voor €91,80 krijg je dan 2x controle en 20 min gebitsreiniging voor 75% vergoed.
Daarmee ga je de premie er niet direct uithalen, maar dat doe je wel met de eventuele niet-preventieve tandzorg.
Dus inderdaad, verwacht/weet je zeker dat je alleen wat preventieve tandzorg nodig gaat hebben is een tandverzekering zo goed als zinloos.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:50:
[...]

Dus inderdaad, verwacht/weet je zeker dat je alleen wat preventieve tandzorg nodig gaat hebben is een tandverzekering zo goed als zinloos.
Of een handige manier om gespreid voor je tandarts te betalen. Met fbto goedkoopste tand verzekering betaal ik 120 premie, kun je tot 185 euro (75% vergoed) van 250 krijgen. Als je dan toch al tegen 100-120 euro aan kijkt heb je nog het voordeel van gespreid betalen en 70 euro bespaart tov geen verzekering hebben. Moet er dan nog iets als een röntgenfoto, kies trekken erbij heb je er voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
mdlaat schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:39:
[...]

Flauw antwoord, maar ok, gedaan, maar dan nog geen info over betalen voor 1 januari 2024. Dus wat mij betreft blijft de vraag staan: kan ik de premie voor 2024 betalen voor 1 januari 2024?
Meestal wel, als je even rekeningnummer vraagt bij verzekeraar. Heb ik in verleden vaker gedaan t.b.v. besparing inkomstenbelasting.(Vroeger 1,2% van jaarpremie, tegenwoordig lager(nog onbekend, ik schat tussen 0,5% en 1%))
(Wel kans dat ze incasso ook nog doen(beetje afhankelijk van datum bestelling en/of betaling), maar die kun je storneren of wachten op terugbetaling door verzekeraar.)

[ Voor 6% gewijzigd door sipjohn op 08-12-2023 00:55 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hoger eigen risico bij zorgverzekering is opeens minder populair
https://www.nu.nl/economi...eens-minder-populair.html
Van de consumenten die al naar een nieuwe zorgverzekering op zoek zijn, kiezen er nu minder voor een extra hoog eigen risico. Ze lijken dit jaar minder gretig naar de premiekorting die je ervoor terugkrijgt. Deze groep is bij Independer bijna gehalveerd.

[ Voor 62% gewijzigd door THE_BASE op 08-12-2023 08:24 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel, jarenlang heb ik max eigen risico genomen, nu voor het eerst niet. Waarom? Ik nader de 40 en ik vind het maandelijkse voordeel niet meer hoog genoeg tegenover een eventuele tegenvaller wat betreft gezondheid.

Ik blijf het een schofterig fenomeen vinden overigens :P Vooral voor chronisch zieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:50:
[...]
Dan neem ik de gok zoals de afgelopen jaren. Ik heb eigenlijk nooit hoge kosten bij een tandarts, behalve als er foto's gemaakt moeten worden, maar die zijn ook niet onbetaalbaar.

Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:25:
[...]

Klopt wel, jarenlang heb ik max eigen risico genomen, nu voor het eerst niet. Waarom? Ik nader de 40 en ik vind het maandelijkse voordeel niet meer hoog genoeg tegenover een eventuele tegenvaller wat betreft gezondheid.

Ik blijf het een schofterig fenomeen vinden overigens :P Vooral voor chronisch zieken.
Hier nog altijd in dubio, vorig jaar wist ik toevallig wat er stond te gebeuren, dus eigen risico verlaagd. Maar nu denk ik niet dat er iets staat te gebeuren, dus omhoog. Of toch voor FBTO kiezen en de middenweg kiezen. Maar dat is alsnog 20 euro meer per maand ten opzichte van de huidige premie in 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@THE_BASE Bij veel verzekeraars kun je niet enkel voor €885 ER kiezen, maar ook 485, 585, 685 en 785.
Wellicht is de korting dan interessanter, zoals bij a.s.r. ik kies zelf het geval lijkt te zijn.
Daar krijg je €102 korting voor het ophogen van het ER naar €585.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
FBTO komt als goedkoopste uit de bus met een standaard ER, restitutie en volgens de vergelijkers een ruime keuze . Echter hebben ze nog geem contract rond met enkele ZH zoals Reinier de Graaf te Delft (waar wij nu lopen met onze zoon). Hoop niet dat het net als afgelopen keer tot januari wachten tot deze contracten rond zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
THE_BASE schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:20:

Zilveren Kruis Tand basis kan je los (telefonisch) afsluiten.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:23
birdibird schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:08:
[...]

Zilveren Kruis Tand basis kan je los (telefonisch) afsluiten.
Leek me ook interessant, echter zoals ik het lees betaal je dan 8,95 Eur/maand voor 1x controle en 1x 25 min reiniging (plus max 75 eur voor klein werk). Dekt dus niet de volle 45 minuten bikken.

Of 2x controle met 15 minuten schoonmaken.

Kan waarschijnlijk wel uit als de tandarts weer eens foto's wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

dragon2 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:09:
[...]

Klopt wel.

Ik heb zelf die verzekering, bij de ohra:

[Afbeelding]
Uit jouw foto haal ik niet hoe jouw redenering klopt.
Hoe ik het lees krijg je per behandeling / behandelcode 75% vergoed. Dit gaat door tot een bedrag van 250 per jaar.
De 75% slaat dus niet op de 250 euro.

Ben heel benieuwd hoe een declaratie er bij jou uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 17:40

Superbeagle

Always smile

CR9 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:57:
[...]

Hoe ik het lees krijg je per behandeling / behandelcode 75% vergoed. Dit gaat door tot een bedrag van 250 per jaar.

Ben heel benieuwd hoe een declaratie er bij jou uitziet.
Zoals ik het lees krijg je per code steeds 75% van het bedrag vergoed. Op het moment dat deze vergoeding €250 bereikt, krijg je daarboven 0% vergoed.
Dus tot een totaal van €333,33 aan behandelingen krijg je max €250 (75%) vergoed. Daarboven betaal je alles zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
CR9 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:57:
[...]
dragon2 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:23:
[...]
Klopt, zo doe ik het ook.

Als de verwachtte kosten meer zijn dan ~335 euro en die behandeling vergoed wordt is dat idd goedkoper.
Dat zeg ik toch ook..? 🤷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

dragon2 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 18:32:
[...]

[...]

Dat zeg ik toch ook..? 🤷
Je hebt gelijk, ik dacht dat je de ander zijn punt ondersteunde. Niet goed gelezen. Vergeet dat ik iets heb gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:31
Cobb schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:47:
FBTO komt als goedkoopste uit de bus met een standaard ER, restitutie en volgens de vergelijkers een ruime keuze . Echter hebben ze nog geem contract rond met enkele ZH zoals Reinier de Graaf te Delft (waar wij nu lopen met onze zoon). Hoop niet dat het net als afgelopen keer tot januari wachten tot deze contracten rond zijn.
Reinier gaat echt wel gecontracteerd worden. Een van beste ziekenhuis regio den haag. Wel vaak lange wachtrijen, maar dat is niet gek met zoveel vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
hotymoty schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:46:
[...]

Reinier gaat echt wel gecontracteerd worden. Een van beste ziekenhuis regio den haag. Wel vaak lange wachtrijen, maar dat is niet gek met zoveel vraag.
Echt een fijn ziekenhuis inderdaad, groot verschil met de twee grootste in Rotterdam .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
hotymoty schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 19:46:
[...]

Dan is het toch ook best mogelijk dat ze meer vragen dan een ander ziekenhuis en een budgetpolis/verzekeraar er om die reden geen contract mee afsluit.
Ik zou er in iedergeval niet vanuit gaan dat je met elke verzekering er wel heen kunt zonder bij te betalen, totdat dat echt vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:31
JohanNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:23:
[...]

Dan is het toch ook best mogelijk dat ze meer vragen dan een ander ziekenhuis en een budgetpolis/verzekeraar er om die reden geen contract mee afsluit.
Ik zou er in iedergeval niet vanuit gaan dat je met elke verzekering er wel heen kunt zonder bij te betalen, totdat dat echt vast staat.
Heb je ook gelijk in. Wel is Reinier elk jaar bij vrijwel elke verzekeraar gecontracteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:24
Ik heb gekozen voor Menzis met een eigen risico van €885,- via CashbackXL -> Overstappen.nl. De kosten hiervan zijn €122,75 per maand en ik krijg €13,- cashback plus een bol cadeaubon van €20,-.

Ik kom van UnitedConsumers (VGZ) af en ik betaalde hiervoor €107,45 per maand en destijds was de cashback €50,-.

De totale jaarlijke kosten na aftrek cashback zijn in mijn situatie €1239,40 (2023) vs. €1440,- (2024) dus best een flink verschil van €200,60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Bigf00t schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:47:
Ik heb gekozen voor Menzis met een eigen risico van €885,- via CashbackXL -> Overstappen.nl. De kosten hiervan zijn €122,75 per maand en ik krijg €13,- cashback plus een bol cadeaubon van €20,-.

Ik kom van UnitedConsumers (VGZ) af en ik betaalde hiervoor €107,45 per maand en destijds was de cashback €50,-.

De totale jaarlijke kosten na aftrek cashback zijn in mijn situatie €1239,40 (2023) vs. €1440,- (2024) dus best een flink verschil van €200,60.
Van overstappen.nl heb ik nog niet eerder gehoord, maar ziet er goed uit ( ook voor andere verzekeringen ), dus ik zal ze zo toevoegen aan het overzicht.
Je zit alleen wel - net zoals bij Zorgkiezer - met dat je daadwerkelijk moet overstappen naar een ander verzekeringsconcern om de Bol kaart te ontvangen: https://www.overstappen.nl/actievoorwaarden-bol-cadeaubon/
Waarschijnlijk krijg je de cashback dan ook niet.

Dus voor degenen die hun huidige zorgverzekering willen verlengen of aanpassen via een vergelijker en cashbacksite is de weg via Independer nog steeds de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Bigf00t schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:47:
Dank voor de tip van overstappen.nl.
Dat is volgens mij de hoogste totale cashback (33,-) voor overstappen naar Aevitae voor zover ik nu kan zien.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:58:
[...]

Van overstappen.nl heb ik nog niet eerder gehoord, maar ziet er goed uit ( ook voor andere verzekeringen ), dus ik zal ze zo toevoegen aan het overzicht.
Je zit alleen wel - net zoals bij Zorgkiezer - met dat je daadwerkelijk moet overstappen naar een ander verzekeringsconcern om de Bol kaart te ontvangen: https://www.overstappen.nl/actievoorwaarden-bol-cadeaubon/
Waarschijnlijk krijg je de cashback dan ook niet.

Dus voor degenen die hun huidige zorgverzekering willen verlengen of aanpassen via een vergelijker en cashbacksite is de weg via Independer nog steeds de beste.
Ga je cashback ontvangen dan, wanneer je verlengt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:43:
[...]

Ga je cashback ontvangen dan, wanneer je verlengt?
Via Independer waarschijnlijk wel ja, is mij vorig jaar gelukt tenminste en probeer het dit jaar opnieuw.
Op hun eigen cadeaus ( Decathlon cadeaukaart en tandongevallenverzekering ) zit ook geen restrictie op dat dit zo'n zogenaamde ' daadwerkelijke overstap ' moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
birdibird schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:31:
[...]

Dank voor de tip van overstappen.nl.
Dat is volgens mij de hoogste totale cashback (33,-) voor overstappen naar Aevitae voor zover ik nu kan zien.
Bij Zorgkiezer kun je kiezen voor een elektrische tandenborstel en krijg je tot €27,50 cashback bij een cashbacksite.
Dan kom je toch wel op een hoger bedrag uit als je die gaat verkopen of zelf kunt gebruiken natuurlijk.
Maar aangezien cashbacks van een cashbacksite nóóit gegarandeerd zijn en je wellicht niets met die tandenborstel gaat doen en geen zin hebt om deze te verkopen, is de weg via overstappen.nl zeker het overwegen waard.

[ Voor 17% gewijzigd door JohanNL op 10-12-2023 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:45:
[...]

Bij Zorgkiezer kun je kiezen voor een elektrische tandenborstel en krijg je tot €27,50 cashback bij een cashbacksite.
Dan kom je toch wel op een hoger bedrag uit als je die gaat verkopen of zelf kunt gebruiken natuurlijk.
Maar aangezien cashbacks van een cashbacksite nóóit gegarandeerd zijn en je wellicht niets met die tandenborstel gaat doen en geen zin hebt om deze te verkopen, is de weg via overstappen.nl zeker het overwegen waard.
Vorig jaar na maanden adverteren het ding kunnen verkopen voor 9,50 euro. Er komen er zoveel op, daar haal je geen winst uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:29
Hi allemaal, ik neem normaal gesproken de goedkoopst mogelijke tandartsverzekering, omdat ik nooit problemen met mijn gebit heb. Echter, verwacht ik dit jaar meer kosten te zullen maken, o.a. voor het vullen van gaatjes, het repareren van een gebroken tand en het aanmeten van een knarsbitje.

Is een tandarts verzekering in alle gevallen nutteloos, of kan in mijn geval juist wel handig zijn om dit keer een wat betere tandartsverzekering af te sluiten? Ik studeer nog, waardoor het lastig is om eventuele (hoge) tandartsrekeningen in één keer af te tikken. Mijn vriendin heeft dit jaar - terwijl zij nooit problemen met haar gebit heeft - twee keer een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan. Resultaat? Meer dan €1000 euro lichter, omdat ze geen goede tandartsverzekering had afgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
Marleytjuh schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:28:
Hi allemaal, ik neem normaal gesproken de goedkoopst mogelijke tandartsverzekering, omdat ik nooit problemen met mijn gebit heb. Echter, verwacht ik dit jaar meer kosten te zullen maken, o.a. voor het vullen van gaatjes, het repareren van een gebroken tand en het aanmeten van een knarsbitje.

Is een tandarts verzekering in alle gevallen nutteloos, of kan in mijn geval juist wel handig zijn om dit keer een wat betere tandartsverzekering af te sluiten? Ik studeer nog, waardoor het lastig is om eventuele (hoge) tandartsrekeningen in één keer af te tikken. Mijn vriendin heeft dit jaar - terwijl zij nooit problemen met haar gebit heeft - twee keer een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan. Resultaat? Meer dan €1000 euro lichter, omdat ze geen goede tandartsverzekering had afgesloten...
Bij CZ kan je als student voor 20 euro per maand aanvullend afsluiten inclusief 450 euro vergoeding tandarts. Nu is dat natuurlijk niet 1000 euro maar die verzekering zou het dan zeker wel waard zijn bijv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankBos
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 22:10
dag,

het verschil tussen wel of niet 100% vergoeding orthodontie tot € 2.000,- per kind (Orthodontie tot 18 jaar) is per jaar zo'n 1165 euro. Ik heb 3 kids die waarschijnlijk alle 3 op termijn een beugel moeten.

"De kosten van een beugel
Zo verschilt het per beugelsoort en het aantal behandelingen hoeveel je kwijt zult zijn. Voor zowel kinderen als volwassenen liggen de kosten gemiddeld genomen tussen de €2000 en €3000 voor een behandelingsduur van twee tot drie jaar."

Als ik dit in de tijd uitzet, lijkt het niet aantrekkelijk een aanvullende verzekering af te sluiten. Ik ben namelijk worstcase (3000 euro, 3 jaar behandeling) goedkoper uit als ik me niet laat verzekeren (9322 vs 9000 euro). Bovendien krijg ik dan maar 2000 euro vergoed.

Iemand hier tot dezelfde conclsuie gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJBCNylNO8XnRAHfQoKNI81HNbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2WILaUGrDGBhIByytSPpNQH.jpg?f=fotoalbum_large

UPDATE: de vergelijker van Independer neemt aan dat je als ouders beide een aanvullende verzekering wil, dat is natuurlijk niet nodig als het om orthodontie voor je kids gaat. Kijk je naar 1 ouder + orthodotie voor kids dan kost het zo'n 175,-. Een basisverzekering voor de andere ouder is zo'n 125,-. Samen is dat 300,- per maand, en niet 350,- zoals ik eerder dacht. Daarmee is verzekeren voor beugel altijd een wijs besluit.

[ Voor 15% gewijzigd door FrankBos op 14-12-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
EarlAlnot schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 17:36:
[...]

Leek me ook interessant, echter zoals ik het lees betaal je dan 8,95 Eur/maand voor 1x controle en 1x 25 min reiniging (plus max 75 eur voor klein werk). Dekt dus niet de volle 45 minuten bikken.

Of 2x controle met 15 minuten schoonmaken.

Kan waarschijnlijk wel uit als de tandarts weer eens foto's wil maken.
Controle en reiniging zijn nu net weer dingen die je niet moet verzekeren. Dat is een zekerheid dat het gaat gebeuren dus de verzekeraar belast dat uiteindelijk 1 op 1 door in de premie (plus ook nog eens hun marge). Het is eigenlijk een hele inefficiënte spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:01
FrankBos schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:55:
dag,

het verschil tussen wel of niet 100% vergoeding orthodontie tot € 2.000,- per kind (Orthodontie tot 18 jaar) is per jaar zo'n 1165 euro. Ik heb 3 kids die waarschijnlijk alle 3 op termijn een beugel moeten.

Zo verschilt het per beugelsoort en het aantal behandelingen hoeveel je kwijt zult zijn. Voor zowel kinderen als volwassenen liggen de kosten gemiddeld genomen tussen de €2000 en €3000 voor een behandelingsduur van twee tot drie jaar."

Als ik dit in de tijd uitzet, lijkt het niet aantrekkelijk een aanvullende verzekering af te sluiten. Ik ben namelijk worstcase (3000 euro, 3 jaar behandeling) goedkoper uit als ik me niet laat verzekeren (9322 vs 9000 euro). Bovendien krijg ik dan maar 2000 euro vergoed.

[Afbeelding]
Het ligt natuurlijk dan wel enorm aan de verwachte doorlooptijd. Misschien ben je in 3 jaar totaal klaar, of misschien duurt het 10 jaar, of misschien hoeft maar 1 een beugel. Daarnaast krijg je vermoedelijk wel wat meer dan alleen orthodontie bij die extra premie (?).

Overigens is het wel heel veel extra premie, ik betaal voor een 2000 dekking volgend jaar net geen 45 euro per maand voor de aanvullende verzekering. Daarin zit ook van alles en nog wat wat ik nooit ga gebruiken, maar bijvoorbeeld ook brillen vergoed waar ik inmiddels wel al wat aan heb gehad. De 3 kids liften daar dus op mee. Ik zal eens kijken wat die premie komend jaar doet / done. Ik zit bij Vrieling verzekering.

[ Voor 1% gewijzigd door jurjen_g op 11-12-2023 18:47 . Reden: Dekking is 2000, maar premie is 2024 44 euro en paar cent. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Marleytjuh schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:28:

Zoek de prijzen eens op en maak een breking ervan.

Knarsbitje kosten bij mijn tandarts €200 dat had ik niet gedaan.
Zo een bitje zeggen ze dat het jaren mee gaat maar als je aan kaakklemmen doet dan is ook die met een half tot een jaar kapot en ben je weer €200 verder.
Ik zou er dan ook gewoon universele halen dan heb je er 4 voor rond de €15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:48:
[...]

Zo een bitje zeggen ze dat het jaren mee gaat maar als je aan kaakklemmen doet dan is ook die met een half tot een jaar kapot en ben je weer €200 verder.
Als je een splint binnen 6 tot 12 maanden kapot bijt heb je óf hele slechte kwaliteit gekregen óf een enorm grote kracht met tandenknarsen. In dat laatste geval heb je ook echt een goed bitje nodig, anders gaan al je tanden en kiezen eraan.

Ik klem snachts met m'n kaken en heb onlangs na 5 jaar een splint/bitje vervangen, puur uit hygiëne redenen. Ding kon nog makkelijk een hele tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
stin00 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:59:
[...]

Als je een splint binnen 6 tot 12 maanden kapot bijt heb je óf hele slechte kwaliteit gekregen óf een enorm grote kracht met tandenknarsen. In dat laatste geval heb je ook echt een goed bitje nodig, anders gaan al je tanden en kiezen eraan.

Ik klem snachts met m'n kaken en heb onlangs na 5 jaar een splint/bitje vervangen, puur uit hygiëne redenen. Ding kon nog makkelijk een hele tijd mee.
Op foras las ik anders dat ze redelijk snel kapot gingen.
Goed om te lezen dat je er kennelijk 5 jaar mee kan doen.

Zelf gebruik ik universele al een aantal jaren en vervang ze om de drie maanden maar dat is voor de hygiëne, ze worden gelig ondanks goed schoonmaken. Weet niet hoe met diegene van de tandarts is?
Ik heb last van kaakklemmen maar ook met me voortanden dat is of klemmen of knarsen, ze sleten op een gegeven moment een beetje vandaar dat ik nu een bitje gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik wil komend jaar eigenlijk de goedkoopste basisverzekering en de goedkoopste sumiere tandverzekering.
2x per jaar controle, mondhygienist en wellicht af en toe een gaatje.

Volgens Independer is FBTO de goedkoopste (148 euro per maand).
Zijn er meer hierop uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:48:
[...]

Wat hierboven al aangehaald is: een goede tandarts kan echt wel een beter knarsbit maken. Ik knars en ik klem als een malle, ondanks alles wat er al voor geprobeerd is (kaakfysio, gnataloog, ontspanning, etc)
Daardoor veel klachten gehad, veel afgebroken tanden en kiezen, geirriteerre zenuwen, etc.

Het eerste knarsbit wat mijn tandarts maakte was binnen een maand kapot. Daarna heeft hij ander geschut gemaakt (onder garantie overigens, ik heb alleen de meerprijs hoeven bij te betalen) en die heb ik inmiddels ook al 5 jaar. Ik knars en klem zo erg dat hij nieuwe assistentes mijn knarsbit toont ter leering en vermaak. Het bitje wordt iedere 6 maanden gecontroleerd, waar nodig bijgesteld en is zo dik gemaakt + van ander materiaal dan gebruikelijk, dat ik er echt niet doorheen knars, maar mijn gebit de afgelopen jaren ook tot rust is gekomen.

Maar het ding was geen 200 euro, meer dan het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:02

KRC

C6DL schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:50:
Ik wil komend jaar eigenlijk de goedkoopste basisverzekering en de goedkoopste sumiere tandverzekering.

Even uitrekenen of tandarts verzekering het waard is als je zo weinig gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
KRC schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:43:
[...]

Even uitrekenen of tandarts verzekering het waard is als je zo weinig gaat
is 120 euro per jaar, 12 euro per maand om en nabij.
Als je 2 controles heb, een mondhygiënist en misschien een gaatje dan ben je natuurlijk al duurder uit als je dit zelf moet betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door C6DL op 11-12-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

C6DL schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:45:
[...]

is 120 euro per jaar, 12 euro per maand om en nabij.
Als je 2 controles heb, een mondhygiënist en misschien een gaatje dan ben je natuurlijk al duurder uit als je dit zelf moet betalen.
FBTO 100% vergoeding tand is toch 15,95 of kijk ik verkeerd? Ben zelf ook bij FBTO aan het kijken.

Mondhygiënist is altijd 75% maar lijkt idd hele goede deal.

[ Voor 4% gewijzigd door KRC op 11-12-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
FrankBos schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:55:
dag,

[Afbeelding]
Als je alleen naar het ortho gedeelte kijkt, kom je indd niet uit... maar de aanvullende verzekering dekt meer dan alleen ortho... vraag is dus of je die extra's ook (deels) gebruikt.

Hier zelfde issue... 3 kids, moeten waarschijnlijk alle 3 aan de beugel, dus aanvullende verzekering afgesloten. Maar vrouwlief gebruikt ook andere zaken uit het aanvullende pakket, dus kan wel uit komen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Ik lees hier al een tijdje mee en ik stuitte gisteren op een stukje waar stond vermeld dat 'zorgkosten' die niet door de verzekeraar worden vergoed, vanaf een bepaalde drempelwaarde, aftrekbaar zijn bij de IB.

Is dit iets wat het verhogen van je eigen risico nog aantrekkelijk maakt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
LGU schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:15:
Ik lees hier al een tijdje mee en ik stuitte gisteren op een stukje waar stond vermeld dat 'zorgkosten' die niet door de verzekeraar worden vergoed, vanaf een bepaalde drempelwaarde, aftrekbaar zijn bij de IB.

Is dit iets wat het verhogen van je eigen risico nog aantrekkelijk maakt?
Zorgkosten die onder het verplicht of vrijwillig eigen risico vallen mogen niet worden afgetrokken.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 12-12-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBos
Situatie: 2 volwassenen, 3 kids <18 jaar, alle 3 waarschijnlijk beugel nodig op termijn
Wens: eigen risico 885,- en 100% vergoeding orthodontie tot € 2.000,- per kind (Orthodontie tot 18 jaar)

kosten per jaar zonder orthodontie: 245.30 x 12 = 2943.60 (beste prijs-kwaliteit via Independer)
kosten per jaar met orthodontie: 342.40 x 12 = 4108.80 (beste prijs-kwaliteit via Independer)
Verschil 1165.20 per jaar of 97.10 euro/maand

Een aanvullende orthodontie verzekering <18 kost tussen de 30 en 60 euro per maand meer, afhankelijk van de vergoeding die je wenst. Maar een goedkope verzekering zonder orthodontie biedt niet de optie om met orthodontie te verzekeren. Dan zou je slechts max 60 euro meer betalen.

In het rekenvoorbeeld hierboven is het niet 60 euro meer per maand voor maximale dekking orthodontie, maar bijna 100 euro.

Dit loont toch niet om je te verzekeren? Je kunt beter 100 euro op de spaarrekening zetten per maand. Zeker als je eerst al een jaar extra verzekerd moet zijn. Na 1 jaar heb je dan al 1200 euro be-/gespaard en dan moeten de kosten nog komen. Ik vraag me af of het niet beter is om niet aanvullend te verzekeren.

Beugels kosten tussen de 2000 en 3000 euro, behandeling neemt typisch 2 a 3 jaar in beslag. Kosten 3 kids: 3x 3000 = 9000. 100 euro/maand voor 3x8 jaar (7 behandeljaren, deels overlappend + 1e jaar (voor)verzekeren = 9600 euro.
Verzekering vergoed slechts tot 2000 euro, dus totale kosten 9600 euro aan aanvullende verzekering + 3x 1000 niet vergoed = 12600 euro.

Iemand hier iets verstandigs over te zeggen?

UPDATE: de vergelijker van Independer neemt aan dat je als ouders beide een aanvullende verzekering wil, dat is natuurlijk niet nodig als het om orthodontie voor je kids gaat. Kijk je naar 1 ouder + orthodotie voor kids dan kost het zo'n 175,-. Een basisverzekering voor de andere ouder is zo'n 125,-. Samen is dat 300,- per maand, en niet 350,- zoals ik eerder dacht. Daarmee is verzekeren voor beugel altijd een wijs besluit.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankBos op 14-12-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
C6DL schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:50:

Wij stappen op 1 januari 2024 over naar FBTO. Wij hebben de verzekering via FBTO zelf aangevraagd en de basis-variant ervan kost maar €131,95 per maand met tand basis 75% €9,50 per maand, totaal per persoon €141,45 per maand.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@FrankBos Als de extra orthodontie verzekering jou zegge €100 extra kost gedurende 7 jaren volgens jou, dan betaal je in totaal €8600.
De behandeling voor 3 kinderen a €3000 kost in totaal €9000.
De verzekering dekt tot €2000, dus je moet per kind €1000 bijlappen.

In totaal ben je dus €8600 + €3000 = €12600 kwijt, of per maand gedurende 7 jaar €150.
Betaal je die €9000 uit eigen zak dan ben je per maand gedurende 7 jaar per maand €107 kwijt.

Verzekeren kost je dus ruim €40 per maand extra dan zelf €110 per maand extra opzij leggen.

Edit:
Vaak heb je bij de verzekeringen die tot €2000 vergoeden vaak een wachttijd van 1 jaar. Dan betaal je dus 8 jaar verzekering.

[ Voor 10% gewijzigd door Superbeagle op 12-12-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
KRC schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:36:
[...]

FBTO 100% vergoeding tand is toch 15,95 of kijk ik verkeerd? Ben zelf ook bij FBTO aan het kijken.

Mondhygiënist is altijd 75% maar lijkt idd hele goede deal.
Wij hadden de mogelijkheid om ons ook voor 100% te verzekeren. Alleen vonden wij dit te duur, omdat ik toch vaker om de 3/4 maanden naar de Mondhygiëniste ga dan de tandarts en dat is toch altijd 75%.

75% voor €9,50 per maand vind ik netjes

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 12-12-2023 11:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBos
Superbeagle schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:16:
@FrankBos Als de extra orthodontie verzekering jou zegge €100 extra kost gedurende 7 jaren volgens jou, dan betaal je in totaal €8600.
De behandeling voor 3 kinderen a €3000 kost in totaal €9000.
De verzekering dekt tot €2000, dus je moet per kind €1000 bijlappen.

In totaal ben je dus €8600 + €3000 = €12600 kwijt, of per maand gedurende 7 jaar €150.
Betaal je die €9000 uit eigen zak dan ben je per maand gedurende 7 jaar per maand €107 kwijt.

Verzekeren kost je dus ruim €40 per maand extra dan zelf €110 per maand extra opzij leggen.

Edit:
Vaak heb je bij de verzekeringen die tot €2000 vergoeden vaak een wachttijd van 1 jaar. Dan betaal je dus 8 jaar verzekering.
Dank voor je reactie, maar dat is letterlijk wat ik heb proberen uit te leggen. Daarmee kom je ook tot dezelfde conclusie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

FrankBos schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:06:
[...]

Dank voor je reactie, maar dat is letterlijk wat ik heb proberen uit te leggen. Daarmee kom je ook tot dezelfde conclusie...
Om daarmee jouw vraag te beantwoorden dat er verder niks verstandigs over te zeggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En even tussendoor, let op dat zorgverzekeraars op de aanvullende verzekeringen winst mogen maken en velen dat dan ook doen.
Dit gaat soms echt om heel veel geld.
Je zou zo'n verzekering af moeten/willen sluiten om onvoorziene risico's af te dekken die je (mogelijk) niet financieel zou kunnen dragen.
Maar de kans dat je er op de lange termijn zelf winst op maakt is in principe vrij klein, terwijl de verzekeraar wel vrijwel zeker is van haar winst.
Dat je dus - ondanks goed onderzoeken en calculeren - op verlies uit komt vergeleken met behandelingen zelf betalen is niet vreemd.
In veel gevallen is particulier betalen dus voordeliger dan een aanvullende verzekering hiervoor af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier gaan we eens per jaar voor controle naar de tandarts en eens per jaar naar de mondhygeniste. De kosten daarvoor zijn hooguit 150 euro. FBTO biedt 9,50 per maand met een vergoeding van 75% tot 250 euro.

We zouden dan dus 2 keer naar de tandarts kunnen en 2 keer naar de mondhygeniste om het er uit te halen, wat op zich gunstig is, want je gebit onderhouden is belangrijk. En als ik het met een verzekering beter kan dekken, dan ga ik wel twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
FrankBos schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:51:
Situatie: 2 volwassenen, 3 kids <18 jaar, alle 3 waarschijnlijk beugel nodig op termijn
Wens: eigen risico 885,- en 100% vergoeding orthodontie tot € 2.000,- per kind (Orthodontie tot 18 jaar)

kosten per jaar zonder orthodontie: 245.30 x 12 = 2943.60 (beste prijs-kwaliteit via Independer)
kosten per jaar met orthodontie: 342.40 x 12 = 4108.80 (beste prijs-kwaliteit via Independer)
Verschil 1165.20 per jaar of 97.10 euro/maand

Een aanvullende orthodontie verzekering <18 kost tussen de 30 en 60 euro per maand meer, afhankelijk van de vergoeding die je wenst. Maar een goedkope verzekering zonder orthodontie biedt niet de optie om met orthodontie te verzekeren. Dan zou je slechts max 60 euro meer betalen.

In het rekenvoorbeeld hierboven is het niet 60 euro meer per maand voor maximale dekking orthodontie, maar bijna 100 euro.

Dit loont toch niet om je te verzekeren? Je kunt beter 100 euro op de spaarrekening zetten per maand. Zeker als je eerst al een jaar extra verzekerd moet zijn. Na 1 jaar heb je dan al 1200 euro be-/gespaard en dan moeten de kosten nog komen. Ik vraag me af of het niet beter is om niet aanvullend te verzekeren.

Beugels kosten tussen de 2000 en 3000 euro, behandeling neemt typisch 2 a 3 jaar in beslag. Kosten 3 kids: 3x 3000 = 9000. 100 euro/maand voor 3x8 jaar (7 behandeljaren, deels overlappend + 1e jaar (voor)verzekeren = 9600 euro.
Verzekering vergoed slechts tot 2000 euro, dus totale kosten 9600 euro aan aanvullende verzekering + 3x 1000 niet vergoed = 12600 euro.

Iemand hier iets verstandigs over te zeggen?
Vergeet het maar om een pakket te vinden met een ruime vergoeding ,wij zijn vorige jaar ook bij twee verzekeraars geweigerd (aanvullende pakket) i.v.m. de beugel behandeling van mijn zoontje. Het is mooi dat het bestaat maar in de praktijk wordt je gewoon geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn er mensen 18+ die volgend jaar naar de ortho moeten?

De meeste pakketten hebben een wachttijd van een jaar. Enige een beetje redelijke deal die ik gevonden heb is bij VGZ zonder wachttijd bij een Promovendum collectief waar iedereen zich bij kan aansluiten (nagevraagd en staat op de site).

Maandelijks kom je dan wel uit op 210,20 EUR p/m. Daarvoor krijg je dan een vergoeding van 750 EUR voor de ortho. Het is eigenlijk alleen rendabel als je de brillenvergoeding, fysio en alternatieve zorg ook gaat gebruiken, wat ik wel van plan ben.

Overigens tot 18 jaar is de vergoeding 2.000 voor 100% met een wachttijd van een jaar. Ik denk dat je hem niet goedkoper kan vinden.

Iemand een gunstiger pakket gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door MysticX op 12-12-2023 16:18 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
THE_BASE schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:01:
Hier gaan we eens per jaar voor controle naar de tandarts en eens per jaar naar de mondhygeniste. De kosten daarvoor zijn hooguit 150 euro. FBTO biedt 9,50 per maand met een vergoeding van 75% tot 250 euro.

We zouden dan dus 2 keer naar de tandarts kunnen en 2 keer naar de mondhygeniste om het er uit te halen, wat op zich gunstig is, want je gebit onderhouden is belangrijk. En als ik het met een verzekering beter kan dekken, dan ga ik wel twee keer.
Kan je dan niet beter de losse Tand Basis van Zilveren Kruis afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
MysticX schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:16:

De meeste pakketten hebben een wachttijd van een jaar. Enige een beetje redelijke deal die ik gevonden heb is bij VGZ zonder wachttijd bij een Promovendum collectief waar iedereen zich bij kan aansluiten (nagevraagd en staat op de site).

Maandelijks kom je dan wel uit op 210,20 EUR p/m. Daarvoor krijg je dan een vergoeding van 750 EUR voor de ortho. Het is eigenlijk alleen rendabel als je de brillenvergoeding, fysio en alternatieve zorg ook gaat gebruiken, wat ik wel van plan ben.

Overigens tot 18 jaar is de vergoeding 2.000 voor 100% met een wachttijd van een jaar. Ik denk dat je hem niet goedkoper kan vinden.

Weet niet welke zorgkosten je denkt nog meer te hebben en of je bv je ER op gaat maken? Maar volgens mij is het goedkoper om de ortho kosten zelf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
birdibird schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:05:
[...]

Kan je dan niet beter de losse Tand Basis van Zilveren Kruis afsluiten?
Zilveren Kruis voor 8,95 euro per maand:

U krijgt een vergoeding voor zorg van de tandarts en mondhygiënist. Wij vergoeden:
  • 1 controle (codes C002 of C003) en maximaal 25 minuten gebitsreiniging (code M03) per persoon per kalenderjaar of
  • 2 controles (codes C002 of C003) en maximaal 15 minuten gebitsreiniging (code M03) per persoon per kalenderjaar
U krijgt daarnaast een vergoeding van maximaal € 75,- per persoon per kalenderjaar voor:
  • vullingen
  • trekken van tanden of kiezen
  • verdovingen
  • foto's
  • (uitgebreid) consult nazorg implantologie
Ik zie dat de C002 en C003 25,27 euro kosten. Daarnaast de M03 14,91 euro per 5 minuten. Een simpele rekensom:

1 vergoeding voor tandartscontrole a 18,95 en 1 vergoeding voor 25 minuten gebitsreiniging a 55,92. Dan krijg ik dus totaal 74,87, terwijl ik daar per jaar 107,40 voor betaal. Dan krijg je daarnaast nog maximaal 75 euro voor een vulling, verdoving of foto's. Pas als dat het geval is haal ik het er uit.

Ik kan van FBTO niet veel anders vinden dan 75% van de facturen vergoed tot 250 euro. Daar heb je dan meer aan volgens mij, maar nogmaals: kan er weinig over vinden. Iemand die het wel weet?

[ Voor 31% gewijzigd door THE_BASE op 12-12-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:23
JohanNL schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:12:
En even tussendoor, let op dat zorgverzekeraars op de aanvullende verzekeringen winst mogen maken en velen dat dan ook doen.
Dit gaat soms echt om heel veel geld.
Je zou zo'n verzekering af moeten/willen sluiten om onvoorziene risico's af te dekken die je (mogelijk) niet financieel zou kunnen dragen.
Maar de kans dat je er op de lange termijn zelf winst op maakt is in principe vrij klein, terwijl de verzekeraar wel vrijwel zeker is van haar winst.
Dat je dus - ondanks goed onderzoeken en calculeren - op verlies uit komt vergeleken met behandelingen zelf betalen is niet vreemd.
In veel gevallen is particulier betalen dus voordeliger dan een aanvullende verzekering hiervoor af te sluiten.
Vooropgesteld ik verzeker me ook niet en ben aan het sparen ben voor een redelijk grote verbouwing die er aan zit te komen bij een chirurg/specialist met wat voorwerk met beugels.

Maar natuurlijk is het wel zo dat een aanvullende verzekering ook (deels) mogelijk(e) andere onverwachte bijkomstigheden dekt zoals bijvoorbeeld de mondhygiënist of een sporadische vulling die je dan normaal zelf zou betalen. Het zal dus alleen maar meevallen.

Wel eerlijk om dat ook mee te nemen. Maar dat lijkt me onder normale omstandigheden natuurlijk nog geen 30+ EUR per maand. In ieder geval niet in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9

CR9

THE_BASE schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:12:
[...]

U krijgt een vergoeding voor zorg van de tandarts en mondhygiënist. Wij vergoeden:
  • 1 controle (codes C002 of C003) en maximaal 25 minuten gebitsreiniging (code M03) per persoon per kalenderjaar of
  • 2 controles (codes C002 of C003) en maximaal 15 minuten gebitsreiniging (code M03) per persoon per kalenderjaar
U krijgt daarnaast een vergoeding van maximaal € 75,- per persoon per kalenderjaar voor:
  • vullingen
  • verdovingen
  • foto's
Ik zie dat de C002 en C003 25,27 euro kosten. Daarnaast de M03 14,91 euro per 5 minuten. Een simpele rekensom:

1 vergoeding voor tandartscontrole a 18,95 en 1 vergoeding voor 25 minuten gebitsreiniging a 55,92. Dan krijg ik dus totaal 74,87, terwijl ik daar per jaar 107,40 voor betaal. Dan krijg je daarnaast nog maximaal 75 euro voor een vulling, verdoving of foto's. Pas als dat het geval is haal ik het er uit.

Ik kan van FBTO niet veel anders vinden dan 75% van de facturen vergoed tot 250 euro. Daar heb je dan meer aan volgens mij, maar nogmaals: kan er weinig over vinden. Iemand die het wel weet?
Je berekening klopt niet, bij tand basis krijg je 100%
In dat geval zou je berekening het volgende zijn : 25,27 + (5 x 14,91) : 99,82.

Als je dan 1 vulling a 60-70 euro hebt, dan wordt het ook voor 100% vergoed tot 75 euro per jaar. Dan pas maak je winst. Verwacht je dus geen vulling ben je goedkoper uit als je het zelf betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
CR9 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:23:
[...]

Je berekening klopt niet, bij tand basis krijg je 100%
In dat geval zou je berekening het volgende zijn : 25,27 + (5 x 14,91) : 99,82.

Als je dan 1 vulling a 60-70 euro hebt, dan wordt het ook voor 100% vergoed tot 75 euro per jaar. Dan pas maak je winst. Verwacht je dus geen vulling ben je goedkoper uit als je het zelf betaalt.
Aan de andere kant: verzekering van die vulling, etc kost maar € 8 (108-100).

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
MysticX schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:16:

Bij CZ heb je ook de jongerenpolis die 350 euro vergoeding biedt voor orthodontie voor 18+ zonder wachttijd. De premie is met de basisverzekering 162 of 166 euro per maand (afhankelijk van je leeftijd en de collectiviteit). Er zit ook fysio, bril, en tandartskosten inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik ben een week geleden overgestapt voor mijn zorgverzekering naar FBTO. Zij hebben vervolgens netjes mijn oude zorgverzekering opgezegd. Nu blijkt (heb eigenlijk niet goed gekeken) dat FBTO geen contract heeft met veel van de zorgverleners hier in de omgeving. Om die reden heb ik vandaag FBTO gebeld om gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktijd.

Nu is de vraag: Wat gebeurt er? Ik mag immers niet onverzekerd zijn. Wordt ik dan automatisch weer aangemeld bij mijn oude verzekeraar? FBTO zegt van niet en geeft aan dat ik dat zelf moet doen en mijn oude verzekeraar (althans de dame aan de telefoon) weet het ook niet.

Of gewoon een hele nieuwe verzekering aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
FrankoNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 01:10:
Ik ben een week geleden overgestapt voor mijn zorgverzekering naar FBTO. Zij hebben vervolgens netjes mijn oude zorgverzekering opgezegd. Nu blijkt (heb eigenlijk niet goed gekeken) dat FBTO geen contract heeft met veel van de zorgverleners hier in de omgeving. Om die reden heb ik vandaag FBTO gebeld om gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktijd.

Nu is de vraag: Wat gebeurt er? Ik mag immers niet onverzekerd zijn. Wordt ik dan automatisch weer aangemeld bij mijn oude verzekeraar? FBTO zegt van niet en geeft aan dat ik dat zelf moet doen en mijn oude verzekeraar (althans de dame aan de telefoon) weet het ook niet.

Ik vroeg vorig jaar na het afzeggen binnen bedenktijd gewoon een nieuwe aan. Ging prima. Verzekerd zijn is je eigen verantwoordelijkheid en je krijg een boete als je onverzekerd bent. Maar je kan nog tot januari wachten, als de andere al opgezegd is. ( https://www.independer.nl...rstappen/januari-februari ) dat is handig voor contracten, maar dan moet je wel dingen voorschieten. ( ik moest dat al bij apotheek terwijl ik voor 1 januari al overgestapt was, en kreeg toen ook nieteens de volledige vergoeding… terwijl ze wel contract hadden.. dus dat is wel minder en apart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 01:10:

Als je zelf je oude zorgverzekering opzegt heb je nog tot 1 februari de tijd om een nieuwe af te sluiten. Tegen die tijd zijn alle contracten bekend.

Als je geen zorg verwacht is dit een prima optie. Heb je iets chronisch of loop je momenteel ergens dan zou ik hier niet voor kiezen. Wij doen het wel sinds een paar jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 15:54
THE_BASE schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:22:
[...]

Als je zelf je oude zorgverzekering opzegt heb je nog tot 1 februari de tijd om een nieuwe af te sluiten. Tegen die tijd zijn alle contracten bekend.

Als je geen zorg verwacht is dit een prima optie. Heb je iets chronisch of loop je momenteel ergens dan zou ik hier niet voor kiezen. Wij doen het wel sinds een paar jaar zo.
Zelfs al heb je wel te verwachten zorgkosten (paar jaar terug hadden wij een bevalling op 6 januari) is het geen probleem: factuurtjes sturen zijn de meeste zorgverleners niet zo snel mee, dus meestal komt dat pas in februari, waarmee de kosten gewoon rechtstreeks naar de zorgverlener worden vergoed. En anders zit er meestal wel een betaaltermijn van tenminste 14 dagen op de facturen.

De enige vraag die wij kregen van onze verloskundige was of wij gewetensbezwaarden waren 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Let alleen op dat die extra cashbacks en cadeaus van vergelijkers waarschijnlijk niet meer geldig zijn ná 31 december!
En je zult natuurlijk zien dat ook per 31 januari nog lang niet alles rond is, vooral bij de goedkopere verzekeringen.
Waarom dit mag en kan... tja...

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 13-12-2023 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
Tot en met dit jaar leverde het maximaal eigen risico een premiekorting van 20 euro per maand op. Dit kon dus na 25 maanden zonder maximaal gebruik eigen risico "uit" (25 * €20 = €500). Verschil tussen maximaal en minimaal eigen risico is €500.

Het effect maximaal eigen risico op de premie is nu veel lager.

Goedkoopste premie basisverzekering met standaard eigen risico: €132 (FBTO)
Goedkoopste premie basisverzekering met maximaal eigen risico: €123 (Zorg en zekerheid, Menzis, etc)

Maximaal eigen risico levert dus maar een premiekorting op van €9 per maand. Dan moet je 56 maanden (4 jaar en 8 maanden) niet je maximale eigen risico verbruiken voordat het uit kan.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:39
nMad schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:01:
Tot en met dit jaar leverde het maximaal eigen risico een premiekorting van 20 euro per maand op. Dit kon dus na 25 maanden zonder maximaal gebruik eigen risico "uit" (25 * €20 = €500). Verschil tussen maximaal en minimaal eigen risico is €500.

Het effect maximaal eigen risico op de premie is nu veel lager.

Goedkoopste premie basisverzekering met standaard eigen risico: €132 (FBTO)
Goedkoopste premie basisverzekering met maximaal eigen risico: €123 (Zorg en zekerheid, Menzis, etc)

Maximaal eigen risico levert dus maar een premiekorting op van €9 per maand. Dan moet je 56 maanden (4 jaar en 8 maanden) niet je maximale eigen risico verbruiken voordat het uit kan.
Let wel op dat bepaalde voorwaarden van FBTO ongunstiger zijn dan bijvoorbeeld Zorg en zekerheid. Geen eigen risico bij gebruik van voorkeursmedicijnen is een grote plus voor Zorg en zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:12:
[...]

• vullingen
  • verdovingen
  • foto's

Je berekening klopt inderdaad niet helemaal, maar je zou ook nog de tandartstarieven van 2024 moeten pakken. Voor een controle betaal je dan € 26,75 en voor vijf minuten gebitsreiniging € 15,78.

De premie voor Tand Basis van Zilveren Kruis bedraagt: 12 * 8,95 = € 107,40 (eventueel nog 1% korting bij jaarbetaling, wat misschien best aantrekkelijk is bij een losse aanvullende verzekering, dan ben je er maar weer vanaf).

Zonder verzekering betaal je voor 1 controle en 25 minuten reiniging: 26,75 + (5 * 15.78) = € 105,65.

Voor 107,40 - 105,65 = € 1,75 (of € 0,68 bij jaarbetaling) verzeker je je dus eigenlijk tegen de overige zaken als vullingen, verdovingen, foto's. Tot een maximum van € 75,-. Wereldschokkend is het allemaal niet, maar wat mij betreft blijft Tand Basis van ZK nog steeds best aantrekkelijk voor het 'simpele werk'. Zeker als je al weet dat je elk jaar toch wel minimaal 1 controle plus 25 minuten reiniging zult hebben.

De premie kun je overigens ook nog iets omlaag krijgen als je in aanmerking komt voor een collectiviteit. Bij mij geldt die ook gewoon op een losse aanvullende verzekering (waarmee ik met deze verzekering dus uiteindelijk winst maak ten opzichte van het níet afsluiten van deze verzekering).

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 13-12-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
JohanNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:46:
...
Waarom dit mag en kan... tja...
Men wil de onderhandelingspositie van verzekeraars niet verzwakken wordt meestal als reden gegevn, tenminste dat komt naar voren van persoonlijke correspondentie tussen mij en de NZa alweer een heel aantal jaren geleden, en de recente behandeling van de herziening van het zorgstelsel in de Tweede Kamer.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:36:
[...]

Je berekening klopt inderdaad niet helemaal, maar je zou ook nog de tandartstarieven van 2024 moeten pakken. Voor een controle betaal je dan € 26,75 en voor vijf minuten gebitsreiniging € 15,78.

De premie voor Tand Basis van Zilveren Kruis bedraagt: 12 * 8,95 = € 107,40 (eventueel nog 1% korting bij jaarbetaling, wat misschien best aantrekkelijk is bij een losse aanvullende verzekering, dan ben je er maar weer vanaf).

Zonder verzekering betaal je voor 1 controle en 25 minuten reiniging: 26,75 + (5 * 15.78) = € 105,65.

Voor 107,40 - 105,65 = € 1,75 (of € 0,68 bij jaarbetaling) verzeker je je dus eigenlijk tegen de overige zaken als vullingen, verdovingen, foto's. Tot een maximum van € 75,-. Wereldschokkend is het allemaal niet, maar wat mij betreft blijft Tand Basis van ZK nog steeds best aantrekkelijk voor het 'simpele werk'. Zeker als je al weet dat je elk jaar toch wel minimaal 1 controle plus 25 minuten reiniging zult hebben.

De premie kun je overigens ook nog iets omlaag krijgen als je in aanmerking komt voor een collectiviteit. Bij mij geldt die ook gewoon op een losse aanvullende verzekering (waarmee ik met deze verzekering dus uiteindelijk winst maak ten opzichte van het níet afsluiten van deze verzekering).
Helaas geen collectiviteit, maar nu wordt het toch interessanter door een flinke verhoging voor de controle. En als je vrijwel quitte speelt is het interessant genoeg. Ik ga het thuis in de groep gooien, zeker bij een jaarbetaling van die 100 euro heb je er geen kosten meer aan gedurende het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@THE_BASE waarom nog een jaarbetaling doen? Je kunt meer spaarrente krijgen dan korting op je premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:11:
@THE_BASE waarom nog een jaarbetaling doen? Je kunt meer spaarrente krijgen dan korting op je premie.
Nou, mijn rente op 100 euro is 3,65 euro. De korting op jaarbetaling is 1,07 euro. Dus voor een verschil van 2,58 euro ben ik graag van mijn maandelijkse betalingen af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Cobb schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:11:
Let op dat je de korting x2 moet doen om het te vergelijken met de spaarrente, bij a.s.r. is de korting 2% ( 4% spaarrente ter vergelijking ) dus dat is nog best prima.
+ er zijn mensen die VRH betalen en er zodoende op besparen.
Persoonlijk vind ik het dan ook wel weer makkelijk om het geheel voor een jaar vooraf te betalen, dan is dat maar weer geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:39
Hoe sluit je nu precies een losse tandartsverzekering af bij zilveren kruis met collectiviteitskorting? Gewoon bellen en het collectiviteitsnummer doorgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Janpietertje89 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:48:
Hoe sluit je nu precies een losse tandartsverzekering af bij zilveren kruis met collectiviteitskorting? Gewoon bellen en het collectiviteitsnummer doorgeven?
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:33:
[...]

Let op dat je de korting x2 moet doen om het te vergelijken met de spaarrente, bij a.s.r. is de korting 2% ( 4% spaarrente ter vergelijking ) dus dat is nog best prima.
Persoonlijk vind ik het dan ook wel weer makkelijk om het geheel voor een jaar vooraf te betalen, dan is dat maar weer geregeld.
Ik besef mij nu dat de tandarts afgelopen jaar zei dat er aankomend jaar weer foto's gemaakt moeten worden. Dus dan haal ik de kosten er sowieso uit. Bedankt voor de tip. Nu nog op zoek naar een voordelige zorgverzekering en de keuze tussen standaard of vrijwillig eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
JohanNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:33:
[...]

Waarom moet je dat x2 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist Zilveren Kruis gebeld voor de losse tandartsverzekering. Komt niet vaak voor zei de beste man. En ik word terug gebeld, dit voeren ze niet direct in. Ik heb geen idee of het bij anderen wel in één keer is gelukt, ik zie het wel als ik terug gebeld wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Cobb schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:26:
[...]

Waarom moet je dat x2 doen?
Omdat het alternatief is dat je maandelijks je premie moet afdragen en je zodoende elke maand minder zou kunnen sparen op je spaarrekening.
Gemiddeld gezien kun je over het gehele jaar dan maar ongeveer de helft van het totale bedrag ( maandpremie x12 ) sparen, dus om dat weer recht te trekken moet je de korting van de jaarbetaling verdubbelen om een vergelijking te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
THE_BASE schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:46:
Zojuist Zilveren Kruis gebeld voor de losse tandartsverzekering. Komt niet vaak voor zei de beste man. En ik word terug gebeld, dit voeren ze niet direct in. Ik heb geen idee of het bij anderen wel in één keer is gelukt, ik zie het wel als ik terug gebeld wordt.
Ja, ging vorig jaar prima. Ken meer mensen die het deden en gingen allemaal in een keer goed. Was wel doorverbonden naar een speciale afdeling toen wat ik me kon herinneren.. dus misschien dat de standaard klantenservice er niet veel vanaf weet. Ik ben ook dit jaar van plan weer een losse verzekering bij ze te nemen, dus we gaan het zien binnen paar dagen

[ Voor 8% gewijzigd door AMD and INTEL op 13-12-2023 22:39 ]

• TexMex
  • Niet online
Dit is ook niet iets waar de klantenservicemedewerkers doorgaans echt veel zin in hebben (als ze het inderdaad al kunnen/mogen). Als je niet wordt teruggebeld, gewoon nog een keer proberen op een wat rustiger moment.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 14-12-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:19:
[...]

Dit is ook niet iets waar de klantenservicemedewerkers doorgaans echt veel zin in hebben (als ze het inderdaad al kunnen/mogen). Als je niet wordt teruggebeld, gewoon nog een keer proberen op een wat rustiger moment.
Ik hang toevallig al in de wacht en wordt geholpen. Wordt eerst doorgezet naar een afdeling en die gaat het beoordelen. Wel lastig, maar het is niet anders. :)

• TexMex
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:24:
[...]

Ik hang toevallig al in de wacht en wordt geholpen. Wordt eerst doorgezet naar een afdeling en die gaat het beoordelen. Wel lastig, maar het is niet anders. :)
Denk nog eens goed aan een leuke sportbond ofzo. Ze hebben echt veel collectiviteiten. Kan toch weer wat premie schelen... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:25:
[...]

Denk nog eens goed aan een leuke sportbond ofzo. Ze hebben echt veel collectiviteiten. Kan toch weer wat premie schelen... 8)
Ze vroeg er wel om, maar ken geen collectiviteiten. Neem toch aan dat ze dat ook checken?

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 18:43

Cybje

First Post!

Heeft iemand tips voor de meest klantvriendelijke zorgverzekeraar (of tips hoe dat te vergelijken is)? De meeste vergelijking gebeurt op prijs en polis. Maar ik zoek eigenlijk een verzekeraar die gewoon goed bereikbaar is als je ze nodig hebt, met je meedenkt, goede zorg-/wachtlijstbemiddeling biedt, dat soort zaken. Waar je geen nummertje bent dus.

Als ik bij reviews bij Independer kijk, liggen de scores van veel verzekeraars heel dicht bij elkaar. Op andere sites gaan de reviews echt alle kanten op. Bij Trustpilot zie je juist weer dat veel reviews overwegend negatief zijn.

Zelf twijfel ik momenteel tussen FBTO, ASR, DSW en ONVZ. DSW lijkt heel goed, maar zijn weinig reviews van (bij Independer maar 30 stuks, tegenover 3205 bij FBTO). Dus lastig in te schatten of die echt zo goed zijn. De andere 3 hebben nog veel contracten niet rond en ondanks hun 'vrije keuze' polissen zitten er nogal wat haken en ogen aan. Bijv. ONVZ vergoedt maximaal maar 75% bij niet-gecontracteerde GGZ (hoewel ik niet verwacht dat nodig te hebben). En FBTO werkt met maximumtarieven. Nou ben ik niks geks van plan, ik gebruik zelfs vrijwel geen zorg, maar ik heb totaal geen zicht op of gangbare zorgverleners toch boven die maximumtarieven zitten.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Cybje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:07:
Heeft iemand tips voor de meest klantvriendelijke zorgverzekeraar (of tips hoe dat te vergelijken is)? De meeste vergelijking gebeurt op prijs en polis. Maar ik zoek eigenlijk een verzekeraar die gewoon goed bereikbaar is als je ze nodig hebt, met je meedenkt, goede zorg-/wachtlijstbemiddeling biedt, dat soort zaken. Waar je geen nummertje bent dus.

Als ik bij reviews bij Independer kijk, liggen de scores van veel verzekeraars heel dicht bij elkaar. Op andere sites gaan de reviews echt alle kanten op. Bij Trustpilot zie je juist weer dat veel reviews overwegend negatief zijn.

Zelf twijfel ik momenteel tussen FBTO, ASR, DSW en ONVZ. DSW lijkt heel goed, maar zijn weinig reviews van (bij Independer maar 30 stuks, tegenover 3205 bij FBTO). Dus lastig in te schatten of die echt zo goed zijn. De andere 3 hebben nog veel contracten niet rond en ondanks hun 'vrije keuze' polissen zitten er nogal wat haken en ogen aan. Bijv. ONVZ vergoedt maximaal maar 75% bij niet-gecontracteerde GGZ (hoewel ik niet verwacht dat nodig te hebben). En FBTO werkt met maximumtarieven. Nou ben ik niks geks van plan, ik gebruik zelfs vrijwel geen zorg, maar ik heb totaal geen zicht op of gangbare zorgverleners toch boven die maximumtarieven zitten.
DSW kan ik niet aanbevelen, hebben mails genegeerd, aanvraag voor herbeoordeling zonder dat ik de kans had om extra info bij te voegen, en ineens stoppen met vergoedingen die ze eerst wel vergoeden. ASR was netjes toen ik er vorig jaar zat, idem dito zilveren kruis voor mijn aanvullende toen. Deden nooit moeilijk… DSW daarentegen vond ik echt tegenvallen sinds ik er juist heenging voor de visie die op hun website staat.

• KRC

KRC

Iemand ervaring met OHRA? Zij bieden voor een heel gunstig bedrag een combi polis aan waarmee je overal terecht kan contract of niet en waarbij alleen ggz/wijk verpleging 75% vergoed wordt.

Komen voor mij het meest gunstige uit.

[ Voor 10% gewijzigd door KRC op 14-12-2023 17:03 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nu NN combinatiepolis. Ben er altijd wel tevreden over geweest, maar ze zijn best duur geworden dit jaar. Is er een verzekeraar die er dit jaar bovenuit springt? Op prijs zie ik wel wat variatie, maar kwaliteit en dekking is lastig te vergelijken op het eerste oog.

Eigenlijk altijd voor vrije keus en daarna combinatie polis gekozen.

[ Voor 17% gewijzigd door darkdesign op 14-12-2023 17:24 ]

• AMD and INTEL
Sinds CZ jongeren er best wel goed uitziet, heeft iemand hier goede ervaringen met CZ? Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Je hebt gebeld op een moment dat de backoffice afdelingen gesloten zijn en ondanks dat het hier op Tweakers veel besproken wordt, is het afsluiten van een losse aanvullende verzekering geen normaal proces. Als het goed is wordt je binnen twee dagen teruggebeld door een ervaren medewerker ;-)

Bellen met je zorgverzekeraar
Over bellen gesproken, als je vragen hebt voor je (toekomstige) zorgverzekeraar en je hebt geen zin om lang te wachten op een antwoord, neem dan volgende week contact op met je zorgverzekeraar. Tijdens kerst heeft iedereen het over zijn/haar zorgverzekering met de familie en dan besluit half Nederland ineens contact op te nemen met hun zorgverzekeraar. Dat zorgt voor enorme drukte bij de klantenservice in de laatste week van het jaar. Zomaar een tip ;)

[ Voor 27% gewijzigd door GerardHenninger op 14-12-2023 19:33 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een aantal zorgaanbieders hier in de omgeving had voor 2024 nog geen contract met de zorgverzekeringen die op m'n shortlist staan. Ik ben nu opnieuw een check aan het uitvoeren en blijkt dat ze allemaal een contract hebben. Bij sommige verzekeraars stond min of meer al aangeven dat ze voor 2024 geen contract zouden hebben, maar dat is blijkbaar meer een default waarde ofzo. Kortom: dit is gunstig voor m'n vergelijk, had ik niet verwacht.

• THE_BASE
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:29:
[...]

Je hebt gebeld op een moment dat de backoffice afdelingen gesloten zijn en ondanks dat het hier op Tweakers veel besproken wordt, is het afsluiten van een losse aanvullende verzekering geen normaal proces. Als het goed is wordt je binnen twee dagen teruggebeld door een ervaren medewerker ;-)

Bellen met je zorgverzekeraar
Over bellen gesproken, als je vragen hebt voor je (toekomstige) zorgverzekeraar en je hebt geen zin om lang te wachten op een antwoord, neem dan volgende week contact op met je zorgverzekeraar. Tijdens kerst heeft iedereen het over zijn/haar zorgverzekering met de familie en dan besluit half Nederland ineens contact op te nemen met hun zorgverzekeraar. Dat zorgt voor enorme drukte bij de klantenservice in de laatste week van het jaar. Zomaar een tip ;)
Ach, alles is nu doorgegeven, inclusief collectief waar ik later voor terug heb gebeld. Volgens de eerste medewerker wordt alles binnen 2 dagen gecontroleerd en daarna ontvang ik e-mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC

KRC

AMD and INTEL schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:43:
Sinds CZ jongeren er best wel goed uitziet, heeft iemand hier goede ervaringen met CZ? Ben benieuwd
Alrijd gehad en eigenlijk heel handig omdat er tandarts verzekering bij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 17:58
Janpietertje89 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:48:
Yes, zo heb ik dat ook gedaan. Ze kunnen het vaak niet telefonisch verwerken maar noteren het, zetten het door naar de polis administratie en je krijgt dan vanzelf bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 16:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn vrouw is in verwachting en de uitgerekende datum is 31 december. :X

Ik heb er vorig jaar niet goed over nagedacht en geen rekening mee gehouden qua verzekering. Nou heeft ze voor de bevalling al een medische indicatie gekregen dus dat zit volgens mij wel goed, zou dan alleen nog gaan om de eigen bijdrage van de kraamzorg die we dan "mislopen" en daar weegt een aanvullende verzekering mogelijk niet eens tegenop afhankelijk van het aantal uren.

Tot nu toe heb ik mijn vrouw en mijzelf altijd los van elkaar (en meestal ook verschillend) verzekerd. Loont het om alles bij 1 verzekeraar onder te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:13
Als je via overstappen.nl overgestapt bent, krijgen jullie dan een melding over de bol.com kaart in de bevestigingsmail?

Bij mij zie ik er niets over terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanStaalduinen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47
Wanneer je de zorgpremie in één keer betaalt, dan betaal je deze niet een jaar vooruit, maar gemiddeld 5½ maand vooruit (voor jan: 0 mnd vooruit, feb: 1 mnd, ..., dec: 11 mnd vooruit). Een jaarkorting op de zorgpremie van 1 % staat hiermee gelijk aan circa 2,18 % op een spaarrekening. No big deal, maar we moeten wel de juiste rekensom maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
LvanStaalduinen schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:30:
Wanneer je de zorgpremie in één keer betaalt, dan betaal je deze niet een jaar vooruit, maar gemiddeld 5½ maand vooruit (voor jan: 0 mnd vooruit, feb: 1 mnd, ..., dec: 11 mnd vooruit). Een jaarkorting op de zorgpremie van 1 % staat hiermee gelijk aan circa 2,18 % op een spaarrekening. No big deal, maar we moeten wel de juiste rekensom maken.
Ligt er allemaal maar net aan wanneer de incasso van de maandpremie zou komen en wanneer je als alternatief de jaarbetaling zou willen overmaken.
Uiteindelijk geeft de vergelijking van de korting simpelweg te verdubbelen om bij een spaarrente uit te komen nog het beste beeld hiervan.
Maar in theorie zou je dan ook nog zelfs de jaar of maandbetalingen kunnen uitstellen, wachten op een betalingsherinnering en dan pas op de uiterste datum betalen.
Als je exact wilt weten hoeveel je dit aan rente oplevert, ga je gang ;)
Echter met de korting van 2% bij a.s.r. en de besparing op de VRH door het dit jaar nog over te maken weet ik zo al wat de voordeligste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

@LvanStaalduinen Dat heb ik al een keer uitgelegd aan de mensen die rente en korting één op één vergelijken. Kortom, momenteel is er geen enkele spaarrente die tegen 2% korting op kan.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste