Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 171.479 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:28
Heftige sneeuwval in Oekraïene, wat ik mij dan afvraag of de groene legerleiding dan wordt gewisseld voor witte kleding. Of is dat logistiek niet te doen. Of kijk ik te veel films….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
barry86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:42:
Heftige sneeuwval in Oekraïene, wat ik mij dan afvraag of de groene legerleiding dan wordt gewisseld voor witte kleding. Of is dat logistiek niet te doen. Of kijk ik te veel films….
Bij die mobiks ? Die krijgen als uitrusting geloof ik twee t-shirtjes van de Zeeman mee, een Hema-onderbroek en een proppenschieter. En als ze heel veel geluk hebben hebben ze nog een warme trui van hun moeder meegekregen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
barry86 schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:42:
Als je de lijst aan gedoneerde kleding doorneemt, is er aan Oekraïnse kant wrs. geen gebrek aan goede winter gear.
Daar zou het iig niet aan moeten hoeven liggen, behalve dat er natuurlijk wel een verschil is tussen winter gear en winter camouflage.

Zie bijv. de Excel download van het Kiel Institute; Ukraine Support Tracker Data, voor bijv. 'winter' of ''clothing'.
https://www.ifw-kiel.de/p...pport-tracker-data-20758/

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B55kbcUfdbM2FIOhJ5EvaQy4Q4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPnEQ3lOrjBe37Xf55EGHOjn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:34

bloody

0.000 KB!!

Rusland en vergiftigen, altijd een voorspelbare combi..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 13:34

bloody

0.000 KB!!

Morale is high 8)7

Wat een hok om te verblijven, gaat nog wat worden met de echte winterse temperaturen.

nope

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-04 22:38
De trend van KIA en WIA bevestigd door de Britten geven een mogelijke inzicht in dat de Oekraïense cijfers van aantal doden wel eens kunnen kloppen. We zullen het nooit zeker weten, maar het zal wel wat betekenen als het klopt.

Ook zie je dat de Russische industrie problemen krijgt met het vullen van vacatures. Daar wordt kleinschalig over geklaagd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_9jgT2XgAA7FOU?format=png&name=900x900

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Emryte schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:10:
De trend van KIA en WIA bevestigd door de Britten geven een mogelijke inzicht in dat de Oekraïense cijfers van aantal doden wel eens kunnen kloppen. We zullen het nooit zeker weten, maar het zal wel wat betekenen als het klopt.

Ook zie je dat de Russische industrie problemen krijgt met het vullen van vacatures. Daar wordt kleinschalig over geklaagd.

[Embed]

[Afbeelding]
Het probleem is dat er allerlei getallen rondvliegen.

Wikipedia heeft er het volgende over te melden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5joQhPUjRA3Zbh17SyfOcV3coq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uhWspi1MmCvIgb4qiHSrOugA.png?f=fotoalbum_large

En in dat overzicht van Wikipedia wil ik jullie ook even fijntjes wijzen op het aantal burgerdoden. 10749 BEVESTIGD

En als je er even over nadenkt is het ook tamelijk bizar dat Oekraine 15000 man/vrouw als vermist heeft. En dat is volgens eigen opgave.

[ Voor 5% gewijzigd door beany op 28-11-2023 13:14 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:59
Er mist nog zoveel informatie wat dat betreft.

Qua aantallen burgerslachtoffers zal de werkelijkheid nog zoveel hoger liggen, ik snap niet dat de UN inschatting zo laag is.

Bijvoorbeeld door de slag om Mariupol is een aantal van 25k burgers genoemd in het wikipedia artikel
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Mariupol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 20:08
gustaveau schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:22:
Er mist nog zoveel informatie wat dat betreft.

Qua aantallen burgerslachtoffers zal de werkelijkheid nog zoveel hoger liggen, ik snap niet dat de UN inschatting zo laag is.

Bijvoorbeeld door de slag om Mariupol is een aantal van 25k burgers genoemd in het wikipedia artikel
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Mariupol
Heel simpel, ze gaan uit van bevestigde getallen. En die zullen een stuk lager liggen dan de werkelijkheid.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

beany schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:13:
[...]

En als je er even over nadenkt is het ook tamelijk bizar dat Oekraine 15000 man/vrouw als vermist heeft. En dat is volgens eigen opgave.
Hier stond geweldige uitleg over hoe 15k vermiste burgers eigenlijk meeviel

Edit: geschreven vanuit verkeerd beeld dat het ging over 15k vermiste burgers, niet soldaten.

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 28-11-2023 15:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:43
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Baserk op 28-11-2023 16:51 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
beany schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:13:
[...]

En in dat overzicht van Wikipedia wil ik jullie ook even fijntjes wijzen op het aantal burgerdoden. 10749 BEVESTIGD
En dat is maar het tipje van de ijsberg, het tellen en documenteren van burgerdoden gaat erg langzaam. In de bezette gebieden kan er überhaupt niet geteld worden, maar dankzij satellietfoto's weten we inmiddels wel dat er massagraven aangelegd zijn in o.a. Mariupol.

100,000 Ukrainian civilian deaths

March of the Eagles

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Germany not just going to continue military support for Ukraine, but to increase it - Baerbock

The German minister emphasized the numerous crimes and atrocities committed in Ukraine by the Russian occupiers on the occupied territories. "Therefore, it is not about whether Ukraine can somehow make progress militarily, but about saving people who have been experiencing the worst things imaginable in this world for more than 650 days," she emphasized.

Baerbock assured that Germany will not only continue to provide military support to Ukraine in its self-defense, but will increase it, as evidenced by the recent decision to double military aid to our country to €8 billion next year.
https://www.ukrinform.net...increase-it-baerbock.html

[ Voor 54% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2023 17:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bron: Reuters

KYIV, Nov 28 (Reuters) - The wife of Ukraine's military spy chief has been poisoned with heavy metals and is undergoing treatment in a hospital, a spokesperson for the agency said on Tuesday.

Marianna Budanova is the wife of Kyrylo Budanov, who heads Ukrainian military intelligence agency GUR, which has been prominently involved in clandestine operations against Russian forces since Russia's February 2022 invasion of Ukraine.

(...)
En zojuist ook bericht dat er meer gevallen blijken te zijn.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:17
nst6ldr schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:22:
[...]

En zojuist ook bericht dat er meer gevallen blijken te zijn.
Gevaarlijke zet voor (de vrouwen van) russische bevelhebbers.. Ben benieuwd wat Budanov z'n antwoord zal zijn, maar dat dit in rusland z'n voordeel gaat uitvallen lijkt me twijfelachtig.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Capt Waffles schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:34:
[...]

Gevaarlijke zet voor (de vrouwen van) russische bevelhebbers.. Ben benieuwd wat Budanov z'n antwoord zal zijn, maar dat dit in rusland z'n voordeel gaat uitvallen lijkt me twijfelachtig.
Het probleem is het asymmetrische.

Niemand verwacht dat RU netjes is; als je te pas en onpas tegenstanders met dioxines en polonium om zeep probeert te helpen kijkt niemand op van nog een geval. Niemand zal een slechtere mening over RU krijgen dan ze al hadden hierdoor, ook al wordt een overduilijkde keten van verantwoordelijkheid tot aan Vladimir Vladimirovich zelf aangetoond.

Omgekeerd heeft UA wel een naam hoog te houden en hebben ze wat te verliezen als ze exact hetzelfde terug doen.

Neemt niet weg dat niets doen ook als teken van zwakte opgevat zou kunnen worden. Mooiste zou zijn als UA het zou kunnen beperken tot daadwerkelijke verantwoordelijken zelf en niet hun aanhang. Als Bortnikov (FSB), Naryshkin (SVR) of Kostyukov (GRU) opeens ernstig ziek zou worden, zou het proportioneel zijn zonder enige medelijden op te wekken met de slachtoffers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• beany
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBagGso2vYQSvMpXBUMYxq0GSOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mk6NilFJeYdpbTKStdw0mPcF.png?f=fotoalbum_large

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:23

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Hoe komt een Majoor Generaal ooit zo dicht bij het front en een mijn?

Moest ie weer Mobiks bang maken die de verkeerde kant op liepen?

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2023 09:47 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:44:
Hoe komt een Majoor Generaal ooit zo dicht bij het front en een mijn?
[Twitter]
Moest ie weer Mobiks bang maken die de verkeerde kant op liepen?
*knip* svp niet gaan speculeren

[ Voor 12% gewijzigd door teacup op 30-11-2023 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:53:
[...]

Niemand zegt dat het geen Russische mijn was die uit een vrachtwagen viel oid.
Zelfs Russen vervoeren mijnen zonder actieve ontsteker vziw :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Eerste Leo1 voor op Oryx?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik weet niet of Oryx pas rekent als hij echt confirmed lost is, op dit moment is het mobility kill en abbandoned, misschien nog te recoveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
gise schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:13:
Ik weet niet of Oryx pas rekent als hij echt confirmed lost is, op dit moment is het mobility kill en abbandoned, misschien nog te recoveren.
(damaged,abandoned) is een categorie binnen de oryx klassificatie.

PSN

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een comment op Xitter is ook wel mooi:

Feel the difference. RU hit this Leopard1 tank (50 years old) with ATGM and with 3 artillery shells. It did not blow up, did not burn down, and all crew survived without any damage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Een iets langer artikel over EW op CNN:
Ukraine makes new push to defeat Russia’s electronic warfare

In early November, drone video surfaced online appearing to show a targeted strike blowing up three antennas on the roof of an apartment block. The Ukrainian drone commander who posted it claimed to have destroyed a Russian Pole-21 electronic warfare system on the eastern front near Donetsk.

Ukraine is already racing to catch up with Russia when it comes to electronic warfare.

This attack also shows how Kyiv is rushing to destroy Moscow’s technology on the battlefield – a sign of how important it may be for the future of the war.
https://edition.cnn.com/2...rfare-intl-cmd/index.html

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

leuke afsluiter voor vandaag
💥💥💥 Reports: 🇺🇦 successfully drone-attacked a Bryansk, Russia 🇷🇺 warehouse where the 🇷🇺 drones were kept, destroying the enemy’s facility.💥💥💥
bron https://twitter.com/officejjsmart/status/1729978431369056499

o en
A Russian general was reportedly killed by a landmine in Ukraine; 5 high-ranking Russian officials were killed in a strike on the occupied part of Kherson Oblast; Stoltenberg said Ukraine's ability to implement reforms during war is impressive;
https://twitter.com/KyivI...tatus/1729982615648702718

[ Voor 36% gewijzigd door vso op 29-11-2023 23:59 ]

Tja vanalles

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:17
En een filmpje: NOELreports @ Mastodon

Ik vraag mij af wat voor raket dit is. russisch grondgebied, dus zeer waarschijnlijk niet westers, maar wel met precisie geleiding.. rara :)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:20
gise schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:19:
Een comment op Xitter is ook wel mooi:

Feel the difference. RU hit this Leopard1 tank (50 years old) with ATGM and with 3 artillery shells. It did not blow up, did not burn down, and all crew survived without any damage.
Wel levenslang doof en jammer van de open luiken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• beany
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6MTs10QEUuMS0M9DRt7ya7rEUU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SLb7idaazKhWPudBAbUqaPJn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Weer weinig arty maar personel en voertuigen opvallend hoog, zelfs weer 13 tanks.

[ Voor 24% gewijzigd door Fraggert op 30-11-2023 07:46 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Beetje vaag beeld, maar naar verluid is er een warenhuis in Bryansk geraakt. Hier zouden Shaheds opgeslagen liggen.

Normaalgesproken ben ik wat terughoudend met aannemen van zulke beweringen, maar gezien de gecoordineerde reacties hierop vermoed ik dat het wel klopt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
En weer een Buratino, deze keer met nachtzicht:

PSN

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:02
De bemanning wist in ieder geval nu dat ze zo'n ding niet moeten proberen te blussen, maar dat je bij een hit het beste kunt maken dat je heel ver weg komt. Echt een immense klap, iedere keer als zo'n ding ontploft.

Nonsensical line goes here <---

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:12
Zo dat is een mooie biem!
Ik vraag me af of die drone na de hit op de TOS nog achter die bemanning aan gaat. Je hebt nachtzicht dus die 3 poppetjes zijn gemakkelijk te volgen/zien. Artillerie is blijkbaar oproepbaar. Pakken ze dan door? Prolly nobody knows.. Maar het filmpje had dus wat langer kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:23

inhico

pw

nst6ldr schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:27:
Beetje vaag beeld, maar naar verluid is er een warenhuis in Bryansk geraakt. Hier zouden Shaheds opgeslagen liggen.

[Twitter]

Normaalgesproken ben ik wat terughoudend met aannemen van zulke beweringen, maar gezien de gecoordineerde reacties hierop vermoed ik dat het wel klopt.
Hopelijk veel drones vernield.
Overigens is de vertaling van warehouse wat ongelukkig. Dat is geen warenhuis maar een pakhuis/opslag. Toch wel een wezenlijk verschil.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
technoaddict schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:45:
Zo dat is een mooie biem!
Ik vraag me af of die drone na de hit op de TOS nog achter die bemanning aan gaat. Je hebt nachtzicht dus die 3 poppetjes zijn gemakkelijk te volgen/zien. Artillerie is blijkbaar oproepbaar. Pakken ze dan door? Prolly nobody knows.. Maar het filmpje had dus wat langer kunnen zijn.
Denk dat door het minder beschikbaar zijn van 155mm ammo ze niet schieten op 3 poppetjes.

Toen bij Bakhmut hadden ze ook een minimum van groepjes van 7 voordat het het waard was om arty los te laten dacht ik.

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Lekker bezig:

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ukraine's new long-range rocket delivery from US pushed to next year
Ukraine will need to wait until next year before it receives its first big shipment of rocket-propelled bombs the U.S. has adapted to strike at a nearly 100-mile (160km) range, according to the Pentagon and people familiar with the timing.

People familiar with current timing say delivery to the U.S. by Boeing, the prime contractor for the GLSDB, will take place in late December - followed by several months of testing before onward shipment to Ukraine.
Het zoveelste voorbeeld van een gebrek aan urgentie in het westen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Dit lijkt me eerder een leverancier die onmogelijke tijdlijn beloofd in de hoop dat de afnemer erin trapt.

Die units waren nog in ontwikkeling op het moment dat ze toegezegd waren (en zijn dat dus nog steeds), waarbij het project klem zat doordat het Pentagon niet echt geïnteresseerd was. De leveranciers hebben enorm gepusht en gelobbied dat dit spul fantastisch is ter ondersteuning van Oekraïne om weer fondsen te krijgen. Nu zal het allicht prima spul zijn, maar deze vertraging klinkt eerder als een project wat gemangelt wordt tussen de sales-afdeling en de realiteit dan als een gebrek aan urgentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Even over krijgsgevangenen.

Kyiv zegt dat Russen geen krijgsgevangenen meer willen ruilen
Volkskrant Liveblog
19:08
Volgens de Oekraïense mensenrechtencommissaris Dmytro Loebinets ruilen Oekraïne en Rusland de laatste maanden geen krijgsgevangenen meer uit, omdat Rusland dat niet wil. ‘Alle initiatieven, wensen en acties van Oekraïne inzake het terugbrengen van onze verdedigers uit gevangenschap stuiten op Russische onwil om haar burgers terug te brengen’, aldus Loebinets in een bericht op Telegram.

Sinds de Russische inval in Oekraïne van februari 2022 hebben de twee landen meermaals gevangenen uitgeruild. Gaandeweg gebeurde dat echter steeds minder vaak, en de laatste gevangenenruil dateert inmiddels van begin augustus. Als ombudsman voor mensenrechten speelde Loebinets aan Oekraïense zijde een belangrijke rol in de onderhandelingen.
In het licht dat de Russen steeds meer moeite hebben om manschappen te vinden vind ik die lage motivatie om gevangenen terug te nemen eigenlijk wel raar.
Loebinets schrijft dat veel Russische krijgsgevangenen laten weten dat ze graag terug willen, ‘maar niemand van Russische zijde wil ze terugnemen’. De Russische regering probeert volgens hem de foutieve informatie te verspreiden dat Oekraïne niets doet om krijgsgevangen soldaten terug te krijgen. Daarmee zou het Kremlin tweespalt willen zaaien in de Oekraïense samenleving.
Rusland zou hetzelfde argument gebruiken dat de Oekraïners geen interesse hebben gevangen terug te nemen.

Om eerlijk te zijn vind ik het best lastig van de zijlijn de redenen voor het stilstaan van de uitwisseling te beoordelen. Misschien is de kwaliteit van de Russische manschappen lager dan die van de Oekraïense. Zoiets zou een Russische desinteresse kunnen verklaren. Dat Rusland beweert dat juist Oekraïne deze desinteresse in de eigen gevangenen ten toon spreidt wil ik nog wel afdoen als een spiegelargument. Dit is iets wat we Rusland in het verleden zo vaak hebben zien doen.

Die desinteresse in de eigen gevangenen, welke kant het ook betreft, trekt eigenlijk meer mijn aandacht in dit artikel dan het gegeven van die stilstaande gevangenenruil op zich. Ik verwacht dat we inmiddels in een zodanige fase van de strijd terecht zijn gekomen dat beide landen hard op zoek zijn naar soldaten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Goede progressie in de zwarte zee:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Goedemorgen allemaal

Dit topic gaat nu dicht.

Jullie kunnen de discussie vervolgen in Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M12.

De posts van de maand December in dit topic worden ook naar dat topic verplaatst.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid