Denk dat huidige volume juist veel retail is die vanuit GBtC komt, persoonlijke pensioenpotjes inleggen en geïnteresseerden die bitcoin op Exchange kopen te moeilijk vinden.anti elppa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:24:
[...]
retail koopt amper die ETF. Dat zijn vooral grote jongens die er voor de long run inzitten. Dus dat die nu paar k per btc in de min staan boeit niets. Die gaan voor de 420k binnen paar jaar.
Daar is iedereen hier wel van op de hoogte. Alleen je punt dat niemand die fee betaald klopt niet want er staat nog steeds iets van 23-25 miljard in.ozan20 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:51:
Heren boven mij
Bij blackrock of Ark kan je voor veel lagere fee een etf aanschaffen. Dat is flink minder dan wat greyscale doet.
Dat er waarschijnlijk weinig tot geen nieuwe inflow komt in de Greyscale ETF, ja dat zit er wel dik in.
GBTC kan dit letterlijk nog 37 dagen doen op dit tempo en dan zijn ze volledig leegGelukszoekr schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:17:
De ETF doet niks, de futures ETF was destijds de top. Zitten we nu weer op een top? GBTC kan nog maanden Bitcoin dumpen. Etc. Iedereen die de ETF heeft gekocht staat 10% in de min.
@ozan20 GBTC is wat anders dan de rest, dat weet je?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Volgens Blockchain-analyseplatform Lookonchain heeft eerder vandaag in een bericht op sociale mediaplatform X laten weten dat Grayscale momenteel 566.973 BTC in handen heeft als onderpand voor de aandelen van zijn ETF. De data is afkomstig van de website van Grayscale, zo wordt er geschreven in het bericht.Nopheros schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:02:
[...]
Daar is iedereen hier wel van op de hoogte. Alleen je punt dat niemand die fee betaald klopt niet want er staat nog steeds iets van 23-25 miljard in.
Dat er waarschijnlijk 0 nieuwe inflow komt in de Greyscale ETF, ja dat zit er wel dik in.
In totaal is het fonds dus met 52.227 BTC afgenomen. Tegen de huidige BTC koers draagt dit een waarde van 2,14 miljard dollar. In euro’s komt dit overeen met 1,97 miljard euro.
Ok, niemand is wel overdreven, maar toch is dit wel een soort van bankrun gaande op dit moment. Dit houdt greyscale niet lang vol en moeten ze het fee wel verlagen.
Dat weerspreekt ook niemand, vooral FTX was een grote speler binnen de Grayscale ETF met +/- 1 miljard. De overigen nemen winst of verplaatsen hun geld naar de goedkopere ETFs.ozan20 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:05:
[...]
Volgens Blockchain-analyseplatform Lookonchain heeft eerder vandaag in een bericht op sociale mediaplatform X laten weten dat Grayscale momenteel 566.973 BTC in handen heeft als onderpand voor de aandelen van zijn ETF. De data is afkomstig van de website van Grayscale, zo wordt er geschreven in het bericht.
In totaal is het fonds dus met 52.227 BTC afgenomen. Tegen de huidige BTC koers draagt dit een waarde van 2,14 miljard dollar. In euro’s komt dit overeen met 1,97 miljard euro.
Ok, niemand is wel overdreven, maar toch is dit wel een soort van bankrun gaande op dit moment. Dit houdt greyscale niet lang vol en moeten ze het fee wel verlagen.
Wat bedoel je? GBTC was eerst een fonds en nu een etf.Gelukszoekr schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:04:
@ozan20 GBTC is wat anders dan de rest, dat weet je?
Grayscale kiest hier voor. Ze weten dat een (groot) deel vertrekt, en er zal ook een deel blijven hangen om verschillende redenen.
Ja, die hebben een hele andere start gemaakt. Ze gokten er blijkbaar op dat de uitloop niet heel extreem zou zijn. En in de tussentijd iets van 1.5m per werkdag aan fees harken.ozan20 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:09:
[...]
Wat bedoel je? GBTC was eerst een fonds en nu een etf.
Ja oke, voor een normale aandelen ETF uit de tradfi wereld snap ik het ook wel dat je voor gemak wilt kiezen.. maar als je bewust een Bitcoin ETF in je mandje wilt stoppen dan heb je daar als individu toch wel een heel klein beetje over ingelezen wat Bitcoin precies is toch?ozan20 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:59:
[...]
Ik snap het wel een beetje dat het voor bepaalde mensen een etf erg handig kan zijn. Je betaalt voor het gemak laat ik het zo zeggen. Je koopt juist een etf omdat het goedkoper is dan je geld neerzetten bij een beleggingsfonds, maar greyscale vraagt fee's die beleggingsfondsen ook vragen! Waarom zou je dan uberhaupt via greyscale kopen dan?
Dan weet je na het studeren direct dat je het in eigen beheer moet houden. Vooral na alle wanpraktijken van externe factoren zoals een FTX, of een MT Gox.
Mensen leren niet, of zijn echt zo dom dat ze het niet willen snappen.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Jazeker en dan mag je hopen dat ze het ook echt goed bewaren in een cold wallet ofso. Straks word je weer gehackt net als MT Gox en dan is iedereen weer zijn geld kwijt.Vis schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:15:
[...]
Ja oke, voor een normale aandelen ETF uit de tradfi wereld snap ik het ook wel dat je voor gemak wilt kiezen.. maar als je bewust een Bitcoin ETF in je mandje wilt stoppen dan heb je daar als individu toch wel een heel klein beetje over ingelezen wat Bitcoin precies is toch?
Dan weet je na het studeren direct dat je het in eigen beheer moet houden. Vooral na alle wanpraktijken van externe factoren zoals een FTX, of een MT Gox.
Dit gaat geheid gebeuren, en als er een lek bij Coinbase komt is dat weer een goede reden voor een volgende bearmarkt in 2026.ozan20 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:23:
[...]
Jazeker en dan mag je hopen dat ze het ook echt goed bewaren in een cold wallet ofso. Straks word je weer gehackt net als MT Gox en dan is iedereen weer zijn geld kwijt.
Die Brian Armstrong vertrouw ik ook voor geen 5 sats.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Mensen willen gemak, dat is nooit anders geweest. Daarnaast is het voor veel partijen niet eens een keuze, die mogen simpelweg geen onchain btc aanhouden. Verder denk ik ook dat het voor veel mensen ook gewoon prima, zo niet beter is om een goede custody partij in de armen te nemen, in plaats van zelf te gaan zitten kutten met het spelen van eigen bank.Vis schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:15:
[...]
Ja oke, voor een normale aandelen ETF uit de tradfi wereld snap ik het ook wel dat je voor gemak wilt kiezen.. maar als je bewust een Bitcoin ETF in je mandje wilt stoppen dan heb je daar als individu toch wel een heel klein beetje over ingelezen wat Bitcoin precies is toch?
Dan heeft een etf verder nog de voordelen van het fiscaal voordelig vullen van pensioenpotjes en het feit dat je er redelijk eenvoudig tegen kan lenen.
En hack risico's? Ja, op papier zijn die er, maar het risico dat je zelf je seed verliest is mijn inziens (uitgaande van de hele doelgroep) net zo groot, en je behoudt gewoon de vordering op blackrock. 0,2% fee stelt dan ook niks voor.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik heb sinds enige tijd weer wat geld gestort naar ByBit, maar kennelijk is er tegenwoordig extra verificatie nodig voor de Wwft via een tussenpartij SATOS. Ik moet een bewijs van adres en inkomen/vermogen aanleveren en daarna wordt er nog gesprek gepland.
Ik zit daar eigenlijk niet op te wachten. Hebben jullie dit ook moeten doen?
Het vervelende is: het geld storten is wel gelukt, maar kan er pas wat mee doen als ik deze stappen heb doorlopen, althans, zo lijkt het.
Het vervelende is: het geld storten is wel gelukt, maar kan er pas wat mee doen als ik deze stappen heb doorlopen, althans, zo lijkt het.
Hier ook wel kyc gedaan bij satos, maar dat stelde maar weinig voor eigenlijk. Moest wel m'n rekeningnummer opgeven, maar het zal. Ze zijn wel gewoon geregistreerd bij DNB, voor wat het waard is_AN schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:36:
Ik heb sinds enige tijd weer wat geld gestort naar ByBit, maar kennelijk is er tegenwoordig extra verificatie nodig voor de Wwft via een tussenpartij SATOS. Ik moet een bewijs van adres en inkomen/vermogen aanleveren en daarna wordt er nog gesprek gepland.![]()
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Voornamelijk omdat Amerikanen winstbelasting moeten betalen. Uitvangen bij GBTC en weer inkopen bij een andere erf betekent belasting betalen. Sommigen kiezen daarvoor maar anderen kiezen voor maandelijks 1.5% betalenGelukszoekr schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:10:
Grayscale kiest hier voor. Ze weten dat een (groot) deel vertrekt, en er zal ook een deel blijven hangen om verschillende redenen.
Ik zie dat je veel in de Apple fora post. Daar zal het door komen. @anti elppa werkt bij Satos..._AN schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:36:
SATOS. Ik moet een bewijs van adres en inkomen/vermogen aanleveren en daarna wordt er nog gesprek gepland.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Even op gesprek komen bij @anti elppa, nou bereid je maar voor!resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:47:
[...]
Ik zie dat je veel in de Apple fora post. Daar zal het door komen. @anti elppa werkt bij Satos...
Ik zou lekker gaan leveragen bij Kucoin in dat geval
Ik begrijp je reactie niet helemaal denk ik. Wat heeft het een met het ander te maken?resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:47:
[...]
Ik zie dat je veel in de Apple fora post. Daar zal het door komen. @anti elppa werkt bij Satos...
@Kol Nedra: Laatste kans om boven de 40k te verkopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
had ik die uitspraak gedaan? weet het niet meerColdcat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:53:
@Kol Nedra: Laatste kans om boven de 40k te verkopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wel gezegd dat we ETH niet meer onder de $2k gaan zien
nothing stops this train
is dat alles? gogo lager! morgen hopelijk fiat geld binnen
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 22-01-2024 20:19 ]
nothing stops this train
Misschien een verkeerde lurker in gedachten.Kol Nedra schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:11:
[...]
had ik die uitspraak gedaan? weet het niet meer
wel gezegd dat we ETH niet meer onder de $2k gaan zien
Anyway! Als het doorzakt, straks weer een aantal sats erbij!
Misschien dat we de 40k nooit meer terugzien en echt naar 0 gaan. Dan zij het zo
Tyrannosaurus reeekt
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Dat is na 3 maanden up only helemaal niet zo raar nee.. of het de komende dagen al gebeurt weet ik nietzenith schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:20:
[Afbeelding]
Best kans dat die de 200 ema gaat aantikken komende dagen?
Waarom verkies je de EMA boven de SMA?zenith schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:20:
[Afbeelding]
Eerst nog de 100 voorbij zien te komen.zenith schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:20:
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Wie o wie trekt die pleister er even in 1 keer vanaf.
Het voelt een beetje als Black Friday bij de Mediamarkt: alles is ineens een stuk goedkoper dan vorige week, maar je weet ook dat het een paar maanden geleden ongeveer de helft goedkoper was.
Ben er wel positief over, dit gaat de laatste dip worden tot het weer echt aan is (if history repeats..)
Als ik het een en ander zo lees lijkt het erop dat ik de enige ben die enorm baal van deze daling. Ik zie het totaal niet positief dat er al 10K gedaald is, zeker niet omdat diegene die dit veroorzaakt nog veel meer te dumpen heeft.
Ben echt een HODLer maar wou toch dat ik bij 49k op de sell knop had gedrukt, kan je heel veel leuke dingen voor doen en gewoon 10k lager die BTC weer oppikken.
Dus .. voor mij mag het omhoog in tegenstelling tot de meeste hier..
Ben echt een HODLer maar wou toch dat ik bij 49k op de sell knop had gedrukt, kan je heel veel leuke dingen voor doen en gewoon 10k lager die BTC weer oppikken.
First time?JoebarRC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Als ik het een en ander zo lees lijkt het erop dat ik de enige ben die enorm baal van deze daling. Ik zie het totaal niet positief dat er al 10K gedaald is, zeker niet omdat diegene die dit veroorzaakt nog veel meer te dumpen heeft.
Als we doorgeschoten waren dan zou de halving nog veel te ver vooruit zijn. Het zou te makkelijk zijn.JoebarRC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Ik zie dit als extreem positief!
Meeste hadden wel verwacht. Misschien niet zo veel, maar het was te verwachten. Als je long zit is dit heel normaal en gezond. Kwestie van geduld bewaren en desnoods wat bijkopen.JoebarRC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Oh oh..tomtom901 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:45:
Korte TA voor de mensen die het interessant vinden;
Op de daily structuur is alles nog steeds BOELISH zolang we de low op 40.157 - 40.210 niet breken. Als dat wel gebeurt gaan we verder terugtesten en is 37-38k de next stop.
[Afbeelding]
De markt is zo lekker voorspelbaar. ETF of niet. De pre halving dip is bijna spot on. Het is gewoon te makkelijk. Alles wijst erop dat we een normale cycle krijgen. Prachtig toch? Die 10k ben je straks weer vergeten. Moet je mijn shitcoin eens zien stuiteren in de pf haha. Dat gaat in fiat waarde ook mal. Maar zo is natoer. Je weet dat het straks toch weer door het dak gaat. Had je verkocht op 49k en we knalden daarna door naar 58k was het ook niet goed. En voor de mensen in dit topic die balen dat ze te weinig in hun pf hadden van wat dan ook is dit een prachtige kans. Maar dan moet die wel gepakt worden.JoebarRC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Haha, lekker man die paniek weer.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Neeytr81 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:40:
Dus dit was de bullmarket? Op naar weer 2 schrale jaren.
Riemen vast
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hahaha episch. Precies dit.Ray_ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Het voelt een beetje als Black Friday bij de Mediamarkt: alles is ineens een stuk goedkoper dan vorige week, maar je weet ook dat het een paar maanden geleden ongeveer de helft goedkoper was.
Jezus wat een paniek hier weer, relax mensen dit is net een goed moment om een van de laatste keren cheap sats te kunnen inslaan
/Banytr81 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:40:
Zouden er ook 4 kunnen wordenytr81 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:40:
Dit was het dan vriendjes en vriendinnetjes!
Heeft Wallstreet toch gewonnen
Heeft Wallstreet toch gewonnen
Dat FTX blijft ook als een spook in de markt rondhangen he. Blij als die tent opgedoekt is.
Schijnbaar waren 22k BTC Outflows uit GBTC van ftx. Dat is dan vooralsnog hun laatste kunstje geweestDarrell schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:50:
Dat FTX blijft ook als een spook in de markt rondhangen he. Blij als die tent opgedoekt is.
Lag die niet iets lager, rond de 39.2K?, tenminste als je vanaf de close rekent.Eegee schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:54:
Zo, CME-gap gevuld, we kunnen weer omhoog jongens! (BTC1! op Tradingview)
[Afbeelding]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
sssssstDutchCrownNL schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:56:
[...]
Lag die niet iets lager, rond de 39.2K?, tenminste als je vanaf de close rekent.
Aan wat-als heb je niets aan. Want dan ken ik er nog wel een paar. Als je een HODLer bent en gelooft in de lange termijn lekker wat anders gaan doen en stoppen met het kijken naar de koers.JoebarRC schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:32:
Je kon bij gbtc fonds niet makkelijk uitstappen. Nu het een etf is geworden heef ftx zijn btc gedumpt zodat ze hun schuldeisers kunnen betalen denk ik.Blik1984 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:54:
[...]
Schijnbaar waren 22k BTC Outflows uit GBTC van ftx. Dat is dan vooralsnog hun laatste kunstje geweest
Was dit het..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Rest de vraag, zitten we nu alweer in de bear, of zijn we er nooit uitgeweest?
Gewoon een pre halving dip, business as usualtwain4me schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:10:
jullie willen toch allemaal 37k zien? nou wie weet komt ie
nothing stops this train
Na de flinke stijging van de afgelopen tijd is het normaal dat er nog een keer een dip komt om ergens een bodem te testen. Bear is dood.twain4me schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:10:
Deze dip bevestigt eigenlijk alleen maar dat we juist in de bull zitten.twain4me schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:10:
Agh, arme paddington
Tijd voor sprinkhanen, kikkers uit de lucht en problemen met eerstgeborenen.
Beer is aan, verkoop je hebben en houden nu het nog kan
Beer is aan, verkoop je hebben en houden nu het nog kan
thierry1982 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:20:
Vrinden, Bitcoin is kapot!
Alts bouncen ook snel. https://banterbubbles.com/
zwembroek schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:24:
Alts bouncen ook snel. https://banterbubbles.com/
Alleen mijn bovenste laddertrede was geraakt. +0,0025 BTC schiet niet op :’)
Lekker met z’n allen naar de vinkentering. Dat het nog een stuk lager mag gaan. Wil nog even inkopen.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Ben je belg taro? Of misschien is het der Taro?Taro schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:27:
Welke wrap moet het worden jongens? Moet het overmorgen doorgeven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik ik het Tweakers logo als basis, denkt men direct dat ik geen Nederlander benanti elppa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:34:
[...]
Ben je belg taro? Of misschien is het der Taro?
Gewoon lekker shorten en daarmee binnenlopen.Bushalte schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:48:
We DUMPEN als een gek en @Taro gaat een Lambo uitkiezen
Maar ik koop geen auto, heb 50 Euro tegoed voor een mooi canvas gekregen.
Dacht de T van taro. Logo tweakers ken ik niet. Mijd front page al zeker 10 jaar. Pure bagger daar. Niveau daar is nog dan een paar shitcoin shillers.Taro schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:46:
[...]
Gebruik ik het Tweakers logo als basis, denkt men direct dat ik geen Nederlander ben
Nee, dan onze mascotte HenkTaro schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:27:
Welke wrap moet het worden jongens? Moet het overmorgen doorgeven.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
De AI bakt er niet zo veel van...
...anti elppa schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:51:
[...]
Dacht de T van taro. Logo tweakers ken ik niet. Mijd front page al zeker 10 jaar. Pure bagger daar. Niveau daar is nog dan een paar shitcoin shillers.
Jammer inderdaad dat teksten en dergelijke nog niet goed werken. Al typt Twiekers ook wel lekker weg.Eegee schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:52:
[...]
Nee, dan onze mascotte Henk
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De AI bakt er niet zo veel van...
Gelukkig wel een Tesla logo zichtbaar, dan is het goed.
Weet je meteen weer hoe AI de boel niet kan redden op dit moment, of het kan aan de prompt kunde van Taro liggen. Maar ik zal basis de plaatjes ook in het Kamp, huh is Taro een Belg? Ook door de achtergronden die op Zuidelijk regionen leek.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/dTQuGfmbs50wrNe591PwZxhu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8VcDkZgJCA9xFpW5XeSL0fXE.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ykd8RgZYga6ybluShmdpjS84.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wvEtnQ1bmpXok0YmaXH3bmcX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sFwMGovU2QAv2JsjWjZeEZC1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mlpcTmUPUFZKCepD3vf0HYXq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/062rBCcpRAaDzYXj1Okq1gnK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bzJTzvrLqQYYCDfCYzfIxcZK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JKKLG0fn9C3svqaHwyXXrSAr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xa3o2C0JYb3gVoZmA7al6XhE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RVzSJWDKTAA2Sd4gt2YWNAEn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZgGPLwd9JaMttgvgZrdBdYej.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VMUKbixinqZe45XCWwl24cDg.jpg?f=fotoalbum_large)