Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Pieter.txt schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:52:
Bedankt voor de tip. Die ziet er inderdaad interessanter uit dan VEH of Greenchoice. Nu nog even de knoop doorhakken of ik nu al op dit aanbod inga of nog even wacht. Huidige contract loopt pas begin november af. Iemand nog een glazen bol te leen? O-)
Vattenfall kan je niet zover van tevoren aflsuiten
Als ik verder kijk in de prijsopbouw, dan is er een splitsing tussen voor en na 1-1-2027. Die splitsing ligt vast, maar er is dus wel een verschil gemaakt.
Dit heeft specifiek te maken met Vattenfall die contracten alleen in laat gaan op de eerste van een maand, een contract kan daarom korter dan een jaar duren.

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 12:07
Novax schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:01:
[...]

Vattenfall kan je niet zover van tevoren aflsuiten
Waar kan ik dat vinden? Dat staat niet bij de veelgestelde vragen. Waarschijnlijk ergens in de voorwaarden? Ik lees daar zelf namelijk dat dat wel later in kan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEWH1GDHWlH1gEnD2hcxnoyznIU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0viZmdCNlgmxc8GaZNVEjYAZ.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Pieter.txt op 25-06-2026 11:06 ]

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Pieter.txt schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Waar kan ik dat vinden? Dat staat niet bij de veelgestelde vragen. Waarschijnlijk ergens in de voorwaarden? Ik lees daar zelf namelijk dat dat wel later in kan gaan.

[Afbeelding]
Op de Vattenfall site is het niet helemaal duidelijk maar bijvoorbeeld via gaslicht.com kan je voor Vattenfall maar 60 dagen van tevoren een contract aanvragen. (Bij andere leveranciers is dit 90 dagen of meer).

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 12:07
Novax schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:29:
[...]

Op de Vattenfall site is het niet helemaal duidelijk maar bijvoorbeeld via gaslicht.com kan je voor Vattenfall maar 60 dagen van tevoren een contract aanvragen. (Bij andere leveranciers is dit 90 dagen of meer).
Als ik probeer aan te vragen, kan ik inderdaad maximaal eind augustus invullen als begindatum. Dat klopt dan niet helemaal met wat in de voorwaarden lijkt te staan. Ik kan natuurlijk even informeren en anders gewoon nog even wachten.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Engie heeft toch een switch termijn van 180 dagen?
Als ik via CB wil afsluiten voor begin november..dan krijg ik

Deze datum ligt buiten de overnametermijn van de nieuwe leverancier. Dit betekent dat je het risico loopt op een overstapboete van je oude leverancier.
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.