Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:30

PoweRoy

funky!

Zo we zijn weer klaar voor dit jaar.
Gas loopt af in juli --> naar VEH 1 jaar gascontract
Stroom loopt af in augustus (was een 3 jarig contract zonder terugleverboetes) --> naar modelcontract van Energiek.

Stroom was nog het lastige, ik krijg nu elk jaar 200 euro terug (-1300kwh) per jaar. Maar het nieuwe aangeboden contract was 40 euro per maand betalen 8)7

Energiek wordt 6 euro terug per maand. We gaan het zien.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 21:57
Novax schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Als je zoekt op VEH in dit topic en in het Energieleveranciers aanbiedingentopic zul je zien dat er veel je al zijn voorgegaan of het overwogen hebben.

Conclusie is volgens mij dat het een goede aanbieding is al hangt het wel van je eigen specifieke situatie af of het ook voordeliger is dan andere opties. (En dit keer ging er iets fout met de korting maar dat is hersteld)
Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat. Cashback op Gaslicht is nu 405 euro en is in mijn situatie ruim 75 euro goedkoper dan het VEH aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03:22
Ik zou iedereen hier toch graag opmerkzaam maken op het volgende. Energiek.nl doet weliswaar niet letterlijk aan bonussen, zij hebben een Jaarbeloning. Of zoals zij dat zeggen:
Deze belofte maken we hard met onze Anti-graai garantie. Deze garandeert dat we niet meer dan 3% winst maken op de totale omzet, wat neerkomt op ongeveer 20 euro per contract. We laten dit jaarlijks toetsen door een onafhankelijk accountantsbureau. Een uitgebreide toelichting hiervan kan je vinden in onze jaarrekening.
Zij kregen pas goedkeuring in het 4e kwartaal vorig jaar als energieleverancier. Toch was de Jaarbeloning over 2024 € 26,62.

Het is niet moeilijk om te voorspellen dat als Energiek.nl met 0 klanten in het 4e kwartaal vorig jaar begon en toch een jaarbeloning van € 26,62 realiseerde, dit in 2025 ruim boven de € 200 zal zijn, om van de daaropvolgende jaren als er fors meer klanten zijn maar te zwijgen.

Het is weliswaar niet letterlijk een aanbieding, maar ik vat dat toch op als een figuurlijke aanbieding. Dit terwijl het één van de goedkoopste (goedkoopste zonder aanbiedingen) is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
MrIV schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:10:
[...]

Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat. Cashback op Gaslicht is nu 405 euro en is in mijn situatie ruim 75 euro goedkoper dan het VEH aanbod.
Vandaag zijn er weer veel bonussen omhoog gegaan dus naast dat het af hangt van je eigen specifieke situatie hangt het dus ook af van het moment dat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:23
MrIV schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:10:
[...]

Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat.
Volgens mij valt dat wel mee en maken vooral mensen waarbij het in hun specifieke situatie het voordeligst is er gebruik van.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 22:53
Aggressor schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Bij mijn ouders staat Einddatum: 1 november 2025. (in de app van Energiedirect)

Bij Verenging eigen Huis, staat : "Mijn contract loopt af op"" hier heb ik dus 1 november ingevuld.
Vervolgens staat er in het contract van budgetenergie.. je energie start op 1 november ....

Misschien kan ik beter contact opnemen en vragen of het 2 november kan starten?
Had hetzelfde, heb gebeld om het een dag later in te laten gaan. Wil niet m'n bonus van oude contract mislopen doordat de nieuwe net een dag te vroeg ingaat..

VEH aanbod was voor 2 jaar goedkoopste optie bij mij, voor 1 jaar paar cent verschil met goedkoopste andere optie. Vond het goed genoeg.

Nog een ándere vraag: mijn 14 dagen bedenktijd is nu ingegaan, en 31 juli loopt mijn oude contract af (met 30dagen opzegtijd). Moet ik nu BudgetEnergie vragen die bedenktijd te skippen, zodat ze metéén het opzegprocess beginnen? Anders haal ik de ingangsdatum van 1 augustus niet meer. Hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Cyclonist schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:52:
Nog een ándere vraag: mijn 14 dagen bedenktijd is nu ingegaan, en 31 juli loopt mijn oude contract af (met 30dagen opzegtijd). Moet ik nu BudgetEnergie vragen die bedenktijd te skippen, zodat ze metéén het opzegprocess beginnen? Anders haal ik de ingangsdatum van 1 augustus niet meer. Hoe zit dat?
Die opzegtermijn bij een vast contract is alleen wanneer je opzegt tijdens de looptijd van je contract, niet als je vaste contract afloopt op de einddatum, je hoeft dus niets te doen. (Er vanuit gaande dat je oude contract inderdaad een vast contract is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 13:25
Ik twijfel ook heel erg nu ik een aanbieding van VEH (Budgetenergie) gezien heb.
Dit aanbod van klinkt mij eigenlijk gewoon te mooi om waard te zijn.
Waar zit het addertje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DXBg83NHgXd0aOJujV7Q5iN0xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jM6IeKr1PFhvNBKlWMMLJPgr.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu exact een half jaar Tibber (met dus zowel een aantal winter als zomermaanden) en ik lijk duurder uit met dat dynamische contract in vergelijking met het aanbod van budgetenergie bij VEH.

De situatie:
- 20.000 kWh per jaar, waarvan het meeste in daluren (zwembadpomp en airco bij zonne-energie overdag en nachtelijk of tijdens zonuren laden van 2x EV). 26 panelen met ongeveer 7500kWh/jaar aan opbrengst, waarvan 4000kWh gesaldeerd.

Tibber o.b.v. afglopen half jaar (1jan t/m 30juni):
- Verbruikt half jaar: 9793 kWH = 2448 euro (inc belasting) (jaargemiddelde 25ct/kWh inc belasting in Tibber app). Gesaldeerd 2044 kWh = -387 euro. Grid rewards = -33 euro. Dus 2448-387-33= 2028 euro voor 9793 kWh. Op jaarbasis is dat omgerekend 4141,73 euro voor 20.000kWh. Vermindering energiebelasting eraf = 4141,73 - 635,19 = 3506.54 euro jaarbasis. Maar daar komt dan de netbeheerkosten 387.96 euro bij en vaste leveringskosten 59.40.
Maakt totaal 3506.54 + 387.96 + 59.40 = 3953.33 euro voor 20.000 kWh verbruik (en 4000 kWh salderen) bij Tibber.

Daar vraagt Energiedirect (via VEH) dus (inclusief terugleverboete) 3424.63 euro voor.
Daat scheelt dus 500 euro én dan heb je wel één energietarief en dan kan je de auto dus aan de lader hangen wanneer je maar wil. (En dat doet hier ook vrij veel op de wife-acceptance-factor).

Doe ik het nou zo slecht op het dynamisch contract? (ik scoor op de Tibber app vaak zelfs iets beter dan het gemiddelde...)
Of zie ik iets over het hoofd?

Primum non nocere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-07 11:59
Met een vergelijkbare, maar kleinere situatie ben ik vanmiddag gegaan voor dat VEH-aanbod. Appartement hier, wel 3600 kWh verbruik door een simpele elektrische boiler. Die boiler stuur ik braaf naar de goedkope uren, vaatwasser etc. natuurlijk ook, maar bij Tibber lukt het mij ook echt niet om onder de aangeboden 20 ct/kWh te komen. Qua vaste kosten zie ik onder de streep ook weinig verschillen, dus ik ben overgestapt.
Dynamisch was superleuk toen ik in januari 2023 overstapte, maar het lijkt nu niet meer de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 23:27
Ik zit sinds een maand bij Eneco dynamisch ivm zonnepanelen. Geen boete.
Maar de prijzen in de avonduren zijn belachelijk. En ik kijk toch tv enzo
Ik voel me nu alweer de klos en denk ook na over vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:43:
Ik twijfel ook heel erg nu ik een aanbieding van VEH (Budgetenergie) gezien heb.
Dit aanbod van klinkt mij eigenlijk gewoon te mooi om waard te zijn.
Waar zit het addertje?

[Afbeelding]

Ik heb nu exact een half jaar Tibber (met dus zowel een aantal winter als zomermaanden) en ik lijk duurder uit met dat dynamische contract in vergelijking met het aanbod van budgetenergie bij VEH.

De situatie:
- 20.000 kWh per jaar, waarvan het meeste in daluren (zwembadpomp en airco bij zonne-energie overdag en nachtelijk of tijdens zonuren laden van 2x EV). 26 panelen met ongeveer 7500kWh/jaar aan opbrengst, waarvan 4000kWh gesaldeerd.

Tibber o.b.v. afglopen half jaar (1jan t/m 30juni):
- Verbruikt half jaar: 9793 kWH = 2448 euro (inc belasting) (jaargemiddelde 25ct/kWh inc belasting in Tibber app). Gesaldeerd 2044 kWh = -387 euro. Grid rewards = -33 euro. Dus 2448-387-33= 2028 euro voor 9793 kWh. Op jaarbasis is dat omgerekend 4141,73 euro voor 20.000kWh. Vermindering energiebelasting eraf = 4141,73 - 635,19 = 3506.54 euro jaarbasis. Maar daar komt dan de netbeheerkosten 387.96 euro bij en vaste leveringskosten 59.40.
Maakt totaal 3506.54 + 387.96 + 59.40 = 3953.33 euro voor 20.000 kWh verbruik (en 4000 kWh salderen) bij Tibber.

Daar vraagt Energiedirect (via VEH) dus (inclusief terugleverboete) 3424.63 euro voor.
Daat scheelt dus 500 euro én dan heb je wel één energietarief en dan kan je de auto dus aan de lader hangen wanneer je maar wil. (En dat doet hier ook vrij veel op de wife-acceptance-factor).

Doe ik het nou zo slecht op het dynamisch contract? (ik scoor op de Tibber app vaak zelfs iets beter dan het gemiddelde...)
Of zie ik iets over het hoofd?
Ja zeker. Heb je de terugleverkosten gezien. Die betaal je niet bij dynamisch. Die 20 cent is misschien met dynamisch niet door iedereen te halen, maar de TLK maken heel veel goed.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan2388
Gerardus1956 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Ja zeker. Heb je de terugleverkosten gezien. Die betaal je niet bij dynamisch. Die 20 cent is misschien met dynamisch niet door iedereen te halen, maar de TLK maken heel veel goed.
Nou, nee niet dus. Want die zitten wel in de berekening!

Aan die gesaldeerde 2044 kWh van afgelopen half jaar betaalde ik inderdaad geen terugleverkosten bij Tibber, maar ik verdiende er ook slechts 387 euro aan. Dus onderaan de streep zit die terugleververgoeding (- 387 euro per half jaar bij Tibber) danwel terugleverkosten (576 + 108.77 euro per jaar bij Budgetenergie) er dus wel al in.

Ik ben het eens met je bewering dat die 20ct/kWh niet voor iedereen te halen is.
Maar ondanks dat ik echt heel goed gestuurd heb (2x EV gekoppeld in Tibber, en die hebben echt netjes geladen op dalmomenten, en alles aanzetten op de piekmomenten (wasmachines, pompen, drogers, etc), ik kom echt niet in de buurt van 20ct/kWh.
Ik denk dat de Quatt warmtepomp het meeste roet in het eten gooit. Die kan immers geen rekening houden met de dynamische prijs en verbruikt veel stroom in de winter.

Ik denk dat het toch voor veel consumenten niet (meer) aantrekkelijk genoeg is om dynamisch te gaan.
En dat is jammer, want de netcongestie zou ons die kant wel op moeten sturen...

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan2388 op 01-07-2025 22:42 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Ik heb vanmiddag ook die aanbieding gehad via vereniging eigen huis.

Maar heb meteen een raar probleem of althans ik zie nu het contract binnenkomen van budget energie waarbij ik meteen mijn vraagtekens zet

Mijn situatie.
Gas: nog vast contract tot 1 oktober bij United Consumers (ook aangegeven tijdens het invullen van de aanbiedingsformulier van VEH. Volgens mij was het alleen een probleem als je nog een lopend contract had wat na 1jan 2026 liep)

Stroom: Dynamisch contract bij next energy. In principe dus maandelijk opzegbaar.
Odanks dat ik wel tevreden ben met het dynamische gedeelte wil ik toch voor de winter wat meer zekerheid dus voor een overstap van beide gekozen richting budget energie
1 jaar gas 1,158 en stroom 0,20 prima tarieven.

Maar nu komt het:
Mijn verwachting is dus dat zij de overstap regelen en ik per 1 oktober voor gas wissel van United Consumers naar Budget Energie, maar nee in de leveringsovereenkomst bij punt 3 staat dit: 3. Ingangsmoment en looptijd

Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende
één jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in
op 19-07-2025 en eindigt op 19-07-2026. U kunt de startdatum alleen wijzigen binnen de wettelijke
bedenktijd

Dat is toch vreemd? Ik kan pas overstappen per 1 oktober, maar mijn tarief gaat al over 2 weken in? He? Hoe dan? Dus mijn contract sluit ik af van 1 oktober 2025 tot 1 oktober 2026 maar de afgesproken prijzen gelden maar tot 19 juli 2026 en daarna mag ik de hoofdprijs betalen? Dit is toch krom?

Ik neem aan dat ik dus de startdatum gewoon moet aanpassen? Maar in de aanvraag heb ik toch vermeld dat mijn huidige contract tot 1 okt 2025 loopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Tmaster op 01-07-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
Tmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:44:
Ik heb vanmiddag ook die aanbieding gehad via vereniging eigen huis.

Maar heb meteen een raar probleem of althans ik zie nu het contract binnenkomen van budget energie waarbij ik meteen mijn vraagtekens zet

Mijn situatie.
Gas: nog vast contract tot 1 oktober bij United Consumers (ook aangegeven tijdens het invullen van de aanbiedingsformulier van VEH. Volgens mij was het alleen een probleem als je nog een lopend contract had wat na 1jan 2026 liep)

Stroom: Dynamisch contract bij next energy. In principe dus maandelijk opzegbaar.
Odanks dat ik wel tevreden ben met het dynamische gedeelte wil ik toch voor de winter wat meer zekerheid dus voor een overstap van beide gekozen richting budget energie
1 jaar gas 1,158 en stroom 0,20 prima tarieven.

Maar nu komt het:
Mijn verwachting is dus dat zij de overstap regelen en ik per 1 oktober voor gas wissel van United Consumers naar Budget Energie, maar nee in de leveringsovereenkomst bij punt 3 staat dit: 3. Ingangsmoment en looptijd

Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende
één jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in
op 19-07-2025 en eindigt op 19-07-2026. U kunt de startdatum alleen wijzigen binnen de wettelijke
bedenktijd

Dat is toch vreemd? Ik kan pas overstappen per 1 oktober, maar mijn tarief gaat al over 2 weken in? He? Hoe dan? Dus mijn contract sluit ik af van 1 oktober 2025 tot 1 oktober 2026 maar de afgesproken prijzen gelden maar tot 19 juli 2026 en daarna mag ik de hoofdprijs betalen? Dit is toch krom?
Ik gok dat het eenvoudiger is.
Je neemt een energiecontract af voor gas én electra, dat is onderdeel van de aanbieding.
Men gaat er dus van uit dat je bereid bent de (100euro uit mn hoofd) opzegboete te betalen bij UC.

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Dat lijkt mij niet, Er wordt nergens gesproken over een opzeg boete.
je moet toch je einddatum van je huidige contract invullen?

Overigens valt die startdatum dus niet aan te passen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z9cSI54xYhGoFLjOKIPd3FYUKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FQzvnnRBDIYiMTINVG6iDt1Q.png?f=fotoalbum_large
Ik kan andere maand kiezen.

En overigens kon ik ook gewoon kiezen voor allen gas. Ik was niet verkplicht om ook stroom af te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tmaster op 01-07-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
Tmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:51:
Dat lijkt mij niet, Er wordt nergens gesproken over een opzeg boete.
je moet toch je einddatum van je huidige contract invullen?

Overigens valt die startdatum dus niet aan te passen:[Afbeelding]
Ik kan andere maand kiezen.

En overigens kon ik ook gewoon kiezen voor allen gas. Ik was niet verkplicht om ook stroom af te nemen.
Ja, maar het is BudgetEnergie he. Die hebben gewoon een winstoogmerk.
Het maakt hun echt geen bal uit waar jij zit en zij innen de boete immers niet. Dat gaat UC bij je doen.
Ik denk oprecht dat dit zo gaat werken.
Jij wil overstappen, dus jij betaalt de boete. Er is geen enkele voordeel (voor hun) om jou daar over in te lichten aan de voordeur >:)

Edit: ja ok, maar kan je nog steeds gebruik maken van de VEH actie als je los kiest voor stroom of gas? Want dat denk ik dus niet. Want waar je nu ook kijkt is niet de website van VEH, maar van Budget zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Stephan2388 op 01-07-2025 23:01 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:32
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:41:
[...]

Nou, nee niet dus. Want die zitten wel in de berekening!

Aan die gesaldeerde 2044 kWh van afgelopen half jaar betaalde ik inderdaad geen terugleverkosten bij Tibber, maar ik verdiende er ook slechts 387 euro aan. Dus onderaan de streep zit die terugleververgoeding (- 387 euro per half jaar bij Tibber) danwel terugleverkosten (576 + 108.77 euro per jaar bij Budgetenergie) er dus wel al in.
Ik kan je berekening niet volgen. Wat ik wel kan berekenen dat je bijna 19 cent terugleververgoeding hebt gekregen voor je terug geleverde stroom. Dat is een prima getal.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:59:
[...]

Ja, maar het is BudgetEnergie he. Die hebben gewoon een winstoogmerk.
Het maakt hun echt geen bal uit waar jij zit en zij innen de boete immers niet. Dat gaat UC bij je doen.
Ik denk oprecht dat dit zo gaat werken.
Jij wil overstappen, dus jij betaalt de boete. Er is geen enkele voordeel (voor hun) om jou daar over in te lichten aan de voordeur >:)

Edit: ja ok, maar kan je nog steeds gebruik maken van de VEH actie als je los kiest voor stroom of gas? Want dat denk ik dus niet. Want waar je nu ook kijkt is niet de website van VEH, maar van Budget zelf.
Als er sprake is van een opzegboete moet dat erbij vermeld worden bij zo'n collectieve actie. Er gelden hier special regels en voorwaarden. Ik heb alle voorwaarden gelezen maar er staat nergens dat er sprake is van en opzegboet, ALLEEN als je contract hebt wat nog doorloopt tot na 2026 dat staat er specifiek bij dat er sprake kan zijn van een opzegboete!

En ik kon bij het aanbod gewoon kiezen voor alleen gas of gas & stroom.
Ik heb namelijk beide vergeleken of er nog prijsverschil tussen zat maar dat was niet het geval. De gasprijs voor alleen gas afname was 1,158 en als je stroom erbij nam was dat ook 1,158

Ik denk inmiddels al te weten waar hjet mis gaat. Budget energie is zo geautomiseerd dat ze standaard denken dat je gas en stroom altijd op dezelfde datum ingaan. IN mijn geval heb ik een dynamisch stroom contract wat dus dagelijks opzegbaar is. Dust hebben dat ze ook meteen het gas contract (gas&stroom=1contract) op dezelfde datum laten ingaan.

Ik ga morgen wel met die gasten bellen en vragen of het gas contract niet gewoon per 1 okt in kan laten gaan. Anders maak ik gewoon gebruik van 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 11:19

Boost9898

www.brambenik.nl

Momenteel heb ik een dynamisch energie (stroom/gas) contract bij ANWB Energie. Nu heb ik een collectief aanbod via Vereniging Eigen huis voor ongeveer 21ct/kwh.

Als ik de totaalsom van 748 euro deel door de 4000 kwh die ik heb aangevraagd kom ik op ruim 18ct/kwh uit.

Lijkt dit jullie een goede deal om 2 jaar voor te tekenen of zit hier een addertje onder het gras?
(Ik ben me ervan bewust dat er een lidmaatschap van VEH a 35 euro/jaar bij komt).

___

Edit: Eigenlijk kom ik netto uit op €748,33 per jaar / 4000 kWh = €0,1870825.
Vervolgens trek je daar nog de energiebelasting van €0,12 per kWh vanaf trekt kom je dus op €0,0671 per kWh uit. Dat is echt zeer laag, deze tarieven zie je niet vaak meer bij dynamische energiecontracten voorbij komen.

Als ik zo mag rekenen tenminste.

___

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi4smnA2b0YmHk2r54ylqFxqM6E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GKTUI5Ac0MOYRFs41nWIuKDd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Boost9898 op 02-07-2025 08:40 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Boost9898 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:09:
Momenteel heb ik een dynamisch energie (stroom/gas) contract bij ANWB Energie. Nu heb ik een collectief aanbod via Vereniging Eigen huis voor ongeveer 21ct/kwh.

Als ik de totaalsom van 748 euro deel door de 4000 kwh die ik heb aangevraagd kom ik op ruim 18ct/kwh uit.

Lijkt dit jullie een goede deal om 2 jaar voor te tekenen of zit hier een addertje onder het gras?
Het is een goede deal die al veel is besproken in dit topic en het aanbiedingen topic. Voor 1 jaar is iets goedkoper maar voor twee jaar is ook niet verkeerd. Zonder EV/PV is het lastig om het veel beter te doen met een dynamisch contract, vooral in de winter.
(Ik ben me ervan bewust dat er een lidmaatschap van VEH a 35 euro/jaar bij komt).
Eerste jaar is gratis en je kunt het direct stopzetten dus daar betaal je niet extra voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
@Rzaan Na mijn post Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic" over hoe je kan kijken wat de kosten zouden zijn als je dynamisch gaat heeft jeroen.nl een nieuwe tool geïntroduceerd, zie https://jeroen.nl/blog/be...-dynamisch-stroomcontract

Misschien heb je er wat aan. Het komt er wel nog steeds op neer dat je de kwartier data moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-07 10:16
Novax schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
@Rzaan Na mijn post Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic" over hoe je kan kijken wat de kosten zouden zijn als je dynamisch gaat heeft jeroen.nl een nieuwe tool geïntroduceerd, zie https://jeroen.nl/blog/be...-dynamisch-stroomcontract

Misschien heb je er wat aan. Het komt er wel nog steeds op neer dat je de kwartier data moet hebben.
In ieder geval heb ik het ook in de TS gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 16:15
Van de week kreeg ik een bericht van Gaslicht dat ik weer kon overstappen dus ik heb gisteren even gekeken en United Consumers lijkt goed uit de bus te komen, overstappen kon vanaf vandaag. Dus ik heb zojuist weer gekeken en is die datum opeens versprongen naar 02-08-2025. Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
bRuud83 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:28:
Van de week kreeg ik een bericht van Gaslicht dat ik weer kon overstappen dus ik heb gisteren even gekeken en United Consumers lijkt goed uit de bus te komen, overstappen kon vanaf vandaag. Dus ik heb zojuist weer gekeken en is die datum opeens versprongen naar 02-08-2025. Is dit normaal?
Lijkt er op dat je nu in een contract van onbepaalde tijd zit en dat de 30 dagen opzegtermijn van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 16:15
Novax schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Lijkt er op dat je nu in een contract van onbepaalde tijd zit en dat de 30 dagen opzegtermijn van toepassing is.
Ik zat niet op te letten. Ik had een verkeerde einddatum van mijn huidige contract ingevuld. Een maandje teveel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 22:53
user109731 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:23:
[...]
Eerste jaar is gratis en je kunt het direct stopzetten dus daar betaal je niet extra voor.
Ook als je een 2-jarig contract hebt afgesloten? D.w.z. hoeft dit alleen actief te zijn bij aanmelding van het nieuwe contract? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cyclonist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:35:
Ook als je een 2-jarig contract hebt afgesloten? D.w.z. hoeft dit alleen actief te zijn bij aanmelding van het nieuwe contract? :9
Ja klopt. Ik heb 2 jaar afgesloten voor alleen stroom en mijn (jaar gratis) VEH lidmaatschap opgezegd en die stopt volgend jaar juni.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.