Ik heb vanmiddag ook die aanbieding gehad via vereniging eigen huis.
Maar heb meteen een raar probleem of althans ik zie nu het contract binnenkomen van budget energie waarbij ik meteen mijn vraagtekens zet
Mijn situatie.
Gas: nog vast contract tot 1 oktober bij United Consumers (ook aangegeven tijdens het invullen van de aanbiedingsformulier van VEH. Volgens mij was het alleen een probleem als je nog een lopend contract had wat na 1jan 2026 liep)
Stroom: Dynamisch contract bij next energy. In principe dus maandelijk opzegbaar.
Odanks dat ik wel tevreden ben met het dynamische gedeelte wil ik toch voor de winter wat meer zekerheid dus voor een overstap van beide gekozen richting budget energie
1 jaar gas 1,158 en stroom 0,20 prima tarieven.
Maar nu komt het:
Mijn verwachting is dus dat zij de overstap regelen en ik per 1 oktober voor gas wissel van United Consumers naar Budget Energie, maar nee in de leveringsovereenkomst bij punt 3 staat dit: 3. Ingangsmoment en looptijd
Deze overeenkomst geldt vanaf
vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende
één jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in
op
19-07-2025 en eindigt op 19-07-2026. U kunt de startdatum alleen wijzigen binnen de wettelijke
bedenktijd
Dat is toch vreemd? Ik kan pas overstappen per 1 oktober, maar mijn tarief gaat al over 2 weken in? He? Hoe dan? Dus mijn contract sluit ik af van 1 oktober 2025 tot 1 oktober 2026 maar de afgesproken prijzen gelden maar tot 19 juli 2026 en daarna mag ik de hoofdprijs betalen? Dit is toch krom?
Ik neem aan dat ik dus de startdatum gewoon moet aanpassen? Maar in de aanvraag heb ik toch vermeld dat mijn huidige contract tot 1 okt 2025 loopt?
[
Voor 6% gewijzigd door
Tmaster op 01-07-2025 22:48
]