Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 11:50
[edit] Sorry, ik zie het eerder in dit topic staan. Ga daar eerst eens naar kijken.
Thanks
Truus01 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:39:
@frankjawel Essent via MediaMarkt voor stroom, gas Delta via overstappen.nl
Dank je wel. Ik kan geen informatie vinden over Essent via mediamarkt. Wat voor aanbieding is dat? En waarom is dat zo aantrekkelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door frankjawel op 22-05-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
frankjawel schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:42:
Dank je wel. Ik kan geen informatie vinden over Essent via mediamarkt. Wat voor aanbieding is dat? En waarom is dat zo aantrekkelijk?
Toch beter zoeken dan ;) , zie ook de post van MaluMaxime twee plekken boven die van jou.

En verder Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" met daaronder de redenering om wel of niet voor de MediaMarkt Essent (of de Greenchoice) aanbieding te kiezen.

edit: ik zie de edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Novax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:21:
[...]

Je verbruikt meer dan je teruglevert dus dan wordt Essent bij Mediamarkt minder interessant en zeker niet voor gas. Maar welkom-terug van Greenchoice 1 jaar is een veel betere deal met € 0,22778 voor stroom en € 1,15733 voor gas. zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" onderaan voor meer info.

Of gas los via overstappen.nl bij Delta met een hoge cashback.
Deze is zeker interessant, iemand ervaring met aanmelden en dat het blijkt dat je toch zonnepanelen hebt? geen problemen gegeven :)? Zie in het andere topic al mensen die daar gebruik van gemaakt hebben, ga daar eens goed lezen. Thx @Novax !
Contract loopt trouwens nog tot 18 juli van CB. Handig om nog even te wachten? (en ja ik heb de disclaimer gelezen ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Oid op 22-05-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Oid schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:55:
Deze is zeker interessant, iemand ervaring met aanmelden en dat het blijkt dat je toch zonnepanelen hebt? geen problemen gegeven :)?
Die ervaringen staan meer in het Energieleveranciers aanbiedingentopic en De energierekening - kroegtopic. Wat ik gelezen heb gaat de online aanmelding bij nieuwe klanten vrijwel probleemloos. Dit komt ook omdat GC in de contracten zelf geen onderscheid maakt tussen wel of niet terugleveren, die hebben allemaal dezelfde voorwaarden. Gewoon online proberen en als het contract binnen is zit je goed, en je hebt nog 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Oid schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:55:
Contract loopt trouwens nog tot 18 juli van CB. Handig om nog even te wachten? (en ja ik heb de disclaimer gelezen ;))
Zou toch niet te lang wachten en je hebt die 14 dagen bedenktijd nog. Ik zie eigenlijk alleen maar een trend dat de prijzen stijgen en het is ook nog de vraag hoelang GC die aanbieding zo laat staan op de website. Nog wel opletten, als je contract tot en met 18 juli loopt dan bij GC als ingangsdatum 19 juli invullen.

[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 22-05-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaluMaxime
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Blijkbaar moeten we inderdaad niet te lang wachten…
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:48:
De specifieke Delta gas aanbieding met de hoge cashback is bij overstappen.nl ook verdwenen, bij pricewise.nl staat hij nog wel.
Overigens: zojuist nieuwsbericht gelezen dat de terugleverboete nu wettelijk wordt teruggedraaid. Veranderd dat iets in de overstap keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MaluMaxime schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:43:
Blijkbaar moeten we inderdaad niet te lang wachten…

[...]

Overigens: zojuist nieuwsbericht gelezen dat de terugleverboete nu wettelijk wordt teruggedraaid. Veranderd dat iets in de overstap keuze?
Het nieuws overdrijft zoiets als vaststaand feit voor de click-bait. Er wordt vandaag in de tweede kamer een wetsvoorstel besproken om de Energiewet te vervangen. Daarbij willen een aantal partijen een toevoeging opnemen dat moet voorkomen dat energieleveranciers onderscheid maken tussen consumenten die wel of niet terugleveren. Maar of dat wordt aangenomen is de vraag en voor die wet er dan daadwerkelijk is duurt nog wel even.

Edit: en voor de gas aanbieding is dit niet echt relevant :)

[ Voor 4% gewijzigd door Novax op 23-05-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Mijn huidige contract bij GreenChoice loopt eind augustus af en ik neig nu ook wel een beetje naar die MediaMarkt-actie van Essent. Ik heb zonnepanelen (verbruik +/- 4500 kWh, opwek +/- 4000 kWh dus saldo +/- 500 kWh) en 1100m³ gas. Maar die 4000 kWh wordt voor een aanzienlijk deel aan het net geleverd dus terugleverboetes zijn zeker van toepassing. Die ontloop ik graag nog even zodat ik nog volop kan profiteren van de salderingsregeling. 3 jaar vastzetten zonder boete (laatste half jaar mogelijk zonder salderingsregeling) klinkt dus interessant. Ik ben nog bezig met o.a. airco en automatisering om wasmachine/vaatwasser/droger (en straks wellicht airco) te laten draaien als de zon schijnt maar zo ver is het allemaal nog niet. Dan heb ik nog even de tijd om dat te regelen :).

Maar hoe zit het met dat thuisvoordeelprogramma van Essent? Krijg je dan als nieuwe klant direct 5% korting op de tarieven? En wat zijn dan de basistarieven van deze MediaMarkt-actie? Of zijn die ook voor iedereen anders?

Dit verlengaanbod kreeg ik van GreenChoice:

Wind uit Nederland

- 100% Nederlandse Windstroom
- Bosgecompenseerd gas
- Zeker van een vast tarief

1 jaar

Variabele leveringskosten normaal (per kWh): € 0,30295
Variabele leveringskosten dal (per kWh): € 0,31505
Netto terugleververgoeding (per kWh): € 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand): € 14,79000

Variabele leveringskosten (per m3): € 1,21558
Vaste leveringskosten (per maand): € 8,19000

2 jaar

Variabele leveringskosten normaal (per kWh): € 0,31742
Variabele leveringskosten dal (per kWh): € 0,32952

Variabele leveringskosten (per m3): € 1,24009

Alle prijzen inclusief btw

Precies ditzelfde aanbod dus, voor 1 jaar:

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 23-05-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Wouter! schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:57:
Mijn huidige contract bij GreenChoice loopt eind augustus af en ik neig nu ook wel een beetje naar die MediaMarkt-actie van Essent. Ik heb zonnepanelen (verbruik +/- 4500 kWh, opwek +/- 4000 kWh dus saldo +/- 500 kWh) en 1100m³ gas. Maar die 4000 kWh wordt voor een aanzienlijk deel aan het net geleverd dus terugleverboetes zijn zeker van toepassing. Die ontloop ik graag nog even zodat ik nog volop kan profiteren van de salderingsregeling. 3 jaar vastzetten zonder boete (laatste half jaar mogelijk zonder salderingsregeling) klinkt dus interessant. Ik ben nog bezig met o.a. airco en automatisering om wasmachine/vaatwasser/droger (en straks wellicht airco) te laten draaien als de zon schijnt maar zo ver is het allemaal nog niet. Dan heb ik nog even de tijd om dat te regelen :).

Maar hoe zit het met dat thuisvoordeelprogramma van Essent? Krijg je dan als nieuwe klant direct 5% korting op de tarieven? En wat zijn dan de basistarieven van deze MediaMarkt-actie? Of zijn die ook voor iedereen anders?

Dit verlengaanbod kreeg ik van GreenChoice:

Wind uit Nederland

- 100% Nederlandse Windstroom
- Bosgecompenseerd gas
- Zeker van een vast tarief

1 jaar

Variabele leveringskosten normaal (per kWh): € 0,30295
Variabele leveringskosten dal (per kWh): € 0,31505

Variabele leveringskosten (per m3): € 1,21558

2 jaar

Variabele leveringskosten normaal (per kWh): € 0,31742
Variabele leveringskosten dal (per kWh): € 0,32952

Variabele leveringskosten (per m3): € 1,24009

Alle prijzen inclusief btw

Precies ditzelfde aanbod dus, voor 1 jaar:

[...]
toon volledige bericht
De tarieven voor de Essent actie staan hier Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" met daaronder ook een redenering om daar wel of niet voor te kiezen.

Gas afzonderlijk afsluiten, kosten zijn weer aan het stijgen maar er is nog een goede deal bij pricewise.nl van Delta met een hoge cashback.

Bij GC zelf zijn er ook betere tarieven voor gas dan je verlengaanbod en die zou je ook afzonderlijk van stroom moeten kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:26:
[...]

De tarieven voor de Essent actie staan hier Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" met daaronder ook een redenering om daar wel of niet voor te kiezen.

Gas afzonderlijk afsluiten, kosten zijn weer aan het stijgen maar er is nog een goede deal bij pricewise.nl van Delta met een hoge cashback.

Bij GC zelf zijn er ook betere tarieven voor gas dan je verlengaanbod en die zou je ook afzonderlijk van stroom moeten kunnen afsluiten.
Juist ja, dat lijkt een mooie combinatie. 3 jaar Essent via MM-actie voor stroom, en gas bij Delta via Pricewise.

Zojuist is dit in het nieuws: NOS: Kamer wil verbod op 'boete' voor terugleveren energie

Dat zou de boel weer veranderen 8)7
Maar ja, voordat dat geregeld is ...

Via gaslicht.com kom ik per saldo met mijn gasverbruik bij een 1 jarig contract (voor alleen gas) bij Frank Energie en Pure Energie op ongeveer hetzelfde uit als bij Delta. Pure Energie heeft daarbij een lager tarief dus wellicht wat interessanter als ik nog verder op m'n gasverbruik ga proberen te besparen (ik heb het de afgelopen 3 jaar al zo'n 35% teruggebracht).

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter! op 23-05-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Novax schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:40:
[...]

Als het goed is kan je bij die 3 jaar Essent aanbieding van de MediaMarkt ook Stroom zonder gas nemen. Dan moet je gas ergens anders afsluiten en dat kan dan ook voor 1 jaar bijvoorbeeld. Vergelijk daarvoor overstappen.nl en pricewise.nl (0 invullen voor stroom dan) en kijk naar Delta en Frank.

Of bovenstaande bij Greenhoice proberen, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" . De welkom-terug 2 jaar is dan ook nog een alternatief.
Bedankt voor je reactie - heeft even geduurd maar ben mij op basis van je (nuttige _/-\o_ ) post wat meer gaan verdiepen om te kijken wat voor ons passend zou zijn.

Ik ga nog steeds van het volgende uit:

Stroom:
  • Afname: 2800
  • Terugleveren: 4050
  • Netto verbruik: -1250
Gas:
  • Afname: 850
Ik kom eigenlijk uit bij een aantal mogelijkheden:

Budget Energie (1 jaar)
De beste optie volgens overstappen.nl, maar ik denk dat het nog iets goedkoper kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YU3DPNY4YgfGTmCVLyCIvpXLAXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q3BIFqkxp53ZRrU6ckfyMdBg.png?f=user_large

Essent (3 jaar)
Veel genoemde optie - klonk erg interessant met name door de terugleveringskosten die in het leven zijn geroepen bij sommige maatschappijen - echter de Tweede Kamer wil dit nu aan banden gaan leggen, dus verwacht dat dit binnen een jaar wel het geval is, dus lijkt mij niet noodzakelijk om stroom voor 3 jaar vast te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODJ28uSIfLMzrP9UcNC__H6KSYI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DIAuzdUPdhmLHn38GyB3zR0u.png?f=user_large

Greenchoice Cooperatie (1 jaar)
Niet de beste Terugleververgoeding maar door de Vermindering energiebelasting lijkt dit wel een interessante optie - of zie ik hier iets over het hoofd? Gas is daarentegen niet per se de beste keuze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RzBmZ-PZYpqRvJFt4E6QwkiWR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BOOwQcAJNJWb1w5EjZzvcMWr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AexNnC1U_7y6nB_1fjDnm83K2yA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9wlw9IZ9JIWmedY4mia5aRPT.png?f=user_large

Greenchoice Cooperatie met Delta Energie (1 jaar)
Een combinatie van Greenchoice Cooperatie met gas bij een ander bedrijf lijkt een mooiere optie. Als ik op overstappen.nl alleen gas selecteer komt Delta als goedkoopste uit de bus voor een jaar contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4VVflDWQjokngbt7-PkrlerEFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WEd6y55E1Npld2yTpTU5wBRO.png?f=user_large

Greenchoice Cooperatie (1 jaar) met Greenchoice Groen (2 jaar)
Nu weet ik niet of het mogelijk is om bij Greenchoice los een stroom en gas contract af te sluiten, anders zou deze combinatie een mooie zijn, alleen zie ik bij Greenchoice Groen geen kosten voor Netbeheer (gas), het lijkt mij dat deze er nog bij moeten komen, maar vind ze niet terug op de website: https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/. Overigens 1 jaar is iets goedkoper, maar voor 1,19 euro per m3 vastleggen lijkt mij een erg mooie prijs.

Iemand ervaring met deze optie en enig idee of er nog Netbeheerkosten bijkomen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syNIMZs2adyTBqLPVyXEDABSnOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7YWpeGNYyJIjg1RYtl3WvHEG.png?f=user_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter!
Gynnad schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:17:
[...]

... - klonk erg interessant met name door de terugleveringskosten die in het leven zijn geroepen bij sommige maatschappijen - echter de Tweede Kamer wil dit nu aan banden gaan leggen, dus verwacht dat dit binnen een jaar wel het geval is, dus lijkt mij niet noodzakelijk om stroom voor 3 jaar vast te leggen.

[...]
Inmiddels is dat bericht helaas genuanceerd:
NU.nl: Terugleverkosten zonnepanelen blijven tot 'keiharde' afschaffing salderen

Ik ga zo dadelijk denk ik nog even naar de MediaMarkt B)

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 23-05-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Greenchoice Cooperatie (1 jaar) met Greenchoice Groen (2 jaar)
Nu weet ik niet of het mogelijk is om bij Greenchoice los een stroom en gas contract af te sluiten, anders zou deze combinatie een mooie zijn, alleen zie ik bij Greenchoice Groen geen kosten voor Netbeheer (gas), het lijkt mij dat deze er nog bij moeten komen, maar vind ze niet terug op de website: https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/. Overigens 1 jaar is iets goedkoper, maar voor 1,19 euro per m3 vastleggen lijkt mij een erg mooie prijs.
Ja dat is een mogelijkheid maar dan zou je wellicht telefonisch het een en ander moeten regelen met de klantenservice.

GC heeft nog een betere 2 jaar aanbieding voor gas bij de vergelijkers met een tarief van ongeveer € 1,18 (bijvoorbeeld https://www.gaslicht.com/...as-2-jaar-vast-actie-4920)
en enig idee of er nog Netbeheerkosten bijkomen?
Uiteraard, deze zijn voor al je opties gelijk want die kosten zijn van je netbeheerder, niet van de energieleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Iemand ervaring met deze optie en enig idee of er nog Netbeheerkosten bijkomen?
Netbeheerkosten komen er nog bij, maar vergeet ook niet dat de 'vermindering energiebelasting' er ook nog af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:17
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuw contract na 3 jaar genoten te hebben van de vast tarieven!

Mijn verbruik:
Stroom 9.000 kw per jaar
Terugleveren 8.000 kw
Gas 2.000m3

Eerlijk gezegd ben ik het spoor wel bijster hier in het topic, van mediamarkt tot wel/geen terugleververgoeding. mag ik op deze manier hier advies vragen?

Dank in dat geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:04
BekSide schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:34:
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuw contract na 3 jaar genoten te hebben van de vast tarieven!

Mijn verbruik:
Stroom 9.000 kw per jaar
Terugleveren 8.000 kw
Gas 2.000m3

Eerlijk gezegd ben ik het spoor wel bijster hier in het topic, van mediamarkt tot wel/geen terugleververgoeding. mag ik op deze manier hier advies vragen?

Dank in dat geval!
Dat zijn beste cijfers! 9000kw stroom en dan nog 2000m3 gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:46
Wanneer ik op bijvoorbeeld gaslicht.com kijk, zie ik bij verschillende leveranciers teruglever kosten. Nu verbruik ik meer dan ik opwek en heb nog een domme meter. Heeft iemand enig idee hoe dit er in de praktijk uitziet?

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:37:
Wanneer ik op bijvoorbeeld gaslicht.com kijk, zie ik bij verschillende leveranciers teruglever kosten. Nu verbruik ik meer dan ik opwek en heb nog een domme meter. Heeft iemand enig idee hoe dit er in de praktijk uitziet?
Domme meter als in digitale domme meter met teruglever telwerk of domme meter als in analoge meter met terugdraaischijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Domme meter als in digitale domme meter met teruglever telwerk of domme meter als in analoge meter met terugdraaischijf?
Het laatste, een terugdraai schijf (analoog)

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:17:
Het laatste, een terugdraai schijf (analoog)
Ik meen dat je dan alleen je netto verbruik opgeeft en 0 teruglevering zodat je geen terugleverkosten hebt. Maar weet niet zeker of dat zo bij alle leveranciers geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:22:
[...]

Ik meen dat je dan alleen je netto verbruik opgeeft en 0 teruglevering zodat je geen terugleverkosten hebt. Maar weet niet zeker of dat zo bij alle leveranciers geregeld is.
Dat wil ik wel graag weten want het maakt nogal een verschil 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:24:
Dat wil ik wel graag weten want het maakt nogal een verschil 😁
Hoe gaat je huidige leverancier bij de jaarrekening om met teruglevering, is dat gewoon 0 en betaal je alleen voor het netto verbruik? Want dan kan je niet anders dan ook die cijfers doorgeven bij de vergelijkers, en dus ook geen terugleverkosten. Een voordeel voor mensen die geen digitale meter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:28:
[...]

Hoe gaat je huidige leverancier bij de jaarrekening om met teruglevering, is dat gewoon 0 en betaal je alleen voor het netto verbruik? Want dan kan je niet anders dan ook die cijfers doorgeven bij de vergelijkers, en dus ook geen terugleverkosten. Een voordeel voor mensen die geen digitale meter hebben.
De huidige leverancier rekent geen terugleverkosten. De enige manier voor een nieuwe leverancier om de kosten te berekenen is door mijn eigen opgave bij gaslicht.com
Daar geef ik op dat ik 5600 verbruik en zelf 3400 opwek. Ze komen dan op de volgende berekening (ik verbruik bijna geen gas <200):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmOqzWtUBfkEQgvCECBf_vejX04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5z7NAOm0ywAN31wbgxp1qKyO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzBNGTrZp1MLmeV9s7qv3fIcLLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPKyJsl6rRHVOGws9HOt7E2L.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer dat niet doorberekend KAN worden is dat natuurlijk het voordeligst

[ Voor 16% gewijzigd door okijokii op 23-05-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:31:
De huidige leverancier rekent geen terugleverkosten. De enige manier voor een nieuwe leverancier om de kosten te berekenen is door mijn eigen opgave bij gaslicht.com
Daar geef ik op dat ik 5600 verbruik en zelf 3400 opwek.
Ja dat bedoel ik, de leverancier kan niet weten en meten dat jij teruglevert. Als jij de meterstand doorgeeft geef je neem ik aan maar één stand door. Dat is ook de stand die je bij de schatting in moet vullen en dat is ook de waarde die de energieleverancier van de netbeheerder krijgt. In jouw geval zou dat dan 2200 zijn.

Maar of je een terugleverboete krijgt hangt blijkbaar van de energieleverancier af, misschien even zoeken in De zonnepanelen-boete daarin staat in de topicstart voor Innova Energie bijvoorbeeld:
Meter zonder (actieve) teruglevertelwerken
Als uw elektriciteitsmeter geen (actieve) teruglevertelwerken heeft, en u levert elektriciteit terug aan het
elektriciteitsnet, dan worden uw vaste leveringskosten verhoogd. De verhoging van de vaste
leveringskosten zijn alleen van toepassing op kleinverbruikaansluitingen.
De verhoging van uw vaste leveringskosten zijn:
Excl. btw Incl. btw
Per jaar € 360,00 € 435,60
Per dag* € 0,98630 € 1,19342
* Gebaseerd op 365 dagen.
Dus je moet goed de voorwaarden lezen of daar zoiets als hierboven instaat. Is dat niet het geval dan betaal je geen terugleverkosten.

Dit kunnen de vergelijkers alleen niet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:42:
[...]

Ja dat bedoel ik, de leverancier kan niet weten en meten dat jij teruglevert. Als jij de meterstand doorgeeft geef je neem ik aan maar één stand door. Dat is ook de stand die je bij de schatting in moet vullen en dat is ook de waarde die de energieleverancier van de netbeheerder krijgt. In jouw geval zou dat dan 2200 zijn.

Maar of je een terugleverboete krijgt hangt blijkbaar van de energieleverancier af, misschien even zoeken in De zonnepanelen-boete daarin staat in de topicstart voor Innova Energie bijvoorbeeld:

[...]

Dus je moet goed de voorwaarden lezen of daar zoiets als hierboven instaat. Is dat niet het geval dan betaal je geen terugleverkosten.

Dit kunnen de vergelijkers alleen niet tonen.
Wel bijzonder.... Ik kan ipv de 5600 en de 3400 ook invullen dat ik 2600 verbruik en 400 oplever. Dat scheelt aanzienlijk en niet te controleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:45:
Wel bijzonder.... Ik kan ipv de 5600 en de 3400 ook invullen dat ik 2600 verbruik en 400 oplever. Dat scheelt aanzienlijk en niet te controleren...
Nee klopt, het is maar een schatting zodat je kan vergelijken, ze baseren de termijn bedragen uiteindelijk toch op de waarde van vorige jaren die ze voor jouw meter van de netbeheerder krijgen. Je kan ook nog kijken bij https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ voor goede tarieven en daar kan je teruglevering niet opgegeven ;) (zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" voor verklaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Nee klopt, maar het maar een schatting zodat je kan vergelijken, ze baseren de termijn bedragen uiteindelijk toch op de waarde van vorige jaren die ze voor jouw meter van de netbeheerder krijgen. Je kan ook nog kijken bij https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ voor goede tarieven en daar kan je teruglevering niet opgegeven ;) (zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" voor verklaring)
Dat is inderdaad een hele mooie aanbieding. Beter dan op Gaslicht 👍🏻👍🏻👍🏻 thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Mijn verbruik:
Stroom 9.000 kw per jaar
Terugleveren 8.000 kw
Gas 2.000m3

Dank in dat geval!
Die Essent Mediamarkt 3 jaar deal is een optie voor jouw maar dan alleen voor stroom, gas zou je dan los ergens anders moeten afsluiten, zie overstappen.nl en kies alleen gas.

Zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" voor een redenering. Als je het simpel wilt houden denk ik dat de welkom-terug 1 of 2 jaar opties daar het beste zijn met jouw verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 18:45:
Waarom vul je niet gewoon in dat je verbruik 2200kWh is en geen opwek. Want zo zal het waarschijnlijk uiteindelijk eruit zien bij jou.
Al zijn er leveranciers die je (in ieder geval rechtstreeks) weigeren met een analoge meter en zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Truus01 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:24:
[...]

Waarom vul je niet gewoon in dat je verbruik 2200kWh is en geen opwek. Want zo zal het waarschijnlijk uiteindelijk eruit zien bij jou.
Al zijn er leveranciers die je (in ieder geval rechtstreeks) weigeren met een analoge meter en zonnepanelen.
Omdat je in moet vullen of je zonnepanelen hebt en die zijn ook aangemeld, dus vroeg of laat val ik dan door de mand. Ik zie wel wat in die aanbieding van GC hierboven. Daar vragen ze niets.

En dat terwijl zonnepanelen icm een analoge meter de mooiste combinatie is die er bestaat 😉

[ Voor 8% gewijzigd door okijokii op 23-05-2024 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
okijokii schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Omdat je in moet vullen of je zonnepanelen hebt en die zijn ook aangemeld, dus vroeg of laat val ik dan door de mand. Ik zie wel wat in die aanbieding van GC hierboven. Daar vragen ze niets.

En dat terwijl zonnepanelen icm een analoge meter de mooiste combinatie is die er bestaat 😉
2200 en 0, of 1? Dan zit je in ieder geval het dichtst bij jouw werkelijkheid.

Ja, GC en Essent via MM zijn goede opties.
Ook omdat het zou kunnen zijn dat energiemaatschappijen gaan schatten* en die mogelijke ellende ben je dan ook voor.
Oh, en als er binnen je contract plots de meter gewisseld wordt (wettelijke verplichting of afkeur of kapot of zo).

*Al lijkt me dat als je netto nog redelijk verbruikt, zoals in jouw geval, minder snel gebeuren, dan als je op 0 zit of teruglevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:18:
[...]

Nee klopt, het is maar een schatting zodat je kan vergelijken, ze baseren de termijn bedragen uiteindelijk toch op de waarde van vorige jaren die ze voor jouw meter van de netbeheerder krijgen. Je kan ook nog kijken bij https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ voor goede tarieven en daar kan je teruglevering niet opgegeven ;) (zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" voor verklaring)
Top! Ik heb me aangemeld voor 2 jaar vanaf 1 oktober. 95,- per maand, veel beter zal het niet worden denk ik. Hartelijk bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-04 15:11

Mijn verbruik:
Stroom 9.000 kw per jaar
Terugleveren 8.000 kw
Gas 2.000m3

Dank in dat geval!
tweakers forum; gewoon de vraag stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaluMaxime
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:51:
[...]

Het nieuws overdrijft zoiets als vaststaand feit voor de click-bait. Er wordt vandaag in de tweede kamer een wetsvoorstel besproken om de Energiewet te vervangen. Daarbij willen een aantal partijen een toevoeging opnemen dat moet voorkomen dat energieleveranciers onderscheid maken tussen consumenten die wel of niet terugleveren. Maar of dat wordt aangenomen is de vraag en voor die wet er dan daadwerkelijk is duurt nog wel even.

Edit: en voor de gas aanbieding is dit niet echt relevant :)
Ok dan laten we die ontwikkelingen nog maar even in het midden.. En idd stond dit los van de gas aanbieding vraag ;)

Ik twijfel nu wel opeens of we voor Delta 1jr gas moeten gaan. We hebben nu nog een dynamisch contract bij Groene Stroom Lokaal en volgens mij liggen deze tarieven nog steeds elke keer onder de beste aanbiedingen van dit moment. Maar misschien is dynamisch nu een risico met alle ontwikkelingen in de wereld die van invloed zijn op de gasprijs? En waarom dan niet gewoon gas 3 jaar vastleggen?

Sorry maar door de bomen zie ik het bos niet meer 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MaluMaxime schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:09:
Ik twijfel nu wel opeens of we voor Delta 1jr gas moeten gaan. We hebben nu nog een dynamisch contract bij Groene Stroom Lokaal en volgens mij liggen deze tarieven nog steeds elke keer onder de beste aanbiedingen van dit moment. Maar misschien is dynamisch nu een risico met alle ontwikkelingen in de wereld die van invloed zijn op de gasprijs? En waarom dan niet gewoon gas 3 jaar vastleggen?

Sorry maar door de bomen zie ik het bos niet meer 8)7
Het gaat specifiek bij de Delta aanbieding niet om het tarief maar om de hoge cashback. Op dit moment (kan elke dag veranderen) is bij Delta 1 jaar gas via overstappen.nl het tarief € 1,23 en de cashback € 215 bij een verbruik van 700. Dus je kan dan eigenlijk € 215 / 700 = € 0.307143 van het tarief aftrekken. Het effectieve tarief is dan € 1,23 - € 0.307143 = € 0.923. Ik denk niet dat je dat met je dynamische contract het komende jaar haalt. Nu is het wel zo dat de vaste maandkosten van Delta wat hoger zullen zijn dan je dynamische vaste kosten dus dat zal je nog mee moeten rekenen.

Je kan Delta overigens ook 6 maanden van tevoren aanvragen, je zou het pas eind November in kunnen laten gaan en tot die tijd nog dynamisch blijven.
En waarom dan niet gewoon gas 3 jaar vastleggen?
Dat is altijd moeilijk te zeggen, maar van dynamisch naar 3 jaar is wel een grote stap. Greenchoice heeft ook nog een 2 jaar contract bij de vergelijkers met een tarief van €1,18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Toch maar de overstap gedaan richting GC, 1 jaar vast. Kom nu van Vattenfall die 900 euro boete gaan rekenen over wat we terug duwen. De vergoeding na salderen is wel wat hoger maar dat staat in het niets tov die kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zoals zo velen, zie ik een beetje door de bomen het bos niet meer, ook lastig vergelijken omdat afgelopen jaar natuurlijk een verlaging van energiebelasting was.
Ik had afgelopen jaar een 1-jarig vast contract, als ik niks doe loopt die dus door tegen dezelfde tarieven, als ik overstap op lagere tarieven kom ik mogelijk op de eindafrekening op hetzelfde bedrag uit als afgelopen jaar.

Ik heb een paar zonnepanelen en over het afgelopen jaar opgewerkt: 347 kW, dit is een stuk lager dan mijn verbruik:
781 kW normaaltarief
1063 kW daltarief
721 m3 gas

Ik zit nu bij Oxxio tot 26-06 met de volgende tarieven:
Normaaltarief: €0,33650
Daltarief: €0.29060
Gas: 1.32932

Mijn vragen;
- wat zou voor mijn situatie de beste optie zijn qua aanbieder/aanbieding, aangezien ik geen overschot teruglever.
- Is de terugleverboete ook op mijn situatie van toepassing als ik geen overschot teruglever?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Essent MM aanbieding tarieven, dan vind ik online lagere tarieven via prijsvergelijkingssites, wat zou de overweging dan zijn om toch voor de Essent of GreenChoice aanbieding te gaan?
Essent MM (gevonden op tweakers)
Normaaltarief: €0,30105
Daltarief: €0,29863
Gas: €1,28660

Goedkoopste op gaslicht (Vattenfall 1jr)
Normaaltarief: €0,28340
Daltarief: €0,24270
Gas: €1,24070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
gise schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:26:

- Is de terugleverboete ook op mijn situatie van toepassing als ik geen overschot teruglever?
Ja, ook over het kleine beetje (alles helpt! ) betaal je een vergoeding. Redenatie; dat lever je terug op moment dat je het niet nodig hebt en de stroom relatief goedkoop is (zomer), dus mag je ook mee gaan betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Mijn vragen;
- wat zou voor mijn situatie de beste optie zijn qua aanbieder/aanbieding, aangezien ik geen overschot teruglever.
In jouw geval, omdat je niet heel veel opwekt zullen de kosten daarvoor niet heel hoog zijn, dan kun je beter kijken naar de laagste tarieven (eventueel met een korting/cashback).
Stroom en gas apart is meestal net iets goedkoper dan samen, maar soms krijg je door ze wel samen af te sluiten een hogere korting en ben je alsnog goedkoper uit.
Terugleverkosten moet je dus nog wel meenemen (bv in je voorbeeld van Vattenfall).

Wat met zonnepanelen, ook al wek je niet veel op, wel van belang is (denk ik), is om toch een meerjarig contract te nemen. Dan mogen ze niks wijzigen aan de kosten daarvoor. GC en Essent via MM hebben geen terugleverkosten. Maar als bv Vattenfall toch als goedkoopste uit de bus komt voor je, dan zet je hun terugleverkosten ook voor meer jaren vast, mochten ze besluiten die volgend jaar te verhogen.

Als ik me niet vergis is (helaas) Vandebron vaak een goedkope optie (lage terugleverkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ik heb een paar zonnepanelen en over het afgelopen jaar opgewerkt: 347 kW, dit is een stuk lager dan mijn verbruik:
781 kW normaaltarief
1063 kW daltarief
721 m3 gas
Is die 347 kWh de energie die je teruglevert aan het net of wat je zonnepanelen totaal opwekken?

Vraag dit ook omdat je dat niet opgesplitst heb in normaal en dal.
Ja, maar dat zal geen hoge boete zijn
Als ik bijvoorbeeld kijk naar de Essent MM aanbieding tarieven, dan vind ik online lagere tarieven via prijsvergelijkingssites, wat zou de overweging dan zijn om toch voor de Essent of GreenChoice aanbieding te gaan?
De Essent 3 jaar deal lijkt me niet interessant voor jouw situatie vanwege de hoge tarieven.

Greenchoice welkom-terug 1 of 2 jaar zijn wel goede opties

Al denk ik dat net als Truus01 hierboven dat de prijsvergelijkers voordeligere aanbiedingen hebben vanwege de cashbacks maar dat hangt dus ook af of die teruglevering van 347 kWh aan het net klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Is die 347 kWh de energie die je teruglevert aan het net of wat je zonnepanelen totaal opwekken?

Vraag dit ook omdat je dat niet opgesplitst heb in normaal en dal.

[...]

Ja, maar dat zal geen hoge boete zijn

[...]

De Essent 3 jaar deal lijkt me niet interessant voor jouw situatie vanwege de hoge tarieven.

Greenchoice welkom-terug 1 of 2 jaar zijn wel goede opties

Al denk ik dat net als Truus01 hierboven dat de prijsvergelijkers voordeligere aanbiedingen hebben vanwege de cashbacks maar dat hangt dus ook af of die teruglevering van 347 kWh aan het net klopt.
toon volledige bericht
Ik denk dat dit is wat ik in het jaar heb opgewekt, ik heb staan; 232 kW normaaltarief, 115 kW daltarief
__

Bedankt voor de hulp allen, ik denk dat dit voor mij nu beste optie is:
Vattenfall 1jr actie

Terugleverkosten per 1 juli, schaal 2: 250 tot 500 kWh: €0

Actiekorting: €320

Tarieven:
Stroom normaal: €0.2834
Stroom dal: €0.2427
Gas: 1.2407

[ Voor 14% gewijzigd door gise op 24-05-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
gise schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:32:
Ik denk dat dit is wat ik in het jaar heb opgewekt, ik heb staan; 232 kW normaaltarief, 115 kW daltarief
OK, dan lijkt het er op dat voor 1 jaar de vergelijkers het voordeligst zijn met Budget Energie op 1, dat komt voornamelijk vanwege de €295 cashback. De zonnepanelenboete is daar slechts € 36,50.

Het lijkt mij dat Vandebron daar ook in de buurt moet komen maar die is even weg bij de vergelijkers, die moet je dan via https://vandebron.nl/ zelf vergelijken.

De Vattenfall aanbieding die jezelf al gezien had komt ook in de buurt maar is niet het goedkoopste. Je betaalt daar geen zonnepanelenboete omdat je in de laagste schaal valt.

Wil je er de komende 2 jaar van af zijn dan is welkom-terug van Greenchoice een optie https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ (Je zou daar 1844 - 247 = 1497 bij verbruik in moeten vullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 22:25
Op dit moment zit ik bij Vattenfall en heb ik het volgende verbruik:

stroom 2117
teruglevering 2175

hebben geen gas.

Dit zou neer komen ( als we niets doen) op jaarlijks 191 euro betalen voor het terug leveren.

Ik kan bij vattenfall een jaar contract nemen, maar dan betaal ik 6 euro per maand.
Helaas kan ik https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ niet de 1 of 2 jaar kiezen. Wel kan ik de variabel kiezen voor 5 euro per maand.

Iemand nog tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Woolfy681 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:46:
Op dit moment zit ik bij Vattenfall en heb ik het volgende verbruik:

stroom 2117
teruglevering 2175

hebben geen gas.

Dit zou neer komen ( als we niets doen) op jaarlijks 191 euro betalen voor het terug leveren.

Ik kan bij vattenfall een jaar contract nemen, maar dan betaal ik 6 euro per maand.
Helaas kan ik https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ niet de 1 of 2 jaar kiezen. Wel kan ik de variabel kiezen voor 5 euro per maand.

Iemand nog tips?
Essent 3 jaar deal bij de MediaMarkt, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" (ook voor het greenchoice.nl probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Essent 3 jaar deal bij de MediaMarkt, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" (ook voor het greenchoice.nl probleem)
Moet zoals ik het lees dan fysiek naar een MM filiaal omdat af te sluiten en kan dan opgeven wat ik verbruik en terug lever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:41:
Het gaat specifiek bij de Delta aanbieding niet om het tarief maar om de hoge cashback. Op dit moment (kan elke dag veranderen) is bij Delta 1 jaar gas via overstappen.nl het tarief € 1,23 en de cashback € 215 bij een verbruik van 700. Dus je kan dan eigenlijk € 215 / 700 = € 0.307143 van het tarief aftrekken. Het effectieve tarief is dan € 1,23 - € 0.307143 = € 0.923. Ik denk niet dat je dat met je dynamische contract het komende jaar haalt. Nu is het wel zo dat de vaste maandkosten van Delta wat hoger zullen zijn dan je dynamische vaste kosten dus dat zal je nog mee moeten rekenen.

Je kan Delta overigens ook 6 maanden van tevoren aanvragen, je zou het pas eind November in kunnen laten gaan en tot die tijd nog dynamisch blijven.
Goede tip. Ik was gisteren overgestapt voor gas naar Frank Energie, maar kwam er vandaag achter dat de voorwaarden voor mij niet ideaal waren:
- Zij bepalen het maandbedrag en dat wisselt elke maand;
- De incassodag is op de 18e of de 25e en beide datums zijn voordat je salaris krijgt, ook erg onhandig.

Nu dus maar Frank Energie geannuleerd en gas afgesloten bij Delta via overstappen.nl. Als je het verbruik daar wat hoger invult, wordt ook de cashback hoger, in de bevestiging van overstappen.nl staat nu een Cashback van €280,-, vaste kosten zijn €114,- en gas kost €1,232347. Tevens krijg ik ook nog €18,- cashback via CashbackXL. Dus omgerekend betaal ik straks €73,- per maand in plaats van €83,- bij Frank (of €103 bij GC wat ik hiervoor had)

Electra had ik vorige maand al 3 jaar vastgezet bij GC, dus ik denk dat ik de komende tijd wel goed zit.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-05-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Woolfy681 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
Moet zoals ik het lees dan fysiek naar een MM filiaal omdat af te sluiten en kan dan opgeven wat ik verbruik en terug lever?
Ja.
En als dat niet mogelijk is, dan zijn er dus nog de GC links.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Woolfy681 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Er staan wat ervaringen in Energieleveranciers aanbiedingentopic als je zoekt op Essent Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Ik zit alleen nog even te kijken naar de GC verhaal.
Als ik niet op geef dat ik zonnepanelen heb dan krijg ik de rekening toch uit eindelijk wel een keer, kan haast niet geloven dat ze daar niet achter gaan komen bij een 2 jaar contract. Of is het zo omdat je geen zonnepanelen in kan vullen ze daar ook niet over kunnen klagen ?
En ga dan 41 euro betalen volgens het contract omdat je alleen je verbruik op geef, maar kan je dat nog aanpassen later of krijg je dat pas terug een jaar later?

[ Voor 19% gewijzigd door Woolfy681 op 24-05-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
Nu dus maar Frank Energie geannuleerd en gas afgesloten bij Delta via overstappen.nl. Als je het verbruik daar wat hoger invult, wordt ook de cashback hoger, in de bevestiging van overstappen.nl staat nu een Cashback van €280,-, vaste kosten zijn €114,- en gas kost €1,232347.
Let op dat Delta de korting bij je aanmelding baseert op je gemiddelde verbruik van de voorgaande jaren (SJV) staat ook in de actievoorwaarden. Je kan het dan zo invullen dat de korting wat hoger is, maar je hebt dan kans dat Delta het aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Let op dat Delta de korting bij je aanmelding baseert op je gemiddelde verbruik van de voorgaande jaren (SJV) staat ook in de actievoorwaarden. Je kan het dan zo invullen dat de korting wat hoger is, maar je hebt dan kans dat Delta het aanpast.
Goed om te weten, met mijn standaard verbruik (700m3) was de korting nog steeds 220 euro, mochten ze het dus terugzetten, dan is het nog steeds de moeite. Het verbruik hoog invullen viel in ieder geval te proberen.

Waar kan ik die actievoorwaarden vinden? Want in de voorwaarden die ik opgestuurd heb gekregen kon ik het namelijk niet vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 24-05-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Woolfy681 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:17:
Ik zit alleen nog even te kijken naar de GC verhaal.
Als ik niet op geef dat ik zonnepanelen heb dan krijg ik de rekening toch uit eindelijk wel een keer, kan haast niet geloven dat ze daar niet achter gaan komen bij een 2 jaar contract. Of is het zo omdat je geen zonnepanelen in kan vullen ze daar ook niet over kunnen klagen ?
Naast Essent die (nog) geen zonnepanelenboete heeft is Greenchoice een apart geval, ze hebben hun zonnepanelenboete namelijk helemaal niet in hun voorwaarden staan zoals de andere leveranciers. De contracten zijn nog hetzelfde als voor de zonnepanelenboete en dus ook gelijk of je nou wel of geen zonnepanelen hebt. Dit kan je ook zien doordat er bij de tarieven gewoon een netto terugleververgoeding staat van € 0.05

De zonnepanelenboete van Greenchoice zit in de aanbieding die je accepteert en als ze de website goed in orde hadden zou je bij teruglevering een aanbieding moeten krijgen met €14,79 vastrecht in plaats van €10,26. Maar dat krijg je niet als je niet aan kan geven dat je zonnepanelen hebt. 8)7

Diegene die het zo gedaan hebben kregen gewoon een legitiem contract dat ook geldt voor zonnepanelen en Greenchoice heeft zich daar dan aan te houden.

Overigens zijn de waarden die je invult altijd schattingen, de energieleveranciers vragen bij de aanvraag de echte waardes op bij je netbeheerder en dan kunnen ze ook zien dat je teruglevert. Ze zouden dan de aanvraag kunnen weigeren maar dan doen ze niet.

Je hoeft het niet te doen natuurlijk maar dan blijft 3 jaar Essent bij de Mediamarkt als enige andere optie over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:22:
Goed om te weten, met mijn standaard verbruik (700m3) was de korting nog steeds 220 euro, mochten ze het dus terugzetten, dan is het nog steeds de moeite. Het verbruik hoog invullen viel in ieder geval te proberen.

Waar kan ik die actievoorwaarden vinden? Want in de voorwaarden die ik opgestuurd heb gekregen kon ik het namelijk niet vinden.
De link daarvan zal in de bevestiging email van Delta staan, als het goed is deze https://deltaenergie.nl/voorwaarden/E1_04C_160_AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:39:
Je hoeft het niet te doen natuurlijk maar dan blijft 3 jaar Essent bij de Mediamarkt als enige andere optie over.
En ook dat hoef je niet te doen, maar is wel de beste aanbieding op dit moment.
(Voor mensen met zonnepanelen die overschot hebben of zo goed als alles salderen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:51:
[...]

De link daarvan zal in de bevestiging email van Delta staan, als het goed is deze https://deltaenergie.nl/voorwaarden/E1_04C_160_AV
Ah, die heb ik nog niet gehad. We gaan wel zien hoe het uitkomt. De korting is in ieder geval minimaal €220,-, daar ben ik ook helemaal tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04 03:09
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Ik zie dat er staat dat de levering binnen 90 dagen moet plaatsvinden om de cashback te krijgen.
Ik zal dus nog even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JMS-2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:43:
Ik zie dat er staat dat de levering binnen 90 dagen moet plaatsvinden om de cashback te krijgen.
Ik zal dus nog even moeten wachten.
Goed opgemerkt, over dat punt is al wat discussie geweest. Delta is recent overgestapt van 90 dagen naar 180 dagen ingangstermijn. Laatste bericht hierover TCMR in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
rens-br schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Goede tip. Ik was gisteren overgestapt voor gas naar Frank Energie, maar kwam er vandaag achter dat de voorwaarden voor mij niet ideaal waren:
- Zij bepalen het maandbedrag en dat wisselt elke maand;
- De incassodag is op de 18e of de 25e en beide datums zijn voordat je salaris krijgt, ook erg onhandig.

Nu dus maar Frank Energie geannuleerd en gas afgesloten bij Delta via overstappen.nl. Als je het verbruik daar wat hoger invult, wordt ook de cashback hoger, in de bevestiging van overstappen.nl staat nu een Cashback van €280,-, vaste kosten zijn €114,- en gas kost €1,232347. Tevens krijg ik ook nog €18,- cashback via CashbackXL. Dus omgerekend betaal ik straks €73,- per maand in plaats van €83,- bij Frank (of €103 bij GC wat ik hiervoor had)

Electra had ik vorige maand al 3 jaar vastgezet bij GC, dus ik denk dat ik de komende tijd wel goed zit.
Vreemd, bij mij maakt het niet uit wat ik invul het blijft €215,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Goed opgemerkt, over dat punt is al wat discussie geweest. Delta is recent overgestapt van 90 dagen naar 180 dagen ingangstermijn. Laatste bericht hierover TCMR in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
Daarvan was ik op de hoogte idd, maar geldt dat ook om in aanmerking te komen voor de cashback?

Edit: In de post staat dat er in de voorwaarden voor de cashback nog niets is veranderd...
Of moet ik het lezen als dat hij/zij heeft binnen gekregen dat het tijdvenster naar 180 dagen is gegaan maar dat het in de voorwaarden voor de cashback nog niet veranderd is.

[ Voor 23% gewijzigd door JMS-2 op 24-05-2024 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JMS-2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:53:
Daarvan was ik op de hoogte idd, maar geldt dat ook om in aanmerking te komen voor de cashback?
Je moet het zo lezen dat daar 180 dagen staat ;)

Nu staat dat er officieel niet dus kan je vier dingen doen:
  • Aanvragen en er vanuit gaat dat de loyaliteitskorting gewoon geldig is
  • Aanvragen en even per mail bevestiging vragen dat het 180 dagen moet zijn
  • Niet aanvragen en wachten tot ze de actievoorwaarden gecorrigeerd hebben
  • Niet aanvragen en wachten tot je ingangsdatum binnen 90 dagen is

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 24-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
N.v.t

[ Voor 152% gewijzigd door JMS-2 op 24-05-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JMS-2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:04:
@Novax
Al denk ik dat Delta toch echt de beste aanbieding heeft voor Gas.
Klopt, maar dat komt dus door die cashback en die is geloof ik alleen zo hoog via overstappen.nl . En dat kan ook veranderen want eerder had pricewise.nl die hoge cashback ook maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:26:
[...]

Klopt, maar dat komt dus door die cashback en die is geloof ik alleen zo hoog via overstappen.nl . En dat kan ook veranderen want eerder had pricewise.nl die hoge cashback ook maar nu niet meer.
Dank voor je input.

Klopt idd dat hij enkel bij overstappen.nl is, al weet ik niet waarom de cashback bij mij niet veranderd of ik 700m3 of 900m3 invul en bij andere wel.

Mijn contract bij CB loopt 1 sep. af en ik denk niet dat het goedkoper zal gaan worden dan deze aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Benieuwd: iemand al gezeik gehad die een 3 of 2 jarig energie contract heeft afgesloten bij GC waar pv niet ingevuld konden worden? Mijne gaat 1 Oktober in. En wordt er netjes terug gesaldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:47
Ik wil overstappen naar Delta, maar ik weet niet of zij mijn huidige contract zullen opzeggen, ik kan dat niet zo snel vinden. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 06:16
Novax schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:26:
[...]

ik zie bij pricewise.nl nu weer "gewoon" een cashback staan bij alleen gas bij Delta. Of gaat het nu om een andere cashback als waar eerder sprake van was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:59:
Benieuwd: iemand al gezeik gehad die een 3 of 2 jarig energie contract heeft afgesloten bij GC waar pv niet ingevuld konden worden? Mijne gaat 1 Oktober in. En wordt er netjes terug gesaldeerd?
Als het goed is heb je een mail gekregen van GC met hun algemene voorwaarden. Daarin worden al je vragen keurig beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 12:41
Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:59:
Zojuist overgestapt van Vattenfall naar Greenchoice. Ingangsdatum 1-8. De voorwaarden per mail gekregen en daar staat netjes in, zoals okijokii ook zei, de informatie over het salderen. Ook in de contractbevestiging staat het volgende:

we verrekenen op je jaarnota’s het verschil tussen wat je van ons afneemt en wat je
aan het net teruglevert. We noemen dit salderen. Met de salderingsregeling ontvang
je voor de elektriciteit die je teruglevert hetzelfde tarief (incl. belasting) als je betaalt
voor elektriciteit die je op dat moment afneemt. Heb je een meter met draaiende telwielen dan loopt je meter terug. Je jaarlijkse meterstand is dan je netto afname
minus teruglevering.

En vervolgens:
Als je op de jaarnota meer elektriciteit hebt teruggeleverd dan dat je hebt
afgenomen, dan krijg je voor dit overige een redelijke vergoeding. Meer
terugleveren dan afnemen heet netto teruglevering, de redelijke vergoeding
noemen we de netto terugleververgoeding.

Vanwege de netto afname (net wel, net niet 0 kWh met een teller die terugdraait) juist gekozen voor Greenchoice (2 jaar) vanwege het gastarief.

Tarieven:
Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,28255
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 10,26000

Bosgecompenseerd gas
Variabele leveringskosten (per m3)
€ 1,19007
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 8,19000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sjdjong schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 21:32:
ik zie bij pricewise.nl nu weer "gewoon" een cashback staan bij alleen gas bij Delta. Of gaat het nu om een andere cashback als waar eerder sprake van was?
Het gaat om de hoogte van de cashback, die hangt af van het verbruik. Maar bij hetzelfde ingevulde verbruik is deze of hoger bij overstappen.nl of hoger bij pricewise.nl. |:( Dus je moet het bij beide sites invullen om te kijken welke het voordeligst is. Voorheen maakte dit niet uit en was het bij allebei hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Laatst online: 02-05 13:08
Hier ook voor de aanbieding van Greenchoice gegaan, enige rare is dat ik volgens de link op 74 euro p/m uit zou komen, maar nu in het contract van 2 jaar een termijnbedrag van 145 euro p/m .

[ Voor 75% gewijzigd door wmrichard op 26-05-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
wmrichard schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:25:
Hier ook voor de aanbieding van Greenchoice gegaan, enige rare is dat ik volgens de link op 74 euro p/m uit zou komen, maar nu in het contract van 2 jaar een termijnbedrag van 145 euro p/m .
Er staat duidelijk bij dat dat is gebaseerd op je verbruik in het verleden en dat je bij start van de levering dit naar beneden kan aanpassen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterke-Jerke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:39
Hoever van tevoren kun je eigenlijk een nieuw contract aflsuiten?
In september 2021 ben ik een 3 jarig contact aangegaan me als start datum 01-02-2022
Ik wil (ruim) graag voor die datum alvast wat nieuws.

S.J.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Sterke-Jerke schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:26:
Hoever van tevoren kun je eigenlijk een nieuw contract aflsuiten?
In september 2021 ben ik een 3 jarig contact aangegaan me als start datum 01-02-2022
Ik wil (ruim) graag voor die datum alvast wat nieuws.
De meesten 90 dagen, maar Greenchoice, Essent en een aantal anderen 180 dagen van tevoren.

Zie https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
Just smile schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Zojuist overgestapt van Vattenfall naar Greenchoice. Ingangsdatum 1-8. De voorwaarden per mail gekregen en daar staat netjes in, zoals okijokii ook zei, de informatie over het salderen. Ook in de contractbevestiging staat het volgende:

we verrekenen op je jaarnota’s het verschil tussen wat je van ons afneemt en wat je
aan het net teruglevert. We noemen dit salderen. Met de salderingsregeling ontvang
je voor de elektriciteit die je teruglevert hetzelfde tarief (incl. belasting) als je betaalt
voor elektriciteit die je op dat moment afneemt. Heb je een meter met draaiende telwielen dan loopt je meter terug. Je jaarlijkse meterstand is dan je netto afname
minus teruglevering.
Voor hoeveel jaar heb je afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:26
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
De 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit.
Dit is voor ons van toepassing.
Onze jaarafrekening is al een aantal jaren op rij op 1 juli. Vanaf 1 juli gaat energiedirect terugleverkosten rekenen. Tijd om over te stappen dus.

Het lijkt erop dat die greenchoice 3 jaar (link in gequote post) gunstig is voor ons.

Wat ik me nog afvraag: salderen ze volledig ? Dus normaal+dal verbruik - normaal+dal teruglevering ? Of doen ze het op een andere manier ?

En nog een vraag: is het mogelijk om het maandbedrag aan te passen nadat het in is gegaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:24

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ik sprak zojuist Greenchoise en ze komen deze week met dezelfde mededeling als Essent vandaag deed. Dus doe er je voordeel mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Dit is voor ons van toepassing.
Onze jaarafrekening is al een aantal jaren op rij op 1 juli. Vanaf 1 juli gaat energiedirect terugleverkosten rekenen. Tijd om over te stappen dus.

Het lijkt erop dat die greenchoice 3 jaar (link in gequote post) gunstig is voor ons.

Wat ik me nog afvraag: salderen ze volledig ? Dus normaal+dal verbruik - normaal+dal teruglevering ? Of doen ze het op een andere manier ?
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juni-2022.pdf
En nog een vraag: is het mogelijk om het maandbedrag aan te passen nadat het in is gegaan ?
https://www.greenchoice.n...g/#termijnbedragaanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:26
Dankje @Novax en @Elias2020
Ik heb de aanmelding geregeld zojuist. Ook even screenshots gemaakt en documenten opgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:39

CXNeXo

This behavior is by design.

Ik zie toevallig dat er nu ook een 3 jaar verlengaanbod voor mij klaarstaat bij Essent:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lgh-QMU1XDDJLv3INZR0dZ9Mr0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KKSekNPQ7ikyR3niyqMJEizc.png?f=fotoalbum_large

En met onderstaande toelichting:
Toelichting tarieven
De kosten zijn gebaseerd op een elektriciteitsaansluiting t/m 3 x 25 A van een object met een verblijfsfunctie, regio 4 voor gas en een standaard jaarverbruik gas tussen 500 en 4.000 m3, en op het verbruik dat door jou is opgegeven. De verbruiken staan vermeld in het overzicht. De daadwerkelijke leverings- en netbeheerkosten kunnen dus afwijken.

Indien je hebt gekozen voor enkeltarief en na aanmelding blijkt dat je over een meter met dubbel telwerk beschikt ontvang je automatisch dubbeltarief. De leveringstarieven voor dubbeltarief vind je dan in je aanmeldbevestiging. Je kunt het tarief aanpassen nadat we gestart zijn met leveren. Het dubbeltarief voor elektriciteit is uitsluitend mogelijk in combinatie met een slimme meter.

Het voorgesteld termijnbedrag is exclusief eenmalige kortingen of kortingen op de leveringskosten.

De vermelde variabele tarieven zijn geldig vanaf de ingangsdatum van de overeenkomst zoals vermeld in Mijn Energieovereenkomst. De tarieven voor levering en teruglevering van variabele prijs-producten kunnen periodiek wijzigen. De tarieven voor levering en teruglevering bij vaste prijs-producten blijven hetzelfde gedurende de looptijd van het contract. Als dat zo is, dan informeren we je op tijd.
Netbeheerkosten, energiebelasting en btw kunnen ook periodiek wijzigen.

Bij enkeltarief is het tarief altijd gelijk. Het maakt niet uit op welk tijdstip de stroom wordt verbruikt. Bij dubbeltarief gebruiken we twee tarieven: voor stroomverbruik tijdens daluren is het tarief in de regel lager dan tijdens normaaluren. Het daltarief geldt op werkdagen van 21.00 tot 7.00 uur, en in alle uren in het weekeinde en op Nieuwjaarsdag, tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, tweede Pinksterdag en eerste en tweede Kerstdag. Het normaaltarief is van toepassing op het verbruik in alle overige uren. Per 1 juli 2021 stoppen de Nederlandse netbeheerders met het uitzenden van het toonfrequentsignaal voor tariefschakeling. Vanaf dat moment kan bij alle leveranciers alleen nog met een slimme meter gebruik gemaakt worden van dubbeltarief. Het dubbeltarief voor elektriciteit is uitsluitend mogelijk in combinatie met een slimme meter.

Zelf stroom opwekken
Wij salderen de duurzame stroom die wordt opgewekt tegen hetzelfde tarief als de stroom die van ons wordt afgenomen, namelijk het leveringstarief inclusief energiebelasting en btw. Indien meer wordt terug geleverd dan verbruikt, dan geldt voor het meerdere het teruglevertarief boven verbruik, dat gelijk is aan € 0,05500 per kWh (geen btw).
toon volledige bericht
Met name dit stuk is nog best aardig :)

Wij salderen de duurzame stroom die wordt opgewekt tegen hetzelfde tarief als de stroom die van ons wordt afgenomen, namelijk het leveringstarief inclusief energiebelasting en btw. Indien meer wordt terug geleverd dan verbruikt, dan geldt voor het meerdere het teruglevertarief boven verbruik, dat gelijk is aan € 0,05500 per kWh (geen btw).

[ Voor 6% gewijzigd door CXNeXo op 27-05-2024 14:05 ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Plenkske schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:03:
Dankje @Novax en @Elias2020
Ik heb de aanmelding geregeld zojuist. Ook even screenshots gemaakt en documenten opgeslagen ;)
Je kan overigens ook nog kosteloos wisselen naar enkeltarief https://www.greenchoice.n...ief/#tariefsoortaanpassen maar ik heb gelezen dat het niet altijd soepel gaat. Enkeltarief bij een terugleveroverschot lijkt mij wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
CXNeXo schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:04:
Ik zie toevallig dat er nu ook een 3 jaar verlengaanbod voor mij klaarstaat bij Essent:

[Afbeelding]

En met onderstaande toelichting:

[...]

Met name dit stuk is nog best aardig :)

Die vaste kosten zullen wel per jaar zijn hoop ik ;)

Maar als je zonnepanelen hebt en het valt onder de oude voorwaarden lijkt mij dit een goede aanbieding voor stroom. Gas kan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:39

CXNeXo

This behavior is by design.

Novax schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Die vaste kosten zullen wel per jaar zijn hoop ik ;)
Hehe ja die GUI is niet helemaal lekker, per dag zou dit een tikkie veel zijn 8)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wil graag overstappen van essent variabel naar greenchoice via een van de @Novax linkjes>

Ik kan op de aanvraag het contract eerder in laten gaan dan de 14 dagen bedenktijd door een vinkje te aan te zetten en de datum op bijv 31-5 te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpNurlns1qx8Z2iUmh8bYZQCSN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYra52HZfwNS7QR2ooMVD6tL.png?f=fotoalbum_large

Als ik in mijn essent portal kijk kan ik boete vrijopzeggen per 28-05.

Wijs om af te zien van de 14 dagen bedenktijd en een contract voor 1-6 te hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
bgrr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:35:
Wil graag overstappen van essent variabel naar greenchoice via een van de @Novax linkjes>

Ik kan op de aanvraag het contract eerder in laten gaan dan de 14 dagen bedenktijd door een vinkje te aan te zetten en de datum op bijv 31-5 te zetten.

[Afbeelding]

Als ik in mijn essent portal kijk kan ik boete vrijopzeggen per 28-05.

Wijs om af te zien van de 14 dagen bedenktijd en een contract voor 1-6 te hebben ?
Je hebt nog steeds 14 dagen bedenktijd alleen kunnen ze voor de dagen dat je het al gebruikt hebt kosten in rekening brengen. Al weet ik niet precies hoe het zit als je je inderdaad bedenkt waar je dan naar teruggaat omdat dan Essent variabel al is opgezegd

Lijkt mij dat de ingangsdatum ook 1-6-2024 kan zijn hoor, dat is de dag dat de verandering bij Essent ingaat. En Greenchoice zal dan voor jou bij Essent opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:59
Elias2020 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:36:
Ik sprak zojuist Greenchoise en ze komen deze week met dezelfde mededeling als Essent vandaag deed. Dus doe er je voordeel mee!
Dat ze de stroomprijs naar beneden doen? Geldt dit niet alleen voor het dynamische tarief want net op Essent zie ik nog hoge prijzen voor stroom bij 1 jaar vast (0.33 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
bgrr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:35:
Hangt ook van je verbruik en teruglevering af, nog een paar weken op de ongunstige voorwaarden van Essent zal ook het verschil niet maken.

Je kan dus ook GC nu aanvragen maar gewoon 14 dagen later in laten gaan, en kijken waar GC deze week nog mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Novax schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Je hebt nog steeds 14 dagen bedenktijd alleen kunnen ze voor de dagen dat je het al gebruikt hebt kosten in rekening brengen. Al weet ik niet precies hoe het zit als je je inderdaad bedenkt waar je dan naar teruggaat omdat dan Essent variabel al is opgezegd

Lijkt mij dat de ingangsdatum ook 1-6-2024 kan zijn hoor, dat is de dag dat de verandering bij Essent ingaat. En Greenchoice zal dan voor jou bij Essent opzeggen.
Mocht ik me bedenken dat in ieder geval niet meer terug naar Essent.
Met 3000kwh op de teruglever teller per jaar totaal niet meer interessant.

Na Salderen 0 op de meter dus de goedkopere stroomprijs heb ik ook weinig voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
bgrr schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:41:
[...]

Mocht ik me bedenken dat in ieder geval niet meer terug naar Essent.
Met 3000kwh op de teruglever teller per jaar totaal niet meer interessant.

Na Salderen 0 op de meter dus de goedkopere stroomprijs heb ik ook weinig voordeel van.
Essent heeft ook nog die 3 jaar aanbieding zonder terugleverkosten bij de MediaMarkt, ook voor vaste klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 07:31
Omdat de tijd voor een aantal aanbiedingen begint te tikken, nog maar even snel de vraag: wat te doen als je een ferrarismeter met één telwerk hebt, en op jaarbasis verbruik momenteel nagenoeg hetzelfde is als de opwek? Mogelijk iets meer afname dan teruglevering bij een slecht "zonne-seizoen".

Ik zie geen geen noodzaak om voor contract met vast "boetebedrag" (GC bijv.) te kiezen, maar het is een gok: wat gaan de energieboeren doen met mensen die letterlijk 0 aan verbruik opgeven omdat hun meter precies dat aangeeft? (contractsperiode loopt af in september, dus dan het is het grote terugdraaifestijn zo'n beetje op z'n einde).

"Leuke" bijkomstigheid: de meter valt niet aan te melden bij energieleveren.nl (heb de afgelopen jaren een aantal keren alle combinaties met letters en cijfers geprobeerd: het meternummer wordt niet geaccepteerd). Ik heb hier screenshots van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Novax schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:43:
[...]

Essent heeft ook nog die 3 jaar aanbieding zonder terugleverkosten bij de MediaMarkt, ook voor vaste klanten
Vanmorgen al langs geweest maar was niet af te sluiten op mijn postcode volgens de verkoper.
Het scherm bleef leeg bij de verkoper qua aanbiedings mogelijkheden waarschijnlijk omdat mijn jaar afrekening 24-5 is geweest en de boel geblokkeerd staat gedurende de afrekening. Heel frustrerend omdat andere mensen het nog wel gelukt is vandaag lees ik.

Kan ook geen 1 jaar contract afsluiten op mijn essent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
TCMR schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:57:
Omdat de tijd voor een aantal aanbiedingen begint te tikken, nog maar even snel de vraag: wat te doen als je een ferrarismeter met één telwerk hebt, en op jaarbasis verbruik momenteel nagenoeg hetzelfde is als de opwek? Mogelijk iets meer afname dan teruglevering bij een slecht "zonne-seizoen".

Ik zie geen geen noodzaak om voor contract met vast "boetebedrag" (GC bijv.) te kiezen, maar het is een gok: wat gaan de energieboeren doen met mensen die letterlijk 0 aan verbruik opgeven omdat hun meter precies dat aangeeft? (contractsperiode loopt af in september, dus dan het is het grote terugdraaifestijn zo'n beetje op z'n einde).

"Leuke" bijkomstigheid: de meter valt niet aan te melden bij energieleveren.nl (heb de afgelopen jaren een aantal keren alle combinaties met letters en cijfers geprobeerd: het meternummer wordt niet geaccepteerd). Ik heb hier screenshots van.
Leveranciers kunnen een conditie in hun voorwaarden hebben over analoge meters en de terugleverboete, zie Innova in de openingspost van De zonnepanelen-boete dus daar moet je bij elke leverancier op letten.
Maar verder lijkt het me niet anders dan hoe je voorheen je waarden invulde, dan was dan ook 0 neem ik aan. Je hebt dan in veel gevallen geen terugleverboete en zolang je meter niet is vervangen saldeer je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:24

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

bsmpower schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Dat ze de stroomprijs naar beneden doen? Geldt dit niet alleen voor het dynamische tarief want net op Essent zie ik nog hoge prijzen voor stroom bij 1 jaar vast (0.33 ofzo)
Dat ze terugleverkosten per KWh invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
TCMR schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:57:

Voor de paar Euro meer van bv het GC contract zou ik het risico niet willen lopen dat ze over een tijdje mogen gaan schatten.
Dat zie ik helaas nog wel gebeuren, vooral als salderen eraf gaat. Maar ja, dan is het GC contract ook zo goed als afgelopen.
Als, als, als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:40

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

bsmpower schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:37:
[...]
Zelfde vraag heb ik ook over Eneco. Gasprijs wil ik graag vastzetten. Maar kan niet gas vastzetten en stroom variabel contract. Dus zal voor stroom moeten kiezen tussen vast contract of dynamisch..

Gastarief is op dit moment erg gunstig 1,25228 / m3 voor 1 jaar vast
(terwijl de gasprijs al weer fors aan het stijgen is, ik verwacht binnenkort contracten richting de 1,40 per m3)

Stroomprijs enkeltarief 0,28976 / kwh voor 1 jaar vast.

De vraag is wat is wijsheid: een dynamisch contract afsluiten voor stroom of toch wachten totdat Eneco de stroomtarieven voor vaste contracten gaat aanpassen? Per juli gaat een derde van de klanten een flink lager tarief betalen namelijk maar dat betreft de variabele contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Zelfde vraag heb ik ook over Eneco. Gasprijs wil ik graag vastzetten. Maar kan niet gas vastzetten en stroom variabel contract. Dus zal voor stroom moeten kiezen tussen vast contract of dynamisch..

Gastarief is op dit moment erg gunstig 1,25228 / m3 voor 1 jaar vast
(terwijl de gasprijs al weer fors aan het stijgen is, ik verwacht binnenkort contracten richting de 1,40 per m3)

Stroomprijs enkeltarief 0,28976 / kwh voor 1 jaar vast.

De vraag is wat is wijsheid: een dynamisch contract afsluiten voor stroom of toch wachten totdat Eneco de stroomtarieven voor vaste contracten gaat aanpassen? Per juli gaat een derde van de klanten een flink lager tarief betalen namelijk maar dat betreft de variabele contracten.
Je kan gas toch ergens anders vast afsluiten? met nog betere tarieven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:59
Elias2020 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Dat ze terugleverkosten per KWh invoeren.
Dus nu nog snel afsluiten onder de huidige voorwaarden bedoel je? Of helemaal niet meer voor GC kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 12:41
Woolfy681 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Voor hoeveel jaar heb je afgesloten?
2 jaar via de welkom terug link. Keuze voor GC is met name vanwege de gasprijs a 1,19007. Voor de kWh hoef ik het niet te doen vanwege op dit moment nog een analoge meter, 0kwh verbruik daardoor (1kwh ingevuld) en dat er geen boete is opgenomen in het contract. Alleen de leveringskosten (10,26) zijn 1,27 per maand duurder dan Vattenfall (8,99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Laatst online: 07:31
Truus01 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Voor de paar Euro meer van bv het GC contract zou ik het risico niet willen lopen dat ze over een tijdje mogen gaan schatten.
Dat is het punt ja, daarom overweeg ik het. Maar ik twijfel, en dan kom ik uit bij dezelfde conclusie als jij "als, als, als..." ;)

Uncharted waters dus, maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doedelzak
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:44
Afgelopen weekend een mailtje gekregen van Oxxio dat mijn contract eind juni ten einde loopt, en dat er terugleverkosten aan gaan komen. Ook krijg ik per 27-06 bijbehorende voorstel:

Normaal: €0,2671
Dal: €0,25726
Vaste kosten: €8,45

Kosten €0,115 p/kwh
Vergoeding €0,145 p/kwh

Mijn huidige situatie is:
- Gasloze (luchtwarmtepomp) tussenwoning met 8 zonnepanelen.
- verbruik (op basis van 2023): 3900 kwh
- teruglevering: 1500 kwh

Waar doe ik verstandig aan? Is het aanbod wat Oxxio doet voordelig, of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Doedelzak schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:38:
Afgelopen weekend een mailtje gekregen van Oxxio dat mijn contract eind juni ten einde loopt, en dat er terugleverkosten aan gaan komen. Ook krijg ik per 27-06 bijbehorende voorstel:

Normaal: €0,2671
Dal: €0,25726
Vaste kosten: €8,45

Kosten €0,115 p/kwh
Vergoeding €0,145 p/kwh

Mijn huidige situatie is:
- Gasloze (luchtwarmtepomp) tussenwoning met 8 zonnepanelen.
- verbruik (op basis van 2023): 3900 kwh
- teruglevering: 1500 kwh

Waar doe ik verstandig aan? Is het aanbod wat Oxxio doet voordelig, of zijn er betere alternatieven?
toon volledige bericht
Welkom-terug 1 of 2 jaar bij greenchoice, zie Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en ervaringen van mensen hier die dat al hebben afgesloten.
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.