700 warme broodjes staan voor mij klaar, geen idee wanneer ik ze ga ontvangen maar dit is positief.
ora et labora
Mwah, dat is ongeveer 400kWh die je dan moet terugleveren om het recht te trekken. 1 extra paneeltje leggen en je bent er al. Dikke prima
Hoe verloopt het nu verder/wat zijn de volgende stappen?
[ Voor 24% gewijzigd door Niek_ op 21-12-2023 18:35 ]
420 euro extra vaste kosten bij een TLV van nu 21 ct betekent dus ruim 2000 kWh om het recht te trekken, dus dat is wel even iets meer.Niek_ schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:30:
[...]
Mwah, dat is ongeveer 400kWh die je dan moet terugleveren om het recht te trekken. 1 extra paneeltje leggen en je bent er al. Dikke primaEn daarbij natuurlijk de vraag of ze die vaste leveringskosten bij bestaande klanten zomaar aan mogen passen. Ben benieuwd.
Hoe verloopt het nu verder/wat zijn de volgende stappen?
Over 6 weken komt er een uitspraak.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
[ Voor 96% gewijzigd door scoobs op 21-12-2023 21:25 ]
Jammer om te horen, maar na het debacle van Engie helaas wel te verwachten. En de energiewet verbiedt het volgens mij niet slimme contractanten weg te jagen met hoge vaste lasten. Al met al zal dat wel een Pyrrusoverwinning worden.
Voor mijn beeldvorming; na het verloop van dit contract mogen nieuwe tarieven na 1 maand van bekendmaking doorgevoerd worden toch? Niet elk half jaar zoals bij modelcontracten. Het zou mooi zijn als dat laatste gold.
En tot slot: Wat zijn de kale levertarieven die iedereen heeft gekregen na afloop van diens vaste contract?
Klinkt in elk geval alsof dat Innova er ook geen goed gevoel bij heeft.. jammer dat een potentiele overwinning dan alleen nog maar een principiele overwinning is.
Voor zolang als het toegestaan is om extra heffingen te doen voor particulieren met zonnepannelen in elk geval.. ik mag toch hopen dat onze overheid met de groene doelstellingen de zonnepanelenmarkt niet 100% dood wil maken en een stokje gaat steken voor dergelijke praktijken.
De vraag is alleen of je hier nog op gaat/wil wachten.
Voor nu prop ik al mijn elektra lekker in mijn auto's en hoop ik dat Ome Geert de salderingsregeling opschort.
Dat is dus een dingetje. In de contractvoorwaarden die bij afsluiten van het contract golden staat dat tariefwijzigingen slechts tweemaal per jaar mogen. In de nieuwe staat dat het elke maand mag.scoobs schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:25:
[...]
Jammer om te horen, maar na het debacle van Engie helaas wel te verwachten. En de energiewet verbiedt het volgens mij niet slimme contractanten weg te jagen met hoge vaste lasten. Al met al zal dat wel een Pyrrusoverwinning worden.
Voor mijn beeldvorming; na het verloop van dit contract mogen nieuwe tarieven na 1 maand van bekendmaking doorgevoerd worden toch? Niet elk half jaar zoals bij modelcontracten. Het zou mooi zijn als dat laatste gold.
Als de GC mij gelijk geeft m.b.t. de contractvoorwaarden, dan gelden de oude nog en niet de nieuwe. Dan mogen ze dus, is mijn redenering, niet zomaar de tarieven elke maand aanpassen, maar slechts twee keer per jaar. Ik vrees echter dat ik dan opnieuw naar de GC moet om dit voor elkaar te krijgen, dus ik heb geen idee of dat zinvol is.
Volgens mij is dat voor mij 79 euro/jaar, althans, dat getal noemde Innova gisteren.En tot slot: Wat zijn de kale levertarieven die iedereen heeft gekregen na afloop van diens vaste contract?
Op het moment dat ze daadwerkelijk de vaste tarieven zo hoog gaan maken wordt het een rekensom: Ga je wachten tot je alle verbruikte kWh weer gesaldeerd hebt, of ga je de verbruikte kWh betalen en een nieuw contract ergens anders afsluiten met een andere TLV. Je betaalt dan het verschil tussen het levertarief en de nieuwe terugleververgoeding per kWh over de reeds verbruikte, maar nog niet gesaldeerde kWh.
Rekenvoorbeeld: Stel, op dit moment sta ik 1000 kWh in de min (die heb ik dus meer afgenomen dan teruggeleverd) en het duurt nog tot 1 juli voordat ik na saldering weer op 0 sta. Stel het levertarief is 20 cent en de TLV bij een andere aanbieder is 10 cent. Dan moet ik, als ik overstap, over die 1000 kWh dus 100 euro betalen. Als de verhoogde vaste kosten per maand over een periode van 6 maanden dus onder de 100 euro blijven, kun je beter wachten. Gaan die vaste kosten daar overheen, dan kun je beter overstappen.
Aangezien ze het over 500 euro per jaar hadden, zullen de kosten snel over die 100 euro heen gaan. Dan zit er niets anders op dan je verlies te nemen. Jammer, maar helaas.
Ik zie inderdaad in het contract staan dat de tarieven alleen in jan en juli gewijzigd mogen worden. Dat is een interessante om te onthouden. Ik vraag me af in hoeverre dit zal betekenen dat wanneer mijn vast contract in een variabel contract over gaat (in feb), de tarieven pas gewijzigd mogen worden in juli. Zeker als ze niet op tijd zijn met wijzigen kan dat zomaar een behoorlijke stapel extra geld zijn.Blihi schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:07:
[...]
Dat is dus een dingetje. In de contractvoorwaarden die bij afsluiten van het contract golden staat dat tariefwijzigingen slechts tweemaal per jaar mogen. In de nieuwe staat dat het elke maand mag.
Voor jou geldt dat je zou kunnen stellen in een vervolgsituatie dat de wijzigingen van innova niet rechtsgeldig zijn, en dus niet toegepast mogen worden. Derhalve blijven alle oude voorwaarden en tarieven van toepassing, tot ze op een geldige manier de wijzigingen doorvoeren (=aanpassing per 1 juli).
[...]
Ik bedoelde je kaal levertarief, niet vaste kosten. Is dat die 21ct uit je voorbeeld, of toch nog hoger?Volgens mij is dat voor mij 79 euro/jaar, althans, dat getal noemde Innova gisteren.
Wel opmerkelijk. Als het ze werkelijk niet boeit, waarom dan deze zitting? Dan kunnen ze je toch net zo goed direct gelijk geven.
Ik had van 28-10 tot 29-10 een variabel contract voor Elektriciteit bij Gewoon Energie met de volgende tarieven incl BTW:scoobs schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:14:
Ik bedoelde je kaal levertarief, niet vaste kosten. Is dat die 21ct uit je voorbeeld, of toch nog hoger?
Levering elektriciteit:
Normaal: 0,246622
Dal: 0,222737
Productie elektriciteit:
Normaal: 0,084700
Dal: 0,084700
Vaste leveringskosten (per dag):
0,261890
Ik heb op 7-12 een vraag gestuurd via het contactformulier waar mijn eindnota blijft.JoTil schreef op donderdag 21 december 2023 @ 21:11:
Vandaag met Gewoon Energie gesproken. Ze lopen nog ca 600 eindafrekeningen achter en met de mail ca 23 dagen…
Ik kreeg zojiust reactie van ze, dat ze de eindnota inmiddels hadden verstuurd.
Dus ja, ze lopen nogal achter..
[ Voor 29% gewijzigd door blackd op 22-12-2023 12:41 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Nu toch mooi dagelijks 0,5 kWh terug de sap in.
Wie heeft nog meer een contract tot begin voorjaar?
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Ik vertrouw erop dat Tweakers ervoor zorgt dat ze dan even bij de ACM mogen uitleggen waarom ze een verhoging van 5300% gerechtvaardigd vinden.
[ Voor 0% gewijzigd door Compuchip87 op 25-12-2023 09:50 . Reden: Typo ]
Om hier nog even op in te haken mbt de kosten voor de tarieven voor zonnepaneelbezitters:
in artikel 2.2.2c staat: De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op www.innovaenergie.nl/tarieven
Ze mogen ze per 1 jan wijzigen, maar moeten dit tijdig aankondigen, dus het ziet ernaar uit dat het pas in Juli kan. Misschien maar eens kijken of de panelen op de andere aansluiting + een thuisaccu dan telt als geen panelen op de aansluiting.
Eerst wilde ik kijken of het mogelijk was de 1.09 nog vast te houden tot juli, maar er wordt netjes gezegd dat het contract omgezet wordt in eentje van onbepaalde tijd, met leveringstarieven zoals aangegeven op de site. Dan is natuurlijk de vraag óf die tarieven uberhaupt geldig zijn voor ons, want die tabel is deels incompactibel met de huidige contractvoorwaarden. Is er jurisprudentie - niet perse op energiegebied - over wat er gebeurt als een deel van de tarieven niet geldig is?
@ursusMaritimus Ik heb dezelfde einddatum als jij
Bewust eerder opgezegd en 50 euro boete betaald ipv ruim 3000 euro mislopen ondat ze falliet verklaar worden. Nee doe maar nietursusMaritimus schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:47:
Hier contract t/m 28-02. Laten jullie nog wat broodjes over bij de bakkerij?
Ik ook, 2 nov ipv 12 december. Maar mocht niet batenhoihoi66 schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:52:
[...]
Bewust eerder opgezegd en 50 euro boete betaald ipv ruim 3000 euro mislopen ondat ze falliet verklaar worden. Nee doe maar niet
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Hier ook t/m exact dezelfde einddatum.ursusMaritimus schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:47:
Hier contract t/m 28-02. Laten jullie nog wat broodjes over bij de bakkerij?
Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP
7 Nov einde contract, 21 Dec eindafrekening (2 dagen buiten de 6 weken termijn)
Vervaldatum 4 januari (2 weken)
27 december broodjes geleverd.
ora et labora
Maar wel fijn dat ze betalen!
[ Voor 18% gewijzigd door Makrolon op 27-12-2023 21:45 ]
700, een teveel aan voorschot [gas]Makrolon schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:45:
En om hoeveel euro ging t dan?! Bijzonder dat ze t niet op volgorde doen...
Maar wel fijn dat ze betalen!
EDIT, ik zie dat er ergens onderweg 30.8 broodjes verloren zijn gegaan.
Aannemelijk is dat het is verrekend met openstaande kostten, maar heb geen idee hoe en wat precies
[ Voor 31% gewijzigd door mrc4nl op 27-12-2023 22:13 ]
ora et labora
Nogmaals dank aan iedereen hier !
Wanneer verwacht je een definitieve uitspraak hierover?
Wanneer wordt er een definitieve uitspraak verwacht?
O sorry, dubbele post. Ik dacht dat vorig bericht niet geplaatst was.
[ Voor 15% gewijzigd door gebruiker001 op 29-12-2023 08:58 ]
Ik wacht ook nog steeds. 2 november einde datum. Ik heb nog geen zin gehad om te bellen, houd de kerstvakantie liever gezellig. Volgende week maar weer achteraan.Makrolon schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:35:
Wat een gezeik, de eindafrekening is me vandaag beloofd, net gebeld en ze konden niet zeggen wanneer hij komt. Nu is de dag natuurlijk nog niet voorbij maar die gaat vandaag echt niet meer komen...
Ik snap dat het druk is, maar ik had ook een vraag over een niet betaalde factuur die per 1 jan voldaan moet zijn, en vandaag was dan de laatste kans om ze te bereiken

ora et labora
Hier hetzelfde, wat een puinzooi. Zou daar niet graag achter de centrale zitten.mrc4nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:06:
Ik was aan het bellen met innova voor wat opheldering waarom ik 38 broodjes te weinig heb ontvangen, en nog wat andere facturen waarvan het bedrag niet niet helemaal klopte. Werd zomaar de verbinding verbroken. Als ik nu weer probeer te bellen krijg ik "Licentielimiet, het aantal tegelijktijdige gesprekken is bereikt, neem contact op met uw systeembeheerder" te horen.
Ik snap dat het druk is, maar ik had ook een vraag over een niet betaalde factuur die per 1 jan voldaan moet zijn, en vandaag was dan de laatste kans om ze te bereiken
Daar staat 6 weken voor.gebruiker001 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:57:
[...]
Wanneer wordt er een definitieve uitspraak verwacht?
O sorry, dubbele post. Ik dacht dat vorig bericht niet geplaatst was.
Kan je voorstellen hoe groot bij mij de puinzooi en verwarring is als je 3 klantnummers hebtAFCAjax schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:50:
[...]
Hier hetzelfde, wat een puinzooi. Zou daar niet graag achter de centrale zitten.
Ik heb de laatste factuur maar gestorneerd omdat het bedrag afweek van mn ingestelde termijnbedrag.
en als ze mij een herinnering sturen ga ik gewoon op eigen houtje die 30 ontbrekende warme broodjes in mindering brengen.
ora et labora
Hier ook!AFCAjax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:50:
Eindnota binnen!
Vervaldatum 16-1, ik ben benieuwd wanneer het op de rekening staat.
Heb je je contract helemaal uitgezeten of voortijdig beëindigd? Misschien dat daar nog verschil in zit w.b.t. de verwerkingstijd van de eindnota's.Loek92 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:30:
Einde contract 3-11 (ik dacht 2-11 maar in de opzegmail hebben ze er een dag bijgeteld blijkbaar).
Ik ben voortijdig per 1 november overgestapt maar nog geen eindafrekening gehad.
[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 03-01-2024 09:07 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb het contract niet vroegtijdig beëindig. Ik ben na 1 jaar + 1 dag overgestaptSmiGueL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:44:
[...]
Heb je je contract helemaal uitgezeten of voortijdig beëindigd? Misschien dat daar nog verschil in zit w.b.t. de verwerkingstijd van de eindnota's.
Ik heb voortijdig per 1 november overgestapt maar nog geen eindafrekening gehad.
Contract een maand eerder opgezegd
[ Voor 18% gewijzigd door Makrolon op 02-01-2024 18:50 ]
Heb vandaag wel een aanmaning gekregen, inclusief 15 euro boete, omdat ik mijn termijnbedrag van november niet heb betaald.
WAT EEN GRAPJASSEN xD
Heb zonet mijn contract bij deze idioten opgezegd en overgestapt naar Greenchoice.
Laat deze idioten maar een eindafrekening opstellen, wellicht nemen ze dan mijn borg wel mee als saldering.
Ik ga ze iig helemaal NIKS meer betalen.
Zonet ook een klacht ingediend bij ACM.
[ Voor 38% gewijzigd door genc007 op 02-01-2024 19:41 ]
Hier hetzelfde, nog niks binnen.SmiGueL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:44:
[...]
Heb je je contract helemaal uitgezeten of voortijdig beëindigd? Misschien dat daar nog verschil in zit w.b.t. de verwerkingstijd van de eindnota's.
Ik heb voortijdig per 1 november overgestapt maar nog geen eindafrekening gehad.
Maximaal cashen inderdaad, die TLV kost teveel in november, december en januari
Pas op hoor, als JIJ niet op tijd betaald sturen ze een maand later een aanmaning met 15 euro boete.mrc4nl schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:10:
Ik had vandaag weer eens zo'n maandoverzicht in mn inbox gekregen. Echter met factuurbedrag dat ik niet kan verklaren.
in een eerdere email van ze stond dit
[...]
Maar nu vinden ze opeens dat ze mij 125 kunnen factureren. Ik wens ze veel succes want als ze het proberen ga ik de boel stornerenDikke geitebende daarzo
- Waarom heb ik een termijnbedrag als innova daar niets mee doet
- Ik vind het factuurbedrag te hoog.
- Waar blijft mijn jaarnota!?! gaat geen cent meer die kant op van mij
Zelf mogen ze 6 maanden doen over een terugbetaling
Dat hele verhaal over “administratie issues” is gewoon 1 dikke leugen.
Mijn geld is al gegijzeld voordat ze overwaren op een nieuw systeem.
Ze hebben gewoon geen geld, en ze maken de einnotas over naarmate het geld binnendruppeld met termijnbedragen.
Een waarborg van 250€ terugbetalen duurt echt geen 30 weken.
Hoe druk het ook is.
Een waarborgsom heeft immers voorrang kwa terugbetaling, want het is NIET jouw geld.
Wat deze dievenbende doet schuurt gevaarlijk dich tegen diefstal aan.
Ik ga ze morgen nog 1 laatste keer bellen.
Daarna schakel ik de geschillencommissie in.
Op basis van een paar berichten van een waarborgsom van €250 die nog niet uitbetaald is concludeer jij dat ze in de toekomst failliet gaan? Lijkt er eerder op dat ze de administratie niet 100% voor elkaar hebben.Fr33z schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 04:04:
Oef, het lijkt er toch op dat Innova in zware problemen zit door die megaTLVs? Is er al een stichting 'gedupeerde Tweakers die nog wachten op geld van innova' opgericht? Want ik zie alleen maar rechtszaken richting een failliet in de toekomst.
Daarnaast zie ik berichten dat men blijft bellen. Waarom niet zoals het hoort? Na een paar telefoontjes een aangetekende, schriftelijke ingebrekestelling.
[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 03-01-2024 07:37 ]
Nee, het is genc007 en volgens mij nog iemand die pech hebben met de administratie van een waarborgsom. En zoals Niek al zei (paraphrasing): vooral heel emotioneel reageren/klagen maar niet daadwerkelijk de juiste juridische stappen ondernemen om het op te lossen.Fr33z schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 04:04:
Oef, het lijkt er toch op dat Innova in zware problemen zit door die megaTLVs? Is er al een stichting 'gedupeerde Tweakers die nog wachten op geld van innova' opgericht? Want ik zie alleen maar rechtszaken richting een failliet in de toekomst.
Euh nee? Hoezo?Fr33z schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 04:04:
Oef, het lijkt er toch op dat Innova in zware problemen zit door die megaTLVs?
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Ik snap niet waarom mensen zo gullible zijn.scoobs schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 07:53:
[...]
Nee, het is genc007 en volgens mij nog iemand die pech hebben met de administratie van een waarborgsom. En zoals Niek al zei (paraphrasing): vooral heel emotioneel reageren/klagen maar niet daadwerkelijk de juiste juridische stappen ondernemen om het op te lossen.
Administratie problemen duren echt niet zo lang hoor.
Dan huur je een paar uitzendkrachten en heb je je achterstand zo weggewerkt.
Ze zitten nog steeds in eind october met uitbetalingen.
Ze hebben voorzover ik het weer geen enkel waarborgsom terugbetaald.
Dit is gewoon een glasharde signaal voor liquiditeitsproblemen.
Ze betalen eerst de leveranciers, daarna de eindnotas (ivm wettelijk termijn 6 weken), en dan pas alle andere crediteuren.
Dit is hoe je te werk gaat als je liquiditeitsproblemen hebt.
Of ben je inmiddels vergeten dat de beste meneer de directeur glashard heeft zitten te liegen tegen de media?:
Als ik nog een lopend contract had bij innova, zou ik het per direct opzeggen en achteraan de rij aansluiten om zsm uitbetaald te gaan worden.Een uur later meldt de Innova-directeur dat de betalingsopdrachten naar de bank zijn gestuurd en dat bijna iedereen ‘uiterlijk morgen’ het geld op de rekening heeft. Bij enkele honderden duurt het volgens Badloe langer omdat meterstanden gecorrigeerd moeten worden.
En meneer de directeur heeft wel een grove fout gemaakt door te liegen tegen AD. Hij is nu direct aansprakelijk in het geval van een eventuele failliesement.
[ Voor 5% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 11:53 ]
Bijna een uur gewacht, en daarna hebben ze opgehangen.
Ik ben er klaar mee.
De aangetekende brief is inmiddels de deur uit.
[ Voor 23% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 12:20 ]
Beste actie van je tot dusver. Zie dat je sinds 15-9 op je waarborgsom wacht, had zelf die brief er al lang uitgegaan zodat je tijdig en met de juiste termijnen de stappen zet.genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:19:
Zonet gebeld.
Bijna een uur gewacht, en daarna hebben ze opgehangen.
Ik ben er klaar mee.
De aangetekende brief is inmiddels de deur uit.
Lichtgelovig? Nee, meer dat het weinig zin heeft om nu nog in actie te komen. M’n contract loopt in februari af en ik verwacht dan ruim €10k. We gaan het meemaken.
Net even de beschikbare jaarverslagen doorgenomen. Ik vind het persoonlijk allemaal wel meevallen*. 2021 resultaat na belastingen €4,5M en in 2022 €10,8M. Dat in combinatie met het prijsplafond van 2023 geeft mij de indruk dat het allemaal wel mee gaat vallen. In 2025 vind de definitieve afrekening van de prijsplafondsubsidie plaats, dus als er al zaken niet goed gegaan zijn zullen deze dan impact gaan hebben is mijn verwachting. Wel een nuance: de accountant heeft een oordeelsonthouding gegeven ivm ict-problemen en administratie van afnemers. Lijkt erop dat ze dat nog niet helemaal gefixt hebben nu

*De dikke disclaimer: dit is mijn interpretatie. Download vooral zelf bij de KVK voor nog geen €4,- een of meerdere jaarverslag(en) om zelf een mening te vormen.
[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 03-01-2024 20:05 ]
Gebeld waar mijn eindafrekening blijft en 3 weken geleden is aangegeven dat het nog 2 weken kan duren.
Inmiddels 3 weken verder en nog niets dus maar weer 40 min. in de wacht staan. Verhaal is hetzelfde; achterstand, drukte, achterstand, blablabla. Kan nu nog wel een maand duren is aangegeven..
Het kan uiteraard een teken zijn, maar dit is lang niet altijd hoe men te werk gaat bij dit soort problemen. Vaak zit er ook nog een component 'wie het hardst schreeuwt / dreigt in', ook zie je vaak dat kleine bedragen juist wel overgemaakt worden (want minder schuldeisers die 'zeuren' is minder gedoe) terwijl dan juist vaak de grotere bedragen blijven hangen, tenzij betaling echt noodzakelijk is voor de directe continuïteit van de onderneming.genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:49:
Ze betalen eerst de leveranciers, daarna de eindnotas (ivm wettelijk termijn 6 weken), en dan pas alle andere crediteuren.
Dit is hoe je te werk gaat als je liquiditeitsproblemen hebt.
Die 'paar euro'* van jouw waarborg zal hen normaliter, ook als cash flow lastig is, een zorg zijn, dat is immers nog geen druppel op een gloeiende plaat voor hun.
*Paar euro voor hun natuurlijk, voor jou kan het natuurlijk een flink bedrag zijn.
I know, heb geen zin in boetes/deurwaarder. I heb een een factuur van 25 euro met uiterste datum 1-1-2024 toch maar betaald. Maar de termijn van dec [125] laten storneren, die moet uiterlijk 16-1-2024 betaald worden.genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 03:00:
[...]
Pas op hoor, als JIJ niet op tijd betaald sturen ze een maand later een aanmaning met 15 euro boete.
Zelf mogen ze 6 maanden doen over een terugbetaling
Dat hele verhaal over “administratie issues” is gewoon 1 dikke leugen.
Mijn geld is al gegijzeld voordat ze overwaren op een nieuw systeem.
Ik ga zo lang mogelijk tijd rekken. Daarnaast ben ik per 5-1-2024 weg bij innova. Dus ze zullen dan toch de balans moeten opmaken.
Of ze liquiditeitsproblemen hebben kan ik niet beantwoorden. Maar dat het rommelt weet ik wel. Ik heb 30 euro te weinig op mn rekening heb ontvangen tov hun jaarnota. Mijn €50 bonus in nog steeds foetsie,en dat mijn termijn van dec tegen hun eigen communicatie in zomaar met 40 is verhoogd riekt er wel naar.
ora et labora
Ik denk niet dat ze het hard kunnen maken bij een deurwaarder of kantonrechter dat jij op tijd moet betalen, terwijl zij al 4 maanden achter de feiten aan lopen.mrc4nl schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:44:
[...]
I know, heb geen zin in boetes/deurwaarder. I heb een een factuur van 25 euro met uiterste datum 1-1-2024 toch maar betaald. Maar de termijn van dec [125] laten storneren, die moet uiterlijk 16-1-2024 betaald worden.
Ik ga zo lang mogelijk tijd rekken. Daarnaast ben ik per 5-1-2024 weg bij innova. Dus ze zullen dan toch de balans moeten opmaken.
Of ze liquiditeitsproblemen hebben kan ik niet beantwoorden. Maar dat het rommelt weet ik wel. Ik heb 30 euro te weinig op mn rekening heb ontvangen tov hun jaarnota. Mijn €50 bonus in nog steeds foetsie,en dat mijn termijn van dec tegen hun eigen communicatie in zomaar met 40 is verhoogd riekt er wel naar.
Gewoon niet betalen totdat je een netto schuld positie hebt opgebouwd met de termijnbedragen.
Ook een incassobureau zal niet beginnen aan een deurwaarder als jij nog een tegoed hebt bij ze.
Dat klopt, maar dat is toch ook een signaal dat er iets niet goed is?Dennism schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Het kan uiteraard een teken zijn, maar dit is lang niet altijd hoe men te werk gaat bij dit soort problemen. Vaak zit er ook nog een component 'wie het hardst schreeuwt / dreigt in', ook zie je vaak dat kleine bedragen juist wel overgemaakt worden (want minder schuldeisers die 'zeuren' is minder gedoe) terwijl dan juist vaak de grotere bedragen blijven hangen, tenzij betaling echt noodzakelijk is voor de directe continuïteit van de onderneming.
Die 'paar euro'* van jouw waarborg zal hen normaliter, ook als cash flow lastig is, een zorg zijn, dat is immers nog geen druppel op een gloeiende plaat voor hun.
*Paar euro voor hun natuurlijk, voor jou kan het natuurlijk een flink bedrag zijn.
Ik bedoel, extra medewerkers heb je zo binnen via een uitzendbureau, dus het is echt niet iets van “we moeten een achterstand wegwerken”.
Dat zou gewoon betekenen dat ze geen geld hebben om mensen in te huren.
Of ze hebben schijt op mensen, wat imo nog erger is, aangezien veel families tegenwoordig elke cent nodig hebben om uberhaupt rond te komen.
Ook zoiets kan een signaal zijn, maar hoeft niet. Het is immers vaak goedkoper, en dus beter voor de marge, om die mensen niet in te huren en de achterstand langzaam weg te werken met eigen personeel, dan halsoverkop mensen inhuren, die mensen inwerken (kost geld), ze het werk laten doen dat op een ander moment ook door een vaste medewerker gedaan kan worden (kost dus ook extra geld), waarna je daarna weer afscheid neemt, en zeg dus maar dag tegen je 'investering' in dat groepje personeel.genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:49:
[...]
Ik bedoel, extra medewerkers heb je zo binnen via een uitzendbureau, dus het is echt niet iets van “we moeten een achterstand wegwerken”.
Het kan natuurlijk zomaar morgen afgelopen zijn (of zelf over 5 minuten, wie weet), maar zolang mensen hun 10-20k e.d. gewoon nog op tijd uitbetaald krijgen zou ik me over €250 nog niet teveel zorgen maken.
Wel zou ik inderdaad gewoon een aangetekende brief sturen dat je ze nog X dagen, bijvoorbeeld 7, geeft om te betalen en daarna simpelweg juridische stappen gaan zetten als ze niet betalen. Niet de blaffende hond zijn, want daarvan weten ze wel dat die meestal niet bijt, maar gewoon de bijtende hond worden. Dat je al sinds september bezig bent met €250, hoeveel heeft dat je wel niet gekost?
Nou niks, het is dat ik het niet nodig heb.Dennism schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:02:
[...]
Ook zoiets kan een signaal zijn, maar hoeft niet. Het is immers vaak goedkoper, en dus beter voor de marge, om die mensen niet in te huren en de achterstand langzaam weg te werken met eigen personeel, dan halsoverkop mensen inhuren, die mensen inwerken (kost geld), ze het werk laten doen dat op een ander moment ook door een vaste medewerker gedaan kan worden (kost dus ook extra geld), waarna je daarna weer afscheid neemt, en zeg dus maar dag tegen je 'investering' in dat groepje personeel.
Het kan natuurlijk zomaar morgen afgelopen zijn (of zelf over 5 minuten, wie weet), maar zolang mensen hun 10-20k e.d. gewoon nog op tijd uitbetaald krijgen zou ik me over €250 nog niet teveel zorgen maken.
Wel zou ik inderdaad gewoon een aangetekende brief sturen dat je ze nog X dagen, bijvoorbeeld 7, geeft om te betalen en daarna simpelweg juridische stappen gaan zetten als ze niet betalen. Niet de blaffende hond zijn, want daarvan weten ze wel dat die meestal niet bijt, maar gewoon de bijtende hond worden. Dat je al sinds september bezig bent met €250, hoeveel heeft dat je wel niet gekost?
En als ze netjes en eerlijk zouden communiceren zou ik ook wel kunnen wachten hoor.
En zoveel kunnen een paar tijdelijk medewerkers noet kosten.
Stel je doet 1 jaarnota per uur (dat is erg ruim), dan kan je er 8 per dag doen.
600 eindnota wat volgens hun nog openstaan heb je met 5 man in 15 dagen weggewerkt.
Kost je wellicht 50k$ aan kosten, maar daarmee voorkom je wel dat al je klanten gaan vertrekken en dat je niet negatief in het AD komt te staan.
Ik heb inmiddels al een netto schuld positie bij ze ivm gas afname en stornering van termijnbedragen.
Maar omdat ze alleen maar liegen, liegen en liegen, irriteer ik me aan ze.
Ik heb ze nu een brief gestuurd waarin ik ze heb verzocht om de 250 + 10€ aangetekende brief zsm te betalen, anders stap ik naar de geschillencommissie.
Ben benieuwd of ze nu binnen 1 maand gaan betalen.
Officieel moet ik 4 weken wachten volgens de geschillencommissie na de brief, dus eind januari ga ik dan een geschil starten.
Stiekem hoop ik dat ze het zo ver gaan laten komen, dan hebben ze nog meer kosten aan mij
Kost ze zomaar €100 euro extra aan alle GC kosten + nog uren van personeel die ermee bezig moet gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 15:10 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Wanneer was je contract afgelopen?chedar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:48:
Hier zijn de broodjes zojuist geleverd (Gewoon Energie)
Heb overigens de AD ook getipt dat de directeur aan het liegen was.
Zou wel leuk zijn als er weer een artikeltje in de krant komt, want ze reageren wel op de verzoeken van de media, en die van de klanten worden glashard genegeerd (emails kan je vergeten, wordt niet op gereageerd. Telefoontjes heb je wellicht geluk na 4 uur wachten, meestal hangen ze na 50 minuten gewoon op).
[ Voor 48% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 17:11 ]
Gast...genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:02:
[...]
Wanneer was je contract afgelopen?
Heb overigens de AD ook getipt dat de directeur aan het liegen was.
Zou wel leuk zijn als er weer een artikeltje in de krant komt, want ze reageren wel op de verzoeken van de media, en die van de klanten worden glashard genegeerd (emails kan je vergeten, wordt niet op gereageerd. Telefoontjes heb je wellicht geluk na 4 uur wachten, meestal hangen ze na 50 minuten gewoon op).
Kost me niet eens 2 minuten, maar het kan heel veel hoofdpijn voor hun betekenen.
Ze mogen wel even de druk gaan voelen daar.
Ze zijn financieel gezond toch?
Geen enkel zorgen hoor verder.
Overigens krijg ik heel vreemd nu een bevestiging van mijn opzegging.
Volgens greenchoice delen ze dit niet met de huidige leverancier tot 1 dag voor opzegging.
Enige manier waarop zij kunnen weten dat ik opzeg is als ze de digitale versie van mijn brief in mijn email van vandaag hebben gelezen.Opzeggen oude leverancier
Stap je over naar Greenchoice op je huidige adres, dan zeggen wij het contract bij je leverancier op. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Vanwege de privacywetgeving laten wij pas op de dag dat wij de levering starten aan jouw huidige leverancier weten dat je naar ons overstapt.
Vreemd, wel gelezen en verwerkt maar niet beantwoord.
Net als de andere 6 emails hiervoor.
Dit doen ze gewoon bewust, heeft niks meer te maken met “administratie”.
[ Voor 59% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 18:57 ]
Man man man wat een BENDE is het daar.
https://nl.trustpilot.com...vaenergie.nl?sort=recency
tip; zet de sorting op nieuwste.
Ik heb inmiddels ook al een mailtje gestuurd naar #BOOS en de ACM ook al ingelicht.
Nu is het afwachten op eind januari en dan gaan we naar de geschillencommissie!
Hoop dat ze ondertussen ook een deurwaarder gaan sturen, dan kan ik ook een civiele procedure starten wegens machtsmisbruik en onredelijke bedrijfsvoering.
Het feit dat ze op de een of andere manier weten dat ik per 20-01 overstap, terwijl dit enkel in mijn email brief te lezen was, zal wel zwaar gaan wegen in een eventuele rechtszaak.
Ze lezen gewoon keihard wel emails, maar reageren er bewust niet op.
[ Voor 61% gewijzigd door genc007 op 03-01-2024 21:55 ]
Dat geldt voor heel veel bedrijven. Dus dat zegt niets.genc007 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:42:
Hebben jullie al eens gelezen wat er allemaal op trustpilot over ze gezegd wordt?
bij trust pilot moet je als bedrijf flink betalen om negatieve verhalen te kunnen verwijderen. Sommige bedrijven steken daar geld in. Andere niet.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Klopt, heb vattenfall bv ook bekeken.de Peer schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:01:
[...]
Dat geldt voor heel veel bedrijven. Dus dat zegt niets.
bij trust pilot moet je als bedrijf flink betalen om negatieve verhalen te kunnen verwijderen. Sommige bedrijven steken daar geld in. Andere niet.
Meeste klachten gaan over dat de app niet goed werkt, of dat termijnbedragen te hoog/laag waren gezet.
Bij innova is echter allemaal over te laat met eindafrekeningen, uitblijven van betalingen, en zeer slechte communicatie.
Dat kan mijn inziens alleen als je jouw vrije tijd tegen 0 wegschrijft, ik waardeer tijd, zeker vrije tijd, toch wel iets meer dan dat.
Maar goed, dit begint meer op een persoonlijke vete te lijken en dan maakt zoiets misschien wat minder uit, ik moet er echter niet aan denken om op deze wijze bezig te zijn met een bedrijf, zou mij wat te obsessief zijn. Ik zou mijn energie liever ergens anders in steken.
Ik snap niet hoe “schijt hebben” je je geld gaat terughalen, maar zal wel aan mij liggen.Dennism schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:37:
[...]
Dat kan mijn inziens alleen als je jouw vrije tijd tegen 0 wegschrijft, ik waardeer tijd, zeker vrije tijd, toch wel iets meer dan dat.
Maar goed, dit begint meer op een persoonlijke vete te lijken en dan maakt zoiets misschien wat minder uit, ik moet er echter niet aan denken om op deze wijze bezig te zijn met een bedrijf, zou mij wat te obsessief zijn. Ik zou mijn energie liever ergens anders in steken.
@genc007 sorry dat ik zo offtopic ga dwars door je monoloog heen. Excuses, ga vooral verder.
Hier ook sinds vandaag in de portal.Moby schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:37:
Eindafrekening is bij mij vandaag in de portal verschenen. Einddatum bij mij was 1 november en ik heb mijn contract niet uitgezeten. Als ik het heb ontvangen zal ik weer een update plaatsen.
@genc007 sorry dat ik zo offtopic ga dwars door je monoloog heen. Excuses, ga vooral verder.

Persoonlijk ben ik van mening dat @genc007 met z'n posts onnodig veel FUD veroorzaakt en de beoogde negatieve media aandacht echt niet in het voordeel gaat zijn voor alle bestaande klanten.
Maargoed kritisch zijn vanwege fouten is natuurlijk prima. Helemaal als de verwerking niet op volgorde van opzegdatum is.
Zoals ik laatst ook al aangaf duurde het 1 jaar geleden ook gewoon 3 maanden. Dat is schijnbaar hun strategie en het zou ze inderdaad veel gezeur en klachten besparen als ze daar wat aan gaan doen.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Wat ik bedoel is dat je je veel te druk lijkt te maken, en dat je er nogal emotioneel van lijkt te worden.genc007 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:04:
[...]
Ik snap niet hoe “schijt hebben” je je geld gaat terughalen, maar zal wel aan mij liggen.
Goed advies bij dit soort zaken normaliter, hou het gewoon netjes en zakelijk en verlaag je niveau niet ook al doet de andere partij dat mogelijk wel, zorg dat je met minimale inspanning je geld krijgt en neem er verder afstand van. Allerlei wraak acties en weet ik wat komt nogal kinderachtig over zo en zal mogelijk ook je zaak, en mogelijk zelfs ook die van anderen, geen goed doen.
1) Klantnummer is fout ingevuld, hilarisch!Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft inderdaad nog een teruggave tegoed van ons onder uw oud klantnummer xxxx. Dit is niet onze intentie geweest. Ik heb hiervoor even contact opgenomen met onze debiteuren afdeling en dit zal worden opgepakt zodat u dit binnenkort nog ook terugkrijgt.
Voor uw huidig contract heeft u natuurlijk wel een betalingsverplichting die u bent aangegaan. Wanneer de betaling niet op tijd binnen is krijgt u ook niet meteen een aanmaning. Eerst krijgt u een herinnering en als er daarna nog geen betaling binnen is pas dan komen er aanmaningskosten bij. Wij begrijpen dat u wacht op uw teruggave, maar dit is ook niet van hetzelfde contract. De termijnbedragen voldoet u natuurlijk ook omdat wij wel gas leveren aan u. Wij verzoeken u dan ook om de betaling alsnog te voldoen.
Mocht u nog vragen hebben, vernemen wij dit graag van u.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
2) Dit is de 4e keer dat ze "contact hebben gehad met de debiteuren afdeling" en dat de betaling er zsm aankomt haha.
3) Ik moet zsm betalen, maar zij nemen rustig de tijd ervoor haha
Ik zie niet wat er fout is met een melding maken bij AD, ACM, BOOS, Trustpilot, Geschillencommissie, etc.Dennism schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:36:
[...]
Wat ik bedoel is dat je je veel te druk lijkt te maken, en dat je er nogal emotioneel van lijkt te worden.
Goed advies bij dit soort zaken normaliter, hou het gewoon netjes en zakelijk en verlaag je niveau niet ook al doet de andere partij dat mogelijk wel, zorg dat je met minimale inspanning je geld krijgt en neem er verder afstand van. Allerlei wraak acties en weet ik wat komt nogal kinderachtig over zo en zal mogelijk ook je zaak, en mogelijk zelfs ook die van anderen, geen goed doen.
Dit soort instanties zijn in het leven geroepen om consumenten te helpen bij machtsmisbruik van organisaties.
Ik snap dat jij en wellicht anderen zich zorgen maken over "dat ze door mijn acties gaan omvallen" en dat je het liefst wilt dat JIJ betaald krijgt voordat ze omvallen en daarom dat ik beter stil kan zijn.
Het is echter voor mij en potentiele nieuwe klanten belangrijk om deze dingen duidelijk te maken zodat iedereen een risico inschatting kan maken of het waard is om met deze flapdrollen in zee te gaan.
Dat jij nog een te ontvangen bedrag hebt bij ze zal mij een worst wezen.
Sterker nog, ik vind het vrij asociaal en egoïstisch.
Ik heb zelf geen enkele relatie met deze partij. Dus nee, foute aanname van je. Ik reageerde simpelweg omdat je als een soort Don Quichot bezig lijkt te zijn, en dat mogelijk niet de beste manier is om je geld op te halen.genc007 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:27:
[...]
Ik zie niet wat er fout is met een melding maken bij AD, ACM, BOOS, Trustpilot, Geschillencommissie, etc.
Dit soort instanties zijn in het leven geroepen om consumenten te helpen bij machtsmisbruik van organisaties.
Ik snap dat jij en wellicht anderen zich zorgen maken over "dat ze door mijn acties gaan omvallen" en dat je het liefst wilt dat JIJ betaald krijgt voordat ze omvallen en daarom dat ik beter stil kan zijn.
Het is echter voor mij en potentiele nieuwe klanten belangrijk om deze dingen duidelijk te maken zodat iedereen een risico inschatting kan maken of het waard is om met deze flapdrollen in zee te gaan.
Dat jij nog een te ontvangen bedrag hebt bij ze zal mij een worst wezen.
Nee hoor, ik heb gewoon een aangetekende brief gestuurd met een ultimatum.Dennism schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:31:
[...]
Ik heb zelf geen enkele relatie met deze partij. Dus nee, foute aanname van je. Ik reageerde simpelweg omdat je als een soort Don Quichot bezig lijkt te zijn, en dat mogelijk niet de beste manier is om je geld op te halen.
Als ik tot die tijd mijn geld niet heb ga ik juridische stappen ondernemen.
Dus tot die tijd kan ik verder vrij weinig doen, behalve nieuwe klanten duidelijk maken wat de risicos zijn.
Want mochten ze inderdaad liquiditeitsproblemen hebben, dan is elke euro die wordt gebruikt om eindnotas af te betalen gewoon afkomstig uit termijnbedragen van nieuwe klanten.
Dit noemen ze ook wel een ponzi scheme, dus ik snap de angst van mensen hier met tientallen duizenden aan tegoeden dat ik teveel geluid maak, waardoor een eventuele piramide kan instorten.
Maar als ze financieel gezond zijn, is er niks aan de hand.
[ Voor 13% gewijzigd door genc007 op 04-01-2024 16:35 ]
Dan zal ik je vast verkeerd begrepen in je posts waarin je aangeeft al sinds september hiermee bezig te zijn, meerdere malen langere tijd aan de telefoon gehangen te hebben en andere rand zaken gedaan te hebben die geen directe relatie hebben met het vorderen van het geld.genc007 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:34:
[...]
Nee hoor, ik heb gewoon een aangetekende brief gestuurd met een ultimatum.
Als ik tot die tijd mijn geld niet heb ga ik juridische stappen ondernemen.
Je verwart het terugvorderen van mijn eigen geld (bellen, mailen, brief sturen, juridische stappen sinds september mee bezig) en het waarschuwen van nieuwe klanten voor de risico’s (review, ACM, AD (sinds eergisteren mee bezig).Dennism schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:39:
[...]
Dan zal ik je vast verkeerd begrepen in je posts waarin je aangeeft al sinds september hiermee bezig te zijn, meerdere malen langere tijd aan de telefoon gehangen te hebben en andere rand zaken gedaan te hebben die geen directe relatie hebben met het vorderen van het geld.
Edit: is niet gelukt zo te zien aan de post hieronder.....
[ Voor 15% gewijzigd door Moby op 04-01-2024 18:01 ]
De oordeel van de accountant is telkens dat vanwege IT problemen er gaten zitten in de administraties.
Daarnaast hebben ze totaal geen controle op de subadministratie klantcontracten.
Derhalve 3 jaar op rij oordeelonthouding.
Als je kijkt naar de vooruitontvangen bedragen van c.50m€ en de cash positie van €13m, zie je dat er een enorme gat is tussen de termijnbedragen die betaald zijn en de kaspositie.
Vooruitontvangen bedragen zijn omhoog gegaan met 35m in 2022, maar cash positie is gestegen met 7m€.
Waar is al het geld naartoe gegaan?
Nou in depots die met 80m€! Zijn gestegen.
Iemand enig idee wat dit is?
Klinkt als investeringen waarbij het geld vastzit voor langere termijn (financials vaste active).
Dit geld is dus NIET direct toegangelijk voor terugbetaling maar zit ergens in vast.
Daarnaast hebben ze een enorme verplichting voor inkoop van energie (50m), een stijging van 50m€ tov 2021.
Let op dat dit een korte termijn verplichting is, terwijl de depots lange termijn activa zijn.
Dit is een klassieke duration mismatch op een balans.
De cashpositie dekt 10% van de totale korte termijn verplichting.
Voor de rest zijn ze afhankelijk van de termijnbedragen die binnenkomen en dus de depots die ooit ergens vrij gaan komen.
Doe met deze informatie wat jullie willen, maar zoals ik al zei, hun balans is verslechterd in 2022.
Dit is voor mij een glasheldere verklaring waarom de betalingen op zich laten wachten.
Helaas moeten we tot september wachten voor de jaarrekening 2023, dus het is gissen in het donker hoe ze wr momenteel voor staan.
[ Voor 30% gewijzigd door genc007 op 04-01-2024 18:21 ]
Deze tent staat op omvallen, dus wees gewaarschuwd als je wordt verleid met aanbiedigen en lage tarieven.
Succes verder allemaal met jullie uitbetalingen.
Een topic report is voldoende.
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 05-01-2024 15:26 ]
Ben vooral benieuwd naar wat er uit het contract verhaal van @Blihi komt.
En altijd goed te lezen dat er nog steeds tweakers broodjes geleverd krijgen!
Administratief is het er blijkbaar een zootje, maar dat is niet alleen daar.
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
En nu is het klaar met je persoonlijke vete. Draag iets constructief bij aan het topic of reageer anders niet.
[ Voor 110% gewijzigd door tweakduke op 05-01-2024 15:25 ]
Dus dat het daar administratief een zootje is wil ik geloven.
Afrekening klopt behoudens de eindmeterstanden, maar dat probleem ligt dan weer bij Eneco. Maar die procedure loopt al.
Hoe snel hadden jullie de broodjes binnen na ontvangst eindafrekening?
@Blihi goed om te lezen dat het ergens heen beweegt. Ik verwacht ook nog een hoorzitting voor de uitspraak waar jij op wacht, waren alle partijen fysiek aanwezig in december?
Het hogere vaste tarief moet ik nog zien. Eerlijk gezegd maak ik me daar weinig zorgen om, "onze" contracten kennen alleen een regulier vast tarief. Geen PV-variant. Zoals ik het zie kunnen ze ons alleen raken door het reguliere tarief voor álle klanten te verhogen. Ruimte voor klant specifieke tarieven zie ik zo snel ook niet.
En dan nog staat dat gelijk aan 5 a 6 extra panelen
Hoelang heeft er bij jou tussen eindafrekening en uitbetaling gezeten?chedar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:48:
Hier zijn de broodjes zojuist geleverd (Gewoon Energie)
Net geen 2 weken.JoTil schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:58:
[...]
Hoelang heeft er bij jou tussen eindafrekening en uitbetaling gezeten?
[ Voor 5% gewijzigd door JoTil op 10-01-2024 19:41 ]
Ja bij mij inclusief btw.kevinjkok schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:42:
Is bij jullie de TLV inclusief BTW uitbetaald?
In het oude portaal stond deze inclusief BTW vermeld, maar ik zag dat in de nieuwe versie deze alleen exclusief vermeld staat.
Actueel:
[Afbeelding]
Voorheen:
[Afbeelding]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Verrek, inderdaad. Gelukkig staat op pagina twee van twee van je tariefblad (heb je in de mail) het volgende:kevinjkok schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:42:
Is bij jullie de TLV inclusief BTW uitbetaald?
In het oude portaal stond deze inclusief BTW vermeld, maar ik zag dat in de nieuwe versie deze alleen exclusief vermeld staat.
Actueel:
[Afbeelding]
Voorheen:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/s9Oe2Ma8q3xzqQYEZEVPJYug.png?f=user_large)
Niks aan de hand dus.
Geld op de rekening, eindelijk klaar 😊AFCAjax schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:50:
Eindnota binnen!
Ideaal toch, kort na de peildatum.mfl schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:16:
Einddatum contract: 3 november
Eindnota: 2 januari
Uitbetaling 2K: zojuist, 12 januari
Betaling moet nog plaatsvinden.
Contracteinddatum was 11 november.
Wat een top partij is het toch 😁