Dat je 3x hetzelfde hoort. Op die manier heb je iets om naar te verwijzen indien je verdere stappen zou willen ondernemen.
Ja het is allemaal huilen daar.mrc4nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:04:
[...]
mijn contract liep af op 1 nov, en nog steeds geen jaarnota. ik begin ook een beetje huiverig te worden. krijg iets van 500-1000 terug voor mn gascontract. mij werd van de week verteld dat het maximaal 6 week kan duren.
stroom waren ze vrij vlot mee twee week ofzo, maarja maakte geen gebruik van tlv.
Hoop voor iedereen dat het iederdaad een kwestie van rotzooi op de administratie is en niet dat er grotere dingen spelen.
Ik heb in ieder geval mijn termijnbedrag voor November (€70) gestorneerd, dus als ze omvallen in de komende maand(en) is mijn exposure in ieder geval 70€ minder haha.
Ik heb ze ook gemailed dat ik niks ga betalen totdat ze mijn borg hebben terugbetaald, natuurlijk al sinds 3 weken geen reactie op gehad. Ik verwacht dat ze het niet door gaan hebben dat ik heb gestorneerd gezien de rotzooi daar, maar als ze binnen een week mij mailen met een dreigement om te betalen 'of anders' dan weet ik hoe laat het is.
[ Voor 10% gewijzigd door genc007 op 30-11-2023 17:20 ]
Versturen ze het gescheiden dan? Gas en elektra?mrc4nl schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:04:
[...]
mijn contract liep af op 1 nov, en nog steeds geen jaarnota. ik begin ook een beetje huiverig te worden. krijg iets van 500-1000 terug voor mn gascontract. mij werd van de week verteld dat het maximaal 6 week kan duren.
stroom waren ze vrij vlot mee twee week ofzo, maarja maakte geen gebruik van tlv.
Mijn elektra ook 1 nov. afgelopen maar wacht nog altijd ook op eindnota.
Nou hopen maar dan, ik heb er nog vertrouwen in. Heb zin om mijn broodjes te ontvangen.AFCAjax schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:04:
[...]
Ik 2 november. Bonus credit inmiddels nog steeds niet op mijn rekening, die credit had ik digitaal al gehad.
Ook nog geen eindafrekening.
Edit: Zojuist Innova gesproken, ze geven aan de in december mijn cashback komt, evenals mijn jaarrekening en dat het met uitbetaling van de jaarrekening soepeler gaat verlopen. Ik ben heel benieuwd.
ja ik heb twee losse contracten.hoihoi66 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:01:
[...]
Versturen ze het gescheiden dan? Gas en elektra?
ora et labora
Is er eigenlijk nog nieuws over de pogingen om de bestaande contractvoorwaarden door te laten lopen na afloop van het jaarcontract?
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Is dit het laatste wat erover bekend is, @Blihi ?Blihi schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:12:
Dank voor alle input. De tekst zal nog evolueren voordat het op zitting komt natuurlijk. Inmiddels is dit versie 2:
***members only***
Dat mensen hier nog willen blijven verbaasd mij. Ik wil mijn geld en SNEL weg daar voordat ik in 2024 helemaal in de moeilijkheden kom.ursusMaritimus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:46:
Is er eigenlijk nog nieuws over de pogingen om de bestaande contractvoorwaarden door te laten lopen na afloop van het jaarcontract?
Succes allemaal.
Er gaat een hoorzitting komen. Dat is nog steeds de status.ursusMaritimus schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:50:
[...]
Is dit het laatste wat erover bekend is, @Blihi ?
Ik sta in de min nu (uitbetaling was in oktober) en kom pas weet rond juni in de plus. Tot die tijd kan ik de zaak afwachten. Gaan ze echt failliet, zal ik moeten afrekenen. Dat risico loop ik dan maar.hoihoi66 schreef op zondag 3 december 2023 @ 08:18:
[...]
Dat mensen hier nog willen blijven verbaasd mij. Ik wil mijn geld en SNEL weg daar voordat ik in 2024 helemaal in de moeilijkheden kom.
Succes allemaal.
Contract loopt nog door t/m februari en met een SAP koop ik voor elke verkochte kWh aan Innova er drie terug van Tibber.hoihoi66 schreef op zondag 3 december 2023 @ 08:18:
[...]
Dat mensen hier nog willen blijven verbaasd mij. Ik wil mijn geld en SNEL weg daar voordat ik in 2024 helemaal in de moeilijkheden kom.
Succes allemaal.
Moet de bakkerij alleen nog wel uitbetalen dan
De bakker betaald niet meer uit!ursusMaritimus schreef op maandag 4 december 2023 @ 10:55:
[...]
Contract loopt nog door t/m februari en met een SAP koop ik voor elke verkochte kWh aan Innova er drie terug van Tibber.
Moet de bakkerij alleen nog wel uitbetalen dan
Zou je termijnbedragen (indien betaald) terug halen. Zonet met Acm gebeld en klacht vermeld, ik raad een ieder aan om dit te doen.
Zonet weer met Innova gebeld, i.p.v. nu binnen de 3 dagen zegt mevrouw nu weer deze week of volgende week. Haha was op het laatst geen leuk gesprek meer, je zal daar maar werken op die klantenservice.
Want jij zit over de 6 weken?Dwaalboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:04:
[...]
De bakker betaald niet meer uit!
Zou je termijnbedragen (indien betaald) terug halen. Zonet met Acm gebeld en klacht vermeld, ik raad een ieder aan om dit te doen.
Zonet weer met Innova gebeld, i.p.v. nu binnen de 3 dagen zegt mevrouw nu weer deze week of volgende week. Haha was op het laatst geen leuk gesprek meer, je zal daar maar werken op die klantenservice.
Ik zit in week 5...
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
15 oktoberMakrolon schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:06:
[...]
Want jij zit over de 6 weken?
Ik zit in week 5...
6 weken is opmaak nodig voor eindafreking.
Als die is opgemaakt en je krijgt geld terug, dan geld er geen termijn aldus Acm.
Alleen wel iets van binnen alle redelijkheid.
Als die is opgemaakt en je krijgt geld terug, dan geld er geen termijn aldus Acm.
Wacht je nog op eindafrekening, of heb je die al?Makrolon schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:06:
[...]
Want jij zit over de 6 weken?
Ik zit in week 5...
Als je die al 5 week hebt zoals mij dan kun je de Acm wel gaan bellen. Hoe meer belletjes, hoe eerder aktie zij de mevrouw
Dus je hebt de eindafrekening al wel maar nog geen geld?Dwaalboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:08:
6 weken is opmaak nodig voor eindafreking.
Bedrijfstechnisch is het niet gek om het geld zo lang mogelijk vast te houden, zeker niet met de huidige rentestanden... Dus ik hoop nog steeds dat dat het is en iedereen zn geld uiteindelijk gewoon krijgt.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Klopt had ik eind oktober al. Krijg 10k terug (hoop ik nog steeds)Makrolon schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:10:
[...]
Dus je hebt de eindafrekening al wel maar nog geen geld?
Bedrijfstechnisch is het niet gek om het geld zo lang mogelijk vast te houden, zeker niet met de huidige rentestanden... Dus ik hoop nog steeds dat dat het is en iedereen zn geld uiteindelijk gewoon krijgt.
Nee ik wacht nog op eindafrekening. Al 2x over naar innova gebeld maar dan hoor ik dat het 4 tot 6 weken duurt.Dwaalboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:10:
[...]
Wacht je nog op eindafrekening, of heb je die al?
Als je die al 5 week hebt zoals mij dan kun je de Acm wel gaan bellen. Hoe meer belletjes, hoe eerder aktie zij de mevrouw
Dus dan heeft t geen zin om naar acm te bellen lijkt me. Pas na week 6. Toch?
Ohja, dan is t een andere situatie. Ik krijg denk ik 2700 terug, hoop ik ook nog steeds 😁Dwaalboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:11:
[...]
Klopt had ik eind oktober al. Krijg 10k terug (hoop ik nog steeds)
Ja zou eerst gewoon op jouw eindafrekining wachten, maar gezien jij veel geld waarschijnlijk krijgt zal je die niet snel meer krijgen
Week 5 ondertussen. Volgende week 6 weken en dan verwacht ik de eindafrekening. Uitbetaling zal dan medio 2024 worden
.
Wat heb ik toch een spijt dat ik de opzeggingsdatum van 1 oktober heb verplaatst naar 1 november.
Misschien had ik met een einddatum van 1 oktober veel meer geluk
.
Volgens mijn berekeningen moet ik 2200 broodjes ontvangen, is niet veel dus vermoed dst ik het wel krijg
.
Ps. Zojuist gebeld met ze, een aardige dame aan de lijn gehad. Ik heb weer volle vertrouwen in.
Wat heb ik toch een spijt dat ik de opzeggingsdatum van 1 oktober heb verplaatst naar 1 november.
Misschien had ik met een einddatum van 1 oktober veel meer geluk
Volgens mijn berekeningen moet ik 2200 broodjes ontvangen, is niet veel dus vermoed dst ik het wel krijg
Ps. Zojuist gebeld met ze, een aardige dame aan de lijn gehad. Ik heb weer volle vertrouwen in.
[ Voor 44% gewijzigd door hoihoi66 op 04-12-2023 14:04 ]
https://x.com/culinaireko...&t=k4pSACCOrpwZLbAQAEFlnQ
Ook begin 2023 moesten klanten wel somds meer dan 33 dagen wachten op hun jaarrekening.
Ook begin 2023 moesten klanten wel somds meer dan 33 dagen wachten op hun jaarrekening.
Ja meestal wel aardig in het begin, tenzij je voor de 3de keer zegt tegen haar dat geld weer niet op rekening staat.hoihoi66 schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:00:
Week 5 ondertussen. Volgende week 6 weken en dan verwacht ik de eindafrekening. Uitbetaling zal dan medio 2024 worden.
Misschien had ik met een einddatum van 1 oktober veel meer geluk.
Volgens mijn berekeningen moet ik 2200 broodjes ontvangen, is niet veel dus vermoed dst ik het wel krijg.
Maar goed, vermoedelijk zal het wel komen. Het is hun tacktiek / verdienmodel om het geld zolang mogelijk vast te houden.
In 2022 en 2023 deden ze dit idd ook al.
Even een update. Vrijdag mijn laatste termijn gestorneerd.
Nu al een herinnering, wat een bedrijf 😂
Nu al een herinnering, wat een bedrijf 😂
Op de vraag of ze misschien wel bijna falliet gaan moest ze lachen, nee joh maak je niet druk was het antwoord.Dwaalboy schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:56:
[...]
Ja meestal wel aardig in het begin, tenzij je voor de 3de keer zegt tegen haar dat geld weer niet op rekening staat.
Maar goed, vermoedelijk zal het wel komen. Het is hun tacktiek / verdienmodel om het geld zolang mogelijk vast te houden.
In 2022 en 2023 deden ze dit idd ook al.
2 weken na mijn eindnota zou het geld uitgekeerd worden ongeveer.
Vergeleken met begin en medio dit jaar zijn er veel administratieve werkzaamheden erbij gekomen gaf ze aan (wss opzeggingen), maar daarbovenop hebben ze een nieuwe portaal en werken ze met een nieuw systeem.
Maar goed, op mijn vraag dat een eindnota toch geautomatiseerd is gaf ze aan dat dat klopte. Hoezo duurt het dan zo lang?
Ja we moeten deze zelf ook controleren en sommige zaken nemen we handmatig op in een eindnots was het antwoord
Ow ja een andere hele belangrijke onderwerp…. Maken jullie uberhaubt wel geld nog over naar klanten? Ja hoor, vandaag nog was het antwoord
Nogmaals gebeld met Innova, ze hebben het gesprek op de mail bevestigd:
Vandaag en morgen nog afwachten..Naar aanleiding van ons telefoongesprek treft u mijn e-mail.
Zoals telefonisch is aangegeven door mij, is de teruggave inmiddels overgemaakt. U kunt uw teruggave in loop van vandaag of uiterlijk in loop van morgen verwachten op uw rekening.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Er lijkt wat verschuiving. Zoals ik gisteren zei kreeg ik een herinnering van mijn laatste termijn die ik heb gestorneerd. In de portal stond gisteren status 'gefactureerd', maar sinds vandaag staat er 'betaald'. Wellicht verrekend met de credit en is het geld morgen op de rekening.DutchAce schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:25:
Nogmaals gebeld met Innova, ze hebben het gesprek op de mail bevestigd:
[...]
Vandaag en morgen nog afwachten..
Het gaat goedkomen jongens, met ons allemaal hoop ik dus ook begin 2024
.
Bij mij staat er nog steeds gefactureerdAFCAjax schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:21:
[...]
Er lijkt wat verschuiving. Zoals ik gisteren zei kreeg ik een herinnering van mijn laatste termijn die ik heb gestorneerd. In de portal stond gisteren status 'gefactureerd', maar sinds vandaag staat er 'betaald'. Wellicht verrekend met de credit en is het geld morgen op de rekening.
Ook gestorneerd, en een herinnering gehad per e-mail?
Betekent toch dat er bij sommigen wat aan het gebeuren is.
Vast en zeker, duurt alleen lang.hoihoi66 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:00:
Het gaat goedkomen jongens, met ons allemaal hoop ik dus ook begin 2024.
Denk er wel om met storneren, kijk goed in voorwaarden of eventuele betalingen vanaf hun zijde op deze manier kunnen worden gestopt
Mooi zo keep us updated!AFCAjax schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:21:
[...]
Er lijkt wat verschuiving. Zoals ik gisteren zei kreeg ik een herinnering van mijn laatste termijn die ik heb gestorneerd. In de portal stond gisteren status 'gefactureerd', maar sinds vandaag staat er 'betaald'. Wellicht verrekend met de credit en is het geld morgen op de rekening.
klopt idd, er staat indien een incasso niet lukt of gestorneerd is komt de welkomsbonus of loyaliteitsbonus zoals ze het noemen te vervallen.....Dwaalboy schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:54:
Denk er wel om met storneren, kijk goed in voorwaarden of eventuele betalingen vanaf hun zijde op deze manier kunnen worden gestopt
Ik heb, nog steeds, geen terugbetaling gehad van mijn borg...
Inmiddels nu 3e maand ook bijna afgelopen, op naar maand 4!
Ik had termijnbedrag van december gestorneerd vorige week, vandaag hebben ze meteen weer een incasso gedaan?
Heel bijzonder, heb geen eens een herinnering of iets dergelijks gehad.
Het lijkt ook handmatig geinitieerd, anders had ik wel een mailtje gehad als het automatisch ging.
Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?
Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken op IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.
Het wordt mij in ieder geval geval steeds duidelijker, dit heeft niks meer te maken met administratie, maar gewoon met geen geld meer.
Ik hoop dat ze nog tot eind december maanden blijven draaien, dan heb ik mijn volledige borg verbruikt met gas en loop ik geen risico meer. ;-)
EDIT: Net gebeld weer. Eindelijk een vriendelijke en capabele dame aan de telefoon gehad.
DIe heeft gelijk de afdeling debiteuren gebeld en aangegeven dat ik al 4 maanden wacht op mijn borg.
Blijkbaar krijg ik nu voorrang, dus hopelijk gaat nu eindelijk e.e.a. in beweging komen.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verbeting, maar we gaan maar weer eens afwachten...
In the meantime blijf ik alle incasso's terugboeken.
Inmiddels nu 3e maand ook bijna afgelopen, op naar maand 4!
Ik had termijnbedrag van december gestorneerd vorige week, vandaag hebben ze meteen weer een incasso gedaan?
Heel bijzonder, heb geen eens een herinnering of iets dergelijks gehad.
Het lijkt ook handmatig geinitieerd, anders had ik wel een mailtje gehad als het automatisch ging.
Wat moet ik doen als incasseren niet is gelukt?
Wanneer een incassomoment mislukt ontvangt u een herinnering en dient u het factuurbedrag handmatig naar ons over te maken. U kunt het openstaande bedrag overmaken op IBAN NL70 INGB 0652 2602 25 t.n.v. Innova Energie, onder vermelding van uw klant- en factuurnummer.
Het wordt mij in ieder geval geval steeds duidelijker, dit heeft niks meer te maken met administratie, maar gewoon met geen geld meer.
Ik hoop dat ze nog tot eind december maanden blijven draaien, dan heb ik mijn volledige borg verbruikt met gas en loop ik geen risico meer. ;-)
EDIT: Net gebeld weer. Eindelijk een vriendelijke en capabele dame aan de telefoon gehad.
DIe heeft gelijk de afdeling debiteuren gebeld en aangegeven dat ik al 4 maanden wacht op mijn borg.
Blijkbaar krijg ik nu voorrang, dus hopelijk gaat nu eindelijk e.e.a. in beweging komen.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verbeting, maar we gaan maar weer eens afwachten...
In the meantime blijf ik alle incasso's terugboeken.
[ Voor 36% gewijzigd door genc007 op 06-12-2023 11:45 ]
De broodjes zijn geleverd, het was even spannend maar uiteindelijk de moeite waard :D:D💰💰
Haha super!DutchAce schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:37:
De broodjes zijn geleverd, het was even spannend maar uiteindelijk de moeite waard :D:D💰💰
Zonet maar weer even gehoord bij klantenservice, uiterlijk vrijdag krijg ik geld gestort.
Meneer beloofde dit met volle overtuiging.
Naja mooi dat je het binnen hebt Dutchace!
Lang gewacht?
28 oktober ergens liep het contract af, 2 november nota binnen met 15 november als verloopdatum.Dwaalboy schreef op woensdag 6 december 2023 @ 12:53:
[...]
Haha super!
Zonet maar weer even gehoord bij klantenservice, uiterlijk vrijdag krijg ik geld gestort.
Meneer beloofde dit met volle overtuiging.
Naja mooi dat je het binnen hebt Dutchace!
Lang gewacht?
Het ziet er dus hoopvol uit voor de rest die nog wat terug krijgt.
dank voor je reactie!DutchAce schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:13:
[...]
28 oktober ergens liep het contract af, 2 november nota binnen met 15 november als verloopdatum.
Het ziet er dus hoopvol uit voor de rest die nog wat terug krijgt.
Ik moet nog steeds een afrekening krijgen, daar hebben ze tot 14 december voor. Moet nog wel mijn cashback krijgen, maar die heb ik wellicht in gevaar gebracht door mijn stornering. Die neem ik dan op de koop toe, scheelt me dan 200 euro. Dat is dan jammer geweest. Als ik mijn TLV maar krijg.
Update: Zojuist vriendelijke mevrouw gesproken, mijn 350 euro bonus schijnt overgemaakt te zijn. Zodra ze die terug storten, maak ik mijn laatste termijn weer over en kan ik wachten op mijn afrekening, die volgende week zal komen,
[ Voor 16% gewijzigd door AFCAjax op 06-12-2023 16:14 ]
Straks zul je zien dat jouw casus gewonnen wordt en je daarmee de bakker net het laatste zetje op de rand van de klif geeft waardoor mede forum leden die nog wachten op hun geld kunnen fluiten naar hun geld…Blihi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:48:
Zitting is gepland: 21 december.
Inderdaad. Goed gedaan dan.mathijshooi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:54:
[...]
Straks zul je zien dat jouw casus gewonnen wordt en je daarmee de bakker net het laatste zetje op de rand van de klif geeft waardoor mede forum leden die nog wachten op hun geld kunnen fluiten naar hun geld…
Je wist dat de hoge tlv niet eindig ging zijn, hebt er (denk ik) een jaar van geprofiteerd en probeert nu af te dwingen dat ze de hoge tlv aanhouden.
Of heb ik de casus verkeerd begrepen?
Dat is wel erg pessimistisch geformuleerd. En als het van deze zitting af zou hangen (waarvan de gevolgen pas over zo'n 10 maanden zich openbaren omdat dit contract dan behouden blijft) vind ik echt veel te ver gezocht..mathijshooi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:54:
[...]
Straks zul je zien dat jouw casus gewonnen wordt en je daarmee de bakker net het laatste zetje op de rand van de klif geeft waardoor mede forum leden die nog wachten op hun geld kunnen fluiten naar hun geld…
En erg oneerlijk tov de moed om wel het geschil voor te leggen. Het voelt nu meer dat het gaat om eigen belangen die momenteel wellicht onzeker zijn. Maar de status van Innova is al jaren onzeker en ter discussie. Voor nu zijn ze er nog steeds.
[ Voor 12% gewijzigd door JWT op 06-12-2023 20:19 ]
@mathijshooi @Makrolon Natuurlijk mogen jullie het met me oneens zijn.
Volgens het contract dat Innova zelf opgesteld heeft is de TLV gedurende de looptijd gelijk aan het kale levertarief. Althans, dat is mijn mening en ik probeer Innova aan dat contract te houden.
Het is niet in mijn belang dat Innova falliet gaat hoor, want dan zal ik de verbruikte stroom af moeten rekenen. Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Sowieso duurt het nog even voordat ik weer een positief saldo heb. Pas in juni zal ik weer genoeg opgewekt hebben om na saldering boven 0 uit komen.
Ik ben echt niet uit op een extreem hoge TLV, maar een TLV van slechts 20% van het levertarief is ook niet eerlijk.
Volgens het contract dat Innova zelf opgesteld heeft is de TLV gedurende de looptijd gelijk aan het kale levertarief. Althans, dat is mijn mening en ik probeer Innova aan dat contract te houden.
Het is niet in mijn belang dat Innova falliet gaat hoor, want dan zal ik de verbruikte stroom af moeten rekenen. Ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Sowieso duurt het nog even voordat ik weer een positief saldo heb. Pas in juni zal ik weer genoeg opgewekt hebben om na saldering boven 0 uit komen.
Ik ben echt niet uit op een extreem hoge TLV, maar een TLV van slechts 20% van het levertarief is ook niet eerlijk.
Inderdaad, wat een onzin. Als Innova al failliet zou gaan als je jou zaak wint, komt dit door de door Innova slecht opgestelde contractvoorwaarden. Ik vind het tof dat je de moeite neemt het aan te vechten en ik en meerderen met mij volgen dit met veel aandacht. Hoop oprecht dat je je gelijk krijgt en zal daar ook mijn voordeel mee doen.Blihi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:25:
Voor al diegenen die "vrezen" voor der geld. Met de huidige prijsplafonds kan een energieleverancier in mijn optiek echt niet omvallen. Dat kan de overheid niet toestaan. Voor degenen die in 2024 pas aflopen; dat risico zou ik niet lopen (oa. omdat de panelen nu toch marginaal opleveren).
Vrijdag mijn nieuwe (elektrische) bakkerswagen ophalen hahah. Bedankt ey!
Ben het ook absoluut niet met je oneens, support je actie volledig. Zat alleen even hardop aan de eventuele consequenties te denken.Blihi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:25:
Het hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn dat wanneer innova de zaak verliest dat het probleem zich pas in de loop van komend jaar gaat voor doen. Een accountant zal namelijk naar de contract posities en toekomstige verplichtingen kijken en dan de eventuele conclusie te trekken om geen going concern af te geven met alle gevolgen van dien.
Maar laten we hopen dat het niet zo’n vaart loopt.
En wederom geen creditnota zichtbaar in mijn portal.
Nogmaals voorgelogen en aan het lijntje gehouden door Innova klantenservice :-).
Ach ja, moeten ze zelf weten, ik blijf wel de incasso's storneren totdat ze betalen.
EDIT: hahaha mijn factuur van mijn borgbetaling is nu opeens ook verdwenen uit mijn portal...
Gelukkig heb ik de emails nog wel met de betalingsbevestiging als bewijs.
Man man man wat een puinhoop
Nogmaals voorgelogen en aan het lijntje gehouden door Innova klantenservice :-).
Ach ja, moeten ze zelf weten, ik blijf wel de incasso's storneren totdat ze betalen.
EDIT: hahaha mijn factuur van mijn borgbetaling is nu opeens ook verdwenen uit mijn portal...
[ Voor 31% gewijzigd door genc007 op 07-12-2023 10:05 ]
Wat een puinhoop he?genc007 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:54:
En wederom geen creditnota zichtbaar in mijn portal.
Edit: mijn bonus is net binnen. Nu nog de afrekening!
[ Voor 4% gewijzigd door AFCAjax op 07-12-2023 11:40 ]
Tja, klere zooi daaro.
Ach ja, ooit us bij Eneco gezeten, was niet veel beter
Ach ja, ooit us bij Eneco gezeten, was niet veel beter
Simpele Copy-Paste:
klanten-innova-energie-wachten-wekenlang-op-terugbetaling-jaarnota
klanten-innova-energie-wachten-wekenlang-op-terugbetaling-jaarnota
[ Voor 23% gewijzigd door Richard op 07-12-2023 15:21 ]
20*350ZO45°
Gefeliciteerd!Dwaalboy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:40:
Update;
De broodjes zijn gebakken! Bijna aangebrand maar goed, ze zijn er.
Top bedrijf dat innova
Hier nog niets binnen. Geen bonus,geen jaarnota,geen storting.
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 07-12-2023 15:30 ]
ora et labora
Hopelijk komt het goed voor iedereen. Een bedrijf zegt natuurlijk ook niet dat het slecht gaat als dat wel zo is. *kuch Xenos*
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Same.mrc4nl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:30:
Hier nog niets binnen. Geen bonus,geen jaarnota,geen storting.
Het artikel sluit af met:
Maar dat heeft, verwacht ik, betrekking op de klanten die al wel een afrekening hebben gekregen.Een uur later meldt de Innova-directeur dat de betalingsopdrachten naar de bank zijn gestuurd en dat bijna iedereen ‘uiterlijk morgen’ het geld op de rekening heeft
Ben benieuwd.
Verder heb ik zelf nog geen contact gezocht aangezien de 6 weken nog niet om zijn.
Uit het artikel haal ik dat het dus wel nut heeft om een keer te bellen?
Heb zelf maar weer even gebeld. Eerst gevraagd waarom ik geen historische meterstanden kon inzien. Site stond dat ik toestemming moest geven, Uitlezen stond wel gewoon aan(op de oude site werkte dit prima) zouden ze naar kijken.
Gevraagd waar mijn nota bleef. Kon zes weken duren. Gevraagd of er ook klanten waren die langer dan zes weken op hun geld wachtten , het antwoord daarop was ja. Nieuwe systeem daarzo kan zelfs de overheid nog een puntje aan zuigen
Gevraagd waar mijn nota bleef. Kon zes weken duren. Gevraagd of er ook klanten waren die langer dan zes weken op hun geld wachtten , het antwoord daarop was ja. Nieuwe systeem daarzo kan zelfs de overheid nog een puntje aan zuigen
ora et labora
Jeetje, dat ging snel. Hier (welliswaar bij Gewoon Energie) 28 oktober einde gascontract, 29 oktober einde stroomcontract, maar nog altijd geen nota binnen.DutchAce schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:13:
28 oktober ergens liep het contract af, 2 november nota binnen
Wel een nota voor termijn november, maar die heb ik geblokkeerd. Die is uiteindelijk (na 2x contact met de klantenservice) gecrediteerd.
Naar aanleiding van het nieuwsbericht toch maar even geklaagd via het contactformulier. De 6 weken termijn loopt van het weekend af..
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
120.000 klanten
Vooral mensen die vorige maand de jaarrekening kregen, hebben problemen. Badloe wil niet zeggen hoeveel van zijn klanten nog geld krijgen. ,,Minder dan 1 procent van onze klanten.’’ Innova Energie heeft ruim 120.000 klanten, dat zou betekenen dat zo’n 1200 klanten nog geld krijgen. ,,Maximaal 1200, maar ik ga u niet zeggen hoeveel.’’
Een uur later meldt de Innova-directeur dat de betalingsopdrachten naar de bank zijn gestuurd en dat bijna iedereen ‘uiterlijk morgen’ het geld op de rekening heeft. Bij enkele honderden duurt het volgens Badloe langer omdat meterstanden gecorrigeerd moeten worden.
Uiteindelijk gaan we de komende weken zeggen, de broodjes zijn gebakken aangeleverd!
Weet alleen niet wat nu een telefoontje oplevert wat op ad staat? Alleen nadat je een eindafrekening hebt ontvangen of nog niet?
Vooral mensen die vorige maand de jaarrekening kregen, hebben problemen. Badloe wil niet zeggen hoeveel van zijn klanten nog geld krijgen. ,,Minder dan 1 procent van onze klanten.’’ Innova Energie heeft ruim 120.000 klanten, dat zou betekenen dat zo’n 1200 klanten nog geld krijgen. ,,Maximaal 1200, maar ik ga u niet zeggen hoeveel.’’
Een uur later meldt de Innova-directeur dat de betalingsopdrachten naar de bank zijn gestuurd en dat bijna iedereen ‘uiterlijk morgen’ het geld op de rekening heeft. Bij enkele honderden duurt het volgens Badloe langer omdat meterstanden gecorrigeerd moeten worden.
Uiteindelijk gaan we de komende weken zeggen, de broodjes zijn gebakken aangeleverd!
Weet alleen niet wat nu een telefoontje oplevert wat op ad staat? Alleen nadat je een eindafrekening hebt ontvangen of nog niet?
Ondanks dat ik toch wel een heeeeel klein beetje onrustige gevoelens van de berichten krijg, blijf ik rustig afwachten. Nu zo’n 19.000kWh teruggeleverd. Nu maar hopen dat het niet zo’n ‘we zeiden het toch’ moment wordt

[ Voor 7% gewijzigd door Niek_ op 07-12-2023 19:49 ]
Naar aanleiding van het bericht over betaling.
Er stond nog een waarborgsom open die wij betaald hadden aan innova energie in augustus 2022.
Ons contract loopt met een 1 jarige verlenging dan ook door tot september 2024. Waarborgsom zouden we daarna ook pas terug krijgen naar meerdere telefoontjes heb ik me hier bij neergelegd.
Kijk zojuist op me bankrekening en heb een terug betaling gehad net zo veel als de waarborgsom.
In innova portal is hier niks van te vinden .
Er stond nog een waarborgsom open die wij betaald hadden aan innova energie in augustus 2022.
Ons contract loopt met een 1 jarige verlenging dan ook door tot september 2024. Waarborgsom zouden we daarna ook pas terug krijgen naar meerdere telefoontjes heb ik me hier bij neergelegd.
Kijk zojuist op me bankrekening en heb een terug betaling gehad net zo veel als de waarborgsom.
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
We hebben ook met zijn allen gezegd high risk high rewardNiek_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:48:
Ondanks dat ik toch wel een heeeeel klein beetje onrustige gevoelens van de berichten krijg, blijf ik rustig afwachten. Nu zo’n 19.000kWh teruggeleverd. Nu maar hopen dat het niet zo’n ‘we zeiden het toch’ moment wordt
Dat wordt een crowdfunding als het mis looptmathijshooi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:55:
[...]
We hebben ook met zijn allen gezegd high risk high reward
Wees maar blij want ik heb nog niks van mijn waarborgsom teruggezien…zonnepaneelxl schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:51:
Naar aanleiding van het bericht over betaling.
Zijn er verder al mensen betaald vandaag?
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
edit: repost
[ Voor 94% gewijzigd door Gurk2 op 08-12-2023 16:21 ]
55.605 Wattpiek, Nibe F2120-16, Home assistant
Ook GewoonEnergie is ondertussen te laat met het opstellen van de eind nota (start levering nieuwe leverancier was 27-10)
Volgens mij niet, niks gehoord nog.zonnepaneelxl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:09:
Zijn er verder al mensen betaald vandaag?
Ze hebben gewoon geen geld meer dat is duidelijk.
Ze zijn de betalingen strategisch aan het rekken/uitstellen.
Jij bent hier de enige waarschijnlijk die hier een ‘heisa’ van maakt. Hoevaak heb je nu wel niet geschreven dat het geld op is?genc007 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:14:
[...]
Volgens mij niet, niks gehoord nog.
Ze hebben gewoon geen geld meer dat is duidelijk.
Ze zijn de betalingen strategisch aan het rekken/uitstellen.
Als je de berichten teruglees dan zie je dat er dagelijks geld wordt overgemaakt onder de Tweakers maar omdat ze jou ‘borg’ niet betalen dan is het geld op.
Gisteren hebben ze borg van iemand anders ook uitbetaald (lees 3-4 posts terug) dus blijf een beetje optimistisch zeg.
Kan ook zijn dat ze nu wat laag in liquiditeit zitten maar dit met wat rekken wel goed komt. De contracten zijn vast niet mooi verdeeld over het jaar.
Een bankrun (oftewel allemaal wegrennen) zal vast niet helpen
[ Voor 18% gewijzigd door JWT op 09-12-2023 08:34 ]
Vergeet ook niet dat Innova nog flink casht op de 'gouden' contracten doordat het prijsplafond nog van toepassing is en zij mooi 4,30 euro per m3 krijgen afgerekend.
Laat het een schrale troost zijn dat ze ook te laat zijn met het innen van €150 voor mijn voortijdig opgezegd gascontract. Opzegdatum 14-10, eindafrekening 05-12, afboeking ??-??
Niet voor stroom only contracten 🤣DutchAce schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:48:
Vergeet ook niet dat Innova nog flink casht op de 'gouden' contracten doordat het prijsplafond nog van toepassing is en zij mooi 4,30 euro per m3 krijgen afgerekend.
Top dat je dit doorzet!Blihi schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:48:
Zitting is gepland: 21 december.
Mijn broodjescontract loopt pas eind februari af en met een SAP is het aantrekkelijk om gelijke voorwaarden te behouden 😎
Van die paar mensen die het hier nog betreft, zal Innova echt niet failliet gaan.
Dat zal eerder zijn van al die tweakers die hun broodjes al op het droge hebben 🙃
Ik wacht ook al 6 weken, ook al zal ik het niet erg vinden als ze het direct storten na 1 januari. Scheelt weer een beetje VRH
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 11-12-2023 20:25 ]
Kon het maar, mn vergoeding is door innova gegijzeld.JWT schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:33:

ora et labora
Morgen precies 6 weken verder.
Vandaag toch maar bellen of ze dit kunnen doorgeven bij de afdeling die over de eindafrekeningen gaan.
Vandaag toch maar bellen of ze dit kunnen doorgeven bij de afdeling die over de eindafrekeningen gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door hoihoi66 op 12-12-2023 09:03 ]
Voor mij is het donderdag precies 6 week, ga dan meteen een belletje doen vrijdag.hoihoi66 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:03:
Morgen precies 6 weken verder.
Kreeg bericht dat mijn meterstanden berekend waren. Jaarnota staat inmiddels klaar op hun portal. Nu de betaling nog.blackd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:35:
Jeetje, dat ging snel. Hier (welliswaar bij Gewoon Energie) 28 oktober einde gascontract, 29 oktober einde stroomcontract, maar nog altijd geen nota binnen.
Bij mij 1 nov. maar als ze nu op 29 oktober zitten dan zal deze spoedig aankomen vermoed ik 😎blackd schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:42:
[...]
Kreeg bericht dat mijn meterstanden berekend waren. Jaarnota staat inmiddels klaar op hun portal. Nu de betaling nog.
Bij mij 27 okt, maar nog niks noppes nada… Bellen levert alleen de boodschap op dat ze een probleem hebben met de administratie en de opmerking dat ze maximaal 2 weken extra nodig hebben.hoihoi66 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:58:
[...]
Bij mij 1 nov. maar als ze nu op 29 oktober zitten dan zal deze spoedig aankomen vermoed ik 😎
Hier gister ook gebeld nadat de 6 weken verstreken zijn. Mij ook gezegd dat ze mn geduld vragen tot volgende week. Ben benieuwd..
Yep bij mij ook, dus ook gebeld. We weten dat we het binnen 6 weken moeten aanleveren en geven aan of ik iets meer geduld heb.
Vandaag dus 6 weken verder.
Vandaag dus 6 weken verder.
[ Voor 5% gewijzigd door hoihoi66 op 13-12-2023 11:36 ]
Ik had vandaag weer eens zo'n maandoverzicht in mn inbox gekregen. Echter met factuurbedrag dat ik niet kan verklaren.
in een eerdere email van ze stond dit
in een eerdere email van ze stond dit
Maar nu vinden ze opeens dat ze mij 125 kunnen factureren. Ik wens ze veel succes want als ze het proberen ga ik de boel stornerenDe energielevering start per: 01-12-2023
Uw termijnbedrag voor de eerste maand bedraagt: €89,05. Deze wordt later verrekend met wat u in de eerste maand daadwerkelijk aan energie heeft verbruikt en met de tarieven die toen geldig waren. Hierna zal uw termijnbedrag elke maand anders zijn, wederom afhankelijk van uw verbruik en de marktdagprijzen. De termijnbedragen zijn exclusief eventuele cashback.
Het termijnbedrag wordt maandelijks afgeschreven van rekeningnummer
- Waarom heb ik een termijnbedrag als innova daar niets mee doet
- Ik vind het factuurbedrag te hoog.
- Waar blijft mijn jaarnota!?! gaat geen cent meer die kant op van mij

ora et labora
Week 12 inmiddels geweest.
Nog steeds geen borg of iets dergelijks op mijn rekening.
Nog steeds geen borg of iets dergelijks op mijn rekening.
dit verhaal vertellen ze mij al sinds oktober.Makrolon schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:54:
Hier gister ook gebeld nadat de 6 weken verstreken zijn. Mij ook gezegd dat ze mn geduld vragen tot volgende week. Ben benieuwd..
zou er niet teveel van verwachten.
Bij mij is vandaag het geld overgemaakt, hopelijk stelt dat mensen gerust
Mijn contract liep af op 11-11
Lekker hoor. Mijn contract liep 01-11-2023 af nog altijd geen eindnota. Ik gok dat dit eerder bekendgemaakt wordt.mcied schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:46:
Ja hoor en het staat er. Nu even afwachten wanneer ze gaan overmaken
[ Voor 14% gewijzigd door hoihoi66 op 18-12-2023 11:16 ]
Hier contract tot 1-11, en nog altijd geen eindnota..mcied schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:46:
Nou weet ik van vrienden dat deze aan het begin van dit jaar ook 3 maanden aan het wachten waren op de teruggave, dus dat het lang duurt was geen verrassing, maar het is wel een beetje jammer dat ze dit niet gewoon op volgorde afhandelen..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Check vandaag nog even het portaal, hier ook 1-11. Geen mail ontvangen maar vandaag wel dat ze 2254 broodjes aan het bakken zijn voor mij.SmiGueL schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:25:
[...]
Hier contract tot 1-11, en nog altijd geen eindnota..
Nou weet ik van vrienden dat deze aan het begin van dit jaar ook 3 maanden aan het wachten waren op de teruggave, dus dat het lang duurt was geen verrassing, maar het is wel een beetje jammer dat ze dit niet gewoon op volgorde afhandelen..
Yes, hier ook uitbetaling. Einde contract 12-11, eindnota op 08-12 waarin ook geschreven wordt
waarna we het rond 18-12-2023 overmaken op uw rekeningnummer
Vaag dat ze het willekeurig oppakken.HomegrownBGP schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:39:
Yes, hier ook uitbetaling. Einde contract 12-11, eindnota op 08-12 waarin ook geschreven wordt
[...]
Maar goed nieuws voor iedereen dat er beweging in zit.
Geld is hier ook binnen.blackd schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:42:
Kreeg bericht dat mijn meterstanden berekend waren. Jaarnota staat inmiddels klaar op hun portal. Nu de betaling nog.
Hier einddatum van 2 november, nog geen eindnota, lijkt aardig willekeur in te zitten dus.
Ieder geval fijn dat er beweging is voor iedereen. Komt het toch nog goed.
Hier zelfde einddatum, nog niks gehoord helaas.AFCAjax schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:22:
Hier einddatum van 2 november, nog geen eindnota, lijkt aardig willekeur in te zitten dus.
Net even gebeld. Er zijn nog 639 klanten waarvan de eindafrekening niet is opgemaakt binnen hun termijn van 6 weken. Deze hebben prioriteit maar het is nog onbekend wanneer dit komt.
Reden is nog steeds de overgang naar een nieuw syateem.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in, maar het is wel een beetje frustrerend.
Reden is nog steeds de overgang naar een nieuw syateem.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in, maar het is wel een beetje frustrerend.
[ Voor 17% gewijzigd door Moby op 20-12-2023 09:44 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Nou mensen, Innova kan dus ook verrassen.hoihoi66 schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:13:
[...]
Lekker hoor. Mijn contract liep 01-11-2023 af nog altijd geen eindnota. Ik gok dat dit eerder bekendgemaakt wordt.
Ja hoor en het staat er. Nu even afwachten wanneer ze gaan overmaken
Vandaag netjes 2254 broodjes bruin/krokant lekker gebakken net voor kerst bezorgd.
18 december eindnota zichtbaar in hun portaal
20 december netjes overgemaakt.
Ik wens iedereen veel succes, laat je je niet gekmaken door de velen Trustpilot reviews en sommige medetweakers die alsmaar klagen.
Het gaat voor iedereen goedkomen. Ze hebben geld zat met hun 122.000 klanten.
Mission completed!
Die warme broodjes, waar sommigen van juliie het over hebben zijn ook netje op tijd in oktober afgeleverd... maar mijn betaalde borg bij aanvang contract laat al sinds september op zich wachten. Het zijn slechts 250 witte of bruine bolletjes, maar toch!
Hier tot op heden ook nog steeds radiostilte. Geen eindnota in de mail of in de portal en (uiteraard) ook nog niks op de rekening ontvangen.AFCAjax schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:22:
Einde contract 3-11 (ik dacht 2-11 maar in de opzegmail hebben ze er een dag bijgeteld blijkbaar).
Worden geen grote kerstcadeaus denk ik
Nee wordt een lege vloer onder de boom, nouja een vloer met naalden en een lege boomLoek92 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:30:
[...]
Hier tot op heden ook nog steeds radiostilte. Geen eindnota in de mail of in de portal en (uiteraard) ook nog niks op de rekening ontvangen.
Einde contract 3-11 (ik dacht 2-11 maar in de opzegmail hebben ze er een dag bijgeteld blijkbaar).
Worden geen grote kerstcadeaus denk ik