en wat gebeurt er als ik gewoon opzegt omdat ik het niet helemaal eens bent met hun eenzijdige wijziging, zou je zonder officiële leverancier geen stroom meer krijgen ?
Ik zit op 7 inmiddels
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met overstappen naar een modelcontract. Daar staat namelijk die gekke boete niet in (dat mag niet), maar de vraag is of je dan een eindafrekening krijgt of niet.Ik verwacht pas per 1 augustus genoeg gesaldeerd te hebben en dan gaat ook mij Greenchoice 3 n
jaar contract in.
Ze hebben inderdaad wel een gunstig moment voor hun gekozen, iedereen zit nog te wachten tot er genoeg gesaldeerd is om bij Innova te vertrekken.
Even kijken hoe ze om gaan met 4 maanden teruglever boete, welke schaal teruglevergoeding zouden ze dan berekenen? Kijken ze dan terug wat je afgelopen jaar hebt teruggeleverd en die kosten berekenen ze voor 4 maanden?
Geen idee. Overstappen naar een modelcontract is alleen gunstig als er geen eindafrekening komt. Anders kost het je veel geld.JWT schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:10:
Telt de teruglevering voor 1 april eigenlijk ook mee?
Modelcontract kan nog best wat zijn
Als ik het zo even uitreken op basis van de opbrengsten van vorig jaar, krijg ik het volgende sommetje:
Opgewekt tussen 1-4-23 en 15-7-23: 4935 kWh waarvan teruggeleverd 3928 kWh. Daarvan is 3100 saldeerbaar en 800 kWh moet aan mij betaald worden tegen de TLV. Ik zou dan dus 98 euro kwijt zijn aan vaste terugleverboete en krijg 48 euro voor de opgewekte stroom (inclusief BTW). Netto verbruikskosten zijn dan 50 euro.
Ga ik over de 5000 kWh heen, dus ga ik zeg maar 5500 kWh opwekken, waarvan ik dus 4500 kWh teruglever, dan wordt de vaste boete ineens 128 euro en de terugleververgoeding 1300*5*1.21=77 euro, wat ook op 50 euro netto kosten uitkomt.
Zou ik de panelen uitzetten zodra ik 3000 kWh heb teruggeleverd, zodat ik in staffel 3 blijf, worden de vaste kosten 72 euro, maar moet ik nog eens 100 kWh betalen tegen 30 ct/kWh ofzo, dus dat is sowieso duurder.
Ook het aanzetten van de warmtepomp voor warm water op het moment dat er veel productie is zou niets helpen. Ik heb over die hele periode maar 650 kWh warmte nodig voor warm water en dat zou er dus niet eens voor zorgen dat ik in een lagere boetestaffel kom, maar wel dat ik geen TLV meer krijg over die kWh.
Al met al moet ik er dus rekening mee houden dat ik straks in de eindafrekening netto zo'n 50 euro voor mijn opgewekte stroom ga betalen. Dat is best bijzonder.
Opgewekt tussen 1-4-23 en 15-7-23: 4935 kWh waarvan teruggeleverd 3928 kWh. Daarvan is 3100 saldeerbaar en 800 kWh moet aan mij betaald worden tegen de TLV. Ik zou dan dus 98 euro kwijt zijn aan vaste terugleverboete en krijg 48 euro voor de opgewekte stroom (inclusief BTW). Netto verbruikskosten zijn dan 50 euro.
Ga ik over de 5000 kWh heen, dus ga ik zeg maar 5500 kWh opwekken, waarvan ik dus 4500 kWh teruglever, dan wordt de vaste boete ineens 128 euro en de terugleververgoeding 1300*5*1.21=77 euro, wat ook op 50 euro netto kosten uitkomt.
Zou ik de panelen uitzetten zodra ik 3000 kWh heb teruggeleverd, zodat ik in staffel 3 blijf, worden de vaste kosten 72 euro, maar moet ik nog eens 100 kWh betalen tegen 30 ct/kWh ofzo, dus dat is sowieso duurder.
Ook het aanzetten van de warmtepomp voor warm water op het moment dat er veel productie is zou niets helpen. Ik heb over die hele periode maar 650 kWh warmte nodig voor warm water en dat zou er dus niet eens voor zorgen dat ik in een lagere boetestaffel kom, maar wel dat ik geen TLV meer krijg over die kWh.
Al met al moet ik er dus rekening mee houden dat ik straks in de eindafrekening netto zo'n 50 euro voor mijn opgewekte stroom ga betalen. Dat is best bijzonder.
Een slechte deal. het is geen oplichting.BuysB schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:44:
@Blihi diefstal 🤔
En hoe heet TLV van 6,5 en boete van 12 ?
ora et labora
Hier ook in veelvoud ontvangen. Gaat lekker daar.
Het tarieven blad zag ik zo snel niet tussen de bijlagen, ondanks dat men daar naar verwees?
Kan ook goed dat ik daar overheen heb gekeken.
Maar inderdaad, alle voorwaarden, niet alleen de algemene, maar ook de contract en productvoorwaarden, worden volledig vrij aangepast. Waarom zou je nog een overeenkomst aangaan als dit eenzijdig mogelijk is? Het heeft toch 0 waarde zo.
Het tarieven blad zag ik zo snel niet tussen de bijlagen, ondanks dat men daar naar verwees?
Maar inderdaad, alle voorwaarden, niet alleen de algemene, maar ook de contract en productvoorwaarden, worden volledig vrij aangepast. Waarom zou je nog een overeenkomst aangaan als dit eenzijdig mogelijk is? Het heeft toch 0 waarde zo.
Dat tarievenblad heeft "zakelijk" in de naam, dus je kijkt er snel overheen, maar het is dus ook voor particulieren.dev-random schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:06:
Hier ook in veelvoud ontvangen. Gaat lekker daar.
ja precies, maar wie heeft de zin om dit weer uit te gaan vechten.Maar inderdaad, alle voorwaarden, niet alleen de algemene, maar ook de contract en productvoorwaarden, worden volledig vrij aangepast. Waarom zou je nog een overeenkomst aangaan als dit eenzijdig mogelijk is? Het heeft toch 0 waarde zo.
Hier niks ontvangen maar mijn contract is dan ook al 2 jaar oud en loopt nog 2 jaar, daar zal het wel mee te maken hebben.
WraakBuysB schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:44:
@Blihi diefstal 🤔
En hoe heet TLV van 6,5 en boete van 12 ?
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh
Zit me net te bedenken, het is bij snel weggaan naar rato. Maar toevallig starten ze in de opbrengende maanden.. oftewel invoeding x12 x aantal maanden? Dat zou echt nergens op slaan..
[ Voor 9% gewijzigd door JWT op 01-03-2024 20:01 ]
Terugleverboete? Dat geldt dan alleen voor nieuwe contracten en niet voor lopende lijkt me?
Wat bedoel je met x12 x aantal maanden?JWT schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:07:
Zit me net te bedenken, het is bij snel weggaan naar rato. Maar toevallig starten ze in de opbrengende maanden.. oftewel invoeding x12 x aantal maanden? Dat zou echt nergens op slaan..
Stel voor je zou 1 augustus vertrekken dan verwacht ik dat ze 4 maanden terugleverkosten berekenen gebaseerd op je invoeding die heeft plaats gevonden tussen 1-8-2023 en 1-8-2024.
Stel je maakt het jaar niet vol.
Mijn contract loop bijvoorbeeld vanaf oktober, en zeg juli weg.
Hoe bereken je dan naar rato. Niet elke maand voer je hetzelfde in, dat begint nu pas weer een beetje maar nog nog 2,5MW wegsalderen
Hoe bereken je dan naar rato. Niet elke maand voer je hetzelfde in, dat begint nu pas weer een beetje maar nog nog 2,5MW wegsalderen
Als de commissie mij gelijk zou geven is geen van deze wijzigingen mogelijk, geen TLV boete, geen 12x per jaar nieuwe tarieven, niks van al deze eenzijdige acties.Atomius schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:33:
Terugleverboete? Dat geldt dan alleen voor nieuwe contracten en niet voor lopende lijkt me?
Op basis van de contract en productvoorwaarden uit 2022/2023 that is. In de huidige voorwaarden hebben ze een vrijbrief opgenomen waarvan ik me afvraag of überhaupt kan/mag.
Hier een vast 1jaar contract tot november ‘24. Ik heb (nog) geen bericht gehad over de terugleverboete. Ik ga er vanuit dat het alleen voor nieuwe contracten geldt.
[ Voor 5% gewijzigd door sh4dow op 02-03-2024 13:40 ]
Ik zit niet heel erg in de juridische materie, maar wordt je zaak juist niet sterker als je een opsomming maakt van alle wijzigingen die Innova doorvoert die afwijken van contract. Eén van de wijzigingen is dan het loskoppelen van tlv, maar die zou ik niet bovenaan het lijstje zetten. Misschien de meest absurde wijziging bovenaan.dev-random schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Als de commissie mij gelijk zou geven is geen van deze wijzigingen mogelijk, geen TLV boete, geen 12x per jaar nieuwe tarieven, niks van al deze eenzijdige acties.
Op basis van de contract en productvoorwaarden uit 2022/2023 that is. In de huidige voorwaarden hebben ze een vrijbrief opgenomen waarvan ik me afvraag of überhaupt kan/mag.
Als je alleen in tlv gelijk krijgt en daarna de andere punten nog moet aanvechten dan wordt t een lang verhaal.
Die kans heb ik al gehad en deels benut (over de as van voorwaarden niet aan mogen passen). Al lag de focus vooral op de TLV.
Zou de commissie dit niet bevestigen is het aan een rechter. En dan inderdaad over het hele pakket aan gewijzigde voorwaarden.
Als er zich nog meer Tweakers in een soortgelijke situatie bevinden waarin Innova voorwaarden eenzijdig aanpast, sta ik ook open voor het bundelen van juridische vervolgstappen. Als dat zinvol blijkt natuurlijk, maar daarvoor moeten we eerst die route verder verkennen.
Zou de commissie dit niet bevestigen is het aan een rechter. En dan inderdaad over het hele pakket aan gewijzigde voorwaarden.
Als er zich nog meer Tweakers in een soortgelijke situatie bevinden waarin Innova voorwaarden eenzijdig aanpast, sta ik ook open voor het bundelen van juridische vervolgstappen. Als dat zinvol blijkt natuurlijk, maar daarvoor moeten we eerst die route verder verkennen.
met dank aan @Blihi hier ook latent afgewacht.
De gang over de commissie zie ik persoonlijk weinig heil in, na deze motivering bij de uitspraak.
Persoonlijk, krijg ik er toch een hoog "uit wiens hand men eet" gevoel bij maar is natuurlijk subjectief.
Daarom zou ik graag de route via de rechtsbijstand gaan. Bij wie mag ik me aansluiten / info delen?
En wellicht moet dit dan weer een apart topic worden?
Voor t overige, dat ene contract was wel een knaller, wij zijn hier onder de paar gelukkigen die er gebruik van hebben kunnen maken. Dus echt beklagen kan ik me niet
De gang over de commissie zie ik persoonlijk weinig heil in, na deze motivering bij de uitspraak.
Persoonlijk, krijg ik er toch een hoog "uit wiens hand men eet" gevoel bij maar is natuurlijk subjectief.
Daarom zou ik graag de route via de rechtsbijstand gaan. Bij wie mag ik me aansluiten / info delen?
En wellicht moet dit dan weer een apart topic worden?
Voor t overige, dat ene contract was wel een knaller, wij zijn hier onder de paar gelukkigen die er gebruik van hebben kunnen maken. Dus echt beklagen kan ik me niet
Ik ga er ook nog mee verder, voor 2 contracten. Oudste contract is maar voor een beperkt overschot, maar het tweede contract zou ook vanwege SAP nog zeer relevant kunnen zijn. Eerste reactie negeerde mijn complete vraag door me te vertellen dat ik nog wel enkeltarief heb.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
De geschillencommissie heeft ook mijn klacht afgewezen.
Vanaf hier is het aan de juristen
Jammer, kun je de GC uitspraak met hun motivatie geanonimiseerd plaatsen.dev-random schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:49:
Ben wel benieuwd hiernaar.
ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
In hoofdlijnen:
De commissie geeft aan dat het woord "verlenging" verwarrend en onjuist is gebruik.
In de contractbevestiging staat "einde contract", hieruit valt niet op te maken wat er daarna gebeurt, dat is wél benoemd in de voorwaarden.
Maargoed, de commissie gaat dus mee in het argument dat er na het einde van dat eerste jaar een nieuwe overeenkomst is aangegaan.
Afgesloten met het advies van de commissie aan de ondernemer om niet langer het woord "verlenging" te gebruiken, maar in plaats daarvan "omzetting".
//Edit: Ik zou wel eens willen valideren of er geen banden zijn tussen Innova eigenaren en de commissie. In die laatste zitten ook vooral ondernemers met, aanname: vooral oog voor het ondernemersbelang. Een sprongetje binnen ondernemend Nederland richting Innova belangen lijkt me niet onrealistisch.
De commissie geeft aan dat het woord "verlenging" verwarrend en onjuist is gebruik.
In de contractbevestiging staat "einde contract", hieruit valt niet op te maken wat er daarna gebeurt, dat is wél benoemd in de voorwaarden.
Maargoed, de commissie gaat dus mee in het argument dat er na het einde van dat eerste jaar een nieuwe overeenkomst is aangegaan.
Afgesloten met het advies van de commissie aan de ondernemer om niet langer het woord "verlenging" te gebruiken, maar in plaats daarvan "omzetting".
//Edit: Ik zou wel eens willen valideren of er geen banden zijn tussen Innova eigenaren en de commissie. In die laatste zitten ook vooral ondernemers met, aanname: vooral oog voor het ondernemersbelang. Een sprongetje binnen ondernemend Nederland richting Innova belangen lijkt me niet onrealistisch.
[ Voor 22% gewijzigd door dev-random op 06-03-2024 18:23 ]
Jammer, ga je nu verder via rechtbank?dev-random schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:49:
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Ja. Of tot een jurist mij goed onderbouwd mijn ongelijk uit kan leggen. Want ook bij deze uitspraak ontbreekt het daaraan in mijn ogen.
Het gaat er uiteindelijk om wat de partijen over en weer konden verwachten, wat is redelijk en billijk over en weer.
Verder is het voor mij te lang geleden
Ik neem aan dat beide uitspraken publiek te benaderen moet zijn voor de anderen.
Wel fijn om te weten, mijn mail naar innova zal dan ook weinig effect hebben, snel salderen en met gierende banden wegwezen.
Ik neem aan dat beide uitspraken publiek te benaderen moet zijn voor de anderen.
Wel fijn om te weten, mijn mail naar innova zal dan ook weinig effect hebben, snel salderen en met gierende banden wegwezen.
[ Voor 39% gewijzigd door JWT op 06-03-2024 19:23 ]
Hoe zwaar wegen redelijkheid en billijkheid t.o.v. de letterlijke formulering / definitie van "verlengen" zoals we dat in de Nederlandse taal met z'n alle bedacht hebben?JWT schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:20:
Het gaat er uiteindelijk om wat de partijen over en weer konden verwachten, wat is redelijk en billijk over en weer.
Is de uitkomst onredelijk omdat Innova de intentie had geld aan mij te verdienen maar het andersom uitpakt?
Is het redelijk en te verwachten dat Innova ook primaire voorwaarden in de overeenkomst wijzigt wanneer ze in de clausule slechts de tarieven benoemen?
Ik heb nog geen idee wat voor antwoorden ik hierop mag verwachten.
Voor mij is wat op papier staat allesbepalend. Daar zijn de afspraken gemaakt.
Of weegt een rechter commerciële belangen mee ? (lees: de hoogte van de bonus van de eigenaren van) Ik kan het me moeilijk voorstellen.
Leuk he rechten. Het is allemaal grijs en hangt vooral af van goede motivering en invulling (bijvoorbeeld ook door jurisprudentie of publicaties)
Waarbij ook opgemerkt dient te worden dat de energiemaatschappij de sterkere partij is en de consument dus meer beschermd dient te worden.
Ik zal morgen even kijken of ik nog een oude samenvatting heb voor wat meer invulling. Dingen kunnen dus veranderd zijn door nieuwe wetgeving of invulling in latere uitspraken.
Waarbij ook opgemerkt dient te worden dat de energiemaatschappij de sterkere partij is en de consument dus meer beschermd dient te worden.
Ik zal morgen even kijken of ik nog een oude samenvatting heb voor wat meer invulling. Dingen kunnen dus veranderd zijn door nieuwe wetgeving of invulling in latere uitspraken.
[ Voor 10% gewijzigd door JWT op 06-03-2024 22:19 ]
Dat hebben ze dan van mijn uitspraak geleerd, want zelfs in het verweerschrift heeft Innova het daar over verlengen gehad en niet over omzetten. Daar werden ze tijdens de zitting expliciet over bevraagd en toen zeiden ze zelf nogmaals dat verlengen en omzetten wat hun betreft hetzelfde was.dev-random schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:15:
In hoofdlijnen:
Het is en blijft mager in de onderbouwing.
Van sept 2022 t/m sept 2023 bij Innova gezeten. De aanbetaling van €250 die ik moest doen om gebruik te maken, moet ik nog steeds terugkrijgen. Ondertussen wel ruim 3000 warme broodjes ontvangen maar toch. Ze reageren niet eens meer op berichten. Wil eigenlijk die 250 euro ook wel weer hebben. Spel moet netjes gespeeld worden.
Wat speelt er bij Innova?
Wat speelt er bij Innova?
De administratie zit waarschijnlijk in Excel en uitbetalen doen ze afhankelijk van het wel of niet toestaan van Macro's die dag.
[ Voor 35% gewijzigd door dev-random op 08-03-2024 15:44 ]
4 tot 6 weken nodig om een eindafrekening op te stellen. wat een toko is dat innova toch. het is dat ze zo goed betalen ...
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Je kunt eens genc007 vragen of die het ooit heeft opgelost. Hij heeft wel eens tussen neus en lippen door verteld dat hij ook met dat probleem zat. Maar ik denk dat je dat het best via pb kunt doen.Tony71 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:31:
Van sept 2022 t/m sept 2023 bij Innova gezeten. De aanbetaling van €250 die ik moest doen om gebruik te maken, moet ik nog steeds terugkrijgen. Ondertussen wel ruim 3000 warme broodjes ontvangen maar toch. Ze reageren niet eens meer op berichten. Wil eigenlijk die 250 euro ook wel weer hebben. Spel moet netjes gespeeld worden.
Een bruggetje vanuit het Engie topic. Wat was de contracttekst bij Innova?
Als die met Engie overeenkomt weet ik dat ik straks de GC kan overslaan als discussies met Engie gaan lopen :-)
Edit: tekst gevonden.
Als die met Engie overeenkomt weet ik dat ik straks de GC kan overslaan als discussies met Engie gaan lopen :-)
Edit: tekst gevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door Randy1800 op 09-03-2024 22:32 ]
Ook met het opzeggen van gas contract maken ze er een bende van!
Wettelijk zijn ze verplicht om binnen 30 dagen die te verwerken.
Aanvraag 18 december 2023. Zij zeggen nu 8 januari 2024 en dat ze het dus nu verwerkt hebben en mijn gas stopt per 1 maart 2024
Met die club ga ik echt nooooit meer in zee!
Aanvraag 18 december 2023. Zij zeggen nu 8 januari 2024 en dat ze het dus nu verwerkt hebben en mijn gas stopt per 1 maart 2024

Met contracten van >10.000 euro ben ik heus wel bereid een paar uurtjes te spenderen aan een lastige tegenpartij.loyske schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:05:
Overigens, in dit soort gevallen is het heel eenvoudig te verwijzen naar gestuurde mails. (Je hebt dit hopelijk per mail gedaan/gevraagd voor een schriftelijke bevestiging?)
Ik heb dat "helaas" via een formulier in de klantomgeving gedaan. Waar uiteraard niks van terug te vinden is. Daarna wel meerdere keren gemaild en gebeld, dat zou dus wel geregistreerd moeten staan. Eerste reactie van hun kant op 8 januari, met een mail dat opzeggen niet zo maar kanscoobs schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:36:
[...]
Met contracten van >10.000 euro ben ik heus wel bereid een paar uurtjes te spenderen aan een lastige tegenpartij.![]()
Overigens, in dit soort gevallen is het heel eenvoudig te verwijzen naar gestuurde mails. (Je hebt dit hopelijk per mail gedaan/gevraagd voor een schriftelijke bevestiging?)

Vervolgens heb ik op alle mails gereageerd. Een en ander staat ook in het gas opzeggen topic hier op tweakers.
Ik heb enkele weken geleden gevraagd hoe Innova bepaalt in welke terugleverstaffel je valt als je je energiecontract onbepaalde tijd eerder beeindigt dan 1 jaar.JWT schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:55:
Stel je maakt het jaar niet vol.
Krijg ik als reactie dat ze het tariefblad sturen. Nee, dat beantwoord niet mijn vraag .
Dus weer opnieuw de vraag gesteld...
Update: en 5 minuten later direct weer reactie van Eva Verbeek, Afdeling Frontoffice met precies hetzelfde antwoord. Zie kan blijkbaar niet lezen... frustrerend...
[ Voor 11% gewijzigd door Dinah op 21-03-2024 08:44 ]
"Ik begrijp dus dat ongeacht of ik eerder dan een jaar vertrek, er simpelweg naar het totaal in die periode wordt gekeken. Klopt dit?"
[ Voor 4% gewijzigd door scoobs op 21-03-2024 13:14 ]
Ook nog geen reacties op de mail..Dinah schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:52:
[...]
Ik heb enkele weken geleden gevraagd hoe Innova bepaalt in welke terugleverstaffel je valt als je je energiecontract onbepaalde tijd eerder beeindigt dan 1 jaar.
Krijg ik als reactie dat ze het tariefblad sturen. Nee, dat beantwoord niet mijn vraag .
Dus weer opnieuw de vraag gesteld...
Update: en 5 minuten later direct weer reactie van Eva Verbeek, Afdeling Frontoffice met precies hetzelfde antwoord. Zie kan blijkbaar niet lezen... frustrerend...
Dat is normaal en bij de meeste leveranciers het geval.ursusMaritimus schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:00:
4 tot 6 weken nodig om een eindafrekening op te stellen. wat een toko is dat innova toch. het is dat ze zo goed betalen ...
Hier helaas de 6 weken al voorbij en nog geen eindafrekening te zien. Ik ga er maar eens een mailtje aan wagen.
TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link
Is het iemand opgevallen dat het klantenportaal momenteel vaste kosten van 8,80 euro ex btw per dag laat zien? Dat lijkt me een beetje gortig.
Ook het maandbedrag, wat volgens de mail niet aangepast zou worden, is ineens 6 keer hoger.
Wat zijn het toch ook prutsers.
Ook het maandbedrag, wat volgens de mail niet aangepast zou worden, is ineens 6 keer hoger.
Wat zijn het toch ook prutsers.
Ja hier ook opeens 3213 per jaar. Zijn ze niet goed.. en is nog zonder btw ook..
Zo, melding bij de acm gemaakt. Het is wel even goed.
Zo, melding bij de acm gemaakt. Het is wel even goed.
[ Voor 46% gewijzigd door JWT op 04-04-2024 13:42 ]
Bij mijn aankondigingsmails zitten geen tarieven. Kijk ik er over heen of is dat bij anderen ook zo?
Het zijn zeker prutsers!
Aanvraag voor 4 jaar vast van 29 februari is 'kwijt' en 'kan niet'. Die was met voorwaarden 2.0 en nog zonder panelenstraf. Nu kan alleen nog 4 jaar vast met voorwaarden 3.0 en hogere maandkosten en panelenstraf. Niet dus.
Bijna zes weken nu en nog steeds geen eindafrekening. Grrrr...
Aanvraag voor 4 jaar vast van 29 februari is 'kwijt' en 'kan niet'. Die was met voorwaarden 2.0 en nog zonder panelenstraf. Nu kan alleen nog 4 jaar vast met voorwaarden 3.0 en hogere maandkosten en panelenstraf. Niet dus.
Bijna zes weken nu en nog steeds geen eindafrekening. Grrrr...
Ze zaten er wel bij, maar de bestandsnaam begon met "Innova zakelijk Particulier KV GV - Tariefblad...". Vandaar dat ik ze ook over het hoofd zag, ondanks dat de mail 7 keer gekomen is.JWT schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:55:
Bij mijn aankondigingsmails zitten geen tarieven. Kijk ik er over heen of is dat bij anderen ook zo?
Het portal is nu helemaal stuk.
Thanks, op de telefoon zie je dan alleen alleen particulier en zakelijk, stom.
Nouja staat gelukkig het levertarief normaal. Nog 2,5maand max salderen en de rest maar aftikken en rust
Wel nog duidelijkheid over naar rato zien te krijgen..
Nouja staat gelukkig het levertarief normaal. Nog 2,5maand max salderen en de rest maar aftikken en rust
Wel nog duidelijkheid over naar rato zien te krijgen..
[ Voor 13% gewijzigd door JWT op 08-04-2024 18:59 ]
@Volkswagen_King en @dev-random hebben jullie nog iets lopen tegen Innova mbt het loskoppelen van de tlv van het leveringstarief? Of zijn er nog anderen die nog iets hebben lopen? Mijn contract loopt nog tot eind juni dus ik heb nog even.
Zo, de balans is opgemaakt door innova. Een krappe 20k komt naar huize scoobs. Het heeft 6 weken en een telefoontje van mij geduurd alvorens de factuur opgemaakt werd. Echter valt deze nog niet te downloaden van de site om in te zien. En de helpdesk kon het me ook niet doorsturen.
Deze ijsbeer wacht ook al 6 weken op zijn broodjes pinguïn van de bakkerij.
Morgen even zo'n koekenbakker door de telefoon trekken ...
Maak je niet te druk. Ik heb er drie maanden op moeten wachten (ca 2 maanden op de afrekening en ca 1 maand op de uitbetraling). Het was het wachten waard
@gebruiker001 Ja, de trajecten lopen. Ook hier zijn de doorlooptijden lang, en nog niks concreets te melden.gebruiker001 schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:38:
@Volkswagen_King en @dev-random hebben jullie nog iets lopen tegen Innova mbt het loskoppelen van de tlv van het leveringstarief? Of zijn er nog anderen die nog iets hebben lopen? Mijn contract loopt nog tot eind juni dus ik heb nog even.
Ik zou eenieder die deze gedachten heeft willen adviseren zich zo vroeg mogelijk bij hun rechtsbijstand o.i.d. te melden, zodat je die tijd al wint. Zij zullen alles toch eerst zelf moeten beoordelen, en in de materie moeten inwerken.
Een hapklare oplossing / uitspraak zal nog lang op zich laten wachten, is mijn inschatting.
Kijk alleen al hoe lang @Blihi nodig heeft gehad met het commissie traject.
Zo, geld is binnen - een krappe 20k. Het was een week na opmaken rekening overgeboekt. De factuur is echter nog steeds niet te downloaden. Ik zou hem graag willen hebben, al is het maar om in te lijsten. En volgens mij zijn ze me nog een aanmeldbonus twv €100 schuldig.🤡
Echt.. na een maand is dit het.. geen antwoord op de verkeerde leverkosten. Geen antwoord op de invulling van naar rato.Ik begrijp dat uw contract is overgegaan naar een variabel contract, wat betekent dat dit op elk moment opzegbaar is als u geen verlenging neemt. Op dat moment zullen de actuele tarieven op de energiemarkt voor u van toepassing zijn.
Wist u dat u veel zelf kunt regelen in uw persoonlijke portaal?
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Opnieuw..
@JWT Ook hier lijkt het er op dat ze met opzet de vragen negeren en gewoon maar een willekeurig antwoord geven. Ben nu na het onbeantwoorde klachtenformulier naar de RB gestapt. Ik heb de tijd om evt procedures te doorlopen.
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
je gaat helemaal van het gas af of wat?loyske schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:05:
Ook met het opzeggen van gas contract maken ze er een bende van!
Aanvraag 18 december 2023. Zij zeggen nu 8 januari 2024 en dat ze het dus nu verwerkt hebben en mijn gas stopt per 1 maart 2024![]()
anders kan je toch gewoon een geforceerde overstap doen op een datum naar keuze..
Nog steeds geen broodjes van de bakkerij. Elke vrijdag de helpdesk bellen voor hetzelfde kulverhaal, maar geen eindafrekening.
Wanna kut energieleverancier hebben we toch.
Ze weten dat je over de uiterste datum/wettelijke termijn heen bent?
Scoobs mompelt een standaardverhaal over ACM en rechtsbijstand
[ Voor 7% gewijzigd door scoobs op 18-04-2024 15:49 ]
Misschien handig om juist even een andere dag te bellen als je letterlijk elke vrijdag contact met ze opneemt. Wellicht is dat niet de meest tactische dag om lekker door te pakken, al zou dat natuurlijk niet zo moeten zijn.ursusMaritimus schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:45:
Nog steeds geen broodjes van de bakkerij. Elke vrijdag de helpdesk bellen voor hetzelfde kulverhaal, maar geen eindafrekening.
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
Helemaal van het gas af inderdaad.boyette schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:09:
[...]
je gaat helemaal van het gas af of wat?
anders kan je toch gewoon een geforceerde overstap doen op een datum naar keuze..
Update: contract is per 1-3 stopgezet. Eindnota gaf aan dat ik 300 euro terug kreeg, maar dan gingen ze er van uit dat ik mijn voorschotten betaald had tot 1-3 wat niet het geval was.
Kreeg opeens zonder melding 27 euro op mijn rekening gestort, geen aangepaste eindnota gezien en vervolgens nooit meer iets van ze gehoord.....
Moet nog eens narekenen of die 27 euro klopt

Goed plan, zal het ze leren die zoete broodjes bakkers!scoobs schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:47:
Ze weten dat je over de uiterste datum/wettelijke termijn heen bent?
Tandeloze ACM op hun dak...
Hier de boel gestort gekregenNiek_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 06:59:
Hier helaas de 6 weken al voorbij en nog geen eindafrekening te zien. Ik ga er maar eens een mailtje aan wagen.
TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link
Is er nog nieuws onder de zon mbt lopende discussies met Innova over de TLV?
Of is eenieder zijn RBV nog bezig met nadenken over een standpunt?
Of is eenieder zijn RBV nog bezig met nadenken over een standpunt?
Tsja, en ik kreeg de opmerking dat eenieders jaarafrekening van de afgelopen twee weken opnieuw berekend moest worden wegens fouten in de factuur... Ik wil dat ding inlijsten.ursusMaritimus schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:56:
[...]
Goed plan, zal het ze leren die zoete broodjes bakkers!
Tandeloze ACM op hun dak...
edit: @Niek_ Ik zie nu pas je post. Ik zie dat we hetzelfde doel hebben, maar dan weet je in ieder geval wel waarom. Het "zou enkele werkdagen duren".
[ Voor 16% gewijzigd door scoobs op 19-04-2024 20:35 ]
Contract periode met de bakker liep van 01-03-2023 tot 01-03-2024. Wegens iets latere overstap is deze nadien verlengd met variabel tarief tot 06-03-2024.
Eindnota van bestelling is opgemaakt op 16-04 waarna de warme broodjes (13k) op 24-04 zijn afgeleverd.
Eindnota van bestelling is opgemaakt op 16-04 waarna de warme broodjes (13k) op 24-04 zijn afgeleverd.
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
Net maar weer gebeld met die prutsfabriek.
Contract liep tot 28-02-2024 gevolgd door enkele dagen variabel. Nog steeds geen eindafrekening en weer zo de helldesk medewerker er een melding van maken.
Ben benieuwd.
Goed te zien dat er nog wel broodjes gebakken en geleverd worden!
Contract liep tot 28-02-2024 gevolgd door enkele dagen variabel. Nog steeds geen eindafrekening en weer zo de helldesk medewerker er een melding van maken.
Ben benieuwd.
Goed te zien dat er nog wel broodjes gebakken en geleverd worden!
Net ook een boze mail gestuurd dat ik nog wacht op de daadwerkelijke factuur. Gelijk maar aangegeven dat ik ga storneren in de hoop dat ze vanwege extra administratie die het meebrengt maar gelijk alles in orde brengen. Ik krijg nml ook nog een bonus van ze. Naderhand mogen ze maar fijn alles verrekenen.
[ Voor 8% gewijzigd door scoobs op 24-04-2024 16:02 ]
Aangeven dat je gaat storneren - met al het extra werk aan hun kant ten gevolge - werkte overigens. Hoe vervelend ook, maar je moet gewoon een botte boer zijn/de instantie als een klein kind behandelen om ze tot werk aan te zetten.
Zinloos om te gaan storneren. Kan trouwens niet veel zijn, want je wilt toch geld van ze. Hebben ze een mooie reden om het proces verder te vertragen. Maar jij hebt even hier je gal kunnen spuien.
EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp
Hoezo zinloos? Ik geef juist aan dat het binnen 24u een reactie en oplossing bracht? Niemand heeft er zin in nóg meer administratief werk op zijn hals te halen, dus dan wordt het maar alsnog gelijk afgehandeld. Dat heeft weinig met even gal spuien te maken.
En maar weer bellen met de helldesk van Innova.
Contract op 27-02-2024 afgelopen en op 03-05 nog steeds geen eindafrekening.
Bladiebladiebla zal het bij de betreffende afdeling melden bladiebladieblah
Wat een hopeloos bedrijf om voor te moeten werken of klant van te zijn.
Zojuist maar es een klacht bij de ACM over ze ingediend.
Contract op 27-02-2024 afgelopen en op 03-05 nog steeds geen eindafrekening.
Bladiebladiebla zal het bij de betreffende afdeling melden bladiebladieblah
Wat een hopeloos bedrijf om voor te moeten werken of klant van te zijn.
Zojuist maar es een klacht bij de ACM over ze ingediend.
[ Voor 9% gewijzigd door ursusMaritimus op 03-05-2024 15:53 ]
Nee maar, een eindafrekening van Innova ...
Beter laat dan helemaal niet. Nu de broodjes nog en alvast eens bedenken wat ik ermee ga doen
Beter laat dan helemaal niet. Nu de broodjes nog en alvast eens bedenken wat ik ermee ga doen
En de broodjes zijn geleverd, mooi bedragje wel zeker dankzij de sap
En als ik me niet vergis ben jij de laatste hier. Mooie afsluiter van het topic.
[ Voor 21% gewijzigd door scoobs op 21-05-2024 12:57 ]
Nee, mijn contract loopt nog tot eind juni. Ik heb de ingangsdatum toen met 6 maanden kunnen uitstellen om eerst united consumers helemaal uit te zitten.scoobs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:57:
En als ik me niet vergis ben jij de laatste hier. Mooie afsluiter van het topic.
Gaat weer goed met Innova.
1 maart mail dat per 1 april de terugleverboete ingevoerd wordt, maar dat het maandbedrag gelijk blijft.
Eind april en eind mei is er 32 in plaats van 5 euro afgeschreven.
Dus maar gestorneerd.
1 maart mail dat per 1 april de terugleverboete ingevoerd wordt, maar dat het maandbedrag gelijk blijft.
Eind april en eind mei is er 32 in plaats van 5 euro afgeschreven.
Dus maar gestorneerd.
Iemand al eindafrekening binnen na 1 april, dus met terugleverkosten?
Ik ben heel benieuwd hoe ze bepalen wat de terugleverkosten berekenen...
Zouden ze alleen kijken wat je van april tot nu teruggeleverd hebt en je in die staffel zetten en alleen voor de maanden vanaf april je die kosten berekenen?
Ik ben heel benieuwd hoe ze bepalen wat de terugleverkosten berekenen...
Zouden ze alleen kijken wat je van april tot nu teruggeleverd hebt en je in die staffel zetten en alleen voor de maanden vanaf april je die kosten berekenen?
Nou, ook hier zijn de broodjes inmiddels warm en krokant bezorgd. Jaarcontract aangevraagd eind oktober 2022 met ingang juli 2023. Het was fijn zakendoen. Fijn dat ze nog wat over hadden na alle broodjes die reeds bezorgd waren. Wel het einde van een zeer bijzonder tijdperk
Ook bij mij alles netjes afgerond precies binnen 6 weken na einddatum. Dat was een mooie deal. Broodjes worden duurzaam geïnvesteerd in een warmtepomp. Dat is nu wel interessant nu het overschot niets meer oplevert. En natuurlijk ook lekker om te kunnen koelen in de zomer.
Als je nou die teruglevering gewoon had laten zien dan had je post nog zin gehad.zonnepaneelxl schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:58:
Volgens mij zoeken ze nu nog broodjes.
Krijg zojuist mijn persoonlijke verleng aanbod….![]()
[Afbeelding]
Ja, vreemd ja. Zie het nut ook niet zo van om dat zwart te maken.klump4u schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:27:
[...]
Als je nou die teruglevering gewoon had laten zien dan had je post nog zin gehad.
Aan het bedrag te zien valt die in staffel 8, 10.000 kWh +. Veel geld...
Vanmorgen berekend op de site.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9zB7DCHhyhLmXqDbBLFis5Px.png?f=user_large)
Na een half jaar getouwtrek om de eindafrekening te krijgen hebben we die even terug ontvangen en zowaar zijn de broodjes ook nog bezorgd. Volgens mij is er enkel nog 1 tweaker over die net zijn verlengde jaar heeft afgerond?
Waarom heb je meer dan een halfjaar over de eindrekening moeten “touwtrekken”
Hier is namelijk ook het contract afgelopen en wacht nu ook al ruim 3 weken op de eindafrekening.
Hier is namelijk ook het contract afgelopen en wacht nu ook al ruim 3 weken op de eindafrekening.
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
@zonnepaneelxl Omdat ze volgens mij nog niet eerder zo veel broodjes moesten bezorgen, wie weet zijn ze eerst met de pet rond gegaan.
We kregen heel vaak "we zijn er nog mee bezig" terug en ook met rechtsbijstand erbij heeft het nog lang geduurd. Op een gegeven moment hebben ze zelfs geprobeerd om de netbeheerder het als een storing van de meter te laten classificeren. Uiteindelijk heeft dat allemaal niets opgeleverd en konden ze niet veel anders dan de rekening opmaken. Als het nog langer had geduurd hadden ze ook weinig kans gemaakt bij een geschillencommissie of rechter, want dat was de volgende stap geweest.
Dat laatste is nog wel iets wat gaat gebeuren om ze te houden aan de verlenging van het contract onder dezelfde voorwaarden als het eerste jaar, want ook daar doen ze al een half jaar alsof hun neus bloedt. Op basis van de eerdere ervaringen met de GC heb ik mijn rechtsbijstand wel geadviseerd om direct naar de rechter te stappen.
We kregen heel vaak "we zijn er nog mee bezig" terug en ook met rechtsbijstand erbij heeft het nog lang geduurd. Op een gegeven moment hebben ze zelfs geprobeerd om de netbeheerder het als een storing van de meter te laten classificeren. Uiteindelijk heeft dat allemaal niets opgeleverd en konden ze niet veel anders dan de rekening opmaken. Als het nog langer had geduurd hadden ze ook weinig kans gemaakt bij een geschillencommissie of rechter, want dat was de volgende stap geweest.
Dat laatste is nog wel iets wat gaat gebeuren om ze te houden aan de verlenging van het contract onder dezelfde voorwaarden als het eerste jaar, want ook daar doen ze al een half jaar alsof hun neus bloedt. Op basis van de eerdere ervaringen met de GC heb ik mijn rechtsbijstand wel geadviseerd om direct naar de rechter te stappen.
Ongeveer 40k broodjes?Rimco schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:19:
Na een half jaar getouwtrek om de eindafrekening te krijgen hebben we die even terug ontvangen en zowaar zijn de broodjes ook nog bezorgd. Volgens mij is er enkel nog 1 tweaker over die net zijn verlengde jaar heeft afgerond?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door zonnepaneelxl op 10-10-2024 23:44 ]
5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP
Ik denk dat ze beetje moesten sparen....zonnepaneelxl schreef op donderdag 19 september 2024 @ 23:41:
Waarom heb je meer dan een halfjaar over de eindrekening moeten “touwtrekken”
Duurde bij mij ruim 3 mnd voor ik mijn 26 broodjes kreeg.
Kreeg even later wel mail van hoofd administratie of er iets was veranderd was in mijn situatie omdat ik veel meer had terug geleverd dan ik had opgegeven.
Ik heb niet gereageerd, want heb niks gemeld, dat hun van jaar cijfers uitgaan is niet mijn probleem haha
1 PVoutput . Dongen NB