Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-04 05:16
ursusMaritimus schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:30:
[...]

Dank je, ga ik zeker doen en doe ik al 1.5 jaar. Heeft al eea opgeleverd waaronder dat mooie TLV contractje bij Innova.

Dus gewoon door laten lopen en geschillencommissie 😉

Net als met Eneco die een jaar geleden ineens naar 9 cent ging en aan het kortste eind trok!
Ik zit er ook maar heb geen hoop, als er ontwikkelingen zijn laat dit dan weten voor 1 nov iig :).

Snel gespiekt maar zie ook bijv. staan in de voorwaarden wat Innova weer tegen ons kan gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmQkPx_TPri5s1uIUFIL4nhgl_Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HW65N1FElBdisYAEhskqs9Zy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2EVSv89iB5sKGkMbDd9EUqYBq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jnaN9jWem3kHjY908tyGfyGr.png?f=fotoalbum_large

Zie 2.2.1 B en 3.1.
Je recht vervalt bij einde contractsperiode en er staat dat ze tarieven hoe dan ook mogen aanpassen

en het belangrijkste wat ook ook verstopt is dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFEy8L7kI8N5iSRVNM_e4WybdZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JXtwI9LTQg5kMNO3spVroHI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door hoihoi66 op 11-09-2023 06:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:58
hoihoi66 schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:39:
[...]

Ik zit er ook maar heb geen hoop, als er ontwikkelingen zijn laat dit dan weten voor 1 nov iig :).

Snel gespiekt maar zie ook bijv. staan in de voorwaarden wat Innova weer tegen ons kan gebruiken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zie 2.2.1 B en 3.1.
Je recht vervalt bij einde contractsperiode en er staat dat ze tarieven hoe dan ook mogen aanpassen

en het belangrijkste wat ook ook verstopt is dit:
[Afbeelding]
In plaats van screenshots van contracten zou je eens kunnen uitleggen wat jij hier vindt dat in het voordeel van Innova is?

Artikel 3.3 is exact waar het om gaat: Het contract wordt verlengd (en dus niet omgezet zoals in de algemene voorwaarden staat). Bij die verlenging wijzigen de tarieven, maar dat is niet zo interessant. Wat interessant is, is dat de productvoorwaarden niet mogen wijzigen en juist daarin staat dat de terugleververgoeding gelijk is aan het kale levertarief. Dat de productvoorwaarden niet mogen wijzigen volgt ook uit het contract, want daarin staat dat de productvoorwaarden gelden zoals deze bij aanvang contract golden.

Juridisch komt het dus neer op de volgende vraag: Is een verlenging van een contract een nieuw contract met een nieuwe aanvangsperiode, of is dat niet zo. Mijns inziens is dat niet zo. Een nieuw contract zou betekenen dat ik een nieuw akkoord heb gegeven (telefonisch, per e-mail of per post) en dat is niet gebeurd.

Ze mogen de tarieven wijzigen, natuurlijk. Ze mogen er ook tarieven bij verzinnen, zoals teruglevertarieven of "ga met de fiets naar je werk tarieven", maar die zijn niet relevant voor het onderliggende contract. Dat ze die tarieven wel vermelden op het tariefblad voor eventueel andere contracten waar die tarieven wel relevant voor zijn is helemaal akkoord. Zolang ze ze maar niet in rekening brengen op mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39
Blihi schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:24:
[...]

In plaats van screenshots van contracten zou je eens kunnen uitleggen wat jij hier vindt dat in het voordeel van Innova is?

Artikel 3.3 is exact waar het om gaat: Het contract wordt verlengd (en dus niet omgezet zoals in de algemene voorwaarden staat). Bij die verlenging wijzigen de tarieven, maar dat is niet zo interessant. Wat interessant is, is dat de productvoorwaarden niet mogen wijzigen en juist daarin staat dat de terugleververgoeding gelijk is aan het kale levertarief. Dat de productvoorwaarden niet mogen wijzigen volgt ook uit het contract, want daarin staat dat de productvoorwaarden gelden zoals deze bij aanvang contract golden.

Juridisch komt het dus neer op de volgende vraag: Is een verlenging van een contract een nieuw contract met een nieuwe aanvangsperiode, of is dat niet zo. Mijns inziens is dat niet zo. Een nieuw contract zou betekenen dat ik een nieuw akkoord heb gegeven (telefonisch, per e-mail of per post) en dat is niet gebeurd.

Ze mogen de tarieven wijzigen, natuurlijk. Ze mogen er ook tarieven bij verzinnen, zoals teruglevertarieven of "ga met de fiets naar je werk tarieven", maar die zijn niet relevant voor het onderliggende contract. Dat ze die tarieven wel vermelden op het tariefblad voor eventueel andere contracten waar die tarieven wel relevant voor zijn is helemaal akkoord. Zolang ze ze maar niet in rekening brengen op mijn contract.
Ik was nog wat aan het spitten en bv Greenchoice heeft ipv de 3.3 tekst dat na de looptijd er een nieuw variabel contract komt met de dan geldende voorwaarden en tarieven. Wat Innova nu doet dus, dan hadden ze het ook zo kunnen opschrijven in 3.3..
Verder zie ik nog wel een groot risico dat ze een speciale lage levertarieven gaan hanteren voor mensen met veel PV. Je mag dan kopen en verkopen voor dat bedrag. Dat past wel prima binnen het verlengde variabele contract.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Srednier schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
[...]

Ik was nog wat aan het spitten en bv Greenchoice heeft ipv de 3.3 tekst dat na de looptijd er een nieuw variabel contract komt met de dan geldende voorwaarden en tarieven. Wat Innova nu doet dus, dan hadden ze het ook zo kunnen opschrijven in 3.3..
Dank voor de bevestiging!
Verder zie ik nog wel een groot risico dat ze een speciale lage levertarieven gaan hanteren voor mensen met veel PV. Je mag dan kopen en verkopen voor dat bedrag. Dat past wel prima binnen het verlengde variabele contract.
Zolang ze dat niet tussentijds doen, zou dat inderdaad kunnen, maar wat in deze discussie nog belangrijker is voor de lange termijn is dat ze ook het salderen hebben opgenomen als contractvoorwaarde. Daarmee is salderen in dit contract dus een bovenwettelijke regeling geworden, waar ze aan gehouden zijn, zelfs als de overheid zegt dat het niet meer hoeft.

Uit de productvoorwaarden:
U mag de door u teruggeleverde en verbruikte hoeveelheid elektriciteit op jaarbasis tegen elkaar
wegstrepen. Het tarief voor de teruggeleverde elektriciteit is gelijk aan het leveringstarief (inclusief
overheidsheffingen en btw; exclusief vaste leveringskosten).
Ofwel, ze leggen zichzelf hier vast op een (voor de consument zeer gunstige) salderingsregeling. Dit had niet gehoeven, want dit is al een wettelijke regeling, maar ze zitten er dus wel aan vast zolang deze voorwaarden bij dit contract geldig blijven. Als de overheid het salderen afschaft moeten ze uit eigen zak de btw en overheidsheffingen bijleggen (vergelijkbaar met de btw acties bij grote winkels. Die aankopen zijn ook niet ex btw).

In hun e-mail komen ze steeds met het feit dat de ACM de terugleververgoeding een tarief noemt en dat ze het daarom mogen veranderen. Als dat zo is, dan is dat al een hele tijd zo en hadden ze dus de gelegenheid om het op die manier in de contracten op te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Ofwel, ze leggen zichzelf hier vast op een (voor de consument zeer gunstige) salderingsregeling. Dit had niet gehoeven, want dit is al een wettelijke regeling, maar ze zitten er dus wel aan vast zolang deze voorwaarden bij dit contract geldig blijven. Als de overheid het salderen afschaft moeten ze uit eigen zak de btw en overheidsheffingen bijleggen (vergelijkbaar met de btw acties bij grote winkels. Die aankopen zijn ook niet ex btw).

In hun e-mail komen ze steeds met het feit dat de ACM de terugleververgoeding een tarief noemt en dat ze het daarom mogen veranderen. Als dat zo is, dan is dat al een hele tijd zo en hadden ze dus de gelegenheid om het op die manier in de contracten op te schrijven.
Aan dat in stand houden van saldering zou ik niet te veel op rekenen. Het contract is nog altijd voor onbepaalde tijd, dat is geen synoniem voor oneindig. Een rechter kan daar een oordeel aan hangen om bv het contract te ontbinden als er een nieuwe energiewet is waardoor de tekst in het contract achterhaald is.

Ik heb via de Innova portaal toch even een 4 jarige Innova aangevraagd (die is binnen), best wel ok in verhouding tot de andere eboeren. TLV van 0.07 ex BTW (misschien dus voor KOR 0.086 incl BTW?) wordt niet aan gemord, staat dus echt vast. Boete voor opzeggen is 0 vanwege terugleveren, er is geen bepaling dat er een boete zou zijn adhv een veranderde TLV
Deze kon ik overigens alleen nog via de klant portaal aanvragen, website was max 1 jaar.
De buurman wil ook wel komen laden, ga dus wat andere manier toepassen om het overschot kwijt te raken en ik heb ook geen zin in een vandebronnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Srednier schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:21:
[...]

Aan dat in stand houden van saldering zou ik niet te veel op rekenen. Het contract is nog altijd voor onbepaalde tijd, dat is geen synoniem voor oneindig. Een rechter kan daar een oordeel aan hangen om bv het contract te ontbinden als er een nieuwe energiewet is waardoor de tekst in het contract achterhaald is.
Elk onderdeel van een contract kan door een rechter ongeldig verklaard worden, maar dan moet je het wel aanvechten. Daar heb je een punt.

Een nieuwe energiewet heeft consequenties voor wettelijke bepalingen, maar niet direct voor bovenwettelijke bepalingen. Alleen als die bovenwettelijks afspraken onwettelijk worden en dat hangt weer heel erg af van de precieze formulering.
Ik heb via de Innova portaal toch even een 4 jarige Innova aangevraagd (die is binnen), best wel ok in verhouding tot de andere eboeren. TLV van 0.07 ex BTW (misschien dus voor KOR 0.086 incl BTW?) wordt niet aan gemord, staat dus echt vast. Boete voor opzeggen is 0 vanwege terugleveren, er is geen bepaling dat er een boete zou zijn adhv een veranderde TLV
Deze kon ik overigens alleen nog via de klant portaal aanvragen, website was max 1 jaar.
De buurman wil ook wel komen laden, ga dus wat andere manier toepassen om het overschot kwijt te raken en ik heb ook geen zin in een vandebronnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-04 22:20

Roelaano

vd Laan & co.

Ook mijn Innova contract loopt helaas af op de 22e. Zoals meerdere hier heb ik ook het klachtenformulier ingevuld met het betoog van @Blihi, want als er ook maar een kleine kans is dat Innova de TLV boven de 7ct zal moeten houden is het al de moeite waard met een netto teruglevering van +- 20.000kW per jaar.

Ik denk dat ze de "klacht" ondertussen wel kennen bij de klantenservice, want het antwoord dat ik kreeg was een stuk minder uitgebreid dan eerdere reacties hier uit het topic :)
Geachte heer Roelaano,

Hartelijk dank voor uw contact formulier.

Ons terug lever tarief is vorig jaar in November gewijzigd naar 7 cent.

Mocht u uw contract uitdienen zult u ook onder deze voorwaarden vallen.

Dit kan helaas niet verandert worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

.....
Afdeling Frontoffice
Heeft het trouwens zin als meerdere mensen een procedure starten bij de geschillencommissie, of heeft dit geen effect omdat de uitspraak toch bindend is bij de eerste zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Roelaano schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:17:
Ook mijn Innova contract loopt helaas af op de 22e. Zoals meerdere hier heb ik ook het klachtenformulier ingevuld met het betoog van @Blihi, want als er ook maar een kleine kans is dat Innova de TLV boven de 7ct zal moeten houden is het al de moeite waard met een netto teruglevering van +- 20.000kW per jaar.

Ik denk dat ze de "klacht" ondertussen wel kennen bij de klantenservice, want het antwoord dat ik kreeg was een stuk minder uitgebreid dan eerdere reacties hier uit het topic :)

[...]

Heeft het trouwens zin als meerdere mensen een procedure starten bij de geschillencommissie, of heeft dit geen effect omdat de uitspraak toch bindend is bij de eerste zaak?
Ik heb geen idee of dat zin heeft. Je zou eens kunnen vragen bij de geschillencommissie of het zin heeft om bijvoorbeeld mijn zaaknummer vermelden (PM even als je dat wilt weten).

De uitspraak is formeel alleen geldig tussen de twee partijen, maar in identieke gevallen zal de GC hetzelfde oordelen neem ik aan. Ik weet van tenminste 1 ander dat hij/zij het bij de rechtsbijstandverzekering heeft neergelegd. Daar is een extra argument toegevoegd, namelijk dat Innova klachten niet serieus neemt en ook niet inhoudelijk ingaat op de argumenten. Dat is bij jou helemaal het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-04 17:53
Blihi schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:31:
[...]

Ik heb geen idee of dat zin heeft. Je zou eens kunnen vragen bij de geschillencommissie of het zin heeft om bijvoorbeeld mijn zaaknummer vermelden (PM even als je dat wilt weten).

De uitspraak is formeel alleen geldig tussen de twee partijen, maar in identieke gevallen zal de GC hetzelfde oordelen neem ik aan. Ik weet van tenminste 1 ander dat hij/zij het bij de rechtsbijstandverzekering heeft neergelegd. Daar is een extra argument toegevoegd, namelijk dat Innova klachten niet serieus neemt en ook niet inhoudelijk ingaat op de argumenten. Dat is bij jou helemaal het geval.
@Blihi is er in jouw zaak al een uitspraak? Mijn innova contract loopt nog even maar als het zover is ben ik natuurlijk erg benieuwd of het bij jouw succesvol is afgehandeld en welke weg je bewandeld hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blihi
gebruiker001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:52:
[...]

@Blihi is er in jouw zaak al een uitspraak? Mijn innova contract loopt nog even maar als het zover is ben ik natuurlijk erg benieuwd of het bij jouw succesvol is afgehandeld en welke weg je bewandeld hebt.
Nee, dat duurt nog wel even. Het ligt nu bij de GC Energie en ik heb de 52 euro betaald. Nu is het afwachten op de formele reactie van Innova en dan zal er wel een hoorzitting komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
De stukken zijn vandaag doorgestuurd naar Innova voor een reactie. Ik ben benieuwd of ze verder komen dan 'de acm zegt dat de terugleververgoeding een tarief is, dus kunnen we het veranderen.'

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 15:32
de Peer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

waarschijnlijk niet, anders was het wel gemeld hier. Mijn contract loopt 4 september af en en hebben ze dus 6 weken om met de rekening te komen.
Heb je al een eindafrekening gehad inmiddels? Mijn contract loopt over twee weken af.

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:48
Mijn Innova contract is per 5-9-2023 gestopt. En heb nog geen eindafrekening ontvangen. 12000 Kwh x 0,86 ct minus eigen verbruik van 7000 Kwh krijg ik straks (kan 6 weken duren) uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
Trouwens, enigsinds gelieerd aan dit topic voor TLV: Is er iemand die het afgelopen jaar een tussentijdse nota van Innova's vaste contract heeft weten los te peuteren? Ik heb nog een contract lopen tm Februari, maar ik zou toch graag alvast tussentijds willen cashen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt er bijvoorbeeld gevraagd naar omstandigheden waarvoor het nodig is?

Contract opzeggen doe ik liever niet. Zeker niet nu ik met alle plezier meelees over mensen die proberen de productvoorwaarden voorlopig vast te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
scoobs schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:27:
Trouwens, enigsinds gelieerd aan dit topic voor TLV: Is er iemand die het afgelopen jaar een tussentijdse nota van Innova's vaste contract heeft weten los te peuteren? Ik heb nog een contract lopen tm Februari, maar ik zou toch graag alvast tussentijds willen cashen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt er bijvoorbeeld gevraagd naar omstandigheden waarvoor het nodig is? Denk aan samenwonen?

Contract opzeggen doe ik liever niet. Zeker niet nu ik met alle plezier meelees over mensen die proberen de productvoorwaarden voorlopig vast te houden. ;)
De kans is nihil dat er wat uit gaat komen, over de productvoorwaarden heb ik het dan.

Ik heb het per 1-11-2023 opgezegd terwijl mijn contract doorloopt tot 2-2024.
Lekker uit laten cashen (incl. Boete van 50 euro) en niet wachten totdat ze ineens begin 2024 falliet gaan.
Wil niet 2000 euro weggooien door te jagen op productvoorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door hoihoi66 op 15-09-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:03

Mud.Starrr

I shoot people for money

Trouwens, enigsinds gelieerd aan dit topic voor TLV: Is er iemand die het afgelopen jaar een tussentijdse nota van Innova's vaste contract heeft weten los te peuteren? Ik heb nog een contract lopen tm Februari, maar ik zou toch graag alvast tussentijds willen cashen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt er bijvoorbeeld gevraagd naar omstandigheden waarvoor het nodig is?

Tussentijd uitbetalen is mij nooit gelukt, bij geen enkele maatschappij.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-04 17:53

Er is een mogelijkheid om dit te doen. Sluit een gas contract af bij innova. Voeg het elektra contract daarna toe aan je gascontract. Voorwaarden blijven dan van kracht maar je krijgt wel een “eindnota” voor je elektra. Ik wilde het zo doen maar was toch te bang mijn mooie tlv te verliezen dus heb het risico niet genomen.

Bij Eneco is het mij wel eens gelukt. Toen heb ik gezegd ivm privé omstandigheden. Iets met samenwonen en uit elkaar gaan. Niet helemaal eerlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
gebruiker001 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:20:
[...]

Er is een mogelijkheid om dit te doen. Sluit een gas contract af bij innova. Voeg het elektra contract daarna toe aan je gascontract. Voorwaarden blijven dan van kracht maar je krijgt wel een “eindnota” voor je elektra. Ik wilde het zo doen maar was toch te bang mijn mooie tlv te verliezen dus heb het risico niet genomen.

Bij Eneco is het mij wel eens gelukt. Toen heb ik gezegd ivm privé omstandigheden. Iets met samenwonen en uit elkaar gaan. Niet helemaal eerlijk natuurlijk.
Boefje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
gebruiker001 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:20:
[...]

Ware het niet dat ik al een gascontract heb lopen daar. Destijds moest je ook verplicht gas afnemen bij ze aan het schappelijke tarief van 4 of 5 euro/m3? Die gaat 1 jan dan wel de deur uit.
Enfin, ik ga nu voor de 3e keer keer in anderhalf jaar samenwonen. Wat werkt polygamie toch bevrijdend van de restricties die de (energie)maatschappij oplegt. :+
Ik was vooral benieuwd of iemand dit al succesvol bij innova heeft getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Tony71 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:28:
Mijn Innova contract is per 5-9-2023 gestopt. En heb nog geen eindafrekening ontvangen. 12000 Kwh x 0,86 ct minus eigen verbruik van 7000 Kwh krijg ik straks (kan 6 weken duren) uitgekeerd.
Mijn eindafrekening is inmiddels binnen. Netjes op de juiste manier berekend. Overcapaciteit was 1250 kWh, dus krijg ik bijna 1400 euro terug.

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-04 20:41
Blihi schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:03:
[...]

Mijn eindafrekening is inmiddels binnen. Netjes op de juiste manier berekend. Overcapaciteit was 1250 kWh, dus krijg ik bijna 1400 euro terug.
Wanneer was je einddatum?

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 25-03 12:12
Blihi schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:03:
[...]

Dus incl. BTW??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-04 15:11
@GeeH Zou mss. ook met verrekening van leverancierskosten & vermindering energiebelasting kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Peet-je op 16-09-2023 16:08 ]

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Nee, TLV is ex btw. Maar naast de 71 ct/kWh zit er ook nog de teruggave energiebelasting in en natuurlijk 60 euro aan voorschot.

• Srednier
Blihi schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 16:21:
[...]

Nee, TLV is ex btw. Maar naast de 71 ct/kWh zit er ook nog de teruggave energiebelasting in en natuurlijk 60 euro aan voorschot.
Zou je de afrekening even willen delen? - ben wel nieuwschierig naar met name de BTW berekening

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSNUPS9QzNospVZbqlfnGiLqkOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaB3cEu6Y9EWSOVxtSaCPnxJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Srednier
heb hem even na gerekend, en ze hebben je toch echt ook BTW betaald over de terugleververgoeding. Dus alsof je niet in de KOR zit. Mocht je wel in de KOR zitten is dat even lekker extra megenomen!

• zonnepaneelxl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:40
...

[ Voor 98% gewijzigd door zonnepaneelxl op 15-10-2023 12:44 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
zonnepaneelxl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:09:
Bij innova staat ook in het contract tlv inclusief btw wordt uitbetaald.

Hier ook de eindafrekening binnen nu nog de uitbetaling
Dan zullen ze zich nu wel achter de oren beginnen te krabben daar wat er nou mis is gegaan een jaar geleden, die van jou zal wel een dikke zijn. Ik hoor de directeur daar al schreeuwen "hoeveel van die afrekeningen komen er nog?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
Srednier schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:32:
[...]

Dan zullen ze zich nu wel achter de oren beginnen te krabben daar wat er nou mis is gegaan een jaar geleden, die van jou zal wel een dikke zijn. Ik hoor de directeur daar al schreeuwen "hoeveel van die afrekeningen komen er nog?"
Hier 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnaud1980
  • Laatst online: 22-04 21:43
Srednier schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:32:
[...]

_O- hier nog 1 :*)

• zonnepaneelxl
...

[ Voor 97% gewijzigd door zonnepaneelxl op 15-10-2023 12:44 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
Nog even over Innova, @cj1 Innova keert dus effectief 0.0847 euro/kWh uit voor de nieuwe contracten. Dat is dus beter als bijvoorbeeld greenchoice met 0.08 euro/kWh. Ook omdat er heel wat mensen bij Innova zitten kunnen die waarschijnlijk ook nog 4 jaar vast kiezen.

Nog wel een addertje in het contract, bij wetswijziging mogen ze de manier van salderen aanpassen (logisch), maar ook de terugleververgoeding. Toch laat ik het contract van 4 jaar lopen tot er iets beters komt (boetevrij annuleren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Srednier schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:08:
[...]

heb hem even na gerekend, en ze hebben je toch echt ook BTW betaald over de terugleververgoeding. Dus alsof je niet in de KOR zit. Mocht je wel in de KOR zitten is dat even lekker extra megenomen!
Wat is lekker meegenomen? Een fiscaal delict plegen door btw die je ontvangt maar waar je geen recht op hebt (want KOR) niet af te dragen? En je laat ook nog eens de leverancier een fiscaal delict plegen want die brengt naar alle waarschijnlijkheid de aan jou betaalde btw ten onrechte in vooraftrek. Ben benieuwd hoe de fiscus dat gaat zien. Jij bent de ondernemer die stroom aan het leveren is en ten onrechte btw in rekening brengt (want ook al maakt jouw klant de factuur op, jij moet nog steeds zorgen dat die factuur correct is).

[ Voor 30% gewijzigd door cryptapix op 16-09-2023 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
cryptapix schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:13:
[...]

Wat is lekker meegenomen? Een fiscaal delict plegen door btw die je ontvangt maar waar je geen recht op hebt (want KOR) niet af te dragen? En je laat ook nog eens de leverancier een fiscaal delict plegen want die brengt naar alle waarschijnlijkheid de aan jou betaalde btw ten onrechte in vooraftrek. Ben benieuwd hoe de fiscus dat gaat zien. Jij bent de ondernemer die stroom aan het leveren is en ten onrechte btw in rekening brengt (want ook al maakt jouw klant de factuur op, jij moet nog steeds zorgen dat die factuur correct is).
Ik ben eerder met Eneco in conclaaf geweest om de afrekening correct te krijgen. Dat was onmogelijk, de enige manier was om ze voor de rechter te krijgen. Voor mij (niet KOR) kies ik graag voor Innova omdat ze voor mij een correcte afrekening maken, ik kan dus gewoon vanaf hun afrekening de aangifte maken. Maar ik vind het echt de verantwoordelijkheid van degene die de afrekening maakt om de BTW correct te berekenen. Het is voor KOR niet eens mogelijk om aangifte te doen. Maar ik kan me voorstellen dat hier toch een keer een onderzoek naar komt en dat mensen in KOR toch de BTW nog moeten afdragen, maar echt schuld vind ik het niet. Je kunt ook niet van mensen met wat PV op het dak verwachten dat ze precies weten hoe BTW werkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

JoKo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:40:
Zal de eerste zijn die knaken heb ontvangen van Innova :P

Sinds 19 aug bij GC voor 3 jaar voor 11,5 ct omdat ik verwachtte dat het zou gaan zakken, wat ook uitgekomen is.
7 september de afrekening gehad en vandaag de zak met 💰.

We beginnen met onder de palmboom 2de week oktober. *O*
De opbrengst van de zonnepanelen gebruiken voor een vliegvakantie is wel ironisch :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• GeeH
  • Laatst online: 25-03 12:12
JoKo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:40:
Zal de eerste zijn die knaken heb ontvangen van Innova :P

Sinds 19 aug bij GC voor 3 jaar voor 11,5 ct omdat ik verwachtte dat het zou gaan zakken, wat ook uitgekomen is.
7 september de afrekening gehad en vandaag de zak met 💰.

We beginnen met onder de palmboom 2de week oktober. *O*
En excl of incl BTW?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:47

de Peer

under peer review

Zojuist de eindnota van innova ontvangen. We krijgen 16300 euro terug van ze, deels dankzij de SAP. Dat is inclusief 21 procent BTW, wat eigenlijk niet zou moeten lijkt me...
Nu wachten op de overboeking. Zou enkele werkdagen moeten duren.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 20-09-2023 18:45 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

de Peer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:16:
Zojuist de eindnota van innova ontvangen. We krijgen 16300 euro terug van ze. Dat is inclusief 21 procent BTW, wat eigenlijk niet zou moeten lijkt me...
2 maanden all inclusive Maladiven? :+

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
Zojuist de eindnota van innova ontvangen. We krijgen 16300 euro terug van ze, deels dankzij de SAP. Dat is inclusief 21 procent BTW, wat eigenlijk niet zou moeten lijkt me...
Sodeju. Dus 1,13/kwh + belastingverlaging? Geen persoonlijk bericht gehad vanwege die niet malse afrekening? :+

Ik zou wel echt graag wel eens willen weten hoe dat is afgelopen met diegene die deze contracten groen licht heeft gegeven.

Vergeet trouwens niet dat je met dergelijke bedragen ook het geheel netjes in box3 moet opgeven: inkomsten uit... vermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door scoobs op 20-09-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

scoobs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:50:
[...]

Sodeju. Dus 1,13/kwh + belastingverlaging? Geen persoonlijk bericht gehad vanwege die niet malse afrekening? :+

Ik zou wel echt graag wel eens willen weten hoe dat is afgelopen met diegene die deze contracten groen licht heeft gegeven.

Vergeet trouwens niet dat je met dergelijke bedragen ook het geheel netjes in box3 moet opgeven: inkomsten uit... vermogen.
Nee geen persoonlijk bericht. Gewoon systeembericht.

En nee box 3 hoeft niet als ik er gelijk een auto van koop (voor 1 januari) . Anders uiteraard wel, ik betaal sowieso al elk jaar box3 belasting.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
Die laatste opmerking van me was gewoon als woordgrap bedoeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Mooi he, hier wordt vrijdag de eindstand uitgelezen, zal een kleine 5000kWh over zijn ;)
Wel al vandaag de eindafrekening van het gas gekregen omdat 8 september de meter is verwijdert.

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 20-09-2023 20:12 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
...

[ Voor 98% gewijzigd door zonnepaneelxl op 15-10-2023 12:45 ]

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 21:27
Netjes gedaan!

Heb jij dan geen verlaging van TLV bij Innova? Of verdien je het op een TLV van 0,09 Euro per KWh terug?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Arnaud1980
  • Laatst online: 22-04 21:43
Hier is Innova ook binnen €12800,- :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-04 12:29
Lekker bedrag! ik was vorig jaar een uurtje later met aanmelden dan jou. Ik ben vol spanning aan het wachten wat de einafrekening gaat worden. Ik heb van Innova ook een nieuw voorstel op papier wat hoger uitvalt dan de site. 0,40/0,23 incl btw. site zal dan wel een foutje zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scoobs
Ik heb even wat posts teruggescrollt. Als ik mijn eigen verwachtte teruggave van zegge 18MWh meeneem, dan is het totaal van wat nu hier gemeld is in het topic zo'n €190k.

17 mensen hebben zich gemeld tot nu toe.

edit: de post boven me gemist, het is dus 200k met 18 huishoudens.

[ Voor 13% gewijzigd door scoobs op 21-09-2023 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

scoobs schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:38:
Ik heb even wat posts teruggescrollt. Als ik mijn eigen verwachtte teruggave van zegge 18MWh meeneem, dan is het totaal van wat nu hier gemeld is in het topic zo'n €190k.

Nou daar kunnen we toch een leuk feestje van organiseren.

• hoihoi66

Ik begrijp het even niet, maar beweer je dat jij 190.000 euro terug hoort te krijgen? Of 17 mensen bij elkaar opgeteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:42:
[...]

Ik begrijp het even niet, maar beweer je dat jij 190.000 euro terug hoort te krijgen? Of 17 mensen bij elkaar opgeteld?
Je mag 1 x raden.(het staat er letterlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
de Peer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:39:
[...]

Nouja, ik hoop dat het hier een beetje hetzelfde verhaal is als wat je ziet met alumni salarisonderzoeken: diegene die het het beste voor elkaar hebben zijn verhoudingsgewijs zwaar oververtegenwoordigd. Anders gaat het best hard.

@hoihoi66 Ja ik verdien even 170k op dit contract. Gelukkig heb ik even wat extra verlengsnoeren aangesloten op de wijktrafo voor die 150kw aan PV. :+

[ Voor 14% gewijzigd door scoobs op 21-09-2023 21:48 ]

• hoihoi66
scoobs schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:45:
[...]

Nouja, ik hoop dat het hier een beetje hetzelfde verhaal is als wat je ziet met alumni salarisonderzoeken: diegene die het het beste voor elkaar hebben zijn verhoudingsgewijs zwaar oververtegenwoordigd. Anders gaat het best hard.

@hoihoi66 Ja ik verdien even 170k op dit contract. Gelukkig heb ik even wat extra verlengsnoeren aangesloten op de wijktrafo voor die 150kw aan PV. :+
Ok duidelijk 😅😅😅😅

Hoeveel omzet/winst maakt zo’n energieleverancier eigenlijk? Weet niet of dit schrikbarend is voor ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volkswagen_King
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-03 16:17

Met dank aan iedereen hier!

Zit ik er ook bij, einde contract 7 november met 14800 Kwh á 1,09725 incl. BTW. Maakt €16.239

Diverse aanbiedingen per mail gehad, en tot op heden 1 telefoontje wat niet zo heel spannend was.

Het; "vaste contract automatisch verlengen voor onbepaalde tijd volgens de contractvoorwaarden." volg ik ook nu weer aandachtig.

Dank allen voor het goede werk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mathijshooi
de Peer schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:39:
[...]

Met appeltaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-10-2024

edit: de post boven me gemist, het is dus 200k met 18 huishoudens.
Hier ook zo’n 8000kwh maar helaas wel tegen €0,67

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Vandaag mijn laatste dag bij Innova en zie op 'mijn innova twee nota's staan voor de cashback die ik er blijkbaar ook nog bij had gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-02 20:45
Mooie passieve verdiensten van Innova binnengekomen, echter kan even een regel op de eindnota niet plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgsJFASir8GZn3eyLYAfV9Tjj60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07j5XfsQ1shr2Egx1fartQZV.png?f=fotoalbum_large
iemand anders ook deze regel? Is dat staatsbonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
bmoorman schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:40:
Mooie passieve verdiensten van Innova binnengekomen, echter kan even een regel op de eindnota niet plaatsen:
[Afbeelding]
iemand anders ook deze regel? Is dat staatsbonus?
Ehm, heb je 1,06 of 1,16/kwh teruggekregen? Want dat is de staffel voor verbruik, niet teruglevering?
Het is niet toevallig zo dat deze elders weer wordt weggestreept?

Brengt het totaal van 23 users op 267k.

[ Voor 5% gewijzigd door scoobs op 25-09-2023 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:24
scoobs schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:22:
[...]

Ehm, heb je 1,06 of 1,16/kwh teruggekregen? Want dat is de staffel voor verbruik, niet teruglevering?

Kan Innova dit wel betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
scoobs schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:22:
[...]

Heb je het in een Excel bijgehouden? Ben wel nieuwsgierig wie, wat, hoeveel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:28:
[...]

Ik hoop het wel, zit nog een maand bij ze.
Maar als je weet hoeveel winst ds energieleveranciers pakken: een voorbeeldje…

Solide resultaten Eneco in ongekende omstandigheden’. Het stond er echt, in de annonce van een van Nederlands grootste energiebedrijven. Eneco’s omzet over 2021 steeg met 26 procent tot 5,2 miljard euro, de winst ging omhoog met 77 procent tot 209 miljoen euro.

[ Voor 48% gewijzigd door hoihoi66 op 25-09-2023 21:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mathijshooi
Henkoes schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:28:
[...]

Misschien kunnen we beter geen innova meer noemen maar “De bakkerij” bijvoorbeeld zodat ze ook niet meer in Google hits naar voren komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 21:27
Heeft iemand die het contract bij Innova niet heeft opgezegd een jaarafrekening ontvangen? Mijn jaar liep 22-09-2023 af en zou graag de jaarafrekening ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
hoihoi66 schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:44:
[...]

Heb je het in een Excel bijgehouden? Ben wel nieuwsgierig wie, wat, hoeveel :)
Hoewel de users het zelf gedeeld hebben ga ik het niet geaggregeerd hier plaatsen. Maar je kunt het topic teruglezen over de afgelopen paar weken als je het heel graag wilt weten.

Het voornaamste wat me op viel was hoeveel users ongeveer rond het maximum zaten van een 3x16A zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 09:27

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@scoobs ho ho, de SE25k hangt hier achter een 3x40A :+ Zelfs zonder peakshaving is de 3x25A er bijna niet uit gegaan :p Moet nog wel even wachten tot februari...

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55
aa4ever schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:03:
Heeft iemand die het contract bij Innova niet heeft opgezegd een jaarafrekening ontvangen? Mijn jaar liep 22-09-2023 af en zou graag de jaarafrekening ontvangen.
Volgens de faq duurt het tot 6 weken alvorens je de factuur ontvangt. In mijn geval was het 2,5 week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
@Rimco
Jij staat dan ook nog niet in mijn lijstje benoemd. ;)

Misschien moeten we deze offtopic meuk maar afsplitsen in zo'n "show hier je.... energierekening" topic.

[ Voor 3% gewijzigd door scoobs op 25-09-2023 22:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-artijnn
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-04 19:03
aa4ever schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:03:
Hi, ik ben er zo eentje, ik kreeg vandaag de eindafrekening en mijn contract liep 2 dagen voor jouw contract af (20-09-2023).

€2300 bij mij trouwens dankzij dit topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
Heeft niemand twijfels bij de solvabiliteit van de bakker als het graan zoveel duurder ingekocht moet worden bij de tweakers hier?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:09
De bakker heeft genoeg winst gemaakt tijdens de voedselcrisis en is ook geen kleintje dus kan wel tegen een stootje.
Daarbij zitten er waarschijnlijk genoeg slapende klanten met te dure afnamecontracten die worden gecompenseerd door het prijsplafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Ik ken niemand in mijn omgeving die voor de Bakkerij heeft gekozen. Volgens mij zijn wij op Tweakers de enige die met ze te maken hebben.
Hopen dat het goed afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Pejdref schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:35:
De bakker heeft genoeg winst gemaakt tijdens de voedselcrisis en is ook geen kleintje dus kan wel tegen een stootje.
Daarbij zitten er waarschijnlijk genoeg slapende klanten met te dure afnamecontracten die worden gecompenseerd door het prijsplafond.
Ze hebben ongeveer 167930 klanten, afgaand op de nota nummers.

Dus geen enorme partij, veel klanten uit overnames waar ze dus ook duur voor in hebben moeten kopen.

Maken ze echt zoveel winst als we denken dat ze doen?
In 2021 was de solvabiliteit nog belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Henkoes schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:10:

Ze hebben ongeveer 167930 klanten, afgaand op de nota nummers.

Dus geen enorme partij, veel klanten uit overnames waar ze dus ook duur voor in hebben moeten kopen.

Maken ze echt zoveel winst als we denken dat ze doen?
In 2021 was de solvabiliteit nog belabberd.
Volgens Gaslicht ca. 120.000 klanten bij de bakker.
https://www.gaslicht.com/...en%20zakelijke%20klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Raar dat de nota dan een groter gat laat, wellicht meerdere nota’s per klant in een bepaalde periode? Misschien de eindafrekening die aan het eind meetelt?

Laat wel zien dat de huidige vergoeding een groot deel is van de vaste levering vanuit klanten. Naast reguliere kosten zou dit flink kunnen bijten.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkoes op 26-09-2023 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:34
Op 19 sep verliep mijn 1j Innova contract, a 71ct TLV. Op 25 sep kreeg ik mijn eindnota.
10 panelen 375W, toch EUR1770,- retour.. :-)
2p huish, koken op inductie.
Toch blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
avds69 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:37:
Op 19 sep verliep mijn 1j Innova contract, a 71ct TLV. Op 25 sep kreeg ik mijn eindnota.
Toch blij mee.
Nu hopen dat ze betalen.. gezien de hoogte van de som die ze de tweakers hier tot nu toe verschuldigd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ja, de teller staat nu ruim boven de 2 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Blihi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:19:
Ja, de teller staat nu ruim boven de 2 ton.
Kan zomaar zijn dat de personen die pas in februari cashen misgrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04 23:29
avds69 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:37:
Toch blij mee.
Hej, ik heb dezelfde datum
Maar dan 13 panelen van 395WP :9
En 1200 euro terug :(
Ik wil graag mijn netbeheerder Enexis bedanken, voor de 2 jaar 253V op de lijn :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-artijnn
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-04 19:03
Kodess schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:54:
[...]

Hej, ik heb dezelfde datum
Maar dan 13 panelen van 395WP :9
En 1200 euro terug :(
Ik wil graag mijn netbeheerder Enexis bedanken, voor de 2 jaar 253V op de lijn :+
Ik heb precies hetzelfde probleem hier... Dit jaar is het ook flink erger geworden. Ze blijken er wel wat aan te kunnen doen maar op mijn belletjes doen ze in ieder geval niks uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Henkoes schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:58:
[...]

Nu hopen dat ze betalen.. gezien de hoogte van de som die ze de tweakers hier tot nu toe verschuldigd zijn.
Tuurlijk betalen ze, hoeveel contracten zullen ze hebben met enkel afnemers die die €1,09 betalen het hele jaar. En anders gewoon pech. Er zijn ergere dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Henkoes schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:35:
[...]

Kan zomaar zijn dat de personen die pas in februari cashen misgrijpen.
Waarom? Vast contract is toch vast contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 08:11

JWT

Mocht de bakker omvallen. Maar volgens mij zijn ze ook gericht op mkb/boeren.
Het is tot nu toe ook weer geen eind van de wereld bedrag voor een beetje bedrijf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Blihi schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:58:
[...]

Waarom? Vast contract is toch vast contract?
Iets met bakkers die failliet gaan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
JWT schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:
Het is tot nu toe ook weer geen eind van de wereld bedrag voor een beetje bedrijf..
Vergeet niet dat —— edit: de bakker eind 2021 in de gevaren zone zat bij het solvabiliteit onderzoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkoes op 26-09-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 08:11

JWT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
Ik heb even gekeken, maar dat illustere contract heeft volgens mij van 26-08 tm 29-08 online gestaan. Zóveel mensen kunnen er ook niet heen zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-04 08:29
scoobs schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:00:
Ik heb even gekeken, maar dat illustere contract heeft volgens mij van 26-08 tm 29-08 online gestaan. Zóveel mensen kunnen er ook niet heen zijn gegaan.
Dat. Plus het leek best een risico. Ik durfde het in elk geval niet aan en ben voor een meer zekere 62ct/kWh gegaan. Ergens nu zeer jammer nu ik al die contracten voorbij zie komen, had een bak geld gescheeld want nu ging de TLV per 1-7 omlaag dus had ik én meer gehad, én langer. Maar ja. Achteraf, koe, kont. Ik ben al tevreden met wat ik nu heb verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
scoobs schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:00:
Heb je bet over het 1 euro contract of de 0,71?
De 0,71 is ook al behoorlijk namelijk.. veel mensen hier hebben die. Waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Pannencouque schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:08:
[...]
Dat. Plus het leek best een risico. Ik durfde het in elk geval niet aan en ben voor een meer zekere 62ct/kWh gegaan. Ergens nu zeer jammer nu ik al die contracten voorbij zie komen, had een bak geld gescheeld want nu ging de TLV per 1-7 omlaag dus had ik én meer gehad, én langer. Maar ja. Achteraf, koe, kont. Ik ben al tevreden met wat ik nu heb verdiend.
Welk contract was dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
Henkoes schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:21:
[...]

Heb je bet over het 1 euro contract of de 0,71?
De 0,71 is ook al behoorlijk namelijk.. veel mensen hier hebben die. Waaronder ik.
Ik heb het over het 91ct contract ja. Ik heb niet echt veel gehoord van de mensen met hun contract van 71ct eerlijk gezegd. Dat gaf natuurlijk ook wat minder bragging rights - en dat bedoel ik in de best mogelijke manier. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door scoobs op 26-09-2023 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:06
Ik denk het UC contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
scoobs schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:33:
[...]

Ik heb het over het 91ct contract ja. Ik heb niet echt veel gehoord van de mensen met hun contract van 71ct eerlijk gezegd. Dat gaf natuurlijk ook wat minder bragging rights.
Ik heb helaas het “brakke “ 71cent tarief.. tenminste, ik had deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
Nou mijn jaarcontract met de bakkerij is net afgelopen, dat wordt dan 21500kWh tegen 0.9056 euro ex BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Srednier schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:16:
Nou mijn jaarcontract met de bakkerij is net afgelopen, dat wordt dan 21500kWh tegen 0.9056 euro ex BTW.
En de teller loopt verder op.

• Blihi
JWT schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:
Ja, dat is op zich wel een risico ja.

Maar, ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt. Het hele probleem is dat de niet-consumentencontracten veel moeilijker zijn om open te breken. De grote jongens proberen het gewoon bij consumenten omdat de meeste daarvan denken: "het zal wel" als ze een nieuw contract onder de neus geschoven krijgen.

Een boer of mkb-er denkt wel drie keer na voordat hij de voorwaarden van zijn energiecontract laat wijzigen. Die weten namelijk donders goed dat zij dat ook niet zomaar kunnen doen met hun klanten.

• Henkoes
Blihi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:58:
[...]

Maar, ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt. Het hele probleem is dat de niet-consumentencontracten veel moeilijker zijn om open te breken. De grote jongens proberen het gewoon bij consumenten omdat de meeste daarvan denken: "het zal wel" als ze een nieuw contract onder de neus geschoven krijgen.

Een boer of mkb-er denkt wel drie keer na voordat hij de voorwaarden van zijn energiecontract laat wijzigen. Die weten namelijk donders goed dat zij dat ook niet zomaar kunnen doen met hun klanten.
Het gaat er niet om of ze de contracten honoreren, het gaat er om of ze afdoende poen kunnen schuiven vanuit een al in 2021 niet zo solvable positie.

• mathijshooi
Blihi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:58:
[...]

Dit risico hebben we bewust allemaal genomen vorig jaar. Sommige mensen hebben ook bewust gekozen om dit risico niet te nemen.

Dit is prima, iedereen maakt zijn eigen keuze.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste