Acties:
  • +11 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Zullen we voorlopig hier niet meer over de bakkerij hebben jongens totdat het een beetje allemaal achter de rug is? Achter de rug = €

Iedereen die bij de bakkerij iets hebben besteld kunnen in een later stadium aangeven of ze de broodjes daadwerkelijk hebben ontvangen.
Om ieder keer oude koeien uit de sloot de halen met 0,71, 0,91, 1,10 van vorig jaar etc. wordt er een beetje moe van 😎.

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
hoihoi66 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:21:
Zullen we voorlopig hier niet meer over de bakkerij hebben jongens totdat het een beetje allemaal achter de rug is? Achter de rug = €

Iedereen die bij de bakkerij iets hebben besteld kunnen in een later stadium aangeven of ze de broodjes daadwerkelijk hebben ontvangen.
Om ieder keer oude koeien uit de sloot de halen met 0,71, 0,91, 1,10 van vorig jaar etc. wordt er een beetje moe van 😎.
Ik vind het juist wel interessant om te horen wanneer het contract afloopt hoe lang het duurt dat de afrekening gestuurd wordt en uiteindelijk het geld gestort wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Laten we het dan gewoon kort en bondig houden met een vast formaat zoals "broodjes gefactureerd en betaald binnen X en Y dagen"? ;)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

• LecramR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-05 08:50
zonnepaneelxl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:20:
Hier de betaling ook binnen van innova.

Wel geteld €20.377

3x Victron Multiplus 2 5000
6x batterijpakket lifepo4 280ah Eve 51.8v (goed voor 90kwh)

Zijn dan ook besteld en worden met 2 weken geleverd.

Nog 1 jaar dit mooie innova contract.
Als het mee zit s dit setje met 8 maanden verdiend >:)
Mooi bedrag! Hoe lang zat er tussen einde contract en uitbetaling?
Mooie Victron config ook. Ik heb dat hier ook, met nu nog 60 kwh, maar heb nog 30 kwh liggen voor uitbreiding.
Ik verdien nu geld met Dynamic ESS van Victron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-05 07:33
mathijshooi schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:35:
[...]

Dit risico hebben we bewust allemaal genomen vorig jaar. Sommige mensen hebben ook bewust gekozen om dit risico niet te nemen.

Dit is prima, iedereen maakt zijn eigen keuze.
Inmiddels heeft Innova de jaarrekening netjes overgemaakt. Binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur en 23 dagen na afloop van de vaste termijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Blihi op 28-09-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 20:17
Blihi schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:07:
[...]

Inmiddels heeft Innova de jaarrekening netjes overgemaakt. Binnen 14 dagen na dagtekening van de factuur en 23 dagen na afloop van de vaste termijn.
Netjes. Ik ben nog met honger aan het wachten op se broodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:18
Zojuist ook mijn eindafrekening gehad van de "bakkerij".
Ik weet niet of het al gemeld is maar voor de geïnteresseerden, mijn contract liep 2 dagen langer door. Voor deze 2 dagen is het kaal levertarief geteld als teruglevering. Het lijkt er dus op dat ze het kaal levertarief tellen als je het contract door laat lopen.

Helaas is mijn nieuw contract al ingegaan :')

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:31

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

zonnepaneelxl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:20:
Hier de betaling ook binnen van innova.

Wel geteld €20.377

3x Victron Multiplus 2 5000
6x batterijpakket lifepo4 280ah Eve 51.8v (goed voor 90kwh)

Zijn dan ook besteld en worden met 2 weken geleverd.

Nog 1 jaar dit mooie innova contract.
Als het mee zit s dit setje met 8 maanden verdiend >:)
Heb je dan een tweejarig contract bij Innova?
Kan me niet herinneren dat ze die vorig jaar hadden.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Hier ook de afrekening van Innova binnen, leuk detail is dat mijn contract op 22-9 afliep en ik pas op 23-9 naar Eneco ging en op die dag heb ik 13kWh teruggeleverd volgens Innova en die krijg ik a €0,1908 uitbetaald. Had ik het contract maar laten doorlopen. :(

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:26

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

klump4u schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:38:
Hier ook de afrekening van Innova binnen, leuk detail is dat mijn contract op 22-9 afliep en ik pas op 23-9 naar Eneco ging en op die dag heb ik 13kWh teruggeleverd volgens Innova en die krijg ik a €0,1908 uitbetaald. Had ik het contract maar laten doorlopen. :(
Wellicht interessante info voor de zaak van @Blihi...

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

• hoihoi66
Door laten lopen en dan falliet? Wat dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-05 01:39
Voor de update van de bakker.... een kleine 4000 terug. Pas later in het jaar extra bij laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Nougat schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:53:
Voor de update van de bakker.... een kleine 4000 terug. Pas later in het jaar extra bij laten plaatsen.
Ook op de bank ontvangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

hoihoi66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:09:
[...]

Door laten lopen en dan falliet? Wat dan?
Ben jij altijd zo negatief/onzeker? Het is maar geld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16-06-2024
Nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:04

Dark Angel

Corvette LS Power

Even een domme vraag ik zie hier steeds Bakker terug komen maar die zie ik niet in het lijstje.
Wie is Bakker?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Dark Angel schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:01:
Even een domme vraag ik zie hier steeds Bakker terug komen maar die zie ik niet in het lijstje.
Wie is Bakker?
Niet verder vertellen maar daar bedoelen ze In-nova mee. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Homer-Simpson schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:04:
[...]

Niet verder vertellen maar daar bedoelen ze Innova mee. :X
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/KG9UIqZodCmSrSdbSG/giphy.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 29-09-2023 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:11:
[...]

Ben jij altijd zo negatief/onzeker? Het is maar geld hoor.
Het gaat niet om een paar honderd euro, in mijn geval bijna 2500 euro. Voor sommigen bijna 30k.

Dit is ook wat je ‘ineens’ kan kwijtraken wat je zelf heb opgebouwd!

Dus pak het slim aan zou ik zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Misschien ook eens overwegen om te stoppen continue dit aan de kaak te stellen. Begint op te vallen.
Of ben je deurwaarder en zijn de begunstigden je doelwitten :)

[ Voor 19% gewijzigd door jobr op 29-09-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

hoihoi66 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:38:
[...]

Het gaat niet om een paar honderd euro, in mijn geval bijna 2500 euro. Voor sommigen bijna 30k.

Dit is ook wat je ‘ineens’ kan kwijtraken wat je zelf heb opgebouwd!

Dus pak het slim aan zou ik zeggen.
Hoe pak jij het dan ‘slim’ aan?
Je bent gewoon afhankelijk van de leverancier, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:09:
[...]

Hoe pak jij het dan ‘slim’ aan?
Je bent gewoon afhankelijk van de leverancier, niet meer en niet minder.
Op tijd eruit stappen en geen risico nemen in de winter wanneer je toch nauwelijks iets teruglever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 19:37
Geloof wel dat de bakkerij druk weekend krijgt om alle appeltaarten komende week af te kunnen leveren aangezien het dan twee weken geleden is dat de orders binnen kwamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

hoihoi66 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:51:
[...]

Op tijd eruit stappen en geen risico nemen in de winter wanneer je toch nauwelijks iets teruglever.
Op tijd eruit stappen omdat je in de winter nauwelijks teruglevering hebt kan ik inkomen maar welk risico bedoel of neem je nu eigenlijk? Dat ze omvallen? Ja dan krijg ik mijn kleine 6k niet maar daar stopt mijn leven niet mee. Ik heb die ook nooit betaald dus ik mis ze ook niet en de panelen die ik vorig jaar heb gelegd heb ik al terugverdiend met salderen en de goede verkoop van de oude panelen. Maar daar kijkt iedereen natuurlijk anders tegenaan maar geld wat je nooit had kun je ook niet missen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

mathijshooi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:55:
Geloof wel dat de bakkerij druk weekend krijgt om alle appeltaarten komende week af te kunnen leveren aangezien het dan twee weken geleden is dat de orders binnen kwamen..
Ach schroeven ze de variabele kosten van de grondstoffen maar op. Iemand zal het moeten betalen voor ons, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:59:
[...]
Op tijd eruit stappen omdat je in de winter nauwelijks teruglevering hebt kan ik inkomen maar welk risico bedoel of neem je nu eigenlijk? Dat ze omvallen? Ja dan krijg ik mijn kleine 6k niet maar daar stopt mijn leven niet mee. Ik heb die ook nooit betaald dus ik mis ze ook niet en de panelen die ik vorig jaar heb gelegd heb ik al terugverdiend met salderen en de goede verkoop van de oude panelen. Maar daar kijkt iedereen natuurlijk anders tegenaan maar geld wat je nooit had kun je ook niet missen naar mijn mening.
Ware het niet dat je technisch gezien het geld al hebt. Alleen is het gestald bij een tegenpartij. Eigenlijk dus gewoon een ongespreide obligatie, met bijbehorend specifiek risico. (Maw: alsof je je geld bij een bank zonder depositogarantie hebt.) Dat het voor jou anders aanvoelt omdat je het niet eerst op je eigen rekening voorbij hebt zien komen maakt het niet minder.
Het leven draait om meer dan geld, hè. ;)

_____

Overigens, mijns inziens is het een beetje onzinnig om Innova de Bakker te noemen. Alsof het een illegale rumstoker betreft. :+

Teller staat op nagenoeg 3 ton nu. Lijkt erop dat het leeuwendeel geweest is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

scoobs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:30:
[...]

Het leven draait om meer dan geld, hè. ;)

_____

Overigens, mijns inziens is het een beetje onzinnig om Innova de Bakker te noemen. Alsof het een illegale rumstoker betreft. :+

Teller staat op nagenoeg 3 ton nu. Lijkt erop dat het leeuwendeel geweest is.
Het leven draait inderdaad om meer dan geld, maar buitenkansjes zijn altijd leuke extra’s niet meer en niet minder.
Ik denk dat het leeuwendeel hier niks bekend maakt maar anoniem meeleest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-artijnn
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:39
Joost Meijer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:
Ik heb van Innova ook 3 verlengingsvoorstellen (mijn contract loopt tot 2/1/24 )in mijn Innova omgeving staan voor 1,3 en 4 jaar met een tarief van all in afgerond 0,39 en 0,37cent. ik zie echter hierin niet hun teruglevertarief staan en ook niet of de voorwaarden in tact blijven, dus het kale tarief teruggeleverd krijgen. Iemand enig idee?
[...]
Ik zie bij mij hetzelfde staan en vraag mij dit ook af.

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:31

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Joost Meijer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:
Ik heb van Innova ook 3 verlengingsvoorstellen (mijn contract loopt tot 2/1/24 )in mijn Innova omgeving staan voor 1,3 en 4 jaar met een tarief van all in afgerond 0,39 en 0,37cent. ik zie echter hierin niet hun teruglevertarief staan en ook niet of de voorwaarden in tact blijven, dus het kale tarief teruggeleverd krijgen. Iemand enig idee?
[...]
Ik zie die aanbiedingen voor 1,3 en 4jaar vast nu ook in m'n dashboard, maar zonder iets over tlv of contractvoorwaarden en ook niet wanneer dat aanbod ingaat. Contract loopt nog tot eind februari, dus dat gaan we zeker niet voor die tijd veranderen.

Als ik niets doe, loopt het toch juist stilzwijgend door, met de huidige voorwaarden en dus kaal levertarief als tlv?

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Dat is vziw nu precies waar een aantal tweakers hiervoor nu een geschil en/of rechtsbijstand kwestie over hebben lopen.
@M-artijnn ik heb hier eerder vandaag nog op gereageerd. Even teruglezen en je hebt een antwoord.

• M-artijnn
scoobs schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:25:
Dat is vziw nu precies waar een aantal tweakers hiervoor nu een geschil en/of rechtsbijstand kwestie over hebben lopen.
@M-artijnn ik heb hier eerder vandaag nog op gereageerd. Even teruglezen en je hebt een antwoord.
Dank @scoobs ik had er overheen gelezen. Dan blijf ik bij mijn nieuwe greenchoice contract die ik net heb afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:44:
[...]

Het leven draait inderdaad om meer dan geld, maar buitenkansjes zijn altijd leuke extra’s niet meer en niet minder.
Hier ga ik ook vanuit.
Ik hou een bakker faillissement voor komende winter (wanneer veel stroom gesaldeerd zal worden wat ook geld kost) als waarschijnlijk.
Dit gezien de eerdere solvabiliteit en waarschijnlijk niet door de bakker verwachte terugleververgoeding kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:44:
[...]
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd interpreteerde. Ik ga ervanuit dat als het hier stil wordt met meldingen van mensen, dit een mooie afspiegeling is van de werkelijkheid. Ergo; het merendeel heeft onderhand zijn zaken met Innova afgehandeld.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
Henkoes schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:02:
[...]

Hier ga ik ook vanuit.
Ik hou een bakker faillissement voor komende winter (wanneer veel stroom gesaldeerd zal worden wat ook geld kost) als waarschijnlijk.
Dit gezien de eerdere solvabiliteit en waarschijnlijk niet door de bakker verwachte terugleververgoeding kosten.
Hoezo zouden ze dit niet verwachten? Zij krijgen toch ook de meterstanden op regelmatige basis door? Lijkt mij sterk dat ze dit niet aan hebben zien komen. Daarnaast een stukje eigenbelang, mijn contract loopt nog even :)

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 30-09-2023 12:35 ]

• Henkoes
Niek_ schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:35:
[...]

Hoezo zouden ze dit niet verwachten? Zij krijgen toch ook de meterstanden op regelmatige basis door? Lijkt mij sterk dat ze dit niet aan hebben zien komen. Daarnaast een stukje eigenbelang, mijn contract loopt nog even :)
Het is een aanname dat meterstanden tussendoor gecommuniceerd worden, dit kan uit staan.
Verder hebben we wel vaker gezien dat de afdelingen bij energiemaatschappijen weleens vaker een puinhoop zijn.

Een failliet gaande partij wil een faillissement uitspraak natuurlijk uitstellen en niet zelf signaleren.
Het gaat goed totdat alles helemaal fout gaat.
Geleend geld wat niet terugbetaald hoeft te worden is immer gratis geld, dit zagen we ook bij Welkom energie die in de zomer voordat ze failliet gingen enorme welkomst bonussen beloofde indien klanten een jaar lang klant bleven. Daar zijn een hoop voorschotten van klanten verdampt.

De bakker geeft nu weer flinke kortingen en wil zelfs 4 jaar contracten afsluiten, terwijl andere partijen dat niet durven.

[ Voor 34% gewijzigd door Henkoes op 30-09-2023 12:53 ]

• scoobs
  • Nu online
Henkoes schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:49:
[...]

De bakker geeft nu weer flinke kortingen en wil zelfs 4 jaar contracten afsluiten, terwijl andere partijen dat niet durven.
Tl;dr:
Langlopende contracten kunnen met de huidige markt en regelgeving juist briljant uitpakken.

Ervan uitgaande dat eex langdurige futures heeft op de Nederlandse, of desnoods Duitse markt met een settle date in 2026 oid is dit iets wat je prima kunt coveren. De huidige boeteregeling en lage tlv voorkomen dat er veel asymmetrische risicos naar consumenten zijn.
Maargoed, risk management van bedrijven mbt grondstoffen adhv future contracten is iets dat meer thuis hoort in het beleggen op de beurs topic. Het punt is dat het aanbieden van dergelijke contracten niet heel veel risico meebrengt. Zeker met innova's slimme interpretatie ervan: hoge prijzen en hoge bonussen. Als de energieprijzen flink zakken kunnen ze overstappen van langjarige contracten prima te duur maken door zowel kwh prijs als bonus flink te laten zakken. Indien ze de enige zijn met langjarige contracten op dit moment hebben ze een monopolie op de risico-averse particuliere markt. Bovendien voorziet een solide voorspelling op toekomstige cashflow erin dat eventueel nodige kortlopende leningen voor acute cashflow problemen makkelijk opgevangen kunnen worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Himmoalgek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-04 17:40
Ik zie hier vaak meerdere berichten langskomen als 'zolang -de bakker- nog bestaat' en de vrees dat ze deze uitbetalingen nooit lang kunnen volhouden...

Ik ben daar niet zo bang voor, waarom leg ik hieronder uit:

De business case van een energieleverancier is bij iedereen wel bekend (hoop ik), oftewel goedkoop inkopen en duurder verkopen van commodity (gas en/of elektra). En bij teruglevering > levering moet je juist het volume kwijt op de markt en doe je dit natuurlijk door dit duurder te verkopen op de markt en goedkoper in te kopen (bij je klanten).

Als een leverancier volume gas en elektra tegen vaste prijzen aanbiedt én wil overleven in de energiemarkt, moet dit volume worden gehedged op de termijnmarkten. Dat is dus ook wat -de bakker- gedaan heeft medio aug-sept vorig jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_7BIFOwT1N2SvgrVEAH5fipaWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5EyVlKP4wTIPCEpiTP7S9kho.png?f=fotoalbum_large

-De bakker- heeft vermoedelijk een fors volume elektra verkocht tegen prijzen van rond de 1000 EUR/MWh op peak voor CAL 23 én de periode Q4-22 (die nóg hoger waren dat deze prijzen). Daarom konden zij ook de hoge terugleverprijzen als vast prijs aanbieden vorig jaar.

Zulke 'kliks' of ingenomen posities zijn letterlijk goud waard als vervolgens de markt weer daalt. Het geld (volume commodity * klikprijs) wat in deze futures vaststaat wordt verrekend met de huidige spotmarkt. Dus met de huidige EPEX prijzen. Als - de bakker- gewoon het volume wat alle terugleveraars voor 1 euro/kWh ontvangt voldoende heeft gehedged, is er niks aan de hand.

Daarbij wordt hun risico voor 2023 óók mega gedempt door het energieplafond. Ik heb bij - de bakker - gas vaststaan voor EUR 4,30 per kuub incl. all. Ook dat hebben zij gehedged tegen veel lagere gasprijzen natuurlijk. En de overheid zorgt ervoor dat ik uiteindelijk slechts EUR 1,45 per kuub hoef te betalen. Hoewel de leveranciers de belofte hebben gedaan geen dikke winsten te mogen maken hiermee, gebeurt dat natuurlijk wel. Puur door de extreme prijsschommelingen lopen deze bedrijven (nog steeds) binnen.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
Mijn contract bij de bakker liep 24-9 af.
Kleine 2k kwh terug geleverd.

Nog niks gehoord.
Hoop komende week bericht te krijgen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Dat is interessant. Wil je die afrekening delen (anoniem, kan via pm als je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-04 22:17
Kan iemand mij voorzien van de algemene voorwaarden versie van Innova welke behoort bij een contract welke afgesloten is in 01-2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
Danger.Mouse schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:24:
Kan iemand mij voorzien van de algemene voorwaarden versie van Innova welke behoort bij een contract welke afgesloten is in 01-2022?
Kom je hier niet verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Helaas heeft de bakker nog steeds niet uitbetaald.

Nog even afwachten, na nog een week stilte wordt het verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Even in de contracten gedoken bij mijn bakkerij nu de laatste weken zijn ingegaan.
Wat ik mij afvraag is waarom ik de TLV in mijn portaal niet overeenkomt met het tarief in het contract. In het tarievenblad zie ik 0,90682 wel terug.

Wat ik nu in het portaal bij mijnbakkerij terugzie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWK8hRYdsQlIdHGIKZA99g232Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKAYxYgDLMM9ZxpHnifmKXEu.jpg?f=fotoalbum_large

In het contract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nRDDEiDZ7gO46vE7WYZ1DRQwbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvGcQ4EndLMGnGbxg9kQeWAq.jpg?f=fotoalbum_large

In het tariefblad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AX29nBF3eaxgWey5x-dxv3LKUY4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7OKuXrOyCCXtzg7auvLjsdiK.png?f=fotoalbum_large

Wie kan dit verklaren? Ik dacht zit hem in exl btw maar wss niet.

[ Voor 30% gewijzigd door hoihoi66 op 04-10-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Er staat letterlijk hetzelfde ex btw bedrag. :|
Btw was vorig jaar 9%, nu 21%.

[ Voor 68% gewijzigd door scoobs op 04-10-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
scoobs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:05:
Er staat letterlijk hetzelfde ex btw bedrag. :|
Btw was vorig jaar 9%, nu 21%.
Zie rood gecirkelde TLV 0,84648 daar was mijn onduidelijkheid dus.

Maar idd zal wss met die 9% vs 21% te maken hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:29

de Peer

under peer review

Ter info. Hier heeft de Bakker zojuist de boel uitbetaald op mijn bankrekening. Net op tijd want ik heb net een auto gekocht en moet binnen een week betalen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:47
de Peer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:23:
Ter info. Hier heeft de Bakker zojuist de boel uitbetaald op mijn bankrekening. Net op tijd want ik heb net een auto gekocht en moet binnen een week betalen.
Netjes. Iets meer dan 2 weken tot eindnota en daarna 2 weken tot levering.
Mijn bolletjes gisteren besteld overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Ook ter info, Innova heeft zojuist uitbetaald. Precies volgens specificatie. Exact 2 weken na ontvangst van de nota. Velen zullen volgen neem ik aan. Niet allemaal gaan posten. Maar volgens mij is nu voldoende aannemelijk dat iedereen gewoon uitbetaald krijgt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

B-Bandit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:43:
Ook ter info, Innova heeft zojuist uitbetaald. Precies volgens specificatie. Exact 2 weken na ontvangst van de nota. Velen zullen volgen neem ik aan. Niet allemaal gaan posten. Maar volgens mij is nu voldoende aannemelijk dat iedereen gewoon uitbetaald krijgt.
Precies, ik wil ook oproepen om het niet allemaal te gaan posten. Ze betalen gewoon uit, iedereen moet alleen wat geduld hebben.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
de Peer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Precies, ik wil ook oproepen om het niet allemaal te gaan posten. Ze betalen gewoon uit, iedereen moet alleen wat geduld hebben.
Correct en eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
hoihoi66 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Zie rood gecirkelde TLV 0,84648 daar was mijn onduidelijkheid dus.
Waarom kijk je naar de tarieven voor variabel als erboven voor vast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LecramR
B-Bandit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:43:
Hoeveel dagen/weken na einddatum kreeg jij de eindnota?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
LecramR schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Hoeveel dagen/weken na einddatum kreeg jij de eindnota?
7 werkdagen, zeg gemiddeld 10 dagen. Maar zoek even op Innova in dit topic. Alles is eigenlijk al gezegd. Even afwachten :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 09:29
Toch even over de bakker.
Ik had dubbele meter (mocht niet meer aangepast van ze).
Nu zie ik op de jaarnota dat op de laatste pagina staat dat in elk termijn staat dat al mijn negatieve verbruik de terugleververgoeding 'Dal' heeft. Dus ook teruggeleverde stroom onder normaal tarief tijden staat onder het kopje dal.

Dat scheelt toch significant.... meer mensen die dit zien (die dus ook niet enkele meter hadden gekozen -_-)?

[ Voor 17% gewijzigd door Kodess op 05-10-2023 11:36 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LecramR
Kodess schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:35:
Nu zie ik op de jaarnota dat op de laatste pagina staat dat in elk termijn staat dat al mijn negatieve verbruik de terugleververgoeding 'Dal' heeft.

Dat scheelt toch significant.... meer mensen die dit zien (die dus ook niet enkele meter hadden gekozen -_-)?
Ik had gewoon een vaste terugleververgoeding. Kijk anders je contract even na, daar staat het bedrag in als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LecramR
B-Bandit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:56:
[...]

7 werkdagen, zeg gemiddeld 10 dagen. Maar zoek even op Innova in dit topic. Alles is eigenlijk al gezegd. Even afwachten :)
Intussen de eindnota binnen. Nu het bedrag nog op de rekening krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 09:29
LecramR schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Ik had gewoon een vaste terugleververgoeding. Kijk anders je contract even na, daar staat het bedrag in als het goed is
Ik weet de bedragen, teruglevertarief voor normaal en dal heb ik.
Maar op de jaarnota staat dat ik 300kWh terug heb geleverd in dal en 1000 in normaal.
Dan staat er daaronder: 1300kWh * teruglevertarief dal = een getal.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Kodess schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:35:
Nu zie ik op de jaarnota dat op de laatste pagina staat dat in elk termijn staat dat al mijn negatieve verbruik de terugleververgoeding 'Dal' heeft.

Yup, is destijds voor gewaarschuwd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-04 14:22

leandres

ook nog?

Moet zeggen dat het in de portal (iig bij mij) ook wel vaag staat. Er is één TL tarief weergegeven, echter ook staat er afrekenprofiel 'Dubbel tarief'.

Dus ja, zeg het maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bHy6pJRzKrBgRbyyZT0aKqowGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RVWBjTEWfj8WK4HDFcQfdRUy.png?f=fotoalbum_large

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
leandres schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:42:
Moet zeggen dat het in de portal (iig bij mij) ook wel vaag staat. Er is één TL tarief weergegeven, echter ook staat er afrekenprofiel 'Dubbel tarief'.

Dus ja, zeg het maar.

[Afbeelding]
Dit lijkt inderdaad dubbel tarief. Ik kan het niet meer zien omdat ik sinds 2 oktober daar weg ben maar bij mij stond dat ook anders geformuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
B-Bandit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:56:
[...]

En welk tarief aan TLV hebben ze aangehouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
hoihoi66 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

En welk tarief aan TLV hebben ze aangehouden :)
Het afgesproken tarief :+

Zoals anderen al hebben aangegeven is de eindnota van Innova opgemaakt inclusief btw, een forse 21% meer dan ik op had gerekend. En zoals ik aangaf is de nota uitbetaald zoals gespecificeerd. Mijn tlv was 90 cent en ik heb dus 1,10 ontvangen.

Ik heb overigens gekozen voor enkel tarief.

[ Voor 4% gewijzigd door B-Bandit op 05-10-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
B-Bandit schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:40:
[...]

Het afgesproken tarief :+

Zoals anderen al hebben aangegeven is de eindnota van Innova opgemaakt inclusief btw, een forse 21% meer dan ik op had gerekend. En zoals ik aangaf is de nota uitbetaald zoals gespecificeerd. Mijn tlv was 90 cent en ik heb dus 1,10 ontvangen.

Ik heb overigens gekozen voor enkel tarief.
Exxact zelfde als bij ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05 16:06
B-Bandit schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:40:
[...]
Zoals anderen al hebben aangegeven is de eindnota van Innova opgemaakt inclusief btw, een forse 21% meer dan ik op had gerekend.
Forse 21%? Voor 2022 krijg ik 9% en voor 2023 21%, neem aan dat dat voor iedereen zo is. Neemt niet weg dat dat mooi is meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
aa4ever schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Forse 21%? Voor 2022 krijg ik 9% en voor 2023 21%, neem aan dat dat voor iedereen zo is. Neemt niet weg dat dat mooi is meegenomen.
Je hebt gelijk. Echter loopt mijn contract van 12-09-2022 tot 12-09-2023 en is de eerste periode tot 01-01-2023 bij mij nagenoeg 0. Heb een teruglevering van netto 43 kWh. De opwek van de maanden september en oktober zijn in november en december verbruikt. Vandaar dat dat op mijn rekening niet zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
Kodess schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:52:
[...]

Ik weet de bedragen, teruglevertarief voor normaal en dal heb ik.
Maar op de jaarnota staat dat ik 300kWh terug heb geleverd in dal en 1000 in normaal.
Dan staat er daaronder: 1300kWh * teruglevertarief dal = een getal.
Dit klopt. Kijk maar in voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Even over het Bakker portaal. Zien jullie ook de cijfers van oktober niet terug? Bij mij loopt deze tot september, vorige maand dus.
Kan het de maken hebben dat ik eind deze maand bij ze wegga en dat ze daarom de laatste maand niet weergeven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Ik denk dat het komt omdat ze nu failliet zijn. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:24
hoihoi66 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:51:
Even over het Bakker portaal. Zien jullie ook de cijfers van oktober niet terug? Bij mij loopt deze tot september, vorige maand dus.
Kan het de maken hebben dat ik eind deze maand bij ze wegga en dat ze daarom de laatste maand niet weergeven?
Wat een geneuzel steeds over "de bakker" denkt men hier nou echt dat Innova als ze gaan zoeken dit topic niet tegenkomen en dan niet zelf zien dat zij die "beruchte" bakker zijn?

Maar om op je vraag (deels) te antwoorden: Hier werkte het eigenlijk nooit echt soepel in hun portaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
hoihoi66 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:51:
Dat duurt altijd even. Als ik zo terug kijk was het tussen de 11e en 20e van de maand dat het verbruiksoverzicht van de vorige maand kwam. Het is nu nog maar 6 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
B-Bandit schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
... loopt mijn contract van 12-09-2022 tot 12-09-2023 ...
Begrijp ik het goed dat je je contract bij de bakker ook hebt gebruikt om je winter weg te salderen? Dat is toch zonde?

[ Voor 3% gewijzigd door denneappel op 06-10-2023 12:46 . Reden: oeps, ik bedoelde natuurlijk de bakker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
Deze week mijn eindnota uitbetaald gekregen van innova.

Zoals verwacht hebben ze de borg nog niet uitbetaald, en ook geen rekening gehouden met de 2x€190 voorschotten eind 2022.

Zogenaamd krijg ik de 250€ borg nog na (geen idee wanneer) en ook geen idee of de 380€ ook nog verrekend gaat worden, anders zal ik dit ook weer moeten aangeven..

volgens mij hebben ze interne administraties niet op orde daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-artijnn
Nog een update van de bakker. De broodjes zijn warm geleverd vandaag :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

genc007 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:12:
Deze week mijn eindnota uitbetaald gekregen van innova.

Zoals verwacht hebben ze de borg nog niet uitbetaald, en ook geen rekening gehouden met de 2x€190 voorschotten eind 2022.

Zogenaamd krijg ik de 250€ borg nog na (geen idee wanneer) en ook geen idee of de 380€ ook nog verrekend gaat worden, anders zal ik dit ook weer moeten aangeven..

volgens mij hebben ze interne administraties niet op orde daar.
Ik dacht dat Innova ze niet verrekend had met de voorschotten maar gewoon 1 op 1 heeft overgemaakt. Dus hoeven ze niet op de eindafrekening weergegeven te worden.

Gisteren de eindafrekening voor €4.7K mogen ontvangen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 06-10-2023 13:28 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RobertowNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Ik dacht dat Innova ze niet verrekend had met de voorschotten maar gewoon 1 op 1 heeft overgemaakt. Dus hoeven ze niet op de eindafrekening weergegeven te worden.
inderdaad, is bij mij ook gewoon overgemaakt destijds.

En geen idee wat er met 'borg' bedoeld wordt maar bij mij heeft de bakker de 12 x 5 euro voorschot gewoon netjes verrekend op de eindnota.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LecramR
Ook deze week de eindnota binnen gekregen: 18.126 euro. Helaas moet ik de BTW afdragen, maar dan nog steeds 15.347 euro. Nu nog op de uitbetaling wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
denneappel schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

Begrijp ik het goed dat je je contract bij de bakker ook hebt gebruikt om je winter weg te salderen? Dat is toch zonde?
Ik had geen andere mogelijkheid. Heb geen SAP namelijk. Met een kalenderjaar als looptijd blijft de uitkomst om en nabij altijd hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-05 13:55
Van 5-9-22 tot 5-9-23 bij Innova gezeten. Deze week mijn PV opwek mogen ontvangen. Was een fijn jaar. Nu dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
RobertowNL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Gisteren de eindafrekening voor €4.7K mogen ontvangen 8)
Was die €190 een kadotje van de overheid of een voorschot op je eindafrekening?

Ik dacht 2 namelijk.

EDIT: het was een kadotje zie ik.
Nu nog de 250€ waarborgsom zien te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door genc007 op 06-10-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
B-Bandit schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Ik had geen andere mogelijkheid. Heb geen SAP namelijk. Met een kalenderjaar als looptijd blijft de uitkomst om en nabij altijd hetzelfde.
Tony71 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:07:
Van 5-9-22 tot 5-9-23 bij Innova gezeten. Deze week mijn PV opwek mogen ontvangen. Was een fijn jaar. Nu dynamisch.
Mijn contract liep vanaf 2 januari en heb ik net vroegtijdig opgezegd zodat ik de winter niet hoef weg te salderen. Die 50 euro boete is een koopje. Achteraf had ik het contract in maart moeten laten starten ;-)

(Ik heb ook geen SAP)

[ Voor 1% gewijzigd door denneappel op 06-10-2023 19:10 . Reden: Ik heb ook geen SAP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
@Blihi Je hebt niet toevallig een update over de geschillencommissie he? Dan kan ik gaan kijken wat het in Feb geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
scoobs schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:09:
@Blihi Je hebt niet toevallig een update over de geschillencommissie he? Dan kan ik gaan kijken wat het in Feb geeft.
Nog niet. Ze hebben tot 12 oktober om te reageren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hansserie
  • Laatst online: 18-02-2024
Ook bij mij heeft Innova alles netjes uitbetaald. Iets meer dan 22.000 euro. Alles op nota klopt precies. Over de 90 ct per kwh is ook nog BTW betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
hansserie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:28:
Ook bij mij heeft Innova alles netjes uitbetaald. Iets meer dan 22.000 euro. Alles op nota klopt precies. Over de 90 ct per kwh is ook nog BTW betaald.
Wat is ieders plan nog omtrent de BTW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Richard

Kuru Kuru Kururin

Tijdverloop van de Bakkerij:

21-09 Laatste dag Levering/Teruglevering
28-09 Nota zichtbaasr in Portaal
11-10 Broodjes geleverd.

Zo konnnen jullie de levering voor jezelf een beetje doorrekenen.

20*350ZO45°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Exact hetzelfde tijdsverloop als hierboven.

Hiermee is toch wel een aardig avontuur afgesloten. Eerst Eneco en daarna de bakker om uiteindelijk te eindigen met 27kWp aan zonnepanelen, een SAP en een elektrokast die al 3 keer is uitgebreid met een 4e aanpassing in het vooruitzicht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blihi
Tot op heden geen reactie ontvangen van Innova via de Geschillencommissie. Op 13 september kreeg ik bericht dat Innova een maand had om te reageren, dus dat zou in theorie vandaag nog kunnen.

Geen idee hoe dit nu verder gaat, of Innova extra tijd krijgt, of dat er nu een hoorzitting gepland gaat worden, of iets anders.

Ik wacht het maar even af, maar ik houd jullie hier op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:49
Blihi schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:30:
Tot op heden geen reactie ontvangen van Innova via de Geschillencommissie. Op 13 september kreeg ik bericht dat Innova een maand had om te reageren, dus dat zou in theorie vandaag nog kunnen.

Geen idee hoe dit nu verder gaat, of Innova extra tijd krijgt, of dat er nu een hoorzitting gepland gaat worden, of iets anders.

Ben benieuwd, mijn rechtsbijstand is helaas weinig behulpzaam dus daar ben ik nog niks verder gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-05 21:28

Afgaande op het contact wat ik met ze heb (gehad), begin ik me hardop af te vragen of ze niet gewoon ontzettend onbekwaam zijn.

Houden ze zich van de domme als ze aangeven niet te zien wat ik bedoel met TLV == kale levertarief? (voorzien van de passages uit het contract waaruit dat blijkt) Waarschijnlijk wel.
Niet inhoudelijk of überhaupt gestructureerd communiceren kan ook bewust gebeuren.

Maar de kans niet grijpen om een weerwoord te geven richting de geschillencommissie is toch wel opmerkelijk. Wat voor een bedrijf doet zoiets?

Of moeten er eerst bestuurders wakker worden zodra eind van het jaar blijkt dat hun bonus wat lager uitvalt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39

Als het lijkt op een rechterlijke procedure zou je verwachten dat de geschillencommissie nu gewoon de stukken gaat beoordelen die ze hebben ontvangen. Dat zijn dan dus alleen de stukken die jij hebt ingestuurd met jouw onderbouwing. De kans is dus groter dat ze dat gewoon volgen.

Succes nog!

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-04 21:39
Nog even mijn samenvatting bij de bakkerij:

26 september einde contract
29 september jaarafrekening
11 oktober 23321 broodjes ontvangen
13 oktober broodjes doorgestuurd naar de smederij want die heeft de i4 klaar staan!

Super mooie planning!

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 10kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
Ik krijg net bericht van de geschillencommissie. Innova heeft een verweer opgesteld. In het kort komt het hierop neer:
Verweerster heeft op basis van bovenstaande informatie haar informatieplicht
dan wel zorgplicht niet geschonden, en heeft juist, tijdig en volledig gehandeld
conform de overeengekomen voorwaarden.
Verder geen inhoudelijke reactie op het conflict tussen de contractvoorwaarden en de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
Zij stellen dus eigenlijk dat ze alle tarieven mogen aanpassen, zolang ze dat maar op tijd aankondigen. Ze gaan echt volledig voorbij aan het feit dat de voorwaarden ze wel in staat stelt om alle mogelijke tarieven aan te passen, maar dat de contract- en productvoorwaarden heel duidelijk stellen dat de terugleververgoeding gelijk is aan het kale levertarief.

Ze kunnen dus wel andere teruglevertarieven introduceren, maar dat is voor het contract niet van belang. Het mooie is dat ze in hun eigen verweer ook spreken van het feit dat het contract verlengd is voor onbepaalde tijd. Dat is dus niet in geding.

Ter voorbereiding van de zitting heb ik de volgende tekst opgesteld:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Blihi op 16-10-2023 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Inhoudelijk goed! Kleine suggestie:
Niet in geding is dat de leveringstarieven mogen wijzigen conform artikel 19 van de algemene voorwaarden. Het wijzigen van de leveringstarieven heeft echter geen gevolgen voor artikel 3.3 van de de productvoorwaarden, waarin de terugleververgoeding gelijk gesteld wordt aan het kale levertarief.
Ik zou "heeft echter geen gevolgen" veranderen in "is tegenstrijdig met", dus artikel 5 contractvoorwaarden treedt in werking.

just my two cents.

En in je laatste zin kun je misschien verwijzen naar artikel 18.4 algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-05 21:28
Hoeveel klachten lopen er ondertussen van Tweakers actief in dit topic?

Die van Blihi en mijzelf included tel ik er twee.

Iets wat ik me ook nog afvraag, omdat Blihi de eerste is, hoe spannend gaan de zittingen daarna nog zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06

Roelaano

vd Laan & co.

Ik heb wel een klacht ingediend, maar ben op aanraden van een bevriende advocaat eerst de uitspraak bij @Blihi aan het afwachten. (Mocht dit goed uitpakken dan kom ik zeker even een taart langsbrengen ;))

Omdat ik ook nog geen jaarrekening/uitbetaling heb ontvangen durf ik "het proces" ook niet teveel te verstoren, al heeft Vattenfall dat toch gedaan door foutief op te zeggen.... Maar met een kleine 19k op het spel wil ik die eerst even veilig stellen!

Het contract heb ik wel gewoon door laten lopen., met op de SAP een backup van Vattenfall met nu nog € 0,168 TLV.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blihi
Dank voor alle input. De tekst zal nog evolueren voordat het op zitting komt natuurlijk. Inmiddels is dit versie 2:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Nu online
Ohja, misschien handig om direct onder de opsomming van artikel 5 te vermelden dat de algemene voorwaarden niet zijn voorzien van een clausule die vergelijkbaar is met artikel 5 contractvoorwaarden, wat als logisch gevolg heeft dat artikel 5 contractvoorwaarden altijd geldt bij tegenstrijdigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

-

[ Voor 106% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2023 14:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05 00:24
Sport_Life schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:43:
Ook bij mij heeft Vattenfall alles netjes uitbetaald. Iets meer dan 1.496 euro. Alles op nota klopt precies. Over de 16,8 ct per kwh is geen BTW betaald.

Dacht ik breng een beetje nuance aan met al die grote bedragen :+
? Vattenfall, serieus?
In het topic dat speciaal voor Innova is aangemaakt 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Peet-je op 17-10-2023 14:56 ]

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste