[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste
Acties:
  • 198.729 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Nee. Hamas. Die laten de gevangenen niet vrij.

We vragen niet veel. Alleen het vrijlaten van burgers.
En omdat Hamas de gevangenen niet vrij laat, mag Israël maar uit wraak onschuldige Palestijnen vermoorden...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:55

Lordy79

Vastberaden

chrisO schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:45:
[...]

En omdat Hamas de gevangenen niet vrij laat, mag Israël maar uit wraak onschuldige Palestijnen vermoorden...
Er wordt niemand vermoord. Er is nog water. Doe niet zo dramatisch.

Verder ligt de bal inderdaad bij Hamas en als ze iets geheel redelijks niet doen dan zijn de gevolgen voor hun rekening.

Het is niet zo dat Israël zegt dat ze allemaal met de handjes omhoog uit hun hol hoeven komen tot er weer water is.
Nee, het enige dat wordt gevraagd is om burgersz waaronder kinderen, vrij te laten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Roozzz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Er is van alles ter rechtvaardiging in te brengen, maar het is absoluut de keuze van Israël om deze maatregelen te nemen. Ze hadden het ook bij beschietingen en de voorbereiding van een grondoorlog kunnen houden. Maar nee, men kiest ervoor om maatregelen te nemen die juist de burgers direct raken. Dat neerzetten als een binaire (en gedwongen) keuze is te makkelijk. Daarbij kan je dit écht niet in de schoenen schuiven van de Palestijnse bevolking zoals hierboven door enkelen gedaan wordt.
Nogmaals, die keuze hebben ze gewoon niet. Ze zullen hard terug moeten slaan om hun macht te behouden in de regio. En het probleem is dat de Gaza-strook dichtbevolkt is met overal Hamas en dan krijg je dit soort akties. Daarbij is de meerderheid van de bevolking van de Gaza-strook voorstander van Hamas, net doen of de bevolking helemaal onschuldig is klopt dus ook niet.

Al met al is het dus een lastige situatie waarbij Israel wel iets moet doen, maar waarbij alles wat ze kunnen doen de bevolking van de Gaza-strook raakt. Daarbij ben ik ook tegen wat er nu gebeurt, maar tegelijkertijd zie ik ook niet hoe Israel anders zou kunnen reageren.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Verder ligt de bal inderdaad bij Hamas en als ze iets geheel redelijks niet doen dan zijn de gevolgen voor hun rekening.

Het is niet zo dat Israël zegt dat ze allemaal met de handjes omhoog uit hun hol hoeven komen tot er weer water is.
Nee, het enige dat wordt gevraagd is om burgersz waaronder kinderen, vrij te laten.
De ziekenhuizen draaien op stroom, stroom wat er niet is. Hoe moeten de mensen geholpen worden? . "doe niet zo dramatisch zegt ie dan".Mensen die onder het puin liggen, niet vrij gesneden kunnen worden door apparaten etc etc .Aan de beademing etc etc

*knip*, op de man.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 12-10-2023 15:19 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Jumpiefox schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

De ziekenhuizen draaien op stroom, stroom wat er niet is. Hoe moeten de mensen geholpen worden? . "doe niet zo dramatisch zegt ie dan".Mensen die onder het puin liggen, niet vrij gesneden kunnen worden door apparaten etc etc .Aan de beademing etc etc

Mbr]*knip*[/mbr]
Door de burgers vrij te laten! Zo simpel is het toch gewoon 8)7 |:(

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 12-10-2023 15:19 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
redwing schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
En denk je dat Hamas hiermee verslagen is of alsnog op elk willekeurig moment weer toe zal slaan?
Heb ik daar iets over gezegd? Nee daar heb ik niets over gezegd.

Als je als persoon in enige mate tegen burgerdoden bent moet je het volgens mij vrijwel altijd een goed idee vinden als de betrokken partijen even ademruimte hebben en afkoelen.
Onderhandelingen over de gijzelaars zijn daar naar mijn mening perfect voor.

Dat is alles wat ik gezegd heb.

Edit:
Bedenk me net overigens. Een van de gijzelaars, Shani Louk en wellicht ook andere gijzelaars, ligt volgens ongeverifieerde berichten in een ziekenhuis in Gaza. Hoe realistisch is het dat zij en/of anderen momenteel transporteerbaar zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-10-2023 11:11 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
[...]

Uit het NRC:
Meer dan 650.000 inwoners van de Gazastrook kampen met een ernstig tekort aan drinkwater, meldt VN-noodhulporganisatie OCHA. Israël heeft de watertoevoer afgesloten, terwijl waterpompen en waterzuiveringsinstallaties door stroomuitval niet meer werken. De brandstof van de enige elektriciteitscentrale van Gaza raakte woensdagmiddag op.

„Een watercrisis dreigt in de noodopvanglocaties en in de hele Gazastrook”, schrijft ook UNRWA, de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen. „Watervoorraden kunnen niet worden aangevuld vanwege de totale blokkade van de Gazastrook door de Israëlische autoriteiten.” Op de Gazastrook wonen ruim twee miljoen mensen.

Intussen is volgens OCHA ook de bodem van de voedselvoorraad van Gaza in zicht. De helft van de bakkers zou minder dan een weekvoorraad aan bloem hebben, en de helft van de winkels heeft „slinkende voorraden van eerste levensbehoeften” zoals groente en zuivel.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Shamalamadindon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:01:
[...]
Heb ik daar iets over gezegd? Nee daar heb ik niets over gezegd.
Ik zeg ook niet dat je dat hebt gezegd, het is een vraag of je denkt dat Hamas zich aan zo'n bestand zal houden?
Als je als persoon in enige mate tegen burgerdoden bent moet je het volgens mij vrijwel altijd een goed idee vinden als de betrokken partijen even ademruimte hebben en afkoelen.
Onderhandelingen over de gijzelaars zijn daar naar mijn mening perfect voor.

Dat is alles wat ik gezegd heb.
En het enige wat ik zeg is dat dit geen optie is voor Israel omdat Hamas door zal gaan en die gijzelaars niet vrij zal geven tegen enigszins acceptabele voorwaarden. Ik ben natuurlijk ook voor een vreedzame oplossing, maar die optie is er hier helaas niet.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ja, @Maurice079 we dreigt een watertekort omdat Hamas burgergijzelaars niet vrijlaat.

Dat ze maar opschieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
[...]

Daarom die derde optie: het grondoffensief. Ze hebben inmiddels ook genoeg reservisten gemobiliseerd. Daarnaast schakel je op deze manier op een directe manier Hamas terrorististen uit. De elite teams van de VS staan ook standby aangezien het ook om Amerikaanse burgers gaat onder de gijzelaars. Toch weer extra hulp.

Die mobilisatie van 360k man plus verdere uitbreiding hiervan is genoeg om Israël te verdedigen. Al helemaal omdat de VS en bondgenoten met een enorme vloot dichtbij zijn. Hezbollah zal zich wel twee keer bedenken voordat ze echt all-out gaan.

Hamas wil in ruil voor vrijlating van Israëlische burgers, Palestijnse burgers. Maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Ik snap dat het op het moment moeilijk is voor je om empathie te hebben voor de palestijnse burgers. Gezien je zelf in de regio zit.

Vergeet niet dat gevaar wat jij voelt als je in de schuilkelder zit de burgers in palestijn dat ook voelen maar zij hebben geen schuilkerders om op te zoeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Trishul schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Hamas wil in ruil voor vrijlating van Israëlische burgers, Palestijnse burgers. Maar dat zie ik niet gebeuren.
Ten eerste heb ik die eis nog niet gezien. Ten tweede kidnapt Israël geen Palestijnse burgers.

Je impliceert trouwens dat het legitiem zou zijn als Israël nu 200 burgers uit Gaza zou kidnappen en die dan willen ruilen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lordy79 op 12-10-2023 11:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Maar affijn, het lijkt erop dat dit topic inmiddels gefaald is. Actualiteiten worden misbruikt en gretig de 'jamaar hunnie' discussie in gezogen.

Jammer om te zien, maar wat mij betreft duidelijk.

Als de mods verstandig zijn prakken ze er een slotje op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Ik snap dat het op het moment moeilijk is voor je om empathie te hebben voor de palestijnse burgers. Gezien je zelf in de regio zit.

Vergeet niet dat gevaar wat jij voelt als je in de schuilkelder zit de burgers in palestijn dat ook voelen maar zij hebben geen schuilkerders om op te zoeken.
Hiermee probeer je mij als emotioneel instabiel neer te zetten. Liever niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:12:
Maar affijn, het lijkt erop dat dit topic inmiddels gefaald is. Actualiteiten worden misbruikt en gretig de 'jamaar hunnie' discussie in gezogen.

Nee. De actualiteit is het ultimatum van Israël en daar is discussie over en meningsverschil. Prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:12:

Het liefste zie ik hier alleen nieuws en geen eindeloze debiele discussies die toch niemand gaat winnen aangezien ieder een eigen mening heeft.

Ga lekker ergens anders zeuren, maar niet hier. Gezeur is dat andere topic toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:10:
Ten tweede kidnapt Israël geen Palestijnse burgers.
Niet doelmatig, maar er zitten zeker Palestijnse burgers in Israelische gevangenisen voor twijfelachtige redenen/met twijfelachtig bewijs. Maar dat is wellicht meer een achtergronden discussie?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Minister van BuZa Blinken van de VS is in Israël geland.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Ten eerste heb ik die eis nog niet gezien. Ten tweede kidnapt Israël geen Palestijnse burgers.
...
Je zou de ~1100 Palestijnse gevangen die zonder enige vorm van proces of beschuldiging vast zitten in Israëlische gevangenissen wel als zodanig kunnen typeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Hiermee probeer je mij als emotioneel instabiel neer te zetten. Liever niet doen.
Ik denk dat hij probeert aan te geven dat het duidelijk is dat je natuurlijk het allemaal zelf van dichtbij meemaakt. Je spreekt zelf uit ervaring. Maar wat hij aangeeft is dat jij daardoor ook makkelijker vanuit één standpunt spreekt. En dat kan, dat is een verschil in mening. Dat is wat ik uit zijn bericht haal dus ik kan het mis hebben.

Ik heb begrip voor jouw situatie en waar jij in verkeert. Jij maakt het van dichtbij mee. Ik kan dat zelf niet zeggen. Ik vind het gewoon klote voor jou, maar ook klote voor de onschuldigen om je heen en ook binnen Gaza vind ik het zeer klote voor hun. Dat is gewoon iets wat je niemand toewenst. Hamas gauw eruit, dan kan men gewoon normaal leven. Schiet iedereen van op. Maar laten we niet vergeten dat Hamas tegelijkertijd ook door de huidige Israelische premier was gefinancierd. Ik zeg niet dat het jouw schuld is of dat van de burgers, maar er zit wel iemand daar die ook verantwoordelijkheid draagt aan de explosie van geweld op het moment. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
[...]

Je impliceert trouwens dat het legitiem zou zijn als Israël nu 200 burgers uit Gaza zou kidnappen en die dan willen ruilen.
Heel eerlijk gezegd. maar door het hek om Gaza, en nu het stoppen van water,stoom en voedsel zou je kunnen zeggen dat Israel nu 2 miljoen mensen gijzelt.
Maar goed het is eigenlijk niks anders dan een extreme manier van sancties wat wij westerse landen nu ook bij Rusland doen. De burger bevolking mee proberen te raken met wat de machthebbers doen. In de hoop een verandering voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Standeman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Je zou de ~1100 Palestijnse gevangen die zonder enige vorm van proces of beschuldiging vast zitten in Israëlische gevangenissen wel als zodanig kunnen typeren.
Het zijn er honderd en het zijn mensen die een terroristisch motief hadden en daardoor zijn opgepakt.
Welk nut heeft het voor Israel om onschuldige burgers op te pakken? Ruilmiddel? Chantage?
...totaal niet dus..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Nee. De actualiteit is het ultimatum van Israël en daar is discussie over en meningsverschil. Prima.
Dan had ik misschien andere verwachtingen van dit topic.

Iedere actualiteit wordt aangegrepen in de hij/zij discussie, ik zit er persoonlijk niet op te wachten om van enkele users de meest gefrustreerde berichten te moeten filteren en skippen.

Maar het is wat het is.

Niets voor mij dan echter helaas. Succes gewenst hier verder, en voor jou persoonlijk: blijf veilig, en gezond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vrietje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Heel eerlijk gezegd. maar door het hek om Gaza, en nu het stoppen van water,stoom en voedsel zou je kunnen zeggen dat Israel nu 2 miljoen mensen gijzelt.
Maar goed het is eigenlijk niks anders dan een extreme manier van sancties wat wij westerse landen nu ook bij Rusland doen. De burger bevolking mee proberen te raken met wat de machthebbers doen. In de hoop een verandering voor elkaar te krijgen.
2.000.000 mensen voor ~2.000 mensen lijkt mij dan een goede deal toch?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
-tom-562 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

2.000.000 mensen voor ~2.000 mensen lijkt mij dan een goede deal toch?
Collectief straffen/gijzelen van de bevolking is een oorlogsmisdaad. Het verrast mij trouwens niets dat Israel tot dit niveau is gedaalt.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
[...]

Ik impliceer niks. Maar ik geef wel toe dat ik een foutje heb gemaakt door ze 'Palestijnse burgers' te noemen i.p.v. gevangen Palestijnen in Israël. Zoals iemand anders hier al aangaf, is lang niet elke persoon onder die gevangenen een Hamas terrorist. Dus als Israël echt wil, dan kunnen ze ruilen. Maar dat gaat niet gebeuren.
Het is ook een religieuze oorlog met hoogoplopende emoties, dit keer versterkt door de terroristische aanslag van Hamas die het leven heeft gekost van honderden onschuldige Israëliërs.

Hamas moet dus opgeruimd worden dit keer, maar hou dan ook rekening met de burgerbevolking dat gewoon wil leven en verder gaan met het dagelijkse leven.
Vandaar dus die optie: grondoffensief. Natuurlijk zullen er slachtoffers vallen, maar nog altijd is dat beter dan de boel maar platbombarderen. Nu al 300k+ Palestijnen ontheemd en op de vlucht. Waar moeten zij straks naar terugkeren? Hoe moeten ze überhaupt leven zonder elektriciteit, brandstof, voedsel, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
edie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Collectief straffen/gijzelen van de bevolking is een oorlogsmisdaad. Het verrast mij trouwens niets dat Israel tot dit niveau is gedaalt.
Als je kijkt naar geschiedenis zal je zien dat Israël altijd op dit niveau opereerde. Alleen vanwege hun politieke macht kwamen ze er altijd mee weg. Zoals je hier ook kunt lezen hebben mensen die in Israël wonen totaal geen empathie met Palestijnen. *knip* deze discussie is afgesloten, zie modbreak

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 12-10-2023 13:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 16:15

Baseman77

We move

Ten tweede kidnapt Israël geen Palestijnse burgers.
Sinds wanneer niet?

https://rightsforum.org/v...ing-palestijnse-jongeren/

Israël schendt al vele jaren de mensenrechten van Palestijnen en negeert al vele jaren allerlei VN-resoluties (vorig jaar waren het er 15).

https://www.amnesty.nl/landen/israel-en-palestina

https://rightsforum.org/i...n-gewelddadige-gang-gaan/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8I5ciyW4AA5tnN?format=png&name=small

Israël is natuurlijk verre van onschuldig in dit conflict, waarbij de huidige extremistische regering de duimschroeven alleen maar verder aandraaide met bijbehorende dreigingen.

Het zou niet gezegd hoeven worden, maar dit alles praat de acties van Hamas absoluut niet goed. Het vergelden van onschuldige slachtoffers door zelf onschuldige slachtoffers te maken is volkomen zinloos.
Waarbij momenteel zowel Hamas als Israël het humanitair oorlogsrecht schenden, wat voor beiden niet goed te praten is:

https://nos.nl/nieuwsuur/...t-humanitair-oorlogsrecht

Vergeet vooral niet dat in de Gazastrook een 2 miljoen Palestijnen wonen, bijna de helft daarvan is minderjarig. Alsof die allemaal Hamas steunen, alsof er überhaupt een keuze is, sinds Hamas de politieke macht heeft overgenomen hebben ze verkiezingen afgeschaft. Wat Hamas wil heeft niets te maken met wat de 'gewone Palestijn' wil. Zoals de huidige extremistische regering ook niet gewenst is door vele Israëliërs.

Dit conflict kent alleen verliezers, waarbij zoals altijd vooral de burgers slachtoffer worden.
Wijzen naar 1 enkele partij is onzin, zowel Israël als Hamas zijn hierin schuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sanane schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Als je kijkt naar geschiedenis zal je zien dat Israël altijd op dit niveau opereerde. Alleen vanwege hun politieke macht kwamen ze er altijd mee weg. Zoals je hier ook kunt lezen hebben mensen die in Israël wonen totaal geen empathie met Palestijnen. *knip*
*knip* zie modbreak

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 13-10-2023 08:01 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

-tom-562 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:44:
Heb je een bron dat het een leugen is dan?
Vooralsnog zijn er geen bewijzen voor en lijkt het vooral op een foute vertaling (of foute uitspraak van een emotionele militair in beroerd Engels):
Voor geen van beide beweringen – het levend verbranden van burgers en het onthoofden van baby’s – lijkt bewijs te bestaan.
https://www.volkskrant.nl...verhaal-vandaan~b678ae9b/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nogmaals:
Modbreak:Laten we de discussie over de onthoofde baby's en in hoeverre het correcte verslaggeving betreft beëindigen. We zijn nu met zijn allen in een cirkeltje aan het gaan met de discussie en gaan elkaar niet kunnen overtuigen, hierdoor verstoort het alleen maar de rest van de posts binnen dit topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Daar geloof je toch zelf ook niet in? Die inval in Gaza gaat er komen, het bombarderen gaat door, en Israel gaat echt die 350.000 reservisten niet naar huis sturen als Hamas die gijzelaars nu vrij laat. Het betekent alleen maar dat Israel dan de handen vrij heeft om wraak te nemen voor die 1300 doden. Hamas schiet er echt helemaal niets mee op om de gijzelaars nu te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Die mensen voelen dat al jaren, ze zijn niet anders gewend. Het is normaal geworden.

Denk dat velen hier geen besef hebben van hoe normaal het voor die mensen is geworden dat er een weer een flat op de grond ligt, dat ze met z’n allen op slippers door de gebroken stenen naar overlevende moeten zoeken.

Het afgesloten stuk, is dat al jaren. Er is weinig hoop daar. Er is ook weinig voor ze aan te veranderen, gezien niemand daar echt weet of ze Hamas nog steunen of niet.

Hamas zoekt een uitweg, op de verkeerde manier. Op een of andere manier is deze oorlog de enige hoop op een toekomst dat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

downtime schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:49:
[...]

Daar geloof je toch zelf ook niet in? Die inval in Gaza gaat er komen, het bombarderen gaat door, en Israel gaat echt die 350.000 reservisten niet naar huis sturen als Hamas die gijzelaars nu vrij laat. Het betekent alleen maar dat Israel dan de handen vrij heeft om wraak te nemen voor die 1300 doden. Hamas schiet er echt helemaal niets mee op om de gijzelaars nu te laten gaan.
Je speculeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Even voor mijn beeld wat ik steeds mis in alle berichten. Israel heeft aangegeven dat mensen het gebied moeten verlaten (waarschijnlijk ivm het grond offensief) en steeds krijg ik te horen en lees ik dat kan niet want ze zijn gevangen in Gaza en kunnen niet weg.

Er is toch een grens gebied met Egypte? Waarom is die grens dan gesloten? Is Egypte dan ook niet een (vervelende) partij in dit conflict en medeplichtig hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

rikoos schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:52:
Even voor mijn beeld wat ik steeds mis in alle berichten. Israel heeft aangegeven dat mensen het gebied moeten verlaten (waarschijnlijk ivm het grond offensief) en steeds krijg ik te horen en lees ik dat kan niet want ze zijn gevangen in Gaza en kunnen niet weg.

Er is toch een grens gebied met Egypte? Waarom is die grens dan gesloten? Is Egypte dan ook niet een (vervelende) partij in dit conflict en medeplichtig hierin?
Waar moeten ze heen dan? Hoe moet Egypte ze opvangen? Als ze Gaza verlaten komen ze nooit meer terug, daar zorgt Israel wel voor dan. Precies wat ze willen een lege Gaza.Die mensen willen Gaza ook niet verlaten, willen gewoon een veilig plek en hulp.

Nee wat veel logischer is: Wijs een gebied aan dat save is en laat Humanitaire hulp daar toe. Waar Egypte ook voor heeft gepleit en geprobeerd een konvooi aan hulp te sturen maar Israel waarschuwde dat er niks toegelaten wordt en dreigde de boel op te blazen als ze dichtbij komen. De enige agressor in deze is Israël.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Egypte gaf in een verklaring aan bang te zijn dat er Hamas strijders mee ontvluchten. In het Gaza stuk kun je zijn wie je wil, dus er valt ook weinig identiteit te controleren. Hamas geeft de documenten uit, dus wie laat je wel toe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Komt er op neer dat Egypte de Palastijnen ook niet wil hebben. Voor meer informatie kan je het beste [ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict: achtergronden doorlezen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:12:
[...]

Nee, ik probeer je duidelijk te maken dat palestijnse burgers met het zelfde zitten als jij, aangevallen door een buurland, en kans om slachtoffer te worden van 2 strijdende groepen waar jou mening niet gevraagd wordt.

En jij hebt dan nog de luxe van een schuilkelder en een raketschild.

Empathie voor de mede mensen, dat is het enige waar ik je op probeer te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ja, maar dat is op zich logisch.
Want waar moet Egypte duizenden, zo niet honderdduizenden vluchtelingen opvangen? En wie betaalt dat?

Al helpt het huidige repressieve regime in Egypte ook niet, ze willen de grens ook niet open zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
https://www.bnr.nl/nieuws...0-mensen-ontheemd-in-gaza

Dit bericht bevat onder andere:
Liveblog | Israël: pas water en voedsel naar Gaza na vrijlating gijzelaars
Auteur: BNR Webredactie

Het is de zesde dag sinds de Hamas-aanval vanuit Gaza op Israël. Het dodental aan Israëlische zijde ligt nu boven de 2000, het aantal slachtoffers in Gaza bedraagt inmiddels 1200. Israël loopt zich warm voor de inval in Gaza. De blokkade van stroom, voedsel en water blijft gehandhaafd totdat de gijzelaars vrijkomen. Nederland en andere landen evacueren hun onderdanen uit Israël.
09:54

Israëlische minister: Geen stroom, water, brandstof naar Gaza totdat gijzelaars zijn bevrijd

De Israëlische minister van Energie Israel Katz heeft zojuist getweet:

'Humanitaire hulp naar Gaza? Geen elektriciteitsknop zal worden aangezet, geen waterkraan zal worden geopend en geen brandstoftruck zal binnenkomen totdat de Israëlische ontvoerden naar huis zijn teruggekeerd. Humanitarisme voor humanitarisme. En niemand zal ons moraal prediken.'

[ Voor 27% gewijzigd door murphydrz op 12-10-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jij wil beweren dat Israel die 1300 doden wel vergeet zolang ze de gijzelaars maar terug krijgen? Het grote probleem van dat conflict is juist dat niemand ooit iets vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 13:27

flessuh

Set sail for fail!

downtime schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Jij wil beweren dat Israel die 1300 doden wel vergeet zolang ze de gijzelaars maar terug krijgen? Het grote probleem van dat conflict is juist dat niemand ooit iets vergeet.
het zal niet bepaald aantrekkelijk zijn een grondoffensief te starten als de ontvoerde mensen terug zijn, aangezien een grondoffensief een garantie geeft dat er aanzienlijk soldaten zullen sneuvelen.
Naast de extra burgerslachtoffers van het menselijke schild dat Hamas gebruikt.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
Standeman schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Komt er op neer dat Egypte de Palastijnen ook niet wil hebben. Voor meer informatie kan je het beste [ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict: achtergronden doorlezen.
Ik ken het conflict maar al te goed, heb enige tijd in Israle doorgebracht en en een directe collega van mij is omgekomen in augustus 2001 bij een aanslag tijdens een etentje (avond ervoor hebben wij in hetzelfde restaurant gegeten).
Baseman77 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:58:
[...]
Ja, maar dat is op zich logisch.
Want waar moet Egypte duizenden, zo niet honderdduizenden vluchtelingen opvangen? En wie betaalt dat?

Al helpt het huidige repressieve regime in Egypte ook niet, ze willen de grens ook niet open zetten.
Dan maken ze zich dus indirect ook medeschuldig toch? Mensenlevens zijn niet geld uit te drukken denk ik. Wel apart dat ze wel dan Israel de les lezen over humaniteit terwijl ze ze wel aan hun lot overlaten.

Punt is wel duidelijk voor iedereen: Hamas = 100% evil maar niemand brand zijn vingers eraan en laat Israel het maar zelf oplossen.

[ Voor 39% gewijzigd door rikoos op 12-10-2023 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Empathie voor de mede mensen, dat is het enige waar ik je op probeer te wijzen.
Dat is er, voor de mensen in Gaza die nu en al 15 jaar (ongeveer) lijden onder de waanzin van Hamas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

downtime schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Dat zou ook speculeren zijn.

Ik weet niet wat de plannen zijn en als ik ze zou weten zou ik ze niet delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon

- Egypte heeft geen zin in 2 miljoen vluchtelingen
- Van zowel Palestijnse als Egyptische kant is het geloof waarschijnlijk dat de kans groot is dat er nooit een terugkeer optie zal zijn
- De grensovergang is gisteren gebombardeerd (meer een korte termijn issue issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Dat is er, voor de mensen in Gaza die nu en al 15 jaar (ongeveer) lijden onder de waanzin van Hamas.
Dat is er zeker niet. Dan zou gaza momenteel niet zonder stroom/medicijnen zitten. Blijkbaar vinden jullie het niet erg dat er burgers/kinderen doodgaan totdat hamas de gijzelaars vrijlaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

sanane schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Dat is er zeker niet. Dan zou gaza momenteel niet zonder stroom/medicijnen zitten. Blijkbaar vinden jullie het niet erg dat er burgers/kinderen doodgaan totdat hamas de gijzelaars vrijlaat.
Dat is een verkeerde conclusie die je trekt. Ik hoop dat de burgers incl kinderen over een uur weer water hebben. Nee. Over een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
rikoos schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Dan maken ze zich dus indirect ook medeschuldig toch? Mensenlevens zijn niet geld uit te drukken denk ik. Wel apart dat ze wel dan Israel de les lezen over humaniteit terwijl ze ze wel aan hun lot overlaten.
Ze moeten hun land maar opgeven om een ander land te helpen en zo niet zijn ze medeschuldig :? Dus ook hier geldt weer dat sommige opties er gewoon niet zijn en dat kun je landen niet kwalijk nemen. Egypte heeft niet de mogelijkheden en middelen om zoveel mensen op te vangen (waarbij je ook al weet dat de meesten nooit meer terug zullen gaan)
Punt is wel duidelijk voor iedereen: Hamas = 100% evil maar niemand brand zijn vingers eraan en laat Israel het maar zelf oplossen.
Wat zie je dan als andere werkbare optie? Want dat is het hele probleem hier, de situatie daar zorgt er voor dat er maar heel weinig opties zijn en de opties die er wel zijn, zijn stuk voor stuk hele slechte. En dat zie je ook in dit topic, alle opties worden afgekraakt, maar er is niemand die een optie heeft verzonnen welke humaan maar ook praktisch echt mogelijk is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:07:
Ja, @Maurice079 we dreigt een watertekort omdat Hamas burgergijzelaars niet vrijlaat.

Dat ze maar opschieten!
Binnen het perspectief van deze oorlog snap ik je opmerking en de houding van Israel. Hamas is begonnen, pay the price. Buigen of barsten.

In het grotere perspectief van de problematiek van 2 volken die hetzelfde land willen is de keiharde opstelling van Israel niet heel productief, to put it mildly. Je kan moeilijk de gehele bevolking van Gaza veranwoordelijk houden voor de daden van Hamas, dus die moet je dan ook niet op deze manier gijzelen. Je wil namelijk ook niet dat Hamas zonder onderscheid Israelische burgers verantwoordelijk houdt voor het beleid van de regering. Er is nu geen escape voor Jan modaal in Gaza. Dat is denk ik niet wenselijk.

Ooit zullen vertegenwoordigers van de Palestijenen en Israel om de tafel moeten lijkt me.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
sanane schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Zoals ik hierboven ook zeg, ik snap best dat je deze optie zeer slecht vind, maar wat is dan een betere optie waarbij je niet Hamas vrij spel geeft?

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
redwing schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:18:
Wat zie je dan als andere werkbare optie? Want dat is het hele probleem hier, de situatie daar zorgt er voor dat er maar heel weinig opties zijn en de opties die er wel zijn, zijn stuk voor stuk hele slechte. En dat zie je ook in dit topic, alle opties worden afgekraakt, maar er is niemand die een optie heeft verzonnen welke humaan maar ook praktisch echt mogelijk is.
Die heb ik ook niet maar wat ik heel moeilijk vindt is dat mensen Israel nu maar (vooraf) al aanvallen op de mogelijke daden die kunnen plaatsvinden. Ik heb enige tijd in Israel gezeten voor werk en van dichtbij meegemaakt hoe extreem de samenleving kan zijn als het om veiligheid gaat. Je zou maar dagelijks met die dreiging van aanslagen moeten leven.

Punt is dat we in zo'n vicieuze cirkel van geweld blijven hangen. Hamas zal nooit stoppen tot de laatste Jood vermoord of verdreven is en Israel zal altijd blijven reageren op geweld van Hamas (en Hezbollah niet te vergeten).

Als ik de oplossing wist had ik niet hier op het forum gezetten denk ik ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

boesOne schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:19:
[...]

Je kan moeilijk de gehele bevolking van Gaza veranwoordelijk houden voor de daden van Hamas, dus die moet je dan ook niet op deze manier gijzelen. Je wil namelijk ook niet dat Hamas zonder onderscheid Israelische burgers verantwoordelijk houdt voor het beleid van de regering.
1. Ik / de Israëlische regering hou de hele bevolking van Gaza niet verantwoordelijk voor wat er afgelopen zaterdag is gebeurd.
2. Als de Israëlische regering en het leger de gruweldaden zou doen die Hamas heeft gedaan en duizenden raketten, jaren lang, afschieten op de buren, dan zou het Israelische volk die regering afzetten. Al lang. Desnoods ten koste van vele burgers.
3. Hamas houdt per definitie geen onderscheid tussen burgers en het beleid van de regering.
Er is nu geen escape voor Jan modaal in Gaza. Dat is denk ik niet wenselijk.
Klopt. Dat is niet wenselijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Jumpiefox schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Hamas had al aan gegeven om aan gevangen ruil te doen, waarom gaan ze die kant niet op? Kinderen en vrouwen omruilen. Of dat proberen voordat je talloze slachtofers maakt. Ik hoor hier elke keer wel heel snel "het kan niet anders"
Er is wel een verschil tussen gevangen en gijzelaars. De eerste groep wordt verdacht of zit vast voor een strafbaar feit, de tweede groep is onschuldig.

Als Israël hier in mee gaat is elke Israëlische burger vogelvrij vanaf nu, want inwisselbaar voor een gevangene.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

1. Ik / de Israëlische regering hou de hele bevolking van Gaza niet verantwoordelijk voor wat er afgelopen zaterdag is gebeurd.
2. Als de Israëlische regering en het leger de gruweldaden zou doen die Hamas heeft gedaan en duizenden raketten, jaren lang, afschieten op de buren, dan zou het Israelische volk die regering afzetten. Al lang. Desnoods ten koste van vele burgers.
3. Hamas houdt per definitie geen onderscheid tussen burgers en het beleid van de regering.

[...]

Klopt. Dat is niet wenselijk.
Je kan imho niet tegelijkertijd geen escape bieden voor het gewone volk en verkondigen dat je ze niet verantwoordelijk houdt. Netto trek je ze dus willens en wetens mee in de destructie. Wees daar dan eerlijk over. Men voert in feite oorlog tegen alle Palestijnen en niet alleen tegen Hamas.

Verder weet ik de oplossing ook niet, zeker met een tegenstander die zich tussen het gewone volk schuilhoudt. Dat Israel Hamas probeert uit te schakelen lijkt me nogal wiedes.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16

Egypte is ook een dictatuur waar de huidige leiders via een staatsgreep aan de macht zijn gekomen. Er is enorm veel corruptie. Er was een meer Palestijns gezinde president gekozen (Mosri) maar die is dus snel door het leger afgezet. Sindsdien krijgen regering, leger veel geld en goodies zoals F16s van de VS en doen ze aan de grens met Gaza whatever de VS wenst (=grens dichthouden, Israel de touwtjes in handen laten houden voor wat betreft in- en uitvoer).

https://en.wikipedia.org/wiki/2011_Egyptian_revolution

https://english.ahram.org...ation,-regional-cris.aspx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

boesOne schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Je kan imho niet tegelijkertijd geen escape bieden voor het gewone volk
Het gewone volk wordt (ook) gestopt door Egypte.
Misschien moet de internationale gemeenschap een paar schepen sturen en dan pendelen om burgers op te halen en in die schepen te vervoeren en ergens naar toe te brengen.
Geen idee.
en verkondigen dat je ze niet verantwoordelijk houdt.
Natuurlijk wel! Hoezo kan dat niet?
Hamas heeft de sleutel tot het voorkomen van een humanitaire ramp: laat de gijzelaars vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:29:
[...]

1. Ik / de Israëlische regering hou de hele bevolking van Gaza niet verantwoordelijk voor wat er afgelopen zaterdag
Blijkbaar dus wel.

https://www.timesofisrael...-abductees-returned-home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

waar blijkt dat uit? Want een linkdrop is mooi maar ik wil graag weten waarom jij denkt van wel. Welk stuk van je linkdrop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

waar blijkt dat uit? Want een linkdrop is mooi maar ik wil graag weten waarom jij denkt van wel. Welk stuk van je linkdrop?
Stukje "Humanitarian aid to Gaza? No electrical switch will be turned on, no water pump will be opened and no fuel truck will enter until the Israeli abductees are returned home"

Dit zijn geen maatregelen alleen tegen hamas

Ik raad je ook aan om deze video te bekijken van onze mevrouw Ursula. :+ hopelijk snap je het boodschap

Ursula von der Leyen

2022 - Russian-Ukrainian war:

“Russian attacks on civilian infrastructure, especially electricity, are war crimes. Cutting off water, electricity and heating to men, women and children as winter approaches are acts of pure terror.”

2023 – Israeli-Palestinian War:

"Israel has the right to defend itself."

https://twitter.com/Sprin...U4VAVaWAYwLe_MOesTYQ&s=19

[ Voor 61% gewijzigd door sanane op 12-10-2023 13:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vrietje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

De sancties tegen Rusland zijn compleet anders, die proberen voornamelijk de burgerbevolking te ontzien.
Waar hier het onthouden van water en voedsel, specifiek gericht is op de burgerbevolking.

De vergelijking is niet echt te maken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

sanane schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Stukje "Humanitarian aid to Gaza? No electrical switch will be turned on, no water pump will be opened and no fuel truck will enter until the Israeli abductees are returned home"

Lordy79 in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen"

ik verwijs je naar dit antwoord op Boes. De sleutel ligt bij Hamas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

[...]

“Russian attacks on civilian infrastructure, especially electricity, are war crimes. Cutting off water, electricity and heating to men, women and children as winter approaches are acts of pure terror.”
Zei Rusland erbij dat als er gegijzelde Russische burgers waaronder kinderen, vrouwen en mannen worden vrijgelaten gestopt wordt met deze aanvallen?
Of is het een valse vergelijking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Israëlische aanvallen op de luchthaven van Damascus (Syrië) & Aleppo.

Beelden:

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:44:
...

Hamas heeft de sleutel tot het voorkomen van een humanitaire ramp: laat de gijzelaars vrij.
Het is niet zo dat er maar één sleutel is. Het zijn afwegingen die worden gemaakt, bepaalde keuzes, bij iedereen die invloed heeft op het eigen handelen of handelen van anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 12-10-2023 13:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

*knip*, kromme redenering

[ Voor 82% gewijzigd door NMH op 12-10-2023 14:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

London schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:19:

[Twitter]

Beelden:
[Twitter]
Wow if true.

Even bevestiging afwachten, dat liep gisteren ook niet zo lekker toen met die onbevestigde berichten zogenaamd vanuit Hezbollah.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

Ik zou dat niet zo maar als feit presenteren op het moment dat het nog geruchten zijn. Zo ontstaat fake news.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50
[...]

Ik raad je ook aan om deze video te bekijken van onze mevrouw Ursula. :+ hopelijk snap je het boodschap

Ursula von der Leyen

Ergens is het ook iets anders toch?
Rusland viel Oekraïne binnen, Rusland sluit water/elektriciteit/verwarming af
Hamas valt Israel aan, Israel sluit water/elektriciteit/verwarming af

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:44:
[...]

Dit is natuurlijk onzin en van het niveau ''look what you made me do''. Zoals iedereen is Israel verantwoordelijk voor haar eigen keuzes en daden. En het is Israel's keuze om de Gaza te blokkeren en daarbij de mensen te straffen die niet lid van Hamas zijn. Je moet het niet omdraaien.

Dat Israel hier redenen voor heeft, prima. Maar het is en blijft haar keuze. En dus ligt de sleutel niet alleen maar bij Hamas. Die ligt net zo goed bij Israel en de keus die gemaakt is. Het is geen onomkeerbare natuurwet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
je ook aan om deze video te bekijken van onze mevrouw Ursula. :+ hopelijk snap je het boodschap

Ursula von der Leyen

[/quote]

Is het niet zo dat de Palestijnen niet als mensen worden gezien?
Water en electriciteitsnet afsluiten op zo’n grootschalige geval wordt vaak gezien als genocide. Maar als het bij de Palestijnen gebeurt, komt er geen enkele wanklank.

Feit is dat de Palestijnen “gewoon” moeten afwachten totdat de Israëlische vindt dat het genoeg is. Ze kunnen nergens naartoe. Kunnen nergens schuilen.
Op internationale steun hoeven ze niet te rekenen. De VS en West Europa steunen Israël onvoorwaardelijk. De rest van de wereld vind ze niet belangrijk genoeg om tegen de grootmachten in te gaan. Wat mensenrechten organisaties zullen moord en brand schreeuwen, maar hun nemen we alleen serieus als het ons uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
Lordy79 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Zei Rusland erbij dat als er gegijzelde Russische burgers waaronder kinderen, vrouwen en mannen worden vrijgelaten gestopt wordt met deze aanvallen?
Of is het een valse vergelijking?
War crimes zijn war crimes, de reden dat ze gedaan worden doen er niet echt toe. Vergelijking gaat over het uitvoeren van war crimes, in die zin werkt de vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Russel88 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:47:
je ook aan om deze video te bekijken van onze mevrouw Ursula. :+ hopelijk snap je het boodschap

Ursula von der Leyen

[/quote]

Is het niet zo dat de Palestijnen niet als mensen worden gezien?
Water en electriciteitsnet afsluiten op zo’n grootschalige geval wordt vaak gezien als genocide. Maar als het bij de Palestijnen gebeurt, komt er geen enkele wanklank.

Feit is dat de Palestijnen “gewoon” moeten afwachten totdat de Israëlische vindt dat het genoeg is. Ze kunnen nergens naartoe. Kunnen nergens schuilen.
Op internationale steun hoeven ze niet te rekenen. De VS en West Europa steunen Israël onvoorwaardelijk. De rest van de wereld vind ze niet belangrijk genoeg om tegen de grootmachten in te gaan. Wat mensenrechten organisaties zullen moord en brand schreeuwen, maar hun nemen we alleen serieus als het ons uitkomt.
Deze vergelijking slaat compleet mank.
Hamas hoeft alleen de gijzelaars heelhuids terug te brengen en de voorzieningen zijn er weer.
...in oekraine mochten zij het zelf uitzoeken..
..... wel bij de feiten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
murphydrz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Deze vergelijking slaat compleet mank.
Hamas hoeft alleen de gijzelaars heelhuids terug te brengen en de voorzieningen zijn er weer.
...in oekraine mochten zij het zelf uitzoeken..
..... wel bij de feiten blijven.
Dus war crimes zijn prima als je ze als dreig middel gebruikt en ze zo weer aan kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

War crimes zijn war crimes, de reden dat ze gedaan worden doen er niet echt toe. Vergelijking gaat over het uitvoeren van war crimes, in die zin werkt de vergelijking.
*knip*
Rant / victim blaming.

[ Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 12-10-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Dus war crimes zijn prima als je ze als dreig middel gebruikt en ze zo weer aan kunt zetten?
Actie is reactie.
Bovendien weet ik niet exact of dit onder oorlogsmisdaden valt. Zij geven de vijand in elk geval nog een keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50
Jumpiefox schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

Sinds vanochtend vollop Victim blaming gedaan hier. Elke war-crime die Israel begaat wordt geralitiveerd en goed gepraat met: Ze kunnen niet anders of Hamas is de boosdoener.

Israel moet en zal als heilig boontje neergezet worden. Men beweert ook elke keer dat het IDF/Israel niet zo evil is, en respectvol met de situatie om gaat, respectvol met de doden omgaat etc etc. Hamas laat beelden zien hoe ze het lichaam van een idf soldaat mee sleuren/slaan. "WAT EEN BEESTEN", compleet terecht uiteraard. IDF/Israel die pissen op lichamen/na trappen etc: Ja niet zo slim om dat op camera te doen.
https://twitter.com/Shayk...tatus/1712407766281916438
Beeld is geblurd.
Ze zijn allebei fout, de ene erger dan de ander. Maar het is allebei fout. Alleen in deze actie is nu Hamas de agressor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

[Twitter]

Beelden:
[Twitter]
Los van dat het wmb een fuzzy stofwolk is (niet meteen duidelijk of het het vliegveld betreft), is een andere bericht van account heel interessant te noemen.
En zou er idd op kunnen duiden dat er _iets_ in Syrië aan de hand is waardoor het Iraanse vliegtuig niet meer wil of kan landen

Omdraaien en gas erbij :)

[ Voor 3% gewijzigd door bloody op 12-10-2023 13:59 ]

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

bloody schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Los van dat het wmb een fuzzy stofwolk is (niet meteen duidelijk of het het vliegveld betreft), is een andere bericht van account heel interessant te noemen.
En zou er idd op kunnen duiden dat er _iets_ in Syrië aan de hand is waardoor het Iraanse vliegtuig niet meer wil of kan landen
[Twitter]
Omdraaien en gas erbij :)
[Twitter]
Klopt, de vraag is ook wie of wat er in dat vliegtuig zit.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8PEupTXsAAPa-J?format=jpg&name=900x900

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

tiswat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Ze zijn allebei fout, de ene erger dan de ander. Maar het is allebei fout. Alleen in deze actie is nu Hamas de agressor.
Jullie gijzelen 100 burgers? Wij gijzelen water/stroom/voedsel voor de Gaza-strook. Of die ziekenhuizen door blijven draaien boeit ons niet.

Het beantwoorden van gijzeling met een reactieve gijzeling is zoals hierboven gesteld: een oorlogsmisdaad vergelden met een tegen-oorlogsmisdaad. Wat mij betreft staan ze allebei binnenkort voor het ICC.

Let wel: het is voor mij absoluut duidelijk dat Hamas de agressor is, en Israel het recht heeft zich te verdedigen tegen Hamas. De bevolking in de kibboetsen noch de bevolking in Gaza schiet daar echter ook maar iets mee op :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

London schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]
offtopic:
Het ironische is dat dat soort regimes continue tekeer gaan tegen het verdorven Westen, maar vervolgens wel ff lekker zelf in een Airbus zitten 8)7

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
murphydrz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:57:
[...]

Actie is reactie.
Bovendien weet ik niet exact of dit onder oorlogsmisdaden valt. Zij geven de vijand in elk geval nog een keuze.
Wikipedia: Collective punishment

Dit is tegen artikel 3 van de Geneva Conventions .

De burgers in Gaza hebben geen invloed op het gedrag van de gijzelnemers dus je mag ze niet straffen voor het daden van de gijzelnemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
Jumpiefox schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:55:
[...]
Israel moet en zal als heilig boontje neergezet worden.
Ik ben redelijk Pro Israël omdat ik er enige tijd ben geweest en de onredelijkheid aan alle kanten heb meegemaakt. Ik zeg echter NIET dat Israël altijd een heilig boontje is en verafschuw de nederzettingen politiek maar zolang Israël met dit soort beesten (aka Hamas) te maken heeft kan je weinig anders doen dan te reageren (misschien met iets mindere mate dat wel). Met een partij als Hamas is simpelweg niet te onderhandelen of te praten zolang zij elke Jood/Homo of andersdenkende dood willen hebben en geen andere compromis willen sluiten dan alle Joden dood of verdreven uit Israël.

Ik geloof niet dat (dat weiger ik) dat alle inwoners van Israël ELKE Palestijn dood wil hebben maar wel ELKE maar dan ook ELKE Hamas aanhanger wil vernietigen om het simpele feit dat zolang Hamas er is er geen vrede zal komen.

PS Soms begin ik weer te verlangen naar de PLO die ondanks hun gewelddadige verleden wel hun foute handelswijze inzag en ging onderhandelen en elke winst die zij ooit hebben gemaakt ongedaan is gemaakt door de verkiezing van Hamas door het Palestijnse volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Wat is er nou precies te zien op dat filmpje dan? Ik zie een man die in de struiken pist, niet meer niet minder. Ik zie geen lichamen waarop wordt gepist, of na getrapt?
Of het netjes / smaakvol / slim is daar gelaten.

[ Voor 50% gewijzigd door NMH op 12-10-2023 19:16 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

URINEREN OP EEN PLEK WAAR 5 PALESTIJNEN WERDEN GEDOOD.

Dit ruikt wel een beetje naar Propaganda, elkaar vooral zo veel mogelijk zwart maken.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 12-10-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
rikoos schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Ik ben redelijk Pro Israël omdat ik er enige tijd ben geweest en de onredelijkheid aan alle kanten heb meegemaakt. Ik zeg echter NIET dat Israël altijd een heilig boontje is en verafschuw de nederzettingen politiek maar zolang Israël met dit soort beesten (aka Hamas) te maken heeft kan je weinig anders doen dan te reageren (misschien met iets meer mate dat wel). Met een partij als Hamas is simpelweg niet te onderhandelen of te praten zolang zij elke Jood/Homo of andersdenkende dood willen hebben en geen andere compromis willen sluiten dan alle Joden dood of verdreven uit Israël.

Ik geloof niet dat (dat weiger ik) dat alle inwoners van Israël ELKE Palestijn dood wil hebben maar wel ELKE maar dan ook ELKE Hamas aanhanger wil vernietigen om het simpele feit dat zolang Hamas er is er geen vrede zal komen.

PS Soms begin ik weer te verlangen naar de PLO die ondanks hun gewelddadige verleden wel hun foute handelswijze inzag en ging onderhandelen en elke winst die zij ooit hebben gemaakt ongedaan is gemaakt door de verkiezing van Hamas door het Palestijnse volk.
De nederzettingen politiek is een van de redenen dat Hamas bestaat. De nederzettingen politiek is aggressor gedrag. Elkel Hamas aanwijzen als aggressor in to conflict is niet accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Wikipedia: Collective punishment

Dit is tegen artikel 3 van de Geneva Conventions .

De burgers in Gaza hebben geen invloed op het gedrag van de gijzelnemers dus je mag ze niet straffen voor het daden van de gijzelnemers.
De burgers in Gaza kunnen in opstand komen tegen de hamas-bezetters en in die zin kunnen zij invloed uitoefenen.
Overigens een goed artikel, alleen naar mijn inziens niet van toepassing op deze situatie, omdat hamas zelf de invloed heeft om het tij te keren.

Hoe dan ook, beide volkeren hadden vreedzaam naast elkaar kunnen leven en iemand heeft hier de opmerking al geplaatst dat het eigenlijk een religieuze strijd betreft.
...de ene god is beter dan de andere, zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

De nederzettingen politiek is een van de redenen dat Hamas bestaat. De nederzettingen politiek is aggressor gedrag. Elkel Hamas aanwijzen als aggressor in to conflict is niet accuraat.
Het zou fraai zijn als je een onderscheid maakt tussen enerzijds het decennialang durende conflict, en anderzijds de recente gruweldaden van een terroristische organisatie. Dit is te makkelijk.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:25:
Intussen heeft de EU een ultimatum aan Twitter/X en Elon Musk gesteld:
[Afbeelding]
Er is een ontwikkeling in deze kwestie: Musk trekt z'n keutel in!
X verwijdert Hamas-accounts na kritiek EU

X heeft honderden aan Hamas gelieerde accounts verwijderd, net als tienduizenden posts op het socialemediaplatform. Dat meldt de bestuursvoorzitter van X, Yaccarino.

Eurocommissaris Breton riep X-baas Musk eergisteren in een brief op iets te doen aan het verspreiden van nepnieuws over de Hamas-aanval op het platform. Musk stelde toen dat op X alles open source en transparant is en riep gebruikers op overtredingen te melden.

Yaccarino zegt dat nu dat er maatregelen zijn genomen. "X pakt fake- en gemanipuleerde inhoud aan tijdens deze steeds veranderende crisis", schrijft ze in een brief aan Breton. "Op X is geen plaats voor terroristische organisaties of gewelddadige extremistische groeperingen."
Via NOS liveblog https://nos.nl/collectie/...reidt-grondoffensief-voor

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

De nederzettingen politiek is een van de redenen dat Hamas bestaat.
de grootste vijand van Hamas is vrede. Niet zozeer Israel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArgantosNL
murphydrz schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

De burgers in Gaza kunnen in opstand komen tegen de hamas-bezetters en in die zin kunnen zij invloed uitoefenen.
Overigens een goed artikel, alleen naar mijn inziens niet van toepassing op deze situatie, omdat hamas zelf de invloed heeft om het tij te keren.

Hoe dan ook, beide volkeren hadden vreedzaam naast elkaar kunnen leven en iemand heeft hier de opmerking al geplaatst dat het eigenlijk een religieuze strijd betreft.
...de ene god is beter dan de andere, zeg maar.
Onder die logica zijn de israelische burgers schuldig aan het maken van de settlements en zijn ze bezetters. En dan moeten we de gegijzelde labelen als POW's.

Er wordt hier gewoon constant met 2 maten gemeten en veel meer verantwoordelijkheid gelegd bij de bevolking dat leeft onder een terrorstische groep tegenover een bevolking dat leeft onder een stabiele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Het zou fraai zijn als je een onderscheid maakt tussen enerzijds het decennialang durende conflict, en anderzijds de recente gruweldaden van een terroristische organisatie. Dit is te makkelijk.
Ik hoorde bij Veldheren #30 ("Een nieuwe grondoorlog: van Oekraïne naar Israël") vandaag dat je het niet los mag zien :?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Jedi_Pimp schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

Als je vrede in de regio daar wil hebben kun je dit niet los zien. Het is eerder te makkelijk om te zeggen Hamas is de badguys de palestijnen hebben ze niet weg gestemt, dus gooi het zooitje maar plat alles is geoorlooft..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
_Bailey_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

de grootste vijand van Hamas is vrede. Niet zozeer Israel
De grooste vijand van Hamas is rationeel denken, Hamas is een religieus terreur groep die hebben geen endgame in dit leven behalve sterven voor de god waar ze in geloven.

Ik snap niet waarom rationeel gedrag verwacht wordt van Hamas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12-09 17:42
London schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]
Minister uit Iran naar Damascus.

Terug gevloten omdat Isreal zojuist wat bommetjes op international airport of damascus heeft gedropt volgens het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

De grooste vijand van Hamas is rationeel denken,
hoe gaat Israel of welk ander land dan ooit een (vredes)accoord met hen sluiten? M.i. is dat 100% onmogelijk met Hamas.
Dat is ook helemaal niet hun (Hamas) doel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

Een video van Hans Teeuwen:

https://twitter.com/i/status/1712428187437682692

https://x.com/nicoschipper/status/1712428187437682692?s=20

In deze reactie op de roep om context bij de terreur van Hamas slaat hij de spijker op de kop

Uit het awm-beleid:

Een link naar een nieuwsbericht of video plaatsen als argumentatie of aanzet voor een discussie is ongewenst. Geef altijd in eigen woorden argumenten voor een punt en gebruik eventueel nieuwsberichten of video's als ondersteuning daarvoor. Geef een samenvatting van het artikel of de video en geef aan waarom dat relevant is voor je argument of de discussie.

Let dus op de linkdrops aub.

[ Voor 67% gewijzigd door tweakduke op 12-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
_Bailey_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

hoe gaat Israel of welk ander land dan ooit een (vredes)accoord met hen sluiten? M.i. is dat 100% onmogelijk met Hamas.
Dat is ook helemaal niet hun doel.
Omdat dit nu al 70 jaar gaande is, is er geen simple oplossing.
Laaste keer dat er kans op vrede was dat was onder Rabin.
Toen dit gebeurde werd hij uitgemaakt tot verrader en deed Nethanyu rallies die op riepen tot de dood van Rabin. Dit gebeurde en nu is Nethanyu de baas en hij zal vast heel hard zijn best doen voor vrede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Jerie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Ik hoorde bij Veldheren #30 ("Een nieuwe grondoorlog: van Oekraïne naar Israël") vandaag dat je het niet los mag zien :?
Ja, hoorde ik net toevallig ook - ze gaven echter verbaal wel wat meer duiding. In het geschreven woord, zonder (al te veel) context een dergelijk statement komt altijd wat lomper over.
Volgens mij gaven ze het ook bij wijze van juxtapositie met Rosenthal's uitspraken bij Op1.
ArgantosNL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Als je vrede in de regio daar wil hebben kun je dit niet los zien. Het is eerder te makkelijk om te zeggen Hamas is de badguys de palestijnen hebben ze niet weg gestemt, dus gooi het zooitje maar plat alles is geoorlooft..
Nu bevestig je een beetje mijn punt, want je hebt het nu over de vrede in de regio - oftewel een beoogde oplossing voor het conflict dat al decennia aan de hand is. Het laatste (platgooien) hoor je mij overigens niet zeggen, echter lijkt het me vrij evident lijkt dat nu (i.e. oktober 2023) Hamas wel degelijk het stempel "bad guys" mag krijgen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]