Dus willens en wetens die doen en dan de onschuldige slachtoffers van je eigen volk voor lief nemen?Volgens al-Hayya was het op voorhand duidelijk dat Israël hard zou terugslaan en Gaza zou bombarderen. ,,We wisten dat op onze grote daad ook een grote reactie zou komen, maar we moesten de mensen duidelijk maken dat we de Palestijnse kwestie niet zouden laten sterven.”
Dus het maakt ze niet uit hoeveel slachtoffers er vallen? Lekker makkelijk vanuit je luxe villa in Qatar, walgelijk!,,Het doel van Hamas is niet om Gaza te besturen en het van water, elektriciteit en dergelijke te voorzien”, benadrukt al-Hayya nog. ,,Hamas, de al-Qassam-brigades en het verzet hebben de wereld wakker geschud uit zijn diepe slaap. Deze strijd heeft niet als doel om de situatie in Gaza te verbeteren, maar wel om de situatie volledig omver te werpen”, besluit de Hamasleider.
We gaan dit toch niet herhalen met elke nieuws outlet die dit vertraagd verslaat om zo elke dag onze afschuw te kunnen uiten??rikoos schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:25:
https://www.ad.nl/buitenl...srael-aanvielen~abc9af95/
[...]
Dus willens en wetens die doen en dan de onschuldige slachtoffers van je eigen volk voor lief nemen?
[...]
Dus het maakt ze niet uit hoeveel slachtoffers er vallen? Lekker makkelijk vanuit je luxe villa in Qatar, walgelijk!
Bailey heeft dit 2 dagen geleden al gepost
always bring a towel
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Het gaat beide kanten op he. Er staat nota bene aan het eind in de discussion nog een stuk over niet-geweldloze acties.koudepinda schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:52:
[...]
Verder bevestigd deze studie juist mijn epistel dat ik eerder hield gebaseerd op een recentere studie van het icct.
Stop met excessief geweld, en geef mensen gelijle rechten en een perspectief op een vol leven.
Vind.het dan wel ironisch dat dit juist.word aangehaald om "kind soldaten" te bewijzen
Overigens ben ik met je eens dat excessief geweld moet stoppen. Volgens mij zijn mijn reacties in dit topic daar telkens vrij duidelijk over geweest. Israël past niet proportioneel geweld toe. Hamas is hamas en doet wat terroristische organisaties doen. En hoewel ik kan begrijpen waarom Israël nu zo reageert ben ik het er niet mee eens. Ik vind echter ook dat we ons als land niet moeten mengen in dat hele conflict. Er valt namelijk niets te winnen. Geen enkele definitieve oplossing aan dat conflict gaat ons bevallen.
*knip* s.v.p. geen aannames, onderbouw dit met betrouwbare bronnen.Trishul schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:08:
[...]
Ok, dus het wordt nu duidelijk dat je geen betrouwbaar bewijs kan vinden voor je stelling dat Hamas kindsoldaten gebruikt in DIT conflict. [...]
Ahja, dat heeft ze ook echt gestopt om een groot arsenaal daar op te bouwen. Ja, die grenzen zitten echt superpotdicht...[...]
Vergeet niet, enige manier om wapens te smokkelen voor Hamas, is via de tunnels onder de grond. Via zee, lucht en land kun je wel vergeten. Alles is afgeschermd en gecontroleerd, al ruim 16 jaar.
Toen de oorlog begon werd ook water, elektra, brandstof, voedsel en medicijnen toevoer gestopt naar Gaza[...]
Klopt en dat hebben we in eerdere conflicten ook gezien en we hebben ook gezien dat het soms de aanvallende superieure partij enorm heeft gekost.[...] Nee, Gaza als enclave met daarin militanten en terroristen met AK47s, granaten, qassam ongeleide raketten en RPGs is primitief te noemen vergeleken met IDF.
*knip*, reactie op geknipte reactie.
[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:11 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vind daar wel wat van. Kristalnacht moet herdacht worden, het is en zwarte bladzijde in de geschiedenis en het startschot van de holocaust. Dit aan elkaar koppelen doet geen recht aan die geschiedenis.Na de aanval van Hamas op 7 oktober besloot de organisatie van de Nationale Kristallnachtherdenking om ook de Israëlische ambassadeur donderdag aan het woord te laten. Modi Ephraim zal vooral ingaan op de relatie tussen die aanval en de Kristallnacht.
Moet echt elke manier van op de emotie spelen er bij gepakt worden?Heilbron vergelijkt 7 oktober met de ramp met vlucht MH17, waarbij onder anderen 196 Nederlanders omkwamen.
Och ja maak het dan ook nog maar eens nadrukkelijk religieus..Dit is de grootste moordpartij op een Joodse groep mensen sinds de oorlog. Dat heeft zo'n enorme impact op de Joodse samenleving in Nederland."
Ik ken helemaal niemand in de regio daarom voel ik me verbonden op humaan vlak met iedereen.Ik heb niks met de Israëlische politiek te maken", benadrukt Heilbron. Maar de ceremoniemeester heeft wel familie die in Israël woont. Mede daarom voelt hij zich verbonden met de mensen daar.
Ik vind dit een walchelijk stuk beladen stemmingmakerij.
Laten we herdenken dat die mensen vreselijke onnoemelijk dingen zijn aangedaan. En dat we dat niemand toewensen Jood of niet.
Er scherp op zijn wanneer het de kop op steekt en er tegen ageren.
Dit gebruiken als vehicle om de tweedeling te voeden is gruwelijk.
always bring a towel
Laat ik het botter stellen. Israel broed al dan niet bedoelt antisemitisme door het constante verbinden van de staat Israel aan de Joodse identiteit.koudepinda schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:27:
https://www.nu.nl/binnenl...oit-houden-rug-recht.html
[...]
Ik vind daar wel wat van. Kristalnacht moet herdacht worden, het is en zwarte bladzijde in de geschiedenis en het startschot van de holocaust. Dit aan elkaar koppelen doet geen recht aan die geschiedenis.
[...]
Moet echt elke manier van op de emotie spelen er bij gepakt worden?
[...]
Och ja maak het dan ook nog maar eens nadrukkelijk religieus..
[...]
Ik ken helemaal niemand in de regio daarom voel ik me verbonden op humaan vlak met iedereen.
Ik vind dit een walchelijk stuk beladen stemmingmakerij.
Laten we herdenken dat die mensen vreselijke onnoemelijk dingen zijn aangedaan. En dat we dat niemand toewensen Jood of niet.
Er scherp op zijn wanneer het de kop op steekt en er tegen ageren.
Dit gebruiken als vehicle om de tweedeling te voeden is gruwelijk.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ik kan natuurlijk dezelfde tip geven luister eens naar Israëlische leiders die openlijk zeggen dat ze Palestijnen willen verdrijven en een 2e nakba willen plegen. We hebben nog altijd een apartheidsregime dat openlijk apartheid nastreeft en zich aan geen enkele resolutie houdt en daardoor hoe erg je ze ook steunt gewoon een terreur staat is officiëel.rikoos schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:19:
[...]
Sorry hoor maar als je zo extreem in complotten denkt is vrede of iets in de die geest is het niet meer nogelijk en geen mogelijk enige beschaafde discussie te voeren. Alles is dus volgens jouw vanuit Israël zo in detail bedacht om die zo extreem te laten escaleren?
Tip: Luister eens naar de Hamas leiders van gisteren (die zelf lekker veilig in Qatar zitten en volledig te vinden op pa YT) hoe doordacht en bedacht alles is gegaan.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Israël is bereid om elke dag een 'humanitaire pauze' van vier uur te respecteren in het noorden van de Gazastrook, zegt het Witte Huis. De aankondiging is het eerste signaal van afkoeling in het conflict, meer dan een maand nadat het begonnen is.
Vanaf nu donderdag zou het ingaan.
1/ #Gaza map update #IDF is making steady progress and now I'm able to confirm several locations... Tsahal seized area in the vicinity of AlAqsa University (500m) ! also have the control over the coast of Gaza by advancing along #Rashid street toward the port reaching the Riashi https://t.co/MR9eyUXkLf pic.twitter.com/9ZvxQ23cUc
— J. like JJ 🇫🇷 🇺🇦 (@HeliosRunner) 9 november 2023
Dat is positief nieuws. Gaat Hamas nu een paar gijzelaars vrijlaten?Rubberen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:32:
Bron De tijd:
Israël is bereid om elke dag een 'humanitaire pauze' van vier uur te respecteren in het noorden van de Gazastrook, zegt het Witte Huis. De aankondiging is het eerste signaal van afkoeling in het conflict, meer dan een maand nadat het begonnen is.
Vanaf nu donderdag zou het ingaan.
Andere mapmaker toont vergelijkbaar beeld, alleen iets conservatiever aan de noordkant.RoD schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:09:
Kaart update. Het net rond Gaza stad begint zich aardig te sluiten. Maar de echte uitdaging bevindt zich natuurlijk in de stad zelf.
[Embed] [Afbeelding]
#Gaza map update:
— War Mapper (@War_Mapper) 9 november 2023
The #IDF continues to advance into Gaza city from both the North, as well as advancing from the South along the coast.
The evacuation corridor remains active. Usually for a 4–6-hour long period each day. pic.twitter.com/ozdmKKNeeY
Ik denk dat er heel veel valt te winnen. We zijn als medemensen die toekijken verantwoordelijk voor de daden die daar gebeuren. Ik ben blij dat Dhr Rutte probeert te deëscaleren, en hoop dat dit de laatste oprisping wordt van het regime wat nu in Israël het bewind voert.Caelorum schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:24:
[...]
Het gaat beide kanten op he. Er staat nota bene aan het eind in de discussion nog een stuk over niet-geweldloze acties.
Overigens ben ik met je eens dat excessief geweld moet stoppen. Volgens mij zijn mijn reacties in dit topic daar telkens vrij duidelijk over geweest. Israël past niet proportioneel geweld toe. Hamas is hamas en doet wat terroristische organisaties doen. En hoewel ik kan begrijpen waarom Israël nu zo reageert ben ik het er niet mee eens. Ik vind echter ook dat we ons als land niet moeten mengen in dat hele conflict. Er valt namelijk niets te winnen. Geen enkele definitieve oplossing aan dat conflict gaat ons bevallen.
Ik zie zoveel bizarre punten in dit topic dat ik ze ga benoemen (zonder daarbij te benoemen of het wel/niet correct is)
1: Hallucinant discussiepunt; verantwoorden dat er 4000 kinderen zijn overleden door te zeggen dat het kindsoldaten zijn…..
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Mbt het eerste: de Gazastrook is dermate geknepen dat het me zou verbazen of je er nog mensen vind die de Israëliërs nog tot vinden. Vanaf het moment dat mensen gaan nadenken en bewustwording wat en wie ze zijn zullen ze zich gaan vormen. Daarom duren conflicten generaties. Hamas hoeft niemand “warm” te maken, daar zorgt het Israëlische beleid wel voor.Caelorum schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:28:
[...]
Dat hoeft ook niet. Er zijn genoeg bewijzen dat hamas kinderen warm heeft gemaakt. Er zijn genoeg vergelijkbare conflicten (ook in dat stuk van de wereld) waarbij duidelijk is geworden dat het wel degelijk gebeurd. Om er dan nu ineens vanuit te gaan dat het niet gebeurd, ondanks dat die jeugd daar al jaren wordt warm gemaakt door beide partijen? Tja, dat is wishful thinking.
[...]
Ahja, dat heeft ze ook echt gestopt om een groot arsenaal daar op te bouwen. Ja, die grenzen zitten echt superpotdicht...
[...]
Klopt en dat hebben we in eerdere conflicten ook gezien en we hebben ook gezien dat het soms de aanvallende superieure partij enorm heeft gekost.
[mbr]*knip*, reactie op geknipte reactie.[/mbr]
Punt 2: hoevaak hebben we niet gezien hoe goed een muur bouwen werkt?
Punt 3: je hebt het over superioriteit. Daar zijn toch wel verschillende gradaties in aan te brengen. Het IDF is een van de beste uitgeruste legers ter wereld. Die nemen het op tegen een volk wat in een reservaat leeft, wat waarschijnlijk ten doel heeft ze weg te drijven uit het land. Dat is geen superioriteit meer, dat is Rico Verhoeven die tegen mijn buurmeisje tekeer gaat in de ring. Ik vermoed dat Rico nog geen druppeltje zweet verloren heeft tegen de tijd dat ze op het IC wordt opgenomen.
Dit is nu een zo dramatisch onrechtvaardige strijd, dat iedereen met verstand smeekt dat ze ophouden met deze, in mijn ogen, moordpartij. Dat volk in de Gaza is voor het oprapen voor eenieder die ze wil helpen uit te halen naar hun vijand…… Zij willen deze onrechtvaardige situatie uitdragen aan een wereld die geen interesse in ze heeft. Ik keur geweld niet goed. Ook niet van Palestijnen. En breng ze aub niet in een situatie dat ze dit zo moeten doen.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Hamas deelt beelden van ‘grondgevecht met Israëlisch leger’
Dat heeft niemand gezegd. Niemand beweert dat het allemaal kindsoldaten zijn. Wel werd er beweerd dat geen van die kinderen hebben gevochten. En dat laatste betwijfel ik enorm. Niet met hoe er met hun is om gegaan de afgelopen decennia, niet met wat we weten vanuit onderzoek hoe ze meegenomen worden, niet met wat we weten door journalistiek over hoe ze warm worden gemaakt door Hamas. En ja, warm maken, want ik geloof niet dat die haat op zichzelf zou lijden tot deze schaal van destructie.wowly schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:47:
[...]
Ik zie zoveel bizarre punten in dit topic dat ik ze ga benoemen (zonder daarbij te benoemen of het wel/niet correct is)
1: Hallucinant discussiepunt; verantwoorden dat er 4000 kinderen zijn overleden door te zeggen dat het kindsoldaten zijn…..
Het is goed als je het wilt benoemen, maar benoem dan ook goed wat er is gezegd en ga er geen draai aan geven.
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 09-11-2023 23:45 ]
Ik zie geen tanks opgeblazen worden in dit filmpje, alleen het afvuren van rpg'sXWB schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:39:
Nog wat videobeelden van Hamasstrijders die Israëlische tanks opblazen in Gaza:
Hamas deelt beelden van ‘grondgevecht met Israëlisch leger’
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Dan mag je eerst eens gaan definiëren wat "vechten" is.Caelorum schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:44:
[...]
Dat heeft niemand gezegd. Niemand beweert dat het allemaal kindsoldaten zijn. Wel werd er beweerd dat geen van die kinderen hebben gevochten. En dat laatste betwijfel ik enorm. Niet met hoe er met hun is om gegaan de afgelopen decennia, niet met wat we weten vanuit onderzoek hoe ze meegenomen worden, niet met wat we weten door journalistiek over hoe ze warm worden gemaakt door Hamas. En ja, warm maken, want ik geloof niet dat die haat op zichzelf zou lijden tot deze schaal van destructie.
Het is goed als je het wilt benoemen, maar benoem dan ook goed wat er is gezegd en ga er geen draai aan geven.
We noemen en terminal zieke patiënt iemand die vecht voor het leven.
We noemen de zaak tegen de staat na aanmelding van het toeslagen schandaal, en gevecht voor gerechtigheid
We noemen de BLM beweging en gevecht voor gelijkheid.
Ad infinium.
Trouwens uit dat zelfde onderzoek dat je eerder aangehaalde, wordt deelname aan een protest of stenen gooien ook "vechten" genoemd.
Zijn al die "vechtende" nu vogelvrij
verklaard???
[ Voor 5% gewijzigd door koudepinda op 10-11-2023 09:12 ]
always bring a towel
Het is oprecht een beetje flauw om onder andere het vechten van terminaal zieke patienten te gebruiken of stenen gooien om een draai te geven aan het vechten.. Er zijn wel gewoon beelden van palestijnse kinderen met wapens te vinden die min of meer getraind worden namelijk en dat is toch echt anders dan de vergelijkingen die je trekt.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:36:
[...]
Dan mag je eerst eens gaan definiëren wat "vechten" is.
We noemen en terminal zieke patiënt iemand die vecht voor het leven.
We noemen de zaak tegen de staat na aanmelding van het toeslagen schandaal, en gevecht voor gerechtigheid
We noemen de BLM beweging en gevecht voor gelijkheid.
Ad infinium.
Trouwens uit dat zelfde onderzoek dat je eerder aangehaalde, wordt deelname aan een protest en stenen gooien ook "vechten" genoemd.
Zijn al die "vechtende" nu vogelvrij
verklaard???
Zonde en doet af aan je betoog mijn insziens.
*knip* s.v.p. geen linkdrops, quote de relevante onderdelen en onderbouw de relevantie.
[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:16 ]
Ik word ook oprecht een beetje flauw van al het vergoelijken van de hoeveelheid aan slachtoffers.HouseQ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:44:
[...]
Het is oprecht een beetje flauw om onder andere het vechten van terminaal zieke patienten te gebruiken of stenen gooien om een draai te geven aan het vechten.. Er zijn wel gewoon beelden van palestijnse kinderen met wapens te vinden die min of meer getraind worden namelijk en dat is toch echt anders dan de vergelijkingen die je trekt.
Zonde en doet af aan je betoog mijn insziens.
Hier begon het mee.
Het begon met een aaname. Die is benoemd als aaname, daarna kwam er een onderzoek die gegevens haalt uit de jaren 90Caelorum schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:05:
[...]
[...]
*knip*
Daarnaast genoeg voorbeelden geweest in de geschiedenis waar een superieur leger compleet is stukgelopen op stedelijk gebied en/of gebied met tunnels, met vele malen hogere slachtoffers aan de kant van het superieure leger dan wat Israël hier voor elkaar krijgt. Wat je verder ook van het IDF vind, het is zeker wel knap wat ze hier presteren.
En nu zijn we weer bij een aaname.
Die verdedigt wordt met vage ongedefinieerde termen.
Kortom ja ik ben er klaar mee.
Oh en nu zie ik je edit.... duudelijk......
Die is ook al eerder gedeeld. En is dit dan het bewijs dat een substantieel deel van alle kinderen daar met rpgs en aks de boel aan gort schiet??
Scholen zijn al drie weken dicht daar.......tevens een vrij valse insinuatieHet is niet duidelijk hoe en wanneer de wapens en raketten daar terecht zijn gekomen. De beelden zijn niet onafhankelijk geverifieerd.
[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 22:56 ]
always bring a towel
*knip* s.v.p. geen linkdrops, quote de relevante onderdelen van het artikel waaruit je punt blijkt en onderbouw dat vervolgens.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:56:
[...]
Ik word ook oprecht een beetje flauw van al het vergoelijken van de hoeveelheid aan slachtoffers.
Hier begon het mee.
[...]
Het begon met een aaname. Die is benoemd als aaname, daarna kwam er een onderzoek die gegevens haalt uit de jaren 90
En nu zijn we weer bij een aaname.
Die verdedigt wordt met vage ongedefinieerde termen.
Kortom ja ik ben er klaar mee.
Oh en nu zie ik je edit.... duudelijk......
Die is ook al eerder gedeeld. En is dit dan het bewijs dat een substantieel deel van alle kinderen daar met rpgs en aks de boel aan gort schiet??
[...]
Scholen zijn al drie weken dicht daar.......
[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 22:59 ]
Goed artikel opinie stuk, heb je m gelezen?? Of was de headline genoeg?
Dus israel is heel begaan met kinder rechten. Oke.The report contends that not only is Hamas’ purported “indoctrination of children… cruel and inhumane, stripping these children of their childhood and naïveté”, it is also a violation of international humanitarian law, as the campers are said to qualify as “child soldiers” based on the 2007 Paris Principles and Guidelines on Children Associated with Armed Forces or Armed Groups.
Nu is internationaal recht opeens ook heel belangrijk. Leuk aangezien eerder het argument was dat israel niets om internationaal recht hoeft te geven omdat ze het meeste niet erkennen......Readers are then subjected to a compilation of other ways Hamas violates international human rights laws pertaining to children – ranging from the Rome Statute of the International Criminal Court to the Optional Protocol on the Involvement of Children in Armed Conflict to the UN Convention on the Rights of the Child, which, inter alia, “prohibits children under the age of 15 from directly engaging in hostilities”.
Ooooooooooooooooh.This brings us to the following question: Why, if the rights of the child are so sacred, do they spontaneously disappear whenever the Israeli military undertakes to slaughter children? In the same vein, if Israel is so opposed to the concept of child soldiers, why does it treat kids as military targets?
Btw het begint trouwens letterlijk zo
Om vervolgens uitleg te geven dat de meeste artikelen erover gepushed worden door conservatieve think tanks of zionistische organisaties.Who’s afraid of Hamas summer camps?
As Israel continues to train its children to kill, Hamas summer camps are certainly a useful distraction.
Het andere artikel is trouwens op exact dezelfde wijze te ontleden en ondersteund derhalve het gemaakte punt ook niet. (En is ookal 9 jaar oud)
We vallen over het feit van de huidige burger en kind slachtoffers, dus nu. Er is flinteeeeer dun bewijs voor alle gemaakte claims. Die on de basis neerkomen op "het zal wel kloppen"
[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:01 ]
always bring a towel
Yes ik heb hem geheel gelezen ja. De discussie ging toch over het mogelijk gebruik van kindsoldaten? Je schermde met oude informatie en ik gaf je een recentere variant.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:18:
[...]
Goed artikel, heb je m gelezen?? Of was de headline genoeg?
[...]
Dus israel is heel begaan met kinder rechten. Oke.
[...]
Nu is internationaal recht opeens ook heel belangrijk. Leuk aangezien eerder het argument was dat israel niets om internationaal recht hoeft te geven omdat ze het meeste niet erkennen......
[...]
Ooooooooooooooooh.
Ik zag overigens je comment nog even over het substantieel gebruik van kindsoldaten maar de bewering dat het substantieel zou zijn heb ik even gemist. (Alleen namelijk de bewering dat er daadwerkelijk kinderen worden ingezet)
Overigens reageer je nu heel handig niet meer op mijn link van het unwra?
*knip* onderbouw dit s.v.p. met betrouwbare bronnen volgens juridisch oorlogsrecht.
[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:20 ]
Zie edit.HouseQ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:31:
[...]
Yes ik heb hem geheel gelezen ja. De discussie ging toch over het mogelijk gebruik van kindsoldaten? Je schermde met oude informatie en ik gaf je een recentere variant.
Ik zag overigens je comment nog even over het substantieel gebruik van kindsoldaten maar de bewering dat het substantieel zou zijn heb ik even gemist. (Alleen namelijk de bewering dat er daadwerkelijk kinderen worden ingezet)
Overigens reageer je nu heel handig niet meer op mijn link van het unwra?
En voor wat betreft het behandelen van kinderen als militaire targets, als ze met wapens israeli aanvallen dan is het mijn insziens nogal wiedes om ze niet als military targets te zien. Als ze namelijk slagen in hun doel is de schade net zo groot als een volwassen hamas soldaat
Moet ik dat artikel ook hier ontleden???
Dat legt de moeite van het argument volledig aan mijn zijde. Jij hoeft maar te claimen en ik moet de moeite doen om de context goed te zetten.....
*knip* hou de context s.v.p. in acht of maak een topic report aan.*knip*
[ Voor 27% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:22 ]
always bring a towel
De artikelen zijn bronnen waar onder andere gewoon informatie te vinden is over de practices van Hamas. Je vind het allemaal te gekleurd (want voornamelijk israeli sources (maar volgens mij niet exclusief vanuit deze sources)) en te outdated.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:36:
[...]
Zie edit.
Moet ik dat artikel ook hier ontleden???
Dat legt de moeite van het argument volledig aan mijn zijde. Jij hoeft maar te claimen en ik moet de moeite doen om de context goed te zetten.....
Laat ik even eindigen met dat mn eerste post op deze hele situatie was dat ik echt verdrietig was dat mensen op deze manier met elkaar om moeten gaan (vanuit zowel Israels kant als de Hamas kant) en ik hoop dus dat dit gewoon z.s.m stopt. Ik lees artikelen en neem zeker niet alles voor waarheid aan. De zaken waarover ik met je in de discussie ben geweest staan voor mij wel vast tot ik bronnen kan lezen waarin mijn ongelijk staat dus ik houd me aanbevolen.
Edit:
Je ridiculiseerd een boel. Niemand zegt dat het geoorloofd is.
[ Voor 3% gewijzigd door HouseQ op 10-11-2023 08:55 ]
Niemand die valt over de gruwelen van HAMAS... die waren allang en breed bekent, en veroordeelt.HouseQ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:51:
[...]
De artikelen zijn bronnen waar onder andere gewoon informatie te vinden is over de practices van Hamas. Je vind het allemaal te gekleurd (want voornamelijk israeli sources (maar volgens mij niet exclusief vanuit deze sources)) en te outdated.
Laat ik even eindigen met dat mn eerste post op deze hele situatie was dat ik echt verdrietig was dat mensen op deze manier met elkaar om moeten gaan (vanuit zowel Israels kant als de Hamas kant) en ik hoop dus dat dit gewoon z.s.m stopt. Ik lees artikelen en neem zeker niet alles voor waarheid aan. De zaken waarover ik met je in de discussie ben geweest staan voor mij wel vast tot ik bronnen kan lezen waarin mijn ongelijk staat dus ik houd me aanbevolen.
Hamas = niet gaza
Hamas = niet alle palestijnen
De origine van de bron kan me aan mn @@@@ roesten.
En de bronnen die je aandraagt zijn niet slecht, want Israëlisch.... die implicatie heb ik überhaupt niet gemaakt.
Hoe een bron misbruikt word voor een punt des te meer.
En zeker als een bron informatie uit de context rukt om het emotioneel geladen te maken.
En ja als je huidige acties vergoelijkt met platte argumenten. En later die argumenten probeert te ondersteunen met oude informatie. Gaan bij mij alarmbellen af.
Als ik een bal probeer te raken, moet ik dat niet pas doen als die al voorbij gevlogen is.
Huidige acties = huidige informatie
Zie mijn reactie over kristalnacht waar een spreker eventjes doodleuk inhaakt op mh17 en Israël gelijk zet aan een joodse staat.
always bring a towel
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat er continue van dit soort one-liners langs komen. Waar zie jij staan dat dat geoorloofd is? Dat iemand dingen anders bekijkt en het niet eens is met je argumenten wil niet zeggen dat hij daarmee vindt dat het goed is wat er gebeurd.
[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:23 ]
[removed]
Hier doe je het weer. Ik zeg gruwelen Hamas en ik heb heb het in zn geheel niet over gruwelen van Palestijnen.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:06:
[...]
Niemand die valt over de gruwelen van HAMAS... die waren allang en breed bekent, en veroordeelt.
Hamas = niet gaza
Hamas = niet alle palestijnen
De origine van de bron kan me aan mn @@@@ roesten.
En de bronnen die je aandraagt zijn niet slecht, want Israëlisch.... die implicatie heb ik überhaupt niet gemaakt.
Hoe een bron misbruikt word voor een punt des te meer.
En zeker als een bron informatie uit de context rukt om het emotioneel geladen te maken.
En ja als je huidige acties vergoelijkt met platte argumenten. En later die argumenten probeert te ondersteunen met oude informatie. Gaan bij mij alarmbellen af.
Als ik een bal probeer te raken, moet ik dat niet pas doen als die al voorbij gevlogen is.
Huidige acties = huidige informatie
Zie mijn reactie over kristalnacht waar een spreker eventjes doodleuk inhaakt op mh17 en Israël gelijk zet aan een joodse staat.
Je spreek jezelf tegen want de source van de bronnen geeft je geen @@@@ maar je moest in een eerdere post wel melden dat het gepushed werd vanuit veelal zionistische bronnen.. En iets met een vergelijking over een bal..maar het gebruik van een bal in sporten/spelletjes is iets wat heel ver terug in de tijd gaat en we nu ook nog steeds doen ( ik heb dat als kind geleerd en vind dat vele jaren later nog steeds leuk om te doen..). En Kinderen van 8 in 2014 zijn nu nog steeds geen 18.
Ho eens even, het is notabene je eigen bron die dat aankaarte. Ik maakte dat alleen maar duidelijk.HouseQ schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:31:
[...]
Hier doe je het weer. Ik zeg gruwelen Hamas en ik heb heb het in zn geheel niet over gruwelen van Palestijnen.
Je spreek jezelf tegen want de source van de bronnen geeft je geen @@@@ maar je moest in een eerdere post wel melden dat het gepushed werd vanuit veelal zionistische bronnen.. En iets met een vergelijking over een bal..maar het gebruik van een bal in sporten/spelletjes is iets wat heel ver terug in de tijd gaan en we nu ook nog steeds doen..kinderen van 8 in 2014 zijn nu nog steeds geen 18.
always bring a towel
*knip* s.v.p. geen vergelijkingen met andere conflicten of analogieën zonder onderbouwing.redwing schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:20:
[...]
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat er continue van dit soort one-liners langs komen. Waar zie jij staan dat dat geoorloofd is? Dat iemand dingen anders bekijkt en het niet eens is met je argumenten wil niet zeggen dat hij daarmee vindt dat het goed is wat er gebeurd.
[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:29 ]
always bring a towel
Ik quote even dit bericht van je. Je vond het namelijk nodig om dit deel van het artikel uit (inderdaad) mijn bron te quoten om je eigen bericht context mee te geven toch?koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:18:
[...]
Om vervolgens uitleg te geven dat de meeste artikelen erover gepushed worden door conservatieve think tanks of zionistische organisaties.
Het andere artikel is trouwens op exact dezelfde wijze te ontleden en ondersteund derhalve het gemaakte punt ook niet. (En is ookal 9 jaar oud)
We vallen over het feit van de huidige burger en kind slachtoffers, dus nu. Er is flinteeeeer dun bewijs voor alle gemaakte claims. Die on de basis neerkomen op "het zal wel kloppen"
Edit:
Door je mention had ik namelijk wel dat gevoel.
En nog een edit.. Laten we maar stoppen met de discussie hier en teruggaan naar dagelijkse ontwikkelingen. Dit is niet slap, ik wil best via dm doordiscussieren alleen dit topic is niet de plek meer denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door HouseQ op 10-11-2023 10:13 ]
Dit is mijn laatste reactie hierover aangezien je maar niet wil lezen wat er daadwerkelijk gezegd wordt. NIEMAND heeft gezegd dat er een SUBSTANTIEEL DEEL aan het vechten is. Daar. Misschien nu duidelijk?koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:56:
[...]
[...]
Dus jij vindt dat je in Oekraïne niet meer mag kijken naar wat Oekraïne fout doet omdat je daarmee rusland gelijk zou geven
En wat betreft Hamas/Israël lijkt me in dit geval overduidelijk dat er aan beide kanten heel grote fouten zijn gemaakt. Daarbij vertaal ik jouw betoog toch ook niet alsof je het 100% eens bent met Hamas omdat je vindt dat wat Israël doet niet ok is? En dat is wel het soort stelling dat je met je one-liner die ik eerder quote maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:30 ]
[removed]
We moeten alleen er alert op zijn dat de de schaal waarin dit conflict nu gaande is erg groot is geworden. En daarmee oppassen dogma's te plaatsen, (bv álle kinderen daar zijn soldaten. Of álle kinderen zijn daar lief voor het IDF. De mate waarin er nu een genocide slachting plaatsvind geeft dat deze dogma's hun waarde compleet verliezen.
Dit veranderd continue in dit conflict, waarbij ik persoonlijk op de lijn sta dat ik het me bijna niet meer kan voorstellen dat er er géén haat wordt gecreëerd bij de kinderen in de Gaza strook. De volgende generatie Hamas staat klaar.
Dit proces moet zsm stoppen. En NIET door de kinderen aldaar in een full scale ground warzone te plaatsen. Gelukkig komen er meer en meer corridors om palestijnen te verplaatsen.
EDIT: het woord genocide aangepast
Het doel van Israël is niet het uitmoorden van de gehele Palestijnse bevolking, maar het uitroeien van Hamas (wat een terreurbeweging is, geen bevolkingsgroep). Als er iemand genocide wilt plegen, maar daar gelukkig de middelen niet voor heeft, is het Hamas. Er wordt veel te makkelijk met de term genocide gestrooid. Doe dat gewoon niet.wowly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:04:
We moeten alleen er alert op zijn dat de de schaal waarin dit conflict nu gaande is erg groot is geworden. En daarmee oppassen dogma's te plaatsen, (bv álle kinderen daar zijn soldaten. Of álle kinderen zijn daar lief voor het IDF. De mate waarin er nu een genocide plaatsvind geeft dat deze dogma's hun waarde compleet verliezen.
Maar Israël dood wel een heleboel onschuldige Palestijnen en als het er maar genoeg zijn, dan begint het vanzelf aardig op genocide te lijken, of dat je doel nu was/is of niet.Flavius schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:29:
[...]
Het doel van Israël is niet het uitmoorden van de gehele Palestijnse bevolking, maar het uitroeien van Hamas (wat een terreurbeweging is, geen bevolkingsgroep). Als er iemand genocide wilt plegen, maar daar gelukkig de middelen niet voor heeft, is het Hamas. Er wordt veel te makkelijk met de term genocide gestrooid. Doe dat gewoon niet.
Ik denk dat het doel wel degelijk belangrijk is. Ik zou anders ook kunnen beredeneren dat Hamas bezig is met de genocide van haar eigen bevolking door willens en wetens het risico te accepteren dat hun militaire doelen, verstopt onder civiele infrastructuur, gebombardeerd worden en met deze bombardementen er ook mensen slachtoffer worden die niet actief deelnemen aan het conflict.chrisO schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:36:
[...]
Maar Israël dood wel een heleboel onschuldige Palestijnen en als het er maar genoeg zijn, dan begint het vanzelf aardig op genocide te lijken, of dat je doel nu was/is of niet.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik mis even de relatie tussen de invasie zoals we die hebben gezien waarbij meer dan duizend burgers zijn gedood waarbij het doelbewust zo bruut mogelijk moest (verminkingen, verbranding, onthoofding, enz) en het gooien van stenen naar een soldaat in bezet gebied.koudepinda schreef op woensdag 8 november 2023 @ 06:46:
[...]
En dit is ook nogal een statement. In de jaren 90 toen palestijns verzet voornamelijk gepaard ging met stenen werden ze ook gewoon beschoten. Uitzichtloze situaties leiden tot verzet, geen raket staat niet gelijk aan geen verzet.
Of een recenter voorbeeld uit 2018 https://www.opendemocracy...ince-establishment-of-st/
Stenen gooien ga je inderdaad niet voorkomen, maar dat lijkt mij dan ook niet het doel. Het doel lijkt mij een herhaling van 7 oktober voorkomen.
Momenteel heeft HAMAS gekregen wat het wilde
Israël heeft geen belang bij die permanente oorlog. Dus die proberen mijns inziens deze endgame te voorkomen door een poging te doen hamas volledig te ontwapenen. Daar mag je wat van vinden, maar volgens mij is dat wat hier gaande is.,,Het was noodzakelijk om niet alleen de confrontatie aan te gaan, maar om de volledige situatie te veranderen”, zegt Khalil al-Hayya (63), een van de hoogste leidinggevenden van Hamas, tegen The New York Times. ,,We zijn erin geslaagd om de Palestijnse kwestie weer op tafel te leggen en nu kent niemand in de regio nog rust.’’
Volgens al-Hayya was het op voorhand duidelijk dat Israël hard zou terugslaan en Gaza zou bombarderen. ,,We wisten dat op onze grote daad ook een grote reactie zou komen, maar we moesten de mensen duidelijk maken dat we de Palestijnse kwestie niet zouden laten sterven.”
Taher El-Nounou, een woordvoerder van Hamas, voegt eraan toe dat de terreurgroep ‘een permanente staat van oorlog’ teweeg wil brengen. ,,Ik hoop dat de staat van oorlog met Israël permanent wordt aan alle grenzen, en dat de Arabische wereld ons steunt”, aldus El-Nounou.
[ Voor 40% gewijzigd door sdk1985 op 10-11-2023 15:18 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
De grote vraag is of Israël nu een herhaling van 7 oktober aan het voorkomen is, of dat Israël juist een bespoediging van een nieuwe 7 oktober aan het veroorzaken is.sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:14:
[...]
Ik mis even de relatie tussen de invasie zoals we die hebben gezien waarbij meer dan duizend burgers zijn gedood waarbij het doelbewust zo bruut mogelijk moest (verminkingen, verbranding, onthoofding, enz) en het gooien van stenen naar een soldaat in bezet gebied.
Stenen gooien ga je inderdaad niet voorkomen, maar dat lijkt mij dan ook niet het doel. Het doel lijkt mij een herhaling van 7 oktober voorkomen.
Alles wat er nu in Gaza gebeurt zorgt voor nog veel en veel meer haat richting Israël. Dat is een voedingsbodem voor nog veel meer Palestijnen die onderdeel willen worden van Hamas en extreem gemotiveerd zullen zijn om plannen te beramen om Israël terug te pakken.
Hoe goed je elektrische hekken, camera's, Iron Dome etc zijn, 100% veiligheid zal er nooit zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de veiligheid van Israeli buiten Israël.
Zorgt het optreden van IDF in Gaza voor meer veiligheid voor Israël in de toekomst? Wellicht wel op de zeer korte termijn. Op de lange termijn vrees ik dat het er juist minder veilig op wordt.
Wat je zaait, zul je oogsten.Requiem19 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:23:
[...]
De grote vraag is of Israël nu een herhaling van 7 oktober aan het voorkomen is, of dat Israël juist een bespoediging van een nieuwe 7 oktober aan het veroorzaken is.
Alles wat er nu in Gaza gebeurt zorgt voor nog veel en veel meer haat richting Israël. Dat is een voedingsbodem voor nog veel meer Palestijnen die onderdeel willen worden van Hamas en extreem gemotiveerd zullen zijn om plannen te beramen om Israël terug te pakken.
Hoe goed je elektrische hekken, camera's, Iron Dome etc zijn, 100% veiligheid zal er nooit zijn. En dan hebben we het nog niet eens over de veiligheid van Israeli buiten Israël.
Zorgt het optreden van IDF in Gaza voor meer veiligheid voor Israël in de toekomst? Wellicht wel op de zeer korte termijn. Op de lange termijn vrees ik dat het er juist minder veilig op wordt.
Voor de mensen die willen weten wat Hamas denkt over Joden of zionisten, dit schijnt hun 'handboek' te zijn:
https://www.jewishvirtual...%20river%20to%20the%20sea.
Dit stukje sprong er uit:
''16. Hamas affirms that its conflict is with the Zionist project not with the Jews because of their religion. Hamas does not wage a struggle against the Jews because they are Jewish but wages a struggle against the Zionists who occupy Palestine. Yet, it is the Zionists who constantly identify Judaism and the Jews with their own colonial project and illegal entity.''
Zuiverste inlegkunde, dit heb ik letterlijk nergens beweert. Ik keur het argument vanuit de Russische zijde om de inval te vergoelijken af, en de usefull-idiots die het herhalen om vooral support te stoppen. Nergens beweer ik dat Oekraïne niet zelf dit soort elementen niet moet aanpakken, elke NAZI is er 1 teveel.redwing schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:56:
[...]
Dus jij vindt dat je in Oekraïne niet meer mag kijken naar wat Oekraïne fout doet omdat je daarmee Rusland gelijk zou gevenHet is gewoon een slechte manier van discussiëren om iemand die het niet met je eens is af te doen als iemand die het daarom helemaal eens is met wat er gebeurd (is). De wereld is niet zo zwart/wit als jij wilt laten lijken.
In de meeste contreien wordt dit argument dus ook niet meer geaccepteerd om de inval goed te praten.
De reden dat ik het aanhaal is omdat de Groep rechts extremisten in Oekraïne al een marginaal aandeel van de samenleving vormt en de daadwerkelijke NEO-NAZI's een absolute splintergroep zijn die geen rol speelt.
Daarom betrek ik dit voorbeeld. Er zijn nu ladingen slachtoffers. Een roep op de humaniteit wordt vaak afgedaan als; tsja maar wie zegt dat het niet hamas strijders zijn?? of kind soldaten zijn een ding!! zonder enige onderbouwing, en als die later dan toch volgt, geeft het eigenlijk nog steeds heel erg weinig bodem van basis.
Waar het op neerkomt is dat de claim:
1: (slecht) 'on'gefundeerd is
2: als er dan ook maar een element van waar is, waarom maakt dat het dan opeens goed geaccepteerd (zie nazi argument boven) die hebben we ook al als ongeldig weg gezet.
3: als er dan nog meer bronnen volgen, claimen die bronnen ofwel het omgekeerde of helemaal niets van dat alles. Of is het zo oud dat er in dit conflict geen waarde aanzit.
Absoluut!! beide kanten zijn faliekant fout 100% daarom kan ik niet accepteren dat er aan 1 kant 10 keer zoveel Burgerdoden vallen. En dat dit gegeven eigenlijk altijd zo er uitziet (niet de 10x).En wat betreft Hamas/Israël lijkt me in dit geval overduidelijk dat er aan beide kanten heel grote fouten zijn gemaakt. Daarbij vertaal ik jouw betoog toch ook niet alsof je het 100% eens bent met Hamas omdat je vindt dat wat Israël doet niet ok is? En dat is wel het soort stelling dat je met je one-liner die ik eerder quote maakt.
Ik probeer een ingang te vinden bij de mensen die dit kunnen accepteren/goed praten.
Een epistel met bronnen, wetenschappelijk onderzoek en daadwerkelijk bewijs....alles mis...
het argument direct ontleden en ontkrachten nog steeds met bronnen....alles mis....
Het argument HARD aanpakken wederom met bronnen..... alles mis....
1 one liner om te kijken of dat raakt??? NOU zie het resultaat........
het is een eindeloos gevecht tegen Bullshit, IK ben allergisch voor Bullshit.
bij het nieuws over 10k burger doden, werd meteen het cijfer in twijfel getrokken zonder goede onderbouwing of bronnen. "hamas zegt, dus hamas liegt" terwijl van dat liegen tot dusver weinig sprake lijkt, getuige door onder andere het cnn interview dat @_Bailey_ deelde, en verder de onafhankelijk geverifieerde cijfers van andere instituten tot aan de aanval.
Nu kunnen we daar niet meer omheen. Al kunnen vrij veel mensen prima over die lijken stappen met het idee Israël moest "Iets" doen.
Dan komen we bij het gegeven dat 40% van die doden kinderen zijn. Repeat bovenstaande riedel.
Dan krijgen we, Maar ze zijn mischien wel HAMAS. pijltje naar boven.
Dan krijgen we, KINDSOLDATEN!!!!!! Moet ik het nog zeggen??? kijk eens ^
Tot dusver vrijwel bron loze comments die schreeuwen in de leegte. Maar dan komen we nu aan bij het echte brein pijn gedeelte. Wanneer al deze claims gemaakt worden met bronnen gewoon als link drop.
Ik ben die idioot die de tijd neemt om het door te nemen om zo een goed beeld te kunnen krijgen, en wat schetst mijn verbazing. Geen Van Die Bronnen ondersteunen direct die claims, of spreken letterlijk de claim in de zelfde reactie gewoon tegen!!!
Of er is enige basis maar dan is die alweer zo oud dat die niet van toepassing is op de werkelijkheid op de grond zoals die NU is.
Verschillende visies??? Prima, nog niet voor alles is een consensus op basis van onderzoek of bewijs mogelijk. Maar in veel van deze gevallen is het 1 die bewijst en onderbouwt en een ander die roeptoetert op gevoel en misleiding. Dan zeg ik Oke, not all reactions are created equally! Als dat een continue lijn is dan verdwijnt respect ook heeeeeel snel.
Ik durf het nog wel sterker neer te zetten. De claim van de Russen om tegen NAZI's te vechten is zelfs nog sterker. Want er was daadwerkelijk een battalion, en artikelen en bewijs van NAZI's. Hoewel een volstrekt hypocriete claim (zie wagner) wel een met basis in het conflict.
always bring a towel
Tja realistische gezien gaat alleen slagen via een bezetting met daarbij controle van alle import en regelmatige doorzoeking van alle gebouwen op wapens. Iets waar de bevolking ongetwijfeld niet op zit te wachten.Requiem19 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:23:
[...]
De grote vraag is of Israël nu een herhaling van 7 oktober aan het voorkomen is, of dat Israël juist een bespoediging van een nieuwe 7 oktober aan het veroorzaken is.
Wellicht is dat een taak voor een vredesmacht maar ik betwijfel of de VN daar zijn handen aan durft te branden.
Dat zal toch moeten want in de eerste plaats hebben jij en ik daar helemaal niks over te zeggen. We kunnen er wel iets van vinden, maar we hebben er niks over te zeggen.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:27:
[...]
Absoluut!! beide kanten zijn faliekant fout 100% daarom kan ik niet accepteren dat er aan 1 kant 10 keer zoveel Burgerdoden vallen. En dat dit gegeven eigenlijk altijd zo er uitziet (niet de 10x).
Vervolgens is het tweede punt dat mijns inziens die vergelijking in aantallen niet zinnig is. Het gaat bij het huidige conflict niet om jullie hebben x doden dus nu mogen wij er y doden. Aan beide kanten strijd men voor een einddoel en tijdens de pogingen dat einddoel te bereiken vallen er slachtoffers. De einddoelen van zowel hamas als Israël heb ik in de post hierboven beschreven.
Niets realistisch aan, dat is juist de gehele bron van de ellende.sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:28:
[...]
*knip* via een bezetting met daarbij controle van alle import en regelmatige doorzoeking van alle gebouwen op wapens. Iets waar de bevolking ongetwijfeld niet op zit te wachten.
Wellicht is dat een taak voor een vredesmacht maar ik betwijfel of de VN daar zijn handen aan durft te branden.
zie mijn bron over extremisme "alweer" https://www.exit-practice...4014/schmid_a.__2013_.pdf
En met Dank aan @Caelorum heb ik nog een prachtige bron die dat dus niet ondersteund.
http://ndl.ethernet.edu.e...16436/1/1577.pdf#page=217
[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:34 ]
always bring a towel
oke sluit het topic pak maar in we gaan naar huis.sdk1985 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:35:
[...]
Dat zal toch moeten want in de eerste plaats hebben jij en ik daar helemaal niks over te zeggen. We kunnen er wel iets van vinden, maar we hebben er niks over te zeggen.
DAT beweer ik dus ook NERGENS. Laat al die malloten elkaar bestoken met handgranaten in een Colosseum ofzo. Ik erger me juist mateloos aan alle Onschuldige slachtoffers die bij dit sektarische geweld vallen. Het is een drama van heb ik jou daar. Het belachelijke is dat het "vrije westen" (Amerika voorop) Unilateraal dus WEL een kant kiezen.*knip* Aan beide kanten strijd men voor een einddoel en tijdens de pogingen dat einddoel te bereiken vallen er slachtoffers. De einddoelen van zowel hamas als Israël heb ik in de post hierboven beschreven.
*knip* s.vp. niet andermans quotes aanpassen.
[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 10-11-2023 23:35 ]
always bring a towel
Precies, dat is net mijn hele punt. Alleen is dit wel precies wat je met je one-liners andersom wel doet.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:27:
[...]
Zuiverste inlegkunde, dit heb ik letterlijk nergens beweert.
Ongeacht of dit klopt, kun je dan nog steeds niet zeggen dat daarmee degene waarmee je de discussie hebt het dus eens is met wat er gebeurd.Daarom betrek ik dit voorbeeld. Er zijn nu ladingen slachtoffers. Een roep op de humaniteit wordt vaak afgedaan als; tsja maar wie zegt dat het niet hamas strijders zijn?? of kind soldaten zijn een ding!! zonder enige onderbouwing, en als die later dan toch volgt, geeft het eigenlijk nog steeds heel erg weinig bodem van basis.
Waar het op neerkomt is dat de claim:
1: (slecht) 'on'gefundeerd is
2: als er dan ook maar een element van waar is, waarom maakt dat het dan opeens goed geaccepteerd (zie nazi argument boven) die hebben we ook al als ongeldig weg gezet.
3: als er dan nog meer bronnen volgen, claimen die bronnen ofwel het omgekeerde of helemaal niets van dat alles. Of is het zo oud dat er in dit conflict geen waarde aanzit.
Alleen kom je met argumenten waarmee niet iedereen het eens zal zijn. Ik snap je punt best, maar ik snap ook nog steeds dat Israël weinig andere opties heeft. Hamas heeft al aangegeven dat de aanval noodzakelijk was en ook aangegeven dat ze door willen gaan. Hoe wil je zo'n terreurgroep aanpakken die volledig opgaat tussen de burgers?[...]
Absoluut!! beide kanten zijn faliekant fout 100% daarom kan ik niet accepteren dat er aan 1 kant 10 keer zoveel Burgerdoden vallen. En dat dit gegeven eigenlijk altijd zo er uitziet (niet de 10x).
Ik probeer een ingang te vinden bij de mensen die dit kunnen accepteren/goed praten.
Dan moet je dis BS ontkrachten en niet met oneliners komen die totaal nergens op slaan. Daarmee ga je echt de discussie niet winnen.Een epistel met bronnen, wetenschappelijk onderzoek en daadwerkelijk bewijs....alles mis...
het argument direct ontleden en ontkrachten nog steeds met bronnen....alles mis....
Het argument HARD aanpakken wederom met bronnen..... alles mis....
1 one liner om te kijken of dat raakt??? NOU zie het resultaat........
het is een eindeloos gevecht tegen Bullshit, IK ben allergisch voor Bullshit.
Wat denk je dat er gebeurd was als er niets was gebeurd? Wat er nu gebeurd is precies waar Hamas naar toe wilde, en was het nu niet gedaan was er wel een volgende aanval gekomen. Dat er iets moest gebeuren is dus een no-brainer. Dat wat er nu gebeurd overkill is ook, maar ik kan ook niet bedenken wat ze wel hadden kunnen doen om een nieuwe aanval van Hamas te voorkomen, en tegelijkertijd de Gaza-strook met rust te laten.Nu kunnen we daar niet meer omheen. Al kunnen vrij veel mensen prima over die lijken stappen met het idee Israël moest "Iets" doen.
Aangezien de bevolking daar voor de helft uit kinderen bestaat en die bevolking ook door Hamas wordt ingezet (juist door b.v. voorraden in scholen te plaatsen) is het nogal logisch dat het zo'n verdeling is.Dan komen we bij het gegeven dat 40% van die doden kinderen zijn. Repeat bovenstaande riedel.
Ik ben ook zo'n idioot, maar toch kom ik tot een andere conclusie dan jij. Ook al ben ik het er mee eens dat bijna alle relevante onderzoeken echt verouderd zijn. Daarbij zit er een enorm verschil tussen de huidige situatie en hoe die is ontstaan. Als ik naar de huidige situatie kijk geef ik daar Hamas grotendeels de schuld van. Kijk ik echter naar hoe de situatie is ontstaan dan ligt de schuld voor een groot deel bij Israël.Ik ben die idioot die de tijd neemt om het door te nemen om zo een goed beeld te kunnen krijgen, en wat schetst mijn verbazing. Geen Van Die Bronnen ondersteunen direct die claims, of spreken letterlijk de claim in de zelfde reactie gewoon tegen!!!
Of er is enige basis maar dan is die alweer zo oud dat die niet van toepassing is op de werkelijkheid op de grond zoals die NU is.
Hebben die nazi's dan daadwerkelijk rusland aangevallen en een heel festival uitgemoord? Daarbij zijn die artikelen en bewijs die hiervoor te vinden zijn ook zo oud als de weg naar Rome, dus net zo van toepassing als de artikelen die je continue aan het affakkelen bent.Ik durf het nog wel sterker neer te zetten. De claim van de Russen om tegen NAZI's te vechten is zelfs nog sterker. Want er was daadwerkelijk een battalion, en artikelen en bewijs van NAZI's. Hoewel een volstrekt hypocriete claim (zie wagner) wel een met basis in het conflict.
En nogmaals, mijn reply ging helemaal niet om je betoog en wie er wel/niet gelijk heeft, maar wel de one-liners waarbij je iemand onterecht aan het beschuldigen bent omdat hij het niet met je eens is. Ik ben het b.v. ook niet met je betoog eens, maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met wat zowel Israël als Hamas nu aan het doen is.
[removed]
als het zo simpel was geweest zou niemand investeren in wapens. Dit is toch een stukje beter voor Israël dan in een Colosseum vechten.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:45:
[...]
oke sluit het topic pak maar in we gaan naar huis.
[...]
DAT beweer ik dus ook NERGENS. Laat al die malloten elkaar bestoken met handgranaten in een Colosseum ofzo. Ik erger me juist mateloos aan alle Onschuldige slachtoffers die bij dit sektarische geweld vallen. Het is een drama van heb ik jou daar. Het belachelijke is dat het "vrije westen" (Amerika voorop) Unilateraal dus WEL een kant kiezen.
point taken, dit is voor de IDF de veiligste manier van aanpak.rejer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:15:
[...]
als het zo simpel was geweest zou niemand investeren in wapens. Dit is toch een stukje beter voor Israël dan in een Colosseum vechten.
Voor Israel als staat helaas niet de aanpak die leidt tot succes.
always bring a towel
Ik eerste instantie deden ze dat inderdaad, omdat ze vinden dat je een terroristische beweging mag bestrijden. Nu Israel dit echter langdurig en met (te)veel geweld doet, zie je dat zo'n beetje alle partijen bezig zijn om dit juist te laten stoppen of op zijn minst de impact voor de burgers veel kleiner te maken.koudepinda schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:45:
[...]
DAT beweer ik dus ook NERGENS. Laat al die malloten elkaar bestoken met handgranaten in een Colosseum ofzo. Ik erger me juist mateloos aan alle Onschuldige slachtoffers die bij dit sektarische geweld vallen. Het is een drama van heb ik jou daar. Het belachelijke is dat het "vrije westen" (Amerika voorop) Unilateraal dus WEL een kant kiezen.
[removed]
De democratische partij in de US en hoe ze omgaan met het conflict en hun aanhangers.
Merkwaardig om te zien; toch nog een onderwerp dus waar beide partijen elkaar kunnen vinden in het congres. Wie had dat gedachtKheos schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:17:
https://www.huffpost.com/..._654d4d0ce4b0373d70b16b0f
De democratische partij in de US en hoe ze omgaan met het conflict en hun aanhangers.
Tesla M3LR '21
Zo zie je maar weer dat de zionistische lobby precies bepaald wie er in de senaat komen te zitten ik zou zeggen lees dit boek.London schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:30:
[...]
Merkwaardig om te zien; toch nog een onderwerp dus waar beide partijen elkaar kunnen vinden in het congres. Wie had dat gedacht
https://www.google.com/ur...Vaw160wxv-H8pOe6DXlODj2RM
Experience is what you get when you don't get what you want.....
De republikeinen moeten er altijd een schepje boven op doen natuurlijk.London schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:30:
[...]
Merkwaardig om te zien; toch nog een onderwerp dus waar beide partijen elkaar kunnen vinden in het congres. Wie had dat gedacht
https://www.theguardian.c...ichelle-salzman-palestine
In the speech in support of the ceasefire resolution, the Democratic Florida state representative Angie Nixon said: “We are at 10,000 dead Palestinians. How many will be enough?”
“All of them,” Michelle Salzman(R) called in reply.
Nixon acknowledged the interruption and said: “One of my colleagues just said, ‘All of them.’ Wow.”
Volgens Israel zijn er 200 minder doden gevallen bij de aanslag op 7 oktober dan eerst gedacht. Dat brengt het dodental van 7 oktober aan de Israëlische kant op 1200 in plaats van 1400. De 200 extra doden zijn naar verluidt van de terroristen van Hamas.
Met alles wat Israël nu doet verdient het ook weinig anders. Terrorisme bestreiden met terrorisme is wat hier gaande is. Beide partijen (Hamas enerzijds, Israëlische staat anderzijds) zijn zo verwerpelijk als maar zijn kan.Requiem19 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:23:
[...]
Dat er in de toekomst nieuwe wraakgevoelens jegens Israël zullen komen, is dan ook volledig invoelbaar.
De openlijke steun voor Israël vanuit diverse westerse landen begint beetje bij beetje in eder geval alvast af te brokkelen. Ook voor politiek leiders in het westen lijkt het sentiment te kantelen, bevonden te worden dat Israël een streep over gaat en diens acties buitenproportioneel zijn.
Dat is niet wat ik ervaar, maar ik lees misschien andere media dan jij.psychodude schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:29:
[...]
Met alles wat Israël nu doet verdient het ook weinig anders. Terrorisme bestreiden met terrorisme is wat hier gaande is. Beide partijen (Hamas enerzijds, Israëlische staat anderzijds) zijn zo verwerpelijk als maar zijn kan.
Dat er in de toekomst nieuwe wraakgevoelens jegens Israël zullen komen, is dan ook volledig invoelbaar.
De openlijke steun voor Israël vanuit diverse westerse landen begint beetje bij beetje in eder geval alvast af te brokkelen. Ook voor politiek leiders in het westen lijkt het sentiment te kantelen, bevonden te worden dat Israël een streep over gaat en diens acties buitenproportioneel zijn.
Zeker na de verklaringen van de Hamas leiders van afgelopen week lijkt het besef langzaam in te dalen dat Hamas eerst het veld zal moeten ruimen voordat er over wat dan ook nagedacht kan worden. En aangezien niemand Israël daarbij wil helpen wordt er met de mond voor de bühne af en toe nog wel wat beleden, maar gaan de leveranties aan Israël gewoon door. De buitenwacht is blij dat Israël het voor ze oplost, want voor veel Westerse landen zou het zelf aanpakken van Hamas teveel binnenlands gedoe opleveren.
#Gaza map update.
— War Mapper (@War_Mapper) 11 november 2023
After increasingly intense clashes over the past 24 hours, the #IDF have continued to push into Gaza city from the North and South.
Heavy fighting is currently ongoing less that 500 metres West of the Al Shifa Hospital after #Israel advanced beyond the port. pic.twitter.com/ujEIeDN2v5
Lijkt erop dat het omsingelen van het ziekenhuis prioriteit heeft.
Geen idee welke media jij leest in dat geval, maar hier een selectie om je blik te doen verbreden:alexbl69 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:06:
[...]
Dat is niet wat ik ervaar, maar ik lees misschien andere media dan jij.
Zeker na de verklaringen van de Hamas leiders van afgelopen week lijkt het besef langzaam in te dalen dat Hamas eerst het veld zal moeten ruimen voordat er over wat dan ook nagedacht kan worden. En aangezien niemand Israël daarbij wil helpen wordt er met de mond voor de bühne af en toe nog wel wat beleden, maar gaan de leveranties aan Israël gewoon door. De buitenwacht is blij dat Israël het voor ze oplost, want voor veel Westerse landen zou het zelf aanpakken van Hamas teveel binnenlands gedoe opleveren.
- Opnieuw oproep tot staakt-het-vuren in VN Veiligheidsraad
- Macron roept Israël op te stoppen met doden van burgers, wil staakt-het-vuren
- Damning evidence of war crimes as Israeli attacks wipe out entire families in Gaza
- Commission of Inquiry collecting evidence of war crimes committed by all sides in Israel and Occupied Palestinian Territories since 7 October 2023
- Growing concerns from allies over Israel’s approach to fighting Hamas as civilian casualties mount
- Blinken says ‘far too many’ Palestinians have died as Israel wages relentless war on Hamas
- Gaza: UN experts decry bombing of hospitals and schools as crimes against humanity, call for prevention of genocide
- Attacks on health care in Gaza Strip unacceptable, says WHO
- EU Socialists MEP: Israeli pauses in Gaza not enough
- Norway believes Israel may have not fully respected international law
- Belgium wants sanctions against Israel for Gaza bombings - deputy PM
- Israel faces pressure over Gaza deaths as fighting rages near hospitals
En alweer een update. Er wordt toch snel vordering gemaakt met het omsingelen van het ziekenhuis. Dit gaat waarschijnlijk niet lang meer duren. Ze maken toch sneller vorderingen dan ik had verwacht. Zeker als de geluiden kloppen dat Hamas daar een hoofdkwartier en tunnelknooppunt heeft.RoD schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:27:
Kaart update
[Embed] [Afbeelding]
Lijkt erop dat het omsingelen van het ziekenhuis prioriteit heeft.
#Gaza situation update:
— War Mapper (@War_Mapper) 11 november 2023
The #IDF has advanced around the extremely high-density buildings of Al Shati camp towards the east of the Shifa hospital.
Further advances from the South bring the hospital within 700 meters of being surrounded, if it hasn't been already. pic.twitter.com/x7nhBMgTez
[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 13-11-2023 10:46 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik zie een politieke cartoon voor me, de West Bank afgebeeld als vat met TNT. Een settler er naast die vol enthousiast een lont probeert aan te steken.Qwerty-273 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:04:
Wel een bericht op een pro-palestijns Telegram kanaal, waar men eigenlijk alleen de niet politieke kant belicht. Een video waar twee Joodse kolonisten zich half hadden verkleed als IDF en probeerden om een Palestijnse vlag weg te nemen van een school.
(bron link niet direct klikbaar, het kanaal zelf bevat ook veel posts met schokkende beelden)
t.me/eyeonpal/5336
[...]
Waarover nadenken? Als Hamas verdwijnt blijft Netanyahu over. Netanyahu zal ook het veld moeten ruimen voordat er over wat dan ook nagedacht kan worden. Dat is ook zo'n figuur voor wie het nooit vrede mag worden.alexbl69 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:06:
[...]
Dat is niet wat ik ervaar, maar ik lees misschien andere media dan jij.
Zeker na de verklaringen van de Hamas leiders van afgelopen week lijkt het besef langzaam in te dalen dat Hamas eerst het veld zal moeten ruimen voordat er over wat dan ook nagedacht kan worden.
Toch wat haast om de shitshow van dat ziekenhuis zsm tot bedaren te brengen?RoD schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:04:
[...]
En alweer een update. Er wordt toch snel vordering gemaakt met het omsingelen van het ziekenhuis. Dit gaat waarschijnlijk niet lang meer duren. Ze maken toch sneller vorderingen dan ik had verwacht. Zeker als de geluiden kloppen dat Hamas daar een hoofdkwartier en tunnelknooppunt heeft.
[Embed] [Afbeelding]
Ik lees veel zulke reacties, het gebeurt ook andersom. Israël is ook zo geworden door de geschiedenis en wordt steeds extremer gemaakt. Het is een vicieuze cirkel.psychodude schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:29:
[...]
[ Voor 80% gewijzigd door polthemol op 13-11-2023 10:53 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 13-11-2023 13:04 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Qwerty-273 op 13-11-2023 13:12 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Zeker, maar in een ander kaliber. Israël is relatief goed verdedigd, mensen in Israël hebben een redelijk gunstig bestaansrecht. Ze hebben een redelijke bewegingsvrijheid, ook internationaal gezien.Ingelogd schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:48:
[...]
Ik lees veel zulke reacties, het gebeurt ook andersom. Israël is ook zo geworden door de geschiedenis en wordt steeds extremer gemaakt. Het is een vicieuze cirkel.
Dit is voor veel mensen in de Gaza strook toch beduidend anders. Ga je kijken naar factoren als welvaart, opleidingsmogelijkheden, kansen om zich internationaal te verplaatsen, etc. Dan loopt de burger in Palestijn natuurlijk mijlenver achter. In dat opzicht is het dan dus ook veel eenvoudiger om mensen over de klif te jagen en kwaad bloed tot jezelf te laten zetten.
Gezien dit machtsverschil en welvaartsverschil, als al eerder aangegeven binnen deze topics, ligt de bal dan ook hoofdzakelijk bij Israël om de vicieuze cirkel echt te doorbreken. Maar dit heb ik meerdere pagina's terug al eens uitgebreid toegelicht.
In de oorzaak van dat welvaartsverschil ligt een vrij omvangrijke culturele component. Het is niet voor niks dat landen met wetgeving gebaseerd op de islam het economisch slechter doen. Israël doet het economisch beter omdat ze een ander economisch systeem hebben, een systeem dat voor islamitische landen uit geloofsovertuiging onaanvaardbaar is.psychodude schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:00:
[...]
Zeker, maar in een ander kaliber. Israël is relatief goed verdedigd, mensen in Israël hebben een redelijk gunstig bestaansrecht. Ze hebben een redelijke bewegingsvrijheid, ook internationaal gezien.
Dit is voor veel mensen in de Gaza strook toch beduidend anders. Ga je kijken naar factoren als welvaart, opleidingsmogelijkheden, kansen om zich internationaal te verplaatsen, etc. Dan loopt de burger in Palestijn natuurlijk mijlenver achter. In dat opzicht is het dan dus ook veel eenvoudiger om mensen over de klif te jagen en kwaad bloed tot jezelf te laten zetten.
Gezien dit machtsverschil en welvaartsverschil, als al eerder aangegeven binnen deze topics, ligt de bal dan ook hoofdzakelijk bij Israël om de vicieuze cirkel echt te doorbreken. Maar dit heb ik meerdere pagina's terug al eens uitgebreid toegelicht.
Lijkt me toch lastig voor Israël om dat op te lossen.
Kijk voor een (basale) uitleg dit filmpje: YouTube: Why Are Muslim Countries Poorer? - VisualEconomik EN
Nou, Ik heb zo een 'vermoeden' dat die muur om Gaza en de blokkades van Israël toch de grootste reden zijn dat het welvaartsverschil zo groot is tussen Gaza en Israël.alexbl69 schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:14:
[...]
In de oorzaak van dat welvaartsverschil ligt een vrij omvangrijke culturele component. Het is niet voor niks dat landen met wetgeving gebaseerd op de islam het economisch slechter doen. Israël doet het economisch beter omdat ze een ander economisch systeem hebben, een systeem dat voor islamitische landen uit geloofsovertuiging onaanvaardbaar is.
Lijkt me toch lastig voor Israël om dat op te lossen.
Kijk voor een (basale) uitleg dit filmpje: YouTube: Why Are Muslim Countries Poorer? - VisualEconomik EN
Ik geloof dat er een welvaards gat is tussen israel en de westbank en ook een beduidend gat tussen westbank en gaza.chrisO schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:19:
[...]
Nou, Ik heb zo een 'vermoeden' dat die muur om Gaza en de blokkades van Israël toch de grootste reden zijn dat het welvaartsverschil zo groot is tussen Gaza en Israël.
Dat de meeste financiële steun die jaarlijks vanuit de hele wereld wordt gestuurd naar Gaza en de Westbank verdwijnt in de zakken van Hamas zal denk ik een grotere invloed hebben op die welvarendheid...chrisO schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:19:
[...]
Nou, Ik heb zo een 'vermoeden' dat die muur om Gaza en de blokkades van Israël toch de grootste reden zijn dat het welvaartsverschil zo groot is tussen Gaza en Israël.
Dus jij denkt dat het welvaart verschil tussen Israël en Gaza is ontstaan, omdat de financiële/humanitaire hulp (deels) verdwijnt in de zakken van Hamas?MasterMaceMichu schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:49:
[...]
Dat de meeste financiële steun die jaarlijks vanuit de hele wereld wordt gestuurd naar Gaza en de Westbank verdwijnt in de zakken van Hamas zal denk ik een grotere invloed hebben op die welvarendheid...
Als je een welvarend land/gebied bent, dan heb je die hulp überhaupt niet nodig!
En je denkt niet dat de reden is, omdat handel drijven met omliggende landen onmogelijk is gemaakt en daardoor de hele economie van Gaza is verwoest. Israël heeft het gebied afgesloten v/d buitenwereld. Hoeveel vrijheid denk je dat de Palestijnen in de 'openluchtgevangenis' Gaza hebben?
- Wat bestellen op Amazon?
- Zullen we naar de McDonald's gaan?
- Nieuwe IKEA meubeltjes kopen?
- Weekendje Londen dan, even kijken wanneer de eerst volgende vlucht is...
- Op bezoek naar oma in Hebron
Euhmmmm ze hebben ook een zuidelijke grens met Egypte en die wordt niet door Israël gesloten hoor dat zijn de Egyptenaren. Verder zou ik echt eens verdiepen hoeveel ontwikkelingshulp er jaarlijks naar Gaza gaat en hoeveel er werkelijk besteed wordt aan ontwikkelingen. Tuurlijk helpt de blokkade niet van de Israëlische kant maar dat is slechts een deel van het probleem.chrisO schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:19:
[...]
Edit: Voordat er weer gelijk geroepen wordt dat de zuidelijke grens gebombardeerd wordt, ja dat is gebeurd maar normaal is dit een grens die Egypte bewust gesloten houdt ivm Hamas.
[ Voor 12% gewijzigd door rikoos op 13-11-2023 16:19 ]
*knip*, lomp en niet onderbouwd.chrisO schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:13:
[...]
Dus jij denkt dat het welvaart verschil tussen Israël en Gaza is ontstaan, omdat de financiële/humanitaire hulp (deels) verdwijnt in de zakken van Hamas?
Als je een welvarend land/gebied bent, dan heb je die hulp überhaupt niet nodig!
En je denkt niet dat de reden is, omdat handel drijven met omliggende landen onmogelijk is gemaakt en daardoor de hele economie van Gaza is verwoest. Israël heeft het gebied afgesloten v/d buitenwereld. Hoeveel vrijheid denk je dat de Palestijnen in de 'openluchtgevangenis' Gaza hebben?
[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 13-11-2023 20:20 ]
Je zult eerst welvarend moeten worden voordat je zonder die hulp kan. Maar hoe dan ook is dit een zinloze discussie omdat het simpelweg een probleem is dat van 2 kanten komt. Hamas probeert zoveel mogelijk af te pakken en uit te dagen, Israël geeft de kans niet om van de Gaza een normaal gebied te maken. Het resultaat is wat je nu krijgt waarbij vooral de Palestijnse burgers de dupe zijn.chrisO schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:13:
[...]
Dus jij denkt dat het welvaart verschil tussen Israël en Gaza is ontstaan, omdat de financiële/humanitaire hulp (deels) verdwijnt in de zakken van Hamas?
Je ziet het nu ook bij dat ziekenhuis, gezien hoe hard Hamas daar vecht is het wel duidelijk dat wat Israël zegt klopt. Aan de ene kant blijft het echter nog steeds een ziekenhuis, aan de andere kant is het hierdoor ook duidelijk een militair doel. Uiteindelijk zijn vooral de mensen in dat ziekenhuis dus de dupe.
[removed]
Klinkt een beetje hetzelfde als Han ten Broeke suggereerde in WNL op 9 oktober (tenenkrommend): https://npo.nl/start/seri...isplay&at_variant=organic
De Qassam/Quds brigades hebben terroristische acties uitgevoerd, maar Hamas gaat ook over onderwijs, veiligheid, voedselvoorzieningen, zorg, etc. in de Gaza strook. Voor 2,2 miljoen mensen. Met bijna hermetische afsluiting via land, zee en lucht is ontwikkelingshulp dan wel nuttig ja.
Gaza ontvangt ontwikkelingshulp, Israël ontvangt miljarden van de VS, VK, en EU met nog speciale vermelding van Duitsland.
[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 13-11-2023 20:20 ]
De Israëlische krijgsmacht zegt 21 'terroristen' te hebben gedood die op Israëliërs zouden hebben geschoten vanuit de ingang van het Al Qudsziekenhuis in de Gazastrook, meldt de Israëlische krant Haaretz. Ze zouden tussen een groep burgers hebben gestaan toen ze het vuur openden en granaten afschoten.
De Israëliërs zeggen al langer dat Hamas de ziekenhuizen in Gaza gebruikt om zich schuil te houden. Al een paar dagen vinden er gevechten plaats in de buurt van het Al Quds- en het Al Shifaziekenhuis. In beide belangrijke ziekenhuizen is de stroom inmiddels uitgevallen doordat de brandstof op is. In Al Shifa zouden daardoor al 34 mensen zijn overleden, onder wie zeven vroeggeboren baby's.
Artikel en video te zien op Jerusalem Post (van wat ik zag is de video SFW).
Een zoektocht op google laat zien dat het in de video getoonde gebouw idd het Al Quds-ziekenhuis is.
Ik heb nog geen andere bronnen gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Quasem op 13-11-2023 18:08 ]
Als je de inbreng van Han ten Broeke tenenkrommend vindt, dan staan wij zover van elkaar af dat ik niet eens de discussie aan ga.Trishul schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:35:
[...]
Klinkt een beetje hetzelfde als Han ten Broeke suggereerde in WNL op 9 oktober (tenenkrommend): https://npo.nl/start/seri...isplay&at_variant=organic
De Qassam/Quds brigades hebben terroristische acties uitgevoerd, maar Hamas gaat ook over onderwijs, veiligheid, voedselvoorzieningen, zorg, etc. in de Gaza strook. Voor 2,2 miljoen mensen. Met bijna hermetische afsluiting via land, zee en lucht is ontwikkelingshulp dan wel nuttig ja.
Gaza ontvangt ontwikkelingshulp, Israël ontvangt miljarden van de VS, VK, en EU met nog speciale vermelding van Duitsland.
Tsja, wat moet ik hier nu mee? Te makkelijk.MasterMaceMichu schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:25:
[...]
Als je de inbreng van Han ten Broeke tenenkrommend vindt, dan staan wij zover van elkaar af dat ik niet eens de discussie aan ga.
Ik doel meer op de hele uitzending die tenenkrommend is (met name die publicist en Segers). Overigens, Han verkondigd dingen die niet waar blijken te zijn. Zoals zijn opmerking over dat ze in Gaza alle mogelijkheden hadden om zich goed te ontwikkelen...
Van zo'n directeur mogen we toch echt beter verwachten. Kleur bekennen is ok, maar wel bij de feiten houden denk ik dan als je zo'n positie vervult.
Follow the money.... Kijk maar wie de grote geldschieters zijn van HCSS. HCSS verkondigt niets anders dan het regeringsbeleid.Trishul schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:54:
[...]
Tsja, wat moet ik hier nu mee? Te makkelijk.
Ik doel meer op de hele uitzending die tenenkrommend is (met name die publicist en Segers). Overigens, Han verkondigd dingen die niet waar blijken te zijn. Zoals zijn opmerking over dat ze in Gaza alle mogelijkheden hadden om zich goed te ontwikkelen...
Van zo'n directeur mogen we toch echt beter verwachten. Kleur bekennen is ok, maar wel bij de feiten houden denk ik dan als je zo'n positie vervult.
https://www.volkskrant.nl...r=https://www.google.com/
Ach, dat is iets waar zelfs onze top beleidsmedewerkers nog last van hebben. Als het imho iets Duidt is het de doelgroep die voor de comfortabele leugen kiest in plaats van de nuance en context. Die lijnen worden naarmate de tijd verstrerkt steeds duidelijker. Met het afglijden tot paria niveau van een staat gaan ze er als dolle lemmingen achteraan.Trishul schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:54:
[...]
Tsja, wat moet ik hier nu mee? Te makkelijk.
En met het oog op die constatering kan ik niet anders concluderen dat we hier letterlijk;
1 hamas in de kaart spelen.
2 Iran in de kaart spelen.
3 rusland in de kaart spelen.
Gewoon om de eigen incrowd te verdedigen.
Wat ik dan absoluut niet begrijp is de waarom?
Wat is het waard om feitelijke constateringen en sociaal wetenschappelijk onderzoek te negeren?
Wat voor waarde voor een individu heeft het om dat te doen?
always bring a towel
Vind het best een bijzonder filmpje met veel indirect "bewijs". Zo is de titel letterlijk "tunnel under Rantisi hospital", vervolgens laten ze een tunnel op 200 meter van het ziekenhuis zien, en wanneer ze in de kelder van het ziekenhuis zijn wordt er niet meer over tunnels gesproken en zie je er niks van.
Ook lijkt die kelder van het ziekenhuis mij eerder op een geïmproviseerde schuilplaats voor burgers dan op een Hamas commandocentrum. En het kleine hoopje wapens en granaten die ze laten zien in het ziekenhuis, tja, die kunnen er inderdaad door Hamas neergelegd zijn, maar ook net zo goed door het IDF. Ze liggen in ieder geval al heel mooi uitgestald en niet op een manier zoals terroristen deze zouden opbergen/verstoppen.
Het filmpje doet lijken alsof dit echt de "smoking gun" van Hamas is, maar ik vind het hoogstens heel zwak bewijs. In ieder geval geen enkel spoor van georganiseerde Hamas operaties in het ziekenhuis.
Verwijderd
(nadruk toegevoegd)redwing schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:09:
[...]
Je ziet het nu ook bij dat ziekenhuis, gezien hoe hard Hamas daar vecht is het wel duidelijk dat wat Israël zegt klopt. Aan de ene kant blijft het echter nog steeds een ziekenhuis, aan de andere kant is het hierdoor ook duidelijk een militair doel. Uiteindelijk zijn vooral de mensen in dat ziekenhuis dus de dupe.
Een kleine fout in je logica: ziekenhuizen zijn namelijk een kostbare burgervoorziening. Natuurlijk worden die hard verdedigd, onafhankelijk van of er ook militaire infrastructuur in zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2023 06:57 . Reden: Per abuis het woord "doelen" gebruikt ipv voorziening. ]
Huh? Ten eerste heeft Israël geen burgerdoelen. En ten tweede hoef je een ziekenhuis niet met een Kalashnikov, een bomgordel en dergelijke te verdedigen tegen raketten. Het improvisatie appartement onder het gebouw doet zeker vermoeden dat er gijzelaars gevangen hebben gezeten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 04:04:
[...]
(nadruk toegevoegd)
Een kleine fout in je logica: ziekenhuizen zijn namelijk kostbare burgerdoelen. Natuurlijk worden die hard verdedigd, onafhankelijk van of er ook militaire infrastructuur in zit.
—
Douglas Murray zegt waar ik voor vrees maar ondertussen ook zeker niet van opkijk:
En dan lees ik “Het Nederlandse Rode Kruis is terughoudend over het voorstel van het kabinet om gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te halen.” Voorstel van het kabinet? Het komt van D66 minister Ernst Kuipers. Terwijl het Rode Kruis zegt dat ze in Egypte terecht kunnen en voldoende capaciteit hebben.
[ Voor 46% gewijzigd door glnk op 14-11-2023 06:23 ]
Dit is zo'n beredenering waar je niks aan hebt. Van beide kanten overigens. Jouw post nodigt uit om te zeggen dat Hamas al decennia menselijke schilden gebruikt. Dan zeg jij oh maar dat lijkt alleen zo omdat Hamas zo om hun burgers geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 04:04:
[...]
(nadruk toegevoegd)
Een kleine fout in je logica: ziekenhuizen zijn namelijk kostbare burgerdoelen. Natuurlijk worden die hard verdedigd, onafhankelijk van of er ook militaire infrastructuur in zit.
Met het afsluiten van elektra, water en internet raak je voornamelijk echt de burgers. Kan je wel roepen "ja maar dat is niet onze bedoeling, ons doel is om Hamas te raken", echter veranderd de feitelijke situatie daardoor niet.glnk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 05:35:
[...]
Huh? Ten eerste heeft Israël geen burgerdoelen. En ten tweede hoef je een ziekenhuis niet met een Kalashnikov, een bomgordel en dergelijke te verdedigen tegen raketten. Het improvisatie appartement onder het gebouw doet zeker vermoeden dat er gijzelaars gevangen hebben gezeten.
—
Douglas Murray zegt waar ik voor vrees maar ondertussen ook zeker niet van opkijk:
[YouTube: Douglas Murray blasts Gazans for cheering on as woman paraded half-naked]
En dan lees ik “Het Nederlandse Rode Kruis is terughoudend over het voorstel van het kabinet om gewonde kinderen uit Gaza naar Nederland te halen.” Voorstel van het kabinet? Het komt van D66 minister Ernst Kuipers. Terwijl het Rode Kruis zegt dat ze in Egypte terecht kunnen en voldoende capaciteit hebben.
Dat ziekenhuizen geen toegang hebben noodzakelijke medische hulpmiddelen komt ook doordat Israël het omsingeld heeft.
EU DNS: 86.54.11.100
Waar verrekte weinig bewijs voor geleverd is. Hamas schiet even in een dag duizenden raketten de grens over, maar waarom worden die voorraden dan niet gevonden in scholen, ziekenhuizen, woningen? Israel loopt al een tijd rond in Gaza, hebben al heel wat stukken veroverd. Op een paar wapens na is er verrekte weinig naar buiten gebracht. Ik zou toch wel honderden dan niet duizenden wapens verwachten in de scholen/ziekenhuizen, niet?Kist schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:50:
[...]
Dit is zo'n beredenering waar je niks aan hebt. Van beide kanten overigens. Jouw post nodigt uit om te zeggen dat Hamas al decennia menselijke schilden gebruikt. Dan zeg jij oh maar dat lijkt alleen zo omdat Hamas zo om hun burgers geeft.
Verwijderd
Sorry hoor maar geen welkdenkend land gaat de tegenpartij toch helpen zijn strijdkracht op te bouwen? Dat is denk ik nog nooit in geen enkele oorlog voorgekomen, wat voor mij ook onderbelicht is waarom bij twee overduidelijk conflicterende partijen één zo afhankelijk is van de andere. Rest niet veel meer dan te zien dat er blijkbaar (ook internationaal gezien nooit) genoeg aanleiding is geweest om tussen Egypte/Gaza nutsvoorzieningen te delen om gezondere balans te bereikenc-nan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:55:
[...]
Met het afsluiten van elektra, water en internet raak je voornamelijk echt de burgers. Kan je wel roepen "ja maar dat is niet onze bedoeling, ons doel is om Hamas te raken", echter veranderd de feitelijke situatie daardoor niet.
Dat ziekenhuizen geen toegang hebben noodzakelijke medische hulpmiddelen komt ook doordat Israël het omsingeld heeft.
Verwijderd
Nee. Ik geef alleen aan dat het hard verdedigen van het ziekenhuis niks zegt over wat er in (of onder) het ziekenhuis heeft plaatsgevonden. De tekst waar ik op reageerde leed namelijk aan een klassieke vorm van tunnelvisie (pun not intended): een actie werd geïnterpreteerd vanuit een bepaald standpunt om vervolgens die interpretatie te gebruiken als bewijs voor dat standpunt.Kist schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:50:
[...]
Dit is zo'n beredenering waar je niks aan hebt. Van beide kanten overigens. Jouw post nodigt uit om te zeggen dat Hamas al decennia menselijke schilden gebruikt. Dan zeg jij oh maar dat lijkt alleen zo omdat Hamas zo om hun burgers geeft.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2023 07:14 . Reden: typos ]
Wat bedoel je met helpen, door wat te doen, die begrijp ik even niet.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:03:
[...]
Sorry hoor maar geen welkdenkend land gaat de tegenpartij toch helpen zijn strijdkracht op te bouwen?
De ene partij is een openluchtgevangenis, gecontroleerd door de andere partij. Er komt niks Gaza in of gaat Gaza niks uit zonder toestemming van Israël.Dat is denk ik nog nooit in geen enkele oorlog voorgekomen, wat voor mij ook onderbelicht is waarom bij twee overduidelijk conflicterende partijen één zo afhankelijk is van de andere. Rest niet veel meer dan te zien dat er blijkbaar (ook internationaal gezien nooit) genoeg aanleiding is geweest om tussen Egypte/Gaza nutsvoorzieningen te delen om gezondere balans te bereiken
...en Egypte. Die Zuidgrens wordt steeds vergeten.c-nan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:15:
De ene partij is een openluchtgevangenis, gecontroleerd door de andere partij. Er komt niks Gaza in of gaat Gaza niks uit zonder toestemming van Israël.
Onderschat niet hoe makkelijk termen gebruikt worden voor beeldvorming. "Vluchtelingenkamp" is daar een goed voorbeeld van. We hebben het hier inmiddel gewoon over woonwijken. Zoek eens wat beelden op, en je zal weinig verschil zien met andere steden in de regio (muv wellicht Isreal). Dat is geen toeval; dat is een bewus gecreeerd beeld. "Openluchtgevangenis" er ook zo een. Ze worden gretig gebruikt, en in sommige contexten kloppen ze zeker, maar tegelijk worden ze wel degelijk gebruikt juist wegens die beeldvorming.
Verwijderd
Pas wel op dat je mening van de reactie waar je op reageert die je niet wel ligt door de war haalt met mensen woorden in de mond leggen (zie dikgedrukte stuk). Voor zover bekend is de situatie rond ziekenhuis nog volop in ontwikkeling, ik heb niemand hier in zijn eigen woorden concreet iets over bewijs zien zeggen. Wat dan rest tot dagen passeren tot een moment dat er wél meer duidelijk is en je harde claim kan bewijzen kun je de discussie hier alleen maar opvatten als observatiesVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:05:
[...]
Nee. Ik geef alleen aan dat het hard verdedigen van het ziekenhuis niks zegt over wat er in (of onder) het ziekenhuis heeft plaatsgevonden. De post waar ik op reageerde leed namelijk aan een klassieke vorm van tunnelvisie (pun not intended): een actie werd geïnterpreteerd vanuit een bepaald standpunt om vervolgens die interpretatie te gebruiken als bewijs voor dat standpunt.
Daar wordt toch om gevraagd? De hulp om nutsvoorzieningen van stroom en elektriciteit tijdens strijd te blijven leveren, welke overigens inmiddels niet meer volledig afgesloten zijn.c-nan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:15:
[...]
Wat bedoel je met helpen, door wat te doen, die begrijp ik even niet.
Lees je nu moedwillig over laatste stuk heen, hoe kan het openluchtgevangenis zijn als Israël niet het enige buurland is? Dat is nou ook precies waar interview waar hier naar gerefereerd werd en wat ik in mijn vorige reactie dus aangaf ook onderbelicht is op dit moment[...]
De ene partij is een openluchtgevangenis, gecontroleerd door de andere partij. Er komt niks Gaza in of gaat Gaza niks uit zonder toestemming van Israël.
Die "kijk een tunnel" filmpjes beginnen idd te irriteren met hoe inconclusive ze zijn. Zo moeilijk is het niet, zet een gopro op en film onafgebroken hoe je die tunnel in klimt en uiteindelijk op een patienten verdieping van het ziekenhuis terecht komt. Een gat in de grond in de buurt van een niet nader te identificeren gebouw (zonder geoguessr/osint geeks) hebben we vrij weinig aan.Hatsjoe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:13:
Kom net deze tegen op YouTube:
[YouTube: EXCLUSIVE: Inside Hamas Terrorist Tunnel Under Rantisi Hospital in Gaza]
Vind het best een bijzonder filmpje met veel indirect "bewijs". Zo is de titel letterlijk "tunnel under Rantisi hospital", vervolgens laten ze een tunnel op 200 meter van het ziekenhuis zien, en wanneer ze in de kelder van het ziekenhuis zijn wordt er niet meer over tunnels gesproken en zie je er niks van.
Ook lijkt die kelder van het ziekenhuis mij eerder op een geïmproviseerde schuilplaats voor burgers dan op een Hamas commandocentrum. En het kleine hoopje wapens en granaten die ze laten zien in het ziekenhuis, tja, die kunnen er inderdaad door Hamas neergelegd zijn, maar ook net zo goed door het IDF. Ze liggen in ieder geval al heel mooi uitgestald en niet op een manier zoals terroristen deze zouden opbergen/verstoppen.
Het filmpje doet lijken alsof dit echt de "smoking gun" van Hamas is, maar ik vind het hoogstens heel zwak bewijs. In ieder geval geen enkel spoor van georganiseerde Hamas operaties in het ziekenhuis.
Die "guardian list" is overigens een kalender, de arabische tekst er op zijn de dagen...
Israel laat teveel van dit soort steken vallen om ze op hun woord te geloven.
Verwijderd
Ik leg niemand woorden in de mond. Ik reageerde zeer specifiek op:Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:29:
[...]
Pas wel op dat je mening van de reactie waar je op reageert die je niet wel ligt door de war haalt met mensen woorden in de mond leggen (zie dikgedrukte stuk). Voor zover bekend is de situatie rond ziekenhuis nog volop in ontwikkeling, ik heb niemand hier in zijn eigen woorden concreet iets over bewijs zien zeggen. Wat dan rest tot dagen passeren tot een moment dat er wél meer duidelijk is en je harde claim kan bewijzen kun je de discussie hier alleen maar opvatten als observaties
...
en dat deel van de redenering klopt gewoon niet, onafhankelijk van wat er wel of niet aan de hand is aldaar.gezien hoe hard Hamas daar vecht is het wel duidelijk dat wat Israël zegt klopt.
Ik zal hier verder hierover niet meer reageren omdat de discussie hiermee al veel te ver aan het afdwalen is van de dagelijkse ontwikkelingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2023 07:57 ]
De burgers behoren toch niet tot de tegenpartij? Daar ging de discussie namelijk om. Dat je Hamas niet wilt/moet helpen begrijp ik wel ja.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:29:
[...]
Daar wordt toch om gevraagd? De hulp om nutsvoorzieningen van stroom en elektriciteit tijdens strijd te blijven leveren, welke overigens inmiddels niet meer volledig afgesloten zijn.
Israel is wel het enige buurland die bijvoorbeeld in internationale wateren (!) hulpgoederen niet doorlaat. Laat staan als het niet om hulpgoederen gaat.Lees je nu moedwillig over laatste stuk heen, hoe kan het openluchtgevangenis zijn als Israël niet het enige buurland is? Dat is nou ook precies waar interview waar hier naar gerefereerd werd en wat ik in mijn vorige reactie dus aangaf ook onderbelicht is op dit moment
[ Voor 21% gewijzigd door c-nan op 14-11-2023 07:39 ]
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag
Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties
[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]