Nee hoor, ik kijk naar waar Hamas de zwaarste verdediging heeft, en dan zie je dat het ziekenhuis beter wordt verdedigd dan hun eigen hoofdkwartier. En je hebt gelijk dat dat geen direct bewijs is, maar als er verder geen militair belang zou zijn is de verdediging die Hamas daar heeft/had op zijn minst gezegd nogal apart.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:05:
[...]
Nee. Ik geef alleen aan dat het hard verdedigen van het ziekenhuis niks zegt over wat er in (of onder) het ziekenhuis heeft plaatsgevonden. De tekst waar ik op reageerde leed namelijk aan een klassieke vorm van tunnelvisie (pun not intended): een actie werd geïnterpreteerd vanuit een bepaald standpunt om vervolgens die interpretatie te gebruiken als bewijs voor dat standpunt.
Daarbij ook bedenken dat ik nog steeds als standpunt heb dat beide partijen hier schuldig aan zijn (ook bij wat er bij het ziekenhuis gebeurd). Ik kijk daarom naar wat er gebeurd en trek daar mijn conclusies uit, ik begin niet met conclusies om daar bewijs bij te zoeken. Want dat Israël de boel bij dat ziekenhuis zo afgesloten heeft vind ik ook schandalig.
[ Voor 18% gewijzigd door redwing op 14-11-2023 09:02 ]
[removed]