[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste
Acties:
  • 198.789 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
Hatsjoe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

De inhoud van die speech is dus gewoon heel redelijk en zo neutraal als het maar kan zijn. Precies zoals ieder redelijk weldenkend mens zou moeten zijn. Dus omdat hij niet 100% aan de kant van Israël staat is hij per definitie tegen Israël, past wel in het patroon.

Vind het een prima speech, en in plaats van opstappen zou hij een applausje moeten krijgen.
En vanwege deze opstelling -waar Israel natuurlijk niet als enige schuldig aan is, don't get me wrong- gaat deze situatie helaas nooit opgelost worden. Korte lontjes, onredelijk zijn, niet bereid tot enig compromis. My way, or the highway.

Sad, but true.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:42

Pimmuz

Roar

Als door een wesp gestoken zo reageren ze nu i.p.v. dat ze zijn speech even in context nemen en ze zich niet meteen weer in de slachtoffer rol gooien.

Wat Hamas heeft gedaan is walgelijk maar zelfs de meest extreem rechtse zionisten moeten toch kunnen begrijpen dat het een kruidvat was wat een keer ging exploderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

XWB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:36:
[...]

De voornaamste conclusie is dat we nog steeds niets weten:

[...]
Nou, de conclusie heeft wel belangrijkere implicaties, namelijk dat het onwaarschijnlijk is dat het gegaan is zoals Israël dat stelt. Israël is natuurlijk niet vies van het creatief omgaan met de waarheid, maar de implicaties zijn geopolitiek wel significant, omdat cheerleader Biden / de VS (a) hun onvoorwaardelijke steun voor Israël hebben uitgesproken en (b) de verklaring van Israël rondom het incident 1:1 als waarheid hebben overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Nou, de conclusie heeft wel belangrijkere implicaties, namelijk dat het onwaarschijnlijk is dat het gegaan is zoals Israël dat stelt. Israël is natuurlijk niet vies van het creatief omgaan met de waarheid, maar de implicaties zijn geopolitiek wel significant, omdat cheerleader Biden / de VS (a) hun onvoorwaardelijke steun voor Israël hebben uitgesproken en (b) de verklaring van Israël rondom het incident 1:1 als waarheid hebben overgenomen.
Ik vind het trouwens wel interessant om te zien dat het VK zich neutraal opstelde in die casus omtrent dat ziekenhuis. Ze steunen natuurlijk openlijk Israël, maar ze gingen niet mee in de conclusie van de VS en Israël en stelde zich neutraal op in de kwestie omtrent het ziekenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:04
Trishul schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Ik vind het trouwens wel interessant om te zien dat het VK zich neutraal opstelde in die casus omtrent dat ziekenhuis. Ze steunen natuurlijk openlijk Israël, maar ze gingen niet mee in de conclusie van de VS en Israël en stelde zich neutraal op in de kwestie omtrent het ziekenhuis.
Volgens mij is er trouwens wel nog steeds duidelijk dat de claim van Hamas van 500 dodelijke slachtoffers (later zelfs meer dan 800 werd er beweerd) niet klopt. En dat een aantal van hooguit enkele tientallen veel aannemelijker is.
Dat is een factor 10!!

Dat laat mij wel de dodencijfers vanuit Gaza ernstig betwijfelen. Moeten die ook met een factor 10 naar beneden bijgesteld worden?
Dat denk ik niet helemaal. Maar wel is voor mij duidelijk dat er ook een informatie-oorlog aan de gang is. En dat te veel media de cijfers van Hamas gewoon voor waar aannemen. Dat is toch naief?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

nocalimero schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

Volgens mij is er trouwens wel nog steeds duidelijk dat de claim van Hamas van 500 dodelijke slachtoffers (later zelfs meer dan 800 werd er beweerd) niet klopt. En dat een aantal van hooguit enkele tientallen veel aannemelijker is.
Dat is een factor 10!!

Dat laat mij wel de dodencijfers vanuit Gaza ernstig betwijfelen. Moeten die ook met een factor 10 naar beneden bijgesteld worden?
Dat denk ik niet helemaal. Maar wel is voor mij duidelijk dat er ook een informatie-oorlog aan de gang is. En dat te veel media de cijfers van Hamas gewoon voor waar aannemen. Dat is toch naief?
Doe dat nou niet.
Washington Post: Why news outlets and the U.N. rely on Gaza's Health Ministry for death tolls
"Everyone uses the figures from the Gaza Health Ministry because those are generally proven to be reliable," said Omar Shakir, Israel and Palestine director at Human Rights Watch. "In the times in which we have done our own verification of numbers for particular strikes, I'm not aware of any time which there's been some major discrepancy."
Bovendien, de VS schat het dodental tussen 100-300. Zit inderdaad een verschil met 500+, maar zeker geen factor 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Er zit wel verschil in de publieke opstelling waarin afschrikking belangrijk is, en de opstelling achter de schermen waar Israël toch de nodige kritiek lijkt te krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Er zit wel verschil in de publieke opstelling waarin afschrikking belangrijk is, en de opstelling achter de schermen waar Israël toch de nodige kritiek lijkt te krijgen.
...waar ze vervolgens op reageren door nog net niet de VN tot vijand te verklaren.

Het lijkt wel een klein kind dat nog niet heeft geleerd normaal te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Amphiebietje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

...waar ze vervolgens op reageren door nog net niet de VN tot vijand te verklaren.

Helemaal als je dan dit leest
Bewapend door regering
Kolonisten worden vaak vergezeld door militairen die hen beschermen. Bovendien worden ze nu bewapend door de uiterst rechtse en ultranationalistische minister Ben Gvir van Nationale Veiligheid. Sinds de start van de oorlog heeft hij duizenden automatische vuurwapens, helmen en uniformen uitgedeeld.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
nocalimero schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

Dat is een factor 10!!

Eigenlijk geen idee wat je nou probeert te zeggen. In elke oorlog is de waarheid lastig te vinden. Wij pretenderen vanuit Westerse optiek vaak morele superioriteit en doen alsof wij de waarheid in pacht hebben en het juiste doen. Terwijl zoveel oorlogen wel hebben aangetoond dat dat ongefundeerd is. Ik noem er een paar: Onafhankelijkheid Bangladesh, oorlogen Vietnam, Afghanistan, Irak, enz.

De argumentatie die jij gebruikt om de cijfers van Hamas in twijfel te trekken, kun je net zo goed toe passen op de cijfers die Israël opgeeft. In het begin waren er bv. een paar tientallen gegijzelden. Na een paar dagen 100. Nog een paar dagen later 150. Een week later was het 200. Inmiddels, dik twee weken later is het meer dan 200 blijkbaar. Worden we dat ook geacht 1-op-1 voor waarheid aan te nemen? Als we onze media moeten geloven wel. Kijk ik zeg niet dat ik het in twijfel trek, maar ik geef dit even als voorbeeld aan dat beide partijen hier niet vies van zijn.

Wellicht overbodig omdat het al honderden keren herhaald is hier; in een oorlog is de waarheid lastig te vinden.
Ik vind het noemenswaardig dat het VK niet dezelfde lijn volgt als de VS, Israël en Frankrijk maar dat hun inlichtingendiensten zich neutraal opstellen in de ziekenhuis case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Amphiebietje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:11:
[...]

En nu wordt het leuk, hoe zullen de VS/ hoe zal Biden reageren op de houding van Israël naar de VN. Aangezien.. you know.. onvoorwaardelijke steun hebben uitgesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
HollovVpo1nt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:58:
En nu wordt het leuk, hoe zullen de VS/ hoe zal Biden reageren op de houding van Israël naar de VN. Aangezien.. you know.. onvoorwaardelijke steun hebben uitgesproken.
Weinig tot geen. Het is in grote lijnen nu denk ik "afwachten" tot 1 of meer van de volgende:
- Grootschalige invasie van Gaza
- 3rde Intifida
- Een daadwerkelijke airstrike die honderden burger doden veroorzaakt
- Grootschalige etnische zuivering acties in de West Bank vanuit de settlers (de acties van de afgelopen weken registreren nier op de radar helaas)

Na een of meerdere van deze zal er denk ik pas weer beweging komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Shamalamadindon op 25-10-2023 14:16 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
Shamalamadindon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Weinig tot geen. Het is in grote lijnen nu denk ik "afwachten" tot 1 of meer van de volgende:
- Grootschalige invasie van Gaza
- 3rde Intifida
- Een daadwerkelijke airstrike die honderden burger doden veroorzaakt
- Grootschalige etnische zuivering acties in de West Bank vanuit de settlers (de acties van de afgelopen weken registreren nier op de radar helaas)

Na een of meerdere van deze zal er denk ik pas weer beweging komen.
Offffff. De doelen van Israel worden behaald. Verkiezingen worden gehouden. Israel kiest ervoor om dit probleem langduring en duurzaam op te lossen.

En ik zeg dit omdat ik denk dat een verandering vanuit de Palestijnen geen verschil zal maken. Ze kunnen kiezen om nu niet meer aan te vallen maar het annexeren van gebied zal blijven. Het hermetisch afsluiten van beide regio's zal blijven en zolang dat het geval is, is het een kwestie van tijd totdat ongenoegen tot geweldsexplosies dreigt...

[ Voor 19% gewijzigd door Limbeckx op 25-10-2023 14:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Limbeckx schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:24:
[...]

Offffff. De doelen van Israel worden behaald. Verkiezingen worden gehouden. Israel kiest ervoor om dit probleem langduring en duurzaam op te lossen.
De bevolking heeft haar eigen ideeën over Gaza:

De Israëlische samenleving radicaliseert: ‘Voor het eerst heb ik het gevoel: het is zij of wij. En wij moeten winnen.’
De Israëlische samenleving radicaliseert. Dat Hamas en andere Palestijnse milities op 7 oktober zo’n slachtpartij konden aanrichten, op het Israëlische grondgebied, is voor deze bevolking nauwelijks te bevatten. Op de trams en in de bussen kijken mensen op hun telefoons naar de gruwelijke beelden van terroristen die jonge vrouwen ontvoeren, Aziatische gastarbeiders martelen of huisdieren door het hoofd schieten. Op sociale media delen ze video’s van bebloede lakens in kinderbedden. De gruwelijkste – onbevestigde – verhalen over tientallen onthoofde kinderen of zwangere vrouwen wier foetus uit de buik werd gesneden, worden gretig verspreid. ‘Vernietig Gaza’, staat op stickers op lantaarnpalen in Tel Aviv, tussen foto’s van ruim tweehonderd ontvoerde Israëli’s in Gaza. Zelfs oproepen tot genocide doen de ronde. ‘We moeten alle Arabieren en alle moslims vernietigen’, zeggen mensen op straat. ‘Maak van Gaza een parkeerplaats.’
Zoals je ook in Oekraïne ziet, werkt het effect van een gemeenschappelijke vijand als een oerkracht. De wit-blauwe Israëlische vlag is overal. Ze wappert boven politiewagens, langs snelwegen en vervangt reclameborden. De solidariteit is overweldigend. In winkelcentra worden kleren en voedsel verzameld voor vluchtelingen van de dorpen rond Gaza en de noordelijke grens met Libanon. Meer dan driehonderdduizend reservisten werden opgeroepen, naast 175.000 actieve soldaten die er al waren. In het zuiden van het land troepen ze massaal samen in de spookachtig lege kibboetsen en steden rond Gaza, wachtend op het onvermijdelijke bevel om een grondoffensief te beginnen. Journalisten en linkse activisten die publiekelijk kritiek uiten en kanttekeningen plaatsten, krijgen doodsbedreigingen of worden door extremisten aangevallen in hun huis.
‘Er is iets gebroken in de samenleving. Deze aanslagen zijn anders dan alles wat dit land al heeft meegemaakt’, zegt Gideon Levy (70), columnist bij de liberale Israëlische krant Haaretz en een van de voornaamste tegenstanders van premier Netanyahu. De voorbije weken bezocht hij de dorpen waar de slachtpartij plaatsvond. ‘1.400 Israëli’s werden uitgemoord in hun legerbasissen, in hun huizen, op een muziekfestival ... In vergelijking daarmee was de Jom Kipoeroorlog van 1973 een zomerkampje. Dit heeft sommigen van mijn goede oude vrienden bij de oppositie geknakt. Ze willen niet meer horen van het Palestijnse perspectief, of als ze denken zoals ik durven het ze het niet meer publiekelijk te zeggen. Dat is gevaarlijk, want ze sluiten zich aan bij een Israëlische mainstream, die zich al decennia afkeert van het leed van de andere kant.’

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 25-10-2023 14:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Dit is inderdaad mogelijk ook een gevaar. Het debat zal wel worden gevoerd. Wat de uitkomst is, is ongewis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

8)7 De Turkse president Erdogan heeft zich in een toespraak voor parlementariërs van zijn eigen partij kritisch uitgelaten over Israël. Ook zei hij dat hij vindt dat Hamas geen terroristische organisatie is. Volgens Israël, de VS en de EU is dat wel zo. In de ogen van Erdogan is het een "vrijheidsgroep die strijdt om zijn land te verdedigen". En Israël moet stoppen met de "nederzettingenterreur" in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever en elders, aldus de president.

Bron: Nos

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:21
Winkiller schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:55:
8)7 De Turkse president Erdogan heeft zich in een toespraak voor parlementariërs van zijn eigen partij kritisch uitgelaten over Israël. Ook zei hij dat hij vindt dat Hamas geen terroristische organisatie is. Volgens Israël, de VS en de EU is dat wel zo. In de ogen van Erdogan is het een "vrijheidsgroep die strijdt om zijn land te verdedigen". En Israël moet stoppen met de "nederzettingenterreur" in Ramallah op de Westelijke Jordaanoever en elders, aldus de president.
Nu hecht ik zelf weinig waarde aan wie wel of niet door de VS, EU en (vooral) Israël als terrorist wordt gekwalificeerd. In andere woorden, ik vind hun oordeel niet leidend. Het is dezelfde terreurlijst waar de VS tot 2008 Nelson Mandela (als deel van de ANC) had staan.

Bassem Youssef had onlangs in het interview met Piers Morgan nog geconcludeerd dat Israël (ironisch genoeg) ook als een terroristische organisatie kan worden gekwalificeerd.

Moraal van het verhaal: Wie je als terrorist kwalificeert en wie niet is je eigen pakkie aan, maar dat simpelweg baseren omdat de VS, EU of Israël dat vindt zou ik afraden.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) doet aangifte tegen de eigenaar van het Instagramaccount Cestmocro wegens aanzetten tot haat en geweld tegen Joden. Ook tegen enkele reageerders op het socialemediaplatform is aangifte gedaan.

In reacties op posts op Cestmocro komen veel antisemitische uitlatingen voor die volgens het CIDI "alle grenzen over gaan" en "diep beledigend" zijn voor de Joodse gemeenschap in Nederland.

"Ze zijn schokkend, verwerpelijk en zetten aan tot haat en geweld tegen Joden. Geen enkele emotie over de oorlog tussen Israël en Hamas rechtvaardigt deze huiveringwekkende uitingen", aldus het CIDI.

bron: NOS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Winkiller schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:22:
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) doet aangifte tegen de eigenaar van het Instagramaccount Cestmocro wegens aanzetten tot haat en geweld tegen Joden. Ook tegen enkele reageerders op het socialemediaplatform is aangifte gedaan.

In reacties op posts op Cestmocro komen veel antisemitische uitlatingen voor die volgens het CIDI "alle grenzen over gaan" en "diep beledigend" zijn voor de Joodse gemeenschap in Nederland.

"Ze zijn schokkend, verwerpelijk en zetten aan tot haat en geweld tegen Joden. Geen enkele emotie over de oorlog tussen Israël en Hamas rechtvaardigt deze huiveringwekkende uitingen", aldus het CIDI.

bron: NOS
Heb dat account even opgezocht en nergens zie ik dat account oproepen tot haat. Uiteraard zijn ze pro-Palestina, maar zie enkel feitelijke berichten. Wat er in de comments gebeurt heb ik niet bekeken, daar het account daar natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor is.

Als er echt opgeroepen wordt tot haat dan gaat dat tegen de voorwaarden in van Instagram, en moet het CIDI hun beklaag doen bij Meta en niet justitie hiermee belasten. Hoe het nu op mij overkomt is dat ze ons rechtssysteem misbruiken om censuur toe te passen op alles en iedereen die niet 100% achter Israël staat. Dat is natuurlijk van de zotte. Zou zelfs stellen dat het een valse aangifte is, daar er geen sprake is van aanzetten tot geweld door het Cestmocro account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Hatsjoe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Heb dat account even opgezocht en nergens zie ik dat account oproepen tot haat. Uiteraard zijn ze pro-Palestina, maar zie enkel feitelijke berichten. Wat er in de comments gebeurt heb ik niet bekeken, daar het account daar natuurlijk ook niet verantwoordelijk voor is.

Als er echt opgeroepen wordt tot haat dan gaat dat tegen de voorwaarden in van Instagram, en moet het CIDI hun beklaag doen bij Meta en niet justitie hiermee belasten. Hoe het nu op mij overkomt is dat ze ons rechtssysteem misbruiken om censuur toe te passen op alles en iedereen die niet 100% achter Israël staat. Dat is natuurlijk van de zotte. Zou zelfs stellen dat het een valse aangifte is, daar er geen sprake is van aanzetten tot geweld door het Cestmocro account.
Israel is behoorlijk wat cry bully gedrag aan het vertonen. Eerst het verbieden van feitelijke rapportage door buitenlandse journalisten, dan VN chief die een feitlijke betoog houd en nu een of ander instagram account voor de waarheid posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 21:51
Een "vrijheidsgroep die strijdt om zijn land te verdedigen" kan ik een heel eind in meegaan als Hamas alleen militaire en politieke doelen aan zou vallen. De acties van 7 oktober vallen wat mij betreft gewoon onder 'terreur'. Geldt omgekeerd nu ook natuurlijk.

Overigens zei Erdogan nog meer volgens die NOS tekst (even scrollern), en dat klinkt allemaal een stuk redelijker:
Hij riep op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren en riep wereldmachten op om druk op Israël uit te oefenen om te stoppen met de aanvallen op Gaza, maar, zei hij, ook de aanvallen op Israël moeten stoppen. Hij pleit voor een internationale vredesconferentie. Erdogan riep ook Palestijnse organisaties op om zich te verenigen voor een twee-statenoplossing en moslimlanden om zich in te zetten voor een duurzame vrede.

Hij stelde verder dat in Gaza een humanitaire corridor open moet blijven voor noodhulp en pleitte voor "een snelle gevangenenruil".
Niets van dat alles gaat gebeuren, maar hij heeft het voor de vorm geprobeerd zullen we maar zeggen. Hij had ook andere taal uit kunnen slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Hatsjoe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:51:

Oproepen tot haat is een breed begrip en is in het verleden vaak multi-interpretabel gebleken. Of dit de meest effectieve manier is van het CIDI om een dergelijk account te duiden, is de vraag. Wat mij betreft kunnen ze beter wijzen op de eenzijdige berichtgeving die doorgaans hitsig en niet feitelijk is, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Zie bijvoorbeeld de ziekenhuiskwestie: ze waren er als de kippen bij om de vermeende dader te benoemen, evenals het slachtofferaantal - ik zie daar geen rectificatie c.q. nuancering over, niet feitenvrij dus. Dit account hanteert een dergelijke "verslaggeving" overigens niet louter over de Israël/Palestina kwestie, maar over tal van onderwerpen. Het doet niet af van de gemiddelde Twitterprovocateur.
Oh ja? In het geval van Wilders en zijn uitspraken in 2014, had er beklag gedaan moeten worden bij de eigenaar van het etablissement waar hij zijn uitspraken deed? Dit is gewoon hoe een rechtstaat werkt. Er worden zoveel Twitteraars vervolgd die gaandeweg het begaan van hun misdrijven de regels schenden van het medium waar ze hun "mening" op ventileren.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het grondoffensief is voorlopig van de baan:
Israël heeft ermee ingestemd de invasie van Gaza voorlopig uit te stellen, zodat de VS raketafweer naar de regio kunnen sturen, zo meldde de Wall Street Journal woensdag, daarbij verwijzend naar Amerikaanse en Israëlische functionarissen.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

De missie van het CIDI is tweeledig, zoals ze het zelf neerzetten “Wij bestrijden antisemitisme en zetten ons in voor eerlijke informatie over Israel.”. Het eerst deel is zeker noemenswaardig en dat heeft zeker een plek. Het tweede deel wordt al snel erg politiek beladen, en zeker nu met de bloeddorstige mindset van de Israëlische overheid om Hamas volledig uit te roeien waarbij Palestijnse slachtoffers voor lief genomen worden kan dat eventueel impact gaan hebben op het CIDI. Al is het mijn mening nog niet zover, en hebben de zaken die gevoerd worden wel met echt antisemitisme te maken.

Aan de andere kant organiseren ze bijvoorbeeld ook informatieve reizen zoals ze in het jaarverslag melden:
https://www.cidi.nl/wp-co...iteitenoverzicht-2022.pdf
Van 20 tot 27 oktober organiseerde CIDI een reis naar Israel en de Westelijke Jordaanoever voor 20 journalisten, mogelijk gemaakt door verschillende partijen. Het doel van de reis is om de kennis te vergroten over het conflict tussen Israel en de Palestijnen, zodat zij hier met meer kennis van zaken over kunnen berichten. Het conflict is namelijk zeer complex en de berichtgeving ervan daarom vaak onvolledig. Er wordt zowel met Israëlische als met Palestijnse zijde gesproken. De journalisten bezoeken een nederzetting, een vluchtelingenkamp en worden ook meegenomen naar de noordelijke grenzen van het land, die altijd kwetsbaar blijven voor hernieuwde conflicten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
Is dit al langs gekomen. Volgens New York Times is de video die Israël liet zien om te bewijzen dat Israël het ziekenhuis niet had aangevallen, niet van desbetreffende aanval:

Hier van nos:
Volgens de Times is de raket die
in de video is te zien "hoogstwaarschijnlijk
niet wat de explosie in het ziekenhuis
veroorzaakte."
"Hij ontplofte in de lucht, zon twee mijl (3,2
kilometer) verderop, en staat los van de
gevechten die zich die nacht rond de grens
tussen Israël en Gaza afspeelden.'
https://nos.nl/l/2495285#UPDATE-container-72944160
En
https://www.nytimes.com/2...l-israel-hamas-video.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

XWB schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:35:
Het grondoffensief is voorlopig van de baan:

[...]
Nou ja, ze gaan gewoon door met de voorbereiding (volgens Guardian liveblog), dus wellicht is het met een paar uur uitgesteld totdat de VS hun kop nog wat verder in de grond hebben gestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Amphiebietje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Nou ja, ze gaan gewoon door met de voorbereiding (volgens Guardian liveblog), dus wellicht is het met een paar uur uitgesteld totdat de VS hun kop nog wat verder in de grond hebben gestoken.
Ik verwacht dat Israel geen haast heeft om met een grondoffensief te beginnen, en waarom zouden ze? Langzamerhand beginnen de voorraden in de Gazastrook op te raken, nog even wachten en ze hebben geen brandstof, voedsel, en drinkwater meer.

Israel heeft weinig te verliezen met het uitstellen van het grondoffensief zolang er niet teveel doden vallen door de raket aanvallen.

Breken er rellen en plunderingen uit in de Gazastrook is dat een win voor Israel.
Breekt de bevolking de grens door naar Egypte is dat een win voor Israel.
Breekt de bevolking de grens door naar Israel wordt het een slachtpartij want "Hamas valt Israel binnen" en is het een win voor Israel.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:33
MewBie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Ik verwacht dat Israel geen haast heeft om met een grondoffensief te beginnen, en waarom zouden ze? Langzamerhand beginnen de voorraden in de Gazastrook op te raken, nog even wachten en ze hebben geen brandstof, voedsel, en drinkwater meer.

Israel heeft weinig te verliezen met het uitstellen van het grondoffensief zolang er niet teveel doden vallen door de raket aanvallen.

Breken er rellen en plunderingen uit in de Gazastrook is dat een win voor Israel.
Breekt de bevolking de grens door naar Egypte is dat een win voor Israel.
Breekt de bevolking de grens door naar Israel wordt het een slachtpartij want "Hamas valt Israel binnen" en is het een win voor Israel.
De publieke opinie is ook wel van belang, en die lijkt dag na dag in het voordeel van de Palestijnen te gaan. Ondertussen is ook de politiek in de vs verdeeld aan het raken over die onvoorwaardelijke steun voor Israël.

Israël begeeft zich richting glad ijs zoals ik het alvast interpreteer. Ik het ook geen idee hoe dit kan uitdraaien in een clean warr in de zin van zo weinig mogelijk burgerdoden. De reacties op de luchtaanvallen zijn nu al hoogst negatief uit meerdere niet onbelangrijke hoeken, als ze daadwerkelijk Gaza gaan binnenrollen zullen er andere partijen zich hoogstwaarschijnlijk gaan moeien.

Hoogst onzeker wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
*offtopic* dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen van de oorlog.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 25-10-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
*knip* commentaar mag naar de moderator in een DM, maar niet hier.

[ Voor 89% gewijzigd door defiant op 25-10-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
-

[ Voor 99% gewijzigd door ArgantosNL op 25-10-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13

nFo

VS en Rusland vetoën elkaars resolutie in VN-Veiligheidsraad
De VS en Rusland hebben elkaars VN-resolutie voor hulp aan de Palestijnen in Gaza met een veto geblokkeerd. Beide resoluties moesten bevoorrading mogelijk maken met water, voedsel en medische goederen.
https://nos.nl/collectie/...UPDATE-container-72958326

Hamas leader's son who became a spy explains what Hamas really wants

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
Dit soort berichten geven toch wel een akelig gevoel als je ze leest.
Al Jazeera said its bureau chief in Gaza, Wael Al Dahdouh, lost his wife, son, daughter, and grandson in what it said was an Israeli airstrike on Wednesday. The blast hit a house in the Nuseirat refugee camp in central Gaza where the family was taking shelter after being displaced, according to the news organization.
Bron: https://www.cnn.com/2023/...ays-al-jazeera/index.html

Op de nos liveblog las ik dat er tevens een journaliste (met haar zoon) is omgekomen bij de bombardementen vannacht/vanmorgen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Limbeckx schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:51:
Is dit al langs gekomen. Volgens New York Times is de video die Israël liet zien om te bewijzen dat Israël het ziekenhuis niet had aangevallen, niet van desbetreffende aanval:

Hier van nos:

[...]

https://nos.nl/l/2495285#UPDATE-container-72944160
En
https://www.nytimes.com/2...l-israel-hamas-video.html
De aanval op een kerk in Gaza, op slechts 300m afstand van dat ziekenhuis, is iets om evt. mee te nemen in de analyse. Dat gebied wordt dus vaker bestookt met raketten vanuit ...

https://www.theguardian.c...-in-gaza-church-airstrike

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

bloody

0.000 KB!!

Niet een hele grote verrassing, terroristen trekken terroristen aan.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Oeps, kleine misrekening aan de kant van Hamas.
Wellicht is Hezbollah toch wat afgeschrikt door o.a. de USA vliegdekschepen en de afgegeven garanties.

nope

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:47
https://nos.nl/nieuwsuur/...en-verbergt-moet-hij-dood

De bovenste rapportage doet mij denken aan een slechte horrorfilm. De wereld kijkt toe en zegt er helemaal niets van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bloody schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:14:
Oeps, kleine misrekening aan de kant van Hamas.
Wellicht is Hezbollah toch wat afgeschrikt door o.a. de USA vliegdekschepen en de afgegeven garanties.
[Twitter]
Daarop verder bordurend, de kans blijft bestaan dat dit conflict breder getrokken gaat worden:

Biden weighs striking Iranian proxies after attacks on U.S. troops - https://www.washingtonpos...-proxy-attacks-us-troops/
President Biden faces mounting pressure to strike Iranian proxies that have repeatedly attacked — and injured — U.S. troops in Iraq and Syria this month, but he is weighing any decision to retaliate against his broader concern that the war in Gaza could be on the precipice of erupting into a regionwide tempest, according to U.S. officials and others familiar with the administration’s deliberations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Als ik de nos liveblog mag geloven zijn er 50 gijzelaars gedood door de Israëlische aanvallen op Gaza. Of dit direct komt door de aanvallen, of als vergelding daarop, is onduidelijk.

Het doel om alle gijzelaars terug te halen loopt zo een beetje in de soep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

RoD schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:20:
[...]

Daarop verder bordurend, de kans blijft bestaan dat dit conflict breder getrokken gaat worden:

Biden weighs striking Iranian proxies after attacks on U.S. troops - https://www.washingtonpos...-proxy-attacks-us-troops/

[...]
Intussen is het tweede Carrier Strike Group onderweg vanuit de VS richting Middellandse zee / Suez kanaal, in de buurt van Gibraltar zo het nu lijkt.
Het zou natuurlijk kunnen dat Biden tijd rekt om die schepen de kans te geven om nog een paar dagen te varen en dan op de plek van bestemming aan te komen; ze verdubbelen zo ongeveer de slagkracht van de Amerikanen daar.

[ Voor 4% gewijzigd door bloody op 26-10-2023 22:38 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
RazorMaron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:36:
Als ik de nos liveblog mag geloven zijn er 50 gijzelaars gedood door de Israëlische aanvallen op Gaza. Of dit direct komt door de aanvallen, of als vergelding daarop, is onduidelijk.

Als ze als vergelding gedood waren zou ik of een ISIS style executie video verwachten, of een beschuldiging vanuit Israel.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorMaron
Shamalamadindon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:43:
[...]

Als ze als vergelding gedood waren zou ik of een ISIS style executie video verwachten, of een beschuldiging vanuit Israel.
De vraag is dan wat het motief is voor zo’n grondoffensief. Gijzelaars terughalen wordt hem dus waarschijnlijk niet. Hamas uitroeien is een onmogelijke opgave al dan niet dweilen met de kraan open. Ik kan zelf nog vrij weinig rechtvaardigingsgronden bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
https://www.timesofisrael...ges-of-spying-for-israel/

Timing is bijzonder. 8 Indiase voormalige legerofficieren zijn veroordeeld tot de doodstraf in Qatar, omdat ze gespioneerd zouden hebben voor Israël. Israël is al decennia lang bondgenoot van India.

Benieuwd wat voor impact dit zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 21:51
baba420 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:13:

De bovenste rapportage doet mij denken aan een slechte horrorfilm. De wereld kijkt toe en zegt er helemaal niets van.
Ik heb toch het idee dat steeds meer mensen er iets van zeggen. Helaas niet de mensen die de beslissingen nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48

Ik heb dit filmpje gisteravond met stijgende verbazing zitten kijken. Die vrouw is compleet gehersenspoeld. Die heeft een ernstige vorm van het equivalent van antisemitisme, maar dan tegen Arabieren. De haat spat van je scherm af.

Als dat representatief is voor alle kolonisten, dan gaat het nooit goedkomen daar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

RazorMaron schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:36:

Als ze echt dood zijn door de bombardementen, moet Hamas de lichamen aan Egypte/de VN overdragen via Rafah. Dan kan er een onafhankelijke lijkschouwing worden uitgevoerd.

Als Israel daar bezwaar tegen maakt, weten we hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

[...]
Biden kan best beweren dat dit los staat van het conflict, maar het komt wel erg goed uit kwa timing, dus het is de vraag wie dat gaat geloven.

Mijn gok is dat binnenkort wat Amerikaanse belangen de lucht is gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

[...]
Biden heeft de afweging inmiddels gemaakt en gehandeld:
https://www.ad.nl/buitenl...ikaanse-troepen~a258f7d4/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Malfunctions schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:30:
[...]

Ik heb dit filmpje gisteravond met stijgende verbazing zitten kijken. Die vrouw is compleet gehersenspoeld. Die heeft een ernstige vorm van het equivalent van antisemitisme, maar dan tegen Arabieren. De haat spat van je scherm af.

Als dat representatief is voor alle kolonisten, dan gaat het nooit goedkomen daar.
Ik heb weleens eerdere documentaires over Israël gezien waarbij Joden net boven een Palestijnse buurt woonden en de Palestijnen continue van boven werden belaagd. Je zag die beelden in die documentaire. Ik denk dat het ooit eens op de Belgische tv was. De naam is me ontschoten. De haat van deze mevrouw was dus niet nieuw voor me. Onder beide kampen zitten groepen met extreem veel haat naar de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
Shamalamadindon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:43:
[...]

Waarom zouden ze dat doen? Hoe meer doden Hamas aan Israël toe kan schrijven hoe meer de internationale gemeenschap zich tegen Israël keert. Het zou me echt niets verbazen als deze gijzelaars al dood waren of zodanig "beschadigd" dat Hamas ze niet terug kon geven zonder wederom afgeschilderd te worden als de monsters die ze zijn. Waarschijnlijk zullen we er nooit achterkomen wat zich in de tunnels heeft afgespeeld.

De wereld zegt er wel wat van maar is maar beperkt in staat er wat aan te doen. Helaas houden religieuze fanatiekelingen aan beide kanten dit conflict in stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MewBie
Malfunctions schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:30:
[...]

De enige manier waarop dit conflict opgelost is, is als een van de groepen ophoudt te bestaan.

Als er een andere manier was hadden ze die allang gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 27-10-2023 08:36 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
MewBie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

De enige manier waarop dit conflict opgelost is, is als een van de groepen ophoudt te bestaan. zich niet meer laat manipuleren en opstoken door een groepering die daar belang bij heeft,
..ik denk dat dit het grote probleem is.
Er is een groepering/regering die Israel uit de regio wil hebben en daar mensen en volkeren voor misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
murphydrz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

..ik denk dat dit het grote probleem is.
Er is een groepering/regering die Israel uit de regio wil hebben en daar mensen en volkeren voor misbruikt.
Die moet je even wat beter toelichten. Want nu leest het alsof je zegt dat de acties van Israël zelf worden veroorzaakt door manipulaties vanuit een andere groepering/regering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:09
martwoutnl schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

Ik heb weleens eerdere documentaires over Israël gezien waarbij Joden net boven een Palestijnse buurt woonden en de Palestijnen continue van boven werden belaagd. Je zag die beelden in die documentaire. Ik denk dat het ooit eens op de Belgische tv was. De naam is me ontschoten. De haat van deze mevrouw was dus niet nieuw voor me. Onder beide kampen zitten groepen met extreem veel haat naar de ander.
Dat was in Reizen Waes.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40

Zat dit vanochtend te kijken. Ik wist dat er geen “goede” kant was in dit conflict maar zelfs hier schok ik nog van. Je zou maar een gematigde Israëliër zijn en met dit soort figuren wonen in een land. Dan schaam je je toch kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik kan zo geen aflevering vinden wat over Israël ging. Weet je welk seizoen het was? Ik dacht ook meteen daaraan. Ik weet wel dat er eens een aflevering van Reizen Waes was met spanning tussen 2 groepen maar dat was toen over Noord-Ierland. Ook indrukwekkend toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 15-09 06:32

Dit is toch geen verassing? Dit vind ik voor mensen binnen het conflict geen onverwachte uitspraken.
*knip* zo'n vergelijking vraagt om meer onderbouwing en s.v.p. geen godwin.

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 28-10-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:47
Mania-92 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Dit is toch geen verassing? Dit vind ik voor mensen binnen het conflict geen onverwachte uitspraken.
*knip*
*knip* s.v.p. geen stroman aanvallen.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 28-10-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Opmerkelijke conclusie...

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 28-10-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
baba420 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:56:
[...]

Beweer je dat een Palestijn die decennia lang daar woont gelijk is aan een NSB-er?
Ik beweer dat de mevrouw uit de rapportage, en vele met haar waarschijnlijk, zegt dat: 'Als iemand terroristen verbergt, moet hij dood'. Zij ziet die persoon dus als collaborateur met de vijand. Net als dat in '44 hier NSB'ers gezien werden als collaborateurs en vast en zeker dezelfde uitspraken gedaan zouden worden. Dus dat het helemaal geen verassing is dat zij zo'n uitspraak doet. Daarmee doe ik verder geen enkele uitspraak wat ik er van vindt. Enkel dat de uitspraak, vanuit het standpunt van iemand die middenin het conflict zit natuurlijk volstrekt logisch is. Als ze rapportages gaan maken in de Palestijnse dorpen in het zelfde gebied verwacht ik dezelfde uitspraken van de andere partij.

Ik zou pas stijl achterover van mijn stoel vallen als de Israëliërs daar de Palestijnen ineens in de armen gaan vallen, of vice versa. Dát zou ik onverwacht vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mania-92 op 27-10-2023 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
Mania-92 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Dit is toch geen verassing? Dit vind ik voor mensen binnen het conflict geen onverwachte uitspraken.*knip*
Een beetje een valse vergelijking die je maakt. Want als je die correct zou maken, dan zijn de kolonisten in die vergelijking de Duitsers. Want zij bezetten illegaal een gebied waar ze niet horen te zijn, en dwingen dat met militaire macht af. En ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik geloof niet dat de Duitsers destijds alle Nederlanders dood wilden zien als ze verzetsmensen (in de ogen van Duitsers ook terroristen) hielpen.

Dus.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 28-10-2023 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
Malfunctions schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Een beetje een valse vergelijking die je maakt. Want als je die correct zou maken, dan zijn de kolonisten in die vergelijking de Duitsers. Want zij bezetten illegaal een gebied waar ze niet horen te zijn, en dwingen dat met militaire macht af. En ik heb die tijd niet meegemaakt, maar ik geloof niet dat de Duitsers destijds alle Nederlanders dood wilden zien als ze verzetsmensen (in de ogen van Duitsers ook terroristen) hielpen.

Dus.
Het gaat er niet om hoe ik of jij de situatie daar beschouwt. Het gaat er om hoe de mensen daar de situatie zien. Er wordt een vrouw geïnterviewd die midden in een actieve war zone woont en over mensen zegt die collaboreren met de vijand (in haar ogen) dat ze dood geschoten mogen worden. Dat is toch een volstrekt te verwachten uitspraak?
Of die vrouw daar als kolonist illegaal een gebied bezet of niet, en wat jij of ik daar van vindt, is niet relevant. Zij ziet zichzelf daar niet als illegaal bezetter en vanuit haar oogpunt is de uitspraak die ze doet volstrekt te verklaren. Dat wil niet zeggen dat die uitspraak juist is (in hoeverre je daar van kan spreken), of dat ik het er noodzakelijk mee eens ben vanuit mijn veilige stoel in NL. Maar dat is heel wat anders dan dat ik hem vanuit haar kant wel begrijp.

Net zozeer overigens als ik, zoals ik al eerder zij, een vergelijkbare uitspraak van de andere kant ook zou begrijpen vanuit het oogpunt van die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Malfunctions schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Dus.
Op zich een hele interessante opmerking die je maakt.
Dat gebied wat zogenaamd bezet is, is naar mijn inziens van niemand. Palestina is nog steeds geen autonome staat en werkelijk iedereen zou in dat gebied kunnen gaan wonen.... ook jij en ik.
Van wie is dat gebied officieel en wie heeft dat bepaald?

edit: Inmiddels het antwoord gevonden. Bron wiki:
Palestina wordt door 138 van de 193 lidstaten van de Verenigde Naties erkend (sinds 2019), echter niet door de meeste westerse landen en niet door Israël, dat in de Zesdaagse Oorlog van 1967 een groot deel van het grondgebied van Palestina heeft bezet en sindsdien onder militaire controle houdt. De Gazastrook werd in 2005 door Israël verlaten, maar werd, op de grens met Egypte na (ook meestal afgesloten), te land, ter zee en vanuit de lucht militair afgesloten en sinds 2007 aan een blokkade onderworpen.

[ Voor 25% gewijzigd door murphydrz op 27-10-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Robkazoe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:36:
[...]

Zat dit vanochtend te kijken. Ik wist dat er geen “goede” kant was in dit conflict maar zelfs hier schok ik nog van. Je zou maar een gematigde Israëliër zijn en met dit soort figuren wonen in een land. Dan schaam je je toch kapot.
Dat is in Isreal al langer een van de issues. Men zit daar intern in een spagaat met extreem tegenstrijdige meningen en standpunten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Je moet er als kolonist ook maar zin in hebben om in een spanningsgebied te wonen. Wegblokkades, hekken, wapens, haat, het leger altijd in de buurt ... een huisje in of rond Tel Aviv lijkt mij toch veel minder stressvol.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Limbeckx
XWB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Je moet er als kolonist ook maar zin in hebben om in een spanningsgebied te wonen. Wegblokkades, hekken, wapens, haat, het leger altijd in de buurt ... een huisje in of rond Tel Aviv lijkt mij toch veel minder stressvol.
Fanatisme..

Kwam deze tegen. Luyendijk en Heertje: YouTube: Joris Luyendijk en Raoul Heertje over Israël-Hamas | Khalid & Sophie

Ik denk dat hier de kern zit. Zolang we zoeken naar wie gelijk heeft, lossen we het probleem niet op. Teveel mensen daar leven in doodsangst (zowel aan Palestijnse zijde, als Israelische zijde). Wie gelijk heeft doet er helemaal niet toe.

Ps: ik weet dat er nu mensen komen die gaan zeggen: ja maar hamas wil niet dat het stopt, of: Maar Israel is al 75 jaar bezig. Zolang we als mensen eisen dat het stopt maar in plaats daarvan een van de twee partijen gelijk blijven geven, gaat dit door. Dat is namelijk de vicieuze cirkel waar we al die tijd in zitten.

Onze leiders zouden op basis daarvan het zelfde moeten doen ipv eenzijdige statements maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Limbeckx op 27-10-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
martwoutnl schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

Je hebt idd zo een aantal buurten waar er netten over de straat gespannen zijn om tegen te houden dat iemand een tuinstoel op z'n hoofd krijgt (ja serieus, er hing een tuinstoel in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13

Bataan incoming.

En Hagari heeft aangegeven dat ze de grondoperaties gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

Het kaartje vanuit de BBC op basis van de berichten uit de Israëlische overheid. Nu heb ik weinig hoop op terughoudendheid van het IDF op het daadwerkelijke moment dat een grondoffensief zal beginnen. Maar ik schat een grote kans dat het rood gemarkeerde gebied volledig plat zal worden gegooid / omgeploegd om tunnelnetwerken aan te kunnen pakken. Het bijkomende "voordeel" zou dan het samenpersen van de Palestijnse bevolking in het zuiden van Gaza zijn, waar ik sterk vermoed dat er meer en meer druk op Egypte zal worden gezet. Die zitten ook niet te wachten op een stroom van mensen waar een deel tot de Moslimbroederschap gerekend kan worden. Al kan ik mij ook niet voorstellen dat Egypte bij een doorbraak van de grens, het vuur zal openen om de stroom Palestijnen tegen te houden.

In iedere geval het bewuste kaartje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCYAAGk_gMKJzsbt8-rg3ZCuklA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IwR7LKDSZFam6jjvEfh6VmvP.png?f=user_large

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

Wat een drama in wording ;( ik heb er geen woorden voor. Stel extremisten aan beide zijdes.
Moge de Israëliërs inzien dat op basis van hun eigen geschiedenis ze beter zouden moeten weten. Ik zeg Israëliërs omdat de geweldsbalans zo ver zoek is dat zij de sleutel hebben.
Maar die hoop heb ik niet.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
Er was een pletwals aangekondigd, maar dat lijkt in de praktijk nog niet het geval te zijn. Ze doen speldenprikken en trekken daarna terug uit Gaza. Ik vermoed dat ze in compartimenten het gebied stuk voor stuk gaan veilig stellen.

Dit zou humanitair gezien naar mijn idee alvast een betere strategie zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd vraagt de VS Qatar om Al Jazeera te censureren :X :

https://www.theguardian.c...-al-jazeera-news-coverage

Hopelijk heeft Qatar de ballen om te antwoorden dat de VS misschien hun Christen-extremistische zenders aan banden moet leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rubberen schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:05:
Dit zou humanitair gezien naar mijn idee alvast een betere strategie zijn.
Humanitair is in Israel een parodie geworden. Dat woord kennen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Qwerty-273 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:35:
Het kaartje vanuit de BBC op basis van de berichten uit de Israëlische overheid. Nu heb ik weinig hoop op terughoudendheid van het IDF op het daadwerkelijke moment dat een grondoffensief zal beginnen. Maar ik schat een grote kans dat het rood gemarkeerde gebied volledig plat zal worden gegooid / omgeploegd om tunnelnetwerken aan te kunnen pakken. Het bijkomende "voordeel" zou dan het samenpersen van de Palestijnse bevolking in het zuiden van Gaza zijn, waar ik sterk vermoed dat er meer en meer druk op Egypte zal worden gezet. Die zitten ook niet te wachten op een stroom van mensen waar een deel tot de Moslimbroederschap gerekend kan worden. Al kan ik mij ook niet voorstellen dat Egypte bij een doorbraak van de grens, het vuur zal openen om de stroom Palestijnen tegen te houden.

In iedere geval het bewuste kaartje:
[Afbeelding]
Ik weet het nu.nl, maar dit bevestigd ook wel een beetje wat je zegt:
https://www.nu.nl/media/6...te-kunnen-garanderen.html
Gewoon een niet zo heel erg verkapte GTFO.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de persbureau's door hebben dat ze beter kunnen vragen voor vrije doorgang naar Israel/Egypte voor hun medewerkers in plaats van veiligheidsgaranties.

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 28-10-2023 00:31 ]

*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Israel bestookt ook duidelijke militaire doelen /s :

https://www.theguardian.c...tastrophic-food-shortages

Gewoon dezelfde mentaliteit als Rusland, alles is een "militair" doel *knip* insinueren dat er doelgerichte genocide is past hier niet

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 28-10-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:38
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:26:
Israel bestookt ook duidelijke militaire doelen /s :

https://www.theguardian.c...tastrophic-food-shortages

Gewoon dezelfde mentaliteit als Rusland, alles is een "militair" doel omdat het eigenlijke doel depopulatie is.
En zelfs in die oorlog heb ik in deze mate het aantal dode en zwaargewonde burgers/kinderen niet voorbij zien komen.

Israel verliest dag per dag het beetje respect en begrip van de rest wereld voor hun daden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Alpina schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:39:
[...]

En zelfs in die oorlog heb ik in deze mate het aantal dode en zwaargewonde burgers/kinderen niet voorbij zien komen.
Pardon, heb je dat conflict sowieso wel gevolgd om zo’n bolde uitspraak te durven neerzetten? Je mag toch wel even met goede bron aankomen om die tactiek de kunnen vergelijken, duik er eens in wat voor vreselijke dingen er alleen al in Marioepol zijn gebeurd en nog meer in begin van Oekraïne oorlog en daarna daar zijn IDF precisie bombardementen kinderspel bij leed dat daar bewust is toegebracht. Sorry maar komt echt goedkoop over om zo ongenuanceerd vind echt dat in topic veel te gemakkelijk maar eventjes voor het gemak en ongemodereerd over één kam te scheren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2023 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:53:
[...]

Pardon, heb je dat conflict sowieso wel gevolgd om zo’n bolde uitspraak te durven neerzetten? Je mag toch wel even met goede bron aankomen om die tactiek de kunnen vergelijken, duik er eens in wat voor vreselijke dingen er alleen al in Marioepol zijn gebeurd en nog meer in begin van Oekraïne oorlog en daarna daar zijn IDF precisie bombardementen kinderspel bij leed dat daar bewust is toegebracht. Sorry maar komt echt goedkoop over om zo ongenuanceerd vind echt dat in topic veel te gemakkelijk maar eventjes voor het gemak en ongemodereerd over één kam te scheren
Stel je niet zo aan. Vanaf dag 1 in dat topic.
Ik zie een verschil ja. Soldaat vs soldaat en de huidige bombardementen. Of mag ik dat niet zeggen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Alpina schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:58:
[...]

Stel je niet zo aan. Vanaf dag 1 in dat topic.
Ik zie een verschil ja. Soldaat vs soldaat en de huidige bombardementen. Of mag ik dat niet zeggen?
*knip* commentaar over moderaties kan in feedbacktopic danwel per DM Je trekt echt flinke parallel tussen Rusland en Israël het is echt niet teveel gevraagd daar onderbouwing voor te vragen

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 28-10-2023 16:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:07:
[...]
*knipJe trekt echt flinke parallel tussen Rusland en Israël het is echt niet teveel gevraagd daar onderbouwing voor te vragen
En dat verband kan je niet eens maken aangezien Rusland & Hamas de agressors zijn. Zij zijn begonnen. Zij vielen het andere land aan.

[ Voor 18% gewijzigd door polthemol op 28-10-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

*knip* Je trekt echt flinke parallel tussen Rusland en Israël het is echt niet teveel gevraagd daar onderbouwing voor te vragen
In elk geval heeft Israel in minder dan 3 weken al 75% van het aantal doden veroorzaakt als Rusland in de afgelopen 2 jaar in Oekraïne:

7.300+ doden in PalestinaGaza:
https://www.theguardian.c...-653ba5a68f0837aa4c22bd18

versus:

±9,700 doden in Oekraïne (let op, rapport is al 1 maand oud!):
https://www.ohchr.org/en/...-update-24-september-2023

Dus het statement lijkt correct te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 28-10-2023 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

tiswat schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:10:
[...]

En dat verband kan je niet eens maken aangezien Rusland & Hamas de agressors zijn. Zij zijn begonnen. Zij vielen het andere land aan.
Gaza is geen land.

Verder kan je de doden die het IDF veroorzaakt onder de burgerbevolking niet in de schoenen van Hamas schuiven (behalve natuurlijk als je denkt dat het IDF geen verantwoording over haar daden hoeft af te leggen, wat waarschijnlijk ook is wat supporters van Hamas over Hamas denken...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
Amphiebietje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:15:
[...]

In elk geval heeft Israel in minder dan 3 weken al 75% van het aantal doden veroorzaakt als Rusland in de afgelopen 2 jaar in Oekraïne:

versus:

Dit. En ik heb geen voorkeur, ieder omgekomen of gewond kind in eender welke oorlog is er 1 teveel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

versus:

Dat is natuurlijk lekker makkelijk het hokje ‘burgers’ heeft maar X aantal en bij hen maar Y, er zitten ook nog paar nullen extra aan slachtoffers onder verdedigers van thuisland tegen dit soort helse terreur waar Rusland mee is binnen komen vallen. De aanzet van Rusland met alleen al bewuste afslachting en (poging tot) complete annexatie van Oekraïne vergelijk je dan nog even openlijk Rusland als gelijke aggressor gelijk aan Israël, het aantal geadopteerde Oekraïnse kinderen ook maar niet meetellen hè denk ik? Om één of ander punt proberen te maken over aantal slachtoffers dat is volledig van de pot gerukt alsof Israël het verdient op zelfde manier respect zou verliezen als verschrikkingen van Rusland

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubberen
[...]

versus:

Die vergelijking slaat dan ook op niet veel, je vergelijkt een traditionele oorlog ( duidelijke fronten) tegen een guerrilla oorlog.
In 1 van die 2 conflicten heeft de agressor er zijn hoofdactiviteit van gemaakt om zoveel mogelijk de gewone burgers te betrekken als menselijk schild…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
Alpina schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 07:39:
[...]

Israel verliest dag per dag het beetje respect en begrip van de rest wereld voor hun daden.
Dat is natuurlijk complete onzin, want overal op internet word een informatieoorlog gevoerd waarbij israel zoveel mogelijk in kwaad daglicht gezet moet worden.
Er is maar één kwaad in deze oorlog en dat is Hamas, met als grootste slachtoffer de palestijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
koudepinda schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:42:
Moge de Israëliërs inzien dat op basis van hun eigen geschiedenis ze beter zouden moeten weten.
Ze hebben er wel van geleerd, alleen meer het tegenovergestelde van wat iedereen verwacht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
murphydrz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Er is maar één kwaad in deze oorlog en dat is Hamas, met als grootste slachtoffer de palestijnen.
Ik adviseer je om te beginnen met het filmpje van Arjen Lubach. Een relatief basale uitleg van hoe het in elkaar steekt. Zelfs dan ontbreken nog veel details, maar die kan je dan verder zelf opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Ik adviseer je om te beginnen met het filmpje van Arjen Lubach. Een relatief basale uitleg van hoe het in elkaar steekt. Zelfs dan ontbreken nog veel details, maar die kan je dan verder zelf opzoeken.
Nee, dat doe ik dus niet! Het meest stupide wat je kunt bedenken is dit soort media volgen, wat bedoeld is om kijkers te trekken en waarvan de journalistiek om te huilen is.

Ik heb mij behoorlijk in deze geschiedenis verdiept, temeer omdat het best interessant is en weet het mijne er van.
Mijn mening is verder niet relevant, omdat het MIJN mening is die ik niet aan een ander wil opdringen.

Kijk gewoon naar het gehele plaatje en stop met de "wij/zij" mentaliteit, want als je perse een schuldige moet willen aanwijzen, je ontzettend ver terug in de geschiedenis moet gaan.
Denk er ook aan det het begrip "palestijnen" 80 jaar terug niet eens bestond. ..het gebied wel, maar niet de bevolking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rubberen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Die vergelijking slaat dan ook op niet veel, je vergelijkt een traditionele oorlog ( duidelijke fronten) tegen een guerrilla oorlog.
In 1 van die 2 conflicten heeft de agressor er zijn hoofdactiviteit van gemaakt om zoveel mogelijk de gewone burgers te betrekken als menselijk schild…
Je kunt niet verwachten dat een leger dat bestaat uit Pickup trucks 'eerlijk' vecht tegen een leger met tanks.

Geef de Palestijnen genoeg tanks, luchtafweer en wapens om zich te verdedigen en ik denk dat je een 'eerlijker' conflict krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
murphydrz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Ik heb mij behoorlijk in deze geschiedenis verdiept, temeer omdat het best interessant is en weet het mijne er van.
Daar twijfel ik dan sterk aan. Als je jezelf verdiept zou hebben in dit hele conflict dan zou je als beschaafd persoon in ieder geval geen kleur bekennen.
[...]
Kijk gewoon naar het gehele plaatje en stop met de "wij/zij" mentaliteit,
Waarom doe jij het dan wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee, dat doe ik dus niet! Het meest stupide wat je kunt bedenken is dit soort media volgen, wat bedoeld is om kijkers te trekken en waarvan de journalistiek om te huilen is.
Jammer, omdat veel mensen dit als basis nemen/hebben.

Een discussie is zinloos als je niet eens de informatie van de ander wil bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

TheGhostInc schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Je kunt niet verwachten dat een leger dat bestaat uit Pickup trucks 'eerlijk' vecht tegen een leger met tanks.

Geef de Palestijnen genoeg tanks, luchtafweer en wapens om zich te verdedigen en ik denk dat je een 'eerlijker' conflict krijgt.
Dit is geen serieuze suggestie toch? Volgens mij is Israel nu ook niet in oorlog met de Palestijnen, maar met Hamas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:01:
[...]

Daar twijfel ik dan sterk aan. Als je jezelf verdiept zou hebben in dit hele conflict dan zou je als beschaafd persoon in ieder geval geen kleur bekennen.

[...]

Waarom doe jij het dan wel :?
Waaruit blijkt dat ik partij trek? Wie er ook schuldig is, wie er ook fout is, ik eet er geen broodje minder om.
Maar ik begrijp dat ik van jou anti-israel moet worden en pro-hamas? Jij wil mij perse ergens in een hokje duwen?

Als je mijn mening wil weten, dan vind ik beide kampen een stelletje holbewoners en barbaren en beide kanten hebben totaal niets met beschaving te maken.
Het woord "idioten" wil ik niet gebruiken, maar zo denk ik er wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Het zal wel een tijdje rustig blijven met de berichtgeving nu alle communicatie down is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Geef de Palestijnen genoeg tanks
hier maak je denk ik een fout; het zijn niet de Palestijnen die vechten tegen Israel. Het is de terreurbeweging Hamas die dit doet.

Geen idee waarom je een terreurbeweging 'genoeg' tanks zou willen geven...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
murphydrz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:05:
[...]
Waaruit blijkt dat ik partij trek?
murphydrz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Als je mijn mening wil weten, dan vind ik beide kampen een stelletje holbewoners en barbaren en beide kanten hebben totaal niets met beschaving te maken.
Je spreekt jezelf dan nu wel tegen t.o.v. je eerdere post waarin je Hamas beschouwd als het enige kwaad.
Maar ik begrijp dat ik van jou anti-israel moet worden en pro-hamas?
Dat heb ik nergens gezegd. Ik heb gesteld dat niemand die zich enigszins ingelezen heeft kleur zou moeten bekennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

_Bailey_ schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

hier maak je denk ik een fout; het zijn niet de Palestijnen die vechten tegen Israel. Het is de terreurbeweging Hamas die dit doet.

Geen idee waarom je een terreurbeweging 'genoeg' tanks zou willen geven...
Vreemde take inderdaad. Net als dat je geen kleur zou mogen bekennen, wat een onzin zeg. Ik zal áltijd de partijen steunen die opkomen tegen terroristische organisaties als Hamas. De manier waarop ze optreden kan je het mee oneens zijn, dat vind ik ook niet fraai, maar steun verdienen ze zeker.

Overigens vrees ik wel dat door de zware bombardementen de kans dat er ooit nog gijzelaars levend terug zullen keren naar Israël vrij klein is geworden. Blijkbaar wordt dat inmiddels als collateral damage gezien.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

London schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

Vreemde take inderdaad. Net als dat je geen kleur zou mogen bekennen, wat een onzin zeg. Ik zal áltijd de partijen steunen die opkomen tegen terroristische organisaties als Hamas. De manier waarop ze optreden kan je het mee oneens zijn, dat vind ik ook niet fraai, maar steun verdienen ze zeker.

Overigens vrees ik wel dat door de zware bombardementen de kans dat er ooit nog gijzelaars levend terug zullen keren naar Israël vrij klein is geworden. Blijkbaar wordt dat inmiddels als collateral damage gezien.
Dat viel mij ook op. Het zijn geen kleine bommen die ze gooien.

Israëlische leger deelt beelden van bombardementen op Gaza

https://nos.nl/l/2495694

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 28-10-2023 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 21:02
@London zo lang die partij die optreed regen terrorisme niet zelf ook terroristische trekjes gaat vertonen.

Mijn begrip voor de manier waarop Israël reageert begint wel minder te worden. Of nouja, ik snap waarom ze zo reageren, ik ben het er alleen niet volledig mee eens.
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]