Of het nou een Hamas raket was of niet laat ik even in het midden, maar heeft Hamas raketten waarmee ze met 1 enkele raket een heel gebouw kunnen platgooien? Mijn beeld bij de raketten van Hamas zijn dat het eerder veredelde mortieren zijn en niet zo'n groot gebouw kunnen platgooien.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:41:
[Embed]
[Embed]
Men wijst naar elkaar, maar wat iig wel duidelijk lijkt te zijn is dat er enorm veel mensen omgekomen zijn bij een aanval/explosie op een ziekenhuis
Het gebouw is niet geraakt. Een tuin van het ziekenhuis is geraakt, waar honderden mensen toevlucht hadden genomen.Hatsjoe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Of het nou een Hamas raket was of niet laat ik even in het midden, maar heeft Hamas raketten waarmee ze met 1 enkele raket een heel gebouw kunnen platgooien? Mijn beeld bij de raketten van Hamas zijn dat het eerder veredelde mortieren zijn en niet zo'n groot gebouw kunnen platgooien.
darn wat een ellende voor die mensen daar.
Dit biedt ook weinig perspectief, Hezbollah (of Iran) zou wellicht een goede aanleiding hierin kunnen gaan zien
Dit biedt ook weinig perspectief, Hezbollah (of Iran) zou wellicht een goede aanleiding hierin kunnen gaan zien
If the figures are confirmed, the expectation is Hezbollah will ignite the north and the tit for tat will cease and escalate. https://t.co/mS4npbj11H
— Aurora Intel (@AuroraIntel) 17 oktober 2023
nope
En:
The IDF is checking whether it is an explosion of a rocket depot, a missile launched that landed there, or another reason - @ItayBlumental https://t.co/nCJXs4QwZW
— Amichai Stein (@AmichaiStein1) 17 oktober 2023
nope
Ik denk niet dat Iran het gaat escaleren.. Dan zijn ze zelf ook de lul.
Wel fucked up voor de mensen in dat ziekenhuis, je zou toch denken dat je daar veilig bent.
Wel fucked up voor de mensen in dat ziekenhuis, je zou toch denken dat je daar veilig bent.
Het zou een aantal kranten sieren om dit nieuws wat neutraler te melden dan nu gebeurt. Het is namelijk nog niet bevestigd of het om een Israëlisch bombardement gaat of om een verdwaalde Hamas raket. Maar zie al verscheidene koppen voorbij komen waar van een ''Israëlische luchtaanval'' wordt gesproken.
*knip*, op de man.
*knip*, op de man.
[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 17-10-2023 20:28 ]
Tesla M3LR '21
Er is zelfs een video van impact en toch probeert Israel onderuit te komen door naar hamas te wijzen.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:41:
[Embed]
[Embed]
Men wijst naar elkaar, maar wat iig wel duidelijk lijkt te zijn is dat er enorm veel mensen omgekomen zijn bij een aanval/explosie op een ziekenhuis
*knip* 500+ mensen in één klap... Als westen na dit incident nog steeds achter israel staat dan vrees ik het ergste. *knip*
Van dit soort uitspraken wordt het niet beter.
https://twitter.com/ELINTNews/status/1714339802089218427
Hamas beschikt niet over zulke krachtige raketten.London schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:10:
Het zou een aantal kranten sieren om dit nieuws wat neutraler te melden dan nu gebeurt. Het is namelijk nog niet bevestigd of het om een Israëlisch bombardement gaat of om een verdwaalde Hamas raket. Maar zie al verscheidene koppen voorbij komen waar van een ''Israëlische luchtaanval'' wordt gesproken.
[ Voor 27% gewijzigd door NMH op 17-10-2023 20:26 ]
Ik denk dat je iets te zelfverzekerd naar Israel wijst nu.sanane schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Er is zelfs een video van impact en toch probeert Israel onderuit te komen door naar hamas te wijzen.
*knip* 500+ mensen in één klap... Als westen na dit incident nog steeds achter israel staat dan vrees ik het ergste. *knip*
https://twitter.com/ELINTNews/status/1714339802089218427
Laten we dit gewoon niet doen, en eea afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 17-10-2023 20:26 ]
nope
Niet dat ik pro Rusland ben maar zodra zij een random ziekenhuis aanvallen wordt er hoog van de toren geblazen en nu staan we erbij en kijken ernaar.
Ze hebben een wild arsenaal aan fluitpijpen. Van iets dat net gaza uitsukkeld met een banaan als explosief, tot ongeleide raketten met een range tot 250km en en warhead van 150kgHatsjoe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:47:
[...]
Of het nou een Hamas raket was of niet laat ik even in het midden, maar heeft Hamas raketten waarmee ze met 1 enkele raket een heel gebouw kunnen platgooien? Mijn beeld bij de raketten van Hamas zijn dat het eerder veredelde mortieren zijn en niet zo'n groot gebouw kunnen platgooien.
https://www.wilsoncenter....ockets-palestinian-groups
Er gaan nu ook geruchten van een raket met een warhead van een ton

Die geloof Ik trouwens zelf nog niet echt.
Veelal geproduceerd met hulp van Iran.
always bring a towel
Er is een groot verschil; Oekrainers gaan niet doelbewust eigen mensen vermoorden.De_Bastaard schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:14:
Niet dat ik pro Rusland ben maar zodra zij een random ziekenhuis aanvallen wordt er hoog van de toren geblazen en nu staan we erbij en kijken ernaar.
Hamas zijn terroristen (a la Russen) waar een mensenleven precies niets waard is - behalve als ruil/onderhandelingsmiddel.
nope
Helemaal los van de aanval: Hamas heeft best wel wat krachtigere raketten dan Qussam's waar we hier vaak aan denken zoals de R-160/M-302:sanane schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Hamas beschikt niet over zulke krachtige raketten.

Ah dat maakt het idd een goed verhaal om een ziekenhuis plat te gooien waar mensen schuilen en/of geholpen worden.bloody schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:17:
[...]
Er is een groot verschil; Oekrainers gaan niet doelbewust eigen mensen vermoorden.
Hamas zijn terroristen (a la Russen) waar een mensenleven precies niets waard is - behalve als ruil/onderhandelingsmiddel.
Waar lees je dat ik partij kies voor de een of andere kant?De_Bastaard schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:20:
[...]
Ah dat maakt het idd een goed verhaal om een ziekenhuis plat te gooien waar mensen schuilen en/of geholpen worden.
Ik zeg alleen; het is gewoon onduidelijk nu.
En ook: super erg voor de mensen die het betreft; dat had je ook in mijn (ergens) bovenstaande bericht kunnen lezen.
nope
Op basis van de “binnen 24 uur oprotten” oproepen van Israël zou ik me daar absoluut veilig voelen.BlazeMuis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:09:
Ik denk niet dat Iran het gaat escaleren.. Dan zijn ze zelf ook de lul.
Dank je, verkeerd gelezen ‘Weinig perspectief’ of ‘Enig perspectief’ maakt een groot verschil. Excuses @bloody
[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2023 21:01 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Die insinuatie lees ik totaal niet.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:23:
[...]
Israël zag in de aanval door Hamas vorige week ook een goede aanleiding om te escaleren. Maar insinueer je hier dat dit doelbewust gedaan is? Met welke onderbouwing?
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Videobeelden van een gijzelaar:
Hamas geeft beelden vrij van gegijzelde 21-jarige
Hamas geeft beelden vrij van gegijzelde 21-jarige
Hier nog een video, ze ziet er niet al te best uit: https://www.hln.be/buiten...el-mogelijk-weg~a05e49eb/Hamas heeft een video vrijgegeven van de Frans-Israëlische Mia Schem (21), een van de bijna 200 mensen die vermoedelijk gegijzeld worden in Gaza. Bij de authenticiteit van de beelden kunnen heel wat vraagtekens geplaatst worden.
‘Momenteel ben ik in Gaza. Zaterdag werd ik hierheen gebracht vanuit Sderot.’ Dat zegt de 21-jarige Mia Schem in een video die Hamas op Telegram plaatste maandagavond. Schem is een van de 199 gijzelaars in Gaza. Ze werd ontvoerd van het Israëlische muziekfestival Supernova. Met de video geeft Hamas voor het eerst informatie over de gijzelaars.
[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 17-10-2023 20:32 ]
Opmerkelijk bericht na zo'n schokkende gebeurtenis.
Hamas says it will release all civilian hostages in an hour if Israel stops bombing Gaza - NBC News
— Joe Truzman (@JoeTruzman) 17 oktober 2023
[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 17-10-2023 20:52 ]
Dit ja, i24: "Initial investigation by IDF shows explosion in hospital in Gaza was caused by a failed Hamas rocket launch"London schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:10:
[mbr]*knip*, op de man.[/mbr]
Hoe waar dat is is punt twee...
Maar ad.nl weet direct na de eerste seconden al wie het gedaan heeft.
Israël is vrij stellig dat het geen aanval van hun is geweest, maar dat het een raket van Hamas was die vlak na het opstijgen neerstortte.
Volgens het IDF werden er op dat moment geen aanvallen uitgevoerd, en kwam de explosie op een moment dat er massaal raketten door Hamas werden afgevuurd.
Volgens dit twitterbericht is er zelfs een filmpje van deze mislukte lancering: https://twitter.com/BigBr...px%3Fpost-id%3D1220453553
Maar wederom: in een oorlog is de waarheid altijd het eerste dat sneuvelt. Dus er kan nog andere informatie komen.
Edit: heel vreemd, het filmpje bleek nep te zijn. Gebeurt normaal nooit in een oorlog.
Volgens het IDF werden er op dat moment geen aanvallen uitgevoerd, en kwam de explosie op een moment dat er massaal raketten door Hamas werden afgevuurd.
Volgens dit twitterbericht is er zelfs een filmpje van deze mislukte lancering: https://twitter.com/BigBr...px%3Fpost-id%3D1220453553
Maar wederom: in een oorlog is de waarheid altijd het eerste dat sneuvelt. Dus er kan nog andere informatie komen.
Edit: heel vreemd, het filmpje bleek nep te zijn. Gebeurt normaal nooit in een oorlog.
[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 17-10-2023 21:55 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waarschijnlijk gebruikt iedereen dezelfde bron...rejer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:54:
[...]
Dit ja, i24: "Initial investigation by IDF shows explosion in hospital in Gaza was caused by a failed Hamas rocket launch"
Denk dat X wel de laatste bron is voor een feitelijke weergave van een dergelijk gebeuren. Daarbij, de IDF gaat ook nooit zeggen, och ja dat waren wij. Sorry.rejer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:54:
[...]
Dit ja, i24: "Initial investigation by IDF shows explosion in hospital in Gaza was caused by a failed Hamas rocket launch"
Tenzij er videomateriaal opduikt waar onomstotelijk uit kan worden opgemaakt waar het vandaan kwam, zullen beiden naar elkaar blijven wijzen en komen we er misschien wel nooit achter.
Dat laatste inderdaad. Zo lees ik overal dat het filmpje wat je linkt een jaartje oud zou zijn. Hint: er is een blackout in Gaza.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:54:
[ Voor 34% gewijzigd door renegrunn op 17-10-2023 21:02 ]
Wie het ook was, genoeg om de haat centraal op Israël te focussen. Je vraagt je af wanneer ze vanuit de andere kant aan allen.
Als je de stroomtoevoer naar Gaza kapt heb je ook een groot deel van de communicatiemiddelen platgelegd. Dat maakt het makkelijker het narratief te controleren als de Palestijnen met lege smartphones zitten.
Deze gebeurtenis is te groot voor een desinformatie campagne.HollovVpo1nt schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:08:
Als je de stroomtoevoer naar Gaza kapt heb je ook een groot deel van de communicatiemiddelen platgelegd. Dat maakt het makkelijker het narratief te controleren als de Palestijnen met lege smartphones zitten.
Via Israel Today wordt hetzelfde gesuggereerd.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:54:
Israël is vrij stellig dat het geen aanval van hun is geweest, maar dat het een raket van Hamas was die vlak na het opstijgen neerstortte.
/Edit‼️ Unconfirmed reports by Palestinians in Gaza who oppose Hamas that Hamas itself fired the missile that destroyed the hospital in order to frame Israel.
In de Telegram groep wordt deze video gedeeld. Niet bevestigd. Spoiler: raket gaat omhoog, maakt een U-bocht en vliegt terug naar herkomst. Geen schokkende beelden.
https://www.veed.io/view/...sharingWidget=true&panel=
/Edit 21:39
Fake. Zo zie je maar weer
[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 17-10-2023 21:39 ]
Ik kan mij overigens niet indenken dat Amerika de oorzaak niet weet. Lijkt mij dat Aegis alle raketten en straaljagers rondom Gaza in beeld heeft. Egypte heeft misschien ook wel een counter artillerie bij de grens die dit oppikt.
Dan is het een geknutseld filmpje. Want Steve, de haan van het logo rechts onderin de stream, is paas een paar dagen oud.renegrunn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:01:
Dat laatste inderdaad. Zo lees ik overal dat het filmpje wat je linkt een jaartje oud zou zijn. Hint: er is een blackout in Gaza.
Protest in Ramallah loopt uit de hand.
YouTube: Watch live: Protest held in Ramallah after bombing of a hospital in ...
Edit: de stream knalt er ineens uit toen een aantal mensen begonnen met rennen.
YouTube: Watch live: Protest held in Ramallah after bombing of a hospital in ...
Edit: de stream knalt er ineens uit toen een aantal mensen begonnen met rennen.
[ Voor 13% gewijzigd door BlazeMuis op 17-10-2023 21:26 ]
Stream is gestopt, ik kan ook niet terugspoelen.BlazeMuis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:24:
Protest in Ramallah loopt uit de hand.
Of in elk geval niet zomaar Hamas napraten, zoals Marit aangeeft:London schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:10:
De media hebben jaren ervaring met de oorlog in Oekraïne en gaan toch op exact dezelfde manier de mist in bij een andere oorlog. Claims van een terreurgroep kun je NIET zomaar herhalen. En de rectificaties zullen weinig uithalen, het beeld is al in de hoofden van mensen geplant. pic.twitter.com/3iqoiZuEXQ
— Marit de Roij (@Tiramarit) 17 oktober 2023
Heeft iemand al iets gehoord wat precies de explosies in Damascus zijn? Ik zie verschillende dingen over mogelijke airstrike van Israël wat ik me niet kan voorstellen op dit moment....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
https://www.haaretz.com/i...mId=1982409804#1982409804
Nou, hopelijk komt die deal snel rond.According to the report, the senior member said that Hamas will release them within an hour if the attacks cease. He claimed that there is no safe place to keep the hostages in right now. He added that the hostage soldiers will be released in return for Palestinian prisoners kept in Israel.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Benieuwd hoeveel er nog in leven zijn, en/of Hamas dan ook de lichamen wil teruggeven.Bananenplant schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:33:
[...]
Nou, hopelijk komt die deal snel rond.
Ik kan dat filmpje niet zien, maar is het deze van 6-8-22?ViezeVis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:11:
In de Telegram groep wordt deze video gedeeld. Niet bevestigd. Spoiler: raket gaat omhoog, maakt een U-bocht en vliegt terug naar herkomst. Geen schokkende beelden.
https://www.veed.io/view/...sharingWidget=true&panel=
https://twitter.com/ItayBlumental/status/1556002276082434054
Geniaal. Tot zover de telegram groep dusTheBrut3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:37:
[...]
Ik kan dat filmpje niet zien, maar is het deze van 6-8-22?

En aangepast in origineel bericht.
[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 17-10-2023 21:40 ]
Of kan teruggeven.XWB schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Benieuwd hoeveel er nog in leven zijn, en/of Hamas dan ook de lichamen wil teruggeven.
Volgens deze X is het geen raket vanuit de lucht geweest;
Nauwelijks aarde/grond/rommel wat door de impact naar boven vliegt. Maargoed, beter afwachten.
Initial investigation by IDF shows explosion in hospital in #Gaza was caused by a failed #Hamas rocket launch
— Ukraine News 🇺🇦 (@Ukrainene) 17 oktober 2023
First clear footage from the Al Ahli tragedy in Gaza, but what do you notice?
this is a surface explosion, almost no soil is thrown up, so it's not an air bomb. pic.twitter.com/ybqGJEkYXi
Nauwelijks aarde/grond/rommel wat door de impact naar boven vliegt. Maargoed, beter afwachten.
Daily driver; MB R171 SLK280
Het Twitter account van Israel War Room probeerde al snel vingers te wijzen naar Hamas en postte meerdere filmpjes. Die zijn allemaal vrij snel debunked omdat het veel oudere filmpjes bleken te zijn, o.a. 1 van 2022, maar vooral omdat er momenteel geen stroom is in Gaza en op die filmpjes er meerdere lichten branden.TheBrut3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:37:
[...]
Ik kan dat filmpje niet zien, maar is het deze van 6-8-22?
Maar goed, IDF zal vinger wijzen naar Hamas, en Hamas wijst naar IDF. We gaan de waarheid echt niet achterhalen.
Wat een verschrikking zeg

Ik denk dat we de waraheid wel zullen achterhalen.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:40:
[...]
Het Twitter account van Israel War Room probeerde al snel vingers te wijzen naar Hamas en postte meerdere filmpjes. Die zijn allemaal vrij snel debunked omdat het veel oudere filmpjes bleken te zijn, o.a. 1 van 2022, maar vooral omdat er momenteel geen stroom is in Gaza en op die filmpjes er meerdere lichten branden.
Maar goed, IDF zal vinger wijzen naar Hamas, en Hamas wijst naar IDF. We gaan de waarheid echt niet achterhalen.
Israel heeft geen enkel belang dtt te doen, laat staan vlak voordat Biden komt. Hamas heeft er ALLE belang bij dat dit gebeurt. Hamas zit in het nauw en wil het escaleren, vermoed ik.
Dit is mijn mening, geen vastaand feit.
edit: "volgens de IDF werd de raketlancering dus niet uitgevoerd door Hamas, maar door Islamitische Jihad"
[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 17-10-2023 21:44 ]
Het Algemeen Dagblad is er anders bijzonder van overtuigd dat dit door Israel is gedaan en schuift dit niet onder stoelen of banken. Het gaat zelfs op zo’n manier dat eventueel rectificeren ook al geen nut meer heeft, want als het Hamas blijkt te zijn, is het zaadje toch al geplant….ala het echter Israel blijkt te zijn, dan hebben ze toch weer een primeur te pakken.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:40:
[...]
Het Twitter account van Israel War Room probeerde al snel vingers te wijzen naar Hamas en postte meerdere filmpjes. Die zijn allemaal vrij snel debunked omdat het veel oudere filmpjes bleken te zijn, o.a. 1 van 2022, maar vooral omdat er momenteel geen stroom is in Gaza en op die filmpjes er meerdere lichten branden.
Dit is hoe dan ook een verschrikkelijke daad, in een ziekenhuis hoor je veilig te zijn…
Los van wie het gedaan heeft vind ik het kort erop volgende aanbod om de gijzelaars vrij te laten wel opmerkelijk. Dat ze daarbij geen beloftes lijken te doen over zelf stoppen met schieten overigens ook.
Officiële verklaring van IDF dat het inderdaad niet om een aanval van hun gaat.
מניתוח המערכות המבצעיות של צה״ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו.
— צבא ההגנה לישראל (@idfonline) 17 oktober 2023
על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הגא״פ אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים
Het nadeel van alle moderne realtime nieuws.dr.lowtune schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:48:
[...]
Het Algemeen Dagblad is er anders bijzonder van overtuigd dat dit door Israel is gedaan en schuift dit niet onder stoelen of banken. Het gaat zelfs op zo’n manier dat eventueel rectificeren ook al geen nut meer heeft, want als het Hamas blijkt te zijn, is het zaadje toch al geplant….ala het echter Israel blijkt te zijn, dan hebben ze toch weer een primeur te pakken.
Dit is hoe dan ook een verschrikkelijke daad, in een ziekenhuis hoor je veilig te zijn…
Het klinkt niet heel logisch om één ziekenhuis te raken met een guided missile.
Maja, vertel dat alle mensen die direct een oordeel klaar hebben

Ik ben iemand die de MSM altijd verdedigd heeft. Ik geloof in de objectiviteit van NU.nl, NOS, Volkskrant en zelfs CNN.
Maar overal stond in koeienletters dat Israel deze aanslag gepleegd heeft - inmiddels hier en daar aangepast.
De geest is al uit de fles. Anti-Israel sentimenten nemen nu toe.
Ik zag meer dan 1000 boze reacties op nu.nl
Dit kan toch niet?
Maar overal stond in koeienletters dat Israel deze aanslag gepleegd heeft - inmiddels hier en daar aangepast.
Dit kan toch niet?
[ Voor 6% gewijzigd door jaapstobbe op 17-10-2023 21:52 ]
1x raden wie er als de kippen bij zijn om er een slaatje uit te kunnen slaan
Russia and the UAE have called for an extraordinary UN Security Council meeting after the strike on the hospital in Gaza, per Tass. https://t.co/pOhhgHzjMV
— max seddon (@maxseddon) 17 oktober 2023
nope
Ik probeer te begrijpen waarom zoveel media in de berichtgeving er voluit vermelden dat het een Israelische aanval was. Waarom zo snel zo'n enorme conclusie trekken? Hiermee versterkt men het idee dat MSM bevooroordeeld zijn...
Wij van WCeend. Laten we even realistisch zijn, zou IDF het toegeven als ze het wel gedaan hebben? Wie dit ook op zijn geweten heeft zal het glashard ontkennen.TheBrut3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:50:
[Twitter]
Stond dat er echt? Of las jij dat er uit? De meeste nieuwssites begonnen met de quote van het Palestijnse ministerie van gezondheidszorg. Die gewoon correct weergegeven werd.jaapstobbe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:51:
Ik ben iemand die de MSM altijd verdedigd heeft. Ik geloof in de objectiviteit van NU.nl, NOS, Volkskrant en zelfs CNN.
Dit kan toch niet?
Het is toch onvoorstelbaar dat op dit forum bijna iedereen direct een voorbehoud maakt bij alle berichten, terwijl de 'professionele' media de meest sappige headlines volstrekt ongeverifieerd als breaking news brengenXWB schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:30:
[...]
Of in elk geval niet zomaar Hamas napraten, zoals Marit aangeeft:
[Twitter]
Jep. Er stond oa bij NOS echt op de voorpagina dat het door een Israëlische luchtaanval kwam. Inmiddels hebben ze de keutel (vooralsnog terecht) weer ingetrokken.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Stond dat er echt? Of las jij dat er uit? De meeste nieuwssites begonnen met de quote van het Palestijnse ministerie van gezondheidszorg. Die gewoon correct weergegeven werd.
Tesla M3LR '21
Was dat geen fake news dan?Bananenplant schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:49:
Los van wie het gedaan heeft vind ik het kort erop volgende aanbod om de gijzelaars vrij te laten wel opmerkelijk. Dat ze daarbij geen beloftes lijken te doen over zelf stoppen met schieten overigens ook.
je moet niet alles geloven wat je leest.
Wat een feit is, is dat beide partijen het ook zullen ontkennen als ze het wel gedaan hebben. Niemand gaat dit toegeven.jaapstobbe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:43:
[...]
Israel heeft geen enkel belang dtt te doen, laat staan vlak voordat Biden komt. Hamas heeft er ALLE belang bij dat dit gebeurt. Hamas zit in het nauw en wil het escaleren, vermoed ik.
Dit is mijn mening, geen vastaand feit.
Ik zelf vertrouw geen van beide partijen en heb een negatieve mening over zowel Israel als de Palestijnen als het gaat om die pot ellende die al decennia aan de gang is.
Volgens mij stond er direct achter dat dit een claim was van het ministerie. Net als deze headline:London schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Jep. Er stond oa bij NOS echt op de voorpagina dat het door een Israëlische luchtaanval kwam. Inmiddels hebben ze de keutel (vooralsnog terecht) weer ingetrokken.
Update: At least 500 people were killed by an Israeli airstrike at a Gaza hospital, the Palestinian Health Ministry said. Follow our live coverage. https://t.co/f3iHo5nFNy
— The New York Times (@nytimes) 17 oktober 2023
Hier schrijft de NYT ook niet dat Israël de boosdoener is.
Ja ik had ook gelezen (bij NU) maar wist niet dat ik screenshot moest maken lolLondon schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Jep. Er stond oa bij NOS echt op de voorpagina dat het door een Israëlische luchtaanval kwam. Inmiddels hebben ze de keutel (vooralsnog terecht) weer ingetrokken.
In deze tweet staat ook screenshot hoe iedereen het rapporteerde:
https://twitter.com/Tiram...14359417624248569/photo/2
Op de meeste sites stond gelijk "na Israëlische luchtaanval".fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:56:
[...]
Stond dat er echt? Of las jij dat er uit? De meeste nieuwssites begonnen met de quote van het Palestijnse ministerie van gezondheidszorg. Die gewoon correct weergegeven werd.
Na een tijd had nu.nl wel in de tekst staan dat Israël ontkent en pas een tijd daarna hebben ze het uit de titel gehaald, toen hebben ze ook maar de reageer optie bij dat artikel uitgezet.
Zou dat geen slimme tactiek vinden. Dit is zo groot, dit komt toch wel uit. Dan is het beter - als je het al zeker weet - direct met de billen bloot te gaan dan het te gaan ontkennen. Dan is de uiteindelijke schade namelijk vele malen groter.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:54:
[...]
Wij van WCeend. Laten we even realistisch zijn, zou IDF het toegeven als ze het wel gedaan hebben? Wie dit ook op zijn geweten heeft zal het glashard ontkennen.
Ja ik probeer een snapshot op te vragen maar die tweet laat zien wat ik bedoel.graceful schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:00:
[...]
Ja ik had ook gelezen (bij NU) maar wist niet dat ik screenshot moest maken lol
In deze tweet staat ook screenshot hoe iedereen het rapporteerde:
https://twitter.com/Tiram...14359417624248569/photo/2
Tesla M3LR '21
Hier ook een reactie, inclusief beeldenTheBrut3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:50:
[Twitter]
Breaking: IDF Spokesperson
— Israel ישראל (@Israel) 17 oktober 2023
From the analysis of the operational systems of the IDF, an enemy rocket barrage was carried out towards Israel, which passed through the vicinity of the hospital when it was hit.
According to intelligence information, from several sources we have,… pic.twitter.com/hdQra9QZAm
Ik kan het zelf niet inschatten, maar er zal met behulp van OSINT nog wel een definitieve conclusie komen.From the analysis of the operational systems of the IDF, an enemy rocket barrage was carried out towards Israel, which passed through the vicinity of the hospital when it was hit.
According to intelligence information, from several sources we have, the Islamic Jihad terrorist organization is responsible for the failed shooting that hit the hospital.
Iemand met een militaire achtergrond
For what it’s worth, this doesn’t look or sound quite like an air strike using the typical IAF 1000lb or 2000lb JDAM/Mk80 series to me. Incoming projectile sounds like it’s under power and the explosion frames visible look like largely propellant fire rather than HE detonation… https://t.co/jZXMedRexd
— Justin Bronk (@Justin_Br0nk) 17 oktober 2023
[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 17-10-2023 22:06 ]
Haaretz geldt als links-progressieve kwaliteitskrant. Dat het bericht het niet noemt betekent niet direct dat het stoppen van beschietingen door Hamas geen deel uitmaakt van de onderhandelingen.de Peer schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Was dat geen fake news dan?
je moet niet alles geloven wat je leest.
Waarom niet? Een guided missile lijkt me bij uitstek geschikt om doelwitten gericht te vernietigen, en de payload zal meestal te klein zijn om meerdere ziekenhuizen te raken. (Waarmee ik niet wil impliceren dat het een gerichte actie met een guided missile was)graceful schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:50:
…
Het klinkt niet heel logisch om één ziekenhuis te raken met een guided missile.
…
Ik hoop op transparantie van alle betrokken partijen, maar vrees inderdaad ook dat daaromtrent genuanceerder zal worden afgewogen.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:58:
…Niemand gaat dit toegeven….
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 17-10-2023 22:09 ]
De screenshot van RTL laat dat inderdaad zien, die anderen niet. Maar ook daar zullen beide kanten zich slecht behandeld voelen.London schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Ja ik probeer een snapshot op te vragen maar die tweet laat zien wat ik bedoel.
De NOS waar het volgens jou om ging zie ik toch echt niet wat jij claimt te zien:
Die confirmation bias is snel gepleased.mikkelnl schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:54:
Ik probeer te begrijpen waarom zoveel media in de berichtgeving er voluit vermelden dat het een Israelische aanval was. Waarom zo snel zo'n enorme conclusie trekken? Hiermee versterkt men het idee dat MSM bevooroordeeld zijn...
[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2023 22:08 ]
Het maakt allemaal niet uit wie er precies gelijk heeft, maar alle media begonnen helaas zo. Ook NOS. Je kan gewoon toegeven na dat meerdere mensen dit bevestigd hebbenfsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:04:
[...]
De screenshot van RTL laat dat inderdaad zien, die anderen niet. Maar ook daar zullen beide kanten zich slecht behandeld voelen.
De NOS waar het volgens jou om ging zie ik toch echt niet wat jij claimt te zien:
[Afbeelding]
Google Cache
Edit: Oh lol, staat letterlijk in screenshot die je er bij haalt.

Nou mooi, kunnen we dat weer afsluiten

Ah ik begrijp je. Echter zullen de meeste mensen het niet zo 'correct' lezen. Maar je hebt gelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door graceful op 17-10-2023 22:55 ]
Vast wel, maar als de conclusie is dat het niet Israel was die dit verschrikkelijks heeft veroorzaakt, dan is de schade natuurlijk wel al gedaan.RoD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:02:
[...]
Hier ook een reactie, inclusief beelden
[Embed] Ik kan het zelf niet inschatten, maar er zal met behulp van OSINT nog wel een definitieve conclusie komen.
Had het netter gevonden als ze na de feitelijk mededeling dat er een ziekenhuis getroffen was en er honderden slachtoffers waren iets hadden gezegd als "het is nog onduidelijk wat de oorzaak is. De Palestijnse gezondheidszorg claimt dat het een Israëlische aanval was, Israël heeft nog geen verklaring naar buiten gebracht en wil de zaak eerst onderzoeken".fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:04:
[...]
De screenshot van RTL laat dat inderdaad zien, die anderen niet. Maar ook daar zullen beide kanten zich slecht behandeld voelen.
[Afbeelding]
Misschien nitpicking, maar dit conflict is zo extreem gevoelig, ook in Nederland, Europa en de rest van de wereld, dat de media extra terughoudend moeten zijn met het blindelings publiceren van claims van één van de strijdende partijen.
Rellen op de West bank na de aanval op het ziekenhuis
Edit: er wordt geschoten
Protests against PA President Abbas erupt in Ramallah after the horrific strike that killed hundreds in a Gaza hospital. Hamas blamed Israel, Israel says it is investigating.
— Yaroslav Trofimov (@yarotrof) 17 oktober 2023
Wat de relatie is met Abbas is me niet duidelijk, al weet ik dat hij niet populair is.Reportedly Ramallah now, demonstrators chanting "The people demand the downfall of the president" (meaning PA president Mahmoud Abbas) https://t.co/Gj7ccGSRBk
— İyad el-Baghdadi | إياد البغدادي (@iyad_elbaghdadi) 17 oktober 2023
Edit: er wordt geschoten
Rapidly escalating security situation in the West Bank, more confirmation about live ammunition and Jenin seems to be teetering on the edge. https://t.co/r6C5YtBq5U
— Damage Control (@WarInUkraineYet) 17 oktober 2023
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 17-10-2023 22:17 ]
https://www.aljazeera.com/ laat nog 'gewoon' dit zien als headline, dat is een belangrijk medium in die regio.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:10:
[...]
Misschien nitpicking, maar dit conflict is zo extreem gevoelig, ook in Nederland, Europa en de rest van de wereld, dat de media extra terughoudend moeten zijn met het blindelings publiceren van claims van één van de strijdende partijen.
Israel kills 500 in strike on Gaza hospital sheltering thousands: Ministry
Israeli air strike hits the al-Ahli hospital in Gaza City where thousands are seeking safety and treatment.
nope
Ik kan inderdaad toegeven dat “Palestijnse autoriteiten zeggen dat” iets anders is dan “Israël heeft”. Maar voor sommigen is dat verschil schijnbaar heel onduidelijkgraceful schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:08:
[...]
Het maakt allemaal niet uit wie er precies gelijk heeft, maar alle media begonnen helaas zo. Ook NOS. Je kan gewoon toegeven na dat meerdere mensen dit bevestigd hebben![]()
[Afbeelding]
Google Cache
Edit: Oh lol, staat letterlijk in screenshot die je er bij haalt.
Nou mooi, kunnen we dat weer afsluiten
Ook protesten bij embassades in Turkije
Protests also began near the Israeli embassies in Turkish cities Ankara and Istanbul. pic.twitter.com/hSM7buzySr
— NEXTA (@nexta_tv) 17 oktober 2023
Je liet me toch even twijfelen. In de google cache van de liveblog van NOS staat dit:fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:04:
[...]
[Afbeelding]
[...]
Die confirmation bias is snel gepleased.
/f/image/CYcIuGK3i8eIK2Xgxo8wxxgj.png?f=fotoalbum_large)
Vrij ondubbelzinnig, het stond er gewoon.
Waarheid dus nog niet boven tafel. Wordt spannend de komende uren/dagen met nieuwe informatie.
Wel bizar, ziekenhuis gesloopt, honderden doden...
Wel bizar, ziekenhuis gesloopt, honderden doden...
Daar staat inderdaad zwart op wit dat dit een claim is van partij xThomas schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Je liet me toch even twijfelen. In de google cache van de liveblog van NOS staat dit:
[Afbeelding]
Vrij ondubbelzinnig, het stond er gewoon.

Helaas wel, het gevolg is duidelijk. Spontane protesten in Turkije en Tunesië. Saudi Arabië, tot vorige week Israëls bondgenoot, heeft de 'Israëlische aanval' veroordeeld als een 'gruwelijke misdaad'.bloody schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:12:
[...]
dat is een belangrijk medium in die regio.
[...]
Maar ook nu: de bron is Twitter. Dus de strooidienst staat standby.
Mensen met een anti-israel sentiment zullen vrij snel over de nuance hierin heen lezen. En ook eventuele correcties minder snel tot zich nemen.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:17:
[...]
Daar staat inderdaad zwart op wit dat dit een claim is van partij xMaar goed MSM is bad, Lügenpresse, etc.
Ja dat ligt ook aan de lezer en nee dat heeft niks met een msm is bad frame te maken. Wel met onzorgvuldigheid of haast om een bericht te brengen.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 17-10-2023 22:23 ]
Klopt, zo formuleerde een andere nieuwsoutlet het ook. Het gaat in dit geval om hoe de media dit brengt en met dit verschrikkelijke nieuws en zo’n titel valt de nuance dat het een niet geverifieerde claim is volledig weg.fsfikke schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:17:
[...]
Daar staat inderdaad zwart op wit dat dit een claim is van partij xMaar goed MSM is bad, Lügenpresse, etc.
Allemachtig. Je kunt via die site dus ook naar de zender kijken. Alleen maar eenzijdige, opruiende berichtgeving. Heb tot nu toe nog geen enkel voorbehoud gehoord.bloody schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:12:
[...]
https://www.aljazeera.com/ laat nog 'gewoon' dit zien als headline, dat is een belangrijk medium in die regio.
[...]
Als dit tekenend is voor de berichtgeving in het Midden Oosten zie ik het duister in voor Israël
Hopelijk, kan uiteindelijk helder worden gemaakt wat er gebeurd is.RoD schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:02:
…
Ik kan het zelf niet inschatten, maar er zal met behulp van OSINT nog wel een definitieve conclusie komen.
…
ik kan me voorstellen dat een ziekenhuis (met daarbij eventueel zuurstof- en brandstoftanks) zich niet altijd hetzelfde zal gedragen als bijvoorbeeld een doorsnee kantoorgebouw.
En het zijn ook een van de enige gebouwen die op dit moment draaien op noodstroomvoorzieningen via aggregaten dus dat er meer brandstof aanwezig is, is reëel.begintmeta schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:23:
[...]
Hopelijk, kan uiteindelijk helder worden gemaakt wat er gebeurd is.
ik kan me voorstellen dat een ziekenhuis (met daarbij eventueel zuurstof- en brandstoftanks) zich niet altijd hetzelfde zal gedragen als bijvoorbeeld een doorsnee kantoorgebouw.
Er is altijd één nationale 'nieuws' site die uiteraard de kroon spant: de door de NPO gefinancierde uiterst evenwichtige site 'Joop.nl'
Israël bombardeert christelijk ziekenhuis in Gaza: honderden doden
Nog geen enkel voorbehoud, de comments maken wel duidelijk wel 'ruimdenkend' deel van de bevolking deze site normaliter bezoekt.
Israël bombardeert christelijk ziekenhuis in Gaza: honderden doden
Nog geen enkel voorbehoud, de comments maken wel duidelijk wel 'ruimdenkend' deel van de bevolking deze site normaliter bezoekt.
Al Jazeera is state owned by Qatar dus die zullen nooit en te nimmer objectief berichten over de casus Israël/Palestina, zoals je wel kunt zien.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:22:
[...]
Allemachtig. Je kunt via die site dus ook naar de zender kijken. Alleen maar eenzijdige, opruiende berichtgeving. Heb tot nu toe nog geen enkel voorbehoud gehoord.
Als dit tekenend is voor de berichtgeving in het Midden Oosten zie ik het duister in voor Israël.
Tesla M3LR '21
Die nuance gaat blijkbaar niet enkel bij het anti-Israël kamp verlorenMikeyMan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
Mensen met een anti-israel sentiment zullen vrij snel over de nuance hierin heen lezen. En ook eventuele correcties minder snel tot zich nemen.
Ja dat ligt ook aan de lezer en nee dat heeft niks met een msm is bad frame te maken. Wel met onzorgvuldigheid of haast om een bericht te brengen.

Je kan niet de helft van een kop lezen en dan schreeuwen dat ze niet het hele verhaal vertellen.
Is het eigenlijk bekend of Hamas überhaupt wel dit soort zware bommen heeft? Van wat ik heb gezien waren er bij de aanval op Israël waarmee dit allemaal begon eigenlijk alleen doe-het-zelf raketten betrokken.
Ik heb nog nooit eerder in zo’n korte tijd zoveel nep- nieuws voorbij zien komen via de verschillende kanalen die ik volg. Ik vrees dat dit gaat betekenen dat objectief gezien we nooit zullen gaan weten wat hier nou precies gebeurd is en dat in de regio mensen hun mening al gevormd zullen hebben no matter what. Voor de stabiliteit daar dus een ramp lijkt me.
Dat betekent, stam + t .
Hamas gebruikt regelmatig ziekenhuizen voor ammo depot. Die explosie kan dus soort van Enschede vuurwerk effect zijn.q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:29:
Is het eigenlijk bekend of Hamas überhaupt wel dit soort zware bommen heeft? Van wat ik heb gezien waren er bij de aanval op Israël waarmee dit allemaal begon eigenlijk alleen doe-het-zelf raketten betrokken.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Volgens deze twitter post werd de lancering en de inslag van de raket zelfs live op Al Jareeza uitgezonden...
https://twitter.com/emily...tatus/1714372387674694078
Wat me opvalt is dat de raket opstijgt en er dan een explosie in de lucht lijkt te zijn, waarna de raket neerstort. Mogelijke theorie mijnerzijds: is de raket geraakt door een iron-dome verdedigingsraket en uit koers geraakt?
Edit: bovenstaande is niet logisch.
Wat me opvalt is dat de raket opstijgt en er dan een explosie in de lucht lijkt te zijn, waarna de raket neerstort. Mogelijke theorie mijnerzijds: is de raket geraakt door een iron-dome verdedigingsraket en uit koers geraakt?
Edit: bovenstaande is niet logisch.
[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 17-10-2023 22:49 ]
Ik vermoed dat er tzt wel vast te stellen is wat er is gebeurd. Maar ik deel de constatering dat men de mening toch niet zal bijstellen.Apache4u schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:31:
Ik heb nog nooit eerder in zo’n korte tijd zoveel nep- nieuws voorbij zien komen via de verschillende kanalen die ik volg. Ik vrees dat dit gaat betekenen dat objectief gezien we nooit zullen gaan weten wat hier nou precies gebeurd is en dat in de regio mensen hun mening al gevormd zullen hebben no matter what. Voor de stabiliteit daar dus een ramp lijkt me.
Die kans lijkt me nihil, gezien Iron Dome na radardetectie uitrekent of een raket op bewoond gebied gaat vallen en dan pas een firing solution maakt. Bovendien zou er dan een raket vanuit Israël naar Gaza moeten vliegen vóórdat de (eerst gelanceerde) raket vanuit Gaza Israël bereikt. Onthoud dat rocket science niet zomaar een spreekwoord is; het is daadwerkelijk lastig om een betrouwbare raket te maken.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:33:
Mogelijke theorie mijnerzijds: is de raket geraakt door een iron-dome verdedigingsraket en uit koers geraakt?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
The Israeli claims that this video shows the moment the hospital was hit and that Palestinian terror groups were launching rockets toward Israel at that very moment.
— Visegrád 24 (@visegrad24) 17 oktober 2023
According to Israel, one of them misfired and hit the hospital. pic.twitter.com/iThZCwxs1r
Yep. Lijkt me ook niet waarschijnlijk dat de Iron Dome een raket zo snel na lancering al kan onderscheppen. Ik streep mijn post wel even door.BeefHazard schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Die kans lijkt me nihil, gezien Iron Dome na radardetectie uitrekent of een raket op bewoond gebied gaat vallen en dan pas een firing solution maakt. Bovendien zou er dan een raket vanuit Israël naar Gaza moeten vliegen vóórdat de (eerst gelanceerde) raket vanuit Gaza Israël bereikt. Onthoud dat rocket science niet zomaar een spreekwoord is; het is daadwerkelijk lastig om een betrouwbare raket te maken.
Kan alleen nooit veel brandstof meer zijn geweest.ViezeVis schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:26:
[...]
En het zijn ook een van de enige gebouwen die op dit moment draaien op noodstroomvoorzieningen via aggregaten dus dat er meer brandstof aanwezig is, is reëel.
Je kunt niet ontkennen dat een kamp alle middelen heeft om te communiceren en een andere kamp van elektriciteit is afgesloten wat de communicatie aanzienlijk bemoeilijkt. Ik zeg niet dat dat direct leidt tot desinformatie, maar het maakt het voor een van de kampen aanzienlijk moeilijker om te communiceren.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:10:
[...]
Deze gebeurtenis is te groot voor een desinformatie campagne.
Van de beelden van de explosie zijn er geen vervolg explosies.Bschnitz schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:32:
[...]
Hamas gebruikt regelmatig ziekenhuizen voor ammo depot. Die explosie kan dus soort van Enschede vuurwerk effect zijn.
Ammo depot exposies is niet 1 boom.
Dat nog naast dat de IDF een filmpje had geplaatst van een gaza met elektra en die was daarna verwijderd.
Ook in nederland wordt er nu door een menigte allah akbar geroepen voor de Israelische ambassade terwijl het totaal niet zeker is of Isreal hier wel een aanval deed..
https://twitter.com/_owenobrien_/status/1714386924775845960
Soms vraag ik me wel eens af hoe grote groepen mensen zo collectief impulsief kunnen reageren.
https://twitter.com/_owenobrien_/status/1714386924775845960
Soms vraag ik me wel eens af hoe grote groepen mensen zo collectief impulsief kunnen reageren.
Ook in deze Tweet van @Israel posten ze een video die ze later weer verwijderd hebben nadat duidelijk werd dat de timing niet overeenkomt met de explosie.ArgantosNL schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:13:
[...]
Van de beelden van de explosie zijn er geen vervolg explosies.
Ammo depot exposies is niet 1 boom.
Dat nog naast dat de IDF een filmpje had geplaatst van een gaza met elektra en die was daarna verwijderd.
Ook al ben ik (zover mogelijk) overtuigd van het verhaal dat dit een raket van Hamas was helpt het absoluut niet dat Israël in zich in eigen voet schiet met dit soort pr-blunders.
Breaking: IDF Spokesperson
— Israel ישראל (@Israel) 17 oktober 2023
From the analysis of the operational systems of the IDF, an enemy rocket barrage was carried out towards Israel, which passed through the vicinity of the hospital when it was hit.
According to intelligence information, from several sources we have,…
In de edit-history kan je de originele Tweet zien.
De diplomatie is een van de slachtoffers:
The Planned Visit tomorrow by U.S. President Biden to the Jordanian Capital of Amman where he would be meeting with the Leaders of Jordan, Egypt, and Palestine has reportedly now been Cancelled.
— OSINTdefender (@sentdefender) 17 oktober 2023
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 17-10-2023 23:38 ]
Ik moet zeggen dat deze beelden mij voorlopig redelijk naar het gelijk van Israël duwen dat het een faalraket vanuit Gaza zelf is geweest. Als dit inderdaad de beelden zijn van het ziekenhuis en niet een random raket faal.alexbl69 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:33:
Volgens deze twitter post werd de lancering en de inslag van de raket zelfs live op Al Jareeza uitgezonden...
Hopelijk komt Amerika snel met duidelijkheid over wat hun schepen hebben opgepikt.
Anoniem: 156329
Laatste chatter die ik net op die site Al Jazeera lees is dat VS groen licht heeft gegeven and IDF, dat laatste nog niet op andere media gezien maar gaat wel hard zo met media die copy pasta van elkaar overneemt, is voor mij ongekend naast bijzonder brute aanval qua leed bij dit ziekenhuis.
offtopic:
Overigens tip wat betreft calling out van bepaalde bewezen incorrectheden, gooi even je link eerst door een dereffer service zodat je niet onbedoeld Google punten aan die pagina’s geeft zo door bezoekers/linkbiilding
Overigens tip wat betreft calling out van bepaalde bewezen incorrectheden, gooi even je link eerst door een dereffer service zodat je niet onbedoeld Google punten aan die pagina’s geeft zo door bezoekers/linkbiilding
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 156329 op 17-10-2023 23:49 . Reden: Opheldering bron van nieuwskop ]
Ik hoop het ook, want Amerika is totaal onpartijdig in deze oorlog.TheBrut3 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:36:
[...]
Hopelijk komt Amerika snel met duidelijkheid over wat hun schepen hebben opgepikt.
Je doelt op een variant van deze quote uit de BBC blog?Anoniem: 156329 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:38:
Laatste chatter die ik net op die site lees is dat VS groen licht heeft gegeven and IDF, dat laatste nog niet op andere media gezien maar gaat wel hard zo met media die copy pasta van elkaar overneemt, is voor mij ongekend naast bijzonder brute aanval qua leed bij dit ziekenhuis.
offtopic:
Overigens tip wat betreft calling out van bepaalde bewezen incorrectheden, gebruik even dereffer service zodat je niet onbedoeld Google punten aan die pagina’s geeft zo door bezoekers/linkbiilding
Ismail Haniyeh, who is widely considered to be Hamas’s overall leader, says that the US is responsible for the attack on Al Ahli hospital – stressing that Washington gave Israel the “cover for its aggression”.
Dit topic is gesloten.
Let op:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag
Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties
[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag
Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties
[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]