Ik zeg trouwens nergens iets over de
aantijging zelf nuance verdient? Dat maak jij ervan, realiteit is dat er op dit moment een gruwelijke oorlog is afgetrapt en woed. Wat betreft sprookjes is dat het zeker wel dat Zuid-Afrika als soort moraalridder wordt afgeschetst omdat ze toevallig tegen Israël ageren. Maar goed daar wordt hier niet op ingegaan, het is gewoon dikke laag boter op je hoofd hebben als ZA zijnde en vergelijkingen met apartheid. Om dan bij iemand die genocide geïnitieerd heeft vanuit legerleiding voor gemak even naar andere hoek
wegkijkt.
Maar bij Israël wel moord en brand te schreeuwen.
Er zijn veel vaker, en ook grotere aantijgingen geweest die dan wel/niet waar in verleden per definitie voor UNRWA naast zich neer werden gelegd. Ik durf wel te stellen dat er geen land ter wereld zoveel bezwaren heeft ingediend bij de VN als Israël zonder ooit resultaat te boeken (en ga me niet vertellen dat
alle claims ongegrond zijn, ondanks de complexe situatie).
Nog nooit bij één claim heeft welk dan naast VS dan ook daar iets om gegeven, maar nu valt elke regering en masse voor zogenaamd een claim?
HollovVpo1nt schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:25:
Je kunt hoog of laag springen, maar
feit is dat vele landen hun steun aan UNWRA hebben gestaakt vanwege een onbewezen claim van Israël. Nu.nl
schrijft De Israëlische claims dat UNRWA-medewerkers betrokken zouden zijn geweest bij de Hamas-aanval op 7 oktober, waarbij zo'n twaalfhonderd mensen omkwamen, zijn nog niet onafhankelijk geverifieerd. Het is dus onduidelijk of ze waar zijn.
Waarom geldt dit niet voor UNWRA die enkel door onbewezen, niet onafhankelijk geverifieerde aantijgingen gesanctioneerd wordt door vele landen?
Dat lijkt me knap dat jij inzicht hebt in de feiten waarop deze landen deze besluiten nemen om deze bolde statement te durven maken. Het is duidelijk dat de feiten nog niet
voor grote publiek. Israël heeft sowieso altijd voorbehoud getoond met openbaren van dit soor zaken dit heeft impact binnen geopolitiek, na 7 oktober kwam ook niet dag daarop beelden vanuit IL naar pers naar buiten. En zelfs als deze nooit wereldkundig gemaakt zullen worden stap je wel met groot gemak overheen dat niet zomaar gebeurt, het is vrij rigoureus besluit
dat niet op zichzelf staat vanuit “een claim van Israël” kijkend naar dermate invloedrijk aantal landen om definanciering te besluiten. Ga er toch maar echt van uit dat het niet “maar paar willekeurige medewerkers” waren op onbenullig posities binnen UNRWA, ik haal nog maar even aan uit vorige reactie:
Dan kom je er haast echt niet meer onderuit om alleen maar te kunnen concluderen dat er toch wel reeële hoeveelheid stront aan de knikker zit / zo sterk veroordeelbaar, of dat nou bijvoorbeeld vanuit UNRWA gebouwen opereren van Hamas fracties is geweest of tunnels die aangelegd zijn op terrein van VN, of terrorisme is gesponsord vanuit fondsen van westen het moeten wel dermate gegronde aannames zijn voor deze landen om zo drastisch een directe definanciering te besluiten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 28-01-2024 09:50
]