Voor mij is die 1 Gbit/s voorlopig voldoende en wat @
de Peer en @
trab_78 zegt. Marketing, overkill
Ben zelf al behoorlijke power user, piek heel even soms die 1 Gbit/s maar echt geen 30 min aan 1 stuk.
Natuurlijk sommige hebben die behoefte wel. Staat natuurlijk ook mooi om 10 Gbit/s te kunnen verkopen. Maar dat moet voor Glasnet ook betaalbaar blijven en dat daar andere klanten ook deels aan mee betalen / Glasnet zich hierdoor uit de markt gaat prijzen.
Tevens 2,5 Gbit/s is een plakbandje wat nooit op de markt had mogen komen, doe dan gelijk 5 Gbit/s.
Vroeger was het altijd 10/100/1000 en de laatste jaren maken we vreemde stappen.
Tweak had dit ook de planning staan voor 89 euro pm bij 10 Gbit/s. Als je het afzet tegen de 1 Gbit/s, krijg je 10x sneller internet voor is meer dan het dubbele in prijs is dat dan redelijk in jou ogen?
offtopic:
KPN heeft nu net als Odido onbeperkt internet (sim only) voor lagere prijs met een beperking van 40 Mbps (KPN), dit heb ik nu al 2 weken ook op mijn Wifi ingesteld om de 40 Mbps te ervaren ipv de normale wifi snelheid zo rond 300 Mbps (speedtest) of de 4G als ik buiten de deur ben 180 Mbps (speedtest) haalt. Ik merk 0,0 verschil als het nu 40 Mbps, 300 Mbps of 180 Mbps is. Let op ik heb het over mijn mobiel, daar is dus 40 Mbps voldoende scheelt toch weer 5 euro pm (met de oude unlimited prijs die meer snelheid geeft maar ik dus niet benut). Op een vaststation om even een spel binnen te halen (dan ben je als nog afhankelijk van die andere server) is een 1 Gbit/s lijntje wel fijn om te hebben
[
Voor 27% gewijzigd door
RobbyTown op 28-02-2024 17:07
]