Akamai IP ban *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

ik ondervond een aantal weken bij het spelen van FIFA 17 op PlayStation 4, een paar haperingen qua internet, ik heb daarom even EA gebelt, en zij hebben me aangeraden mijn poorten te openen. Vorige week was ik daar een hele week mee bezig, en het is me uiteindelijk gelukt. Maar, vrijdagavond logde ik in op mijn PlayStation, ik had internet, maar ik kon maar niet verbinden met PlayStation Network, ik dacht eerst dat er wat met de servers was, maar het bleek aan mij te liggen. Dus heb ik meteen naar PlayStation gebelt, en zij hebben me gezegd dat het waarschijnlijk om een IP ban ging.

M.a.w, het systeem van PlayStation heeft mijn IP als verdacht opgenomen en onmiddelijk gebant. Later op die dag ging ik even naar de site van PlayStation en wou ik inloggen en kreeg ik de melding ''Access Denied''.

Ik vond het heel apart omdat ik vorige week niets meer gedaan had dan uPnP aan, uit te zetten, firewall aan, uit te zetten en poorten openen. Hierdoor kan ik toch niet als ''hacker'' overkomen bij PlayStation?

- Ik heb ook advies gekregen van PlayStation om contact op te nemen met mijn ISP, en te vragen naar een IP-change. Heb ik ook gedaan, maar helaas konden zij me alleen maar adviseren m'n modem aan en uit te zetten om een IP-change te forceren. Meer konden ze niet doen.

- Vandaag, wou ik even ASUS moederbord drivers installeren op m'n PC, en als ik op de site van ASUS ging kreeg ik weer de melding ''Access Denied''.

- Er moet dus echt wel meer aan de hand zijn, ik weet ook totaal niet hoe het komt, zoals ik al zei heb ik gewoon poorten van PlayStation en EA geopent, maar met ASUS heb ik helemaal niets gedaan?

- Ik heb een klein vermoeden dat ik te maken heb met een hacker die via mijn IP aanvallen is gaan sturen naar bepaalde netwerken, ik heb ook firewall uitgezet, maar dit was al na de IP-ban van PlayStation dus daarvan kan het niet komen.

- Ook, heb ik een VPN gebruikt om zo naar de site van PlayStation te gaan, en zo aan te melden, en ja hoor het werktte. Dus het is daadwerkelijk mijn public IP die gebant is en niet een Mac-Address waar ik eerst uit van ging.

- IP heb ik ook al geprobeerd te veranderen, maar ook geen effect, IP blijft maar hetzelfde.

- Ik kan ook natuurlijk van ISP veranderen, maar zou een beetje zonde zijn.

Mijn opties zijn echter op, ik heb totaal geen idee wat ik fout heb gedaan, ik betwijfel het zelfs of ik het wel ben die er voor gezorgt heeft dat ik een IP ban heb. Nu ASUS mijn IP ook gebant heeft, maakt het verhaal nog vreemder.

Daarom vraag ik aan jullie of jullie me zouden kunnen helpen bij dit ''onderzoek'' en hopelijk kan ik een oplossing vinden.

Ik waardeer alle reacties, en bedanken jullie bij deze alvast!

Met vriendelijke groeten,
Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat zou Tweakers volgens jou kunnen betekenen?

Ik denk dat je toch je internet service provider moet bellen, zij zien hoogstwaarschijnlijk wel wat er mis is.

Waarom zou je je firewall uit zetten als je het vermoeden hebt dat je wordt 'aangevallen'?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Een forum om vragen te stellen, en met mekaar te praten, mensen te helpen en geholpen worden, niet?

Ik ben niet echt zeker of ze dat wel willen doen, als ze als zo kort waren aan de telefoon over mijn IP, zullen ze dat nu weer zijn.

Zoals ik zei heb ik firewall voor de ''aanval'' uit gezet, om te zien of de prestaties beter zouden zijn in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34
Zoek een goede network analyse tool kijk wat er gebeurt op je ip en ports, check log virus scanners of van windows.

Sta je permanent op een ban lijst of is er een quarantaine periode?

je kunt misschien ook een port fout gemaakt hebben dus met iets open zetten een port van bijv https dicht gezet hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door EnderQ op 12-03-2017 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Kijk eens op spamhaus.org om te zien of je public ip op de lijst staat

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Gezien de algemene inrichting van de netwerken van ISPs zijn er praktisch twee manieren om je IP te veranderen, namelijk je modem twee weken (grofweg) uitzetten of een ander MAC adres adverteren (eenvoudigste manier daarvoor is een ander modem).

Het klinkt wel heel vreemd dat zowel Sony als Asus je IP gebanned hebben. Heb je niet een proxy o.i.d. ingesteld staan? En gebeurd hetzelfde ook als je bijvoorbeeld de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) instelt op je PC, PS4 of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Xessive schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:07:
Kijk eens op spamhaus.org om te zien of je public ip op de lijst staat
Heb even gekeken en nee, het IP staat op geen enkele blacklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:34
Sta je permanent op een ban lijst of is er een quarantaine periode?

je kunt misschien ook een port fout gemaakt hebben dus met iets open zetten een port van bijv https dicht gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Xudonax schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:09:
Gezien de algemene inrichting van de netwerken van ISPs zijn er praktisch twee manieren om je IP te veranderen, namelijk je modem twee weken (grofweg) uitzetten of een ander MAC adres adverteren (eenvoudigste manier daarvoor is een ander modem).

Het klinkt wel heel vreemd dat zowel Sony als Asus je IP gebanned hebben. Heb je niet een proxy o.i.d. ingesteld staan? En gebeurd hetzelfde ook als je bijvoorbeeld de Google DNS servers (8.8.8.8 en 8.8.4.4) instelt op je PC, PS4 of router?
Nee, ik denk het niet. Ja heb ik ook al geprobeerd, op PS4, en toen was er ook geen effect.

Wat ik deze week wel had gedaan is een programma gedownload en perongeluk kwam er een virus binnen, een chinese CCleaner, maar ik denk niet dat die zo binnen naar jou IP kan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:48
Waarschijnlijk sta je op een van de blacklists die Akamai gebruikt.

Zoals Xudonax aangeeft een ander mac adres voeren om een nieuw ip adres toegewezen te krijgen.

Edit: uiteraard wel eerst de oorzaak oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 12-03-2017 21:12 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
M'n vader heeft perongeluk deze week een programma geïnstalleerd, en daar kwam automatisch een chinees programma bij, een Chinese CCleaner leek me, maar ik denk niet dat dit invloed kan hebben op m'n publiek IP adres, of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:52

M2M

medicijnman

een nieuw IP adres binnen harken omdat je van een blacklist af wil komen is niet helemaal de manier denk ik. Zeker niet als het hier enkel en alleen gaat om het werkend krijgen van een out-of the box spelcomputer...

Je koopt zo'n ding toch om van alle geneuzel af te zijn?
TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:14:
M'n vader heeft perongeluk deze week een programma geïnstalleerd, en daar kwam automatisch een chinees programma bij, een Chinese CCleaner leek me, maar ik denk niet dat dit invloed kan hebben op m'n publiek IP adres, of wel?
Tja, vage chinese software kan jouw systeem wel als onderdeel van een botnet gebruiken, of voor het versturen van veel spam. Dat kan je inderdaad wel een IP ban opleveren...

[ Voor 60% gewijzigd door M2M op 12-03-2017 21:16 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ga er voor het gemak maar van uit dat rare software rare dingen doet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Mhm, ik heb hier niet echt een tweede modem, router liggen dus die optie zal moeilijk worden, tenzij ik een nieuwe aanschaf.

Heb ook al via CMD geprobeert m'n IP te veranderen, maar dat luktte niet.

Weten jullie dan hoe je een MAC adres kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Ligt eraan wat dat virus doet, dat is op dit moment onbekend.

Heb de de wijzigingen mbt ports en firewall in je modem aangebracht of in een aangesloten router.

Ik zou in ieder geval je modem een resetten naar de standaard waardes. Indien er nog een router is waar je wijzigingen op hebt aangebracht: Ook resetten.
Indien je modem in bridge modus staat hoef je alleen je eigen router te resetten omdat deze het publieke ip toegewezen krijgt.

Dan even de site van asus checken.

Je weet zeker dat je pc schoon is van virussen en andere narigheden?

[ Voor 7% gewijzigd door Xessive op 12-03-2017 21:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Xessive schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:18:
[...]

Ligt eraan wat dat virus doet, dat is op dit moment onbekend.

Heb de de wijzigingen mbt ports en firewall in je modem aangebracht of in een aangesloten router.

Ik zou in ieder geval je modem een resetten naar de standaard waardes. Indien er nog een router is waar je wijzigingen op hebt aangebracht: Ook resetten.

Dan even de site van asus checken.

Je weet zeker dat je pc schoon is van virussen en andere narigheden?
Ik heb hierjuist nog de standaardinstellingen even gezet, en nee, nog steeds hetzelfde.

Ik heb ook geen router, alleen maar een modem die rechtstreeks met alle apparaten is verbonden.

Ja, heb nu een schone Windows op m'n PC staan.

[ Voor 3% gewijzigd door TonyJ. op 12-03-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
Dan denk ik dat je aan jouw kant alles hebt gedaan wat mogelijk is. Je zult dan toch met je provider moeten bellen en deze situatie voorleggen. Zij kunnen een verzoek inschieten voor een ander ip adres en dit verder uitzoeken. Helaas gaat hier meestal enige tijd (soms dagen) overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even voor de zekerheid: heb je een eigen (dynamisch) IPv4-adres of zit je achter DS-Lite (publiek IPv6, gedeeld IPv4)?

Dat kun je controleren door in je modem de WAN-IP te bekijken. Is dat iets als:

xxx.xxx.xxx.xxx: IPv4
xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx: IPv6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
G
dion_b schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:54:
Even voor de zekerheid: heb je een eigen (dynamisch) IPv4-adres of zit je achter DS-Lite (publiek IPv6, gedeeld IPv4)?

Dat kun je controleren door in je modem de WAN-IP te bekijken. Is dat iets als:

xxx.xxx.xxx.xxx: IPv4
xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx: IPv6
Geen idee, ik heb even gekeken en deze 3 adressen staan er:

IP-adres xx.xxx.xxx.xxx
IP-adres (IPv6) xxxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxxx:xxx:xxxx
Prefix (IPv6) xxxx:xxxx:xxxx:xxxx::/xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

DukeBox

loves wheat smoothies

(jarig!)
Wat voor access denied melding krijg je precies ? Vanuit je browser ? Maak anders eens een screenshot.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
DukeBox schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:01:
Wat voor access denied melding krijg je precies ? Vanuit je browser ? Maak anders eens een screenshot.
Screenshot: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/4fe0d53cb09dfecc15331b2582cd7036.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vul je publiek IP eens hier in: https://cymon.io/

Vervolgens, een MAC adres kan niet gebanned worden. Een MAC adres is een L2 adres en is enkel gekend in jouw lokale LAN.

Je kan op je router eens een release / renew doen van je WAN interface (afhankelijk van het toestel) of het toestel gewoonweg eens herstarten. Bij DSL verbindingen switched het publiek IP adres vaker dan bij coaxiale verbindingen dus dit is ISP afhankelijk.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
evangael schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:05:
Vul je publiek IP eens hier in: https://cymon.io/

Vervolgens, een MAC adres kan niet gebanned worden. Een MAC adres is een L2 adres en is enkel gekend in jouw lokale LAN.

Je kan op je router eens een release / renew doen van je WAN interface (afhankelijk van het toestel) of het toestel gewoonweg eens herstarten. Bij DSL verbindingen switched het publiek IP adres vaker dan bij coaxiale verbindingen dus dit is ISP afhankelijk.

Succes!
Heb het even nagekeken en hij geeft dat hij mijn IP niet kan vinden...

Het model van mijn modem is EURODOCSIS 3.0, Wireless modem 3.0 (DOCSIS), het is de standaard modem van mijn provider.

Heb al paar keren (3x-5x) geprobeerd modem te rebooten gedurende aantal minuten, maar ik blijf maar op het zelfde IP zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:57:
G
[...]

Geen idee, ik heb even gekeken en deze 3 adressen staan er:

IP-adres xx.xxx.xxx.xxx
IP-adres (IPv6) xxxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxxx:xxx:xxxx
Prefix (IPv6) xxxx:xxxx:xxxx:xxxx::/xx
OK, er is dus iig sprake van IPv6. Dan is om te beginnen de vraag of je die website over v4 danwel v6 probeert te benaderen.

Even over die adressen: waar beginnen ze mee?
IPv4: 10, 172.16 (tot 172.32) of 192.168? Dan is dat een private, geen publieke IP. Is er sprake van een IP uit een van die reeksen?

IPv6: fe80:: is een link-local adres. Als dat er staat heb je geen internet connectivity over v6. Begint het daarmee of met iets anders?
TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Heb het even nagekeken en hij geeft dat hij mijn IP niet kan vinden...

Het model van mijn modem is EURODOCSIS 3.0, Wireless modem 3.0 (DOCSIS), het is de standaard modem van mijn provider.
Dat is geen modemtype maar de standaard waar het aan voldoet (EuroDOCSIS 3.0).
Heb al paar keren (3x-5x) geprobeerd modem te rebooten gedurende aantal minuten, maar ik blijf maar op het zelfde IP zitten.
Dat gaat zeker geen ander IP opleveren. Als je WAN MAC-adres niet kunt wijzigen moet je de modem lang genoeg van stroom houden dat de WAN IP lease verloopt en aan een ander toegewezen wordt. Hoe lang dat duurt hangt af van je provider, maar het zal zeker 24h zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 12-03-2017 22:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Vervolgens:

- Andere browser hetzelfde resultaat?
- Reset de chrome browser eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
evangael schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:11:
Vervolgens:

- Andere browser hetzelfde resultaat?
- Reset de chrome browser eens
Jup, heb het op Internet Explorer geprobeerd, juist hetzelfde. Ook op mijn iPhone kan ik niet op de site van ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
dion_b schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:11:
[...]

OK, er is dus iig sprake van IPv6. Dan is om te beginnen de vraag of je die website over v4 danwel v6 probeert te benaderen.

Even over die adressen: waar beginnen ze mee?
IPv4: 10, 172.16 (tot 172.32) of 192.168? Dan is dat een private, geen publieke IP. Is er sprake van een IP uit een van die reeksen?

IPv6: fe80:: is een link-local adres. Als dat er staat heb je geen internet connectivity over v6. Begint het daarmee of met iets anders?
IPv4 begint met 94.

IPv6 begint met 2a02.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Dan is het zeker: een Akamai ban.

Zie:

https://community.akamai....why-is-akamai-blocking-me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:
[...]

IPv4 begint met 94.

IPv6 begint met 2a02.
Hmm, beide publiek - full dual stack dus. Je hebt zowel IPv4 als IPv6 connectivity. Dat is mooi, want die twee staan los van elkaar, dus een blacklist op de ene hoeft niets voor de andere uit te maken.

Dat gezegd: asus.com lijkt geen AAAA-record te hebben, dus is nog IPv4 only. Je probleem gaat dus om je v4-adres, niet je v6-adres.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Hmm oke, en wat raden jullie me nu aan?

Ik ben van plan vannacht de modem uit te trekken om zo hopelijk eindelijk tot een nieuw IP te komen.

Verder denk ik niet dat telenet acties zal ondernemen, ze zeiden zelf al dat het onmogelijk is om mij een nieuw IP te geven, een IP wordt random gegeven en is daarom onmogelijk in te schatten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:22:
Hmm oke, en wat raden jullie me nu aan?

Ik ben van plan vannacht de modem uit te trekken om zo hopelijk eindelijk tot een nieuw IP te komen.

Verder denk ik niet dat telenet acties zal ondernemen, ze zeiden zelf al dat het onmogelijk is om mij een nieuw IP te geven, een IP wordt random gegeven en is daarom onmogelijk in te schatten.

Alvast bedankt.
Eerst en vooral lijkt het me zaak om te achterhalen waarom op jouw publieke IPv4 een IP-ban gezet is. Dat gebeurt niet voor niets. Er is vanaf dat IP significante overlast gedetecteerd. Aangezien je een eigen publieke IP hebt is het waarschijnlijk dat dat overlast ook bij jullie vandaan komt.

Als iemand bewust wangedrag vertoond heeft (vooral deelname aan (D)DOS tikt hard aan voor IP-bans) is het helder, maar ervan uitgaande dat niemand dat doet heb je waarschijnlijk te maken met malware op een of meerdere computers bij jullie die dit veroorzaakt. Als ik lees over dingen als dit:
Dan klinkt het verdacht alsof je daar het probleem te pakken hebt. Zo niet dit programma, dan in ieder geval een gebruiker (je vader) die het gedrag vertoont waardoor malware op systemen komt.

Kortom, eerst en vooral alle computers in huis grondig scannen op malware (tip: Malwarebytes - gratis en wel betrouwbaar, verder Windows Defender en vooral geen vage "ruim je PC op" troep dat doorgaans meer malware installeert dan verwijdert :o), alle zooi verwijderen en als scans schoon zijn en schoon blijven zal na enige tijd de IP-ban vanzelf ongedaan worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Eens zien of akamai iets lost? support@akamai.com

Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Probleem bijgekomen. Wou net een antivirus installeren, AVG en ook op die site krijg ik Access Denied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:33
TonyJ. schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:46:
Probleem bijgekomen. Wou net een antivirus installeren, AVG en ook op die site krijg ik Access Denied...
En als je bijvoorbeeld een G-Data download en dan een 30-dagen demo gebruik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
eelcootjuh schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:06:
[...]

En als je bijvoorbeeld een G-Data download en dan een 30-dagen demo gebruik? :)
https://gdata-a.akamaihd.net/Q/... ;)

Ze serven een groot deel van internet.
Waaronder dus een gedeelte van de stack van PSN.

[ Voor 13% gewijzigd door Raymond P op 13-03-2017 11:33 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-10 17:57
TonyJ. schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Ik heb hierjuist nog de standaardinstellingen even gezet, en nee, nog steeds hetzelfde.

Ik heb ook geen router, alleen maar een modem die rechtstreeks met alle apparaten is verbonden.

Ja, heb nu een schone Windows op m'n PC staan.
alle aparaten dus alle pc`s telefoons tablet laptops noem maar op alles wat aan het netwerk hangt.

moet je scannen op virusen/spyware want ook al is jouw pc schoon als die van je vader wel een virus heeft of in een botnet zit kan die zorgen voor de ip bans dus kijk niet alleen naar je eigen pc.

maar controleer ook de rest van de apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Ja, zal ik even downloaden dan.

Heb tevens mijn provider gebelt, ze zeiden dat ze niks konden doen aangezien ASUS, AVG, PlayStation buitenlandse bedrijven zijn en daar kunnen ze niet echt iets aan doen. IP kunnen zo ook niet veranderen en moet dus random gebeuren.

Ik zou graag m'n IP veranderen zo snel mogelijk, heb vannacht weer 2-3 uur uitgezet en weer aan, maar IP blijft maar hetzelfde...

Ik wil echt niet van provider gaan veranderen omdat we dan telefoon ook gaan moeten veranderen en dat zou lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Even ter verduidelijking:

Je bent niet geblokkeerd door al die bedrijven. Althans, dat is zeer onwaarschijnlijk.
De blokkade zit waarschijnlijk bij het eerder genoemde Akamai.

Je bent waarschijnlijk geblokkeerd omdat er vanaf een apparaat in jouw netwerk vreemde dingen zijn gedaan.
Dit is wel giswerk. Er staan meerdere sites online om dit te verifiëren.
Als eerder genoemden niet werken, probeer eens http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/ of bijvoorbeeld http://www.dnsbl.info.

Mocht je software nodig hebben en dit niet kunnen downloaden om bovenstaande reden dan wil ik het door jou gewenste pakketje wel mirroren.
Je kan natuurlijk ook even naar de buurman lopen met een (schone!!!) usb stick.

Wat wellicht nog niet helemaal duidelijk is is dat als je de oorzaak van het probleem niet oplost je met je nieuwe IP vrij snel weer op dezelfde blacklist zal staan. Dit gebeurt ook als je van provider wisselt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Raymond P schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:53:
Even ter verduidelijking:

Je bent niet geblokkeerd door al die bedrijven. Althans, dat is zeer onwaarschijnlijk.
De blokkade zit waarschijnlijk bij het eerder genoemde Akamai.

Je bent waarschijnlijk geblokkeerd omdat er vanaf een apparaat in jouw netwerk vreemde dingen zijn gedaan.
Dit is wel giswerk. Er staan meerdere sites online om dit te verifiëren.
Als eerder genoemden niet werken, probeer eens http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check/ of bijvoorbeeld http://www.dnsbl.info.

Mocht je software nodig hebben en dit niet kunnen downloaden om bovenstaande reden dan wil ik het door jou gewenste pakketje wel mirroren.
Je kan natuurlijk ook even naar de buurman lopen met een (schone!!!) usb stick.

Wat wellicht nog niet helemaal duidelijk is is dat als je de oorzaak van het probleem niet oplost je met je nieuwe IP vrij snel weer op dezelfde blacklist zal staan. Dit gebeurt ook als je van provider wisselt.
Hmm ik snap het een beetje.

En ja we hebben 3 smartphones, 2 PC's (1 ervan schone windows dus staat geen virus op) en andere heb ik net gescant, kan evt. nieuwe windows op zetten. En 1 PS4.

Welke software moet je dan gebruiken, die je bedoelt?

Hier heb je screenshots van de sites die je me gaf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Persoonlijk heb ik weinig recente ervaring mbt Windows.
Een software advies hou ik mij dan ook buiten.

Wellicht is het advies van @dion_b het overwegen waard.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:00:
Ja, zal ik even downloaden dan.

Heb tevens mijn provider gebelt, ze zeiden dat ze niks konden doen aangezien ASUS, AVG, PlayStation buitenlandse bedrijven zijn en daar kunnen ze niet echt iets aan doen. IP kunnen zo ook niet veranderen en moet dus random gebeuren.

Ik zou graag m'n IP veranderen zo snel mogelijk, heb vannacht weer 2-3 uur uitgezet en weer aan, maar IP blijft maar hetzelfde...
2-3 uur is geen 24u... dan nog, zie hieronder.
Ik wil echt niet van provider gaan veranderen omdat we dan telefoon ook gaan moeten veranderen en dat zou lastig zijn.
Daarvoor is portering bedacht - maar los daarvan, als mijn vermoeden klopt zou dat je welgeteld een paar dagen helpen voor je nieuwe IP ook geblacklist wordt.

Eerst kraan dicht, dan pas kijken hoe je gaat dweilen. Iets op jouw netwerk veroorzaakt abusemeldingen waardoor jouw IP geblacklist wordt. Pas als je dat gevonden en verwijderd hebt heeft het zin om te kijken naar hoe je aan een ander IP komt - en als het goed is heb je dan sowieso geen ander IP nodig, want na enige tijd 'schoon' gaat de blokkade er vanzelf af.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Heb even naar ASUS gebelt, en zij beweren dat ze nooit zomaar een IP zouden bannen, ze hebben zo een systeem niet zeggen ze, zoals PlayStation heeft.

M'n provider zegt dan weer dat zij me niet kunnen helpen, maarja, het is tenslotte mijn provider toch?...

Ik vind het best een vreemd verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:08:
Heb even naar ASUS gebelt, en zij beweren dat ze nooit zomaar een IP zouden bannen, ze hebben zo een systeem niet zeggen ze, zoals PlayStation heeft.
Waarschijnlijk heeft Asus je ook niet geblokkeerd. Jouw huidige IP is door Akamai - of nauwkeuriger, door een van de klanten van Akamai - geblokkeerd waardoor je geen toegang hebt tot alle door Akamai gehoste sites, en daar valt Asus ook onder.
M'n provider zegt dan weer dat zij me niet kunnen helpen, maarja, het is tenslotte mijn provider toch?...
Jouw provider levert jou toegang tot het internet. Dat bepaalde delen van dat internet jouw IP als 'ongewenst' verklaard hebben, hebben zij in beginsel weinig mee te maken. Sterker nog, als ze er al wat mee te maken hebben, is het van de andere kant: als zij ook abusemeldingen krijgen over jouw IP kan het zijn dat zij jouw toegang tot het internet moeten blokkeren...

Zie het als een huis waarvan de buren geklaagd hebben over wietlucht. Het is zomaar mogelijk dat je de politie op bezoek krijgt (vgl: geblokkeerd wordt door Akamai). Klagen bij de verhuurder daarover is niet zo zinnig, als blijkt dat je daadwerkelijk een wietplantage hebt kun je uit huis gezet worden. Ook al zit de plantage op zolder en heeft iemand anders het daar neergezet zonder jullie medeweten :o
Ik vind het best een vreemd verhaal...
Wat je niet lijkt te snappen is dat al deze partijen die een probleem hebben met jouw IP-adres dat om erg goede redenen hebben. Zinnig is om die redenen weg te halen. Als je echt niets qua malware kunt vinden, is het zaak om te achterhalen exact wat de reden was voor de blokkade bij Akamai.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Asus maakt in ieder geval ook gebruik van Akamai.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
dig dlcdnet.asus.com

...

;; ANSWER SECTION:
dlcdnet.asus.com.   13423   IN  CNAME   wideip-dlcdnet.isoi.asia.
wideip-dlcdnet.isoi.asia. 11315 IN  CNAME   dlcdnet-ds.asus.com.edgesuite.net.
dlcdnet-ds.asus.com.edgesuite.net. 21151 IN CNAME a613.dscd.akamai.net.
a613.dscd.akamai.net.   19  IN  A   88.221.254.216
a613.dscd.akamai.net.   19  IN  A   88.221.254.200

Edit: spuit11

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Dus jullie raden me aan contact op te nemen met Akamai?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Als je inmiddels snapt wat je niet lijkt te snappen en bijbehorende handelingen uitgevoerd hebt is dat een mogelijke stap.
Een andere mogelijke stap is contact opnemen met een IT dienstverlener.

Als je opgelost hebt wat je zou moeten oplossen kan je ook gewoon wachten.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Lezen kunnen we niet meer zekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Akamai zegt dat ik de sites moet contacteren waar ik access denied krijg, maar ja zo blijf ik maar bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
TonyJ. schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:41:
Akamai zegt dat ik de sites moet contacteren waar ik access denied krijg, maar ja zo blijf ik maar bezig...
Ben even aan het zoeken geweest voor je, is een bekend kastje - muur scenario tussen akamai en hun klanten en vice versa.

Via https://community.akamai.com/thread/3999 kwam ik het onderstaande bericht tegen:

"Please let me know if your NAT IP is getting denied access to multiple akamaized sites.
You can send an email to ccare@akamai.com with your contact details, user impact and the recent reference error string (starting with #18.xx - not more than 24hrs old) and we will take a look."

Lijkt me het proberen waard.

Overigens wordt deze blacklisting automatisch weer verwijderd, ik kan echter niet achterhalen hoe lang zo iets duurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 13-03-2017 23:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 01:18
Ik weet niet of het bij je gaat werken maar toch te proberen:

Ik heb ooit een IP change verkregen door, terwijl de modem aan stond, gewoon de coax kabel los te schroeven van de modem. Alles daarna uitgezet, 10 minuten gewacht, alles weer aangezet > andere IP gekregen.

Maar, eerst oorzaak zoeken, anders blijft het inderdaad een maat voor niets en zit je straks weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

floorcleaner schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:31:
Ik weet niet of het bij je gaat werken maar toch te proberen:

Ik heb ooit een IP change verkregen door, terwijl de modem aan stond, gewoon de coax kabel los te schroeven van de modem. Alles daarna uitgezet, 10 minuten gewacht, alles weer aangezet > andere IP gekregen.
Dan had je ISP op dat moment erg korte leasetijden. Overigens, coax los is hier variant op regendans: overbodige fluff. Het gaat erom dat de modem offline was. Of dat met of zonder coaxcabel was boeit niets. Bespaar je dus de moeite (en risico dat je iets breekt...) om coaxkabel los te trekken.

Maar zoals ik al twee keer aangegeven heb, minder dan 24u offline gaat onder normale omstandigheden geen zoden aan de dijk zetten, en als de leasetijd een week is gaat zelfs dat niets uithalen.
Maar, eerst oorzaak zoeken, anders blijft het inderdaad een maat voor niets en zit je straks weer met hetzelfde probleem.
Yep.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-10 01:18
Ja , daarom zei ik ook al : ik weet niet of het bij je gaat werken.

Volgens Telenet was toen bij mij de "slechte" IP in hun systemen nog leased en kreeg mijn modem gewoon een andere, Vermoedelijk inderdaad een geval van gelukkige timing dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TonyJ. schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:41:
Stop nu eens met allerlei bedrijven te bellen en luister eens naar wat er hier geroepen word.

Akamai is een soort provider voor hele grote netwerken. Akamai heeft jouw IP adres geblocked. Elke website die via Akamai loopt zal een zelfde Access Denied scherm geven.
Je ben zeer waarschijnlijk niet voor niets geblocked.

Ik krijg niet de indruk dat je besef hebt wat je allemaal met je verschillende PC's aan het doen bent, als ik zo lees dat je een week bezig met upnp en spontaan chinese software op je PC hebt draaien.

Advies : stop met andere bedrijven lastig te vallen, zinloos. Installeer elke (windows) PC die je in huis hebt opnieuw. Clean install zonder oude shit mee te nemen.
Terwijl je je PC's opnieuw installeert trek je de stroomstekker uit je modem. Probeer dit zo lang mogelijk vol te houden.

Zoals al eerder aangeven: https://community.akamai....why-is-akamai-blocking-me

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Hallo,

bedankt iedereen voor alle hulp!

Heb vannacht modem uitgetrokken en vandemorgen heb ik een nieuw IP gekregen. Alle PC's zouden nu malware, virus vrij moeten zijn dus ga ik er vanuit dat het probleem opgelost is tenzij het iemand gemunt heeft op mij. (hackers)

Nogmaals bedankt, meerdere tips voor beveiliging, firewall bij instellingen van ISP aan of uit zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Koffie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Stop nu eens met allerlei bedrijven te bellen en luister eens naar wat er hier geroepen word.

Akamai is een soort provider voor hele grote netwerken. Akamai heeft jouw IP adres geblocked. Elke website die via Akamai loopt zal een zelfde Access Denied scherm geven.
Je ben zeer waarschijnlijk niet voor niets geblocked.

Ik krijg niet de indruk dat je besef hebt wat je allemaal met je verschillende PC's aan het doen bent, als ik zo lees dat je een week bezig met upnp en spontaan chinese software op je PC hebt draaien.

Advies : stop met andere bedrijven lastig te vallen, zinloos. Installeer elke (windows) PC die je in huis hebt opnieuw. Clean install zonder oude shit mee te nemen.
Terwijl je je PC's opnieuw installeert trek je de stroomstekker uit je modem. Probeer dit zo lang mogelijk vol te houden.

Zoals al eerder aangeven: https://community.akamai....why-is-akamai-blocking-me
Je hebt gelijk. Maar sorry hoor, UPNP is een instelling die er voor zorgt dat een IP van een bedrijf meteen de poorten opent. En oke, dat Chinese programma was onze fout, maar ik denk dat iedereen wel zoiets voor gehad heeft, niet?

Ik weet heus wel wanneer ik te ver ga op het internet en meer dan surfen, poorten open zetten voor PlayStation voor een betere connectie en gewoon PS4 spelen heb ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
TonyJ. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Je hebt gelijk. Maar sorry hoor, UPNP is een instelling die er voor zorgt dat een IP van een bedrijf meteen de poorten opent. En oke, dat Chinese programma was onze fout, maar ik denk dat iedereen wel zoiets voor gehad heeft, niet?

Ik weet heus wel wanneer ik te ver ga op het internet en meer dan surfen, poorten open zetten voor PlayStation voor een betere connectie en gewoon PS4 spelen heb ik niet gedaan.
Het is toch echt een raar verhaal dat je ineens geblokkeerd word door een heel groot bedrijf. Akamai verbant niet zomaar een IP adres en al helemaal niet (semi-)permanent.

Ook werkt UPNP anders dan jij denkt en kan dit zeker invloed hebben op de beveiliging van jouw router. Dingen als "ISP firewall aan of uit" is ook niet echt handig (tip: laat hem aan)

Wikipedia: Universal Plug and Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ooit, heel lang geleden is mijn IP adres ook op een zwarte lijst geraakt wegens waarschijnlijk hackers die mijn IP misbruikt hadden. Kon toen ook bijna niks meer op internet...
Veel contact gehad met de provider, maar zij konden er bar weinig in betekenen en hebben mij uiteindelijk aangeraden om (al dan niet tijdelijk) een andere provider te kiezen om zo een IP wijziging te forceren. Dat heb ik toen gedaan en dit had het gewenste effect. Dit is dan ook hetgeen ik je nu aan zou raden.

[ Voor 0% gewijzigd door kazz1980 op 14-03-2017 10:02 . Reden: typo ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28
Ach TonyJ, ik vind dat jij het goed het opgelost. De meeste vergelijkbare topics hoor je niets meer van de TS zodra ze erachter komen dat ze zelf iets fout hebben gedaan :P

Maar upnp uitzetten en je pa een internet verbod geven lijkt me een goede oplossing.
Hadden de scans trouwens ook iets opgeleverd wat in de buurt kwam van kwaadaardige malware?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:42:
Wat je niet lijkt te snappen is dat al deze partijen die een probleem hebben met jouw IP-adres dat om erg goede redenen hebben. Zinnig is om die redenen weg te halen. Als je echt niets qua malware kunt vinden, is het zaak om te achterhalen exact wat de reden was voor de blokkade bij Akamai.
Kan Akamai daar geen duidelijkheid over geven? Het lijkt me in ieders voordeel als de reden van de ban gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-10 17:23
Beetje off-topic, maar:

Als je betere verbinding wilt hebben door middel van wijzigingen te doen in je modem en firewall doe het dan op een vaste interne IP dat aan de PlayStation is gekoppeld en niet voor alles ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Iva Wonderbush op 14-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. je hebt een trojan op je computer die spamt. => Computer opnieuw installeren.
2. Je bent geblokked. => je hebt docsis, meestal is het voldoende om met een nieuw mac adres aanmelden voldoende om een nieuw IP te krijgen. Modem in bridge aparte en mac aanpassen in router is dan de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

https://community.akamai....why-is-akamai-blocking-me

Met je reference number asus en akamai dus eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Even klein vraagje.

Welke gratis antivirus verkiezen jullie, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
laurens0619 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:12:
Ach TonyJ, ik vind dat jij het goed het opgelost. De meeste vergelijkbare topics hoor je niets meer van de TS zodra ze erachter komen dat ze zelf iets fout hebben gedaan :P

Maar upnp uitzetten en je pa een internet verbod geven lijkt me een goede oplossing.
Hadden de scans trouwens ook iets opgeleverd wat in de buurt kwam van kwaadaardige malware?
Inderdaad haha!

Nee, heb nieuwe Windows op PC's staan dus zou goed moeten zijn nu.

Dankjewel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TonyJ. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:45:
Even klein vraagje.

Welke gratis antivirus verkiezen jullie, en waarom?
Microsoft Security Essentials (Win7) / Windows Defender (Win10).

Waarom? Is gratis, blijft gratis, geeft geen 'bedelschermpjes' waar een gebruiker op kan klikken voor 'free trial' van de betaalde versie die na tijdje verloopt waardoor je onbeschermd overblijft. Veel te vaak zien gebeuren bij familie. Qua daadwerkelijk beveiliging zitten de MS tools in de middenmoot, maar beter een middenmoter waar je geen omkijken naar hebt dan een van de beste die door user error na een halfjaar niet meer funcitoneert.

Dat gezegd: lang niet alle malware bestaat uit virussen. Een virusscanner beschermt je niet tegen alle malware, grootste deel komt binnen bij programma's die je zelf (of je vader...) installeert. Daarom regelmatig checken op malware met apps als Malwarebytes. De automatische versie is betaald, maar de versie die je handmatig moet draaien is gratis.

Dat - en een flinke dosis gezonde verstand bij wat je installeert - zou genoeg moeten zijn.

Regels:
- If it sounds too good to be true, it probably is.
- there's no such thing as a free lunch
- if you're not paying, you aren't the customer, you're the product

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Oke, dankjewel!

Daarnaast, zijn poorten openzetten voor playstation, EA veilig? En wat zijn de gevolgen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:09
TonyJ. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:40:
Oke, dankjewel!

Daarnaast, zijn poorten openzetten voor playstation, EA veilig? En wat zijn de gevolgen hiervan?
Goede tips van Dion B. Eventueel Adwcleaner werkt ook goed.

Kijk hier eens.
https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Microsoft scoort slecht op protection. Beter is bijvoorbeeld AhnLab.
Zo te zien scoort Avast Free ook wel goed, alleen hierbij heb je wel irritante popups zodra je trial van een jaar afloopt, waarbij je moet betalen. Dit kun je wel skippen door de kleine letters te lezen, daarna kun je weer gratis gebruik maken van Avast.

Staat UPNP aan? In theorie zou dit voldoende moeten zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Clavis op 14-03-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Clavis schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Goede tips van Dion B. Eventueel Adwcleaner werkt ook goed.

Kijk hier eens.
https://www.av-test.org/e.../home-windows/windows-10/

Microsoft scoort slecht op protection. Beter is bijvoorbeeld AhnLab.
Zo te zien scoort Avast Free ook wel goed, alleen hierbij heb je wel irritante popups zodra je trial van een jaar afloopt, waarbij je moet betalen. Dit kun je wel skippen door de kleine letters te lezen, daarna kun je weer gratis gebruik maken van Avast.
Als je zelf de enige bent die een PC gebruikt is dat te overwegen, maar zodra je met digibete familieleden te maken hebt wil je dat echt niet. Reken maar dat die op de popups de verkeerde opties gaan kiezen waardoor vroeg of laat hun PC onbeschermd zal raken. Zelfs de slechtste virusscanner is beter dan helemaal geen, en helemaal geen is nog altijd beter dan schijnveiligheid van een virusscanner geinstalleerd hebben die niets doet omdat de trial verlopen is :X
Staat UPNP aan? In theorie zou dit voldoende moeten zijn.
Eerlijk is eerlijk, ik zou gezien het feit dat het recent mis gegaan is sterk afraden om UPNP aan te zetten. Dat betekent dat je in het geval van de Fifa-games een idioot aantal poorten handmatig moet forwareden om te kunnen spelen (EA maakt echt troep wat networking betreft), maar dan voorkom je iig dat een stuk malware poorten voor zichzelf open zet, zoals ws hier gebeurd is en met UPNP altijd kan gebeuren.

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 14-03-2017 14:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Bij deze reply van PlayStation.

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/y6p932c8v/IMG_1211.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TonyJ. schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:23:
Hallo,

bedankt iedereen voor alle hulp!

Heb vannacht modem uitgetrokken en vandemorgen heb ik een nieuw IP gekregen. Alle PC's zouden nu malware, virus vrij moeten zijn dus ga ik er vanuit dat het probleem opgelost is tenzij het iemand gemunt heeft op mij. (hackers)

Nogmaals bedankt, meerdere tips voor beveiliging, firewall bij instellingen van ISP aan of uit zijn altijd welkom.
Fijn voor diegene die nu jouw oude IP-adres gekregen heeft... ;w Maar ja, zo veeg je wel je eigen straatje schoon. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:09
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Fijn voor diegene die nu jouw oude IP-adres gekregen heeft... ;w Maar ja, zo veeg je wel je eigen straatje schoon. |:(
Je kent het gezegde, als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:51:
[...]

Dat was ook de gedachte die er in mij opkwam maar ik ben bang dat de TS zich hier niet heel druk om zal maken. Immers dat is nu iemand anders zijn probleem.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1