SVP schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:13:
[...]
Eventjes een korte update van mijn kant. @
aartvg is zo vriendelijk geweest om even na te gaan hoe het zit met mijn aansluiting. En daar is uit gekomen dat de PoP waar ik op aangesloten moet worden kennelijk al klaar is.
Echter, waar ik woon, wordt glasvezel aangelegd door E-Fiber, wat nu ODF is geworden.
De aanvraag die ik had gedaan was oorspronkelijk een glasvezel abbo van Tweak, dat was op dat moment de beste en goedkoopste oplossing. Maar halverwege september kwam het nieuws dat Tweak zou gaan stoppen omdat ze overgenomen waren door Odido. Ik moest hierdoor op zoek naar een vervangende provider, want Tweak zou niet meer gaan leveren.
Hierbij kwam ik al snel bij Glasnet uit, echter die leverde op dat moment niet in mijn woonplaats, maar na contact met de Glasnet zelf, kwamen zij met de oplossing dat ze toch wilden gaan leveren in mijn woonplaats. Want ze hadden al veel meer vragen gehad om te gaan leveren vanwege het stoppen van Tweak.
Ik heb dus bij Tweak aangegeven dat ik een andere provider had gevonden en volgens Tweak was dat prima en ik kreeg per email de bevestiging dat mijn contract zou worden ontbonden.
Vervolgens heb ik een abonnement afgesloten bij Glasnet, waarbij ik bij de aanvraag te horen kreeg dat zodra alles technisch gereed was Glasnet een afspraak met mij zou maken om de aansluiting op te leveren.
MAARRRRRR, omdat ik natuurlijk geen geduld heb ben ik een aantal weken nadat mijn vezel was gemonteerd aan de bel gaan trekken. En heeft het antwoord van @
aartvg mij getriggerd om weer in contact te treden met ODF over mijn aansluiting.
Na een aantal mailtjes heen en weer is nu duidelijk geworden dat Tweak mijn voorinschrijving niet heeft ingetrokken en dat dit dus ook de inschrijving van Glasnet blokkeert.
Inmiddels heeft ODF een berichtje gestuurd naar Tweak om de voorinschrijving voor mijn adres eruit te halen zodat Glasnet een inschrijving kan doen.
TLDR: Voor velen niet interesssant, maar misschien wel voor gebruikers, die net als ik zijn overgestapt van Tweak naar Glasnet, op basis van een voorinschrijving. En nu aan het wachten zijn op een bericht om aangesloten te worden; check even of het administratief goed zit bij ODF..
edit: spelfout