Swappie / Sobby / Rebuy ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:15
MeanDz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Nou ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dan. Ik heb die van mij ook als nieuw opgestuurd en gewoon de afgesproken prijs gekregen op dat USB kabeltje na. Dus ze zijn best snel en fair met hun beoordeling volgens mij.

Welke medetweaker heeft al eerder zaken met rebuy.nl gedaan? Hoelang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening staat? De website is niet helemaal duidelijk, Ik zie zowel 1 to 3 dagen als 1 tot 7 dagen staan. Waarom dan? Heel Europa gebruikt het SEPA systeem dus het zou er volgens Bartjens de volgende dag op kunnen staan, maar okay. Iemand ervaring hiermee?
Ik laat altijd uitbetalen via PayPal. Na op akkoord klikken staat het binnen 1 minuut op mijn PayPal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 04:30
Oh ok, als ik dat had geweten had ik mijn PayPal account opgegeven. 8)7
Toch bedankt voor de tip, volgende keer zeker gebruik van maken.
Ik heb deze keer gewoon mijn bankrekening opgegeven, weet iemand misschien hoe lang het bij benadering duurt via de bank?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09

Aiii

何これ

Je krijgt het gewoon morgen, relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Aiii schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:38:
Je krijgt het gewoon morgen, relax.
Bepaal ik toch echt lekker zelf.
Jij had ook gewoon je reactie achterwege kunnen laten.
Keuzes in je leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MeanDz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Welke medetweaker heeft al eerder zaken met rebuy.nl gedaan? Hoelang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening staat? De website is niet helemaal duidelijk, Ik zie zowel 1 to 3 dagen als 1 tot 7 dagen staan. Waarom dan? Heel Europa gebruikt het SEPA systeem dus het zou er volgens Bartjens de volgende dag op kunnen staan, maar okay. Iemand ervaring hiermee?
Gebruik even de zoek functie, heb vorige week nog mijn ervaring gedeeld.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Gebruik even de zoek functie, heb vorige week nog mijn ervaring gedeeld.
Mijn ervaring lijkt exact zoals de jouwe te worden! Kreeg net ook de vertragings mail met 'Helaas hebben we wat meer tijd nodig'.

Ik wacht het rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 23:55
stin00 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:42:
[...]

Mijn ervaring lijkt exact zoals de jouwe te worden! Kreeg net ook de vertragings mail met 'Helaas hebben we wat meer tijd nodig'.

Ik wacht het rustig af :)
Die vertragingsmail heb ik bijna elke keer gekregen als ik iets verkocht aan Rebuy (al vaak gedaan).
Uiteindelijk ook elke keer gewoon netjes de prijs gekregen die vooraf geboden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
StrayDog schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Die vertragingsmail heb ik bijna elke keer gekregen als ik iets verkocht aan Rebuy (al vaak gedaan).
Uiteindelijk ook elke keer gewoon netjes de prijs gekregen die vooraf geboden werd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf2zH5H09ZLmS2USLGZBP3dgeig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mlfLkf2pAmmxhAR87kU6dT8Z.png?f=fotoalbum_large

Ik zie nu ineens dit vandaag staan in m'n account, wat is dit voor grap.. Ik heb m'n S23 Ultra verzonden en volgens Rebuy is het ineens een Samsung Galaxy A32 5G? Ik heb niet eens zo'n toestel ooit gehad.

Dit is dus exact de reden waarom ik bang was voor een bedrijf als Rebuy :') Hoe ga ik ooit bewijzen dat ik m'n S23U heb opgestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Dat is wel echt klote zeg. Ze hebben vrij vertaald dus eigenlijk jou kwijtgeraakte pakket omgeruild voor een pakket van compleet iemand anders? Wow. Hoop oprecht dat je dit recht kan zetten want die A32 is natuurlijk geen drol waard. Ik moet eerlijk zijn hier was ik ook een beetje bang voor, de samenwerking met UPS is zo gebrekkig vanuit Rebuy. Als een koeriersbedrijf zoveel pakketjes niet of niet correct af levert zou je als opdrachtgever op zijn minst vragen moeten hebben en serieus het gesprek met ze moeten aangaan. Nu is het gewoon voor iedereen een loterij of je UPS pakketje Rebuy zal bereiken en ze staan erbij en kijken ernaar. Die slechte reviews op trustpilot gaan jaren terug. Heb ik toevallig net een positieve review gepost want bij mij is het gelukkig goed gegaan maar dat is dus blijkbaar gewoon mazzel. Nu krijg je te maken met de onderzoeksfase en moet Rebuy bij UPS navragen wat er gebeurd is want zij zijn de opdrachtgever van de verzending, en dat kan lang duren dat maakt het allemaal zo kut. Als ze al geloven dat je een ander toestel hebt gestuurd dan zij nu beweren en dan nog.
Het heeft geen prioriteit voor ze als ik zo naar de vele reviews kijk op trustpilot met hetzelfde probleem dus ik hoop echt dat je je geld of je telefoon terug krijgt maar ik vrees met grote vreze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:15:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie nu ineens dit vandaag staan in m'n account, wat is dit voor grap.. Ik heb m'n S23 Ultra verzonden en volgens Rebuy is het ineens een Samsung Galaxy A32 5G? Ik heb niet eens zo'n toestel ooit gehad.

Dit is dus exact de reden waarom ik bang was voor een bedrijf als Rebuy :') Hoe ga ik ooit bewijzen dat ik m'n S23U heb opgestuurd..
Dat wordt moeilijk inderdaad, zelfs als je foto's zou hebben kunnen zij stellen dat je hem daarna omgeruild kan hebben dus bewijs in deze is wel een wezenlijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MeanDz schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:41:
Dat is wel echt klote zeg. Ze hebben vrij vertaald dus eigenlijk jou kwijtgeraakte pakket omgeruild voor een pakket van compleet iemand anders? Wow. Hoop oprecht dat je dit recht kan zetten want die A32 is natuurlijk geen drol waard. Ik moet eerlijk zijn hier was ik ook een beetje bang voor, de samenwerking met UPS is zo gebrekkig vanuit Rebuy. Als een koeriersbedrijf zoveel pakketjes niet of niet correct af levert zou je als opdrachtgever op zijn minst vragen moeten hebben en serieus het gesprek met ze moeten aangaan. Nu is het gewoon voor iedereen een loterij of je UPS pakketje Rebuy zal bereiken en ze staan erbij en kijken ernaar. Die slechte reviews op trustpilot gaan jaren terug. Heb ik toevallig net een positieve review gepost want bij mij is het gelukkig goed gegaan maar dat is dus blijkbaar gewoon mazzel. Nu krijg je te maken met de onderzoeksfase en moet Rebuy bij UPS navragen wat er gebeurd is want zij zijn de opdrachtgever van de verzending, en dat kan lang duren dat maakt het allemaal zo kut. Als ze al geloven dat je een ander toestel hebt gestuurd dan zij nu beweren en dan nog.
Het heeft geen prioriteit voor ze als ik zo naar de vele reviews kijk op trustpilot met hetzelfde probleem dus ik hoop echt dat je je geld of je telefoon terug krijgt maar ik vrees met grote vreze.
Daar lijkt het wel op. Ik heb het keurig en secuur verpakt met het door hen aangeleverde UPS label. Pakket zelfs nog met sterke zwarte ductape extra dichtgetaped zodat hij écht niet zomaar open kan zonder scherp mes. Het UPS label zat er ook volledig vertaped op zodat daar niks aan kan scheuren of beschadigen.

Ik heb ze gemaild en om uitleg gevraagd wat hier mis gaat. Het telefoonnummer dat ze hanteren speelt een bandje af dat ze telefonisch niet/nooit meer bereikbaar zijn: je kan alleen mailen. Geweldig.

Het enige dat ik momenteel kan doen is wachten op reactie en een klacht via thuiswinkel waarborg indienen. Maar als ik reactie van ze krijg zal ik wel even een los topic openen om juridisch advies in te winnen. Al zal het ongetwijfeld eindigen dat ik de sjaak ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen Apple maar vorige week mijn Pixel 8 Pro naar Rebuy gestuurd. Vandaag geld gestort gekregen. Weer een prima ervaring met Rebuy dus.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Daar lijkt het wel op. Ik heb het keurig en secuur verpakt met het door hen aangeleverde UPS label. Pakket zelfs nog met sterke zwarte ductape extra dichtgetaped zodat hij écht niet zomaar open kan zonder scherp mes. Het UPS label zat er ook volledig vertaped op zodat daar niks aan kan scheuren of beschadigen.

Ik heb ze gemaild en om uitleg gevraagd wat hier mis gaat. Het telefoonnummer dat ze hanteren speelt een bandje af dat ze telefonisch niet/nooit meer bereikbaar zijn: je kan alleen mailen. Geweldig.

Het enige dat ik momenteel kan doen is wachten op reactie en een klacht via thuiswinkel waarborg indienen. Maar als ik reactie van ze krijg zal ik wel even een los topic openen om juridisch advies in te winnen. Al zal het ongetwijfeld eindigen dat ik de sjaak ben..
Succes man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37
voor mijn S23 ultra heb ik inmiddels mijn geld ontvangen maar ik had ook een S23 256GB Cream opgestuurd ze wilde er 600 voor geven in nieuwstaat maar tijdens het inpakken zag ik al een paar kleine krasjes op de zijkant en dat hebben hun ook gezien en bedrag gedaald naar 541 wat ik een vrij forse daling vind maar wel mee akkoord gegaan.

al met al tevreden met Rebuy ga het zeker volgend jaar overwegen.
wel kleine twijfel nu het bericht zie van stin00 wat een drama hopelijk loopt het goed af.

[ Voor 19% gewijzigd door Michel242186 op 02-02-2024 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Tja @stin00 wou je al waarschuwen, vandaar mijn verzoek om contact te leggen via privé bericht.

Mijn telefoon was zogenaamd niet aangekomen, 2 vrij dreigende emails en mijn laatste mail was van duidelijke foto's van mijn toestel tot inpakken op video, wegen en als laatste een foto van de weegschaal bij postnl.

Volgende ochtend was mijn telefoon terecht en zonder akkoord te geven hebben ze hun bod van 935 euro overgemaakt.
Vorig jaar bij release mijn 512gb s23u gekocht voor 1054 en de s24U 512gb gekocht voor 950 inclusief screenprotector.
Ben blij met mijn deal, maar ik denk niet dat ik nogmaals de diensten van Rebuy ga gebruiken.

Ps. Ik neem aan dat ups je pakket ook op een weegschaal heeft gehad en een A32 weegt echt minder....

[ Voor 26% gewijzigd door beezjeh op 02-02-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlb2FotbMuGOfLys38y7-zgU2_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPb05Sp6aucuKnRMjWrnvqJS.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was mijn ervaring met swappie afgelopen september.

Het commentaar was terecht, en voor mij ook de reden om het gewoon te accepteren.

Na het accepteren had ik het geld dezelfde dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
beezjeh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:08:
Tja @stin00 wou je al waarschuwen, vandaar mijn verzoek om contact te leggen via privé bericht.

Mijn telefoon was zogenaamd niet aangekomen, 2 vrij dreigende emails en mijn laatste mail was van duidelijke foto's van mijn toestel tot inpakken op video, wegen en als laatste een foto van de weegschaal bij postnl.

Volgende ochtend was mijn telefoon terecht en zonder akkoord te geven hebben ze hun bod van 935 euro overgemaakt.
Vorig jaar bij release mijn 512gb s23u gekocht voor 1054 en de s24U 512gb gekocht voor 950 inclusief screenprotector.
Ben blij met mijn deal, maar ik denk niet dat ik nogmaals de diensten van Rebuy ga gebruiken.

Ps. Ik neem aan dat ups je pakket ook op een weegschaal heeft gehad en een A32 weegt echt minder....
Volgens UPS was het 2.0kg.. lijkt me niet een nauwkeurige meting zoals Postnl dat wel doet. Maar het was een doos met telefoon, Spigen hoesje, originele doos, kabel en opvulmateriaal.

Ben benieuwd waar Rebuy volgende week mee aan komt zetten. Vast een hoop bullshit foto's waar ik niks tegenin kan brengen op afstand. Zal wel een lang proces gaan worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:46:
[...]

Volgens UPS was het 2.0kg.. lijkt me niet een nauwkeurige meting zoals Postnl dat wel doet. Maar het was een doos met telefoon, Spigen hoesje, originele doos, kabel en opvulmateriaal.

Ben benieuwd waar Rebuy volgende week mee aan komt zetten. Vast een hoop bullshit foto's waar ik niks tegenin kan brengen op afstand. Zal wel een lang proces gaan worden :')
Vervelend om te horen, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
beezjeh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:05:
[...]

Vervelend om te horen, succes ermee.
Nou ze hebben me daadwerkelijk het aanbod gemaild :-( Webwinkel beweert andere smartphone te hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien deze diensten ook niet-Apple producten accepteren, en hier ook over gediscussieerd wordt, past dit topic beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Daedalus schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 16:10:
[mbr]Aangezien deze diensten ook niet-Apple producten accepteren, en hier ook over gediscussieerd wordt, past dit topic beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF[/]
Topic startpost ook aangepast op niet-enkel iPhone toestellen. Android toestellen zijn natuurlijk ook welkom. Gaat zich meer om de ervaringen met de dienstverlening van de betreffende bedrijven. Sharing = caring of zoiets. ;) :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52
Wat ik me afvraag... waarom wel met alle risico iets eerst onbetaald naar een Rebuy/Swappie etc. opsturen en niet naar een potentiële Marktplaats koper.... want daar vraag je toch wel eerst om het geld over te maken voordat je het opstuurt?

Naar mijn mening kies je dan zelf voor dit risico te nemen om eerst onbetaald je spullen op te sturen ... en dat je misschien dan wat tientjes meer krijgt, dat is dan ook "een beloning" voor het risico wat je hebt genomen. Door alle reviews ben ik toch huiverig voor dit soort bedrijven, daar ze zelf ook op Marktplaats opereren...

[ Voor 21% gewijzigd door danda op 04-02-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
*knip* Offtopic. Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2024 20:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Hier het geval van de Iphone 14 Pro Max die Rebuy heeft verwisseld en een Samsung A50 heeft teruggestuurd. Rebuy is sindsdien telefonisch onbereikbaar en op mails reageren ze al maanden niet meer.
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. Rebuy moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien Rebuy niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze.

Ik had al eerder bij Rebuy wat gekocht en verkocht, 2 x prima, 1 x ook ietwat genaaid, met nieuwe kabel in hoesje nog, wat Rebuy aangaf dat ie niet goed meer was. . Maar na de laatste keer dus nooit meer.
Het gaat heel vaak goed en je kan er soms goede deals mee maken. Maar let op, als het mis gaat is Rebuy niet meer te bereiken, reageren niet meer op emails en wordt het een lastig verhaal. Het ging hier om 1000+ euro, dus dat laat ik niet lopen.

De klachten van kwijtraken en verwisselen van pakketjes nemen toe, ook in andere landen.
Er is iets niet zuiver bij hun innameproces.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Aldusso schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:45:
Hier het geval van de Iphone 14 Pro Max die Rebuy heeft verwisseld en een Samsung A50 heeft teruggestuurd. Rebuy is sindsdien telefonisch onbereikbaar en op mails reageren ze al maanden niet meer.
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. Rebuy moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien Rebuy niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze.

Ik had al eerder bij Rebuy wat gekocht en verkocht, 2 x prima, 1 x ook ietwat genaaid, met nieuwe kabel in hoesje nog, wat Rebuy aangaf dat ie niet goed meer was. . Maar na de laatste keer dus nooit meer.
Het gaat heel vaak goed en je kan er soms goede deals mee maken. Maar let op, als het mis gaat is Rebuy niet meer te bereiken, reageren niet meer op emails en wordt het een lastig verhaal. Het ging hier om 1000+ euro, dus dat laat ik niet lopen.

De klachten van kwijtraken en verwisselen van pakketjes nemen toe, ook in andere landen.
Update: het volledige bedrag heeft Rebuy vanochtend overgemaakt. Voor mij eind goed al goed, en case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Of zouden meer mensen nu proberen te frauderen? Als ik dit lees, is mijn eerste reactie: "dat gaan zeker nog 10 mensen proberen, nu ze dit gelezen hebben".
Als je zorgt voor genoeg foto's en een defecte telefoon via MP koopt, die een tijdje laat liggen en in een doosje van een iPhone 15 Pro Max of Galaxy S24 Ultra stopt. Maak je een gerede kans dat je door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt en een financiële meevaller hebt.
Ik heb in het verleden teveel met fraude te maken gehad om niet te denken dat meer mensen dit trucje gaan proberen.

Laatst een telefoon verkocht aan Sobby en dat ging perfect, maar dit lijkt me ook een vele kleinschaliger bedrijf te zijn dan Rebuy, maar Sobby koopt tegenwoordig ook alleen nog maar iPhones.
Ik had in elk geval binnen een paar dagen het beloofde bedrag op de rekening staan en kan het bedrijf zeker aanraden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:52
Tja ik krijg toch het gevoel dat de helft minder krijgt en de ander het bod krijgt wat is beloofd op de reviewscore op te pompen. Maar ik zou nooit mijn telefoon "gratis" opsturen om daarna het "beloofde" bod te krijgen.... in dat proces kan veel misgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Peatsmoke schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:57:
[...]

Of zouden meer mensen nu proberen te frauderen? Als ik dit lees, is mijn eerste reactie: "dat gaan zeker nog 10 mensen proberen, nu ze dit gelezen hebben".
Als je zorgt voor genoeg foto's en een defecte telefoon via MP koopt, die een tijdje laat liggen en in een doosje van een iPhone 15 Pro Max of Galaxy S24 Ultra stopt. Maak je een gerede kans dat je door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt en een financiële meevaller hebt.
Ik heb in het verleden teveel met fraude te maken gehad om niet te denken dat meer mensen dit trucje gaan proberen.

Laatst een telefoon verkocht aan Sobby en dat ging perfect, maar dit lijkt me ook een vele kleinschaliger bedrijf te zijn dan Rebuy, maar Sobby koopt tegenwoordig ook alleen nog maar iPhones.
Ik had in elk geval binnen een paar dagen het beloofde bedrag op de rekening staan en kan het bedrijf zeker aanraden,
Dat denk ik niet, enkel een foto is niet genoeg bewijs en zal je een case niet zomaar winnen. Daar zit veel meer achter (hier ietwat kort opgeschreven) incl hoorzitting van beide kanten. Rebuy zal zeker ook het innameprijs verbeteren, o.a. camera's erop zodat ze zich kunnen verdedigen. Bewijs is niet per se van 1 kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Aldusso schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Dat denk ik niet, enkel een foto is niet genoeg bewijs en zal je een case niet zomaar winnen. Daar zit veel meer achter (hier ietwat kort opgeschreven) incl hoorzitting van beide kanten. Rebuy zal zeker ook het innameprijs verbeteren, o.a. camera's erop zodat ze zich kunnen verdedigen. Bewijs is niet per se van 1 kant.
Sterker nog, Rebuy en UPS komen hier al jaren mee weg, zie de vele reviews op trustpilot.
Bij mij en nog een paar tweakers is het toevallig wel goed gegaan maar als het fout gaat heb je geen poot om op te staan, bewijs het maar. Die frauduleuze claims lopen tegen hetzelfde probleem aan als de legitieme claims, de webwinkel reageert gewoon niet meer. Dan moet je naar de geschillencommissie stappen of een rechtszaak aanspannen voor je telefoon van duizend euro, maar je hebt geen enkele garantie dat je ooit je geld of telefoon terug krijgt zelfs als je wint. Weet niet of dat een oplichter het waard is, dat kan ik ik niet inschatten maar het is ieder geval veel werk. Als ik kijk naar het relaas van medetweaker Aldusso op de vorige pagina ben ik er niet van overtuigd dat er veel mensen zijn die hier een slaatje uit gaan slaan door te beweren dat ze een duurder toestel hebben opgestuurd dan daadwerkelijk in het pakketje te hebben gestopt.

Hij schrijft:

"Hier het geval van de Iphone 14 Pro Max die Rebuy heeft verwisseld en een Samsung A50 heeft teruggestuurd. Rebuy is sindsdien telefonisch onbereikbaar en op mails reageren ze al maanden niet meer.
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. Rebuy moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien Rebuy niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze."

Dan moeten het dus in ieder geval zeer geduldige oplichters zijn want dat wordt volgens mij een project van lange adem.
Aldusso is nu zover dat de branche organisatie waar de webwinkel bij is aangesloten de kosten zou moeten gaan vergoeden. De webwinkel reageert nog steeds niet, ook niet na uitspraak van de geschillencommisie en ik lees nergens in zijn betoog dat de branche organisatie reeds uitbetaald heeft.
Hoor het graag als dat wel zo is. Zie nu dat Aldusso zijn geld heeft ontvangen van Rebuy dus dat is mooi.
Mijn punt is, dat is veel moeite voor in dit geval om en nabij de 1000 euro.
Met gerede twijfel of je die ooit zult ontvangen tenzij de webwinkel van standpunt veranderd.
Lijkt me niet erg aantrekkelijk voor een fraudeur maar ik kan dat niet beoordelen verder.

[ Voor 10% gewijzigd door MeanDz op 10-02-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26
Edit: Verkeerd gelezen :)

[ Voor 95% gewijzigd door Dennism op 10-02-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-06 23:47
Zelf zowel goede ervaringen met Rebuy als met Swappie. In beide gevallen het beloofde bedrag uitgekeerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online

Inmiddels alles volledig betaald door Rebuy (10 maanden later maar binnen is binnen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Gezien de laatste negatieve reacties over de ervaringen met Rebuy toch besloten mijn telefoon op te sturen.

Ik heb op 2 Februari mijn S22U tekoop aangeboden bij Rebuy.
Gezien de staat van het toestel zou ik een terugbetaling van rond de €550 kunnen verwachten.
Deze heb ik een weekje later naar hun opgestuurd
Deze heb ik natuurlijk keurig in doosje met originele nieuwe kabel,boekjes en overgebleven screenprotectors goed verpakt met een begeleidend briefje met imei,series nummers en mijn gegevens.
Het doosje is afgelopen Dinsdag bij hun afgeleverd.

Gisteren en vanmorgen kreeg ik email dat de beoordeling vertraagd was...ik kreeg natuurlijk meteen argwaan gezien de wat mindere berichten over Rebuy.

Wat schetst net mijn verbazing.. een email van Julia van Rebuy met de beoordeling van mijn telefoon en een aanbod die gewoon goed was van bijna €520

Als ze dan ook nog snel zijn met het geld versturen kan ik ze zeer zeker aanraden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik was van plan om mijn telefoon aan te bieden bij Swappie maar het onderstaande vind ik toch wel erg bijzonder. Waarom moet ik mijn account koppelen aan Tink en vervolgens al mijn rekeninginformatie delen met Tink?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6F0yB_RRWYM_eNgZ2DskJUH7xQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SrMOH1CzSYhNS0D30uuAeRk4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMKMvumJOMMxIwAVd_YXxaICB68=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gQEjl8JbNurZaAsjIKk1lfG0.png?f=fotoalbum_tile

Mijzelf identificeren vind ik wel logisch in verband met heling en dergelijke maar al mijn financiele informatie delen gaat mij toch wel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Ping83 Weet je zeker dat de toestemming hiervoor echt verplicht is, is er echt geen mogelijkheid hier geen gebruik van te maken bij verkoop via Swappie? Dit zou inderdaad ook voor meer mensen een dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:42
@@RoRoNL Ja dit is verplicht, als je dit niet doet dan kom je gewoon niet verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tYXPOIR2H8-od1Fr2931NxEe5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1yfyrfYaqFkBTs26IzO7WulJ.png?f=user_large

Waarschijnlijk klikken velen door en lezen niet wat er eigenlijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Ping83 In bovenstaande venster wordt beloofd dat er geen financiële data wordt gedeeld, puur ter verificatie. Ik neem aan dat je op deze belofte mag vertrouwen, maar wie dit controleert...

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 11-03-2024 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 00:19
Vorig jaar via Swappie mijn iPhone 13 pro max aangeboden want ik had geen zin in gedoe op marktplaats, bod gehad van 780.
In mijn ogen was de staat als nieuw maar heb toch maar Heel Goed gekozen omdat het maar een paar tientjes scheelde en eventuele discussie zou schelen.
16-10 ontvangen en nog de zelfde dag bevestigen gekregen dat alles in orde was en dag late was het geld op de rekening.
Prima ervaring,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-06 19:21
Vorige week donderdag een iPhone SE 2020 64GB naar Sobby gestuurd. De iPhone was in zeer goede staat (alleen batterij op ca. 83%, dus onder de grens van 85%). Het bod was €90.

Op donderdag de telefoon opgestuurd, deze is vrijdag aangekomen volgens PostNL.
Vandaag (maandag) bevestiging van ontvangst gekregen en slechts 2 uur later de goedkeuring en uitbetaling bevestiging.
Een half uurtje daarna stond ook het bedrag op de rekening.

Goede ervaring en snelle service dus.

[ Voor 3% gewijzigd door gamefreakin op 22-07-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Op Rebuy een in goede staat verkerende Samsung Galaxy Note 10 verkocht waar ik nog 104 euro voor zou krijgen. Netjes opgestuurd naar Oost-Duitsland, goed verpakt in een doos. Heel spijtig had ik niet voor de verzending alles goed gedocumenteerd met foto's, iets wat je bij Rebuy dus echt altijd moet doen. Na ontvangst en inspectie door Rebuy kreeg ik een aantal foto's te zien waarop een kapotte telefoon te zien was, waar de voor-en achterkant uit elkaar lagen. Daarom zou ik nog maar 9 euro krijgen.
Daarom het toestel toch maar weer retour laten komen, wat blijkt, het toestel was nog steeds in prima staat, en heb ik daarna zonder problemen kunnen verkopen.
Het blijft altijd dus een gok. Voor mij in elk geval geen Rebuy meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 16:07
Via Rebuy begin juni een Huawei P30 Pro aangemeld voor verkoop. Telefoon lag hier stof te happen, is al een paar jaar oud dus wilde de gok wel wagen. Rebuy bood er 85 euro voor, dat aanbod heb ik geaccepteerd en daarna alles netjes ingepakt en verzonden met UPS. Drie weken later had ik echter nog niets gehoord van UPS/Rebuy, toen bleek dat het pakket al ruim 2 weken ergens in een depot in Berlijn te liggen. Contact opgenomen met UPS, die aangaven dat als het pakket er al zo lang ligt, het waarschijnlijk kwijt is geraakt. Verder konden ze niets voor mij doen aangezien Rebuy de officiële verzender is van het pakket. Daarna Rebuy gemaild om de situatie toe te lichten. Ze reageerden vrij snel en vroegen mij om een formulier in te vullen met gegevens over de telefoon, zodat UPS een onderzoek zou kunnen starten.

Drie dagen later kreeg ik een mailtje van ze dat de verkoop is afgerond en dat ze het bedrag op mijn rekening zouden storten. Waarschijnlijk hebben ze dus besloten om de uitkomst van het onderzoek bij UPS niet af te wachten en meteen maar over te gaan tot uitbetaling. Gaat ook niet om een heel hoog bedrag, wellicht hadden ze anders wat meer moeite gedaan.

Wat mij betreft dus wel een goede ervaring met de klantenservice van Rebuy zelf. Maar door de problemen bij UPS die ik heb ervaren zou ik zeker geen dure telefoon naar ze opsturen, dan wil je toch wat meer zekerheid dat je telefoon ook correct op plaats van bestemming terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 17:14
S21u verkocht waar ik 232 euro voor zou krijgen.
Nu krijg ik fotos gestuurd dat er geen CE logo op staat en dat de koop afgewezen is.

Zou dit kunnen doordat de achterkant ooit vervangen is? En wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 20:30
Ook ik heb gebruik gemaakt van Swappie. Ik had nog een iPhone 11 Pro Max 256GB liggen. De iPhone was nog in perfecte staat enkel de accu was 74%.

Klein beetje huiswerk gedaan en via MP kwam ik ze tegen met een vraagprijs van rond de €350.
Aangezien mijn accu zwak was zou ik deze eerst moeten vervangen om ook deze prijs er voor te kunnen vragen. Via Apple kost dit al gauw €99. Natuurlijk kan ik een niet originele accu er in laten plaatsen maar daar ben ik geen fan van.

Daarom maar een prijs aangevraagd via Swappie. Na alles ingevuld te hebben kwamen ze met een bod van €236. Gezien de prijzen op MP en ik een zwakke accu heb vond ik dit een nette prijs. iPhone opgestuurd met hun verzend pakket en een paar dagen later een mailtje gekregen dat hun oordeel net wat anders was dan wat ik ingevuld had. Ze hadden wat krasjes en gebruikssporen ontdekt waardoor ze het bod met €10 verlaagd hadden naar €226.

Aangezien ik geen zin had om nog geld in de telefoon te steken voor een betere verkoopprijs. En geen gedoe via MP wil tijdens het verkopen vond ik dit een erg prettige manier om mijn oude telefoon te verkopen voor een wat mij betreft nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Ping83 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:50:
@@RoRoNL Ja dit is verplicht, als je dit niet doet dan kom je gewoon niet verder.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk klikken velen door en lezen niet wat er eigenlijk gebeurt.
Dat tussenhaakje "(Eigendom van Visa)" betekent echt niks. Dit is het zelfde geval als die Cashback websites zoals Woolsocks, Scoopy etc. Ik heb ze persoonlijk toen opgebeld met waarom ik mijn rekening zou moeten koppelen aan een 3rde partij, maar die gasten kunnen letterlijk alles inzien kwa uitgaven en inkomen. Gebruik liever Sobby, die zijn betrouwbaar en snel met uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Lucky0wn schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:32:
S21u verkocht waar ik 232 euro voor zou krijgen.
Nu krijg ik fotos gestuurd dat er geen CE logo op staat en dat de koop afgewezen is.

Zou dit kunnen doordat de achterkant ooit vervangen is? En wat nu?
De 2e vraag is: Staat er een CE keurmerk op je telefoon, als je nee aanvinkt krijg je al direct het antwoord dat ze deze niet aannemen.

Je zal de telefoon dus terug gestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 17:14
HakanT schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

De 2e vraag is: Staat er een CE keurmerk op je telefoon, als je nee aanvinkt krijg je al direct het antwoord dat ze deze niet aannemen.

Je zal de telefoon dus terug gestuurd krijgen.
Telefoon komt van TMobile en heeft de achterkant onder garantie vervangen. Dus ik verwacht dat er wel een CE merk op staat. Eerlijk gezegd enkel de doos gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 23:10
Heb goeie ervaring hoor

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:31
Raden jullie Rebuy aan? Als ik de reacties hierboven lees.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:31
turkeyhakan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:08:
Raden jullie Rebuy aan? Als ik de reacties hierboven lees.....
Zelf betere ervaringen met Sobby, die hadden 1 dag na opsturen direct de iPads goedgekeurd en uitbetaald die eerder 3 weken bij Rebuy hebben gelegen en daar om vage redenen waren afgekeurd. Sobby gaf nog een iets hogere prijs ook.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:35
Swappie of Sobby? Vraag ik omdat mijn vrouw toevallig zojuist die eerste overweegt.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:13
Drie toestellen gestuurd naar Swappie, twee kregen de prijs zoals initieel voorgesteld, van de andere ging 25 euro af vanwege cosmetische schade. Voorstel geaccepteerd en zelfde dag geld erbij. Ging veel soepeler dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:31
barrymossel schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:22:
[...]

Swappie of Sobby? Vraag ik omdat mijn vrouw toevallig zojuist die eerste overweegt.
Sorry, ik bedoelde Sobby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:41
Bij Swappy mijn iPhone 15 aangeboden en na het opsturen het vooraf aangeboden bedrag ook ontvangen.
Binnen een week opgestuurd en uitbetaald.
Wij zijn zeer tevreden.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:09
Krijg je bij Swappy of Sobby ook een opstuur doos(Net zoals bij Apple), of moet je deze zelf regelen?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:51
Carlos0_0 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:56:
Krijg je bij Swappy of Sobby ook een opstuur doos(Net zoals bij Apple), of moet je deze zelf regelen?.
Zelf. Ik bewaar altijd de verzenddoos van Apple, handig met opsturen weer!

Overigens iPhone 13 Pro opgestuurd 410 bod zgan, zat kleine beschadiging op zijkant,,boden ze 10tje minder. Prima bedrijf, al veel iPhones en iPads heen gestuurd en ze zijn heel realistisch en snel. Altijd binnen paar werkdagen geld op je rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06 14:04

mv1

Hier een goede ervaring met Swappie.

iPhone 15 Pro als nieuw opgestuurd.

Zaterdag 28-9 telefoon via The Phone Lab verstuurd naar Swappie.
Dinsdag 01-10 mailtje ontvangen dat de iPhone was ontvangen en dat het checken van de iPhone wat langer zou duren.
Vandaag 07-10 mailtje ontvangen dat de iPhone voldoet aan de eisen en dat ze het geld binnen 1-4 werkdagen overmaken.

Had iets sneller gemogen, maar beter dan iemand van MP aan je deur.

EDIT: Geld net ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door mv1 op 08-10-2024 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Van mij een ervaring als koper van een refurbished smartphone via Swappie

Ik ben een liefhebber van kleine smartphones.
De laatste 6 jaar heb ik een Sony Xperia XZ2 Compact gehad.
Altijd tevreden mee geweest, zeer snelle phone en een hele goede camera.
Hij kreeg echter al een paar jaar geen beveiliging updates meer en sinds een aantal maanden was de touchscreen raar aan het doen, soms hield ie er tijdens het gebruik spontaan mee op. Wanneer ik dan de telefoon uit en weer aan zette, deed het touchscreen het weer normaal.
Terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar het was niet opgelost.

Ik was daarom al een tijdje op zoek naar een andere telefoon, maar ik wil er niet teveel geld aan uitgeven.
De meeste smartphones tegenwoording zitten al gauw bove de 500 euro wat ik er niet voor over heb.
De goedkopere telefoon zijn allemaal groter da 6"
De enige die ik zag zitten is de Samsung S24, maar die is op moment van schrijven 650 euro.

Daaom ook maar overwogen om naar Apple te kijken.
Maar die maken ook al een aantal jaar geen kleine telefoons meer.
De laatste die ze hebben uitgebracht is de iPhone 13 mini.
Deze wordt door Apple niet meer verkocht.

Tijdens mijn speurtocht kwam ik uit bij refurbished telefoons.
Ik heb gekeken bij Backmarket, Refurbed, Amac refurbished, en Swappie.
Bij de laatste was de 13 mini het goedkoopst.
Ik heb gekozen voor een 128GB versie met uitstekende staat, en een standaard batterij (belofte minimaal 80% capaciteit)

Ik zag wel al een tijdje dat de prijzen per week veranderen.
Eerst was de 13 mini 419, toen 439, toen weer 409, en vorige week 389.
Dus toen vrijdag 11-10-2024 eindelijk maar besteld, met een hoesje erbij.

Swappie houdt je zeer goed op de hoogte van de status van je bestelling.
Mijn bestelling was diezelfde dag nog verzonden naar PostNL.
De PostNL tracking viel me tegen, eerst stond er dat de smartphone zaterdag zou worden geleverd, maar daarna wijzigde de status naar onbekend, want druk.
Maandag bleef die status ongewijzigd.
Maandag avond laat dan toch eindelijk bericht dat de bestelling dinsdag zou worden geleverd.

Gisteren dus de telefoon ontvangen.
Spannend bij uitpakken, want hoe zal de staat zijn? Er kunnen altijd wel wat krasjes op zitten bij een refurbished natuurlijk.
Maar hij ziet er echt supergoed uit, geen krasjes te bekennen, ook niet op de achterkant, zijkant, en zelfs het carema eiland dat best wel uitsteekt ziet er uit als nieuw. Ik heb het idee dat er gewoon een nieuwe behuizing omheen is gedaan?
Daarna de batterij capaciteit gecheckt: maximum capaciteit 98%!
Bijna nieuwe batterij dus.

Ik ben super tevreden met deze winkel.
Dit is mijn nieuwe telefoon voor de komende 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 12:17
Ik had nog een oudere Samsung telefoon liggen (A13) en Rebuy was de enige die deze, volgens hun website, inkochten. Ik heb de telefoon teruggezet op fabrieksinstellingen, foto's van de telefoon (welkomstscherm) gemaakt en aangemeld bij Rebuy. Zij boden een bedrag van 80 euro aan, waar ik mee akkoord ben gegaan en ik heb de telefoon opgestuurd.

Vanaf dat moment zijn mijn ervaring met Rebuy ronduit matig. Eerst kreeg ik na lange tijd een mail dat het proces wegens onderbezetting vertraagd is. Daarna kreeg ik een mail waarin zij aangaven dat ze de telefoon niet konden kopen omdat zij deze niet op de fabrieksinstellingen konden zetten. Ik ben daar tegenin gegaan door aan te geven dat ik de telefoon gereset heb opgestuurd en ik vroeg om bewijs (fimpje) van hun bevindingen.
Daarna weer lang niks gehoord en vandaag kreeg ik een mail dat zij de telefoon niet konden kopen omdat zijn geen Galaxy A13 meer inkopen. Wel vreemd, want eerst waren ze akkoord gegaan en zelfs de link is nog actief op hun website: https://www.rebuy.nl/verk...ons/samsung/galaxy-a13-5g

Daarop heb ik weer een mail daarover gestuurd en ben nu wachtend op antwoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 12:17
Inmiddels heeft Rebuy zonder verdere vorm van enig overleg mijn telefoon weer teruggestuurd. Via e-mail vroeg ik de reden en zij gaven aan dat er geen vraag is naar het 128GB model van de telefoon, alleen het 64G B model is interessant voor ze.
Helaas vond Rebuy het ook nodig om het doosje van de telefoon te beschadigen, waardoor ik hem minder netjes aan een ander kan verkopen (ja, ik hecht waarde aan zulke dingen).
In elk geval is het voor mij de laatste keer dat ik iets met die toko te maken wil hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:37
Ik had recentelijk een iPhone 13 Pro over en nadat ik een aantal jaren geleden mijn iPhone 8 aan GSMLoket had verkocht had ik, in eerste instantie, daar weer gekeken wat mijn telefoon waard was. Men kwam daar niet verder dan €130 ofzo terwijl hij op Marktplaats tussen de 350 en 400 zou moeten kunnen opleveren.

Dus ik dat ding toch maar op Marktplaats zetten onder de noemer: kijken wie er op af komt. Dat was weer uitermate teleurstellend. Vorige keer heb ik mijn telefoon aan GSMLoket verkocht om die reden. Ook nu kwamen er enkel onzinnige biedingen binnen en heb ik geen fatsoenlijk gesprek met een bieder kunnen voeren.

Na een weekje aanmodderen ben ik, met dit topic als inspiratiebron, maar eens gaan neuzen bij Swappie, Sobby en Rebuy. Swappie bood online €376, Rebuy ~€340 en Sobby €300. Daar moet ik bij zeggen dat de telefoon 1 krasje in het scherm had die je met een nagel kon voelen en dat heb ik ook telkens netjes aangegeven.

Uiteindelijk heb ik op 22 oktober jl. mijn telefoon aangeboden bij Swappie, op de 26e heb ik hem ingeleverd bij DHL Express in het inmiddels ontvangen verzendpakket, op de 30e mailtje ontvangen van Swappie dat hij was ontvangen en gisteren een mailtje dat ze akkoord gaan voor de geboden €376 en het geld stond diezelfde dag nog op mijn rekening.

Top ervaring dus! Bedankt voor de inspiratie allen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 20:42
Ik ga ook een poging wagen na rampzalige biedingen die ik online binnenkreeg.

Mijn iPhone 16 pro max 512 gb heb ik een maand geleden opgegeven bij swappie en het bedrag lag op 1312 euro.

Ik heb van de week zowel bij swappie, Sobby en rebuy aangemeld.

1207; 1000 en rebuy staat op 1323

Heb meteen aangemeld bij rebuy en kon kiezen tussen DPD en GLS (heb gekozen voor DPD). Ik zal hier nog op terugkomen.

PS: DPD of GLS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietervSk
  • Laatst online: 13-06 15:30
Hmmm, hier stress bij Swappie. Kleine anderhalve week geleden iPhone 13 Pro (1Tb) aangemeld bij Swappie, halve week later kreeg ik een verzendpakket en label binnen. So far, so good. Woensdagavond opgestuurd via DHL Express, zaterdag stond in de Track&Trace dat de bezorging on-hold was. Gisteren alsnog bericht dat het pakket was bezorgd. Zojuist krijg ik mail van Swappie dat ze in het pakket alleen wat ijzerwaren aangetroffen hebben.
Anderen hier iets dergelijks bij de hand gehad? Lijkt me er heel erg op dat in de bezorging iemand de telefoon heeft ontvreemd. Swappie geeft tot dusverre alleen aan dat ze bij DHL een onderzoek zullen laten instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 20:42
NickChange schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:55:
Ik ga ook een poging wagen na rampzalige biedingen die ik online binnenkreeg.

Mijn iPhone 16 pro max 512 gb heb ik een maand geleden opgegeven bij swappie en het bedrag lag op 1312 euro.

Ik heb van de week zowel bij swappie, Sobby en rebuy aangemeld.

1207; 1000 en rebuy staat op 1323

Heb meteen aangemeld bij rebuy en kon kiezen tussen DPD en GLS (heb gekozen voor DPD). Ik zal hier nog op terugkomen.

PS: DPD of GLS?
"Yeah! Je verkoop is nu afgesloten. Je ondersteunt hiermee een duurzame circulaire economie. Bedankt!

Het bedrag van € 1.323,36 is zoals gevraagd overgemaakt naar... "

Toch echt wel een verschil met al dat gehassel op Marktplaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 16:13
Hallo Tweakers, even een checkvraag;

Ik wil een Pixel 6 kopen a 200 euro bij Rebuy.
als ik de shopreviews kijk:
https://tweakers.net/shopreview/10714/rebuy/shopreviews/

Dan zijn die vrij dramatisch.

Zou het hier gevalletje zijn, we lezen vooral de slechte reviews? Als ik hier de comments over Rebuy zie dan lijkt dat allemaal wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:45
PietervSk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:58:
Hmmm, hier stress bij Swappie. Kleine anderhalve week geleden iPhone 13 Pro (1Tb) aangemeld bij Swappie, halve week later kreeg ik een verzendpakket en label binnen. So far, so good. Woensdagavond opgestuurd via DHL Express, zaterdag stond in de Track&Trace dat de bezorging on-hold was. Gisteren alsnog bericht dat het pakket was bezorgd. Zojuist krijg ik mail van Swappie dat ze in het pakket alleen wat ijzerwaren aangetroffen hebben.
Anderen hier iets dergelijks bij de hand gehad? Lijkt me er heel erg op dat in de bezorging iemand de telefoon heeft ontvreemd. Swappie geeft tot dusverre alleen aan dat ze bij DHL een onderzoek zullen laten instellen.
Bij de post herkennen ze het adres van Swappie inmiddels ook wel, dus ja, er wordt regelmatig een doosje opengemaakt of ontvreemd. Hopelijk heeft Swappie de verzending verzekerd anders gaan ze bij DHL al helemaal geen moeite doen. Hoop voor je dat het niet al te lang gaat duren. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietervSk
hdtracer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:52:
[...]

Bij de post herkennen ze het adres van Swappie inmiddels ook wel, dus ja, er wordt regelmatig een doosje opengemaakt of ontvreemd. Hopelijk heeft Swappie de verzending verzekerd anders gaan ze bij DHL al helemaal geen moeite doen. Hoop voor je dat het niet al te lang gaat duren. Succes!
Helaas een kastje-muur verhaal geworden. DHL geeft (via Swappie) aan dat het gewicht al anders was toen het bij hun binnenkwam. Punt is dat ik niets kan bewijzen, maar bovenal; ik ben niet de opdrachtgever, ik het het verzendlabel niet aangemaakt. Dus ja, DHL en Swappie wijzen naar elkaar. Ik heb het eerlijk gezegd ondertussen laten zitten. Grafhekel aan DHL ondertussen, maar ik denk niet dat ik ooit iets van die 500 euro terug ga zien. Frustrerend, maar ook geen zin meer om nog uren te proberen door weer een helpdesk heen te komen die me niet verder kan of wil helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
2 weken geleden weer gebruik gemaakt van Rebuy.
Ook nu weer keurig afgehandeld en het geld overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
  • Laatst online: 14-06 15:47
Weet iemand of er nog andere verkoopcodes zijn dan SELLONREBUY8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Mijn S24 Ultra 1TB verkocht voor 970 euro aan Rebuy(met 8% extra)...dikke prima

Weekje onderweg geweest daarna razendsnel beoordeelt en mijn geld dezelfde dag nog binnen op PayPal.

[ Voor 47% gewijzigd door Michel242186 op 17-02-2025 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:00
Zelf vorige week een negatieve ervaring met Swappie opgedaan. Prima iphone opgestuurd met slechts 1 haarkrasje in het scherm. Zou nog 190 euro waard zijn. Telefoon netjes factory reset gegeven en opgestuurd.
Krijg ik nadat ze hem hadden geïnspecteerd het bericht dat de lightning poort kapot zou zijn. Nieuw bod 5 euro. Volgens mij klopte hier helemaal niks van dus de telefoon terug laten sturen. Krijg ik hem terug zonder werkend OS (soft brick).
Vervolgens de telefoon aan mijn mac gehangen met de kabel en gewoon het OS kunnen herstellen zonder problemen. M.a.w. er mankeert helemaal niks aan. Waarschijnlijk hadden ze gewoon een gare kabel want mijn 4 jaar gebruikte oude kabel deed het zonder issue.
Al met al de telefoon wel terug maar dit grapje heeft me wel een hoop energie gekost dus best wel pissed op Swappie.
Ga het nu maar via een van die andere proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 15:07
addictive_rhymz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:57:
Zelf vorige week een negatieve ervaring met Swappie opgedaan. Prima iphone opgestuurd met slechts 1 haarkrasje in het scherm. Zou nog 190 euro waard zijn. Telefoon netjes factory reset gegeven en opgestuurd.
Krijg ik nadat ze hem hadden geïnspecteerd het bericht dat de lightning poort kapot zou zijn. Nieuw bod 5 euro. Volgens mij klopte hier helemaal niks van dus de telefoon terug laten sturen. Krijg ik hem terug zonder werkend OS (soft brick).
Vervolgens de telefoon aan mijn mac gehangen met de kabel en gewoon het OS kunnen herstellen zonder problemen. M.a.w. er mankeert helemaal niks aan. Waarschijnlijk hadden ze gewoon een gare kabel want mijn 4 jaar gebruikte oude kabel deed het zonder issue.
Al met al de telefoon wel terug maar dit grapje heeft me wel een hoop energie gekost dus best wel pissed op Swappie.
Ga het nu maar via een van die andere proberen.
Herkenbare ervaring. Vandaar dat ik toendertijd dit topic gestart ben. Echter algemeen bezien zijn de ervaringen redelijk positief. Afgezien van enkele uitschieters zoals jij en ik dus. :(:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:01
Ik mag me helaas ook met een mindere ervaring melden. Een zo goed als nieuw uitziende S23 Ultra van 23 maanden oud naar rebuy gestuurd met DPD met hun eigen verzendlabel. Pakket is ruim een week onderweg geweest. Gisteren via mail bericht gehad dat het pakket is aangekomen. Vandaag bericht dat het pakket niet is aangekomen. Ik heb de klantenservice gebeld, daar krijg ik te horen dat ze een leeg pakket hebben ontvangen.

Ik ben nu verzocht om een wettelijke verklaring formulier in te vullen zodat het onderzoek bij DPD verder kan. Foto's e.d. heb ik voor verzending wel gemaakt, die zal ik dan ook allemaal bijvoegen inclusief de overige gevraagde informatie (Imei en aankoopfactuur).

Ik zie bij de trackingdetails in de DPD app op een gegeven moment wel staan dat mijn pakket verschilt van de standaarden en het op een geschikte manier verwerkt wordt. Dit was in Moersdorf, Duitsland, het eerste punt na Nederland. Ik vermoed dan ook dat de telefoon daar uit het pakje is gevist. Heel erg jammer. Van de klantenservice heb ik begrepen dat het niet zo vaak gebeurd, en dat ik wel verzekerd ben voor het bedrag dat Rebuy mij zou betalen. Ze moeten eerst het onderzoek van DPD afwachten, dit kan tot 8 weken duren. Hoewel ik natuurlijk hoop dat ik het bedrag van ze krijg na afloop van het onderzoek ga ik voortaan gewoon weer online verkopen en met een iets lager bedrag genoegen nemen :'(
Michel242186 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:51:
Mijn S24 Ultra 1TB verkocht voor 970 euro aan Rebuy(met 8% extra)...dikke prima

Weekje onderweg geweest daarna razendsnel beoordeelt en mijn geld dezelfde dag nog binnen op PayPal.
Had jij hem ook met DPD verstuurd?

[ Voor 10% gewijzigd door patshad op 20-02-2025 14:55 ]

• Michel242186
patshad schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:53:
Ik mag me helaas ook met een mindere ervaring melden. Een zo goed als nieuw uitziende S23 Ultra van 23 maanden oud naar rebuy gestuurd met DPD met hun eigen verzendlabel. Pakket is ruim een week onderweg geweest. Gisteren via mail bericht gehad dat het pakket is aangekomen. Vandaag bericht dat het pakket niet is aangekomen. Ik heb de klantenservice gebeld, daar krijg ik te horen dat ze een leeg pakket hebben ontvangen.

Ik ben nu verzocht om een wettelijke verklaring formulier in te vullen zodat het onderzoek bij DPD verder kan. Foto's e.d. heb ik voor verzending wel gemaakt, die zal ik dan ook allemaal bijvoegen inclusief de overige gevraagde informatie (Imei en aankoopfactuur).

Ik zie bij de trackingdetails in de DPD app op een gegeven moment wel staan dat mijn pakket verschilt van de standaarden en het op een geschikte manier verwerkt wordt. Dit was in Moersdorf, Duitsland, het eerste punt na Nederland. Ik vermoed dan ook dat de telefoon daar uit het pakje is gevist. Heel erg jammer. Van de klantenservice heb ik begrepen dat het niet zo vaak gebeurd, en dat ik wel verzekerd ben voor het bedrag dat Rebuy mij zou betalen. Ze moeten eerst het onderzoek van DPD afwachten, dit kan tot 8 weken duren. Hoewel ik natuurlijk hoop dat ik het bedrag van ze krijg na afloop van het onderzoek ga ik voortaan gewoon weer online verkopen en met een iets lager bedrag genoegen nemen :'(

[...]

Ja en ik had ook dat mijn pakket in Moersdorf van de standaarden verschilde...waarschijnlijk omdat het een klein pakket is.

Had niet eens foto's gemaakt van IMEI dat zal ik in het vervolg ook even doen.
Laat even weten hoe het afloopt want als je gewoon het bedrag krijgt wat Rebuy had beloofd zou wel netjes zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 20-02-2025 15:59 ]

• patshad
Michel242186 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Ja en ik had ook dat mijn pakket in Moersdorf van de standaarden verschilde...waarschijnlijk omdat het een klein pakket is.

Had niet eens foto's gemaakt van IMEI dat zal ik in het vervolg ook even doen.
Laat even weten hoe het afloopt want als je gewoon het bedrag krijgt wat Rebuy had beloofd zou wel netjes zijn.
Dank voor je reactie :). Ik ga het proces in, ik zal hier zeker even laten weten hoe het afloopt.

• PietervSk
Bij Swappie was het kastje-muur verhaal. Die gaven gewoon aan dat ze een leeg pakket hadden gekregen, en dat daarmee niet uitgesloten kon worden dat ik geen leeg pakket had opgestuurd.

Had ook wel de pech dat bij inleverpunt het pakket niet gewogen werd, en bij eerste weegpunt het leed blijkbaar al geschied was.

• Capstie

[...]

Hier helaas hetzelfde gebeurd, na 13 succesvolle verkopen. De reis van het pakket leek goed te gaan, tot Berlijn waar de melding "Contents checked for damage." verscheen. Hierna is er geen beweging meer geweest.
Hierna contact opgenomen met Rebuy, die 10 dagen na de laatste scan het pakket pas als verloren wilde beschouwen. Na 10 dagen contact opgenomen en ook een eigen verklaring en originele factuur moeten opsturen. Online zie ik dat DPD max 500 euro vergoed bij verlies, maar dat zou gezien de gebode 750 euro toch jammer zijn. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 14:27
Heb mijn S24 Ultra 512gb verkocht via Rebuy. Ik verkoop eigenlijk al jaren m'n vorige model telefoon en nooit problemen gehad.
Begon toch wel peentjes te zweten nadat een aantal Tweakers hier problemen hadden met een spontaan omgewisselde telefoon waarbij Rebuy aangeeft dat er een andere telefoon ingestuurd zou zijn.
Shopreview hier op Tweakers is nou ook niet echt postief...
Maar goed, pakketje verstuurd en enkele dagen later is deze gecontroleerd. De €791 staat ondertussen op m'n rekening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 00:18
Dutchy007 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:33:
Heb mijn S24 Ultra 512gb verkocht via Rebuy. Ik verkoop eigenlijk al jaren m'n vorige model telefoon en nooit problemen gehad.
Begon toch wel peentjes te zweten nadat een aantal Tweakers hier problemen hadden met een spontaan omgewisselde telefoon waarbij Rebuy aangeeft dat er een andere telefoon ingestuurd zou zijn.
Shopreview hier op Tweakers is nou ook niet echt postief...
Maar goed, pakketje verstuurd en enkele dagen later is deze gecontroleerd. De €791 staat ondertussen op m'n rekening :)
Fijn om te horen! Gisteren 2 toestellen opgestuurd naar Rebuy. Pakketjes zijn nu in moersdorf. We wachten in spanning af.

Edit 27-02-2025: Beide toestellen zijn beoordeeld. 24 februari verstuurd. Vandaag positief en zeer snel afgehandeld. Geld is onderweg. 1 toestel kreeg een lagere beoordeling (ik had als nieuw aangevuld, maar zaten een paar krasjes op, was te proberen ;))

Al met al een positieve ervaring.

[ Voor 26% gewijzigd door WidgetTWW op 27-02-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie

[...]

Heb jij al wat meer gehoord, of ook nog afwachtend op het onderzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Capstie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 00:30:
[...]

Heb jij al wat meer gehoord, of ook nog afwachtend op het onderzoek?
Ik ben nog in afwachting van het onderzoek dat Rebuy bij DPD is gestart. De klantenservice van Rebuy heeft de gevraagde stukken ontvangen (zelf even achteraan gebeld en daarna bevestigingsmail gekregen). Ik hoop eind deze week wat te horen, ik ben dan 2 weken verder na inleveren van de stukken. Bij Rebuy gaan ze uit van een periode tot 8 weken. Ik zal een update plaatsen wanneer ik meer informatie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capstie
patshad schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Ik ben nog in afwachting van het onderzoek dat Rebuy bij DPD is gestart. De klantenservice van Rebuy heeft de gevraagde stukken ontvangen (zelf even achteraan gebeld en daarna bevestigingsmail gekregen). Ik hoop eind deze week wat te horen, ik ben dan 2 weken verder na inleveren van de stukken. Bij Rebuy gaan ze uit van een periode tot 8 weken. Ik zal een update plaatsen wanneer ik meer informatie heb.
Hier hetzelfde, vandaag 2 weken gepaseerd maar helaas ook nog in afwachting van het onderzoek. Mocht ik meer weten, dan zal ik dat ook laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Capstie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Hier hetzelfde, vandaag 2 weken gepaseerd maar helaas ook nog in afwachting van het onderzoek. Mocht ik meer weten, dan zal ik dat ook laten weten :)
Vervelend, hopelijk voor jou snel duidelijkheid. Het zijn inmiddels herkenbare pakketjes ook met dat verzendlabel. Ik heb overigens van de klantenservice begrepen dat het met DPD vrij vaak voorkomt.

Op de vraag waarom ze dan nog met DPD blijven werken heb ik geen antwoord gehad, het is voor Rebuy zelf natuurlijk ook niet fijn. Dat ging de klantenservice nog navragen zodat ze hun klanten daaromtrent van een antwoord kunnen voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capstie
patshad schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:27:
[...]

Vervelend, hopelijk voor jou snel duidelijkheid. Het zijn inmiddels herkenbare pakketjes ook met dat verzendlabel. Ik heb overigens van de klantenservice begrepen dat het met DPD vrij vaak voorkomt.

Op de vraag waarom ze dan nog met DPD blijven werken heb ik geen antwoord gehad, het is voor Rebuy zelf natuurlijk ook niet fijn. Dat ging de klantenservice nog navragen zodat ze hun klanten daaromtrent van een antwoord kunnen voorzien.
Vrijdag te horen gekregen dat het pakket als verloren wordt beschouwd door DPD en bericht gekregen dat het oorspronkelijke volledige bedrag van de verkoop wordt uitbetaald. Online las ik dat pakketten tot 550 euro oid zijn verzekerd bij DPD, dus hield daar al eigenlijk rekening mee maar dit viel me alles mee. Vandaag het geld op m'n rekening, dus wat mij betreft goed opgelost door rebuy

Hopelijk voor jou ook snel duidelijkheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patshad

Update op dit verhaal: afgelopen donderdag via de mail een standaard bericht gehad van Rebuy dat de verkoop is afgerond, het geld is overgemaakt en binnen 1 tot 5 werkdagen op de rekening staat.

Inmiddels heb ik het gehele bedrag waar ik de telefoon voor verkocht heb ook sinds vandaag op de rekening staan. Dit heeft uiteindelijk dus 4 weken geduurd sinds het moment dat ik die verklaring heb ingevuld, maar uiteindelijk dus prima opgelost door Rebuy :).

Mocht ik de volgende keer weer gebruik maken van hun service, dan kies ik wellicht voor DHL voor de verzending. De prijs die ze voor een 2 jaar oud toestel in hele goede staat willen betalen is in mijn ogen best goed (zeker als je de 8% verhoging nog meepakt) en scheelt de gebruikelijke marktplaats onderhandelingspraktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
patshad schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Mocht ik de volgende keer weer gebruik maken van hun service, dan kies ik wellicht voor DHL voor de verzending. De prijs die ze voor een 2 jaar oud toestel in hele goede staat willen betalen is in mijn ogen best goed (zeker als je de 8% verhoging nog meepakt) en scheelt de gebruikelijke marktplaats onderhandelingspraktijken.
Bedankt voor de feedback...netjes afgehandeld.
DHL is niet meer mogelijk volgens mij het is DPD of GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Michel242186 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:51:
[...]

Bedankt voor de feedback...netjes afgehandeld.
DHL is niet meer mogelijk volgens mij het is DPD of GLS.
Graag gedaan, en ter informatie voor andere tweakers. Wie weet kiezen nu minder mensen voor DPD en gebruikt Rebuy ze uiteindelijk niet meer als koerier. Kan goed zijn dat het GLS is, ik had DHL in mijn hoofd: in ieder geval geen DPD meer voor mij :)
Pagina: 1 2 3 Laatste