Aldusso schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:07:
[...]
Dat denk ik niet, enkel een foto is niet genoeg bewijs en zal je een case niet zomaar winnen. Daar zit veel meer achter (hier ietwat kort opgeschreven) incl hoorzitting van beide kanten. Rebuy zal zeker ook het innameprijs verbeteren, o.a. camera's erop zodat ze zich kunnen verdedigen. Bewijs is niet per se van 1 kant.
Sterker nog, Rebuy en UPS komen hier al jaren mee weg, zie de vele reviews op trustpilot.
Bij mij en nog een paar tweakers is het toevallig wel goed gegaan maar als het fout gaat heb je geen poot om op te staan, bewijs het maar. Die frauduleuze claims lopen tegen hetzelfde probleem aan als de legitieme claims, de webwinkel reageert gewoon niet meer. Dan moet je naar de geschillencommissie stappen of een rechtszaak aanspannen voor je telefoon van duizend euro, maar je hebt geen enkele garantie dat je ooit je geld of telefoon terug krijgt zelfs als je wint. Weet niet of dat een oplichter het waard is, dat kan ik ik niet inschatten maar het is ieder geval veel werk. Als ik kijk naar het relaas van medetweaker Aldusso op de vorige pagina ben ik er niet van overtuigd dat er veel mensen zijn die hier een slaatje uit gaan slaan door te beweren dat ze een duurder toestel hebben opgestuurd dan daadwerkelijk in het pakketje te hebben gestopt.
Hij schrijft:
"Hier het geval van de Iphone 14 Pro Max die Rebuy heeft verwisseld en een Samsung A50 heeft teruggestuurd. Rebuy is sindsdien telefonisch onbereikbaar en op mails reageren ze al maanden niet meer.
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. Rebuy moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien Rebuy niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze."
Dan moeten het dus in ieder geval zeer geduldige oplichters zijn want dat wordt volgens mij een project van lange adem.
Aldusso is nu zover dat de branche organisatie waar de webwinkel bij is aangesloten de kosten zou moeten gaan vergoeden. De webwinkel reageert nog steeds niet, ook niet na uitspraak van de geschillencommisie en ik lees nergens in zijn betoog dat de branche organisatie reeds uitbetaald heeft.
Hoor het graag als dat wel zo is. Zie nu dat Aldusso zijn geld heeft ontvangen van Rebuy dus dat is mooi.
Mijn punt is, dat is veel moeite voor in dit geval om en nabij de 1000 euro.
Met gerede twijfel of je die ooit zult ontvangen tenzij de webwinkel van standpunt veranderd.
Lijkt me niet erg aantrekkelijk voor een fraudeur maar ik kan dat niet beoordelen verder.
[
Voor 10% gewijzigd door
MeanDz op 10-02-2024 17:05
]