Of zouden meer mensen nu proberen te frauderen? Als ik dit lees, is mijn eerste reactie: "dat gaan zeker nog 10 mensen proberen, nu ze dit gelezen hebben".Aldusso schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:45:
Hier het geval van de Iphone 14 Pro Max die Rebuy heeft verwisseld en een Samsung A50 heeft teruggestuurd. Rebuy is sindsdien telefonisch onbereikbaar en op mails reageren ze al maanden niet meer.
Maar gelukkig via de Geschillencommissie in het geljik gesteld, netjes op hoorzitting bewijs geleverd. Rebuy moet nu het volledige bedrag + kosten vergoeden. Aangezien Rebuy niet reageert, geldt er nakomingsgarantie van de brancheorganisatie waar ze zijn aangesloten. Uiteindelijk betalen ze.
Ik had al eerder bij Rebuy wat gekocht en verkocht, 2 x prima, 1 x ook ietwat genaaid, met nieuwe kabel in hoesje nog, wat Rebuy aangaf dat ie niet goed meer was. . Maar na de laatste keer dus nooit meer.
Het gaat heel vaak goed en je kan er soms goede deals mee maken. Maar let op, als het mis gaat is Rebuy niet meer te bereiken, reageren niet meer op emails en wordt het een lastig verhaal. Het ging hier om 1000+ euro, dus dat laat ik niet lopen.
De klachten van kwijtraken en verwisselen van pakketjes nemen toe, ook in andere landen.
Er is iets niet zuiver bij hun innameproces.
Als je zorgt voor genoeg foto's en een defecte telefoon via MP koopt, die een tijdje laat liggen en in een doosje van een iPhone 15 Pro Max of Galaxy S24 Ultra stopt. Maak je een gerede kans dat je door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld wordt en een financiële meevaller hebt.
Ik heb in het verleden teveel met fraude te maken gehad om niet te denken dat meer mensen dit trucje gaan proberen.
Laatst een telefoon verkocht aan Sobby en dat ging perfect, maar dit lijkt me ook een vele kleinschaliger bedrijf te zijn dan Rebuy, maar Sobby koopt tegenwoordig ook alleen nog maar iPhones.
Ik had in elk geval binnen een paar dagen het beloofde bedrag op de rekening staan en kan het bedrijf zeker aanraden,
/f/image/SrMOH1CzSYhNS0D30uuAeRk4.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/gQEjl8JbNurZaAsjIKk1lfG0.png?f=fotoalbum_tile)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1yfyrfYaqFkBTs26IzO7WulJ.png?f=user_large)