Swappie / Sobby / Rebuy ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
amphora schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:12:
Vorige week maandag opgestuurd naar Swappie, vrijdag pas bezorgd volgens PostNL (iets te lang?), vandaag mailtje van swappie dat hij is aangekomen maar dat het door drukte nog wel een paar dagen kan duren...
Hoe snel ging het bij anderen?
Is er al witte rook? Houden ze zich aan de afspraken?

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 14-10-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:15

amphora

Websites & Fotografie

stormfly schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Is er al witte rook? Houden ze zich aan de afspraken?
Nog steeds geen reactie :(

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P3rf3ct1on
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:37
P3rf3ct1on schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:39:
Maandagochtend mail gekregen van swappie dat ze mn iphone hadden ontvangen….
Ondertussen zijn we al vrijdagavond en nog steeds niks gehoord…
Duurt dit altijd zo lang? eerste keer dat ik swappie gebruik, dus geen idee hoe lang het zou moeten duren.

Iphone12 pro 512GB in perfecte staat met 88% batterij
Prijsopgave van hun was 560€
Ben eens benieuwd met welke prijs ze gaan komen…
Update:
Net mail gehad met een bod van 540€, dus maar 20€ minder dan hun eerste prijsopgave van 560€
wegens volgens hun lichte krassen ofzo…
Dikke prima voor een 3 jaar oude iphone dus ook meteen aanvaard!
Voor mij is swappie dus een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:01

Typhone

Who Dares Wins

Geen ervaringen met Swappie en co maar wel met Rebuy.
Daar kreeg ik netjes foto's opgestuurd van een (camera) + lenzen.
Ergens zat een krasje waardoor er 10 euro van de prijs af ging (op 2700 euro).

Doet Swappie dat ook wanneer zij melding maken?
Ik zie ook akelig weinig foto's voorbij komen van de staat waarin toestellen opgestuurd worden, terwijl ik van tevoren foto's + filmpje heb gemaakt van het verpakken (just in case). Uiteindelijk bij Rebuy geen problemen gehad, maar zelf geen ervaring met telefoons versturen. Dat laat ik via Apple lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:47

Aiii

何これ

Mijn ervaringen met Rebuy zijn ook prima. Ik heb een keer een issue gehad met een Mac Mini die niet werkend aankwam, dat soort dingen kan gebeuren met transport en daar kan Rebuy net zo min wat aan doen. Netjes terug gekregen en laten repareren en opnieuw opgestuurd.

Heb tot nog toe altijd de waarde gekregen die ze op de website aangaven, maar ik ben dan ook altijd eerlijk over de status van het object geweest dus dat verwonderd mij an sich niet. Afhandeling is snel, versturen duurt wellicht een dag langer omdat het naar Berlijn moet, maar de verwerking is altijd met een paar dagen gedaan.

De prijs is wellicht een klein beetje lager dan zelf verkopen, maar het niet hoeven dealen met Marktplaats gebruikers is mij heel wat geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:15

amphora

Websites & Fotografie

Zojuist bericht van swappie. Bod is verlaagd van 625 naar 505.
Redenen voor prijswijziging
Het toestel heeft lichte krassen en/of lichte tekenen van slijtage en komt niet overeen met de staat zoals aangegeven op het verkoopformulier.
Iphone 13 Pro maar wel met gebarsten achterkant. Aangezien andere opkoper vanwege de gebroken achterglas bij voorbaat al veel lager zaten toch maar geaccepteerd. Op marktplaats is ie in deze straat moeilijker te verkopen en heb geen zin om zelf eerst te laten repareren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06
Typhone schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:28:
terwijl ik van tevoren foto's + filmpje heb gemaakt van het verpakken (just in case).
Heeft niet heel veel zin. Want waar is dan het bewijs dat het om dezelfde telefoon op het zelfde moment gaat? Of dat je het pakje niet zelf hebt laten vallen onderweg naar het pakketpunt?

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:01

Typhone

Who Dares Wins

Dennisdn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Heeft niet heel veel zin. Want waar is dan het bewijs dat het om dezelfde telefoon op het zelfde moment gaat? Of dat je het pakje niet zelf hebt laten vallen onderweg naar het pakketpunt?
Vallen veroorzaakt geen krassen ;).
Zij zelf gebruiken (high-res) foto’s om aan te tonen hoe ze tot hun beslissing komen. Mocht het nodig zijn kan jij dat ook natuurlijk. Hoe bewijzen zij dat het jouw toestel is en niet een random ander ingestuurd toestel? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Via het unieke serienummer natuurlijk. Is toch vrij eenvoudig te zien voor zowel jij als hun en ik zie ook niet in wat ze ermee te winnen hebben om toestellen om te ruilen voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Aiii schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:56:
Via het unieke serienummer natuurlijk. Is toch vrij eenvoudig te zien voor zowel jij als hun en ik zie ook niet in wat ze ermee te winnen hebben om toestellen om te ruilen voor een ander.
Maar is die foto gemaakt vóór je hem hebt laten vallen of erna? M.a.w. juridisch heeft zo’n foto geen enkele status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Wordt het swappie verzendpakket door brievenbus bezorgd? Of is het echt een PostNL pakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:41
Door de brievenbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Hebben jullie je iPhone naar swappie gestuurd in de bubble envelop van ze? Het ziet er niet heel beschermend uit tbh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

ja en nee.

Ik had nog een soort van booklet van stevig karton liggen waarin ooit screenprotectors verpakt zaten, en daar paste de telefoon in. Je moet je iets voorstellen zoals hier op de voorgrond maar dan < 1cm hoog en waar een X net in past.
Die booklet paste net in het kleine bubbelverpakking waardoor hij mooi dicht bleef. En dat geheel heb ik in de (bubble)envelop van Swappie gedaan.
en dat alles weer in een grotere bubble envelop die ik nog had liggen :')

[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 17-10-2023 10:34 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:47
Hier mijn Iphone 13 256GB opgestuurd en zonet bevestiging gekregen voor het bedrag van €470. Heel tevreden mee, en wijkt ook maar €20 af van hun initieel opgesteld bedrag (€490).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 15:03
JimmyJoness schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:04:
Hebben jullie je iPhone naar swappie gestuurd in de bubble envelop van ze? Het ziet er niet heel beschermend uit tbh
Heb mijn 12 Pro in de door Swappie geleverde envelop verstuurd.
Ging goed. 5 dagen na ontvangst hebben ze me een prijsopgave gestuurd.
Wegens lichte krassen 35 euro er af. Na accepteren van prijsopgave geld de volgende werkdag op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 02:14
iPhone 13 Pro 256GB vorige week maandag opgestuurd naar Swappie. Dinsdag geleverd en inmiddels 1 week later nog steeds geen communicatie (op ontvangstbevestiging na)..

[ Voor 9% gewijzigd door Y451N op 17-10-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Vandaag naar swappie opgestuurd, ben benieuwd! Volgens het verzendlabel zou ie morgen al in Estland moeten zijn😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

estland? :o de mijne moest naar Duitsland

de mijne vrijdag verstuurd, vandaag bevestiging dat hij aangekomen is (met de mededeling dat het wel druk is en dat er enige vertraging in de verwerking mogelijk is).

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 02:14
Y451N schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:06:
iPhone 13 Pro 256GB vorige week maandag opgestuurd naar Swappie. Dinsdag geleverd en inmiddels 1 week later nog steeds geen communicatie (op ontvangstbevestiging na)..
Gisteravond een mail ontvangen met een bod. Verlaagd van 670 naar 600. Het enige wat de telefoon "mankeerde" was een mini krasje op de volume up knop, voor de rest altijd met screenprotector en case gebruikt.

Heb dus gevraagd om retour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Mijn iPhone 11 (64GB) vervangen dus verkopen die handel. Rebuy had de hoogste waarde, maar vereist een CE-logo. Dat heeft mijn iphone niet. Namelijk 3 jaar geleden op vakantie gekocht in het buitenland, wel bij een officiële apple retailer.

Daarom aangeboden via Sobby. Website voelt wat spartaanser aan, maar werkt prima. Ook goede uitleg wat je moet kiezen voor de staat van scherm en behuizing. Indicatie van de waarde was €10 lager dan rebuy.
Je krijgt wel een verzendlabel maar moet zelf versturen. Dus netjes in een bubbeltjesenvelop gedaan, en die weer in een doosje met krantenproppen.
Zondag weggebracht, dinsdag het bedrag al op de rekening. Dat is nog eens snel!

Er staan nog een paar van deze telefoons hier op Tweakers in Vraag & Aanbod, en ook op marktplaats. Maar het feit dat ze te koop staan (en dus niet verkocht zijn :+ ) geeft al aan dat het niet binnen 2 dagen kan verkopen. Ik ben blij met mijn ervaring met Sobby.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Vandaag mailtje van swappie dat ze m ontvangen hebben en het druk is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 15:03
JimmyJoness schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:34:
Vandaag mailtje van swappie dat ze m ontvangen hebben en het druk is. Ben benieuwd!
4 dagen na dit mailtje had ik de prijsopgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:55
Anderhalve week geleden iPhone 14 pro naar Swappie gestuurd. Prijsopgave 860 euro.

Zojuist mail ontvangen: Ze willen er 610 voor geven. Telefoon is gloedje nieuw inclusief screenprotector en hoes opgestuurd. Ik snap dat ze er veel ontvangen hebben de laatste weken: maar zeg dat dan.

Laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een update van een vriend die ik Swappie had aangeraden:

iPhone 11 Pro, verwachting van 259 euro, heeft ook 259 euro gekregen. Ging dus goed en snel.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Tim14ww schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:49:
Anderhalve week geleden iPhone 14 pro naar Swappie gestuurd. Prijsopgave 860 euro.

Zojuist mail ontvangen: Ze willen er 610 voor geven. Telefoon is gloedje nieuw inclusief screenprotector en hoes opgestuurd. Ik snap dat ze er veel ontvangen hebben de laatste weken: maar zeg dat dan.

Laatste keer.
Wat geven ze als reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:55
"Het toestel heeft lichte krassen en/of lichte tekenen van slijtage en komt niet overeen met de staat zoals aangegeven op het verkoopformulier."

iPhone is oprecht volledig als nieuw, na de reacties hier heb ik daar nog extra op gelet en foto's van gemaakt voor verzending. Dus puur en alleen een andere staat door ze aangedragen om de huidige prijs aan te kunnen houden, in plaats van de 860 (of 810 bij mindere staat) die mijn opgave was.

Nogmaals, ik begrijp het helemaal hoor. Zij hebben natuurlijk de laatste 3 weken een hele berg aan 14 pro's ontvangen en ik kon hem eerder niet opsturen omdat ik in het buitenland zat, maar de manier van werken is gewoon vreemd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 23:11
Tim14ww schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

"Het toestel heeft lichte krassen en/of lichte tekenen van slijtage en komt niet overeen met de staat zoals aangegeven op het verkoopformulier."

iPhone is oprecht volledig als nieuw, na de reacties hier heb ik daar nog extra op gelet en foto's van gemaakt voor verzending. Dus puur en alleen een andere staat door ze aangedragen om de huidige prijs aan te kunnen houden, in plaats van de 860 (of 810 bij mindere staat) die mijn opgave was.

Nogmaals, ik begrijp het helemaal hoor. Zij hebben natuurlijk de laatste 3 weken een hele berg aan 14 pro's ontvangen en ik kon hem eerder niet opsturen omdat ik in het buitenland zat, maar de manier van werken is gewoon vreemd op deze manier.
Je had de staat beter wat lager kunnen zetten zodat je de 810 had gepakt. Bij een mindere staat gaan ze de prijs gebruiken die je nu op de website ziet terugkomen. Als nieuw is gewoon lastig. Snap dat hij er voor jou als ‘als nieuw ‘ uit kan zien, maar onder fel wit licht wat ze bijvoorbeeld ook gebruiken bij het polijsten van een auto zie je echt ieder krasje. Als er ook maar een beetje stof tussen je hoesje zit kan je al snel minuscule krasjes krijgen die je niet snel zelf opmerkt. Maar ‘als nieuw’ is je telefoon dan dus niet meer.

Maarja, dat is allemaal achteraf. Snap dat het nu balen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00
TheKerremenke schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:27:
Schaamteloze cross-post uit het iPhone 15 topic.
Mijn ervaring is helaas minder rooskleurig.

“Eerst ervaring met Swappie hier is er ook een om niet te vergeten. Opgegeven als iPhone 14 Pro met gebruikers sporen. Zou er € 945 voor krijgen, zojuist de e-mail gehad dat ze er niet mee kunnen bellen omdat het moederbord een defect zou hebben. Het bod is nu €5,-. Terwijl die gewoon goed werkte toen ik hem opstuurde.

Heb ze vriendelijk bedankt voor de inspectie en dat ze hem retour mogen sturen. Heb er nog Apple Care op actief. Dus dan mag die mooi naar Apple ter reparatie. Gaat die daarna maar op V&A of marktplaats.”
Even mezelf even quoten. O-)
Vandaag bij Amac geweest om de iPhone 14 Pro in te ruilen. Natuurlijk kreeg ik geen geld terug aangezien ze dat niet doen. Enkel als korting op een te kopen product. Voor mij prima aangezien iemand via marktplaats € 750,- meende te moeten betalen maar lastig begon te doen. Dus daar had ik al snel geen zin in..

Ze hebben de iPhone gecontroleerd en een testprogramma gedraaid. Was een b-staat, zoals verwacht. Aangezien a-staat enkel voor nieuwe toestellen geldt. Kreeg er € 700,- voor terug. Werd niets gezegd dat het moederbord kapot was of zo ondanks hun testprogramma.

Dus bij de Amac maar twee (grote) HomePods meegenomen. Kunnen die binnenkort mooi mee naar ons vakantiehuis. Hebben we daar tenminste ook leuk geluid ipv enkel 1 HomePod mini.

Dus +1 voor Amac. -1 voor Swappie.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net bevestiging gekregen van Rebuy dat ik 450 Euro krijg voor mijn Mini 13. Gelijk aan de prijs opgave. Dus dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
Vragen jullie je niet af wat al die bedrijven met die toestellen doen? 1 maand terug kreeg ik nog € 1050 voor mijn iPhone 14 Pro (512GB). Daar kunnen ze toch geen winst op maken??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:08:
Vragen jullie je niet af wat al die bedrijven met die toestellen doen? 1 maand terug kreeg ik nog € 1050 voor mijn iPhone 14 Pro (512GB). Daar kunnen ze toch geen winst op maken??
Ik vind het ook bijzonder. Ik kreeg 1000 voor een 14Pro 256 waar je toen met wat goed zoeken ook wel een nieuwe voor kon vinden. Dan nog transport, personeelskosten etc, dan blijft er niets van over. Vragen gesteld op de Tweakers-forums en het schijnt dat Apple-toestellen in Scandinavie veel duurder zijn als bij ons en dat de meeste die kant op gaan. Wellicht tellen ook de grote getallen mee, heel erg vaak 5 euro winst is uiteindelijk weer een heleboel. En die bedrijven worden vooralsnog volgepompt met massa-investeringen dus misschien hoeven ze nog niets te verdienen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:58:
[...]

Ik vind het ook bijzonder. Ik kreeg 1000 voor een 14Pro 256 waar je toen met wat goed zoeken ook wel een nieuwe voor kon vinden. Dan nog transport, personeelskosten etc, dan blijft er niets van over. Vragen gesteld op de Tweakers-forums en het schijnt dat Apple-toestellen in Scandinavie veel duurder zijn als bij ons en dat de meeste die kant op gaan. Wellicht tellen ook de grote getallen mee, heel erg vaak 5 euro winst is uiteindelijk weer een heleboel. En die bedrijven worden vooralsnog volgepompt met massa-investeringen dus misschien hoeven ze nog niets te verdienen.
Interessant, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 23:30
163 + 65 (kpn inruilactie) euro ontvangen voor een iphone 11 128gb via recommerce. Komt overeen met de vooraf geschatte prijs. Het toestel had behoorlijk veel (diepe) krassen en de batterij moest vervangen worden (volgens settings). Geld was binnen 3 dagen binnen (ook de 65 extra). Ik ben zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:53
Gisteren de mijne opgestuurd (swappie), wel in wat extra bubbeltjes gewrapped want zo’n brievenbus envelop vond ik toch wat te dun.

Vandaag al aangekomen in Estland. Ben benieuwd. Het bedrag wat ik heb geboden gekregen is inmiddels alweer 30€ meer, dan als dat ik nu zou aanmelden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
De prijs van mijn iPhone 14 Pro 512GB is maar liefst 350 euro gedaald bij Swappie. 1 maand terug kreeg ik er nog 1050 euro voor, nu 700... ze zullen wel genoeg telefoons binnen gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Klinkt wel een beetje alsof je jezelf voor de gek aan het houden bent…. Een telefoon 5-6jr gebruiken en dan de kwalificatie “als nieuw” eraan hangen. Het kan in theorie maar is niet erg aannemelijk, er zitten na zo’n periode gewoon altijd gebruikssporen aan de randen en knoppen. Ook met een hoesje.

Maar wie weet…
Yucko schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:33:
mag je vinden, maar hij zag er echt nog f#cking goed uit.

Ik ga ervan uit dat er nog wel iets vanaf gaat gezien het feit dat je op andere sites meestal rond de 130 krijgt voor het toestel, maar ik zou gek zijn als ik het niet zou proberen.

Hoog inzetten en kijken wat er gebeurd :)
nou, eindbod werd € 150. Nog altijd meer dan dat ik bij andere sites kreeg (en hoger dan het hoogste bod op MP) dus tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Yucko schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:46:
[...]
nou, eindbod werd € 150. Nog altijd meer dan dat ik bij andere sites kreeg (en hoger dan het hoogste bod op MP) dus tevreden :)
Conclusie is dus… mooie prijs, maar ook zij vonden het na 5jr gebruik minder dan nieuwstaat. Niets onverwachts dus lijkt me.

En je blijft je afvragen hoe lang het duurt voor ze door het investeringsgeld heen zijn met deze betaalde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Swappie kwam met 2 andere mankementen dan sobby, wel ongeveer zelde richtprijs dus die accepteer ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

Conclusie is dus… mooie prijs, maar ook zij vonden het na 5jr gebruik minder dan nieuwstaat. Niets onverwachts dus lijkt me.

En je blijft je afvragen hoe lang het duurt voor ze door het investeringsgeld heen zijn met deze betaalde prijzen.
als ik mijn oude telefoon zou kopen op hun site, en ik pak de hoogste kwaliteit (Uitstekend) dan staat als beschrijving:
De telefoon kan lichte gebruikssporen vertonen zoals kleine krasjes, maar geen opvallende markeringen. De telefoon is simlock vrij, volledig getest, en werkt als nieuw.
en dan kost hij € 239 dan verdienen ze er toch een mooie cent aan indien ze hem inderdaad tegen die prijs verkocht krijgen, want die omschrijving die er staat is hoe ze mijn toestel beoordeelden en dus maar € 150 opbracht.

Iemand enig idee hoelang swappie al bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:13
Mijn ervaring met rebuy.

Zondag 15 oktober aanvraag gedaan
Vorige week dinsdag (17e) pakket opgestuurd
Vrijdag 20 oktober bericht dat het pakket in Duitsland was aangekomen
Woensdag 25 oktober bericht dat alles goed door de controle was gekomen en dat het bedrag overgemaakt gaat worden.

Op het moment van aanvraag boden swappie, sobby en rebuy ongeveer hetzelfde bedrag (rond de €800) voor mijn telefoon. iPhone 14 Pro 256 GB. Er zat een klein krasje op het scherm, niet zichtbaar als de telefoon in gebruik was, maar hierdoor niet "als nieuw". Rebuy bood €803.

Huidig bod bij de sites bij ingeven van dezelfde informatie:
Rebuy: 826
Sobby:770
Swappie:620

Het bod van rebuy is nu hoger dan wat ik heb gekregen. Swappie is bijna 200 euro gedaald.

Al met al erg tevreden met de service en snelheid. Geen trammelant met oplichters of onzin biedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 20:12
Ik verkoop elk jaar mijn telefoon aan Sobby, zeer goede ervaring mee. Betalen altijd netjes de afgesproken prijs en binnen 2 dagen het geld op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb gisteren akkoord gegeven op de verkoop van mijn oude iPhone 12 256Gb aan Rebuy.

Ik kreeg daar het hoogste bod, belangrijkste was in dit geval de batterij, waarbij Rebuy min. 80% capaciteit hanteert en mijn oude iPhone zat op 84%. Bij bijv. Swappie is het minimum 85%.

Ik heb overal als conditie "zeer goed" opgegeven, al wist ik dat er best wel een redelijke kras in het scherm zat en dat zou niet voldoen aan de voorwaarden. Voor mezelf al rekening mee gehouden dat ze het scherm op "goed" zouden kwalificeren en de prijs die er tegenover stond (380) was alsnog meer dan prima.

20 oktober aangemeld, 25 oktober ontvangst door Rebuy. 26 oktober kreeg ik een keurige e-mail met beschrijving en de opmerking dat ze het glas van het scherm niet als "zeer goed" kwalificeren maar als "goed". Een link erbij naar een keurige video waar inderdaad de conditie van het scherm goed te zien was en het was inderdaad overduidelijk mijn oude iPhone.

Het bod dat ik daarop kreeg was dezelfde als die ik had gekregen als ik op voorhand de conditie als "goed" had ingevuld. Prima dus en meteen akkoord gegeven.

Nu wacht ik op de centen... :)

Je draagt overigens zelf de zorg voor het inpakken van je zending, je krijgt geen doos of iets dergelijks opgestuurd om hem in te doen. Je krijgt alleen een verzendlabel, dat je dient te printen en te plakken. Maakt het op zich wel snel, je hoeft nergens op te wachten en kan hem na aanmelden meteen bij UPS afgeven.

Daarnaast viel het me op dat het een internationale zending is naar Duitsland (Falkensee, bij Berlijn). Dat wordt vooraf niet echt duidelijk gemaakt. Ik heb er geen problemen mee, maar was wel verrast. Communicatie was overigens wel gewoon in het Nederlands.

Edit: Inmiddels ook de centen overgemaakt gekregen. 8)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

d0s

sssst

Hier goede ervaring met Recommerce (inruilpartner van KPN zelf). Een iPhone 12 pro max van mijn vriendin welke ik met twijfel als nieuwstaat had gegradeerd werd ook zo beoordeeld. Kwam nog 65 euro bovenop vanuit inruilbonus KPN. Als ze hem een gradatie minder hadden gegeven had ik het niet gek gevonden.

€445 voor een 2,5 jaar oude iphone 12 pro max. Prima dus. Alles binnen 1,5 week geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 27-10-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Mijn ervaring met Swappie:

- iPhone 12 128GB
- Opgegeven als "Als nieuw"
- Bod: 380

Afgelopen dinsdag opgestuurd, woensdag hebben ze hem ontvangen (Estland). Vandaag een bod van 330,- gehad met als reden:
Het toestel heeft lichte krassen en/of lichte tekenen van slijtage en komt niet overeen met de staat zoals aangegeven op het verkoopformulier.
Ik zag zelf 1 klein krasje voordat ik hem opstuurde, maar had hem bewust wat hoger ingezet. Verder was die wel echt in perfecte staat zover ik zelf kon zien/beoordelen. In de tussentijd tussen aanmelding/opsturen was het bedrag dat ze bieden voor deze staat al gewijzigd naar 350,-.

Al met al dik tevreden. Op MP kreeg ik niet meer voor en zag zojuist zelfs nog een lagere vraagprijs dan het bod van swappie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Na een positieve ervaring met Sobby 2,5 jaar geleden kan ik nu mijn ervaring met Rebuy delen.

Vorige week donderdag mijn iPhone 13 mini opgestuurd. Gekocht in oktober 2020, dus 2 jaar oud. Eén kras op het scherm met de nagel voelbaar en stootschade op de linkeronderhoek (behuizing iets ingedeukt, zichtbaar en voelbaar). Batterij was 86%. Verder geen bijzonderheden.

Inmiddels bericht gekregen dat de geclaimde staat overeenkomstig is met hun conclusie en dat de opgegeven 438 euro binnen een paar dagen wordt overgemaakt. Al met al een positieve ervaring; ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het bod naar beneden zou bijstellen omdat de door mij opgegeven beschadigen volgens de website en voorbeelden ook nog als één niveau lager geinterpreteerd zouden kunnen worden.

In totaal dus in 24 maanden 461 euro afgeschreven, oftewel 51% (gekocht voor 899 euro), wat ik een hele nette restwaarde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep012
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 22:10
nDirect090 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:08:
Gisteren de mijne opgestuurd (swappie), wel in wat extra bubbeltjes gewrapped want zo’n brievenbus envelop vond ik toch wat te dun.

Vandaag al aangekomen in Estland. Ben benieuwd. Het bedrag wat ik heb geboden gekregen is inmiddels alweer 30€ meer, dan als dat ik nu zou aanmelden…
Ik heb mijn iPhone 12 Pro Max gisteren opgestuurd naar swappie. Via tracking kunnen zien dat de telefoon vandaag is afgeleverd. Hoe lang duurde het voor jij het eerste mailtje van swappie kreeg? (Ontvangstbevestiging oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier al meerdere toestellen opgestuurd naar Rebuy. Bij twee keer netjes het bedrag gekregen dat beloofd werd. Een andere keer gingen er een paar tientjes af omdat er lichte krasjes te zien waren, die had ik niet gezien, maar zou kunnen....

Iemand trouwens ervaring met Partly?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Aangepaste review nav ervaringen afgelopen september met Swappie ;)

"Swappie... ééns maar nooooooit meer!!

iPhone 13 Mini 128GB met batterij op 100% (net half jaartje oud met 1 klein krasje aan de achterkant..).

Eerste bod Swappie: €470,- Ik denk, hup opsturen en geen gezeik. Na iets meer als een weekje wachten (begrijpelijk rondom de release van iPhone 15) mailtje met 2e aanbieding: €360,-

Die dingen gaan bij hun op de site met 100% batterij voor minimaal €629,- "Heel goed" (De telefoon heeft zichtbare gebruikssporen, zoals krassen, deukjes, of andere markeringen. De telefoon is simlock vrij, volledig getest, en werkt als nieuw).

Ik heb ze vriendelijk bedankt en telefoon is retour gekomen, alsnog op Marktplaats gegaan en voor €475,- na een dagverkocht, iedereen blij en ik een wijze les geleerd.

Hier de reactie van een blije MP koper: "Hey D-Ed, telefoon ontvangen en geïnstalleerd alles werkt super helemaal top ben hartstikke blij ermee!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep012
ep012 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

Ik heb mijn iPhone 12 Pro Max gisteren opgestuurd naar swappie. Via tracking kunnen zien dat de telefoon vandaag is afgeleverd. Hoe lang duurde het voor jij het eerste mailtje van swappie kreeg? (Ontvangstbevestiging oid)
Voor degene die er nog geen ervaring mee hebben, duurt dus een dag om de bevestiging te krijgen.
Benieuwd wat de uitslag zal zijn. Telefoon ziet er als nieuw uit op de onderkant na (wat krasjes vanwege niet bedekken door case en ik denk insteken oplaadkabel). Indicatie was 470. Ik ga uit van 400. Alles daar tussen in vind ik oké.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
ep012 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:54:
[...]

Voor degene die er nog geen ervaring mee hebben, duurt dus een dag om de bevestiging te krijgen.
Benieuwd wat de uitslag zal zijn. Telefoon ziet er als nieuw uit op de onderkant na (wat krasjes vanwege niet bedekken door case en ik denk insteken oplaadkabel). Indicatie was 470. Ik ga uit van 400. Alles daar tussen in vind ik oké.
Lees je berichtje nu pas. Duurde idd ong een dag. Vervolgens 2 dagen voordat ik een nieuw bod kreeg. En betaling ging ook binnen enkele dagen (zat nog een weekend tussen bij mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep012
nDirect090 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:12:
[...]

Lees je berichtje nu pas. Duurde idd ong een dag. Vervolgens 2 dagen voordat ik een nieuw bod kreeg. En betaling ging ook binnen enkele dagen (zat nog een weekend tussen bij mij)
Vanochtend de ontvangstbevestiging. Zonet bevestiging gekregen dat de volle 470 wordt overgemaakt.

Ondanks dat ik sceptisch was, valt het mij allemaal mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mijn vrouw haar iPhone (14 Pro Max) verkocht via Sobby deze week. Elk jaar doet ze dat, want makkelijk en snelle uitbetaling.

Nu ook weer, bod van €835,-, zondag afgegeven bij de Gamma. Vandaag uitbetaald.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
M’n oude iphone toch laten terugkomen van swappie, en opgestuurd naar sobby.

Scheelde toch €40 en de klacht dat de camera een vlek had is door sobby niet geconstateerd (zegt me ook nix).

Zelfde dag nog het geld op mijn rekening, het viel me heel erg mee (ook gezien de sobere website van sobby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48

reaL_G

G

hmm, rebuy
13 pro opgestuurd, 26 okt. afgegeven, pakket is spoorloos tot vandaag (laatste scan was 26 okt).
En waarde op site is nu al met 125€ gezakt tov de biedprijs, ben benieuw waar ze mee gaan komen. zal wel retour worden.

zal maar gewoon bij nl toko blijven de volgende keer. voorheen altijd sobby gebruikt, nooit problemen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
iPhone 11 Pro Max opgestuurd naar Swappie (Finland), krijg nu te horen dat mijn telefoon geen sim-kaart meer leest en dat ze 5 euro bieden :? Mijn eigen simkaart deed het perfect voordat ik hem opstuurde.

Neem aan dat ze integer de werk gaan… maar de kans dat tijdens het vervoer specifiek de sim stuk gaat leek me ook heel klein?

Maar laten terugsturen en thuis eens testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
Brogala schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:04:
iPhone 11 Pro Max opgestuurd naar Swappie (Finland), krijg nu te horen dat mijn telefoon geen sim-kaart meer leest en dat ze 5 euro bieden :? Mijn eigen simkaart deed het perfect voordat ik hem opstuurde.

Neem aan dat ze integer de werk gaan… maar de kans dat tijdens het vervoer specifiek de sim stuk gaat leek me ook heel klein?

Been there, done that. Zou hem gewoon retour laten komen en testen. Kan daarna nog altijd via marktplaats of rebuy. Klinkt soortgelijk aan mijn casus.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Donstil schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:40:
Mijn vrouw haar iPhone (14 Pro Max) verkocht via Sobby deze week. Elk jaar doet ze dat, want makkelijk en snelle uitbetaling.

Nu ook weer, bod van €835,-, zondag afgegeven bij de Gamma. Vandaag uitbetaald.
Hoeveel schrijft ze procentueel elk jaar af op deze manier?

Ik doe namelijk 4 jaar met mijn iphone, + 1x de accu vervangen dus ik ben aan het afwegen dit te blijven doen of tussentijds bij Sobby te verkopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
JimmyJoness schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:15:
[...]

Ik doe namelijk 4 jaar met mijn iphone, + 1x de accu vervangen dus ik ben aan het afwegen dit te blijven doen of tussentijds bij Sobby te verkopen :)
Als je jaarlijks inruilt én zuinig erop bent moet je aan jaarlijks aan zo'n 20-30% afschrijving denken.

De afgelopen ronde was niet helemaal representatief omdat de 14 erg duur was en de 15 juist goedkoper door de euro-dollar stand. Hierdoor kon het gebeuren dat je bijna met gesloten beurs kon inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JimmyJoness schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:15:
[...]

Mijn vrouw moest ongeveer €350,- bij betalen. Ik €300 maar heb mijn Pro in de v.s. gekocht dus dat is niet helemaal eerlijk.

Ik wil niet een hele discussie aftrappen of je vraag gelijk de grond in trappen maar bedragen waar we het hier over hebben bekijk ik niet op een manier van afschrijving etc. We hebben niets te klagen en over € 700,- hoef ik dan ook niet na te denken verder. Althans elke dag € 700,- natuurlijk wel maar niet in de vorm van jaarlijks een iPhone wel of niet kopen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Brogala schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:04:

Zo klein is dat niet. Ik fietste de andere dag langs een PostNL busje, de bezorger liep net weg met een pakketje, en liet een gevallen pakketje naast de open deur van zijn bus achter. Leuk detail, dat pakketje was dichtgeplakt met "breekbaar" stickers.

Een simkaart lezer die slecht vast zat kan prima gewerkt hebben al die tijd, en met een enkele knal -zoals een kleine val- losgekomen zijn. Dat is nu eenmaal helaas een risico dat je loopt bij verzenden. Het kan natuurlijk zijn dat ze een fout bij het testen gemaakt hebben, maar uitsluiten dat dit tijdens verzending gebeurt is zou ik zeker niet doen.

Wel is het even de vraag of de verzending wel of niet verzekerd is en wat de voorwaarden daarover bij Swappie zijn. Geen idee of er nog schade te claimen valt bij hun verzendpartij.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Aiii schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:10:
[...]

Zo klein is dat niet. Ik fietste de andere dag langs een PostNL busje, de bezorger liep net weg met een pakketje, en liet een gevallen pakketje naast de open deur van zijn bus achter. Leuk detail, dat pakketje was dichtgeplakt met "breekbaar" stickers.

Een simkaart lezer die slecht vast zat kan prima gewerkt hebben al die tijd, en met een enkele knal -zoals een kleine val- losgekomen zijn. Dat is nu eenmaal helaas een risico dat je loopt bij verzenden. Het kan natuurlijk zijn dat ze een fout bij het testen gemaakt hebben, maar uitsluiten dat dit tijdens verzending gebeurt is zou ik zeker niet doen.

Wel is het even de vraag of de verzending wel of niet verzekerd is en wat de voorwaarden daarover bij Swappie zijn. Geen idee of er nog schade te claimen valt bij hun verzendpartij.
Je had inderdaad gelijk :'( Vandaag aangekomen, sim werkt niet. Zal inderdaad ff contact opnemen met Swappie. Maar vrees dat ik gedag kan zeggen tegen m'n geld. Zie dat Apple trade-in 270 biedt en als ik de voorwaarden lees zie ik nergens iets over een werkende simkaartlezer, dus als plan B maar langs de Apple Store om te informeren.

Argh, ik zat nog te twijfelen of hun verzendpakket wel genoeg bescherming bood toen ik hem ontving... maar dacht met hoeveel telefoons zij ontvangen is daar vast over nagedacht. Lees nu in de topics dat er genoeg Tweakers zijn die voor hun eigen verzendpakket hebben gekozen, dat is dus zeker weten een wijze beslissing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Brogala schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:54:
[...]

Je had inderdaad gelijk :'( Vandaag aangekomen, sim werkt niet. Zal inderdaad ff contact opnemen met Swappie. Maar vrees dat ik gedag kan zeggen tegen m'n geld. Zie dat Apple trade-in 270 biedt en als ik de voorwaarden lees zie ik nergens iets over een werkende simkaartlezer, dus als plan B maar langs de Apple Store om te informeren.

Argh, ik zat nog te twijfelen of hun verzendpakket wel genoeg bescherming bood toen ik hem ontving... maar dacht met hoeveel telefoons zij ontvangen is daar vast over nagedacht. Lees nu in de topics dat er genoeg Tweakers zijn die voor hun eigen verzendpakket hebben gekozen, dat is dus zeker weten een wijze beslissing...
Achteraf zijn veel mensen wijs🙂. Je mag er inderdaad vanuitgaan dat ze gezien de hoeveelheid telefoons weten “hoe het hoort”.

Zelf heb ik er voor de zekerheid toch een kartonnen doosje omheen gedaan, puur gezien de manier waarop de (meeste) bezorgers omgaan met pakketjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
Dinsdag opgestuurd naar Sobby, vanmorgen het afgesproken geld al op de rekening.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
Vorige week vrijdag iPhone 13Pro naar Swappie verzonden. Gisteren bericht ontvangen dat bod geaccepteerd was, vandaag geld ontvangen. Kreeg daar €40 meer voor de telefoon dan bij Sobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

Een ander merk smartphone verkocht via Valyuu, uitstekend bod, en betaald wat is beloofd. Aanrader. Duurt mogelijk wel wat langer als je de hoogste prijs wilt hebben, maar had ik geen moeite mee.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48

reaL_G

G

quote]reaL_G schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:04:

update n.a.v. mijn vorige post.
is gewoon de originele prijs aangeboden.

675€ voor een 13 pro, dus gewoon geaccepteerd.

[ Voor 43% gewijzigd door reaL_G op 02-12-2023 09:44 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Vandaag mijn iPhone 13 Pro Max aangemeld bij Sobby en van de week maar eens versturen... Vind het toch wel spannend om een iPhone 'zomaar' op te sturen naar zo'n klein zaakje, maar genoeg reviews dus zal wel goedkomen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
LAD93 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:44:
Vandaag mijn iPhone 13 Pro Max aangemeld bij Sobby en van de week maar eens versturen... Vind het toch wel spannend om een iPhone 'zomaar' op te sturen naar zo'n klein zaakje, maar genoeg reviews dus zal wel goedkomen.
Heb heel toevallig vorige week vrijdag een iPad Air 2019 die al jaren in de la lag verkocht aan Sobby. Vrijdag verzonden en had in de nacht van maandag op dinsdag het geld al op de rekening staan.

Bij het aanmelden moet je ook aangeven voor hoeveel het pakket verzekerd moet zijn, tot 250 of erboven. Dus ik denk dat je er weinig zorgen over hoeft te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 20-12-2023 05:54 ]

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
Heb een iPhone 11 pro 256 opgestuurd, eerste bod was 320, toen werd het 280, naja prima en nu krijg ik een mail van 120 euro omdat de batterij niet goed zou zijn (is prima, foto van ook), behuizing zou vol krassen deuken zitten, ook niet waar, nagenoeg in nieuw staat en de camera zou bij foto's maken een vlek vertonen, heel bijzonder, een collega had ook z'n iPhone via Swappie verkocht en kreeg precies dezelfde redenen (iphone XR geloof ik).

Volgens mij hebben ze gewoon geen interesse in oudere telefoons ofzo.. ik laat hem retour komen en verzin wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:31
Ik deel weinig mijn persoonlijke ervaringen maar voor dit topic wil ik het wel even doen.

Mijn ervaring gaat over Sobby;
- Vriendelijke medewerkers! Mag gezegd worden.
- Voor mezelf had ik daar een Iphone 12 gekocht die op de site te koop stond als ‘niet te onderscheiden van nieuw’. Het bleek uiteindelijk splinternieuw, smartphone zat nog gesealed. Wel meekregen aan de ‘2ehands’ prijs.

- Achteraf eens terug gegaan omdat de screenprotector kapot is gegaan. Het kost bij hen wel wat meer dan wanneer je het zelf doet. Langs de andere kant; ze hebben er een tweede moeten opkleven omdat er eerst stof onder zat. Zal zeer zeker in de prijs zitten maar dat heb ik er voor over.

- Voor mijn vriendin daar ook een 13 gekocht met screenprotector in de veronderstelling dat ze er hem al gingen opkleven wat niet het geval was (my fault). Was trouwens online bestelling en thuis laten leveren.
Dan ben ik maar even langs gegaan en zij hebben er hem zonder morren erop geplaatst.

Ik ga er mijn volgende iphone zeker halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:05
Kan Sobby van harte aanraden.
Had een iPhone 12 Pro met een enkele buts aan de behuizing op 1 hoek, verder schadevrij en batterijcapaciteit van 85%.

06-01 telefoon opgestuurd
09-01 volgens T&T aangekomen bij hen
10-01 bevestiging van ontvangst binnen, het bedrag gaat vandaag overgemaakt worden. Dezelfde avond nog stond het geboden bedrag op mijn rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
Heb ook goede ervaringen met Sobby, werken erg snel en zijn realistisch. Laatste jaren gebruik van gemaakt met een aantal iPhones en iPads.

Zijn er ook ervaringen met Apple Watches toevallig? Dat doet Sobby helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:44:
Bedacht me ineens dat ik geen follow-up had gegeven, maar op vrijdag stond het geld van het bod dat ze gedaan hadden al op m’n rekening. Zeer goede ervaring!

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
AiR60 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:51:
Heb een iPhone 11 pro 256 opgestuurd, eerste bod was 320, toen werd het 280, naja prima en nu krijg ik een mail van 120 euro omdat de batterij niet goed zou zijn (is prima, foto van ook), behuizing zou vol krassen deuken zitten, ook niet waar, nagenoeg in nieuw staat en de camera zou bij foto's maken een vlek vertonen, heel bijzonder, een collega had ook z'n iPhone via Swappie verkocht en kreeg precies dezelfde redenen (iphone XR geloof ik).

Volgens mij hebben ze gewoon geen interesse in oudere telefoons ofzo.. ik laat hem retour komen en verzin wat anders!
Ik had bij mijn 11 pro deze “ camera zou bij foto's maken een vlek vertonen” bij swappie ook. Bij sobby niet dus daar verkocht. Zegt mij ook genoeg over swappie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:27

d0s

sssst

Scrtz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:34:
Heb ook goede ervaringen met Sobby, werken erg snel en zijn realistisch. Laatste jaren gebruik van gemaakt met een aantal iPhones en iPads.

Zijn er ook ervaringen met Apple Watches toevallig? Dat doet Sobby helaas niet.
Via Valyuu recent uitstekende ervaring met een. Watch series 7. Kreeg er nog 170 euro voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:15
d0s schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:11:
[...]
Via Valyuu recent uitstekende ervaring met een. Watch series 7. Kreeg er nog 170 euro voor.
Dank voor deze tip. _/-\o_
Heb nog een nette AW SE 2020 liggen.
Apple geeft er €75 tegoed voor en Valyuu biedt €129/142.
Gaat vandaag op de post naar Gorinchem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Zo te lezen kun je alleen bij Rebuy je Samsung Kwijt ( in mijn geval €590 ) en is de rest alleen Apple producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
JimmyJoness schreef op zondag 14 januari 2024 @ 21:55:
[...]

Ik had bij mijn 11 pro deze “ camera zou bij foto's maken een vlek vertonen” bij swappie ook. Bij sobby niet dus daar verkocht. Zegt mij ook genoeg over swappie.
Exact hetzelfde nu meegemaakt. 11 pro gold in zeer goede staat. Komen ze nu ook met het volgende:

De hoofdcamera van de telefoon heeft een lichte plek die waarneembaar is wanneer een foto van een licht, eenkleurig vlak wordt gemaakt. Deze vlek is moeilijk waarneembaar in normale foto’s. Helaas kunnen we geen telefoons verkopen met slechts een gering defect aan de camera. Daarom moeten we de cameramodule van de telefoon vervangen. Dit beïnvloedt de voor de telefoon geboden prijs.

Nooit problemen gehad met camera kwaliteit en foto’s.

Eerste keer met Swappie maar voor mij zijn het gewoon afzetters 🤬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb net op tijd m'n S23 Ultra aangeboden bij Rebuy. Toen ik eerst keek was het €890 en later €850, dat aanbod maar 'geaccepteerd'. Inmiddels door alle aanwas is dat gezakt naar €550 geloof ik.

Heb alleen nog nul ervaring met een toestel naar een bedrijf als Rebuy sturen. Ik gaf aan dat het toestel echt in nieuwe conditie is en heb er wat foto's van gemaakt ook. Ben erg benieuwd of Rebuy dit gaat bieden of dat ze flink afdingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

stin00 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:22:
Ik heb net op tijd m'n S23 Ultra aangeboden bij Rebuy. Toen ik eerst keek was het €890 en later €850, dat aanbod maar 'geaccepteerd'. Inmiddels door alle aanwas is dat gezakt naar €550 geloof ik.

Heb alleen nog nul ervaring met een toestel naar een bedrijf als Rebuy sturen. Ik gaf aan dat het toestel echt in nieuwe conditie is en heb er wat foto's van gemaakt ook. Ben erg benieuwd of Rebuy dit gaat bieden of dat ze flink afdingen.
Als je eerlijk was in je antwoorden en er verder geen issues met het toestel zijn krijg je gewoon het bedrag uit het aanbod na controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 17:27

Hoor graag wat jouw ervaring was, ook qua verzending want UPS is goed zolang er niks aan de hand is maar dramatisch als het fout gaat volgens een aantal beoordelingen op trustpilot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik kan inmiddels ook mijn eerste ervaring met rebuy delen.

Ik had nog een uitvoering: Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram, 128GB opslag, Grijs liggen, ik koop/verkoop zelf regelmatig via Tweakers V&A en Marktplaats en de tweedehands prijzen lagen zo tussen de 600-700.

Ik een advertentie geplaatst voor 650 ( leek me redelijk aangezien hij nog in nieuwstaat verkeerde en nog garantie had) en binnen no time natuurlijk irritante reacties op marktplaats met onzinnige biedingen (terwijl ik bieden bewust uit heb gezet) en toen moest ik even aan dit topic denken.

Zodoende bij rebuy het proces doorlopen en tot mijn verbazing deden ze een bod van 675,- dat was dus zelfs 25,- meer dan ik voor ogen had. Voor mij dus doorslaggevend om ze een kans te geven.

Netjes een UPS label gekregen en zelf een ophaal opdracht bij UPS aangemaakt, ideaal als je thuis werkt of niet naar buiten kan/wil met slecht weer;)

2 dagen later is het pakket aangekomen op een woensdag. Ik zou 5 dagen later mijn geld ontvangen. Op de dag dat ik het zou ontvangen kreeg ik een mail dat er helaas vertraging was opgelopen tijdens de controle fase.

Een dag later mail ontvangen dat de verkoop afgerond is en dat het bedrag is overgemaakt maar dat het 1-3 werkdagen kan duren voordat het op mijn rekening zou staan.

Ik vond dat wel raar want van Duitsland naar Nederland moet toch gewoon direct op je rekening staan sinds SEPA?

Anyway, 3 dagen later inderdaad netjes geld op mijn rekening dus wat mij betreft wel een aanrader als je geduld hebt, het aanbod acceptabel vind en het geld niet snel nodig hebt.

Tweakers of Marktplaats is waarschijnlijk sneller maar daarbij horen natuurlijk wel de eerder genoemde “irritaties en problemen”

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:15

Heb je nadat je het bod hebt geaccepteerd het toestel direct opgestuurd?
Proef uit je verhaal dat je hebt gewacht of dat je het toestel zelfs nog op moet sturen.
Lijkt me dat het aanbod dat Rebuy heeft gedaan niet weken of maanden van kracht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
PKHS schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:43:
[...]
Proef uit je verhaal dat je hebt gewacht of dat je het toestel zelfs nog op moet sturen.
Lijkt me dat het aanbod dat Rebuy heeft gedaan niet weken of maanden van kracht is.
Nee ik heb gewacht totdat ik m'n nieuwe toestel binnen had. 18 januari Rebuy deal gesloten en 24 januari het toestel opgestuurd richting Duitsland. Volgens hun eigen instructies had ik geloof ik tot 6 februari om het toestel bij Rebuy Duitsland te krijgen, anders vervalt ongetwijfeld het aanbod.

Volgens de tracking code is het pakket in Langenhagen, Germany momenteel. Zal dus ruimschoots op tijd aankomen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
stin00 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Nee ik heb gewacht totdat ik m'n nieuwe toestel binnen had. 18 januari Rebuy deal gesloten en 24 januari het toestel opgestuurd richting Duitsland. Volgens hun eigen instructies had ik geloof ik tot 6 februari om het toestel bij Rebuy Duitsland te krijgen, anders vervalt ongetwijfeld het aanbod.

Volgens de tracking code is het pakket in Langenhagen, Germany momenteel. Zal dus ruimschoots op tijd aankomen lijkt me.
Zelfde verhaal hier, S23 U 1TB half jaar oud. Samsung bood 463 + 100 euro inruilbonus, recommerce ( Belsimpel, Mobiel.nl en KPN) bied 474 euro bij inruil. Rebuy aanbod: 927 euro dus ik dacht ik probeer het gewoon. Ik heb mijn S23 U 1TB de 25ste aan ze opgestuurd en krijg vandaag (29/01) een mailtje binnen dat ze het toestel ontvangen hebben. Dat is relatief snel ondanks alle UPS horrorverhalen op trustpilot, maanden moeten wachten op onderzoek omdat een pakketje kwijt is geraakt tijdens verzending of nog erger, opengesneden is en leeg is aangekomen. Toestel weg en Rebuy zegt bewijs het maar. Anyhoe, dat is bij mij gelukkig niet aan de orde. Hij wordt beoordeeld op dit moment en volgens Rebuy duurt dat een paar dagen, 1 februari zou ik de uitslag mogen verwachten dus ben benieuwd of ze dat ook waar gaan maken want dat is wel erg rap. We gaan het zien, ik wacht het rustig af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
MeanDz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Zelfde verhaal hier, S23 U 1TB half jaar oud. Samsung bood 463 + 100 euro inruilbonus, recommerce ( Belsimpel, Mobiel.nl en KPN) bied 474 euro bij inruil. Rebuy aanbod: 927 euro dus ik dacht ik probeer het gewoon. Ik heb mijn S23 U 1TB de 25ste aan ze opgestuurd en krijg vandaag (29/01) een mailtje binnen dat ze het toestel ontvangen hebben. Dat is relatief snel ondanks alle UPS horrorverhalen op trustpilot, maanden moeten wachten op onderzoek omdat een pakketje kwijt is geraakt tijdens verzending of nog erger, opengesneden is en leeg is aangekomen. Toestel weg en Rebuy zegt bewijs het maar. Anyhoe, dat is bij mij gelukkig niet aan de orde. Hij wordt beoordeeld op dit moment en volgens Rebuy duurt dat een paar dagen, 1 februari zou ik de uitslag mogen verwachten dus ben benieuwd of ze dat ook waar gaan maken want dat is wel erg rap. We gaan het zien, ik wacht het rustig af.
zelfde verhaal hier...820 geboden voor mijn S23 Ultra 512GB in *nieuwstaat* met knikkende knietjes op de post gedaan had de verhalen ook gelezen op trust pilot.
Heb vandaag ook de mail gekregen dat hij is ontvangen...dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
stin00 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Uit eerdere ervaringen hier, rondom de drukte van de nieuwe iPhone is dat Rebuy uit gaat van de datum dat je het pakket hebt ingeleverd bij het postpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MeanDz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Die van mij is sinds 25 januari onderweg.. hopelijk morgen bij Rebuy zonder kleerscheuren. Laat even weten hoe het verder afloopt, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Michel242186 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:57:
[...]

zelfde verhaal hier...820 geboden voor mijn S23 512GB in *nieuwstaat* met knikkende knietjes op de post gedaan had de verhalen ook gelezen op trust pilot.
Hahaha, daar had ik ook wel last van ja. Het is toch een gok als je hem naar Duitsland opstuurt en er worden soms ook wel eens fouten gemaakt ook door Rebuy zelf. Nou stonden er ook verhalen tussen van mensen die gewoon een IPhone in het originele doosje opstuurden en da's niet slim maar het kan ook dat de dieven gewoon checken waar hij heen moet en op basis daarvan besluiten om hem open te snijden, je weet het niet. Mijn status bij Rebuy is nog steeds onveranderd: pakket bezorgd. Volgende stap: inspectie (verwacht voor: 01-02-2024)
Ben wel benieuwd wat de beoordeling oplevert, het toestel is een half jaar oud en als nieuw dus we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MeanDz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:12:
[...]

Hahaha, daar had ik ook wel last van ja. Het is toch een gok als je hem naar Duitsland opstuurt en er worden soms ook wel eens fouten gemaakt ook door Rebuy zelf. Nou stonden er ook verhalen tussen van mensen die gewoon een IPhone in het originele doosje opstuurden en da's niet slim maar het kan ook dat de dieven gewoon checken waar hij heen moet en op basis daarvan besluiten om hem open te snijden, je weet het niet. Mijn status bij Rebuy is nog steeds onveranderd: pakket bezorgd. Volgende stap: inspectie (verwacht voor: 01-02-2024)
Ben wel benieuwd wat de beoordeling oplevert, het toestel is een half jaar oud en als nieuw dus we gaan het zien.
Mijn pakket is zojuist bij Rebuy aangekomen:
De reis is voldaan: je pakket is bij ons aangekomen!

Hoe het nu verder gaat? Wij controleren jouw verkoop en zodra dit is afgesloten, hoor je opnieuw van ons per e-mail. We verwachten je op 2 feb. 2024 te kunnen uitbetalen.
Gaat om een exact 1 jaar oude S23U Groen 512GB. Aangegeven dat deze 'als nieuw'. Opgestuurd incl originele doos + accesoires. Ben zeer benieuwd of ze het met me eens zijn en de verwachte € 853,83 uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
PKHS schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:43:
[...]

14 dagen lang is het aanbod geldig bij Rebuy, als hij voor die termijn binnen is beoordelen ze hem en kun je de aangeboden prijs verwachten als het toestel volgens Rebuy aan de beschrijving voldoet. Komt hij na 14 dagen bij Rebuy binnen doen ze een nieuw aanbod op basis van de dagwaarde op dat moment en dat is logischerwijs bijna altijd lager dan het oorspronkelijke aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10
Michel242186 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:57:
[...]

zelfde verhaal hier...820 geboden voor mijn S23 Ultra 512GB in *nieuwstaat* met knikkende knietjes op de post gedaan had de verhalen ook gelezen op trust pilot.
hij is goedgekeurd en ga 820 euro ontvangen het staat nog niet op mijn rekening maar daar gaan we vanuit.
dit was inclusief de 60 euro nieuwsbrief tegoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 01-02-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Michel242186 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:58:
[...]

hij is goedgekeurd en ga 820 euro ontvangen het staat nog niet op mijn rekening maar daar gaan we vanuit.
Ok dan, gefeliciteerd man, dat is prettig om te horen.
Hebben ze je dat vanochtend laten weten?
Die van mij staat nog steeds op Product controle en dat zou vandaag afgerond moeten zijn volgens de status pagina dus ik wacht het nog even in spanning af.
Maar goed om te horen dat er vordering wordt gemaakt, geeft de burger weer een beetje moed. ;)

Update: Ze hebben er bij mij ook een klap op gegeven!
Flipte heel even want ik kreeg een mailtje met als titel "Bekijk ons nieuwe bod" dus ik zag het alweer gebeuren.
Wat blijkt, ze hebben er 5 euro afgehaald vanwege het ontbrekende USB kabeltje, 922 ipv 927.
Kan ik goed mee leven hahaha!
Nu staat er: Samsung Galaxy S23 Ultra Dual SIM 1TB sky blue
Met succes verkocht op 01-02-2024 € 922,65
Kudos to Rebuy, ga ze op basis hiervan zeker een positieve review geven.
Al met al absoluut een betere ervaring dan ik vooraf verwachtte op basis van de vele shitty reviews.
Die hadden dan ook vooral betrekking op de verzending en ontvangst en dat ging gelukkig goed bij mij.

UPS heeft niks fout gedaan in deze maar het lijkt toch alsof in het bedrijf een kleine crisis verkeert.
Het is geen toeval dat 4 UPS access points in mijn buurt ineens gesloten zijn omdat ze niet in staat zijn om aan hun verplichtingen to voldoen.

Dus mijn enige verzoek aan Rebuy is, maak het aub mogelijk om te kiezen met welk bedrijf het pakketje verzonden wordt. Geef de klant wat meer opties qua verzenders aub. UPS is k*t.
Verder is dit helemaal perfect, een veel betere inruilprijs (bijna 2x zoveel) en een veel snellere afhandeling.
Kunnen die andere inruil platformen nog wel wat van leren, uitzonderingen daargelaten. 8)

[ Voor 55% gewijzigd door MeanDz op 01-02-2024 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 13:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21xlSFi6XeKcsTuE1n-YcKvoa3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwiSNMjHH9YE8hWgoWPJURGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfCv0pU6W7mF1a0ERV6SCzMfH2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrTSY7ehTG6OvCdPSJhFHqft.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een tevreden man ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
Mooie deal man en ja de prijzen bij Rebuy zijn alleszins schappelijk.
Als ik kijk naar het huidige aanbod hier op tweakers mag ik niet klagen met de geboden 927 euro voor mijn S23 Ultra 1TB.
In V&A staan op dit moment 18 advertenties voor de S23 U, de duurste is 1000 euro en de goedkoopste is 650 euro. Er staan er 2 van 1TB tussen en dat zijn gek genoeg niet eens de duursten, die gaan respectievelijk weg voor 800 en 900 euro, dus dat is minder dan ik heb gehad van Rebuy en dan moeten zij nog onderhandelen dus ik ben ook erg tevreden.
Ter illustratie, bij Samsung krijg je 463 + 100 euro inruilbonus = 563,- euro terug voor een S23 U 1TB, bij Recommerce (KPN. Mobiel.nl en Belsimpel) 474,- euro. Dus dan steekt het aangeboden bedrag bij Rebuy daar met kop en schouders boven uit. En je hoeft ook niets meer te doen, geen vervelende kopers die onrealistische prijzen bieden of op verschillende platformen lopen leuren met je toestel, gewoon opsturen naar Rebuy, snel en prettig een goeie aanbieding en afhandeling, zeker een aanrader.
De mensen die hem nu voor 1000 euro aanbieden zijn erg optimistisch en dienen waarschijnlijk heel veel geduld te hebben. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MeanDz schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:21:
Mooie deal man en ja de prijzen bij Rebuy zijn alleszins schappelijk.
Als ik kijk naar het huidige aanbod hier op tweakers mag ik niet klagen met de geboden 927 euro voor mijn S23 Ultra 1TB.
In V&A staan op dit moment 18 advertenties voor de S23 U, de duurste is 1000 euro en de goedkoopste is 650 euro. Er staan er 2 van 1TB tussen en dat zijn gek genoeg niet eens de duursten, die gaan respectievelijk weg voor 800 en 900 euro, dus dat is minder dan ik heb gehad van Rebuy en dan moeten zij nog onderhandelen dus ik ben ook erg tevreden.
Ter illustratie, bij Samsung krijg je 463 + 100 euro inruilbonus = 563,- euro terug voor een S23 U 1TB, bij Recommerce (KPN. Mobiel.nl en Belsimpel) 474,- euro. Dus dan steekt het aangeboden bedrag bij Rebuy daar met kop en schouders boven uit. En je hoeft ook niets meer te doen, geen vervelende kopers die onrealistische prijzen bieden of op verschillende platformen lopen leuren met je toestel, gewoon opsturen naar Rebuy, snel en prettig een goeie aanbieding en afhandeling, zeker een aanrader.
De mensen die hem nu voor 1000 euro aanbieden zijn erg optimistisch en dienen waarschijnlijk heel veel geduld te hebben. :Y
Volgens mij heb ik 1 jaar geleden netto 940 à 950 voor m'n S23 Ultra 512GB Groen betaald (na alle cashbacks en verkoop watch). Ik denk dat ik er op V&A realistisch nu zo'n €650 tot €700 voor zou kunnen krijgen omdat hij in volledige nieuwstaat is zonder gebruikssporen.

Vervolgens kwam ik op het forum Rebuy tegen. Ik vulde de verkoop wizard in er kwam aanvankelijk uit dat ik € 890 zou krijgen. Dat was ergens midden januari, nog voor de S24 release. Een paar dagen later keek ik weer en kwam er € 853,83 uit. Ongetwijfeld veel concurrentie :+ Door een 8% coupon te gebruiken willen ze het verhogen met € 68,31 naar € 922,14 in totaal. Dus maar gelijk de deal vastgezet en vrij rap opgestuurd.

Ik zit nu ook in de Rebuy stap 'Product controle' dus ik ben echt zeer benieuwd wat er uit rolt... naar mijn beleving is het toestel namelijk daadwerkelijk als nieuw en volledig compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Sturen ze ook foto's mee waarom dit hun oordeel is? Of gewoon alleen een kale email?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 13:59
stin00 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Sturen ze ook foto's mee waarom dit hun oordeel is? Of gewoon alleen een kale email?
Nee, kale mail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanDz
stin00 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Volgens mij heb ik 1 jaar geleden netto 940 à 950 voor m'n S23 Ultra 512GB Groen betaald (na alle cashbacks en verkoop watch). Ik denk dat ik er op V&A realistisch nu zo'n €650 tot €700 voor zou kunnen krijgen omdat hij in volledige nieuwstaat is zonder gebruikssporen.

Vervolgens kwam ik op het forum Rebuy tegen. Ik vulde de verkoop wizard in er kwam aanvankelijk uit dat ik € 890 zou krijgen. Dat was ergens midden januari, nog voor de S24 release. Een paar dagen later keek ik weer en kwam er € 853,83 uit. Ongetwijfeld veel concurrentie :+ Door een 8% coupon te gebruiken willen ze het verhogen met € 68,31 naar € 922,14 in totaal. Dus maar gelijk de deal vastgezet en vrij rap opgestuurd.

Ik zit nu ook in de Rebuy stap 'Product controle' dus ik ben echt zeer benieuwd wat er uit rolt... naar mijn beleving is het toestel namelijk daadwerkelijk als nieuw en volledig compleet :)
Nou ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken dan. Ik heb die van mij ook als nieuw opgestuurd en gewoon de afgesproken prijs gekregen op dat USB kabeltje na. Dus ze zijn best snel en fair met hun beoordeling volgens mij.

Welke medetweaker heeft al eerder zaken met rebuy.nl gedaan? Hoelang duurt het ongeveer voordat het geld op je rekening staat? De website is niet helemaal duidelijk, Ik zie zowel 1 to 3 dagen als 1 tot 7 dagen staan. Waarom dan? Heel Europa gebruikt het SEPA systeem dus het zou er volgens Bartjens de volgende dag op kunnen staan, maar okay. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door MeanDz op 01-02-2024 16:53 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste