Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:41
Gewoon op NPO1.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
The good old 'tsja, het land moet natuurlijk wel bestuurd worden'-switcheroo van Omtzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:12
pro_6or schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:03:
Ik ga hier 1x reageren. Ik schaam me kapot om in een land van kleine, kortzichtige, egoïstische boze mannetjes te leven. €^&%.
Ik ben oprecht wel benieuwd hoeveel % boze vrouwtjes erop gestemd hebben.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
[...]

Waar doel je op met Omtzigt? Heb ik gemist.
Net in zijn toespraak, “Het land moet toch bestuurd worden”. NSC en PVV zijn 2 verliefde pubers die denken dat niemand ziet dat ze elkaar leuk vinden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
[...]

Er is een verschil tussen links en 'links' natuurlijk.

Links als in het economisch nivelleren en meer zaken weer over laten nemen door de staat, is één ding. Daar kun je prima een debat over houden.

Maar dat is anders dan bang zijn voor 'links' omdat je bang bent dat we compleet overrompeld worden door inclusiviteit en de Nederlandse vlag moet veranderen in een regenboog.

Ik ben zelf qua economische standpunten ook overwegend links-progressief maar een partij als BIJ1 zou ik nooit op stemmen, want ik krijg wel jeuk van dat overdreven activisme. En de meeste linkse partijen zijn activistisch ingesteld.
Ik zou dan juist wel weer graag een progressief rechtse partij zien. Dus recht met een groen randje zeg maar. Dat bestaat er ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
zacht schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
The good old 'tsja, het land moet natuurlijk wel bestuurd worden'-switcheroo van Omtzigt.
Waar hij gelijk in heeft natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Livestream via NOS-app.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:37
noslen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
De Nederlander op 1. Ik ben trots op Geert
Alleen de Nederlander die aan bepaalde eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:48
jip_86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:06:
[...]

Niet eenvoudig maar Nederland zal en moet geregeerd worden zei hij.
Ok, maar lijkt mij niet direct een deurtje? Klopt gewoon wat hij zegt m.i.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Belgie was veel stabieler met de interim regering tijdens de paar jaar formeren. Zou ook wel goed zijn voor Nederland ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:59:
[...]
Maar wie stemt er nou tactisch op Wilders?
Logisch toch?

Je hoorde de laatste mensen zoveel mensen het hebben over strategisch stemmen op de GL/PVDA.
Veel mensen van de BBB en "Rechtste" partijen zijn naar de PVV gegaan omdat ze voor de dood zijn voor nog een termijn VVD. Voor nog meer PVDA/GL troep.

Ja, maybe gaat PVV het compleet verkloten.
Ja, maybe is Wilders niet de juiste persoon.

Maar de PVV & Wilders verdient nu de kans om de stem van Miljoenen Nederlanders tot uiting te laten brengen.

Het uitsluiten van Partijen en personen, dan pas diskwalificeer je Nederland en alle mensen.
Kleine zieltjes zoals Klaver net op TV om niet eens de winnaar te kunnen feliciteren en alleen aan zichzelf denkt.

Nee, het is de beurt aan iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Stylze schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:06:
[...]

Ik ben zelf niet links, meer midden;) en hoezo voelen mensen op links zich dan beter? Omdat ze meer gelijkheid willen? Ik zie dat verband niet helemaal 8)7
Omdat ze PVV stemmers steevast als dom bestempelen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:00:
[...]

En dan vraag ik me nog altijd af. Waar zijn mensen bang voor bij 'links'?
Nou, als je bijvoorbeeld in je huurwoning zit met de kachel op 15 graden om rond te kunnen komen...

Dan kan ik me voorstellen dat een gezellig gevormde ivoren toren bewoner die elektrisch rijden en warmtepompen verplicht wil stellen onbetrouwbaar over kan komen.

Met alle respect voor Frans, als er iemand heel ver weg staat van het plebs, is hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:13

Amphiebietje

In de blubber

roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:03:
[...]

Dat is een gevaarlijk experiment. Toegegeven, het partijkader van de PVV doet me inderdaad vermoeden dat het een faal-drama wordt, maar ik vind het spannend
Het levert waarschijnlijk max. 1 jaar schade op, als ze hun gestoorde ideeën al door het parlement krijgen, en daarna heb je langere tijd voordeel van hun afgang. Zie LPF.

Natuurlijk is er daarna nog steeds de kans dat we premier Baudet krijgen, of de een of andere mafklapper. Keuze genoeg in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
[...]

Ok, maar lijkt mij niet direct een deurtje? Klopt gewoon wat hij zegt m.i.
Land moet geregeerd worden was ook het excuus van CU om stoere praat dat ze niet met VVD wilden in te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
Omtzigt is al duidelijk aan het terugkrabbelen........
Niets nieuws...heeft ie sinds dag -50 al gedaan ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
[...]
En de meeste linkse partijen zijn activistisch ingesteld.
Dan valt wel mee? Heel veel van die punten waar mensen zich aan ergeren hebben geen reet met politiek te maken. De kamer gaat niet over genderneutrale toiletten of mensen die het hebben over "mensen die menstrueren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

skimine schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
[...]

Alleen de Nederlander die aan bepaalde eisen voldoet.
Anders is het geen Nederlander hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
[...]

En de grap is dat veel rechtse partijen zich helemaal niet druk maken om die groep, maar vooral voor de ondernemer/corporation er is :+

Maar ben benieuwd. Een GL/PvdA gaat hier zijn vingers niet aan branden. Laat Wilders maar crash en burn doen met Rechts, om zo meer stemmers naar links te krijgen.

NSC zie ik ook de huid duur verkopen aan Wilders.
VVD is bestraft, en waarom zouden ze nu weer mee willen regeren?

Een coalitie is lastig volgens mij. Kijken of we weer een record gaan breken voor langste formatie.
Ik denk dat de helft praktisch rond is dat het vooral zoeken is naar een manier om VVD zonder gezichtsverlies erbij te halen.

Ik ben bang dat er geen lange formatie komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
zacht schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
Hij heeft wel gelijk. Wat is het alternatief?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:07
Ik hoor zóveel om mij heen dat men tactisch heeft lopen stemmen.

Ik snap het niet… graag polls wettelijk verbieden en dat mensen gewoon hun stem uitbrengen naar die partij die het beste bij zijn/haar/hem visie, normen en waarden past.

Ik heb bij mijn vorige werk ooit gevraagd aan een groep van 10 collega’s op wie ze zouden stemmen ipv waar ze op hebben gestemd. Al met al waren de 2 grootste partijen (waar iedereen dus op had gestemd) niet eens voorbij gekomen in de echte wenslijst…

Maar goed. Het zal allemaal wel. Ik hoop ongeacht wat eruit zal komen dat het komende kabinet verantwoordelijk neemt en een beter geheugen heeft dan de voormalige premier hr. Teflon..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waarom geeft de nummer drie van PvdA-GL toelichting en niet de nummer één, de lijsttrekker? Of de nummer twee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat zeg ik nou net? :P

Omtzigt is beschikbaar
Bbb smeekt om aandacht
Vvd leunt achterover

Kat in het bakkie... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Dilan negeert bij RTL 4 de vraag of ze nog steeds niet onder Wilders in een kabinet will..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:42
[...]

Dat kan ook door de grootste partij buiten beschouwing te laten, zie hetgeen in Polen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:49
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:09:
Dilan negeert bij RTL 4 de vraag of ze nog steeds niet onder Wilders in een kabinet will..
Dilan en de VVD hebben weinig meer te eisen. De koek is op. Inderdaad pas op de plaats maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alexbl69 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:09:
Interim kabinet. Geen controversiele onderwerpen.

helemaal niets mis mee.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:52
alexbl69 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:09:
[...]

gedoogsteun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Lol. Oh jij bent er een van "ben het met mij eens of krijg de stempel moreel of intellectueel defectief".

Gevaarlijk hoor, zo gek op je eigen standpunten zijn.

Ik vind jou enger dan Wilders
Mensen mogen het met mij oneens zijn, maar een stem op bepaalde partijen (pvv, FvD, ja21) geeft wel aan dat je het niet snapt.

Maar verder zet ik dergelijke bevolkingsgroepen niet weg en mogen ze van mij ongestoord verder in NL leven..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Op wat?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
[...]

Het uitsluiten van Partijen en personen,
Lachwekkend dit. Dat is juist het verdienmodel van Wilders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Accretion schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:06:
[...]

Ja, je kan moeilijk nu met flinke winst in de oppositie gaan zitten, dan stemt de volgende keer niemand meer op jouw.
Of samengaan met een partij die zijn verkiezingsprogramma niet waar kan maken. Ben je ook snel uitgespeeld. Ik denk dat NSC, zodra de hype er een beetje vanaf is, bij de volgende verkiezingen best nog wel eens een duikvlucht kan gaan maken in zetelaantal.

Strategisch is nu puntje bij paaltje komt, de deur op een kier zetten na eerder aangeven niet haalbaar te beschouwen, natuurlijk al een eerste zwaktebod. Dit in combinatie met een weinig concreet uitgewerkt eigen plan, maakt de positie niet veel sterker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Het uitsluiten van Partijen en personen, dan pas diskwalificeer je Nederland en alle mensen.

Huh? PVV is kampioen mensen uitsluiten.. hoe bedoel je dit?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:34
Als iemand die echt niks heeft met Wilders en zelfs zijn eigen keus opgaf voor GL/PvdA moet ik zeggen dat Nederland vandaag heeft gesproken wat ze willen

En laat het maar zien dan rechts, als het goed gaat sta ik vooraan om toe te geven.. Skeptisch wel maar dat is democratie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:02:
[...]

Ik zou zelf ook niet links stemmen. Dat kan ik jou niet uitleggen want jij stemt blijkbaar wel links. Dat is een voorkeur.

Kort gezegd wil ik net als Wilders eerst Nederland op orde hebben voordat we andere lanen gaan sponseren. Al heb ik zelf VVD gestemd omdat ik de oorlog in Oekraïne wel de moeite vind om te blijven steunen.
Wat ik zo gek vind. VVD is er voornamelijk voor de multinationals. En dat geld gaat naar de aandeelhouders, waarvan de meesten niet in Nederland wonen.
Kijk naar de huur sector. Sociale woningen moesten verkocht worden, internationale bedrijven als Black Rock hebben woningen opgekocht.
De woning die vroeger 500 euro huur was, is nu 1000 geworden. En dat 1000 euro gaat naar het buitenland ipv dat het terug naar Nederland instroomt.

M’n collega’s die van school komen, kunnen niks kopen. M’n expat collega’s wel, want zij betalen stukken minder belasting. Ook een speerpunt van VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Laatst online: 11-09 17:59
gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:10:
[...]

helemaal niets mis mee.
Je weet best dat dat ook niet goed loopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:10:
[...]

Mensen mogen het met mij oneens zijn, maar een stem op bepaalde partijen (pvv, FvD, ja21) geeft wel aan dat je het niet snapt.

Maar verder zet ik dergelijke bevolkingsgroepen niet weg en mogen ze van mij ongestoord verder in NL leven..
Wow dat is pas polariseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:08:
[...]

Nou, als je bijvoorbeeld in je huurwoning zit met de kachel op 15 graden om rond te kunnen komen...

Dan kan ik me voorstellen dat een gezellig gevormde ivoren toren bewoner die elektrisch rijden en warmtepompen verplicht wil stellen onbetrouwbaar over kan komen.

Met alle respect voor Frans, als er iemand heel ver weg staat van het plebs, is hij het wel.
En in hoeverre is dat een links standpunt? Dat kan een rechts-progressieve partij namelijk ook zeggen.

Het zou 'links' zijn als Timmermans iedere woningcorporatie zou verplichten om die dingen te installeren, zonder extra kosten voor de huurder. En dan zit je er toch een stuk warmer bij. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:01
[...]

Wat dus grappig is omdat juist een partij als die van Frans is voor het verkleinen van het verschil tussen die elektrisch rijdende, warmtepomp en zonnepanelen hebbende hoogopgeleide en die in de huurwoning met de kachel op 15 graden.

Nee dan ga je economisch rechts stemmen :+ dat is de reden dat je in die huurwoning met je kacheltje op 15 graden zit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 22:04
PVV de grootste. Jeetje, ik ben wel benieuwd naar het effect dat dit nieuwe kabinet op Nederland zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
[...]

Belgie was veel stabieler met de interim regering tijdens de paar jaar formeren. Zou ook wel goed zijn voor Nederland ;)
Blijft Rutte wellicht nog een paar jaar zitten, gewoon op de winkel passen. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dglavimans schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:01:
Tsja wanneer de stemmen zijn geteld heeft het volk gesproken. Zelfs voor mij en dat is politiek en Nederland wilt PVV
2,5m wil Wilders wel, de overgrote meerderheid dus niet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Wat denk je van 28 miljard voor 0,00038° C verlaging van de temperatuur? Dat is waar mensen bang voor zijn, heel veel verhoging van belastingen en veel mensen komen al moeilijk rond.

Even extra info, ik heb geen pvv gestemd maar ik begrijp heel goed dat groen links en PvdA vooral daarom niet aantrekkelijk lijken. Mensen kijken niet naar lange termijn, ze hebben nu problemen om rond te komen.

Ik heb overigens grote moeite hoe hier door veel mensen moral high ground gespeeld wordt.

Alsjeblieft behandel elkaar een beetje met respect hier. Zoveel mensen zoveel wensen en dat zien we nu. Maar niemand kan zich de totale waarheid toe eigenen, dan ben je geen haar beter dan Geert als hij het over de buitenlanders heeft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Logisch toch?

Je hoorde de laatste mensen zoveel mensen het hebben over strategisch stemmen op de GL/PVDA.
Veel mensen van de BBB en "Rechtste" partijen zijn naar de PVV gegaan omdat ze voor de dood zijn voor nog een termijn VVD. Voor nog meer PVDA/GL troep.
Maar hoe komen mensen erbij dat als ze als de dood zijn voor meer VVD dat ze dan op de PVV stemmen die geleid wordt door een ex-VVD’er de oplossing is? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Kijk, dat iemand niet in NL geboren is of van niet blanke afkomst is, betekent niet dat ze niet racistisch kunnen zijn. Je hoeft alleen maar naar alle volkerenmoorden in Afrika (Rwanda bijvoorbeeld) te kijken om dat te begrijpen. Of naar die trut van een Suella Braverman in het VK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

helemaal niets mis mee.
Dat speelt NSC in het vaarwater, laat de kamer maar werken.

En Schiermonnikoog de winnaar van de tellingen. *O* :')

PVOutput☀️

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:48
911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:08:
[...]

Omdat ze PVV stemmers steevast als dom bestempelen...
Is het heel gek? De man spuit alleen kritiek, maar heeft nog nooit een valide, werkbare oplossing voorgesteld.

Migratie bijvoorbeeld, het doet er gewoon bar weinig toe op de woningmarkt. En je zit vast in internationale verdragen. Zelfs als je daaruit stapt; als je niet bereid bent om 6m beton rondom Nederland te zetten dan komt men hier toch gewoon naartoe. Zelfs de UK (een eiland) lukt het niet om migranten buiten te houden.

Dan het verbieden van de Islam, ook volkomen obgrondwettelijk. En die grondwet ga je niet aanpassen op het punt van religie.... De Christenen zullen altijd voorkomen dat je een absolute meerderheid daarvoor haalt.

En zo kunnen we door blijven gaan... Maar als je daar voor stemt, lijkt me de conclusie gerechtvaardigd dat je er doorgaans niet heel goed over na hebt gedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 22-11-2023 22:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

dglavimans schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:01:
Tsja wanneer de stemmen zijn geteld heeft het volk gesproken. Zelfs voor mij en dat is politiek en Nederland wilt PVV
BS, 4/5 van Nederland heeft niet op de PVV gestemd en wil Wilders dus niet. Dat een partij de grootste is betekend niet dat die het merendeel van NL vertegenwoordigd.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Zo schattig die strijd tussen Schiermonnikoog en Vlieland om als eerste de uitslag te hebben.

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
De mensen die hier nu vol afschuw spreken over de achterban van de PVV...en dat jullie op allerlei manieren hopen dat de PVV toch niet in de coalitie komt...

Snappen jullie dat JULLIE de reden zijn dat zoveel mensen in Nederland nu hun stem in de schoot van Wilders hebben geworpen?

Mocht de PVV weer buitengesloten worden dan vrees ik de volgende keer 45 zetels voor de PVV.

Jullie zullen moeten accepteren dat niet iedereen in Nederland het eens is met jullie wens om prioriteit te leggen bij het klimaat, stikstof en wagenwijd open grenzen terwijl er genoeg problemen zijn die burgers actief in hun leefkwaliteit raken.

Zet de emotie van je af, en zoek toenadering.
Ik wed dat als je even rustig doet, en kijkt naar het programma van Wilders je je in meer dan de helft van de punten kunt vinden.

Focus je daarop in plaats van de polarisatie

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
[...]

helemaal niets mis mee.
Geloof er niets van. Volgens mij ligt daar helemaal niet de voorkeur gezien de openstaande politieke vraagstukken. Volgens mij zijn er voldoende aanknopingspunten een kabinet met een meerderheid te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
toolkist schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:12:
[...]

2,5m wil Wilders wel, de overgrote meerderheid dus niet.
Zelfs iemand die zo tegen Wilders is als ik heb van 2.5m mensen kan je niet uitsluiten. Want wat zou je dan doen als land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Thalaron schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:09:

Ik snap het niet… graag polls wettelijk verbieden en dat mensen gewoon hun stem uitbrengen naar die partij die het beste bij zijn/haar/hem visie, normen en waarden past.

Ik heb bij mijn vorige werk ooit gevraagd aan een groep van 10 collega’s op wie ze zouden stemmen ipv waar ze op hebben gestemd. Al met al waren de 2 grootste partijen (waar iedereen dus op had gestemd) niet eens voorbij gekomen in de echte wenslijst…

Maar goed. Het zal allemaal wel. Ik hoop ongeacht wat eruit zal komen dat het komende kabinet verantwoordelijk neemt en een beter geheugen heeft dan de voormalige premier hr. Teflon..
Polls verbieden speelt ook heel erg in mijn hoofd de laatste tijd ja. Van de andere kant zie je nu weer dat ze niet heel representatief zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 19:47
Bartske schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
Zo schattig die strijd tussen Schiermonnikoog en Vlieland om als eerste de uitslag te hebben.
Onder de streep zijn dit de zaken die er natuurlijk gewoon het meest toe doen op een dag als vandaag :+.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchManticore
Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:10:
[...]

Zoals ik zei. Ik vind je enger dan Wilders

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
De mensen die hier nu vol afschuw spreken over de achterban van de PVV...en dat jullie op allerlei manieren hopen dat de PVV toch niet in de coalitie komt...

Snappen jullie dat JULLIE de reden zijn dat zoveel mensen in Nederland nu hun stem in de schoot van Wilders hebben geworpen?

Mocht de PVV weer buitengesloten worden dan vrees ik de volgende keer 45 zetels voor de PVV.

Jullie zullen moeten accepteren dat niet iedereen in Nederland het eens is met jullie wens om prioriteit te leggen bij het klimaat, stikstof en wagenwijd open grenzen terwijl er genoeg problemen zijn die burgers actief in hun leefkwaliteit raken.

Ik wed dat als je even rustig doet, en kijkt naar het programma van Wilders je je in meer dan de helft van de punten kunt vinden.

Goeie post. Valt mij ook erg op dit forum. Ik ben overigens ook geen PVV stemmer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Logisch toch?

Ja, maybe gaat PVV het compleet verkloten.
Ja, maybe is Wilders niet de juiste persoon.

Maar de PVV & Wilders verdient nu de kans om de stem van Miljoenen Nederlanders tot uiting te laten brengen.

Kleine zieltjes zoals Klaver net op TV om niet eens de winnaar te kunnen feliciteren en alleen aan zichzelf denkt.

Maar dat komt dan toch niet verder dan gevoel? De grote boze kabouter Timmerfrans is natuurlijk compleet gedemoniseerd in een deel van Nederland, dat weten we allemaal wel. Maar wat is dan precies het probleem?

Is de angst dat GLPVDA wil nivelleren? Wilders wil ook gewoon nivelleren! Het zorgen dat lonen moet werken is ook geen primair standpunt van ze.

Of klaar met de VVD, om het eeuwige visieloze uitstel bestuur?
Wilders is zelf ex-VVD! En stemt al decennia aanzienlijk veel mee met ze.

Ik snap dat heel veel mensen wat anders willen, maar dan snap ik gewoon echt niet dat je bij Wilders uit komt. Hij is natuurlijk super goed in oneliners en dingen die heel ingewikkeld klinken simpel doen lijken. Maar laat dat nou precies de oorzaak van verschillende crisissen zijn überhaupt.

Nee, het is niet logisch voor wie langer dan 10 seconden nadenkt over wat er moet gebeuren.
En het zegt echt iets over Nederland.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik vind sowieso dat je moet stemmen op de partij die je zelf wil, niet “ tactisch”

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29
pro_6or schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:03:
Ik ga hier 1x reageren. Ik schaam me kapot om in een land van kleine, kortzichtige, egoïstische boze mannetjes te leven. €^&%.

En ik maar mijn best doen voor anderen.

Toen ik opgroeide schaamde men zich tenminste nog om CP86 of CD te stemmen.
Die werden de stad uitgeslagen. Om standpunten die nu als normale rechtse standpunten worden gezien.

Wilders die de grootste wordt met een speerpunt waar de CP86 trots op zou zijn. Andere tijden.

We zijn als samenleving het samen compleet verloren en tegen elkaar uitgespeeld in de neo liberale jaren. Dat was erg handig voor met name de VVD, maar deze tactiek is te ver doorgevoerd en nu zitten we hier.

Heel veel mensen redden het niet dankzij de ‘zelfredzaamheid beginselen en markt voorop doctrine en de PVV hamert al jaren op 1 punt. Dat het voor een groot deel komt door immigratie.

Als je dan als VVD de boel laat klappen op iets dat 15 jaar lang vooruitgeschoven wordt en nu ineens dat als heel belangrijk laat gelden voor puur en alleen politiek gewin en de verkiezingen er over wil laten gaan, dan moet je niet vreemd opkijken dat de partij die dat al jarenlang roept als de meer betrouwbare op dat punt wordt gezien.

De kiezer is wellicht niet geheel doorgedrongen van hetgeen ze hiermee doen maar door de tactiek van de VVD hebben ze feilloos heen geprikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 12-09 14:19
(jarig!)
dglavimans schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
[...]

Zelfs iemand die zo tegen Wilders is als ik heb van 2.5m mensen kan je niet uitsluiten. Want wat zou je dan doen als land?
Maar dan wordt jij toch uitgesloten? En iedereen die links van de VVD stemt? Dat zijn er meer dan de stemmers op Wilders

Elke coalitie met een zetel of 80 sluit ongeveer de helft van het land uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06

ViezeVis

Sample Text

Lol. Deuren opengezet en er waaien 5 stembiljetten weg op Vlieland _O-

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

psychodude schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
[...]

Onder de streep zijn dit de zaken die er natuurlijk gewoon het meest toe doen op een dag als vandaag :+.
Waar is Herman eigenlijk. Ik mis Herman! :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
Gé Brander schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:12:
[...]

Wat denk je van 28 miljard voor 0,00038° C verlaging van de temperatuur? Dat is waar mensen bang voor zijn, heel veel verhoging van belastingen en veel mensen komen al moeilijk rond.

Even extra info, ik heb geen pvv gestemd maar ik begrijp heel goed dat groen links en PvdA vooral daarom niet aantrekkelijk lijken. Mensen kijken niet naar lange termijn, ze hebben nu problemen om rond te komen.

Ik heb overigens grote moeite hoe hier door veel mensen moral high ground gespeeld wordt.

Alsjeblieft behandel elkaar een beetje met respect hier. Zoveel mensen zoveel wensen en dat zien we nu. Maar niemand kan zich de totale waarheid toe eigenen, dan ben je geen haar beter dan Geert als hij het over de buitenlanders heeft.
Toch kwam het programma na doorrekening er beter uit als dat van de VVD bijvoorbeeld...

Het is een angst ingepraat door rechtse retoriek. Als dat in de USA gebeurd door Trump noemen we het Fake News en lachen we ze uit hoe ze zo dom kunnen zijn.

En vervolgens zie je hier hetzelfde: beloftes die nooit waargemaakt kunnen worden, halve waarheden die niet het hele verhaal vertellen etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50

QFT, Amen _/-\o_

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Fiber schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:15:
[...]

Waar is Herman eigenlijk. Ik mis Herman! :7
Herman de schermman! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:05

Geen pvv stemmer hier, en ZEKER geen GL combi meuk stemmer, maar je post is wel spot on!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:52

Toch ben ik benieuwd of mensen snappen dat de PVV connecties heeft met Rusland https://www.ftm.nl/artike...-zijn-sterker-dan-gedacht
Een land wat eigenlijk onze vijand is en onze staatsburgers heeft omgebracht.

en dat je pro-mileu / stikstof / klimaat bent, betekend niet automatisch dat je pro open grenzen bent, dat is een rechts frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
100,5% lekker op vakantie in Vlieland

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

gws24 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
[...]
BS, 4/5 van Nederland heeft niet op de PVV gestemd en wil Wilders dus niet. Dat een partij de grootste is betekend niet dat die het merendeel van NL vertegenwoordigd.
Ben ik het niet geheel mee eens. Dat je op X stemt, wil niet zeggen dat je met Y oneens bent. Misschien is het wel je 2e keus oid.

Je kan niet op basis van de uitslagen een keiharde ja/nee voor Wilders hebben. Dan hadden ze dat namelijk moeten vragen in het stemhokje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
rik86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:14:
[...]

Maar dan wordt jij toch uitgesloten? En iedereen die links van de VVD stemt? Dat zijn er meer dan de stemmers op Wilders

Elke coalitie met een zetel of 80 sluit ongeveer de helft van het land uit
Dit is persoonlijk niet hoe ik Nederlandse politiek wil zien ook al hebben ‘mijn’ keuzes verloren vandaag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wel heel ironisch die oproep om niet te polariseren, in een post waar je extreem polariseert :D

Laten we inderdaad populisme een kans geven, is al zo vaak goed gegaan O-)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Ik zit in mijn koopwoning met de kachel uit. Dekentje werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b21R7r1h4afbUr733HiWY0o2rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJ1WmfFtk76rLcYpmxzZp9oF.jpg?f=fotoalbum_large

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nee de reden is dat VVD de deur open heeft gezet, het om immigratie gaat en men bij immigratie denkt aan PVV. Doe daar de huidige oorlogen bij en de angst voor immigratie/islam en voila.

Heeft weinig te maken met hoe mensen over stemmers van de PVV denken. Meer over dat die mensen denken dat de beloftes van Wilders ook maar enigszins werkelijkheid kan worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:00
rik86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:14:
[...]
Klopt. Toch zijn er nog nooit zo weinig zetels ter linkerzijde van de VVD geweest.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 07:29

Plasma_Wolf

Student

[...]

De Nederlander weet al lang niet meer wat 'links' inhoudt. Zelfs de linkse politici weten dit niet.

Een voorbeeld. De basisbeurs voor studenten ging eraf, want dat was toch echt te duur. Ongeveer tegelijkertijd kwam naar buiten dat de dividendsbelasting eruit zou gaan, om de multinationals in Nederland te houden. Het afschaffen van de dividendsbelasting zou twee keer zoveel kosten als het afschaffen van de basisbeurs zou kosten. Gelukkig waren burger politici toen even wakker, en is de dividendsbelasting gebleven.

In Nederland gaat al decennia lang het financieel cadeautje naar de grote bedrijven, en de rekening naar de burger. Linkse partijen praten er niet over, ze stellen zelfs niet de vraag "hoeveel subsidie krijgt een bedrijf als Shell en waarom?"
Als die vraag ooit gesteld gaat worden, kunnen we gaan duiken in de boeken en we blijven langer zoeken dan die keer dat minister Opstelten een memo moest zoeken.

Daar slaat links de plank mis, en als resultaat hebben we het over riedeltjes als asielzoekers, en belasting van de Koning (overigens een goed idee, maar het is absoluut kleingeld t.o.v. het budget voor een serieus sociaal systeem). Rechts zegt: minder asielzoekers, maar een oplossing kunnen ze niet bieden. Alleen gezeur, en dat is zo effectief in het trekken van stemmen (Trouwens, waarom zouden populisten het probleem daadwerkelijk oplossen? Als ze problemen oplossen verliezen ze hun bestaansrecht).

Wat ik het meest schokkend vind is de hekel aan de EU die over de jaren heen zo is opgebouwd. In het VK deden ze er decennia over, maar hebben ze het voor elkaar gekregen om uit de EU te gaan. De grootste ramp die ze zichzelf hebben toegedaan. Onze gehele huidige welvaart, en ook de vrede in de Europese landen (zolang iemand als Poetin zichzelf niet uitroept tot het grootste stuk verdriet in de wereld), hebben we te danken aan de EU. Uiteraard geen perfecte instantie, maar het wordt er enkel beter op als je daadwerkelijk nadenkt over problemen en oplossingen.

Maar ach, wat heeft nadenken nou te maken met politiek en verkiezingen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
fsfikke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:17:
[...]

Wel heel ironisch die oproep om niet te polariseren, in een post waar je extreem polariseert :D

Laten we inderdaad populisme een kans geven, is al zo vaak goed gegaan O-)
Ik polariseer?! Verklaar u nader?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online

Het is wel leuk om het niet te willen, maar het moet gewoon. Het klimaat is gewoon het belangrijkste nu. Dat niet willen accepteren is iets wat ik niet wil begrijpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja de angel uit de PVV trekken kan nu ook.
Uiteindelijk zijn het proteststemmen tegen asociaal regeringsbeleid (begrijpelijk) en een weerstand tegen migratie. Wat er ook gebeurd, dat kan de PVV gaan opbreken.

Gaat de PVV regeren, dan is het met rechts en dan gaat het asociale regeringsbeleid door.
Regeert de PVV niet, dan kan er hopelijk eindelijk wat gedaan worden aan dat beleid.

Migratie is vervolgens een samenstelling van natiestaten die een monocultuur opleggen en geen al te grote afwijkingen tolereren. Dat is helaas inherent aan natiestaten waar helaas altijd een zeker "vijandsbeeld" nodig lijkt te zijn om de bevolking ergens achter te verenigen. Maar daar speelt ook altijd de factor economische omstandigheden van de bevolking. Als het daarmee slechter gaat, dan is het makkelijker om een vijandsbeeld te vormen en gebruiken. Dat zien we ook gebeuren. Maar uiteindelijk gaat het om de bevolking. Migratie is mede een groot thema geworden door de kaalslag die de VVD heeft aangericht en hoe de VVD dit jaren gebruikt heeft.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar ze heeft wel een nieuw speeltje!
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/gaiKIUG-zNoAAAAM/friends-joey-tribbiani.gif

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het voortouw ligt bij…..

Groetjes van de spindokters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Eagle Creek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:17:
[...]

[Afbeelding]
Wat is dat "vorstbeveiliging"? Is dat ook helemaal uit?
(Ik heb mijn Tado heel laag staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
St@m schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:05:
Lekker Omtzigt, die gaat gewoon meeregeren.
35+20+7 van BBB. Dan ben je er al bijna..
Ja bijna maar nog niet helemaal. Probleem is dat je vervolgens heel veel kleine partijtjes krijgt om tot 76 te komen. Dan zit je straks met 6 of of 7 partijen, dat is ook niet werkbaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
RegularJohn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:18:
[...]

Het is wel leuk om het niet te willen, maar het moet gewoon. Dat niet willen accepteren is iets wat ik niet wil begrijpen.
En precies die houding zorgt voor het fenomeen waar zich nu afspeelt. Jij bepaalt niet "wat moet". Je zult echt een afweging moeten maken of gewoon aangeven dat je liever een dictatuur hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
De VVD lijsttrekker heeft natuurlijk van de beste geleerd met spinnen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D-e-n
Ik hoop helemaal niks. Extreemrechts en alles wat er tegenaan schuurt zoekt het maar lekker uit. Als ik lijstrekker was ging de telefoon lekker uit de komende weken.
Ook dikgedrukt maakt dit het nog niet waar. Mensen die tegen Wilders ageren bepalen niet niet waar iemand op stemt.
De PVV polariseert al jaren en jaren. En dan moet ik maar doen alsof het zo'n schat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ohhh wat een vieze sneer naar de coalitiepartners van Yesilguz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Eagle Creek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:17:
[...]

[Afbeelding]
Pfjoew, warme bedoeling. 13 graden hier en zonder dekentje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
yesilgoz draait zich ook in alle houdingen om maar niet haar eigen "ik ga wilders geen premier maken" uitspraak te moeten verantwoorden bij de NOS.

"nee, ik zie niet hoe Wilders een meerderheid kan formeren, dat zei ik"..... Zo doorzichtig allemaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap je dan zelf dat dit een leuk verhaal is totdat de den Bosch aan Zee vanaf de oostflank overlopen wordt door de Russen?

Kortzichtigheid is de gemiddelde kiezer niet vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:16:
[...]

Toch ben ik benieuwd of mensen snappen dat de PVV connecties heeft met Rusland https://www.ftm.nl/artike...-zijn-sterker-dan-gedacht
Een land wat eigenlijk onze vijand is en onze staatsburgers heeft omgebracht.

en dat je pro-mileu / stikstof / klimaat bent, betekend niet automatisch dat je pro open grenzen bent, dat is een rechts frame.
Ik snap vooral niet dat je geen kritiek mag hebben op Wilders komop zeg, zijn we zo ver afgegleden hier? Al die pro Wilders reacties hier die zeggen dat ze geen Wilders hebben gestemd ook (erg geloofwaardig)

Playstation 5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het probleem met de PVV is dat die andere punten zo enorm veel onacceptabeler zijn.. Dan boeien de punten die wel overeenkomen helemaal niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
Dilan kan eigenlijk niet terug komen op haar uitspraak dat ze niet onder Wilders wil dienen als MP.
Als ze daar wel op terugkomt is ze niet serieus meer te nemen en kan ze beter opstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Thalaron schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:09:

Zou ik sowieso voor zijn... Of een ander kiessysteem met meerdere keuzes. Maar dat is ook ingewikkelder.

Polls beïnvloeden een hoop. Laat het lekker een verrassing zijn voor iedereen. Scheelt ook een hoop "strategisch stemmen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
Yesilgoz lijkt de deur open te zetten voor PVV-VVD-NSC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:02

St@m

@ Your Service

Silent Thunder schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:19:
[...]

Ja bijna maar nog niet helemaal. Probleem is dat je vervolgens heel veel kleine partijtjes krijgt om tot 76 te komen. Dan zit je straks met 6 of of 7 partijen, dat is ook niet werkbaar
VVD is al aan het bijdraaien as we speak. Gaat goedkomen :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Gé Brander schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:12:
[...]

In zowel Frankrijk als België wordt al gesproken over het onteigenen van woningen die getroffen zijn door de watersnood veroorzaakt door de overvloedige regen. In NL is er nu ook een verzekeringsmaatschappij geweest die heeft gewezen op forse waardevermindering van huizen mocht het hier tot vergelijkbare overstromingen komen. Zonder maatregelen gaat dat ook werkelijk gebeuren, op een ergere wijze dan met.

Als een deel van Nederland liever haar kop in het zand steekt, mogen ze dat. Maar ga dan over 10-15 jaar niet zeiken dat je het niet zag aankomen omdat je nu ervoor kiest niks te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 00:01
Tja het lastige is dat (extreem) rechts nooit het probleem heeft om zich aan lastige dingen zoals feitjes te houden. Links wel...

Immigratieproblemen? Ach kom toch op... die komen echt niet door die paar duizend die we in een land van miljoenen inwoners binnenkrijgen. Het ligt aan het slopen van het asielsysteem (door... rechts!). En je zal zelf maar iemand zijn die door oorlog/haat/geweld zn land moet verlaten (want zoveel veiliglanders zijn er echt niet).

Klimaat, stikstof lijkt geen probleem... totdat we gewoon geen werkend biotoop meer hebben of stukjes natuur. Want ja we moeten natuurlijk wel 2x per jaar kunnen vliegen...

Lekker aan jezelf denken, zo komen we vooruit 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

Twee verschillende zaken. Ik ben ook ziek van de VVD en de wijze waarop Rutte de boel heeft misleidt en Nederland heeft afgebroken.

Maar om te zeggen dat het afzetten tegen het extremisme van de PVV polariserend werkt is echt omgekeerde wereld. Dat is namelijk het resultaat van de polarisatie door Wilders. Wilders is niet voor alle Nederlanders, maar xenofoob.

Wie intolerantie zaait zal intolerantie oogsten

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Deruxian schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:20:
Ohhh wat een vieze sneer naar de coalitiepartners van Yesilguz
Grappig dat ze zichzelf eigenlijk neerzet als een vervelender persoon dan Wilders.

Mark Rutte kon tenminste nog schattig doen (ookal geloofde niemand hem meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Rene44 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:20:
Yesilgoz lijkt de deur open te zetten voor PVV-VVD-NSC
Wie had dat gedacht!? :+ ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.