roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:01:
Het is een waanidee dat we een zak geld die kant opsturen zonder enige voorwaarde. Alleen omdat mensen dat wel denken kunnen de populisten roepen "die zak geld kan ook naar onze eigenbevolking". Dat kan, maar je handel en je grote infra bedrijven zullen niet blij zijn.
Vanuit dat perspectief is ontwikkelingshulp dus gewoon subsidie aan het grootkapitaal ,et een humanitair sausje voor de buhne.
Het subsidieren van het grootkapitaal is gedachtengoed uit de jaren '80 van de vorige eeuw, Thatcher, Reagan,
trickle down economy.
Aangezien geen weldenkend mens daar nog achter kan staan, is je betoog dus eigenlijk een heel goed argument om ontwikkelingshulp af te schaffen...
Ik zi ewel meer problemen met de campagne van PvdA-GL...
De VVD blijft bij monde van hun lijsttrekker voorzetten geven die elke 1e jaarsstudentendebatingclublid blind zou kunnen inkoppen, maar Timmermans ziet ze niet en reageert er niet op.
Zoals gisteren bij Even Tot Hier ook satirisch belicht werd: Yeşilgöz geeft continue aan wat er allemaal niet goed is en wat beter moet, maar er is
niemand die haar er vervolgens op aanspreekt dat het
haar partij is die die status quo gecreeerd heeft.
Door de samenwerking tussen de PvdA en GL is er
eindelijk een mogelijkheid om een breedgedragen links tegengeluid te laten horen tegen jarenlange alternative truths van een partij die collectief lijdt aan geheugenverlies. De simpleste campagne die PvdA-GL zou kunnen voeren is een variant op "de puinhopen van 8 jaar Paars": na 13 jaar VVD-afbraakbeleid is het tijd voor
echt nieuw beleid.
Dat is heel makkelijk in Jip-en-Janneketaal te vatten, maar noch het campagneteam, noch de lijsttrekker weten dat over het voetlicht te krijgen. Ik zeg niet dat ik op Timmermans zou stemmen, maar het valt me op en tegen dat iemand van een dergelijk statuur zo ontzettend zwak overkomt in een campagne en tijdens debatten. Het lijkt wel alsof hij zsm terug naar Europa wil, en het wel prima vindt als Nederland verder gaat op dezelfde weg
Van Wilders, van der Plas en Omtzigt snap ik wel dat ze Yeşilgöz niet te hard aanvallen, want die zien in de VVD de ideale partner om mee te regeren. Op migratie (tegen!), milieu (er is geen probleem!) en cultuur (linkse hobbies!) zijn ze het roerend eens met het beleid van de afgelopen jaren.
D66 heeft zich in dezelfde rothoek geschilderd als ze altijd doen als ze regeren: ze kunnen niet ageren tegen het beleid dat ze mede bepaald hebben, en ze zijn niet smerig genoeg om weg te komen met het geheugenverlies en pronken met andermans veren zoals de VVD (wtf, ze gebruiken Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers en Wim Kok als voorbeelden van het soort leiderschap dat Dilan Yeşilgöz zou moeten bieden

)