De Tweede Kamerverkiezingen 2023: Actualiteiten en info Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 86.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
eric.1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:40:
[...]

Je vergelijking is nogal curieus te noemen. Je zal dan wel naar het totaal-pakket moeten kijken, hè
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:09:
[...]

Alternatief is natuurlijk een tweedehandsje kopen..
Jaja, een Sprinter diesel uit 2010 ofzo. Krijgt deze groep ook nog eens een boete er bovenop.

Jullie doen me denken aan mijn trouwdag op het mooie oude stadhuis. "Oh, rolstoelgebonden gehandicapte. Doe maar naar binnen via de dienstingang"

Al dat gebagataliseer doet me echt twijfelen: is dit het GL/PvdA forum? Als de VVD een belastingregel ten gunste van de zwaarste categorie gehandicapten, de rolstoelgebonden en dan degene die van een elektrische rolstoel afhankelijk zijn, wil schrappen en dat expliciet in het verkiezingsprogram zet waarna het door CPD beoordeeld wordt, dan denk ik dat het huis te klein zou zijn.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze het zouden uitbreiden naar andere rolstoelgebruikers, namelijk de aangepaste personenautos. Dit is een regeling alleen voor busjes en bestelautos. Het is echt ongelooflijk dat GL/PvdA dit als voorstel heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat sommigen van jullie gelijk hebben en ze wellicht helemaal niet hebben nagedacht wie dit ook gaat treffen. Aan de andere kant, het VN verdrag Handicap is in NL ook als een van de laatste EU landen geratificeerd https://kennisbank.patien...045/~/vn-verdrag-handicap Maar dank, landgenoten. Ik weet weer waar ik sta. Of liever gezegd, zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Rene44 op 20-11-2023 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:01
@Rene44
Kostenplaatjes worden natuurlijk wel verneukeratief als je naar één onderdeel kijkt. En jij hebt sowieso de focus wel erg op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Baudet is alweer aangevallen.. ditmaal een bierflesje in plaats van een paraplu:

https://twitter.com/annstrikje/status/1726645299735847418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Rene44 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:56:

Jaja, een Sprinter diesel uit 2010 ofzo. Krijgt deze groep ook nog eens een boete er bovenop.

Jullie doen me denken aan mijn trouwdag op het mooie oude stadhuis. "Oh, rolstoelgebonden gehandicapte. Doe maar naar binnen via de dienstingang"

Al dat gebagataliseer doet me echt twijfelen: is dit het GL/PvdA forum? Als de VVD een belastingregel ten gunste van de zwaarste categorie gehandicapten, de rolstoelgebonden en dan degene die van een elektrische rolstoel afhankelijk zijn, wil schrappen en dat expliciet in het verkiezingsprogram zet waarna het door CPD beoordeeld wordt, dan denk ik dat het huis te klein zou zijn.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze het zouden uitbreiden naar andere rolstoelgebruikers, namelijk de aangepaste personenautos. Dit is een regeling alleen voor busjes en bestelautos. Het is echt ongelooflijk dat GL/PvdA dit als voorstel heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat sommigen van jullie gelijk hebben en ze wellicht helemaal niet hebben nagedacht wie dit ook gaat treffen. Aan de andere kant, het VN verdrag Handicap is in NL ook als een van de laatste EU landen geratificeerd https://kennisbank.patien...045/~/vn-verdrag-handicap Maar dank, landgenoten. Ik weet weer waar ik sta. Of liever gezegd, zit.
En dat ratificeren van het verdrag heeft nou ook niet echt veel opgeleverd. Nederland is totaal geen toegankelijk land voor rolstoelgebruikers of mensen die anderszins slecht ter been zijn, zelfs met grote delen van Oost-Europa is het verschil pijnlijk. Gewoon de trein nemen zit er zelfs ook al niet in, en zelfs overheidsgebouwen blijven een issue. Een rechte stoep is op veel plaatsen al teveel gevraagd. Moet natuurlijk wat aan gebeuren.

Maar in deze hele discussie is me nog steeds niet duidelijk geworden waarom er zo nodig goedkoop nieuwe aangepaste busjes met een verbrandingsmotor moeten worden aangeschaft. Als een partij inzet op minder autobezit, beter ov, electrisch/waterstofvervoer, etc, is dit een vrij logische maatregel; het lijkt me niet de het per se tegen gehandicapten is bedoeld, maar als er voor mensen met een handicap echt geen alternatief is, zou dat reden moeten zijn voor een uitzonderingsgrond, maar ik zie dat op grond van wat hier naar voren wordt gebracht gewoon niet. Wat is er mis met een diesel uit 2015? Waarom geen Kangoo op waterstof? (Waarom geen ov waar iedereen gewoon gebruik van kan maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
D-e-n schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:10:
@Rene44
Kostenplaatjes worden natuurlijk wel verneukeratief als je naar één onderdeel kijkt. En jij hebt sowieso de focus wel erg op de auto.
Omdat rolstoelgebonden gehandicapten voor een groot deel afhankelijk zijn van aangepast vervoer zoals busjes en personenautos. We krijgen gehandicaptenparkeerkaarten niet vanwege onze blauwe ogen. Die parkeerplaatsen zijn er niet voor niets. De treinen zijn overvol en er zijn 1 of 2 rolstoelplekjes. Je wil echt niet in een rolstoel in de spits in een druk station als Leiden of Adam CS zitten. Dat is een horrorshow. Darnaast moet je een uur voordat je weggaat aanmelden bij NS. Als die 2 plekken al geboekt zijn, jammer dan. Ik zie geen plannen voor extra treinstellen met louter invalidenplaatsen in GL/PvdA plan staan. Bussen rijden je gewoon expres voorbij omdat buschauffeurs dat ding niet willen laten zakken, als het alkan, met een soort doodsnood springplankje als ingang.

Maar je bent weer aan het bagataliseren. Waar in dit draadje staat dat het verneukeratief is om te focussen op 1 verkiezingspunt? Er staat toch echt ''actualiteiten en info'' als header. Mag ik dit plan niet melden zonder doorwrocht berekenplan zoals @ZieMaar! lijkt te suggereren? Ik heb het nota bene uit het CPB berekening! Het is een en al drogreden en 'je moet het maar accepteren, koop maar tweedehandsje''. En nu heb ik er genoeg over geschreven. Doe ermee wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

stin00 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:19:
Baudet is alweer aangevallen.. ditmaal een bierflesje in plaats van een paraplu:

Wel een heel bierflesje zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:23:
[...]

Wel een heel bierflesje zo te zien.
Triest, handen af van politici ondanks dat hij alleen maar onzin uitkraamt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In Groningen? De provincie die Baudet helemaal wil leegpompen? Komt ‘ie nog goed weg.

Ik keur geweld niet goed maar begrijp wel waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik snap niet helemaal wat iemand hiermee denkt te bereiken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Vlassie1980 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:27:
[...]

Ik bedoelde meer dat het minder schade aanricht dan een kapotte, dus dat het in die zin meevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:43
[...]

In principe eens. Maar tegelijk is het wel zijn partij die oproept tot geweld tegen politici en tribunalen tegen iedereen die een andere mening heeft. Iets met oogsten wat je zaait. Dat die fascisten niet allang monddood zijn gemaakt is onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
evilution schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:37:
[...]

Ik snap niet helemaal wat iemand hiermee denkt te bereiken.
zeker bij iemand die redelijk irrelevant is geworden deze verkiezingen. Nodeloze aandacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024

Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.

Themaforum: Verkiezingen - Beleid

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2023 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Prosac schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:55:
[...]

zeker bij iemand die redelijk irrelevant is geworden deze verkiezingen. Nodeloze aandacht.
Zo dom inderdaad van de aanslagpleger.

Er is niemand die door dit soort acties alsnog besluit om NIET op hem te stemmen, het levert hem echter ongetwijfeld wel een paar stemmen op.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

alexbl69 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:04:
[...]

Er is niemand die door dit soort acties alsnog besluit om NIET op hem te stemmen, het levert hem echter ongetwijfeld wel een paar stemmen op.
Eerst even afwachten, straks blijkt het gewoon een stamgast die dat dreinerige gebral zat was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

killercow

eth0

Behalve dat de statistiek hier heel duidelijk andere antwoorden over geeft heb je vast gelijk 8)7
alexbl69 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:04:
[...]

Goed beveiligd worden is een keuze, je niet begeven in een provinciale kroeg waar je mensen hun huis met alle liefde laat instorten is een keuze. Je niet begeven op locaties die slecht te beveiligen zijn is een keuze.

Ik ben niet zo'n fan van conspiracies, maar een paar kleerscheuren oplopen zo vlak voor de verkiezingen is natuurlijk een prima tactiek voor iemand die anders eigenlijk uitgespeeld is.

[ Voor 59% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2023 19:35 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
@Rene44

Ja, het is een aandachtspunt, maar jij bent nu in accute razernij gegaan waarbij je gewoon ervan uitgaat dat er geen enkele moderatie gaat zijn terwijl dat totaal niet logisch is. vanuit Groen Links zijn er meerdere intiatief voorstellen geweest (en aangenomen) om mensen met beperkingen te helpen (van rolstoel toegang tot braille tot aan participatie wetgeving). We hebben het hier ook over de partij van Jette Klijnsma, Lisa Westerveld en April Randhuijsen.

Dat de partijvoorstellen richting CPB niet tot de punt komma is uitgewerk zijnt is logisch, een gemiddelde wet is al een paar riemen tekst. We kijken hier naar de grove rekensommen waarbij we globaal kunnen inschatten welke kant we opgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:42
Pfoe Dilan zakte echt flink door het ijs bij het debat van Eenvandaag. Timmermans had volledig gelijk met de doorberekeningen van CPB. VVD bezuinigd en plukt juist van de middeninkomen in tegenstelling tot GL/PVDA. Niet dat ik op laatstgenoemde zal stemmen hoor, maar Dilan zat echt glashard te liegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Sissors schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:56:
[...]

Op vier punten vind ik zo snel dat CPB stelt dat het juridisch twijfelachtig is. Zijn niet de grootste punten om eerlijk te zijn. Vreemd genoeg zie ik dat niet staan bij de vermogensbelasting die ze willen invoeren (nee, niet een vermogensrendement heffing, maar gewoon vermogensbelasting), terwijl zelfs een fictief VRH niet mocht van de rechter.
Welke punten? Oprechte vraag. Een regering kan prima een wet maken om vermogen te belasten. Er is ook al vrij lang een villa belasting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
hotymoty schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:16:
Pfoe Dilan zakte echt flink door het ijs bij het debat van Eenvandaag. Timmermans had volledig gelijk met de doorberekeningen van CPB. VVD bezuinigd en plukt juist van de middeninkomen in tegenstelling tot GL/PVDA. Niet dat ik op laatstgenoemde zal stemmen hoor, maar Dilan zat echt glashard te liegen…
Ook echt eindelijk zet Timmermans eens de aanval in. Het heeft al veel te lang geduurd dat er feitenvrij maar geroepen mag worden...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:18:
[...]
Ook echt eindelijk zet Timmermans eens de aanval in. Het heeft al veel te lang geduurd dat er feitenvrij maar geroepen mag worden...
Tsja, het hoort er helaas al een hele tijd gewoon bij.

Wat wel het interessante is dat de kiezers met het minste vertrouwen in de overheid massaal naar de luchtfietsers trekken. Nexit, nul migratie, geen stikstof probleem, geen klimaat probleem, het is allemaal blijkbaar heel populair. Dus dat je je plannen niet laat doorrekenen door het CPB is hartstikke slim, want je achterban is helemaal niet geïnteresseerd in feiten, die willen gewoon een fabeltje voor het slapen gaan.

Het moet blijkbaar weer echt heel erg fout gaan voordat de burger weer wakker wordt. Nou ja, we gaan nu naar een extreem-rechtse meerderheid, dus wie weet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Daar is de nieuwe I&O peiling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AzvX_XVhQIEOCl9-JvJqNDO4Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwjKNqD0iQXv3mZFqnfPLo6w.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Triest, handen af van politici ondanks dat hij alleen maar onzin uitkraamt. elkaar.
Ik verfoei Folkert eens in de zoveel tijd, maar blijkbaar nog genoeg idioten die het niet begrijpen. Of het nou Kaag is, Wilders, Baudet of mijn buurman, je gaat elkaar niet te lijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van een week geleden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja daar gaat iets mis. Maar deze kwam net voorbij na her EenVandaag debat. Screenshot gemaakt.
Maar deze is zeker nieuw gezien de peilingen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Als GL/PvdA de grootste wordt eet ik (juichend) mijn pet op. Formeren wordt dan ook wel kolderiek GL/PvdA, VVD, NSC of zo? Lijkt me een route naar een hele snelle kabinetscrisis gevolgd door decimering van GL/PvdA.

Ja ik ben een ras-pessimist, dat krijg je van een leven lang oppositie stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Laat het gaan. Het is aan beide zijden blijkbaar bar en boos (al is Wilders niet zozeer een links probleem dan een Salafistisch probleem). Dat er doodskisten van Klaver worden rondgezeuld maakt op geen enkele wijze het okay dat een idioot dit doet bij Baudet.

Handen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Poppenkast is weer begonnen :)
Ik stem trouwens links, ben al jaren klaar met kapitalistisch rechts die weinig kwesties oplost.

Maar enfin, dat terzijde, het formeren lijkt me weer een moeilijke gang straks. Links moet samen met rechts simpel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zat timmermans te hameren op de 200k extra banen.. wie gaan die invullen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:33:
[...]

Als GL/PvdA de grootste wordt eet ik (juichend) mijn pet op. Formeren wordt dan ook wel kolderiek GL/PvdA, VVD, NSC of zo? Lijkt me een route naar een hele snelle kabinetscrisis gevolgd door decimering van GL/PvdA.

Ja ik ben een ras-pessimist, dat krijg je van een leven lang oppositie stemmen.
In dat overzicht missen nog 20 zetels. En die gaan er dan toe doen.

Jammer dat je niks krijgt voor een leven lang alleen oppositie stemmen. Ik zou wel een soort no-claim korting willen op de belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:18:
[...]

Dat is een gevolg van de gekozen formats.

Feitenvrije antwoorden of een non-sequitur met de gewenste soundbites ("echte" toevoegen bij asielzoekers) lijkt een bewuste strategie in deze debatten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:39:
Doe eens een gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ach ze praten allemaal maar wat, allemaal om zieltjes te winnen. Negatieve dingen proberen ze nu achterwege te laten.
Zonde daarom van je tijd om die debatten te volgen.
Vind het poppenkast. Leuk voor de kijkcijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ANdrode schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:41:
[...]

Dat is een gevolg van de gekozen formats.

Feitenvrije antwoorden of een non-sequitur met de gewenste soundbites ("echte" toevoegen bij asielzoekers) lijkt een bewuste strategie in deze debatten :X
Oh zeker, maar je moet ook je kansen grijpen. :)
En we zagen steeds links met Timmermans vs. rechts met de VVD en BBB of PVV en uiterst rechts van het midden met Omtzigt. Daar moet je tegenin gaan en je niet laten demoniseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Harribo schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:43:
[...]

Ach ze praten allemaal maar wat, allemaal om zieltjes te winnen. Negatieve dingen proberen ze nu achterwege te laten.
Zonde daarom van je tijd om die debatten te volgen.
Vind het poppenkast. Leuk voor de kijkcijfers.
We moeten straks een partij kiezen die gaat regeren en het is absoluut duidelijk dat dat een verschil gaat uitmaken.

Het idee dat ze toch allemaal niet deugen is kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Harribo schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:39:
Poppenkast is weer begonnen :)
Ik stem trouwens links, ben al jaren klaar met kapitalistisch rechts die weinig kwesties oplost.

Maar enfin, dat terzijde, het formeren lijkt me weer een moeilijke gang straks. Links moet samen met rechts simpel gezegd.
Ja, maar laat het dan op in minst op een lollige manier gebeuren: PvdA/GL - D66 - SP - PvdD - BBB - PVV bijvoorbeeld.
Wat overigens minder problemen zou opleveren dan het op eerste gezicht lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Harribo schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:39:
Volgens mij zit er zat op rechts om te gaan regeren, Wilders is immers een valide keuze geworden. Ja dat wordt een enorme shitshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:45:
[...]

Ja, maar laat het dan op in minst op een lollige manier gebeuren: PvdA/GL - D66 - SP - PvdD - BBB - PVV bijvoorbeeld.
Wat overigens minder problemen zou opleveren dan het op eerste gezicht lijkt.
Some people just want to see the world burn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:44:
[...]

We moeten straks een partij kiezen die gaat regeren en het is absoluut duidelijk dat dat een verschil gaat uitmaken.

Het idee dat ze toch allemaal niet deugen is kwalijk.
Dat zei ik niet.
Ik heb het over het circus nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:46:
[...]

Volgens mij zit er zat op rechts om te gaan regeren, Wilders is immers een valide keuze geworden. Ja dat wordt een enorme shitshow.
Dat vrees ik inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit is de eerste keer dat ik zo'n opmerking lees. Politici die willen 200k banen creëren tegen werkeloosheid of iets dergelijks en dan de tegenvraag 'wie moet dat dan doen?" alsof de banen ongewenst zijn.

Moet je dan een partij hebben die 200k banen kost? Waarom zo negatief uitlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:26:
[...]
Het moet blijkbaar weer echt heel erg fout gaan voordat de burger weer wakker wordt. Nou ja, we gaan nu naar een extreem-rechtse meerderheid, dus wie weet.
Extreem-rechtse meerderheid, wat bazel je :? FvD gaat echt niet meer dan 5 zetels pakken en niemand wil met hun regeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
roffeltjes schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:46:
[...]

Ik twijfel of Wilders wel wil... wat heeft hij te winnen met gaan regeren? Zijn sponsors zijn prima blij met hem in de kamer als extra stemmen voor rechts beleid. En als hij zijn kleur moet laten zien door daadwerkelijk mee te regeren kan hij er alleen maar op achteruit gaan als de boel klapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:50:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik zo'n opmerking lees. Politici die willen 200k banen creëren tegen werkeloosheid of iets dergelijks en dan de tegenvraag 'wie moet dat dan doen?" alsof de banen ongewenst zijn.

omdat er al heel lang overal personeel tekort is. wat is dan het nut van 200k extra banen. de mensen die nu geen baan hebben, willen ook geen baan als er 200k extra zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Delerium schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:50:
[...]

Ehh? We hebben nu al een enorm tekort aan arbeidskrachten. In vrijwel alle branches. Wat is dan de meerwaarde van meer banen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
hotymoty schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:16:
Ze verdwijnt onder het ijs haha. Toch opvallend dat op punten waar de feiten duidelijk zijn ze nu al gewoon hard liegt. PVDA/GL belast de bedrijven fors en niet de gewone burger. Kun je van alles van vinden maar Yesilgoz blijft maar claimen dat het bij de burgers gehaald wordt. Omtzigt had een duidelijk motie gemaakt en Yesilgoz steunde die motie niet omdat ze er een eigen fantasie op had los gelaten. Omtzigt geeft meermaals aan dat het anders zit en hij de stukken wel wil laten zien. Maar nee Dilan blijft haar eigen kletsverhaaltje ophouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HEY_DUDE schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:52:
[...]

Ze verdwijnt onder het ijs haha. Toch opvallend dat op punten waar de feiten duidelijk zijn ze nu al gewoon hard liegt. PVDA/GL belast de bedrijven fors en niet de gewone burger. Kun je van alles van vinden maar Dilan blijft maar claimen dat het bij de burgers gehaald wordt. Omtzigt had een duidelijk motie gemaakt en Dilan steunde die motie niet omdat ze er een eigen fantasie op had los gelaten. Omtzigt geeft meermaals aan dat het anders zit en hij de stukken wel wil laten zien. Maar nee Dilan blijft haar eigen kletsverhaaltje ophouden.
Zullen we gewoon consequent de achternaam gebruiken? Of op zijn minst dan consequent de voornaam.

Lijkt een beetje mode te zijn om vrouwen bij de voornaam en mannen bij de achternaam te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2023 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Nsc wil wel rechts kabinet. Vvd, cda erbij...waar zitten we dan op?
Dit vrees ik.
Ik snap trouwens niet dat veel mensen ( nog) steeds vvd stemmen. Dat is toch gewoon een kapitalistische vrije ondernemerspartij met wat a-sociale kantjes? Laat staan wat corrupt.
Het is geen toeval dat maatschappelijke kwesties niet goed worden opgelost.
Maar enfin misschien mis ik informatie.

Politiek blijft toch heel iets breed denk ik, volledig grijpbaar is het nooit.
Ik stem maar links op Timmermans hoewel ik de dame van vvd knapper vind ogen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 20-11-2023 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:53:
[...]

Zullen we gewoon consequent de achternaam gebruiken? Of op zijn minst dan consequent de voornaam.

Lijkt een beetje mode te zijn om vrouwen bij de voornaam en mannen bij de achternaam te noemen.
Dat is zeker niet zo bedoeld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hij had het ook over het soort banen. ;)
Meer banen zeggen ze allemaal, altijd. Het ging erom dat de VVD het er vooral over heeft en die er 80.000 zouden creëren en PvdA/GL er 200.000.

Maar Timmermans had het ook kort over een houdbaar economisch model voor het land met hogere kwaliteit banen. Dat speelt er namelijk ook. Het afstoten van banen die mensen in verkapte armoede houden voor dat minimumloon waarbij mensen ook moeten leven van toeslagen. Als je €16 als minimumloon doorvoert, dan gaan er bepaalde banen ook verdwijnen. Dat zeggen die doorrekeningen ook altijd. Maar er komen andere banen terug als je wat fundamentele economische veranderingen maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
killercow schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:11:
[...]
Goed beveiligd worden is een keuze, je niet begeven in een provinciale kroeg waar je mensen hun huis met alle liefde laat instorten is een keuze. Je niet begeven op locaties die slecht te beveiligen zijn is een keuze.

Ik ben niet zo'n fan van conspiracies, maar een paar kleerscheuren oplopen zo vlak voor de verkiezingen is natuurlijk een prima tactiek voor iemand die anders eigenlijk uitgespeeld is.
Mijn buurman werk voor de marechaussee en doet beveiliging van politici. Volgens hem heeft Baudet 4 vrijwilligers als beveiligers. Die zijn wel eens aanwezig bij briefings voor bijeenkomsten enzo. Lui zonder training, werken niet voor een privaat beveiligingsbedrijf ofzo. Die gasten zijn helemaal niet bekwaam om een locatie als een kroeg goed te beveiligen. Dat is voor getrainde beveiligers al een nachtmerrie.

*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 20-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:52:
[...]

omdat er al heel lang overal personeel tekort is. wat is dan het nut van 200k extra banen. de mensen die nu geen baan hebben, willen ook geen baan als er 200k extra zijn
Hoi. Ik wil best een baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Komt goed uit. Vacatures zat momenteel.
Een ruime 415.000 volgens het CBS.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:02:
[...]

Komt goed uit. Vacatures zat momenteel.
Ja, dat dacht ik ook. Maar in de praktijk werkt het systeem van vraag en aanbod toch niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
JeroenNietDoen schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:57:
[...]

Mijn buurman werk voor de marechaussee en doet beveiliging van politici. Volgens hem heeft Baudet 4 vrijwilligers als beveiligers. Die zijn wel eens aanwezig bij briefings voor bijeenkomsten enzo. Lui zonder training, werken niet voor een privaat beveiligingsbedrijf ofzo. Die gasten zijn helemaal niet bekwaam om een locatie als een kroeg goed te beveiligen. Dat is voor getrainde beveiligers al een nachtmerrie.

*knip*
*knip*, reactie op geknipt deel.

[ Voor 29% gewijzigd door NMH op 20-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:53
Harribo schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:54:
Ik snap trouwens niet dat veel mensen ( nog) steeds vvd stemmen. Dat is toch gewoon een kapitalistische vrije ondernemerspartij met wat a-sociale kantjes? Laat staan wat corrupt.
Mij maakt het op zich niet uit welke partij het wordt, als het de basisbeginselen van de rechtstaat en openbaar bestuur maar weer worden gerespecteerd. Dan vallen er simpelweg een hoop rechtse partijen bij voorbaat al af.

[ Voor 28% gewijzigd door CurlyMo op 22-11-2023 07:50 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:04:
[...]

Ja, dat dacht ik ook. Maar in de praktijk werkt het systeem van vraag en aanbod toch niet echt optimaal.
Definieer optimaal.

Er zijn al een tijdje meer banen dan werklozen. Als je echt wilt heb je bij wijze van spreken volgende week een baan. Tenzij er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:56:
[...]

Hij had het ook over het soort banen. ;)
Meer banen zeggen ze allemaal, altijd. Het ging erom dat de VVD het er vooral over heeft en die er 80.000 zouden creëren en PvdA/GL er 200.000.

Maar Timmermans had het ook kort over een houdbaar economisch model voor het land met hogere kwaliteit banen. Dat speelt er namelijk ook. Het afstoten van banen die mensen in verkapte armoede houden voor dat minimumloon waarbij mensen ook moeten leven van toeslagen. Als je €16 als minimumloon doorvoert, dan gaan er bepaalde banen ook verdwijnen. Dat zeggen die doorrekeningen ook altijd. Maar er komen andere banen terug als je wat fundamentele economische veranderingen maakt.
Volgens mij zijn er toch genoeg open vacatures in de zorg, techniek, etc ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24
Wanneer heeft dat "weer fout gaan" er voor het laatst toe geleid dat die burger zinvol "wakker is geworden" ?
Ik kan het me niet meer heugen.

De VVD is buitengewoon bedreven in de verdeel en heers marketing, wij gaan deze keer echt echt echt geheel integer voor jouw individuele portemonnee zorgen en de rest zuigt je collectief leeg met de geest van den Uyl. En kennelijk trappen we er nog steeds en masse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:52:
[...]
Dus, als je Tata en Shell dichtkiepert kan je dat beschikbare personeel zo opnieuw aan het werk zetten? Lijkt me een win.

Maar goed, het voordeel van meer banen in je poel is dat de mensen iets te kiezen hebben welke baan ze kunnen doen. Dan zitten mensen niet vast in hun baan want er zijn dan alternatieven en hebben de werknemers dus ook onderhandelingsmogelijkheden met de werkgevers, anders gaan ze weg en heeft de werkgever een probleem. Dan heb je dus een werknemersmarkt en dat is voor zeer veel mensen gunstiger dan het alternatief.

Maar nogmaals, dit is voor mij nieuw, klagen dat er teveel werk is. FWP enzo.
Sissors schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:15:
[...]
Volgens mij zijn er toch genoeg open vacatures in de zorg, techniek, etc ook.
Banen die zo klote zijn dat niemand ze wil doen. Iets met respect voor het beroep ipv voor een hongerloon al die antivaxxers aanhoren. Daar zal een hoop veranderen in die sector indien het personeel daadwerkelijk een machtsmiddel krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 20-11-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

[...]

Tsja, het hoort er helaas al een hele tijd gewoon bij.

Wat wel het interessante is dat de kiezers met het minste vertrouwen in de overheid massaal naar de luchtfietsers trekken. Nexit, nul migratie, geen stikstof probleem, geen klimaat probleem, het is allemaal blijkbaar heel populair. Dus dat je je plannen niet laat doorrekenen door het CPB is hartstikke slim, want je achterban is helemaal niet geïnteresseerd in feiten, die willen gewoon een fabeltje voor het slapen gaan.

"extreem-rechts"

Noem dan eens een voorbeeld in Nederland waarbij iemand met een "extreem-rechtse" achtergrond danwel ideologie een:
- politicus heeft vermoord
- een politicus met een paraplu/bierflesje heeft geslagen

I rest my case. Stop met die onzin over extreem-rechts en ga het hebben over echte problemen. *knip* s.v.p niet op de man spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 20-11-2023 22:13 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 20-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

ComputerHoed schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:22:
[...]

"extreem-rechts"

Noem dan eens een voorbeeld in Nederland waarbij iemand met een "extreem-rechtse" achtergrond danwel ideologie een:
- politicus heeft vermoord
- een politicus met een paraplu/bierflesje heeft geslagen
Telt een hoogleraar, vrouw van middelbare leeftijd en pubermeisje ook?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:13:
[...]

Definieer optimaal.

Er zijn al een tijdje meer banen dan werklozen. Als je echt wilt heb je bij wijze van spreken volgende week een baan. Tenzij er iets anders aan de hand is.
Optimaal lijkt me dat mensen ook terecht komen in een baan die goed bij ze past. Juist als men overal roept dat er een tekort een goede arbeidskrachten is. Maar veel organisaties denken nog heel 20e-eeuws over werven van mensen en zijn er ook nog niet echt aan gewend dat ze het niet voor het kiezen hebben.

En dan kan je zeggen 'voor elke werkloze zijn er 133 vacatures' en dat klopt, maar ik probeer er al 8 maanden eentje uit te kiezen, en dat lukt dan niet. Dat is vreemd. En ik ben daar niet uniek in.

(en wat 'wat anders' betreft: ik word ook nog gediscrimineerd, maar da's niet het hoofdprobleem.)

Waarbij ik het er wel mee eens ben dat 200k banen op zich niet hard nodig lijkt momenteel, maar cijfers over werkloosheid zeggen niet per se veel over of de arbeid goed verdeeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door Glenn Hoddle op 20-11-2023 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
een kandidaatsraadslid van Bij1 heeft zojuist op X gereageerd nav de 2e aanval met een simpele ''heerlijk''.

deze 2e aanval op Baudet/FvD (niet mijn partij overigens) gaat alleen maar een averechts effect krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Harribo schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:54:
Nsc wil wel rechts kabinet. Vvd, cda erbij...waar zitten we dan op?
Dit vrees ik.
Het is geen toeval dat maatschappelijke kwesties niet goed worden opgelost.
Maar enfin misschien mis ik informatie.

Politiek blijft toch heel iets breed denk ik, volledig grijpbaar is het nooit.
Ik stem maar links op Timmermans hoewel ik de dame van vvd knapper vind ogen :)
BBB heeft 1 grote troef, de 1e kamer. Dat ligt nog ruim 3 jaar vast. Ik denk dat een coalitie met PvdA/GL en BBB erin flinke dingen kunnen gaan doen. Of ze passen en willen is een tweede.
Een volledig rechts met VVD, NSC, CDA en BBB sluit ik niet uit.

Timmermans is wel een schreeuwerd ik de debatten, bah.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 20-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
_Bailey_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:27:
deze 2e aanval op Baudet/FvD (niet mijn partij overigens) gaat alleen maar een averechts effect krijgen.
Dat vrees ik ook. Laten we hopen dat het niet ontaard in FvD aanhangers die andere politici gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

boxlessness schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:51:
[...]

Ik twijfel of Wilders wel wil... wat heeft hij te winnen met gaan regeren? Zijn sponsors zijn prima blij met hem in de kamer als extra stemmen voor rechts beleid. En als hij zijn kleur moet laten zien door daadwerkelijk mee te regeren kan hij er alleen maar op achteruit gaan als de boel klapt.
Ik gok dat Wilders nog één keer een verkiezingsronde mee gaat doen en na deze periode met pensioen gaat. In die laatste keer wil hij toch een keer mee gaan regeren en zorgen maken over "daarna" is dan niet nodig omdat er geen "daarna" is bij pensionering

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[ Voor 46% gewijzigd door NMH op 20-11-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Delerium schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:

[...]

Banen die zo klote zijn dat niemand ze wil doen. Iets met respect voor het beroep ipv voor een hongerloon al die antivaxxers aanhoren. Daar zal een hoop veranderen in die sector indien het personeel daadwerkelijk een machtsmiddel krijgen.
1. Er is geen respect voor mensen in de zorg / techniek? Dat is een nieuwe voor mij.
2. Een hongerloon? Even los van wat de ZZP'ers in de techniek verdienen, het zou mooi zijn hogere lonen in de zorg te hebben, al zou ik het geen hongerloon noemen. Maar als straks 1 op de 3/4 in de zorg moet werken, hoeveel keer hoger moet hun salaris worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:31:
[...]

Dat vrees ik ook. Laten we hopen dat het niet ontaard in FvD aanhangers die andere politici gaan opzoeken.
inderdaad. Of een aanhanger van 1 van de Linkse partijen in NL die wéér een Nederlandse politicus gaat vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

P_Tingen schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:32:
[...]

Ik gok dat Wilders nog één keer een verkiezingsronde mee gaat doen en na deze periode met pensioen gaat. In die laatste keer wil hij toch een keer mee gaan regeren en zorgen maken over "daarna" is dan niet nodig omdat er geen "daarna" is bij pensionering
Wilders gaat door tot zijn 67e heeft hij gezegd. Was een interview samen met iemand die op Wouter Bos lijkt.

edit: hij lijkt op Wouter Bos O-)

YouTube: Wilders PVV Ik ga door tot mijn pensioen #politiek #tweedekamer #wi...

[ Voor 23% gewijzigd door Yzord op 20-11-2023 20:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Dus, als je Tata en Shell dichtkiepert kan je dat beschikbare personeel zo opnieuw aan het werk zetten? Lijkt me een win.

Maar goed, het voordeel van meer banen in je poel is dat de mensen iets te kiezen hebben welke baan ze kunnen doen. Dan zitten mensen niet vast in hun baan want er zijn dan alternatieven en hebben de werknemers dus ook onderhandelingsmogelijkheden met de werkgevers, anders gaan ze weg en heeft de werkgever een probleem. Dan heb je dus een werknemersmarkt en dat is voor zeer veel mensen gunstiger dan het alternatief.

Maar nogmaals, dit is voor mij nieuw, klagen dat er teveel werk is. FWP enzo.
Dat is iets dat toch wel gaat gebeuren met de instortende arbeidsmarkt. Er is veel te doen, maar weinig mensen om het te doen. Die roep om lonen te matigen en bedrijven niet te zwaar te belasten, is ook een verliezend achterhoedegevecht. Je moet wel omdat er steeds meer gepensioneerden komen die niet worden vervangen. Zeker als je ook nog eens "migratie wil tegengaan". Blijf dat ook altijd bijzonder van de VVD vinden. De partij die vooral veel economische groei wil, altijd migratie bevorderd voor meer arbeiders (grappig hoe migratie nog wel eens toeneemt als de VVD aan de macht is), mede om de loonkosten te drukken, is zo tegen migratie tijdens elke verkiezing. :z

We gaan een paar decennia krijgen waar je waarschijnlijk structurele tekorten aan werknemers hebt. De Nederlandse demografie is er overduidelijk in. De bevolking zou al krimpen als we geen migratie hadden, en het moet nog echt beginnen. De komende tien jaar gaan een gigantische pensioenneringsgolf opleveren en daarmee gaat heel wat ervaren personeel verdwijnen die hun hele level, relatief lage lonen en loonmatiging hebben geaccepteerd omdat er zoveel concurrent was. Immers spande hun carrières van de jaren 1980 toen loonmatiging begon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpagRZ9TxCdd22cRGeRIRqsMEiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJJpFOJq25KB8HprWjUm1DO0.jpg?f=fotoalbum_large

En als ze al vervangen worden, dan is dat door mensen die veelal niks hebben. Opgegroeid met het idee van een eigen huis, mooie auto, als je er maar voor werkt, dan krijg je het wel, en vaak niks van hebben. Succes met je loonmatiging. :z

Ik zie Timmermans hier ook niet genoeg op inspelen. Het blijft wat te oppervlakkig. Want dit is ook gekoppeld aan hogere lonen, verschuiving van belasting op arbeid naar vermogen om al die pensioenen en zorg te kunnen betalen. Maar ook investeren in onderwijs, kinderopvang en zorg. We schijnen niet eens een tekort aan bevoegde docenten te hebben. Ze willen gewoon niet werken in het onderwijs. En ik kan ze het moeilijk kwalijk nemen met de deregulering, incompetente onderwijskoepels, enorme werkdruk, lage lonen, weinig perspectief etc. Van de huisartsen is bekend dat we helemaal geen tekorten hebben. Ze willen veelal geen praktijk openen vanwege de verstikkende bureaucratie en marktwerking. Kinderopvang is duur, maar zorgt er ook voor dat veel meer mensen aan het werk kunnen omdat er voor de kinderen word gezorgd. Het betaalt zichzelf terug in de alsmaar krapper wordende arbeidsmarkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
_Bailey_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:38:
[...]

inderdaad. Of een aanhanger van 1 van de Linkse partijen in NL die wéér een Nederlandse politicus gaat vermoorden.
Of een rechtse idioot die met een fakkel politici thuis opzoekt. Wat mij betreft kappen we met deze ononderbouwde framing van welke kant de kogel kwam. Beide extremen zijn voldoende in staat tot geweld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:45:
[...]

Dat is iets dat toch wel gaat gebeuren met de instortende arbeidsmarkt. Er is veel te doen, maar weinig mensen om het te doen. Die roep om lonen te matigen en bedrijven niet te zwaar te belasten, is ook een verliezend achterhoedegevecht. Je moet wel omdat er steeds meer gepensioneerden komen die niet worden vervangen. Zeker als je ook nog eens "migratie wil tegengaan". Blijf dat ook altijd bijzonder van de VVD vinden. De partij die vooral veel economische groei wil, altijd migratie bevorderd voor meer arbeiders (grappig hoe migratie nog wel eens toeneemt als de VVD aan de macht is), mede om de loonkosten te drukken, is zo tegen migratie tijdens elke verkiezing. :z

We gaan een paar decennia krijgen waar je waarschijnlijk structurele tekorten aan werknemers hebt. De Nederlandse demografie is er overduidelijk in. De bevolking zou al krimpen als we geen migratie hadden, en het moet nog echt beginnen. De komende tien jaar gaan een gigantische pensioenneringsgolf opleveren en daarmee gaat heel wat ervaren personeel verdwijnen die hun hele level, relatief lage lonen en loonmatiging hebben geaccepteerd omdat er zoveel concurrent was. Immers spande hun carrières van de jaren 1980 toen loonmatiging begon.
[Afbeelding]

En als ze al vervangen worden, dan is dat door mensen die veelal niks hebben. Opgegroeid met het idee van een eigen huis, mooie auto, als je er maar voor werkt, dan krijg je het wel, en vaak niks van hebben. Succes met je loonmatiging. :z

Ik zie Timmermans hier ook niet genoeg op inspelen. Het blijft wat te oppervlakkig. Want dit is ook gekoppeld aan hogere lonen, verschuiving van belasting op arbeid naar vermogen om al die pensioenen en zorg te kunnen betalen. Maar ook investeren in onderwijs, kinderopvang en zorg. We schijnen niet eens een tekort aan bevoegde docenten te hebben. Ze willen gewoon niet werken in het onderwijs. En ik kan ze het moeilijk kwalijk nemen met de deregulering, incompetente onderwijskoepels, enorme werkdruk, lage lonen, weinig perspectief etc. Van de huisartsen is bekend dat we helemaal geen tekorten hebben. Ze willen veelal geen praktijk openen vanwege de verstikkende bureaucratie en marktwerking. Kinderopvang is duur, maar zorgt er ook voor dat veel meer mensen aan het werk kunnen omdat er voor de kinderen word gezorgd. Het betaalt zichzelf terug in de alsmaar krapper wordende arbeidsmarkt.
Als ik zo snel kijk naar de gemiddelde uurlonen in Europa, dan ligt Nederland helemaal niet vreemd. Eigenlijk steekt alleen Denemarken er ruim boven uit. Kijk je naar de gemiddelde kosten per uur per werknemer, dan zit Nederland wel goed aan de bovenkant.

Het probleem is vooral dat we heel veel kwijt zijn aan huisvesting hier. En lage lonen in het onderwijs? Op hoeveel keer modaal moet het salaris daar dan liggen?

En die rant over migratie en VVD: Misschien niet alles op één hoop gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
P_Tingen schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:32:
[...]

Wilders is al 25 een beroepspoliticus. Ik zie Wilders niets anders doen dan politiek totdat hij met pension gaat. Daarna een boek schrijven en ergens in het buitenland wonen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Rene44 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:56:
[...]

[...]

[...]

Prima allemaal. Het blijft een feit dat je niet twee keer een specifiek punt uit een totaalpakket kan pakken en dan een goede conclusie kan vormen. Dat slaat gewoon nergens op, dat weet jij hopelijk ook. Ga je op 1 punt 50 euro achteruit en op de andere 250 Euro vooruit, dan vooral blijven kijken naar die 50 euro die je gaat missen. Zo voelt deze hele auto-focus.

Dat staat los van mijn mening i.i.g. over hun standpunt in deze kwestie, waar ik het ook niet mee eens ben. En nee, dit is geen GLPvdA forum, zulke retorische vragen zijn nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sissors schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:55:
[...]

Als ik zo snel kijk naar de gemiddelde uurlonen in Europa, dan ligt Nederland helemaal niet vreemd. Eigenlijk steekt alleen Denemarken er ruim boven uit. Kijk je naar de gemiddelde kosten per uur per werknemer, dan zit Nederland wel goed aan de bovenkant.

Het probleem is vooral dat we heel veel kwijt zijn aan huisvesting hier. En lage lonen in het onderwijs? Op hoeveel keer modaal moet het salaris daar dan liggen?

En die rant over migratie en VVD: Misschien niet alles op één hoop gooien...
Precies... Dat is het hele hiaat in het verhogen van de lonen. Tis een tijdelijk lapmiddel. Met uiteindelijk averechts effect.

Trek nou eerst de huizenmarkt eens uit het slop. En focus op lagere lasten ipv hogere lonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:20:
[...]

Precies... Dat is het hele hiaat in het verhogen van de lonen. Tis een tijdelijk lapmiddel. Met uiteindelijk averechts effect.

Trek nou eerst de huizenmarkt eens uit het slop. En focus op lagere lasten ipv hogere lonen.
Averechts effect waarvoor precies? In elk geval worden we als land dan nog steeds rijker en worden je schulden minder waard, en omdat we in een muntunie zitten is er ook amper een valuta-effect.

En die huizenmarkt kan je wel vergeten. Als markt zit die namelijk niet in het slop, wat het natuurlijk niet een minder groot sociaal probleem maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:47:
[...]

Of een rechtse idioot die met een fakkel politici thuis opzoekt. Wat mij betreft kappen we met deze ononderbouwde framing van welke kant de kogel kwam. Beide extremen zijn voldoende in staat tot geweld.
De AIVD heeft in het jaarverslag wat dat betreft een goed beeld. Over het hele spectrum ellende, waarbij ze elkaar in extremisme ook nog eens versterken door hun gedrag:

https://www.aivd.nl/onder...2022/nationale-dreigingen

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:24:
[...]

Averechts effect waarvoor precies? In elk geval worden we als land dan nog steeds rijker en worden je schulden minder waard, en omdat we in een muntunie zitten is er ook amper een valuta-effect.
Hogere lonen, meer te besteden, meer vraag, hogere prijzen. Und so weiter.
En die huizenmarkt kan je wel vergeten. Als markt zit die namelijk niet in het slop, wat het natuurlijk niet een minder groot sociaal probleem maakt.
Niet? Er is genoeg aanbod? En betaalbaar ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]
Banen die zo klote zijn dat niemand ze wil doen. Iets met respect voor het beroep ipv voor een hongerloon al die antivaxxers aanhoren.
Een hongerloon in de techniek? Dan zit je toch bij de verkeerde werkgever :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
_Bailey_ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:27:
een kandidaatsraadslid van Bij1 heeft zojuist op X gereageerd nav de 2e aanval met een simpele ''heerlijk''.

Gelukkig staat die polariserende club momenteel op 0 zetels. Nu de FvD nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Had de Hond wel gelijk dat ook in de i&O peiling de pvv minstens 5 zetels zou stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:29:
[...]

Hogere lonen, meer te besteden, meer vraag, hogere prijzen. Und so weiter.

[...]

Niet? Er is genoeg aanbod? En betaalbaar ook?
Ja, en macro-economisch gezien maakt dat je als land dus rijker. Heb je verder niks aan, behalve dat je schulden rap minder waard worden, wat toch best positief is.

En is er genoeg aanbod, tja, kun je altijd over twisten maar zowel aantal verkopen als aantal transacties ziet er dit jaar best goed uit. Is er voldoende betaalbaar aanbod voor iedereen? Nee, totaal niet. Maar wat wil je als je bevolking binnen een jaar met 1,3% groeit. En er is amper ruimte om te bouwen, want we hebben geen gezonde natuur meer over zo'n beetje, en nieuwbouw is flink aan de prijs.
Dit is een van de weinig dossiers waar ik echt geen manier vind om het los te trekken, anders dan dat er de komende 10 jaar flink wat vermogende boomers de pijp uit gaan en hun kinderen kan iets groters kunnen kopen dan wel eindelijk een kans maken op de koopwoningmarkt. En huur hobbelt in de praktijk altijd achter koop aan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:33
We zijn collectief vergeten dat wat vroeger als extreem rechts beschouwd werd nú ‘gewoon’ stevig rechtste standpunten zijn.

Dus standpunten waar dhr Hans Janmaat en co voor aangevallen werden. Ook in zijn geval letterlijk, is nu middle of the road politiek.

Straks zitten we met een partij in de regering die geen democratische grondslag heeft. Met een beetje pech. Er is behoorlijk wat mis op het gebied van maatschappelijk en politiek besef.

Of op zijn minst is het historisch perspectief ver te zoeken. Gevaarlijke ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CornermanNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:42:
We zijn collectief vergeten dat wat vroeger als extreem rechts beschouwd werd nú ‘gewoon’ stevig rechtste standpunten zijn.

Dus standpunten waar dhr Hans Janmaat en co voor aangevallen werden. Ook in zijn geval letterlijk, is nu middle of the road politiek.

Straks zitten we met een partij in de regering die geen democratische grondslag heeft. Met een beetje pech. Er is behoorlijk wat mis op het gebied van maatschappelijk en politiek besef.

Of op zijn minst is het historisch perspectief ver te zoeken. Gevaarlijke ontwikkelingen.
Ik vind extremisme niet zo'n nuttige term zoals deze nu gebruikt wordt. Op zich betekent het niet meer dat je aan een extreme kant van een spectrum zit. Maar in de praktijk is het een zwakke manier om gedachtegoed te diskwalificeren. Je zou het ook prima kunnen hebben over de geloofs-extremisten van de CU en de SGP, de Europa-extremisten van Volt of de bedrijfsleven-extremisten van de VVD.

Ik neem aan dat je op de PVV doelt met geen democratische grondslag. Omdat ze intern geen partijdemocratie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:40:
[...]

Ja, en macro-economisch gezien maakt dat je als land dus rijker. Heb je verder niks aan, behalve dat je schulden rap minder waard worden, wat toch best positief is.
Initieel op papier wellicht. Op de langere termijn prijs je jezelf op internationaal niveau uit de markt.
En is er genoeg aanbod, tja, kun je altijd over twisten maar zowel aantal verkopen als aantal transacties ziet er dit jaar best goed uit. Is er voldoende betaalbaar aanbod voor iedereen? Nee, totaal niet. Maar wat wil je als je bevolking binnen een jaar met 1,3% groeit. En er is amper ruimte om te bouwen, want we hebben geen gezonde natuur meer over zo'n beetje, en nieuwbouw is flink aan de prijs.
Dit is een van de weinig dossiers waar ik echt geen manier vind om het los te trekken, anders dan dat er de komende 10 jaar flink wat vermogende boomers de pijp uit gaan en hun kinderen kan iets groters kunnen kopen dan wel eindelijk een kans maken op de koopwoningmarkt. En huur hobbelt in de praktijk altijd achter koop aan.
Er is een tekort. Geloof dat dat een van de weinige zaken is waar van links tot rechts consensus over is. De mate waarin kun je over twisten. Het feit op zich niet.

De oplossing is an sich ook simpel. Ouderwetse volkshuisvesting. Bouwen, bouwen, bouwen.

Iets wat overigens ook al duurder wordt met het botweg verhogen van het minimumloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:55:
[...]

Initieel op papier wellicht. Op de langere termijn prijs je jezelf op internationaal niveau uit de markt.

[...]

Er is een tekort. Geloof dat dat een van de weinige zaken is waar van links tot rechts consensus over is. De mate waarin kun je over twisten. Het feit op zich niet.

De oplossing is an sich ook simpel. Ouderwetse volkshuisvesting. Bouwen, bouwen, bouwen.

Iets wat overigens ook al duurder wordt met het botweg verhogen van het minimumloon.
Dat, en minder bevolkingsgroei. Waarbij natuurlijke aanwas zo beperkt is dat dat geen ding is. En nee, dat betekend niet dat de grenzen dicht moeten en alles op nul moet, maar het betekend ook niet een corridor maken waardoor allen die zich al dan niet terecht vluchteling noemt hier makkelijk kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:33
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:52:
[...]

Ik vind extremisme niet zo'n nuttige term zoals deze nu gebruikt wordt. Op zich betekent het niet meer dat je aan een extreme kant van een spectrum zit. Maar in de praktijk is het een zwakke manier om gedachtegoed te diskwalificeren. Je zou het ook prima kunnen hebben over de geloofs-extremisten van de CU en de SGP, de Europa-extremisten van Volt of de bedrijfsleven-extremisten van de VVD.

Ik neem aan dat je op de PVV doelt met geen democratische grondslag. Omdat ze intern geen partijdemocratie hebben?
Extreem links & rechts vallen prima binnen gangbare definities. Dus als alles opschuift is het standpunt opeens niet meer extreem links of rechts?

Dat is precies het probleem het gedachtegoed is dan genormaliseerd.

En inderdaad ik doelde op de PVV immers dat is de partij zonder partij democratie die nu kans maakt. En is uiteraard niet de enige partij op die basis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:55:
[...]

[...]
Dat zegt de klassieke Oostenrijkse school van de economische wetenschap. De praktijk lijkt toch wel erg anders: dan zouden Portugal en Griekenland economische powerhouses moeten zijn. En België en Luxemburg zouden zich met de automatische koppeling van lonen aan de inflatie flink uit de markt moeten prijzen. Zwitserland en Noorwegen zouden economisch fikse klappen moeten krijgen. Maar dat gebeurt allemaal niet. Je export zal er misschien iets onder lijden, maar uiteindelijk zie ik het vooral als een VVD-verhaal over Nederland exportland. Maar landen met een enorm handelsoverschot zijn meestal lagelonenlanden.

En wat die woningmarkt: je hebt gelijk, als je betaalbaarheid niet meeneemt hebben we een gewoon enorm probleem. Maar bouwen bouwen bouwen kan nu gewoon niet. We stuiten hier op wat het land in de huidige vorm aankan. Als je echt wil bouwen, moet er flink in de landbouw gesneden worden. Van mij mag het.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:52:
Ik vind extremisme niet zo'n nuttige term zoals deze nu gebruikt wordt.
De definitie van extremisme is het willen bereiken van doelen door het tornen aan de grondbeginselen tot aan het omverwerpen van democratische rechtstaat. D.w.z. als een partij het doel heeft bepaalde groepen uit te sluiten van bepaalde grondrechten, zoals het recht op vrijheid van religie dan kan je een partij kwalificeren als zijnde extreem. De PVV is hierom bijvoorbeeld een extremistische partij.

Maar bijvoorbeeld ook wat Jort Kelder heeft beweert valt, imho uiteraard, ook onder definitie van extremisme:
Jort Kelder: Alle 13 goed
censuskiesrecht: wie minder dan 5k inkomstenbelasting betaalt, beslist niet mee hoe het geld besteed wordt.
Je sluit zo actief mensen uit van democratisch bestuur.

Het probleem punt van extremisme is dat de groep die erdoor benadeeld wordt macht wordt afgenomen en hierdoor zelf steeds moeilijker via democratische middelen kan terugdraaien. In een liberale democratische rechtstaat draait het juist ook om het beschermen en vertegenwoordigen van minderheden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CornermanNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:03:
[...]

Extreem links & rechts vallen prima binnen gangbare definities. Dus als alles opschuift is het standpunt opeens niet meer extreem links of rechts?

Dat is precies het probleem het gedachtegoed is dan genormaliseerd.

En inderdaad ik doelde op de PVV immers dat is de partij zonder partij democratie die nu kans maakt. En is uiteraard niet de enige partij op die basis.
Ja, dat is hoe het gaat met dat verandering. Als je met jouw ideeën naar de jaren '50 zou gaan was je waarschijnlijk daar een extremist geweest.
En los van dat je er duidelijk een probleem mee hebt, wat is er precies mis met een partij die intern geen democratie wil hebben? Lekker standvastig en principieel toch? Of moet alles op dezelfde manier volgens het huidige systeem werken, in het gareel en vooral niet afwijken? Dat riekt naar conservatisme of zelfs een democratisch model dat intern fascistisch is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

defiant schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:12:
[...]

De definitie van extremisme is het willen bereiken van doelen door het tornen aan de grondbeginselen tot aan het omverwerpen van democratische rechtstaat. D.w.z. als een partij het doel heeft bepaalde groepen uit te sluiten van bepaalde grondrechten, zoals het recht op vrijheid van religie dan kan je een partij kwalificeren als zijnde extreem. De PVV is hierom bijvoorbeeld een extremistische partij.
Om dat voorbeeld er even bij te pakken: de PVV wil daarmee een bepaald grondrecht afschaffen. Dat lijkt me gewoon een legitiem politiek standpunt. Politieke partijen bestaan bij de gratie van dat ze dingen willen veranderen in de ordening van het land.
Als je 150 jaar geleden kinderen wilde uitsluiten van hun recht op arbeid, of vrouwen stemrecht wilde geven was je ook aan het tornen aan de grondbeginselen van het land. Waren die mensen extremisten? Misschien. Waren hun punten daarom ook illegitiem?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:21:
Om dat voorbeeld er even bij te pakken: de PVV wil daarmee een bepaald grondrecht afschaffen. Dat lijkt me gewoon een legitiem politiek standpunt. Politieke partijen bestaan bij de gratie van dat ze dingen willen veranderen in de ordening van het land.
Extremisme zegt alleen iets over de context in relatie tot hoe in hoeverre een maatregel past binnen democratische rechtstaat. Dat is ook het verschil tussen extreem en radicaal, ook binnen de democratische rechtstaat kan je vrij drastische maatregelen nemen. Het duurt alleen langer en je hebt grote meerderheden nodig.

Het probleem met extremisme is dat ze hun plannen niet kunnen bereiken binnen die democratische rechtstaat en dus die dus altijd in meer of mindere mate moet worden afgebroken om de doelen te bereiken.

Het zegt heel theoretisch inderdaad niets over de legitimiteit, aangezien dat ook een moreel oordeel is. Want in theorie kan je met extremisme ook "goede" dingen doen inderdaad, er zijn alleen weinig voorbeelden daarvan binnen naoorlogse westerse democratieën.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

defiant schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:43:
[...]

Extremisme zegt alleen iets over de context in relatie tot hoe in hoeverre een maatregel past binnen democratische rechtstaat. Dat is ook het verschil tussen extreem en radicaal, ook binnen de democratische rechtstaat kan je vrij drastische maatregelen nemen. Het duurt alleen langer en je hebt grote meerderheden nodig.

Het probleem met extremisme is dat ze hun plannen niet kunnen bereiken binnen die democratische rechtstaat en dus die dus altijd in meer of mindere mate moet worden afgebroken om de doelen te bereiken.
Dit lijkt me ook vooral een definitiekwestie. Er is geen reden om op voorhand aan te nemen dat het voor de PVV onmogelijk is om via een grondwetswijzing de vrijheid van godsdienst af te schaffen, al lijkt het momenteel vergezocht. Stel dat lukt en er verandert verder niks aan het stelsel, is het dan ineens geen democratische rechtstaat meer, is daar afbreuk aan gedaan, omdat er een recht aan ontnomen is? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:54:
[...]

Dit lijkt me ook vooral een definitiekwestie. Er is geen reden om op voorhand aan te nemen dat het voor de PVV onmogelijk is om via een grondwetswijzing de vrijheid van godsdienst af te schaffen, al lijkt het momenteel vergezocht. Stel dat lukt en er verandert verder niks aan het stelsel, is het dan ineens geen democratische rechtstaat meer, is daar afbreuk aan gedaan, omdat er een recht aan ontnomen is? Lijkt me niet.
Als hij de vrijheid van godsdienst wil afschaffen en het lukt met 2/3 meerderheden, dan is dat inderdaad binnen de grenzen van de democratische rechtstaat.

Ik zie het alleen niet gebeuren, zeker zolang we lid zijn van allerlei internationale verdragen en instituties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
defiant schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:58:
[...]

Als hij de vrijheid van godsdienst wil afschaffen en het lukt met 2/3 meerderheden, dan is dat inderdaad binnen de grenzen van de democratische rechtstaat.
De vrijheid van godsdienst afschaffen zou dan wel vallen onder het "tornen aan de grondbeginselen" van de democratische rechtstaat, zoals je zelf opschreef:
defiant schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:12:
[...]

De definitie van extremisme is het willen bereiken van doelen door het tornen aan de grondbeginselen tot aan het omverwerpen van democratische rechtstaat.
Artikel 6 is nu eenmaal een fundament van onze rechtstaat, en iemand die aan de fundamenten wil tornen wordt vaak als een extremist gezien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

XWB schreef op maandag 20 november 2023 @ 23:07:
[...]

Artikel 6 is nu eenmaal een fundament van onze rechtstaat, en iemand die aan de fundamenten wil tornen wordt vaak als een extremist gezien.
Is het een fundament omdat het in de grondwet staat? of is er een andere reden?
Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen aannames zonder onderbouwing: onderbouw met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over groepen zonder onderbouwing. Wees zo specifiek als mogelijk is.
• Geen naamverbasteringen, schrijf namen van mensen voluit, dan wel de achternaam
• Geen oordelende kwalificaties toevoegen bij benoeming van personen of partijen
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Geen memes, dit is een discussie topic.
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking
• Geen flames over of bashen op politieke voorkeur
• Speel de bal, niet de persoon