Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:04
MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:25:
De E-C4 is een hele leuke auto en op dit moment is er een mooie private lease aanbieding.. Maar, een ritje op en neer naar mijn ouders is 200km, 90% snelweg. Dat ga ik in de winter dus niet redden als ik de reviews lees?

Hoe gaan jullie daar mee om?
Bij mij is met een volle accu 200 km altijd wel te halen. In de zomer is dat natuurlijk een stuk meer. Bij twijfel kun je bij grotere afstanden altijd een 5-10 minuten stoppen bij Fastned, kost je ook niet de kop en zit je net wat lekkerder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdv123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:07
Sjors81 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Maar eens even een update...wellicht hebben andere eigenaren er ook nog wat aan....

Om met de deur in huis te vallen....de auto staat er nog steeds 8)7

Uiteindelijk werd de diagnose gesteld dat de OBC defect was, deze duurt natuurlijk even voordat hij binnen was maar deze is inmiddels geplaatst. Bij het inleren van de obc heeft echter de aircopomp een opdoffer gehad waardoor deze ook defect is geraakt. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij het inleren van de obc. Helaas was de pomp niet op voorraad en wacht ik nog steeds tot deze bij de dealer binnen is. Verwachting is een week of 3....

Behandeling van de dealer, Hylkema (Friesland), is top. Kosteloos een leenauto ter beschikking gesteld terwijl de auto daar niet in onderhoud is en ook niet is aangeschaft!

Hopelijk de auto na 2 maanden weer terug....mis de e-c4 zeker wel tov de e-2008 die ik nu tijdelijk heb. Grote voordeel hiervan is wel dat ik het percentage accu kan zien :*) 8)
Wat zijn de verschillen tussen de EC4 en e-2008 die je merkt? Wij hebben nu de EC4 als PL maar willen de e-2008 wellicht aanschaffen ivm iets meer ruimte in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-05 21:27

Jaimygo

LG L/W 9kW HU091MR+HN091MR.NK5

Jdv123 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Wat zijn de verschillen tussen de EC4 en e-2008 die je merkt? Wij hebben nu de EC4 als PL maar willen de e-2008 wellicht aanschaffen ivm iets meer ruimte in de kofferbak.
Recent in beide gereden, mijn vrouw en ik konden beiden geen fijne rij/zit positie vinden in de e-2008 omdat het stuur zo laag staat. De e-2008 heeft geen warmtepomp en het verbruik zou wat hoger zijn.

Gisteren akkoord gegeven op een offerte voor een gebruikte E-c4. Kregen een nette prijs voor onze huidige auto.

Mijn advies is om in de e-2008 een proefrit te maken en het zelf te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar0
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-05 14:31
MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 18:25:
De E-C4 is een hele leuke auto en op dit moment is er een mooie private lease aanbieding.. Maar, een ritje op en neer naar mijn ouders is 200km, 90% snelweg. Dat ga ik in de winter dus niet redden als ik de reviews lees?

Hoe gaan jullie daar mee om?
Wij doen regelmatig dezelfde rit, met -5 & wind tegen haal je het nog bij een snelheid van 100.
2 jaar oude C4 met 50k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Dat geeft de burger moed. Dank voor de reacties. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dinsdag eindelijk naar de garage, rijden we net op de snelweg, schiet ineens de ventilatie aan.

Schiet mij maar lek, exact 4 weken niets gedaan en nu ineens doet hij het weer.
Ik kan iets zeggen over Fransen en elektronica, maar ik doe het niet.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Nog een vraag. Kan ik met een 1 fase wallbox af of is het met deze auto beter om een 3 fase aansluiting te realiseren thuis?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:03

ThsAdrns

Be the change!

De ë-C4 kan, net als veel andere elektrische auto's, laden met 11 kW (3*16A) maar ook op 1 fase met max. 32A (max. 7,2 kW). Hij neemt wat er voorhanden is.

Wat voor jou het beste is, hangt van je gebruik af. Hoeveel rijd je per dag en hoe lang kan de auto laden? En heb je drie fasen in huis (3*25A) of één fase (1*35/40A)? Dan kun je berekenen wat je kunt bijladen in een typische nacht en of dat voldoende is.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 10:45
Inmiddels hier 18.000km op de klok gezet, zonder problemen. Nog 4 maandjes en dan zit het 1e jaar van de PL erop. Moet zeggen dat ik het toch wel een fijne auto vind. Vooral het veercomfort bevalt me erg goed.

Maar na 1 jaar wordt hij toch wel erg duur. 2e hands worden de EVs al een stuk betaalbaarder. We willen eigenlijk een enyaq ivm baby en 2 kleine honden. Maar ik zie dat de tesla 3s nu ook aantrekkelijk aangeboden worden. Citroen e c4 is eigenlijk net iets te klein maar die 3 niet veel groter denk ik 🙈.

Wat gaan jullie rijden hierna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
MartijnA3 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:55:
Nog een vraag. Kan ik met een 1 fase wallbox af of is het met deze auto beter om een 3 fase aansluiting te realiseren thuis?
Gezien de toekomstplannen van de overheid zou ik - mits geen verhuisplannen - altijd een 3 fase aansluiting realiseren. Als je onverwacht weg moet is het gewoon prettig om zo snel mogelijk die accu terug vol te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Ook ik ben zeer tevreden over mijn e C4. Als opvolger lijkt me die nieuwe e C3 Aircross wel wat. Gebaseerd op de foto’s is het qua praktische ruimte in ieder geval een mooie vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 09:31
Jdv123 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Qua ruimte in de kofferbak heb ik juist het idee dat het in de e-2008 krapper is. Qua rijcomfort vind ik de e-c4 een stuk fijner. Ben zelf 1.93m en zit achter het stuur een stuk ruimer in de e-c4. Het zijn voor mij ook precies de punten waarom ik destijds de e-c4 heb gekozen. E-2008 is een prima wagen maar verlang wel weer naar mijn e-c4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper89
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Ik heb opeens problemen met m’n sleutel. Hij doet het soms wel en soms niet (vaker niet dan wel).

Het is niet de batterij en heb hetzelfde probleem met de reserve sleutel.

Moet nu fysiek de sleutel eruit halen en in de deur stoppen en dat wordt wel vervelend.

Iemand anders ook dit probleem gehad? Kan er online niet veel over vinden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 01:44
Zo, vrijdagmiddag mijn 'oude' zwarte E-C4 Feel Pack (private lease aanbieding van vorig jaar) bij Van Beek in Breda omgeruild tegen een nieuwe platinum grijze EC-4 Max (huidige aanbieding bij Van Beek).

2 jaar lang € 70 per maand minder betalen voor een luxere E-C4 met o.a. keyless entry/start en lederlook elektrisch bedienbare stoelen met massage, daar hoefde ik niet lang over na te denken.

Inspectie ter plaatse door Macadam viel me 100% mee. Helaas had ik de avond ervoor nog even een paaltje geraakt met de wielkast linksvoor. Ik had gedacht dat ik het eigen risico van € 450 op zijn minst 1x maar zelfs waarschijnlijk 2x kwijt zou zijn, maar Macadam en Stellantis zijn zeer schappelijk mag ik wel zeggen.

Ik had geprobeerd om een diepe kras zelf weg te werken met een lakstift (had ik niet moeten proberen) maar die slecht gerepareerde kras werd zonder problemen geaccepteerd als zijnde acceptabele gebruiksschade. Voor de flink beschadigde kunstof wielkastbekleding werd € 45 ex BTW gerekend.

Helaas had ik vergeten om de reservesleutel mee te nemen dus die moest door Macadam als ontbrekend genoteerd worden. Kosten inclusief het vervangen van de reservesleutel van € 115 ex BTW waren € 196 inclusief BTW.

Ik neem aan dat ik de reservesleutel nog wel in mag sturen per post, dan ben ik nog geen € 60 kwijt voor de beschadigingen. Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 08:57
Jasper89 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:23:
Ik heb opeens problemen met m’n sleutel. Hij doet het soms wel en soms niet (vaker niet dan wel).

Moet nu fysiek de sleutel eruit halen en in de deur stoppen en dat wordt wel vervelend.

Af en toe hetzelfde probleem (met automatisch openen) wat vreemd genoeg dan wel werkt is de auto openen met de achterklep. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Rolfy schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:27:
Zo, vrijdagmiddag mijn 'oude' zwarte E-C4 Feel Pack (private lease aanbieding van vorig jaar) bij Van Beek in Breda omgeruild tegen een nieuwe platinum grijze EC-4 Max (huidige aanbieding bij Van Beek).

2 jaar lang € 70 per maand minder betalen voor een luxere E-C4 met o.a. keyless entry/start en lederlook elektrisch bedienbare stoelen met massage, daar hoefde ik niet lang over na te denken.

Inspectie ter plaatse door Macadam viel me 100% mee. Helaas had ik de avond ervoor nog even een paaltje geraakt met de wielkast linksvoor. Ik had gedacht dat ik het eigen risico van € 450 op zijn minst 1x maar zelfs waarschijnlijk 2x kwijt zou zijn, maar Macadam en Stellantis zijn zeer schappelijk mag ik wel zeggen.

Ik had geprobeerd om een diepe kras zelf weg te werken met een lakstift (had ik niet moeten proberen) maar die slecht gerepareerde kras werd zonder problemen geaccepteerd als zijnde acceptabele gebruiksschade. Voor de flink beschadigde kunstof wielkastbekleding werd € 45 ex BTW gerekend.

Helaas had ik vergeten om de reservesleutel mee te nemen dus die moest door Macadam als ontbrekend genoteerd worden. Kosten inclusief het vervangen van de reservesleutel van € 115 ex BTW waren € 196 inclusief BTW.

Ik neem aan dat ik de reservesleutel nog wel in mag sturen per post, dan ben ik nog geen € 60 kwijt voor de beschadigingen. Erg netjes!
Oh dat is wel heel coulant zeg!

Hoe bedoel je 70 euro per maand minder betalen? Ik betaal nu 330euro/maand obv 20k km per jaar. Het huidige tarief is 350 obv 10k km dus toch duurder geworden? Vorig jaar was 300 euro voor 10k km dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
michaeltb schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:12:
[...]

Oh dat is wel heel coulant zeg!

Hoe bedoel je 70 euro per maand minder betalen? Ik betaal nu 330euro/maand obv 20k km per jaar. Het huidige tarief is 350 obv 10k km dus toch duurder geworden? Vorig jaar was 300 euro voor 10k km dacht ik.
Stellantis incasseerde maandelijks het leasebedrag ad € 488,99. Van Beek had echter een cashback aan mij betaald waardoor het maandelijkse bedrag 'verlaagd' werd.

Maar na het 1e jaar, is de cashback 'verbruikt' en betaal je hetgeen Stellantis maandelijks incasseert.

Nu bij de nieuwe aanbieding via Leasys, betaal ik € 419 per maand voor 2 jaar lang. Dat is zonder cashback. En dat is dus € 70 per maand minder dan ik nu betaalde voor de E-C4 die ik zojuist heb ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:11
Jasper89 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:23:

Hier dezelfde problemen. Batterijen in de sleutel al vervangen, maar dat lostte niks op. Geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voordoet. Laatste keer bij de garage naar laten kijken, maar ja, toen deed die het natuurlijk prima |:(

Als je met de fysieke sleutel ontgrendelt, dan kun je weer niet de achterbak opendoen. Dan moet je eerst weer alles op slot doen en dan opnieuw via de afstandbediening ontgrendelen (wat dan weer prima werkt).

Schiet mij maar lek, ik heb echt geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
@Jasper89 @Sir Bacon

Zelf exact dezelfee problemen gehad, enige werkende en structurele oplossing hiervoor is beide sleutels opnieuw door de dealer laten inlezen. Ongeveer 8 maanden geleden gedaan en daarna nooit green problemen gehad. Probleem is alleen wel dat je hier dik voor betaald....zo uit mijn hoofd rond de 300 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper89
  • Nu online
Sjors81 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:48:
@Jasper89 @Sir Bacon

Zelf exact dezelfee problemen gehad, enige werkende en structurele oplossing hiervoor is beide sleutels opnieuw door de dealer laten inlezen. Ongeveer 8 maanden geleden gedaan en daarna nooit green problemen gehad. Probleem is alleen wel dat je hier dik voor betaald....zo uit mijn hoofd rond de 300 euro....
En hoelang tot het dan weer gebeurd? Vind het maar raar dat dit uit het niets gebeurd.

Of zei de dealer daar niks over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Jasper89 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:12:
[...]

En hoelang tot het dan weer gebeurd? Vind het maar raar dat dit uit het niets gebeurd.

Of zei de dealer daar niks over?
Oorzaak weten zij ook niet, wel de oplossing. Of dit weer gebeurd kunnen ze niets over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Bacon
Sjors81 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:48:
@Jasper89 @Sir Bacon

Thanks. Die van mij ziet nog in zijn garantie, misschien toch maar laten doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Sir Bacon schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:09:
[...]

Thanks. Die van mij ziet nog in zijn garantie, misschien toch maar laten doen dan.
Mijn dealer was eerst overtuigd dat het de batterij was maar dat was uiteraard niet de oorzaak. Toen op hun advies opnieuw laten inlezen. Vergeet niet je reservesleutel ook mee te nemen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfy
Ik heb bericht teruggekregen van Stellantis Wagenparkbeheer: de nog door mij achteraf ingestuurde reservesleutel wordt geaccepteerd, en de schadefactuur wordt nog eens met € 115 ex BTW verlaagd. De eindfactuur zal dus ongeveer € 57 inclusief BTW zijn. Mij hoor je niet klagen!

Overigens is er nog een optie die de Max heeft waardoor ik opnieuw voor de E-C4 gekozen heb: adaptive cruise control.

Deze E-C4 heeft zowat alle opties die ik voor de volgende private lease auto al geconfigureerd had. Dat zou een Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale met zo'n beetje alle opties behalve het panoramadak zijn geworden, voor € 670 per maand. Die auto vind ik wel veel mooier dan een E-C4, maar het verschil tussen €670 of € 419 per maand vond ik teveel om alsnog voor de Alfa Romeo te kiezen.

De E-C4 is een leuke auto met behoorlijke binnenruimte voor dit maandbedrag. Het contract loopt 24 maanden, en daarna zien we wel weer wat er ondertussen op de markt is gekomen. Ik kan weer even vooruit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-05 16:26

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:36:

Die auto vind ik wel veel mooier dan een E-C4, maar het verschil tussen €670 of € 419 per maand vond ik teveel om alsnog voor de Alfa Romeo te kiezen
Goede keuze de nieuwe / luxere E-C4 ;) . Alfa is inderdaad qua design mooier.. maar de rij, of laat ik zeggen, 'comfort 'eigenschappen zijn een stuk aangenamer bij de Citroen. Heb de Alfa Junior deze week vanuit werk als demo een paar dagen mogen rijden.

Stuk stakker geveerd, maar met de 'sukkelige' 150PK en de zoveelste op het Stellantis platform niet echt Alfa waardig wat mij betreft :-).

Deze had ik mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh_jF6v3g2dV-2WoApGx1IqaSoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vrm7duV4ca4h9HcTtsb4gDNR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxkt6OnS1ImrvKfwDJfS0uIMMss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgWajpDX9PVSJzNrcOIT4C4s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAGaSKGONjIdZyOvcsSUVWZT5Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPHTSVtBORP5eIpwgf4kArLB.jpg?f=fotoalbum_large

--

Inmiddels is hier de Volkswagen ID.3 hier geleverd en bevalt erg goed! Flink meer vermogen en software-matig én de app zijn een flinke upgrade t.o.v. wat de E-C4 kon :) . Ik ben er blij mee voor de komende 24maanden!

[ Voor 5% gewijzigd door Dynazap op 06-11-2024 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44
n.v.m.

[ Voor 96% gewijzigd door Ruben0s op 06-11-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op woensdag 6 november 2024 @ 01:17:
[...]

Goede keuze de nieuwe / luxere E-C4 ;) . Alfa is inderdaad qua design mooier.. maar de rij, of laat ik zeggen, 'comfort 'eigenschappen zijn een stuk aangenamer bij de Citroen. Heb de Alfa Junior deze week vanuit werk als demo een paar dagen mogen rijden.

Stuk stakker geveerd, maar met de 'sukkelige' 150PK en de zoveelste op het Stellantis platform niet echt Alfa waardig wat mij betreft :-).

Deze had ik mee:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

--

Inmiddels is hier de Volkswagen ID.3 hier geleverd en bevalt erg goed! Flink meer vermogen en software-matig én de app zijn een flinke upgrade t.o.v. wat de E-C4 kon :) . Ik ben er blij mee voor de komende 24maanden!
En wat betaal je voor jouw ID.3 als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Is het een beetje in de buurt van de prijzen van de E-C4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:30:
[...]

En wat betaal je voor jouw ID.3 als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Is het een beetje in de buurt van de prijzen van de E-C4?
Is niet helemaal een eerlijke vergelijking. Deze lease ik via mijn werk, wat toevallig een leasemaatschappij is.
Betaal nu zo'n 360 euro per maand voor 24 maanden / 20.000 KM pj. Dit is wel inclusief SEPP

Scheelt me t.o.v. de E-C4 zo'n 70 euro per maand

[ Voor 6% gewijzigd door Dynazap op 07-11-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ramon_1984 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:04:
[...]

Uiteindelijk is het gelukt, was niet eenvoudig maar Uiteindelijk door van mossel Purmerend netjes opgelost
Kreeg je ook nog bevestiging van Stellantis voor het bijkopen van de garantie?

Dealer maakte bij mij een opmerking dat ze de extra garantie zouden aanmelden en dat ik dan nog wat zou horen van Stelllantis. Tot op heden nog niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:58
Ruben0s schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:15:
[...]

Kreeg je ook nog bevestiging van Stellantis voor het bijkopen van de garantie?

Dealer maakte bij mij een opmerking dat ze de extra garantie zouden aanmelden en dat ik dan nog wat zou horen van Stelllantis. Tot op heden nog niks vernomen.
Hier hetzelfde, wel met de mededeling dat het wel goed in het systeem staat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjors81
Sjors81 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Maar eens even een update...wellicht hebben andere eigenaren er ook nog wat aan....

Om met de deur in huis te vallen....de auto staat er nog steeds 8)7

Uiteindelijk werd de diagnose gesteld dat de OBC defect was, deze duurt natuurlijk even voordat hij binnen was maar deze is inmiddels geplaatst. Bij het inleren van de obc heeft echter de aircopomp een opdoffer gehad waardoor deze ook defect is geraakt. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij het inleren van de obc. Helaas was de pomp niet op voorraad en wacht ik nog steeds tot deze bij de dealer binnen is. Verwachting is een week of 3....

Behandeling van de dealer, Hylkema (Friesland), is top. Kosteloos een leenauto ter beschikking gesteld terwijl de auto daar niet in onderhoud is en ook niet is aangeschaft!

Hopelijk de auto na 2 maanden weer terug....mis de e-c4 zeker wel tov de e-2008 die ik nu tijdelijk heb. Grote voordeel hiervan is wel dat ik het percentage accu kan zien :*) 8)
En hierbij de laatste update....auto eindelijk op kunnen halen....incl nieuwe obc en aircopomp...factuur had anders 6k kunnen zijn maar gelukkig coulance. Dealer wist mij overigens te vertellen dat ze de coulance regeling voor de obc verlengd hebben naar 8 jaar...dus geen stress daar meer van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Inmiddels de eindfactuur ontvangen van Stellantis. Stuk minder dan verwacht :D .

Heb 9.600 extra kilometers gereden maar kreeg slechts een factuur voor 8.500 kilometers. Iets van €510 bijbetalen (6ct per km) in plaats van de €580. Kan ik de vrouw weer eens mee uit eten nemen van het geld dat hier bespaard wordt :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 12:36
Dynazap schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:41:
Inmiddels de eindfactuur ontvangen van Stellantis. Stuk minder dan verwacht :D .

Heb 9.600 extra kilometers gereden maar kreeg slechts een factuur voor 8.500 kilometers. Iets van €510 bijbetalen (6ct per km) in plaats van de €580. Kan ik de vrouw weer eens mee uit eten nemen van het geld dat hier bespaard wordt :+.
Ben benieuwd, mag hem over 2 weken inleveren, nu 600km erover en kleine stoeprandschade op 1 velg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

db I Delirium schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:28:
[...]

Ben benieuwd, mag hem over 2 weken inleveren, nu 600km erover en kleine stoeprandschade op 1 velg.
Stoeprandschade is vanaf 6 - 7 CM pas een eigen risico volgens de inspecteur van Macadam. Ze zijn vrij tolerant met de schades bij Stellantis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo

Jaimygo

Vandaag de E-c4 in ontvangst genomen! Was benieuwd of het mogelijk is om de citroën app op twee mobieltjes te installeren?
Tevens geprobeerd om de E-c4 te koppelen aan home assistant via de psa add-on maar die geeft aan dat er geen wagen aan mijn account gekoppeld is, hebben meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Proficiat!

Het kan een hele poos duren voordat je de auto goed aan je account gekoppeld hebt. In die zin: blijf proberen!

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo

Jaimygo

ThsAdrns schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:59:
Proficiat!

Het kan een hele poos duren voordat je de auto goed aan je account gekoppeld hebt. In die zin: blijf proberen!
Dankjewel!
Zo'n vermoeden had ik al, we wachten rustig af. Het is ondertussen gelukt om de app op twee mobieltjes te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper89
  • Nu online
Binnenkort de 1e apk en wil nu eigenlijk zelf alvast het interieurfilter vervangen. Iemand weet waar deze precies zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jaimygo schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:08:
Vandaag de E-c4 in ontvangst genomen! Was benieuwd of het mogelijk is om de citroën app op twee mobieltjes te installeren?
Tevens geprobeerd om de E-c4 te koppelen aan home assistant via de psa add-on maar die geeft aan dat er geen wagen aan mijn account gekoppeld is, hebben meer mensen hier last van gehad?
Het is ons gelukt, gewoon de app op 2 telefoons installeren en met 1 account inloggen.
Verder is de app in mijn ogen 1 grote prutspartij.

Auto voorverwarmen doet het vaker niet dan wel, je kan niet zelf een temperatuur instellen, gaat op temperatuur die in de auto ingesteld is.
Gerealiseerd onderhoud moet je zelf invullen, gaat niet automatisch via de dealer.
Je kan de auto niet openen of op slot doen.
Opladen laad hij regelmatig niets zien terwijl hij toch aan het laden is.

Maar goed, het blijft een auto en geen gadget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo

Jaimygo

Mad-Matt schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:08:
[...]

Het is ons gelukt, gewoon de app op 2 telefoons installeren en met 1 account inloggen.
Verder is de app in mijn ogen 1 grote prutspartij.

Auto voorverwarmen doet het vaker niet dan wel, je kan niet zelf een temperatuur instellen, gaat op temperatuur die in de auto ingesteld is.
Gerealiseerd onderhoud moet je zelf invullen, gaat niet automatisch via de dealer.
Je kan de auto niet openen of op slot doen.
Opladen laad hij regelmatig niets zien terwijl hij toch aan het laden is.

Maar goed, het blijft een auto en geen gadget :)
Hoop uiteindelijk dat die te koppelen is aan home assistant met de PSA controller.

Om de auto auto te koppelen zegt die dat er een aantal ritten van minimaal 20 minuten gemaakt moeten worden, wij rijden vaak maar korte ritten van +- 10 minuten. Ben benieuwd of hoelang dit gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jaimygo schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:48:
[...]

Hoop uiteindelijk dat die te koppelen is aan home assistant met de PSA controller.

Om de auto auto te koppelen zegt die dat er een aantal ritten van minimaal 20 minuten gemaakt moeten worden, wij rijden vaak maar korte ritten van +- 10 minuten. Ben benieuwd of hoelang dit gaat duren.
Bij ons ging het redelijk vlot. Gewoon met boodschappen doen ff een extra groot rondje rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben0s
Vandaag de eindafrekening gekregen van Stellantis van de Van Beek actie.

Was in mijn ogen een zeer scherpe aanbieding en is erg goed bevallen.

Had nog een kleine meevaller. Ik heb 13 maanden sepp subsidie gekregen, terwijl de auto maar 12 maanden en 2 dagen in bezit is geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98yfuc0S7r2m9md55JZESZd7gQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyFt4AJX925fFajh9TRUygD2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Ruben0s op 26-11-2024 11:08 ]

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:48
Ruben0s schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:03:
Vandaag de eindafrekening gekregen van Stellantis van de Van Beek actie.

Was in mijn ogen een zeer scherpe aanbieding en is erg goed bevallen.

Had nog een kleine meevaller. Ik heb 13 maanden sepp subsidie gekregen, terwijl de auto maar 12 maanden en 2 dagen in bezit is geweest.

[Afbeelding]
En wat wordt de volgende auto?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben0s
Thoraxx schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:22:
[...]

En wat wordt de volgende auto?!
Ik heb een Citroën E-C4 gekocht. Die schrijven blijkbaar 50% af in een jaar zonder KM gereden te hebben.

Citroën Ë-C4 Feel Pack 50 kWh (*€ 19.950.- INCL SUBSIDIE
€ 21.950,00

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:09
Topaanbieding voor dat geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Ruben0s schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:29:
[...]

Ik heb een Citroën E-C4 gekocht. Die schrijven blijkbaar 50% af in een jaar zonder KM gereden te hebben.

Citroën Ë-C4 Feel Pack 50 kWh (*€ 19.950.- INCL SUBSIDIE
€ 21.950,00

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Dat is idd geen geld!

Zit hier ook lane assist op? Waar nu het knopje zit voor stuurwielverwarming zit bij mij lane asssist. Of zit dat dan ergens anders als je stuurwielverwarming hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
michaeltb schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 05:22:
[...]

Dat is idd geen geld!

Zit hier ook lane assist op? Waar nu het knopje zit voor stuurwielverwarming zit bij mij lane asssist. Of zit dat dan ergens anders als je stuurwielverwarming hebt?
Zit erop. Kan je aan en uitzetten in het menu. Geen fysieke knop voor zover ik weet.

• healthy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 14:52
In mijn ë-C4 2021 zitten die twee naast elkaar, linksonder in het dashboard (erg lastig te zien, zeker tijdens het rijden)..

• Jaimygo

Jaimygo

Het viel me net op dat beide zijspiegels een beetje haperend openen, met dicht lopen geen probleem. Hebben meer mensen hier last van? Misschien door de kou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjors81
Jaimygo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:33:
Het viel me net op dat beide zijspiegels een beetje haperend openen, met dicht lopen geen probleem. Hebben meer mensen hier last van? Misschien door de kou?
Ja heb ik al 2 jaar last van, soms ook bij warmere temperaturen. Volgens dealer kan het geen kwaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• healthy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 14:52
Jaimygo schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:33:
Ik herken het ook. Verder nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou, een weekendje weg geweest met de benzine auto en de e-C4 heeft 5 dagen ongebruikt voor de deur gestaan. Vanmorgen weer gepakt en de ventilatie doet het weer niet.

Met dit weer een complete ramp, auto beslaat continu, het is koud in de auto, allemaal ellende. Geen enkele dealer heeft tijd. Wat ben ik dit ding zat zeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citroënec4
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 27-04 07:36
Is in de connect app van Citroën voor instellen klimaat en laden een betaalde service? Het betreft het nieuwe infotainment systeem
De auto is wel connect met mijn Apple, en kan mijn routes zien etc maar kan geen klimaat in stellen op afstand.Wel in de auto zelf via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saligt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:35
Bij mij kan ik deze gewoon in de app instellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hR7t-AkwiM8hiAyHg_OuP4CjkU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LSWtIArClENwuzA1kYpktrhY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 23:34

Red Boll

Kick Ass!

Mad-Matt schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:28:
Nou, een weekendje weg geweest met de benzine auto en de e-C4 heeft 5 dagen ongebruikt voor de deur gestaan. Vanmorgen weer gepakt en de ventilatie doet het weer niet.
Wat een pech zeg, zoiets "simpels" maakt de hele auto "onbruikbaar".
Heb je ondertussen al een dealer met tijd kunnen vinden?
citroënec4 schreef op zondag 29 december 2024 @ 04:30:
Is in de connect app van Citroën voor instellen klimaat en laden een betaalde service? Het betreft het nieuwe infotainment systeem
Ik heb het oude infotainment systeem en kan het wel met de app doen.
Tenminste, soms kan ik dat doen. :| 24 van de 25 keer blijft de app hangen bij het versturen van de opdracht met een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
Héél onhandig omdat er nu een schema in staat wat ik niet uit kan zetten. Jammer dat het ook niet in de auto zelf kan via menu in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citroënec4
saligt schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:16:
Bij mij kan ik deze gewoon in de app instellen.[Afbeelding]
Ik begrijp hieruit dat je een onbetaalde versie hebt? Dan zal ik vermoedelijk wel iets fout doen.
Alleen weet ik zo niet wat precies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-05 23:09
citroënec4 schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:54:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je een onbetaalde versie hebt? Dan zal ik vermoedelijk wel iets fout doen.
Alleen weet ik zo niet wat precies :?
Je moet wel een subscription hebben op E-remote control. Dit is een betaalde service die het eerste jaar gratis is. Dit kun je checken in de Citroen app, bij services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
codegro schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:13:
[...]

Je moet wel een subscription hebben op E-remote control. Dit is een betaalde service die het eerste jaar gratis is. Dit kun je checken in de Citroen app, bij services.
1 jaar? Ik heb tot 2034.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B90CRoonIdzh8a5yUrEEH22ey8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4C1De4DD7yAOv5ariWNd0trs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citroënec4
Mijn auto is van Juli 2023 en onlangs gekocht met 45km op teller, scherpe aanbieding.
Ik begrijp nu na diverse sites en jullie uitleg dat een jaar connect service plus gratis is, daarna is het een betaal service van 3.99€ in de maand.
Jammer dat het niet gewoon standaard is. ;(
bedankt voor jullie reactie op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
citroënec4 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:16:
[...]

Mijn auto is van Juli 2023 en onlangs gekocht met 45km op teller, scherpe aanbieding.
Ik begrijp nu na diverse sites en jullie uitleg dat een jaar connect service plus gratis is, daarna is het een betaal service van 3.99€ in de maand.
Jammer dat het niet gewoon standaard is. ;(
bedankt voor jullie reactie op mijn vraag.
https://services-store.citroen.nl/store/e-remote-control-0

Blijkbaar moeten auto's na 1 juli 2023 er inderdaad een abonnement voor afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Volgens mij kun je het schema voor voorconditionering altijd instellen op zowel de app als in de auto. Op het moment dat de app niet werkt of je moet betalen kun je het dus alsnog instellen volgens een vast schema of incidenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Ruben0s schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:33:
[...]

https://services-store.citroen.nl/store/e-remote-control-0

Blijkbaar moeten auto's na 1 juli 2023 er inderdaad een abonnement voor afsluiten.
Ik ben benieuwd. Ik kan van de vorige ec4 nog steeds de positie uitlezen via PSA Remote controller en kan dus doodleuk zien waar de nieuwe eigenaar zich bevind. Dit kan ondanks dat ik deze auto al lang heb ontkoppeld bij Citroën en uitgeschreven voor de service. Lijkt me ook een flink privacy issue.
Alleen was deze auto denk ik wel net van voor juli 2023 (activate november 2023). Bij mijn nieuwe auto verloopt het eind februari.

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 30-12-2024 10:06 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Red Boll schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:15:
[...]

Wat een pech zeg, zoiets "simpels" maakt de hele auto "onbruikbaar".
Heb je ondertussen al een dealer met tijd kunnen vinden?

[...]

Ik heb het oude infotainment systeem en kan het wel met de app doen.
Tenminste, soms kan ik dat doen. :| 24 van de 25 keer blijft de app hangen bij het versturen van de opdracht met een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
Héél onhandig omdat er nu een schema in staat wat ik niet uit kan zetten. Jammer dat het ook niet in de auto zelf kan via menu in de auto zelf.
Tot zover nog niet eens geprobeerd. Laatste contact wat ik met een dealer heb gehad was vorige keer.
"Ja, je mag hem hier neer zetten, maar geen idee wanneer we eraan toe komen, kan morgen zijn kan over 2 weken zijn, we weten het niet"

Nou, steek alles lekker waar de zon niet schijnt. Service en klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig.

Mn vrouw is het ook zat. Zojuist besloten zodra de ventilatie het weer doet dat hij eruit gaat en we hem inruilen voor een Model Y.
De e-C4 heeft ons het elektrisch rijden wel doen overtuigen, maar we vinden de auto niet goed genoeg om in te blijven rijden en we hebben gewoon meer ruimte nodig. We zijn nog wel benieuwd hoe slecht de inruil gaat worden 😅

[ Voor 15% gewijzigd door Mad-Matt op 30-12-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saligt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:35
codegro schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:13:
[...]

Oh dat wist ik niet.
Nooit naar gekeken, maar zie inderdaad dat ik tot 2033 heb (ec4 uit eind 2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:11
Sinds afgelopen maand ook de trotse eigenaar van een E-C4 uit 2023. Leuk dat er op Tweakers ook een actief EC-4 topic is!

Ik deel jullie ervaring met de app die nogal te wensen over laat ;). Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan met PSA controller en heb inmiddels data in Home Assistant, wat al iets meer inzicht geeft. Ik stuur nu elk uur een 'wake up' commando naar de auto, zodat ik de data ieder geval ieder uur krijg. Ik ga mij hier later nog wat meer in verdiepen en kan evt. mijn bevindingen / dashboards delen desgewenst. Wel vervelend dat de data ook niet tijdens het laden realtime update..

Tot nu toe ook 2x aan een snellader gehangen om te kijken hoe dat werkt en hoe snel dat gaat. 1x bij Fastned en 1x bij Tesla Supercharger. Beide zouden met 100KW moeten kunnen laden (was verder ook bijna niemand ah laden). Accu begon bij Fastned op ~65% en bij Tesla op 60%. In beide gevallen 20min gereden voor de start van het laden en tot ~80% geladen met buitentemp van ~8gr. Dus geen perfecte omstandigheden, maar het gemiddelde ~24KW en max ~30KW viel toch een beetje tegen.. Ik lees in dit topic wisselende ervaringen met snelladen, dus ga het zelf nog maar eerst eens testen als de accu wat leger is en wat langer van te voren heb gereden.

Daarnaast wel gelijk een vraag met betrekking tot de infotainment software. Helaas bleek die na afleveren, ondanks afgesproken toch niet up-to-date want kreeg de melding om te updaten na de eerste rit. De dealer gaf aan die melding niet gehad te hebben. Maar goed gelijk zelf maar geprobeerd via de OTA optie via 4g (en later ook nog eens via de WiFi optie van de auto):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvQkZPfMlIMiPJyWQ-dUaU0y3kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rfYLBbLNmfl5PExtGVdLgeiV.png?f=fotoalbum_large

Helaas mislukte die:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5J_oRkohGXtbecgGNCL8H48mII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pohUsJo7oXg5i599wZlx9Fc4.png?f=fotoalbum_large

De laatste week heb ik de software melding niet meer gehad, maar volgens mij is de software niet geupdate, want de versie is (geloof ik) onveranderd. Huidige systeemversie: AHW.1.23.44.4

Ik heb al lopen zoeken naar meer informatie over software releases (en release notes), maar tot op heden niet kunnen vinden. Weet iemand van jullie of dit ergens online te vinden is? Of zo niet, hoe oud mijn huidige versie is en wat dan wel het nieuwste versienummer is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:09
Wil je echt vlot snelladen dan moet je de batterij leeg rijden, dan doet hij het prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrmQsuBnUu8b5UCM2YhQuLEPkv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agwh0q3rEl0031k2elyycuqh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir Bacon
xinq schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:30:
Sinds afgelopen maand ook de trotse eigenaar van een E-C4 uit 2023. Leuk dat er op Tweakers ook een actief EC-4 topic is!

Ik deel jullie ervaring met de app die nogal te wensen over laat ;). Ik ben dus gelijk aan de slag gegaan met PSA controller en heb inmiddels data in Home Assistant, wat al iets meer inzicht geeft. Ik stuur nu elk uur een 'wake up' commando naar de auto, zodat ik de data ieder geval ieder uur krijg. Ik ga mij hier later nog wat meer in verdiepen en kan evt. mijn bevindingen / dashboards delen desgewenst. Wel vervelend dat de data ook niet tijdens het laden realtime update..

Tot nu toe ook 2x aan een snellader gehangen om te kijken hoe dat werkt en hoe snel dat gaat. 1x bij Fastned en 1x bij Tesla Supercharger. Beide zouden met 100KW moeten kunnen laden (was verder ook bijna niemand ah laden). Accu begon bij Fastned op ~65% en bij Tesla op 60%. In beide gevallen 20min gereden voor de start van het laden en tot ~80% geladen met buitentemp van ~8gr. Dus geen perfecte omstandigheden, maar het gemiddelde ~24KW en max ~30KW viel toch een beetje tegen.. Ik lees in dit topic wisselende ervaringen met snelladen, dus ga het zelf nog maar eerst eens testen als de accu wat leger is en wat langer van te voren heb gereden.

Daarnaast wel gelijk een vraag met betrekking tot de infotainment software. Helaas bleek die na afleveren, ondanks afgesproken toch niet up-to-date want kreeg de melding om te updaten na de eerste rit. De dealer gaf aan die melding niet gehad te hebben. Maar goed gelijk zelf maar geprobeerd via de OTA optie via 4g (en later ook nog eens via de WiFi optie van de auto):

[Afbeelding]

Helaas mislukte die:

[Afbeelding]

De laatste week heb ik de software melding niet meer gehad, maar volgens mij is de software niet geupdate, want de versie is (geloof ik) onveranderd. Huidige systeemversie: AHW.1.23.44.4

Ik heb al lopen zoeken naar meer informatie over software releases (en release notes), maar tot op heden niet kunnen vinden. Weet iemand van jullie of dit ergens online te vinden is? Of zo niet, hoe oud mijn huidige versie is en wat dan wel het nieuwste versienummer is?

Alvast bedankt!
Welkom, en veel plezier met de ë-C4! Wat mij betreft een erg fijne auto.

Zoals @Carfanatic al aangeeft, snelladen werkt het beste bij een lege batterij. Kom je boven de ~50% dan begint de laadsnelheid terug te lopen.

Wat betreft opladen, het vergt gewoon een andere manier van denken dan met dinosap. Inmiddels (na 3/4 jaar) durf ik te plannen om te laden bij een range van dan nog ~20 km. Het duurt even voor range anxiety slijt :). En dan kun je dus prima bij snelladers terecht. Tesla is een stuk goedkoper dan Fastned, zelfs zonder abonnement.

Mijn ë-C4 is uit 2021, dus die moet ik handmatig met een USB-stick updaten. Gisteren firmware gedaan, kaartupdate moet nog. Goed te zien dat nieuwere modellen het OTA kunnen doen.

De integratie met HA moet ik nog doen. Die wil ik vooral om de laadlimiet in te kunnen stellen. Ik draai HA in een Docker op mijn Syno. Hoe heb jij de PSA integratie aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinq
@Sir Bacon goed om te horen!

Ik zal later vandaag of van het weekend mijn configuratie hier even delen. Ik heb het draaien icm docker-compose.

Wat is de firmware versie die je gister hebt geïnstalleerd :)? Is die download icm release notes toevallig ergens openbaar te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door xinq op 03-01-2025 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wil iedereen hier bedanken voor de info en hulp. We hebben gister daad bij het woord gevoegd en de e-C4 ingeruild voor een Model Y. Wat een verschil in auto zeg.

Inruil van de Citroen is lachwekkend, maar onderaan de streep kwam het binnen het budget wat we voor ogen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
xinq schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:55:
@Sir Bacon goed om te horen!

Ik zal later vandaag of van het weekend mijn configuratie hier even delen. Ik heb het draaien icm docker-compose.

Wat is de firmware versie die je gister hebt geïnstalleerd :)? Is die download icm release notes toevallig ergens openbaar te vinden?
Top!

Ik heb gisteren 44.07.33.32_NAC-r0 geïnstalleerd als firmware. De kaarten moet ik nog naar 17.0.0-r0 updaten. De Citroën app geeft dat aan in het tabblad auto - navigatiesysteem. Daar kun je jezelf een link laten sturen per email om de Citroën software te installeren. Bij mij werkte dat niet, veel info uit het Engelse forum gehaald: https://www.aircrossforums.co.uk/viewtopic.php?t=1398
Release notes heb ik nog nergens gezien.
edit: Ik heb dus eerste phase, met nog een sprietantenne. Als jij een haaievin antenne hebt, heb je een andere NAC. Dan moet je dus via de info van Citroën de updates doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sir Bacon op 03-01-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinq
Sir Bacon schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:29:
[...]
Ik heb gisteren 44.07.33.32_NAC-r0 geïnstalleerd als firmware.
...
edit: Ik heb dus eerste phase, met nog een sprietantenne. Als jij een haaievin antenne hebt, heb je een andere NAC. Dan moet je dus via de info van Citroën de updates doen.
Bedankt voor de info! Ik heb inderdaad de 'haaienvin' editie en kan dus (voor zover ik weet/kan vinden) alleen OTA updaten. Mijn versienummer ziet er ook heel anders uit: AHW.1.23.44.4

Op https://www.reddit.com/r/.../1dhdre1/comment/lj6lodg/ lees ik vergelijkbare update problemen en vind ik een comment met referentie naar versie 'AHW.1.25.97.10' wat dus inderdaad suggereert dat ik op een oudere versie zit. Ik ga Citroen klantenservice wel even contacten voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinq
@Sir Bacon
Dit is mijn docker-compose:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
version: '3'
services:

psa_car_controller:
    image: flobz/psa_car_controller:v3
    restart: unless-stopped
    volumes:
      - "./psa-car-controller-data:/config"
    ports:
      - "5000:5000"
    environment:
      # add the -r argument to record the position of the vehicle and retrieve this information in a dashboard
      # The vehicle location needs to be sent by enabling this in the cars privacy settings.
      PSACC_OPTIONS: "-r"

Ik heb verder geen extra configuratie toegevoegd in de config volume.

Ik heb de standaard configuratie van @HaTe overgenomen (zie: HaTe in "Citroen E-C4 electrisch - deel 1")

Verder heb ik een automatisering om elk uur de data te laten verversen omdat dit niet standaard werkte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: EC4 - forceer data update vanuit voertuig (WakeUp)
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    minutes: "1"
condition: []
action:
  - action: rest_command.ec4_wakeup
    metadata: {}
    data: {}
mode: single

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: EC4 - ververs auto data in cache
description: ""
trigger:
  - platform: time_pattern
    seconds: "1"
condition: []
action:
  - action: rest_command.ec4_refresh_vehicle_info
    metadata: {}
    data: {}
mode: single

Ik kwam er net echter achter dat de 'wake up' call er voor zorgt dat de autoverlichting kort aan gaat en de auto ook korte tijd een zoemend geluid maakt... Heb de wake up dus maar weer even uitgezet tot nader onderzoek wat het precies doet en of er wellicht een betere methode is. Wellicht dat het toevoegen van de '-R' optie een betere manier is (https://github.com/flobz/...md#3-no-data-in-dashboard). Hopelijk heb je hier al wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Iemand die weet of van Beek nog een leuke actie heeft op het moment? Hoeft niet persee de ec4 te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
Thoraxx schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:34:
Iemand die weet of van Beek nog een leuke actie heeft op het moment? Hoeft niet persee de ec4 te zijn
Ik neem aan dat je de actie op C3 Aircross en C5 Aircross al had gevonden op hun website?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:34:
Even bellen met Van Beek Breda, en vragen naar Lorèns of een van zijn collega's van afdeling Verkoop. Hij kan je wel meer vertellen of en per wanneer er nog een actie in het vat zit. Hij heeft mij ook gebeld toen (lees: voordat 😁) de laatste E-C4 actie van start ging zodat ik mijn E-C4 van de voorlaatste actie kon omruilen voor een Max versie. De nieuwe heb ik nu sinds november '24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-04 08:03
Niewe aanbieding was totaal niet interessant 2023 aanbieding 0,06 cent per extra km 2014 0,15. Rijd 25k per jaar ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
rwijnhov schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:32:
Niewe aanbieding was totaal niet interessant 2023 aanbieding 0,06 cent per extra km 2014 0,15. Rijd 25k per jaar ermee.
Ik had voor mezelf berekend of de nieuwe aanbieding interessant zou zijn, want het is een lager maandbedrag bij hetzelfde aantal kilometers per jaar.

Ik kwam er volgens mij toen op uit dat ik voor het maandbedrag van de oude E-C4, ongeveer 15.000 km per jaar kan rijden met de nieuwe E-C4 voordat hij duurder zou uitkomen dan de oude aanbieding.

De nieuwe E-C4 kost me € 70 minder per maand.
€ 70 : € 0.15 = afgerond 467 km per maand x 12 = 5.600 km per jaar die ik extra met de nieuwe E-C4 kan rijden voordat ik over het oude maandbedrag heen ga.

Met 25.000 km per jaar zou ik dan inderdaad ook een stukje duurder uit zijn, € 1.500 per jaar als ik het allemaal goed berekend heb.

Met de oude E-C4 heb ik in een jaar tijd volgens mij ongeveer 12.000 km gereden, dus ik zou met de nieuwe nog steeds iets goedkoper uit zijn.

Maar bij meer kilometers hakken die € 0,15 er behoorlijk in. Dan ben je beter af met een private lease auto van Stellantis Financial Services, die rekenen standaard € 0,06 per extra km. Bij de meeste leasemaatschappijen zijn meerkilometers veel duurder dacht ik.

Of heb je zelf al iets interessanters gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:58:
[...]

Ik had voor mezelf berekend of de nieuwe aanbieding interessant zou zijn, want het is een lager maandbedrag bij hetzelfde aantal kilometers per jaar.

Ik kwam er volgens mij toen op uit dat ik voor het maandbedrag van de oude E-C4, ongeveer 15.000 km per jaar kan rijden met de nieuwe E-C4 voordat hij duurder zou uitkomen dan de oude aanbieding.

De nieuwe E-C4 kost me € 70 minder per maand.
€ 70 : € 0.15 = afgerond 467 km per maand x 12 = 5.600 km per jaar die ik extra met de nieuwe E-C4 kan rijden voordat ik over het oude maandbedrag heen ga.

Met 25.000 km per jaar zou ik dan inderdaad ook een stukje duurder uit zijn, € 1.500 per jaar als ik het allemaal goed berekend heb.

Met de oude E-C4 heb ik in een jaar tijd volgens mij ongeveer 12.000 km gereden, dus ik zou met de nieuwe nog steeds iets goedkoper uit zijn.

Maar bij meer kilometers hakken die € 0,15 er behoorlijk in. Dan ben je beter af met een private lease auto van Stellantis Financial Services, die rekenen standaard € 0,06 per extra km. Bij de meeste leasemaatschappijen zijn meerkilometers veel duurder dacht ik.

Of heb je zelf al iets interessanters gevonden?
Neem je de cashback die je met de oude aanbieding hebt gekregen niet mee in je berekening, maar enkel het bruto maandbedrag? Netto is de oude aanbieding namelijk een stuk goedkoper als je 1 jaar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Neem je de cashback die je met de oude aanbieding hebt gekregen niet mee in je berekening, maar enkel het bruto maandbedrag? Netto is de oude aanbieding namelijk een stuk goedkoper als je 1 jaar rijd.
Haha oeps, helemaal vergeten om die mee te nemen! Wat stom 8)7

Ja dat zijn ook nog eens € 143 verschil maandelijks in het voordeel van de eerdere aanbieding. Tenminste, als je de E-C4 na het eerste jaar weer inlevert, zoals ik inderdaad gedaan heb. Al moet je de cashback dan eigenlijk ook over 24 maanden spreiden om een eerlijke vergelijking te maken.

Maakt ook allemaal niet meer uit, de oudere aanbieding zal waarschijnlijk toch niet terug komen.

Al zou het me niks verbazen als Van Beek straks ineens weer een blik met pre-facelift E-C4's opentrekt tegen een leuke leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:20:
[...]

Haha oeps, helemaal vergeten om die mee te nemen! Wat stom 8)7

Ja dat zijn ook nog eens € 143 verschil maandelijks in het voordeel van de eerdere aanbieding. Tenminste, als je de E-C4 na het eerste jaar weer inlevert, zoals ik inderdaad gedaan heb. Al moet je de cashback dan eigenlijk ook over 24 maanden spreiden om een eerlijke vergelijking te maken.

Maakt ook allemaal niet meer uit, de oudere aanbieding zal waarschijnlijk toch niet terug komen.

Al zou het me niks verbazen als Van Beek straks ineens weer een blik met pre-facelift E-C4's opentrekt tegen een leuke leaseprijs.
Haha kan gebeuren.
Ben ook benieuwd wanneer ze nieuwe E-C4 binnen krijgen. Die zou een efficiëntere aandrijflijn hebben ook. Miss leuk voor een volgende x 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ramon_1984 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:17:
[...]
Hier hetzelfde, wel met de mededeling dat het wel goed in het systeem staat
Ik heb na 3 maand uiteindelijk alles op papier* gekregen wat betreft de extra bijgekochte garantie.

*Getekend contract + voorwaarden en screenshot van wat in het systeem staat.

Wel zo fijn, aangezien ik aan eind van garantie van plan ben de auto door te verkopen met resterende garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruben0s op 22-01-2025 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Ruben0s schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Ik heb na 3 maand uiteindelijk alles op papier* gekregen wat betreft de extra bijgekochte garantie.

*Getekend contract + voorwaarden en screenshot van wat in het systeem staat.

Wel zo fijn, aangezien ik aan eind van garantie van plan ben de auto door te verkopen met resterende garantie.
Aah , hier nog steeds niks gekregen.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je alle papieren hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ramon_1984 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:36:
[...]

Aah , hier nog steeds niks gekregen.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je alle papieren hebt gekregen?
Niet veel bijzonders. Bij aankoop had de dealer tegen mij gezegd dat ik de papieren van Stellantis kon verwachten. Toen dit na een maand niet het geval was heb ik een berichtje gestuurd via whatsapp. Maand later nog een keer herinnering gestuurd dat het nog niet binnen was.

Gisteren kreeg ik e-mail dat ze eindelijk bericht hadden van Stellantis met alle gegevens in de bijlage.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 22-01-2025 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Ruben0s schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:41:
[...]

Niet veel bijzonders. Bij aankoop had de dealer tegen mij gezegd dat ik de papieren van Stellantis kon verwachten. Toen dit na een maand niet het geval was heb ik een berichtje gestuurd via whatsapp. Maand later nog een keer herinnering gestuurd dat het nog niet binnen was.

Gisteren kreeg ik e-mail dat ze eindelijk bericht hadden van Stellantis met alle gegevens in de bijlage.
Aah oké, ik zal ze ook dan maar weer eens een mailtje sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaeltb
Hier ook de auto ingeleverd. Toch een jaar met plezier in gereden, auto beviel goed, erg comfortabel. Range was krap, en de prijs zonder cashbash voor mij ook te hoog.

Gelukkig niets bij hoeven te betalen, zat 1 deukje in, iets kleiner dan een 2 euro munt.

Rijd nu rond in een Tesla model 3 long range uit 2019 met 160k km op de klok. Bevalt ook erg goed. Veel sneller, en stuurt meer als een kart in vergelijking tot de citroen. Citroen was comfortabeler, en toch ook wel fijnere stoelen. Jammer dat je dit niet kan combineren. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thoraxx
Ik lever de ec4 ook in na een jaartje rijden.
Ga niet meer voor elektrisch rijden kiezen voor nu. Range toch iets te klein en laden duurde me te lang. Zeker als je bij fastned aankomt en ook nog eens moet wachten tot de paal vrij is.

Ga nu een mild hybride C4 nemen. Stukje duurder maar geen gezeur met laden en meer opties erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:13:
Ik lever de ec4 ook in na een jaartje rijden.
Ga niet meer voor elektrisch rijden kiezen voor nu. Range toch iets te klein en laden duurde me te lang. Zeker als je bij fastned aankomt en ook nog eens moet wachten tot de paal vrij is.

Ga nu een mild hybride C4 nemen. Stukje duurder maar geen gezeur met laden en meer opties erop.
Ik zag hem in de nieuwste actie van Van Beek staan ja. Nieuw model ook zag ik, toch leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0y6PIKDMCBChDqeZu6r4zPsWrSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sc71162JofwsBdcDiuguPMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hybride wordt nog een stuk interessanter als de wegenbelasting van de EV gelijk getrokken wordt met de benzine auto. Dus wie weet over 2 jaar ook iets voor mij als ik de mijne weer moet inleveren.

[ Voor 20% gewijzigd door Rolfy op 15-02-2025 16:06 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Ik zag hem in de nieuwste actie van Van Beek staan ja. Nieuw model ook zag ik, toch leuk!

[Afbeelding]

Hybride wordt nog een stuk interessanter als de wegenbelasting van de EV gelijk getrokken wordt met de benzine auto. Dus wie weet over 2 jaar ook iets voor mij als ik de mijne weer moet inleveren.
Precies die actie ja! Waar zag jij hem? Kan hem zelf niet online vinden.
Stukje duurder wel... maar voor mij het waard.
Hoe bevalt leasys voor jou? De voorwaarden zijn wel iets schraler zag ik al

[ Voor 3% gewijzigd door Thoraxx op 15-02-2025 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:48:
[...]

Precies die actie ja! Waar zag jij hem? Kan hem zelf niet online vinden.
Stukje duurder wel... maar voor mij het waard.
Hoe bevalt leasys voor jou? De voorwaarden zijn wel iets schraler zag ik al
Eerlijk gezegd monitor ik hun website al een tijdje. Dus zodra ze een wijziging doorvoeren op hun website krijg ik een melding :+
En aangezien ik precies kan zien wat er gewijzigd wordt, ga ik pas op de website kijken als er iets interessants op staat zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bu2D5GrDPR33i1KwcjX0Vnks9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peOX1WDA13WG5IA74jDjUWlo.jpg?f=fotoalbum_large

Leasys bevalt prima, ik heb ze nog niet nodig gehad haha!

Ze incasseren netjes iedere maand, en aangezien het een splinternieuwe auto is heb ik ze dus verder nog nergens voor nodig gehad.

De kosten voor meerkilometers buiten het contract zijn wat hoog, maar verder mag ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:04:
[...]

Eerlijk gezegd monitor ik hun website al een tijdje. Dus zodra ze een wijziging doorvoeren op hun website krijg ik een melding :+
En aangezien ik precies kan zien wat er gewijzigd wordt, ga ik pas op de website kijken als er iets interessants op staat zoals dit:

[Afbeelding]

Leasys bevalt prima, ik heb ze nog niet nodig gehad haha!

Ze incasseren netjes iedere maand, en aangezien het een splinternieuwe auto is heb ik ze dus verder nog nergens voor nodig gehad.

De kosten voor meerkilometers buiten het contract zijn wat hoog, maar verder mag ik niet klagen.
Haha ideaal zeg dat kende ik niet, die app om die site mee te monitoren. Ga ik ook eens gebruiken.

Jij hebt nu ook de max versie volgens mij he? Alleen dan de ec4. Wat betaal jij nu per maand als ik vragen mag? Heb je hem weer in het zwart ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Haha ideaal zeg dat kende ik niet, die app om die site mee te monitoren. Ga ik ook eens gebruiken.

Jij hebt nu ook de max versie volgens mij he? Alleen dan de ec4. Wat betaal jij nu per maand als ik vragen mag? Heb je hem weer in het zwart ook?
Ja, de max versie E-C4. Platinum grey is hij. Sjiek hoor !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbzmGkhWUJQFpAuEb1O1xCwWl4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3xYayxlAAY9yQWP1BFNZ9CY.jpg?f=fotoalbum_large

Het was bruto € 419 per maand, en daar ging de subsidie nog van af. Netto € 378 zeg ik even uit mijn hoofd.

Ik zie trouwens net dat het brutobedrag met ingang van januari € 440 is geworden, inclusief wegenbelasting. 2 jaar contract, 10.000 km per jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfy op 16-02-2025 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Ja, de max versie E-C4. Platinum grey is hij. Sjiek hoor !

[Afbeelding]

Het was bruto € 419 per maand, en daar ging de subsidie nog van af. Netto € 378 zeg ik even uit mijn hoofd.

Ik zie trouwens net dat het brutobedrag met ingang van januari € 440 is geworden, inclusief wegenbelasting. 2 jaar contract, 10.000 km per jaar.
Zo dan zeer mooie auto ook en een stuk goedkoper alsnog dan de nieuwe aanbieding.
Rijd toch wel echt lekker comfortabel he! Citroen en de max uitvoering is helemaal gaaf. Die geblindeerde ramen maken hem nog mooier.

Ik vind de facelift niet persee mooier, jij?

Geniet ervan!

[ Voor 5% gewijzigd door Thoraxx op 15-02-2025 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Thoraxx schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:51:
[...]

Zo dan zeer mooie auto ook en een stuk goedkoper alsnog dan de nieuwe aanbieding.
Rijd toch wel echt lekker comfortabel he! Citroen en de max uitvoering is helemaal gaaf. Die geblindeerde ramen maken hem nog mooier.

Ik vind de facelift niet persee mooier, jij?

Geniet ervan!
Niet persé mooier nee >:)

Dan vind ik de vernieuwing van de C3 (Aircross) veel beter geslaagd.

Beetje offtopic maar wellicht wel interessant voor jou als je de hybride nog niet hebt besteld, en mede E-C4 en andere electrische rijders:

Ik zit sinds een paar maanden met een dynamisch energiecontract bij Tibber, en heb bij hen met flinke korting een 'slim' laadpunt gekocht van Easee. Tibber gebruikt mijn E-C4 nu om voor hun overtollige energie te laden tegen 'dumpprijzen'. Daardoor rijd je nóg een stuk voordeliger.

Voorbeeldje van zo'n dumpactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaVZ7fGXErCRawhgKBSGXFybX0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZIxMYvaDxDbR3NVNLYK7Oth.jpg?f=fotoalbum_large

Voorbeeld van de maandelijkse en totale opbrengsten (grid rewards) binnen een paar maanden tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cVQLSx91az3ZPD0kJQbnLoeGEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZAyu0XLO4iKf3D8hWP4K6bc.jpg?f=fotoalbum_large

Is overigens volledig instelbaar en vrijwillig, je kunt natuurlijk ook gewoon je auto vol laden als je hem nodig hebt. Maar zolang je auto aangesloten blijft aan de lader, kan hij beschikbaar blijven voor Tibber om goedkope energie in de accu te laden.

Die lader heb ik zo terugverdiend. Ik hoef de lader alleen maar aan te sluiten, en vaak wordt de accu al helemaal 'zo goed als gratis' of met veel korting volgeladen voor de volgende dag. En ook als je zonnepanelen hebt kan de slimme lader het overschot aan zonne-energie gebruiken om de accu van je auto te laden.

Misschien ook een optie voor jou of anderen om goedkoper toch electrisch te blijven rijden? Er wordt hier wel veel thuis gewerkt, dus de auto staat soms dagenlang hier op de oprit. Niet iedereen heeft die luxe natuurlijk, maar een paar uur de auto aangesloten houden kan al veel voordeel opleveren.

Oh en nee, geen aandelen Tibber of Easee hier.

Bij interesse van iemand kunnen ik en diegene wel allebei € 50 shoptegoed van Tibber krijgen als ze via mijn invitelink een energiecontract afsluiten. Zo kun je toch met flinke korting een slim laadpunt of iets anders aanschaffen!

Ik zal die link hier niet plaatsen, maar bij interesse stuur maar een dm 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Rolfy schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:30:
[...]

Niet persé mooier nee >:)

Dan vind ik de vernieuwing van de C3 (Aircross) veel beter geslaagd.

Beetje offtopic maar wellicht wel interessant voor jou als je de hybride nog niet hebt besteld, en mede E-C4 en andere electrische rijders:

Ik zit sinds een paar maanden met een dynamisch energiecontract bij Tibber, en heb bij hen met flinke korting een 'slim' laadpunt gekocht van Easee. Tibber gebruikt mijn E-C4 nu om voor hun overtollige energie te laden tegen 'dumpprijzen'. Daardoor rijd je nóg een stuk voordeliger.

Voorbeeldje van zo'n dumpactie:

[Afbeelding]

Voorbeeld van de maandelijkse en totale opbrengsten (grid rewards) binnen een paar maanden tijd:

[Afbeelding]

Is overigens volledig instelbaar en vrijwillig, je kunt natuurlijk ook gewoon je auto vol laden als je hem nodig hebt. Maar zolang je auto aangesloten blijft aan de lader, kan hij beschikbaar blijven voor Tibber om goedkope energie in de accu te laden.

Die lader heb ik zo terugverdiend. Ik hoef de lader alleen maar aan te sluiten, en vaak wordt de accu al helemaal 'zo goed als gratis' of met veel korting volgeladen voor de volgende dag. En ook als je zonnepanelen hebt kan de slimme lader het overschot aan zonne-energie gebruiken om de accu van je auto te laden.

Misschien ook een optie voor jou of anderen om goedkoper toch electrisch te blijven rijden? Er wordt hier wel veel thuis gewerkt, dus de auto staat soms dagenlang hier op de oprit. Niet iedereen heeft die luxe natuurlijk, maar een paar uur de auto aangesloten houden kan al veel voordeel opleveren.

Oh en nee, geen aandelen Tibber of Easee hier.

Bij interesse van iemand kunnen ik en diegene wel allebei € 50 shoptegoed van Tibber krijgen als ze via mijn invitelink een energiecontract afsluiten. Zo kun je toch met flinke korting een slim laadpunt of iets anders aanschaffen!

Ik zal die link hier niet plaatsen, maar bij interesse stuur maar een dm 8)
Mooie oplossing!
Ik heb helaas geen eigen oprit dus voor mij niet handig jammer genoeg.

Daarnaast is de range in de winter voor mij echt veel te laag. Dus ik ga er voor nu niet meer voor kiezen.

Maar zo kan je zelfs geld verdienen joh. Netjes! Dat maakt elektrisch rijden wel heel goedkoop. Wellicht maak je er iemand anders mee blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:28
2 Vraagjes

Nu heb ik een E-C4 Feel met Pack Drive Assist en vind het semi-autonoom rijden heerlijk. Nu verloopt mijn private lease en ben ik op zoek naar een andere E-C4.

- Is voor het semi-autonoom rijden (dus automatisch afstand houden tot de voorganger, de auto zelf binnen de wegbelijning houden) alleen bij Pack Drive Assist of zit die ook op andere modellen zonder dit pack?
- Vanaf welk jaar is wireless CarPlay standaard?

Ik twijfel tussen een 2021 Feel-versie en een 2023 Shine. De Shine heeft veel extra’s, 25.000 minder km’s gereden en fabrieksgarantie (die goedkoop te verlengen is). Maar is €5000 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Ik meende te weten dat de headunit die kan navigeren, geen draadloze CarPlay of AA kan, maar alleen bedraad. De eenvoudigere headunit (die ik zelf heb in mijn '23 Feel Pack) kan wel beide draadloos (maar dus niet navigeren).

Onze Feel Pack stuurt wel automatisch bij (rudimentair) maar houdt niet automatisch afstand. Hij waarschuwt wel als je te dichtbij voorliggers komt, maar grijpt niet in.

Een voordeel van de '23 boven de '21 is dat je percentage SOC kunt oproepen met knopje op de ruitenwisserhendel. De eerste bouwjaren kunnen dit percentage niet weergeven, daar heb je dus alleen de indicator die altijd onderin het scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
ThsAdrns schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:16:
Ik meende te weten dat de headunit die kan navigeren, geen draadloze CarPlay of AA kan, maar alleen bedraad. De eenvoudigere headunit (die ik zelf heb in mijn '23 Feel Pack) kan wel beide draadloos (maar dus niet navigeren).
Misschien dat dit voor de eerdere modellen geldt, maar niet voor alle. De 2023 E-C4 waar ik gisteren in had gereden had navigatie en wireless Carplay.
ThsAdrns schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:16:
Onze Feel Pack stuurt wel automatisch bij (rudimentair) maar houdt niet automatisch afstand. Hij waarschuwt wel als je te dichtbij voorliggers komt, maar grijpt niet in.

Een voordeel van de '23 boven de '21 is dat je percentage SOC kunt oproepen met knopje op de ruitenwisserhendel. De eerste bouwjaren kunnen dit percentage niet weergeven, daar heb je dus alleen de indicator die altijd onderin het scherm staat.
Bij mijn 2022 E-C4 werd het accupercentage niet standaard in de display weergegeven. Maar wel als je op het knopje op de hendel van de ruitenwisser drukt. Maar ik weet niet of dit voor eerdere modellen ook geldt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• L.N.
Gisteren heb ik mijn 2022 E-C4 ingeleverd, want de private lease was na 3 jaar afgelopen. Het was een Feel met Pack Drive Assist. Gelijk al bericht van de LM gehad dat er geen "verwijtbare" schade op zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG3qGJMhfHfpDeGZdWcXpXPVc0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usIEgXNyRSHnXYOC3hIhzyVf.jpg?f=fotoalbum_large

En gelijk maar een nieuwe gekocht. Het is een Shine uit 2023 met 17.000 km op de teller en komt met veel extra's tegenover de Feel (o.a. HUB, verwarmde stoelen, groter scherm infotainment). De prijs was was even slikken, maar denk nog meer voor de vorige eigenaar. In minder dan 2 jaar is de waarde van de auto gehalveerd. De auto krijg ik ergens de volgende week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0zVgyQ6Y9fVGbqypwV11u89Vr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z93k5XBho7OLUzBpSj0Z1Sil.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHH-0yNAYNqR8pIAGs9afJ8lZNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cQKvO7trjQWmSXRR2Gb11x4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Goed nieuw, de remote control dienst is afgelopen, maar ik kan de auto nog wel uitlezen via Home assistsnt/PSA car controller!
Ook standkachel aanzetten werkt gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door HaTe op 28-02-2025 23:34 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
HaTe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:24:
Goed nieuw, de remote control dienst is afgelopen, maar ik kan de auto nog wel uitlezen via Home assistsnt/PSA car controller!
Ook standkachel aanzetten werkt gewoon.
Dat is inderdaad goed nieuws! Ik heb me bij de vorige C4 al flink geërgerd dat ik na een jaar moest gaan betalen om de app te kunnen blijven gebruiken. Heb ik niet gedaan, maar miste de app toch wel daarna.

Bij 'mijn' nieuwe C4 loop ik over 9 maanden natuurlijk tegen hetzelfde probleem aan. Mooi dat dit via HA dan wel mogelijk blijft.

Ik vind het overigens echt niet van deze tijd dat er betaald moet worden om basisbediening via de app te kunnen behouden.

Alleen dat zou voor mij al een reden zijn om deze auto niet aan te schaffen, ook niet tweedehands. Nu loopt mijn lease contact nog maar een jaar door na het eerste jaar, dus dan kost het me minder dan € 100 om de app te kunnen blijven gebruiken tot aan het eind van het contract. Dat is nog te overzien.

Maar ik moet er echt niet aan denken om nog jarenlang elke maand ongeveer € 7 (?) te betalen voor de basisbediening van mijn auto via de app.

Mijn schoonvader heeft een Ford Puma van enkele jaren oud nu. App bediening is en blijft gewoon gratis voor hem, zoals het hoort. En het werkt geloof ik ook nog eens feilloos ook. Tss tss Stellantis!!!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste