Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rwijnhov
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-04 08:03
Mede-auteur:
  • theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 08:57

theorganiser

Welkom in het topic over de Elektrische C4 de Citroën ë-C4 om precies te zijn.
Dit topic is ontstaan naar aanleiding van veel posts in het private lease topic door een actie bij Citroën dealer van Beek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfIjtc2yJLUmQbtSg7WjIErsufc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KE5lhIbrPSAmlCIwl1vbxTVv.jpg?f=fotoalbum_small

Een kleine introductie over de Citroën ë-C4:
Op dit moment (oktober 2023) zijn er op het moment van schrijven een aantal modellen:
Feel, Feel Pack en het Shine model.
Waarbij het Shine model het volledigst is uitgerust.
Alle modellen hebben een actieradius van 357KM (WLTP)
Volgens een test van autoreview kwamen ze bij 100km/h uit op een range van 225km ( in comfort stand) en bij 130Km/h op een range van 164KM
De Citroën e-C4 is 136 pk sterk, heeft een accupakket van 50 kWh en kan snelladen met 100 kW

Uiteraard kan er in dit topic van alles besproken worden over de Citroën ë-C4 zoals private lease deals, onderhoud en vragen over de Citroën ë-C4 App. Ook ervaringen met Stellantis met betrekking tot de Citroën ë-C4 kunnen hier gedeeld worden.
Mochten er aanvullingen zijn voor deze topic start stuur een PB :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x896R-w17J2rfwDw36Ogx0oUgYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gu03t7Wu5qaRdAQ7FjSXJWWn.png?f=user_large

[ Voor 96% gewijzigd door theorganiser op 05-10-2023 16:47 . Reden: aanvulling ]

• rwijnhov
Laat ik zelf even aftrappen. Is het iemand al gelukt de connect plus services te activeren de afgelopen week. Ik een zeker 2 anderen krijgen een nietszeggende foutmelding na activering. En de helpdesk heeft 0 verstand hiervan lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Activeren lukte mij pas nadat ik toch zeker tien ritten had gemaakt en de app gesynct was. Mijn probleem zit hem in het gebruik van die connected apps. Ik krijg de foutmelding: uw auto staat in privacy modus als ik wil voorverwarmen of op afstand alvast de airco laten draaien. Druk op de Citroen knop + SOS voor 5 seconden om dit uit te schakelen. 1) ik heb geen citroen knop: enkel Road assist knop en SOS knop. 2) ik heb via de instellingen allang aanstaan dat mijn auto gegevens deelt met Citroën. Nl deel data en voertuig informatie.

Deze stappen staan ook als uitleg voor het scherm type 2 bij Peugeot (is hetzelfde platform) Verder kan ik het display achter het stuur niet aanpassen. Ik wil graag de verbruikgegegens permanent in beeld hebben / houden. Dat vind ik accurater dan een staafdiagram opgedeeld in kwarten. Nu kan ik het enkel voor een paar seconde inzien. Voor de rest rijd de EC4 prima. Met gemixt gebruik en 19/20 graden haal ik 340km op een volle accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
Al ruim 600 km gereden. Syncy wel de ritten en dergelijke. Kan alleen de one plus services niet activeren. Al wel 100 keer geprobeerd. Citroen helpdesk is useless. Fijne auto, app en service technisch is het een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
Zelf sinds deze week trotse eigenaar van de Citroën e c4 feel pack.
Rijdt als een zonnetje.

Echter ook problemen met het activeren van de extra services. Via de helpdesk nu contact per mail maar niet het idee dat ze heel slim zijn.

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:29
Joosie200 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:46: Verder kan ik het display achter het stuur niet aanpassen.
Als je op het knopje van het uiteinde van je richtingaanwijzer drukt, wisselt de info op het scherm achter het stuur. :*)

• Joosie200
  • Niet online
timelezzzzz schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:43:
[...]

Als je op het knopje van het uiteinde van je richtingaanwijzer drukt, wisselt de info op het scherm achter het stuur. :*)
Ja voor wel 1 seconde. Ik wil gewoon permanent de cijfers voor mijn neus qua verbruik. Of ik moet het knopje ingedrukt gaan vastlijmen :P

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 18:01
Ik heb helaas hetzelfde probleem met Connect plus.

Hebben jullie ook de bekende technische fout, contact Citroën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
Ja deze foutmelding op zowel IPad met ipados als Samsung s23 ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfnTYIgI6xCCt4rOyGiMtXUfNkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60nl5gALJE8ei7V0dhcrKJtK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door theorganiser op 30-09-2023 20:22 ]

• rwijnhov
Ja precies die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@rwijnhov zou je wellicht de TS wat kunnen opleuken? Het is nu wel aan de magere kant en komt meer over als een dumpplek voor wat vragen ipv een volwaardig topic.

Als er anderen zijn die er aan bij willen dragen, dan kunnen deze als mede-auteurs worden toegevoegd.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-03-2024
Mijn aanvraag gaat ook echt slecht. Begin september documenten ingestuurd en na 1 keer extra zaken invullen (23/9) heb ik nog steeds geen reactie. Vervelende is dat een potentiële koper van mijn huidige auto ondertussen is afgehaakt, omdat ik geen duidelijkheid kan geven.

Het was in het portal heel onduidelijk wat ze precies wilden dus daarvoor heb ik contact opgenomen. Ondertussen ben ik zover dat als ik deze week geen duidelijkheid krijg ik de auto niet meer hoef en door ga naar alternatieven.

Ik heb meermaals contact gezocht, maar het enige dat ik te horen krijg is dat ze bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-05 11:19
Purm86 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:54:
Mijn aanvraag gaat ook echt slecht. Begin september documenten ingestuurd en na 1 keer extra zaken invullen (23/9) heb ik nog steeds geen reactie. Vervelende is dat een potentiële koper van mijn huidige auto ondertussen is afgehaakt, omdat ik geen duidelijkheid kan geven.

Het was in het portal heel onduidelijk wat ze precies wilden dus daarvoor heb ik contact opgenomen. Ondertussen ben ik zover dat als ik deze week geen duidelijkheid krijg ik de auto niet meer hoef en door ga naar alternatieven.

Ik heb meermaals contact gezocht, maar het enige dat ik te horen krijg is dat ze bezig zijn.
Uit nieuwsgierigheid, welke vergelijkbare alternatieven heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purm86
RickyDH schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke vergelijkbare alternatieven heb je op het oog?
Verschillende occasions. Evt een MG lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov

Als je het contract al ondertekend hebt meer dan 14 dagen geleden kun je er niet meer onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Notna schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:37:
@rwijnhov zou je wellicht de TS wat kunnen opleuken? Het is nu wel aan de magere kant en komt meer over als een dumpplek voor wat vragen ipv een volwaardig topic.

Als er anderen zijn die er aan bij willen dragen, dan kunnen deze als mede-auteurs worden toegevoegd.
Er werd gevraagd in het private lease topic of we voor de ec4 een aparte in wilden maken. Bij deze dus. Mocht er iemand iets toe willen voegen aan het start topic then be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:53

Je bent niet de enige die te horen krijgt dat ze bezig zijn. Ik heb mijn aanvraag ingediend op 20 september en deze is (best snel) op 22 september definitief goedgekeurd. Sindsdien heb ik twee keer gebeld om te vragen wanneer een afspraak wordt ingepland, maar de auto zou er nog niet zijn.

Aangezien de aanvraag vrij snel is gegaan heb ik nog wel even geduld. Al hoop ik wel aanstaande week een belletje te ontvangen voor een afleverafspraak. De dealer vertelde mij dat ik in totaal (in het uiterste geval) uit moest gaan van 6 weken. Zal eind deze week wel weer bellen als ik niks te horen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

rwijnhov schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Er werd gevraagd in het private lease topic of we voor de ec4 een aparte in wilden maken. Bij deze dus. Mocht er iemand iets toe willen voegen aan het start topic then be my guest.
Dat weet ik, want die vraag heb ik zelf gesteld :+

Over het algemeen is het wel de bedoeling dat, als iemand zoiets aanmaakt, er ook wat moeite in gestopt wordt.

Dat je niet meteen een heel boekwerk er in zet: ok. Maar zo is het wel erg karig.

Enfin; het lijk er op alsof jij daar iig geen moeite voor gaat doen. Is er iemand anders die dat wél wil doen? If so: laat maar weten en dan voeg ik je toe als mede-auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:02
Het is hier wel gelukt om de services te activeren. Door de auto een aantal keer geheel te verwijderen uit de app (onder tabblad Auto -> 'Deze auto verwijderen') en opnieuw toe te voegen. Daarnaast de app een aantal keer opnieuw geïnstalleerd.

Op zich werkt de app nu wel, ik kan zien of de auto aan het laden is en tot welk niveau deze is geladen. Ware het niet dat deze status vaak enorm achterloopt en vaak niet refresht en dus een oud niveau laat zien.

Op de app kan je dus ook niet echt vertrouwen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Joosie200 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:46:Verder kan ik het display achter het stuur niet aanpassen. Ik wil graag de verbruikgegegens permanent in beeld hebben / houden. Dat vind ik accurater dan een staafdiagram opgedeeld in kwarten. Nu kan ik het enkel voor een paar seconde inzien. Voor de rest rijd de EC4 prima. Met gemixt gebruik en 19/20 graden haal ik 340km op een volle accu.
Dit is zeker mogelijk. Via het hoofdscherm kan je extra pagina's toevoegen aan het scherm achter het stuur. Weet zo 1-2-3 niet waar dit precies zit, maar bij mij werkt dit prima. Met de knop op de linkerhendel switch je tussen pagina's, met de knop op de rechterhendel zie ik even kort de verbruiksgegevens. Hier overigens wel de nieuwe versie van het infotainment systeem, weet niet hoe het met de oudere versie zit.

De oudere versie zit o.a. op de normale Feel uitvoering. De Feel pack (2023) heeft de nieuwe versie. Je kan het zien aan de fin i.p.v. antenne op de auto, nieuwe interface en CarPlay op volledige schermgrootte.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuwor op 01-10-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:18
Fuwor schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:03:
Het is hier wel gelukt om de services te activeren. Door de auto een aantal keer geheel te verwijderen uit de app (onder tabblad Auto -> 'Deze auto verwijderen') en opnieuw toe te voegen. Daarnaast de app een aantal keer opnieuw geïnstalleerd.

Op zich werkt de app nu wel, ik kan zien of de auto aan het laden is en tot welk niveau deze is geladen. Ware het niet dat deze status vaak enorm achterloopt en vaak niet refresht en dus een oud niveau laat zien.

Op de app kan je dus ook niet echt vertrouwen. :X
ook hier problemen met de app, kon tot 2 weken terug af en toe klimaat regelen vanuit de app, maar sinds een tijdje krijg ik alleen maar melding server error unknown.

Zou het helpen om jou stappen te volgen , en kan jij nu ook je climaat vanuit de app regelen ?
Alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
Tommyx14 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

ook hier problemen met de app, kon tot 2 weken terug af en toe klimaat regelen vanuit de app, maar sinds een tijdje krijg ik alleen maar melding server error unknown.

Zou het helpen om jou stappen te volgen , en kan jij nu ook je climaat vanuit de app regelen ?
Alvast bedankt voor je reactie
Ik heb het zojuist even geprobeerd (niet gepland maar via de knop in de app). De auto trekt nu ±200watt van het net en geeft in de app aan dat de auto bezig is met preconditioneren. Hij blijft echter wel staan op 'De uitgevoerde opdracht verzenden'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyIoy4UenVldBg8UN9X8sKNp5IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JChaVXzzCoQhMHQYIpoNQnlR.jpg?f=fotoalbum_large

Na een herstart van de app kan ik pas weer stoppen met reconditioneren. Geen idee of het ook blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Fuwor schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Dit is zeker mogelijk. Via het hoofdscherm kan je extra pagina's toevoegen aan het scherm achter het stuur. Weet zo 1-2-3 niet waar dit precies zit, maar bij mij werkt dit prima. Met de knop op de linkerhendel switch je tussen pagina's, met de knop op de rechterhendel zie ik even kort de verbruiksgegevens. Hier overigens wel de nieuwe versie van het infotainment systeem, weet niet hoe het met de oudere versie zit.
Ik heb de feel uitvoering, de linkerhendel doet niks bij mij. Extra pagina's toevoegen kan ik ook niet. Het instellingenmenu is zeer spartaans. Feel pack was er alleen in zwart of grijs en ik wilde graag elixer red. Die kwam enkel in de feel uitvoering wat de meest basic uitvoering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvossen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 18:01
@Fuwor nog meer tips hoe Connect plus te activeren? App paar keer verwijdert en auto uit account verwijdert maar nog geen luck…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theorganiser
Notna schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Dat weet ik, want die vraag heb ik zelf gesteld :+

Over het algemeen is het wel de bedoeling dat, als iemand zoiets aanmaakt, er ook wat moeite in gestopt wordt.

Dat je niet meteen een heel boekwerk er in zet: ok. Maar zo is het wel erg karig.

Enfin; het lijk er op alsof jij daar iig geen moeite voor gaat doen. Is er iemand anders die dat wél wil doen? If so: laat maar weten en dan voeg ik je toe als mede-auteur.
voeg mij maar toe probeer ik er wat moois van te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

theorganiser schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

voeg mij maar toe probeer ik er wat moois van te maken
Bij deze, en uiteraard: super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 19:16

d0s

sssst

Over de stellentis apps en bijbehorende backend is de algemene consensus op diverse fora en ook bijv. hier in het peugeot topic volgens mij dat het vaker niet dan wel werkt ;)

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Soms werkt het, soms niet... maar zeker niet realtime. De auto push meestal pas als de auto wordt aangezet of over de nacht heen is mijn ervaring. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar het in mijn 4 maanden nog niet consistent werkend gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purm86
Ondertussen is na tig keer contact zoeken, deze keer via Van Beek, eindelijk antwoord gekomen. Ze keuren mijn aanvraag helaas af ivm inkomsten als zzp-er sinds begin dit jaar. Alternatief dat wordt geboden; afsluiten via vriend of familielid (dat is natuurlijk geen optie).

Ik ben er best wel geïrriteerd over, aangezien ik van begin af aan heb aangegeven dat de situatie zo was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martijndevriess
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:49

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickyDH
Nu nog hopen dat het echt oktober 2023 wordt en niet oktober 2024 :+

Maar zou wel een mooie aanpassing zijn waar iedereen op zit te wachten als ik het zo lees.

[ Voor 13% gewijzigd door RickyDH op 02-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Is er iemand wiens aanvraag op of rond 20 september definitief is goedgekeurd al gebeld voor een afspraak om de auto op te halen.

Het is inmiddels 2 weken geleden en na twee keer gebeld te hebben wacht ik nu maar geduldig af. Het zou tot 6 weken kunnen duren, maar hoop niet dat het zo lang duurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timelezzzzz
Voor wie nog twijfelt over de e-C4 is dit wellicht ook interssante optie: DS3 elektrisch voor 349 euro in dezelfde lease constructie. Kleinere auto, maar met sterkere motor, groter accupakket en een betere actieradius. https://www.dsstorebreda.nl/ds3-e-tense-cashback-deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
Dani197 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:54:
Is er iemand wiens aanvraag op of rond 20 september definitief is goedgekeurd al gebeld voor een afspraak om de auto op te halen.

Het is inmiddels 2 weken geleden en na twee keer gebeld te hebben wacht ik nu maar geduldig af. Het zou tot 6 weken kunnen duren, maar hoop niet dat het zo lang duurt.
Heb je het contract al getekend en opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 21:42
Kan iemand mij zeggen waar die voorwaarden van die 299 euro staan?
Ik ben in de markt voor een 2e hands benzine versie maar als ik de som maak obv 299 dan is het haast stom om 20k stuk te slaan op een gebruikte van 1,5 jaar oud. Aan wegenbelasting verzekering onderhoud en rente opbrengst kom ik op 50+40+25+50=165 dus een afschrijving van 135 pm of 1.620 per jaar. Die auto die ik nu zou kopen die schrijft waarschijnlijk meer af dan 1.620 per jaar en ik heb een luxere uitvoering.

Dan het prijsverschil tussen benzine en electrisch obv 15.000 km.
15000/15=1000l a 2 euro =2000
15000/5= 3000 kwh a 0,4= 1200 ( heb een dynamisch tarief)

Zie ik iets over het hoofd? Als ik het goed gelezen heb is het tarief obv 10.000 km en iedere extra 6 cent zou dus nog 25 euro ectra per maand zijn. Ik zie het vooral als optie om extreem goedkoop een nieuwe auto te rijden en na 1 jaar de auto de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 10:36
Joosie200 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:44:
[...]

Ja voor wel 1 seconde. Ik wil gewoon permanent de cijfers voor mijn neus qua verbruik. Of ik moet het knopje ingedrukt gaan vastlijmen :P
Knopje op het uiteinde van de richting aanwijzer idd en dan kiezen voor Personal 2. Vervolgens kun je met het knopje op de hendel aan de rechterkant kiezen tussen actueel, trip, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Accountant schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:18:
Kan iemand mij zeggen waar die voorwaarden van die 299 euro staan?
https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

Ze hebben de alinea met: bij ophalen van de auto boeken wij 1717 euro over weggehaald en vermelden enkel dat ze nog 1 batch hebben voor oktober. Wel is de actie zo ingestoken. Van Beek heeft flink wat batches los gepeuterd van de importeur en korting bedongen om klanten over te halen naar hem te gaan ipv de lokale dealer.

In je berekening zie je niks over je hoofd. Kanttekening is wel: die 299 euro geldt bij 12 schadevrije jaren. Heb je minder dan 6 SVJ zoals ik dan betaal je 15 euro bij. Dan zit je op 314 euro. 1717/12 = 143,08 euro maandelijkse korting. Plus de sepp subsidie van 42 euro nog wat is 185 euro aan cashback en subsidie. Zo kom je dus op 499 - 185 = 314 euro in mijn situatie. Of dus 484 - 185 = 299 euro actietarief als je maar genoeg schadevrije jaren hebt.

Met laden bij Tesla voor 23 cent kun je de som nog goedkoper doen uitvallen of het overschot aan je pv gebruiken door dan je EC4 laden indien eigen oprit. Het is een simpele rekensom verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Heb een afspraak gemaakt voor aanstaande zaterdag. Zie weinig risico om dit een jaartje te proberen en dan zijn hopelijk de occasion prijzen met 1500 tot 2000 gezakt en kan ik dan een 2e handse benzine pakken of als ev rijden bevalt zoeken naar een leuke nieuwe actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
Joosie200 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

https://citroenvanbeek.nl/citroen-e-c4-cashback-actie

Ze hebben de alinea met: bij ophalen van de auto boeken wij 1717 euro over weggehaald en vermelden enkel dat ze nog 1 batch hebben voor oktober. Wel is de actie zo ingestoken. Van Beek heeft flink wat batches los gepeuterd van de importeur en korting bedongen om klanten over te halen naar hem te gaan ipv de lokale dealer.

In je berekening zie je niks over je hoofd. Kanttekening is wel: die 299 euro geldt bij 12 schadevrije jaren. Heb je minder dan 6 SVJ zoals ik dan betaal je 15 euro bij. Dan zit je op 314 euro. 1717/12 = 143,08 euro maandelijkse korting. Plus de sepp subsidie van 42 euro nog wat is 185 euro aan cashback en subsidie. Zo kom je dus op 499 - 185 = 314 euro in mijn situatie. Of dus 484 - 185 = 299 euro actietarief als je maar genoeg schadevrije jaren hebt.

Met laden bij Tesla voor 23 cent kun je de som nog goedkoper doen uitvallen of het overschot aan je pv gebruiken door dan je EC4 laden indien eigen oprit. Het is een simpele rekensom verder.
toon volledige bericht
Die 23 cent bij tesla is helaas alweer geschiedenis, het is nu rond de 40 cent zo te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
RickyDH schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Heb je het contract al getekend en opgestuurd.
Ja, op 20 september heb ik dat gedaan. Op 22 september het bericht ontvangen van Stellantis dat de aamvraag is verwerkt en definitief is goedgekeurd. In datzelfde brricht stond ook dat Stellantis dit zou doorgeven aan de dealer en dat doorgegeven wordt dat de dealer contact zal opnemen om de auto op te halen wanneer dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickyDH
Dani197 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 04:11:
[...]

Ja, op 20 september heb ik dat gedaan. Op 22 september het bericht ontvangen van Stellantis dat de aamvraag is verwerkt en definitief is goedgekeurd. In datzelfde brricht stond ook dat Stellantis dit zou doorgeven aan de dealer en dat doorgegeven wordt dat de dealer contact zal opnemen om de auto op te halen wanneer dat mogelijk is.
Ah ok, ja ik merk dat ook mijn geduld op de proef wordt gesteld hahaha! Misschien wachten ze op de volgende batch aan auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
Zojuist werd er een update naar onze ec4 gepushed. Nu kan ik de plus services wel activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
RickyDH schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 07:27:
[...]

Ah ok, ja ik merk dat ook mijn geduld op de proef wordt gesteld hahaha! Misschien wachten ze op de volgende batch aan auto's?
Ik hoop het. Wanneer is jouw aanvraag definitief goedgekeurd?

Na twee keer gebeld te hebben, wacht ik het nu even af. Mocht ik eind deze week niks hebben gehoord, dan ga ik volgende week wel bellen. Dan is het drie weken en hoopte toch dat ik de auto in 3-4 weken na goedkeuring mocht ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
Dani197 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Ik hoop het. Wanneer is jouw aanvraag definitief goedgekeurd?

Na twee keer gebeld te hebben, wacht ik het nu even af. Mocht ik eind deze week niks hebben gehoord, dan ga ik volgende week wel bellen. Dan is het drie weken en hoopte toch dat ik de auto in 3-4 weken na goedkeuring mocht ophalen.
Wij hebben eergisteren het contract opgestuurd. Nu is het weer afwachten. De dealer gaf aan nog niks te kunnen doen zolang de leasemaatschappij geen bestelling heeft gedaan. Bij mij in de portal staat er "Uw documenten zijn verstuurd en worden binnenkort beoordeeld."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theorganiser
Zojuist de topic start aangevuld met een 1e deel.
mochten mensen ideëen hebben wat ze nog meer willen zien laat het gerust weten dan zal ik nog wat meer erin zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:18
Iemand een idee om de blauwe tijdsaanduiding in scherm stil te zetten, knippert voortdurend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:30
Blijkbaar heeft de Citroen E-C4 ook twee soorten infotainment systemen.

Nieuwste variant is te herkennen aan de haaienvin en gelijk aan die van de citroen e-c4x.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmNWnhnrQLwE-ytJwSR73wz4Nu0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LtlJ9KK5pXraxQ9t9fzs1eQE.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:22
Klopt. Ik had de keuze om bij Van Beek een Shine uitvoering te leasen of de Feel of Feel Pack. De Shine is de luxere uitvoering maar had nog wel het oude infotainment systeem (idd te herkennen aan een ouderwetse antenne en geen haaienvin). Carplay werkt bij het oude systeem ook alleen maar bekabeld en niet via bluetooth :?

Ik heb toch maar voor de Feel Pack gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
De antenne variant is ook een stuk trager en daar is 1/3 van je scherm altijd bezet met temperatuur informatie.

Volledig scherm met Apple CarPlay of Android auto is dan niet mogelijk.

Oude systeem

YouTube: Citroen e-C4 - HOW TO USE Infotainment Guide

Nieuwe systeem

YouTube: New Multimedia System & Cockpit Citroen 2023

Heb zelf ook besteld bij van beek, maar kan uit de offerte niet opmaken welke variant.

Zie je op de lease offerte ook de antenne in het plaatje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh8QvhypBrgriPYIm6Qj5i2Cj78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hfXfZA8CXUTxoXcoB0Vzat5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Ruben0s op 06-10-2023 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
2 vraagjes aan de mensen die al een aanvraag hebben gedaan:
Weet iemand of die 12 schade vrije jaren een harde knip is. Zit zelf namelijk op 11 Antwoord gevonden.
Wie mogen er allemaal in de auto rijden? Contract zal op mezelf komen te staan maar mijn vrouw zal er ook (veel) in gaan rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Accountant op 06-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:44
Accountant schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:57:
2 vraagjes aan de mensen die al een aanvraag hebben gedaan:
Weet iemand of die 12 schade vrije jaren een harde knip is. Zit zelf namelijk op 11 Antwoord gevonden.
Wie mogen er allemaal in de auto rijden? Contract zal op mezelf komen te staan maar mijn vrouw zal er ook (veel) in gaan rijden.
Volgens mij mag iedereen met een geldig rijbewijs in jouw lease auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Ruben0s schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 06:30:
De antenne variant is ook een stuk trager en daar is 1/3 van je scherm altijd bezet met temperatuur informatie.

Volledig scherm met Apple CarPlay of Android auto is dan niet mogelijk.

Oude systeem

YouTube: Citroen e-C4 - HOW TO USE Infotainment Guide

Nieuwe systeem

YouTube: New Multimedia System & Cockpit Citroen 2023

Heb zelf ook besteld bij van beek, maar kan uit de offerte niet opmaken welke variant.

Zie je op de lease offerte ook de antenne in het plaatje?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Volgens mij zijn de Feel versies uitgerust met het oude entertainment systeem, de Feel Pack versies hebben het nieuwe entertainment systeem.

De Shine versie weet ik niet zeker, aangezien die nu ook met de nieuwe motor van 156 pk en accu van 54 kWh geleverd worden. Lijkt mij sterk dat daar nog het oude entertainment systeem in zou zitten, maar in een oudere Shine met 136 pk motor en 50 kWh accu zit waarschijnlijk nog wel het oude entertainment systeem.

De Shine versie was niet beschikbaar in deze actie toen ik mijn aanvraag heb gedaan 3 maanden geleden. Mijn Feel Pack versie heeft het nieuwe entertainment systeem in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwijnhov
feel oude systeem feel pack nieuwe systeem in de van beek aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
De bestelling is geplaats een Iceland blue in feel pack. Niet mijn directe keuze qua kleur maar mijn vrouw wilde die kleur en zij gaat in de auto rijden dus daar had ik geen inbreng :+ . Gelukkig vond ze mijn keuze voor de EC4 wel ok wat een genot een EV!
RickyDH schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:32:
[...]

Die 23 cent bij tesla is helaas alweer geschiedenis, het is nu rond de 40 cent zo te zien :(
Bij Eneco kun je nog steeds tegen 23 cent laden zie ik. Wilde eerst een granny lader aanschaffen icm dynamische tarieven om zo gunstig mogelijk thuis te laden maar denk dat mijn tactiek nu gaat worden om op 4km van mijn huis te gaan laden en ondertussen te gaan wandelen/hardlopen. Tegen dit tarief kan mijn dynamisch tarief niet vaak tegenop. Ik wandel.hardloop graag en doe dit meerdere malen per week dus zie het vooral als een leuke manier om weer een "iets" nieuwere omgeving te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudokoper
Vandaag (gister inmiddels) de E-C4 opgehaald. Ik kwam tot de ontdekking dat er geen granny lader bij geleverd is. Dit had ik eigenlijk wel verwacht want ik heb hiervoor een Outlander PHEV en een Kia E-Niro gehad en daar zat hij wel bij.

Welke laadoplossing gebruiken jullie? Iemand die de lader heeft aangeschaft voor opladen via het stopcontact? Ik neig hier wel naar omdat ik niet elke dag rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Pseudokoper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 01:40:
Vandaag (gister inmiddels) de E-C4 opgehaald. Ik kwam tot de ontdekking dat er geen granny lader bij geleverd is. Dit had ik eigenlijk wel verwacht want ik heb hiervoor een Outlander PHEV en een Kia E-Niro gehad en daar zat hij wel bij.

Welke laadoplossing gebruiken jullie? Iemand die de lader heeft aangeschaft voor opladen via het stopcontact? Ik neig hier wel naar omdat ik niet elke dag rijd.
Jammer dat er geen granny lader bij zit. Ik had ook verwacht dat die meegeleverd zou worden.

Wanneer is jouw aanvraag trouwens goedgekeurd? Toen ik de dealer gisteren belde, vernam ik dat inmiddels nagenoeg alle batches uitverkocht zijn. Wel vreemd, want op de website zie ik dat Van Beek de advertentie voor de Ë-C4 nog online heeft staan.

De laatste batches die bedoeld zijn voor mensen wiens aanvraag goedgekeurd is zouden onderweg zijn, daar val ik ook onder. Hopelijk arriveren die snel, want mijn geduld begint wel een beetje op te raken (inmiddels al 2,5 weken sinds de aaanvraag definitief is goedgekeurd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pseudokoper
Dani197 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Jammer dat er geen granny lader bij zit. Ik had ook verwacht dat die meegeleverd zou worden.

Wanneer is jouw aanvraag trouwens goedgekeurd? Toen ik de dealer gisteren belde, vernam ik dat inmiddels nagenoeg alle batches uitverkocht zijn. Wel vreemd, want op de website zie ik dat Van Beek de advertentie voor de Ë-C4 nog online heeft staan.

De laatste batches die bedoeld zijn voor mensen wiens aanvraag goedgekeurd is zouden onderweg zijn, daar val ik ook onder. Hopelijk arriveren die snel, want mijn geduld begint wel een beetje op te raken (inmiddels al 2,5 weken sinds de aaanvraag definitief is goedgekeurd).
Op 9 september heb ik de offerte ontvangen, 11 september de aanvraag gedaan en 3 oktober is de aanvraag volledig goedgekeurd. Op 3 oktober meteen gebeld en de medewerker van Van Beek in Bergen op Zoom vertelde dat de auto al in Vlissingen stond en dat hij zaterdag opgehaald kon worden.

Ik denk dat de auto al een soort van gereserveerd was voor mij want ik meen ergens in het aanvraagproces al ergens een kenteken te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Pseudokoper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Op 9 september heb ik de offerte ontvangen, 11 september de aanvraag gedaan en 3 oktober is de aanvraag volledig goedgekeurd. Op 3 oktober meteen gebeld en de medewerker van Van Beek in Bergen op Zoom vertelde dat de auto al in Vlissingen stond en dat hij zaterdag opgehaald kon worden.

Ik denk dat de auto al een soort van gereserveerd was voor mij want ik meen ergens in het aanvraagproces al ergens een kenteken te hebben gezien.
Ah oke, ik heb de mijne in Breda besteld en vernam dat de mijne in Vlissingen stond en naar Breda getransporteerd moest worden. Morgen toch maar eens bellen of ik hem niet in Vlissingen kan ophalen, want heb geen zin om nog 2-3 weken te moeten wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik heb nu 32000km achter de rug met de E-C4.

Wat me opvalt:
- Heerlijke reisauto
- Comfortabel
- Gemiddeld verbruik 16kwh/100km
- Niet meer hoeven tanken is een verademing
- De B stand is waanzinnig prettig rijden
- Auto altijd in Eco is prima vertoeven
- Los van een verplichtige update nog geen problemen ondervonden

Negatieven:
- Citroen App is waardeloos
- Tegelijk op de rem en het gaspedaal trappen in cruisecontrol stand levert een storing op en een routeberekening naar dichtsbijzijnde dealer.
- Multimedia systeem is knullig
- Ik krijg chronische jeuk van die kinderstoel ringen achterin de kofferbak, want de bodem krijg je er maar amper terug in.
- TomTom navi heeft kuren volgens mij, want stuurt me de file in ipv dat ik kan doorrijden. Terwijl Traffic aan staat. Terug naar Maps. Wel prettig is de flitspalen notificatie in de HUD.
- Carplay doet het vaak niet, omnieuw aan de kabel werkt meestal wel

Ik ben goed tevreden. Zeker voor het zeer voordelige tarief waar ik mee private lease. Nog 3jr te gaan. Benieuwd hoe Citroën de komende jaren zich verder ontwikkelt, want de E-C4 is een ondergewaardeerde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 01:34

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Aankomende vrijdag mag ik m'n E c4 dan eindelijk ophalen :*) . Ben heeeel benieuwd :)

Vandaag de Tesla laadpaal aangesloten (Echte aanrader als je de ruimte hebt, slechts €500 met app etc). Alle laadpassen voor onderweg ontvangen en geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mK5mycyHi38FNE2OdqGPKhA91q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhGZhTEAe11ms7L64Fodkgth.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Dynazap schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:20:
Aankomende vrijdag mag ik m'n E c4 dan eindelijk ophalen :*) . Ben heeeel benieuwd :)

Vandaag de Tesla laadpaal aangesloten (Echte aanrader als je de ruimte hebt, slechts €500 met app etc). Alle laadpassen voor onderweg ontvangen en geactiveerd.

[Afbeelding]
Heb even gekeken naar de Tesla laadpaal. Ziet er interessant uit, maar hoe zorg je ervoor dat andere mensen geen gebruik kunnen maken van je laadpaal? Bij andere laadpalen is dit met pasjes, maar zie dit niet bij de Tesla laadpaal. Behalve dat in de app opties zitten die alleen werken voor Tesla auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ruben0s schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 22:53:
[...]

Heb even gekeken naar de Tesla laadpaal. Ziet er interessant uit, maar hoe zorg je ervoor dat andere mensen geen gebruik kunnen maken van je laadpaal? Bij andere laadpalen is dit met pasjes, maar zie dit niet bij de Tesla laadpaal. Behalve dat in de app opties zitten die alleen werken voor Tesla auto's.
Ja, iedereen kan 'm in principe gebruiken nu.
De paal hangt bij mij helemaal achterin op de oprit, dus betwijfel of mensen dat in hun hoofd halen, haha :9 .

Een optie is om een werkschakelaar te plaatsen ergens binnen of buiten (met slot) zodat je het stroom er volledig af kan halen. Niet helemaal ideaal maar voor nu de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
Pseudokoper schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 01:40:

Ik gebruik hier een granny charger. Hier een 'Home Charge Cable 2J, 7m' van Polestar in gebruik. Deze laadt met 10A en werkt prima. Woon-werk verkeer is dagelijks ca. 140km, en aan het eind van de rit zit ik zo rond de 55-60% batterijniveau als ik op 100% begin.

Met deze 10A lader is 'ie in zo'n 11 á 12 uur weer opgeladen en begin ik de dag altijd weer op 100%. Hier gebruik ik dan zo'n 26kWh voor (gemeten via een HomeWizard Energy socket), dus het verlies is er zeker wel. Maar met mijn energietarief van 27 cent per kWh is dat nog steeds peanuts vergeleken met een publieke laadpaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudokoper
Fuwor schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik hier een granny charger. Hier een 'Home Charge Cable 2J, 7m' van Polestar in gebruik. Deze laadt met 10A en werkt prima. Woon-werk verkeer is dagelijks ca. 140km, en aan het eind van de rit zit ik zo rond de 55-60% batterijniveau als ik op 100% begin.

Met deze 10A lader is 'ie in zo'n 11 á 12 uur weer opgeladen en begin ik de dag altijd weer op 100%. Hier gebruik ik dan zo'n 26kWh voor (gemeten via een HomeWizard Energy socket), dus het verlies is er zeker wel. Maar met mijn energietarief van 27 cent per kWh is dat nog steeds peanuts vergeleken met een publieke laadpaal. :)
Ik heb deze maar besteld:

https://www.grodttrading....topcontact-eu-16a-fase-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Weet een update gehad, ineens een paar simpele spelletjes op de navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 16:41
rwijnhov schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:00:
Weet een update gehad, ineens een paar simpele spelletjes op de navi.
Welke versie is dat ? En is er verder nog iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Weet iemand of het nieuwe multimedia systeem op het vorige modeljaar beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:58

ThsAdrns

Be the change!

Ik zou er niet van uitgaan. Eerdere verbeteringen met nieuwe modeljaren zijn ook niet met terugwerkende kracht op oudere modellen uitgerold. Bijvoorbeeld de procent indicatie in de boordcomputer en de minder brede balken met temperaturen op het middelste scherm.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-02 16:41
aschja schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:43:
Weet iemand of het nieuwe multimedia systeem op het vorige modeljaar beschikbaar komt?
Volgens mijn dealer is de hardware anders en is er daarom geen upgrade mogelijkheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruben0s
Zojuist gebeld door Van Beek. Ze krijgen de auto volgende week binnen en maken hem dan rijklaar.

Ze leveren hem ook bij mij thuis af zonder extra kosten. Scheelt toch weer een rit van 460 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Daar is die dan 8) .

M'n C4 Cactus is ingekocht door Van Beek. Erg netjes allemaal en hij stond mooi onder een doek te wachten :P.

Cashback en inkoopbedrag stond binnen paar uur op mn rekening :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzqwe40IIvR6bQykeolO0axkpFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkCYTn84dg2fDyhuDaAMFT4B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBSX8zv7yoQYQZnfwFou4VYHrG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sR73dEeXB6iulAKibcrYlhNx.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Emotioneel moment. Oud en nieuw naast elkaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XewbpJjBdevsrTFEZBzwV-ryJYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9THU3m53qXBEGzesp73GCDlm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Dynazap op 13-10-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Ruben0s schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:36:
Zojuist gebeld door Van Beek. Ze krijgen de auto volgende week binnen en maken hem dan rijklaar.

Ze leveren hem ook bij mij thuis af zonder extra kosten. Scheelt toch weer een rit van 460 km.
Wtf, ik moest met de trein naar Breda komen, binnen een radius van 60 (of was het nou 100?) kilometer was thuisbezorgen mogelijk, daarbuiten absoluut niet, zelfs niet tegen betaling werd mij gezegd.

460 kilometer? Waar moet jij vandaan komen dan? Volgens mij is 230 kilometer enkele reis niet eens mogelijk naar Breda, kortste directe reisafstand gerekend? Oké, blijkbaar wel vanuit Groningen of Friesland :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfy op 13-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:43:
Daar is die dan 8) .

M'n C4 Cactus is ingekocht door Van Beek. Erg netjes allemaal en hij stond mooi onder een doek te wachten :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten :+

Geen Feel Pack uitvoering? Jij hebt zwarte "ringen" zie ik, ik dacht dat de Feel Pack altijd blauwe "ringen" had?

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfy op 13-10-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:13:
[...]

Gefeliciteerd! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten :+

Geen Feel Pack uitvoering? Jij hebt zwarte "ringen" zie ik, ik dacht dat de Feel Pack altijd blauwe "ringen" had?
De blauwe ringen zijn de standaard uitvoering ringen. Deze Feel Pack + Winterpack heeft de extra optie voor zwarte ringen (is +5 PK 8)7 ). Is bij zelf kopen paar tientjes extra voor de lak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
Rolfy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Wtf, ik moest met de trein naar Breda komen, binnen een radius van 60 (of was het nou 100?) kilometer was thuisbezorgen mogelijk, daarbuiten absoluut niet, zelfs niet tegen betaling werd mij gezegd.

460 kilometer? Waar moet jij vandaan komen dan? Volgens mij is 230 kilometer enkele reis niet eens mogelijk naar Breda, kortste directe reisafstand gerekend? Oké, blijkbaar wel vanuit Groningen of Friesland :)
Emmen. Verbaas mij er ook over, maar ze gaven aan dat ze het te druk hebben om iedereen langs te laten komen op locatie.

Ik begon ook erover dat ik zag dat ze maar binnen een straal van 30 km leverde. Persoon aan de lijn gaf aan dat dat geldt voor Citroen, maar niet voor Van Beek.

Maar ik wacht nog even af, wellicht zegt de volgende weer wat anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruben0s op 13-10-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Ruben0s schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Emmen. Verbaas mij er ook over, maar ze gaven aan dat ze het te druk hebben om iedereen langs te laten komen op locatie.

Ik begon ook erover dat ik zag dat ze maar binnen een straal van 30 km leverde. Persoon aan de lijn gaf aan dat dat geldt voor Citroen, maar niet voor Van Beek.

Maar ik wacht nog even af, wellicht zegt de volgende weer wat anders.
Zou goed kunnen natuurlijk, transport rechtstreeks vanuit de voorraad naar klant scheelt ze waarschijnlijk veel tijd in vestiging Breda. Het werd waarschijnlijk op een gegeven moment lopende band werk daar :P

Hartstikke fijn dat ze hem komen brengen, ik was er 3/4 dag voor onderweg. Al mag ik de rit naar huis eigenlijk niet tellen, dat is echt een snoepreisje in je nieuwe auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:04:
[...]

De blauwe ringen zijn de standaard uitvoering ringen. Deze Feel Pack + Winterpack heeft de extra optie voor zwarte ringen (is +5 PK 8)7 ). Is bij zelf kopen paar tientjes extra voor de lak
Wat? Betaal jij € 5 per maand extra voor die zwarte ringen?

Ach, als je dat bedrag over 72 maanden bekijkt stelt het niet eens zoveel voor. Was op mijn Perla Nera Black ook een stuk mooier geweest. Sjips man, en ik dacht nog wel dat ik alles zo goed uitgedokterd had _O-

Er is toch altijd baas boven baas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:55:
[...]

Wat? Betaal jij € 5 per maand extra voor die zwarte ringen?

Ach, als je dat bedrag over 72 maanden bekijkt stelt het niet eens zoveel voor. Was op mijn Perla Nera Black ook een stuk mooier geweest. Sjips man, en ik dacht nog wel dat ik alles zo goed uitgedokterd had _O-

Er is toch altijd baas boven baas _/-\o_
Haha, nee weet niet hoeveel ik extra betaal voor de zwarte ringen, volgens mij niets significant meer. Weet alleen dat het 5 paardenkrachten oplevert (grapje natuurlijk :P ).

Van Beek gaf aan dat je ze Blauw, Rood en zwart kan hebben. Alleen blauw is "gratis".

Heb voor komende week een afspraak om de achterramen te laten blinderen. Vind het maar niets zo'n vissenkom. Daarnaast ook wel fijn voor de kleine man die achter zit. Verwacht toch wel ruim 1.5 jaar in de auto te rijden.. dan is die 250 euro ook wel te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Haha, nee weet niet hoeveel ik extra betaal voor de zwarte ringen, volgens mij niets significant meer. Weet alleen dat het 5 paardenkrachten oplevert (grapje natuurlijk :P ).

Van Beek gaf aan dat je ze Blauw, Rood en zwart kan hebben. Alleen blauw is "gratis".

Heb voor komende week een afspraak om de achterramen te laten blinderen. Vind het maar niets zo'n vissenkom. Daarnaast ook wel fijn voor de kleine man die achter zit. Verwacht toch wel ruim 1.5 jaar in de auto te rijden.. dan is die 250 euro ook wel te overzien :)
Vertel me meer over het blinderen van de achterramen ajb, waar je het laat doen etc! Toevallig begon mijn vriendin er gisteren over, dat ze een andere zwarte auto had gezien met geblindeerde achterramen en dat dat er wel erg mooi uitzag.

Heb het meteen een beetje afgehouden met: 'dat is veel te duur want daar moeten de ruiten voor uitgebouwd worden of je krijgt van die luchtbellen erin als je dat met folie doet'.

Maar als het iets van € 250 kost is dat wel weer te overzien ja. Op maat gemaakte zonwering kost ook al snel de helft van dat bedrag, tenminste voor mijn vorige auto wel.

Dus vertel vertel! En mag dat zomaar?

De auto is tenslotte niet je eigendom, en ik kan me zo voorstellen dat getinte ramen niet zomaar weer hersteld kunnen worden naar hun originele staat?

Edit: ik zie op de meeste plaatsen dat de ruiten niet daadwerkelijk getint worden, maar dat er met een folie gewerkt wordt. Dat beantwoordt mijn vraag qua herstellen naar de originele staat al wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Rolfy op 14-10-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
Dynazap schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Mij heeft het 600 euro gekost om door van Beek te laten doen :(

Dat wordt dan wel weer verspreid over de 72 maanden, dus dan is het nog te overzien gelukkig. Volgende week vrijdag mag ik die van mij ophalen. Helaas is het een versie zonder navigatie, dus alleen Android auto en car play. De auto heeft helaas geen haaienvin, maar een sprietje als antenne. Het is wel een feel pack versie zo is mij verteld. Ik hoop dat de nieuwe software erop zit zonder de ventilatie stand aan beide kanten van het display.....maar ik verwacht het eigenlijk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
RickyDH schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Mij heeft het 600 euro gekost om door van Beek te laten doen :(

Dat wordt dan wel weer verspreid over de 72 maanden, dus dan is het nog te overzien gelukkig. Volgende week vrijdag mag ik die van mij ophalen. Helaas is het een versie zonder navigatie, dus alleen Android auto en car play. De auto heeft helaas geen haaienvin, maar een sprietje als antenne. Het is wel een feel pack versie zo is mij verteld. Ik hoop dat de nieuwe software erop zit zonder de ventilatie stand aan beide kanten van het display.....maar ik verwacht het eigenlijk niet :(
Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen.... Alleen de Feel Pack uitvoering met haaienvin heeft de nieuwe software zo is mij verteld. Jouw versie heeft dus inderdaad nog het oude display met ventilatiestand permanent op het display helaas.
Maar je hebt wel zwarte ringen dude 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Ik ben ook wel benieuwd naar het blinderen van de ramen.

Iemand trouwens afgelopen 2 weken al zijn connected services kunnen activeren?
Ik krijg nog steeds fout meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
Rolfy schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen.... Alleen de Feel Pack uitvoering met haaienvin heeft de nieuwe software zo is mij verteld. Jouw versie heeft dus inderdaad nog het oude display met ventilatiestand permanent op het display helaas.
Maar je hebt wel zwarte ringen dude 😎
Nou...had het liever andersom gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwijnhov
Nou zo heel speciaal is de infotainment van citroen niet. Dat is echt niet meer van deze tijd, ook niet met het nieuwe model. Gelukkig android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyDH
rwijnhov schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:40:
Nou zo heel speciaal is de infotainment van citroen niet. Dat is echt niet meer van deze tijd, ook niet met het nieuwe model. Gelukkig android auto.
Ja maar bij het nieuwe model heb je wel het gehele display tot je beschikking en niet die achterlijke ventilatie stand hele tijd in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Rolfy @theorganiser

Heb inmidels al 3 auto's, in afgelopen 3 jaar, laten blinderen bij: Procarstyling in Almere. Aardige gast en echte vakman.

De exacte prijs voor de E C4 verwacht ik morgen. Mijn vorige C4 Cactus (2020 model) was €200 vanaf de B-stijl. Omdat de E C4 nog 2 kleine raampjes achter de achterdeuren heeft is het uiteraard iets prijziger. Maar verwacht niet meer dan 300 euro :) .

Is gewoon folie wat je bij inleveren van de auto eventueel weer gemakkelijk kan verwijderen. Maar Macadam kennende, waar je de auto moet inleveren, boeit het ze vrij weinig.

--

Zit daarnaast te twijfelen om de typeaanduiding te verwijderen van de E C4 aan de achterkant. Dan krijgt de auto in mijn ogen en net wat strakker kontje, helemaal straks met de geblindeerde ramen. Weet alleen niet of ik daar gedoe mee ga krijgen bij inleveren :9

Zie:
Normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gezNnSdsL5ZsQOW-pp8uR_iNvWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqoSD0fKuTnlWHeHsATm4KXe.png?f=fotoalbum_large
Alleen type aanduiding weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4lCKjly3EZKX_sC4Tq3bbIeKPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLuQ0X5gtBUQSSF9movcsM28.png?f=fotoalbum_large
Of alles weg (heeft denk ik mijn voorkeur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcubNcjylc_fSMUYnSh26kmbRro=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0KZqbDPpNEKOhqR6JfRe7IeJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:46:
@Rolfy @theorganiser

Heb inmidels al 3 auto's, in afgelopen 3 jaar, laten blinderen bij: Procarstyling in Almere. Aardige gast en echte vakman.

De exacte prijs voor de E C4 verwacht ik morgen. Mijn vorige C4 Cactus (2020 model) was €200 vanaf de B-stijl. Omdat de E C4 nog 2 kleine raampjes achter de achterdeuren heeft is het uiteraard iets prijziger. Maar verwacht niet meer dan 300 euro :) .

Is gewoon folie wat je bij inleveren van de auto eventueel weer gemakkelijk kan verwijderen. Maar Macadam kennende, waar je de auto moet inleveren, boeit het ze vrij weinig.

--

Zit daarnaast te twijfelen om de typeaanduiding te verwijderen van de E C4 aan de achterkant. Dan krijgt de auto in mijn ogen en net wat strakker kontje, helemaal straks met de geblindeerde ramen. Weet alleen niet of ik daar gedoe mee ga krijgen bij inleveren :9

Zie:
Normaal:
[Afbeelding]
Alleen type aanduiding weg
[Afbeelding]
Of alles weg (heeft denk ik mijn voorkeur)
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi ja, maar gaat dat niet flink wat geld kosten, of zitten die typeplaatjes alleen vastgelijmd, dus niet in gaatjes vastgeklikt ofzo?

Met alles weg inclusief het merkteken ziet bijna niemand meer wat voor een merk auto het is, zou zo maar een of andere Amerikaanse exoot kunnen zijn 8)

Waar ik over zit te denken, is om de grill (het chroom gedeelte) zwart te laten wrappen. Dat ziet er volgens mij wel vet uit, in combinatie met mijn zwarte C4 en dan donkergetinte achterramen. Kost ook niet veel geld geloof ik, al is de grill wel erg breed natuurlijk.

Je ziet het ook vaak bij bijvoorbeeld Audi, alleen loopt onze grill over zo'n beetje de hele breedte van het front. Wat denken jullie, mooi of niet? Iemand met Paintshop ervaring die het chrome deel van de grill matzwart kan kleuren voor mij misschien? Mijn dank is groot _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ7ih-E6SHgu64nyyqIjQPuFGas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBQERw6gW4k2V0T0VWKWJYzz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil graag zien of het niet juist erg cheapo uitziet in plaats van het bedoelde stoere uiterlijk, maar ik kan helemaal niks qua editen van foto's helaas. Zie mijn professionele poging om het kenteken onleesbaar te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Rolfy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Mooi ja, maar gaat dat niet flink wat geld kosten, of zitten die typeplaatjes alleen vastgelijmd, dus niet in gaatjes vastgeklikt ofzo?

Met alles weg inclusief het merkteken ziet bijna niemand meer wat voor een merk auto het is, zou zo maar een of andere Amerikaanse exoot kunnen zijn 8)
Zit vastgeplakt met dubbelzijdige tape. Met een visdraadje erachter kan je de logo's zo verwijderen zonder te slopen, kan je ze eventueel ook weer terug plakken later :)

--

En hierbij de zwarte grill :). Even snel gedaan dus let niet op de kwaliteit.
Vind het wel wat hebben. Of wellicht alleen de 'Chevrons' chrome laten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j9KLlmXaQYwUYpsv9iqc8U_U14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMkjVF9rEKhaR2U5fll5vfeZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvJ5CjzHGqM4Nggh5t0B9kYorKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OqIBk8bZd9eMhRwRXyQLZhzN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Dynazap op 16-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Zit vastgeplakt met dubbelzijdige tape. Met een visdraadje erachter kan je de logo's zo verwijderen zonder te slopen, kan je ze eventueel ook weer terug plakken later :)

--

En hierbij de zwarte grill :). Even snel gedaan dus let niet op de kwaliteit.
Vind het wel wat hebben. Of wellicht alleen de 'Chevrons' chrome laten :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Te gek man, dank je wel! _/-\o_

Ik ga het hier thuis overleggen met mijn vriendin, ik vind het ook wel wat hebben eigenlijk :9

Als het zo gemakkelijk is om de typeplaatjes eraf te halen, en je ze later ook weer heel gemakkelijk terug kunt plakken, dan vind ik het een no-brainer.

Eraf met (al) dat lelijke spul, de auto oogt veel mooier zonder al die tekst achterop! Dat neem ik ook meteen ff mee in het overleg hier thuis, net als de getinte ramen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 11-05 23:37
Binnenkort ook eigenaar van een mooie Citroën e C4! Het is onze eerste EV en zit te twijfelen om een laadpaal aan te (laten) leggen of gewoon een granny charger. We rijden ongeveer 100km per dag woon/werk totaal. Vooral omdat we hem wellicht maar 1 jaar zullen rijden. Wat zouden jullie doen?

Zonnepanelen hebben we nog niet maar willen we graag laten installeren. Betaal nu 30ct/kwh komende 3 jaar nog.

Wat is trouwens jullie laadverlies met de C4? Ik las ergens 25% met een granny, dat lijkt me wel heel veel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
aschja schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:09:
Ik heb nu 32000km achter de rug met de E-C4.

Wat me opvalt:
- Heerlijke reisauto
- Comfortabel
- Gemiddeld verbruik 16kwh/100km
- Niet meer hoeven tanken is een verademing
- De B stand is waanzinnig prettig rijden
- Auto altijd in Eco is prima vertoeven
- Los van een verplichtige update nog geen problemen ondervonden

Negatieven:
- Citroen App is waardeloos
- Tegelijk op de rem en het gaspedaal trappen in cruisecontrol stand levert een storing op en een routeberekening naar dichtsbijzijnde dealer.
- Multimedia systeem is knullig
- Ik krijg chronische jeuk van die kinderstoel ringen achterin de kofferbak, want de bodem krijg je er maar amper terug in.
- TomTom navi heeft kuren volgens mij, want stuurt me de file in ipv dat ik kan doorrijden. Terwijl Traffic aan staat. Terug naar Maps. Wel prettig is de flitspalen notificatie in de HUD.
- Carplay doet het vaak niet, omnieuw aan de kabel werkt meestal wel

Ik ben goed tevreden. Zeker voor het zeer voordelige tarief waar ik mee private lease. Nog 3jr te gaan. Benieuwd hoe Citroën de komende jaren zich verder ontwikkelt, want de E-C4 is een ondergewaardeerde auto.
toon volledige bericht
Een mindere update.

Laadmodule kapot. Kon enkel nog snelladen of stopcontact laden. Paar uur later dat ook niet meer.

Ik mag van harte hopen dat jullie het niet overkomt. Want in het ongunstige geval was de nieuwe module pas medio januari binnen. JANUARI!!!

Dealer gaf aan dat kapotte laadpalen voor kapotte laadmodules kunnen zorgen. Wat daar van waar is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
michaeltb schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:33:
Binnenkort ook eigenaar van een mooie Citroën e C4! Het is onze eerste EV en zit te twijfelen om een laadpaal aan te (laten) leggen of gewoon een granny charger. We rijden ongeveer 100km per dag woon/werk totaal. Vooral omdat we hem wellicht maar 1 jaar zullen rijden. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat de kans reëel is dat je volgende auto ook een elektrische zal zijn, naar mijn idee dus nooit verkeerde investering zo'n laadpaal. Ook als je na een lange rit later op de dag nog eens weg moet is het fijn dat je auto sneller is opgeladen als met zo'n granny charger.

Ik zou dan ook altijd kiezen voor een laadpaal met vaste kabel, zodat je eigen laadkabel zo veel mogelijk netjes en schoon opgeborgen kan blijven in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

michaeltb schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:33:

Zonnepanelen hebben we nog niet maar willen we graag laten installeren. Betaal nu 30ct/kwh komende 3 jaar nog.

Wat is trouwens jullie laadverlies met de C4? Ik las ergens 25% met een granny, dat lijkt me wel heel veel???
25% is wel heel veel verlies :P .
Lees op diverse betrouwbare blogs dat het rond de 10 - 15% ligt.

Persoonlijk zou ik, als je de ruimte hebt, een echte laadpaal ophangen. De Tesla lader die ik heb hangen is 'slechts' 500 euro, met Tesla-app voor bijhouden van je laadsessies, uitgesteld laden etc. Komt er nog wat installatiemateriaal bij dan zit je op zon 700 exl. montage.

Een granny laadt ook maar met 2,3kw-ish per uur. 100KM rijden is uit mijn (zeer korte) ervaring zo'n 15 a 16 kwh. Snelle rekensom: 16 / 2,3 = minimaal 7 uur laden, per dag. Mocht je een keer wat verder gaan of de verwarming aan willen in de winter ben je al snel 10+ uur aan het laden wat mij betreft te lang is als je ruimte hebt voor een laadpaal.
aschja schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Een mindere update.

Laadmodule kapot. Kon enkel nog snelladen of stopcontact laden. Paar uur later dat ook niet meer.

Ik mag van harte hopen dat jullie het niet overkomt. Want in het ongunstige geval was de nieuwe module pas medio januari binnen. JANUARI!!!

Dealer gaf aan dat kapotte laadpalen voor kapotte laadmodules kunnen zorgen. Wat daar van waar is geen idee.
Oei, dat is balen! En nu?
Krijg je een vervangende auto? Of gaat het leasecontract beëindigd worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Dynazap op 17-10-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 11-05 23:37
Dynazap schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Persoonlijk zou ik, als je de ruimte hebt, een echte laadpaal ophangen. De Tesla lader die ik heb hangen is 'slechts' 500 euro, met Tesla-app voor bijhouden van je laadsessies, uitgesteld laden etc. Komt er nog wat installatiemateriaal bij dan zit je op zon 700 exl. montage.

Een granny laadt ook maar met 2,3kw-ish per uur. 100KM rijden is uit mijn (zeer korte) ervaring zo'n 15 a 16 kwh. Snelle rekensom: 16 / 2,3 = minimaal 7 uur laden, per dag. Mocht je een keer wat verder gaan of de verwarming aan willen in de winter ben je al snel 10+ uur aan het laden wat mij betreft te lang is als je ruimte hebt voor een laadpaal.

[...]

toon volledige bericht
Daar heb je wel gelijk aan. En een granny charger is ook 200~euro? Dus dan wordt het verschil al kleiner. Heb wel intussen gezien dat er hier in de buurt vattenvall laadpalen zijn van 31ct/kwh, dus dat is voor de komende tijd in ieder geval een goede optie.

Die tesla laadpaal heeft die ook load balancing of iets wat rekening houdt met zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:39

HaTe

haat niet

Hier is ook de aanvraag goedgekeurd.
27-09 aanvraag gestuurd
3-10 voorlopig goedgekeurd
13-10 bericht over foutje op contract, dus opnieuw tekenen en extra bewijs van schadevrije jaren sturen
17-10 gechat met Citroen en daar zeiden ze dat het al is goegekeurd en besteld is bij de dealer

Net met Van Beek gebeld en het wachten is totdat de auto binnen is, ze verwachten volgende week. Het wordt een blauwe :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:58

ThsAdrns

Be the change!

aschja schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:39:
Extreem balen. Kun je nog wel snelladen of dat ook niet meer? Dat zou buiten de boordlader om moeten gaan, immers direct gelijkstroom naar de accu.

Heb je de auto veel op 1 fase opgeladen (stopcontact of enkelfasige laadpaal)? Dat zou mogelijk ook voor sneller defect aan boordlader kunnen zorgen (theorie ergens gelezen, nog te bewijzen).

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Dynazap schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Ik heb aangegeven dat ik geen druppel benzine wilde tanken, ook geen plug-in hybride.

Ik zit nu in het buitenland, mijn vader heeft zojuist de vervangauto opgehaald. Geen grap, stond een Polestar 2 klaar van Hertz. 😂 Laat het maar tot januari duren.

Benieuwd hoe lang ze dit gaat duren. Zo’n auto kost klauwen met geld.
ThsAdrns schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:38:
[...]

Extreem balen. Kun je nog wel snelladen of dat ook niet meer? Dat zou buiten de boordlader om moeten gaan, immers direct gelijkstroom naar de accu.

Heb je de auto veel op 1 fase opgeladen (stopcontact of enkelfasige laadpaal)? Dat zou mogelijk ook voor sneller defect aan boordlader kunnen zorgen (theorie ergens gelezen, nog te bewijzen).
Ik laad thuis alleen maar op 3 fase. 1 fase nooit. Alleen geprobeerd of dit nog werkte. Eerst wel, daarna niet meer. Snelladen lukte idd wel, maar verreweg van ideaal voor mij. Geen idee of dit nog werkte de volgende dag, de 220 lading was inmiddels ook kaduuk.

[ Voor 21% gewijzigd door aschja op 17-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@Rolfy

De prijs voor blinderen zojuist binnengekregen bij Procarstyling, maar 260!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
aschja schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik geen druppel benzine wilde tanken, ook geen plug-in hybride.

Ik zit nu in het buitenland, mijn vader heeft zojuist de vervangauto opgehaald. Geen grap, stond een Polestar 2 klaar van Hertz. 😂 Laat het maar tot januari duren.

Benieuwd hoe lang ze dit gaat duren. Zo’n auto kost klauwen met geld.

[...]

Ik laad thuis alleen maar op 3 fase. 1 fase nooit. Alleen geprobeerd of dit nog werkte. Eerst wel, daarna niet meer. Snelladen lukte idd wel, maar verreweg van ideaal voor mij. Geen idee of dit nog werkte de volgende dag, de 220 lading was inmiddels ook kaduuk.
toon volledige bericht
En je weet zeker dat je hem langer dan 5 dagen mag 'lenen'? Volgens de voorwaarden zolang de reparatie duurt, met een maximum van 5 dagen.

Lijkt mij dat je hem dus over 5 dagen weer in moet leveren? Ik hoop het overigens niet voor je natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dynazap schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:31:
@Rolfy

De prijs voor blinderen zojuist binnengekregen bij Procarstyling, maar 260!
Da's geen geld, ik ga er serieus over denken. En natuurlijk wil ik wel foto's zien van voor en na! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rolfy schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

En je weet zeker dat je hem langer dan 5 dagen mag 'lenen'? Volgens de voorwaarden zolang de reparatie duurt, met een maximum van 5 dagen.

Lijkt mij dat je hem dus over 5 dagen weer in moet leveren? Ik hoop het overigens niet voor je natuurlijk :)
Ik zag het ook idd. Maar hoe gaat ze dit dan oplossen?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste