Er is wel een verschil tussen een technisch gebrek / stranding of schade. Gewoon even bellen met stellantis dan weet je het zeker.aschja schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:31:
[...]
Ik zag het ook idd. Maar hoe gaat ze dit dan oplossen?
Hopelijk bieden ze een vervangende EV aan! Zou echt knullig zijn als ze je niets aanbieden of een C1 en je wel het maandelijkse tarief laten doorbetalen. Las wel in de voorwaarden iets van recht op vervangen auto maar 1 klasse lager.
Yes:
13. Tijdelijk vervangende auto (zie algemene voorwaarden KPL onder N.)
13.1. U heeft standaard recht op vervangend vervoer als de reparatie of het onderhoud langer duurt
dan 72 uur. Het streven is om een gelijkwaardige auto in te zetten als vervangende auto. U heeft
echter minimaal recht op een auto van 1 klasse lager. Als u binnen deze Private Lease-overeenkomst
heeft gekozen voor de optie vervangend vervoer na 24 uur, krijgt u al een tijdelijk vervangende auto
na 24 uur. Stellantis Finance laat u weten waar u de vervangende auto op kunt halen en zal de
kosten ervan betalen. De kilometers die u met de vervangende auto gereden heeft, worden
opgeteld bij de af te rekenen gereden kilometers aan het einde van de leaseperiode.
Zou niet zomaar akkoord gaan met een auto die totaal anders is dan de e C4
Yes:
13. Tijdelijk vervangende auto (zie algemene voorwaarden KPL onder N.)
13.1. U heeft standaard recht op vervangend vervoer als de reparatie of het onderhoud langer duurt
dan 72 uur. Het streven is om een gelijkwaardige auto in te zetten als vervangende auto. U heeft
echter minimaal recht op een auto van 1 klasse lager. Als u binnen deze Private Lease-overeenkomst
heeft gekozen voor de optie vervangend vervoer na 24 uur, krijgt u al een tijdelijk vervangende auto
na 24 uur. Stellantis Finance laat u weten waar u de vervangende auto op kunt halen en zal de
kosten ervan betalen. De kilometers die u met de vervangende auto gereden heeft, worden
opgeteld bij de af te rekenen gereden kilometers aan het einde van de leaseperiode.
Zou niet zomaar akkoord gaan met een auto die totaal anders is dan de e C4
Nog geen maand in bezit en nu al lakschade in het voorportier en een deuk in het achterportier te pakken, vermoedelijk opgelopen op de parkeerplaats door toedoen van anderen. Geen briefjes achtergelaten, dus zal even moeten kijken wat ik hier mee ga doen.
Dit is in 3 weken tijd al meer schade dan mijn vorige auto in 4 jaar tijd

[ Voor 3% gewijzigd door Chippu op 18-10-2023 17:15 ]
De dealer moest dat ook even navragen. Maar dit is idd een garantiekwestie. Dus vervangend vervoer tot reparatie is uitgevoerd.martijndevriess schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:39:
[...]
Er is wel een verschil tussen een technisch gebrek / stranding of schade. Gewoon even bellen met stellantis dan weet je het zeker.
Lekker dan.Chippu schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:14:
Nog geen maand in bezit en nu al lakschade in het voorportier en een deuk in het achterportier te pakken, vermoedelijk opgelopen op de parkeerplaats door toedoen van anderen. Geen briefjes achtergelaten, dus zal even moeten kijken wat ik hier mee ga doen.
Probeer zoveel mogelijk schades te bundelen.. dan betaal je hopelijk maar 1x de eigen risico. En anders zelf met een poetsmachine aan de slag gaan. Deukjes natuurlijk wat lastiger.
Kijk even op deze site van Athlon of het 'onacceptabel' is of acceptabele schade. Je kan zo'n meetdingetje downloaden om te checken. Weet dat Athlon dezelfde 'regels' aanhouden als Macadam waar je de E C4 van Stellantis moet inleveren
[ Voor 6% gewijzigd door Dynazap op 19-10-2023 19:17 ]
Je hebt helemaal gelijk gehad, dat is flink balen, maar de auto rijd super! Heb echter wel blauwe ringen, maar vind het wel mooi staan bij de zwarte uitvoering om eerlijk te zijn.Rolfy schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:11:
[...]
Ik ben bang dat ik je moet teleurstellen.... Alleen de Feel Pack uitvoering met haaienvin heeft de nieuwe software zo is mij verteld. Jouw versie heeft dus inderdaad nog het oude display met ventilatiestand permanent op het display helaas.
Maar je hebt wel zwarte ringen dude 😎
Ff tussendoor, wat een *** app heeft citroen zeg. Werkt 9 van de 10 keren niet! Ik lees dat heel veel mensen er last van hebben. Het is niet te geloven dat ze niet eens een goede app kunnen bouwen waarbij je gewoon je huidige status kan zien en vooral als je aan het laden bent!
Dat vond ik tot de laatste updates ook, maar het lijkt wel wat beter te gaan nu op mijn android telefoon. Tijdens het laden wordt de data meestal netjes ververst (handmatig, niet automatisch), al duurt het vaak wel een paar seconden.RickyDH schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:45:
Ff tussendoor, wat een *** app heeft citroen zeg. Werkt 9 van de 10 keren niet! Ik lees dat heel veel mensen er last van hebben. Het is niet te geloven dat ze niet eens een goede app kunnen bouwen waarbij je gewoon je huidige status kan zien en vooral als je aan het laden bent!
Verder is de app inderdaad nog steeds nauwelijks te gebruiken. Ritten bijhouden, parkeergegevens, werkt nog niet of soms.
Misschien dat het in de nabije toekomst beter wordt, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de software ontwikkeling en updates etc naar een andere divisie overgeheveld zou gaan worden binnen Stellantis.
Laten we hopen dat daar wel mensen zitten met verstand van zaken
Jup, om te janken. Alle forums staan er vol mee..Rolfy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 04:27:
[...]
Dat vond ik tot de laatste updates ook, maar het lijkt wel wat beter te gaan nu op mijn android telefoon. Tijdens het laden wordt de data meestal netjes ververst (handmatig, niet automatisch), al duurt het vaak wel een paar seconden.
Verder is de app inderdaad nog steeds nauwelijks te gebruiken. Ritten bijhouden, parkeergegevens, werkt nog niet of soms.
Misschien dat het in de nabije toekomst beter wordt, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de software ontwikkeling en updates etc naar een andere divisie overgeheveld zou gaan worden binnen Stellantis.
Laten we hopen dat daar wel mensen zitten met verstand van zaken
Heb zelf eindelijk, 1,5 week later, de E-Remote weten te verifiëren. Kreeg telkens de SMS niet
Nu moet ik blijkbaar een x aantal ritten van 15 min maken.
--
Mijn E C4 heeft last van licht gebonk bij wat sneller accelereren, lijkt vanuit de voorkant te komen.
Morgen nog aankijken en anders even een ritje langs de dealer. (voordeeltje van PL
Heb de eerste 1.000 KM er al op zitten
[ Voor 5% gewijzigd door Dynazap op 23-10-2023 22:34 ]
Is het iemand al gelukt om sneller te laden dan 70kW? Ik heb nu een aantal keer geladen bij Tesla (150 en 250kW laders) maar telkens komt hij niet hoger uit dan 70kW. Voor het laden rijd ik zo’n 40KM en begin ik het laden met <10% accu lading.
Volgens de laadcurve van Fastned zou de e-C4 tot ca. toch wel 100kW moeten halen.
Waar kan het dan aan liggen? De temperatuur? De lader?
Volgens de laadcurve van Fastned zou de e-C4 tot ca. toch wel 100kW moeten halen.
/f/image/N0WkSwYQ1AJyKZd6GUYhERlC.png?f=fotoalbum_large)
Dat zal met de temperatuur (koude accu) samenhangen. De ë-C4 heeft geen verwarming van de accu. Deze komt alleen door gebruik (rijden of laden) op temperatuur.
Ik heb met de mijne nog nooit snelgeladen (in 6 maanden niet nodig gehad), een keertje kort om te proberen in de zomer. Toen stond er snel 80+ kW op het scherm.
Ik heb met de mijne nog nooit snelgeladen (in 6 maanden niet nodig gehad), een keertje kort om te proberen in de zomer. Toen stond er snel 80+ kW op het scherm.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
Afgelopen zomer naar Reims gereden en meerdere keren snelladers gebruikt. De 100kw tikt ie met gemak aan en blijft redelijk stabiel tot 80-85% vol. Daarna kakt ie uiteraard in.Fuwor schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:43:
Is het iemand al gelukt om sneller te laden dan 70kW? Ik heb nu een aantal keer geladen bij Tesla (150 en 250kW laders) maar telkens komt hij niet hoger uit dan 70kW. Voor het laden rijd ik zo’n 40KM en begin ik het laden met <10% accu lading.
[Afbeelding]
Ligt er natuurlijk wel aan met hoeveel mensen je de snelladers moet delen. In je eentje gaat het goed, staat het vol met auto's, dan is het delen met de rest.
Ik kom eigenlijk ook nooit boven de 70kw uit, voornamelijk Fastned.
Ik heb 1x lopen super chargen over 2200km gereden inmiddels. Bij Tesla met zomerse temperaturen. Accu stond op 10%, geladen tot 85% want hierna zakte de snelheid in. Kreeg tot 85% 100kW een half uur lang, denk eens zien of wachten op 90% zin heeft maar toen was het klaar met 30kW verder laden.
Voor het overige is het laden gedaan aan 11kW openbare laadpalen van 10% tot 95% 's nachts tot de volgende ochtend. Verder nog geen gekke dingen gemerkt anders dan dat 120km/u rijden door een regenbui en 10 graden je rap door je range heen bent. Toen heb ik met 6% over de afslag genomen op naar een laadpaal waar ik met 3% aan kwam. Geen turtle mode nog meegemaakt, wel express binnen door lopen navigeren over 60km/u weggetjes. Anders stond ik 5km van mijn huis met lege accu op de snelweg stil. Ik zat me wel flink te ergeren aan de non stop: low charge, please recharge melding inclusief kermisgeluid. Nog geen manier gevonden om meldingen op stil te zetten.
Voor het overige is het laden gedaan aan 11kW openbare laadpalen van 10% tot 95% 's nachts tot de volgende ochtend. Verder nog geen gekke dingen gemerkt anders dan dat 120km/u rijden door een regenbui en 10 graden je rap door je range heen bent. Toen heb ik met 6% over de afslag genomen op naar een laadpaal waar ik met 3% aan kwam. Geen turtle mode nog meegemaakt, wel express binnen door lopen navigeren over 60km/u weggetjes. Anders stond ik 5km van mijn huis met lege accu op de snelweg stil. Ik zat me wel flink te ergeren aan de non stop: low charge, please recharge melding inclusief kermisgeluid. Nog geen manier gevonden om meldingen op stil te zetten.
Ik heb een bestelling private lease lopen bij Van Beek.
De aanvraag is voorlopig goedgekeurd en de benodigde documenten heb ik geupload. Maar ik heb nog geen contract ontvangen om alles ook op te sturen. Duurde het bij jullie ook langer?
De aanvraag is voorlopig goedgekeurd en de benodigde documenten heb ik geupload. Maar ik heb nog geen contract ontvangen om alles ook op te sturen. Duurde het bij jullie ook langer?
Aanvraag indienen tot aflevering duurde bij mij ruim 2 maanden.Sharule schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:52:
Ik heb een bestelling private lease lopen bij Van Beek.
Nou dat lijkt me sterk. Als jij met 100KW laadt gedurende een halfuur, dan heb je dus 50kwh geladen. De E-C4 heeft een netto capaciteit van 46 kwh.Joosie200 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:35:
Ik heb 1x lopen super chargen over 2200km gereden inmiddels. Bij Tesla met zomerse temperaturen. Accu stond op 10%, geladen tot 85% want hierna zakte de snelheid in. Kreeg tot 85% 100kW een half uur lang, denk eens zien of wachten op 90% zin heeft maar toen was het klaar met 30kW verder laden.
Als jij in 30 minuten 75% bijlaadt, dan is dat dus zo'n 35 kwh, inclusief laadverliezen misschien 38kwh. Dan zou je dus met een gemiddelde snelheid van 76 Kw geladen hebben. Dat is dan wel weer aardig in overeenstemming met wat de grafiek van Fastned laat zien.
Hallo,
Ik heb een vraag. Wij hebben een Citroën C4 en sinds kort gebruik ik de app om te kunnen zien of hij al vol geladen is. Nu zie ik dat je kan zien waar ik voor het laatst geparkeerd ben. Mijn vrouw zit op hetzelfde account en kan dit ook zien. Dit wil ik niet.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zij niet ziet waar ik voor het laatst geweest ben?
Alvast bedankt
Ik heb een vraag. Wij hebben een Citroën C4 en sinds kort gebruik ik de app om te kunnen zien of hij al vol geladen is. Nu zie ik dat je kan zien waar ik voor het laatst geparkeerd ben. Mijn vrouw zit op hetzelfde account en kan dit ook zien. Dit wil ik niet.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zij niet ziet waar ik voor het laatst geweest ben?
Alvast bedankt
Dingen te verbergen?dropje1111 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:50:
Hallo,
Alvast bedankt
Naar mijn weten kan je dit niet uitzetten / omzeilen omdat de auto (VIN-nummer) maar aan één account gekoppeld kan worden. Je kan dus niet meerdere accounts aanmaken, met hetzelfde VIN-nummer, met bepaalde rechten etc.
Optioneel kan je de remote services uitzetten... maar dan heb je helemaal geen data van de auto.
Een taxi pakken naar je bijwijf en cash betalen.dropje1111 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:50:
Hallo,
Alvast bedankt
Dan kan je vrouw nog steeds live zien waar de auto staat.dropje1111 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:09:
En als ik routes verwijder?
Maar ik krijg pas een update waar zij geparkeerd heeft als ik mijn telefoon heb aangesloten.Jasper89 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:10:
[...]
Dan kan je vrouw nog steeds live zien waar de auto staat.
Goed nieuws. Auto is inmiddels gemaakt. Dus die maandenlange levering is onzin.aschja schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Een mindere update.
Laadmodule kapot. Kon enkel nog snelladen of stopcontact laden. Paar uur later dat ook niet meer.
Ik mag van harte hopen dat jullie het niet overkomt. Want in het ongunstige geval was de nieuwe module pas medio januari binnen. JANUARI!!!
Dealer gaf aan dat kapotte laadpalen voor kapotte laadmodules kunnen zorgen. Wat daar van waar is geen idee.
Ik ga de Polestar missen. Wat een wagen. Benieuwd hoe mijn eC4 aanvoelt na die 3 weken Polestar 2.
Ach, met de betrouwbaarheid van deze app volgens alle berichten, denk ik dat het een verwaarloosbaar risico is dat ze daarmee achterhaalt waar jij voor het laatst wasdropje1111 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:50:
Hallo,
Alvast bedankt
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
Inmiddels ruim 2000km gereden sinds september Wel veelal korte stukjes. Het verbuikt is exact 1:4 geweest.
Ik zit op 2200km. Maar hoe kom je bij 1 op 4 uit? Dat is nog onzuiniger dan een dikke pick up truck. Of bedoel je 4l/100km dus 1 op 25? Ik zit op 16kWh/100km op mijn totale gereden km stand aldus de boordcomputer. Gemiddelde snelheid 70km/u omdat ik snelweg afwissel met 60/80km/u wegen.rwijnhov schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:55:
Inmiddels ruim 2000km gereden sinds september Wel veelal korte stukjes. Het verbuikt is exact 1:4 geweest.
Ik lees in je onderschrift dat je hiervoor een leaf 40kwh hebt gereden.ThsAdrns schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:59:
[...]
Ach, met de betrouwbaarheid van deze app volgens alle berichten, denk ik dat het een verwaarloosbaar risico is dat ze daarmee achterhaalt waar jij voor het laatst was
Wat was de reden om voor de citroen ec4 te gaan , en hoe bevalt de auto je tot nu toe?
En is het een flinke stap vooruit ten opzichte van de leaf ?
De beide auto's houden elkaar behoorlijk in evenwicht. De Leaf is absoluut de fijnere rijdersauto. Vooral bediening van gas en rem laat zich veel subtieler doseren. Ik gebruikte het e-Pedal niet veel maar in de stad of in de file was het wel een aanwinst. De B-stand van de Citroën is ook minder krachtig maar daar ben ik intussen aan gewend. De afwerking is hier en daar ook goedkoper, klap bij beide auto's maar eens de achterbank(leuning) om, dan voel je wat ik bedoel.Ramon_1984 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:35:
[...]
Ik lees in je onderschrift dat je hiervoor een leaf 40kwh hebt gereden.
Wat was de reden om voor de citroen ec4 te gaan , en hoe bevalt de auto je tot nu toe?
En is het een flinke stap vooruit ten opzichte van de leaf ?
Het tijdperk van de Leaf hield op na vier jaar private lease naar volle tevredenheid. We konden wel bijtekenen, maar we wisten dat de nadelen van de Leaf (die voor ons niet zo groot waren) steeds sterker zouden gaan spelen. Qua binnenruimte wilden we er niet op achteruitgaan vanwege regelmatig volwassen passagiers, maar ik wilde absoluut geen grotere auto. Vanwege de wens om een trekhaak naar de Mégane E-Tech en de Kia Soul gekeken, maar daarbij was de beenruimte achter echt minder. Zo kwamen we bij de ë-C4, die qua binnenruimte en budget behoorlijk lijkt op de Leaf.
De voordelen van de ë-C4 zijn uiteraard zeker 30% meer actieradius, CCS i.p.v. Chademo en 3-fasen AC laden. Vooral dat laatste maakte de Leaf voor uitstapjes op 150+ km afstand vaak onhandig. In een paar uur tijdens een verjaardag of concert/voorstelling laadt de auto niet genoeg bij om weer zonder tussenstop bij de snellader thuis te komen. En dat snelladen gaat dan ook nog eens langzaam. Dit komt bij ons niet vaak voor, maar het is fijn om zwart nacht met een (voldoende) volle accu in één keer naar huis te kunnen rijden.
op 1kwh = 4km rijden. Ik kijk naar wat ik daadwerkelijk geladen heb in sinds we de auto hebben. Boordcomputers liegen altijd.Joosie200 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Ik zit op 2200km. Maar hoe kom je bij 1 op 4 uit? Dat is nog onzuiniger dan een dikke pick up truck. Of bedoel je 4l/100km dus 1 op 25? Ik zit op 16kWh/100km op mijn totale gereden km stand aldus de boordcomputer. Gemiddelde snelheid 70km/u omdat ik snelweg afwissel met 60/80km/u wegen.
ok, dan is het handiger als je 25kWh/100km schrijft.rwijnhov schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
op 1kwh = 4km rijden. Ik kijk naar wat ik daadwerkelijk geladen heb in sinds we de auto hebben. Boordcomputers liegen altijd.
De boordcomputer geeft het verbruik van de auto weer, die kijkt niet naar wat een lader gedaan heeft. Je moet niet vergeten dat je ook laad verliezen hebt. Afhankelijk van het type lader kan dit tot meer dan 20% oplopen. Dus dat je berekening aan de hand van het aantal geladen kwh's anders uit komt dan de weergave in de auto zal hoofdzakelijk daar mee te maken hebben.
Dat ben ik met.je eens maar uiteindelijk zijn de kwh die ik af moet rekenen de daadwerkelijke kosten. Als je 2 liter per tankbeurt knoeit moet je die ook gewoon betalen.
Zeker. Maar ik ben het met @Twardt eens dat de notatie XX kWh/100 km (die de rest van Europa gebruikt) handiger is dan "1 op YY km" die we in Nederland gebruiken.
Overigens vind ik 25 kWh per 100 km wel fors, bij mij staat er nu gemiddeld 17 voor de komma (genoteerde laadsessies van de Zappi dus bruto inclusief laadverlies). Maar goed, ik heb de auto pas een half jaar en de winter moet nog komen.
Overigens vind ik 25 kWh per 100 km wel fors, bij mij staat er nu gemiddeld 17 voor de komma (genoteerde laadsessies van de Zappi dus bruto inclusief laadverlies). Maar goed, ik heb de auto pas een half jaar en de winter moet nog komen.
Vandaag gebeld met van Beek. 7 november wordt de Citroen bij mij thuis afgeleverd door Fleetport. Scheelt mij een rit van 235 km en kost niks extra. In contract staat ook dat KM stand bij aflevering 235 km is.
Tijdverloop van alles:
29-9-2023 offerte aanvraag / offerte voorlopig goedgekeurd
12-10-2023 definitief goedgekeurd
13-10-2023 gebeld door Van Beek dat auto uit opslag werd gehaald.
25-10-2023 van Beek opgebeld.. auto stond nog in opslag...
31-10-2023 van Beek nog een keer opgebeld (volgens mij staat de auto nog steeds in opslag) en gingen we een exacte datum plannen voor aflevering.
7-11-2023 aflevering via Fleetport
Tijdverloop van alles:
29-9-2023 offerte aanvraag / offerte voorlopig goedgekeurd
12-10-2023 definitief goedgekeurd
13-10-2023 gebeld door Van Beek dat auto uit opslag werd gehaald.
25-10-2023 van Beek opgebeld.. auto stond nog in opslag...
31-10-2023 van Beek nog een keer opgebeld (volgens mij staat de auto nog steeds in opslag) en gingen we een exacte datum plannen voor aflevering.
7-11-2023 aflevering via Fleetport
[ Voor 5% gewijzigd door Ruben0s op 31-10-2023 19:49 ]
Heb je daarom gevraagd voor het tekenen van het contract? Bij mij staat home delivery op no. Moet morgen het contract voorde 2e keer opsturen ivm een foutieve kleur en denk dat ik het dan maar eens vraag om de auto thuis af te leveren wel zo handig inderdaad!Ruben0s schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:46:
Vandaag gebeld met van Beek. 7 november wordt de Citroen bij mij thuis afgeleverd door Fleetport. Scheelt mij een rit van 235 km en kost niks extra. In contract staat ook dat KM stand bij aflevering 235 km is.
Nee. Bij mij staat in het contract ook bij home delivery nee. Citroen doet maar max 30 km. Van Beek gaf aan dat zij hiervan kunnen afwijken. Ze stelden hetzelf voor, omdat het te druk was om iedereen op locatie de auto te laten ophalen.
spoiler:
Mail van Beek:
Zoals besproken hierbij de documenten welke wij graag getekend retour ontvangen.
- Digitale machtiging, hiermee kunnen we de auto 1 dag voor aflevering tenaamstellen.
- Het afleverdocument welke wij in gaan sturen wanneer de auto in goede orde is ontvangen.
Wanneer de auto aan u is geleverd door de chauffeur van Fleetport neem ik eerst telefonisch contact met u op.
De auto wordt bezorgt door een driver van Fleetport op dinsdag 7 November tussen 12.00 en 17.00 uur.
Het kenteken van uw nieuwe Citroën ë-C4 is
Graag ontvang ik nog uw rekening nummer zodat we de cashback van € 1717.- aan u over kunnen maken.
Dit doen we uiterlijk 1 dag na aflevering.
Screenshot contract:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dCx3U6Z35MP5xKpcKpyBo23g.jpg?f=user_large)
Afleverdocument KM stand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/50OdMKzXXhDX0seerPyaj85Z.jpg?f=user_large)
Zoals besproken hierbij de documenten welke wij graag getekend retour ontvangen.
- Digitale machtiging, hiermee kunnen we de auto 1 dag voor aflevering tenaamstellen.
- Het afleverdocument welke wij in gaan sturen wanneer de auto in goede orde is ontvangen.
Wanneer de auto aan u is geleverd door de chauffeur van Fleetport neem ik eerst telefonisch contact met u op.
De auto wordt bezorgt door een driver van Fleetport op dinsdag 7 November tussen 12.00 en 17.00 uur.
Het kenteken van uw nieuwe Citroën ë-C4 is
Graag ontvang ik nog uw rekening nummer zodat we de cashback van € 1717.- aan u over kunnen maken.
Dit doen we uiterlijk 1 dag na aflevering.
Screenshot contract:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dCx3U6Z35MP5xKpcKpyBo23g.jpg?f=user_large)
Afleverdocument KM stand:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/50OdMKzXXhDX0seerPyaj85Z.jpg?f=user_large)
[ Voor 79% gewijzigd door Ruben0s op 31-10-2023 20:56 ]
We twijfelde om een 62kwh nissan leaf aan te schaffen, maar na jouw bericht gaan we toch ook maar eens een proefrit maken met een ec4.ThsAdrns schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
De beide auto's houden elkaar behoorlijk in evenwicht. De Leaf is absoluut de fijnere rijdersauto. Vooral bediening van gas en rem laat zich veel subtieler doseren. Ik gebruikte het e-Pedal niet veel maar in de stad of in de file was het wel een aanwinst. De B-stand van de Citroën is ook minder krachtig maar daar ben ik intussen aan gewend. De afwerking is hier en daar ook goedkoper, klap bij beide auto's maar eens de achterbank(leuning) om, dan voel je wat ik bedoel.
Het tijdperk van de Leaf hield op na vier jaar private lease naar volle tevredenheid. We konden wel bijtekenen, maar we wisten dat de nadelen van de Leaf (die voor ons niet zo groot waren) steeds sterker zouden gaan spelen. Qua binnenruimte wilden we er niet op achteruitgaan vanwege regelmatig volwassen passagiers, maar ik wilde absoluut geen grotere auto. Vanwege de wens om een trekhaak naar de Mégane E-Tech en de Kia Soul gekeken, maar daarbij was de beenruimte achter echt minder. Zo kwamen we bij de ë-C4, die qua binnenruimte en budget behoorlijk lijkt op de Leaf.
De voordelen van de ë-C4 zijn uiteraard zeker 30% meer actieradius, CCS i.p.v. Chademo en 3-fasen AC laden. Vooral dat laatste maakte de Leaf voor uitstapjes op 150+ km afstand vaak onhandig. In een paar uur tijdens een verjaardag of concert/voorstelling laadt de auto niet genoeg bij om weer zonder tussenstop bij de snellader thuis te komen. En dat snelladen gaat dan ook nog eens langzaam. Dit komt bij ons niet vaak voor, maar het is fijn om zwart nacht met een (voldoende) volle accu in één keer naar huis te kunnen rijden.
Iemand enig idee of de modellen van 2021 en 2022 exact hetzelfde zijn?
Update, ik heb het antwoord gevonden.
Na oktober 2021 is de Ec4 geleverd met een verbeterende warmtepomp, in de praktijk zou je een iets betere actieradius moeten hebben
En in februari 2022 is de overbrenging aangepast, wat ook voor wat extra range heeft gezorgd
Update, ik heb het antwoord gevonden.
Na oktober 2021 is de Ec4 geleverd met een verbeterende warmtepomp, in de praktijk zou je een iets betere actieradius moeten hebben
En in februari 2022 is de overbrenging aangepast, wat ook voor wat extra range heeft gezorgd
[ Voor 71% gewijzigd door Ramon_1984 op 03-11-2023 09:36 ]
Vandaag even gecheckt volgens mijn ec4 heb ik gemiddeld 18,2 kWh per 100 km verbruikt de afgelopen 2500km. Maar ik kijk naar de hoeveel kWh die ik geladen heb. Kom ik uit op 25 kWh per 100 uur. Kortom of verlies is gigantisch of de ec4 meting klopt niet.
Als jij met de granny charger laadt, dan kan je 20% verlies hebben. Aan een wallbox, 3 fase is dat miscchien nog 10%.rwijnhov schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:50:
Vandaag even gecheckt volgens mijn ec4 heb ik gemiddeld 18,2 kWh per 100 km verbruikt de afgelopen 2500km. Maar ik kijk naar de hoeveel kWh die ik geladen heb. Kom ik uit op 25 kWh per 100 uur. Kortom of verlies is gigantisch of de ec4 meting klopt niet.
Als jij de auto voorverwarmt dan verbruikt die ook het wat stroom, dat wordt niet in de verbruiksmeting van de auto meegenomen.
Ik heb een zappi 2.0 wallbox. Verwarm de auto 4 dagen per week week. Dat kost rond de 1,5kWh per keer.
Mijn ervaring met benzine auto's en het verbruik volgens de boordcomputer is dat er een grote afwijking tussen zit. Waarbij de boordcomputer de situatie veels te rooskleurig laat zien. Zou mij niet verbazen als dit bij elektrische auto's hetzelfde is.
Grappig het is dus een dubbele besparing. Benzine voor de reis en je contract start 235km later.Ruben0s schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:45:
Nee. Bij mij staat in het contract ook bij home delivery nee. Citroen doet maar max 30 km. Van Beek gaf aan dat zij hiervan kunnen afwijken. Ze stelden hetzelf voor, omdat het te druk was om iedereen op locatie de auto te laten ophalen.
Heeft iemand een specificatie lijst wat je extra krijgt bij een feel pack of shine?
Op dit moment zijn bijvoorbeeld enkel de nieuwe 'You' 'Plus' en 'Max' prijslijsten te vinden. De enige over de feel en feel pack die ik goed kan vinden is deze: https://media2.autokopen....troen-e-c4-prijslijst.pdf
Wij hebben namelijk een Feel Pack maar hij is geleverd zonder heads-up display maar wel met inklapbare buitenspiegels. Hij heeft overigens geen DAB haaienvin maar een lange gedraaide antenne.
Ik was echt sterk in de veronderstelling dat deze feel-pack met een heads-up display zou komen.
Tot slot laatste vraag, we hebben wel een achteruitkijkcamera maar de FOV is echt compleet uit proportie, alles achter je lijkt ongeveer 3x zo smal, hebben jullie dat ook?
Op dit moment zijn bijvoorbeeld enkel de nieuwe 'You' 'Plus' en 'Max' prijslijsten te vinden. De enige over de feel en feel pack die ik goed kan vinden is deze: https://media2.autokopen....troen-e-c4-prijslijst.pdf
Wij hebben namelijk een Feel Pack maar hij is geleverd zonder heads-up display maar wel met inklapbare buitenspiegels. Hij heeft overigens geen DAB haaienvin maar een lange gedraaide antenne.
Ik was echt sterk in de veronderstelling dat deze feel-pack met een heads-up display zou komen.
Tot slot laatste vraag, we hebben wel een achteruitkijkcamera maar de FOV is echt compleet uit proportie, alles achter je lijkt ongeveer 3x zo smal, hebben jullie dat ook?
Wij hebben vandaag een feel pack uit april 2022 aangeschaft, en deze beschikt over een heads up displaySebastiaan L schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:07:
Heeft iemand een specificatie lijst wat je extra krijgt bij een feel pack of shine?
Wat vreemd. Wij hebben een Feel Pack uit augustus 2023. Wel een haaienvin, geen HUD.Ramon_1984 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 23:44:
[...]
Wij hebben vandaag een feel pack uit april 2022 aangeschaft, en deze beschikt over een heads up display
https://www.autobouwman.n...prijslijst-e-c4358875.pdf hier staat dat het enkel op de Shine HUD zit.
Klopt, zonder HUD en de camera is een 360 top vision camera, vandaar dat alles uit proportie lijkt. Dit is de lijst die je zoekt: https://go.wetransfer.com/t-EL4X25YuG8Sebastiaan L schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:07:
Ik heb dezelfde feel pack versie. Vorig jaar zaten er veel meer opties in de feel pack. Maar gelukkig flex premium, dus volgend jaar weer kijken voor een andere mooie aanbieding:)
[ Voor 3% gewijzigd door RickyDH op 05-11-2023 09:05 ]
Is er een link tussen de type goedkeuring en de daadwerkelijk uitvoering en eventueel productiedatum?
Bijvoorbeeld: e9*2007/46*6816*17
Bijvoorbeeld: e9*2007/46*6816*17
Meer mensen problemen met het openen van het dashboard kastje.
Ik krijg hem met moeite open
Ik krijg hem met moeite open
Afgelopen dagen (VRIJ-MA) een weekendje naar Belgie met de E-C4. Zo'n 400KM gereden met een gemiddeld verbruik van 14.4 op 100 km volgens de boordcomputer. Op de snelweg grotendeels 105 gereden met CC aan, kachel op 20 en de 'B-stand' uit, op de binnendoor wegen netjes aan de snelheid gehouden en de B-stand aan. Best netjes dacht ik zo
.
Vanuit huis(Almere) de accu volledig opgeladen, vervolgens in Eindhoven aangekomen met zo'n 50% en aan de Tesla Supercharger tot 95% geladen á 45ct per kWh. Deze korte Tesla-pitstop was voordeliger én sneller dan bij aankomst aan de openbare CenterParcs lader a 72ct per kWh en slechts 11KW(!)
Vervolgens op zondag bij de Mac in België tegen 57ct per kWh aan de 11KW openbare lader zo'n 8kWh geladen.. net genoeg om de rit naar huis te redden zonder tussenstop. Kwam thuis aan met 7% accu en 24km range
---
Vergelijking in Elektra vs Benzine:
Elektra
4x 100KM a 14,4 kWh per 100KM = 57,6 kWh (totale verbruik)
57,5 kWh x 0,40ct = € 23
Benzine:
(uitgaande van m'n voorgaande auto: Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech uit 2020)
Verbruik 1:16
400 / 16 = 25 liter
25 liter x € 2,02 (benzine) = € 50,5
--
Verschil van zo'n €27,5 euro in 'stroom/benzine kosten'
Gemiddelde stroomprijs genomen van 40ct per kWh, mix van thuislader, de Tesla supercharger en even kort aan de dure openbare lader
Kortom, leuk ritje en wat rijdt de E C4 stil en relaxed
Vanuit huis(Almere) de accu volledig opgeladen, vervolgens in Eindhoven aangekomen met zo'n 50% en aan de Tesla Supercharger tot 95% geladen á 45ct per kWh. Deze korte Tesla-pitstop was voordeliger én sneller dan bij aankomst aan de openbare CenterParcs lader a 72ct per kWh en slechts 11KW(!)
Vervolgens op zondag bij de Mac in België tegen 57ct per kWh aan de 11KW openbare lader zo'n 8kWh geladen.. net genoeg om de rit naar huis te redden zonder tussenstop. Kwam thuis aan met 7% accu en 24km range
---
Vergelijking in Elektra vs Benzine:
Elektra
4x 100KM a 14,4 kWh per 100KM = 57,6 kWh (totale verbruik)
57,5 kWh x 0,40ct = € 23
Benzine:
(uitgaande van m'n voorgaande auto: Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech uit 2020)
Verbruik 1:16
400 / 16 = 25 liter
25 liter x € 2,02 (benzine) = € 50,5
--
Verschil van zo'n €27,5 euro in 'stroom/benzine kosten'
Gemiddelde stroomprijs genomen van 40ct per kWh, mix van thuislader, de Tesla supercharger en even kort aan de dure openbare lader
Kortom, leuk ritje en wat rijdt de E C4 stil en relaxed
Iemand die de Citroen App werkend heeft gekregen? Ik kom van een VW en daar was het kinderlijk eenvoudig maar de ec4 krijg ik tot nog toe niet inzichtelijk via de app.
Er lijkt op dit moment weer een grote storing te zijn. Niks geks, is ongeveer normaal dat het voor geen meter werkt.IGC058 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:00:
Iemand die de Citroen App werkend heeft gekregen? Ik kom van een VW en daar was het kinderlijk eenvoudig maar de ec4 krijg ik tot nog toe niet inzichtelijk via de app.
Ik heb zelf een DS3 crossback e-tense, zelfde platform etc.
Inmiddels sta ik op het punt om de rechtsbijstand er maar op te gaan zetten als zijnde dat de auto non conform is.
De auto in 2021 gekocht, met een app die aardig werkte en lane assist die gewoon goed werkte. Ook de software voor het entertainment werkte prima/ok.
Inmiddels werkt na een update vanuit de dealer vanwege een defecte airco pomp de lane assist niet meer op 80 wegen, werkt de app steeds beroerder tot niet en onthoud het entertainment systeem zijn instellingen niet meer ( helderheid scherm, waarschuwings afstand voorligger etc )
De dealer erkent na vele bezoeken wel het probleem van de lane assist, samen met stellantis er naar gekeken en die concluderen komt door de update; hoort zo, kunnen we niks aan doen. Terug naar een oude software versie is niet mogelijk.
De app doet de dealer niks mee, en wat betreft niet onthouden instellingen ga ik de dealer er niet eens mee lastig vallen.
Het is een fijne auto om in te rijden, maar op software gebied is het echt dramatisch. De dealers kunnen er eigenlijk niks mee buiten een laptop aansluiten dus daar valt ook niks mee te doen.
Nooit meer een auto uit de Stellantis groep hierna…
Het is mij vandaag gelukt om de app aan de praat te krijgen.IGC058 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:00:
Heb verder niks anders gedaan dan vorige week, maar ineens kon ik alle services activeren.
Ah kijk aan, fijn dat het jou gelukt is! als je een linkje hebt naar het stappenplan dat jij hebt gevolgd of een overzicht van de benodigde acties - vooralsnog bij mij geen succes en heb de auto nu ruime weekRuben0s schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:32:
[...]
Het is mij vandaag gelukt om de app aan de praat te krijgen.
Heb verder niks anders gedaan dan vorige week, maar ineens kon ik alle services activeren.
Na jouw bericht ook eens gaan kijken. Bij mij was ook alles te activeren. Ik heb verder ook niks veranderd. Precies 2 weken na levering.Ruben0s schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:32:
[...]
Het is mij vandaag gelukt om de app aan de praat te krijgen.
Ook een bevestigingsmail ontvangen.
Helaas leveren de knoppen voor laadstatus en verwarming nog geen informatie op.
Ik heb onderstaande stappen doorlopen:
YouTube: My Citroën App - Ë-Remote Control functie
Eerst kon ik niet eens inschijven op e-remote, maar dat was dus ineens mogelijk.
Het koppelen met bluetooth ging wel moeilijk. Heb paar keer de connectie verbroken met bluetooth totdat de koppeling succesvol was in de my citroen app.
Eerst kon ik niet eens inschijven op e-remote, maar dat was dus ineens mogelijk.
Het koppelen met bluetooth ging wel moeilijk. Heb paar keer de connectie verbroken met bluetooth totdat de koppeling succesvol was in de my citroen app.
Dit duurt een paar uur ( bij mij 6 uur na de eerste bevestigingsmail ).De service moet eerst geactiveerd worden. Krijg je ook een bevestigingsmail van.martijndevriess schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:11:
[...]
Na jouw bericht ook eens gaan kijken. Bij mij was ook alles te activeren. Ik heb verder ook niks veranderd. Precies 2 weken na levering.
Ook een bevestigingsmail ontvangen.
Helaas leveren de knoppen voor laadstatus en verwarming nog geen informatie op.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 10-11-2023 11:18 ]
Ja dat had ik ook, er stond dat ik het navigatie systeem moest updaten. Het filmpje wat je deelt zijn inderdaad de stappen.Ruben0s schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:11:
Ik heb onderstaande stappen doorlopen:
Nu 6 uur wachten tot ze een knop om hebben gezet in Frankrijk
Heb de auto nog geen week, maar vandaag wil hij niet meer starten. Geeft aan verwijder de laadkabel, maar er zit helemaal geen laadkabel in.
Bovenste en onderste knop op je sleutel tegelijk indrukken? Dan ontgrendelt de kabelpoort.Ruben0s schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:42:
Heb de auto nog geen week, maar vandaag wil hij niet meer starten. Geeft aan verwijder de laadkabel, maar er zit helemaal geen laadkabel in.
Zal het volgende keer proberen, mocht ik het probleem nog een keer hebben. Heb Citroën gebeld en die hebben ANWB langsgestuurd. Ze hebben de auto spanningsloos gemaakt en daarna was de melding weg.Jasper89 schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:08:
[...]
Bovenste en onderste knop op je sleutel tegelijk indrukken? Dan ontgrendelt de kabelpoort.
Werkt bij jullie de lane assistance goed? Heb gevoel dat deze bij Citroen het vaker niet dan wel doet. Bij Toyata vond ik de lane assistance irritant, maar bij de C4 heb ik het gevoel dat het er niet op zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 12-11-2023 13:59 ]
Die werkt voor mij te zenuwachtig dus elke keer als ik de auto start ram ik eerst op de knop om die lane assistance uit te schakelen. Verder nog geen issues met de boordlader of de laadpoort die niet wil openen. Wel dat de ontwaseming slecht inkickt bij vochtig weer. Is de voorruit beslagen en kun je dus X minuten wachten voor je zicht hebt. Komt ook omdat ik de pre heating/cooling functie via de app niet werkend krijg.Ruben0s schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:56:
[...]
Werkt bij jullie de lane assistance goed? Heb gevoel dat deze bij Citroen het vaker niet dan wel doet. Bij Toyata vond ik de lane assistance irritant, maar bij de C4 heb ik het gevoel dat het er niet op zit.
Weet iemand toevallig hoe je het infotainment systeem kunt rebooten? De achteruitrijdcamera werkt sinds vandaag niet meer (zwart beeld), maar als ik schakel van reverse naar drive dan blijf ik de lijnen wel in het scherm zien.
De lane assistance van de acc werkt hier uitstekend, stuurt goed bij en corrigeert waar nodig. zonder acc ingeschakeld is de lane assistant wat moeizaam, zeker bij smalle wegen maar heb er geen last van.Ruben0s schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:56:
[...]
Auto was al even binnen. Afgelopen vrijdag hebben ze nog de all-seasons erop gezet.HaTe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:20:
Hier is ook de aanvraag goedgekeurd.
27-09 aanvraag gestuurd
3-10 voorlopig goedgekeurd
13-10 bericht over foutje op contract, dus opnieuw tekenen en extra bewijs van schadevrije jaren sturen
17-10 gechat met Citroen en daar zeiden ze dat het al is goegekeurd en besteld is bij de dealer
Net met Van Beek gebeld en het wachten is totdat de auto binnen is, ze verwachten volgende week. Het wordt een blauwe
A.s. vrijdag (17-nov) wordt hij bezorgd!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
acc?Oid schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:49:
[...]
De lane assistance van de acc werkt hier uitstekend, stuurt goed bij en corrigeert waar nodig. zonder acc ingeschakeld is de lane assistant wat moeizaam, zeker bij smalle wegen maar heb er geen last van.
Iemand recent een auto besteld/aangevraagd? Het is nu ongeveer 4-5 weken geleden dat ik de aanvraag heb gedaan. Papieren bij lease maatschappij zijn rond maar de dealer weet nu niet wanneer de auto komt... Iemand recent nog een auto besteld en al gehad of nog aan het wachten?
Sinds 6 november aan het wachten op de laatste goedkeuring. Voorlopig akkoord is er, nu wachten tot de papierwinkel rond is.michaeltb schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:21:
Iemand recent een auto besteld/aangevraagd? Het is nu ongeveer 4-5 weken geleden dat ik de aanvraag heb gedaan. Papieren bij lease maatschappij zijn rond maar de dealer weet nu niet wanneer de auto komt... Iemand recent nog een auto besteld en al gehad of nog aan het wachten?
De auto die wij krijgen zou op een dependance in de buurt staan en is binnen 2 weken leverbaar na goedkeuring. Heb ook al een kenteken voorbij zien komen.. Hoop hem eigenlijk wel begin December op te halen..
Vergeet niet alvast de subsidie aan te vragen. Je hoeft de auto nog niet in bezit te hebben.
Zit nog maar 3% in het potje en volgens mij geldt het moment van indienen van subsidie aanvraag of je het wel of niet krijgt.
Zit nog maar 3% in het potje en volgens mij geldt het moment van indienen van subsidie aanvraag of je het wel of niet krijgt.
[ Voor 41% gewijzigd door Ruben0s op 14-11-2023 17:59 ]
Is het kenteken dan al bekend? Ik heb wel een kenteken zien staan in het contract, maar ook de kleur klopt niet dus ik dacht het kenteken ook niet.Ruben0s schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:56:
Vergeet niet alvast de subsidie aan te vragen. Je hoeft de auto nog niet in bezit te hebben.
Edit: in het contract staat dat het op het afleveringsdocument staat. Ik bel morgen maar even
[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 14-11-2023 21:28 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Kenteken kan later ingevuld worden. Lease contract is volgens mij alleen van belang.HaTe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:23:
[...]
Is het kenteken dan al bekend? Ik heb wel een kenteken zien staan in het contract, maar ook de kleur klopt niet dus ik dacht het kenteken ook niet.
Edit: in het contract staat dat het op het afleveringsdocument staat. Ik bel morgen maar even
Later kentenbewijs en bankrekeningnummer.
Je hebt gelijk. Je kan gewoon aanvinken dat je de auto later krijgt. Ik heb het aangevraagd.Ruben0s schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:12:
[...]
Kenteken kan later ingevuld worden. Lease contract is volgens mij alleen van belang.
Later kentenbewijs en bankrekeningnummer.
Wat was nou eigenlijk de reden dat dit "tweedehands" auto's zijn van de lease actie?
Wat voor versie had je besteld? Ik heb net nog even gebeld. De auto staat ergens in Spanje maar ze weten niet wanneer hij naar Nederland komt. Daar kunnen ze niets over zegen...Kevintjeh schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:44:
[...]
Sinds 6 november aan het wachten op de laatste goedkeuring. Voorlopig akkoord is er, nu wachten tot de papierwinkel rond is.
De auto die wij krijgen zou op een dependance in de buurt staan en is binnen 2 weken leverbaar na goedkeuring. Heb ook al een kenteken voorbij zien komen.. Hoop hem eigenlijk wel begin December op te halen..
Snap dat het voor hun ook lastig is maar begin er een beetje klaar mee te zijn...
Heb de subsidie idd al aangevraagd. Kenteken kan later ingevuld worden.
[ Voor 4% gewijzigd door michaeltb op 15-11-2023 09:44 ]
Omdat ze hem eerst zelf op eigen naam inboeken qua kenteken. En omdat ie uitgeleverd is met 5/6km op de teller is hoe fonkelnieuw de auto ook is toch tweedehands. Kennelijk toch lucratief om een voorraad helemaal uit Spanje te halen en hier weg te kunnen zetten.HaTe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:21:
[...]
Wat was nou eigenlijk de reden dat dit "tweedehands" auto's zijn van de lease actie?
Heb een aantal vragen over de preconditioning van de auto. Hopelijk weten jullie deze te beantwoorden:
- De tijd die je instelt in de boordcomputer / app is toch de tijd dat de auto warm moet zijn? Instelling om 7:30 gaat die rond 7:00 opwarmen zodat de auto om 7:30 warm is. Klopt dit?
- Hoe 'warm' wordt de auto nou bij het pre-heaten? Je kan nergens de temperatuur instellen?
- Ik heb een winterpack op de auto met voorruitverwarming etc. Maar weet niet of deze ook aangaat bij de pre-heating. Zou wel fijn zijn in de winter :-)...
- De tijd die je instelt in de boordcomputer / app is toch de tijd dat de auto warm moet zijn? Instelling om 7:30 gaat die rond 7:00 opwarmen zodat de auto om 7:30 warm is. Klopt dit?
- Hoe 'warm' wordt de auto nou bij het pre-heaten? Je kan nergens de temperatuur instellen?
- Ik heb een winterpack op de auto met voorruitverwarming etc. Maar weet niet of deze ook aangaat bij de pre-heating. Zou wel fijn zijn in de winter :-)...
De C4 rolt van de band in Spanje, waarschijnlijk staat hij nog bij de fabriek te wachten voor transport naar NL. Kun je niet vragen of ze je contract omzetten naar een ander model die wel fysiek op voorraad is?michaeltb schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:44:
[...]
Wat voor versie had je besteld? Ik heb net nog even gebeld. De auto staat ergens in Spanje maar ze weten niet wanneer hij naar Nederland komt. Daar kunnen ze niets over zegen...
Snap dat het voor hun ook lastig is maar begin er een beetje klaar mee te zijn...
Een maatje van me is afgelopen zaterdag bij van beek geweest en die zei dat er nog best wat keus was in uitvoeringen en kleuren.
Klopt hij begint een half uur van tevoren zodat hij op de tijd in de app op temperatuur is. Ik heb zelf nog niet gevonden dat je een temperatuur kunt regelen, volgens mij gaat hij gewoon standje maxDynazap schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:11:
Heb een aantal vragen over de preconditioning van de auto. Hopelijk weten jullie deze te beantwoorden:
Na een half uur met de kachel vol aan hoef je bij vorst niet meer te krabben vermoed ik, vervolgens kun je middels de stoelverwarming en voorruitverwarming de kachel zo laag mogelijk zetten om de accu/actieradius te sparen.
Temperatuur is standaard 22 graden en niet te veranderen.timelezzzzz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:47:
[...]
Klopt hij begint een half uur van tevoren zodat hij op de tijd in de app op temperatuur is. Ik heb zelf nog niet gevonden dat je een temperatuur kunt regelen, volgens mij gaat hij gewoon standje max, ik hoor hem buiten de auto namelijk al blazen.
Na een half uur met de kachel vol aan hoef je bij vorst niet meer te krabben vermoed ik, vervolgens kun je middels de stoelverwarming en voorruitverwarming de kachel zo laag mogelijk zetten om de accu/actieradius te sparen.
Ben wel benieuwd wanneer jij iets hoort, wij wachten sinds 8 november op goedkeuring na tekenen contract.Kevintjeh schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:44:
[...]
Sinds 6 november aan het wachten op de laatste goedkeuring. Voorlopig akkoord is er, nu wachten tot de papierwinkel rond is.
Overigens is het volgens mij zo dat op het moment dat de dealer een aanvraag doet het om een specifieke auto gaat, dus kenteken zou moeten kloppen.
Edit:
Zou het kunnen zijn dat ze na tekenen 14 dagen wachten ivm de verplichte bedenktermijn?
[ Voor 6% gewijzigd door db I Delirium op 15-11-2023 18:59 ]
Vrijdag leveren ze (als alles goed is) de auto bij mij thuis af.
6-10 gaan kijken en proefrijden en 17-11 levering. Had nog wat sneller gekund volgens mij want ik heb het contract door de herfstvakantie pas na 10 dagen retour gestuurd.
Vandaag is de granny lader binnengekomen en een berg aan laadpasjes is ook binnen. Ben erg benieuwd naar het verbruik en hoe het laden met de granny lader gaat bevallen.
Voor de subsidie hoef ik alleen nog maar het kenteken door te geven.
6-10 gaan kijken en proefrijden en 17-11 levering. Had nog wat sneller gekund volgens mij want ik heb het contract door de herfstvakantie pas na 10 dagen retour gestuurd.
Vandaag is de granny lader binnengekomen en een berg aan laadpasjes is ook binnen. Ben erg benieuwd naar het verbruik en hoe het laden met de granny lader gaat bevallen.
Heb jij dat per mail nog bevestigd gekregen wanneer ze hem komen brengen? Bij mij alleen telefonischAccountant schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:48:
nvm. Inmiddels afleverdocument op de mail gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 16-11-2023 11:16 ]
Heb je geen 3 fase laadpaal tot je beschikking? Dat werkt echt veel prettiger dan een granny laderAccountant schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:48:
Het verbruik valt mij tot nu toe heel erg mee, gemiddeld 15kwh per 100 km , maar ik heb de auto pas een een paar dagen dus de komende tijd lekker verder uitzoeken wat het verbruik gaat doen.
Volgens de app van my citroen is er een software update beschikbaar wat ik via een usb stick kan installeren in de auto.
Iemand hier ervaring mee, of kan ik dit beter bij de dealer laten doen?
Je kunt het prima thuis doen, helaas moet je wel in de auto blijven zitten met je gordel om en veel geduld hebben. Duurde iets van 1.5 uur wat ik mij herinner, de kaart gaat iets sneller maar is ook wel een uurtje. Heb de meeste recente update daarom nog niet uitgevoerd.Ramon_1984 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:47:
[...]
Volgens de app van my citroen is er een software update beschikbaar wat ik via een usb stick kan installeren in de auto.
Iemand hier ervaring mee, of kan ik dit beter bij de dealer laten doen?
Overdrijven is ook een vak. 20-22 min duurt een update. Wel inderdaad met motor aan en met riem vast blijven zitten.abel75 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:00:
[...]
Je kunt het prima thuis doen, helaas moet je wel in de auto blijven zitten met je gordel om en veel geduld hebben. Duurde iets van 1.5 uur wat ik mij herinner, de kaart gaat iets sneller maar is ook wel een uurtje. Heb de meeste recente update daarom nog niet uitgevoerd.
Je kunt de gordel toch gewoon vastklikken en de auto verlaten? Kun je intussen lekker een bakje koffie drinken binnen.abel75 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:00:
[...]
Je kunt het prima thuis doen, helaas moet je wel in de auto blijven zitten met je gordel om en veel geduld hebben. Duurde iets van 1.5 uur wat ik mij herinner, de kaart gaat iets sneller maar is ook wel een uurtje. Heb de meeste recente update daarom nog niet uitgevoerd.
Volgens mij mag je de deuren ook niet opendoen, maar dat staat allemaal beschreven in de handleiding van de update.timelezzzzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:13:
[...]
Je kunt de gordel toch gewoon vastklikken en de auto verlaten? Kun je intussen lekker een bakje koffie drinken binnen.
Zeker, met de sleutel in de auto en hier aan de straat geparkeerd in Amsterdam. Dat bakje koffie drink ik wel in de autotimelezzzzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:13:
[...]
Je kunt de gordel toch gewoon vastklikken en de auto verlaten? Kun je intussen lekker een bakje koffie drinken binnen.
Thnx, zal het komend weekend eens proberenabel75 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:00:
[...]
oww doe het altijd gewoon voor de deur, stap uit als die loopt en na een tijdje kijk ik even hoe ver die is, zowel de kaart als de systeem upgrade. riem nog nooit vastgeklikt
[ Voor 10% gewijzigd door Oid op 16-11-2023 14:35 ]
Er werd mij gelijk verteld dat deze al op kenteken stond en de laatste was die gelijk beschikbaar was.michaeltb schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:44:
[...]
Wat voor versie had je besteld? Ik heb net nog even gebeld. De auto staat ergens in Spanje maar ze weten niet wanneer hij naar Nederland komt. Daar kunnen ze niets over zegen...
Mijn vriendin wilde graag wit, dus kwam perfect uit.
Wit met zwart dak heb ik nog weinig gezien. Dus ben benieuwd.
Feel pack met:
Exterieur Pack Color Glossy Black
Two Tone dak Perla Nera Black
Diversen My Citroën Drive met 10" touchscreen
Bekleding Ambiance Urban Grey
Kleur Pearl White
Misschien moet je je duitse herder dan voor de tussenliggende periode in de auto parkerenabel75 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:49:
[...]
Zeker, met de sleutel in de auto en hier aan de straat geparkeerd in Amsterdam. Dat bakje koffie drink ik wel in de auto
Nee (nog) geen zin om daar in te investeren. Mijn vrouw zal ongeveer 40km per dag gaan rijden dus dat is volgens mij prima bij te laden met een granny lader. Alleen even kijken wat het stopcontact veilig aan kan weet niet of 16A veilig is qua hitte afgifte. Heb gerekend met 20 per 100 dus je 15 zou wel een heel mooi uitgangspunt zijn.Ramon_1984 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:47:
[...]
Heb je geen 3 fase laadpaal tot je beschikking? Dat werkt echt veel prettiger dan een granny lader
Het verbruik valt mij tot nu toe heel erg mee, gemiddeld 15kwh per 100 km , maar ik heb de auto pas een een paar dagen dus de komende tijd lekker verder uitzoeken wat het verbruik gaat doen.
Kwam er gisteren alleen achter dat ik me een beetje heb vergist in de oplaadmogelijkheden. Dacht dat ik met 22kW AC kon laden maar schijnbaar is dit maar max 11KW. Dat is wel jammer. Heb namelijk 2 Eneoco palen in de buurt staan waar ik tegen 0,23 cent kan laden. Dat kan ik dan combineren met sporten van de kinderen en dacht dan makkelijk 22kw in een uur bij te laden maar dat is dus maar max 11KW
Met hoeveel fasen kan de E-C4 van Van Beek laden?
Ik heb blijkbaar maar een 1-fase lader aan boord, terwijl ik er echt van uit ging dat dit 3 fasen is. Dit stond in alle specificatie lijstjes die ik heb gezien en maakte ik ook op uit de reacties in dit topic.
Ik ga zo met Van Beek bellen wat er mogeljik is.
Ik heb blijkbaar maar een 1-fase lader aan boord, terwijl ik er echt van uit ging dat dit 3 fasen is. Dit stond in alle specificatie lijstjes die ik heb gezien en maakte ik ook op uit de reacties in dit topic.
Ik heb geen van beek ec4 maar de mijne heeft gewoon een 11kw boordlader.HaTe schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:56:
Dit is wel een super relaxed, zo is de accu vrij snel weer vol ten opzichte van 1 fase.
Iemand een idee of het mogelijk is om snel laders te zien tijdens het navigeren met het ingebouwde navigatie systeem. ?
Ben wel benieuwd waar ze mee komen. Ik lees eigenlijk altijd overal 11kw laden (wallbox).HaTe schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:56:
Zojuist gebeld en ze zijn in conclaaf met citroen voor een oplossing. Ze zeggen in ieder geval dat ze de auto's aangekocht hebben met een 3 fasen boordlader, dus het is fijn te horen dat ze zelf ook verrast zijn. Zo was ik ook niet de enige gedupeerde, vertelden ze.Oid schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:59:
[...]
Ben wel benieuwd waar ze mee komen. Ik lees eigenlijk altijd overal 11kw laden (wallbox).
Voor de rest bevalt de auto erg goed! De App wat minder, die is erg traag.
Ik had ook niet verwacht dat Android auto draadloos zou werken, maar dat doet deze wel. Erg fijn! Ook het hele multimedia systeem reageert mooi snel.
Heb sinds kort ook een E-C4 na 1,5 jaar benzine C4,
mij valt op dat bij de elektrische E-C4 (eerste generatie 2021) het verbruik en kosten niet wordt weergegeven in de app, dit was bij de bezine uitvoering wel het geval, ook bij de export van de ritten zit geen verbruik en kosten, zien jullie hetzelfde ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1uZ7yBxAu9nFHBkxYLM7uC8O.jpg?f=user_large)
mij valt op dat bij de elektrische E-C4 (eerste generatie 2021) het verbruik en kosten niet wordt weergegeven in de app, dit was bij de bezine uitvoering wel het geval, ook bij de export van de ritten zit geen verbruik en kosten, zien jullie hetzelfde ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1uZ7yBxAu9nFHBkxYLM7uC8O.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/55ZQbpMECbJzaQRTnLUlSCV8.jpg?f=user_large)
Geen idee, maar bij mij update hij dit sowieso niet automatisch. Hij heeft nog maar 1 rit geregistreerd en dat was de eerste, toen ik in de app op de telefoon open had staan in de auto.djkolk schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:19:
Heb sinds kort ook een E-C4 na 1,5 jaar benzine C4,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook huidige locatie update niet. Daar staat nog steeds de locatie van 22 november.
Hoe kan ik dit fixen?