• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
timelezzzzz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:41:
Gistermiddag heb ik een telefoontje gehad van Citroën Van Beek met de vraag of ik mijn private lease contract niet wil oversluiten voor een nieuwe C4.
Ze hebben een nieuwe actie en dit keer is er ook de keuze uit de C4 X en luxere uitvoeringen. Volgens de verkoper zou de SEPP subsidie overgezet kunnen worden naar dit nieuwe contract.

Ik ben best tevreden over mijn ë-C4, en de Max uitvoering lijkt me wel aantrekkelijk met lederen bekleding en adaptieve cruise control. Voor dit maandbedrag ben ik qua comfort en ruimte nog niets beters tegengekomen in het afgelopen jaar...
De meer kosten per extra KM vind ik wel aan de hoge kant. €0.15.

De Max is de luxe variant. De rest lijkt meer uitgekleed, dan wat ik nu rij van van Beek. In nieuwe modellen zit standaard bijvoorbeeld ook niet meer een warmtepomp. Dat is dan een optie. Ze hebben de antenne i.p.v. de haaienvin, dus het oude infotainment systeem?

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Lijkt ook om een andere lease maatschapij te gaan als ik het goed zie

• Thoraxx
Nog even voor de dubbelcheck.

Maar kan je met flex premium en de oude deal nu naar 1 jaar opzeggen en dan 1 maand opzegtermijn?

Of al 3 maanden van te voren en dan 1 dag na het jaar? Zonder de boete

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:11
Ruben0s schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:51:
[...]

De meer kosten per extra KM vind ik wel aan de hoge kant. €0.15.

De Max is de luxe variant. De rest lijkt meer uitgekleed, dan wat ik nu rij van van Beek. In nieuwe modellen zit standaard bijvoorbeeld ook niet meer een warmtepomp. Dat is dan een optie. Ze hebben de antenne i.p.v. de haaienvin, dus het oude infotainment systeem?
Ik heb de max gereserveerd. Aangezien ik in november de "normale" prijs ga betalen heb ik bij de nieuwe deal obv 15k km een voordeel van ongeveer 50 euro en een luxer model.

T.o.v. de oude deal ga ik wel 100 meer betalen. Maar goed dat reken ik maar toe aan inflatie en dat ik het duurdere model heb gepakt dat is ook weer 20 euro duurder. Gelukkig gaan we ook weer meer verdienen dat veracht de pijn.
Thoraxx schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:56:

Maar kan je met flex premium en de oude deal nu naar 1 jaar opzeggen en dan 1 maand opzegtermijn?

Ik heb gisteren gebeld en zoals ik het heb begrepen kan ik hem vanaf 18 nov bij de dealer parkeren mijn contract loopt t/m 17 nov. Ik moet dan alleen even een afspraak maken voor 18 nov voor de keuring voor in te leveren. Dan zou per die datum het contract opgezegd kunnen worden. Liefst bel ik hier nogmaals voor zodat een andere medewerker me dit ook kan bevestigen :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Thoraxx schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:56:

Dat laatste. Ik heb vier maand vantevoren doorgegeven 1 jaar en 5 dagen (1 jaar viel op zaterdag en wou dat weekend nog wel benutten) als einddatum. Niks geen boete. Wel verrekenen ze voor die ene dag naar rato je maandfactuur. Dus ze incasseren de volle pond, maken een eindfactuur op wat eindigt in een creditering. Je krijgt daarnaast een aparte factuur voor evt teveel gereden km buiten je bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Thoraxx schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:54:
Lijkt ook om een andere lease maatschapij te gaan als ik het goed zie
Scherp gezien, dat verklaart dan waarschijnlijk die hogere prijs per meer gereden kilometer.

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:50

ThsAdrns

Be the change!

Ruben0s schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:51:In nieuwe modellen zit standaard bijvoorbeeld ook niet meer een warmtepomp. Dat is dan een optie. Ze hebben de antenne i.p.v. de haaienvin, dus het oude infotainment systeem?
Scherp. Dat zou ik ook denken. Maar dan moeten ze ouder zijn dan mid-2023? Vrij kort nadat wij de onze kregen in mei 2023 kwam het nieuwe systeem.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
Staat nu wel bij dat standaard is uitgerust met warmtepomp. Ze hebben de informatie op de pagina aangepast.

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Misschien is het ook wel alleen een voorbeeldfoto.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 12:45
Sjors81 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Deze softwareupdates kun je niet zelf doen. Zijn specifiek voor de obc zelf...kosten 400 euro. Monteur moet er bij blijven omdat om de zoveel tijd doorgeklikt moet worden😐

Maaar zojuist even bij de dealer geweest, mocht de obc defect zijn wordt deze 100% vergoed door de importeur. Tot een leeftijd van 4 jaar wordt alles vergoed. Over 2 weken een diagnose en dan maar hopen dat hij defect is😅
Afgelopen maandag de auto richting garage...staat er nog steeds. Na het uitlezen van de obc was het advies de software te upgraden....na 3 mislukte pogingen gaf de auto helemaal de geest. Auto is niet meer van zijn plaats te krijgen, schijnt nergens op te reageren. Garage wacht op bericht uit Frankrijk maar duurt dus al even....wel keurig netjes een gratis elektrische leenauto meegekregen.

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

Sjors81 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:10:
[...]
Afgelopen maandag de auto richting garage...staat er nog steeds.
Dat is pech hebben zeg. :X Ben benieuwd naar de oorzaak/oplossing.

• Dani197
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 18:25
Mijn contract loopt ook over twee maanden af voor de Ë-C4. Gelukkig ben ik eergisteren gebeld door Van Beek voor de nieuwe deal voor de Ë-C4 (X). Omdat de Ë-C4 X een grotere kofferbak heeft en iets meer beenruimte, heb ik voor de Ë-C4 X gekozen. Ik heb begrepen dat de Max uitvoering €500,- per maand kost. Daarbij heb je geen recht op de SEPP-subsidie.

Ik heb de standaard uitvoering gekozen, die heeft geen lederen bekleding, een iets anders scherm en geen 180 graden achteruitrijcamera.

Met de standaard uitvoering kwam ik op €400,- per maand uit inclusief subsidie. Dat vind ik nette prijs voor de Ë-C4. €500,- vind ik toch iets teveel voor de extra opties.

• timelezzzzz
Dani197 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:13:
Mijn contract loopt ook over twee maanden af voor de Ë-C4. Gelukkig ben ik eergisteren gebeld door Van Beek voor de nieuwe deal voor de Ë-C4 (X). Omdat de Ë-C4 X een grotere kofferbak heeft en iets meer beenruimte, heb ik voor de Ë-C4 X gekozen. Ik heb begrepen dat de Max uitvoering €500,- per maand kost. Daarbij heb je geen recht op de SEPP-subsidie.

Ik heb de standaard uitvoering gekozen, die heeft geen lederen bekleding, een iets anders scherm en geen 180 graden achteruitrijcamera.

Met de standaard uitvoering kwam ik op €400,- per maand uit inclusief subsidie. Dat vind ik nette prijs voor de Ë-C4. €500,- vind ik toch iets teveel voor de extra opties.
Volgens de website kost de X toch € 358 en en de Max € 378 of heb je een contract met meer dan 10.000 km per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani197
@timelezzzzz

Dat klopt. De Ë-C4 You kost €358,-. Omdat de meerprijs €0,15 per kilometer bedraagt (was €0,06 bij de vorige actie) heb ik ervoor gekozen om het aantal kilometers op 13.000 te zetten. Dat is ook ongeveer het aantal kilometers dat ik heb gereden wanneer ik de auto moet inleveren.

Volgens kost de Ë-C4 Max €378,-.

En de Ë-C4 X Max kost €499,-. Dat vind ik persoonlijk iets teveel voor de extra opties, dus vandaar mijn keus voor de Ë-C4 X You.

• Ruben0s
Dani197 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:09:
@timelezzzzz

Dat klopt. De Ë-C4 You kost €358,-. Omdat de meerprijs €0,15 per kilometer bedraagt (was €0,06 bij de vorige actie) heb ik ervoor gekozen om het aantal kilometers op 13.000 te zetten. Dat is ook ongeveer het aantal kilometers dat ik heb gereden wanneer ik de auto moet inleveren.

Volgens kost de Ë-C4 Max €378,-.

En de Ë-C4 X Max kost €499,-. Dat vind ik persoonlijk iets teveel voor de extra opties, dus vandaar mijn keus voor de Ë-C4 X You.
De meerprijs per KM was bij de vorige actie nog veel lager dan €0,06 (slechts €0,033 per km). De €0.06 was voor de extra KM buiten het contract waarvoor je had afgesloten.

Bij de huidige partij betaal je altijd €0.15 per km. Ik zou dus persoonlijk het contract op 10.000 laten staan en dan aan het eind de extra KM aftikken.

• Thoraxx
Joosie200 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:23:
[...]

Dat laatste. Ik heb vier maand vantevoren doorgegeven 1 jaar en 5 dagen (1 jaar viel op zaterdag en wou dat weekend nog wel benutten) als einddatum. Niks geen boete. Wel verrekenen ze voor die ene dag naar rato je maandfactuur. Dus ze incasseren de volle pond, maken een eindfactuur op wat eindigt in een creditering. Je krijgt daarnaast een aparte factuur voor evt teveel gereden km buiten je bundel.
Top bedankt! Goed om te weten!

En als je minder km hebt gereden dan je contact. Krijg je dan geld terug? Weet je dat toevallig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dani197
Ik had de Ë-C4 X You aangevraagd en maandag de stukken verstuurd naar Leasys. Vanochtend het goede bericht ontvangen dat alles in orde is. Vervolgens de lease overeenkomst ondertekend en verstuurd naar Van Beek. Zij moeten nu alleen wachten op een orderbevestiging van Leasys en dan is alles rond.

Ik moet de Ë-C4 eind volgende maand inleveren en hoorde van de dealer al dat nieuwe auto klaarstaat. Zo sluit alles op elkaar aan en kan ik weer 2 jaar in de Ë-C4 X rijden.

Overigens is het niet mogelijk om bij Leasys het eigen risico te verlagen en/of het vervangend vervoer van 72 uur naar 24 uur te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Geen idee of dit is toegestaan in dit topic. Ik ben op zoek naar een grotere auto voor ons gezin. Wij hebben nu een e-C4. Wellicht dat iemand interesse heeft in het overnemen van het contract.

Auto: Citroen E-C4 Feel Pack
Termijn: 30 maanden resterend, 18 maanden subsidie resterend
Bedrag p/m: €433 p/m via Stellantis lease
Kilometers p/j: 17.000km

[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 20-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:38
aschja schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:31:
Geen idee of dit is toegestaan in dit topic. Ik ben op zoek naar een grotere auto voor ons gezin. Wij hebben nu een e-C4. Wellicht dat iemand interesse heeft in het overnemen van het contract.

Auto: Citroen E-C4 Feel Pack
Termijn: 30 maanden resterend, 18 maanden subsidie resterend
Bedrag p/m: €433 p/m via Stellantis lease
Kilometers p/j: 17.000km
Helaas zijn ze een stuk goedkoper met kortere looptijd. Je kan hem aanbieden op leaseovername..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
ElMayo schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:33:
[...]

Helaas zijn ze een stuk goedkoper met kortere looptijd. Je kan hem aanbieden op leaseovername..
Waar een stuk goedkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Besloten om de E-C4 ook de deur uit te doen ;w.
Inmiddels 12 maanden gereden en ruim 27.500KM. Mega fijne wagen en comfort zeer hoog.

Ik ga overstappen naar een Volkswagen ID.3 8). Aangezien ik bij een onderdeel van Volkswagen werk kan ik deze zeer goedkoop leasen t.o.v. de E-C4 (en de subsidie gaat mee). Dus vrijwel een no-brainer :) .

Moet het allemaal nog regelen en de C4 opzeggen.. maar heb het in mn hoofd al besloten :).

[ Voor 3% gewijzigd door Dynazap op 20-09-2024 23:55 ]

• Ruben0s
Balen. Vandaag komt mijn vriendin terug van boodschappen doen. Heeft iemand anders waarschijnlijk met een deur tegen onze linker voordeur aangezeten en natuurlijk niks achtergelaten.

Krasje is ongeveer 2 cm. Moet je dit melden?

[ Voor 35% gewijzigd door Ruben0s op 21-09-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:01
Heb ook besloten om de E-C4 Feel Pack in te leveren nadat ik per 1 september het eerste jaar vol heb gemaakt. Want ik ga € 70 per maand goedkoper rijden in de nieuwe E-C4 Max die al voor me klaar staat bij Van Beek in Breda!

Ik had eigenlijk al een contract getekend voor de nieuwe Alfa Romeo Junior Electrica Speciale die me (full options) € 670 per maand zou gaan kosten. Toen Lorèns van Van Beek me belde voor de nieuwe E-C4 actie, was een snelle berekening genoeg om me weer in de E-C4 te krijgen. € 609 tegen € 378 per maand (incl. subsidie) voor 24 maanden is toch een behoorlijk verschil van ruim € 5.500. Qua opties liggen ze ongeveer hetzelfde, alleen had de Alfa wel een panoramadak en 156 pk. Gelukkig kon ik nog van het contract af, want binnen 14 dagen na ondertekening.

Nu nog even bedenken wat ik met de krasjes aan moet, ik heb weinig zin om voor elke beschadiging € 450 af te rekenen. Beschadigingen zijn niet groot, maar ik denk net te groot om geaccepteerd te kunnen worden. En enorm goed zichtbaar op mijn zwarte E-C4....

Iemand daar ervaring mee? Zijn ze coulant, of zijn ze streng?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier tuffen we nog rustig rond in de Citroen. Toch maar besloten om hem nog niet in te ruilen.
Ik ben nog steeds gematigd blij met de auto. Hij rijdt heerlijk, maar de tech in de auto en de range blijven mij irriteren.

We naderen de 50.000km en dus vraagt de auto om een beurt, net gemaakt, enigszins belachelijk dat er 1 garage in een straal van 15km (regio Gouda) tijd heeft dit jaar. Kosten wel weer netjes, 189 euro, kan je niet voor tobben.

Wat wel gezegd mag worden (afkloppen) dat de 50k probleemloos verlopen is, nog nooit een storing of rare melding gehad. Wat dat betreft een erg fijne auto.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:32
Afgelopen woensdag 25-09 mijn e c4 ingeleverd bij de dealer met 22.000 km

Alles in orde gelukkig na inspectie ( zaten paar hele lichte krasjes op).
In het inspectie rapport werd nog genoemd dat er 1 laadkabel ontbreekt maar dat ging om een granny charge (die er nooit bij zat)

Auto opgehaald op 22-09-2023 bij van beek.

Rond de 14k onderhoud laten uitvoeren bij plaatselijke dealer en bij 21k weer.

Inmiddels via van beek de c5 aircross, op sommige dingen een vooruitgang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
Ik zit te twijfelen tussen opnieuw leasen en een te kopen. Zie nu ook verschillende partijen de e-c4 en x aanbieden voor tussen de €21.950 en €23.000 (en daar kan dan nog €2000 subsidie vanaf) met km stand van 7 km tot 100 km.

Zitten vaak ook nog vol met opties (winter pakket, stoel + stuur en voorruitverwarming) en hebben nog fabrieksgarantie (2023). Vind dat op zich geen gekke prijs voor deze auto en kom dan afhankelijk van de afschrijving wel goedkoper uit dan leasen.

Auto's hebben catalogusprijs van 41.000 tot 43.000. Is dus al flink op afgeschreven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d46B-4gSCEa9RSSWBbGuxp_Uh-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l4VlBBgJwZfpBZ1nb60PzgoQ.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 27-09-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ruben0s schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:36:
Zie nu ook verschillende partijen de e-c4 en x aanbieden voor tussen de €21.950 en €23.000 (en daar kan dan nog €20000 subsidie vanaf) met km stand van 7 km tot 100 km.
20k subsidie mocht je willen ;)

Maar inderdaad die advertenties zie ik ook. Als je na gaat dat de EC4 van de eerdere lichting 36k nieuwprijs had, ze met 10k op de teller al te koop staan voor 16k dan is een 2024 versie voor 22-23k min 2k subsidie een koopje. In 1 klap 16k afschrijving verder die de dealer moet slikken. En bij een lease bedrag van 360 euro / 4320 jaarlijks nader je na 5 jaar leasen dat aanschafbedrag al.

Is een andere rekensom dan vorig jaar. En ja er komt wegenbelasting bij, maar dat geldt sowieso ongeacht leasen of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Joosie200 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:46:
[...]

20k subsidie mocht je willen ;)

Maar inderdaad die advertenties zie ik ook. Als je na gaat dat de EC4 van de eerdere lichting 36k nieuwprijs had, ze met 10k op de teller al te koop staan voor 16k dan is een 2024 versie voor 22-23k min 2k subsidie een koopje. In 1 klap 16k afschrijving verder die de dealer moet slikken. En bij een lease bedrag van 360 euro / 4320 jaarlijks nader je na 5 jaar leasen dat aanschafbedrag al.

Is een andere rekensom dan vorig jaar. En ja er komt wegenbelasting bij, maar dat geldt sowieso ongeacht leasen of kopen.
Ja, wegenbelasting heb ik al rekening mee gehouden. Ik vind het niet duur. Als je dan nog 5 jaar fabrieksgarantie bijkoopt a +- 600 euro. Kan je paar jaar zorgenloos rijden en geen km beperking van lease.

Ben je ingedekt tegen alle grote kosten. Enige variabele is dan nog de afschrijving, maar aangezien die al zo groot is verwacht ik niet dat deze auto minder dan €10000 waard is na 4 jaar.

Het gaat om dit soort auto's, waarbij de c4x iets duurder is, maar de e-c4 kan je bij andere citroen dealers al voor 21950 kopen.

https://www.viabovag.nl/a...gLQFq-kFya9YaAok_EALw_wcB

spoiler:
ik heb dezelfde auto als bovenstaand nu in optie voor 23000 (exclusief subsidie).

[ Voor 25% gewijzigd door Ruben0s op 27-09-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Afgelopen januari mijn e-C4 ook zo gekocht. 1,5 jaar oud , 25km, €14k onder nieuwprijs en dan nog eens de €2k subsidie. Voor dat geld ga je geen beter aanbod vinden bij de concurrentie.

[ Voor 10% gewijzigd door Carfanatic op 27-09-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ruben0s schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:50:
[...]
Ben je ingedekt tegen alle grote kosten. Enige variabele is dan nog de afschrijving, maar aangezien die al zo groot is verwacht ik niet dat deze auto minder dan €10000 waard is na 4 jaar.

Het gaat om dit soort auto's, waarbij de c4x iets duurder is, maar de e-c4 kan je bij andere citroen dealers al voor 21950 kopen.

https://www.viabovag.nl/a...gLQFq-kFya9YaAok_EALw_wcB
Klopt. En als ik dan kijk naar de 2019 top ev: Tesla model 3, Kia Nero, Hyundai Kona. Die staan nu voor 19-22k te koop bij nieuwprijzen toen van 49-55k. Dus de oude Tesla model 3 schrijven bijna 2/3e af, Hyundai/Kia 60% in vijf jaar tijd. Als je bij die Citroën dus wegrijdt met 55% korting tov de cataloguswaarde / nieuwprijs schrijf je op zijn best nog 10% af dus zo'n 2000-2400 euro wat in het niet valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevintjeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 18:53
Na alle berichten over de E-C4 X ben ik even gaan kijken bij de dealer in Doorn. Wat een mega koffer ruimte, precies wat wij nodig hebben gezien nr2. onderweg is. Ik had het formulier nog niet verzonden naar van Beek en ik had ze al aan de telefoon hangen.
Ik maakte mij iets zorgen over de kinderwagen in de E-C4, dit probleem zal ik niet hebben in de X.
En ik mag mijn E-C4 die ik vorig jaar bij Mulder (Gorinchem) heb gehaald ook gewoon inleveren bij van Beek (Breda).
En dat allemaal voor 100 euro minder in de maand. (Wel iets minder kilometers ivm nieuwe baan dichter bij huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ramon_1984 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:33:
[...]

Extra garantie bij kopen gaat op dit moment niet meer, stellantis is hier mee gestopt.
Erg balen nu ik net de garantie bij wilde gaan kopen ;(
Heb je dit gevraagd aan de dealer? Wil namelijk ook een kopen en wil extra garantie kopen i.v.m. problemen met de on board charger.

Geen extra garantie dan gaat bij mij de koop denk ik niet door. Zal het morgen even vragen aan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Ruben0s schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:34:
[...]

Heb je dit gevraagd aan de dealer? Wil namelijk ook een kopen en wil extra garantie kopen i.v.m. problemen met de on board charger.

Geen extra garantie dan gaat bij mij de koop denk ik niet door. Zal het morgen even vragen aan de dealer.
Paar maanden geleden was het bijkopen van garantie idd niet mogelijk.

Waarschijnlijk zijn de obc problemen na een bepaald bouwjaar wel opgelost maar de obc is natuurlijk een bekend probleem, kun je het altijd nog op verwachte levensduur/non conformiteit beroepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Carfanatic op 29-09-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 12:49
Ruben0s schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:34:
[...]

Uiteindelijk is het gelukt, was niet eenvoudig maar Uiteindelijk door van mossel Purmerend netjes opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Ramon_1984 schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:04:
[...]

Uiteindelijk is het gelukt, was niet eenvoudig maar Uiteindelijk door van mossel Purmerend netjes opgelost
Heb je toevallig ook prijslijst? Heb eentje van 2021 kunnen vinden, maar ben benieuwd naar actuele prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 12:49
Ruben0s schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:10:
[...]

Heb je toevallig ook prijslijst? Heb eentje van 2021 kunnen vinden, maar ben benieuwd naar actuele prijzen.
Helaas heb ik die niet voor je.
Laat je alleen niet wijsmaken dat je zelf de extra garantie kan kopen, dit kan tegenwoordig echt alleen via de dealer.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon_1984 op 30-09-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Ik heb deze maand de verlengde garantie "gekocht" bij de lokale dealer.
De auto was toen op een week na 2 jaar oud met ongeveer 19.000km op de teller.

Het was niet eenvoudig om af te sluiten, er bestaat geen "folder" met prijzen voor een bepaalde periode/km.
De dealer moet zelf in een systeem wat blijkbaar niet eenvoudig is. Je moet zelf een aantal jaren en km's opgegeven waar je nog garantie op zou willen. Dan gaan ze voor je in dat systeem kijken om er een bedrag uit te krijgen wat het gaat kosten.

Het bedrag wat ik mocht aftikken was meer dan 1600€
De (verlengde) garantie is nu 72 maanden / 150.000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Dat vind ik toch wel een heel stevig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Das inderdaad flink prijzig (in 2021 kostte 5 jaar garantie en 150.000 km 500 euro) , maar kan daar mooi mee rekenen.

Een keer on board charger kapot en geen coulance kost al het dubbele. Maar door de "goedkope" aanschafprijs is het wellicht interessant om te doen.

Lees wel op Reddit dat Opel (Stalantis) in Duitsland bijvoorbeeld de OBC kostenloos vervangt bij auto jonger dan 5 jaar en minder dan 100.000 km.

https://www.reddit.com/r/Elektroautos/s/GDmGNwDsOu

[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 01-10-2024 00:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Inmiddels alles geregeld voor het inleveren van de Citroen. Kan 'm gelukkig gewoon bij de dealer hier om de hoek inleveren en Macadam komt die kant op voor de eind controle.

Vanaf 28 oktober geen Citroen meer voor deur maar een Volkswagen ID.3. :)

Qua design niet echt een vooruitgang, maar de software/techniek en het extra vermogen in de Volkswagen kijk ik naar uit >:). Daarnaast scheelt het behoorlijk in de maandelijkse kosten.

Ik ga jullie missen Citroen vrienden ;w :9

[ Voor 14% gewijzigd door Dynazap op 04-10-2024 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H1CS
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 23:28
Ik zit te twijfelen tussen opnieuw leasen en een te kopen. Zie nu ook verschillende partijen de e-c4 en x aanbieden voor tussen de €21.950 en €23.000 (en daar kan dan nog €2000 subsidie vanaf) met km stand van 7 km tot 100 km.

Zitten vaak ook nog vol met opties (winter pakket, stoel + stuur en voorruitverwarming) en hebben nog fabrieksgarantie (2023). Vind dat op zich geen gekke prijs voor deze auto en kom dan afhankelijk van de afschrijving wel goedkoper uit dan leasen.

Auto's hebben catalogusprijs van 41.000 tot 43.000. Is dus al flink op afgeschreven.

[Afbeelding]
Ik heb volgens mij precies deze auto gekocht, Gisteren opgehaald :P Goede deal met inruil van me vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
H1CS schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Ik heb volgens mij precies deze auto gekocht, Gisteren opgehaald :P Goede deal met inruil van me vorige auto.
Ik heb ook eentje gekocht. Ga hem binnenkort ophalen.

Kosten extra garantie (extended care premium):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJHz41e1ugjkTFV-n4jAjzbr6HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kq18JeK5h7nLAGceOWlb8Zw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxvaFMlQxuO44RQSwyCWOeIdWuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7GSy9mi51857RJedPQUsJpv.jpg?f=fotoalbum_large

De lease auto van Van Beek opgezegd en binnenkort inleveren. Dit was echt een top deal. Goedkoper dan kopen.

Heb ook contact opgenomen met belastingdienst i.v.m. omzetten van subsidie.
U mag van voertuig wisselen, als het nieuwe voertuig en de overeenkomst aan de eisen van de regeling voldoet. De maandelijkse betaling zal doorlopen.

Stuurt u na de tenaamstelling van het nieuwe voertuigen een wijzigingsverzoek via eLoket. Bij het doorgeven van de wijziging mag u de nieuwe overeenkomst en het kenteken meesturen, dan kunnen we uw wijzigingsverzoek meteen afhandelen. Mocht u de subsidie in een keer willen ontvangen, is dit mogelijk. Dit kunt u dan ook in het bericht aangeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruben0s op 05-10-2024 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
Ruben0s schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:47:
[...]

Ik heb ook eentje gekocht. Ga hem binnenkort ophalen.

Kosten extra garantie (extended care premium):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De lease auto van Van Beek opgezegd en binnenkort inleveren. Dit was echt een top deal. Goedkoper dan kopen.

Heb ook contact opgenomen met belastingdienst i.v.m. omzetten van subsidie.

[...]
Indien van toepassing, de auto en subsidie op naam partner zetten dan heb je de volledige subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
db I Delirium schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Indien van toepassing, de auto en subsidie op naam partner zetten dan heb je de volledige subsidie.
Ik meen gelezen te hebben dat dit niet mag als partner op hetzelfde adres woont.

Zie ook:

https://www.anwb.nl/exper...euwe-een-elektrische-auto

[ Voor 21% gewijzigd door Ruben0s op 05-10-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat dit niet mag als partner op hetzelfde adres woont.
Mag ik vragen waar je die info vindt? Ik kan daar namelijk niet over terugvinden.

Wij hebben nieuwe auto ook op naam van mijn vrouw gezet en subsidie is toegekend alleen is de auto er nog niet.

Je mag wel maar 1 keer per auto/adres combinatie subsidie krijgen. Maar nieuwe auto en andere persoon is geen probleem hoop/denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
db I Delirium schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:22:
[...]

Mag ik vragen waar je die info vindt? Ik kan daar namelijk niet over terugvinden.

Wij hebben nieuwe auto ook op naam van mijn vrouw gezet en subsidie is toegekend alleen is de auto er nog niet.

Je mag wel maar 1 keer per auto/adres combinatie subsidie krijgen. Maar nieuwe auto en andere persoon is geen probleem hoop/denk ik :9
Zie bovenstaande link.
Er is éénmaal gebruik te maken van de subsidie op de aankoop van een elektrische auto. Dat geldt voor een persoon (volgens BSN, Burger Service Nummer) maar ook voor andere personen die op hetzelfde woonadres geregistreerd staan. Deze regel staat vermeld in de voorwaarden van de subsidie voor de aanschaf van een elektrische auto (SEPP) in Artikel 2.2.1, lid 2 op deze pagina.

De personenauto, bedoeld in het eerste lid, heeft niet eerder op naam gestaan van:
• a.de aanvrager;
• b.een persoon die op de datum van de aanvraag het zelfde woonadres heeft als de aanvrager.

Daaruit maak ik op dat zowel het BSN van een aanvrager een criterium is én het woonadres. Een partner (of andere inwonende) kan dus geen aanspraak maken op subsidie op een tweede auto of een vervangingsaankoop, ook niet als de auto op zijn of haar naam komt te staan. Ik concludeer dat er eenmalig subsidie kan worden verstrekt per persoon (BSN) maar ook eenmalig per woonadres zo lang de persoon die eerder subsidie heeft ontvangen daar woonachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:23:
[...]

Zie bovenstaande link.

[...]
Dat is om te voorkomen dat je 2x subsidie krijgt op dezelfde auto. Tenminste zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
db I Delirium schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Dat is om te voorkomen dat je 2x subsidie krijgt op dezelfde auto. Tenminste zo lees ik het.
Zo lees ik het niet. Het is antwoord op de vraag:
Met deze vraag zat ik ook inderdaad.

Geldt één maal gebruik maken per persoon? Of per adres?
Als ik de tweede elektrische auto op naam van mijn vrouw zet, kan ik dan subsidie krijgen?
Maar als ik de tekst zelf lees interpreteer ik het ook anders en lijkt conclusie van ANWB verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 05-10-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Zo lees ik het niet. Het is antwoord op de vraag:

[...]

Maar als ik de tekst zelf lees interpreteer ik het ook anders en lijkt conclusie van ANWB verkeerd.
Ik denk dat de ANWB ook een foutje maakt betreffende 1 specifieke auto.
1De aanschaf van een gebruikte elektrische personenauto door de aanvrager vindt plaats op basis van een koopovereenkomst, gesloten met een autobedrijf.

2De personenauto, bedoeld in het eerste lid, heeft niet eerder op naam gestaan van:

a.de aanvrager;

b.een persoon die op de datum van de aanvraag het zelfde woonadres heeft als de aanvrager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
db I Delirium schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat de ANWB ook een foutje maakt betreffende 1 specifieke auto.

[...]
Ik vraag het volgende week voor de zekerheid even na bij de belastingdienst.
Scheelt toch weer dik 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Ik vraag het volgende week voor de zekerheid even na bij de belastingdienst.
Scheelt toch weer dik 500 euro.
Zou ik zeker even doen inderdaad.
Laat het hier ook vooral even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
db I Delirium schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Zou ik zeker even doen inderdaad.
Laat het hier ook vooral even weten.
Heb gebeld met de belastingdienst en het kan inderdaad gewoon.
Nog bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 07-10-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:24:
[...]

Heb gebeld met de belastingdienst en het kan inderdaad gewoon.
Nog bedankt voor de tip!
Graag gedaan, Tikkie is onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

[Afbeelding]
wat ik mij wel afvraag is hoe is de conditie van de batterij, heeft die meer dan een jaar leeg gestaan of heeft die altijd tussen de 20 en 80 procent gestaan, of .. of ..?.
ik heb zelf een ec4 die is van mei 2021 en heb deze gekocht in januari 2022 en voor mijn gevoel is de batterij (en wat ik lees hier in het topic) toch al 'gedegradeerd'. Met echte kou haal ik rond de 120-140 km, in de zomer 200-250. terwijl ik hier wel andere verhalen lees.
Zelf denk ik dat die dus lang heeft leeg gestaan. Je komt er overigens nooit achter (denk ik).
En ik heb die flinke afschrijving nu voor mijn kiezen helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Oid schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

wat ik mij wel afvraag is hoe is de conditie van de batterij, heeft die meer dan een jaar leeg gestaan of heeft die altijd tussen de 20 en 80 procent gestaan, of .. of ..?.
ik heb zelf een ec4 die is van mei 2021 en heb deze gekocht in januari 2022 en voor mijn gevoel is de batterij (en wat ik lees hier in het topic) toch al 'gedegradeerd'. Met echte kou haal ik rond de 120-140 km, in de zomer 200-250. terwijl ik hier wel andere verhalen lees.
Zelf denk ik dat die dus lang heeft leeg gestaan. Je komt er overigens nooit achter (denk ik).
En ik heb die flinke afschrijving nu voor mijn kiezen helaas :+
Geen idee. De verkoper gaf bij mij aan dat ze bij de importeur hebben gestaan en dat zij af en toe de auto hebben aangedaan en rondje op het terrein hebben gereden. Vandaar de lage km stand. Op verschillende foto's van verschillende auto's zag ik een accupercentage staan van tussen de 40% en 80%.

Ik heb ook gevraagd naar de SoH van de accu en dat ik dit voor de koop wilde zien. Alleen krijg ik het idee dat ze geen idee hebben waarover ik het had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
Oid schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Met echte kou haal ik rond de 120-140 km, in de zomer 200-250. terwijl ik hier wel andere verhalen lees.
Ik denk dat deze waardes wel redelijk kloppen. Met 115 km/h op de snelweg haal ik in de zomer zo`n 250 km.
Ik ben 1x stil komen te staan met lege accu, dat was met -5 en veel wind, echt killing voor de batterij |:(

Ze geven 8 jaar garantie op het batterijpakket, ik denk dat de dealer deze wel voor je kan testen. In de tests die ik heb gezien van bijv Autoweek over accudegradatie valt het in de praktijk vaak heel erg mee en zijn de accu's beter als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
Ik ga volgende week mijn Ë-C4 inleveren en de Ë-C4 X ophalen bij Van Beek Breda.

Heeft iemand de private lease auto al eerder ingeleverd en via Macadam de inspectie laten doen? Zo ja, hoe streng wordt er gekeken naar evt. schades? Ik heb al een keer het eigen risico van €225,- betaald voor krassen aan de achterbumper. Helaas had degene die de schade had veroorzaakt geen briefje achtergelaten.

Nu heb ik stoeprandschade aan een van de velgen. De krassen zijn vrij groot, dus ik vrees dat ik €225,- moet aftikken. Ik heb 2 garages in de buurt gebeld en die zeggen dat het €130,- ex btw gaat kosten. Dat is toch iets goedkoper dan het ER..dus denk dat ik toch daarvoor kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

49k op de teller en ons eerste serieuze probleem. De interieur ventilator werkt niet meer, knopjes en menu gaan prima, alleen hij blaast geen lucht. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mad-Matt schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:32:
49k op de teller en ons eerste serieuze probleem. De interieur ventilator werkt niet meer, knopjes en menu gaan prima, alleen hij blaast geen lucht. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Zekering gecheckt? Motortje kan ook overleden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dynazap schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

Zekering gecheckt? Motortje kan ook overleden zijn.
Ik kan nergens vinden welke zekering het is, weet jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Hier ook gehad....deed het spontaan na een halve dag weer.bij mij hoorde je ook een apart geluid onder de motorkap. Die was ook verdwenen toen hij het weer deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Inmiddels 3 dagen dat hij het niet doet. Met een kleintje van 15 maanden en deze temperaturen zou een beetje verwarming niet verkeerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Iemand een idee hoe het met de SEPP subsidie zit als je de EC4 na 1 jaar lease opzegt.
Kan je later alsnog aanspraak maken op de rest van het potje? Moet dit binnen een bepaalde termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Bekend probleem van buitenlandse fora. Van wat ik gelezen heb is het meestal de ventilatiemotor, aansluitingen loshalen en opnieuw aansluiten wil blijkbaar wel eens helpen. Anders vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Almerian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:30:
[...]

Bekend probleem van buitenlandse fora. Van wat ik gelezen heb is het meestal de ventilatiemotor, aansluitingen loshalen en opnieuw aansluiten wil blijkbaar wel eens helpen. Anders vervangen.
Ik heb alleen geen idee waar dat ding zit, ik kan ook geen "explosie" tekeningen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carfanatic
Facelift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Geen spectaculaire nieuwe dingen.

Meer (zicht/bruikbaar) licht uit de achteruitrijlichten zou wel welkom zijn. Kan aan mijn ogen liggen maar die lijken bijna niets te doen wanneer je op het scherm van achteruitrijcamera kijkt in het donker.
Buitenspiegels die een stukje omlaag gaan bij het achteruitrijden zou ook welkom zijn als update.

De automatisch grootlicht functie kan ook wel een tweak gebruiken. Bijvoorbeeld een minimale snelheid wanneer dat in werking gaat. De huidige is niet zo voetganger vriendelijk.

De nieuwe voor/dagrijlichten en achterlichten zien er wel weer kenmerkend uit. In het donker zul je ook deze nieuwe ëC4 wel herkennen. Voor wat dat waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Afgelopen vrijdag een occasion uit 2023 gekocht met slechts 89 km op de teller.
Nieuwe infotainment systeem en extra opties zoals stoel-, stuur- en voorruitverwarming.
Met subsidie onder €20.000.

Nog steeds een smak geld, maar kom volgens mijn eigen berekeningen goedkoper uit dan private leasen.
Het is natuurlijk wel koffiedik kijken naar toekomstige afschrijving.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Ruben0s schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:53:
Afgelopen vrijdag een occasion uit 2023 gekocht met slechts 89 km op de teller.
Nieuwe infotainment systeem en extra opties zoals stoel-, stuur- en voorruitverwarming.
Met subsidie onder €20.000.
Hele mooie prijs! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou, na een paar dagen eindelijk de dealer te pakken gekregen. Krijg je leuk het bericht "ja, je mag hem hier afgooien, maar geen idee wanneer we ernaar kunnen kijken. Zou zo maar over 2 weken pas kunnen zijn".

Maar een vaste afspraak gemaakt voor 5 november. Tot die tijd dus geen ventilatie, geen ont waseming, niets. :(

Vroeger betekende je als klant nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Jemig, dat lijkt me toch wel een soort van "noodreparatie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Weten jullie of Stellantis een voorstel doet voor overname na het aflopen van de private lease? Mijn contract voor mijn e-C4 loopt nog ongeveer 3 maanden door en dan zijn mijn 3 jaar om. Ik twijfel of ik de auto wil overnemen of ik liever voor een hybride ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Red Boll schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:59:
Jemig, dat lijkt me toch wel een soort van "noodreparatie"?
gezien de buitentemperatuur en het natte weer zou je denken van wel. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-07 09:28

Jaimygo

LG L/W 9kW HU091MR+HN091MR.NK5

Gisteren een proefritje gemaakt met een E-c4 shine, de auto zelf stond er echt belabberd bij gezien de kilometerstand en zijn leeftijd. Maar de auto reed wel heel fijn. De dealer was net foto's aan het maken van een E-c4x feel pack uit 2023 met 11dkm op de teller, dit was demo auto geweest van een garage. Kreeg een leuke deal voor de E-c4x aangeboden.

Met de sepp subsidie eraf is de auto in een jaar meer dan de helft goedkoper dan de oorspronkelijke nieuwprijs. Nu vraag ik mij af of de E-c4x in de toekomst nog veel in waarde gaat zakken omdat het een beetje een vreemd model is.

Hoor graag jullie mening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
De e-C4(X) is een beetje een onbekend model, dat effect zie je al aan de prijs die je is aangeboden. Met die 50% afschrijving in 1 jaar heb je het grootste deel aan afschrijving al gehad.

Daarnaast denk ik dat je voor die prijs geen auto gaat vinden die een betere mix van ruimte/laadsnelheid/range biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimygo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-07 09:28

Jaimygo

LG L/W 9kW HU091MR+HN091MR.NK5

Carfanatic schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:47:
De e-C4(X) is een beetje een onbekend model, dat effect zie je al aan de prijs die je is aangeboden. Met die 50% afschrijving in 1 jaar heb je het grootste deel aan afschrijving al gehad.

Daarnaast denk ik dat je voor die prijs geen auto gaat vinden die een betere mix van ruimte/laadsnelheid/range biedt.
Bedankt voor je reactie! Na wat reviews gezien te hebben van de X ga ik toch opzoek naar een niet X, de aangeboden e-c4x was een Feel Pack uitvoering. Een e-c4 shine met stoelverwarming zou optimaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
Jaimygo schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Bedankt voor je reactie! Na wat reviews gezien te hebben van de X ga ik toch opzoek naar een niet X, de aangeboden e-c4x was een Feel Pack uitvoering. Een e-c4 shine met stoelverwarming zou optimaal zijn.
Komt er hier binnenkort 1 beschikbaar, alleen geen idee waar de LM of de dealer die naartoe brengt. Ec4 shine van vorig jaar met 25k op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb vandaag een Mywheels MG4 gereden voor een middag. En het deed mij qua binnenruimte maar ook algeheel buitenvorm denken aan de EC4. En nee het heeft niet het zwevend tapijt gevoel dat je over drempels heen kunt vliegen. Maar wel soortgelijke wltp range en dito laadruimte. Zou het een Chinese Citroën EC4 willen noemen.

@Jaimygo als een sedan/kofferklep opening je niet uitmaakt pak dan de X. Ik geef de voorkeur voor een hatchback / liftback opening van de reguliere EC4. Vervoert toch net iets makkelijker spullen. En ik heb dat kunnen testen in het laatste weekend richting Ikea. Twee 90 * 200 cm matrassen meegezeuld. Zou met de X niet gelukt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Die grote achterklep van de gewone ë-C4 is voor mij ook doorslaggevend. Toen ik hem begin 2023 ging bestellen (private lease), belde de verkoper mij nog dat ik snel terug moest komen, want hij had iets speciaals staan. Een van de eerste demo ë-C4 X'en. Naast dat ik hem niet mooi vind, vind ik zo'n kruipluik als kofferdeksel maar niets. Ik wil een groot gapend gat waar veel doorheen kan. Zelfs als de kofferbak uiteindelijk kleiner is. Mijn vader reed vroeger altijd een sedan, misschien is dat het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Nu het weer vochtiger wordt heb ik in mijn nieuwe EC4 die ik sinds juni nieuw lease, vocht problemen. Bij lagere temperaturen in combinatie met vochtig weer beslaan de ramen aan de binnenkant. Hier had ik met mijn vorige Renault megane van 10 jaar oud in soortgelijke situaties nauwelijks last van.

Herkennen meer mensen dit? Wat is hier eventueel aan te doen? Of moet ik er mee naar de dealer? Ik vind het namelijk niet normaal dat een nieuwe auto dit vertoont.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

* Snik *. Zojuist de E C4 achtergelaten bij de dealer :'( . Het ga je goed!

Keuring Macadam stelde niet veel voor, letterlijk 5 minuten. Ieder geval geen schades waarvoor ik de portemonnee hoef te trekken :)

Laatste foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Br97X8o_e8wV-rrgMyCMyShvEZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNDRPqXRUZxdC3DMWXeDDaqs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

codegro schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:37:
Nu het weer vochtiger wordt heb ik in mijn nieuwe EC4 die ik sinds juni nieuw lease, vocht problemen. Bij lagere temperaturen in combinatie met vochtig weer beslaan de ramen aan de binnenkant. Hier had ik met mijn vorige Renault megane van 10 jaar oud in soortgelijke situaties nauwelijks last van.

Herkennen meer mensen dit? Wat is hier eventueel aan te doen? Of moet ik er mee naar de dealer? Ik vind het namelijk niet normaal dat een nieuwe auto dit vertoont.
Zijn je ruiten vies? Zorg dat ze goed schoon en vet vrij zijn :) .
Vocht blijft altijd wel een dingetje als je de AC of verwarming verkeerd gebruikt.

Voordeeltje is dat je de auto gewoon kan voorverwarmen en het vocht dus al weg is als je de auto in stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
codegro schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:37:

Met AC uit heb ik het wel eens als ik alleen in de auto zit. Met alles op AUTO-stand beslaan de achterraamjes alleen ooit een beetje met 5 personen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 16:10
Nee hier alleen ik in de auto en alles op AUTO (AC). Dan zijn de ruiten echt beslagen en moet ik eerst 1 a 2 minuten alles op VOL (ventilatie) zetten dan worden de ruiten weer schoon. En nee, de ruiten zijn niet vies of vettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Dynazap schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:56:
* Snik *. Zojuist de E C4 achtergelaten bij de dealer :'( . Het ga je goed!

Keuring Macadam stelde niet veel voor, letterlijk 5 minuten. Ieder geval geen schades waarvoor ik de portemonnee hoef te trekken :)
Hoelang duurt het voordat je een datum krijgt van Macadam? Wacht nu al bijna een maand op reactie van de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ruben0s schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Hoelang duurt het voordat je een datum krijgt van Macadam? Wacht nu al bijna een maand op reactie van de planning.
Hier di 17-09 22:35 aangevraagd, wo 18-09 10:33 bevestiging.
Denk dat er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier is het nog steeds tobben zonder ventilatie, beslagen ruiten, met de zon erg warm in de auto en 's ochtends erg fris. Volgende week dinsdag eindelijk naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ruben0s schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:06:
[...]

Vrijdag de aanvraag gedaan en maandag rond de lunch kreeg ik de bevestiging qua afspraak / plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mad-Matt schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:41:
Hier is het nog steeds tobben zonder ventilatie, beslagen ruiten, met de zon erg warm in de auto en 's ochtends erg fris. Volgende week dinsdag eindelijk naar de garage.
Mijne deed het nog wel. Snel de auto's omruilen, hij staat in Almere :D .

Is het een koop of lease auto? Anders kan je wellicht naar een vervangende wagen vragen zolang het niet gefixed is? Ook niet heel veilig met het nattere weer wat we nu krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dynazap op 28-10-2024 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dynazap schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Mijne deed het nog wel. Snel de auto's omruilen, hij staat in Almere :D .

Is het een koop of lease auto? Anders kan je wellicht naar een vervangende wagen vragen zolang het niet gefixed is? Ook niet heel veilig met het nattere weer wat we nu krijgen.
Koop. Op de website kon ik kiezen voor een leenauto, tegen 30 euro per dag. Nou laat maar.
Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week gaat, ik gok het volgende:

Ik breng de auto, krijg loop/eind van de middag een belletje met 2 opties:
1. We zijn er nog niet uit wat er kapot is, we bellen u als we meer weten.
2. Onderdeel X is kapot, dit moeten we bestellen, dan en dan is het binnen.

hoe dan ook verwacht ik niet dat ik woensdag (volgende week) weer werkende ventilatie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
3. wij hebben het probleem niet kunnen reproduceren. veel succes er mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Carfanatic schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:26:
3. wij hebben het probleem niet kunnen reproduceren. veel succes er mee. :+
Haha, nee dat wordt hem zeker niet. De ventilatie doet het permanent niet, dus het probleem is altijd aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:53
Rij al enkele maanden mijn e-c4 uit 2022.
Ondertussen 15k km verder en buiten een keer een lege 12v accu geen issues gehad.

Nu viel het mij op dat wanneer ik bij FastNed combi palen met ChaDeMo en CCS stekker oplaad de auto de laadsessie niet wilt starten.

Bij FastNed palen met enkel een CCS stekker wel.

Iemand een oplossing/workaround voor dit?

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Vorige week toevallig voor het eerst bij een Fastned geladen, was een combipaal. Startte ook niet met de freshmile pas, vervolgens zelfde paal wel met de Ewe-go pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

spijk860 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:51:
Nu viel het mij op dat wanneer ik bij FastNed combi palen met ChaDeMo en CSS stekker oplaad de auto de laadsessie niet wilt starten.

Bij FastNed palen met enkel een CSS stekker wel.

Iemand een oplossing/workaround voor dit?
CCS, niet CSS.

Ik herken het niet en kan het ook niet verklaren. Soms helpt het als je de stekker (indien zware kabel) aandrukt tot de sessie is gestart. Maar dat kan ik met jouw probleem niet rijmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjors81
Sjors81 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:10:
[...]

Afgelopen maandag de auto richting garage...staat er nog steeds. Na het uitlezen van de obc was het advies de software te upgraden....na 3 mislukte pogingen gaf de auto helemaal de geest. Auto is niet meer van zijn plaats te krijgen, schijnt nergens op te reageren. Garage wacht op bericht uit Frankrijk maar duurt dus al even....wel keurig netjes een gratis elektrische leenauto meegekregen.
Maar eens even een update...wellicht hebben andere eigenaren er ook nog wat aan....

Om met de deur in huis te vallen....de auto staat er nog steeds 8)7

Uiteindelijk werd de diagnose gesteld dat de OBC defect was, deze duurt natuurlijk even voordat hij binnen was maar deze is inmiddels geplaatst. Bij het inleren van de obc heeft echter de aircopomp een opdoffer gehad waardoor deze ook defect is geraakt. Dit schijnt een bekend probleem te zijn bij het inleren van de obc. Helaas was de pomp niet op voorraad en wacht ik nog steeds tot deze bij de dealer binnen is. Verwachting is een week of 3....

Behandeling van de dealer, Hylkema (Friesland), is top. Kosteloos een leenauto ter beschikking gesteld terwijl de auto daar niet in onderhoud is en ook niet is aangeschaft!

Hopelijk de auto na 2 maanden weer terug....mis de e-c4 zeker wel tov de e-2008 die ik nu tijdelijk heb. Grote voordeel hiervan is wel dat ik het percentage accu kan zien :*) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Sjors81 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:35:
[...]
Maar eens even een update...wellicht hebben andere eigenaren er ook nog wat aan....
Problemen komen nooit alleen blijkbaar. :|

Gelukkig ben je bij een goede dealer terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:53
ThsAdrns schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:48:
[...]

CCS, niet CSS.

Ik herken het niet en kan het ook niet verklaren. Soms helpt het als je de stekker (indien zware kabel) aandrukt tot de sessie is gestart. Maar dat kan ik met jouw probleem niet rijmen.
Thanks voor de verbetering. Ik lag duidelijk half te slapen.

Zal eens proberen de stekker aan te drukken.
Anders eens even kijken of FastNed of Citroën iets weten.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
De E-C4 is een hele leuke auto en op dit moment is er een mooie private lease aanbieding.. Maar, een ritje op en neer naar mijn ouders is 200km, 90% snelweg. Dat ga ik in de winter dus niet redden als ik de reviews lees?

Hoe gaan jullie daar mee om?

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 31-10-2024 18:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Gewoon, ter plaatse laden aan een laadpaal of desnoods stopcontact. En indien nodig op de terugweg even 5-10 minuten langs de snellader. Ik doe het al negen jaar zo met veel familie op 170+ km afstand. Dikke prima.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste