Hier ook wel benieuwdRamon_1984 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Als ik zo brutaal mag wezen, wat geven ze nog voor de auto ?

Hier ook wel benieuwdRamon_1984 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Als ik zo brutaal mag wezen, wat geven ze nog voor de auto ?
Ik moest ze zelf uploaden bij Stellantis. Het rare is dat ze wel kunnen inzien welke documenten er opgestuurd moeten worden. Eventueel kon dat wel via mail zodat zij het op de portal zetten, daarna kunnen zij niks meer voor je doen om te kijken in het beoordelingsproces. Echter vond ik dat geen geruststellende gedachte om dat via de mail te doen.theorganiser schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:05:
[...]
Moest je de documenten zelf uploaden bij stelantis of gewoon per mail sturen naar van der beek?
Toen ik voor de e-c4 ging vorig jaar september moest ik het uploaden en was het in een maand geregeld.
Nu heb ik vorige week de c5 besteld en moest het per mail
Het meest rare in het hele proces vind ik nog dat je al een contract hebt voordat je definitief goedgekeurd bent. Nergens in dat contract staat dat je nog moet wachten op de definitieve goedkeuring.mealstrom93 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:18:
[...]
Ik moest ze zelf uploaden bij Stellantis. Het rare is dat ze wel kunnen inzien welke documenten er opgestuurd moeten worden. Eventueel kon dat wel via mail zodat zij het op de portal zetten, daarna kunnen zij niks meer voor je doen om te kijken in het beoordelingsproces. Echter vond ik dat geen geruststellende gedachte om dat via de mail te doen.
Wat ook niet heel consumentvriendelijk is en nergens vermeld wordt, is dat je twee weken bedenktermijn al gaan lopen als je je "voorlopige" leasecontract ondertekent. Ook krijg je geen kopie van dat ondertekende contract totdat je aanvraag definitief is. Wat toevalligerwijs definitief wordt goedgekeurd als de twee weken bedenktermijn zijn verlopen. Het hele proces mag wel wat doorzichtiger. Dit staat nergens, maar als je belt met Stellantis komt het er wel schoorvoetend uit.
Afgelopen woensdag heb ik de spullen opgestuurd en hopelijk wordt hij dus volgende week woensdag definitief goedgekeurd. Het begeleidingsproces voelt toch een beetje alsof je een pak vla koopt.
Dat is ook zo en dan loopt je wettelijke bedenktermijn al. Nergens valt dit terug te zien. Gelukkig lees ik die contracten goed door, maar als je gewoon een krabbeltje zet en je nergens nog een keer de fout zou kunnen corrigeren in die twee weken is ook wel kwalijk.db I Delirium schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:43:
[...]
Het meest rare in het hele proces vind ik nog dat je al een contract hebt voordat je definitief goedgekeurd bent. Nergens in dat contract staat dat je nog moet wachten op de definitieve goedkeuring.
Ik heb de heenrit naar Hirtshals gedaan en terug via Oslo - Göteborg - Malmö - Rodby - Puttgarden gereden. Met enkel een vattenfall druppel, Shell recharge druppel en een Tesla maandabbo / app. Het werkt prima. Behalve dan bij bepaalde openbare laadpalen rondom Kristiansand en dus heb ik sindsdien puur gereden op Tesla snellaadpalen. Het goedkoopst, snelst en ruim beschikbaar. Zowel in Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden.Sir Bacon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:15:
Punt van zorg is met name de heen- en terugreis (heen naar Kiel, DE, terug vanuit Hirtshals, DK). In Zweden en Noorwegen zijn de afstanden prima te doen in 1 dag.
Hoe is jullie ervaring met zulke afstanden?
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 26-06-2024 18:30 ]
Hoi Joosie,
Voor Noorwegen: download de apps bilkraft, Mer, en zorg dat je een virtuele of echter creditcard hebt. N26 is gratis. Parkeren en laden in Oslo: zet je Appstore op Noorwegen en download de Noorse versie van easypay voor het betaald parkeren. Soms kan je dan gratis je auto laden. De Nederlandse app werkt niet. Verder heb je ABRP nodig en enwb kan handig zijn.Sir Bacon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:15:
Hallo allemaal, in maart hebben we een tweedehands ë-C4 Feel Edition uit april 2021 gekocht, dus nu net iets meer dan 3 jaar oud. De auto bevalt heerlijk, ideaal rijden, elektrisch. Ik laad in principe thuis op, uit het stopcontact. We hebben wel een Greenchoice laadpas voor als we ergens anders moeten laden (alleen 1x gedaan om te testen)
Nu zijn we aan het twijfelen voor de vakantie. Nemen we de elektrische auto, of toch maar de 2e benzine auto? Punt van zorg is met name de heen- en terugreis (heen naar Kiel, DE, terug vanuit Hirtshals, DK). In Zweden en Noorwegen zijn de afstanden prima te doen in 1 dag.
Hoe is jullie ervaring met zulke afstanden? Werkt de Greenchoice laadpas goed in het buitenland, of moet ik ook een andere nemen? Welke app gebruiken jullie voor laadpalen? (Heb nu de Go-Charge, maar die lijkt alleen in NL te werken). Ik lees hier ook dat de Tesla supercharger werkt. Wat heb je daarvoor nodig?
Alvast bedankt!
Proficiat met de ë-C4, heerlijke reisauto. Ik heb met de onze pas één dergelijke lange reis gemaakt. Op en neer naar midden Frankrijk, dikke 700 km in 10 uur, waarbij we nergens naar gekeken hebben (niet geoptimaliseerd naar snelheid, prijs of wat dan ook). Als we zin hadden in koffie of toilet stopten we om ook te laden.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
Bij mij werkte de link ook niet. Op internet deze gevonden:Red Boll schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:17:
[...]
- De download link voor de kaart/auto updates werk niet.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh
In de versie met haaienvin antenne (nieuwe entertainment systeem, met CarPlay over de volledige breedte) kan je de kleur aanpassen in ieder geval.Melvin de Leeuw schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:02:
Goedenavond,
Ik heb sinds kort een ë-C4. Ben alleen benieuwd of je de thema kleuren van het infotainment kan aanpassen naar rood en/of bruin?
Alvast bedankt,
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Deze melding nog nooit gezien in de app, normaal krijg ik de update meldingen na een stukje gereden te hebben bij het uitzetten van de auto, op het scherm van de auto.mealstrom93 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:27:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels de auto in ontvangst mogen nemen.
Iemand ervaring om de auto geüpdatet te krijgen en daardoor hem in TRONITY toe te voegen?
Nog niet, wel met zo'n vijf weken.theorganiser schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:06:
Iemand al ervaring met het inleveren van de auto via de van beek actie??
1e jaar zit er bijna op, was benieuwd naar de details
Dus ik heb via Macadam alvast de inspectie geregeld voor de eerste week van september. Het is voor mij nog even vijf weken wachten. Afmeldformulier kun je gewoon bij Stellantis downloaden en ik verwacht nu die eindinspectie bij de lokale Stellantis dealer is het afgeven erop volgt bij afloop van de inspectie. Ben meer benieuwd naar hun evt schade + verrekening daarvan. Want het hard plastic aan de bestuurderszijde bij de deur toont nogal makkelijk wat wear/tear met in/uitstappen, jas die er tegen aan komt.U kunt de auto dus alleen vanaf 01/09/2024 zonder verbrekingskosten inleveren bij de dealer, en de auto afmelden.
Onder afmelding verstaan wij 3 handelingen:
1. Een afspraak maken bij Macadam/de inspectie zelf uitvoeren aan de hand van de App;
2. Het afmeldformulier invullen;
3. Het voertuig fysiek aan de dealer afgeven.
Heb je dus ook de keuze om de inspectie met de app zelf te doen? En kies je er nu zelf voor om het te laten doen, of hebben wij die keuze (na bijv. slechts 12 maanden lease) nog niet?Joosie200 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:00:
[...]
Nog niet, wel met zo'n vijf weken.
Kreeg al wel deze instructie bij de bevestiging van Stellantis mee nadat ik in hun Stellantis private lease portal had aangegeven vanaf 1/9 de lease te willen beëindigen
[...]
Dus ik heb via Macadam alvast de inspectie geregeld voor de eerste week van september. Het is voor mij nog even vijf weken wachten. Afmeldformulier kun je gewoon bij Stellantis downloaden en ik verwacht nu die eindinspectie bij de lokale Stellantis dealer is het afgeven erop volgt bij afloop van de inspectie. Ben meer benieuwd naar hun evt schade + verrekening daarvan. Want het hard plastic aan de bestuurderszijde bij de deur toont nogal makkelijk wat wear/tear met in/uitstappen, jas die er tegen aan komt.
Inmiddels 11.2k op de teller. Verwacht nog wel 800km te rijden binnen zes weken. Dus kunnen ze 2k extra km a 6 cent meenemen in hun eindfactuur. Maakt mijn maandbedrag een tientje duurder.
In de mail stond het wel, maar welke app dan required is geen idee. Via het online formulier stond dan weer: indien je via Stellantis leaset gebruik dit formulier en kon je enkel via de dealer een afspraak inplannen. Maargoed ik ga het wel zien begin september. Valt ook samen met de melding die ik nu krijg: onderhoud nodig in 800km of binnen 6 weken.Rolfy schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:43:
[...]
Heb je dus ook de keuze om de inspectie met de app zelf te doen?
Je hebt dus nog geen voorlopige schouw hoeven te doen??Joosie200 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 19:05:
[...]
In de mail stond het wel, maar welke app dan required is geen idee. Via het online formulier stond dan weer: indien je via Stellantis leaset gebruik dit formulier en kon je enkel via de dealer een afspraak inplannen. Maargoed ik ga het wel zien begin september. Valt ook samen met de melding die ik nu krijg: onderhoud nodig in 800km of binnen 6 weken.
Even een vraagje, mijn contract is ingegaan op 28-08-2023, wil deze ook beëindigen, is de datum dan 28-08-2024 ? en waar kan ik dit doen, zie op portal waar ook mijn contract staat, deze optie niet, alleen optie verzoek offerte voortijdig beëindigen contract, moet ik deze nemen ?Joosie200 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:00:
[...]
Nog niet, wel met zo'n vijf weken.
Kreeg al wel deze instructie bij de bevestiging van Stellantis mee nadat ik in hun Stellantis private lease portal had aangegeven vanaf 1/9 de lease te willen beëindigen
[...]
Dus ik heb via Macadam alvast de inspectie geregeld voor de eerste week van september. Het is voor mij nog even vijf weken wachten. Afmeldformulier kun je gewoon bij Stellantis downloaden en ik verwacht nu die eindinspectie bij de lokale Stellantis dealer is het afgeven erop volgt bij afloop van de inspectie. Ben meer benieuwd naar hun evt schade + verrekening daarvan. Want het hard plastic aan de bestuurderszijde bij de deur toont nogal makkelijk wat wear/tear met in/uitstappen, jas die er tegen aan komt.
Inmiddels 11.2k op de teller. Verwacht nog wel 800km te rijden binnen zes weken. Dus kunnen ze 2k extra km a 6 cent meenemen in hun eindfactuur. Maakt mijn maandbedrag een tientje duurder.
Ja die moet je nemen. Immers je contract loopt 4/5/6 jaar. In elk geval langer dan 1 jaar. Klik op de knop en vul je gewenste einddatum in. Ik heb zelf 2-9-2024 ingevuld om safe te zitten met +1 jaar en 1 dag. Vervolgens kreeg ik een algemene ontvangstbevestiging dat opzeggen met 1 jaar kan bij flex premium.Tommyx14 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:25:
[...]
Even een vraagje, mijn contract is ingegaan op 28-08-2023, wil deze ook beëindigen, is de datum dan 28-08-2024 ? en waar kan ik dit doen, zie op portal waar ook mijn contract staat, deze optie niet, alleen optie verzoek offerte voortijdig beëindigen contract, moet ik deze nemen ?
Top, dank je wel voor de infoJoosie200 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:43:
[...]
Ja die moet je nemen. Immers je contract loopt 4/5/6 jaar. In elk geval langer dan 1 jaar. Klik op de knop en vul je gewenste einddatum in. Ik heb zelf 2-9-2024 ingevuld om safe te zitten met +1 jaar en 1 dag. Vervolgens kreeg ik een algemene ontvangstbevestiging dat opzeggen met 1 jaar kan bij flex premium.
Kreeg enkel ook vandaag te horen dat de toko Macadam die de eindinspectie verzorgt een storing in de afsprakenplanner heeft. Dus ze kunnen de komende weken niks inplannen.
Dat hangt ervan af of je in je ICE auto het liefst 50 in z'n drie, vier of vijf reed. Met B wordt er namelijk alleen maar sterker afgeremd als je je gas loslaat. De rest (wat je eventueel sterker moet vertragen) moet je met het voetje bijremmen. Ook dat wordt gerecupereerd trouwens.Sir Bacon schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:48:
is het nutig om in het vlakke Nederland ook de B-stand te gebruiken?
Dank voor je antwoord, en @codegro. Meestal rij ik 50 al in zijn 5 ja.ThsAdrns schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:23:
[...]
Dat hangt ervan af of je in je ICE auto het liefst 50 in z'n drie, vier of vijf reed. Met B wordt er namelijk alleen maar sterker afgeremd als je je gas loslaat. De rest (wat je eventueel sterker moet vertragen) moet je met het voetje bijremmen. Ook dat wordt gerecupereerd trouwens.
Ik vind het fijn om flink te kunnen vertragen zonder mijn voet te hoeven verplaatsen; ik heb B dus altijd aanstaan. Het andere uiterste zou zijn dat de auto bij gas los gewoon door zeilt alsof die "in z'n vrij" staat. Dat is stand 0 bij Hyundai en KIA. Dan moet je dus alles zelf remmen (ook die energie wordt in eerste instantie gerecupereerd, dus even efficiënt) maar kun je makkelijker eindeloos doorrollen als het verkeer het toelaat. Ik doe dat door voorzichtig tot de middenstand gas te geven. De gewone D-stand van PSA vind ik vlees noch vis, daarom altijd met B.
Nog een EC4 die Noorwegen heeft doorkruist. Leuk. Ik heb het een keer meegemaakt in Kristiansand en een keer in Eidfjord. Maargoed in Kristiansand besloot ik toen de openbare laadpaal te negeren en hij Tesla te gaan laden. En in Eidfjord stond ik bij Tesla en reed ik naar het volgende dorp met andere Tesla stalls.Sir Bacon schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:48:
De vakantie naar Noorwegen is prima gegaan, heerlijk om met de ë-C4 door de bergen te rijden. Bergaf in de B stand is helemaal lachen.
Hebben jullie ook wel eens een communicatiefout met een (snel)laadpaal?
Ander vraagje; is het nutig om in het vlakke Nederland ook de B-stand te gebruiken?
[ Voor 35% gewijzigd door Dynazap op 15-08-2024 00:34 ]
https://services-store.citroen.nl/store/e-routesDynazap schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:28:
Daarnaast is het ontbreken van navigatie die praat met de SoC van de auto en dus routes kan maken o.b.v. je SoC een gemis in al die Stellantis bakken..
Ik doe het primair om de BKR notering uit het systeem te krijgen. Want ik wil graag richting een koopwoning gaan. En dan helpt het niet om die 495 euro bruto X 72 maand = 35.6k minder aan hypotheek ruimte te hebben. Verder loopt mijn netto bedrag van 319 euro wel op na september.Dynazap schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:28:
Wat doet jullie allemaal besluiten om de E C4 te dumpen na dat 1e jaar?
Het scheelt wel wat meer dan dat he. Hypotheek ruimte wordt berekent op basis van maandinkomen en woonquote. Dus €495/maand scheelt zomaar een ton maximale hypotheek.Joosie200 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:46:
[...]
Ik doe het primair om de BKR notering uit het systeem te krijgen. Want ik wil graag richting een koopwoning gaan. En dan helpt het niet om die 495 euro bruto X 72 maand = 35.6k minder aan hypotheek ruimte te hebben. Verder loopt mijn netto bedrag van 319 euro wel op na september.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nog meer reden voor mij om het bij 1 jaar te houden. Verder heb ik niet iemand in de familie die de lease kan/wil overnemen. Tegelijkertijd heb ik wel een jaar een EV rijden kunnen ervaren voor de netto kosten die ik had bij mijn vorige auto. Eigen auto is voor mij ook geen must voor werk. Woonwerk is voor mij net zo snel met OV door de files, OV is gratis want ov kaart van het werk. Dus ik heb het nu een jaar uitgeprobeerd omdat het kan. Niet omdat ik het nodig heb._eLMo_ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:59:
[...]
Het scheelt wel wat meer dan dat he. Hypotheek ruimte wordt berekent op basis van maandinkomen en woonquote. Dus €495/maand scheelt zomaar een ton maximale hypotheek.
Dank voor de tip, zal er eens naar kijken. Weet jij toevallig of dit werkt op de auto of op je telefoon? Ik wil graag een oplossing die in de auto werkt, zodat als iemand anders de auto meeneemt dezelfde functionaliteit beschikbaar is.
Het is een appSir Bacon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:58:
[...]
Dank voor de tip, zal er eens naar kijken. Weet jij toevallig of dit werkt op de auto of op je telefoon? Ik wil graag een oplossing die in de auto werkt, zodat als iemand anders de auto meeneemt dezelfde functionaliteit beschikbaar is.
E-routes werkt via de telefoon. Volgens mij iets van 4 euro per maand, 1e jaar gratis. Je kan volgens mij je account wel delen zodat andere mensen die in dezelfde auto rijden het ook kunnen gebruiken.Sir Bacon schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:58:
[...]
Dank, ook @Carfanatic . Zal er eens naar kijken.codegro schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:22:
[...]
E-routes werkt via de telefoon. Volgens mij iets van 4 euro per maand, 1e jaar gratis. Je kan volgens mij je account wel delen zodat andere mensen die in dezelfde auto rijden het ook kunnen gebruiken.
Thanks! Wist niet dat deze er was van Citroen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thoraxx op 16-08-2024 23:54 ]
Het is echt 1 jaar + 1 dag. Ik begon met leasen op 1/9/2023Thoraxx schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:47:
Als je het contract opzegt dan moet je toch als eind datum 1 jaar + 1 maand pakken?
Krijg je overigens nog wat terug als je minder kms hebt gereden dan in je contract staat?
Dat weet ik niet. Want ik zit over de afgesproken aantal km's. Dus ik mag 2500 * 6 cent = 150 euro bijbetalen.Bedankt voor uw mail, u heeft inderdaad FlexLease Premium. U betaalt geen verbrekingskosten vanaf 01/09/2024, indien u de auto eerder inlevert betaalt u de maandtermijnen tot en met deze datum van 01/09/2024.
U kunt de auto dus alleen vanaf 01/09/2024 zonder verbrekingskosten inleveren bij de dealer, en de auto afmelden.
Gewoon een proefrit maken, is ongelooflijk subjectief hoe vering wordt beleefd.michaeltb schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 07:34:
Ons bevalt de auto ook erg goed, zelfs na een reis naar oostenrijk, gewoon om de 200km stoppen, niets mis mee. Wel willen we graag een wat grotere auto dus vandaar dat we zitten te loeren naar een model of Enyaq.
We vinden de auto heerlijk comfortabel maar net te klein met 2 honden en kinderwagen.
Is een model Y echt minder comfortabel dan een eC4? Ik vind de vering echt superchill namelijk, echt heerlijk zacht en ook best stil is hij.
Ooh thnx. Ik dacht dat je na 1 jaar pas mocht opzeggen en dan een maand opzegtermijn nog hebt. Ik ben benieuwd, moet nog een paar maanden dus ik zal hier ook wel wat reacties lezenJoosie200 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 06:46:
[...]
Het is echt 1 jaar + 1 dag. Ik begon met leasen op 1/9/2023
[...]
Dat weet ik niet. Want ik zit over de afgesproken aantal km's. Dus ik mag 2500 * 6 cent = 150 euro bijbetalen.
Ha, dat deed ik vandaag ook. Zwolle - Tesla Supercharger Lokeren - P+R The Loop Gent - Tesla Supercharger Leusden. Met 90% vertrokken, 5% gearriveerd in Lokeren. En met 90% vertrokken en met 2% gearriveerd in Leusden. Direct de 12.500km beslecht met 3km erboven.Dynazap schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:03:
Livin on the edge. In de Turtle mode
Almere -> Amersfoort -> Zoetermeer -> Oude Wetering -> Amersfoort -> Almere. Is van 100% naar 2%. Iets te spannend wat mij betreft.. maar heb het gered tot thuis.
Dat is ongeveer 250-260 km? Ik denk dat je 114 km/h op de cruise control had staan. Met een iets lagere snelheid (bijvoorbeeld 103 km/h, dat is 100 km/h echt) had je het makkelijker gehaald. Maar allicht minder comfortabel gereden vanwege minder snelheidsverschil met in te halen auto's. Vaak zet ik hem op de snelweg op 106 km/h (= 100+3 echt) en geef even gas bij als het inhalen te langzaam gaat. Ik haal dan vaak 270-300 km (extrapolatie) op een volle accu. Maar onder 6% is niet comfortabel nee...Dynazap schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 23:03:
Livin on the edge. In de Turtle mode
Almere -> Amersfoort -> Zoetermeer -> Oude Wetering -> Amersfoort -> Almere. Is van 100% naar 2%. Iets te spannend wat mij betreft.. maar heb het gered tot thuis.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ThsAdrns op 18-08-2024 17:40 ]
Dit is gewoon onzin, tijd om naar een andere garage te gaan! De ec4 kan prima snelladen ook met 40 graden en meerdere keren per dag.EXASML schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:11:
Sinds enige tijd kan ik met mijn eC4 niet meer DC laden.
Blijkt dat als ik een rit van pakweg 150km maak de accu te warm is en niet wil of kan laden.
Gewoon AC (11kWh) langszaam laden werkt nog wel.
Opmerking van de garage is dat Citroen afgelopen jaar een software update heeft uitgebracht waarbij de temperatuur van de accu al wat vroeger uitschakeld om brand of oververhitting te voorkomen.
Wel typisch dus dat langszaam laden nog wel lukt en kennelijk niet als brandgevaarlijk is bestempeld.
Afkoelen duurt uren dus na pakweg 200km sta je stil en kun je niet verder. Voor mij een groot probleem met regelmatig ritten van 500km maak.
Dat gaat niet meer en Citroen zegt dat je hiermee moet leven.
Citroen zegt eenvoudig, geen storingscode dus er is niet aan de hand.
Typisch want hij heeft het een jaar lang perfect gedaan en ook voor de software update.[/b]
Welke versie software versie heb je nu? (Waar kun je eigenlijk zien wat de laatste versie is en bestaan er ook release notes net als bij software?)EXASML schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:11:
Opmerking van de garage is dat Citroen afgelopen jaar een software update heeft uitgebracht waarbij de temperatuur van de accu al wat vroeger uitschakeld om brand of oververhitting te voorkomen.
Kun je na het "afkoelen" wel weer snelladen of wanneer de accu nog niet (te) warm is?EXASML schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:11:
Afkoelen duurt uren dus na pakweg 200km sta je stil en kun je niet verder.
Hier nu ook een tijdelijke Citroen ë-C4 X sinds een paar weken als voorloopauto en nu in afwachting van de EX30. Ik heb ook niet het idee dat er veel van deze EV's hier rondrijden.Joosie200 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 01:19:
[...]
Kwam vandaag twee andere EC4 tegen op de weg. Eentje lichtblauw, eentje in het zwart. Ze vallen op tussen de massa aan Tesla's op de weg.
Zelf gaan rijden met een volle accu en dan bij de garage arriveren met 10 % , dan de garage laten zien dat het echt niet werkt ?EXASML schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:38:
Tot nu toe werd mijn eC4 gerepatrieerd door de ANWB en naar een garage gebracht. Daar bleef hij staan tot een monteur tijd had om er naar te kijken. Gemiddeld ging er dan wel een dagdeel overheen. En dan blijkt dat hij ver genoeg is afgekoeld en weer kan snelladen.
En dan wordt er niet verder gezocht omdat er ook geen foutcode is gegenereerd.
E-routes werkt gewoon bij mijn e-C4. Maar gebruik het niet. Lelijke GUI, engelse stem, ..... Vind het niet praktisch. Als ik een verre rit doe, dan plan ik met ABRP (op de telefoon of op de laptop) en schiet de route vervolgens naar Google Maps.Torez schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:39:
Onlangs heb ik e-routes aangevraagd via de My Citroën-app, deze aanvraag is blijven hangen. Na de service tot 2 keer toe geannuleerd te hebben en weer opnieuw te hebben aangevraagd werkt dit nog altijd niet bij mij. Meer mensen hier problemen mee? De app synchroniseert nu helemaal niet meer en bij de klantenservice geven ze aan, e-routes is niet compatible met uw auto (wat volgens mij onzin is aangezien het juist wordt gepromoot voor mijn Citroën E-C4). Hoor graag of er iemand een andere oplossing heeft dan wat ik al heb geprobeerd (app verwijderen, Bluetooth connectie verwijderen, auto uit app verwijderen en telefoon herstarten en alles ‘vers’ installeren)
Geen idee of het bestaat, maar wellicht is er een usb naar 12v stekker verkrijgbaar? Dan kun je via de aansluiting op de achterbank naar de kofferbak?Ramon_1984 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:41:
Iemand een idee hoe ik een 12V aansluiting in de kofferbak kan maken, dit is volgens mijn niet standaard ingebouwd en is op vakantie voor een koelbox wel zo makkelijk
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Nee hier niet....HaTe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 09:51:
Ik heb een Travelcard (voor Carwash en parkeren) twv 250 euro gekregen van citroen private lease. Zomaar? Meer mensen die dit hebben?
Qua laden en dergelijke: de laad apps van Shell / Vattenfall / Tesla die ik gebruik tonen aan hoe lang je aan het laden bent, hoeveel kWh erbij geladen is. Hoeveel km je nog kunt rijden dat is de onnauwkeurigheid van de boordcomputer met zijn guess o meter. Toont standaard de wltp waarde en bij snelwegtempo gaat er 2km af na 200m rijden. Maar door langer te rijden met de EC4 ga je wel door krijgen met jouw eigen rijstijl hoever je kunt komen. Zo ben ik geregeld met 2% bij laders aan komen uitrollen.georgk86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:00:
Hebben jullie een work-around gevonden hiervoor? Ik lees namelijk veel meer mensen die dit hebben
Bij mij ook. Dacht al dat het aan mij of de auto lag.georgk86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:00:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de Citroen app is nog steeds de meest nutteloze app die ik ooit gezien heb.
why:
1) Hij loopt achter qua hoeveel KM ik nog kan rijden
2) Ziet bijna nooit dat ik aan het laden ben
3) Kan dus ook bijna nooit niet zien hoe lang ik nog moet laden
4) kan ook niet zien waar mijn auto staat
Hoe kan een app zo bizar slecht zijn?
Hebben jullie een work-around gevonden hiervoor? Ik lees namelijk veel meer mensen die dit hebben
Als de auto aan de 11kw laadpaal hangt, gaat dan af en toe wel de warmtepomp aan om de accu te koelen ?EXASML schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:58:
De laadperikelen van de eC4. Voor diegene die het interessant vinden of met hetzelfde probleem kampen.
De garage gebeld voor een afspraak met de vraag of er bij aankomst onmiddelijk een monteur is die kan constateren dat laden niet mogelijk is.
Vanochtend dus naar de garage gereden met volle accu. Bij aankomst geeist dat er een monteur met me mee kon rijden om te constateren dat hij daadwerkelijk niet wil laden bij FastNed. Zelfs al na een rit 50km.
Bij terugkomst in de garage gechecked of er een storingsmelding in het geheugen stond. Niet dus.
Een geheugen dump laten maken en deze na Citroen gestuurd om een diagnose uit te voeren. Kan een of twee dagen duren.
Ben benieuwd. Ik zal een melding hiervan maken op dit medium voor diegene die misschien hetzelfde hebben meegemaakt.
Net terug. Volgens de garage een bekend probleem, er zijn veel klanten die een slechte update van de app ervaren. Daar kunnen zij niet zoveel aan doen, dat moet bij de app programmeurs terecht komen. Vooral Citroën Nederland contacteren dus. De knop die daarvoor zit in de app werkt gelukkig wel. Kun je ook eventueel een screenshot ofzo meesturen.Sir Bacon schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:42:
[...]
Ik moet morgen langs de garage, zal het ens navragen hoe dat werkt.
Interessant. Zit alleen met het euvel dat mijn contract 17 novenber pas 1 jaar oud is. Volgens mij kom ik er dan pas 17 december van af. Maar ben ook zoekende naar een mooie aanbieding. Eigenlijk bevalt alles aan de auto behalve de nieuwe hogere prijs.Dani197 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:54:
Nou kreeg ik een belletje van Van Beek dat er in de aankomende week weer een actie komt met de C4 & E-C4. Ditmaal zou het om luxere modellen gaan. Ik ben benieuwd welke opties er dan nog meer zijn en wat de prijs is..
Ik zag net bij de Autoweek video van de Jeep Avenger dat de nieuwe Stellantis 156pk EV versie (en grotere accu) een stuk zuiniger zou zijn dan de 136pk versie. Misschien ook iets om mee te nemen in je keuze.[b]Dani197 in "Citroen E-C4 electrisch - deel 1"
Nou kreeg ik een belletje van Van Beek dat er in de aankomende week weer een actie komt met de C4 & E-C4. Ditmaal zou het om luxere modellen gaan. Ik ben benieuwd welke opties er dan nog meer zijn en wat de prijs is..
Accu klemmen even loshalen en weer vastzetten....Sjors81 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:46:
In navolging van andere posts in dit topic heb ik ook een probleem met de obc. Het laden via de thuislader gaat de ene keer goed en andere jeer niet. Bij het inloggen van de stekker doet hij wat hij moet doen, lampje kleurt groen en doet een poging om te starten met laden. Dat probeert hij een paar keer om vervolgens wit te kleuren en uit te gaan. Auto geeft aan dat de auto is opgeladen maar er is uiteraard niet gebeurd. In tegenstelling tot anderen kleurt hij dus niet rood. Dit bij gebruik van een 3fase laadpaal en de grannylader. Snelladen gaat wel goed. Dealer geeft aan dat er wel fouten in zitten en adviseert een software update. Uiteraard geen garantie dat het daarmee is opgelost. Kosten 400 euro.... ik lees ook iets over een harde reset, kan ik dat zelf? Zo ja, hoe?
In principe zou dat dan per 18 november moeten kunnen.Accountant schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:55:
[...]
Interessant. Zit alleen met het euvel dat mijn contract 17 novenber pas 1 jaar oud is. Volgens mij kom ik er dan pas 17 december van af. Maar ben ook zoekende naar een mooie aanbieding. Eigenlijk bevalt alles aan de auto behalve de nieuwe hogere prijs.
Weet ook niet goed of ik al een aanvraag voor een nieuwe zou kunnen doen en die kan rekken. Of dat ze het toch niet accepteren omdat er 2 contracten lopen.
Die software update kun je toch zelf doen? Volgens de Android App zit ik op de laatste versie ( 44.07.05.22_NAC-r0 )Sjors81 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:46:
Dealer geeft aan dat er wel fouten in zitten en adviseert een software update. Uiteraard geen garantie dat het daarmee is opgelost.
Deze softwareupdates kun je niet zelf doen. Zijn specifiek voor de obc zelf...kosten 400 euro. Monteur moet er bij blijven omdat om de zoveel tijd doorgeklikt moet worden😐Red Boll schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:33:
[...]
Die software update kun je toch zelf doen? Volgens de Android App zit ik op de laatste versie ( 44.07.05.22_NAC-r0 )
Hoe oud is je auto nu dan dat je buiten de garantie zit al? Of is dit een "verbruiksartikel".![]()
Ik zit zelf aan een verlenging van de garantie te denken. Het is alleen lastig om daar een overzicht van te krijgen hoeveel dat kost. Volgens de dealer kun je dit per maand/km aanvragen. 6 jaar (extra?) en/of 100.000km zou op ruim 1000€ komen. Per jaar valt dan wel weer mee.
https://github.com/flobz/psa_car_controllergeorgk86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:00:
Dat was het voor mij dus ook. Nooit de noodzaak tot een eigen auto gehad. Niet voor woon-werkverkeer, niet voor boodschappen halen, enkel omdat het kan voor de uitjes in het weekend en voor het bezoeken van vrienden en familie. Maar een jaartje elektrisch kunnen proberen voor de feitelijke prijs van mijn ice auto maakte het tot een no brainer. Een half uur na inleveren kwam trouwens de bevestiging van de fleet owner: nul schade geconstateerd dus ook geen eigen risico van 450 euro kwijt.GHB363 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:07:
Na een jaar of 5 geen ‘eigen auto’ en vooral me met fiets, huur- of deelauto te hebben verplaatst, wilde ik wel weer eens weten hoe het is om weer een auto te hebben. En nu is de Citroën voor de deur toch wel fijn en makkelijk, dus dank.
Wat ga je nu doen, nu die ingeleverd is? Weer een PL, of toch zelf een auto kopen, of even zonder auto of deel-auto’s?
Ik heb de boel afgemeld in My Citroën portal, schadevrije jaren verklaring opgevraagd en de eindstand doorgegeven.Er is tijdens de inspectie door expertise Bureau Macadam geen verwijtbare schade aan uw leaseauto geconstateerd.
Er staat op de site van Citroën dat je hem gratis kunt krijgen via de dealer bij aankoop van een nieuwe auto, private lease uitgesloten. Dealer zou er dan toch vanaf moeten weten?Grizzlyb1 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:04:
Hallo, Even een vraagje aan de Citroën bezitters.
Op de site van Citroën is een actie, dat particulieren die een nieuwe elektrische Citroën kopen, een gratis ePROwallbox Move krijgen. (excl. de kosten van het plaatsten)
Bij navraag bij Citroën klantenservice heeft men de grootst mogelijke moeite om zelf uit te vinden hoe dat proces verloopt. Eindeloos vaak gebeld, en diverse telefoonnummers gekregen, maar iedereen verwijst mij naar een ander, omdat zij het zelf niet weten.
Het laatste bedrijf dat ik belde was eSolutions.
Een engels sprekende dame wist mij te vertellen, dat eSolutions inderdaad wallboxen levert, en ook vaak zaken doet met Citroën. Maar hoe dat bezorg proces verloopt wist zij niet.
p.s. de dealer weet het uiteraard ook niet, want dat was de eerste die ik belde.
Als iemand ooit die gratis wallbox werkelijk heeft ontvangen, hoor ik graag hoe . . . .
Inderdaad, dat zou je denken.timelezzzzz schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:48:
[...]
Er staat op de site van Citroën dat je hem gratis kunt krijgen via de dealer bij aankoop van een nieuwe auto, private lease uitgesloten. Dealer zou er dan toch vanaf moeten weten?
Kan je hem al na 1 jaar inleveren? Dacht dat je minimaal 12 maanden + 1 maand had.Joosie200 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:27:
Nou een jaar en 4 dagen later en de EC4 is net ingeleverd bij de dealer. Een mannetje van Macadam deed de eindinspectie. Controleerde of de laadkabel, reservesleutel ed aanwezig zijn. Maakte een foto rondom van de auto. Krabbel eronder en afgemeld/ingeleverd. Eindstand 13.967km - 10km in het begin is een goede 13.950km gereden. Wou gisteren nog de laatste 50km op de klok zetten maar het was geen lekker rondtoerweer.
Op het eind formulier zag ik niks aan opmerkingen over krassen, deuken. Dito voor de velgen. Nu ben ik benieuwd hoe snel Stellantis de BKR codering eruit haalt en mijn maandbedrag die gisteren is afgeschreven gaat verrekenen naar rato. Had de EC4 nog wel grondig gewassen en de stofzuiger erdoorheen gehaald. Maar was daardoor vergeten naar 100% te laden. Dat was geen issue. Dus je hoeft de EC4 kennelijk niet met volle accu in te leveren. Bij huurauto's willen ze nog wel eens een volle tank zien. Maar hier dus niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruben0s op 10-09-2024 13:44 ]
Ja, via my Citroën portal kun je lease periode voortijdig beëindigen aanklikken - datum doorgeven. Daarna moet je een eindinspectie afspraak maken met je lokale dealer.Ruben0s schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:42:
[...]
Kan je hem al na 1 jaar inleveren? Dacht dat je minimaal 12 maanden + 1 maand had.
Ik kan die van mij dan namelijk ook bijna inleveren.
Is er ook iemand die onderhoud heeft laten uitvoeren tijdens lease periode? Die van mij begint nu met dat er onderhoud uitgevoerd moet worden.
Zeker, van te voren met Van Beek gebeld of een dealer in de buurt het ook mocht doen, dat kon gewoon volgens hen dus een afspraak met een andere Citroën dealer in de buurt gemaakt voor de onderhoudsbeurt. Kreeg de keus om te wachten terwijl 'ie bezig was en dat ook gedaan. Iets meer dan een half uurtje koffie geleut en hij was al klaarRuben0s schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:42:
[...]
Is er ook iemand die onderhoud heeft laten uitvoeren tijdens lease periode? Die van mij begint nu met dat er onderhoud uitgevoerd moet worden.
Hier ook 1 jaar en 1 dag afspraak gemaakt.Ruben0s schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:42:
[...]
Kan je hem al na 1 jaar inleveren? Dacht dat je minimaal 12 maanden + 1 maand had.
Ik kan die van mij dan namelijk ook bijna inleveren.
Vind het elektrisch rijden echt heerlijk in de Citroen. Het beperkte bereik heeft mij nog geen problemen opgeleverd.
Heb je bij de Kona ook weer recht op seppsubsidie? Kan je de seppsubsidie omzetten van lease naar koop? Zit zelf namelijk ook te denken om een elektrische auto te kopen.Takkeding schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:27:
[...]
Zeker, van te voren met Van Beek gebeld of een dealer in de buurt het ook mocht doen, dat kon gewoon volgens hen dus een afspraak met een andere Citroën dealer in de buurt gemaakt voor de onderhoudsbeurt. Kreeg de keus om te wachten terwijl 'ie bezig was en dat ook gedaan. Iets meer dan een half uurtje koffie geleut en hij was al klaar![]()
We gaan er wel afscheid van nemen, er kwam toevallig een goede occasion deal voorbij voor een Kona 2020 waar we mee verder gaanAanzienlijk luxer uitgevoerd dan de Citroën en stukje eigendom weer terug voelt ook prettiger. Benieuwd hoe het inleveren binnenkort gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Accountant op 17-09-2024 14:02 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq