Mooi dan. Mijn eerste jaar EC4 loopt in juni af. Kan de EC4 ook probleemloos in HA bedienen, dus mooi dat dat zonder subscription door kan lopen.
Trouwens ik gebruik voor HA de nieuwe HA integratie van Andrea de Giovine. Makkelijker dan de eerste plugin.
https://github.com/andrea...stant-stellantis-vehicles
https://github.com/andrea...stant-stellantis-vehicles
Goed om te lezen dat het ook wel goed kan (blijven) werken via HA. Op de een of andere manier heb ik het via HA niet goed/stabiel werkend gekregen, ik krijg wel de data maar bediening gaat niet goed. Heeft na her-authenticatie een keer gewerkt en later niet meer. Dan ging het via de app, die dan weer om authenticatie vroeg nog wel. Misschien nog maar een maand abonnement nemen en het dan eens via bovenstaande integratie proberen en hopen dat het dan blijft werken voor zolang ik deze auto nog heb.
Ik heb de auto via de Van Beek e-C4 aanbieding van eind 2023, en die is nu dus, na een jaar opzegbaar. Nu wordt de auto hoe langer ik er in rijdt gemiddeld elke maand natuurlijk duurder.
Op zich vind ik de e-C4 een fijne auto. De mijne is wel met maar 1-phase lader. En dat is soms onhandig. En verder vindt ik het bereik nu net te krap. Ik kan net niet comfortabel op 1 accu naar mijn ouders op en neer, dat is ruim 250 km. Dus ik moet of onderweg of snelladen, of daar laden, maar dat is met 1 fase natuurlijk lekker langzaam.
Ik heb de auto via de Van Beek e-C4 aanbieding van eind 2023, en die is nu dus, na een jaar opzegbaar. Nu wordt de auto hoe langer ik er in rijdt gemiddeld elke maand natuurlijk duurder.
Op zich vind ik de e-C4 een fijne auto. De mijne is wel met maar 1-phase lader. En dat is soms onhandig. En verder vindt ik het bereik nu net te krap. Ik kan net niet comfortabel op 1 accu naar mijn ouders op en neer, dat is ruim 250 km. Dus ik moet of onderweg of snelladen, of daar laden, maar dat is met 1 fase natuurlijk lekker langzaam.
Van beek heeft nu een actie op de C4 Hybrid. Misschien is dat wat voor jou? Ik liep tegen hetzelfde aan. Laden irritant, traag en te weinig bereik.GHB363 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:31:
Goed om te lezen dat het ook wel goed kan (blijven) werken via HA. Op de een of andere manier heb ik het via HA niet goed/stabiel werkend gekregen, ik krijg wel de data maar bediening gaat niet goed. Heeft na her-authenticatie een keer gewerkt en later niet meer. Dan ging het via de app, die dan weer om authenticatie vroeg nog wel. Misschien nog maar een maand abonnement nemen en het dan eens via bovenstaande integratie proberen en hopen dat het dan blijft werken voor zolang ik deze auto nog heb.
https://www.vanbeekautogr...uws/go-hybrid-citroen-c4/
Dankje, ik had die aanbieding gezien, maar ben nog niet overtuigd. Ergens wil ik graag elektrisch blijven rijden, maar ev met de aangekondigde mrb verhoging en alleen publiek laden wordt helaas wel een stuk duurder, dan vergelijkbare hybrides. Ik moet nog even afwegen of het me dat wel waard is.
Wellicht toch iets te vroeg gejuicht. Bepaalde parameters lijken niet meer te updaten. Locatie en kilometerstand nog wel bijvoorbeeld, maar accupercentage niet en ook de standkachel wil niet meer aan.HaTe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:24:
Goed nieuw, de remote control dienst is afgelopen, maar ik kan de auto nog wel uitlezen via Home assistsnt/PSA car controller!
Ook standkachel aanzetten werkt gewoon.
Of zou de api toevallig net veranderd zijn? Andere mensen hetzelfde probleem?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het ligt dus niet aan de api, maar wel echt aan dat Stellantis bepaalde functies uit zet. Ik heb nu de app EEVEE draaien (1 maand gratis) en opeens krijg ik vanalles weer binnen. Nu krijg ik zelfs elke 30 seconden ook de locatie door, in plaats van alleen bij het starten en stoppen van de auto.
Ik had dit ook met Frank Energie kunnen doen denk ik, hierbij kan ik ook de auto koppelen namelijk. Als de maand voorbij is ga ik dit doen en verwacht ik ook dat hij (via Frank/Enode) weer de accustatus ophaalt.
Ik had dit ook met Frank Energie kunnen doen denk ik, hierbij kan ik ook de auto koppelen namelijk. Als de maand voorbij is ga ik dit doen en verwacht ik ook dat hij (via Frank/Enode) weer de accustatus ophaalt.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wellicht ook voor anderen van toepassing.
Van Citroën zelf had ik nog niets gehoord, maar zojuist heb ik een afspraak ingepland bij de dealer voor de terugroepactie NT2 van 24-04-2025 voor mijn ë-C4X uit 2023:
'Omschrijving defect: Het accubewakingssysteem van het hoogspanningsaccupakket bevat mogelijk een softwarefout. Hierdoor worden de celspanning en/of temperatuur mogelijk niet goed gedetecteerd, waardoor de motor tijdens het rijden spontaan kan uitschakelen
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de elektronische eenheid van het accupakket updaten.'
Als deze terugroepactie van toepassing is vind je dat terug in de MyCitroën app of bij de RDW.
Het is onderdeel van de terugroepactie in Nederland voor 3.557 Stellantis voertuigen, geproduceerd in 2022 en 2023.
Van Citroën zelf had ik nog niets gehoord, maar zojuist heb ik een afspraak ingepland bij de dealer voor de terugroepactie NT2 van 24-04-2025 voor mijn ë-C4X uit 2023:
'Omschrijving defect: Het accubewakingssysteem van het hoogspanningsaccupakket bevat mogelijk een softwarefout. Hierdoor worden de celspanning en/of temperatuur mogelijk niet goed gedetecteerd, waardoor de motor tijdens het rijden spontaan kan uitschakelen
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de elektronische eenheid van het accupakket updaten.'
Als deze terugroepactie van toepassing is vind je dat terug in de MyCitroën app of bij de RDW.
Het is onderdeel van de terugroepactie in Nederland voor 3.557 Stellantis voertuigen, geproduceerd in 2022 en 2023.
Bedankt voor de headsup!
Mijn 2022 ë-C4 heeft (nog?) geen terugroepactie staan bij de RDW of in de MyCitroën app.
Mijn 2022 ë-C4 heeft (nog?) geen terugroepactie staan bij de RDW of in de MyCitroën app.
Bij mijn 2023 E-C4 staat ook niets in de app of bij de RDW. Citroen heeft ook een pagina waar terugroepacties op staan: klik.
Hele andere vraag:
Mijn auto heeft 2 onderhoudsbeurten gehad, maar beiden staan niet geregistreerd in de app. Is dat een probleem? Ik heb de facturen van beide beurten en heb nog 3 jaar verlengde fabrieksgarantie.
Hele andere vraag:
Mijn auto heeft 2 onderhoudsbeurten gehad, maar beiden staan niet geregistreerd in de app. Is dat een probleem? Ik heb de facturen van beide beurten en heb nog 3 jaar verlengde fabrieksgarantie.
Hee, nu je het zegt...onlangs eerste beurt (12.500 km) laten doen bij een officiele Citroen dealer, maar staat ook niet in de app geregistreerd....L.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Bij mijn 2023 E-C4 staat ook niets in de app of bij de RDW. Citroen heeft ook een pagina waar terugroepacties op staan: klik.
Hele andere vraag:

Dank voor de link, die van mij heeft geen terugroep actiesL.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Hele andere vraag:
Bij mij staat in de app totaal geen onderhoud vermeld. Ook pas geweest voor een beurt, maar staat er niet in. Wat dat betreft kunnen ze die hele functionaliteit er beter uitgooien. Of je doet het goed, of niet. Maar ja, die hele app heeft erg matige kwaliteit.
Bij mij ook niet. Die heb ik er zelf ingezet. Blijkbaar gaat dat niet vanzelf. Ik ben benieuwd of er iemand is waarbij ze wel automatisch in de app terecht komen.L.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Hele andere vraag:
Voor de E-C4 eigenaren hier, is 200km range in de winter een beetje realistisch te noemen? Vind het wel een interessante auto en hij is ook goed betaalbaar maar twijfel nog wat over de range. Heb 100km woonwerk (80% snelweg) dus idealiter zou ik graag 2x heen en weer komen zonder bij te laden. In de zomer moet dat wel lukken, maar in de winter?
Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind
Hier een ë-C4X, ik heb familie op ruim 100 km wonen.London schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:09:
Voor de E-C4 eigenaren hier, is 200km range in de winter een beetje realistisch te noemen?
Vol vertrekken, na een retour heb ik dan meestal nog 15-35% over bij terugkomst. Dan staat de cruise control op 105 km/u, als er nog genoeg range over is op de terugweg 125 km/u waar het mag. De route is 95% snelweg. Normale stand, geen eco.
Als het erg koud is met neerslag en veel wind tegen dan kun je altijd nog naar de ecostand en snelheid 95km/u.
Dit op de standaard Michelin banden. Uitvoering Shine (plus) 50kWh.
Bij mijn ook nietAlmerian schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:04:
[...]
Bij mij ook niet. Die heb ik er zelf ingezet. Blijkbaar gaat dat niet vanzelf. Ik ben benieuwd of er iemand is waarbij ze wel automatisch in de app terecht komen.