Mooi dan. Mijn eerste jaar EC4 loopt in juni af. Kan de EC4 ook probleemloos in HA bedienen, dus mooi dat dat zonder subscription door kan lopen.
Trouwens ik gebruik voor HA de nieuwe HA integratie van Andrea de Giovine. Makkelijker dan de eerste plugin.
https://github.com/andrea...stant-stellantis-vehicles
https://github.com/andrea...stant-stellantis-vehicles
Goed om te lezen dat het ook wel goed kan (blijven) werken via HA. Op de een of andere manier heb ik het via HA niet goed/stabiel werkend gekregen, ik krijg wel de data maar bediening gaat niet goed. Heeft na her-authenticatie een keer gewerkt en later niet meer. Dan ging het via de app, die dan weer om authenticatie vroeg nog wel. Misschien nog maar een maand abonnement nemen en het dan eens via bovenstaande integratie proberen en hopen dat het dan blijft werken voor zolang ik deze auto nog heb.
Ik heb de auto via de Van Beek e-C4 aanbieding van eind 2023, en die is nu dus, na een jaar opzegbaar. Nu wordt de auto hoe langer ik er in rijdt gemiddeld elke maand natuurlijk duurder.
Op zich vind ik de e-C4 een fijne auto. De mijne is wel met maar 1-phase lader. En dat is soms onhandig. En verder vindt ik het bereik nu net te krap. Ik kan net niet comfortabel op 1 accu naar mijn ouders op en neer, dat is ruim 250 km. Dus ik moet of onderweg of snelladen, of daar laden, maar dat is met 1 fase natuurlijk lekker langzaam.
Ik heb de auto via de Van Beek e-C4 aanbieding van eind 2023, en die is nu dus, na een jaar opzegbaar. Nu wordt de auto hoe langer ik er in rijdt gemiddeld elke maand natuurlijk duurder.
Op zich vind ik de e-C4 een fijne auto. De mijne is wel met maar 1-phase lader. En dat is soms onhandig. En verder vindt ik het bereik nu net te krap. Ik kan net niet comfortabel op 1 accu naar mijn ouders op en neer, dat is ruim 250 km. Dus ik moet of onderweg of snelladen, of daar laden, maar dat is met 1 fase natuurlijk lekker langzaam.
Van beek heeft nu een actie op de C4 Hybrid. Misschien is dat wat voor jou? Ik liep tegen hetzelfde aan. Laden irritant, traag en te weinig bereik.GHB363 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 18:31:
Goed om te lezen dat het ook wel goed kan (blijven) werken via HA. Op de een of andere manier heb ik het via HA niet goed/stabiel werkend gekregen, ik krijg wel de data maar bediening gaat niet goed. Heeft na her-authenticatie een keer gewerkt en later niet meer. Dan ging het via de app, die dan weer om authenticatie vroeg nog wel. Misschien nog maar een maand abonnement nemen en het dan eens via bovenstaande integratie proberen en hopen dat het dan blijft werken voor zolang ik deze auto nog heb.
https://www.vanbeekautogr...uws/go-hybrid-citroen-c4/
Dankje, ik had die aanbieding gezien, maar ben nog niet overtuigd. Ergens wil ik graag elektrisch blijven rijden, maar ev met de aangekondigde mrb verhoging en alleen publiek laden wordt helaas wel een stuk duurder, dan vergelijkbare hybrides. Ik moet nog even afwegen of het me dat wel waard is.
Wellicht toch iets te vroeg gejuicht. Bepaalde parameters lijken niet meer te updaten. Locatie en kilometerstand nog wel bijvoorbeeld, maar accupercentage niet en ook de standkachel wil niet meer aan.HaTe schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:24:
Goed nieuw, de remote control dienst is afgelopen, maar ik kan de auto nog wel uitlezen via Home assistsnt/PSA car controller!
Ook standkachel aanzetten werkt gewoon.
Of zou de api toevallig net veranderd zijn? Andere mensen hetzelfde probleem?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het ligt dus niet aan de api, maar wel echt aan dat Stellantis bepaalde functies uit zet. Ik heb nu de app EEVEE draaien (1 maand gratis) en opeens krijg ik vanalles weer binnen. Nu krijg ik zelfs elke 30 seconden ook de locatie door, in plaats van alleen bij het starten en stoppen van de auto.
Ik had dit ook met Frank Energie kunnen doen denk ik, hierbij kan ik ook de auto koppelen namelijk. Als de maand voorbij is ga ik dit doen en verwacht ik ook dat hij (via Frank/Enode) weer de accustatus ophaalt.
Ik had dit ook met Frank Energie kunnen doen denk ik, hierbij kan ik ook de auto koppelen namelijk. Als de maand voorbij is ga ik dit doen en verwacht ik ook dat hij (via Frank/Enode) weer de accustatus ophaalt.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wellicht ook voor anderen van toepassing.
Van Citroën zelf had ik nog niets gehoord, maar zojuist heb ik een afspraak ingepland bij de dealer voor de terugroepactie NT2 van 24-04-2025 voor mijn ë-C4X uit 2023:
'Omschrijving defect: Het accubewakingssysteem van het hoogspanningsaccupakket bevat mogelijk een softwarefout. Hierdoor worden de celspanning en/of temperatuur mogelijk niet goed gedetecteerd, waardoor de motor tijdens het rijden spontaan kan uitschakelen
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de elektronische eenheid van het accupakket updaten.'
Als deze terugroepactie van toepassing is vind je dat terug in de MyCitroën app of bij de RDW.
Het is onderdeel van de terugroepactie in Nederland voor 3.557 Stellantis voertuigen, geproduceerd in 2022 en 2023.
Van Citroën zelf had ik nog niets gehoord, maar zojuist heb ik een afspraak ingepland bij de dealer voor de terugroepactie NT2 van 24-04-2025 voor mijn ë-C4X uit 2023:
'Omschrijving defect: Het accubewakingssysteem van het hoogspanningsaccupakket bevat mogelijk een softwarefout. Hierdoor worden de celspanning en/of temperatuur mogelijk niet goed gedetecteerd, waardoor de motor tijdens het rijden spontaan kan uitschakelen
Mogelijk gevaar: Een (verkeers)ongeval met letselschade
Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de software van de elektronische eenheid van het accupakket updaten.'
Als deze terugroepactie van toepassing is vind je dat terug in de MyCitroën app of bij de RDW.
Het is onderdeel van de terugroepactie in Nederland voor 3.557 Stellantis voertuigen, geproduceerd in 2022 en 2023.
Bedankt voor de headsup!
Mijn 2022 ë-C4 heeft (nog?) geen terugroepactie staan bij de RDW of in de MyCitroën app.
Mijn 2022 ë-C4 heeft (nog?) geen terugroepactie staan bij de RDW of in de MyCitroën app.
Bij mijn 2023 E-C4 staat ook niets in de app of bij de RDW. Citroen heeft ook een pagina waar terugroepacties op staan: klik.
Hele andere vraag:
Mijn auto heeft 2 onderhoudsbeurten gehad, maar beiden staan niet geregistreerd in de app. Is dat een probleem? Ik heb de facturen van beide beurten en heb nog 3 jaar verlengde fabrieksgarantie.
Hele andere vraag:
Mijn auto heeft 2 onderhoudsbeurten gehad, maar beiden staan niet geregistreerd in de app. Is dat een probleem? Ik heb de facturen van beide beurten en heb nog 3 jaar verlengde fabrieksgarantie.
Hee, nu je het zegt...onlangs eerste beurt (12.500 km) laten doen bij een officiele Citroen dealer, maar staat ook niet in de app geregistreerd....L.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Bij mijn 2023 E-C4 staat ook niets in de app of bij de RDW. Citroen heeft ook een pagina waar terugroepacties op staan: klik.
Hele andere vraag:

Dank voor de link, die van mij heeft geen terugroep actiesL.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Hele andere vraag:
Bij mij staat in de app totaal geen onderhoud vermeld. Ook pas geweest voor een beurt, maar staat er niet in. Wat dat betreft kunnen ze die hele functionaliteit er beter uitgooien. Of je doet het goed, of niet. Maar ja, die hele app heeft erg matige kwaliteit.
Bij mij ook niet. Die heb ik er zelf ingezet. Blijkbaar gaat dat niet vanzelf. Ik ben benieuwd of er iemand is waarbij ze wel automatisch in de app terecht komen.L.N. schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:55:
Hele andere vraag:
Voor de E-C4 eigenaren hier, is 200km range in de winter een beetje realistisch te noemen? Vind het wel een interessante auto en hij is ook goed betaalbaar maar twijfel nog wat over de range. Heb 100km woonwerk (80% snelweg) dus idealiter zou ik graag 2x heen en weer komen zonder bij te laden. In de zomer moet dat wel lukken, maar in de winter?
Tesla M3LR '21
Hier een ë-C4X, ik heb familie op ruim 100 km wonen.London schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:09:
Voor de E-C4 eigenaren hier, is 200km range in de winter een beetje realistisch te noemen?
Vol vertrekken, na een retour heb ik dan meestal nog 15-35% over bij terugkomst. Dan staat de cruise control op 105 km/u, als er nog genoeg range over is op de terugweg 125 km/u waar het mag. De route is 95% snelweg. Normale stand, geen eco.
Als het erg koud is met neerslag en veel wind tegen dan kun je altijd nog naar de ecostand en snelheid 95km/u.
Dit op de standaard Michelin banden. Uitvoering Shine (plus) 50kWh.
Bij mijn ook nietAlmerian schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:04:
[...]
Bij mij ook niet. Die heb ik er zelf ingezet. Blijkbaar gaat dat niet vanzelf. Ik ben benieuwd of er iemand is waarbij ze wel automatisch in de app terecht komen.
Het gaat over de problemen met de boordlader van elektrische auto's van Stellantis. Wordt weinig nieuws in vermeld, maar toch de moeite waard om even te vermelden:
[ Voor 17% gewijzigd door L.N. op 24-05-2025 20:18 ]
Ik denk dat ik een potentieel privacy risico heb gevonden. Ik heb namelijk eind vorig jaar onze e-C4 ingeleverd maar nu blijkt dat ik die in mijn "PSA car controller" in HA nog steeds kan volgen.
Ik zie nog de laadsessies, ritten, locatie, SOC, SOH en KM-stand.
In de Citroen app zie ik hem niet meer en via HA kan ik hem ook niet meer "besturen" pre-con activeren etc.
Naar mijn idee is het beste geval dat de API key niet wordt gedisabled na loskoppelen van het voertuig, in het slechtste geval kan je dit voor elk random PSA voetuig opvragen.
In de Citroen app zie ik hem niet meer en via HA kan ik hem ook niet meer "besturen" pre-con activeren etc.
Naar mijn idee is het beste geval dat de API key niet wordt gedisabled na loskoppelen van het voertuig, in het slechtste geval kan je dit voor elk random PSA voetuig opvragen.
Heb ik ook gemerkt ja. Ik kon de nieuwe eigenaar nog een hele tijd volgen. Denk dat het stopte toen de nieuwe eigenaar de auto koppelde.db I Delirium schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:21:
Ik denk dat ik een potentieel privacy risico heb gevonden. Ik heb namelijk eind vorig jaar onze e-C4 ingeleverd maar nu blijkt dat ik die in mijn "PSA car controller" in HA nog steeds kan volgen.
Dat gaat dan niet meer gebeuren denk ik. Als ik terugkijk in de historie zie ik dat de auto ongeveer sinds begin maart weer aan het rijden is.HaTe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 00:02:
[...]
Heb ik ook gemerkt ja. Ik kon de nieuwe eigenaar nog een hele tijd volgen. Denk dat het stopte toen de nieuwe eigenaar de auto koppelde.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door db I Delirium op 27-05-2025 09:55 . Reden: members only ]
Na drie maanden ben ik nog steeds erg tevreden over mijn nieuwe e-C4. Wat een comfort. En aangesloten op Home Assistant in plaats van de gammele Citroën-app is alle info beschikbaar.
Er is echter één ding. Het water loopt dwars door het portier heen, via de binnenkant. Het plastic gootje aan de onderkant voert het water niet netjes af, het loopt gewoon recht naar beneden. Ik verwacht op termijn een hoop viezigheid, dat je niet kan schoonmaken.
Wat een gekkigheid dat het regenwater via de binnenkant van de portieren wordt afgevoerd. Is dit een uniek idee van Citroën? Zijn er alle modellen die dit ook hebben?
Zou een andere raamtrim het water buiten de portieren kunnen houden?
Er is echter één ding. Het water loopt dwars door het portier heen, via de binnenkant. Het plastic gootje aan de onderkant voert het water niet netjes af, het loopt gewoon recht naar beneden. Ik verwacht op termijn een hoop viezigheid, dat je niet kan schoonmaken.
Wat een gekkigheid dat het regenwater via de binnenkant van de portieren wordt afgevoerd. Is dit een uniek idee van Citroën? Zijn er alle modellen die dit ook hebben?
Zou een andere raamtrim het water buiten de portieren kunnen houden?
:strip_exif()/f/image/8tNQcCwqyxVdnqXLVQy5sI1y.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is normaal dat regenwater door het portier loopt. De raamsnor onderaan het raam houdt lang niet alle water tegen. Of jouw situatie normaal is, kan ik zo niet beoordelen.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
Die raamsnor houdt eigenlijk niets tegen, al het water loopt er door heen.
Ook volgens de dealer zou dit normaal zijn.
Ook volgens de dealer zou dit normaal zijn.
Wij kwamen gisteren vanuit Denemarken naar huis. Ruim 900km. Bijna 30 graden buiten en 4/5x snelladen onderweg. Vond de auto niet zo leuk. Halverwege de rit kregen we melding “storing electrische aandrijflijn, ga naar garage voor reparatie”. Na elk snellaadstation ook geen vermogen meer. Auto ging in een soort schildpaddenstand. We hebben de gok genomen om verder te rijden, maar invoegen naar 100p/u duurde 30sec. Zweet in de bilnaad. Zo lang zijn de invoegstroken in Duitsland niet altijd.
Dealer in Nederland geeft aan dat het hele batterijpakket vervangen moet worden. Kosten: €12.000. Altijd fijn om te weten dat je een auto hebt die geen 1000km aan kan met snelladen.
Gelukkig zit mijn auto in de private lease. Ik ben benieuwd of de leasemaatschappij dit economisch verantwoord vindt. Inmers staan er 70.000kms op. En gaat die tweedehands met die stand richting de €16.000.
Ik zou er niet rouwig om zijn als ik de auto inlever. Prima auto verder, maar betrouwbaar is de mijne niet heel erg geweest.
Dealer in Nederland geeft aan dat het hele batterijpakket vervangen moet worden. Kosten: €12.000. Altijd fijn om te weten dat je een auto hebt die geen 1000km aan kan met snelladen.
Gelukkig zit mijn auto in de private lease. Ik ben benieuwd of de leasemaatschappij dit economisch verantwoord vindt. Inmers staan er 70.000kms op. En gaat die tweedehands met die stand richting de €16.000.
Ik zou er niet rouwig om zijn als ik de auto inlever. Prima auto verder, maar betrouwbaar is de mijne niet heel erg geweest.
Ik denk dat je leasemaatschappij gaat zeggen dat citroen er een nieuw pakket in mag zetten.
Volgens mij zit er standaard 8 jaar/160.000 kilometer garantie op.
Dat is vervelend zeg. Zo wil je liever niet terugkomen van vakantie.
De interessante vraag is, kwam de storing door het herhaald snelladen bij hoge temperatuur, of heeft deze er (altijd?) al gezeten? Het klinkt alsof de koeling van de accu niet (voldoende) werkte en daardoor de accu oververhit raakte. Mogelijk is die daardoor permanent beschadigd. Maar zonder nadere informatie is dat gissen. Lijkt me inderdaad een geval voor de accugarantie. Hopelijk hoef jij niet op de hele afwikkeling te wachten.
De interessante vraag is, kwam de storing door het herhaald snelladen bij hoge temperatuur, of heeft deze er (altijd?) al gezeten? Het klinkt alsof de koeling van de accu niet (voldoende) werkte en daardoor de accu oververhit raakte. Mogelijk is die daardoor permanent beschadigd. Maar zonder nadere informatie is dat gissen. Lijkt me inderdaad een geval voor de accugarantie. Hopelijk hoef jij niet op de hele afwikkeling te wachten.
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
De 8 jaar/160.000 km is voor auto’s die dit jaar zijn gekocht. Dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn, aangezien er al 70.000 km mee is gereden.saligt schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:52:
Ik denk dat je leasemaatschappij gaat zeggen dat citroen er een nieuw pakket in mag zetten.
Van toepassing is deze bepaling (deze is uit een prijslijst van januari 2023):L.N. schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:48:
[...]
De 8 jaar/160.000 km is voor auto’s die dit jaar zijn gekocht. Dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn, aangezien er al 70.000 km mee is gereden.
'Garantie tractiebatterij: 8 jaar of 160.000km garantie (hetgeen het eerste is bereikt). De garantie op de tractiebatterij is van toepassing op elk defect aan de accu en op de laadcapaciteit van de accu (70% van de capaciteit is gegarandeerd gedurende
8 jaar). De vermelde laadtijden kan [sic] in de praktijk langer zijn, afhankelijk van de buitentemperatuur, alsmede de temperatuur van de accu.'
Wat is die app toch een draak van een ding. Of nou ja, het hele infotainmentsysteem eigenlijk.
Ons 'standaard' inbegrepen abonnement voor TomTom Live Services liep af eind juni. Helemaal best, niet echtnodig.
Wel handig toch... Dus nu voor de zomervakantie met de zomeractie voor één euro een maand 'Connected Navigation Pack' afgesloten. Maar die wil met geen mogelijkheid naar de auto laden? Sterker nog, de auto zegt nu dat ie geen 4G services meer heeft. Iemand die dit eerder is tegengekomen, en zo ja hoe dit op te lossen?
Ons 'standaard' inbegrepen abonnement voor TomTom Live Services liep af eind juni. Helemaal best, niet echtnodig.
Wel handig toch... Dus nu voor de zomervakantie met de zomeractie voor één euro een maand 'Connected Navigation Pack' afgesloten. Maar die wil met geen mogelijkheid naar de auto laden? Sterker nog, de auto zegt nu dat ie geen 4G services meer heeft. Iemand die dit eerder is tegengekomen, en zo ja hoe dit op te lossen?
Waarom gebruik je voor navigatie niet gewoon Google Maps via Android Auto?B_Swinkels schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:25:
Wat is die app toch een draak van een ding. Of nou ja, het hele infotainmentsysteem eigenlijk.
Kort antwoord: ouders.codegro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:45:
[...]
Waarom gebruik je voor navigatie niet gewoon Google Maps via Android Auto?

Sinds gisteren werkt ineens de boordlader niet meer. Vannacht had de auto niet geladen hoewel ik hem wel had aangesloten. Ook bij verschillende andere AC laadpalen wilde hij niet meer laden. De sessie wordt gestart en na enkele seconden weer afgebroken.op het dashboard staat dan Opladen voltooid.
Gelukkig wil de auto nog wel DC laden. Dus vandaag toch nog 250 km kunnen rijden met twee keer kort snelladen. Wat is jullie ervaring, blijft dat snelladen mogelijk of stopt dat eerdaags ook?
De auto is uit 2023 en heeft net 40.000 km gelopen. Private lease van Stellantis. Hij moet het nog drie weken volhouden - we hebben net een andere auto gekocht - niet omdat deze niet bevalt maar omdat het substantieel goedkoper kan. De wraak van de ë-C4
Gelukkig wil de auto nog wel DC laden. Dus vandaag toch nog 250 km kunnen rijden met twee keer kort snelladen. Wat is jullie ervaring, blijft dat snelladen mogelijk of stopt dat eerdaags ook?
De auto is uit 2023 en heeft net 40.000 km gelopen. Private lease van Stellantis. Hij moet het nog drie weken volhouden - we hebben net een andere auto gekocht - niet omdat deze niet bevalt maar omdat het substantieel goedkoper kan. De wraak van de ë-C4

Is bekend probleem. DC laden blijft het wel doen.
https://radar.avrotros.nl...eugeot-opel-en-meer-61427
Gewoon melden bij de LM en lekker over 2 weken inleveren
https://radar.avrotros.nl...eugeot-opel-en-meer-61427
Gewoon melden bij de LM en lekker over 2 weken inleveren
[ Voor 33% gewijzigd door codegro op 04-08-2025 12:40 ]
Dat is balen, gelukkig komt de nieuwe auto snel.ThsAdrns schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:03:
Waarschijnlijk blijft het snelladen nog wel werken.
Wat is de productiedatum van deze ë-C4 (ORGA nummer)?
Dat is handige informatie om te bepalen tot wanneer de rotte opladers zijn gemonteerd.
Ik vermoed dat deze nog een sprietantenne heeft en ergens in 2022 de fabriek heeft verlaten.
Inderdaad een sprietantenne. Ik heb de auto in januari '23 definitief besteld en begin mei '23 opgehaald. Mijn gevoel is dus dat de auto begin 2023 voor ons is geproduceerd, maar omdat we geen bijzondere keuzes hadden, zou het ook een eerder geproduceerde wagen kunnen zijn.Almerian schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Wat is de productiedatum van deze ë-C4 (ORGA nummer)?
Dat is handige informatie om te bepalen tot wanneer de rotte opladers zijn gemonteerd.
Ik vermoed dat deze nog een sprietantenne heeft en ergens in 2022 de fabriek heeft verlaten.
Waar vind ik het ORGA-nummer? Het VIN is VR7BCZKXCPE006***.
En bedankt voor de geruststelling, hij doet het inderdaad nog steeds

3 weken geleden deed de koeling het niet meer, na diagnose bleek de warmtepomp defect te zijn.
2 dagen later was het onderdeel al binnen en kan de auto weer verwarmen / koelen.
2 dagen later was het onderdeel al binnen en kan de auto weer verwarmen / koelen.
Het organummer staat op de sticker in je deurstijl waar ook je bandenspanning staat.
Het zijn de eerste 5 cijfers in een rij van 7 cijfers die boven op de sticker staan, eronder zie je de kleurcode.
Het zijn de eerste 5 cijfers in een rij van 7 cijfers die boven op de sticker staan, eronder zie je de kleurcode.
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Dat moet dan 1688182 zijn.d-super schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:09:
Het organummer staat op de sticker in je deurstijl waar ook je bandenspanning staat.
Productiedatum 27 januari 2023.
Dan zijn er in 2023 nog onbetrouwbare laders geïnstalleerd.
Mijn ë-C4X van september 2023 is geproduceerd op 25 januari 2023. Oei.
Poewee, ik had niet gedacht dat deze auto's zo lang op voorraad zouden staan!
Even een vraagje aan andere ë-C4 bezitters: hebben jullie ook last van roest onderaan de portieren? Ik zie ineens bij de linkerportieren roestplekken zitten, een paar per portier. De rechter portieren hebben hier geen last van. Het lijkt alsof de lak ook niet goed vastgezeten heeft/ los komt.
Ik weet dat er bij de Cactus problemen geweest zijn en dat die soms zelfs compleet vervangen zijn, maar bij de (ë-)C4 heb ik er nog niet echt van gehoord.
Van onze auto is de eerste tenaamstelling eind april 2021, dus meer dan 4 jaar oud. Geen idee of er nog garantie opzit dan, binnenkort maar eens bij de garage langsgaan om te laten kijken.
Ik weet dat er bij de Cactus problemen geweest zijn en dat die soms zelfs compleet vervangen zijn, maar bij de (ë-)C4 heb ik er nog niet echt van gehoord.
Van onze auto is de eerste tenaamstelling eind april 2021, dus meer dan 4 jaar oud. Geen idee of er nog garantie opzit dan, binnenkort maar eens bij de garage langsgaan om te laten kijken.
Er is een e-c4 groep op Fb en daar zie ik dit probleem wel voorbij komen.Sir Bacon schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:19:
Even een vraagje aan andere ë-C4 bezitters: hebben jullie ook last van roest onderaan de portieren? Ik zie ineens bij de linkerportieren roestplekken zitten, een paar per portier. De rechter portieren hebben hier geen last van. Het lijkt alsof de lak ook niet goed vastgezeten heeft/ los komt.
Dat is een bekend probleem bij in ieder geval sommige auto's van de eerste productiejaren.Sir Bacon schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:19:
Komt door vervuiling tijdens het productieproces in de fabriek. Zou onder garantie opgelost moeten worden.
Roest aan onderzijde deuren en kofferklep is een probleem dat al sinds de eerste Cactus bestaat, ze hebben er niet van geleerd, waarschijnlijk is vervangen en spuiten goedkoper.
Mijn vorige C4 , productie datum 9 April 2021, had er ook last van, alle portieren en onderzijde kofferklep.
Is uiteindelijk zonder problemen opgelost, 4 nieuwe portieren werden in kleur gespoten en kofferklep bijgewerkt en opnieuw gespoten , dit alles onder garantie.:strip_exif()/f/image/obo9nFq399H8BRh9nCuyqbPX.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vorige C4 , productie datum 9 April 2021, had er ook last van, alle portieren en onderzijde kofferklep.
Is uiteindelijk zonder problemen opgelost, 4 nieuwe portieren werden in kleur gespoten en kofferklep bijgewerkt en opnieuw gespoten , dit alles onder garantie.
:strip_exif()/f/image/obo9nFq399H8BRh9nCuyqbPX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XxLAJSKEREeU17JDDlwRSpbm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door d-super op 16-08-2025 22:48 . Reden: foto bijgevoegd ]
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Dank je wel, ga ik daar even kijkenCarfanatic schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:48:
[...]
Er is een e-c4 groep op Fb en daar zie ik dit probleem wel voorbij komen.
Begin september kan ik langskomen bij de garage, eens kijken wat ze dan zeggen.Almerian schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:53:
[...]
Dat is een bekend probleem bij in ieder geval sommige auto's van de eerste productiejaren.
Komt door vervuiling tijdens het productieproces in de fabriek. Zou onder garantie opgelost moeten worden.
Oei, dat is qua datum wel in de buurt van mijn E-C4. Ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen. Zal ook eens de achterklep controleren, daar had ik nog niet naar gekeken.d-super schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:36:
Roest aan onderzijde deuren en kofferklep is een probleem dat al sinds de eerste Cactus bestaat, ze hebben er niet van geleerd, waarschijnlijk is vervangen en spuiten goedkoper.
Is uiteindelijk zonder problemen opgelost, 4 nieuwe portieren werden in kleur gespoten en kofferklep bijgewerkt en opnieuw gespoten , dit alles onder garantie.[Afbeelding][Afbeelding]
Update op bovenstaand verhaal. Stellantis weigert om de batterij te vervangen, omdat dit alleen onder bepaalde omstandigheden naar voren komt. Warm weer, lange afstanden en snelladen is de auto niet voor gemaakt. Aangezien deze condities voor de rest van het jaar niet voorkomen, wordt de batterij in Nederland niet vervangen. In Zuid-Europa zou het hoogstwaarschijnlijk wel vervangen zijn.aschja schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:12:
Wij kwamen gisteren vanuit Denemarken naar huis. Ruim 900km. Bijna 30 graden buiten en 4/5x snelladen onderweg. Vond de auto niet zo leuk. Halverwege de rit kregen we melding “storing electrische aandrijflijn, ga naar garage voor reparatie”. Na elk snellaadstation ook geen vermogen meer. Auto ging in een soort schildpaddenstand. We hebben de gok genomen om verder te rijden, maar invoegen naar 100p/u duurde 30sec. Zweet in de bilnaad. Zo lang zijn de invoegstroken in Duitsland niet altijd.
Maar goed om te weten dat Stellantis autos bouwt waarbij 1000km in de zomer een probleem. Nooit meer een stellantis auto.