Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:32:
[...]

Heb je de auto ondertussen alweer terug ?
Nope, duurt nog tot 19 januari. En dan maar de reparatie afwachten want het is op een auto ambulance rijden en meer niet. Ik zag namelijk de auto een week later geparkeerd bij het depot van de wegsleepdienst omdat ik de achterbak nog vol had liggen. Accu percentage nauwelijks gewijzigd, er was nog niks mee gedaan.

Na een weekje een DS3 als leenauto nu een weekje een Corsa e. Wie weet de laatste week nog een Jeep Avenger. Handig die Stellantis groep met al die merken onder zich. Kan ik andere auto's testen.

[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 07-01-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:20
momenteel ook 4500 km op de teller, auto bevalt goed, heb wel even een vraagje over de navigatie tomtom,
waarschuwt deze nu ook bij mobiele flitspalen, is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tommyx14 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:29:
momenteel ook 4500 km op de teller, auto bevalt goed, heb wel even een vraagje over de navigatie tomtom,
waarschuwt deze nu ook bij mobiele flitspalen, is mij niet helemaal duidelijk.
Die Corsa e die ik nu te leen heb waarschuwt enkel bij de vaste flitsers. Op de punten waar 24/7 geflitst wordt met camera's boven het wegdek. Als ik Google maps heb draaien op de telefoon pakt ie de vaste niet mee maar dan wel weer degene die gemeld waren en dat kunnen ook mobiele zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:02
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:28:
[...]

Nope, duurt nog tot 19 januari. En dan maar de reparatie afwachten want het is op een auto ambulance rijden en meer niet. Ik zag namelijk de auto een week later geparkeerd bij het depot van de wegsleepdienst omdat ik de achterbak nog vol had liggen. Accu percentage nauwelijks gewijzigd, er was nog niks mee gedaan.

Na een weekje een DS3 als leenauto nu een weekje een Corsa e. Wie weet de laatste week nog een Jeep Avenger. Handig die Stellantis groep met al die merken onder zich. Kan ik andere auto's testen.
Pff dat duurt dan best lang allemaal.
Gelukkig zit je niet zonder vervoer, dat is dan wel weer goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Pff dat duurt dan best lang allemaal.
Gelukkig zit je niet zonder vervoer, dat is dan wel weer goed geregeld.
Het heeft wel de nodige telefoontjes richting Stellantis Finance / Citroën gekost. De verzekering dekt telkens 5 werkdagen ofwel een volle week een leenauto. Maar verlengen is niet mogelijk, je moet dus wekelijks de leenauto weer inleveren. Dan moet er akkoord komen voor de nieuwe week. Het is dat ik vrijdags vrij ben: tis wel veel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Ik had liever de leenauto in Frankrijk teruggereden en nog drie weken onder me gehad.

Verder ben ik richting Belgie/Frankrijk gewoon 120km/u gaan rijden dus dat nette verbruik van september heb ik niet meer weten te evenaren. Op de 100km/u tikt de boordcomputer al snel 19 kWh/100km aan. In België / Frankrijk werd het al snel 21/22kWh/100km. Deed ik ook express zodat ik op 10% aan kwam om mijn laadsessie te beginnen. Want merk verschil in laadsnelheid als ik kom aanrijden met 10 of 15% bij een snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:17
[...]

Accu percentage nauwelijks gewijzigd, er was nog niks mee gedaan.

Omdat Van Beek alleen nog maar 1-fase versies had, en ik daar toch wel over nadenk vroeg ik me hoe lang ev’s hun accu-lading vasthouden.
Ergens zegt een kronkel in mijn achterhoofd dat de accu’s langzaam leegliepen, maar waar ik dat vandaan heb, en van hoe lang geleden… geen idee.

Ik kan de auto best 1 a 2 weken niet gebruiken tussen ritten door.
Als ze wat leeg lopen en ik altijd eerst moet laden, en dat ook nog eens langzaam gaat, dan maakt dat het wel lastig.

Maar als de lading bij stilstand redelijk gelijk blijft, dan denk ik dat de 1-fase lader ook wel werkbaar is.

Dus mag ik uit jouw bericht concluderen dat de lading stabiel blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Het heeft wel de nodige telefoontjes richting Stellantis Finance / Citroën gekost. De verzekering dekt telkens 5 werkdagen ofwel een volle week een leenauto. Maar verlengen is niet mogelijk, je moet dus wekelijks de leenauto weer inleveren. Dan moet er akkoord komen voor de nieuwe week. Het is dat ik vrijdags vrij ben: tis wel veel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Ik had liever de leenauto in Frankrijk teruggereden en nog drie weken onder me gehad.

Verder ben ik richting Belgie/Frankrijk gewoon 120km/u gaan rijden dus dat nette verbruik van september heb ik niet meer weten te evenaren. Op de 100km/u tikt de boordcomputer al snel 19 kWh/100km aan. In België / Frankrijk werd het al snel 21/22kWh/100km. Deed ik ook express zodat ik op 10% aan kwam om mijn laadsessie te beginnen. Want merk verschil in laadsnelheid als ik kom aanrijden met 10 of 15% bij een snellader.
Welk verschil merk je bij 10 of 15 %?

Gisteren was het druk op de weg, veel vakantie verkeer waardoor 100 op de cc wel de max was .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Welk verschil merk je bij 10 of 15 %?

Gisteren was het druk op de weg, veel vakantie verkeer waardoor 100 op de cc wel de max was .
Eerste stop was op 10% waarbij de laadcurve langer 80 kW vasthield. Terwijl bij een volgende stop op 15% in Arlon het niet veel beter werd bij het begin dan 50 kW lange tijd. Resultaat: in Urmond kon ik met 30 min alweer weg. In Arlon had ik wel 45-50min nodig om met soortgelijk percentage 75-80% weg te rijden.
GHB363 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:54:
[...]
Maar als de lading bij stilstand redelijk gelijk blijft, dan denk ik dat de 1-fase lader ook wel werkbaar is.

Dus mag ik uit jouw bericht concluderen dat de lading stabiel blijft?
De Citroën stond op 36% toen ik wilde bij laden kort in Nancy. Een week later kroop ik even kort achter het stuur en zag ik 29% staan. Dus het loopt wel wat achteruit maar niet meteen dat je accupack op 0% staat met 1 week stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Eerste stop was op 10% waarbij de laadcurve langer 80 kW vasthield. Terwijl bij een volgende stop op 15% in Arlon het niet veel beter werd bij het begin dan 50 kW lange tijd. Resultaat: in Urmond kon ik met 30 min alweer weg. In Arlon had ik wel 45-50min nodig om met soortgelijk percentage 75-80% weg te rijden.

[...]

De Citroën stond op 36% toen ik wilde bij laden kort in Nancy. Een week later kroop ik even kort achter het stuur en zag ik 29% staan. Dus het loopt wel wat achteruit maar niet meteen dat je accupack op 0% staat met 1 week stilstand.
Apart, ik merk geen verschil met aankomst %
Wel als de batterij koud is , dan is de laadsnelheid inderdaad heel lang 50kw .
Wat ik wel zag, en waar ik blij van werd is dat pas vanaf 85% de laadsnelheid fli k omlaag gaat. Dat is het juiste moment om de jas aan te doen en naar de auto te lopen en weg te rijden met 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:28:
[...]

Apart, ik merk geen verschil met aankomst %
Wel als de batterij koud is , dan is de laadsnelheid inderdaad heel lang 50kw .
Wat ik wel zag, en waar ik blij van werd is dat pas vanaf 85% de laadsnelheid fli k omlaag gaat. Dat is het juiste moment om de jas aan te doen en naar de auto te lopen en weg te rijden met 90%.
Ja dat laatste merkte ik ook goed vlak voor Luxemburg. Op 80% dook het naar 30 kW, 85% 15 kW. Toen was ik ook van: prima, even nog naar de wc, jas aandoen. Kwam bij de auto en op 88% reed ik door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyx14
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Die Corsa e die ik nu te leen heb waarschuwt enkel bij de vaste flitsers. Op de punten waar 24/7 geflitst wordt met camera's boven het wegdek. Als ik Google maps heb draaien op de telefoon pakt ie de vaste niet mee maar dan wel weer degene die gemeld waren en dat kunnen ook mobiele zijn.
dank je, maar geldt dit ook bij de ec4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tommyx14 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:33:
[...]

dank je, maar geldt dit ook bij de ec4
Geen idee. Mijn feel pack heeft geen ingebouwde navigatie. Was wss pas een inbegrepen ding voor de shine versies. Gezien Opel ook Stellantis is, al die merken soortgelijk multimedia heeft dacht ik dat de ervaring wel vergelijkbaar zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommyx14
Joosie200 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Geen idee. Mijn feel pack heeft geen ingebouwde navigatie. Was wss pas een inbegrepen ding voor de shine versies. Gezien Opel ook Stellantis is, al die merken soortgelijk multimedia heeft dacht ik dat de ervaring wel vergelijkbaar zou moeten zijn.
Inmiddels gevonden onder instellingen ( stond uit )
Mijn feel pack heeft wel ingebouwde navi, was wel een extra optie maar voor prijs private lease geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Tommyx14 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Inmiddels gevonden onder instellingen ( stond uit )
Mijn feel pack heeft wel ingebouwde navi, was wel een extra optie maar voor prijs private lease geen verschil.
Ik zag enkel opties tegen meerprijs, nooit goed gezien dat navigatie gratis was om aan te vinken. Enfin werd gebeld door de dealer: EC4 is weer in NL. Wat nu het issue was. Monteurs gaan er nu naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:55:
[...]

Ik zag enkel opties tegen meerprijs, nooit goed gezien dat navigatie gratis was om aan te vinken. Enfin werd gebeld door de dealer: EC4 is weer in NL. Wat nu het issue was. Monteurs gaan er nu naar kijken.
Aan fijn om te lezen dat de ec4 weer terug in Nederland is, nu maar hopen dat hij snel gemaakt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:27:
[...]

Aan fijn om te lezen dat de ec4 weer terug in Nederland is, nu maar hopen dat hij snel gemaakt is
Ik werd vanochtend gebeld. Auto is afgeleverd bij de dealer in Breda. Ze vroegen me wat het probleem was. Uitgelegd hoe en wat. Ze gingen ermee aan de slag. Net teruggebeld: er stond een storing in het systeem over het niet kunnen laden. Na een software update en reset van de storing hingen ze hem aan de ac laadpaal. Paar uur later vol accupakket en ik kan hem dus komen ophalen. Geen defecte on board charger voor als nog *afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:30:
[...]

Ik werd vanochtend gebeld. Auto is afgeleverd bij de dealer in Breda. Ze vroegen me wat het probleem was. Uitgelegd hoe en wat. Ze gingen ermee aan de slag. Net teruggebeld: er stond een storing in het systeem over het niet kunnen laden. Na een software update en reset van de storing hingen ze hem aan de ac laadpaal. Paar uur later vol accupakket en ik kan hem dus komen ophalen. Geen defecte on board charger voor als nog *afkloppen
Wat apart zeg, maar wel fijn dat het " lijkt " te zijn opgelost.

Als jij met de sleutel naar de auto loopt, gaan dan de deuren automatisch open, of heb je dit uitgezet?
Ik heb namelijk gemerkt als dit automatisch gaat, dat de auto in de war kan raken tijdens de handshake bij een snellader, dit had ik laats op de A9 bij een Fastned station.
Autocharging bij fastned werkt wel super.
Stekker erin en laden maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon_1984 op 09-01-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:48:
[...]

Wat apart zeg, maar wel fijn dat het " lijkt " te zijn opgelost.

Als jij met de sleutel naar de auto loopt, gaan dan de deuren automatisch open, of heb je dit uitgezet?
Ik heb namelijk gemerkt als dit automatisch gaat, dat de auto in de war kan raken tijdens de handshake bij een snellader, dit had ik laats op de A9 bij een Fastned station.
Autocharging bij fastned werkt wel super.
Stekker erin en laden maar :)
Ik heb die hele wireless key functionaliteit geen eens. Heb echt een basic uitvoering. Wat ik merkte bij de DS die dat en een hud display wel had: deuren gaan automatisch van slot, deurhendel steekt naar buiten aka deur is klaar om te openen. Maar auto deuren die open gaan heb ik nergens nog gemerkt. Ja de achterklep via de afstandsbediening knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Ik heb die hele wireless key functionaliteit geen eens. Heb echt een basic uitvoering. Wat ik merkte bij de DS die dat en een hud display wel had: deuren gaan automatisch van slot, deurhendel steekt naar buiten aka deur is klaar om te openen. Maar auto deuren die open gaan heb ik nergens nog gemerkt. Ja de achterklep via de afstandsbediening knop :P
Ow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 07:18
[...]

Ik voel je pijn. Hoewel met auto het wel "doet" heb ik inmiddels de laatste maanden last gehad van:

- Kapotte laadmodule
- Storing head display
- Geen herkenning sleutel
- Keyless entry sensoren stuk

Het is dat het private lease is en ik niet zomaar onder het contract uitkom, maar anders was ie al lang weggeweest. Wat een ellende echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Ik voel je pijn. Hoewel met auto het wel "doet" heb ik inmiddels de laatste maanden last gehad van:

- Kapotte laadmodule
- Storing head display
- Geen herkenning sleutel
- Keyless entry sensoren stuk

Het is dat het private lease is en ik niet zomaar onder het contract uitkom, maar anders was ie al lang weggeweest. Wat een ellende echt.
Ik heb de auto nu alweer kunnen ophalen. Software update, nu heb ik geen achteruit rij camera beeld meer merkte ik bij thuis inparkeren. Sensoren werken, camera geeft geen beeld. Maar het laden is wel gelukt onderweg bij Tesla. Dus ben benieuwd of ik nu ook van het ene in het andere terecht kom.

En same: blij dat het private lease is, ik huur de auto slechts. Dus morgen rij ik weer langs de dealer maar nu dichtbij. Verder vind ik vooral de range van 200km puur snelweg gewoon net tekort komen. Bergen op Zoom - Zwolle wilde wel, maar kon na de snelweg met low battery warning hem meteen weer aankoppelen. Zeker met zij/tegenwind, regen, tegen 0 graden aan wil je liever meer marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Joosie200 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:20:
[...]

Ik heb de auto nu alweer kunnen ophalen. Software update, nu heb ik geen achteruit rij camera beeld meer merkte ik bij thuis inparkeren. Sensoren werken, camera geeft geen beeld. Maar het laden is wel gelukt onderweg bij Tesla. Dus ben benieuwd of ik nu ook van het ene in het andere terecht kom.

En same: blij dat het private lease is, ik huur de auto slechts. Dus morgen rij ik weer langs de dealer maar nu dichtbij. Verder vind ik vooral de range van 200km puur snelweg gewoon net tekort komen. Bergen op Zoom - Zwolle wilde wel, maar kon na de snelweg met low battery warning hem meteen weer aankoppelen. Zeker met zij/tegenwind, regen, tegen 0 graden aan wil je liever meer marge.
Mijn ervaring is dat na de laatste update alle ellende is begonnen. En wat jou overkomt is eerder regel dan uitzondering bij ons. Sterker nog. Ik kom voor probleem geen sleutel detectie. Wordt door de dealer opgelost. Auto ophalen. Start de auto en tadaaa geen sleutel detectie.

Na alle problemen hebben ze bij Stellantis overigens schijt aan alle problemen. Op de vraag wat of ze het normaal vinden dat ik de volle roefel betaal over opties die al 2 maanden niet werken willen ze geen antwoord geven. Contract opzeggen kan niet. Behalve met boete. Verder hebben ze nergens boodschap aan. Tegen een boom rijden zo nog wel kunnen, maar dan moet je achter het stuur zitten. Is ook weer zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Mijn ervaring is dat na de laatste update alle ellende is begonnen. En wat jou overkomt is eerder regel dan uitzondering bij ons. Sterker nog. Ik kom voor probleem geen sleutel detectie. Wordt door de dealer opgelost. Auto ophalen. Start de auto en tadaaa geen sleutel detectie.

Na alle problemen hebben ze bij Stellantis overigens schijt aan alle problemen. Op de vraag wat of ze het normaal vinden dat ik de volle roefel betaal over opties die al 2 maanden niet werken willen ze geen antwoord geven. Contract opzeggen kan niet. Behalve met boete. Verder hebben ze nergens boodschap aan. Tegen een boom rijden zo nog wel kunnen, maar dan moet je achter het stuur zitten. Is ook weer zo wat.
Ook toevallig zulke errors? Ik denk ik haal de leenauto Corsa E van de openbare laadpaal. Ga hem nog even stofzuigen dus hij moest van de plek af. Dus ik stop de laadsessie, ontkoppel de laadkabel. Bam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdvVn-L_FQWTGfLVYbaA7RElAYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHMgkIZkhWEN06a0NFa8MLmK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2jn5h-cuyNd-1o31IRkS72ORbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFjTiJ3Wmp1DmbcahsLygfE9.jpg?f=fotoalbum_large

Nu gaat ie zelfs met analoog slot niet op slot. Parkeerrem kan er nog wel op maar starten of op slot gaan nope. Kan die leenauto moeilijk onbeheerd en met alle deuren van het slot open staan voor iedereen om hem mee te nemen. Is er een knoppen combinatie om een software reboot te initiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Ook toevallig zulke errors? Ik denk ik haal de leenauto Corsa E van de openbare laadpaal. Ga hem nog even stofzuigen dus hij moest van de plek af. Dus ik stop de laadsessie, ontkoppel de laadkabel. Bam
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu gaat ie zelfs met analoog slot niet op slot. Parkeerrem kan er nog wel op maar starten of op slot gaan nope. Kan die leenauto moeilijk onbeheerd en met alle deuren van het slot open staan voor iedereen om hem mee te nemen. Is er een knoppen combinatie om een software reboot te initiëren?
12v accupolen loshalen , 15 minuten wachten en weer aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:56
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit had ik met mijn C4. ANWB heeft toen de accu losgekoppeld voor harde reset.

Wellicht kan je dit proberen?
Jasper89 schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:08:
[...]

Bovenste en onderste knop op je sleutel tegelijk indrukken? Dan ontgrendelt de kabelpoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruben0s op 12-01-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ramon_1984 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:46:
[...]

12v accupolen loshalen , 15 minuten wachten en weer aansluiten?
Accu loshalen was niet nodig. Na 40 min ging het dashboard uit, toen heb ik voor 5 minuten een nieuwe laadsessie gestart. De foutmelding verdween toen ik die laadsessie beëindigd had, laadkabel had ontkoppeld en opgeborgen.
Ruben0s schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:50:
[...]

Wellicht kan je dit proberen?
[...]
Knoppen had ik beide ingedrukt, deed niks. Blijft gek om dit dan nu mee te maken met een andere Stellantis EV. Zo random terwijl die aan de laadpaal stond zodat ik hem morgen kon inleveren met volle accu bij de dealer. Maar dus net zo random weer weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn laadmodule ging naar de filistijnen vanwege een corrupte/kapotte laadpaal. Wellicht dat in jouw geval ook aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-07 10:44
Hier hetzelfde probleem als joosie, met mijn citroen ec4 van van beek(feel pack)

Vannochtend aan een snellader gehangen (shell) en deed niks, hierna bij een laadpaal aan de straat opgeladen hele dag gestaan niet opgeladen.
Zojuist bij BP snel lader geen resultaat krijg meteen charging finished (vraagt niet eens om laadpas)
Citroën gebeld die vroegen of ik nog bij fastned wilde proberen, zelfde resultaat en rood lampje op auto.
Gaat nu met de berger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
theorganiser schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:01:
Hier hetzelfde probleem als joosie, met mijn citroen ec4 van van beek(feel pack)

Vannochtend aan een snellader gehangen (shell) en deed niks, hierna bij een laadpaal aan de straat opgeladen hele dag gestaan niet opgeladen.
Zojuist bij BP snel lader geen resultaat krijg meteen charging finished (vraagt niet eens om laadpas)
Citroën gebeld die vroegen of ik nog bij fastned wilde proberen, zelfde resultaat en rood lampje op auto.
Gaat nu met de berger
Je had nog kunnen proberen de 12v accu los te halen voor een minuut of 5.
Daarna had je misschien wel weer kunnen laden.

Het lijkt erop dat de leas autos de garage hebben verlaten met oude firmware, beetje slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 18:18
ik heb niet alles gelezen, maar wel diverse zoekopdrachten in het draadje gegeven en er kwam niets naar voren, maar heeft iemand al de melding "probleem in het elektrisch aandrijfsysteem" gehad en weet diegene ook wat de oorzaak was?
mijn schoon familie had deze melding, auto afgesleept en na een update bij de dealer (uiteraard niet gelijk, maar na een paar weken) zou het goed moeten zijn, maar helaas is de melding alweer terug.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
theorganiser schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:01:
Dan halen ze de storing uit het systeem, doen een software update en je kunt weer laden. Het is niet te verhelpen met enkel de 12v accu loskoppelen. Wss brakke software in de feel pack die storingsgevoelig is
Tiggy80 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:57:
maar heeft iemand al de melding "probleem in het elektrisch aandrijfsysteem" gehad en weet diegene ook wat de oorzaak was?
Die kreeg ik met de leenauto (Corsa e). Google ik die melding dan lees ik dat het vervangen van de aircopomp of boordlader geholpen heeft. https://peugeot-community.nl/forum/viewtopic.php?t=12210
https://peugeot-community.nl/forum/viewtopic.php?t=13255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 18:18
Die kreeg ik met de leenauto (Corsa e). Google ik die melding dan lees ik dat het vervangen van de aircopomp of boordlader geholpen heeft. https://peugeot-community.nl/forum/viewtopic.php?t=12210
[/quote]

staat de e-c4 op het zelfde platform als de Corsa e dan? ik weet dat de ioniq 5 en EV6 hetzelfde zijn maar de e-c4 en corsa e ook?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 11:17
Tiggy80 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:23:
[/quote]

staat de e-c4 op het zelfde platform als de Corsa e dan? ik weet dat de ioniq 5 en EV6 hetzelfde zijn maar de e-c4 en corsa e ook?
Yep, evenals de e-c4 x, de Peugeot e-208 en e-2008, de Opel Mokka, de DS 3 Crossback en de Jeep Avenger.

Bron: https://www.wikiwand.com/en/Common_Modular_Platform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 16:45

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Blijven leuke dingen Frans en Elektra :D .Na laatste update duurt het jaren voor eindelijk m'n camera beeld laat zien.. tegen die tijd heb ik de auto al 4x ingeparkeerd. En paar weken geleden dus ineens alle schermen uit midden op de snelweg, 45 sec later alles weer aan, gelukkig.

Vind de range ook wel écht tegenvallen op de snelweg (106 op Cruise) met dit koudere weer. Almere -> Kaatsheuvel - > Almere (totaal 225 KM) , kachel op 21 + stoel en stuurverwarming aan. En op de terugweg aan de Tesla lader omdat de range nog maar 46KM aangaf voor Utrecht en dus nog ruim 60Km te gaan :+. Snap dat als ik 95 ga rijden de range een stuk groter wordt... Maar rijdt niet echt fijn om continue ingehaald te worden door alles en iedereen :+

Het sublieme rijcomfort maakt de range een heel stuk goed. Onze 2022 VW Polo met DSG rijdt ook soepeltjes.. maar kan bij lange na niet tippen aan de E C4. Inmiddels gaan we alweer richting de 10.000 kilometers (13 okt 23' de auto opgehaald) :D

[ Voor 14% gewijzigd door Dynazap op 28-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dynazap schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:38:
Blijven leuke dingen Frans en Elektra :D .Na laatste update duurt het jaren voor eindelijk m'n camera beeld laat zien.. tegen die tijd heb ik de auto al 4x ingeparkeerd.

Vind de range ook wel écht tegenvallen op de snelweg (106 op Cruise) met dit koudere weer.

Het sublieme rijcomfort maakt de range een heel stuk goed. Inmiddels gaan we alweer richting de 10.000 kilometers (13 okt 23' de auto opgehaald) :D
Eens. En ik het meest irritant vind. Android auto die at random onderweg uitvalt. Natuurlijk vlak voordat ik van de snelweg af moet en juist navigatie kan gebruiken. Gewoon verbinding kwijt. Range vind ik ook merkbaar tegenvallen. 100km enkele rit doe ik zo richting familie en vrienden en je kunt weer bijladen. Maargoed het heeft ook geen lage cw waarde. Niet bepaald een druppel vorm.

Zelf tik ik de 4500km aan. Vind ik ook al heel wat want het is niet eens woon/werkverkeer. Dus ik ga de 12.5k km aantikken tegen september. Toch te zuinig ingeschat met die 10k die vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Dynazap schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:38:
Vind de range ook wel écht tegenvallen op de snelweg (106 op Cruise) met dit koudere weer. Almere -> Kaatsheuvel - > Almere (totaal 225 KM) , kachel op 21 + stoel en stuurverwarming aan. En op de terugweg aan de Tesla lader omdat de range nog maar 46KM aangaf voor Utrecht en dus nog ruim 60Km te gaan :+. Snap dat als ik 95 ga rijden de range een stuk groter wordt... Maar rijdt niet echt fijn om continue ingehaald te worden door alles en iedereen :+
Range is inderdaad een groot hekelpunt :) Kon je in kaatsheuvel niet laden? Probeer zelf zoveel mogelijk te laden wanneer ik stil sta maar dat is natuurlijk niet overal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:15:
[...]

Eens. En ik het meest irritant vind. Android auto die at random onderweg uitvalt. Natuurlijk vlak voordat ik van de snelweg af moet en juist navigatie kan gebruiken. Gewoon verbinding kwijt. Range vind ik ook merkbaar tegenvallen. 100km enkele rit doe ik zo richting familie en vrienden en je kunt weer bijladen. Maargoed het heeft ook geen lage cw waarde. Niet bepaald een druppel vorm.

Zelf tik ik de 4500km aan. Vind ik ook al heel wat want het is niet eens woon/werkverkeer. Dus ik ga de 12.5k km aantikken tegen september. Toch te zuinig ingeschat met die 10k die vast staat.
Hier werkt android auto heel erg stabiel.
Gebruik je wel een kwalitatief goed usb kabeltje ?

Mocht iemand de e routing willen aanschaffen in de my citroen app, dit is een uitgeklede versie van abrp, werkt wel zeer stabiel dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:46
Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn e-c4 en ik heb vorig week een vroeg tijdig inleveren offerte aangevraagd.

Ik rijd dagelijks 200 km, toen ik hem nam was de range opgave 350km wlpt dus ik ging er vanuit dat ik in de winter wel over 200 km kon halen en heen en terug reizen. Het eerste jaar in de winter lukte dat wel net aan echter nu het tweede jaar is het echt bar en heb ik na een enkele reis nog maar 50km range.

Gelukkig kan ik op mijn werk wel altijd laden maar de prijzen zijn een stuk hoger dan wanneer ik thuis laad (25c per kwh door een ouder lang lopend contract en zonnepanelen). Nu komt er bijna 200 euro bij aan extra kosten door het laden op het werk.

En ik heb een 1x in de maand een oproepdienst waarbij het kan zijn als ik net thuis ben dat ik weer terug naar mijn werk moet, dat ga ik gewoon niet meer redden in de huidige situatie (met oproep dienst laad ik de auto altijd op ook in de zomer zodat ik zeker weet genoeg range te hebben). Afgelopen winter heb ik dus een aantal keer de fijne diesel van mijn vrouw moeten lenen om toch op mijn werk te komen.

Hiervoor reed ik een wat oudere Volvo V60 die aan vervanging toe was, heb toch wel spijt dat ik die weg heb gedaan, toen ik besloot om voor private lease te gaan had ik een berekening gemaakt en kwam ik qua kosten iets hoger uit met de citroen maar daarvoor reed ik een nieuwe auto zonder onverwachte onderhoudskosten. Nu twee jaar later gaat dat prijs verschil toch niet meer op.

Ook kwa sit comfort op lange stukken rijd een Volvo toch een stuk fijner, dus mijn conclusie is voorlopig geen elektrische auto meer maar gewoon een goed rijdende diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Oid schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Range is inderdaad een groot hekelpunt :) Kon je in kaatsheuvel niet laden? Probeer zelf zoveel mogelijk te laden wanneer ik stil sta maar dat is natuurlijk niet overal mogelijk.
Alle laadpalen bij de Efteling zijn weg i.v.m werkzaamheden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Ramon_1984 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:26:
[...]

Hier werkt android auto heel erg stabiel.
Gebruik je wel een kwalitatief goed usb kabeltje ?

Mocht iemand de e routing willen aanschaffen in de my citroen app, dit is een uitgeklede versie van abrp, werkt wel zeer stabiel dat dan weer wel.
Aanschaffen? E-routing zat er bij mij gratis bij volgens mij? Heb hem trouwens pas later geactiveerd zoals je ziet, ik had niet eerder gezien dat ik die service nog niet geactiveerd had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNAFwi_C2GJ6vToyMO0HwKJohZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGMMAEzStrtgKDX25X5bLOpT.jpg?f=fotoalbum_large

Voor Android Auto heb je geen kabeltje nodig, alleen voor het opladen van je telefoon? Tenminste, bij de C4 met haaienvin op het dak werkt Android Auto draadloos. Ik denk dat hij bedoelt dat die draadloze verbinding bij hem wegvalt. Werkt hier overigens erg goed. Het enige is dat omdat wij met 2 verschillende telefoons rijden, Android Auto niet altijd vanzelf opstart na het wisselen van berijder en telefoon.

[ Voor 55% gewijzigd door Rolfy op 30-01-2024 01:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-07 14:00

ThsAdrns

Be the change!

Mijn ë-C4 Feel Pack van voorjaar '23 (geen haaienvin maar spriet) kan inderdaad ook draadloos. Android Auto werkt pas draadloos op jongere telefoons (uit m'n hoofd Android 12 en jonger) maar het werkte met mijn oude Motorola bekabeld ook prima. Speciaal een 20 cm USB C-C kabeltje gekocht, ook fijn om gewoon de telefoon op te laden (retesnel ook, 2500 mA).

Als het nu ooit draadloos niet wil verbinden, krijg ik het altijd wel via de instellingen alsnog aan de praat ("window" rechts boven -> aangesloten apparaten, juiste telefoon nog eens kiezen). Heel soms valt Android Auto onderweg uit, dit lijkt reproduceerbaar op plekken met slechte 4G dekking. Dan ook meteen weer te herstarten zoals hierboven.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-07 22:33
Hoeveel km kunnen jullie nu ongeveer rijden op 1 accu?

Ik red nu ongeveer 200km vind dat best weinig met deze temperaturen

Zeker irritant omdat ik een 1 fase lader heb en dus niet snel vollaad.

[ Voor 47% gewijzigd door Thoraxx op 04-02-2024 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:40
Met een snelheid van doorgaans 115 km/h op de snelweg kom ik tot ongeveer 220km nu het wat kouder is. Met mijn 50km woon-werk kom ik hier prima mee uit de voeten. Voor de langere ritten ben ik vaak toch aangewezen op fastned aangezien er op locatie toch geen palen zijn of altijd bezet zijn zoals bij IKEA of centerparcs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Met snelweg ongeveer 220 km. Als ik niet op de snelweg kom, kan ik de 300 km aantikken.

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Wow dat is een stuk meer dan ik.
Ik rijd vooral binnendoor en red de 200km amper.

Wellicht omdat ik de auto net heb en nog wat hard optrek en expirimenteer met de sportstand😅

In welke stand rijden jullie? B stand en eco?

[ Voor 7% gewijzigd door Thoraxx op 05-02-2024 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik rijd in stand normaal, B aan en 110km/u op de teller op de snelweg. Daarmee haal ik 210km met regen/tegenwind nu of tegen de 3-5 graden. Het wordt 275km van de zomer in september haalde ik dat op de snelweg en 320km gemixt snelweg en 80km/u wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Het 101 van elektrisch rijden (voor maximale range), wat mij betreft:
* anticiperen en regelmatig rijden
* om te versnellen niet meer gas geven dan binnen eco-gebied van powermeter
* uit laten rollen zonder recupereren ("half gas geven" tot 0 op powermeter of in N zetten)
* om af te remmen, gas volledig loslaten en eventueel bijremmen, niet zo hard dat de remmen aanspreken
* gebruik stoel- en stuurverwarming, gebruik de kachel vooral voor ontwasemen van de (voor)ruit

Weet dat de volgende factoren veel extra range kosten:
* te lage bandenspanning
* tegenwind
* hoge snelheid
* nat wegdek
* onregelmatige rijstijl (veel versnellen en vertragen)
* in de kou korte stukjes rijden met de kachel hoog (zelfs met warmtepomp)

In bijna 8 jaar met een Nissan Leaf raak je wel getraind }:O - nooit mee stilgestaan, trouwens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
ThsAdrns schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:27:
Het 101 van elektrisch rijden (voor maximale range), wat mij betreft:
* anticiperen en regelmatig rijden
* om te versnellen niet meer gas geven dan binnen eco-gebied van powermeter
* uit laten rollen zonder recupereren ("half gas geven" tot 0 op powermeter of in N zetten)
* om af te remmen, gas volledig loslaten en eventueel bijremmen, niet zo hard dat de remmen aanspreken
* gebruik stoel- en stuurverwarming, gebruik de kachel vooral voor ontwasemen van de (voor)ruit

Weet dat de volgende factoren veel extra range kosten:
* te lage bandenspanning
* tegenwind
* hoge snelheid
* nat wegdek
* onregelmatige rijstijl (veel versnellen en vertragen)
* in de kou korte stukjes rijden met de kachel hoog (zelfs met warmtepomp)

In bijna 8 jaar met een Nissan Leaf raak je wel getraind }:O - nooit mee stilgestaan, trouwens :*)
Bedankt voor de tips!
Deel hiervan kan ik nog eens proberen.

Helaas heeft mijn uitvoering geen stuur/stoelverwarming (had die keuze niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Joosie200 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:06:
Ik rijd in stand normaal, B aan en 110km/u op de teller op de snelweg. Daarmee haal ik 210km met regen/tegenwind nu of tegen de 3-5 graden. Het wordt 275km van de zomer in september haalde ik dat op de snelweg en 320km gemixt snelweg en 80km/u wegen.
Komende zomer naar het gardameer met de ec4, 275km zou dan wel fijn wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afgaan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 09:31
Met de diversiteit die we zien in range, is het wellicht een goed idee om je KM-stand en/of aantal jaren gebruik dan ook meteen te delen.

Ik merk nu zelf namelijk (25.000km 1,5 jaar in gebruik) dat m'n range al niet meer is wat hij geweest is. Ik ben benieuwd of het straks met de warmere dagen weer bij trekt.
Snelweg was rond het vriespunt echt huilen de afgelopen maand, op 100km/h maar 180km range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Even met flosdraad aan de slag geweest.
Helaas is het citroen logo geklikt. Dus zitten er gaatjes :-(. Had het wel strak gevonden zonder logo.

En kentekenhouder zonder reclame gemonteerd.

Van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3vyCiil85HDSe-V1B47C5d3n04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLsYi7dGEVurXBqhvMCXUMFA.jpg?f=fotoalbum_large

Naar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3dddG0mafBQRt-rfeYKlfSt0pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4fc5FnNlVMFZjQu0k7ZPPUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Gisteren toen ik de auto aanzette kreeg ik heel kort een melding. Versnellingsbak storing reparatie vereist, was direct weer weg en alles werkte prima. Daarna niet meer gehad.

Vandaag tijdens het rijden reageerde de cruise control niet. Toen bevroor de snelheidsmeter. Daarna vielen alle schermen uit en rebootte alles waarna het na 1 minute weer werkte.

Iemand dit al vaker gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:40
Afgaan schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:46:
Met de diversiteit die we zien in range, is het wellicht een goed idee om je KM-stand en/of aantal jaren gebruik dan ook meteen te delen.

Ik merk nu zelf namelijk (25.000km 1,5 jaar in gebruik) dat m'n range al niet meer is wat hij geweest is. Ik ben benieuwd of het straks met de warmere dagen weer bij trekt.
Snelweg was rond het vriespunt echt huilen de afgelopen maand, op 100km/h maar 180km range.
Ik denk dat dit voor een groot deel perceptie is. Ik rij nu een aantal jaren elektrisch en tekens weer betrap ik mezelf erop dat ik in de zomermaanden euforisch ben over het verbruik/range en als de temperatuur dan onder de 12 graden duikt ben ik zo nu en dan toch wat teleurgesteld… ;)
De afgelopen periode regelmatig dagenlang extreem veel wind en dan een graadje of 4; is gewoon killing voor de actieradius van een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 21:52
Hier is de e c4 ook eindelijk bezorgd! Hele fijne auto. Ik dacht die app zal wel loslopen maar wat een draak van een ding is me dat zeg. Na 3 keer de app verwijderen en opnieuw installeren is het me eindelijk gelukt om de plus service te installeren. Maar als ik bijvoorbeeld de verwarming op afstand aan wil zetten dan krijg ik telkens de melding kan geen verbinding maken met de auto en dat hij probeert een opdracht te versturen die wordt afgebroken met een fout meer mensen hier last van en evt een fix?

Het lukt ons ook niet om de app op beide telefoons werkend te krijgen. Klopt dat? Als je op de ene telefoon activeert gooit hij je er op de andere telefoon eruit. Zowel met dezelfde account als twee losse accounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

michaeltb schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:08:
Hier is de e c4 ook eindelijk bezorgd! Hele fijne auto. Ik dacht die app zal wel loslopen maar wat een draak van een ding is me dat zeg. Na 3 keer de app verwijderen en opnieuw installeren is het me eindelijk gelukt om de plus service te installeren. Maar als ik bijvoorbeeld de verwarming op afstand aan wil zetten dan krijg ik telkens de melding kan geen verbinding maken met de auto en dat hij probeert een opdracht te versturen die wordt afgebroken met een fout meer mensen hier last van en evt een fix?
Hier duurde het werkend krijgen van de app zeker 2 weken na het koppelen van de auto in de app. Nu heb ik afgelopen maanden een aantal OTA-updates gekregen en werkt de app 9 van de 10x perfect.

Ik denk dat je even moet wachten tot Stellantis een knopje heeft omzet en de auto goed herkent wordt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Dynazap schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:26:
Gisteravond, in het donker dus, een rit van 250KM gemaakt. Op de heenweg na zo'n 45 min ineens alle schermen uit, zelfs de witte lampjes achter de snelheidsmeters.

Auto bleef gelukkig wel normaal rijden, buitenverlichting bleef aan en na zo'n 30-45 sec kwamen de schermen ineens weer terug.

Meer mensen dit meegemaakt?

Inmiddels zitten we bijna op de 7.000 kilometer sinds 12 oktober :o . Ben bang dat de 20.000 privatelease contract kilometers ruimschoots overschreden gaan worden. 'Gelukkig' is de meerprijs maar 0.06 per kilometer.
Dit heb ik dus ook gehad gisteren. Leek erop of het systeem vastliep en rebootte. Heb je dit vaker gehad of nog iets mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Thoraxx schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Dit heb ik dus ook gehad gisteren. Leek erop of het systeem vastliep en rebootte. Heb je dit vaker gehad of nog iets mee gedaan?
2 weken geleden gaf m'n mediascherm geen beeld. Kwam ook niet tot leven gedurende 30 minuten rit.
Maar zo'n 'crash' dat alles vastliep niet meer gehad.

Blijft toch Frans :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afgaan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-05 09:31
timelezzzzz schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:26:
[...]

Ik denk dat dit voor een groot deel perceptie is. Ik rij nu een aantal jaren elektrisch en tekens weer betrap ik mezelf erop dat ik in de zomermaanden euforisch ben over het verbruik/range en als de temperatuur dan onder de 12 graden duikt ben ik zo nu en dan toch wat teleurgesteld… ;)
De afgelopen periode regelmatig dagenlang extreem veel wind en dan een graadje of 4; is gewoon killing voor de actieradius van een EV.
Ik hoop het. Ik kan me van de vorige winter niet herinneren dat ik maar zo'n korte afstanden kon rijden op de snelweg, maar misschien zat ik toen nog in de "honeymoon phase" :P.
Ik zal over een maand of 4 een update doen! (Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Vraagje mbt het zicht.

Missen jullie niet een achteruitwisser?
Bij het wegrijden had ik slecht zicht door een beslagen achterruit. Ff 1x wissen had het direct opgelost.

Verder las ik dat er verwarmde zijspiegels opzitten. Maar ook deze waren beslagen, waardoor ik het idee had dat deze niet verwarmd zijn. Kon ook geen knop vinden hoe ik dit inschakel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Thoraxx schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 00:01:
Vraagje mbt het zicht.

Missen jullie niet een achteruitwisser?
Bij het wegrijden had ik slecht zicht door een beslagen achterruit. Ff 1x wissen had het direct opgelost.

Verder las ik dat er verwarmde zijspiegels opzitten. Maar ook deze waren beslagen, waardoor ik het idee had dat deze niet verwarmd zijn. Kon ook geen knop vinden hoe ik dit inschakel.
Zijspiegels gaan aan samen met achterruitverwarming.

Achteruitwisser mis ik niet echt. Vaak smorgens voor het wegrijden even met een wissertje de zijraampjes en achterruit wissen en gaan :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
Dynazap schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 00:26:
[...]

Zijspiegels gaan aan samen met achterruitverwarming.

Achteruitwisser mis ik niet echt. Vaak smorgens voor het wegrijden even met een wissertje de zijraampjes en achterruit wissen en gaan :) .
Ooh thnx dat wist ik niet! Volgende x ff proberen. Bij mn vorige auto werkte dat net ff anders.

Inderdaad maar ff handmatig wissen dan 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
Het gemiddelde hier met normaal rijden en een combi van snelweg en stad is 16.5kwh/100km.

Vanochtend bij 10 graden 50km gereden met een verbruik van 12.0 kwh/100km.
85 achter rijtje vrachtwagens met kachel uit. 50km terugweg hetzelfde met 12.8kwh verbruik. Het kan dus wel zuinig :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
michaeltb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:02:
Het gemiddelde hier met normaal rijden en een combi van snelweg en stad is 16.5kwh/100km.

85 achter rijtje vrachtwagens met kachel uit. 50km terugweg hetzelfde met 12.8kwh verbruik. Het kan dus wel zuinig :+ .
Zo dat is netjes. Maar dan moet je idd erg langzaam gaan rijden, uit de wind, alles uit 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

michaeltb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:02:

Zuinig? Wat is dat :9
Netjes hoor :)

10.500KM en 19.3 kwh/100 gemiddeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Hier gemiddeld 17,2 kWh/100 km, over 13.000 km sinds begin mei 2023.

• Thoraxx
Welke navigatie is jullie favorite?

Ik heb het betaalde navi pack van Tomtom, maar daar staan lang niet alle laadpunten etc op. Vind die verder ook niet zo overzichtelijk.

Waze via android auto vind ik wel fijn.

Zie nu dat we ook e-routes een jaar kunnen gebruiken. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Mijn Feel Pack heeft geen ingebouwde navigatie, ik gebruik Google Maps (of soms Maps.me) via Android Auto. Dat is voor mijn behoefte meestal voldoende.

Ik lees op het Duitse forum ook veel enthousiaste reacties over de E-Routes app. Het zou erg op ABRP lijken qua look en feel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Thoraxx schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:55:
Welke navigatie is jullie favorite?

Ik heb het betaalde navi pack van Tomtom, maar daar staan lang niet alle laadpunten etc op. Vind die verder ook niet zo overzichtelijk.

Waze via android auto vind ik wel fijn.

Zie nu dat we ook e-routes een jaar kunnen gebruiken. Iemand daar ervaring mee?
Waze via Andriod Auto of AppleCar is by-far de beste navigatie. Ook voor het vermijden van files.

Heb ingebouwde navigatie in de E C4 maar die is erg traag vergeleken met Waze. Enige is dat de connectie met de auto beter is. Als in, aanwijzingen op het snelheidsmeterschermpje etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon_1984
ThsAdrns schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:36:
Mijn Feel Pack heeft geen ingebouwde navigatie, ik gebruik Google Maps (of soms Maps.me) via Android Auto. Dat is voor mijn behoefte meestal voldoende.

Ik lees op het Duitse forum ook veel enthousiaste reacties over de E-Routes app. Het zou erg op ABRP lijken qua look en feel.
E routes werkt inderdaad prima, soms ligt de server bij citroen eruit waardoor je geen actuele accu percentage ziet.
Volgend weekend ga ik met de ec4 naar Brussel, ik zal eroutes dan eens goed gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Vandaag weer 2x gehad dat het infotainment systeem vastloopt (bii overschakelen van bluetooth naar radio bijv) scherm reageert dan minuut niet. Waarna gehele dashboard etc uitvalt en reboot. Snelheid etc niet meer af te lezen.

Hopelijk komt er snel een update oid. Of misschien moet ik eens een factory reset doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
Nexus six schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:23:
[...]

Ja, dat heeft mijn e C4 ook. :)

Als de C4 aan het laden is, komt dit geregeld voor, ongeveer 2 a 3 keer in het uur. Het betreft een Shine uitvoering (met haaien vin).

Je kunt het flitsen van het interieur en/of koplampen verlichting ook triggeren door de auto uit te zetten, op slot te doen en aan de lader te hangen. Als alle lampjes en schermen uit zijn, laat dan de standaard app verbinden (vernieuwen) door bijvoorbeeld de KM-range op te vragen.

Je zult nu zien dat er een korte licht flits is.
Sinds vorige week heb ik ook een knipperende e C4 met haaienvin. Ik ben er na de eerste paar dagen er erg blij mee, maar die knipper is best fel en dat lijkt me nou niet altijd wenselijk.

Is er al iemand die weet of en hoe we dit uit kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 12:26
GHB363 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:18:
[...]

Sinds vorige week heb ik ook een knipperende e C4 met haaienvin. Ik ben er na de eerste paar dagen er erg blij mee, maar die knipper is best fel en dat lijkt me nou niet altijd wenselijk.

Is er al iemand die weet of en hoe we dit uit kunnen zetten?
Bij mij doet ie dat als de app storing heeft. Inmiddels werkt deze weer en knippert de auto niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHB363
Ik heb nou niet het idee dat dit gebeurt wanneer de app storing heeft.
De app werkt “gewoon” en als ik nu de app open en de status vernieuw, dan zie ik even later de auto 2 maal de dagrijlampen even aanzetten. Auto staat niet aan de lader op een parkeerplaats een meter of 50 bij mijn raam vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier1971
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-05-2024
Je schrift;
Mijn laadmodule ging naar de filistijnen vanwege een corrupte/kapotte laadpaal. Wellicht dat in jouw geval ook aan de hand is?
[/quote]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik heb net €1900 af moeten tikken (50% coulance), waarbij gezegd is dat dit een veel voorkomend probleem is bij een e-C4. Mijn laadkabel is er tussenuit gereden (vraag niet hoe), maar dat kon de reden niet zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani197
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 18:25
Ik heb sinds vandaag problemen met de auto. De auto rijdt nog wel, maar geeft alleen een zwart scherm. Daarnaast geeft het scherm bij het opstarten twee symbolen, een driehoek met uitroepteken en een moersleutel. De pechhulp van ANWB is langsgeweest en adviseerde mij om morgenochtend langs de dichtsbijzijde dealer te rijden.

Heeft iemand van jullie hetzelfde gehad met de ËC-4?

Tevens zat ik eraan te denken om te bellen voor een vervangend voertuig, indien de auto een dag of langer in de garage staat. Regel je dat via Van Beek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Dani197 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:35:
Ik heb sinds vandaag problemen met de auto. De auto rijdt nog wel, maar geeft alleen een zwart scherm. Daarnaast geeft het scherm bij het opstarten twee symbolen, een driehoek met uitroepteken en een moersleutel. De pechhulp van ANWB is langsgeweest en adviseerde mij om morgenochtend langs de dichtsbijzijde dealer te rijden.

Heeft iemand van jullie hetzelfde gehad met de ËC-4?
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt, maar heb hier wel gelezen dat dat soort fouten vaak door jezelf opgelost kunnen worden door de 12v accu even los te koppelen. Bij de garage zullen ze waarschijnlijk met hetzelfde beginnen, dus het kan geen kwaad om het zelf te proberen lijkt me.

Scheelt je alleen al heel veel tijd als het op deze manier snel opgelost kan worden!

Bij mij werkt op dit moment het regeneratief remmen ineens niet meer, krijg een melding in het display dat "het regeneratief remmen tijdelijk uitgeschakeld is".

Denk dat ik dat probleempje vandaag of morgen ook ga proberen op te lossen door de accu even los te halen. Nu nog even uitzoeken waar de 12v accu precies zit, ik heb de motorkap nog niet eens open gehad bij deze auto. Bij mijn X3 zat de accu achterin onder de kofferbak, maar ik denk dat hij bij deze auto wel gewoon onder de motorkap zal zitten :?
Tevens zat ik eraan te denken om te bellen voor een vervangend voertuig, indien de auto een dag of langer in de garage staat. Regel je dat via Van Beek?
Je hebt (behalve als je daarvoor gekozen hebt en dus betaald voor vervangend vervoer na 24 uur) standaard pas recht op vervangend vervoer als de reparatie langer duurt dan 72 uur. Tenminste, ik ga ervan uit dat je de Ë-C4 via private lease in je bezit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zes maanden in de lease en ik ga vandaag de 5k aantikken. Krijg zo nu en dan wel een foutmelding over de handrem bij starten. Maar anders dan dat nog niet meegemaakt dat het display op zwart gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Tik de 2600 aan, en op een kapot stabilisatie rubber voor na nog geen problemen met de ec4.
Oké de app is niet fantastisch, maar dat is bekend .
Komende maand mei naar Zweden, eens kijken hoe dat gaat bevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik ga komende mei met de EC4 naar Noorwegen. Over de laad infrastructuur hoef ik mij geen zorgen te maken daar. En ik ben er nog nooit geweest. Leek me een leuke andere 1000km trip dan de reguliere route du soleil zoals veel Nederlanders.

Ontving wel dit op de mat. Betreft de feel pack dus zonder haaienvin. Iets over de SOS functionaliteit en een recall. Als ze nou een recall doen om de discutabele boordlader of OS bij sommige ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzYYJ2S03s07wBtr5_FI9RdN_8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHB0DDQCCTewaPocHK0thRQt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Alweer 12.000 op de teller sinds oktober 23'.Afgelopen donderdag bij de garage geweest voor z'n 1e beurt. En had twee punten meegegeven bij de garage om te checken.

- Auto remt vergeleken met onze VW Polo 22' én de vorige C4 Cactus voor geen meter.

'Kreeg als antwoord dat die normaal remt en door de APK-remproef komt. Ze dachten dat ik de B-stand niet had aangezet en daarom de auto niet hard remt . Deze hadden ze voor me aangezet en moet het probleem oplossen _O- _O- ' Hier heeft dus iemand naar gekeken zonder EV of E C4 kennis :+

- Auto bonkt bij wat sneller accelereren.

'Niet kunnen waarnemen. Zou wel niets zijn hou even in de gaten :+ '

Meneer achter de balie was beetje geïrriteerd omdat ik niet mee kon / wilde rijden bij afleveren auto. Moest naar werk en kon niet 30 min rondjes rijden om het gebonk te laten horen...

--

Daarnaast werd m'n vriendin nog soort half belachelijk gemaakt tijdens het ophalen omdat ze het vreemd vond dat er niets is gedaan aan de 'problemen'. 'DAT HEBBEN WE MET JE PARTNER TELEFONISCH BESPROKEN, TOCH?'

Conclusie: Bij Citroen in Almere zijn niet zo vriendelijk als bij Van Beek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Dynazap schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:11:
Alweer 12.000 op de teller sinds oktober 23'.Afgelopen donderdag bij de garage geweest voor z'n 1e beurt. En had twee punten meegegeven bij de garage om te checken.

- Auto remt vergeleken met onze VW Polo 22' én de vorige C4 Cactus voor geen meter.

'Kreeg als antwoord dat die normaal remt en door de APK-remproef komt. Ze dachten dat ik de B-stand niet had aangezet en daarom de auto niet hard remt . Deze hadden ze voor me aangezet en moet het probleem oplossen _O- _O- ' Hier heeft dus iemand naar gekeken zonder EV of E C4 kennis :+

- Auto bonkt bij wat sneller accelereren.

'Niet kunnen waarnemen. Zou wel niets zijn hou even in de gaten :+ '

Meneer achter de balie was beetje geïrriteerd omdat ik niet mee kon / wilde rijden bij afleveren auto. Moest naar werk en kon niet 30 min rondjes rijden om het gebonk te laten horen...

--

Daarnaast werd m'n vriendin nog soort half belachelijk gemaakt tijdens het ophalen omdat ze het vreemd vond dat er niets is gedaan aan de 'problemen'. 'DAT HEBBEN WE MET JE PARTNER TELEFONISCH BESPROKEN, TOCH?'

Conclusie: Bij Citroen in Almere zijn niet zo vriendelijk als bij Van Beek :+
Zo, lekker klant vriendelijk... Misschien remt hij slecht omdat jullie veel zachtjes remmen en dus regeneren? Al geprobeerd om een paar keer op een afrit flink hard te remmen tegen het ingrijpen van ABS aan? Misschien zijn de remmen vuil / remblokken niet ingesleten door weinig gebruik?

Wat is eigenlijk het onderhoudsinterval van de auto, 12k lijkt me erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

michaeltb schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Zo, lekker klant vriendelijk... Misschien remt hij slecht omdat jullie veel zachtjes remmen en dus regeneren? Al geprobeerd om een paar keer op een afrit flink hard te remmen tegen het ingrijpen van ABS aan? Misschien zijn de remmen vuil / remblokken niet ingesleten door weinig gebruik?

Wat is eigenlijk het onderhoudsinterval van de auto, 12k lijkt me erg snel.
Al paar keer als een debiel op een industrieterrein geremd, maar blijft niet helemaal lekker voelen allemaal.
Snap de auto is zwaarder dan een Polo en mn vorige auto's.. maar remmen doet die echt niet geweldig.

Auto begon te miepen rond 11K: 'over 1500KM of 8 maanden onderhoud' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22

HaTe

haat niet

Inmiddels rijd ik alweer 2 weken in de nieuwe E-C4 met 3 fasen boordlader (na eerst een 1 fase auto te hebben). Wat me opvalt is dat deze niet meer elke x minuten de lampen aanzet bij het opvragen van API gegevens. Zou er dan toch een klein versieverschil zijn? Deze nieuwe is eind januari op kenteken gezet en mijn oude eind september..

Overigens zie ik nu dat de oude C4 ook nog steeds op mijn naam staat... Even vragen hoe dat zit

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 14-03-2024 16:23 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
Er is voor mijn touchscreen een update beschikbaar, echter via de citroen updater kan ik het niet downloaden,
weet iemand een alternatieve locatie waar ik het kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Dynazap schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:40:
[...]

Al paar keer als een debiel op een industrieterrein geremd, maar blijft niet helemaal lekker voelen allemaal.
Snap de auto is zwaarder dan een Polo en mn vorige auto's.. maar remmen doet die echt niet geweldig.

Auto begon te miepen rond 11K: 'over 1500KM of 8 maanden onderhoud' .
flink 'gassen', in N zetten en dan flink remmen eens proberen?
hier worden de remmen iedere beurt gesmeerd en schoongemaakt. heb vooral klachten dat als ik wegrij in de ochtend je echt een soort KLONK hoor alsof die de remmen moet losbreken :+, blijkt normaal te zijn bij niet asbest remschijven hadden ze het over.
11k is wel snel idd hier was het rond 20k, wat ik overigens ook nog steeds veel te vroeg vind voor een EV :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Ramon_1984 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:32:
Er is voor mijn touchscreen een update beschikbaar, echter via de citroen updater kan ik het niet downloaden,
weet iemand een alternatieve locatie waar ik het kan downloaden.
https://sites.google.com/view/nac-rcc/system/nac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Oid schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:56:
[...]

flink 'gassen', in N zetten en dan flink remmen eens proberen?
hier worden de remmen iedere beurt gesmeerd en schoongemaakt. heb vooral klachten dat als ik wegrij in de ochtend je echt een soort KLONK hoor alsof die de remmen moet losbreken :+, blijkt normaal te zijn bij niet asbest remschijven hadden ze het over.
11k is wel snel idd hier was het rond 20k, wat ik overigens ook nog steeds veel te vroeg vind voor een EV :-D
Inderdaad nog wel een goede om 'm in N te zetten. Dan doet het regenereren natuurlijk niet mee :)

Ga ik deze week nog even proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Hoe snel laden jullie bij Fastned met de ec4?

Zojuist accu 40% vol, temperatuur buiten 12 graden. En 10,54 kW laden (naar ~60%) duurde 17 minuten. Dat is een snelheid van 37 kWh

Mij is verteld dat de accu van 20% naar 80% in 20 minuten zou moeten laden.
Nu snap ik dat temperatuur meespeeld maar dit is wel een enorm verschil.

Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns

ThsAdrns

Be the change!

Een snelheid van 37 kW bij onverwarmde accu in de winter is volgens mij niet heel gek. Zelf heb ik de ë-C4 nog niet (noemenswaardig) aan de snellader gehad. Je kunt het maximale vermogen bij Fastned opzoeken: https://support.fastned.n...%20laadsnelheid%20afnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjqp7NYTBHRxE_5n68tt4wtjWrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2p8qKorXCXYSzvHn9im8aiEt.png?f=fotoalbum_large
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Ben je niet te vroeg gaan laden? 40% klinkt als nog wel 80/100km kunnen rijden.
Hier eigenlijk nooit te klagen over het snelladen. In het dashboard zie ik altijd staan: vanaf 500km per uur er bij. en als ik de snellaad transacties terug kijk is het meestal zo'n 10 kWh per 8 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Oid schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:00:
Ben je niet te vroeg gaan laden? 40% klinkt als nog wel 80/100km kunnen rijden.
Hier eigenlijk nooit te klagen over het snelladen. In het dashboard zie ik altijd staan: vanaf 500km per uur er bij. en als ik de snellaad transacties terug kijk is het meestal zo'n 10 kWh per 8 min.
Idd wel vroeg, maar verderop was geen fastned laadstation meer. Dus moest wat bijladen.

10 kWh per 8 min is toch zown 75 kWh, daar zou ik ook voor tekenen. Of is dat enkel een klein beetje bijladen van 5% naar 40% bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
ThsAdrns schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:14:
Een snelheid van 37 kW bij onverwarmde accu in de winter is volgens mij niet heel gek. Zelf heb ik de ë-C4 nog niet (noemenswaardig) aan de snellader gehad. Je kunt het maximale vermogen bij Fastned opzoeken: https://support.fastned.n...%20laadsnelheid%20afnemen.

[Afbeelding]
De bovenstaande laadcurve toont het laadgedrag van deze auto wanneer de accu in de optimale conditie is (accutemperatuur rond de 30 °C). Een koudere (of warmere) accu kan leiden tot aanzienlijk lagere laadsnelheden.
Die laadcurve idd gezien rond de 70 a 80 zou die dan toch moeten halen? Maar had niet verwacht dat met 12 graden het zo traag zou gaan. Dat betekend dat als het vriest het nog trager gaat? Dan kan je het geen snelladen meer noemen toch.

Aangezien ik maar een 1 fase lader heb ben ik wel afhankelijk van het snelladen bij uitstapjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Niet online

Oid

Snelladen doe ik meestal effectief idd dus stel ik moet nog 50 km dan laad ik 100km bij. Laden doe ik eigenlijk weinig bij fastned, meestal bij tesla. Tijdje terug express wat langer staan laden, 29 min en 23 kWh, dus ja dan is het gemiddelde wel lager. Laatst met lege (4/5%) en koude accu (stond zeker 3 uur stil begin februari) staan laden in leiderdorp 23 min 25 kWh, voor mij een prima acceptabele snelheid.

Wat bedoel jij met 12 graden, was dat de buiten temperatuur? Was je al een uur aan het rijden of was je net 5 min aan het rijden (hoewel een koude accu bij mij ook prima resultaat geeft)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik laad pas bij <10%, dan pak je kortstondig 100kw, bouwt snel af naar 80kw, 60kw. Hij zakt pas echt in naar 40kw snelheid bij 50% accu. Maar ik heb ook meegemaakt dat bij start opladen bij 20% hij begint bij 40 kW en niet sneller wil dan dat. Citroën heeft ook geen preconditioning van het accupack erin zitten. Dus na een korte trip van 5km naar de Tesla fast charger maakt dat de accu nog koud is. En laden bij 40% heeft dan weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
Bedankt voor jullie hulp!
Het is dus vrij normaal om bij een buitentemp van 12 graden en een acculading van 40% maar te laden met ~ 40kWh wat steeds verder afneemt.

Ik vind het wel jammer dat waar ze mee adverteren 0 tot 80% in 30 min dus absoluut niet haalbaar is in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
Het kan wel sneller, mijn laatste 2 sessies bij Tesla Middelburg waren beide 28kwh en respectievelijk 25 en 28 minuten.

Heb het niet precies meer helder maar volgens mij was het 10>65 en 20>75 procent ofzo.

Begonnen beide rond 90kw en vooral de laatste was erg traag op het eind, zakte terug naar 15kw bij 75 procent.

Eerste sessie koud en nat, tweede sessie droog en zonnig. Maar wel 180km gereden voor het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
db I Delirium schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:24:
Het kan wel sneller, mijn laatste 2 sessies bij Tesla Middelburg waren beide 28kwh en respectievelijk 25 en 28 minuten.

Heb het niet precies meer helder maar volgens mij was het 10>65 en 20>75 procent ofzo.

Begonnen beide rond 90kw en vooral de laatste was erg traag op het eind, zakte terug naar 15kw bij 75 procent.

Eerste sessie koud en nat, tweede sessie droog en zonnig. Maar wel 180km gereden voor het laden.
Ga ik ook nog eens proberen! Pas idd ook ontdekt dat via de Tesla app dat gewoon kan! Je ziet er vaak alleen Tesla autos staan valt me op!

Maar accu stuk leger rijden en dan pas laden en dan door het snelle laden warmt de accu ook weer op wat misschien alles weer wat versneld als de accu ook voller is.

Heb alleen al snel last van range anxiety 😅 omdat ik ook maar 1 fase (<3kWh in de praktijk) kan laden elders.

[ Voor 7% gewijzigd door Thoraxx op 03-04-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
1% accu is op de snelweg minstens 2km, dat is een veilige stelregel bij mij.

Ben wel benieuwd wat ie dit weekend gaat doen met de hogere temperaturen.

[ Voor 33% gewijzigd door db I Delirium op 03-04-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ben van plan om met de E C4 richting Frankrijk of Italie te rijden komende zomer :D .

Heel benieuwd hoe dat gaat zijn onderweg en alle laadvoorzieningen in het buitenland. Zag op de Tesla app dat langs alle bekende snelwegen voldoende superchargers staan. We gaan buiten het hoogseizoen dus moet te doen zijn qua drukte verwacht ik.

Ga zo wel de 25.000 aantikken dit jaar :+ . Toch het leasebedrag iets moeten verhogen... weet niet of ik deze nog kan / mag aanpassen tussentijds. Én ben benieuwd hoe de afrekening werkt bij Stellantis.. is dat 1x per jaar een KM-check + rekening of pas aan het einde het inleveren van de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Dynazap op 07-04-2024 20:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste