• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:00
Ik ben sinds vorige week fanatiek begonnen met PGO. Heb helaas niet veel Pokestops en Gyms vlak naast me dus ik zit nogal verlegen om Pokeballs. Gifts daarentegen heb ik genoeg. Wie o wie wil er dagelijks gifts met me uitwisselen? M'n friendcode is 671030734037

Zag in de OP dat er een Google Form is, die heb ik ook ingevuld. (Al betwijfel ik of de meesten daar uberhaupt nog actief zijn.)

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
HowsMyApple schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:42:
Ik ben sinds vorige week fanatiek begonnen met PGO. Heb helaas niet veel Pokestops en Gyms vlak naast me dus ik zit nogal verlegen om Pokeballs. Gifts daarentegen heb ik genoeg. Wie o wie wil er dagelijks gifts met me uitwisselen? M'n friendcode is 671030734037

Zag in de OP dat er een Google Form is, die heb ik ook ingevuld. (Al betwijfel ik of de meesten daar uberhaupt nog actief zijn.)
Heb je toegevoegd (Jroennn), ben niet dagelijks online voor gifts maar wel meerdere keren per week.

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:21
Is er al iemand die een Sillicobra heeft gevangen? Ben toevallig de afgelopen 2 dagen aan het strand maar 0.0 gezien. En inmiddels als dik 50 gewandeld hierzo....

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• skassie
He he eindelijk net 3 achter elkaar op het strand van Scheveningen.
Wel SpecialRend aan om mijn kansen te vergroten

[ Voor 27% gewijzigd door skassie op 15-04-2026 16:40 . Reden: Toevoegen ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:35
skassie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:39:
He he eindelijk net 3 achter elkaar op het strand van Scheveningen.
Wel SpecialRend aan om mijn kansen te vergroten
Ben je echt het strand zelf opgegaan of bleef je op de boulevard? Want ik loop in een andere badplaats rondjes over de boulevard maar geen succes helaas.

• skassie
low_n_slow schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:33:
[...]

Ben je echt het strand zelf opgegaan of bleef je op de boulevard? Want ik loop in een andere badplaats rondjes over de boulevard maar geen succes helaas.
ik ben deftig met de voetjes in het zand gegaan. En wat ik al zei SR aanzetten.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:23
van wat ik lees hebben ze inmiddels de spawns van Silicobra weer veranderd en komen ze nu op nog minder plekken voor dan ze al deden.
Ik trade er wel voor, niet erg sustainable van Scopely om mensen zodanig te moeten laten reizen voor 1 Pokemon die ze gewoon overal hadden moeten neergooien

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Van wat ik hoor alleen op de Loonse en Drunense Duinen, beetje jammer weer.

System | Racing is in my Blood

• skassie
Vandaag ook nog op het strand rond gelopen maar 0.00000000000 gezien. Gelukkig heb ik er 3 ( ja ja in 10 uur lopen)..

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 21:59
HowsMyApple schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:42:

Heb je net toegevoegd (Indicatie).

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:38
Het zou wel hilarisch zijn als silicobra bij de desert van Burger's Zoo zou spawnen, iedereen naar de dierentuin voor de pokemon.
Overigens die laprassen uit 7km eieren is ofwel zeer zeldzaam of ik heb pech, krijg er echt geen een, van het weekend maar eens een route proberen kijken of dat beter is...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Loopt er iets van een A/B test? Ik zie bij iemand anders een hele andere layout van de app en beiden zitten we op de laatste versie.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Dat is er wel vaker, hier ook in het huishouden 1 met een andere layout.

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
Wat een verademing dat de sustainability week voorbij is. Aangezien ik pas bijna 2 weken speel zie ik nu pas een beetje verschillende Pokemon ipv overal dezelfde.

Iemand trouwens wat tips voor solo raids? Heb ik bijv voor een 3* raid echt 6 counters nodig van > 2500 cp? Of zou ik het ook met minder moeten redden.

En wanneer beschouwen jullie een Pokemon als goed genoeg om je dust en candy erin te investeren? Ik zit nu namelijk maar Stardust te harken in de hoop een keer een goede Pokemon met degelijke iv's te vinden.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:25
HowsMyApple schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:48:
Wat een verademing dat de sustainability week voorbij is. Aangezien ik pas bijna 2 weken speel zie ik nu pas een beetje verschillende Pokemon ipv overal dezelfde.

Iemand trouwens wat tips voor solo raids? Heb ik bijv voor een 3* raid echt 6 counters nodig van > 2500 cp? Of zou ik het ook met minder moeten redden.

En wanneer beschouwen jullie een Pokemon als goed genoeg om je dust en candy erin te investeren? Ik zit nu namelijk maar Stardust te harken in de hoop een keer een goede Pokemon met degelijke iv's te vinden.
Ik zou beginnen met te kijken naar types en wat daar dan de sterkste pokemon in zijn. Hier is een lijstje met toppertjes https://db.pokemongohub.net/best/attackers-per-type

Binnen dat lijstje natuurlijk pokemon zoeken waar je makkelijk aan kan komen en aansluiten bij een groep om samen raids te doen gaat zeker helpen.

Een tip: die lucario van afgelopen zaterdag is 1 van de sterkste fighting types. Als je daar toevallig een goede van hebt is dat zeker de moeite waard om dust in te stoppen.

• macscot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:36

Mijn tips
1. Spaar al je stardust op zeker bij lage lvls.
2. Zoek veel vrienden, gebruik Campfire, om mensen uit je stad / dorp / regio te vinden.
3. Zorg dat vrienden hebt waarmee je lucky trades kan doen.
4. Heb je dan een lucky Pokemon en is dat een beetje een goede stop daar dan je stardust in.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 17:47

Mijn adagia voor GO zijn eigenlijk: vang alles, bewaar de beste of die je leuk vindt en power-up iets zodra je het nodig hebt (voor bijvoorbeeld een raid of omdat je iets cools hebt gevangen). Omdat met die uitgangspunten (voor mij althans) de instroom van je resources hoger is dan de uitstroom, verzamel je eigenlijk op een hele organische manier dust en candy. Persoonlijk zou ik mij in het begin nog niet te veel zorgen maken over zaken als IV omdat je dan al snel heel lang wacht voor je een keer iets kunt gebruiken. Zelf vind ik het logischer om bij lagere levels misschien iets te gebruiken wat je met een hoger level hebt gevangen en een beetje dust op kunt besparen. Die gebruik je vervolgens weer voor raids naar krachtigere (en betere) Pokémon en zo ladder je jezelf een beetje naar boven. Willekeurig voorbeeld: als ik nog maar net speel en een fire type nodig heb, vind ik het veel logischer om een weather boosted 60% IV Eevee naar een Flareon te evolueren dan bijvoorbeeld een level 1 90% IV. Ik ga er namelijk vanuit dat je in het begin hooguit een paar ton dust hebt en misschien zelf wel veel minder, dus dan voelt die besparing voor mij het wel waard. Ook vallen of staan raids vrijwel nooit met een IV dat je hebt.

Naarmate je dan een hoger level wordt kun je je strategie daar ook een beetje op aanpassen en wat strenger worden in waar je resources in stopt. Persoonlijk investeer ik bijvoorbeeld alleen in Pokémon met IV's tussen de negentig en honderd procent, maar ik speel al bijna tien jaar. Dat lijkt mij voor beginners een hele saaie en demotiverende strategie. In het begin zou ik vooral gewoon lekker spelen en niet te veel je zorgen maken over je keuzes. Wat ik zelf dan ook nog wel leuk vind is om een soort doel aan stardust te hanteren en als ik dat doel overschrijd ga ik op een spending spree en ook gewoon leuke onzinnige dingen levellen om mijzelf weer tot onder dat doel te brengen.

Met deze uitgangspunten zwem ik eigenlijk in het stardust (51 miljoen) terwijl ik toch 125 level 50 Pokémon heb en heel erg veel in de level 40 - 50 range.

• Armada.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrx72gzBGF1kZFiFxrfit94p-mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/de8dTI1MAkCs9VW3lFpeWSGN.jpg?f=fotoalbum_large

https://pokemongolive.com/news/mega-mewtwo-gofest-2026

https://pokemongolive.com/gofest/global

https://nl.ign.com/pokemo...iele-details-aangekondigd

My body is ready. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uyg_XOOwP5-TUIsaq4_qgHMqNZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olJQnDP7PojkFGYSgvOvRzKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCeZnW40q3PX3voxnzRfWXGqtK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRHUrEBZyRsMhY2Flp6B1rFN.jpg?f=fotoalbum_large

Toch ook maar een telefooncooler gehaald voor GO Fest Japan, de Blackshark Funcooler Pro 5. Werkt echt bizar veel beter dan ik had verwacht. Hysterische LED’jes kunnen gelukkig ook uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Armada. op 28-04-2026 20:23 ]

• skassie
Keihard raiden Mewtwo

• Armada.
Vraag me niet hoe, maar ik heb al vier 100% Mewtwo's klaarstaan en een 96% shiny IV. Op een totaal van 125 Mewtwo catches dus niet eens zo extreem op lopen raiden ofzo, gewoon heel veel geluk gehad. Ik ben er klaar voor. :7 Ongeveer 1300 raid passes gehaald voor Japan later deze maand dus ik ga wel echt los op de raids met Go Fest inderdaad. Verder ook de raid lover add-on gekocht dus krijg elke speeldag 18 extra passen en per raid 6 candy en 3 candy XL bovenop het normale aantal. Dat wordt een heel legertje Mewtwo's. *O*

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

hneel

denkt er het zijne van

Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat routes kunnen 'pauzeren'? Elke keer als de internetverbinding even overschakelt is het raak.
In de praktijk heb ik dat elke keer als ik op het werk met collega's in de pauze een rondje ga lopen. Dan moet ik eerst handmatig de wifi op mijn telefoon uitzetten, want de stop waar de route begint ligt vlak voor ons pand en dan zitten we normaliter nog op het wifi netwerk. Doen we dat niet, dan 'pauzeert' de route en als je daar geen erg in hebt is de route dus mislukt.
Afgelopen weekend was het ook fraai. We gingen wandelen in de grensstreek. Dus hier schakelde de verbinding halverwege over van een nederlands netwerk naar een belgische. En dus ook hier hetzelfde probleem.
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom deze 'feature' zou moeten bestaan. Het zorgt enkel voor ergernis en frustratie.

• MadRed
  • Registratie: November 2015
hneel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:06:
Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat routes kunnen 'pauzeren'?
Ik heb er zelf nooit last van gelukkig maar mijn zoon die meeloopt op mijn hotspot heeft het bijna elke route wel een keer. Inderdaad erg irritant als hij weer een stuk terug moet lopen om te hervatten.
Het lijkt er inderdaad op dat elke hapering in de verbinding de route op pauze zet.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
hneel schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:06:
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom deze 'feature' zou moeten bestaan. Het zorgt enkel voor ergernis en frustratie.
Omdat de game tijdens een route constant je exacte locatie moet weten om te verifiëren dat jij wel echt de route volledig loopt. Zodra jouw verbinding wegvalt, al is het maar heel kort door een netwerkwissel, kan die check niet gedaan worden. En gaat de route dus op pauze.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

hneel

denkt er het zijne van

Ze kunnen toch makkelijk, ik noem maar wat, een halve minuut tijd gunnen om over te schakelen?
Nu heb je 100% garantie op pauze zodra je telefoon overschakelt van wifi naar mobiel. Als ze willen kunnen ze het makkelijk anders programmeren.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
hneel schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:05:
Ze kunnen toch makkelijk, ik noem maar wat, een halve minuut tijd gunnen om over te schakelen?
Nu heb je 100% garantie op pauze zodra je telefoon overschakelt van wifi naar mobiel. Als ze willen kunnen ze het makkelijk anders programmeren.
Nou, of dat makkelijk is weet ik niet. In die halve minuut kun je met de fiets aardig ver komen op zo'n route, ook nog eens door complete gedeeltes over te slaan. Daar moet dan ook weer door de game op geanticipeerd worden. Er moet bij iedere onderbreking gecontroleerd worden of de voorgang van de route legitiem is.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Voor een speler die gewoon eerlijk zijn routes loopt voelt het alsof dit wel anders moet kunnen. Maar het is gewoon een vrij robuuste anti-cheat middel die Niantic heeft ingebouwd en die snap ik ook wel weer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Armada.
Voor wie ook bij de sparkle and shine masterwork research vastloopt op de souvenirquest, op Reddit vond ik een mooie techniek voor souvenir chaining:

1. Zoek op buddy2 (great buddy) en selecteer hem als buddy;
2. Vergewis je ervan dat je laatste souvenir minstens 48 uur geleden is;
3. Loop rond met je buddy tot hij met een gift komt. Dat zullen berries of potions zijn. Open die gift en switch daarna naar een buddy die hoog genoeg level is dat hij een souvenir kan brengen;
4. Als het goed is komt je nieuwe buddy vrij snel met een nieuwe gift. Open die niet. Switch in plaats daarvan naar een andere buddy van hoog genoeg level dat hij een souvenir kan brengen (buddy4 of buddy5);
5. Loop met je nieuwe buddy rond tot hij weer een gift brengt, open die niet en switch wederom. Herhaal dit patroon.

Zo hark je in vrij korte tijd je dertig souvenirs wel binnen. Als je na stappen vier en vijf dertig hebt klaarstaan, kun je ze gaan openen en zullen het als het goed is alleen maar souvenirs zijn die gebracht worden. Dit is overigens geen bug ofzo. Dit is omdat je bij de eerste stappen de countdown voor een gift hebt geforceerd dat het alleen maar berries konden zijn (immers te laag level om souvenirs te brengen) en daarom moeten alle daaropvolgende gifts wel souvenirs zijn. Omdat je die vervolgens niet opent, wordt de souvenircountdown niet geactiveerd en kun je ze zo 'chainen'. Misschien dat je dit proces twee keer moet doen omdat je maar beperkt aantal keren per dag je buddy kan switchen.

Wat zijn jullie ervaringen met remote trades tot dusver? Ik heb er nu twee gehad. Shiny Tauros die ik nog niet had in mijn shiny Kanto dex en een shiny 96% lucky Nihilego, dus ik ben erg tevreden. Verder sowieso wel leuk maandje in GO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pvvFzr58_r7gQe33J1brmGRi8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6PRT7JvYGA3hjKzNP8nIkEW4.png?f=fotoalbum_large

• skassie
Armada. schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:29:
Voor wie ook bij de sparkle and shine masterwork research vastloopt op de souvenirquest, op Reddit vond ik een mooie techniek voor souvenir chaining:

1. Zoek op buddy2 (great buddy) en selecteer hem als buddy;
2. Vergewis je ervan dat je laatste souvenir minstens 48 uur geleden is;
3. Loop rond met je buddy tot hij met een gift komt. Dat zullen berries of potions zijn. Open die gift en switch daarna naar een buddy die hoog genoeg level is dat hij een souvenir kan brengen;
4. Als het goed is komt je nieuwe buddy vrij snel met een nieuwe gift. Open die niet. Switch in plaats daarvan naar een andere buddy van hoog genoeg level dat hij een souvenir kan brengen (buddy4 of buddy5);
5. Loop met je nieuwe buddy rond tot hij weer een gift brengt, open die niet en switch wederom. Herhaal dit patroon.

Zo hark je in vrij korte tijd je dertig souvenirs wel binnen. Als je na stappen vier en vijf dertig hebt klaarstaan, kun je ze gaan openen en zullen het als het goed is alleen maar souvenirs zijn die gebracht worden. Dit is overigens geen bug ofzo. Dit is omdat je bij de eerste stappen de countdown voor een gift hebt geforceerd dat het alleen maar berries konden zijn (immers te laag level om souvenirs te brengen) en daarom moeten alle daaropvolgende gifts wel souvenirs zijn. Omdat je die vervolgens niet opent, wordt de souvenircountdown niet geactiveerd en kun je ze zo 'chainen'. Misschien dat je dit proces twee keer moet doen omdat je maar beperkt aantal keren per dag je buddy kan switchen.

Wat zijn jullie ervaringen met remote trades tot dusver? Ik heb er nu twee gehad. Shiny Tauros die ik nog niet had in mijn shiny Kanto dex en een shiny 96% lucky Nihilego, dus ik ben erg tevreden. Verder sowieso wel leuk maandje in GO:

[Afbeelding]
Bennog niet zover met de quest maar ga jou tip zeker gebruiken!

Remote trades heel happy mee. Al veel shiny locals kunnen ruilen voor de shiny locals hier. En heb nog 26 lucky trades te gaan met het buitenland dus ik krijg ze allemaal wel.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:13:
[...]

Omdat de game tijdens een route constant je exacte locatie moet weten om te verifiëren dat jij wel echt de route volledig loopt. Zodra jouw verbinding wegvalt, al is het maar heel kort door een netwerkwissel, kan die check niet gedaan worden. En gaat de route dus op pauze.
Je hoeft echt niet de exacte route te lopen hoor, heb zo vaak een route anders gelopen, maar zolang je maar bij het eindpunt aankomt kun je over het algemeen de route wel claimen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:12
Ik had vanaf dag 1 een account, maar ben die login details kwijt geraakt. Sinds vorige week een nieuwe account aangemaakt, had al vanaf 2020 niet meer gespeeld.
Ik zie dat er veel nieuwe Pokémons zijn toegevoegd, vele zijn mij onbekend.

Mocht je mij willen toevoegen als vriend/friend: 6674 6750 9875
Heb een aantal codes in deze topic ook al gebruikt. :)

• skassie
Fitzer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:27:
Ik had vanaf dag 1 een account, maar ben die login details kwijt geraakt. Sinds vorige week een nieuwe account aangemaakt, had al vanaf 2020 niet meer gespeeld.

welkom terug. Wel jammer dat je je oude account niet meer weet. Pokemon van voor 2021 zouden 100% lucky trades worden. Ik heb je in ieder geval toegevoegd.

• dutchbysight
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:23
Hoi, heb sinds kort weer een de game opgepakt.

Account sinds 2016: 4081 1515 8474 (mocht je me willen toevoegen)

@Fitzer, heb je een vriendverzoek gestuurd.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Fitzer schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 09:27:

Al geprobeerd via Google/Apple account in te loggen(als je die toendertijd hebt gekoppeld)?
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Let op: GPS-spoofing wordt beschouwd als een vorm van valsspelen ('cheaten'). Ondanks dat het onschuldig kan lijken, is het officieel niet toegestaan. Om die reden is het delen van informatie hierover op Tweakers niet toegestaan.